Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2610 din 22 decembrie 1998

pentru aprobarea Normelor privind restituirea taxei pe valoarea adaugata cumparatorilor - persoane fizice - care nu au domiciliul in Romania

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 34 din 28 ianuarie 1999


SmartCity3


    Ministrul finantelor,
    in baza prevederilor art. 17 lit. C.l) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 288 din 12 decembrie 1995, cu modificarile ulterioare,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile ulterioare,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele privind restituirea taxei pe valoarea adaugata cumparatorilor - persoane fizice - care nu au domiciliul in Romania, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directia generala legislatie impozite indirecte, Directia Generala a Vamilor si directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru aducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    Art. 3
    Prevederile prezentului ordin intra in vigoare in termen de 180 de zile de la data publicarii lui in Monitorul Oficial al Romaniei.

                          Ministrul finantelor,
                          Decebal Traian Remes

    ANEXA 1

                                 NORME
privind restituirea taxei pe valoarea adaugata cumparatorilor - persoane fizice - care nu au domiciliul in Romania

    CAP. 1
    Generalitati

    1. Conform prevederilor art. 17 lit. C.I) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 288 din 12 decembrie 1995, cu modificarile ulterioare, se aplica cota zero a taxei pe valoarea adaugata pentru bunurile cumparate din expozitiile organizate in Romania, precum si din reteaua comerciala, expediate sau transportate in strainatate de catre cumparatori - persoane fizice - care nu au domiciliul in Romania, denumiti in continuare cumparatori straini.
    1.1. Cota zero se realizeaza prin restituirea taxei pe valoarea adaugata in conditiile prevazute de prezentele norme.
    1.2. Cumparatori straini, in intelesul prezentelor norme, se considera persoanele fizice de alta cetatenie si persoanele fizice fara cetatenie (apatrizi), cu domiciliul in strainatate, precum si persoanele fizice, cetateni romani, cu domiciliul in strainatate.
    1.3. Restituirea taxei pe valoarea adaugata cumparatorilor straini se face pentru bunurile cumparate din Romania, pe care le scot din tara ca bagaj insotit sau neinsotit, cu respectarea conditiilor si limitelor prevazute la art. 88 din Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al Romaniei si la art. 131 din Hotararea Guvernului nr. 626/1997 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Codului vamal al Romaniei, cu exceptia produselor alimentare, bauturilor alcoolice si a produselor din tutun.

    CAP. 2
    Conditii de restituire

    2. Restituirea taxei pe valoarea adaugata pentru bunurile cumparate poate fi efectuata in cazul in care se indeplinesc, cumulativ, urmatoarele conditii:
    2.1. Bunurile nu sunt prohibite sau restrictionate la scoaterea din tara, potrivit reglementarilor legale.
    2.2. Unitatea comerciala care vinde este autorizata, conform prevederilor cap. IV din prezentele norme, sa efectueze operatiuni care confera cumparatorilor straini dreptul de a cere restituirea taxei pe valoarea adaugata.
    2.3. Intre data cumpararii bunurilor si data scoaterii din tara sau data expedierii in strainatate a acestora nu au trecut mai mult de 90 de zile.
    2.4. Perioada dintre data expedierii sau transportarii in strainatate si data solicitarii restituirii taxei pe valoarea adaugata nu trebuie sa fie mai mare de 90 de zile.
    2.5. Dreptul de restituire a taxei pe valoarea adaugata este limitat la bunurile achizitionate din acelasi magazin, care se incadreaza in prevederile pct. 1.3 din prezentele norme si a caror valoare globala, inclusiv taxa pe valoarea adaugata, conform facturii fiscale, este superioara sumei de 3 milioane lei.
    Cumparatorul strain poate solicita restituirea taxei pe valoarea adaugata aferente mai multor facturi, daca suma globala a fiecareia dintre ele este superioara sumei de mai sus, in conditiile stabilite la pct. 1.3 din prezentele norme, si daca scoaterea din tara a bunurilor s-a efectuat prin birourile vamale care functioneaza in incinta aeroporturilor internationale.

    CAP. 3
    Procedura de restituire

    3. Restituirea taxei pe valoarea adaugata catre cumparatorii straini se realizeaza conform urmatoarei proceduri:
    3.1. Pentru livrarile de bunuri care depasesc suma de 3 milioane lei vanzatorul are obligatia:
    - sa emita factura fiscala, sa perceapa taxa pe valoarea adaugata de la client si sa evidentieze operatiunea, conform prevederilor legale privind taxa pe valoarea adaugata;
    - sa emita si sa completeze in trei exemplare formularul Document de restituire a taxei pe valoarea adaugata (pentru cumparatorii straini), prezentat in anexa nr. 1 la prezentele norme.
    Originalul si exemplarul al doilea al documentului de restituire a taxei pe valoarea adaugata vor fi inmanate cumparatorului strain, insotite de originalul facturii fiscale.
    3.2. Pentru a beneficia de restituirea taxei pe valoarea adaugata in momentul scoaterii din tara a bunului ca bagaj insotit sau neinsotit, cumparatorul strain prezinta autoritatii vamale bunurile cumparate, insotite de originalul facturii fiscale, documentele care atesta achitarea contravalorii marfii si de cele doua exemplare ale documentului de restituire a taxei pe valoarea adaugata.
    3.3. Autoritatea vamala verifica:
    - concordanta dintre datele prevazute in documentul de restituire, referitoare la cumparator, si datele din actele de identificare a persoanei care se prezinta la autoritatea vamala;
    - concordanta dintre datele prevazute in documentul de restituire, factura fiscala si bunurile prezentate;
    - incadrarea in termenul prevazut la pct. 2.3 din prezentele norme.
    Dupa verificare autoritatea vamala inregistreaza si vizeaza cele doua exemplare ale documentului de restituire a taxei pe valoarea adaugata.
    Originalul facturii fiscale si originalul documentului de restituire cu viza autoritatii vamale se returneaza cumparatorului strain.
    Exemplarul al doilea al documentului de restituire este retinut de catre autoritatea vamala.
    Directia Generala a Vamilor va lua masuri de a transmite Borderoul centralizator al avizarilor pentru restituirea taxei pe valoarea adaugata aferente vanzarilor catre cumparatori straini, conform modelului prezentat in anexa nr. 2 la prezentele norme, la Directia generala legislatie impozite indirecte din cadrul Ministerului Finantelor pana la data de 20 a lunii urmatoare celei in care s-au inregistrat la autoritatea vamala documentele de restituire.
    Lunar, pana la data de 30 a lunii in care s-a transmis borderoul centralizator al avizarilor pentru restituirea taxei pe valoarea adaugata aferente vanzarilor catre cumparatori straini, Directia generala legislatie impozite indirecte va transmite directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului Bucuresti situatia avizarilor pentru restituirea taxei pe valoarea adaugata aferente vanzarilor efectuate in fiecare judet, in scopul verificarii respectarii reglementarilor in vigoare privind taxa pe valoarea adaugata.
    3.4. Cumparatorii straini pot solicita restituirea taxei pe valoarea adaugata pe baza urmatoarelor documente:
    - originalul documentului de restituire, vizat de autoritatea vamala care functioneaza in incinta aeroporturilor internationale;
    - originalul facturii fiscale, insotit de bon de casa, chitanta sau de orice alt document care atesta achitarea contravalorii bunurilor.
    3.5. Restituirea taxei pe valoarea adaugata catre cumparatorii straini se face pe baza documentelor prevazute la pct. 3.4 de catre:
    a) birourile societatilor autorizate existente la punctele de frontiera ale aeroporturilor internationale;
    b) unitatea comerciala autorizata care a efectuat vanzarea bunurilor.
    3.6. Taxa pe valoarea adaugata se restituie in lei. Sumele restituite in lei, reprezentand taxa pe valoarea adaugata, pot fi:
    a) scoase din Romania in limitele prevazute in reglementarile privind operatiunile valutare;
    b) depuse la organele vamale, contra chitantei de consemnare, pentru acele sume care depasesc limitele legale de scoatere din tara conform reglementarilor in vigoare;
    c) convertite in valuta la punctele de schimb valutar existente in punctele de control de trecere a frontierei. Convertirea sumelor se face in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

    CAP. 4
    Autorizarea unitatilor comerciale

    4.1. Autorizarea unitatilor comerciale care fac vanzari pentru care se acorda dreptul de restituire a taxei pe valoarea adaugata cumparatorilor straini se face de catre directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, pe baza unei cereri intocmite conform modelului prezentat in anexa nr. 3 la prezentele norme, depusa de agentii economici care detin una sau mai multe unitati comerciale.
    In situatia in care agentii economici solicita autorizarea mai multor unitati comerciale (magazine) de pe raza teritoriala a aceluiasi organ fiscal, se va intocmi o singura cerere, semnata de persoanele care angajeaza legal persoana juridica solicitanta.
    Cererea va fi insotita de:
    a) copie de pe instiintarea de platitor de taxa pe valoarea adaugata;
    b) copie de pe certificatul de inregistrare fiscala;
    c) copie de pe documentul de inregistrare la organul fiscal a unitatii comerciale pentru care se solicita autorizarea;
    d) date cu privire la magazinul pentru care se solicita autorizarea (adresa exacta, profilul, dotarile etc.);
    e) copie de pe ultimul bilant, de pe contul de profit si pierderi si de pe anexele la bilantul contabil, inregistrate la organul fiscal;
    f) copie de pe documentele de achizitionare si inregistrare in evidenta agentului economic a caselor de marcat electronice, dotate cu memorie fiscala, pentru fiecare magazin pentru care se solicita autorizarea;
    g) orice alte documente necesare pentru sustinerea solicitarii.
    4.2. Organele fiscale prevazute la pct. 4.1 verifica:
    a) realitatea datelor prezentate in documentatia anexata cererii;
    b) modul in care unitatea solicitanta a respectat plata in termen a obligatiilor catre buget;
    c) realizarea unui volum mediu lunar al desfacerilor, de minimum 100 milioane lei.
    Cererea va fi solutionata, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii, prin:
    a) eliberarea unei autorizatii conform modelului prezentat in anexa nr. 4 la prezentele norme;
    b) respingerea cererii, care va fi comunicata unitatii solicitante in termen de 3 zile de la data deciziei.
    Autorizatiile emise agentilor economici se inregistreaza in Registrul pentru evidenta autorizatiilor emise agentilor economici care efectueaza vanzari catre cumparatori straini care beneficiaza de restituirea taxei pe valoarea adaugata, prezentat in anexa nr. 5 la prezentele norme.
    Acest registru va fi completat, parafat, numerotat si pastrat de directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului Bucuresti.
    Autorizatia este valabila pana la sfarsitul anului calendaristic in care a fost eliberata.
    Eliberarea unei noi autorizatii de catre directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului Bucuresti se poate face numai daca au fost respectate prevederile prezentelor norme.
    4.3. Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti vor transmite organelor teritoriale din subordine, in termen de 3 zile de la autorizare, Lista cuprinzand unitatile comerciale care au fost autorizate sa efectueze vanzari pentru care se acorda restituirea taxei pe valoarea adaugata catre cumparatori straini, conform modelului prezentat in anexa nr. 6 la prezentele norme.
    4.4. Formularul Document de restituire a taxei pe valoarea adaugata (pentru cumparatori straini), conform modelului prezentat in anexa nr. 1 la prezentele norme, va fi tiparit de Regia Autonoma "Imprimeria Nationala" pe baza de comenzi scrise (conform modelului prevazut in anexa nr. 7 la prezentele norme), aprobate de directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului Bucuresti.
    Distribuirea formularelor comandate se face contra cost de catre Regia Autonoma "Imprimeria Nationala", cu alocarea unei plaje speciale de serii si numere pentru fiecare unitate autorizata.
    Agentii economici autorizati sa efectueze vanzari catre cumparatori straini care beneficiaza de restituirea taxei pe valoarea adaugata au obligatia sa tina evidenta achizitionarii si utilizarii documentelor fiscale speciale, conform modelului prezentat in anexa nr. 8 la prezentele norme.
    O noua comanda de formulare va fi conditionata de justificarea utilizarii formularelor achizitionate anterior, prin prezentarea evidentei intocmite conform anexei nr. 8 la prezentele norme, vizata de organul fiscal la care agentul economic respectiv este inregistrat ca platitor de impozite si taxe.
    4.5. Dupa obtinerea autorizatiei magazinul va afisa la loc vizibil sigla "TAX FREE", conform modelului prezentat in anexa nr. 9 la prezentele norme.
    Sigla va avea dimensiunea de 20x20 cm. In mijlocul siglei se inscriu cuvintele "TAX FREE" cu majuscule avand inaltimea de 5 cm.
    4.6. Unitatile autorizate conform prevederilor de mai sus pot sa efectueze restituirea taxei pe valoarea adaugata conform prevederilor cap. III din prezentele norme. Pentru sumele restituite nu se percepe comision.

    CAP. 5
    Autorizarea societatilor care restituie taxa pe valoarea adaugata cumparatorilor straini

    5.1. Ministerul Finantelor, prin Directia generala legislatie impozite indirecte, poate autoriza societati care sa restituie taxa pe valoarea adaugata cumparatorilor straini, potrivit prevederilor pct. 3.5 lit. a) din prezentele norme.
    Autorizarea se face la cererea societatii (conform modelului prezentat in anexa nr. 10 la prezentele norme) in urmatoarele conditii:
    a) sa fie inregistrata la organele fiscale ca platitoare de taxa pe valoarea adaugata pentru intreaga activitate sau pentru activitatea de restituire a taxei pe valoarea adaugata;
    b) sa nu aiba debite restante la bugetul de stat si nici abateri de la obligatiile fiscale, consemnate in actele de control intocmite de organele fiscale;
    c) sa aiba o solvabilitate suficienta pentru desfasurarea activitatii de restituire a taxei pe valoarea adaugata;
    d) sa fie autorizata sa desfasoare activitate in punctul de frontiera.
    Solicitantul este obligat sa indice in cerere adresa exacta, locul (sau locurile) unde doreste sa desfasoare activitatea de restituire a taxei pe valoarea adaugata si sa o prezinte la Ministerul Finantelor - Directia generala legislatie impozite indirecte, insotita de urmatoarele documente:
    a) copie de pe statutul societatii sau de pe actul constitutiv al societatii;
    b) copie de pe certificatul de inmatriculare;
    c) copie de pe certificatul de inregistrare fiscala;
    d) copie de pe instiintarea de platitor de taxa pe valoarea adaugata;
    e) adeverinta eliberata de organul fiscal teritorial la care este inregistrat ca platitor de impozite si taxe, care certifica debitele la buget;
    f) copie de pe ultimul bilant, de pe contul de profit si pierderi si de pe anexele la bilantul contabil, inregistrate la organul fiscal;
    g) orice alte documente necesare pentru sustinerea cererii.
    5.2. Pe baza cererii si a documentelor anexate, Ministerul Finantelor - Directia generala legislatie impozite indirecte poate aproba si emite autorizatia pentru activitatea de restituire a taxei pe valoarea adaugata cumparatorilor straini, conform modelului prezentat in anexa nr. 11 la prezentele norme.
    Autorizatiile emise se inregistreaza in Registrul pentru evidenta autorizatiilor emise agentilor economici care restituie taxa pe valoarea adaugata cumparatorilor straini, prezentat in anexa nr. 12 la prezentele norme.
    Acest registru va fi completat, parafat, numerotat si pastrat de Directia generala legislatie impozite indirecte din cadrul Ministerului Finantelor.
    Autorizatia este valabila pana la sfarsitul anului calendaristic in care a fost eliberata.
    Eliberarea unei noi autorizatii de catre Directia generala legislatie impozite indirecte din cadrul Ministerului Finantelor se poate face pe baza documentelor prevazute la pct. 5.1 lit. e) - g), numai daca au fost respectate prevederile prezentelor norme.
    5.3. Pentru activitatea de restituire agentii economici autorizati au dreptul sa retina un comision in lei de pana la 3% din taxa pe valoarea adaugata solicitata a fi restituita in baza documentelor prevazute de prezentele norme.
    5.4. Agentul economic autorizat sa desfasoare activitatea de restituire a taxei pe valoarea adaugata este obligat sa notifice Ministerului Finantelor - Directia generala legislatie impozite indirecte schimbarea locului sau a locurilor de desfasurare a activitatii de restituire. In acest caz poate solicita eliberarea unei autorizatii, cu indeplinirea procedurii din prezentul capitol.
    5.5. Ministerul Finantelor, prin Directia generala legislatie impozite indirecte, va comunica Lista cuprinzand agentii economici autorizati sa restituie taxa pe valoarea adaugata cumparatorilor straini, conform modelului prezentat in anexa nr. 13 la prezentele norme, organelor fiscale teritoriale la care agentii economici sunt inregistrati ca platitori de taxa pe valoarea adaugata.
    Organele fiscale la care agentii economici autorizati sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe vor asigura controlul activitatii de restituire a taxei pe valoarea adaugata catre cumparatorii straini, potrivit prezentelor norme.

    CAP. 6
    Evidenta activitatii de restituire

    6.1. Unitatile comerciale autorizate sa efectueze vanzari pentru care se acorda dreptul de restituire a taxei pe valoarea adaugata catre cumparatorii straini au obligatia sa intocmeasca la sfarsitul fiecarei luni Situatia vanzarilor pentru care s-au eliberat documente de restituire a taxei pe valoarea adaugata catre cumparatori straini, conform modelului prezentat in anexa nr. 14 la prezentele norme, precum si Situatia restituirilor taxei pe valoarea adaugata, efectuate de catre vanzator catre cumparatori straini, conform modelului prezentat in anexa nr. 15 la prezentele norme.
    Situatiile vor fi transmise organului fiscal teritorial la care unitatea comerciala este inregistrata ca platitoare de taxa pe valoarea adaugata pana la data de 5 a lunii urmatoare.
    6.2. Agentii economici, autorizati conform prevederilor cap. V din prezentele norme sa efectueze restituirea taxei pe valoarea adaugata catre cumparatorii straini, au obligatia sa intocmeasca la sfarsitul fiecarei luni Situatia restituirilor taxei pe valoarea adaugata efectuate, conform modelului prezentat in anexa nr. 16 la prezentele norme.
    Situatia va fi transmisa organului fiscal teritorial la care agentul economic este inregistrat ca platitor de taxa pe valoarea adaugata, pana la data de 5 a lunii urmatoare.
    6.3. Comisionul perceput de societatile autorizate de Ministerul Finantelor sa efectueze restituirea taxei pe valoarea adaugata catre cumparatorii straini reprezinta contravaloarea unei prestari de serviciu, incadrata la pct. 3.4 lit. g) si i) si la pct. 9.18 lit. a) din Normele pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 512/1998, si se supune cotei zero a taxei pe valoarea adaugata, conform prevederilor art. 17 lit. C. i) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile ulterioare.
    Agentul economic autorizat sa efectueze restituirea taxei pe valoarea adaugata, conform prevederilor cap. V din prezentele norme, inscrie suma reprezentand comisionul perceput la randul 4 din sectiunea pentru raportarea taxei pe valoarea adaugata in formularul Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat, aprobat prin Ordinul ministrului finantelor nr. 2.206/1998, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 506 din 29 decembrie 1998.
    Sumele efectiv restituite, justificate cu documentele prevazute in prezentele norme, se vor inscrie in rosu la randul 14 in sectiunea pentru raportarea taxei pe valoarea adaugata din formularul mai sus mentionat.

    ANEXA Nr. 1
    la norme
     ____
   /      \
  |        |
  |  TAX   |  DOCUMENT DE RESTITUIRE A TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA Nr. ....
  |  FREE  |  (pentru cumparatorii straini)
  |        |
   \ ____ /
                                               _____________________________
    1. Valoarea bunurilor din factura fiscala |_____________________________|
    nr. .... din data ............
    (exportate in interval de 90 de zile)                ___________________
                                                        |___________________|

    2. Valoarea taxei pe valoarea adaugata de restituit
    __________________________________________________________________________
                                          |
    CUMPARATOR                            |  VANZATOR
    3. Numele si prenumele:               |  9. Denumirea societatii:
    4. Data si locul nasterii: | 10. Adresa:
    5. Tara de domiciliu:                 | 11. Codul fiscal:
    6. Numarul pasaportului/Numarul       | 12. Data vanzarii:
       documentului de identitate:        | 13. Organul fiscal la care este
    7. Data emiterii pasaportului:        |     inregistrat vanzatorul:
    8. Am primit suma ...... (....) lei.  |
                                          |
                                          |
        Semnatura                         |     Semnatura si stampila
      .............    Data restituirii:  |    .......................
                                          |
    ______________________________________|___________________________________

    CONFIRMAREA DE CATRE AUTORITATEA VAMALA A SCOATERII DIN TARA A BUNURILOR

    Biroul vamal:
    Codul biroului vamal:
    Numarul si data inregistrarii:                 Semnatura si stampila
                                                  .......................

    __________________________________________________________________________

    NOTA
    Se completeaza de biroul vamal.
    Autoritatea vamala poate refuza certificarea iesirii bunurilor, daca:
    - formularul nu este integral completat de catre vanzator (nu este admisa completarea ulterioara);
    - bunurile nu sunt prezentate la cererea organului vamal sau nu corespund cu bunurile mentionate in factura sau in chitanta fiscala;
    - valoarea bunurilor din factura vanzatorului nu depaseste 3 milioane lei;
    - datele din documentul de restituire nu corespund cu datele din actele de identificare a cumparatorului si cu datele din factura fiscala;
    - termenul de 90 de zile, calculat intre data cumpararii si data scoaterii din tara sau data expedierii in strainatate a bunurilor, a fost depasit.

    ANEXA Nr. 2
    la norme

    DIRECTIA GENERALA A VAMILOR

                           BORDEROUL CENTRALIZATOR
al avizarilor pentru restituirea taxei pe valoarea adaugata aferente vanzarilor catre cumparatori straini, efectuate in luna ........ anul .....

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Numele si prenumele
    B - Tara
    C - Numarul pasaportului
    D - Numar
    E - Data
 ____________________________________________________________________________
|    |          | Document |Document|            |        |        |         |
|    |          |    de    |   de   |Localitatea/|  Data  |Valoarea|Taxa pe  |
|Nr. |Cumparator|restituire| vanzare|  judetul   |avizului|facturii|valoarea |
|crt.|__________|__________|________|  unitatii  |        |        |adaugata |
|    |   |   |  |     |    |   |    | vanzatoare |        |        |    de   |
|    | A | B | C|  D  |  E | D | E  |            |        |        |restituit|
|____|___|___|__|_____|____|___|____|____________|________|________|_________|

    ANEXA Nr. 3
    la norme

                              CERERE
pentru autorizarea unitatii (unitatilor) comerciale sa efectueze vanzari catre cumparatorii straini care beneficiaza de restituirea taxei pe valoarea adaugata

    Persoana juridica ......................, cu sediul in ...................., judetul/sectorul ......., str. .............. nr. ....., codul postal ........., telefon ............., telex/fax ......., inmatriculata in registrul comertului la nr. .......... din ..........., codul fiscal ........, reprezentata prin ..........................., domiciliat in ................., str. ........................... nr. ......., posesor al buletinului de identitate seria ........ nr. ............., eliberat de ............, avand functia de ........................., solicit eliberarea autorizatiei pentru unitatea (unitatile) comerciala (comerciale) din ......................., judetul/sectorul .........., str. .............. nr. ..., codul postal ........, telefon ..........., telex/fax ..........., pentru efectuarea vanzarii de bunuri ............................ cumparatorilor straini care beneficiaza de restituirea taxei pe valoarea adaugata.

    Anexez, conform Normelor privind restituirea taxei pe valoarea adaugata cumparatorilor - persoane fizice - care nu au domiciliul in Romania, urmatoarele documente:
    1) copie de pe instiintarea de platitor de taxa pe valoarea adaugata;
    2) copie de pe certificatul de inregistrare fiscala;
    3) copie de pe documentul cu care au fost declarate la organul fiscal unitatea (unitatile) comerciala (comerciale);
    4) copie de pe documentele din care rezulta profilul unitatii comerciale si dotarea acesteia;
    5) copie de pe ultimul bilant contabil, de pe contul de profit si pierderi si de pe anexele la bilantul contabil, inregistrate la organul fiscal;
    6) copie de pe documentele de achizitionare si inregistrare in evidenta societatii a caselor de marcat electronice, dotate cu memorie fiscala, pentru fiecare magazin pentru care se solicita autorizarea;
    7) orice alte documente necesare pentru sustinerea solicitarii.
    Programul de lucru al unitatii (unitatilor) este in zilele ...., orele ..... si in zilele .........., orele ........... .
    Ne obligam sa respectam reglementarile in vigoare privind taxa pe valoarea adaugata.


         .......................
         (semnatura si stampila)               Data ............

    ANEXA Nr. 4
    la norme

            MINISTERUL FINANTELOR
    Directia generala a finantelor publice
       si controlului financiar de stat
    a judetului ......./municipiului Bucuresti

                                 AUTORIZATIE
                   Nr. ........... din ..................
                                       (ziua, luna, anul)

                 Valabila pana la .........................
                                     (ziua, luna, anul)

    Se autorizeaza ............................., cu sediul in ................,
                         (persoana juridica)
str. ............ nr. ....., judetul/sectorul ............., codul postal .....,
telex/fax ............, cu certificatul de inmatriculare la registrul comertului nr. ............... din ............................, reprezentata prin ...................................................,
                (numele si prenumele)
cu domiciliul in ....................., str. .................... nr. .........,
judetul/sectorul ..................., posesor al buletinului de identitate seria ........ nr. .........., eliberat de ............. la data de ..........., sa efectueze vanzari de bunuri .............. cumparatorilor straini care beneficiaza de restituirea taxei pe valoarea adaugata, in unitatea comerciala ................. din ..........................., str. ........................ nr. ....., judetul/sectorul ............., codul postal ..............., telefon ........., telex/fax .........., in unitatea comerciala ................., din ..........., str. ...................... nr. ......, judetul/sectorul ......................, codul postal ..........., telefon ............, telex/fax .........., si in unitatea comerciala ............. din .............., str. ........... nr. ...., judetul/sectorul ..........., codul postal ............, telefon .............., telex/fax ..........., incepand cu data de ............., cu obligativitatea respectarii reglementarilor in vigoare privind taxa pe valoarea adaugata.
    Autorizarea s-a facut in baza cererii nr. ....... din ...................... si a documentatiei prezentate, inregistrata la Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat a judetului ............../municipiului Bucuresti, dupa caz.

                             Director general,

    ANEXA Nr. 5
    la norme

            MINISTERUL FINANTELOR
    Directia generala a finantelor publice
       si controlului financiar de stat
    a judetului ......./municipiului Bucuresti

                               REGISTRUL
pentru evidenta autorizatiilor emise agentilor economici care efectueaza vanzari catre cumparatori straini care beneficiaza de restituirea taxei pe valoarea adaugata

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Denumirea
    B - Sediul
        B1 - Localitatea
        B2 - Str.
        B3 - Nr.
        B4 - Judetul/sectorul
    C - Codul fiscal
    D - Organul fiscal la care este inregistrata
    E - Denumirea unitatii autorizate
 ____________________________________________________________________________
|                 |                           |          |                   |
|   Autorizatia   |     Persoana juridica     |          |Unitatea autorizata|
|_________________|___________________________| Numarul  |___________________|
|   |    |        |   |               |   |   |unitatilor|   |               |
|   |    |        | A |       B       | C | D |autorizate| E |       B       |
|   |    |Valabila|   |_______________|   |   |          |   |_______________|
|Nr.|Data|  pana  |   |   |   |   |   |   |   |          |   |   |   |   |   |
|   |    |   la   |   | B1| B2| B3| B4|   |   |          |   | B1| B2| B3| B4|
|   |    |        |   |   |   |   |   |   |   |          |   |   |   |   |   |
|___|____|________|___|___|___|___|___|___|___|__________|___|___|___|___|___|
| 1 |  2 |    3   | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10|    11    | 12| 13| 14| 15| 16|
|___|____|________|___|___|___|___|___|___|___|__________|___|___|___|___|___|
|___|____|________|___|___|___|___|___|___|___|__________|___|___|___|___|___|

    Prezentul registru contine .................... pagini numerotate de la 1 la ............., fiecare fila fiind parafata/stampilata in data de ............. .

                                             Director general,
                                          .......................
                                          (semnatura si stampila)

    ANEXA Nr. 6
    la norme

            MINISTERUL FINANTELOR
    Directia generala a finantelor publice
       si controlului financiar de stat
    a judetului ......./municipiului Bucuresti

                                  LISTA
cuprinzand unitatile comerciale care au fost autorizate sa efectueze vanzari pentru care se acorda restituirea taxei pe valoarea adaugata catre cumparatori straini
 ____________________________________________________________________________
|    |                   |                      |      |      |              |
|Nr. |Denumirea unitatii/| Numarul autorizatiei/|      |Codul |Organul fiscal|
|crt.|   subunitatilor   |         data         |Adresa|fiscal| la care este |
|    |                   |                      |      |      | inregistrata |
|____|___________________|______________________|______|______|______________|

    ANEXA Nr. 7
    la norme

                     NOTA DE COMANDA Nr. ...../.......
                     pentru documente fiscale speciale

    Denumirea agentului economic .........................................
    Codul fiscal .................................
    Numarul autorizatiei/data ....................
    Sediul:
    localitatea ............, str. ............ nr. ......, sectorul .........., judetul ..........., telefon ...............
 ___________________________________________________________________________
|            |          |    |             |        |      |                |
|    Felul   |Cantitatea|U.M.|Pretul unitar|Valoarea|T.V.A.|Valoarea totala,|
|documentului|solicitata|    |             |        |      | inclusiv T.V.A.|
|____________|__________|____|_____________|________|______|________________|
|      0     |     1    |  2 |      3      |    4   |   5  |        6       |
|____________|__________|____|_____________|________|______|________________|
|____________|__________|____|_____________|________|______|________________|

                                          Directia generala a finantelor
........................................  publice si controlului financiar de
 (semnatura si stampila solicitantului)   stat a judetului ................./
                                          municipiului Bucuresti
                                          Data aprobarii comenzii ...........
                                          Numarul documentelor aprobate .....
                                          Seria .............................
                                          Modalitatea de plata ..............

                                             ..............................
                                                 (semnatura si stampila)

    ANEXA Nr. 8
    la norme

                             EVIDENTA
achizitionarii si utilizarii documentelor fiscale speciale in luna ... anul ....

    Denumirea agentului economic .........................................
    Data ................................
    Sediul:
    localitatea ............, str. ............ nr. ......, sectorul .........., judetul ..........., codul fiscal ...............
 _____________________________________________________________________________
|    |                                              |           |   Numarul   |
|Nr. |                                              |  Numarul  | avizelor de |
|crt.|                 Explicatii                   |facturilor |  insotire   |
|    |                                              |  fiscale  |  a marfii   |
|____|______________________________________________|___________|_____________|
|  1.| Stoc la inceputul lunii                      |           |             |
|____|______________________________________________|___________|_____________|
|  2.| Achizitii in cursul lunii                    |           |             |
|____|______________________________________________|___________|_____________|
|  3.| TOTAL I (randul 1 + randul 2)                |           |             |
|____|______________________________________________|___________|_____________|
|  4.| Cantitatea utilizata in cursul lunii         |           |             |
|____|______________________________________________|___________|_____________|
|  5.| Cantitatea anulata in cursul lunii           |           |             |
|____|______________________________________________|___________|_____________|
|  6.| TOTAL II (randul 4 + randul 5)               |           |             |
|____|______________________________________________|___________|_____________|
|  7.| Stoc la sfarsitul lunii (randul 3 - randul 6)|           |             |
|____|______________________________________________|___________|_____________|

               Certificata de conducerea agentului economic
                                 Semnatura ................
                                 Data .....................

    Verificat de organul fiscal
    Semnatura .................
    Data ......................

    ANEXA Nr. 9
    la norme
                           MODEL SIGLA
                     _____________________
                   /                       \
                  |                         |
                  |                         |
                  |          T A X          |
                  |                         |
                  |         F R E E         |
                  |                         |
                  |                         |
                   \ _____________________ /

    ANEXA Nr. 10
    la norme

                                CERERE
pentru autorizarea activitatii de restituire a taxei pe valoarea adaugata cumparatorilor straini

    Persoana juridica ...................., cu sediul in .....................,
judetul/sectorul ...................., str. ................... nr. ....., codul postal ............., telefon ..........., telex/fax ........., inmatriculata in registrul comertului la nr. ......... din ..........., codul fiscal ..........., reprezentata prin ................, domiciliat in ............................., str. .............. nr. .........., posesor al buletinului de identitate seria ........ nr. ........, eliberat de ............, avand functia de ..........., solicit eliberarea autorizatiei pentru efectuarea restituirii taxei pe valoarea adaugata cumparatorilor straini, in baza art. 17 lit. C.l) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata, cu modificarile ulterioare.

    Anexez, conform Normelor privind restituirea taxei pe valoarea adaugata cumparatorilor - persoane fizice - care nu au domiciliul in Romania, urmatoarele documente:
    1) copie de pe actele constitutive ale societatii;
    2) copie de pe certificatul de inmatriculare la registrul comertului;
    3) copie de pe certificatul de inregistrare fiscala;
    4) copie de pe instiintarea de platitor de taxa pe valoarea adaugata;
    5) adeverinta eliberata de organul fiscal la care sunt inregistrata ca platitoare de impozite si taxe, care certifica debitele la buget;
    6) copie de pe ultimul bilant contabil, de pe contul de profit si pierderi si de pe anexele la bilantul contabil, inregistrate la organul fiscal;
    7) orice alte documente necesare pentru sustinerea solicitarii.
    Ma oblig sa respect reglementarile in vigoare privind taxa pe valoarea adaugata.

    ...........................
      (semnatura si stampila)           Data ..................

    ANEXA Nr. 11
    la norme

       MINISTERUL FINANTELOR
    Directia generala legislatie
        impozite indirecte

                               AUTORIZATIE
                    Nr. .......... din ..................
                                       (ziua, luna, anul)

                 Valabila pana la .......................
                                     (ziua, luna, anul)

    Se autorizeaza ............................., cu sediul in ................,
                         (persoana juridica)
str. ............ nr. ....., judetul/sectorul ............., codul postal .....,
telex/fax ............, cu certificatul de inmatriculare la registrul comertului nr. ............... din ............................, reprezentata prin ......................., cu domiciliul in ................., str. ..............
  (numele si prenumele)
nr. ........., judetul/sectorul ..................., posesor al buletinului de identitate seria .......... nr. .........., eliberat de ............. la data de ..........., sa efectueze restituirea taxei pe valoarea adaugata cumparatorilor straini la unitatea din str. ............................... nr. ....., judetul/sectorul .............., codul postal .............., telefon ........., telex/fax .........., incepand cu data de .............., cu obligativitatea respectarii reglementarilor in vigoare privind taxa pe valoarea adaugata.
    Autorizarea s-a facut in baza cererii nr. ....... din ...................... si a documentatiei prezentate, inregistrata la Directia generala legislatie impozite indirecte din cadrul Ministerului Finantelor.

                            Director general,
                         .....................

    ANEXA Nr. 12
    la norme

       MINISTERUL FINANTELOR
    Directia generala legislatie
        impozite indirecte

                                REGISTRUL
pentru evidenta autorizatiilor emise agentilor economici care restituie taxa pe valoarea adaugata cumparatorilor straini

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Denumirea
    B - Sediul
        B1 - Localitatea
        B2 - Str.
        B3 - Nr.
        B4 - Judetul/sectorul
    C - Codul fiscal
    D - Organul fiscal la care este inregistrata
    E - Denumirea unitatii autorizate
 ____________________________________________________________________________
|                 |                           |          |                   |
|   Autorizatia   |     Persoana juridica     |          |Unitatea autorizata|
|_________________|___________________________| Numarul  |___________________|
|   |    |        |   |               |   |   |unitatilor|   |               |
|   |    |        | A |        B      | C | D |autorizate| E |        B      |
|   |    |Valabila|   |_______________|   |   |          |   |_______________|
|Nr.|Data|  pana  |   |   |   |   |   |   |   |          |   |   |   |   |   |
|   |    |   la   |   | B1| B2| B3| B4|   |   |          |   | B1| B2| B3| B4|
|   |    |        |   |   |   |   |   |   |   |          |   |   |   |   |   |
|___|____|________|___|___|___|___|___|___|___|__________|___|___|___|___|___|
| 1 |  2 |    3   | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10|    11    | 12| 13| 14| 15| 16|
|___|____|________|___|___|___|___|___|___|___|__________|___|___|___|___|___|
|___|____|________|___|___|___|___|___|___|___|__________|___|___|___|___|___|

    Prezentul registru contine .................... pagini numerotate de la 1 la ............., fiecare fila fiind parafata/stampilata in data de ............. .

                                             Director general,
                                          .......................
                                          (semnatura si stampila)

    ANEXA Nr. 13
    la norme

       MINISTERUL FINANTELOR
    Directia generala legislatie
        impozite indirecte

                                 LISTA
cuprinzand agentii economici autorizati sa restituie taxa pe valoarea adaugata cumparatorilor straini
-------------------------------------------------------------------------------
Nr.  Denumirea societatii  Adresa  Codul  Numarul autorizatiei/  Organul fiscal
crt.                               fiscal         data            la care este
                                                                  inregistrata
-------------------------------------------------------------------------------

    ANEXA Nr. 14
    la norme

    Societatea .......................
    Codul fiscal .....................
    Organul fiscal ...................

                                SITUATIA
vanzarilor pentru care s-au eliberat documente de restituire a taxei pe valoarea adaugata catre cumparatori straini in luna ......... anul .......
 ____________________________________________________________________________
|    |                              | Document | Document |        |         |
|    |                              |    de    |    de    |Valoarea|Taxa pe  |
|Nr. |           Cumparator         |restituire| vanzare  |        |valoarea |
|crt.|______________________________|__________|__________|        |adaugata |
|    |Numele si |      |   Numarul  |     |    |     |    |        |         |
|    |prenumele | Tara |pasaportului|Numar|Data|Numar|Data|        |         |
|____|__________|______|____________|_____|____|_____|____|________|_________|

    ANEXA Nr. 15
    la norme

    Societatea .......................
    Codul fiscal .....................
    Organul fiscal ...................

                                SITUATIA
restituirilor taxei pe valoarea adaugata, efectuate de catre vanzator catre cumparatori straini in luna ......... anul ......
 ____________________________________________________________________________
|    |                              | Document | Document |        |         |
|    |                              |    de    |    de    |Valoarea|Taxa pe  |
|Nr. |           Cumparator         |restituire| vanzare  |        |valoarea |
|crt.|______________________________|__________|__________|        |adaugata |
|    |Numele si |      |   Numarul  |     |    |     |    |        |         |
|    |prenumele | Tara |pasaportului|Numar|Data|Numar|Data|        |         |
|____|__________|______|____________|_____|____|_____|____|________|_________|

    ANEXA Nr. 16
    la norme

    Societatea .......................
    Codul fiscal .....................
    Organul fiscal ...................

                                SITUATIA
restituirilor taxei pe valoarea adaugata, efectuate in luna ....... anul ....

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Numele si prenumele
    B - Tara
    C - Numarul pasaportului
    D - Numar
    E - Data
 ___________________________________________________________________________
|    |           |  Document |  Document |          |                       |
|    |           |     de    |     de    | Valoarea |        Taxa pe        |
|Nr. |Cumparator |restituire |  vanzare  | facturii |   valoarea adaugata   |
|crt.|___________|___________|___________|          |_______________________|
|    | A | B | C |  D  |  E  |  D  |  E  |          | Restituita | Comision |
|    |   |   |   |     |     |     |     |          |            |          |
|____|___|___|___|_____|_____|_____|_____|__________|____________|__________|



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2610/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2610 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2610/1998
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu