NORME
Nr. 1521/MM-521821 din 29 aprilie 2002
privind constituirea si utilizarea Fondului special al drumurilor publice
ACT EMIS DE: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI
LOCUINTEI
Nr. 1.521/MM din 29 aprilie 2002
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Nr. 521.821 din 7 mai 2002
PUBLICATE IN: MONITORUL OFICIAL NR. 347 din 24 mai 2002
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) In baza prevederilor art. 1 din Legea nr. 118/1996 privind constituirea
si utilizarea Fondului special al drumurilor publice, republicata, astfel cum a
fost modificat si completat ulterior, pentru completarea surselor de finantare
necesare in vederea constructiei, modernizarii, intretinerii si repararii
drumurilor publice se infiinteaza Fondul special al drumurilor publice,
gestionat de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.
(2) Prezentele norme metodologice au fost reactualizate conform
prevederilor art. II din Legea nr. 264/2001 pentru modificarea si completarea
Legii nr. 118/1996 privind constituirea si utilizarea Fondului special al
drumurilor publice si ale Ordonantei Guvernului nr. 10/2001 pentru modificarea
art. 4 din Legea nr. 118/1996 privind constituirea si utilizarea Fondului
special al drumurilor publice.
(3) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, in
calitate de administrator de fonduri, indeplineste atributiile ordonatorului
principal de credite, stabilite prin Legea nr. 72/1996 privind finantele
publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) In sensul prezentelor norme metodologice, prin producator de carburanti
auto, denumit in continuare producator, se intelege persoana fizica sau
juridica, dupa caz, care prelucreaza titei sau alte produse petroliere in
rafinariile proprii ori ale tertilor si obtine carburanti auto astfel cum sunt
clasificati in Tariful vamal de import al Romaniei.
(5) In categoria de producator se include si persoana fizica sau juridica,
dupa caz, care prelucreaza, prin procedee de aditivare, indiferent de natura
aditivului utilizat, benzine inferioare sau carburanti din grupa motorinelor
ori a combustibililor lichizi usori, in urma carora rezulta carburanti auto
astfel cum au fost definiti la alin. (4).
CAP. 2
Elaborarea bugetului Fondului special al drumurilor publice
Art. 2
(1) Bugetul Fondului special al drumurilor publice se elaboreaza conform
normelor metodologice emise de Ministerul Finantelor Publice si se
fundamenteaza la termenele prevazute pentru fundamentarea bugetului de stat,
prin Legea nr. 72/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei elaboreaza,
o data cu lucrarile proiectului bugetului de stat, proiectul bugetului Fondului
special al drumurilor publice, care se fundamenteaza, conform anexelor nr. 1 si
1.1, pe elementele prezentate de Regia Autonoma "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania", dupa care va fi prezentat Ministerului Finantelor
Publice la termenul stabilit.
(3) Bugetul Fondului special al drumurilor publice se aproba anual ca anexa
la legea bugetului de stat.
(4) Veniturile anuale ale bugetului Fondului special al drumurilor publice
se fundamenteaza de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei
la termenele prevazute pentru elaborarea bugetului de stat prin Legea nr.
72/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, pe baza datelor statistice
ale anului anterior si prognozelor pentru anul de referinta, pe categoriile de
surse ale veniturilor stabilite potrivit clasificatiei bugetare.
Art. 3
(1) Fondul special al drumurilor publice se repartizeaza astfel:
a) 65% pentru drumurile nationale;
b) 35% pentru drumurile judetene, comunale si pentru strazile care se vor
amenaja in perimetrele destinate constructiilor de cvartale de locuinte noi din
localitati rurale si urbane.
(2) Din incasarile la Fondul special al drumurilor publice se pot efectua
cheltuielile prevazute in anexa nr. 2.
(3) Criteriile in baza carora se elaboreaza si se fundamenteaza programele
anuale si, respectiv, se aloca sumele din Fondul special al drumurilor publice
sunt prevazute in anexa nr. 3.
(4) In cazuri bine justificate, pe parcursul executiei anuale, dar nu mai
tarziu de data de 31 octombrie, Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor
si Locuintei, la propunerea Regiei Autonome "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania", cu avizul directiilor de specialitate din
Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, poate aproba
modificarea repartizarii sumelor pe obiective, pe lucrari si, respectiv, pe
luni, cu conditia incadrarii in sumele prevazute pe capitole de cheltuieli si,
respectiv, pe trimestre din bugetul anual aprobat.
(5) In situatia in care, potrivit art. 137 alin. (3) din Constitutia
Romaniei, legea bugetului de stat si legea bugetului asigurarilor sociale de
stat nu au fost adoptate cu cel putin 3 zile inainte de expirarea exercitiului
bugetar, se aplica in continuare bugetul Fondului special al drumurilor publice
aprobat pentru anul precedent, pana la adoptarea noului buget.
(6) Angajarea si efectuarea cheltuielilor se vor face pe structura
aprobata, in limita surselor financiare prevazute si realizate in acest buget,
si numai pentru cele pentru care exista certitudinea continuarii si cuprinderii
in bugetul anului urmator.
(7) Obiectivele si lucrarile finantate din Fondul special al drumurilor
publice se aproba prin programe anuale care stau la baza elaborarii bugetului
acestui fond.
(8) Programele anuale pentru drumurile nationale se elaboreaza si se
fundamenteaza de catre Regia Autonoma "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania".
(9) Programele anuale pentru drumurile aflate in administrarea consiliilor
judetene si locale se supun verificarii si controlului conform prevederilor
Ordinului ministrului transporturilor nr. 457/1997 pentru exercitarea
controlului privind utilizarea sumelor alocate consiliilor judetene si
consiliilor locale din Fondul special al drumurilor publice si se vor transmite
Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania"
prin grija unitatilor sale teritoriale organizate potrivit prevederilor
Hotararii Guvernului nr. 1.275/1990 privind infiintarea Administratiei
Nationale a Drumurilor din Romania, cu modificarile si completarile ulterioare.
(10) Programele anuale pentru drumurile din administrarea consiliilor
locale, altele decat cele aflate in administrarea municipiilor, se vor include
in programele consiliilor judetene.
(11) Propunerile consiliilor locale se vor transmite Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania", prin grija
consiliilor judetene.
(12) Programele pentru consiliile judetene si locale se transmit Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" dupa aprobarea
bugetului Fondului special al drumurilor publice, cu incadrarea stricta in
veniturile alocate in acest sens, pe capitole de cheltuieli.
(13) Programele anuale, cu repartizarea pe trimestre si pe luni a bugetului
Fondului special al drumurilor publice, se avizeaza de Consiliul de
administratie al Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania", de Directia generala pentru dezvoltarea infrastructurii, investitii
si concesiuni, Directia generala economica si relatii bugetare, secretarul de
stat care coordoneaza Departamentul transporturilor terestre si se aproba de
ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei.
CAP. 3
Constituirea obligatiilor la Fondul special al drumurilor publice si
restituirea sumelor reprezentand cota unica platita
Art. 4
(1) Sursele Fondului special al drumurilor publice se constituie prin
aplicarea unei cote unice egale cu echivalentul in lei a 110 euro/tona la motorina
si 125 euro/tona la benzina asupra:
a) cantitatilor de carburanti auto livrati la intern de producatori, precum
si carburantilor auto consumati de acestia pentru alimentarea autovehiculelor
proprii;
b) cantitatilor de carburanti auto importati.
(2) Suma datorata bugetului Fondului special al drumurilor publice se
stabileste in raport de cursul oficial al Bancii Nationale a Romaniei, valabil
pentru ultima zi a lunii anterioare lunii de calcul al sumei respective.
(3) Cota unica prevazuta la alin. (1) se va reflecta in nivelul pretului cu
ridicata si al pretului cu amanuntul, fara sa intre in baza de impozitare a
taxei pe valoarea adaugata.
(4) Obligatia de a calcula si de a varsa sumele datorate la Fondul special
al drumurilor publice revine producatorilor din tara si/sau importatorilor de
carburanti auto, persoane fizice ori persoane juridice, indiferent de forma de
organizare, de titularul dreptului de proprietate si de detinatorul produsului
importat, de regimul vamal aplicabil sau de facilitatile vamale acordate.
(5) Producatorii din tara si importatorii de carburanti auto vor evidentia
distinct cantitatile de carburanti auto livrate pe piata interna, pentru care
cota unica s-a achitat cu bonuri valorice.
(6) Producatorii din tara si importatorii de carburanti auto au obligatia
ca, o data cu virarea sumelor catre Fondul special al drumurilor publice, sa
predea la Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si
bonurile valorice pe baza carora au livrat carburantii auto.
(7) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei va pastra
bonurile valorice primite de la producatorii si importatorii de carburanti auto
pe perioada stabilita prin legislatia in vigoare, dupa care acestea vor fi
distruse.
(8) Producatorii vor tine, pe sortimente, evidenta intregii cantitati de
carburanti auto livrate la intern, conform anexei nr. 4, care va fi transmisa
Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei in termen de 10
zile de la finele lunii pentru care se face raportarea.
(9) Pentru cantitatile de carburanti auto consumate de producatori pentru
autovehiculele proprii acestia vor determina obligatiile fata de bugetul
Fondului special al drumurilor publice conform anexei nr. 5, suma datorata
fiind preluata in anexa nr. 8. Anexa nr. 5 se va pastra la producator in
vederea prezentarii cu ocazia controalelor ce vor fi efectuate de organele
abilitate.
(10) Importatorii vor tine, pe sortimente de carburanti auto, evidenta
importurilor si a livrarilor, potrivit anexei nr. 6, care va fi transmisa
Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei in termen de 10
zile de la finele lunii pentru care se face raportarea.
(11) Toate cantitatile de carburanti auto livrate la intern de producatori
si/sau de importatori si cele utilizate pentru autovehiculele proprii de
producatori ori de unitatile acestora vor fi exprimate in mod obligatoriu, in
documentele de livrare sau de consum, precum si in evidentele patrimoniale, si
in tone.
(12) Pentru livrarile efectuate producatorii din tara si importatorii de
carburanti auto au obligatia sa inscrie in documentele de livrare emise, precum
si in evidentele lor patrimoniale, pe propria raspundere, pentru fiecare
cantitate de carburant auto livrata pe piata interna, sortimentul si cantitatea
livrata, exprimata in litri si tone, si suma totala a cotei unice transformata
in lei. Aceeasi obligatie revine producatorilor din tara pentru carburantii
auto consumati pentru alimentarea autovehiculelor proprii.
(13) Persoanele juridice proprietare ale rafinariilor care prelucreaza,
pentru persoane fizice sau juridice, produse petroliere in urma carora rezulta
carburanti auto vor tine evidenta prestatiilor, potrivit anexei nr. 7, care va
fi transmisa Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei pana
la data de 10 a fiecarei luni pentru luna expirata.
(14) Producatorii din tara si/sau importatorii de carburanti auto vor
intocmi lunar si vor transmite Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor
si Locuintei, pana la data de 10 a fiecarei luni pentru luna expirata, situatia
sumelor reprezentand cota unica virata, conform anexei nr. 8.
Art. 5
(1) Pentru domeniul transportului feroviar cota unica se restituie
operatorilor de transport feroviar care detin licenta AFER de transport
feroviar, Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A.,
Societatii Comerciale de Transport cu Metroul Bucuresti "Metrorex" -
S.A., societatilor de reparat material rulant de cale ferata, societatilor de
constructii, reparatie si intretinere a infrastructurii feroviare cu utilaje
specifice pentru calea ferata, agentilor economici care detin linii de cale
ferata cu acces la infrastructura feroviara publica si privata a statului si
mijloace de tractiune feroviara.
Restituirea cotei unice se face pentru carburantul auto utilizat pentru
functionarea materialului rulant de tractiune, a vagoanelor automotoare, a
drezinelor, a masinilor de cale pentru repararea si intretinerea
infrastructurii feroviare, care se deplaseaza pe infrastructura publica si
privata a statului, inclusiv a metroului, precum si pe infrastructura aflata in
proprietatea agentilor economici cu acces la infrastructura feroviara publica
si privata a statului, in scopul asigurarii:
- circulatiei si manevrei trenurilor;
- incercarii si probelor materialului rulant pe calea ferata;
- functionarii instalatiilor si agregatelor de orice fel aflate pe
materialul rulant in timpul deplasarii acestuia pe calea ferata si a
functionarii unor utilitati necesare transportului feroviar.
Pentru avizarea cererilor de restituire agentii economici, cu exceptia
operatorilor care detin licenta AFER de transport feroviar, vor prezenta
autorizatia AFER pentru accesul pe infrastructura feroviara publica al
mijloacelor de tractiune feroviara pe care le detin.
(2) Pentru domeniul transportului naval cota unica se restituie tuturor
agentilor economici, institutelor de cercetare si unitatilor de invatamant care
in cadrul activitatii lor utilizeaza nave, astfel cum sunt ele definite in
legislatia in vigoare.
Pentru avizarea cererilor de restituire se vor prezenta urmatoarele
documente:
- autorizatia de desfasurare a activitatii respective, daca aceasta se
supune sistemului de autorizare;
- scurta prezentare a navelor utilizate (numar de nave, tip, putere,
capacitate);
- prezentarea activitatilor la care au fost folosite navele si care se pot
verifica cu documentele de la bordul navelor (pentru transport de marfa: tone
transportate si tone x km; pentru transport de pasageri: numar de curse si
numar de pasageri x km; pentru manevre portuare: numar de ore de manevre).
(3) Pentru domeniul agriculturii, producatorilor agricoli si prestatorilor
imputerniciti de servicii pentru agricultura, astfel cum sunt definiti in
instructiunile privind acordarea bonurilor valorice reprezentand contravaloarea
cotei unice, necesare achizitionarii carburantilor auto utilizati in domeniul
agriculturii, emise de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor,
Ministerul Administratiei Publice si de Ministerul Industriei si Resurselor,
care desfasoara activitati conform tehnologiilor specifice in domeniile
vegetal, animalier, piscicol, silvicol, imbunatatiri funciare sau irigatii, li
se vor elibera bonuri valorice, emise de Ministerul Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei prin grija Regiei Autonome "Administratia
Nationala a Drumurilor din Romania", cu care vor achita contravaloarea
cotei unice aferente carburantilor auto achizitionati.
(4) Pentru domeniul apararii nationale cota unica se restituie pentru
cantitatile de carburanti auto utilizate pentru tehnica de lupta din dotarea
unitatilor apartinand Ministerului Apararii Nationale.
Art. 6
(1) Persoanele fizice si juridice care utilizeaza carburanti auto in
domeniile transportului feroviar, naval, al agriculturii si al apararii
nationale sunt in drept sa solicite Ministerului Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei restituirea sumelor reprezentand contravaloarea in
lei a cotei unice platite producatorilor sau importatorilor pentru carburantii
auto achizitionati pentru domeniile respective de activitate, prezentand
urmatoarea documentatie:
- cererea de restituire, intocmita pe propria raspundere, conform modelului
prezentat in anexa nr. 9, insotita de situatia intocmita conform modelelor
prezentate in anexele nr. 9a), 9b) sau 9c), dupa caz;
- copie de pe documentele fiscale de achizitie, certificate pe propria
raspundere de catre solicitant sau de reprezentantul sau legal ca fiind
conforme cu originalul, din care sa rezulte sortimentul si cantitatea
achizitionata, precum si contravaloarea in lei si a cotei unice aferente;
- centralizatorul documentelor fiscale de achizitie;
- alte documente specifice solicitate conform prevederilor art. 5.
(2) Inaintea depunerii sau transmiterii prin posta la Ministerul Lucrarilor
Publice, Transporturilor si Locuintei cererile de restituire vor fi prezentate
pentru avizare, in functie de domeniul de activitate al solicitantului, la
Directia generala reglementari si calitatea serviciilor in transportul feroviar
sau la Directia generala a transporturilor maritime, pe Dunare si cai
navigabile din cadrul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si
Locuintei sau la directiile de specialitate din cadrul Ministerului Apararii
Nationale.
(3) Cererile de restituire vor fi analizate de Ministerul Lucrarilor
Publice, Transporturilor si Locuintei, dupa care, pe baza notei de restituire
intocmite de Directia generala economica si relatii bugetare, avizata de
Directia generala juridica si contencios din cadrul Ministerului Lucrarilor
Publice, Transporturilor si Locuintei si aprobata de ministrul lucrarilor
publice, transporturilor si locuintei sau de inlocuitorul lui de drept, se va
efectua restituirea sumelor.
(4) Restituirea se va face in termen de cel mult 30 de zile de la data
primirii solicitarii, prin ordin de plata sau mandat postal, conform mentiunii
din cerere.
(5) Cererea de restituire va fi onorata la plata de catre Ministerul
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, daca sunt indeplinite toate
conditiile cerute de prezentele norme metodologice.
(6) Persoanele fizice si juridice prevazute la alin. (1) nu beneficiaza de
restituirea sumelor achitate, reprezentand cota unica, decat pentru cantitatile
de carburanti auto achizitionate direct de la producatorii interni sau
importatori.
(7) Persoanele fizice si juridice care achizitioneaza carburanti auto
pentru alte scopuri decat utilizarea in domeniile prevazute la alin. (1)
suporta cota unica.
(8) Persoanele fizice si juridice prevazute la alin. (1) nu sunt in drept
sa solicite restituirea cotei pentru cantitatile de carburanti auto utilizate
la alimentarea autovehiculelor inmatriculate, cu exceptia tractoarelor
utilizate pentru efectuarea lucrarilor agricole mecanizate.
(9) Contravaloarea comisioanelor bancare sau a taxelor postale aferente
operatiunilor de restituire se suporta de beneficiarii sumelor respective.
(10) Persoanele fizice si juridice definite la art. 5 alin. (3), care
utilizeaza carburanti auto in domeniul agriculturii, vor putea achita
contravaloarea cotei unice catre producatorii din tara sau importatorii de
carburanti auto, pe baza bonurilor valorice emise de Ministerul Lucrarilor
Publice, Transporturilor si Locuintei, prin grija Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania", conform modelului
prezentat in anexa nr. 10.
(11) Bonurile valorice vor avea valoarea de 10.000 lei, 50.000 lei, 100.000
lei, 500.000 lei si 1.000.000 lei, fiecare valoare avand o alta culoare.
(12) Imprimatul reprezentand bonul valoric va contine urmatoarele elemente
obligatorii de identificare:
a) denumirea emitentului;
b) seria numerica intr-o ordine crescatoare, corespunzatoare numarului de
bonuri valorice;
c) valoarea nominala a bonului, in cifre si in litere;
d) interdictia de a fi instrainat;
e) spatiu destinat inscrierii datei de eliberare;
f) spatiu pentru inscrierea numelui si prenumelui persoanei fizice sau a
denumirii persoanei juridice indreptatite sa il utilizeze;
g) spatiu destinat semnaturii si aplicarii stampilei directiei generale
pentru agricultura si industrie alimentara care l-a eliberat.
(13) In termen de 15 zile de la aprobarea prezentelor norme metodologice
Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, Ministerul Administratiei
Publice si Ministerul Industriei si Resurselor vor emite instructiuni privind
acordarea bonurilor valorice reprezentand contravaloarea cotei unice, necesare
achizitionarii carburantilor auto utilizati in domeniul agriculturii.
(14) Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor va solicita
trimestrial Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei
numarul de bonuri necesar in trimestrul urmator, conform modelului prezentat in
anexa nr. 10a).
(15) Bonurile valorice ramase neutilizate la data de 31 decembrie se vor
utiliza in anul urmator cu acelasi scop, Ministerul Agriculturii, Alimentatiei
si Padurilor transmitand Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si
Locuintei, pana la data de 15 ianuarie, situatia justificativa privind
utilizarea bonurilor valorice primite in anul anterior, conform modelului
prezentat in anexa nr. 10b).
(16) Prin conventie incheiata intre Ministerul Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei, in calitate de emitent, si Ministerul
Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, in calitate de beneficiar, se vor
stabili numarul si structura bonurilor valorice necesare a fi tiparite pentru
aplicarea prevederilor prezentelor norme metodologice.
(17) Raspunderea pentru modul de utilizare a bonurilor valorice solicitate
si primite de la Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei
revine Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor.
CAP. 4
Incasarea veniturilor la Fondul special al drumurilor publice
Art. 7
(1) Virarea sumelor datorate conform prevederilor art. 4 se face prin ordin
de plata emis de catre persoanele juridice in contul Fondului special al
drumurilor publice, simbol 301813633330 "Disponibil din Fondul special al
drumurilor publice", deschis la Directia de Trezorerie si Contabilitate
Publica a Municipiului Bucuresti pe seama Ministerului Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei, cont in care se vor incasa veniturile si din care
se vor efectua platile.
(2) Persoanele fizice sau juridice, producatori din tara sau importatori de
carburanti auto, indiferent de forma de organizare, de titularul dreptului de
proprietate si de detinatorul produsului importat, de regimul vamal aplicabil
sau de facilitatile vamale acordate, au obligatia de a mentiona pe documentele
de plata catre bugetul Fondului special al drumurilor publice urmatoarele
informatii:
- cantitatea de carburanti auto, pe sortimente (benzina si/sau motorina),
pentru care s-a virat suma;
- perioada pentru care s-a calculat obligatia si se efectueaza plata.
(3) Pentru achitarea unor obligatii restante se va emite un ordin de plata
distinct, in care se vor defalca suma reprezentand cota unica si majorarile de
intarziere stabilite ca urmare a neachitarii la termen si integral a sumelor
datorate, cu mentionarea perioadei la care se refera suma achitata.
(4) Achitarea sumelor reprezentand obligatia la Fondul special al
drumurilor publice se poate face zilnic, dar nu mai tarziu de data de 10 a
lunii urmatoare celei pentru care sunt datorate.
(5) Pentru neplata in termen a sumelor datorate la Fondul special al
drumurilor publice de agentii economici acestia datoreaza majorari de
intarziere pentru fiecare zi de intarziere, conform legislatiei fiscale. Sumele
aferente majorarilor de intarziere se vireaza in contul Fondului special al
drumurilor publice, simbol 301813633330 "Disponibil din Fondul special al
drumurilor publice", deschis pe seama Ministerului Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei la Directia de Trezorerie si Contabilitate Publica
a Municipiului Bucuresti.
CAP. 5
Utilizarea sumelor pentru finantarea cheltuielilor aprobate din Fondul special
al drumurilor publice
Art. 8
(1) Din sumele colectate in Fondul special al drumurilor publice Ministerul
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei aloca sume Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania", pentru finantarea
cheltuielilor, conform urmatoarei proceduri:
a) pentru drumurile nationale unitatile teritoriale transmit lunar Regiei
Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania", pana la
data de 27 a fiecarei luni, cereri justificative pentru cheltuielile curente si
de capital necesare in luna urmatoare, conform modelelor prezentate in anexele
nr. 11a) si 11b);
b) pentru drumurile judetene si comunale cererile justificative [anexele
nr. 11a) si 11b)] intocmite de consiliile judetene si consiliile locale, se
transmit Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania" pana la data de 27 a fiecarei luni, prin unitatile teritoriale
din subordine.
(2) Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania" prezinta ministrului lucrarilor publice, transporturilor si
locuintei, lunar, pana la data de 5 a lunii, cererile justificative pentru
necesarul de cheltuieli ce urmeaza sa se efectueze in luna respectiva, conform
anexelor nr. 12a), 12b) si 12c), atat pentru drumuri nationale, cat si pentru
drumuri judetene si comunale. Datele se fundamenteaza cu incadrarea in
prevederile programelor aprobate si in limita disponibilitatilor colectate in
contul Fondului special al drumurilor publice, existente in ultima zi a lunii precedente.
Cererile vor fi prezentate pentru aprobare ministrului lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei dupa avizarea de catre Directia generala pentru
dezvoltarea infrastructurii, investitii si concesiuni, Directia generala
economica si relatii bugetare si secretarul de stat care coordoneaza directiile
de specialitate din transporturile terestre.
(3) Situatia repartizarii pe subunitatile Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" si, respectiv, pe
consiliile judetene si locale, astfel cum a fost aprobata de ministrul
lucrarilor publice, transporturilor si locuintei, se transmite Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania".
(4) Cu sumele primite in plus fata de cheltuielile prezentate prin deconturile
justificative intocmite de Regia Autonoma "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania" si consiliile judetene si locale se vor diminua
sumele rezultate din cererile justificative, intocmite pentru luna urmatoare.
Art. 9
(1) Dupa verificarea si aprobarea cererilor justificative Ministerul
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei vireaza pana la data de 10 a
fiecarei luni sumele fundamentate conform art. 8, in contul 50.25
"Disponibil din Fondul special al drumurilor publice pentru efectuarea de
cheltuieli", deschis pe seama Regiei Autonome "Administratia
Nationala a Drumurilor din Romania".
(2) Din contul 50.25 "Disponibil din Fondul special al drumurilor
publice pentru efectuarea de cheltuieli" Regia Autonoma
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" va repartiza
fondurile in contul 50.25 "Disponibil din Fondul special al drumurilor
publice pentru efectuarea de cheltuieli", deschis pe seama directiilor
regionale de drumuri si poduri la unitatile teritoriale de trezorerie si
contabilitate publica, respectiv in contul 28.31.02.03 "Venituri din
fondul pentru drumuri publice", deschis pe seama consiliului judetean sau
local, dupa caz.
(3) Din sumele incasate in contul 28.31.02.03 "Venituri din fondul
pentru drumuri publice" consiliul judetean va vira sumele aferente
fiecarui buget local in contul 28.31.02.03 "Venituri din fondul pentru
drumuri publice".
Art. 10
Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania"
va evidentia distinct in contabilitatea proprie cota de 65% pentru drumurile
nationale si cota de 35% pentru drumurile judetene, comunale si pentru strazile
care se vor amenaja in perimetrele destinate constructiilor de cvartale de
locuinte noi in localitatile rurale si urbane, precum si sumele repartizate din
aceste cote.
Art. 11
(1) Raspunderea pentru modul de utilizare a sumelor din Fondul special al
drumurilor publice revine Regiei Autonome "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania" si unitatilor din subordinea sa, pentru sumele
aferente drumurilor nationale din administrare, si, respectiv, consiliilor
judetene si locale, pentru drumurile din administrarea acestora.
(2) Sumele primite din Fondul special al drumurilor publice de catre
consiliile judetene si locale se utilizeaza pentru realizarea programelor
finantate din Fondul special al drumurilor publice si se inregistreaza la
capitolul bugetar 96.02 "Cheltuieli cu destinatie speciala",
subcapitolul 96.02.02 "Cheltuieli din Fondul special al drumurilor
publice".
(3) Cheltuielile de capital finantate din Fondul special al drumurilor
publice se efectueaza in conformitate cu Normele metodologice emise de
Ministerul Finantelor, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr.
2.487/1996, modificate prin Ordinul ministrului finantelor nr. 1.169/1997,
republicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 134 din 30 iunie
1997.
Art. 12
Fondurile ramase neutilizate la sfarsitul anului se restituie de catre
Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania",
unitatile teritoriale de drumuri ale Regiei Autonome "Administratia
Nationala a Drumurilor din Romania" si de catre consiliile judetene si
locale la Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei in contul
301813633330 "Disponibil din Fondul special al drumurilor publice",
deschis la Directia de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului
Bucuresti.
Art. 13
Soldul Fondului special al drumurilor publice ramas neutilizat la data de
31 decembrie se reporteaza cu aceeasi destinatie si se utilizeaza de catre
Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei in anul urmator
pentru finantarea cheltuielilor prevazute a se efectua in acel an.
CAP. 6
Raportarea utilizarii sumelor din Fondul special al drumurilor publice
Art. 14
(1) Lunar, pana la data de 16, unitatile teritoriale de drumuri ale Regiei
Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" vor
verifica si apoi vor transmite Regiei Autonome "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania" decontul justificativ privind utilizarea sumelor
primite pana la sfarsitul lunii anterioare [anexa nr. 13a)], intocmit de
consiliile judetene si locale pentru care au fost stabilite sarcini conform
prevederilor Ordinului ministrului transporturilor nr. 457/1997 pentru
exercitarea controlului privind utilizarea sumelor alocate consiliilor judetene
si consiliilor locale din Fondul special al drumurilor publice.
(2) De asemenea, lunar, pana la data de 16, unitatile teritoriale de
drumuri nationale vor transmite Regiei Autonome "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania" deconturile justificative privind utilizarea
sumelor primite pana la sfarsitul lunii anterioare [anexa nr. 13a)], intocmite
pentru activitatea proprie.
Art. 15
(1) Lunar, pana la data de 20, pe baza datelor rezultate din balantele de
verificare contabile, Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor
din Romania" va depune la Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor
si Locuintei decontul justificativ privind utilizarea sumelor primite pana la
sfarsitul lunii anterioare din Fondul special al drumurilor publice [anexa nr.
13b)], atat de catre Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor
din Romania" (pentru drumurile nationale), cat si de consiliile judetene
si locale. Anexat se va prezenta o copie de pe deconturile justificative
primite de la unitatile teritoriale ale Regiei Autonome "Administratia
Nationala a Drumurilor din Romania" si, respectiv, de la consiliile
judetene si locale.
(2) Deconturile justificative se vor intocmi in baza datelor rezultate din
balantele contabile lunare [anexele nr. 13a) si 13b)].
(3) Deconturile justificative anuale se intocmesc in baza balantei de
verificare anuale si se depun la Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor
si Locuintei pana la data de 25 ianuarie pentru anul expirat. Pentru sumele
neutilizate si virate dupa data de 25 ianuarie de catre Regia Autonoma
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" si, respectiv, de
catre consiliile judetene si locale, dupa caz, se percep majorari de intarziere
conform prevederilor legale.
(4) Inregistrarea pe cheltuielile Ministerului Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei a sumelor utilizate din Fondul special al
drumurilor publice se face in baza decontului justificativ prezentat de Regia
Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania", avizat
de directiile de specialitate din cadrul Ministerului Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei, si se aproba de ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei.
Art. 16
Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei va raporta
lunar, pana la data de 18 a lunii urmatoare, Ministerului Finantelor Publice
contul de executie a Fondului special al drumurilor publice, pe structura
bugetului aprobat ca anexa la legea bugetului de stat. Trimestrial raportarea
executiei se va face conform metodologiei raportarilor la aceste perioade.
Art. 17
Controlul utilizarii sumelor alocate de la bugetul Fondului special al
drumurilor publice se executa potrivit prevederilor Ordinului ministrului
transporturilor nr. 457/1997 pentru exercitarea controlului privind utilizarea
sumelor alocate consiliilor judetene si consiliilor locale din Fondul special
al drumurilor publice, precum si altor reglementari in vigoare.
CAP. 7
Contabilitatea executiei Fondului special al drumurilor publice
Art. 18
La nivelul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei:
a) conturi contabile utilizate:
- 148 "Disponibil din Fondul special al drumurilor publice";
- 220 "Debitori" (analitic "Debitori din Fondul special al
drumurilor publice");
- 348 "Fondul special al drumurilor publice";
- 448 "Cheltuieli din Fondul special al drumurilor publice";
b) inregistrari contabile:
- primirea sumelor virate de persoanele fizice si persoanele juridice
platitoare ale sumelor ce se constituie in Fondul special al drumurilor publice
148 = 348
- virarea sumelor catre Regia Autonoma "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania" in vederea efectuarii cheltuielilor prevazute de
lege
220 = 148
- la prezentarea deconturilor justificative de cheltuieli
448 = 220
- la sfarsitul anului, inchiderea contului de cheltuieli
348 = 448.
Art. 19
(1) La nivelul consiliilor judetene si locale:
- sume incasate de consiliile judetene si locale, reprezentand venituri din
Fondul special al drumurilor publice:
103 = 502
"Disponibil al bugetului "Venituri cu destinatie
local la trezoreria statului" speciala ale bugetului local"
subcapitolul 31.02.03
- cheltuieli efectuate de ordonatorii de credite, preluate pe baza extraselor
de cont prezentate de unitatile trezoreriei statului si a conturilor de
executie ale acestora:
402 = 103
"Cheltuielile cu destinatie "Disponibil al bugetului
speciala ale bugetului local" local la trezoreria statului"
subcapitolul 98.02.09
- sume incasate si virate bugetelor locale de catre consiliul judetean:
103 = 502
"Disponibil al bugetului local "Venituri cu destinatie
la trezoreria statului" speciala ale bugetului local"
subcapitolul 31.02.03
si
502 = 103
"Venituri cu destinatie "Disponibil al bugetului local
speciala ale bugetului local" la trezoreria statului"
subcapitolul 31.02.03
(2) Evidenta analitica a incasarilor si cheltuielilor efective in cadrul
conturilor de disponibil si cheltuieli se organizeaza distinct, pe
subdiviziunile clasificatiei veniturilor si cheltuielilor Fondului special al
drumurilor publice, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr.
1.394/1995, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Sumele cheltuite din Fondul special al drumurilor publice se raporteaza
trimestrial la directiile generale ale finantelor publice judetene si a
municipiului Bucuresti, de catre consiliile judetene si locale, in darea de
seama contabila privind executia bugetului, pe formularul "Disponibil din
mijloace cu destinatie speciala" (anexa nr. 15) si, respectiv, pe
formularul "Contul de executie al Fondului special al drumurilor publice
la data de ......" [anexa nr. 15b)]. Un exemplar al contului de executie
se transmite Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania" pana la data de 20 a lunii urmatoare incheierii fiecarui
trimestru.
Art. 20
(1) La nivelul Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor
din Romania" repartizarea, utilizarea si gestionarea fondurilor primite de
aceasta se va reflecta in contabilitatea proprie, potrivit metodologiei
stabilite pentru agentii economici.
(2) Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania" si unitatile sale teritoriale evidentiaza sumele primite si
folosirea acestora prin conturile contabile prevazute de Planul de conturi
general aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 704/1993 pentru aprobarea unor
masuri de executare a Legii contabilitatii nr. 82/1991.
(3) In evidenta contabila a Regiei Autonome "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania" inregistrarile contabile vor fi:
a) primirea sumelor de la Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si
Locuintei:
5121 = %
481 - cota de 65% cuvenita Regiei Autonome "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania"
462 - cota de 35% cuvenita consiliilor judetene si locale;
b) virarea sumelor de catre Regia Autonoma "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania":
- la directiile regionale de drumuri si poduri
481 = 5121
- la consiliile judetene si locale
462 = 5121.
Art. 21
(1) Din sumele repartizate conform programelor anuale aprobate se suporta
si taxa pe valoarea adaugata aferenta lucrarilor finantate si executate din
Fondul special al drumurilor publice, creditele interne, creditele externe,
imprumuturile nerambursabile sau contributia Guvernului Romaniei la creditele
contractate.
(2) Regimul taxei pe valoarea adaugata aferente lucrarilor executate in
antrepriza sau in regie proprie de Regia Autonoma "Administratia Nationala
a Drumurilor din Romania" sau subunitatile sale este cel stabilit prin
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea
adaugata, aprobata si modificata prin Legea nr. 547/2001, cu modificarile si
completarile ulterioare, si prin normele metodologice pentru aplicarea
acesteia, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 401/2000, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Art. 22
Agentii economici care datoreaza sume in conformitate cu prevederile Legii
nr. 118/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
inregistreaza cronologic in evidenta contabila sumele datorate Fondului special
al drumurilor publice in creditul contului 447 "Fonduri speciale - taxe si
varsaminte asimilate", analitic "Sume datorate Fondului special al
drumurilor publice" prin debitul contului 635 "Cheltuieli cu alte
impozite, taxe si varsaminte asimilate", analitic distinct.
CAP. 8
Controlul constituirii obligatiilor si varsarea sumelor datorate la Fondul
special al drumurilor publice
Art. 23
(1) Controlul asupra calculului sumelor datorate la Fondul special al
drumurilor publice si asupra respectarii termenului de plata de catre
producatori si importatori, precum si controlul asupra corectitudinii sumelor
solicitate si a concordantei dintre utilizarea reala si cea din cererea de
restituire (anexa nr. 10), prevazuta la art. 5, la utilizatori, se realizeaza
conform programelor de control aprobate de ministrul lucrarilor publice, transporturilor
si locuintei. Controlul se executa de Regia Autonoma "Administratia
Nationala a Drumurilor din Romania" si de catre organele de specialitate
ale Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, constituite
in mod distinct pentru aceasta activitate.
(2) La solicitarea organelor de control persoanele juridice au obligatia sa
puna la dispozitie documente, situatii si justificari pe propria raspundere, in
legatura cu modul de determinare si achitare a obligatiilor de plata la Fondul
special al drumurilor publice, respectiv de utilizare in consum a carburantilor
pentru care se solicita restituirea contravalorii cotei unice.
(3) In cazul neprezentarii documentelor solicitate de organele de control
se vor aplica prevederile Legii nr. 87/1994 pentru combaterea evaziunii
fiscale.
Art. 24
Efectuarea controlului se va realiza cu respectarea prevederilor Ordonantei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata si
modificata prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare, ale Hotararii
Guvernului nr. 625/1998 privind organizarea si functionarea Autoritatii Rutiere
Romane - A.R.R., ale Ordinului ministrului transporturilor nr. 313/1997 pentru
exercitarea controlului privind constituirea si utilizarea Fondului special al
drumurilor publice, precum si ale altor reglementari in vigoare.
Art. 25
Termenul de prescriptie pentru efectuarea controlului si constatarea
obligatiilor la Fondul special al drumurilor publice este de 5 ani de la data
expirarii termenului de plata.
Art. 26
(1) In cazul constatarii de catre organul de control a utilizarii pentru
alimentarea autovehiculelor care circula pe drumurile publice a carburantilor
auto achizitionati in alte scopuri si pentru care s-a solicitat si s-a obtinut
de la Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei restituirea
sumelor reprezentand cota unica, persoanele fizice sau juridice controlate
datoreaza urmatoarele:
a) suma reprezentand cota unica restituita;
b) majorarile de intarziere aferente sumelor restituite, calculate potrivit
legislatiei fiscale, incepand cu data restituirii sumelor de catre Ministerul
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.
(2) Organele de control pot solicita, iar cumparatorii de carburanti care
solicita restituirea cotei unice au obligatia sa tina, pe baza documentelor
legal intocmite, evidenta contabila si gestionara distincta a utilizarii
carburantilor auto pe activitati, respectiv a celor pentru care sunt in drept
sa solicite cota unica si altele.
(3) Procesele-verbale intocmite in urma controalelor efectuate vor fi
prezentate Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei -
Directia generala economica si relatii bugetare in vederea urmaririi incasarii
debitelor si a majorarilor de intarziere.
Art. 27
(1) Sumele achitate eronat in contul Fondului special al drumurilor publice
pot fi utilizate pentru achitarea obligatiilor ulterioare ale producatorului
si/sau importatorului sau pot fi solicitate pentru restituire la Ministerul
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.
(2) Persoanele fizice sau juridice care solicita restituirea vor anexa la
cerere documentele justificative din care sa rezulte suma datorata si dovada
platii.
(3) Sumele vor fi restituite de Ministerul Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei, scop in care se va incheia o nota de restituire
vizata de Directia generala economica si relatii bugetare si de Directia
generala juridica si contencios si aprobata de ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei.
(4) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei este in
drept sa verifice, prin Regia Autonoma "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania" sau prin organele proprii abilitate, temeinicia
cererii de restituire.
(5) Verificarea si restituirea sumelor virate in plus sau eronat se vor
efectua in termen de 30 de zile lucratoare de la data inregistrarii cererii la
Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, avandu-se in
vedere prevederile art. 86 - 91 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind
executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996,
cu modificarile si completarile ulterioare, si Ordinul ministrului finantelor
nr. 2.051/1997 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea
prevederilor din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor
bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, modificata si
completata prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997, referitoare la compensarea,
restituirea si scaderea pentru cauze de insolvabilitate a obligatiilor
bugetare.
(6) Sumele solicitate pentru restituire nu pot fi retinute din propria
initiativa a persoanei juridice din obligatiile de plata ulterioare transmiterii
cererii de restituire la Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si
Locuintei.
Art. 28
Contravaloarea comisioanelor bancare sau a taxelor postale aferente
operatiunilor de restituire mentionate la art. 27 se suporta de beneficiarii sumelor
respective.
Art. 29
Executarea creantelor la bugetul Fondului special al drumurilor publice se
face potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/1996, aprobata si
modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si completarile ulterioare,
si ale Ordonantei Guvernului nr. 14/1999 privind unele masuri specifice pentru
asigurarea resurselor Fondului special al drumurilor publice si executarea
silita a creantelor la bugetul acestui fond, aprobata si modificata prin Legea
nr. 136/2002, prin organele de executare din cadrul Autoritatii Rutiere Romane
- A.R.R.
CAP. 9
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 30
Receptia obiectivelor si lucrarilor executate in regie sau cu terti se face
in conformitate cu reglementarile specifice in vigoare.
Art. 31
(1) In sensul prezentelor norme metodologice, carburantii auto sunt acei
carburanti clasificati la urmatoarele coduri din Tariful vamal de import al
Romaniei:
1. 2710 00 27, 2710 00 29, 2710 00 32 pentru benzina pentru motoare cu
continut de plumb care sa nu depaseasca 0,013 g/l;
2. 2710 00 34, 2710 00 36 pentru benzina pentru motoare cu continut de
plumb de peste 0,013 g/l;
3. 2710 00 66, 2710 00 67, 2710 00 68 pentru motorina.
(2) Daca la controlul efectuat de catre Regia Autonoma "Administratia
Nationala a Drumurilor din Romania" sau de organele de specialitate ale
Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei se constata
inscrieri eronate in declaratia vamala de import privind carburantii auto
importati, Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei va
sesiza in scris Ministerul Finantelor Publice - Directia Generala a Vamilor si
Ministerul de Interne.
(3) In cazul in care, cu ocazia controalelor efectuate, se constata alimentarea
autovehiculelor care circula pe drumurile publice si cu alti carburanti decat
cei nominalizati la alin. (1), persoanele fizice sau juridice care au efectuat
alimentarea datoreaza sume la bugetul Fondului special al drumurilor publice,
determinate prin aplicarea cotei unice aferente categoriei din care fac parte
carburantii astfel utilizati.
Art. 32
(1) Lunar, pana la data de 15, pentru stabilirea reala a obligatiilor de
plata ale importatorilor de carburanti auto Ministerul Finantelor Publice, prin
Directia Generala a Vamilor, va transmite la Ministerul Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei situatia importurilor de carburanti pentru luna
anterioara [pentru carburantii definiti la art. 31 alin. (1)].
(2) Situatia importurilor de carburanti auto va cuprinde urmatoarele date:
- denumirea, sediul social si codul fiscal ale importatorului (destinatar);
- numarul si data declaratiei vamale si, daca este cazul, ale declaratiei
vamale complementare;
- felul carburantului importat;
- codul marfurilor;
- cantitatea importata conform declaratiei vamale de import si declaratiei
vamale complementare;
- valoarea in vama a carburantilor importati;
- biroul vamal prin care s-a efectuat vamuirea.
Art. 33
(1) Anexele nr. 1 - 14*) fac parte integranta din prezentele norme
metodologice.
(2) Restituirea sumelor solicitate de catre persoanele fizice sau juridice
pentru cantitatile de carburanti auto achizitionate dupa data publicarii in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a Legii nr. 264/2001 si utilizate in
domeniul transportului feroviar, naval, al agriculturii si al apararii
nationale se va face conform prezentelor norme metodologice.
(3) Restituirea sumelor reprezentand cota unica aferenta carburantilor auto
utilizati in domeniul agriculturii, achizitionati pana la data intrarii in
vigoare a prezentelor norme metodologice, se va face conform prevederilor
Normelor metodologice nr. 3.705/MM/21.137/2001 privind constituirea si
utilizarea Fondului special al drumurilor publice, astfel cum au fost
modificate si completate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei si al ministrului finantelor publice nr.
238/297/2002.
(4) Prezentele norme metodologice inlocuiesc Normele metodologice nr.
3.705/MM/21.137/2001 si Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor
si locuintei si al ministrului finantelor publice nr. 238/297/2002 de
modificare si completare a acestora si se publica in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, prin grija Regiei Autonome "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania".
------------
*) Anexele nr. 1 - 14 sunt reproduse in facsimil.
p. Ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei,
Ion Selaru,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE,
TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
BUGETUL
Fondului special al drumurilor publice pe anul .........
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Capitol
B - Subcapitol
C - Titlu/Articol
D - Program anual
- mii lei -
________________________________________________________________________________
A B C Denumirea Indicatorului D Repartizarea
pe
trimestre
------------
I II III
IV
________________________________________________________________________________
0012 VENITURI - TOTAL
2512 I. VENITURI CURENTE
3312 A. VENITURI FISCALE
1212 A.2. IMPOZITE INDIRECTE
1712 ALTE IMPOZITE INDIRECTE*)
07 Cota asupra pretului cu ridicata, exclusiv
accizele pentru carburantii auto livrati la
intern de catre producatori si valorii in vama
pentru carburantii auto importati
Cota asupra pretului cu ridicata, exclusiv
accizele pentru carburantii auto livrati la
intern de catre producatori si valorii in vama
pentru carburantii auto importati - de restituit
5012 CHELTUIELI - TOTAL
01 CHELTUIELI CURENTE
20 CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII
27 Reparatii curente
28 Reparatii capitale
30 Alte cheltuieli
70 CHELTUIELI DE CAPITAL
73 Investitii ale regiilor autonome, societatilor
si companiilor nationale si societatilor
comerciale cu capital majoritar de stat
85 RAMBURSARI DE CREDITE EXTERNE SI PLATI DE
DOBANZI SI COMISIOANE LA CREDITELE EXTERNE
CONTRACTATE DE ORDONATORII DE CREDITE
8501 Rambursari de credite externe
8502 Plati de dobanzi si comisioane la credite
externe
88 RAMBURSARI DE CREDITE INTERNE, PLATI DE DOBANZI
SI COMISIOANE AFERENTE ACESTORA.
8801 Rambursari de credite interne
8802 Plati de dobanzi si comisioane la credite
interne
6812 ACTIUNI ECONOMICE TRANSPORTURI SI COMUNICATII
6912 a) pentru drumuri nationale
01 CHELTUIELI CURENTE
20 CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII*)
27 Reparatii curente
28 Reparatii capitale
30 Alte cheltuieli
70 CHELTUIELI DE CAPITAL
73 Investitii ale regiilor autonome, societatilor
si companiilor nationale si societatilor
comerciale cu capital majoritar de stat
85 RAMBURSARI DE CREDITE EXTERNE SI PLATI DE
DOBANZI SI COMISIOANE LA CREDITELE EXTERNE
CONTRACTATE DE ORDONATORII DE CREDITE
8501 Rambursari de credite externe
8502 Plati de dobanzi si comisioane Ia credite
externe
88 RAMBURSARI DE CREDITE INTERNE, PLATI DE DOBANZI
SI COMISIOANE LA CREDITE INTERNE
8801 Rambursari de credite interne
8802 Plati de dobanzi si comisioane la credite
interne
05 Drumuri si poduri
7012 b) pentru drumuri judetene, comunale si strazi
care se vor amenaja in perimetrele destinate
constructiilor de locuinte noi din localitati
rurale si urbane
7112 ACTIUNI ECONOMICE TRANSPORTURI SI COMUNICATII
01 CHELTUIELI CURENTE
20 CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII
27 Reparatii curente
28 Reparatii capitale
70 CHELTUIELI DE CAPITAL
73 Investitii ale regiilor autonome, societatilor
si companiilor nationale si societatilor
comerciale cu capital majoritar de stat
9812 EXCEDENT/DEFICIT
________________________________________________________________________________
*) Inclusiv incasarile din restantele din anii precedenti care in executie
se vor evidentia distinct.
NOTA:
Cheltuielile se vor efectua in limita veniturilor incasate.
ANEXA 1.1
FUNDAMENTAREA
bugetului Fondului special al drumurilor publice pe anul ........
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Cod rand
B - Realizari in anul precedent
C - Program an curent
D - Propuneri an bugetar
- mii lei
-
________________________________________________________________________________
Denumirea indicatorilor A B C D
________________________________________________________________________________
1. VENITURI - TOTAL 01
Cota asupra pretului cu ridicata, exclusiv accizele pentru 02
carburantii auto livrati la intern de catre producatori si valorii
in vama pentru carburantii auto importati
Cota asupra pretului cu ridicata, exclusiv accizele pentru
carburantii auto livrati la intern de catre producatori si valorii
in vama pentru carburantii auto importati - de restituit
2. CHELTUIELI TOTAL
CHELTUIELI CURENTE
CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII, din care:
- Reparatii curente
- Reparatii capitale
- Alte cheltuieli
CHELTUIELI DE CAPITAL, din care:
- Investitii ale regiilor autonome, societatilor si companiilor
nationale si societatilor comerciale cu capital majoritar de stat
RAMBURSARI DE CREDITE EXTERNE SI PLATI DE DOBANZI SI COMISIOANE LA
CREDITELE EXTERNE CONTRACTATE DE ORDONATORII DE CREDITE, din care:
- Rambursari de credite externe
- Plati de dobanzi si comisioane la credite externe
RAMBURSARI DE CREDITE INTERNE, PLATI DE DOBANZI SI COMISIOANE LA
CREDITE INTERNE, din care:
- Rambursari de credite interne
- Plati de dobanzi si comisioane la credite interne
a) Pentru drumuri nationale
ACTIUNI ECONOMICE TRANSPORTURI SI COMUNICATII
CHELTUIELI CURENTE
CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII*), din care:
- Reparatii curente
- Reparatii capitale
- Alte cheltuieli
CHELTUIELI DE CAPITAL, din care:
- Investitii ale regiilor autonome, societatilor si companiilor
nationale si societatilor comerciale cu capital majoritar de stat
RAMBURSARI DE CREDITE EXTERNE SI PLATI DE DOBANZI SI COMISIOANE LA
CREDITELE EXTERNE CONTRACTATE DE ORDONATORII DE CREDITE, din care:
- Rambursari de credite externe
- Plati de dobanzi si comisioane la credite externe
RAMBURSARI DE CREDITE INTERNE, PLATI DE DOBANZI SI COMISIOANE
AFERENTE ACESTORA, din care:
- Rambursari de credite interne
- Plati de dobanzi si comisioane la credite interne
b) Pentru drumuri judetene, comunale si strazi care se vor amenaja
in perimetrele destinate constructiilor de locuinte noi din
localitati rurale si urbane
ACTIUNI ECONOMICE
TRANSPORTURI SI COMUNICATII
CHELTUIELI CURENTE
CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII, din care:
- Reparatii curente
- Reparatii capitale
CHELTUIELI DE CAPITAL, din care:
- Investitii ale regiilor autonome si ale societatilor comerciale
cu capital majoritar de stat
________________________________________________________________________________
ANEXA 2
LISTA
principalelor cheltuieli finantate din Fondul special al drumurilor publice
I. CHELTUIELI CURENTE
din care:
1. Cheltuieli pentru administrare, intretinere si reparatii curente si
periodice la drumurile publice, lucrarile de arta, constructiile, utilajele,
echipamentele si mijloacele de transport specifice sectorului de drumuri,
inclusiv taxa pe valoarea adaugata aferenta lucrarilor astfel nominalizate,
variatia stocului de materiale, avansurile la inceperea lucrarilor, avansurile
lunare, acordate potrivit prevederilor legale, cheltuieli pentru licitatii,
taxe, avize si autorizatii, precum si pentru serviciile aferente;
din care:
- cheltuieli cu salariile personalului care executa lucrari de intretinere
si reparatii la drumurile nationale cu exceptia celui prevazut la art. 6 din
Hotararea Guvernului nr. 1275/1990 cu modificarile si completarile ulterioare.
2. Cheltuieli pentru reparatii capitale la drumurile publice, lucrari de
arta si constructii, inclusiv taxa pe valoarea adaugata aferenta lucrarilor
astfel nominalizate, variatia stocului de materiale, avansurile la inceperea
lucrarilor, avansurile lunare, acordate potrivit prevederilor legale,
cheltuieli pentru licitatii, achizitii de terenuri, taxe, avize si autorizatii,
precum si pentru serviciile aferente;
din care:
- cheltuieli cu salariile personalului care executa lucrari de reparatii
capitale si reparatii cu exceptia celui prevazut la art. 6 din Hotararea
Guvernului nr. 1275/1990 cu modificarile si completarile ulterioare;
3. Contributia cu fonduri a partii romane la realizarea lucrarilor de
reabilitare a drumurilor nationale.
4. Comisionul si alte cheltuieli de administrare a Fondului special al
drumurilor publice:
- comision, taxe de timbru, cheltuieli de judecata;
- cheltuieli cu tiparirea bonurilor valorice pentru agricultura.
II. CHELTUIELI DE CAPITAL
din care:
- Cheltuieli de capital pentru drumurile publice, autostrazi, lucrari de
arta si constructii, inclusiv taxa pe valoarea adaugata aferenta lucrarilor
astfel nominalizate, variatia stocului de materiale, avansurile la inceperea
lucrarilor, avansurile lunare, acordate potrivit prevederilor legale,
cheltuieli pentru licitatii, achizitii de terenuri, taxe, avize si autorizatii,
precum si pentru serviciile aferente;
III. RAMBURSARI DE CREDITE EXTERNE SI PLATI DE DOBANZI SI COMISIOANE LA
CREDITELE EXTERNE CONTRACTATE DE ORDONATORII DE CREDITE
IV. RAMBURSARI DE CREDITE INTERNE SI PLATI DE DOBANZI SI COMISIOANE LA
CREDITELE INTERNE
ANEXA 3
CRITERIILE
de repartizare a sumelor in cadrul programelor anuale din Fondul special al
drumurilor publice
a) Pentru drumurile nationale din administrarea Administratiei Nationale a
Drumurilor
Repartizarea surselor financiare anuale pentru drumurile nationale se face
pe luna si activitati, in conformitate cu anexa nr. 2 la normele metodologice,
in functie de lungimea retelei de administrare si de necesitatile retelei, pe
categorii de lucrari.
b) Pentru drumurile judetene si comunale din administrarea consiliilor
judetene si locale
Repartizarea surselor financiare anuale se face de catre Administratia
Nationala a Drumurilor din Romania, in baza propunerilor consiliilor judetene
sau locale dupa caz, in functie de starea tehnica a retelei, de datele din
recensamantul de trafic si lungimea retelei din administrare, folosind
urmatoarele elemente:
K1 = l x mza/L x MZA
l = lungimea totala a drumurilor locale de pe raza judetului
mza = media zilnica anuala (vehicul etalon/24 ore) pe raza judetului
L = lungimea totala a drumurilor locale din Romania
MZA = media zilnica anuala pe drumurile locale din Romania.
K2 = rezultat in baza starii tehnice a retelei si a urgentelor stabilite de
judete
K = K1 x K2.
In cadrul cheltuielilor curente se va prevedea o cota de minimum 15% din
totalul volumului acestora pentru actiuni si lucrari privind siguranta
circulatiei rutiere.
c) Pentru perimetrele destinate constructiilor de cvartale de locuinte noi
in localitatile rurale si urbane
Repartizarea surselor financiare anuale se face de catre directia de
specialitate din Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei,
in functie de proiectele de viabilizare a respectivelor perimetre.
ANEXA 4
Agent economic
Subunitate
Nr. inregistrare
SITUATIA
livrarilor de carburanti auto in luna ...................
______________________________________________________________________________
| | | | | Valoarea cotei unice datorata
|
| | | | | Fondului special al drumurilor
|
| | | | | publice
|
| | | | | - lei -
|
|Nr. |Sortimentul|Cantitatea| Curs
schimb|_____________________________________|
|crt.| | livrata |- lei/EURO -| | Din care:
|
| | |- tone - |
|Total|_______________________________|
| | | | | |Cu bonuri| De virat la Fondul
|
| | | | | |valorice |special al drumurilor|
| | | | | | | publice
|
|____|___________|__________|____________|_____|_________|_____________________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|
|____|___________|__________|____________|_____|_________|_____________________|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
|____|___________|__________|____________|_____|_________|_____________________|
- Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul in
declaratii, confirm pe proprie raspundere datele prezentate.
DIRECTOR,
ANEXA 5
Agent economic
Subunitate
Nr. inregistrare
SITUATIA
carburantilor auto folositi pentru alimentarea autovehiculelor proprii
- sortimentul carburantului -
______________________________________________________________________________
| Nr. | Document | Scopul utilizarii |Cantitatea folosita| Suma datorata
|
| crt.|______________| | pentru alimentare | in EURO
|
| | Numar| Data | | (tone) | |
|_____|______|_______|___________________|___________________|_________________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5
|
|_____|______|_______|___________________|___________________|_________________|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
|_____|______|_______|___________________|___________________|_________________|
- Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul in
declaratii, confirm pe proprie raspundere datele prezentate.
DIRECTOR,
ANEXA 6
Agent economic
Subunitate
Nr. inregistrare
SITUATIA
carburantilor auto importati si a livrarii acestora in luna ...........
______________________________________________________________________________
| | | | | Valoarea cotei unice datorata
|
| |Sortimentul|Cantitate|Curs schimb | Fondului special al drumurilor
|
| D.V.I. | |importata|- lei/EURO -| publice
|
| | | - kg - | | - lei -
|
|__________| | |
|________________________________|
| | | | | |Total| Din care: |
|Numar|Data| | | |
|__________________________|
| | | | | | |Cu bonuri| De virat la
|
| | | | | | | valorice| Fondul special
|
| | | | | | | | al drumurilor
|
| | | | | | | | publice
|
|_____|____|___________|_________|____________|_____|_________|________________|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 11 | 12 | 13
|
|_____|____|___________|_________|____________|_____|_________|________________|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
|_____|____|___________|_________|____________|_____|_________|________________|
- Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul in
declaratii, confirm pe proprie raspundere datele prezentate.
DIRECTOR,
ANEXA 7
Agent economic
Subunitate
Nr. inregistrare
SITUATIA
prelucrarii de produse petroliere pentru terti, in urma carora rezulta
carburanti auto
Semnificatia coloanei A din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Nr. Registrul Comertului
______________________________________________________________________________
| Beneficiarul | | Cantitatea |Cantitatea pusa | Documentul de
|
| |Sortimentul| rezultata | la dispozitia | punere la
|
|___________________| de |din procesul| beneficiarului | dispozitie
|
|Denumire|Sediul| A | carburant | de
|(proprietarului)|________________|
| |social| | auto | prelucrare | - tone -
|felul|numar|data|
| | | | rezultat | - tone - | | | |
|
|________|______|___|___________|____________|________________|_____|_____|____|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
|
|________|______|___|___________|____________|________________|_____|_____|____|
| | | | | | | | |
|
| | | | | | | | |
|
| | | | | | | | |
|
| | | | | | | | |
|
| | | | | | | | |
|
| | | | | | | | |
|
| | | | | | | | |
|
|________|______|___|___________|____________|________________|_____|_____|____|
- Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul in
declaratii, confirm pe proprie raspundere datele prezentate.
DIRECTOR,
ANEXA 8
Agent economic
Subunitate
Nr. inregistrare
SITUATIA
sumelor reprezentand cota unica virata la Fondul special al drumurilor publice
______________________________________________________________________________
|N | Document | Cantitatea | Cota unica | Curs | Suma virata pentru:
|
|r.| |pentru care se | - EURO/tona - | de | - lei -
|
| | |efectueaza plata| |schimb|
|
|c | | - tone - | |- lei/| |
|r | | | |EURO -|
|
|t.| | | | |
|
| |__________|________________|________________|
|_______________________|
| |Numar|Data|Benzina|Motorina|Benzina|Motorina| |Benzina|Motorina|Total
|
|__|_____|____|_______|________|_______|________|______|_______|________|______|
|0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |8=3*5*7|
9=4*6*7|10=8+9|
|__|_____|____|_______|________|_______|________|______|_______|________|______|
| | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | |
|
|__|_____|____|_______|________|_______|________|______|_______|________|______|
| | TOTAL | | | 125 | 110 | - | | |
|
|__|__________|_______|________|_______|________|______|_______|________|______|
- Situatia include si cantitatile de carburanti auto utilizate de
producatori sau unitatile acestora in scop propriu.
- Declaram pe proprie raspundere ca sumele virate acopera integral
obligatiile de plata la bugetul Fondului special al drumurilor publice.
- Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul in
declaratii, confirm pe proprie raspundere datele prezentate.
DIRECTOR,
ANEXA 9
Nr. si data de inregistrare
CERERE DE RESTITUIRE
a sumelor reprezentand cota unica aferenta cantitatilor de carburant auto
achizitionate in luna _____________/20__, pentru utilizare in domeniul
________________
Subsemnatul*) ________________ a reprezentat prin
_________________________,
(numele reprezentantului)
in calitate de _____________, legitimat cu _____________________, seria
_______,
(actul de identitate)
numarul _____________, eliberat de _______________, la data de ________,
solicit
restituirea sumei de _________ lei reprezentand contravaloarea cotei aferenta
cantitatii de ______ tone benzina si _______ tone motorina, conform
urmatoarelor
documente anexate in baza art. 6 din Normele metodologice privind constituirea
si utilizarea Fondului special al drumurilor publice nr. ___________.
(Se vor enumera documentele anexate).
Solicit restituirea in contul numarul ____________________, deschis la
banca
________________, pe numele ________________, sau pe adresa
____________________
_____________________________________________________________________________.
1. Declar pe propria raspundere ca nu am mai solicitat restituirea partiala
a contravalorii cotei unice la data de _________, cu cererea nr.
______________*).
2. Declar pe propria raspundere ca nu am mai solicitat si nu mi-a fost
restituita contravaloarea cotei unice in baza acestor documente*).
In cazul constatarii, de catre organele de control abilitate prin lege, a
neadevarului celor declarate, ma oblig sa suport consecintele juridice ce
decurg din savarsirea infractiunii de fals in declaratii, prevazuta de art. 292
C. p., precum si sa achit la bugetul Fondului special al drumurilor publice
sumele rezultate din aplicarea cotei unice asupra cantitatii de carburanti auto
utilizati la alimentarea autovehiculelor, inclusiv a majorarilor de intarziere
calculate potrivit legislatiei fiscale in vigoare.
Semnatura, Vizat*),
------------
*) Numele si prenumele pentru persoane fizice sau denumirea pentru persoane
juridice.
*) Se taie ce nu este valabil.
*) Dupa caz - Directia Generala Reglementari si Calitatea Serviciilor in
Transportul Feroviar
- Directia Generala a Transporturilor Maritime, pe Dunare si
Cai Navigabile
- Directia de specialitate din cadrul Ministerului Apararii
Nationale
ANEXA 9a)
Solicitant*) _________________________
Nr. si data de inregistrare _________
SITUATIA
sumelor solicitate pentru restituire pentru activitatea de transport feroviar
______________________________________________________________________________
|Nr. |Sortimentul de carburant auto |Cantitatea| Suma |Documentele in
care|
|crt.|utilizat in perioada ________ | utilizata|solicitata|se regasesc datele
|
| | | - tone - | a fi |privind
cantitatile|
| | | |restituita| utilizate
|
| | | | - lei - |
|
|____|_______________________________|__________|__________|___________________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4
|
|____|_______________________________|__________|__________|___________________|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | | |
| | | | |
|
| | | | |
|
|____|_______________________________|__________|__________|___________________|
- Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul in
declaratii, confirm pe proprie raspundere datele prezentate.
Semnatura, Vizat
Directia Generala Reglementari si
Calitatea Serviciilor in
Transportul Feroviar
------------
*) Numele si prenumele pentru persoane fizice sau denumirea pentru persoane
juridice.
ANEXA 9b)
Solicitant*) ______________________
Nr. si data de inregistrare ________
SITUATIA
sumelor solicitate pentru restituire pentru activitatea de transport naval
______________________________________________________________________________
|Nr. |Sortimentul de carburant auto |Cantitatea| Suma |Documentele in
care|
|crt.|utilizat in perioada ________ |utilizata |solicitata|se regasesc datele
|
| | | - tone - | a fi |privind
cantitatile|
| | | |restituita| utilizate
|
| | | | - lei - |
|
|____|_______________________________|__________|__________|___________________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4
|
|____|_______________________________|__________|__________|___________________|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | | |
|____|_______________________________|__________|__________|___________________|
- Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul in
declaratii, confirm pe proprie raspundere datele prezentate.
Semnatura, Vizat
Directia Generala a
Transporturilor Maritime,
pe Dunare si Cai Navigabile
------------
*) Numele si prenumele pentru persoane fizice sau denumirea pentru persoane
juridice.
ANEXA 9c)
Solicitant ______________________
Nr. si data de inregistrare ______
SITUATIA
sumelor solicitate pentru restituire pentru activitatea in domeniul apararii
nationale
______________________________________________________________________________
|Nr. |Sortimentul de carburant auto |Cantitatea| Suma |Documentele in
care|
|crt.|utilizat in perioada ________ | utilizata|solicitata|se regasesc datele
|
| | | - tone - | a fi |privind
cantitatile|
| | | |restituita| utilizate
|
| | | | - lei - |
|
|____|_______________________________|__________|__________|___________________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4
|
|____|_______________________________|__________|__________|___________________|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | |
|
|____|_______________________________|__________|__________|___________________|
- Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul in
declaratii, confirm pe proprie raspundere datele prezentate.
Semnatura, Vizat*)
-----------
*) Viza va fi data de directia de specialitate din cadrul Ministerului
Apararii Nationale, care coordoneaza activitatea respectiva
ANEXA 10
______________________________________________________________________________
| GUVERNUL ROMANIEI | ELEMENTE | GUVERNUL ROMANIEI | ELEMENT
|
| Ministerul Lucrarilor | DE | Ministerul Lucrarilor | DE
|
| Publice, Transporturilor|SECURIZARE| Publice,
Transporturilor|SECURIZARE|
| si Locuintei | | si Locuintei |
|
| | | |
|
| BON VALORIC | | BON VALORIC |
|
| (valoarea in cifre) | | (valoarea in litere) |
|
| | | |
|
| (valoarea in litere) | |(valoarea |
|
| | |in cifre) |
|
|Seria A nr. | |Seria A nr. |
|
|Data ......... | |Data .......... |
|
|____________________________|__________|___________________________|__________|
______________________________________________________________________________
|
|
|Beneficiar:
|
| |
|
|
|
|
|Semnatura si stampila
|
|directiei agricole
|
|
|
| VANZAREA ACESTUI BON VALORIC ESTE INTERZISA
|
|______________________________________________________________________________|
ANEXA 10a)
MINISTERUL AGRICULTURII,
ALIMENTATIEI SI PADURILOR
Directia Generala de Patrimoniu Public
si de Gestiune a Mijloacelor Financiare
Nr. ________/Data _____________________
CERERE JUSTIFICATIVA
privind necesarul de bonuri valorice pe trim. _______ 200__
______________________________________________________________________________
| Structura | Nr. bonuri | Nr. bonuri | Nr. bonuri | Nr. bonuri | Nr. bonuri
|
| bonurilor | valorice | valorice | valorice | valorice | valorice
|
| valorice | primite in | utilizate | ramase | necesar | solicitat
|
|- lei/bon - | perioada | in perioada | neutilizate| pentru | pentru
|
| | anterioara | anterioara | - cumulat -| trim. | trim.
|
| | - cumulat -| - cumulat - | | ________ | ________
|
|____________|____________|_____________|____________|____________|____________|
| A | 1 | 2 | 3 = 1 - 2 | 4 | 5 = 4 - 3
|
|____________|____________|_____________|____________|____________|____________|
| 10.000 | | | | |
|
|____________|____________|_____________|____________|____________|____________|
| 50.000 | | | | |
|
|____________|____________|_____________|____________|____________|____________|
| 100.000 | | | | |
|
|____________|____________|_____________|____________|____________|____________|
| 500.000 | | | | |
|
|____________|____________|_____________|____________|____________|____________|
| 1.000.000 | | | | |
|
|____________|____________|_____________|____________|____________|____________|
| Total | | | | |
|
|____________|____________|_____________|____________|____________|____________|
DIRECTOR GENERAL,
ANEXA 10b)
MINISTERUL AGRICULTURII,
ALIMENTATIEI SI PADURILOR
Directia Generala de Patrimoniu Public
si de Gestiune a Mijloacelor Financiare
Nr. _______/Data ______________________
SITUATIA JUSTIFICATIVA
privind necesarul de bonuri valorice in anul __________
______________________________________________________________________________
| Structura bonurilor | Nr. bonuri | Nr. bonuri | Nr. bonuri
|
| valorice | valorice primite | valorice utilizate | valorice
ramase|
| - lei/bon - | in cursul anului | in cursul anului | neutilizate la
|
| | | | finele anului
|
|_____________________|__________________|____________________|________________|
| A | 1 | 2 | 3 = 1 - 2
|
|_____________________|__________________|____________________|________________|
| 10.000 | | |
|
|_____________________|__________________|____________________|________________|
| 50.000 | | |
|
|_____________________|__________________|____________________|________________|
| 100.000 | | |
|
|_____________________|__________________|____________________|________________|
| 500.000 | | |
|
|_____________________|__________________|____________________|________________|
| 1.000.000 | | |
|
|_____________________|__________________|____________________|________________|
| Total | | |
|
|_____________________|__________________|____________________|________________|
DIRECTOR GENERAL,
ANEXA 11a)
DIRECTIA REGIONALA DE DRUMURI SI PODURI ............
CONSILIUL JUDETEAN ..............................
CONSILIUL LOCAL ...............................
NR ______/DATA ________________
CERERE JUSTIFICATIVA
privind sumele necesare pentru cheltuielile curente care se finanteaza din
Fondul special al drumurilor publice pentru luna ............. 200 ...
- mii lei -
________________________________________________________________________________
Nr. din care
crt. Explicatii TOTAL
__________________________________
Intretinere Reparatii
Contributia
si reparatii capitale Guvernului
________________________________________________________________________________
1. Valoarea programului anual aprobat
2. Valoarea programului cumulat
pana la finele lunii pentru care
se face solicitarea
3. Valoarea realizarilor cumulate
de la inceputul anului pana la
finele lunii precedente lunii in
care se face solicitarea
4. Sumele cumulate de la inceputul
anului alocate pana la finele
lunii precedente lunii pentru
care se face solicitarea in baza
cererilor justificative
anterioare
5. Sumele de alocat conform
programului (2 - 4)
6. Sumele primite in plus fata de
decontul justificativ prezentat
la finele lunii precedente lunii
in care se face solicitarea
7. Sumele de alocat conform
programului corectat cu sumele
primite in plus (5 - 6)
8. Sume de alocat in limita
disponibilului
________________________________________________________________________________
Datele se confirma pe raspunderea noastra,
D.R.D.P.
DIRECTOR DIRECTOR ECONOMIC
CONSILIUL JUDETEAN
PRESEDINTE CONTABIL SEF VIZAT-DIRECTOR
D.R.D.P.
CONSILIUL LOCAL
PRIMAR CONTABIL SEF VIZAT-DIRECTOR
D.R.D.P.
NOTA:
In anexa se va prezenta repartizarea sumelor de alocat pentru lucrarile
nominalizate in programele aprobate, cu precizarea, pentru fiecare pozitie in
parte a indicatorilor 1 - 7 din cererea justificativa.
Randul 8 se va completa de Administratia Nationala a Drumurilor in limita
disponibilului comunicat de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si
Locuintei.
ANEXA 11b)
DIRECTIA REGIONALA DE DRUMURI SI PODURI
CONSILIUL JUDETEAN
CONSILIUL LOCAL
NR. ______/DATA ________________
CERERE JUSTIFICATIVA
privind sumele necesare pentru cheltuielile de capital care se finanteaza din
Fondul special al drumurilor publice pentru luna ............. 200 ...
- mii lei -
________________________________________________________________________________
Nr. Explicatii
crt.
________________________________________________________________________________
1. Valoarea programului anual aprobat
2. Valoarea programului cumulat pana la finele
lunii pentru care se face solicitarea
3. Valoarea realizarilor cumulate de la inceputul
anului pana la finele lunii precedente lunii in
care se face solicitarea
4. Sumele cumulate de la inceputul anului alocate
pana la finele lunii precedente lunii pentru
care se face solicitarea in baza cererilor
justificative anterioare
5. Sumele de alocat conform programului (2 - 4)
6. Sumele primite in plus fata de decontul
justificativ prezentat la finele lunii precedente
lunii in care se face solicitarea
7. Sumele de alocat conform programului corectat
cu sumele primite in plus (5 - 6)
8. Sume de alocat in limita disponibilului
________________________________________________________________________________
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
D.R.D.P.
DIRECTOR DIRECTOR ECONOMIC
CONSILIUL JUDETEAN
PRESEDINTE CONTABIL SEF VIZAT-DIRECTOR
D.R.D.P.
CONSILIUL LOCAL
PRIMAR CONTABIL SEF VIZAT-DIRECTOR
D.R.D.P.
NOTA:
In anexa se va prezenta repartizarea sumelor de alocat pentru lucrarile
nominalizate in programele aprobate, cu precizarea, pentru fiecare pozitie in
parte a indicatorilor 1 - 7 din cererea justificativa.
Randul 8 se va completa de Administratia Nationala a Drumurilor in limita
disponibilului comunicat de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si
Locuintei.
ANEXA 12a)
ADMINISTRATIA NATIONALA A DRUMURILOR
DIN ROMANIA
NR. ______/DATA ________________
APROBAT
MINISTRU
CERERE JUSTIFICATIVA
privind sumele necesare pentru cheltuielile curente care se finanteaza din
Fondul special al drumurilor publice pentru luna ............. 200 ... privind
drumurile nationale/drumurile locale
- mii lei -
________________________________________________________________________________
Nr. Explicatii din care
crt. TOTAL __________________________________
Intretinere Reparatii
Contributia
si reparatii capitale Guvernului
________________________________________________________________________________
1. Valoarea programului anual aprobat
2. Valoarea programului cumulat
pana la finele lunii pentru care
se face solicitarea
3. Valoarea realizarilor cumulate
de la inceputul anului pana la
finele lunii precedente lunii in
care se face solicitarea
4. Sumele cumulate de la inceputul
anului alocate pana la finele
lunii precedente lunii pentru
care se face solicitarea in baza
cererilor justificative anterioare
5. Sumele de alocat conform
programului (2 - 4)
6. Sumele primite in plus fata de
decontul justificativ prezentat
la finele lunii precedente lunii
in care se face solicitarea
7. Sumele de alocat conform
programului corectat cu sumele
primite in plus (5 - 6)
8. Sume de alocat in limita
disponibilului
________________________________________________________________________________
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
DIRECTOR GENERAL DIRECTOR ECONOMIC
MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
AVIZAT
SECRETAR DE STAT DIRECTII DE SPECIALITATE
NOTA:
In anexa se va prezenta, pentru drumurile nationale, repartizarea sumelor
de alocat in limita disponibilului pentru lucrarile nominalizate conform
programelor aprobate.
Administratia Nationala a Drumurilor din Romania intocmeste separat pentru
drumurile locale o anexa in care se prezinta centralizat pentru fiecare
consiliu judetean si local in parte indicatorii 1 - 8.
Randul 8 se va completa de Administratia Nationala a Drumurilor in limita
disponibilului comunicat de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si
Locuintei.
ANEXA 12b)
ADMINISTRATIA NATIONALA A DRUMURILOR
DIN ROMANIA
NR. ______/DATA ________________
APROBAT
MINISTRU
CERERE JUSTIFICATIVA
privind sumele necesare pentru cheltuielile de capital care se finanteaza din
Fondul special al drumurilor publice pentru luna ............. 200 ... privind
drumurile nationale/drumurile locale
- mii lei -
________________________________________________________________________________
Nr. Explicatii
crt.
________________________________________________________________________________
1. Valoarea programului anual aprobat
2. Valoarea programului cumulat pana la finele
lunii pentru care se face solicitarea
3. Valoarea realizarilor cumulate de la inceputul
anului pana la finele lunii precedente lunii in
care se face solicitarea
4. Sumele cumulate de la inceputul anului alocate
pana la finele lunii precedente lunii pentru
care se face solicitarea in baza cererilor
justificative anterioare
5. Sumele de alocat conform programului (2 - 4)
6. Sumele primite in plus fata de decontul
justificativ prezentat la finele lunii precedente
lunii in care se face solicitarea
7. Sumele de alocat conform programului corectat
cu sumele primite in plus (5 - 6)
8. Sume de alocat in limita disponibilului
________________________________________________________________________________
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
DIRECTOR GENERAL DIRECTOR ECONOMIC
MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
AVIZAT
SECRETAR DE STAT DIRECTII DE SPECIALITATE
NOTA:
In anexa se va prezenta, pentru drumurile nationale, repartizarea sumelor
de alocat in limita disponibilului pentru lucrarile nominalizate conform
programelor aprobate.
Randul 8 se va completa de Administratia Nationala a Drumurilor in limita
disponibilului comunicat de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si
Locuintei.
Administratia Nationala a Drumurilor din Romania intocmeste separat pentru
drumurile locale o anexa in care se prezinta centralizat pentru fiecare
consiliu judetean si local in parte indicatorii 1 - 8.
ANEXA 12c)
ADMINISTRATIA NATIONALA A DRUMURILOR
DIN ROMANIA
NR. ______/DATA ________________
APROBAT
MINISTRU
CERERE JUSTIFICATIVA
privind sumele necesare pentru rambursari de credite interne (externe) si plati
de dobanzi si comisioane la credite care se finanteaza din Fondul special al
drumurilor publice pentru drumuri nationale
luna ..... 200 ....
- mii lei -
________________________________________________________________________________
Nr. Explicatii din care
crt. ________________________________
Rambursari Plati de dobanzi
de credite si comisioane
________________________________________________________________________________
1. Valoarea programului anual aprobat
2. Valoarea programului cumulat pana
la finele lunii pentru care se face
solicitarea
3. Valoarea realizarilor cumulate de la
inceputul anului pana la finele lunii
precedente lunii in care se face
solicitarea
4. Sumele cumulate de la inceputul anului
alocate pana la finele lunii precedente
lunii pentru care se face solicitarea
in baza cererilor justificative
anterioare
5. Sumele de alocat conform programului
(2 - 4)
6. Sumele primite in plus fata de decontul
justificativ prezentat la finele lunii
precedente lunii in care se face
solicitarea
7. Sumele de alocat conform programului
corectat cu sumele primite in plus
(5 - 6)
8. Sume de alocat in limita disponibilului
________________________________________________________________________________
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
DIRECTOR GENERAL DIRECTOR ECONOMIC
MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
AVIZAT
SECRETAR DE STAT DIRECTII DE SPECIALITATE
NOTA:
Prezenta anexa se intocmeste separat pentru rambursari de credite, plati de
dobanzi si comisioane la credite interne si externe.
Randul 8 se va completa de Administratia Nationala a Drumurilor in limita
disponibilului comunicat de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si
Locuintei.
ANEXA 13a)
DIRECTIA REGIONALA DE DRUMURI SI PODURI ............
CONSILIU JUDETEAN ....................
CONSILIU LOCAL .......................
NR. ______/DATA ________________
DECONT JUSTIFICATIV
privind sumele primite din Fondul special al drumurilor publice pentru luna
............ 200 ....
- mii lei -
________________________________________________________________________________
Nr. Explicatii Luna pentru care Cumulat de la
crt. se justifica inceputul
anului
________________________________________________________________________________
I. Sume alocate din Fondul special al
Drumurilor publice, pentru efectuarea
de:
A) Cheltuieli curente, din care:
- Reparatii, intretinere si administrare
- Reparatii capitale
- Contributia cu fonduri a partii romane
la realizarea lucrarilor de
reabilitare a drumurilor nationale
B) Cheltuieli de capital
II. Sume utilizate pentru cheltuieli totale,
din care:
A) Cheltuieli curente, din care:
- Reparatii, intretinere si administrare
- Reparatii capitale
- Contributia cu fonduri a partii romane
la realizarea lucrarilor de
reabilitare a drumurilor nationale
B) Cheltuieli de capital
III. Diferenta de regularizat (I - II)
________________________________________________________________________________
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
D.R.D.P.
DIRECTOR DIRECTOR ECONOMIC
CONSILIUL JUDETEAN
PRESEDINTE CONTABIL SEF VIZAT-DIRECTOR
D.R.D.P.
CONSILIUL LOCAL
PRIMAR CONTABIL SEF VIZAT-DIRECTOR
D.R.D.P.
NOTA:
In anexa se va prezenta:
- pentru cheltuieli curente - repartizarea veniturilor si cheltuielilor
(cumulat si in luna) pentru lucrarile nominalizate conform programelor aprobate
- pentru cheltuieli de capital - repartizarea veniturilor si cheltuielilor
(cumulat si in luna) pe obiective, utilaje, echipamente si alte dotari conform
programele aprobate.
ANEXA 13b)
ADMINISTRATIA NATIONALA A DRUMURILOR
DIN ROMANIA
NR. ______/DATA ________________
APROBAT
MINISTRU
DECONT JUSTIFICATIV
privind sumele primite din Fondul special al drumurilor publice pentru luna
....
________________________________________________________________________________
Nr. Explicatii Luna pentru care Cumulat de la
crt. se justifica inceputul
anului
________________________________________________________________________________
I. Sume alocate din Fondul special al
drumurilor publice pentru efectuarea
de:
A) Cheltuieli curente, din care:
- Reparatii, intretinere si administrare
- Reparatii capitale
- Contributia cu fonduri a partii
romane la realizarea lucrarilor de
reabilitare a drumurilor nationale
B) Cheltuieli de capital
C) Rambursari de credite externe, plati de
dobanzi si comisioane, din care:
- Rambursari de credite externe
- Plati de dobanzi si comisioane
D) Rambursari de credite interne, plati de
dobanzi si comisioane, din care:
- Rambursari de credite interne
- Plati de dobanzi si comisioane
II. Sume utilizate pentru cheltuieli totale,
din care:
A) Cheltuieli curente, din care:
- Reparatii, intretinere si administrare
- Reparatii capitale
- Contributia cu fonduri a partii romane
la realizarea lucrarilor de reabilitare
a drumurilor nationale
B) Cheltuieli de capital
C) Rambursari de credite externe si plati
de dobanzi si comisioanele aferente
acestora, din care:
- Rambursari de credite externe
- Plati de dobanzi si comisioane
D) Rambursari de credite interne, plati de
dobanzi si comisioane aferente acestora,
din care:
- Rambursari de credite interne
- Plati de dobanzi si comisioane
III. Sume utilizate pentru alte cheltuieli
IV. Diferenta de regularizat (I - II - III)
________________________________________________________________________________
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
DIRECTOR GENERAL DIRECTOR ECONOMIC
MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
AVIZAT
SECRETAR DE STAT DIRECTII DE SPECIALITATE
NOTA:
In anexa se va prezenta:
- pentru cheltuieli curente - repartizarea veniturilor si cheltuielilor
(cumulat si in luna) pentru lucrarile nominalizate conform programelor aprobate
- pentru cheltuieli de capital - repartizarea veniturilor si cheltuielilor
(cumulat si in luna) pe obiective, utilaje, echipamente si alte dotari conform
programele aprobate.
ANEXA 14
MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE,
TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
CONT DE EXECUTIE
privind Fondul special al drumurilor publice la data de ........
- mii lei -
________________________________________________________________________________
Denumirea indicatorilor Program Realizari
________________________________________________________________________________
I. VENITURI - TOTAL
Venituri curente
A. Venituri fiscale
A2. Impozite indirecte
Alte impozite indirecte*)
- Cota asupra pretului cu ridicata, exclusiv accizele
pentru carburantii auto livrati la intern de catre
producatori si valorii in vama pentru carburantii
auto importati.
- Cota asupra pretului cu ridicata, exclusiv accizele
pentru carburantii auto livrati la intern de catre
producatori si valorii in vama pentru carburantii
auto importati - de restituit.
II. CHELTUIELI - TOTAL*)
CHELTUIELI CURENTE
CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII din care:
- Reparatii curente
- Reparatii capitale
- Alte cheltuieli
CHELTUIELI DE CAPITAL din care:
- Investitii ale regiilor autonome, societatilor si
companiilor nationale si societatilor comerciale cu
capital majoritar de stat
RAMBURSARI DE CREDITE EXTERNE SI PLATI DE DOBANZI SI
COMISIOANELE LA CREDITE EXTERNE din care:
- Rambursari de credite externe
- Plati de dobanzi si comisioane la credite externe
RAMBURSARI DE CREDITE INTERNE SI PLATI DE DOBANZI SI
COMISIOANELE LA CREDITE INTERNE din care:
- Rambursari de credite interne
- Plati de dobanzi si comisioane la credite interne
a) pentru drumuri nationale
ACTIUNI ECONOMICE
TRANSPORTURI SI COMUNICATII
CHELTUIELI CURENTE
CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII din care:
- Reparatii curente
- Reparatii capitale
- Alte cheltuieli
CHELTUIELI DE CAPITAL din care:
- Investitii ale regiilor autonome, societatilor si
companiilor nationale si societatilor comerciale cu
capital majoritar de stat
RAMBURSARI DE CREDITE EXTERNE SI PLATI DE DOBANZI SI
COMISIOANELE LA CREDITE EXTERNE din care:
- Rambursari de credite externe
- Plati de dobanzi si comisioane la credite externe
RAMBURSARI DE CREDITE INTERNE SI PLATI DE DOBANZI SI
COMISIOANELE LA CREDITE INTERNE din care:
- Rambursari de credite interne
- Plati de dobanzi si comisioane la credite interne
Drumuri si poduri
b) pentru drumuri judetene, comunale si strazi care
se vor amenaja in perimetrele destinate
constructiilor de locuinte noi din localitati rurale
si urbane
ACTIUNI ECONOMICE
TRANSPORTURI SI COMUNICATII
CHELTUIELI CURENTE
CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII din care:
- Reparatii curente
- Reparatii capitale
- Alte cheltuieli (tiparirea bonurilor valorice pentru
agricultura)
CHELTUIELI DE CAPITAL din care:
- Investitii ale regiilor autonome si ale societatilor
comerciale cu capital de stat
- Drumuri si poduri
________________________________________________________________________________
*) Inclusiv incasarile din restantele din anii precedenti.
*) Disponibilul din anii precedenti la Fondul special pentru dezvoltarea si
modernizarea drumurilor publice se va utiliza in limita cheltuielilor aprobate.