ORDIN
Nr. 2627 din 24 decembrie 1998
privind documentatia necesara pentru rambursarea taxei pe valoarea adaugata
agentilor economici inregistrati ca platitori de taxa pe valoarea adaugata
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 34 din 28 ianuarie 1999
Ministrul finantelor,
in baza prevederilor art. 23 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind
taxa pe valoarea adaugata, republicata, astfel cum a fost modificat prin Legea
nr. 195/1998 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 2/1998 pentru
modificarea Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si
functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile ulterioare,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Rambursarea diferentei de taxa pe valoarea adaugata, prevazuta la art. 21
lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se efectueaza, la
cerere, pe baza documentatiei stabilite de Ministerul Finantelor si a
verificarilor efectuate de catre organele fiscale teritoriale, in termen de 30
de zile.
Platitorii de taxa pe valoarea adaugata care solicita rambursarea acesteia
trebuie sa depuna la organul fiscal teritorial cererea de rambursare, conform
modelului prezentat in anexa care face parte integranta din prezentul ordin,
precum si decontul de taxa pe valoarea adaugata, din care rezulta suma de
rambursat.
Art. 2
Documentatia necesara in vederea verificarii, analizarii si aprobarii
rambursarii taxei pe valoarea adaugata va cuprinde:
a) contractul de societate sau statutul societatii ori actul constitutiv al
persoanei juridice, din care sa rezulte ca operatiunile efectuate de catre
agentul economic se incadreaza in obiectul de activitate;
b) jurnalele de vanzare, respectiv de cumparare, in care sunt inregistrate
operatiunile pentru care se solicita rambursarea;
c) facturi fiscale si alte documente specifice aprobate conform legii,
legal intocmite, din care sa rezulte taxa pe valoarea adaugata deductibila;
d) documentele de plata a contravalorii bunurilor sau serviciilor inscrise
in documentele mentionate la lit. c);
e) declaratiile vamale de import inregistrate la organul vamal sau actul
constatator emis de acesta, din care sa rezulte taxa pe valoarea adaugata
deductibila;
f) documentele de plata a taxei pe valoarea adaugata inscrise in declaratia
vamala de import sau in actul constatator;
g) documentele care atesta efectuarea exportului, conform prevederilor
legale;
h) copia de pe certificatul de inregistrare ca platitor de taxa pe valoarea
adaugata a furnizorilor sau prestatorilor pentru livrarile de bunuri sau
prestarile de servicii, pentru care valoarea taxei pe valoarea adaugata
inscrise intr-o factura este mai mare de 20 milioane lei;
i) facturile externe, documentele de plata a prestatorului extern, aferente
serviciilor pentru care locul impozitarii se situeaza in Romania, si
documentele care confirma achitarea taxei pe valoarea adaugata pentru aceste
operatiuni;
j) orice documente pe care organele fiscale le considera necesare pentru
justificarea sumelor solicitate la rambursare.
Art. 3
Organele fiscale teritoriale vor verifica determinarea corecta a taxei pe
valoarea adaugata colectate, precum si a celei deductibile, prin verificarea
documentelor justificative, urmarind in acelasi timp si corectitudinea cotelor
de taxa pe valoarea adaugata practicate.
Cu ocazia verificarii, agentii economici sunt obligati sa justifice ca
bunurile sau prestarile de servicii achizitionate sunt destinate nevoilor
firmei si sunt proprietatea acesteia.
In situatia in care agentul economic prezinta documente din care rezulta
achitarea partiala a unei facturi aferente achizitionarii de bunuri sau
prestarii de servicii, rambursarea se va efectua numai pentru taxa pe valoarea
adaugata aferenta sumei achitate.
Rambursarea taxei pe valoarea adaugata se va efectua tinandu-se seama si de
prevederile Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor
bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Art. 4
In cazul in care organele de control propun, in urma verificarii, aprobarea
rambursarii partiale a taxei pe valoarea adaugata sau respingerea cererii, vor
mentiona in actul de control intocmit motivele si cauzele care determina
situatia respectiva.
Prin actul de control se va stabili modul de evidentiere, pe cheltuieli sau
in decontul lunii urmatoare, a sumelor neadmise la rambursare in functie de
cauze.
Art. 5
Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat
judetene si a municipiului Bucuresti, precum si unitatile subordonate acestora
vor lua masuri pentru aducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
ANEXA 1
________
/ \
| ROMANIA |
| ________ | TAXA PE VALOAREA ADAUGATA
| | | |
| | M.F. | | CERERE DE RAMBURSARE
| |________| |
| MINISTERUL |
| FINANTELOR |
\ ________ /
_____________________________________________________________________________
| | | | | | | | | | | | |
| CODUL FISCAL AL PLATITORULUI DE T.V.A.: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
| |
| DENUMIREA AGENTULUI ECONOMIC ................................ |
| |
| Localitatea .................., str. ............. nr. .... . |
| |
|_____________________________________________________________________________|
Solicit rambursarea sumei de ..........., rezultata din decontul aferent
lunii ............., anul ................., in contul nr. ..........., deschis
la ........................ .
Agentul economic este in situatia de rambursare a taxei pe valoarea
adaugata din urmatoarele motive:
____
1. Realizeaza activitate de export. |____|
2. Realizeaza operatiuni scutite cu drept de deducere. |____|
3. Executa bunuri sau presteaza servicii pentru care cota de | |
T.V.A. la livrare sau prestare este mai mica decat cea | |
aferenta intrarii. |____|
4. Executa produse cu ciclu lung de fabricatie. |____|
5. Se afla in perioada de realizare a investitiilor. |____|
6. Efectueaza plati de T.V.A. in contul prestatorilor externi. |____|
7. Alte cauze. |____|
Numele si prenumele ...................., functia .....................
Semnatura si stampila ...............
_____________________________________________________________________________
| |
| CADRUL REZERVAT ORGANULUI FISCAL |
|_____________________________________________________________________________|
| Se aproba rambursarea pentru suma de ........ | Organul fiscal ... Codul ...|
| Nu se aproba rambursarea sumei de*) ......... | |
| Suma de reportat in decontul lunii | Numarul de inregistrare ....|
| urmatoare*) ................................. | |
| Numele persoanei care aproba rambursarea | Data depunerii (ZZ/LL/AA) |
| ............................................. | ............./......../.... |
| Functia .............. Semnatura ............ | |
| Data (ZZ/LL/AA) ............./........./..... | Primit |
|_____________________________________________________________________________|
------------
*) Sumele pentru care nu s-a aprobat rambursarea, precum si sumele de
reportat in decontul lunii urmatoare vor fi justificate prin actul de control
incheiat in urma verificarii efectuate in baza art. 23 din Ordonanta Guvernului
nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, astfel cum a fost modificat prin
Legea nr. 195/1998.
M.F. cod 14.13.03.02.
Tiparit la R.A. "Imprimeria Nationala".