E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Articolul 4 din actul Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Ordin 1365 2004
Articolul 4 din actul Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Decizia 5 2004
Articolul 2 din actul Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Ordin 430 2004
Articolul 18 din actul Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Ordin 430 2004
Articolul 25 din actul Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Ordin 430 2004
Articolul 2 din actul Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Decizia 1 2004
Articolul 18 din actul Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Decizia 1 2004
Articolul 25 din actul Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Decizia 1 2004
Articolul 4 din actul Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Decizia 8 2003
Articolul 17 din actul Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Decizia 7 2002
Articolul 17 din actul Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Decizia 4 2002
Articolul 6 din actul Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Decizia 2 2001
Articolul 17 din actul Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Legea 432 2001
Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Legea 285 2001
Ordonanţa 3 1992 abrogat de articolul 37 din actul OUG 17 2000
Articolul 6 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de articolul 1 din actul OUG 215 1999
Articolul 17 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de articolul 1 din actul OUG 215 1999
Articolul 21 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de articolul 1 din actul OUG 215 1999
Articolul 1 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 393 1999
Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Hotărârea 336 1999
Articolul 17 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de OUG 31 1999
Articolul 3 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de Ordonanţa 20 1999
Articolul 21 din actul Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Ordin 2627 1998
Articolul 17 din actul Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Ordin 2610 1998
Articolul 1 din actul Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Ordin 2509 1998
Articolul 6 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de articolul 1 din actul OUG 33 1998
Ordonanţa 3 1992 modificat de Legea 195 1998
Articolul 1 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 713 1998
Articolul 6 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de articolul 2 din actul OUG 18 1998
Articolul 17 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de articolul 2 din actul OUG 18 1998
Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Hotărârea 512 1998
Articolul 6 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de articolul 3 din actul Ordonanţa 43 1998
Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Ordin 963 1998
Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Legea 81 1998
Articolul 36 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de Legea 73 1998
Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Ordin 165 1998
Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Ordin 166 1998
Articolul 6 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 2 1998
Articolul 17 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 2 1998
Articolul 25 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 2 1998
Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Ordin 2101 1997
Articolul 13 din actul Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Decizia 10 1997
Articolul 6 din actul Ordonanţa 3 1992 completat de OUG 56 1997
Articolul 25 din actul Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Ordin 1538 1997
Articolul 36 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de articolul 20 din actul Ordonanţa 68 1997
Articolul 36 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de articolul 16 din actul Ordonanţa 68 1997
Articolul 29 din actul Ordonanţa 3 1992 abrogat de articolul 31 din actul Ordonanţa 70 1997
Articolul 6 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de Ordonanţa 34 1997
Articolul 17 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de Ordonanţa 34 1997
Articolul 25 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de Ordonanţa 34 1997
Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Decizia 9 1997
Articolul 6 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de Legea 110 1997
Articolul 37 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de articolul 12 din actul Legea 105 1997
Articolul 38 din actul Ordonanţa 3 1992 abrogat de articolul 12 din actul Legea 105 1997
Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Ordin 1101 1997
Articolul 17 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de articolul 10 din actul Legea 72 1997
Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Hotărârea 1178 1996
Articolul 5 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 21 1996
Articolul 6 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 21 1996
Articolul 8 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 21 1996
Articolul 17 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 21 1996
Articolul 1 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 21 1996
Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Decizia 8 1996
Articolul 6 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de Ordonanţa 2 1996
Articolul 17 din actul Ordonanţa 3 1992 modificat de Ordonanţa 2 1996
Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Ordin 31 1996
Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Decizia 7 1995
Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Ordin 2443 1995
Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Ordin 2440 1995
Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Ordin 1750 1995
Ordonanţa 3 1992 republicat de articolul 4 din actul Ordonanţa 22 1995
Ordonanţa 3 1992 in legatura cu Ordin 1488 1995
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 3 din 27 iulie 1992    * Republicata

privind taxa pe valoarea adaugata

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 288 din 12 decembrie 1995


SmartCity3


    *) Republicata in temeiul art. IV din Ordonanta Guvernului nr. 22 din 11 august 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 190 din 21 august 1995, aprobata si modificata prin Legea nr. 100 din 16 noiembrie 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 270 din 21 noiembrie 1995, cu actualizarea si numerotarea corespunzatoare a textului.
    Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 200 din 17 august 1992, aprobata si modificata prin Legea nr. 130 din 29 decembrie 1992, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 338 din 30 decembrie 1992, si a mai fost modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1993, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 214 din 31 august 1993, prin Ordonanta Guvernului nr. 6/1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 19 din 25 ianuarie 1994, Ordonanta Guvernului nr. 33/1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 217 din 16 august 1994, aprobata si modificata prin Legea nr. 123 din 9 decembrie 1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 346 din 14 decembrie 1994, prin Ordonanta Guvernului nr. 9/1995 publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 20 din 31 ianuarie 1995, aprobata prin Legea nr. 46 din 30 mai 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 109 din 1 iunie 1995, precum si prin Ordonanta Guvernului nr. 22/1995 sus-citata, si a mai fost republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 3 din 11 ianuarie 1995.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Taxa pe valoarea adaugata este un impozit indirect, care se stabileste asupra operatiunilor privind transferul proprietatii bunurilor, precum si asupra celor privind prestarile de servicii.
    Valoarea adaugata, in sensul prezentei ordonante, este echivalenta cu diferenta dintre vanzarile si cumpararile in cadrul aceluiasi stadiu al circuitului economic.
    Taxa se aplica asupra tranzactiilor fiecarui stadiu al circuitului economic si reprezinta un venit al bugetului de stat.

    CAP. 2
    Sfera de aplicare

    Subcapitolul I
    Operatiuni impozabile
    Art. 2
    In sfera de aplicare a taxei pe valoarea adaugata se cuprind operatiunile cu plata, precum si cele asimilate acestora, potrivit prezentei ordonante, efectuate de o maniera independenta de catre persoane fizice sau juridice, privind:
    a) livrari de bunuri mobile si prestari de servicii efectuate in cadrul exercitarii activitatii profesionale;
    b) transferul proprietatii bunurilor imobiliare intre agentii economici, precum si intre acestia si institutii publice sau persoane fizice;
    c) importul de bunuri si servicii.
    Sunt asimilate cu livrarile de bunuri si prestarile de servicii, in sensul prezentei ordonante, si urmatoarele operatiuni:
    2.1. vanzarea cu plata in rate sau inchirierea unor bunuri pe baza unui contract, cu clauza trecerii proprietatii asupra bunurilor respective dupa plata ultimei rate sau la o anumita data;
    2.2. preluarea de catre agentul economic a unor bunuri in vederea folosirii, sub orice forma, in scop personal sau pentru a fi puse la dispozitia altor persoane fizice sau juridice in mod gratuit. Acelasi regim se aplica si prestarilor de servicii.
    Se excepteaza de la prevederile de mai sus bunurile si serviciile acordate in mod gratuit in limitele si potrivit destinatiilor prevazute prin lege.
    Operatiunile privind schimbul de bunuri au efectul a doua livrari separate. In cazul transferului dreptului de proprietate asupra unui bun de catre doua sau mai multe persoane, prin intermediul mai multor tranzactii, fiecare operatiune se considera o livrare separata, fiind impozitata distinct, chiar daca bunul respectiv este transferat direct spre beneficiarul final.
    Art. 3
    Nu se cuprind in sfera de aplicare a taxei pe valoarea adaugata operatiunile privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii rezultate din activitatea specifica autorizata, efectuate de:
    a) asociatiile fara scop lucrativ, pentru activitatile avand caracter social-filantropic;
    b) organizatiile care desfasoara activitati de natura religioasa, politica sau civica;
    c) organizatiile sindicale, pentru activitatile legate direct de apararea colectiva a intereselor materiale si morale ale membrilor lor;
    d) institutiile publice, pentru activitatile lor administrative, sociale, educative, de aparare, ordine publica, siguranta statului, culturale si sportive.
    Persoanele juridice de mai sus sunt supuse taxei pe valoarea adaugata, pentru operatiunile efectuate in mod sistematic, direct sau prin unitati subordonate, pentru obtinerea de profit.

    Subcapitolul II
    Teritorialitatea
    Art. 4
    Sunt supuse taxei pe valoarea adaugata operatiunile referitoare la transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor situate pe teritoriul Romaniei.
    Bunurile provenite din import sunt impozabile in Romania la intrarea acestora in tara si la inregistrarea declaratiei vamale.
    Prestarile de servicii sunt impozabile atunci cand sunt utilizate in Romania, indiferent de locul unde este situat sediul sau domiciliul prestatorului.

    Subcapitolul III
    Reguli de impozitare
    Art. 5
    Operatiunile cuprinse in sfera de aplicare a taxei pe valoarea adaugata se impart, din punct de vedere al regulilor de impozitare dupa cum urmeaza:
    a) operatiuni impozabile obligatoriu, la care se aplica cota stabilita prin prezenta ordonanta. Pentru aceste operatiuni, taxa se calculeaza asupra sumelor obtinute din vanzari de bunuri sau prestari de servicii, la fiecare stadiu al circuitului economic, pana la consumatorul final inclusiv.
    Din taxa facturata corespunzator sumelor reprezentand contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate se scade taxa aferenta bunurilor si serviciilor achizitionate, destinate realizarii operatiunilor impozabile;
    b) operatiuni la care se aplica cota zero. La aceste operatiuni, furnizorii sau prestatorii de servicii au dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferenta bunurilor si serviciilor achizitionate, destinate realizarii operatiunilor impozabile;
    c) operatiuni scutite de plata taxei pe valoarea adaugata.
    Aceste operatiuni sunt reglementate prin lege si nu se admite extinderea lor prin analogie, iar furnizorii sau prestatorii de servicii nu au dreptul la deducerea taxei aferente intrarilor destinate realizarii produselor sau serviciilor scutite de taxa, daca prin lege nu se prevede altfel.
    Livrarile de utilaje si echipamente, precum si prestarile de servicii, legate nemijlocit de activitatile din domeniul explorarii si exploatarii zacamintelor de petrol si gaze, realizate de investitori straini in baza Legii nr. 66/1992, se vor efectua cu scutire de taxa pe valoarea adaugata, iar furnizorii si prestatorii vor deduce taxa pe valoarea adaugata aferenta cumpararilor de bunuri si servicii destinate activitatilor de mai sus.
    Regimul prevazut la alineatul precedent se aplica si livrarilor de utilaje si echipamente, precum si prestarilor de servicii aferente obiectivului de investitii "Dezvoltarea si modernizarea Aeroportului International Bucuresti-Otopeni".

    Subcapitolul IV
    Operatiuni scutite
    Art. 6
    Sunt scutite de taxa pe valoarea adaugata urmatoarele operatiuni:
    A. Livrarile de bunuri si prestarile de servicii rezultate din activitatea specifica autorizata, efectuate in tara de:
    a) unitatile sanitare si de asistenta sociala: spitale, sanatorii, policlinici, dispensare, camine de batrani si de pensionari, case de copii si altele, autorizate sa desfasoare activitati sanitare si de asistenta sociala; unitatile autorizate sa desfasoare activitati sanitare si de asistenta sociala in statiuni balneoclimaterice; serviciile de cazare, masa si tratament prestate cumulat de agenti economici autorizati care isi desfasoara activitatea in statiuni balneoclimaterice si a caror contravaloare este decontata pe baza de bilete de tratament;
    b) unitatile de stiinta si invatamant, de cultura si sport, in cadrul invatamantului general, liceal, superior; scolile profesionale, complementare, de meserii sau postliceale; scolile de maistri; centrele de perfectionare a pregatirii profesionale; invatamantul postuniversitar, precum si de persoanele fizice care dau lectii particulare legate de aceste forme de invatamant; gradinitele, taberele de copii si tineret, precum si unitatile de invatamant cu scop social.
    Sunt scutite, de asemenea, unitatile de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica pentru programele nationale de cercetare-dezvoltare, inclusiv cercetarea fundamentala, din domeniul tehnic, de prospectiuni si lucrari geologice de cercetare pentru descoperiri de zacaminte noi, finantate din fonduri publice;
    c) persoanele fizice care presteaza munca la domiciliu, ale caror venituri sunt asimilate salariilor;
    d) liber-profesionistii autorizati care isi desfasoara activitatea individual;
    e) gospodariile agricole individuale si asociatiile de tip privat ale acestora;
    f) organizatiile de nevazatori, asociatiile persoanelor handicapate si unitatile economice in care isi desfasoara activitatea, potrivit legii, membrii acestora;
    g) cantinele organizate pe langa unitatile de invatamant, agenti economici si sociali, institutiile publice, pentru vanzarile de preparate culinare proprii catre personalul care isi desfasoara activitatea in unitatile respective, cu exceptia celor care functioneaza cu regim de alimentatie publica;
    h) 1. casele de economii, fondurile de plasament, casele de ajutor reciproc, cooperativele de credit si alte societati de credit, casele de schimb valutar;
    h) 2. societatile comerciale pe actiuni de intermediere de valori mobiliare, cum sunt: actiunile, obligatiunile, titlurile si inscrisurile de stat, precum si alte instrumente financiare derivate;
    h) 3. alte persoane juridice autorizate sa efectueze operatiuni financiare sau cu instrumente financiare;
    h) 4. societatile de asigurare si/sau reasigurare, inclusiv cele de intermediere in astfel de activitati;
    h) 5. regiile autonome: "Loteria Nationala", "Monitorul Oficial", "Imprimeria Bancii Nationale a Romaniei", "Imprimeria Nationala";
    i) sunt, de asemenea, scutite:
    i) 1. lucrarile de constructii, amenajari, reparatii si intretinere executate pentru cimitire, monumente comemorative ale combatantilor, eroilor, victimelor de razboi si ale Revolutiei din decembrie 1989, inclusiv livrarea unor obiecte de uz funerar;
    i) 2. incasarile din taxele de intrare la castele, muzee, targuri si expozitii, gradini zoologice si botanice, biblioteci;
    i) 3. activitatile de tiparire si vanzare a timbrelor la valoarea declarata;
    i) 4. vanzarile de opere de arta originale, efectuate de autori;
    i) 5. operatiunile care intra in sfera de aplicare a impozitului pe spectacole, a impozitului pe veniturile din activitatea de taximetrie, a taxelor pentru acordarea licentelor in vederea practicarii jocurilor de noroc.
    Operatiunile prevazute la alineatul de mai sus, neimpozitate potrivit actelor normative care le reglementeaza, cu exceptiile prevazute de acestea, sunt supuse taxei pe valoarea adaugata conform prevederilor prezentei ordonante;
    i) 6. editarea, tiparirea si vanzarea de ziare, cu exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferenta hartiei de ziar, cumparata din tara si din import, exclusiv activitatile cu caracter de reclama si publicitate; editarea, tiparirea si vanzarea de carti si reviste, exclusiv activitatile cu caracter de reclama si publicitate; realizarea si difuzarea programelor de radio si televiziune, cu exceptia celor cu caracter de reclama si publicitate; editarea, tiparirea si difuzarea de cupoane nominative de privatizare; productia de medalii, insigne si monede;
    i) 7. arendarile de pamant si inchirierile de cladiri si utilaje de intrebuintare agricola;
    i) 8. vanzarea de produse reziduale rezultate din activitatea industriala, de materiale recuperate din casari de bunuri mobile si imobile, de materiale colectate de la populatie, destinate utilizarii in scop productiv, precum si prestarile de servicii legate de operatiunile de mai sus, cum sunt cele privind: sortarea, presarea, balotarea, manipularea, depozitarea, transportul etc.
    Agentii economici care efectueaza operatiunile mentionate mai sus vor deduce taxa pe valoarea adaugata aferenta bunurilor si serviciilor aprovizionate, destinate realizarii operatiunilor respective;
    i) 9. vanzarile de terenuri, cu exceptia celor destinate constructiilor, a terenurilor din intravilan, inclusiv cele aferente localitatilor urbane si rurale pe care sunt amplasate constructiile sau alte amenajari ale localitatilor;
    i) 10. aportul de bunuri si servicii la capitalul social al societatilor comerciale;
    i) 11. produsele si serviciile prevazute in anexa.
    Agentii economici care produc si comercializeaza paine, grau si orz vor deduce taxa pe valoarea adaugata aferenta bunurilor si serviciilor aprovizionate, destinate realizarii acestor produse;
    i) 12. activitatile agentilor economici, precum si cele care indeplinesc conditiile unei activitati economice desfasurate de asociatiile, organizatiile, institutiile publice si alte persoane juridice prevazute la art. 3 din prezenta ordonanta, cu o cifra de afaceri declarata organului fiscal competent sau, dupa caz, realizata, de pana la 50 milioane lei anual.
    In situatia realizarii unei cifre de afaceri superioare plafonului de mai sus, agentii economici si celelalte persoane juridice prevazute la alineatul precedent devin platitoare de taxa pe valoarea adaugata in conditii si la termene stabilite prin hotarare a Guvernului.
    Dupa inscrierea ca platitori de taxa pe valoarea adaugata agentii economici si celelalte persoane juridice nu mai beneficiaza de scutire chiar daca ulterior realizeaza o cifra de afaceri inferioara plafonului de mai sus.
    Agentii economici platitori de taxa pe valoarea adaugata, care in anul 1994 au realizat o cifra de afaceri de pana la 50 milioane lei, pot fi scosi din evidenta ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, pe baza de cerere depusa la organele fiscale teritoriale pana cel mai tarziu la 31 martie 1995.
    B. Operatiuni de import:
    a) bunurile de import care, prin lege sau prin hotarari ale Guvernului, sunt scutite de taxe vamale;
    b) masinile, utilajele, instalatiile, echipamentele si mijloacele de transport din import necesare investitiilor, constituite ca aport in natura sau achizitionate din aportul in numerar al investitorilor straini la capitalul social ori la majorarea acestuia;
    c) marfurile importate si comercializate in regim de duty-free, precum si prin magazinele pentru servirea in exclusivitate a reprezentantelor diplomatice si a personalului acestora;
    d) bunurile introduse in tara fara plata taxelor vamale, potrivit regimului vamal aplicabil persoanelor fizice;
    e) bunurile si serviciile din import provenite sau finantate direct din ajutoare sau imprumuturi nerambursabile acordate de guverne straine, de organisme internationale, precum si de organizatii nonprofit si de caritate, in conditiile stabilite de Ministerul Finantelor;
    f) importul de aur al Bancii Nationale a Romaniei;
    g) reparatiile si transformarile la nave si aeronave romanesti in strainatate;
    h) aeronavele civile si produsele prevazute in nomenclatorul la Tariful vamal de import al Romaniei, provenite din tarile semnatare ale Acordului privind comertul cu aeronave civile;
    i) bunurile din import similare bunurilor din tara scutite de taxa pe valoarea adaugata conform art. 6 lit. A.i) 6 si i) 11;
    j) masinile, utilajele si echipamentele destinate retehnologizarii activitatii Regiei Autonome "Monitorul Oficial", precum si materiile prime si materialele specifice acestora, pe baza de cerere aprobata de Ministerul Finantelor;
    k) mijloacele de transport, marfurile si alte bunuri provenite din strainatate, care se introduc direct in zonele libere conform art. 13 din Legea nr. 84/1992 privind regimul zonelor libere;
    l) bunurile din import destinate editarii si tiparirii cupoanelor nominative de privatizare.

    Subcapitolul V
    Operatiuni impozabile prin optiune
    Art. 7
    Agentii economici, precum si unitatile economice din cadrul altor persoane juridice care efectueaza operatiuni scutite de taxa pe valoarea adaugata pot opta pentru plata acestei taxe, pentru intreaga activitate sau numai pentru o parte a acesteia. Aprobarea se da de catre Ministerul Finantelor prin organele sale fiscale si se refera la ansamblul normelor privind taxa pe valoarea adaugata, iar aplicarea se face incepand cu luna urmatoare datei aprobarii.

    Subcapitolul VI
    Platitorii taxei pe valoarea adaugata
    Art. 8
    Taxa pe valoarea adaugata se plateste de catre persoanele fizice sau juridice care efectueaza, de o maniera independenta, in mod obisnuit sau ocazional, una sau mai multe operatiuni impozabile prevazute de prezenta ordonanta.
    Pentru bunurile din import, taxa pe valoarea adaugata se plateste de catre persoanele fizice sau juridice importatoare, direct sau prin intermediari.
    Pentru bunurile din import inchiriate, precum si pentru operatiunile de publicitate, consulting, studii si cercetare, cesiuni sau concesiuni ale dreptului de autor, de brevete, de licente, de marci de fabrica si de comert sau alte drepturi similare, efectuate de un prestator cu sediul sau cu domiciliul in strainatate si folosite de beneficiari cu sediul sau cu domiciliul in Romania, taxa se plateste de catre beneficiari.
    In situatia in care persoana care realizeaza operatiuni impozabile nu are sediul sau domiciliul stabil in Romania, este obligata sa desemneze un reprezentant fiscal domiciliat in Romania, care se angajeaza sa indeplineasca obligatiile ce-i revin conform prevederilor prezentei ordonante.
    Art. 9
    Agentul economic care inscrie taxa pe valoarea adaugata pe o factura sau pe un document legal aprobat este obligat sa achite suma respectiva la bugetul de stat, chiar daca operatiunea in cauza nu este impozabila potrivit prezentei ordonante.

    CAP. 3
    Faptul generator si exigibilitatea taxei pe valoarea adaugata

    Art. 10
    Obligatia platii taxei pe valoarea adaugata ia nastere la data efectuarii livrarii de bunuri mobile, transferului proprietatii bunurilor imobiliare si prestarii serviciilor.
    In cazul livrarii partiale sau executarii partiale de servicii, obligatia de plata se determina corespunzator valorii bunurilor livrate sau a serviciilor prestate.
    Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii cu plata in rate, precum si pentru cele care dau nastere la decontari sau incasari succesive, faptul generator intervine la expirarea perioadei pentru care se face decontarea sau, dupa caz, la data prevazuta pentru plata ratelor.
    Art. 11
    Pentru operatiunile prevazute mai jos, obligatia platii taxei pe valoarea adaugata ia nastere la:
    a) data inregistrarii declaratiei vamale, in cazul importurilor de bunuri, sau la data receptiei de catre beneficiari, pentru serviciile din import;
    b) data vanzarii bunurilor catre beneficiari, in cazul operatiunilor efectuate prin intermediari sau consignatie;
    c) data emiterii documentelor in care se consemneaza preluarea unor bunuri achizitionate sau fabricate de agentul economic, in vederea folosirii, sub orice forma, sau pentru a fi puse la dispozitia altor persoane fizice sau juridice in mod gratuit;
    d) data documentelor prin care se confirma prestarea de catre agentii economici a unor servicii, cu titlu gratuit, pentru alte persoane fizice sau juridice;
    e) data colectarii monedelor din masina pentru marfurile vandute prin masini automate.
    Art. 12
    Exigibilitatea taxei pe valoarea adaugata este dreptul organului fiscal de a pretinde platitorului, la o anumita data, plata taxei datorate bugetului de stat. Exigibilitatea ia nastere, de regula, in momentul efectuarii livrarii bunurilor mobile, transferului proprietatii bunurilor imobiliare sau prestarii serviciilor.
    Prin derogare de la prevederile alineatului precedent, exigibilitatea poate fi anticipata sau ulterioara faptului generator, in conditii stabilite prin hotarare a Guvernului.
    Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii, care se efectueaza continuu, precum si pentru cele la care se incaseaza, de regula, avansuri, exigibilitatea intervine la data stabilirii debitului clientului pe baza de factura sau alt document legal, pe baza de cerere aprobata de organele fiscale la care agentii economici sunt inregistrati ca platitori de taxa pe valoarea adaugata.
    Antreprenorii de lucrari imobiliare pot sa opteze pentru plata taxei pe valoarea adaugata la efectuarea livrarilor, in conditii aprobate prin hotarare a Guvernului.

    CAP. 4
    Baza de impozitare

    Art. 13
    Baza de impozitare reprezinta contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, exclusiv taxa pe valoarea adaugata.
    Baza de impozitare este determinata de:
    a) preturile negociate intre vanzator si cumparator, precum si alte cheltuieli datorate de cumparator pentru livrarile de bunuri si care nu au fost cuprinse in pret. Aceste preturi cuprind si accizele stabilite potrivit normelor legale;
    b) tarifele negociate pentru prestarile de servicii;
    c) suma rezultata din aplicarea cotei de comision sau suma convenita intre parteneri, pentru operatiunile de intermediere;
    d) preturile de piata sau, in lipsa acestora, costurile bunurilor executate de agentii economici pentru folosinta proprie ori predate sub diferite forme angajatilor sau altor persoane;
    e) valoarea in vama, determinata potrivit legii, la care se adauga taxa vamala, alte taxe si accizele datorate pentru bunurile si serviciile din import;
    f) preturile de piata sau, in lipsa acestora, costurile aferente serviciilor prestate pentru folosinta proprie de un agent economic sau cu titlu gratuit pentru alte persoane fizice sau juridice;
    g) preturile vanzarilor efectuate din depozitele vamii sau stabilite prin licitatie.
    Art. 14
    Nu se cuprind in baza de impozitare urmatoarele:
    a) remizele si alte reduceri de pret acordate de catre furnizor direct clientului, inclusiv cele date dupa facturarea bunurilor sau a serviciilor; bunurile acordate de catre furnizori clientilor in vederea stimularii vanzarilor, in conditiile prevazute in contractele incheiate;
    b) penalizarile pentru neindeplinirea totala sau partiala a obligatiilor contractuale;
    c) dobanzile percepute pentru platile cu intarziere, pentru vanzari cu plata in rate sau la termene de peste 90 de zile;
    d) sumele achitate de furnizor sau prestator in contul clientului si care apoi se deconteaza acestuia;
    e) ambalajele care circula intre furnizorii de marfa si clienti, prin schimb, fara facturare;
    f) sumele incasate de la bugetul de stat de catre agentii economici inregistrati la organele fiscale ca platitori de taxa pe valoarea adaugata si care sunt destinate finantarii investitiilor, acoperirii diferentelor de pret si de tarif, finantarii stocurilor de produse cu destinatie speciala.
    Art. 15
    In cazul refuzurilor totale sau partiale privind cantitatea, preturile sau alte elemente cuprinse in facturi sau in documente similare, suma impozabila va fi redusa corespunzator. In acelasi mod se procedeaza si in situatia in care cumparatorii returneaza ambalajele in care s-a expediat marfa.

    CAP. 5
    Cotele de impozitare

    Art. 16
    Taxa pe valoarea adaugata se calculeaza prin aplicarea cotei stabilite de prezenta ordonanta asupra bazei de impozitare determinate in conditiile art. 13.
    Art. 17
    In Romania se aplica urmatoarele cote:
    A. Cota de 18% pentru operatiunile privind livrarile de bunuri, transferurile imobiliare si prestarile de servicii, din tara si din import, cu exceptia celor prevazute la lit. B si C.
    B. Cota redusa de 9% pentru:
    a) carne de animale si pasari domestice, inclusiv organe si maruntaie, vandute in stare proaspata, ca produse si conserve;
    b) peste si produse din peste, inclusiv semiconserve si conserve, exclusiv icre;
    c) lapte, lapte praf si produse lactate;
    d) uleiuri si grasimi comestibile;
    e) medicamente de uz uman si veterinar, substante farmaceutice, plante medicinale, aparatura de tehnica medicala si alte bunuri destinate exclusiv utilizarii in scopuri medicale, chirurgicale, dentare sau veterinare.
    Aplicarea cotei reduse se va face incepand cu data de 1 ianuarie 1995, data de la care se va modifica corespunzator Lista produselor si serviciilor scutite de plata taxei pe valoarea adaugata, conform anexei.
    Cota redusa de 9% se aplica de agentii economici producatori, importatori si de cei care comercializeaza produsele de mai sus, cu exceptia agentilor economici din reteaua de alimentatie publica si a celor care practica adaosul comercial de alimentatie publica.
    Incepand cu data de 1 septembrie 1995 cota de 9% se aplica si pentru:
    1. animale vii din speciile: bovine, porcine, ovine si caprine;
    2. pasari vii din specii domestice;
    3. lucrari agricole si de imbunatatiri funciare;
    4. ingrasaminte chimice si minerale, insecticide, fungicide si ierbicide;
    5. legume si fructe proaspete.*)
------------------
    *) In cazul acestor produse, cota de 9% se aplica incepand cu data de 21 noiembrie 1995, conform prevederilor Legii nr. 100/1995.

    C. Cota zero pentru:
    a) exportul de bunuri si prestarile de servicii legate direct de exportul bunurilor, efectuate de agentii economici cu sediul in Romania;
    b) prestarile de servicii efectuate de agentii economici cu sediul in Romania, contractate cu beneficiari din strainatate;
    c) transportul international de persoane in si din strainatate, efectuat de agentii economici autorizati cu sediul in Romania;
    d) bunurile si serviciile in favoarea directa a misiunilor diplomatice, a oficiilor consulare si a reprezentantelor internationale interguvernamentale acreditate in Romania, precum si a personalului acestora, in conditiile stabilite de Ministerul Finantelor pe baza de reciprocitate;
    e) bunurile cumparate din expozitiile organizate in Romania, precum si din reteaua comerciala, expediate sau transportate in strainatate de catre cumparatorul care nu are domiciliul sau sediul in Romania, in conditiile stabilite de Ministerul Finantelor;
    f) bunurile si serviciile destinate realizarii unor obiective pe teritoriul Romaniei cu finantare directa asigurata din ajutoare sau imprumuturi nerambursabile acordate de guverne straine, de organisme internationale, precum si de organizatii nonprofit si de caritate, in conditiile stabilite de Ministerul Finantelor;
    g) materialele, accesoriile si alte bunuri care sunt introduse din teritoriul vamal al Romaniei in zonele libere cu indeplinirea formalitatilor de export.

    CAP. 6
    Regimul deducerilor

    Art. 18
    Platitorii de taxa pe valoarea adaugata au dreptul la deducerea taxei aferente bunurilor si serviciilor achizitionate, destinate realizarii de:
    a) operatiuni supuse taxei pe valoarea adaugata conform art. 17 din prezenta ordonanta;
    b) bunuri si servicii scutite de taxa pentru care, prin lege, se prevede in mod expres exercitarea dreptului de deducere;
    c) actiuni de sponsorizare, reclama si publicitate, precum si pentru alte actiuni prevazute in legi, cu respectarea plafoanelor si destinatiilor prevazute in acestea.
    Taxa pe valoarea adaugata datorata bugetului de stat se stabileste ca diferenta intre valoarea taxei facturate pentru bunurile livrate si serviciile prestate si a taxei aferente intrarilor, dedusa potrivit prevederilor de mai sus.
    Diferenta de taxa in plus sau in minus se regularizeaza, in conditiile prezentei ordonante, pe baza de deconturi ale platitorilor.
    Art. 19
    Pentru efectuarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferenta intrarilor, agentii economici sunt obligati:
    a) sa justifice, prin documente legal intocmite, cuantumul taxei;
    b) sa justifice ca bunurile in cauza sunt destinate pentru nevoile firmei si sunt proprietatea acesteia.
    Dreptul de deducere priveste numai taxa ce este inscrisa intr-o factura sau in alt document legal care se refera la bunuri sau servicii destinate pentru realizarea operatiunilor prevazute la art. 18 din prezenta ordonanta.
    Art. 20
    Agentii economici care folosesc, pentru nevoile firmei, bunuri si servicii achizitionate, au dreptul sa deduca integral taxa pe valoarea adaugata aferenta intrarilor, numai daca sunt destinate realizarii operatiunilor prevazute la art. 18 din prezenta ordonanta.
    In situatia in care realizeaza atat operatiuni prevazute la art. 18 din prezenta ordonanta, cat si alte operatiuni scutite de plata taxei pe valoarea adaugata, dreptul de deducere se determina in raport cu participarea bunurilor sau serviciilor respective la realizarea operatiunilor prevazute la art. 18 din prezenta ordonanta.
    Art. 21
    Dreptul de deducere se exercita pe doua cai:
    a) prin retinerea din suma reprezentand taxa pe valoarea adaugata, pentru livrarile de bunuri sau serviciile prestate, a taxei aferente intrarilor;
    b) prin rambursarea de catre organul fiscal a sumei reprezentand diferenta dintre taxa aferenta intrarilor si taxa facturata de agentul economic pentru livrarile de bunuri sau serviciile prestate.
    Art. 22
    Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii, deducerea prevazuta la art. 21 lit. a) se face lunar.
    Art. 23
    Rambursarea diferentei de taxa, prevazuta la art. 21 lit. b), se efectueaza la cerere, pe baza documentatiei stabilite de Ministerul Finantelor si a verificarilor efectuate de catre organele fiscale teritoriale, la termenele stabilite prin hotarare a Guvernului, diferentiate in functie de natura operatiunilor si de suma minima de rambursat.
    Art. 24
    Prin hotarare a Guvernului se pot stabili cazurile si conditiile in care, pentru anumite rambursari ale taxei pe valoarea adaugata, Ministerul Finantelor poate cere garantii personale sau solidare pentru eventuale sume incorect rambursate.

    CAP. 7
    Obligatiile platitorilor

    Art. 25
    Platitorii de taxa pe valoarea adaugata au urmatoarele obligatii:
    A. Cu privire la inregistrarea la organele fiscale:
    a) sa depuna sub semnatura persoanelor autorizate, la organul fiscal competent, o declaratie de inregistrare conform modelului aprobat de Ministerul Finantelor, in termen de 15 zile de la data inceperii activitatii sau a modificarii conditiilor de exercitare a acesteia.
    Agentii economici care devin platitori de taxa pe valoarea adaugata, ca urmare a depasirii plafonului de venit prevazut la art. 6 din prezenta ordonanta, depun declaratia de inregistrare pana la data de 15 a lunii urmatoare celei in care au realizat depasirea;
    b) sa solicite organului fiscal scoaterea din evidenta ca platitor de taxa, in caz de incetare a activitatii, in termen de 15 zile de la data actului legal in care se consemneaza situatia respectiva.
    B. Cu privire la intocmirea documentelor:
    a) sa consemneze livrarile de bunuri si prestarile de servicii in facturi sau in documente legal aprobate si sa completeze toate datele prevazute de acestea. Pentru livrari sau prestari cu valoarea taxei pe valoarea adaugata mai mare de 2 milioane lei, la documentele de mai sus se anexeaza si copia de pe certificatul de inregistrare ca platitor de taxa pe valoarea adaugata.
    Taxa pe valoarea adaugata inscrisa pe o factura sau pe un document legal aprobat este datorata bugetului de stat chiar daca operatiunea in cauza nu este impozabila sau daca emitentul nu este inregistrat ca platitor de taxa pe valoarea adaugata;
    b) agentii economici platitori de taxa pe valoarea adaugata sunt obligati sa solicite de la furnizori sau prestatori facturi sau documente legal aprobate pentru toate bunurile si serviciile achizitionate si sa verifice intocmirea corecta a acestora, iar pentru facturile cu o valoare a taxei pe valoarea adaugata mai mare de 2 milioane lei sa solicite copia de pe certificatul de inregistrare ca platitor de taxa pe valoarea adaugata a furnizorului sau prestatorului;
    c) agentii economici platitori de taxa pe valoarea adaugata sunt scutiti de obligatia emiterii facturii sau, dupa caz, a chitantei fiscale, in cazul urmatoarelor operatiuni:
    c) 1. transport cu taximetre, precum si transport de persoane pe baza de bilete de calatorie si abonamente;
    c) 2. vanzari de bunuri si prestari de servicii pentru populatie pe baza de documente fara nominalizari privind cumparatorul;
    c) 3. vanzari de bunuri si prestari de servicii consemnate in documentele specifice aprobate prin hotarare a Guvernului;
    d) importatorii sunt obligati sa intocmeasca declaratia vamala de import si sa determine, potrivit legii, valoarea in vama, taxele vamale, alte taxe si accizele datorate de acestia si, pe baza acestora, sa calculeze taxa pe valoarea adaugata datorata bugetului de stat.
    C. Cu privire la evidenta operatiunilor:
    a) sa tina in mod regulat evidenta contabila potrivit legii, care sa le permita sa determine baza de impozitare si taxa pe valoarea adaugata facturata pentru livrarile si serviciile efectuate, precum si cea deductibila aferenta intrarilor.
    Documentele justificative si modul de reflectare in evidenta a operatiunilor prevazute la alineatul precedent se vor stabili de Ministerul Finantelor;
    b) sa intocmeasca si sa depuna lunar, la organul fiscal, pana la data de 25 a lunii urmatoare, decontul de taxa pe valoarea adaugata, potrivit modelului stabilit de Ministerul Finantelor.
    Ministerul Finantelor poate stabili si alte termene de depunere a decontului in functie de volumul taxei pe valoarea adaugata de plata si de alte situatii specifice ale platitorilor;
    c) sa furnizeze organelor fiscale toate justificarile necesare stabilirii operatiunilor impozabile executate atat la sediul principal, cat si la sucursale sau agentii;
    d) sa furnizeze organelor fiscale, la cererea acestora, pana la data de 15 august a fiecarui an, informatiile referitoare la operatiunile impozabile prevazute pentru anul urmator.
    D. Cu privire la plata taxei pe valoarea adaugata:
    a) sa achite taxa datorata, potrivit decontului intocmit lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare, prin virament, cec sau numerar, la organul fiscal competent sau la bancile comerciale, dupa caz;
    b) sa achite taxa pe valoarea adaugata aferenta bunurilor din import la organul vamal, conform regimului in vigoare privind plata taxelor vamale.
    Ministerul Finantelor poate aproba ca taxa pe valoarea adaugata aferenta importurilor de masini si utilaje tehnologice destinate investitiilor productive, precum si materiilor prime si materialelor destinate productiei, sa fie inclusa in decontul lunar si supusa acelorasi reglementari ca si taxa pe valoarea adaugata aferenta bunurilor livrate si serviciilor prestate. Aprobarea se da anual la cererea importatorilor.
    Ministerul Finantelor va stabili prin norme metodologice conditiile in care taxa pe valoarea adaugata pentru aceste categorii de bunuri poate fi inclusa in decontul lunar;
    c) in caz de incetare a activitatii, sa achite taxa datorata bugetului de stat, concomitent cu cererea inaintata organului fiscal pentru scoaterea din evidenta ca platitor de taxa pe valoarea adaugata.

    CAP. 8
    Dispozitii finale

    Art. 26
    Formularele pentru facturi, borderourile zilnice de vanzare, incasare si alte documente necesare aplicarii prevederilor prezentei ordonante se stabilesc de Ministerul Finantelor si sunt obligatorii pentru platitorii de taxa pe valoarea adaugata.
    Art. 27
    Agentii economici care realizeaza operatiuni impozabile au obligatia asigurarii conditiilor necesare pentru emiterea documentelor, prelucrarea informatiilor si conducerea evidentelor prevazute de reglementarile in domeniul taxei pe valoarea adaugata, iar cei care au obiect de activitate comertul cu amanuntul, activitati hoteliere, prestari de servicii catre populatie si alte activitati de asemenea natura au si obligatia instalarii aparatelor de marcat care sa corespunda cerintelor pentru aplicarea taxei pe valoarea adaugata.
    Art. 28
    Corectarea taxei facturate in mod eronat de catre un agent economic se va efectua prin emiterea unei noi facturi, in rosu, pentru sumele ce urmeaza a fi scazute, si in negru, pentru cele de adaugat.
    Art. 29
    Termenul de prescriptie a drepturilor bugetului de stat sau ale platitorilor, rezultate din prezenta ordonanta, este de 5 ani de la data prevazuta pentru exercitarea acestora.
    Art. 30
    Impozitul pe circulatia marfurilor cuprins in valoarea materiilor prime si a materialelor aflate in stoc sau incorporate in productia neterminata sau in produsele finite existente in unitati la data aplicarii prezentei ordonante nu este deductibil din taxa pe valoarea adaugata datorata dupa intrarea in vigoare a acesteia.
    Se excepteaza de la prevederile alineatului precedent produsele exportate, pentru care se va restitui impozitul pe circulatia marfurilor, potrivit autorizarii si metodologiei in vigoare pana la data aplicarii prezentei ordonante.
    Art. 31
    Pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii facturate dupa intrarea in vigoare a prezentei ordonante, se aplica taxa pe valoarea adaugata, indiferent de data incheierii contractelor, a executarii produselor sau a prestarii serviciilor.
    Art. 32
    Organele fiscale au dreptul sa efectueze verificari si investigatii la platitorii taxei pe valoarea adaugata privind respectarea acestei ordonante, inclusiv asupra inregistrarilor contabile. In acest scop, au dreptul sa ceara platitorilor sa prezinte evidentele si documentele aferente sau orice alte elemente ce pot avea legatura cu verificarea.
    In situatia in care, in urma verificarii efectuate, rezulta erori sau abateri de la normele legale, organele fiscale au obligatia de a stabili cuantumul taxei pe valoarea adaugata deductibila si facturata si de a proceda la urmarirea diferentei de plata sau la restituirea sumelor incasate in plus, dupa caz.
    In cazul in care facturile, evidentele contabile sau datele necesare pentru calcularea bazei de impozitare lipsesc sau sunt incomplete, in ce priveste cantitatile, preturile si tarifele practicate pentru livrari de bunuri sau prestari de servicii ori taxa pe valoarea adaugata aferenta intrarilor, organele fiscale vor proceda la reimpozitare prin estimare.
    Art. 33
    Diferentele in minus constatate la verificarea taxei pe valoarea adaugata se platesc in termen de 7 zile de la data incheierii actului de control impreuna cu majorarile de intarziere aferente, iar cele in plus se restituie in acelasi termen sau se compenseaza cu platile ulterioare la cererea agentului economic platitor.
    Art. 34
    Pentru neplata integrala sau a unei diferente din taxa pe valoarea adaugata in termenul stabilit, cota majorarii de intarziere aplicata este cea prevazuta in legislatia referitoare la calculul si plata sumelor datorate pentru neachitarea la termen a impozitelor si taxelor.
    Calculul majorarilor de intarziere se face din ziua lucratoare imediat urmatoare expirarii termenului legal de plata si pana in ziua platii inclusiv.
    In cazuri justificate, Ministerul Finantelor poate aproba esalonarea, amanarea, reducerea sau scutirea de plata a majorarilor de intarziere.
    Art. 35
    Actele emise de organele de specialitate ale Ministerului Finantelor pentru constatarea obligatiilor de plata privind taxa pe valoarea adaugata constituie titluri executorii.
    Bancile vor pune in aplicare aceste titluri fara acceptul platitorilor.
    Art. 36
    Nerespectarea prevederilor art. 25 din prezenta ordonanta referitoare la obligatiile platitorilor de taxa pe valoarea adaugata se sanctioneaza conform Legii nr. 87/1994 pentru combaterea evaziunii fiscale.
    Art. 37
    Contestatiile privind stabilirea taxei pe valoarea adaugata, a majorarilor de intarziere si a amenzilor se depun in termen de 30 de zile de la data instiintarii agentului economic si se rezolva de catre directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat judeteana sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, in cel mult 30 de zile de la inregistrare. Impotriva deciziei date se poate face plangere in termen de 40 de zile la Ministerul Finantelor, care este obligat sa se pronunte printr-o decizie motivata, in termen de 60 de zile de la inregistrare.
    Decizia Ministerului Finantelor poate fi contestata la curtea de apel in a carei raza teritoriala agentul economic isi are sediul.
    Impotriva hotararii curtii de apel se poate face recurs la Curtea Suprema de Justitie, in termen de 15 zile de la comunicare.
    Art. 38
    Contestatiile cu privire la stabilirea taxei pe valoarea adaugata sunt supuse unei taxe de timbru de 2% din suma contestata. Taxa de timbru nu poate fi mai mica de 10.000 lei.
    Plangerile se timbreaza cu jumatate din taxa platita la contestatii.
    In vederea calcularii taxei de timbru agentii economici sunt obligati sa specifice in scris cuantumul sumei contestate. In situatia admiterii integrale sau partiale a contestatiei sau plangerii, taxa de timbru se restituie proportional cu reducerea sumei contestate.
    Art. 39
    Ministerul Finantelor si celelalte ministere vor asigura luarea masurilor necesare privind aplicarea taxei pe valoarea adaugata.
    Art. 40
    Normele de aplicare a dispozitiilor din prezenta ordonanta se aproba prin hotarare a Guvernului.
    Art. 41
    Prevederile prezentei ordonante se aplica incepand cu data de 1 iulie 1993*).
    Pe data aplicarii prezentei ordonante se abroga Hotararea Guvernului nr. 7 din 10 ianuarie 1991 privind unele masuri financiare pentru stimularea suplimentara a exportului, precum si prevederile privind impozitul pe circulatia marfurilor din Hotararea Guvernului nr. 779 din 15 noiembrie 1991 privind impozitul pe circulatia marfurilor si accizele.
---------------
    *) A se vedea si datele de intrare in vigoare a actelor normative modificatoare.

    ANEXA 1

                              LISTA
produselor si serviciilor scutite de plata taxei pe valoarea adaugata

    1. Paine, grau si orz.
    2. Combustibil pentru consum casnic: lemne de foc, carbuni, combustibil tip M, tip P si lichid usor pentru calorifer, gaz petrolier lichefiat si gaze naturale.
    3. Energie electrica pentru consum casnic.
    4. Energie termica pentru consum casnic.
    5. Prestarile de servicii de salubritate, deratizare, dezinsectie, apa si canalizare.
    6. Proteze si produse ortopedice.
    7. Transportul in comun urban de calatori, inclusiv cel care parcurge si o distanta in afara urbanului, daca se practica tarife stabilite in conditiile transportului urban de calatori, precum si transportul fluvial al localnicilor in Delta si pe relatiile Orsova-Moldova Noua, Braila-Harsova, Galati-Grindu.

    NOTA:
    Agentii economici care produc si comercializeaza paine, grau si orz vor deduce taxa pe valoarea adaugata aferenta bunurilor si serviciilor aprovizionate, destinate realizarii acestor produse.
    Produsele si serviciile prevazute la pct. 2 5 sunt scutite de plata taxei pe valoarea adaugata la agentii economici din reteaua de desfacere, de distribuire si de prestare catre populatie, la asezamintele de crestere si ocrotire a copiilor, la caminele de batrani si de pensionari, iar acestia isi vor exercita, pentru aceste livrari si prestari de servicii, dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferenta cumpararilor de bunuri si prestarilor de servicii destinate operatiunilor mentionate mai sus.




SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 3/1992

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 3 din 1992
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 3/1992
Ordin 1365 2004
pentru aprobarea Deciziei nr. 5 din 22 iulie 2004 a Comisiei fiscale centrale pentru aprobarea solutiilor privind aplicarea unitara a unor prevederi referitoare la taxa pe valoarea adaugata si probleme de procedura fiscala
Decizia 5 2004
pentru aprobarea solutiilor privind aplicarea unitara a unor prevederi referitoare la taxa pe valoarea adaugata si probleme de procedura fiscala
Ordin 430 2004
pentru aprobarea Deciziei Comisiei fiscale centrale nr. 1 din 23 februarie 2004 privind aplicarea unor prevederi referitoare la taxa pe valoarea adaugata
Decizia 1 2004
privind aplicarea unor prevederi referitoare la taxa pe valoarea adaugata
Decizia 8 2003
pentru aprobarea solutiilor privind aplicarea unor prevederi referitoare la taxa pe valoarea adaugata si impozitul pe venit
Decizia 7 2002
pentru aprobarea solutiilor referitoare la aplicarea unor prevederi privind taxa pe valoarea adaugata
Decizia 4 2002
pentru aprobarea solutiilor referitoare la aplicarea unor prevederi privind taxa pe valoarea adaugata si accizele
Decizia 2 2001
privind aprobarea solutiilor referitoare la aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile ulterioare, ale prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata, cu modificarile ulterioare, si ale Ordonantei Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit, cu modificarile ulterioare
Legea 432 2001
privind respingerea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 31/1999 pentru modificarea art. 17 lit. B.s) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata
Legea 285 2001
pentru respingerea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 215/1999 privind modificarea si completarea unor reglementari referitoare la taxa pe valoarea adaugata
OUG 17 2000
privind taxa pe valoarea adaugata
OUG 215 1999
privind modificarea si completarea unor reglementari referitoare la taxa pe valoarea adaugata
Hotărârea 393 1999
pentru modificarea Listei cuprinzand materiile prime pentru care se suspenda plata taxei pe valoarea adaugata in vama, prevazuta in anexa la Ordonanta Guvernului nr. 3/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
Hotărârea 336 1999
pentru modificarea si completarea Normelor pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 512/1998
OUG 31 1999
pentru modificarea art. 17 lit. B.s) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata
Ordonanţa 20 1999
pentru completarea prevederilor alin. 1 al art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata
Ordin 2627 1998
privind documentatia necesara pentru rambursarea taxei pe valoarea adaugata agentilor economici inregistrati ca platitori de taxa pe valoarea adaugata
Ordin 2610 1998
pentru aprobarea Normelor privind restituirea taxei pe valoarea adaugata cumparatorilor - persoane fizice - care nu au domiciliul in Romania
Ordin 2509 1998
pentru aprobarea Normelor metodologice cu privire la modul de atestare a suspendarii platii taxei pe valoarea adaugata la organele vamale pentru utilajele, instalatiile, echipamentele, masinile industriale si masinile agricole care se importa in vederea efectuarii si derularii investitiilor prin care se realizeaza o unitate productiva noua, se dezvolta capacitatile existente sau se retehnologizeaza fabrici, sectii, ateliere, precum si pentru materiile prime prevazute in anexa la Hotararea Guvernului nr. 713/1998 pentru modificarea Listei cuprinzand materiile prime pentru care se suspenda plata taxei pe valoarea adaugata in vama, prevazuta in anexa la Ordonanta Guvernului nr. 3/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
OUG 33 1998
cu privire la modificarea si completarea art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata
Legea 195 1998
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 2/1998 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata
Hotărârea 713 1998
pentru modificarea Listei cuprinzand materiile prime pentru care se suspenda plata taxei pe valoarea adaugata in vama, prevazuta in anexa la Ordonanta Guvernului nr. 3/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
OUG 18 1998
cu privire la modificarea si completarea unor reglementari referitoare la accize si la taxa pe valoarea adaugata
Hotărârea 512 1998
cu privire la aprobarea Normelor pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata
Ordonanţa 43 1998
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului
Ordin 963 1998
pentru aprobarea listei produselor provenite din import, scutite de taxa pe valoarea adaugata, si a listei produselor provenite din import, supuse cotei de 11% T.V.A., pe pozitii tarifare corespunzatoare Tarifului vamal de import al Romaniei
Legea 81 1998
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 34/1997 privind completarea si modificarea unor reglementari referitoare la taxa pe valoarea adaugata
Legea 73 1998
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de intocmire si depunere a declaratiilor de impozite si taxe
Ordin 165 1998
pentru aprobarea listei produselor provenite din import, scutite de taxa pe valoarea adaugata, si a listei produselor provenite din import, supuse cotei de 11% T.V.A., pe pozitii tarifare, corespunzatoare Tarifului vamal de import al Romaniei
Ordin 166 1998
pentru aprobarea Normelor metodologice cu privire la modul de aplicare a suspendarii platii taxei pe valoarea adaugata la organele vamale pentru utilajele, instalatiile, echipamentele, masinile industriale si masinile agricole care se importa in vederea efectuarii si derularii investitiilor prin care se realizeaza o unitate productiva noua, se dezvolta capacitatile existente sau se retehnologizeaza fabrici, sectii, ateliere, precum si pentru materiile prime prevazute in lista-anexa la Ordonanta Guvernului nr. 34/1997
Ordonanţa 2 1998
pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata
Ordin 2101 1997
pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea exercitiului bugetar al anului 1997
Decizia 10 1997
privind aprobarea solutiei referitoare la aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 288 din 12 decembrie 1995, cu modificarile ulterioare, in conditiile art. 4 alin. 2 din Legea nr. 118/1996 privind constituirea si utilizarea Fondului special al drumurilor publice, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 20/1997, aprobata si modificata prin Legea nr. 164/1997
OUG 56 1997
pentru completarea art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata
Ordin 1538 1997
pentru aprobarea Normelor metodologice cu privire la modul de aplicare a suspendarii platii taxei pe valoarea adaugata la organele vamale pentru utilajele, instalatiile, echipamentele, masinile industriale si masinile agricole care se importa in vederea efectuarii si derularii investitiilor prin care se realizeaza o unitate productiva noua, se dezvolta capacitatile existente sau se retehnologizeaza fabrici, sectii, ateliere, precum si pentru materiile prime prevazute in lista-anexa la Ordonanta Guvernului nr. 34/1997
Ordonanţa 68 1997
privind procedura de intocmire si depunere a declaratiilor de impozite si taxe
Ordonanţa 68 1997
privind procedura de intocmire si depunere a declaratiilor de impozite si taxe
Ordonanţa 70 1997
privind controlul fiscal
Ordonanţa 34 1997
privind completarea si modificarea unor reglementari referitoare la taxa pe valoarea adaugata
Decizia 9 1997
privind aprobarea solutiilor referitoare la aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata, cu modificarile ulterioare
Legea 110 1997
pentru modificarea articolului 6 litera A i) punctul 6 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata
Legea 105 1997
pentru solutionarea obiectiunilor, contestatiilor si a plangerilor asupra sumelor constatate si aplicate prin actele de control sau de impunere ale organelor Ministerului Finantelor
Ordin 1101 1997
pentru aprobarea listei produselor provenite din import, scutite de taxa pe valoarea adaugata, si a celor supuse cotei de 9% taxa pe valoarea adaugata, pe pozitii tarifare corespunzatoare Tarifului vamal de import al Romaniei
Legea 72 1997
bugetului de stat pe anul 1997
Hotărârea 1178 1996
cu privire la aprobarea Normelor pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata
Ordonanţa 21 1996
privind completarea si modificarea unor reglementari referitoare la taxa pe valoarea adaugata
Decizia 8 1996
privind aprobarea solutiilor referitoare la aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 2/1996
Ordonanţa 2 1996
cu privire la completarea si modificarea unor reglementari referitoare la taxa pe valoarea adaugata
Ordin 31 1996
privind modificarea Listei produselor provenite din import, scutite de T.V.A., si a celor supuse cotei de 9% de T.V.A. pe pozitii tarifare corespunzatoare Tarifului vamal de import al Romaniei, aprobata prin Ordinul ministrului de stat, ministrul finantelor, nr. 350/1995
Decizia 7 1995
privind aprobarea solutiilor referitoare la aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata
Ordin 2443 1995
privind restituirea T.V.A. aferente bunurilor si serviciilor destinate misiunilor diplomatice, investitorilor straini in domeniul explorarii si exploatarii zacamintelor de petrol si gaze, precum si realizarii unor obiective finantate din ajutoare si imprumuturi nerambursabile
Ordin 2440 1995
privind modificarea Listei produselor provenite din import, scutite de T.V.A., si a celor supuse cotei de 9% de T.V.A. pe pozitii tarifare corespunzatoare Tarifului vamal de import al Romaniei, aprobata prin Ordinul ministrului de stat, ministrul finantelor, nr. 350/1995
Ordin 1750 1995
privind modificarea Listei produselor provenite din import, scutite de T.V.A., si a celor supuse cotei de 9% de T.V.A. pe pozitii tarifare corespunzatoare Tarifului vamal de import al Romaniei, aprobata prin Ordinul ministrului de stat, ministrul finantelor, nr. 350/1995
Ordonanţa 22 1995
cu privire la modificarea si completarea unor reglementari referitoare la accize, taxa pe valoarea adaugata si comisionul vamal
Ordin 1488 1995
privind modificarea Listei produselor provenite din import, scutite de T.V.A., si a celor supuse cotei de 9% de T.V.A. pe pozitii tarifare corespunzatoare Tarifului vamal de import al Romaniei, aprobata prin Ordinul ministrului de stat, ministrul finantelor, nr. 350/1995
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu