ORDONANTA
URGENTA Nr. 105 din 6 octombrie 2009
privind unele masuri în
domeniul functiei publice, precum si pentru întarirea capacitatii manageriale
la nivelul serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte
organe ale administratiei publice centrale din unitatile
administrativ-teritoriale si ale altor servicii publice, precum si pentru
reglementarea unor masuri privind cabinetul demnitarului din administratia
publica centrala si locala, cancelaria prefectului si cabinetul alesului local
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 668 din 6 octombrie 2009
Având în vedere necesitatea corectării în regim de
urgenţă a unor deficienţe existente în procesul de aplicare a legislaţiei în
domeniul funcţiei publice, constatate în cadrul activităţii de monitorizare şi
control,
luând în considerare necesitatea imediată a creşterii
gradului de mobilitate a funcţionarilor publici între diferite tipuri de
funcţii şi la diferite niveluri ale administraţiei publice, precum şi a
flexibilităţii carierei în cadrul corpului funcţionarilor publici, în vederea
asigurării continuităţii serviciului public şi a menţinerii resurselor umane în
cadrul acestui corp profesional în contextul social, politic, economic şi
administrativ actual,
luând în considerare opiniile şi recomandările Comisiei
Europene şi ale organismelor financiare internaţionale cu privire la reducerea
cheltuielilor bugetare, este necesară adoptarea unei politici de restrângere a
cheltuielilor bugetare şi de abordare mai prudentă a deficitului bugetar.
Având în vedere necesitatea eficientizării activităţii
instituţiilor publice şi a optimizării actului managerial în condiţiile
reducerii cheltuielilor bugetare şi ale reorganizării instituţionale la nivelul
administraţiei publice din România, este considerată prioritară, necesară şi
oportună îmbunătăţirea cadrului normativ şi instituţional care să permită
implementarea de măsuri administrative şi manageriale adecvate reducerii
cheltuielilor bugetare, prin întărirea controlului managerial, în special cu
privire la costurile funcţionării aparatului administrativ şi în domeniul
politicilor de personal din sectorul bugetar.
Ţinând seama de urgenţa reglementării cadrului legal
care să asigure utilizarea obiectivelor şi a indicatorilor de performanţă în
activitatea serviciilor publice deconcentrate, pentru o mai bună monitorizare a
performanţei în activitatea managerială şi o mai bună gestionare a resurselor
publice, în vederea creşterii calităţii serviciilor oferite cetăţenilor de
administraţia publică,
având în vedere necesitatea reconfigurării cabinetului
demnitarului şi, totodată, a cabinetului unora dintre aleşii locali, sub aspect
numeric,
recunoscând rolul şi importanţa pe care le deţine
cabinetul demnitarului în procesul de desfăşurare a activităţii organelor
administraţiei publice centrale/locale, sub aspectul eficientizării
funcţionării întregului aparat de stat/local, pentru îndeplinirea obiectivelor
asumate prin Programul de guvernare, este necesară reducerea numărului total de
posturi prevăzute pentru cabinetul demnitarului, respectiv al unor categorii
dintre aleşii locali, cu un procent de cel puţin 20%.
Cunoscând că neadoptarea de măsuri imediate ar avea
consecinţe negative în ceea ce priveşte îndeplinirea obiectivelor asumate în
sensul reducerii cheltuielilor bugetare în contextul economic actual, precum şi
cu privire la eficientizarea aparatului administrativ,
în considerarea faptului că aceste elemente vizează
interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a
căror reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta ordonanţă de urgenţă.
Art. I. - Legea nr. 188/1999 privind Statutul
funcţionarilor publici, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se
modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 13 alineatul (1), litera d) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,d) directorul executiv şi directorul executiv adjunct
în cadrul instituţiei prefectului, în cadrul aparatului propriu al
autorităţilor administraţiei publice locale, al instituţiilor publice
subordonate acestora şi al altor instituţii publice organizate la nivel
teritorial, precum şi în funcţiile publice specifice asimilate acestora;".
2. La articolul 22
alineatul (1), litera j) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,j) realizează recrutarea şi promovarea pentru
funcţiile publice pentru care organizează concurs, monitorizează
recrutarea şi promovarea pentru celelalte funcţii publice, în condiţiile
prezentei legi;".
3. După articolul 22
se introduce un nou articol, articolul 221, cu următorul cuprins:
„Art. 221. - In situaţia în care Agenţia
Naţională a Funcţionarilor Publici constată că nu sunt îndeplinite condiţiile
legale privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor de recrutare şi de
promovare în funcţii publice din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice,
dispune, după caz, amânarea sau suspendarea organizării şi desfăşurării concursului."
4. Articolul 58 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 58. - (1) Concursul de recrutare pentru funcţiile
publice vacante din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi
locale, autorităţilor administrative autonome, precum şi pentru serviciile
publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate
ale administraţiei publice centrale din unităţile administrativ-teritoriale
este organizat, în condiţiile legii, astfel:
a) de comisia prevăzută la art. 18 alin. (1), pentru
înalţii funcţionari publici. Secretariatul tehnic al comisiei se asigură de
Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici;
b) de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici,
pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere generale şi specifice, cu
excepţia funcţiilor publice de secretar al comunei, şef serviciu şi şef birou;
c) de autorităţile şi instituţiile publice în al căror
stat de funcţii se află funcţia publică vacantă, pentru funcţiile publice de
conducere de secretar al comunei, şef serviciu şi şef birou şi pentru toate
funcţiile publice de execuţie.
(2) In vederea verificării şi validării condiţiilor
legale de organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiilor
publice vacante de către autorităţile şi instituţiile publice organizatoare,
Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici desemnează un responsabil de
procedură, funcţionar public, reprezentant al acesteia în comisia de concurs.
(3) In cazul concursurilor prevăzute la alin. (1) lit.
c), autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a comunica Agenţiei
Naţionale a Funcţionarilor Publici datele de organizare a concursurilor, cu cel
puţin 20 de zile înainte de demararea procedurilor prevăzute de lege."
5. La articolul 62,
alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(2) Numirea în funcţiile publice de conducere pentru
care se organizează concurs în condiţiile art. 58 alin. (1) lit. b) se face
prin actul administrativ emis de conducătorii autorităţilor sau instituţiilor
publice din administraţia publică centrală şi locală, la propunerea Agenţiei
Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(3) Numirea în funcţiile publice pentru care se
organizează concurs în condiţiile art. 58 alin. (1) lit. c) se face prin actul
administrativ emis de conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice din
administraţia publică centrală şi locală."
6. La articolul 64,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Promovarea în funcţia publică de execuţie în
gradul profesional imediat superior celui deţinut de funcţionarul public se
face prin concurs sau examen, organizat semestrial de către autorităţile şi
instituţiile publice, prin transformarea postului ocupat de funcţionarul public
ca urmare a promovării concursului sau examenului. Fişa postului funcţionarului
public care a promovat în funcţia publică se completează cu noi atribuţii şi
responsabilităţi sau, după caz, prin creşterea gradului de complexitate a
atribuţiilor exercitate."
7. La articolul 65,
alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 65. - (1) Concursul sau examenul de promovare în
gradul profesional se organizează de autoritatea sau instituţia publică, în
limita funcţiilor publice rezervate promovării, cu încadrarea în fondurile
bugetare alocate.
(2) Pentru a participa la concursul sau examenul de
promovare în gradul profesional imediat superior celui deţinut, funcţionarul
public trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) să aibă cel puţin 4 ani vechime în gradul
profesional al funcţiei publice din care promovează;
b) să aibă cel puţin 2 ani vechime în treapta de
salarizare din care avansează;
c) să fi obţinut cel puţin calificativul «bine» la
evaluarea anuală a performanţelor individuale în ultimii 2 ani calendaristici;
d) să nu aibă în cazierul administrativ o sancţiune
disciplinară neradiată în condiţiile prezentei legi."
8. La articolul 65,
după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul
cuprins:
„(4) Prevederile art. 58 alin. (2) şi (3) se aplică în mod
corespunzător."
9. La articolul 68,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 68. - (1) In urma dobândirii unei diplome de
studii de nivel superior, funcţionarii publici de execuţie au dreptul de a
participa la examenul organizat pentru ocuparea unei funcţii publice într-o
clasă superioară celei în care sunt încadraţi, dacă studiile absolvite sunt în
specialitatea în care îşi desfăşoară activitatea sau dacă autoritatea ori
instituţia publică apreciază că studiile absolvite sunt utile pentru
desfăşurarea activităţii."
10. La articolul 68,
după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul
cuprins:
„(3) Promovarea în clasă nu se poate face pe o funcţie
publică de auditor sau de consilier juridic."
11. La articolul
89, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (21)
şi (22), cu următorul cuprins:
„(21) In mod excepţional, detaşarea se poate
dispune şi pe o funcţie publică din categoria înalţilor funcţionari publici, cu
aplicarea corespunzătoare a prevederilor art. 92 alin. (1) şi alin. (2) lit. a)
sau, după caz, ale art. 92 alin. (4), dacă funcţionarul public îndeplineşte
condiţiile de studii şi vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării
funcţiei publice. In acest caz, detaşarea se dispune prin act administrativ al
persoanei care are competenţa legală de numire a funcţionarilor publici care
ocupă funcţii publice din categoria înalţilor funcţionari publici, la
propunerea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în care îşi
desfăşoară activitatea funcţionarul public detaşat.
(22) Funcţionarii publici cu statut special
pot fi detaşaţi pe funcţii publice generale echivalente funcţiilor publice
specifice ocupate, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, cu
aplicarea corespunzătoare a alin. (1)-(21)."
12. La articolul
90, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(6) In cazul funcţionarilor publici de conducere,
transferul se poate realiza pe funcţii publice de conducere de acelaşi nivel
sau, după caz, de nivel inferior, ale căror condiţii de ocupare şi experienţă
profesională necesară în vederea ocupării sunt similare cu cele ale funcţiei de
pe care se efectuează transferul, cu respectarea prevederilor alin. (2), (4) şi
(5). Autorităţile sau instituţiile publice între care se realizează transferul
sunt obligate să verifice îndeplinirea condiţiei de similaritate a condiţiilor
de ocupare şi a experienţei profesionale."
13. La articolul 90,
după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu următorul
cuprins:
„(8) Prin excepţie de la prevederile alin. (5), în
cazul înalţilor funcţionari publici, transferul la cerere se poate dispune de
persoana care are competenţa legală de numire în funcţia publică, la
solicitarea justificată a înaltului funcţionar public şi cu aprobarea
conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în care se găseşte funcţia
publică vacantă pe care urmează a fi transferat, cu îndeplinirea condiţiilor de
studii şi de vechime în specialitatea studiilor prevăzute pentru funcţia
publică respectivă şi cu respectarea prevederilor alin. (7)."
14. Articolul 91 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 91. - (1) Mutarea pe o altă funcţie publică din
cadrul autorităţii sau instituţiei publice poate fi definitivă sau temporară.
(2) Mutarea definitivă pe o altă funcţie publică
vacantă poate avea loc în următoarele situaţii:
a) când se dispune de către conducătorul autorităţii
sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public,
pe o funcţie publică vacantă echivalentă, de aceeaşi categorie sau de nivel
inferior pentru care sunt îndeplinite condiţiile de studii şi de vechime în
specialitatea studiilor prevăzute în fişa postului. In acest caz este necesar
acordul scris al funcţionarului public;
b) la solicitarea justificată a funcţionarului
public, cu aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, pe o
funcţie publică vacantă echivalentă, de aceeaşi categorie sau de nivel inferior
pentru care sunt îndeplinite condiţiile de studii şi de vechime în
specialitatea studiilor prevăzute în fişa postului;
c) în alte situaţii prevăzute de dispoziţiile legale.
(3) In cazul înalţilor funcţionari publici, mutarea
definitivă se poate dispune de persoana care are competenţa legală de numire în
funcţia publică, la solicitarea justificată a înaltului funcţionar public şi cu
aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în care se găseşte
funcţia publică vacantă pe care urmează a fi mutat definitiv, cu îndeplinirea
condiţiilor de studii şi de vechime în specialitatea studiilor prevăzute pentru
funcţia publică respectivă.
(4) Mutarea temporară pe o altă funcţie publică se
dispune motivat, în interesul autorităţii sau instituţiei publice, de către
conducătorul autorităţii sau instituţiei publice, pe o perioadă de maximum 6
luni într-un an calendaristic, cu respectarea pregătirii profesionale şi a
salariului pe care îl are funcţionarul public.
(5) Mutarea temporară sau definitivă pe o altă funcţie
publică vacantă poate fi solicitată de funcţionarul public în cazul în care
starea sănătăţii, dovedită cu certificat medical, nu îi mai permite
desfăşurarea activităţii în acel compartiment. Mutarea se poate face pe o
funcţie publică pentru care funcţionarul public îndeplineşte condiţiile de studii
şi vechime în specialitatea studiilor şi dacă funcţionarul public în cauză este
apt profesional să îndeplinească noile atribuţii care îi revin.
(6) Dacă mutarea se dispune în altă localitate,
funcţionarul public beneficiază de drepturile prevăzute la art. 90 alin. (3).
(7) Funcţionarul public poate refuza mutarea în cadrul
altei structuri a autorităţii sau instituţiei publice în altă localitate, dacă
se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 89 alin. (3)."
15. La articolul
92, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 92. - (1) Exercitarea cu caracter temporar a unei
funcţii publice de conducere vacante sau temporar vacante se realizează prin
promovarea temporară a unui funcţionar public care îndeplineşte condiţiile de
studii şi de vechime în specialitatea studiilor pentru ocuparea funcţiei
publice şi care nu are în cazierul administrativ sancţiuni disciplinare
neradiate în condiţiile prezentei legi."
16. La articolul 92,
după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu
următorul cuprins:
„(11) In mod excepţional, la propunerea
justificată a conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în al cărei
stat de funcţii există funcţia publică corespunzătoare categoriei înalţilor
funcţionari publici vacantă sau temporar vacantă, exercitarea cu caracter
temporar a acesteia poate fi realizată de către funcţionari publici sau, după
caz, de funcţionari publici cu statut special, care îndeplinesc condiţiile
prevăzute la alin. (1), cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
Această măsură se dispune prin act administrativ al persoanei care are
competenţa legală de numire în funcţia publică corespunzătoare categoriei
înalţilor funcţionari publici în condiţiile în care, din motive obiective,
funcţia publică nu a putut fi ocupată prin mobilitate."
17. La articolul
92, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(4) Dacă funcţia publică este temporar vacantă, măsura
prevăzută la alin. (1) se dispune de către persoana care are competenţa legală
de numire în funcţia publică, până la data încetării suspendării din funcţia
publică, a detaşării titularului funcţiei publice, până la expirarea perioadei
pentru care a fost aplicată sancţiunea disciplinară prevăzută la art. 77 alin.
(3) lit. c) sau, după caz, în situaţia în care funcţionarul public de conducere
exercită cu caracter temporar o altă funcţie publică de conducere vacantă sau
temporar vacantă ori din categoria înalţilor funcţionari publici, până la
expirarea perioadei pentru care s-a dispus exercitarea cu caracter temporar, în
condiţiile legii."
18. La articolul 93, alineatul (2) se modifică şi
va avea următorul cuprins:
„(2) Refuzul neîntemeiat al numirilor prevăzute la
alin. (1) atrage eliberarea din funcţia publică. In această situaţie, înaltul
funcţionar public intră în corpul de rezervă al funcţionarilor publici
beneficiind de dreptul de a fi redistribuit pe o funcţie publică de conducere
sau de execuţie vacantă, în condiţiile prezentei legi."
19. La articolul 94 alineatul (1), literele a), b)
şi h) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,a) este numit sau ales într-o funcţie de demnitate
publică sau într-o funcţie de autoritate publică, pentru perioada respectivă,
cu excepţiile prevăzute la art. 34;
b) este încadrat la cabinetul unui demnitar, la
cabinetul unui primar sau, după caz, la cabinetul unui preşedinte al
consiliului judeţean ori la cancelaria prefectului;
h) se află în concediu pentru incapacitate temporară de
muncă, în condiţiile legii;".
20. La articolul
95, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Raportul de serviciu se poate suspenda la cererea
motivată a funcţionarului public, pentru un interes personal legitim, în alte
cazuri decât cele prevăzute la alin. (1) şi la art. 94 alin. (1), pe o perioadă
cuprinsă între o lună şi 6 luni, fără ca perioadele cumulate de suspendare să
depăşească 3 ani în cariera funcţionarului public în cadrul aceleiaşi
autorităţi sau instituţii publice. Conducătorul autorităţii sau instituţiei
publice nu poate aproba cererea de suspendare a raportului de serviciu al
funcţionarului public dacă interesul personal legitim este justificat prin
desfăşurarea de activităţi remunerate pe perioada suspendării raporturilor de
serviciu."
21. La articolul 95,
după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu
următorul cuprins:
„(21) Suspendarea raportului de serviciu se
solicită în scris şi motivat de funcţionarul public, se aprobă de conducătorul
autorităţii sau instituţiei publice, în condiţiile prevăzute la alin. (1) şi
(2), numai pe baza unor documente justificative."
22. Articolul 107
se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 107. - (1) Autorităţile şi instituţiile publice
au obligaţia de a solicita Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici avizul
privind funcţiile publice în oricare dintre următoarele situaţii:
a) stabilirea de funcţii publice pentru fiecare
autoritate şi instituţie publică, în parte, de conducătorul acesteia ori prin
hotărâre a consiliului judeţean sau, după caz, a consiliului local, pe baza
activităţilor prevăzute la art. 2 alin. (1) şi (3);
b) intervenirea unor modificări în structura
funcţiilor publice din cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice, ca
urmare a promovării în clasă şi în grad profesional a funcţionarilor publici;
c) transformarea unei funcţii publice vacante într-o
funcţie publică cu o altă denumire sau într-o funcţie publică de nivel inferior
ori superior, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru autoritatea
sau instituţia publică şi în fondurile bugetare anuale alocate;
d) modificarea calităţii posturilor prin transformarea
posturilor ocupate în baza unui contract individual de muncă în funcţii
publice, respectiv prin transformarea funcţiilor publice vacante sau ocupate
pentru care nu mai sunt prevăzute activităţile cuprinse la art. 2 alin. (1) şi
(3) în posturi vacante sau ocupate ce urmează a fi ocupate în baza unui
contract individual de muncă;
e) modificarea structurii organizatorice a
autorităţii sau instituţiei publice, în cazul în care se modifică structura de
funcţii publice;
f) reorganizarea activităţii autorităţii sau
instituţiei publice din care a rezultat modificarea structurii sau denumirii
unor funcţii publice;
g) înfiinţarea sau desfiinţarea unor funcţii publice;
h) echivalarea funcţiilor publice specifice cu
funcţiile publice generale din punctul de vedere al salarizării şi al
structurii carierei pe categorii, clase şi grade profesionale.
(2) Avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici
este prealabil şi obligatoriu în toate situaţiile prevăzute la alin. (1).
(3) Autorităţile şi instituţiile publice pot efectua
modificări de natura celor prevăzute la alin. (1) lit. b)-d) o singură dată pe
trimestru.
(4) In situaţia prevăzută la alin. (3), avizul pentru
situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b)-d) se solicită trimestrial.
(5) In situaţia în care, după obţinerea avizului
Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, actele administrative prin care se
stabilesc măsuri din categoria celor prevăzute la alin. (1) se aprobă cu
modificări sau completări, ordonatorii principali de credite din administraţia
publică locală au obligaţia de a comunica Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici aceste acte administrative în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la
data aprobării lor prin hotărâre a consiliului local sau, după caz, hotărâre a
consiliului judeţean.
(6) In situaţia prevăzută la alin. (5), autorităţile
administraţiei publice locale pot pune în aplicare dispoziţiile hotărârii
consiliului local sau, după caz, a consiliului judeţean, numai după obţinerea
avizului Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici. In acest caz, avizul
Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici se emite în termen de maximum 10
zile lucrătoare de la data primirii actelor administrative prevăzute la alin.
(5).
(7) Lista documentelor necesare pentru obţinerea
avizului Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, precum şi modalitatea de
transmitere a acestora de către autorităţile şi instituţiile publice se aprobă
prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, care
se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I."
23. După articolul
107 se introduce un nou articol, articolul 1071, cu următorul
cuprins:
„Art. 1071. - (1) Pentru respectarea
drepturilor de carieră ale funcţionarilor publici, în cuprinsul actelor
normative sau administrative privind modificări ale structurii organizatorice,
reorganizări sau desfiinţări de structuri şi funcţii publice, autorităţile şi
instituţiile publice iniţiatoare sunt obligate să prevadă un termen de minimum
30 de zile în vederea aplicării procedurilor legale prevăzute de prezenta lege.
(2) După aprobarea actelor normative sau administrative
în condiţiile legii, pentru structura de funcţii publice care rezultă în
condiţiile alin. (1) autorităţile şi instituţiile publice solicită avizul
Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în condiţiile prevăzute la art.
107."
24. La articolul
111, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 111. - (1) Autorităţile şi instituţiile publice
care au prevăzute în statele de funcţii posturi de natură contractuală, care
presupun exercitarea unor atribuţii dintre cele prevăzute la art. 2 alin. (3),
au obligaţia de a stabili funcţii publice în condiţiile prevăzute la art. 107
dacă cel puţin 70% din atribuţiile fiecărui post presupun exercitarea
prerogativelor de putere publică."
25. La articolul 111, după alineatul (4) se
introduc două noi alineate, alineatele (5) şi (6), cu următorul cuprins:
„(5) In situaţia în care constată că atribuţiile
posturilor aferente funcţiilor publice nu presupun exercitarea prerogativelor
de putere publică în condiţiile stabilite la alin. (1), autorităţile şi
instituţiile publice au obligaţia să le transforme în posturi de natură
contractuală, în termen de maximum 45 de zile de la data constatării.
(6) In situaţia prevăzută la alin. (5), titularul
funcţiei publice transformate poate opta, în termen de maximum 15 zile
lucrătoare, între:
a) ocuparea postului în regim contractual;
b) eliberarea din funcţia publică, în condiţiile
legii."
26. La anexă, la
capitolul I litera B, punctele 4 şi 5 se modifică şi vor avea următorul
cuprins:
„4. director din cadrul autorităţilor administrative
autonome, din aparatul ministerelor şi al celorlalte organe de specialitate ale
administraţiei publice centrale, precum şi director executiv în cadrul
instituţiei prefectului, în cadrul autorităţilor administraţiei publice locale
şi al instituţiilor publice subordonate acestora;
5. director adjunct din cadrul autorităţilor
administrative autonome, din aparatul ministerelor şi al celorlalte organe de
specialitate ale administraţiei publice centrale, director executiv adjunct din
cadrul instituţiei prefectului, în cadrul autorităţilor administraţiei publice
locale şi al instituţiilor publice subordonate acestora;".
Art. II. -Alineatele (2) şi (3) ale articolului IV din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 90/2009 privind reglementarea unor măsuri
în domeniul administraţiei publice, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 457 din 1 iulie 2009, se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(2) Prevederile alin. (1) se aplică în mod
corespunzător şi în situaţia în care, în mod excepţional, s-a dispus
exercitarea cu caracter temporar a unei funcţii publice vacante corespunzătoare
categoriei înalţilor funcţionari publici.
(3) Prevederile alin. (1) şi (2) se aplică până la data
de 31 decembrie 2010."
Art. III. - Alineatul (6) al articolului 24 din Legea
nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 158 din 16 iulie 1997, cu modificările şi
completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(6) Numirea inspectorului şcolar general, a
inspectorului şcolar general adjunct şi a directorului Casei Corpului Didactic
se face prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.
Inspectorul şcolar general şi directorul Casei Corpului Didactic încheie cu
ministrul educaţiei, cercetării şi inovării un contract de management
educaţional pe termen de maximum 4 ani, care cuprinde direcţiile şi obiectivele
din strategia pe educaţie, în concordanţă cu obiectivele din Programul de
guvernare. Reevaluarea condiţiilor din contractul de management educaţional se
face trimestrial."
Art. IV. - (1) Funcţiile publice, funcţiile publice
specifice şi posturile încadrate în regim contractual, care conferă calitatea
de conducător al serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale
celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din unităţile
administrativ-teritoriale, precum şi al celorlalte servicii publice prevăzute
în anexa nr. 1, precum şi adjuncţii acestuia, sunt şi rămân desfiinţate sau,
după caz, se desfiinţează.
(2) Funcţiile publice cu statut special, altele decât
cele stabilite în cadrul serviciilor publice deconcentrate prevăzute în anexa
nr. 1, şi funcţiile publice de prefect şi subprefect se exceptează de la
prevederile alin. (1).
(3) Serviciile publice deconcentrate ale ministerelor
şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din unităţile
administrativ-teritoriale, precum şi celelalte servicii publice prevăzute în
anexa nr. 1 sunt conduse de un director coordonator al serviciului public
deconcentrat, respectiv al celorlalte servicii publice. Directorul coordonator
este ajutat de unul sau mai mulţi adjuncţi, în limita numărului de posturi care
se desfiinţează.
(4) Persoanele care urmează să ocupe funcţii dintre
cele prevăzute la alin. (3) se numesc prin act administrativ al ordonatorului
principal de credite în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea căruia
funcţionează serviciul public deconcentrat, respectiv celelalte servicii
publice prevăzute în anexa nr. 1, în urma evaluării cunoştinţelor şi
abilităţilor manageriale, în condiţiile art. V
(5) Poate ocupa o funcţie dintre cele prevăzute la
alin. (3) persoana care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate deplină de exerciţiu;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare, atestată pe
bază de examen medical de specialitate;
e) are studii universitare de licenţă, respectiv
studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă;
f) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei
infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, de
serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de
fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie,
cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu a desfăşurat activitate de poliţie politică,
astfel cum este definită prin lege;
h) îndeplineşte şi alte criterii specifice stabilite de
ordonatorul principal de credite în subordinea, în coordonarea sau sub
autoritatea căruia funcţionează serviciul public deconcentrat, respectiv
celelalte servicii publice prevăzute în anexa nr. 1.
(6) Funcţiile prevăzute la alin. (3) se exercită în
baza unui contract de management încheiat cu ordonatorul principal de credite
în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea căruia funcţionează serviciul
public deconcentrat, respectiv celelalte servicii publice prevăzute în anexa
nr. 1, pe o perioadă de maximum 4 ani, în conţinutul căruia sunt prevăzuţi
indicatorii specifici de performanţă, obiectivele, clauzele contractuale care
reglementează drepturile şi obligaţiile părţilor, precum şi condiţiile de
suspendare, încetare şi reziliere a acestuia.
(7) Contractul de management este asimilat
contractului individual de muncă şi conferă titularului vechime în muncă şi în
specialitate.
(8) Remunerarea şi celelalte drepturi ale persoanelor
care ocupă funcţii dintre cele prevăzute la alin. (3) se stabilesc prin
contractul de management, la nivelul maxim al salariului pentru funcţia de
consilier gradul IA din cadrul ministerelor şi al altor organe centrale de
specialitate, la care se adaugă toate drepturile prevăzute de lege pentru
funcţiile de conducere de director, respectiv director adjunct. Persoanele care
ocupă funcţii dintre cele prevăzute la alin. (3) beneficiază de sporul de
vechime şi de celelalte sporuri, în condiţiile prevăzute de legislaţia muncii
şi de legislaţia aplicabilă autorităţii sau instituţiei publice.
(9) Pe perioada executării contractului de management,
persoanelor care ocupă funcţii dintre cele prevăzute la alin. (3) li se aplică
prevederile art. 70, 71, 79, art. 94-96 şi art. 111-114 din Legea nr. 161/2003
privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea
demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea
şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare.
(10) Modelul-cadru al contractului de management
prevăzut la alin. (6) se stabileşte prin hotărâre a Guvernului.
(11) Funcţionarilor publici şi personalului încadrat
în regim contractual, care ocupă posturi dintre cele prevăzute la alin. (1), li
se aplică în mod corespunzător dispoziţiile legale cu privire la încetarea
raporturilor de serviciu, respectiv a raporturilor de muncă prevăzute în Legea
nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, respectiv în Legea nr. 53/2003 - Codul
muncii, cu modificările şi completările ulterioare.
(12) Funcţionarilor publici şi personalului încadrat
în regim contractual în sistemul public, care se numesc în condiţiile alin.
(4), li se suspendă de drept raporturile de serviciu, respectiv raporturile de
muncă avute anterior numirii, pe durata executării contractului de management.
Art. V. - (1) Evaluarea cunoştinţelor şi aptitudinilor
manageriale pe baza unor proiecte de management se organizează de ordonatorii
principali de credite în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea cărora
funcţionează serviciile publice deconcentrate respective, precum şi celelalte
servicii publice prevăzute în anexa nr. 1.
(2) Data desfăşurării evaluării în condiţiile alin. (1)
se aduce la cunoştinţa publică prin grija ordonatorului principal de credite,
prin afişare la sediul şi pe pagina de internet a autorităţii sau instituţiei
publice.
(3) Candidaţii depun proiectul de management şi un
dosar care trebuie să conţină următoarele documente:
a) copie de pe cartea de identitate;
b) adeverinţă medicală care să ateste starea de
sănătate;
c) copie legalizată de pe diploma de studii;
d) cazier judiciar;
e) declaraţie pe propria răspundere că nu a desfăşurat
activitate de poliţie politică, astfel cum este definită prin lege.
(4) Proiectele de management prezentate de candidaţi
sunt elaborate pentru o perioadă de maximum 4 ani şi vor cuprinde cel puţin următoarele:
a) identificarea problemelor existente în domeniul de
activitate al serviciului public deconcentrat;
b) obiective şi direcţii de acţiune pentru
eficientizarea domeniului de activitate al instituţiei şi pentru îmbunătăţirea
actului managerial;
c) dezvoltarea competenţelor profesionale ale
personalului din subordine;
d) aplicarea principiilor de eficienţă, eficacitate şi
economie în gestionarea mijloacelor financiare şi a resurselor umane şi
materiale ale instituţiei respective;
e) propuneri de îmbunătăţire a colaborării
instituţionale.
(5) Evaluarea candidaţilor şi a proiectelor de
management prezentate de aceştia se face de comisii constituite la nivelul
ordonatorului principal de credite în subordinea, în coordonarea sau sub
autoritatea căruia funcţionează serviciile publice deconcentrate, respectiv
celelalte servicii publice prevăzute în anexa nr. 1, formate din specialişti în
domeniul de activitate. Din aceste comisii face parte în mod obligatoriu şi un
reprezentant al instituţiei prefectului din judeţul respectiv.
(6) In termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare
a prezentei ordonanţe de urgenţă, prin act administrativ al ordonatorului
principal de credite în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea căruia
funcţionează serviciile publice deconcentrate, respectiv celelalte servicii
publice prevăzute în anexa nr. 1, se aprobă:
a) metodologia de evaluare a cunoştinţelor şi
aptitudinilor manageriale ale candidaţilor pentru ocuparea posturilor în baza
unui contract de management;
b) metodologia de evaluare a performanţelor
profesionale anuale ale directorilor coordonatori şi ale directorilor
coordonatori adjuncţi.
(7) Metodologiile prevăzute la alin. (6) se publică pe
pagina de internet a autorităţilor şi instituţiilor publice.
Art. VI. - Până la data de 31 decembrie 2009 ocuparea
funcţiilor publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici
prevăzute la art. 12 lit. b)-e) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, se face şi prin concurs, organizat cu
respectarea următoarelor condiţii:
a) autorităţile şi instituţiile publice în organigrama
cărora se află postul scos la concurs au obligaţia să solicite avizul Agenţiei
Naţionale a Funcţionarilor Publici cu cel puţin 13 zile înainte de data
susţinerii concursului;
b) Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici are
obligaţia să emită avizul prevăzut la lit. a) în termen de două zile de la data
primirii solicitării;
c) Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici are
obligaţia să publice condiţiile de desfăşurare a concursurilor în Monitorul
Oficial al României, Partea a III-a, cu cel puţin 10 zile înainte de data
desfăşurării concursului;
d) Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici are
obligaţia de a afişa la sediul său şi, după caz, de a publica în presă şi pe
pagina de internet, cu cel puţin 10 zile înainte de data susţinerii
concursului, următoarele informaţii: data organizării concursului, numărul
funcţiilor publice vacante pentru care se organizează concursul şi datele de contact
pentru obţinerea de informaţii suplimentare;
e) candidaţii depun la secretariatul comisiei de
concurs pentru înalţi funcţionari publici dosarul de concurs în termen de 8
zile de la data publicării anunţului prevăzut la lit. c);
f) comisia de concurs pentru înalţi funcţionari
publici are obligaţia de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii
condiţiilor de participare la concurs, în termen de maximum 24 de ore de la
data expirării termenului prevăzut la lit. e).
Art. VII. - (1) In situaţia în care membrii comisiei de
concurs, respectiv de soluţionare a contestaţiilor pentru înalţii funcţionari
publici nu se prezintă la două şedinţe consecutive, mandatul acestora încetează
de drept.
(2) Constatarea încetării de drept a mandatului
acestora se face prin decizie a primului-ministru, la propunerea preşedintelui
Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(3) Pentru fiecare membru titular al comisiei de
concurs, respectiv de soluţionare a contestaţiilor pentru înalţii funcţionari
publici se desemnează, în condiţiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr.
341/2007 privind intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici,
managementul carierei şi mobilitatea înalţilor funcţionari publici, cu
modificările şi completările ulterioare, câte un membru supleant. Membrul
supleant îşi desfăşoară activitatea în absenţa membrului titular corespunzător,
în cazul suspendării mandatului membrului titular corespunzător, respectiv în
cazul în care mandatul acestuia a încetat înainte de termen.
Art. VIII. - Persoanele care ocupă funcţiile prevăzute
la art. III şi art. IV alin. (3) îşi păstrează statutul şi celelalte drepturi
prevăzute de lege, iar contractele de management educaţional, respectiv
contractele de management încheiate de acestea, aflate în derulare la data
intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, îşi produc efectele până
la expirarea termenului pentru care au fost încheiate sau, după caz, până la
data la care intervine un motiv legal de încetare sau reziliere a acestora.
Art. IX. - Ordonanţa Guvernului nr. 32/1998 privind
organizarea cabinetului demnitarului din administraţia publică centrală,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 42 din 30 ianuarie
1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 760/2001, cu modificările ulterioare,
se modifică după cum urmează:
1. Articolul 1 va
avea următorul cuprins:
„Art. 1. -In sensul prezentei ordonanţe, prin demnitar
din administraţia publică centrală, denumit în continuare demnitar, se
înţelege: primul-ministru, viceprim-ministrul, ministrul de stat, ministrul,
ministrul delegat, secretarul general al Guvernului, secretarul general adjunct
al Guvernului, consilierul de stat, secretarul de stat şi asimilatul acestuia
din cadrul aparatului propriu de lucru al primului-ministru, din cadrul
aparatului propriu de lucru al viceprim-ministrului, Secretariatului General al
Guvernului, Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul şi din cadrul
ministerelor, precum şi conducătorul organelor de specialitate ale
administraţiei publice centrale, cu rang de secretar de stat."
2. Articolul 2 va
avea următorul cuprins:
„Art. 2. - (1) In cadrul aparatului de lucru al
Guvernului, în aparatul ministerelor, cu excepţia Ministerului Apărării
Naţionale, precum şi în aparatul organelor de specialitate ale administraţiei
publice centrale se organizează şi funcţionează, în subordinea demnitarului,
cabinetul demnitarului din administraţia publică centrală, denumit în
continuare cabinetul demnitarului.
(2) Numărul maxim de posturi din cabinetul
viceprim-ministrului este cel stabilit potrivit anexei nr. 1, pentru funcţia de
ministru de stat, iar numărul maxim de posturi din cabinetul secretarului de
stat din cadrul aparatului propriu de lucru al viceprim-ministrului este cel
stabilit potrivit anexei nr. 1, pentru funcţia de secretar de stat.
(3) Numărul maxim de posturi din cabinetul secretarului
general al Guvernului este cel stabilit potrivit anexei nr. 1, pentru funcţia
de ministru, iar numărul maxim de posturi din cabinetul secretarului general
adjunct al Guvernului este cel stabilit potrivit anexei nr. 1, pentru funcţia
de secretar de stat."
3. Articolul 4 va
avea următorul cuprins:
„Art. 4. - Numărul maxim de posturi din cabinetul
demnitarului este prevăzut în anexa nr. 1."
4. Anexa nr. 1 se
modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezenta ordonanţă de urgenţă.
Art. X. - Legea administraţiei publice locale
nr. 215/2001, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 123
din 20 februarie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică
şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 66,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 66. - (1) Primarii comunelor pot angaja, în
limita numărului maxim de posturi aprobate, un consilier personal. Primarii
oraşelor, municipiilor şi ai municipiilor reşedinţă de judeţ pot înfiinţa, în
limita numărului maxim de posturi aprobate, cabinetul primarului, compartiment
distinct format din:
a) maximum două persoane, la oraşe şi municipii;
b) maximum 4 persoane, la municipii reşedinţă de
judeţ."
2. La articolul 67,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 67. - (1) Primarul general al municipiului
Bucureşti, asimilat demnitarului, poate înfiinţa, în limita numărului maxim de
posturi aprobate, cabinetul primarului general, compartiment distinct, care
cuprinde următoarele funcţii de execuţie de specialitate: director de cabinet,
asistent de cabinet, consilier personal, secretar personal şi curier
personal."
3. La articolul 67,
după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu
următorul cuprins:
„(11) Numărul maxim de posturi din cabinetul
primarului general al municipiului Bucureşti este de 13."
4. La articolul
105, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 105. - (1) Preşedintele consiliului judeţean
poate înfiinţa, în limita numărului maxim de posturi aprobate, cabinetul
preşedintelui, compartiment distinct, format din maximum 4 persoane."
Art. XI. - Legea nr. 340/2004 privind prefectul şi
instituţia prefectului, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 225 din 24 martie 2008, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 30,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Cancelaria prefectului este un compartiment
organizatoric distinct, care cuprinde următoarele funcţii de execuţie de
specialitate specifice: directorul cancelariei, consilier, consultant şi
secretarul cancelariei."
2. La articolul 30,
după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu
următorul cuprins:
„(21) Numărul maxim de posturi din
cancelaria prefectului este de 4."
Art. XII. - Ordonanţa Guvernului nr. 32/1998 privind
organizarea cabinetului demnitarului din administraţia publică centrală,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 42 din 30 ianuarie
1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 760/2001, cu modificările
ulterioare, precum şi cu modificările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă,
se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o
nouă numerotare.
Art. XIII. - Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă
se completează în mod corespunzător cu prevederile Legii nr. 53/2003
- Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. XIV. - (1) Pe data intrării în vigoare a
prezentei ordonanţe de urgenţă, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2009
privind unele măsuri de îmbunătăţire a activităţii administraţiei publice,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 264 din 22 aprilie
2009, se abrogă.
(2) Hotărârea Guvernului nr. 527/2009 privind aprobarea
modelului-cadru al contractului de management rămâne în vigoare până la data
intrării în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la art. IV alin. (10).
Art. XV. - (1) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte
integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.
(2) Anexa nr. 1 la prezenta ordonanţă de urgenţă poate
fi actualizată prin hotărâre a Guvernului.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi
internelor, interimar,
Vasile Blaga
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
interimar,
Gheorghe Pogea
Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici,
Andras Zsolt Szakal,
secretar de stat
p. Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,
interimar,
Iulia Adriana Oana Badea,
secretar de stat
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
ANEXA Nr. 1
LISTA
cuprinzând serviciile publice deconcentrate ale
ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din
unităţile administrativ-teritoriale şi alte servicii publice
A. Ministerul Sănătăţii
- direcţii de sănătate publică judeţene şi a
municipiului Bucureşti
B. Ministerul
Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional
- direcţii judeţene pentru cultură, culte şi patrimoniu
cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti
C. Ministerul
Intreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri
1. comisariate regionale pentru protecţia
consumatorilor;
2. comisariate judeţene, respectiv al municipiului
Bucureşti pentru protecţia consumatorilor;
3. oficii teritoriale pentru întreprinderi mici şi
mijlocii şi cooperaţie.
D. Ministerul
Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale
1. direcţii de muncă şi protecţie socială judeţene şi
a municipiului Bucureşti;
2. organisme intermediare regionale pentru
Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane";
3. inspectorate teritoriale de muncă şi al
municipiului Bucureşti;
4. case de pensii judeţene şi a municipiului Bucureşti;
5. agenţii pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi
a municipiului Bucureşti;
6. inspectorate sociale regionale;
7. agenţii judeţene pentru prestaţii sociale,
respectiv a municipiului Bucureşti.
E. Ministerul
Tineretului şi Sportului
1. direcţii pentru sport judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti;
2. direcţii pentru tineret judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti;
3. complexuri sportive naţionale şi municipale;
4. cluburi sportive municipale şi orăşeneşti;
5. casele de cultură ale studenţilor.
F. Ministerul
Finanţelor Publice
1. direcţii generale ale finanţelor publice judeţene
şi a municipiului Bucureşti;
2. direcţii regionale, judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti pentru accize şi operaţiuni;
3. secţii judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti
ale Gărzii Financiare.
G. Ministerul
Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale
1. direcţii pentru agricultură şi dezvoltare rurală
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
2. inspectorate teritoriale pentru calitatea
seminţelor şi a materialului săditor;
3. inspectorate teritoriale de regim silvic şi de
vânătoare;
4. centre judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti
de plăţi şi intervenţie pentru agricultură;
5. oficii judeţene, respectiv al municipiului
Bucureşti de consultanţă agricolă;
6. oficii judeţene, respectiv al municipiului
Bucureşti pentru ameliorare şi reproducţie în zootehnie;
7. oficii de plăţi pentru dezvoltare rurală şi pescuit;
8. oficii de studii pedologice şi agrochimice
judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti.
H. Ministerul
Mediului
1. agenţii regionale şi judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti de protecţia mediului;
2. comisariate regionale ale Gărzii Naţionale de Mediu;
3. direcţii de ape bazinale ale Administraţiei
Naţionale Apele Române.
I. Secretariatul
General al Guvernului
1. direcţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa
alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
2. direcţii de statistică regionale şi judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti;
3. unităţi teritoriale ale Agenţiei Naţionale pentru
Resurse Minerale;
4. inspectoratele teritoriale regionale de stat în
construcţii.
J. Ministerul
Economiei
- filiale teritoriale ale Agenţiei Române pentru
Conservarea Energiei
K. Ministerul
Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale
1. oficii judeţene de poştă;
2. direcţiile regionale de poştă.
L. Ministerul
Transporturilor şi Infrastructurii
1. Registrul Auto Român;
2. Autoritatea Rutieră Română;
3. direcţiile regionale ale Registrului Auto Român;
4. direcţiile regionale ale Autorităţii Rutiere Române.
ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 1 la Ordonanţa Guvernului nr.
32/1998)
Numărul maxim de posturi din cabinetul demnitarului
Nr. crt.
|
Demnitar
|
Număr total de posturi
|
1.
|
Prim-ministru
|
18
|
2.
|
Viceprim-ministru, ministru de stat
|
15
|
3.
|
Ministru, ministru delegat, secretarul general al Guvernului
|
13
|
4.
|
Secretar general adjunct al Guvernului, secretar de stat şi
asimilatul acestuia din cadrul ministerelor, Secretariatului General al
Guvernului şi Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul
|
5
|
5.
|
Conducător de organ de specialitate al administraţiei publice
centrale, cu rang de secretar de stat
|
4
|