NORME
METODOLOGICE Nr. 3705/MM-21137 din 31 iulie 2001
privind constituirea si utilizarea Fondului special al drumurilor publice
ACT EMIS DE: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI
LOCUINTEI
Nr. 3.705/MM din 31 iulie 2001
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Nr. 21.137 din 6 august 2001
PUBLICATE IN: MONITORUL OFICIAL NR. 588 din 19 septembrie 2001
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) In baza prevederilor art. 1 din Legea nr. 118/1996 privind constituirea
si utilizarea Fondului special al drumurilor publice, republicata, cu
modificarile si completarile ulterioare, pentru completarea surselor de
finantare necesare in vederea constructiei, modernizarii, intretinerii si
repararii drumurilor publice se infiinteaza Fondul special al drumurilor
publice, gestionat de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si
Locuintei.
(2) Prezentele norme metodologice au fost reactualizate conform
prevederilor art. II din Legea nr. 264/2001 pentru modificarea si completarea
Legii nr. 118/1996 privind constituirea si utilizarea Fondului special al
drumurilor publice.
(3) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, in
calitate de administrator de fonduri, indeplineste atributiile ordonatorului
principal de credite, stabilite de Legea nr. 72/1996 privind finantele publice,
cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) In sensul prezentelor norme metodologice, prin producator de carburanti
auto, denumit in continuare producator, se intelege persoana fizica sau
juridica, dupa caz, care prelucreaza titei sau alte produse petroliere in
rafinariile proprii sau ale tertilor si obtine carburanti auto asa cum sunt
clasificati in Tariful vamal de import al Romaniei.
(5) In categoria de producator de carburanti auto este inclusa si persoana
fizica sau juridica, dupa caz, care prelucreaza prin procedee de aditivare,
indiferent de natura aditivului utilizat, benzine inferioare sau carburanti din
grupa motorinelor sau combustibililor lichizi usori, in urma carora rezulta
carburanti auto asa cum au fost definiti la alineatul precedent.
CAP. 2
Elaborarea bugetului Fondului special al drumurilor publice
Art. 2
(1) Bugetul Fondului special al drumurilor publice se elaboreaza conform
Normelor metodologice ale Ministerului Finantelor Publice si se fundamenteaza
la termenele prevazute pentru fundamentarea bugetului de stat, prin Legea nr.
72/1996 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei elaboreaza,
o data cu lucrarile proiectului bugetului de stat, proiectul bugetului Fondului
special al drumurilor publice, care se fundamenteaza, conform anexelor nr. 1 si
nr. 1.1, pe elementele prezentate de Regia Autonoma "Administratia
Nationala a Drumurilor din Romania", dupa care va fi prezentat
Ministerului Finantelor Publice la termenul stabilit.
(3) Bugetul Fondului special al drumurilor publice se aproba anual ca anexa
la legea bugetului de stat.
(4) Veniturile anuale ale bugetului Fondului special al drumurilor publice
se fundamenteaza de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei
la termenele prevazute pentru elaborarea bugetului de stat in Legea nr. 72/1996
privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, pe baza
datelor statistice ale anului anterior si a prognozelor pentru anul de
referinta, pe categoriile de surse ale veniturilor stabilite potrivit
clasificatiei bugetare.
Art. 3
(1) Fondul special al drumurilor publice se repartizeaza astfel:
a) 65% pentru drumurile nationale;
b) 35% pentru drumurile judetene, comunale si pentru strazile care se vor
amenaja in perimetrele destinate constructiilor de cvartale de locuinte noi,
din localitati rurale si urbane.
(2) Din incasarile la Fondul special al drumurilor publice se pot efectua
cheltuielile prevazute in anexa nr. 2.
(3) Criteriile pe baza carora se elaboreaza si se fundamenteaza programele
anuale si, respectiv, se aloca sumele din Fondul special al drumurilor publice
sunt prevazute in anexa nr. 3.
(4) In cazuri bine justificate, pe parcursul executiei bugetare anuale, dar
nu mai tarziu de 31 octombrie, Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor
si Locuintei, la propunerea Regiei Autonome "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania", cu avizul directiilor de specialitate din cadrul
Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, poate aproba
modificarea repartizarii sumelor pe obiective, pe lucrari si, respectiv, pe
luni, cu conditia incadrarii in sumele prevazute pe capitole de cheltuieli si,
respectiv, pe trimestre din bugetul anual aprobat.
(5) In situatia in care, potrivit art. 137 alin. (3) din Constitutie, legea
bugetului de stat si legea bugetului asigurarilor sociale de stat nu au fost
adoptate cu cel putin 3 zile inainte de expirarea exercitiului bugetar, se
aplica in continuare bugetul Fondului special al drumurilor publice aprobat
pentru anul precedent, pana la adoptarea noului buget.
(6) Angajarea si efectuarea cheltuielilor se vor face pe structura
aprobata, in limita surselor financiare prevazute si realizate in acest buget,
dar numai pentru cele pentru care exista certitudinea continuarii si cuprinderii
in bugetul anului urmator.
(7) Obiectivele si lucrarile finantate din Fondul special al drumurilor
publice se aproba prin programe anuale care stau la baza elaborarii bugetului
acestui fond.
(8) Programele anuale pentru drumurile nationale se elaboreaza si se
fundamenteaza de Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania".
(9) Programele anuale pentru drumurile aflate in administrarea consiliilor
judetene si locale se supun verificarii si controlului conform prevederilor
Ordinului ministrului transporturilor nr. 457/1997 pentru exercitarea
controlului privind utilizarea sumelor alocate consiliilor judetene si
consiliilor locale din Fondul special al drumurilor publice si se vor transmite
Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania"
prin grija unitatilor sale teritoriale organizate potrivit prevederilor
Hotararii Guvernului nr. 1.275/1990 privind infiintarea Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania", cu modificarile
si completarile ulterioare.
(10) Programele anuale pentru drumurile din administrarea consiliilor
locale, altele decat cele aflate in administrarea municipiilor, vor fi incluse
in programele consiliilor judetene.
(11) Propunerile consiliilor locale se vor transmite Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania", prin grija
consiliilor judetene.
(12) Programele pentru consiliile judetene si locale se transmit Regiei
Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" dupa
aprobarea bugetului Fondului special al drumurilor publice, cu incadrarea
stricta in veniturile alocate in acest scop, pe capitole de cheltuieli.
(13) Programele anuale, cu repartizarea pe trimestre si luni a bugetului
Fondului special al drumurilor publice, se avizeaza de Consiliul de
administratie al Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania", de Directia generala pentru dezvoltarea infrastructurii,
investitii si concesiuni, de Directia generala economica si relatii bugetare,
de secretarul de stat care coordoneaza Departamentul transporturilor terestre
si se aproba de ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei.
CAP. 3
Constituirea obligatiilor la Fondul special al drumurilor publice si
restituirea sumelor reprezentand cota unica platita
Art. 4
(1) Sursele Fondului special al drumurilor publice se constituie prin
aplicarea unei cote unice egale cu echivalentul in lei a 110 euro/tona la
motorina si 125 euro/tona la benzina, pentru:
a) carburantii auto livrati la intern de producatori, precum si pentru
carburantii auto consumati de acestia;
b) carburantii auto importati.
(2) Suma datorata bugetului Fondului special al drumurilor publice se
stabileste in raport de cursul oficial al Bancii Nationale a Romaniei, valabil
la data efectuarii platii de catre producatori sau importatori in contul
Fondului special al drumurilor publice.
(3) Cota unica prevazuta la alin. (1) se va reflecta in nivelul pretului cu
ridicata si al pretului cu amanuntul, fara sa intre in baza de impozitare a
taxei pe valoarea adaugata.
(4) Obligatia de a calcula si de a varsa sumele datorate la Fondul special
al drumurilor publice revine producatorilor din tara si/sau importatorilor de
carburanti auto, persoane fizice sau juridice, indiferent de forma de
organizare, de titularul dreptului de proprietate si de detinatorul produsului
importat, de regimul vamal aplicabil sau de facilitatile vamale acordate.
(5) Producatorii vor tine evidenta, pe sortimente, a intregii cantitati de
carburanti auto livrati la intern, conform anexei nr. 4, care va fi transmisa
Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei in termen de 10
zile de la finele lunii pentru care se face raportarea.
(6) Pentru cantitatile de carburanti auto consumate de producatori acestia
vor determina obligatiile fata de bugetul Fondului special al drumurilor
publice conform anexei nr. 5, suma datorata fiind preluata conform anexei nr.
8. Anexa nr. 5 se va pastra la producator in vederea prezentarii cu ocazia
controalelor ce vor fi efectuate de organele abilitate.
(7) Importatorii vor tine evidenta, pe sortimente de carburanti auto, a
importurilor si a livrarilor, potrivit anexei nr. 6, care va fi transmisa
Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei in termen de 10
zile de la finele lunii pentru care se face raportarea.
(8) Toate cantitatile de carburanti auto livrate la intern de producatori
si/sau de importatori si cele utilizate pentru consum propriu de producatori
sau de unitatile acestora vor fi exprimate obligatoriu in documentele de
livrare sau de consum, precum si in evidentele patrimoniale, si in tone.
(9) Nu se vor restitui sume persoanelor fizice sau persoanelor juridice
care au procurat carburanti auto de la producatori din tara sau de la
importatori si au utilizat respectivele cantitati de carburanti auto in
domeniile transportului feroviar, naval, al agriculturii si al apararii
nationale, in cazul in care acestea nu figureaza in situatiile livrarilor de
carburanti auto (anexa nr. 4) si/sau in situatia carburantilor auto importati
si a livrarii acestora (anexa nr. 6).
(10) Persoanele juridice, proprietare ale rafinariilor care prelucreaza,
pentru persoane fizice sau juridice, produse petroliere in urma carora rezulta
carburanti auto, vor tine evidenta prestatiilor potrivit anexei nr. 7, care va
fi transmisa Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei pana
la data de 10 a fiecarei luni pentru luna expirata.
(11) Producatorii din tara si/sau importatorii de carburanti auto vor
intocmi lunar si vor transmite Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor
si Locuintei, pana la data de 10 a fiecarei luni pentru luna expirata, situatia
sumelor reprezentand cota unica virata conform anexei nr. 8.
Art. 5
(1) Persoanele fizice si juridice care achizitioneaza carburanti auto in
scopul utilizarii in domeniile transportului feroviar, naval, al agriculturii
si al apararii nationale au obligatia sa declare producatorului sau importatorului,
dupa caz, pe propria raspundere, scopul achizitiei. Cumparatorii sunt obligati
sa emita comanda insotita de declaratie pe propria raspundere, intocmita
conform modelului prezentat in anexa nr. 9.
(2) Declaratia pe propria raspundere va fi intocmita in 3 exemplare, dintre
care unul va ramane la producator si/sau la importator si doua vor fi retinute
de cumparator.
(3) Pentru livrarile efectuate pe baza comenzilor si declaratiilor
prevazute la alin. 1 producatorii din tara si importatorii de carburanti auto
au obligatia sa inscrie in documentele de livrare emise, precum si in
evidentele lor patrimoniale, pe propria raspundere, pentru fiecare cantitate de
carburant auto livrata pe piata interna, sortimentul si cantitatea livrata,
cursul de schimb al euro si suma totala a cotei unice transformata in lei, ce
poate fi solicitata pentru restituire de persoanele fizice sau juridice
mentionate la alin. (1). Cursul de schimb al euro ce va fi luat in calcul este
cel comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil la data efectuarii
livrarii pentru producatorii din tara, respectiv cel valabil la data efectuarii
importului pentru importatori.
(4) Persoanele fizice si juridice definite la alin. (1) nu beneficiaza de
restituirea sumelor achitate reprezentand cota unica decat pentru cantitatile
de carburanti auto achizitionate direct de la producatorii interni sau
importatori.
(5) Persoanele fizice si juridice care achizitioneaza carburanti auto
pentru alte scopuri decat utilizarea in domeniile prevazute la alin. (1)
suporta cota unica.
(6) Persoanele fizice si juridice definite la alin. (1) nu sunt in drept sa
solicite restituirea cotei pentru cantitatile de carburanti auto utilizate la
alimentarea autovehiculelor inmatriculate, cu exceptia tractoarelor utilizate
pentru efectuarea lucrarilor agricole mecanizate.
(7) Contravaloarea comisioanelor bancare sau a taxelor postale aferente
operatiunilor de restituire se suporta de beneficiarii sumelor respective.
Art. 6
(1) Persoanele fizice si juridice care utilizeaza carburanti auto in
domeniile transportului feroviar, naval, al agriculturii si al apararii
nationale sunt in drept sa solicite Ministerului Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei restituirea sumelor reprezentand contravaloarea in
lei a cotei unice platita producatorilor sau importatorilor pentru carburantii
auto achizitionati pentru domeniile respective de activitate, prezentand
urmatoarea documentatie:
- cererea de restituire, intocmita pe propria raspundere, conform modelului
prezentat in anexa nr. 10, insotita de situatia intocmita conform modelelor
prezentate in anexele nr. 10a), 10b), 10c) sau 10d), dupa caz;
- un exemplar al declaratiei pe propria raspundere, intocmita conform
modelului prezentat in anexa nr. 9, inregistrata si la vanzator;
- copiile de pe facturile fiscale, certificate pe propria raspundere de
catre solicitant sau de reprezentantul sau legal, ca fiind conforme cu
originalul, din care sa rezulte sortimentul si cantitatea achizitionata, precum
si contravaloarea in lei a cotei unice aferente;
- copiile certificate pe propria raspundere ca fiind conforme cu originalul
de pe documentele care atesta efectuarea platii contravalorii carburantilor
auto pentru care se solicita restituirea cotei unice, inclusiv copia de pe
extrasul de cont, in cazul in care plata a fost efectuata prin banca;
- copia certificata pe propria raspundere ca fiind conforma cu originalul
de pe statut, din care sa rezulte obiectul de activitate (numai pentru
persoanele juridice).
(2) Inainte de depunere sau transmitere prin posta la Ministerul Lucrarilor
Publice, Transporturilor si Locuintei cererile de restituire vor fi prezentate
pentru avizare, in functie de domeniul de activitate al solicitantului, la
Directia generala reglementari si calitatea serviciilor in transportul feroviar
sau la Directia generala a transporturilor maritime, pe Dunare si cai
navigabile din cadrul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si
Locuintei, la Directia generala pentru agricultura si industrie alimentara
judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, in functie de domiciliul
solicitantului, sau la directiile de specialitate din cadrul Ministerului
Apararii Nationale.
(3) Cererile de restituire vor fi analizate de Ministerul Lucrarilor
Publice, Transporturilor si Locuintei, dupa care, pe baza notei de restituire
intocmite de Directia generala economica si relatii bugetare, avizata de
Directia generala juridica si contencios din cadrul Ministerului Lucrarilor
Publice, Transporturilor si Locuintei si aprobata de ministrul lucrarilor
publice, transporturilor si locuintei sau de inlocuitorul lui de drept, se va
efectua restituirea sumelor.
(4) Restituirea sumelor se va face in termen de cel mult 30 de zile de la
data primirii solicitarii, prin ordin de plata sau mandat postal, conform
mentiunii din cerere.
(5) Cererea de restituire a sumelor va fi onorata la plata de Ministerul
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, daca sunt indeplinite toate
conditiile cerute de prezentele norme metodologice.
CAP. 4
Incasarea veniturilor la Fondul special al drumurilor publice
Art. 7
(1) Virarea sumelor datorate conform prevederilor art. 4 din prezentele
norme metodologice se face prin ordin de plata emis de persoanele juridice in
contul Fondului special al drumurilor publice 301813633330 "Disponibil din
Fondul special al drumurilor publice", deschis la Directia de trezorerie
si contabilitate publica a municipiului Bucuresti, pe seama Ministerului
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, cont in care se vor incasa
veniturile si din care se vor efectua platile.
(2) Persoanele fizice sau juridice, producatori din tara sau importatori de
carburanti auto, indiferent de forma de organizare, de titularul dreptului de
proprietate si de detinatorul produsului importat, de regimul vamal aplicabil
sau de facilitatile vamale acordate, au obligatia de a mentiona pe documentele
de plata catre bugetul Fondului special al drumurilor publice urmatoarele
informatii:
- cantitatea de carburanti auto, pe sortimente (benzina si/sau motorina),
pentru care s-a virat suma;
- perioada pentru care s-a calculat obligatia si se efectueaza plata.
(3) Pentru achitarea unor obligatii restante se va emite un ordin de plata
distinct, in care se va defalca suma reprezentand cota unica si majorarile de
intarziere stabilite ca urmare a neachitarii la termen si integral a sumelor
datorate, cu mentionarea perioadei la care se refera suma achitata.
(4) Achitarea sumelor reprezentand obligatia la Fondul special al
drumurilor publice se poate face zilnic, dar nu mai tarziu de data de 10 a
lunii urmatoare celei pentru care sunt datorate sumele respective.
(5) Pentru neplata in termen de sumelor datorate la Fondul special al
drumurilor publice de agentii economici, acestia datoreaza majorari de
intarziere pentru fiecare zi de intarziere conform legislatiei fiscale. Sumele
aferente majorarilor de intarziere se vireaza in contul Fondului special al
drumurilor publice 301813633330 "Disponibil din Fondul special al
drumurilor publice", deschis pe seama Ministerului Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei la Directia de trezorerie si contabilitate publica
a municipiului Bucuresti.
CAP. 5
Utilizarea sumelor pentru finantarea cheltuielilor aprobate din Fondul
special al drumurilor publice
Art. 8
(1) Din sumele colectate in Fondul special al drumurilor publice Ministerul
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei aloca sume Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" pentru finantarea
cheltuielilor, dupa urmatoarea procedura:
- pentru drumurile nationale unitatile teritoriale transmit, lunar, Regiei
Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania", pana la
data de 27 a fiecarei luni, cereri justificative pentru cheltuielile curente si
de capital necesare in luna urmatoare, conform modelului prezentat in anexele
nr. 11a) si 11b);
- pentru drumurile judetene si comunale cererile justificative [anexele nr.
11a) si 11b], intocmite de consiliile judetene si consiliile locale, se
transmit Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania" pana la data de 27 a fiecarei luni, prin unitatile teritoriale
din subordine.
(2) Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania" prezinta ministrului lucrarilor publice, transporturilor si
locuintei, lunar, pana la data de 5 a fiecarei luni, cererile justificative
pentru necesarul de cheltuieli ce urmeaza sa se efectueze in luna respectiva, conform
anexelor nr. 12a), 12b) si 12c), atat pentru drumuri nationale, cat si pentru
drumuri judetene si comunale. Datele se fundamenteaza cu incadrarea in
prevederile programelor aprobate si in limita disponibilitatilor colectate in
contul Fondului special al drumurilor publice, existente in ultima zi a lunii
precedente. Cererile vor fi prezentate spre aprobare ministrului lucrarilor
publice, transporturilor si locuintei, dupa avizarea de catre Directia generala
pentru dezvoltarea infrastructurii, investitii si concesiuni, Directia generala
economica si relatii bugetare si de secretarul de stat care coordoneaza
directiile de specialitate din transporturile terestre.
(3) Situatia repartizarii sumelor pe subunitatile Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" si, respectiv, pe
consiliile judetene si locale, asa cum a fost aprobata de ministrul lucrarilor
publice, transporturilor si locuintei, se transmite Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania".
(4) Cu sumele primite in plus fata de cheltuielile prezentate prin
deconturile justificative intocmite de Regia Autonoma "Administratia
Nationala a Drumurilor din Romania" si de consiliile judetene si locale se
vor diminua sumele rezultate din cererile justificative intocmite pentru luna
urmatoare.
Art. 9
(1) Dupa verificarea si aprobarea cererilor justificative Ministerul
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei vireaza, pana la data de 10 a
fiecarei luni, sumele fundamentate conform art. 8, in contul 50.25
"Disponibil din Fondul special al drumurilor publice pentru efectuarea de
cheltuieli", deschis pe seama Regiei Autonome "Administratia
Nationala a Drumurilor din Romania".
(2) Din contul 50.25 "Disponibil din Fondul special al drumurilor
publice pentru efectuarea de cheltuieli" Regia Autonoma
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" va repartiza
fondurile in contul 50.25 "Disponibil din Fondul special al drumurilor
publice pentru efectuarea de cheltuieli", deschis pe seama directiilor regionale
de drumuri si poduri la unitatile teritoriale de trezorerie si contabilitate
publica, respectiv in contul 28.31.02.03 "Venituri din fondul pentru
drumuri publice", deschis pe seama consiliului judetean sau local, dupa
caz.
(3) Din sumele incasate in contul 28.31.02.03 "Venituri din fondul
pentru drumuri publice" consiliul judetean va vira sumele aferente
fiecarui buget local in contul 28.31.02.03 "Venituri din fondul pentru
drumuri publice".
Art. 10
Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania"
va evidentia distinct in contabilitatea proprie cota de 65% pentru drumurile
nationale si cota de 35% pentru drumurile judetene, comunale si pentru strazile
care se vor amenaja in perimetrele destinate constructiilor de cvartale de
locuinte noi in localitatile rurale si urbane, precum si sumele repartizate din
aceste cote.
Art. 11
(1) Raspunderea pentru modul de utilizare a sumelor din Fondul special al
drumurilor publice revine Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor
din Romania" si unitatilor din subordinea sa, pentru sumele aferente
drumurilor nationale din administrare si, respectiv, consiliilor judetene si
locale, pentru drumurile din administrarea acestora.
(2) Sumele primite din Fondul special al drumurilor publice de consiliile
judetene si locale se utilizeaza pentru realizarea programelor finantate din
Fondul special al drumurilor publice si se inregistreaza la capitolul bugetar
96.02 "Cheltuieli cu destinatie speciala", subcapitolul 96.02.02
"Cheltuieli din Fondul special al drumurilor publice".
(3) Cheltuielile de capital finantate din Fondul special al drumurilor
publice se efectueaza in conformitate cu Normele metodologice emise de
Ministerul Finantelor, aprobate prin Ordinul nr. 2.487/1996, modificate prin
Ordinul ministrului finantelor nr. 1.169/1997 si publicat in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 134 din 30 iunie 1997.
Art. 12
Fondurile ramase neutilizate la sfarsitul anului se restituie de catre
Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania", de
unitatile teritoriale de drumuri ale Regiei Autonome "Administratia
Nationala a Drumurilor din Romania" si de consiliile judetene si locale
Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei in contul
301813633330 "Disponibil din Fondul special al drumurilor publice",
deschis la Directia de trezorerie si contabilitate publica a municipiului
Bucuresti.
Art. 13
Soldul Fondului special al drumurilor publice ramas neutilizat la 31
decembrie se reporteaza cu aceeasi destinatie si se utilizeaza de catre
Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei in anul urmator
pentru finantarea cheltuielilor prevazute sa se efectueze in acel an.
CAP. 6
Raportarea utilizarii sumelor din Fondul special al drumurilor publice
Art. 14
(1) Lunar, pana la data de 16, unitatile teritoriale de drumuri ale Regiei
Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" vor
verifica si apoi vor transmite Regiei Autonome "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania" decontul justificativ privind utilizarea sumelor
primite pana la sfarsitul lunii anterioare (anexa nr. 13a), intocmit de
consiliile judetene si locale pentru care au fost stabilite sarcini conform
prevederilor Ordinului ministrului transporturilor nr. 457/1997 pentru
exercitarea controlului privind utilizarea sumelor alocate consiliilor judetene
si consiliilor locale din Fondul special al drumurilor publice.
(2) De asemenea, lunar, pana la data de 16, unitatile teritoriale de
drumuri nationale vor transmite Regiei Autonome "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania" deconturile justificative privind utilizarea
sumelor primite pana la sfarsitul lunii anterioare [anexa nr. 13a)], intocmite
pentru activitatea proprie.
Art. 15
(1) Lunar, pana la data de 20, pe baza datelor rezultate din balantele de
verificare contabile, Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor
din Romania" va depune la Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor
si Locuintei decontul justificativ privind utilizarea sumelor primite pana la
sfarsitul lunii anterioare din Fondul special al drumurilor publice [anexa nr.
13b)] atat de catre Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor
din Romania" (pentru drumurile nationale), cat si de consiliile judetene
si locale. Anexat se va prezenta o copie de pe deconturile justificative
primite de la unitatile teritoriale de drumuri ale Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" si, respectiv, de
la consiliile judetene si locale.
(2) Deconturile justificative se vor intocmi pe baza datelor rezultate din
balantele contabile lunare, [anexele nr. 13a) si 13b)].
(3) Deconturile justificative anuale se intocmesc pe baza balantei de
verificare anuale si se depun la Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor
si Locuintei pana la data de 25 ianuarie pentru anul expirat. Pentru sumele
neutilizate si virate dupa data de 25 ianuarie de catre Regia Autonoma
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" si, respectiv, de
consiliile judetene si locale, dupa caz, se percep majorari de intarziere
conform prevederilor legale.
(4) Inregistrarea pe cheltuielile Ministerului Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei a sumelor utilizate din Fondul special al drumurilor
publice se face pe baza decontului justificativ prezentat de Regia Autonoma
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania", avizat de
directiile de specialitate din cadrul Ministerului Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei, si se aproba de ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei.
Art. 16
Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei va raporta
lunar, Ministerului Finantelor Publice, pana la data de 18 a lunii urmatoare,
contul de executie a Fondului special al drumurilor publice pe structura
bugetului aprobat ca anexa la legea bugetului de stat. Trimestrial raportarea
executiei se va face conform metodologiei raportarilor pentru aceste perioade.
Art. 17
Controlul utilizarii sumelor alocate de la bugetul Fondului special al
drumurilor publice se executa potrivit prevederilor Ordinului ministrului
transporturilor nr. 457/1997 pentru exercitarea controlului privind utilizarea
sumelor alocate consiliilor judetene si consiliilor locale din Fondul special
al drumurilor publice, precum si altor reglementari in vigoare.
CAP. 7
Contabilitatea executiei Fondului special al drumurilor publice
Art. 18
La nivelul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei:
a) conturi contabile utilizate:
- 148 "Disponibil din Fondul special al drumurilor publice";
- 220 "Debitori (analitic "Debitori din Fondul special al
drumurilor publice");
- 348 "Fondul special al drumurilor publice";
- 448 "Cheltuieli din Fondul special al drumurilor publice";
b) inregistrari contabile:
- primirea sumelor virate de persoanele fizice si persoanele juridice
platitoare ale sumelor ce se constituie in Fondul special al drumurilor publice
148 = 348
- virarea sumelor catre Regia Autonoma "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania" in vederea efectuarii cheltuielilor prevazute de
lege
220 = 148
- la prezentarea deconturilor justificative de cheltuieli
448 = 220
- la sfarsitul anului, inchiderea contului de cheltuieli
348 = 448
Art. 19
(1) La nivelul consiliilor judetene si locale:
- sume incasate de consiliile judetene si locale, reprezentand venituri din
Fondul special al drumurilor publice:
103 = 502
"Disponibil al "Venituri cu destinatie speciala
bugetului local la ale bugetului local"
trezoreria statului" subcapitolul
31.02.03
- cheltuieli efectuate de ordonatorii de credite, preluate pe baza
extraselor de cont prezentate de unitatile trezoreriei statului si a conturilor
de executie ale acestora:
402 = 103
"Cheltuielile cu "Disponibil al bugetului local
destinatie speciala la trezoreria statului"
ale bugetului local"
subcapitolul
98.02.09
- sume incasate si virate bugetelor locale de catre consiliul judetean:
103 = 502
"Disponibil al "Venituri cu destinatie speciala
bugetului local la ale bugetului local" subcapitolul
trezoreria statului" 31.02.03
si
502 = 103
"Venituri cu "Disponibil al bugetului local
destinatie speciala la trezoreria statului"
ale bugetului local"
subcapitolul
31.02.03
(2) Evidenta analitica a incasarilor si cheltuielilor efective in cadrul
conturilor de disponibil si cheltuieli se organizeaza distinct, pe
subdiviziunile clasificatiei veniturilor si cheltuielilor Fondului special al
drumurilor publice, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr.
1.394/1995, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Sumele cheltuite din Fondul special al drumurilor publice se raporteaza
la directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului
Bucuresti, trimestrial, de catre consiliile judetene si locale, in darea de
seama contabila privind executia bugetului, pe formularul "Disponibil din
mijloace cu destinatie speciala" (anexa nr. 15) si, respectiv, pe
formularul "Contul de executie al Fondului special al drumurilor publice
la data de ............." [anexa nr. 15b)]. Un exemplar din contul de
executie se transmite Regiei Autonome "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania" pana la data de 20 a lunii urmatoare incheierii
fiecarui trimestru.
Art. 20
(1) La nivelul Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor
din Romania" repartizarea, utilizarea si gestionarea fondurilor primite de
Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" se
vor reflecta in contabilitatea proprie, potrivit metodologiei stabilite pentru
agentii economici.
(2) Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania" si unitatile sale teritoriale de drumuri evidentiaza sumele
primite si folosirea acestora prin conturile contabile prevazute in Planul de
conturi general aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 704/1993, pentru
aprobarea regulamentului de aplicare a Legii contabilitatii nr. 82/1991.
(3) In evidenta contabila a Regiei Autonome "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania" inregistrarile contabile vor fi:
a) primirea sumelor de la Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si
Locuintei:
5121 = %
481 - cota de 65% cuvenita Regiei Autonome "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania";
462 - cota de 35% cuvenita consiliilor judetene si locale;
b) virarea sumelor de catre Regia Autonoma "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania":
- la directiile regionale de drumuri si poduri
481 = 5121
- la consiliile judetene si locale
462 = 5121.
Art. 21
(1) Din sumele repartizate conform programelor anuale aprobate se suporta
si taxa pe valoarea adaugata aferenta lucrarilor finantate si executate din
Fondul special al drumurilor publice, creditele interne, creditele externe,
imprumuturile nerambursabile sau contributia Guvernului Romaniei la creditele
contractate.
(2) Regimul taxei pe valoarea adaugata aferente lucrarilor executate in
antrepriza sau in regie proprie de Regia Autonoma "Administratia Nationala
a Drumurilor din Romania" sau de subunitatile sale este cel stabilit prin
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea
adaugata, cu modificarile si completarile ulterioare, si prin normele
metodologice pentru aplicarea acesteia, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.
401/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 22
Agentii economici care datoreaza sume in conformitate cu prevederile Legii
nr. 118/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
inregistreaza cronologic in evidenta contabila sumele datorate Fondului special
al drumurilor publice in creditul contului 447 "Fonduri speciale - taxe si
varsaminte asimilate", analitic "Sume datorate Fondului special al
drumurilor publice" prin debitul contului 635 "Cheltuieli cu alte
impozite, taxe si varsaminte asimilate", analitic distinct.
CAP. 8
Controlul constituirii obligatiilor si varsarea sumelor datorate la Fondul
special al drumurilor publice
Art. 23
(1) Controlul asupra calculului sumelor datorate la Fondul special al
drumurilor publice si al respectarii termenului de plata de catre producatori
si importatori, precum si controlul asupra concordantei dintre utilizarea reala
si cea din declaratia data pe propria raspundere (anexa nr. 9), coroborat cu
cererea de restituire (anexa nr. 10), prevazute la art. 6, la utilizatori, se
realizeaza conform programelor de control aprobate de ministrul lucrarilor
publice, transporturilor si locuintei. Controlul se executa de Regia Autonoma
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" si de organele de
specialitate ale Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei
constituite in mod distinct pentru aceasta activitate.
(2) La solicitarea organelor de control persoanele juridice au obligatia sa
puna la dispozitie documente, situatii si justificari, pe propria raspundere,
in legatura cu modul de determinare si achitare a obligatiilor de plata la
Fondul special al drumurilor publice, respectiv de utilizare in consum a
carburantilor pentru care se solicita restituirea contravalorii cotei unice.
(3) In cazul neprezentarii documentelor solicitate de organele de control
se vor aplica prevederile Legii nr. 87/1994 pentru combaterea evaziunii
fiscale.
Art. 24
Efectuarea controlului se va realiza cu respectarea prevederilor Ordonantei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, ale Hotararii
Guvernului nr. 625/1998 privind organizarea si functionarea Autoritatii Rutiere
Romane - A.R.R., ale Ordinului ministrului transporturilor nr. 313/1997 pentru
exercitarea controlului privind constituirea si utilizarea Fondului special al
drumurilor publice, precum si ale altor reglementari in vigoare.
Art. 25
Termenul de prescriptie pentru efectuarea controlului si pentru constatarea
obligatiilor la Fondul special al drumurilor publice este de 5 ani de la data
expirarii termenului de plata.
Art. 26
(1) In cazul constatarii de catre organul de control a utilizarii pentru
alimentarea autovehiculelor care circula pe drumurile publice a carburantilor
auto achizitionati in alte scopuri, contrar declaratiei date de cumparatori pe
propria raspundere si pentru care s-a solicitat si s-a obtinut de la Ministerul
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei restituirea sumelor
reprezentand cota unica, acestia datoreaza urmatoarele:
a) suma reprezentand cota unica restituita;
b) majorarile de intarziere aferente sumelor restituite, calculate potrivit
legislatiei fiscale, incepand cu data restituirii sumelor de catre Ministerul
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.
(2) Organele de control pot solicita, iar cumparatorii de carburanti care
solicita restituirea cotei datorate au obligatia sa tina, pe baza documentelor
legal intocmite, evidenta contabila si gestionara distincta a utilizarii
carburantilor auto pe activitati, respectiv cele pentru care sunt in drept sa
solicite cota si altele.
(3) Procesele-verbale intocmite in urma controalelor efectuate vor fi
prezentate Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei -
Directia generala economica si relatii bugetare, in vederea urmaririi incasarii
debitelor si a majorarilor de intarziere.
Art. 27
(1) Sumele achitate eronat in contul Fondului special al drumurilor publice
pot fi utilizate pentru achitarea obligatiilor ulterioare ale producatorului
si/sau ale importatorului ori pot fi solicitate, pentru restituire,
Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.
(2) Persoanele fizice sau juridice care solicita restituirea sumelor vor
anexa la cerere documentele justificative din care sa rezulte suma datorata si
dovada platii.
(3) Sumele vor fi restituite de Ministerul Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei, scop in care se va incheia o nota de restituire,
vizata de Directia generala economica si relatii bugetare si de Directia
generala juridica si contencios si aprobata de ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei.
(4) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei este in
drept sa verifice, prin Regia Autonoma "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania" sau prin organele proprii abilitate, temeinicia
cererii de restituire.
(5) Verificarea si restituirea sumelor virate in plus sau eronat se vor
efectua in termen de 30 de zile lucratoare de la data inregistrarii cererii la
Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, avandu-se in
vedere prevederile art. 86 - 91 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind
executarea creantelor bugetare, aprobata prin Legea nr. 108/1996, cu
modificarile si completarile ulterioare, si Ordinul ministrului finantelor nr.
2.051/1997 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea
prevederilor din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, referitoare la compensarea,
restituirea si scaderea, pentru cauze de insolvabilitate, a obligatiilor
bugetare.
(6) Sumele solicitate pentru restituire nu pot fi retinute din propria
initiativa a persoanei juridice din obligatiile de plata ulterioare
transmiterii cererii de restituire Ministerului Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei.
Art. 28
Contravaloarea comisioanelor bancare sau a taxelor postale aferente
operatiunilor de restituire mentionate la art. 27 se suporta de beneficiarii
sumelor respective.
Art. 29
Executarea creantelor la bugetul Fondului special al drumurilor publice se
face potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea
creantelor bugetare, aprobata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si
completarile ulterioare, si ale Ordonantei Guvernului nr. 14/1999 privind unele
masuri specifice pentru asigurarea resurselor Fondului special al drumurilor
publice si executarea silita a creantelor la bugetul acestui fond, prin
organele de executare din cadrul Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R.
CAP. 9
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 30
Receptia obiectivelor si a lucrarilor executate in regie sau cu terti se
face in conformitate cu reglementarile specifice in vigoare.
Art. 31
(1) In sensul prezentelor norme metodologice carburantii auto sunt acei
carburanti clasificati la urmatoarele coduri din Tariful vamal de import al
Romaniei:
- 2710.00.27, 2710.00.29, 2710.00.32 pentru benzina pentru motoare cu
continut de plumb, care sa nu depaseasca 0,013 g/l;
- 2710.00.34, 2710.00.36 pentru benzina pentru motoare cu continut de plumb
de peste 0,013 g/l;
- 2710.00.66, 2710.00.67, 2710.00.68 pentru motorina.
(2) Daca la controlul efectuat de catre Regia Autonoma "Administratia
Nationala a Drumurilor din Romania" sau de organele de specialitate ale
Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei se constata
inscrieri eronate in Declaratia vamala de import privind carburantii auto
importati, Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei va
sesiza, in scris, Ministerul Finantelor Publice - Directia Generala a Vamilor
si Ministerul de Interne.
(3) In cazul in care, cu ocazia controalelor efectuate, se constata
alimentarea autovehiculelor care circula pe drumurile publice si cu alti
carburanti decat cei nominalizati la alin. (1), persoanele fizice sau juridice
care au efectuat alimentarea datoreaza sume la bugetul Fondului special al
drumurilor publice, determinate prin aplicarea cotei unice aferente categoriei
din care fac parte carburantii astfel utilizati.
Art. 32
(1) Lunar, pana pe data de 15, pentru stabilirea reala a obligatiilor de
plata ale importatorilor de carburanti auto, Ministerul Finantelor Publice,
prin Directia Generala a Vamilor, va transmite Ministerului Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei situatia privind importurile de carburanti pentru
luna anterioara, pentru carburantii definiti la art. 31 alin. (1).
(2) Situatia privind importurile de carburanti auto va cuprinde urmatoarele
date:
- denumirea, sediul social si codul fiscal al importatorului (destinatar);
- numarul si data declaratiei vamale si, daca este cazul, ale declaratiei
vamale complementare;
- felul carburantului importat;
- codul marfurilor;
- cantitatea importata conform Declaratiei vamale de import si declaratiei
complementare;
- valoarea in vama a carburantilor importati;
- biroul vamal prin care s-a efectuat vamuirea.
Art. 33
(1) Anexele nr. 1 - 13 fac parte integranta din prezentele norme
metodologice.
(2) Restituirea sumelor solicitate de catre persoanele fizice sau juridice
pentru cantitatile de carburanti auto achizitionate dupa data publicarii in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a Legii nr. 264/2001 pentru
modificarea si completarea Legii nr. 118/1996 privind constituirea si
utilizarea Fondului special al drumurilor publice, utilizate in domeniile
transportului feroviar, naval, al agriculturii si al apararii nationale, se va
face conform prezentelor norme metodologice.
(3) Prezentele norme metodologice se publica in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, prin grija Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor
din Romania".
p. Ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei,
Ion Selaru,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina
secretar de stat
ANEXA 1
MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE,
TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
BUGETUL
Fondului special al drumurilor publice pe anul ............
- mii lei -
________________________________________________________________________________
Capitol Subcapitol Titlu/ Denumirea indicatorului Program
Repartizarea
Articol anual pe
trimestre
------------
I II III
IV
________________________________________________________________________________
0012 VENITURI - TOTAL
2512 I. VENITURI CURENTE
3312 A. VENITURI FISCALE
1212 A.2. IMPOZITE INDIRECTE
1712 ALTE IMPOZITE INDIRECTE*)
07 Cota asupra pretului cu
ridicata, exclusiv accizele,
pentru carburantii auto livrati
la intern de catre producator
si asupra valorii in vama pentru
carburantii auto importati
Cota asupra pretului cu
ridicata, exclusiv accizele,
pentru carburantii auto livrati
la intern de catre producator
si asupra valorii in vama pentru
carburantii auto importati - de
restituit
5012 CHELTUIELI - TOTAL
01 CHELTUIELI CURENTE
20 CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII
27 Reparatii, intretinere si
administrare
28 Reparatii capitale
70 CHELTUIELI DE CAPITAL
73 Investitii ale regiilor
autonome, societatilor si
companiilor nationale si
societatilor comerciale cu
capital majoritar de stat
85 RAMBURSARI DE CREDITE EXTERNE
SI PLATI DE DOBANZI SI
COMISIOANE LA CREDITELE EXTERNE
CONTRACTATE DE ORDONATORII DE
CREDITE
8501 Rambursari de credite externe
8502 Plati de dobanzi si comisioane
la credite externe
88 RAMBURSARI DE CREDITE INTERNE,
PLATI DE DOBANZI SI COMISIOANE
AFERENTE ACESTORA
8801 Rambursari de credite interne
8802 Plati de dobanzi si comisioane
la credite interne
6812 ACTIUNI ECONOMICE TRANSPORTURI
SI COMUNICATII
6912 a) pentru drumuri nationale
01 CHELTUIELI CURENTE
20 CHELTUIELI MATERIALE SI
SERVICII*)
27 Reparatii, intretinere si
administrare
28 Reparatii capitale
70 CHELTUIELI DE CAPITAL
73 Investitii ale regiilor
autonome, societatilor si
companiilor nationale si
societatilor comerciale cu
capital majoritar de stat
85 RAMBURSARI DE CREDITE EXTERNE SI
PLATI DE DOBANZI SI COMISIOANE
LA CREDITELE EXTERNE CONTRACTATE
DE ORDONATORII DE CREDITE
8501 Rambursari de credite externe
8502 Plati de dobanzi si comisioane
la credite externe
88 RAMBURSARI DE CREDITE INTERNE,
PLATI DE DOBANZI SI COMISIOANE
LA CREDITE INTERNE
8801 Rambursari de credite interne
8802 Plati de dobanzi si comisioane
la credite interne
05 Drumuri si poduri
7012 b) pentru drumuri judetene,
comunale si strazi care se vor
amenaja in perimetrele destinate
constructiilor de locuinte noi
din localitati rurale si urbane
7112 ACTIUNI ECONOMICE TRANSPORTURI
SI COMUNICATII
01 CHELTUIELI CURENTE
20 CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII
27 Reparatii, intretinere si
administrare
28 Reparatii capitale
70 CHELTUIELI DE CAPITAL
73 Investitii ale regiilor
autonome, societatilor si
companiilor nationale si
societatilor comerciale cu
capital majoritar de stat
9812 EXCEDENT/DEFICIT
________________________________________________________________________________
*) Inclusiv incasarile din restantele din anii precedenti care in executie
se vor evidentia distinct.
*) Inclusiv diferenta ramasa neacoperita de la bugetul de stat pentru
contributia partii romane la lucrarile realizate din imprumuturi externe.
NOTA:
Cheltuielile se vor efectua in limita veniturilor incasate.
ANEXA 1.1
FUNDAMENTAREA
bugetului Fondului special al drumurilor publice pe anul .....
- mii lei -
________________________________________________________________________________
Cod Realizari Programul
Propuneri
Denumirea indicatorilor rand in anul pentru pentru
precedent anul anul
curent bugetar
________________________________________________________________________________
1. VENITURI - TOTAL 01
Cota asupra pretului cu ridicata, exclusiv
accizele, pentru carburantii auto livrati
la intern de catre producatori si asupra
valorii in vama pentru carburantii auto
importati 02
Cota asupra pretului cu ridicata, exclusiv
accizele, pentru carburantii auto livrati
la intern de catre producatori si asupra
valorii in vama pentru carburantii auto
importati - de restituit
2. CHELTUIELI - TOTAL
CHELTUIELI CURENTE
CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII,
din care:
- Reparatii, intretinere si administrare
- Reparatii capitale
CHELTUIELI DE CAPITAL,
din care:
- Investitii ale regiilor autonome,
societatilor si companiilor nationale si
societatilor comerciale cu capital
majoritar de stat
RAMBURSARI DE CREDITE EXTERNE SI PLATI DE
DOBANZI SI COMISIOANE LA CREDITELE EXTERNE
CONTRACTATE DE ORDONATORII DE CREDITE,
din care:
- Rambursari de credite externe
- Plati de dobanzi si comisioane la credite
externe
RAMBURSARI DE CREDITE INTERNE, PLATI DE
DOBANZI SI COMISIOANE LA CREDITE INTERNE,
din care:
- Rambursari de credite interne
- Plati de dobanzi si comisioane la credite
interne
a) Pentru drumuri nationale
ACTIUNI ECONOMICE TRANSPORTURI
SI COMUNICATII
CHELTUIELI CURENTE
CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII*),
din care:
- Reparatii, intretinere si administrare
- Reparatii capitale
CHELTUIELI DE CAPITAL,
din care:
- Investitii ale regiilor autonome,
societatilor si companiilor nationale si
societatilor comerciale cu capital
majoritar de stat
RAMBURSARI DE CREDITE EXTERNE SI PLATI DE
DOBANZI SI COMISIOANE LA CREDITELE EXTERNE
CONTRACTATE DE ORDONATORII DE CREDITE,
din care:
- Rambursari de credite externe
- Plati de dobanzi si comisioane la credite
externe
RAMBURSARI DE CREDITE INTERNE, PLATI DE
DOBANZI SI COMISIOANE AFERENTE ACESTORA,
din care:
- Rambursari de credite interne
- Plati de dobanzi si comisioane la
credite interne
b) Pentru drumuri judetene, comunale si
strazi care se vor amenaja in perimetrele
destinate constructiilor de locuinte noi
din localitati rurale si urbane
ACTIUNI ECONOMICE TRANSPORTURI SI COMUNICATII
CHELTUIELI CURENTE
CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII,
din care:
- Reparatii, intretinere si administrare
- Reparatii capitale
CHELTUIELI DE CAPITAL,
din care:
- Investitii ale regiilor autonome si ale
societatilor comerciale cu capital
majoritar de stat
________________________________________________________________________________
*) Inclusiv diferenta ramasa neacoperita de la bugetul de stat pentru
contributia partii romane la lucrarile realizate din imprumuturi externe.
ANEXA 2
LISTA
cuprinzand principalele cheltuieli finantate din Fondul special al drumurilor
publice
I. Cheltuieli curente,
din care:
1. Cheltuieli pentru administrare, intretinere si reparatii curente si
periodice la drumurile publice, lucrarile de arta, constructiile, utilajele, echipamentele
si mijloacele de transport specifice sectorului de drumuri, inclusiv taxa pe
valoarea adaugata aferenta lucrarilor astfel nominalizate, variatia stocului de
materiale, avansurile la inceperea lucrarilor, avansurile lunare acordate
potrivit prevederilor legale, cheltuieli pentru licitatii, taxe, avize si
autorizatii, precum si pentru serviciile aferente,
din care:
- cheltuieli cu salariile personalului care executa lucrari de intretinere
si reparatii la drumurile nationale, cu exceptia celui prevazut la art. 6 din
Hotararea Guvernului nr. 1.275/1990, cu modificarile si completarile
ulterioare.
2. Cheltuieli pentru reparatii capitale la drumurile publice, lucrari de
arta si constructii, inclusiv taxa pe valoarea adaugata aferenta lucrarilor
astfel nominalizate, variatia stocului de materiale, avansurile la inceperea
lucrarilor, avansurile lunare acordate potrivit prevederilor legale, cheltuieli
pentru licitatii, achizitii de terenuri, taxe, avize si autorizatii, precum si
pentru serviciile aferente,
din care:
- cheltuieli cu salariile personalului care executa lucrari de reparatii
capitale si reparatii, cu exceptia celui prevazut la art. 6 din Hotararea
Guvernului nr. 1.275/1990, cu modificarile si completarile ulterioare.
3. Contributia cu fonduri a partii romane la realizarea lucrarilor de
reabilitare a drumurilor nationale.
4. Comisionul si alte cheltuieli de administrare a Fondului special al
drumurilor publice:
- comision, taxe de timbru, cheltuieli de judecata.
II. Cheltuieli de capital,
din care:
- cheltuieli de capital pentru drumurile publice, autostrazi, lucrari de
arta si constructii, inclusiv taxa pe valoarea adaugata aferenta lucrarilor
astfel nominalizate, variatia stocului de materiale, avansurile la inceperea
lucrarilor, avansurile lunare acordate potrivit prevederilor legale, cheltuieli
pentru licitatii, achizitii de terenuri, taxe, avize si autorizatii, precum si
pentru serviciile aferente;
III. Rambursari de credite externe si plati de dobanzi si comisioane la
creditele externe contractate de ordonatorii de credite
IV. Rambursari de credite interne si plati de dobanzi si comisioane la
creditele interne.
ANEXA 3
CRITERIILE
de repartizare a sumelor in cadrul programelor anuale din Fondul special al
drumurilor publice
1. Pentru drumurile nationale din administrarea Administratiei Nationale a
Drumurilor din Romania
Repartizarea surselor financiare anuale pentru drumurile nationale se face
lunar si pe activitati, in conformitate cu anexa nr. 2 la normele metodologice,
in functie de lungimea retelei de administrare si de necesitatile retelei, pe
categorii de lucrari.
2. Pentru drumurile judetene si comunale din administrarea consiliilor
judetene si locale
Repartizarea surselor financiare anuale se face de catre Administratia
Nationala a Drumurilor din Romania, in baza propunerilor consiliilor judetene
sau locale, dupa caz, in functie de starea tehnica a retelei, de datele din
recensamantul de trafic si de lungimea retelei din administrare, folosind
urmatoarele elemente:
K1 = l x mza/L x MZA,
in care:
l = lungimea totala a drumurilor locale de pe raza judetului;
mza = media zilnica anuala (vehicul etalon/24 de ore) pe raza judetului;
L = lungimea totala a drumurilor locale din Romania.
MZA = media zilnica anuala pe drumurile locale din Romania;
K2 = rezultat in baza starii tehnice a retelei si a urgentelor stabilite de
judete;
K = K1 x K2.
In cadrul cheltuielilor curente se va prevedea o cota de minimum 15% din
totalul volumului acestora pentru actiuni si lucrari privind siguranta
circulatiei rutiere.
3. Pentru perimetrele destinate constructiilor de cvartale de locuinte noi
in localitatile rurale si urbane.
Repartizarea surselor financiare anuale se face de catre directia de
specialitate din Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei,
in functie de proiectele de viabilizare a respectivelor perimetre.
ANEXA 4
Agentul economic ............................
Subunitatea .................................
Nr. de inregistrare .........................
SITUATIA
privind livrarile de carburanti auto
Sortimentul ..............................
______________________________________________________________________________
|N | Factura | | | |
|
|r.| fiscala | Cumparator | | |
|
| |_____________|__________________________________| | |
|
|c |Numarul| Data| Denumirea|Localitatea| Nr. din |Cantitatea| Curs
|Valoarea|
|r | | | |in care are| registrul | livrata | de | cotei |
|t.| | | | sediul |comertului,| - tone - |schimb|incluse
|
| | | | |social sau | pentru | |- lei/| in
|
| | | | |domiciliul | persoane | |euro -|factura
|
| | | | | | juridice, | | | - lei
-|
| | | | | | sau seria | | |
|
| | | | | | si nr. | | |
|
| | | | | |actului de | | |
|
| | | | | |identitate,| | |
|
| | | | | | pentru | | |
|
| | | | | | persoane | | |
|
| | | | | | fizice | | |
|
|__|_______|_____|__________|___________|___________|__________|______|________|
| 0| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8
|
|__|_______|_____|__________|___________|___________|__________|______|________|
| | | | | | | | |
|
| | | | | | | | |
|
| | | | | | | | |
|
| | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | |
|__|_______|_____|__________|___________|___________|__________|______|________|
Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul in
declaratii, confirm pe propria raspundere exactitatea datelor prezentate.
Director,
......................
ANEXA 5
Agentul economic ........................
Subunitatea .............................
Nr. de inregistrare .....................
SITUATIA
privind carburantii auto folositi in scop propriu
Sortimentul carburantului ......................
______________________________________________________________________________
|Nr. | Documentul | Scopul utilizarii | Cantitatea folosita | Suma datorata
|
|crt.|_______________| | pentru alimentare | (in euro)
|
| | Numarul| Data | | (tone) |
|
|____|________|______|___________________|_____________________|_______________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5
|
|____|________|______|___________________|_____________________|_______________|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | | |
| | | | | |
|
|____|________|______|___________________|_____________________|_______________|
Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul in
declaratii, confirm pe propria raspundere exactitatea datelor prezentate.
Director,
...................
ANEXA 6
Agentul economic .........................
Subunitatea ..............................
Nr. de inregistrare ......................
SITUATIA
privind carburantii auto importati si livrarea acestora
Sortimentul carburantului .......
______________________________________________________________________
| Informatii privind importul |
|______________________________________________________________________|
===>
| DVI | | Cursul de schimb | Suma datorata |
|________________| | valutar la data | Fondului special |
| Numarul | Data | Cantitatea | virarii sumei catre | al drumurilor |
| | | importata | Fondul special al | publice |
| | | - kg - | drumurilor publice | - lei - |
| | | | - lei/euro - | |
|_________|______|____________|_____________________|__________________|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|_________|______|____________|_____________________|__________________|
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|_________|______|____________|_____________________|__________________|
- continuare -
______________________________________________________________________________
| Informatii privind livrarea
|
|______________________________________________________________________________|
| Factura | | |Cursul de
|Valoarea|
| fiscala | Cumparator | | schimb | cotei
|
|____________|_________________________________| |valutar la |incluse
|
|Numarul|Data|Denumirea|Localitatea|Numarul din|Cantitatea| data | in
|
| | | |in care are| registrul | livrata | virarii |factura
|
| | | | sediul |comertului,| - kg - |sumei catre| - lei
-|
| | | |social sau | pentru | | Fondul |
|
| | | |domiciliul | persoane | |special al |
|
| | | | | juridice | |drumurilor |
|
| | | | | sau seria | | publice |
|
| | | | | si nr. | | - lei/ |
|
| | | | |actului de | | euro - |
|
| | | | |identitate,| | |
|
| | | | | pentru | | |
|
| | | | | persoane | | |
|
| | | | | fizice | | | |
|_______|____|_________|___________|___________|__________|___________|________|
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13
|
|_______|____|_________|___________|___________|__________|___________|________|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
|_______|____|_________|___________|___________|__________|___________|________|
Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul in
declaratii, confirm pe propria raspundere exactitatea datelor prezentate.
Director,
...................
ANEXA 7
Agentul economic .....................
Subunitatea ..........................
Nr. de inregistrare ..................
SITUATIA
privind prelucrarea de produse petroliere pentru terti, in urma carora rezulta
carburanti auto
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - felul
B - numarul
______________________________________________________________________________
| Beneficiarul | | |
|Documentul|
|___________________________| |Cantitatea| Cantitatea |de punere
|
|Denumirea|Sediul| Numarul |Sortimentul| rezultata| pusa la | la
|
| |social| din | de | din | dispozitie
|dispozitie|
| | | Registrul| carburant | procesul | beneficiarului
|__________|
| | |comertului| auto | de |(proprietarului)| A|
B|data|
| | | | rezultat |prelucrare| - tone - | | |
|
| | | | | - tone - | | | |
|
|_________|______|__________|___________|__________|________________|__|__|____|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7| 8| 9
|
|_________|______|__________|___________|__________|________________|__|__|____|
| | | | | | | | |
|
| | | | | | | | |
|
| | | | | | | | |
|
| | | | | | | | |
|
| | | | | | | | |
|
| | | | | | | | |
|
|_________|______|__________|___________|__________|________________|__|__|____|
Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul in
declaratii, confirm pe propria raspundere exactitatea datelor prezentate.
Director,
....................
ANEXA 8
Agentul economic .....................
Subunitatea ..........................
Nr. de inregistrare ..................
SITUATIA
privind sumele reprezentand cota unica virata la Fondul special al drumurilor
publice
_______________________________________________________________
|Nr. | | Cantitatea pentru care | |
|crt.| Documentul | se efectueaza plata | Cota unica | ===>
| | | - tone - | - euro/tona - |
| |______________|________________________|__________________|
| | Numarul| Data| Benzina | Motorina |Benzina | Motorina|
|____|________|_____|___________|____________|________|_________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
|____|________|_____|___________|____________|________|_________|
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
|____|________|_____|___________|____________|________|_________|
| |TOTAL: | | | 125 | 110 |
|____|______________|___________|____________|________|_________|
- continuare -
______________________________________________________________
| Cursul de schimb valutar | Suma virata in lei pentru |
| la data efectuarii platii |__________________________________|
| - lei/euro - | Benzina | Motorina | Total |
|___________________________|___________|___________|__________|
| 7 | 8 = 3x5x7 | 9 = 4x6x7 | 10 = 8+9 |
|___________________________|___________|___________|__________|
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|___________________________|___________|___________|__________|
| | | | |
|___________________________|___________|___________|__________|
- Situatia include si cantitatile de carburanti auto utilizate de
producatori sau de unitatile acestora in scop propriu.
- Declaram pe propria raspundere ca sumele virate acopera integral
obligatiile de plata la bugetul Fondului special al drumurilor publice.
- Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul in
declaratii, confirm pe propria raspundere exactitatea datelor prezentate.
Director,
.................
ANEXA 9
Cumparator ............................. Furnizor ...........................
(denumirea persoanei juridice Calitatea ..........................
sau numele si prenumele (producator/importator)
persoanei fizice)
Nr. si data de inregistrare ............ Sediul social ......................
Numarul din Registrul comertului
....................................
Numarul si data de inregistrare
....................................
DECLARATIE
Subsemnatul ..............................................., in calitate de
beneficiar/reprezentant*) legal al unitatii beneficiare, cu domiciliul/sediul*)
in ......................................, judetul ....................,
posesor al buletinului/cartii de identitate (se completeaza de persoana fizica)
seria ................ nr. ......................, solicit in nume propriu/pe
seama unitatii*) ......................................, in baza
comenzii/contractului
....................................., achizitionarea cantitatii de .......
tone
(nr. si data emiterii)
de .................. de la ..................................................
.
(sortimentul) (denumirea producatorului sau importatorului de la
care s-a achizitionat produsul)
Declar pe propria raspundere ca aceasta cantitate de ...... tone de
....................... nu va fi utilizata pentru alimentarea autovehiculelor
(sortimentul)
care circula pe drumurile publice. Cantitatea de carburanti achizitionata va fi
utilizata in domeniul ........................................................
.
(Se specifica domeniul conform art. 4 din
Legea nr. 264/2001.)
In cazul utilizarii carburantului auto, in totalitate sau partial, in alte
scopuri decat cel declarat, ma oblig sa nu solicit restituirea contravalorii
cotei aferente cantitatii de carburant auto utilizat in acest scop.
Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul in
declaratii, confirm pe propria raspundere exactitatea datelor prezentate.
Semnatura persoanei fizice beneficiare
sau a reprezentantului legal al unitatii
achizitoare*)
Data
.........................
(in cifre si in litere)
-------------
*) Se taie ceea ce nu este valabil.
*) Semnatura reprezentantului legal al unitatii achizitoare va fi insotita
de stampila unitatii.
NOTA:
Lipsa vreunui element din declaratie, precum si eventualele modificari
neautentificate sub semnatura emitentului atrag de drept nulitatea
documentului.
ANEXA 10
Nr. si data de inregistrare ......................
CERERE DE RESTITUIRE
a sumelor reprezentand cota unica aferenta cantitatilor de carburant auto,
achizitionate in luna ......../200..., pentru utilizare in domeniul ..........
Subsemnatul*) .................................................,
reprezentat
prin ............................., in calitate de
............................,
(numele reprezentantului)
legitimat cu ....................... seria ........ nr. ..........., eliberat
de
(actul de identitate)
..................... la data de ...................., solicit restituirea
sumei de .................. lei, reprezentand contravaloarea cotei aferente
cantitatii de .................. tone benzina si ................... tone
motorina, conform urmatoarelor documente anexate in baza art. 6 din Normele
metodologice privind constituirea si utilizarea Fondului special al drumurilor
publice nr. 3.705/MM/21.137.
(Se vor enumera documentele anexate.)
Solicit restituirea in contul nr. .................................,
deschis la Banca ........................ pe numele
.................................... sau pe adresa
............................................................ .
1. Declar pe propria raspundere ca nu am mai solicitat restituirea partiala
a contravalorii cotei unice la data de .......*).
2. Declar pe propria raspundere ca nu am mai solicitat si nu mi-a fost
restituita contravaloarea cotei unice in baza acestor documente*).
In cazul constatarii de catre organele de control abilitate prin lege a
neadevarului celor declarate, ma oblig sa suport consecintele juridice ce
decurg din savarsirea infractiunii de fals in declaratii, prevazuta la art. 292
din Codul penal, precum si sa achit la bugetul Fondului special al drumurilor
publice sumele rezultate din aplicarea cotei unice asupra cantitatii de
carburanti auto utilizati la alimentarea autovehiculelor, inclusiv a
majorarilor de intarziere calculate potrivit legislatiei fiscale in vigoare.
Semnatura Vizat*)
....................... .......................
------------
*) Numele si prenumele (pentru persoane fizice) sau denumirea (pentru
persoane juridice).
*) Se taie ce nu este valabil.
*) Se completeaza, dupa caz:
- Directia generala reglementari si calitatea serviciilor in transportul
feroviar;
- Directia generala a transporturilor maritime pe Dunare si cai navigabile;
- Directia sustinerea producatorilor agricoli;
- Directia de specialitate din cadrul Ministerului Apararii Nationale.
ANEXA 10a)
Solicitant .................................................
(numele, pentru persoane fizice, sau denumirea,
pentru persoane juridice)
Nr. si data de inregistrare ................................
SITUATIA
privind sumele solicitate a fi restituite pentru activitatea de transport
feroviar
__________________________________________________________________________
|Nr. | Sortimentul de | Cantitatea | Suma solicitata | Documentele in care |
|crt.| carburant auto | utilizata | a fi restituita | se regasesc datele |
| | utilizat in | - tone - | - lei - | privind cantitatile |
| | perioada ..... | | | utilizate |
|____|________________|____________|_________________|_____________________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 |
|____|________________|____________|_________________|_____________________|
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|____|________________|____________|_________________|_____________________|
Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul in
declaratii, confirm pe propria raspundere exactitatea datelor prezentate.
Semnatura Vizat
.....................
Directia generala reglementari si calitatea
serviciilor in transportul feroviar
ANEXA 10b)
Solicitant ..........................................
(numele, pentru persoane fizice,
sau denumirea, pentru persoane juridice)
Nr. si data de inregistrare .........................
SITUATIA
privind sumele solicitate a fi restituite pentru activitatea de transport naval
__________________________________________________________________________
|Nr. | Sortimentul de | Cantitatea | Suma solicitata | Documentele in care |
|crt.| carburant auto | utilizata | a fi restituita | se regasesc datele |
| | utilizat in | - tone - | - lei - | privind cantitatile |
| | perioada ..... | | | utilizate |
|____|________________|____________|_________________|_____________________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 |
|____|________________|____________|_________________|_____________________|
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|____|________________|____________|_________________|_____________________|
Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul in
declaratii, confirm pe propria raspundere exactitatea datelor prezentate.
Semnatura Vizat
....................
Directia generala a transporturilor maritime,
pe Dunare si cai navigabile
ANEXA 10c)
Solicitant .........................................
(numele, pentru persoane fizice,
sau denumirea, pentru persoane juridice)
Nr. si data de inregistrare ........................
SITUATIA
privind sumele solicitate a fi restituite pentru activitatea in domeniul
agriculturii
___________________________________________________________________________
|Nr. |Perioada| Lucrari |Suprafata de teren|Consumul de carburant|Cantitatea|
|crt.| |agricole | agricol lucrata | auto pe hectar | utilizata|
| | |efectuate| - ha - | - l/ha - | - tone - |
|____|________|_________|__________________|_____________________|__________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|____|________|_________|__________________|_____________________|__________|
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|____|________|_________|__________________|_____________________|__________|
Suma solicitata este de ...................... lei.
Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul in
declaratii, confirm pe propria raspundere exactitatea datelor prezentate.
Semnatura Vizat
......................
Directia generala pentru agricultura
si industrie alimentara
ANEXA 10d)
Solicitant ..........................................
(numele, pentru persoane fizice,
sau denumirea, pentru persoane juridice)
Nr. si data de inregistrare .........................
SITUATIA
privind sumele solicitate a fi restituite pentru activitatea in domeniul
apararii nationale
_____________________________________________________________________________
|Nr. |Sortimentul de carburant |Cantitatea|Suma solicitata|Documentele in care|
|crt.| auto utilizat |utilizata |a fi restituita|se regasesc datele |
| |in perioada ............ | - tone - | - lei - |privind cantitatile|
| | | | | utilizate |
|____|_________________________|__________|_______________|___________________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 |
|____|_________________________|__________|_______________|___________________|
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|____|_________________________|__________|_______________|___________________|
Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul in
declaratii, confirm pe propria raspundere exactitatea datelor prezentate.
Semnatura Vizat*)
....................
------------
*) Viza va fi data de directia de specialitate din cadrul Ministerului
Apararii Nationale, care coordoneaza activitatea respectiva.
ANEXA 11a)
DIRECTIA REGIONALA DE DRUMURI SI PODURI ....................
Consiliul judetean .....................................
Consiliul local .........................................
Nr. ..................... /data .........................
CERERE JUSTIFICATIVA
privind sumele necesare pentru cheltuielile curente care se finanteaza din
Fondul special al drumurilor publice pentru luna ................. anul 200....
- mii lei -
______________________________________________________________________________
|Nr. | | | din care:
|
|crt.| | |_________________________________|
| | Explicatii
|TOTAL|Intretinere|Reparatii|Contributia|
| | | | si | capitale|
Guvernului|
| | | | reparatii | |
|
|____|_________________________________|_____|___________|_________|___________|
| 1. | Valoarea programului anual | | | |
|
| | aprobat | | | | |
| 2. | Valoarea programului cumulat | | | |
|
| | pana la finele lunii pentru care| | | |
|
| | se face solicitarea | | | |
|
| 3. | Valoarea realizarilor cumulate | | | |
|
| | de la inceputul anului pana la | | | |
|
| | finele lunii precedente lunii in| | | |
|
| | care se face solicitarea | | | |
|
| 4. | Sumele cumulate de la inceputul | | | |
|
| | anului, alocate pana la finele | | | |
|
| | lunii precedente lunii pentru | | | |
|
| | care se face solicitarea in baza| | | |
|
| | cererilor justificative | | | |
|
| | anterioare | | | |
|
| 5. | Sumele de alocat conform | | | |
|
| | programului (2 - 4) | | | |
|
| 6. | Sumele primite in plus fata de | | | |
|
| | decontul justificativ prezentat | | | |
|
| | la finele lunii precedente lunii| | | |
|
| | in care se face solicitarea | | | |
|
| 7. | Sumele de alocat conform | | | |
|
| | programului corectat cu sumele | | | |
|
| | primite in plus (5 - 6) | | | |
|
| 8. | Sume de alocat in limita | | | |
|
| | disponibilului | | | |
|
|____|_________________________________|_____|___________|_________|___________|
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
D.R.D.P.
Director, Director economic,
............... .....................
CONSILIUL JUDETEAN
Presedinte, Contabil-sef, Vizat
................ ................. Director D.R.D.P.,
................
CONSILIUL LOCAL
Primar, Contabil-sef, Vizat
.............. ................ Director D.R.D.P.,
................
NOTA:
In anexa se va prezenta repartizarea sumelor de alocat pentru lucrarile
nominalizate in programele aprobate, cu precizarea, pentru fiecare pozitie, a
indicatorilor 1 - 7 din cererea justificativa.
Randul 8 se va completa de Administratia Nationala a Drumurilor din Romania
in limita disponibilului comunicat de Ministerul Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei.
ANEXA 11b)
DIRECTIA REGIONALA DE DRUMURI SI PODURI ...................
Consiliul judetean ..................................
Consiliul local .....................................
Nr. ............... /data ...........................
CERERE JUSTIFICATIVA
privind sumele necesare pentru cheltuielile de capital care se finanteaza din
Fondul special al drumurilor publice pentru luna ............... anul 200....
- mii lei -
______________________________________________________________________________
Nr. Explicatii
crt.
______________________________________________________________________________
1. Valoarea programului anual aprobat
2. Valoarea programului cumulat pana la finele lunii pentru
care se face solicitarea
3. Valoarea realizarilor cumulate de la inceputul anului
pana la finele lunii precedente lunii in care se face
solicitarea
4. Sumele cumulate de la inceputul anului, alocate pana la
finele lunii precedente lunii pentru care se face
solicitarea in baza cererilor justificative anterioare
5. Sumele de alocat conform programului (2 - 4)
6. Sumele primite in plus fata de decontul justificativ
prezentat la finele lunii precedente lunii in care
se face solicitarea
7. Sumele de alocat conform programului corectat cu sumele
primite in plus (5 - 6)
8. Sumele de alocat in limita disponibilului
______________________________________________________________________________
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
D.R.D.P.
Director, Director economic,
............... .....................
CONSILIUL JUDETEAN
Presedinte, Contabil-sef, Vizat
................ ................. Director D.R.D.P.,
................
CONSILIUL LOCAL
Primar, Contabil-sef, Vizat
.............. ................. Director D.R.D.P.,
................
NOTA:
In anexa se va prezenta repartizarea sumelor de alocat pentru lucrarile
nominalizate in programele aprobate, cu precizarea, pentru fiecare pozitie, a
indicatorilor 1 - 7 din cererea justificativa.
Randul 8 se va completa de Administratia Nationala a Drumurilor din Romania
in limita disponibilului comunicat de Ministerul Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei.
ANEXA 12a)
ADMINISTRATIA NATIONALA A DRUMURILOR DIN ROMANIA
Nr. ............/data ..................
Aprobat
Ministru,
CERERE JUSTIFICATIVA
privind sumele necesare pentru cheltuielile curente care se finanteaza din
Fondul special al drumurilor publice pentru luna ...... anul 200..... privind
drumurile nationale/drumurile locale
- mii lei -
______________________________________________________________________________
|Nr. | | | din care:
|
|crt.| |
|_________________________________|
| | Explicatii
|TOTAL|Intretinere|Reparatii|Contributia|
| | | | si | capitale|
Guvernului|
| | | | reparatii | |
|
|____|_________________________________|_____|___________|_________|___________|
| 1. | Valoarea programului anual | | | |
|
| | aprobat | | | |
|
| 2. | Valoarea programului cumulat | | | |
|
| | pana la finele lunii pentru care| | | |
|
| | se face solicitarea | | | |
|
| 3. | Valoarea realizarilor cumulate | | | |
|
| | de la inceputul anului pana la | | | | |
| | finele lunii precedente lunii in| | | |
|
| | care se face solicitarea | | | |
|
| 4. | Sumele cumulate de la inceputul | | | |
|
| | anului, alocate pana la finele | | | |
|
| | lunii precedente lunii pentru | | | |
|
| | care se face solicitarea in baza| | | |
|
| | cererilor justificative | | | |
|
| | anterioare | | | |
|
| 5. | Sumele de alocat conform | | | |
|
| | programului (2 - 4) | | | |
|
| 6. | Sumele primite in plus fata de | | | |
|
| | decontul justificativ prezentat | | | |
|
| | la finele lunii precedente lunii| | | |
|
| | in care se face solicitarea | | | |
|
| 7. | Sumele de alocat conform | | | |
|
| | programului corectat cu sumele | | | |
|
| | primite in plus (5 - 6) | | | |
|
| 8. | Sume de alocat in limita | | | |
|
| | disponibilului | | | | |
|____|_________________________________|_____|___________|_________|___________|
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
D.R.D.P.
Director general, Director economic,
...................... .....................
MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
Avizat
Secretar de stat, Directii de specialitate:
.......................
NOTA:
In anexa se va prezenta, pentru drumurile nationale, repartizarea sumelor
de alocat in limita disponibilului pentru lucrarile nominalizate conform
programelor aprobate.
Administratia Nationala a Drumurilor din Romania intocmeste separat pentru
drumurile locale o anexa in care se prezinta centralizat pentru fiecare
consiliu judetean si local indicatorii 1 - 8.
Randul 8 se va completa de Administratia Nationala a Drumurilor din Romania
in limita disponibilului comunicat de Ministerul Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei.
ANEXA 12b)
ADMINISTRATIA NATIONALA A DRUMURILOR DIN ROMANIA
Nr. ............../data ..................
Aprobat
Ministru,
CERERE JUSTIFICATIVA
privind sumele necesare pentru cheltuielile de capital care se finanteaza din
Fondul special al drumurilor publice pentru luna ...... anul 200.... privind
drumurile nationale/drumurile locale
- mii lei -
____________________________________________________________________________
|Nr. | Explicatii |
|crt.| |
|____|_______________________________________________________________________|
| 1. |Valoarea programului anual aprobat |
| 2. |Valoarea programului cumulat pana la finele lunii |
| |pentru care se face solicitarea |
| 3. |Valoarea realizarilor cumulate de la inceputul anului |
| |pana la finele lunii precedente lunii in care se face |
| |solicitarea |
| 4. |Sumele cumulate de la inceputul anului, alocate pana la |
| |finele lunii precedente lunii pentru care se face |
| |solicitarea in baza cererilor justificative anterioare |
| 5. |Sumele de alocat conform programului (2 - 4) |
| 6. |Sumele primite in plus fata de decontul justificativ |
| |prezentat la finele lunii precedente lunii in care |
| |se face solicitarea |
| 7. |Sumele de alocat conform programului corectat cu sumele |
| |primite in plus (5 - 6) |
| 8. |Sumele de alocat in limita disponibilului |
|____|_______________________________________________________________________|
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
Director general, Director economic,
...................... .....................
MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
Avizat
Secretar de stat, Directii de specialitate:
.....................
NOTA:
In anexa se va prezenta, pentru drumurile nationale, repartizarea sumelor
de alocat in limita disponibilului pentru lucrarile nominalizate conform
programelor aprobate.
Randul 8 se va completa de Administratia Nationala a Drumurilor din Romania
in limita disponibilului comunicat de Ministerul Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei.
Administratia Nationala a Drumurilor din Romania intocmeste separat pentru
drumurile locale o anexa in care se prezinta centralizat, pentru fiecare
consiliu judetean si local, indicatorii 1 - 8.
ANEXA 12c)
ADMINISTRATIA NATIONALA A DRUMURILOR DIN ROMANIA
Nr. ................/data ................
Aprobat
Ministru,
CERERE JUSTIFICATIVA
privind sumele necesare pentru rambursari de credite interne (externe) si plati
de dobanzi si comisioane la credite, care se finanteaza din Fondul special al
drumurilor publice pentru drumuri nationale luna ..... anul 200 .....
- mii lei -
______________________________________________________________________________
|Nr. | | | din care:
|
|crt.| |
|_____________________|
| | Explicatii |TOTAL|Rambursari| Plati de
|
| | | |de credite|dobanzi si|
| | | |
|comisioane|
|____|_____________________________________________|_____|__________|__________|
| 1. | Valoarea programului anual aprobat | | |
|
| 2. | Valoarea programului cumulat pana la | | |
|
| | finele lunii pentru care se face solicitarea| | |
|
| 3. | Valoarea realizarilor cumulate de la | | |
|
| | inceputul anului pana la finele lunii | | |
|
| | precedente lunii in care se face solicitarea| | |
|
| 4. | Sumele cumulate de la inceputul anului, | | |
|
| | alocate pana la finele lunii precedente | | |
|
| | lunii pentru care se face solicitarea in | | |
|
| | baza cererilor justificative anterioare | | |
|
| 5. | Sumele de alocat conform programului (2 - 4)| | |
|
| 6. | Sumele primite in plus fata de decontul | | |
|
| | justificativ prezentat la finele lunii | | |
|
| | precedente lunii in care se face solicitarea| | |
|
| 7. | Sumele de alocat conform programului | | |
|
| | corectat cu sumele primite in plus (5 - 6) | | |
|
| 8. | Sume de alocat in limita disponibilului | | | |
|____|_____________________________________________|_____|__________|__________|
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
Director general, Director economic,
.................... .......................
MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
Avizat
Secretar de stat, Directii de specialitate:
.....................
NOTA:
Prezenta anexa se intocmeste separat pentru rambursari de credite, plati de
dobanzi si comisioane la credite interne si externe.
Randul 8 se va completa de Administratia Nationala a Drumurilor din Romania
in limita disponibilului comunicat de Ministerul Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei.
ANEXA 13a)
DIRECTIA REGIONALA DE DRUMURI SI PODURI ...................
Consiliul judetean ............................................
Consiliul local ...............................................
Nr. ..................../data ............................
DECONT JUSTIFICATIV
privind sumele primite din Fondul special al drumurilor publice pentru
luna................ anul 200.....
- mii lei -
_____________________________________________________________________________
|Nr. | Explicatii |Luna pentru care| Cumulat de la |
|crt.| | se justifica |inceputul anului|
|____|______________________________________|________________|________________|
| I. | Sume alocate din Fondul special al | | |
| | drumurilor publice pentru efectuarea | | |
| | de: | | |
| | A. Cheltuieli curente, din care: | | |
| | - Reparatii, intretinere si | | |
| | administrare | | |
| | - Reparatii capitale | | |
| | - Contributia cu fonduri a partii | | |
| | romane la realizarea lucrarilor de | | |
| | reabilitare a drumurilor nationale | | |
| | B. Cheltuieli de capital | | |
| II.| Sume utilizate pentru cheltuieli | | |
| | totale, din care: | | |
| | A. Cheltuieli curente, din care: | | |
| | - Reparatii, intretinere si | | |
| | administrare | | |
| | - Reparatii capitale | | |
| | - Contributia cu fonduri a partii | | |
| | romane la realizarea lucrarilor de | | |
| | reabilitare a drumurilor nationale | | |
| | B. Cheltuieli de capital | | |
|III.| Diferenta de regularizat (I - II) | | |
|____|______________________________________|________________|________________|
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
D.R.D.P.
Director, Director economic,
............... .....................
CONSILIUL JUDETEAN
Presedinte, Contabil-sef, Vizat
................ ................... Director D.R.D.P.,
................
CONSILIUL LOCAL
Primar, Contabil-sef, Vizat
............. .................... Director D.R.D.P.,
................
NOTA:
In anexa se vor preciza:
- pentru cheltuieli curente - repartizarea veniturilor si cheltuielilor
(cumulat si lunar) pentru lucrarile nominalizate conform programelor aprobate;
- pentru cheltuieli de capital - repartizarea veniturilor si cheltuielilor
(cumulat si lunar) pe obiective, utilaje, echipamente si alte dotari conform
programelor aprobate.
ANEXA 13b)
ADMINISTRATIA NATIONALA A DRUMURILOR DIN ROMANIA
Nr. ................/data ...............
Aprobat
Ministru,
DECONT JUSTIFICATIV
privind sumele primite din Fondul special al drumurilor publice pentru luna
................... anul 200.....
- mii lei -
_____________________________________________________________________________
|Nr. | Explicatii |Luna pentru care| Cumulat de la |
|crt.| | se justifica |inceputul anului|
|____|______________________________________|________________|________________|
| I. | Sume alocate din Fondul special al | | |
| | drumurilor publice, pentru efectuarea| | |
| | de: | | |
| | A. Cheltuieli curente, din care: | | |
| | - Reparatii, intretinere si | | |
| | administrare | | |
| | - Reparatii capitale | | |
| | - Contributia cu fonduri a partii | | |
| | romane la realizarea lucrarilor de | | |
| | reabilitare a drumurilor nationale | | |
| | B. Cheltuieli de capital | | |
| | C. Rambursari de credite externe, | | |
| | plati de dobanzi si comisioane, din | | |
| | care: | | |
| | - Rambursari de credite externe | | |
| | - Plati de dobanzi si comisioane | | |
| | D. Rambursari de credite interne, | | |
| | plati de dobanzi si comisioane, din | | |
| | care: | | |
| | - Rambursari de credite interne | | |
| | - Plati de dobanzi si comisioane | | |
| II.| Sume utilizate pentru cheltuieli | | |
| | totale, din care: | | |
| | A. Cheltuieli curente, din care: | | |
| | - Reparatii, intretinere si | | |
| | administrare | | |
| | - Reparatii capitale | | |
| | - Contributia cu fonduri a partii | | |
| | romane la realizarea lucrarilor de | | |
| | reabilitare a drumurilor nationale | | |
| | B. Cheltuieli de capital | | |
| | C. Rambursari de credite externe si | | |
| | plati de dobanzi si comisioanele | | |
| | aferente acestora, din care: | | |
| | - Rambursari de credite externe | | |
| | - Plati de dobanzi si comisioane | | |
| | D. Rambursari de credite interne, | | |
| | plati de dobanzi si comisioane | | |
| | aferente acestora, din care: | | |
| | - Rambursari de credite interne | | |
| | - Plati de dobanzi si comisioane | | |
|III.| Sume utilizate pentru alte cheltuieli| | |
| IV.| Diferenta de regularizat | | |
| | (I - II - III) | | |
|____|______________________________________|________________|________________|
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
Director general, Director economic,
...................... .......................
MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
Avizat
Secretar de stat, Directii de specialitate:
....................
NOTA:
In anexa se vor preciza:
pentru cheltuieli curente repartizarea veniturilor si cheltuielilor
(cumulat si lunar) pentru lucrarile nominalizate conform programelor aprobate;
pentru cheltuieli de capital repartizarea veniturilor si cheltuielilor
(cumulat si lunar) pe obiective, utilaje, echipamente si alte dotari conform
programelor aprobate.