ORDONANTA DE URGENTA Nr. 134 din 14 septembrie 2000
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 27/2000 privind
regimul produselor supuse accizelor
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 476 din 30 septembrie 2000
In temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. 1
Ordonanta Guvernului nr. 27/2000 privind regimul produselor supuse
accizelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 42 din 31
ianuarie 2000, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Dupa ultimul alineat al literei a) a articolului 3 se introduc doua
alineate cu urmatorul cuprins:
"Se interzic comercializarea in vrac si utilizarea ca materie prima
pentru fabricarea bauturilor alcoolice spirtoase a alcoolului etilic cu
concentratia alcoolica sub 95,5% in volum, obtinuta prin dilutia alcoolului
etilic rafinat.
Se interzice comercializarea in vrac a bauturilor alcoolice spirtoase,
indiferent de concentratia alcoolica a acestora, cu exceptia cazurilor in care
agentii economici producatori livreaza bauturile alcoolice spirtoase in vrac
agentilor economici care le achizitioneaza in scopul imbutelierii, fara a
modifica caracteristicile si concentratia alcoolica a produsului, si numai in
baza contractelor scrise incheiate cu acestia."
2. Litera b) a alineatului (3) al articolului 7 va avea urmatorul cuprins:
"b) in cazul achizitionarii materiei prime direct de la agentii
economici producatori interni: o copie de pe autorizatia de comercializare a
furnizorului, in calitate de agent economic producator, si o copie de pe
factura fiscala in care acciza sa fie evidentiata separat. Pentru alcool
factura fiscala va purta viza supraveghetorului fiscal si va fi insotita de o
copie de pe documentul de supraveghere fiscala, intocmit de supraveghetorul
fiscal conform modelului prezentat in anexa nr. 26;"
3. Alineatul (5) al articolului 7 va avea urmatorul cuprins:
"(5) Jurnalul privind cumpararile de materii prime si cel privind
vanzarile de produse finite supuse accizelor, rezultate din prelucrare, se vor
intocmi pentru fiecare luna calendaristica, pe baza documentelor de evidenta
operativa, si vor fi prezentate in termen de 5 zile de la expirarea lunii
organului fiscal teritorial, in vederea inregistrarii si vizarii de catre
acesta."
4. Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 15
(1) Din grupa produselor petroliere se datoreaza accize pentru:
a) benzine;
b) benzine fara plumb;
c) motorine;
d) petrol turboreactor;
e) combustibili pentru incalzit, cu exceptia pacurii;
f) alte produse si semifabricate petroliere si/sau petrochimice rezultate
din prelucrarea titeiului, care pot fi utilizate drept carburanti pentru
motoare auto, in cazul in care acestea nu sunt livrate altor rafinarii pentru
prelucrare;
g) uleiuri pentru motoare auto;
h) aditivi preparati pentru benzine, inclusiv metiltertbutileten (MTBE),
tetraetil de plumb (TEPb);
i) vaseline;
j) parafine.
(2) Incadrarea produselor petroliere care intra in subgrupa prevazuta la
lit. f) se face de Ministerul Finantelor si de Ministerul Industriei si
Comertului, la solicitarea agentului economic. In cazul in care agentul
economic nu solicita aceasta incadrare, pentru produsele respective se aplica
acciza maxima prevazuta de prezenta ordonanta la aceasta grupa de
produse."
5. Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 16
(1) Platitori de accize pentru produsele petroliere sunt agentii economici
producatori, procesatori sau importatori de astfel de produse.
(2) In categoria agentilor economici producatori sau procesatori de produse
petroliere se includ numai agentii economici care detin in proprietate
utilajele si instalatiile necesare pentru obtinerea produselor petroliere.
(3) Agentii economici producatori sau procesatori de produse petroliere
sunt platitori de accize pentru toate cantitatile de astfel de produse
obtinute, inclusiv pentru cele rezultate din operatiuni de procesare efectuate
in baza contractelor incheiate intre agentul economic producator in calitate de
prestator si beneficiarul prestatiei. Agentul economic beneficiar al produselor
rezultate din procesare va plati agentului economic procesator tariful de
procesare plus o valoare egala cu valoarea accizelor aferente produselor
obtinute in acest sistem.
(4) De asemenea, agentii economici prevazuti la alin. (3) datoreaza la
bugetul de stat accize si pentru cantitatile de produse petroliere finite
obtinute si folosite pentru consumul propriu, altul decat cel utilizat in scop
tehnologic pentru realizarea produselor petroliere, in limita normelor de
consum admise. In acest caz obligatia de plata a accizelor ia nastere la data
intocmirii documentului de trecere in consum.
(5) Agentii economici producatori de produse petroliere pot procesa
benzinele de prima distilare de DAV, de cocsare, de cracare termica, de
piroliza si orice alte semifabricate rezultate din prelucrarea titeiului numai
in cazul in care aceste produse provin direct din productia altor agenti
economici producatori, respectiv rafinarii, si sunt aduse pentru procesare - in
sistem de prestari de servicii - in baza contractelor incheiate direct intre
acestia.
(6) In cazul produselor prevazute la art. 15, achizitionate de rafinarii
direct de la rezerva de stat sau de la rezerva de mobilizare, din a caror
prelucrare rezulta alte produse petroliere, agentii economici producatori vor
deduce, pe baza de documente justificative, din accizele datorate pentru
produsele finale facturate accizele efectiv platite la achizitionarea
produselor introduse in prelucrare."
6. Alineatul (1) al articolului 19 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 19
(1) Platitori de accize pentru produsele prevazute in anexa nr. 2, cu
exceptia celor cuprinse la nr. crt. 1, 2 si 3, sunt agentii economici -
persoane juridice, asociatii familiale si persoane fizice autorizate - care
produc, importa si comercializeaza astfel de produse. Pentru produsele
prevazute la nr. crt. 1, 2 si 3 din anexa nr. 2 platitori de accize sunt
agentii economici importatori."
7. Articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 22
Pentru cafea, cafea cu inlocuitori si cafea solubila, inclusiv amestecuri
cu cafea solubila, accizele se datoreaza o singura data si se calculeaza prin
aplicarea sumelor fixe stabilite in echivalent euro pe unitatea de masura,
prevazute in anexa nr. 2, asupra cantitatilor importate."
8. Articolul 23 se abroga.
9. Litera a) a articolului 25 va avea urmatorul cuprins:
"a) produsele exportate direct de agentii economici producatori sau
prin agenti economici care isi desfasoara activitatea pe baza de comision.
Beneficiaza de regimul de scutire numai produsele exportate direct de
agentii economici care detin in proprietate utilajele si instalatiile de
productie necesare pentru realizarea acestor produse.
In cazul produselor petroliere beneficiaza de regimul de scutire si acele
produse exportate de o rafinarie care le-a obtinut in calitate de beneficiar al
unui contract de prestari de servicii incheiat cu o rafinarie
procesatoare;"
10. Litera i) a articolului 25 va avea urmatorul cuprins:
"i) combustibilii pentru incalzit utilizati pentru consumul
casnic;"
11. Articolul 25 se completeaza cu litera j) cu urmatorul cuprins:
"j) petrolul turboreactor utilizat exclusiv drept combustibil pentru
aviatie."
12. Articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 26
(1) Pentru produsele prevazute la art. 25 lit. a) alin. 3, lit. b), f), g)
si i) scutirea de la plata accizelor se acorda prin restituirea accizelor
efectiv platite la achizitionarea produselor respective, pe baza documentelor
justificative si numai pentru cantitatile folosite cu destinatiile expres
mentionate in prezenta ordonanta.
(2) Conditiile de acordare a scutirii prevazute la art. 25 lit. j) se
stabilesc prin ordin al ministrului finantelor."
13. Dupa articolul 28 se introduc subsectiunile "Sistemul de
supraveghere a circulatiei alcoolului", cuprinzand articolele 28^1 si
28^2, si "Sistemul de supraveghere a circulatiei bauturilor alcoolice
spirtoase in vrac", cuprinzand articolele 28^3 si 28^4, cu urmatorul
cuprins:
"Sistemul de supraveghere a circulatiei alcoolului
Art. 28^1
(1) Toate cisternele si recipientele prin care se vor transporta
cantitatile de alcool livrate de agentii economici producatori vor purta
sigiliul supraveghetorului fiscal si vor fi insotite de documentul de
supraveghere fiscala , conform modelului prezentat in anexa nr. 26.
(2) Documentele de supraveghere fiscala se gestioneaza si se completeaza de
supraveghetorii fiscali in 4 exemplare. Primul exemplar va fi transmis
directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a carei raza isi desfasoara
activitatea agentul economic producator. Exemplarul 2 va fi transmis directiei
generale a finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv
a municipiului Bucuresti, in a carei raza isi desfasoara activitatea
beneficiarul cantitatii de alcool livrate. Exemplarul 3 al documentului de
supraveghere fiscala ramane la agentul economic beneficiar si va insoti
transportul de alcool pana la destinatia finala, iar exemplarul 4 ramane la
supraveghetorul fiscal.
(3) Datele inscrise in documentul de supraveghere fiscala vor fi trecute de
supraveghetorul fiscal in Registrul supraveghetorului fiscal. Lunar
supraveghetorul fiscal va verifica corespondenta dintre datele privind
cantitatile de alcool livrate, inscrise in Registrul supraveghetorului fiscal,
si datele inscrise de agentul economic in situatia privind modul de
valorificare a alcoolului, pe care acesta are obligatia, potrivit legii, sa o transmita
organului fiscal.
(4) Supraveghetorul fiscal va comunica zilnic directiei generale a
finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, in a carei raza se afla sediul agentului economic
producator, orice cantitate de alcool livrata in vrac.
(5) Supraveghetorul fiscal care a procedat la sigilarea cisternelor sau
recipientelor de transport al alcoolului in vrac va comunica in aceeasi zi
directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a carei raza se afla
beneficiarul alcoolului, data plecarii transportului de alcool, mijlocul de
transport, cantitatea expediata si data aproximativa a sosirii acestuia.
(6) La sosirea efectiva a alcoolului la destinatie agentul economic
beneficiar este obligat sa solicite directiei generale a finantelor publice si
controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
desemnarea unui supraveghetor fiscal care va efectua verificarea documentelor
de transport si a datelor inscrise in documentul de supraveghere fiscala, dupa
care va proceda la desigilarea cisternelor sau a recipientelor.
Art. 28^2
(1) In cazul unitatilor care functioneaza in sistem integrat, pentru transferul
cantitatilor de alcool de la o sectie de fabricatie la alta supraveghetorul
fiscal va intocmi documentul de supraveghere fiscala, conform modelului
prezentat in anexa nr. 27.
(2) In aceasta situatie documentul se va intocmi in 3 exemplare, din care
primul exemplar ramane la supraveghetorul fiscal, al doilea exemplar ramane la
agentul economic, iar al treilea exemplar va fi transmis directiei generale a
finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, in a carei raza se afla agentul economic producator.
(3) Datele inscrise in documentul de supraveghere fiscala vor fi trecute de
supraveghetorul fiscal in Registrul supraveghetorului fiscal.
Sistemul de supraveghere a circulatiei bauturilor alcoolice spirtoase in
vrac
Art. 28^3
(1) Pentru a putea efectua livrari de bauturi alcoolice spirtoase in vrac
agentii economici producatori vor solicita directiei generale a finantelor
publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, desemnarea unui supraveghetor fiscal.
(2) Livrarea cantitatilor de bauturi alcoolice spirtoase in vrac se va
efectua prin cisterne sau recipiente, care vor purta in mod obligatoriu sigilii
aplicate de supraveghetorul fiscal desemnat.
(3) Fiecare livrare de astfel de produse in vrac va fi insotita de
documentele fiscale speciale prevazute de lege, iar fiecare exemplar al acestor
documente fiscale va avea inscris pe verso de catre supraveghetorul fiscal, sub
semnatura si stampila acestuia, date de identificare a produsului livrat -
denumirea completa, cantitatea, concentratia alcoolica -, precum si denumirea
si adresa beneficiarului.
(4) Supraveghetorul fiscal va aduce zilnic la cunostinta directiei generale
a finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, in a carei raza se afla sediul agentului economic
producator orice cantitate de astfel de produse livrata in vrac.
(5) Supraveghetorul fiscal care a procedat la sigilarea cisternelor sau a
recipientelor va comunica in aceeasi zi directiei generale a finantelor publice
si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
in a carei raza se afla beneficiarul produselor, data plecarii transportului,
mijlocul de transport, cantitatea expediata si data aproximativa a sosirii
acestuia.
(6) La sosirea efectiva a transportului la destinatie agentul economic
beneficiar este obligat sa solicite directiei generale a finantelor publice si
controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
desemnarea supraveghetorului fiscal care va efectua verificarea documentelor de
transport si a datelor inscrise in documentele fiscale speciale, dupa care va
proceda la desigilarea cisternelor sau a recipientelor.
Art. 28^4
(1) Toti agentii economici producatori de bauturi alcoolice spirtoase vor
inventaria la sfarsitul fiecarei luni atat cantitatile de materii prime, cat si
cantitatile de produse finite, aflate in stoc.
(2) Listele de inventariere vor fi intocmite in 2 exemplare, care vor
cuprinde in mod obligatoriu date privind denumirea sortimentului, cantitatea si
concentratia alcoolica.
(3) Un exemplar al listelor de inventariere, vizat de conducerea agentului
economic, se va transmite pana la data de 15 a lunii urmatoare directiei
generale a finantelor publice si controlului financiar de stat judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti, in a carei raza isi desfasoara activitatea
agentul economic producator, iar al doilea exemplar se va pastra de agentul
economic."
14. Alineatul (1) al articolului 30 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 30
(1) Lunar, pana la data de 15 a fiecarei luni pentru luna precedenta,
producatorii interni si importatorii de alcool etilic rafinat, alcool brut,
alcool tehnic, alcool de sinteza, alcool sanitar si de alcool denaturat vor
depune la organele fiscale teritoriale o situatie cuprinzand informatii privind
modul de valorificare a alcoolului respectiv, si anume: denumirea si adresa
beneficiarului, numarul si data facturii, cantitatile, pretul unitar si
valoarea totala, conform modelului prezentat in anexa nr. 21. Aceasta situatie
va fi insotita in mod obligatoriu de un exemplar al listelor de inventar
intocmite pentru stocurile de materii prime si produse finite inregistrate la
sfarsitul lunii. Listele de inventar se intocmesc in doua exemplare si vor fi
vizate de conducerea agentului economic si de supraveghetorul fiscal. Al doilea
exemplar se pastreaza de agentul economic."
15. Alineatul (3) al articolului 32 se abroga.
16. Dupa articolul 33 se introduce subsectiunea "Sistemul de
supraveghere a circulatiei produselor petroliere", cuprinzand articolul
33^1 cu urmatorul cuprins:
"Sistemul de supraveghere a circulatiei produselor petroliere
Art. 33^1
(1) Intra sub incidenta sistemului de supraveghere fiscala carburantii si
combustibilii livrati de agentii economici producatori prin mijloace de
transport auto.
(2) Pentru fiecare agent economic producator de carburanti si combustibili
vor fi desemnati reprezentanti permanenti ai directiilor generale ale
finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, denumiti in continuare supraveghetori fiscali.
(3) Supraveghetorii fiscali au urmatoarele obligatii:
- supravegherea livrarilor zilnice de carburanti si combustibili prin
mijloace de transport auto;
- urmarirea calculului corect, inregistrarea in contabilitate si virarea la
bugetul de stat a accizelor aferente cantitatilor livrate;
- intocmirea documentului de supraveghere fiscala.
(4) Toate cisternele si recipientele prin care se vor transporta
cantitatile de carburanti si combustibili, livrate de agentii economici
producatori, vor fi insotite de documentul de supraveghere fiscala intocmit
conform modelului prezentat in anexa nr. 26.
(5) Documentele de supraveghere fiscala se gestioneaza si se completeaza de
supraveghetorii fiscali in 4 exemplare. Primul exemplar va fi transmis
directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a carei raza isi desfasoara
activitatea agentul economic producator. Exemplarul 2 va fi transmis directiei
generale a finantelor publice si controlului financiar de stat judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti, in a carei raza isi desfasoara activitatea
beneficiarul produselor petroliere. Exemplarul 3 al documentului de
supraveghere fiscala ramane la agentul economic beneficiar si va insoti
transportul de carburanti si combustibili pana la destinatia finala, iar
exemplarul 4 ramane la supraveghetorul fiscal.
(6) Datele inscrise in documentul de supraveghere fiscala vor fi trecute de
supraveghetorul fiscal in Registrul supraveghetorului fiscal.
(7) Supraveghetorul fiscal va aduce zilnic la cunostinta directiei generale
a finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, in a carei raza se afla sediul agentului economic
producator, orice cantitate de combustibili si carburanti livrata prin mijloace
de transport auto de un agent economic producator.
(8) La sosirea efectiva a combustibililor si carburantilor la destinatie
agentul economic beneficiar este obligat sa solicite directiei generale a
finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, desemnarea unui supraveghetor fiscal care va efectua
verificarea documentelor de transport si a datelor inscrise in documentul de
supraveghere fiscala.
(9) Pe toata durata transportului cantitatile de combustibili si carburanti
vor fi insotite de certificate de calitate din care sa rezulte caracteristicile
tehnice care definesc produsele transportate. Organele cu atributii de control
au dreptul sa preleveze probe din fiecare cisterna sau recipient in scopul
verificarii autenticitatii datelor inscrise in documentele insotitoare,
respectiv factura si certificatele de calitate. Operatiunea de prelevare a
probelor se efectueaza prin incheierea unui proces-verbal."
17. Litera h) a alineatului (4) al articolului 34 va avea urmatorul
cuprins:
"h) adeverinta eliberata de organul fiscal teritorial, in cazul
producatorilor interni de alcool si de bauturi alcoolice, altele decat
vinurile, tuica si rachiurile naturale, din care sa rezulte detinerea in
proprietate a capacitatilor de productie, precum si a tuturor celorlalte
constructii anexe - depozite de cereale, mori de cereale, bazine pentru
plamezi, rezervoare de depozitare si de pastrare a alcoolului, cladiri
etc.;"
18. Dupa alineatul (7) al articolului 34 se introduc alineatele (7^1) -
(7^3) cu urmatorul cuprins:
"(7^1) Agentii economici care obtin licente de fabricatie de produse
supuse autorizarii, eliberate de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, pot
desfasura activitate de productie in regim de probe tehnologice, fara
autorizatie de comercializare, timp de maximum 30 de zile de la obtinerea
licentei de fabricatie.
(7^2) Se interzice activitatea de fabricatie a produselor supuse
autorizarii de catre agentii economici producatori care nu detin autorizatie de
comercializare a acestor produse in conformitate cu prevederile legale.
(7^3) Activitatea de comercializare a produselor supuse autorizarii fara
autorizatie de comercializare este interzisa."
19. Dupa articolul 47 se introduce articolul 47^1 cu urmatorul cuprins:
"Art. 47^1
(1) Agentii economici platitori de accize, care au efectuat tranzactii cu
produse supuse accizelor prin documente fiscale care ulterior au fost pierdute,
distruse sau deteriorate, au obligatia ca in termen de 30 de zile de la data
savarsirii faptei sa reconstituie pe baza evidentelor contabile accizele
aferente acestor tranzactii.
(2) In situatia nereconstituirii obligatiilor fiscale de catre agentul
economic, organul fiscal va stabili suma acestora prin estimare, inmultind
numarul documentelor pierdute cu media accizelor inscrise in facturile de
livrare pe ultimele 6 luni de activitate."
20. Alineatul (2) al articolului 50 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Neplata sau plata cu o intarziere de pana la 30 de zile a transei
a doua a taxei de autorizare atrage calculul majorarilor de intarziere in
aceleasi conditii ca si in cazul celorlalte obligatii fiscale. Intarzierea la
plata transei a doua a taxei de autorizare cu mai mult de 30 de zile atrage
anularea autorizatiei, agentul economic fiind in continuare obligat la plata
transei a doua si a majorarilor de intarziere."
21. Dupa articolul 50 se introduce articolul 50^1 cu urmatorul cuprins:
"Art. 50^1
Atat documentul de supraveghere fiscala, cat si Registrul supraveghetorului
fiscal vor fi tiparite de Regia Autonoma "Imprimeria Nationala".
Finantarea cheltuielilor in vederea tiparirii si difuzarii acestor documente,
precum si a cheltuielilor de obtinere a sigiliilor acordate supraveghetorilor
fiscali se asigura din bugetul de stat prin bugetul Ministerului
Finantelor."
22. La alineatul (1) al articolului 51, dupa litera u) se introduc literele
v), x), y), z), z^1) - z^7) cu urmatorul cuprins:
"v) comercializarea in vrac si utilizarea ca materie prima pentru
fabricarea bauturilor alcoolice spirtoase a alcoolului etilic cu concentratia
alcoolica sub 95,5% in volum, obtinuta prin dilutia alcoolului etilic rafinat;
x) comercializarea in vrac a bauturilor alcoolice spirtoase, indiferent de
concentratia alcoolica a acestora, fara contracte scrise din care sa rezulte
activitatea de imbuteliere, precum si utilizarea acestor bauturi ca materie
prima pentru fabricarea altor bauturi spirtoase;
y) neluarea tuturor masurilor pentru pastrarea in conditii de maxima
siguranta a documentelor fiscale in vederea evitarii pierderii, distrugerii si
deteriorarii sub orice forma a acestora;
z) comercializarea de produse supuse autorizarii, fara autorizatie de comercializare;
z^1) neefectuarea decontarilor prin unitati bancare de catre agentii
economici care desfasoara activitati de comercializare a alcoolului brut si a
alcoolului etilic rafinat;
z^2) procesarea benzinelor de prima distilare de DAV, de cocsare, de
cracare termica si de piroliza si a oricaror alte semifabricate rezultate din
prelucrarea titeiului, provenite de la alti agenti economici decat rafinariile;
z^3) transportul de alcool, bauturi alcoolice spirtoase si de carburanti si
combustibili, efectuat prin cisterne sau recipiente care nu poarta sigiliile
supraveghetorului fiscal, au sigilii deteriorate sau nu sunt insotite de
documentul de supraveghere fiscala;
z^4) transportul de combustibili si carburanti ale caror caracteristici
reale rezultate in urma probelor de laborator nu corespund datelor inscrise in
certificatele de calitate;
z^5) neprezentarea la organul fiscal teritorial, in termenul legal, a
jurnalului privind cumpararile de materii prime si a celui privind vanzarile de
produse finite supuse accizelor, rezultate din prelucrare, in vederea
inregistrarii, si nedepunerea listelor de inventar privind materiile prime,
materialele auxiliare, semifabricatele si produsele finite;
z^6) neluarea masurilor de reconstituire in termen, pe baza evidentelor
contabile, a obligatiilor fiscale provenite din accize, in cazul documentelor
fiscale pierdute, distruse sau deteriorate;
z^7) comercializarea de catre producatori a produselor petroliere care nu
se regasesc in lista de produse transmisa Ministerului Finantelor."
23. Alineatul (2) al articolului 51 se completeaza cu 8 liniute cu
urmatorul cuprins:
"- cu amenda de la 100.000.000 lei la 200.000.000 lei, confiscarea
produselor sau, in cazul in care acestea au fost vandute, confiscarea sumelor
rezultate din aceasta vanzare, cele prevazute la lit. v) si x);
- cu amenda de la 100.000.000 lei la 200.000.000 lei, cea prevazuta la lit.
y);
- cu amenda de la 100.000.000 lei la 200.000.000 lei, confiscarea
produselor destinate comercializarii si/sau confiscarea veniturilor realizate
din vanzarea produselor comercializate fara autorizatie de comercializare si cu
ridicarea licentei de fabricatie, cea prevazuta la lit. z);
- cu amenda de la 200.000.000 lei la 500.000.000 lei, confiscarea
cantitatilor de alcool astfel cumparate si confiscarea veniturilor obtinute din
vanzarea alcoolului pentru care decontarea s-a facut contrar prevederilor
legale, cea prevazuta la lit. z^1);
- cu amenda de la 500.000.000 lei la 1.000.000.000 lei si confiscarea
produselor obtinute, cea prevazuta la lit. z^2);
- cu amenda de la 200.000.000 lei la 300.000.000 lei si confiscarea
produselor astfel transportate, cele prevazute la lit. z^3) si z^4);
- cu amenda de la 100.000.000 lei la 300.000.000 lei, cele prevazute la
lit. z^5) si z^6);
- cu amenda de la 100.000.000 lei la 200.000.000 lei si confiscarea
veniturilor obtinute din vanzarea produselor, cea prevazuta la lit. z^7)."
24. Dupa articolul 52 se introduce articolul 52^1 cu urmatorul cuprins:
"Art. 52^1
Fapta administratorului, a directorului sau a reprezentantului agentului
economic producator, procesator sau importator de produse supuse accizelor de a
nu vira la termenul legal bugetului de stat contravaloarea integrala a
accizelor inscrise in facturi, a caror valoare a fost incasata, constituie
infractiune si se sanctioneaza cu inchisoare de la 1 an la 3 ani."
25. Articolul 56 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 56
Anexele nr. 1 - 27 fac parte integranta din prezenta ordonanta."
26. Pozitiile cuprinse la lit. C "Produse petroliere", prevazute
in anexa nr. 1 "Lista cuprinzand taxele speciale de consumatie
(accize)", vor avea urmatorul cuprins:
____________________________________________________________
Nr. Denumirea produsului U.M. Acciza
crt. (echivalent
euro/U.M.)
____________________________________________________________
0 1 2 3
____________________________________________________________
"C. Produse petroliere
9. Benzine t 270
10. Benzine fara plumb t 220
11. Motorine t 105
12. Petrol turboreactor t 270
13. Combustibili pentru incalzit,
cu exceptia pacurii t 105
14. Alte produse si semifabricate
petroliere si/sau petrochimice,
rezultate din prelucrarea
titeiului, care pot fi utilizate
drept carburanti pentru motoare
auto t 40 - 270
15. Uleiuri pentru motoare auto t 50
16. Aditivi preparati pentru benzine,
inclusiv metiltertbutileten
(MTBE), tetraetil de plumb (TEPb) t 75
17. Vaseline t 40
18. Parafine t 40"
____________________________________________________________
27. Pozitiile nr. 1 si 2 din anexa nr. 2 "Lista cuprinzand taxele
speciale de consumatie (accize) pentru alte produse si grupe de produse din
import si din tara" vor avea urmatorul cuprins:
____________________________________________________________
Nr. Denumirea produsului Acciza Acciza
crt. sau a grupei de produse (%) (echivalent
euro/U.M.)
____________________________________________________________
0 1 2 3
____________________________________________________________
"1. Cafea verde - 828,00/t
____________________________________________________________
2. Cafea prajita, inclusiv
cafea cu inlocuitori - 1.075,00/t"
____________________________________________________________
Art. 2
(1) In termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei
ordonante de urgenta agentii economici producatori de produse petroliere sunt
obligati sa transmita Ministerului Finantelor si Ministerului Industriei si
Comertului lista cuprinzand semifabricatele si produsele finite din
nomenclatorul lor de fabricatie.
(2) Ministerul Finantelor, in termen de 30 de zile de la primirea listelor,
impreuna cu Ministerul Industriei si Comertului, va stabili si va comunica
agentului economic producator incadrarea din punct de vedere al accizelor a
fiecarui produs si semifabricat cuprins in lista.
(3) Orice nou produs aparut in structura nomenclatorului de fabricatie va
fi comunicat de agentul economic producator Ministerului Finantelor si
Ministerului Industriei si Comertului in vederea stabilirii regimului de
accizare.
Art. 3
Prezenta ordonanta de urgenta intra in vigoare la data de 15 octombrie
2000.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
ANEXA 26
____
| | Seria nr.
Furnizor: _________________ |____|
Nr. de inmatriculare Cumparator ______
in Registrul DOCUMENT DE _________________
comertului/anul: _______ SUPRAVEGHERE FISCALA (denumire, forma
Codul fiscal: __________ juridica)
Sediul (localitatea, _____________________________ Cod fiscal ______
str., nr.): ____________ | | Sediul __________
________________________ | Nr. factura fiscala _______ | Judetul _________
Judetul: _______________ | Data (ziua, luna, anul) ___ | Contul __________
Contul: ________________ | | Banca ___________
Banca: _________________ |_____________________________|
______________________________________________________________________________
| Nr. | Denumirea | U.M.| Cantitatea | Pretul
|Valoarea|Valoarea|
| crt.| produselor | | | unitar |- lei - | T.V.A.
|
| | | | |(fara T.V.A.)| | (lei)
|
| | | | | (lei) | |
|
|_____|_____________________|_____|____________|_____________|________|________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5(3x4) | 6
|
|____ |_____________________|_____|____________|_____________|________|________|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
|_____|_____________________|_____|____________|_____________|________|________|
|Semnatura si |Date privind expeditia | Total | |
|
|stampila |Numele delegatului ________ | din care:
|________|________|
|supraveghetorului| __________________________ | accize | |
|
|fiscal |Buletinul/cartea de | | | X
|
| |identitate |_____________|________|________|
| |seria ______ nr. __________ | Semnatura | Total de plata
|
| |eliberat(a) _______________ | de primire |(col. 5 + col.
6)|
| |Mijlocul de transport _____ | |
|
| |nr. _______________________ | |
|
| |Expedierea s-a efectuat in | |
|
| |prezenta noastra la data de | |
|
| |____________ ora __________ | |
|
| |Semnaturile | |
|
|_________________|____________________________|_____________|_________________|
Cod DSF-01
Sistem unitar de inseriere si numerotare asigurat de Ministerul Finantelor
si R.A. "Imprimeria Nationala".
Tiparit la R.A. "Imprimeria Nationala".
Figura 1 - Document de supraveghere fiscala pentru livrare - se gaseste in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 476 din 30 septembrie 2000, la
pagina 7.
ANEXA 27
____
| | Seria nr.
Furnizor: _________________ |____|
Nr. de inmatriculare Prelucrator _____
in Registrul DOCUMENT DE _________________
comertului/anul: _______ SUPRAVEGHERE FISCALA (denumire, forma
Codul fiscal: __________ juridica)
Sediul (localitatea, _____________________________ Cod fiscal ______
str., nr.): ____________ | | Sediul __________
________________________ | Nr. document ______________ | Judetul _________
Judetul: _______________ | Data (ziua, luna, anul) ___ | Contul __________
Contul: ________________ | | Banca ___________
Banca: _________________ |_____________________________|
______________________________________________________________________________
| Nr. | Denumirea produselor | U.M. | Cantitatea
|
| crt.| | | |
|_____|_______________________________________________|______|_________________|
| 0 | 1 | 2 | 3
|
|_____|_______________________________________________|______|_________________|
| | | |
|
| | | |
|
| | | |
|
| | | |
|
| | | |
|
|_____|_______________________________________________|______|_________________|
|Semnatura si |Date privind expeditia | Semnatura
|
|stampila |Numele delegatului ______________________ | de primire
|
|supraveghetorului| ________________________________________ |
|
|fiscal |Buletinul/cartea de identitate |
|
| |seria ___ nr. _____ eliberat(a) _________ |
|
| |Mijlocul de transport ___________________ |
|
| |nr. _____________________________________ |
|
| |Expedierea s-a efectuat in prezenta |
|
| |noastra la data de __________ ora _______ |
|
| |Semnaturile | |
|_________________|__________________________________________|_________________|
Cod DSF-02
Sistem unitar de inseriere si numerotare asigurat de Ministerul Finantelor
si R.A. "Imprimeria Nationala".
Tiparit la R.A. "Imprimeria Nationala".
Figura 2 Document de supraveghere fiscala pentru transfer se gaseste in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 476 din 30 septembrie 2000, la
pagina 8.