ORDONANTA URGENTA Nr
ORDONANTA
URGENTA Nr. 180 din 14 decembrie 2005
pentru ratificarea Acordului de imprumut, in valoare de 60,0 milioane dolari
SUA, dintre Romania, reprezentata de Ministerul Finantelor Publice, si Banca
Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea proiectului
"Economia bazata pe cunoastere", semnat la Bucuresti la 8 decembrie
2005
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1166 din 22 decembrie 2005
Avand in vedere necesitatea ratificarii de catre partea romana a Acordului
de imprumut pentru finantarea proiectului "Economia bazata pe
cunoastere" in prima jumatate a lunii decembrie 2005, in caz contrar
incalcandu-se calendarul convenit prin minuta negocierii acestuia,
tinand seama de faptul ca timpul ramas pana la vacanta parlamentara este
foarte scurt si nu permite utilizarea procedurii legislative parlamentare, se
impune recurgerea la calea delegarii legislative pentru ratificarea in timp
util a Acordului de imprumut pentru finantarea proiectului "Economia
bazata pe cunoastere".
In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. 1
Se ratifica Acordul de imprumut dintre Romania, reprezentata de Ministerul
Finantelor Publice, si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare,
in valoare de 60,0 milioane dolari SUA, denumit in continuare Acord, pentru
finantarea proiectului "Economia bazata pe cunoastere", denumit in
continuare Proiect, semnat la Bucuresti la 8 decembrie 2005*).
*) Acordul de imprumut este reprodus in facsimil.
Art. 2
Implementarea Proiectului se va realiza de Unitatea de management al
proiectului, denumita in continuare UMP, infiintata in cadrul Ministerului
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei sub directa responsabilitate si
coordonare a ministrului.
Art. 3
Ministerul Finantelor Publice va incheia cu Ministerul Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei un acord de imprumut subsidiar, prin care va delega
acestuia din urma intreaga responsabilitate pentru utilizarea imprumutului,
efectuarea tragerilor din imprumut in numele Imprumutatului, precum si
realizarea Proiectului potrivit termenilor si conditiilor stipulate in Acord.
Art. 4
(1) Contributia Romaniei la realizarea Proiectului, inclusiv impozitele si
taxele platibile pe teritoriul Romaniei, se va asigura de la bugetul de stat
prin bugetul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, din sumele
prevazute anual cu aceasta destinatie.
(2) Plata serviciului datoriei externe aferent Acordului, respectiv rate de
capital, dobanzi, comisioane si alte costuri aferente imprumutului, se asigura
de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei, din sumele prevazute anual cu aceasta destinatie.
Art. 5
Pentru scopurile Proiectului, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei, prin UMP, poate efectua plati in valuta catre rezidenti,
contractori/subcontractori romani, in cadrul contractelor adjudecate pentru
executarea de lucrari, furnizarea de bunuri si servicii, din sumele si in
limita imprumutului acordat de Banca Internationala pentru Reconstructie si
Dezvoltare.
Art. 6
(1) Se autorizeaza Guvernul Romaniei, prin Ministerul Finantelor Publice,
ca, de comun acord cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare,
sa introduca pe parcursul implementarii Acordului amendamente la continutul
acestuia, care nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale
Romaniei fata de Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare,
convenite initial intre parti.
(2) Amendamentele la Acord, convenite cu Banca Internationala pentru
Reconstructie si Dezvoltare potrivit alin. (1), se vor aproba prin hotarare a
Guvernului.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
p. Ministrul finantelor publice,
Doina-Elena Dascalu,
secretar de stat
Ministrul comunicatiilor
si tehnologiei informatiei,
Zsolt Nagy
Acord de Imprumut 4809-RO
Acord de Imprumut
(Proiectul Economia bazata pe cunoastere)
intre
ROMANIA
si
BANCA INTERNATIONALA PENTRU RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE
Datat 8 decembrie 2005
IMPRUMUT NUMARUL 4809 -RO
ACORD DE IMPRUMUT
ACORDUL, datat 8 decembrie 2005, intre ROMANIA (Imprumutatul) si BANCA
INTERNATIONALA PENTRU RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE (Banca).
Avand in vedere ca Imprumutatul, fiind satisfacut de fezabilitatea si de
prioritatea proiectului descris in anexa 2 la prezentul Acord (Proiectul), a
solicitat sprijinul Bancii in finantarea Proiectului;
Avand in vedere ca Banca a fost de acord ca, pe baza urmatoarelor, intre
altele, sa acorde Imprumutatului un imprumut pe baza termenilor si conditiilor
stipulate in prezentul Acord;
ACUM, PRIN URMARE, partile sunt de acord asupra urmatoarelor:
Art. 1
Conditii generale; Definitii
Sectiunea 1.01. "Conditiile Generale Aplicabile Acordurilor de
Imprumut si Garantie intr-o singura moneda" ale Bancii, datate 30 Mai 1995
(asa cum au fost amendate in data de 1 mai 2004) (Conditiile Generale)
constituie parte integranta a prezentului Acord.
Sectiunea 1.02. Cu exceptia cazului in care contextul nu cere altfel,
diversii termeni definiti in Conditiile Generale si in Preambulul la acest
Acord au respectivele intelesuri stabilite in acestea, iar urmatorii termeni
suplimentari au urmatoarele intelesuri:
(a) "Raport de Monitorizare Financiara" sau "RMF"
inseamna fiecare raport pregatit in conformitate cu Sectiunea 4.02 a acestui
Acord;
(b) "Programul de finantare nerambursabila" inseamna programul de
co-finantare la care se refera Partea C.2 a anexei 2 la prezentul Acord;
(c) "TIC" inseamna tehnologia informatiei si comunicatiilor;
(d) "RECL" inseamna reteaua electronica a comunitatii locale;
(e) "MCTI" inseamna Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei din tara Imprumutatului, sau orice succesor legal al acestuia;
(f) "IMMM" inseamna intreprinderi mici, mijlocii si
microintreprinderi;
(g) "Strategia nationala pentru noua economie si Implementarea
Societatii Informationale" inseamna strategia Imprumutatului pentru o
societate informationala si dezvoltarea economiei bazate pe cunoastere, datata
octombrie 2002;
(h) "UMP" inseamna Unitatea de Management a Proiectului din cadrul
MCTI sau orice succesor legal al acesteia acceptabil Bancii si la care se face
referire in paragraful 2 al Partii A a anexei 5 la prezentul Acord;
(i) "MOP" inseamna manualul operational al Proiectului care
pregateste implementarea Proiectului operatiunilor fiduciare asumate prin
Proiect, si la care se face referire in paragraful 4 al Partii A a anexei 5 la
prezentul Acord,
(j) "Plan de achizitii" inseamna planul de achizitii, datat 30
septembrie 2005, acoperind perioada initiala de 18 luni (sau mai mult) de
implementare a Proiectului, dupa cum va fi actualizat periodic in conformitate
cu prevederile Sectiunii 3.02 a prezentului Acord, astfel incat sa acopere
perioade succesive de cate 18 luni (sau mai mult) de implementare a
Proiectului;
(k) "Avansul pentru Pregatirea Proiectului" inseamna avansul
acordat de catre Banca Imprumutatului pe baza scrisorii de intelegere semnata
de catre Banca in data de 22 iunie 2004 si de catre Imprumutat in data de 30
iunie 2004, amendata prin scrisoarea de amendament semnata de catre Banca in
data de 30 mai 2005 si de catre Imprumutat in data de 15 iunie 2005;
(l) "Comitetul de Coordonare a Proiectului" sau "CCP"
inseamna comitetul infiintat de catre Imprumutat prin Ordinul MCTI nr. 43 din
2005, avand membrii si termenii de referinta acceptabili Bancii, la care se
face referire in paragraful 3 al Partii A a anexei 5 la prezentul Acord; si
(m) "Contul Special" inseamna contul la care se face referire in
Sectiunea 2.02 (b) a prezentului Acord.
Art. 2
Imprumutul
Sectiunea 2.01. Banca este de acord sa imprumute Imprumutatului, in
termenii si conditiile stabilite sau la care face referire Acordul de imprumut,
o suma egala cu saizeci milioane dolari SUA (60.000.000 $).
Sectiunea 2.02. (a) Suma Imprumutului poate fi trasa din Contul
Imprumutului in conformitate cu prevederile anexei 1 la prezentul Acord pentru:
(i) cheltuielile efectuate (sau, daca Banca va conveni astfel, care urmeaza sa
fie efectuate) cu privire la costul corect al bunurilor, serviciilor,
instruirilor si costurilor operationale necesare pentru realizarea Proiectului
si care vor fi finantate din sumele Imprumutului; si (ii) alte cheltuieli
aferente Proiectului in ceea ce priveste acordarea de finantare nerambursabila.
(b) Imprumutatul, prin MCTI, pentru scopurile Proiectului, poate deschide
si mentine in dolari SUA un cont special de depozit (Contul Special) la o banca
comerciala, care urmeaza sa fie administrat de UMP, in termeni si conditii
acceptabile Bancii, incluzand o protectie corespunzatoare impotriva
compensarii, confiscarii si sechestrarii. Tragerile in si platile din Contul
Special vor fi efectuate in conformitate cu prevederile anexei 6 a prezentului
Acord.
(c) Imediat dupa data intrarii in efectivitate, Banca, in numele
Imprumutatului, va trage din Contul Imprumutului si isi va recupera suma
reprezentand suma trasa si nerambursata la acea data din Avansul pentru
pregatirea Proiectului, si isi va plati toate comisioanele acumulate si
neplatite. Suma netrasa din Avansul autorizat pentru pregatirea Proiectului va
fi in consecinta anulata.
Sectiunea 2.03. Data inchiderii va fi 30 iunie 2011 sau orice alta data
ulterioara stabilita de catre Banca. Banca va notifica imediat Imprumutatul in
legatura cu aceasta data ulterioara.
Sectiunea 2.04. Imprumutatul va plati Bancii un comision initial in suma de
un procent (1.00%) din suma Imprumutului si va beneficia de orice reducere a
comisionului pe care o poate acorda Banca periodic. Acest comision trebuie sa
fie platibil nu mai tarziu de saizeci (60) zile dupa data de intrare in
efectivitate.
Sectiunea 2.05. Imprumutatul va plati Bancii un comision de angajament la o
rata de trei patrimi de procent (3/4 din 1.00%) pe an aplicabil la suma netrasa
din Imprumut la un moment dat.
Sectiunea 2.06. (a) Imprumutatul va plati dobanda la suma trasa din
Imprumut si nerambursata la un moment dat, pentru fiecare perioada de dobanda,
la o rata egala cu suma dintre rata de baza LIBOR si marja totala LIBOR.
(b) Pentru scopurile acestei Sectiuni:
(i) "Perioada de Dobanda" inseamna perioada initiala incepand din
momentul si incluzand data prezentului Acord, pana la, dar excluzand prima Data
de Plata a Dobanzii care survine imediat dupa data semnarii, si, dupa perioada
initiala, fiecare perioada calculata din momentul si incluzand Data de Plata a
Dobanzii pana la, dar excluzand urmatoarea Data de Plata a Dobanzii.
(ii) "Data de Plata a Dobanzii" inseamna orice data specificata
in Sectiunea 2.07 a prezentului Acord.
(iii) "rata de baza LIBOR" inseamna, pentru fiecare perioada de
dobanda, rata oferita pe piata interbancara din Londra pentru depozitele in
dolari SUA la 6 luni valabila in prima zi din Perioada de Dobanda (sau, in
cazul Perioadei Initiale de dobanda, rata valabila in ziua sau urmatoarea zi
precedenta primei zile a unei astfel de perioade de dobanda), dupa cum a fost
determinata in mod rezonabil de Banca si exprimata ca si procent pe an.
(iv) "marja totala LIBOR" inseamna, pentru fiecare perioada de
dobanda: (A) trei patrimi dintr-un procent (3/4 din 1.00%); (B) minus (sau
plus) marja medie ponderata, pentru fiecare astfel de perioada de dobanda, mai
mica (sau mai mare) decat ratele oferite pe piata interbancara din Londra, sau
alte rate de referinta pentru depozite la 6 luni pentru imprumuturile
nerambursate acordate de Banca sau pentru partea alocata de Banca in scopul
finantarii imprumuturilor intr-o singura valuta sau portiuni din acestea
acordate de Banca care includ Imprumutul; dupa cum a fost determinata in mod
rezonabil de catre Banca si exprimate ca procent pe an.
(c) Banca va notifica Imprumutatului rata de baza LIBOR si marja totala
LIBOR pentru fiecare Perioada de Dobanda, imediat dupa determinarea acestora.
(d) Ori de cate ori, in urma schimbarilor intervenite in practica pietei
care ar putea afecta determinarea ratelor dobanzii specificate in Sectiunea
2.06, Banca determina ca este in interesul tuturor imprumutatilor sai si al
Bancii sa aplice o modalitate pentru determinarea ratelor de dobanda aplicabile
imprumuturilor, alta decat cea mentionata in Sectiunea amintita, Banca poate
modifica baza de determinare a ratelor dobanzii aplicabile imprumuturilor nu
mai devreme de 6 luni de la notificarea Imprumutatului cu privire la noua baza de
calcul. Noua baza va deveni efectiva la expirarea perioadei de notificare cu
exceptia cazului in care Imprumutatul notifica Bancii obiectiile sale la
aceasta in timpul perioadei mentionate, caz in care modificarea respectiva nu
se va aplica Imprumutului.
Sectiunea 2.07. Dobanda si alte comisioane vor fi platibile semestrial in
arierate la datele de 15 aprilie si 15 octombrie ale fiecarui an.
Sectiunea 2.08. Imprumutatul va rambursa Imprumutul in conformitate cu
graficul de rambursare prevazut in anexa 3 la prezentul Acord.
Art. 3
Executia Proiectului
Sectiunea 3.01. (a) Imprumutatul isi declara angajamentul fata de
obiectivul Proiectului, si, pentru aceasta, va realiza Proiectul, prin MCTI, cu
diligenta si eficienta cuvenite si in conformitate cu practici administrative,
tehnice, financiare, de inginerie, educationale, de comunicatii si de
tehnologia informatiei corespunzatoare, si va furniza cu promptitudinea
necesara fondurile, facilitatile, serviciile si alte resurse necesare Proiectului.
(b) Fara a se limita la prevederile paragrafului (a) al acestei sectiuni si
cu exceptia cazului in care Imprumutatul si Banca vor conveni altfel,
Imprumutatul, prin MCTI, va realiza Proiectul in conformitate cu Programul de
Implementare stabilit in anexa 5 la prezentul Acord.
Sectiunea 3.02. (a) Cu exceptia cazului in care Banca va conveni altfel,
achizitia bunurilor si serviciilor necesare Proiectului si finantate din
fondurile Imprumutului va fi guvernata de prevederile anexei 4 la prezentul Acord,
dupa cum aceste prevederi vor fi detaliate ulterior in Planul de Achizitii.
(b) Imprumutatul, prin UMP, va actualiza Planul de Achizitii in
conformitate cu prevederile Ghidului acceptabil Bancii, si va inainta astfel de
actualizari spre aprobare Bancii nu mai tarziu de 12 luni de la data Planului
de Achizitii anterior.
Sectiunea 3.03. Pentru scopurile Sectiunii 9.07 din Conditiile Generale si
fara a se limita la acestea, Imprumutatul, prin MCTI:
(a) va pregati si inainta Bancii, pe baza liniilor directoare acceptabile
acesteia, nu mai tarziu de (sase) 6 luni de la Data Inchiderii sau oricare alta
data ulterioara convenita in acest scop intre Imprumutat si Banca, un plan
destinat sa asigure continuarea Indeplinirii obiectivelor Proiectului; si
(b) va asigura Bancii posibilitatea de a se consulta cu Imprumutatul cu
privire la planul mentionat.
Art. 4
Prevederi Financiare
Sectiunea 4.01. (a) Imprumutatul, prin MCTI, va stabili si mentine un
sistem de management financiar, care include inregistrari si conturi si va
pregati declaratii financiare adecvate in conformitate cu standarde contabile
acceptabile Bancii, pentru a reflecta operatiile, resursele si cheltuielile
Proiectului.
(b) Imprumutatul, prin MCTI:
(i) va avea situatiile financiare la care se face referire in paragraful
(a) al acestei Sectiuni auditate, pentru fiecare an fiscal (sau alta perioada
agreata cu Banca), de catre auditori independenti acceptabili Bancii, incepand
cu anul fiscal in care a fost efectuata prima tragere din Avansul pentru
pregatirea Proiectului, in conformitate cu standardele de audit acceptabile
Bancii;
(ii) va transmite Bancii imediat ce este disponibil, dar in nici un caz nu
mai tarziu de 6 luni de la sfarsitul fiecarui an (sau alta perioada agreata cu
Banca), (A) copii certificate ale situatiilor financiare la care se face
referire in paragraful (a) al acestei Sectiuni pentru fiecare astfel de an (sau
alta perioada agreata de Banca) astfel auditat, si (B) punctul de vedere al
auditorilor asupra acestor situatii financiare, in continut si detaliu
acceptabile Bancii; si
(iii) va furniza Bancii orice alte informatii referitoare la aceste
inregistrari si conturi si la auditul acestor situatii financiare si referitor
la auditorii mentionati, dupa cum Banca, in mod rezonabil, le poate solicita
periodic;
(c) Pentru toate cheltuielile pentru care au fost facute trageri din Contul
Imprumutului in baza declaratiilor de cheltuieli, Imprumutatul, prin MCTI:
(i) va pastra, cel putin un an dupa ce Banca a primit raportul de audit
pentru, sau acoperind, anul fiscal in care a fost efectuata ultima tragere din
Contul Imprumutului, toate inregistrarile (contracte, comenzi, facturi, note de
plata, chitante si alte documente) care evidentiaza astfel de cheltuieli;
(ii) va permite reprezentantilor Bancii sa examineze aceste inregistrari;
si
(iii) se va asigura ca aceste declaratii de cheltuieli sunt incluse in
auditarea fiecarui an fiscal (sau altei perioade agreata de Banca), la care se
face referire in paragraful (b) al acestei Sectiuni.
Sectiunea 4.02. (a) Fara a se limita la obligatiile de raportare a planului
de actiune prevazut in Partea C a anexei 5 la prezentul Acord, Imprumutatul,
prin MCTI, va pregati si furniza Bancii un Raport de Management Financiar, in
forma si continut acceptabile Bancii, care:
(i) stabileste sursele si utilizarea fondurilor Proiectului, atat cumulat,
cat si pentru perioada la care se refera raportul, prezentand separat fondurile
puse la dispozitie prin Imprumut si explicand diferentele dintre cheltuielile
efective si cele planificate ale acestor fonduri;
(ii) descrie stadiul implementarii Proiectului, atat cumulat, cat si pentru
perioada la care se refera raportul, explicand diferentele dintre implementarea
efectiva si cea planificata a Proiectului; si
(iii) stabileste stadiul achizitiilor in cadrul Proiectului la finele
perioadei la care se refera raportul.
(b) Primul RMF va fi furnizat Bancii nu mai tarziu de patruzeci si cinci
(45) de zile de la sfarsitul primului trimestru calendaristic ulterior datei de
efectivitate a Proiectului si va acoperi perioada incepand cu data efectuarii
primei cheltuieli din cadrul Proiectului si pana la sfarsitul acestui prim
trimestru calendaristic; ulterior fiecare RMF va fi furnizat Bancii nu mai
tarziu de patruzeci si cinci (45) de zile dupa terminarea fiecarui trimestru
calendaristic si va acoperi acel trimestru calendaristic.
Art. 5
Data intrarii in efectivitate
Sectiunea 5.01. Urmatoarele evenimente sunt specificate ca si conditii
suplimentare pentru intrarea in Efectivitate a Acordului avand intelesul
mentionat in Sectiunea 12.01 (c) a Conditiilor Generale, si anume, acela ca
Imprumutatul, prin MCTI, va fi adoptat MOP in mod satisfacator pentru Banca.
Sectiunea 5.02 Data care intervine la osutadouazeci (120) de zile dupa data
acestui Acord este specificata pentru scopurile Sectiunii 12.04 din Conditiile
Generale.
Art. 6
Reprezentantul Imprumutatului; Adrese
Sectiunea 6.01. Ministerul Finantelor Publice din tara Imprumutatului este
desemnat ca reprezentant al Imprumutatului pentru scopurile Sectiunii 11.03 din
Conditiile Generale.
Sectiunea 6.02. Urmatoarele adrese sunt mentionate pentru scopurile
Sectiunii 11.01 din Conditiile Generale:
Pentru Imprumutat:
Ministerul Finantelor Publice
Strada Apolodor nr. 17
Bucuresti
Romania
Telex: Fax:
11239 4021 312 6792
Pentru Banca:
Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare
Strada H nr. 1818 N.W.
Washington, D.C. 20433
Statele Unite ale Americii
Adresa telegrafica: Telex: Fax:
INTBAFRAD 248423 (MCI) or (202) 477-6391
Washington, D.C. 64145 (MCI)
Drept urmare, partile la prezentul Acord, actionand prin reprezentantii lor
legal autorizati, au dispus ca prezentul Acord sa fie semnat in numele lor la
Bucuresti in ziua si anul mentionate in scris, la inceput.
ROMANIA
De catre
Reprezentant autorizat
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu
Ministrul Finantelor Publice
BANCA INTERNATIONALA
PENTRU RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE
De catre
Reprezentant autorizat
Owaise Saadat
Seful Misiunii Bancii Internationale
pentru Reconstructie si Dezvoltare la Bucuresti
ANEXA 1
Tragerea sumelor din Imprumut
1. Tabelul de mai jos precizeaza Categoriile de cheltuieli care pot fi
finantate din sumele Imprumutului, alocarea sumelor Imprumutului pe fiecare
categorie si procentul cheltuielilor pentru articole care urmeaza sa fie astfel
finantate in cadrul fiecarei categorii:
Categoria Suma alocata % din cheltuielile care
din Imprumut urmeaza sa fie finantate
(Exprimata in
dolari SUA)
(1) Bunuri 29.620.000 100% din cheltuieli externe,
100% din cheltuieli locale si
(costuri ex-factory) si 80% din
alte cheltuieli achizitionate
local
(2) Costuri operationale 8.510.000 100%
(3) Serviciile Consultantilor 2.280.000 85% din cheltuieli externe si
si audit 75% din cheltuieli locale
(4) Publicitate, monitorizare si 1.240.000 85% din cheltuielile externe si
evaluare 75% din cheltuielile locale
(5) Instruiri 3.740.000 100%
(6) Programul de finantare 9.000.000 100%
nerambursabila
(7) Costuri operationale 3.390.000 75%
suplimentare
(8) Refinantarea Avansului 2.000.000 Sume datorate conform
Pentru Pregatirea Proiectului Sectiunii 2.02 (c) a
prezentului
Acord
(9) Nealocate 220.000
----------
TOTAL 60.000.000
===========
2. Pentru scopurile prezentei anexe:
(a) termenul "cheltuieli externe" inseamna cheltuielile exprimate
in moneda oricarei tari alta decat cea a Imprumutatului pentru bunuri sau
servicii achizitionate din teritoriul oricarei tari, alta decat cea a
Imprumutatului;
(b) termenul "cheltuieli locale" inseamna cheltuieli in moneda
Imprumutatului sau pentru bunuri sau servicii achizitionate de pe teritoriul
Imprumutatului;
(c) termenul "Bunuri" va include, de asemenea, sumele platibile
de catre RECL furnizorilor de servicii de acces la Internet si telefonie in
cadrul contractelor de furnizare a serviciilor de banda larga catre RECL;
(d) termenul "Costuri operationale" inseamna costurile aferente
RECL, serviciilor nationale de asistenta tehnica si ale portalului din cadrul
implementarii Proiectului, care includ: consumabile, salariile personalului,
chiria pentru sedii; si intretinerea si asigurarea echipamentului;
(e) termenul "Publicitate, Monitorizare si Evaluare" inseamna
cheltuielile generate de evaluarea progresului in implementarea Proiectului, si
sporirea constientizarii in randul populatiei tinta asupra oportunitatilor si
experientei Proiectului;
(f) termenul "instruiri" inseamna calatoriile de studii aferente
Proiectului, cursurile de instruire, seminariile, atelierele de lucru si alte
activitati de instruire neincluse in contractele pentru furnizarea de bunuri
sau servicii, inclusiv costurile de deplasare si diurna pentru instructori si
cursanti si
(g) "Costuri operationale suplimentare" inseamna costurile
operationale aditionale efectuate de catre UMP in scopul implementarii
Proiectului cuprinzand: salariile personalului (altele decat salariile
functionarilor publici), costurile de comunicatii (inclusiv posta si Internet),
costurile de publicitate implicate de achizitii, transport local, combustibil,
costurile de functionare, intretinere si asigurare a autovehiculelor; costurile
cu chiria spatiilor de birou; renovarea si reamenajarea birourilor inclusiv
echipamente si consumabile, intretinerea si asigurarea echipamentelor de birou;
costurile pentru deplasare si diurna inclusiv costul cazarii si a transportului
local; comisioane bancare; si, instruirea personalului UMP.
3. Fara a se limita la prevederile paragrafului 1 de mai sus, nici o
tragere nu va fi facuta pentru: (a) plati efectuate pentru cheltuieli
anterioare datei prezentului Acord; si (b) orice cheltuieli din cadrul oricarei
categorii incluse in tabelul 1 din paragraful 1 de mai sus (cu exceptia celor
din Categoria (8)), in cazul in care Banca nu a primit plata integrala a
comisionului initial la care se face referire in Sectiunea 2.04 a prezentului
Acord.
4. Banca poate solicita ca tragerile din Contul Imprumutului sa fie facute
in baza declaratiilor de cheltuieli pentru cheltuieli in cadrul contractelor
pentru: (a) instruiri; (b) bunuri costand mai putin de 100.000 dolari SUA
echivalent pe contract; (c) servicii ale consultantilor individuali costand mai
putin de 50,000 dolari SUA echivalent pe contract; (d) pentru servicii ale
firmelor de consultanta pentru contracte costand mai putin de 100.000 dolari SUA
echivalent pe contract; (e) programul de finantari nerambursabile in cadrul
Categoriei (6) a prezentei anexe; si (f) costuri operationale in cadrul
Categoriilor (2) si (7), toate in astfel de termeni si conditii dupa cum va
specifica Banca prin notificarea Imprumutatului.
ANEXA 2
Descrierea Proiectului
Obiectivul Proiectului este de a accelera participarea comunitatilor
dezavantajate la societatea si economia bazata pe cunoastere in Romania. In
acest scop, Proiectul va permite Imprumutatului sa implementeze strategia
nationala pentru Noua Economie si implementarea programului Societatii
Informationale, si programele Uniunii Europene cu privire la societatea
informationala pentru toti.
Proiectul este format din patru componente, sub rezerva eventualelor
modificari asupra carora Imprumutatul si Banca pot conveni periodic in vederea
realizarii unor astfel de obiective:
Partea A: Accesul la TIC in comunitatile dezavantajate si imbunatatirea
cunostintelor informatice.
1. Furnizarea de echipament, servicii de consultanta, infrastructura si
instruire si punerea la dispozitie de fonduri pentru costuri operationale
pentru imbunatatirea accesului la tehnologia informatiei si comunicatii
(TI&C) prin dezvoltarea RECL si a furnizorului national de asistenta
tehnica, prin crearea a cel putin 200 de retele electronice locale care sa
ofere informatii, servicii si beneficii cetatenilor si micilor intreprinzatori.
2. Furnizarea de servicii de consultanta si instruire pentru a promova
sporirea accesului la TI&C si servicii electronice prin intermediul RECL.
3. Furnizarea de servicii de consultanta si instruire pentru a facilita
educatia in domeniul informatic a elevilor si profesorilor din cadrul nivelelor
primare si gimnaziale ale educatiei.
Partea B: Dezvoltarea si promovarea serviciilor e-guvernare
1. Furnizarea de echipament, servicii de consultanta si instruire pentru
dezvoltarea unui sistem on-line pentru inregistrarea asociatiilor familiale si
a persoanelor fizice autorizate.
2. Furnizarea de echipament, servicii de consultanta si instruire pentru
autoritatile guvernamentale si asigurarea de servicii Internet pentru
autoritatile locale, in vederea dezvoltarii unei retele integrate pentru
eliberarea de informatii si documente civile catre populatie.
Partea C: Promovarea suportului electronic pentru comert si inovatie pentru
IMMM-uri
1. Furnizarea de echipament, servicii de consultanta, instruire si
furnizarea de fonduri pentru costuri operationale in scopul dezvoltarii unui
portal pentru promovarea retelei comertului electronic si a activitatilor
comerciale.
2. Oferirea unei facilitati de cofinantare prin programul de finantare
nerambursabila din Imprumut in favoarea intreprinzatorilor individuali
eligibili, pentru a facilita adoptarea activitatilor comerciale electronice.
Partea D: Managementul de proiect
Asigurarea de fonduri pentru costurile operationale ale UMP; asigurarea de
vehicule pentru UMP si servicii de consultanta pentru audit si monitorizarea si
evaluarea Proiectului.
***
Se estimeaza ca Proiectul sa fie finalizat pana la data de 31 decembrie
2010.
ANEXA 3
Grafic de rambursare
Data planificata a platii Ratele de capital
(exprimate in dolari SUA)
In fiecare 15 aprilie si 15 octombrie
incepand cu 15 aprilie 2011 2.500.000
pana la 15 octombrie 2022
ANEXA 4
Achizitii
Sectiunea I
Generalitati
A. Toate bunurile, lucrarile si serviciile (altele decat serviciile de
consultanta) vor fi achizitionate conform precizarilor din Partea I a
"Ghidului: Achizitiile in cadrul Imprumuturilor BIRD si creditelor
IDA" datat mai 2004 (Ghidul Achizitiilor) si prevederilor din aceasta
anexa.
B. Toate serviciile consultantilor vor fi achizitionate in conformitate cu
Sectiunile I si IV din "Ghidul: Selectia si angajarea consultantilor de
catre Imprumutatii Bancii Mondiale" datat mai 2004 (Ghidul pentru Servicii
de Consultanta) si cu prevederile din aceasta anexa.
C. Termenii cu initiala majuscula utilizati mai jos in aceasta anexa pentru
a descrie metode de achizitie specifice sau metode de revizuire de catre Banca
a contractelor specifice, au intelesul atribuit in Ghidul Achizitiilor sau in
Ghidul pentru Servicii de Consultanta, dupa caz.
Sectiunea a II-a
Metode specifice de achizitii de bunuri si servicii (altele decat
serviciile de consultanta)
A. Licitatia Internationala Competitiva. Cu exceptia cazurilor prevazute in
Partea B a acestei sectiuni, contractele vor fi atribuite pe baza Licitatiei
Internationale Competitive. Prevederile paragrafului 2.55 si 2.56 din Ghidul
Achizitiilor care ofera conditiile de acordare a preferintelor pentru bunurile
produse intern in procesul de evaluare a ofertelor, vor fi aplicate bunurilor
produse pe teritoriul Imprumutatului.
B. Alte proceduri de achizitie
1. Licitatia Nationala Competitiva. Bunurile estimate a costa mai putin
decat echivalentul a 100.000 dolari SUA pe contract pot fi achizitionate pe
baza contractelor atribuite in baza Licitatiei Nationale Competitive si a
clauzelor aditionale prevazute in anexa la aceasta anexa.
2. Cumparare. Bunurile estimate a costa mai putin decat echivalentul a
50.000 dolari SUA pe contract pot fi achizitionate pe baza contractelor
atribuite pe baza procedurii de Cumparare.
3. Contractarea Directa. Bunurile care, dupa cum agreeaza Banca, indeplinesc
conditiile pentru Contractare Directa, pot fi procurate conform prevederilor
metodei de achizitie amintite.
Sectiunea a III-a
Metode specifice de achizitie pentru serviciile de consultanta
A. Selectia Bazata pe Calitate si Cost. Cu exceptia celor specificate in
Partea B a acestei Sectiuni, serviciile de consultanta vor fi achizitionate pe
baza contractelor atribuite pe baza Selectiei Bazate pe Calitate si Cost.
Pentru scopurile paragrafului 2.7 din Ghidul pentru Servicii de Consultanta,
lista scurta a consultantilor pentru serviciile estimate a costa mai putin
decat echivalentul a 200.000 dolari SUA pe contract poate cuprinde in
totalitate consultanti locali.
B. Alte proceduri
1. Selectia in cazul unui buget fix. Serviciile pentru obiectivele care,
dupa cum agreeaza Banca, indeplinesc conditiile paragrafului 3.5 din Ghidul
Serviciilor de Consultanta pot fi achizitionate pe baza contractelor atribuite
pe baza unui Buget Fix in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 si 3.5 din
Ghidul pentru Servicii de Consultanta.
2. Selectia bazata pe costul cel mai mic. Serviciile pentru obiectivele
care, dupa cum agreeaza Banca, indeplinesc conditiile paragrafului 3.6 din
Ghidul pentru Servicii de Consultanta pot fi achizitionate pe baza contractelor
atribuite pe baza selectiei bazate pe costul cel mai mic, in conformitate cu
prevederile paragrafului 3.1 si 3.6 din Ghidul pentru Servicii de Consultanta.
3. Selectia bazata pe calificarea consultantilor. Serviciile estimate a
costa sub echivalentul a 200.000 dolari SUA pe contract pot fi achizitionate pe
baza contractelor incheiate pe baza prevederilor paragrafelor 3.1, 3.7 si 3.8
din Ghidul pentru Servicii de Consultanta.
4. Selectia cu sursa unica. Serviciile pentru obiectivele din situatiile
care indeplinesc conditiile paragrafului 3.10 din Ghidul pentru Servicii de
Consultanta pentru Selectia cu sursa unica, pot fi, dupa avizul initial al
Bancii, procurate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.9 pana la 3.13
din Ghidul pentru Servicii de Consultanta.
5. Consultantii individuali. Serviciile pentru activitati care indeplinesc
conditiile stabilite in prima propozitie din paragraful 5.1 din Ghidul pentru
Servicii de Consultanta pot fi achizitionate in cadrul contractelor atribuite
consultantilor individuali in conformitate cu prevederile paragrafelor 5.2 pana
la 5.3 din Ghidul pentru Servicii de Consultanta. In conditiile descrise la
paragraful 5.4 din Ghidul pentru Servicii de Consultanta, astfel de contracte
pot fi atribuite consultantilor individuali pe baza de sursa unica, cu
aprobarea prealabila a Bancii.
Sectiunea a IV-a
Revizuirea de catre Banca a deciziilor de achizitie
Planul de achizitii va stabili acele contracte care vor face obiectul
revizuirii prealabile a Bancii. Toate celelalte contracte vor face obiectul
revizuirii ulterioare a Bancii.
ANEXA 1
la anexa 4
Prevederi obligatorii pentru achizitii in cadrul contractelor finantate de
Banca, care fac obiectul Licitatiei Nationale Competitive
Contractele pentru bunuri pentru care anexa 4 la Acordul de imprumut
permite achizitia in cadrul paragrafelor 3.3 si 3.4 din Ghidul de achizitii,
pot fi procurate in conformitate cu prevederile legilor si reglementarile
nationale, cu urmatoarele exceptii:
A. Proceduri
Procedura pentru atribuirea unui contract de achizitie publica prin
licitatie deschisa, definita la art. 9 din Ordonanta de urgenta privind
achizitiile publice nr. 60/2001, cu modificarile ulterioare, va fi respectata
in toate cazurile, indiferent de valoare. Invitatiile la licitatie vor fi
publicate cel putin intr-un ziar de circulatie nationala sau in Monitorul
Oficial, asigurand o perioada de cel putin treizeci (30) de zile pentru
pregatirea si depunerea ofertelor.
B. Evaluarea calificarii ofertantilor
In cazurile in care nu este utilizata pre-calificarea, calificarea
ofertantului care este recomandat pentru atribuirea contractului va fi evaluata
prin post-calificare, luandu-se in considerare minima experienta, cerintele
tehnice si financiare care vor fi enuntate explicit in documentele de
licitatie.
C. Participarea societatilor comerciale proprietate de stat
Societatile comerciale proprietate de stat din Romania vor fi eligibile
pentru a participa ca ofertanti doar daca dovedesc ca sunt autonome din punct
de vedere juridic si financiar, functioneaza dupa legile comerciale si nu sunt
institutii dependente de autoritatea contractanta. Mai mult, se vor supune
acelorasi cerinte privind participarea la licitatie si buna executie ca si
ceilalti ofertanti.
D. Documente de licitatie
Autoritatile contractante vor folosi documente de licitatie standard
corespunzatoare pentru achizitia de bunuri si servicii, care vor contine
proiectul de contract si conditiile contractului acceptabile pentru Banca.
Instructiunile de licitatie vor stipula clar ca discount-ul, daca exista,
trebuie declarat de catre ofertant fie intr-o scrisoare de inaintare fie in
formularul de oferta. In cazul societatilor mixte, documentele de licitatie vor
stipula raspunderea solidara si individuala a partenerilor care fac parte din
societatea mixta.
E. Prezentarea ofertelor, deschiderea si evaluarea, atribuirea contractului
(a) Ofertele trebuie prezentate intr-un singur plic continand informatiile
de calificare ale ofertantului, ofertele tehnice si de pret (financiare), care
vor fi deschise in sedinta publica de deschidere a ofertelor.
(b) Ofertele vor fi deschise in public imediat dupa termenul limita pentru
depunerea ofertelor. Nici o oferta nu va fi respinsa in timpul sedintei de
deschidere. Numele ofertantului, valoarea totala a fiecarei oferte si orice
discount-uri vor fi citite cu voce tare si inregistrate in minuta sesiunii de
deschidere a ofertelor. Orice discount care nu a fost mentionat in scrisoarea
de inaintare sau in formularul de oferta nu va fi luat in considerare la
evaluare.
(c) Evaluarea ofertelor trebuie facuta in stricta concordanta cu criteriile
cuantificabile valoric, specificate in documentele de licitatie si nu se vor
utiliza sisteme de punctare bazate pe un algoritm de calcul sau punctarea pe
baza ofertei celei mai avantajoase din punct de vedere tehnico-economic.
(d) Extinderea valabilitatii ofertei poate fi permisa o singura data, doar
pentru maximum treizeci (30) de zile. Nu vor fi cerute alte prelungiri fara
acordul prealabil al Bancii.
(e) Contractele trebuie adjudecate ofertantilor calificati care au depus
oferta cu cel mai scazut pret de evaluare si care a indeplinit conditiile
impuse.
(f) Nu va fi acordata nici o marja de preferinta in cadrul licitatiei
nationale competitive.
(g) Nu se vor organiza negocieri, chiar si cu ofertantul cu cel mai mic
pret de evaluare, fara acordul prealabil al Bancii.
(h) Rezultatele evaluarii si numele ofertantului castigator vor fi
publicate.
F. Ajustarile de pret
Contractele de lunga durata (de ex. de mai mult de optsprezece (18) luni)
vor contine o clauza corespunzatoare de ajustare de pret.
G. Respingerea tuturor ofertelor
(a) Nu vor fi respinse toate ofertele si nu vor fi solicitate noi oferte
fara avizul prealabil si in scris al Bancii.
(b) Cand numarul ofertelor primite este mai mic de doua, nu se va relua
procedura de achizitie fara acordul prealabil al Bancii.
H. Garantii
Nu va fi facuta nici o plata in avans contractorilor fara o scrisoare de
garantie adecvata pentru plata avansului. Formularea continutului unor astfel
de garantii va fi inclusa in documentele de licitatie si va fi agreata de
Banca.
ANEXA 5
Programul de implementare
Partea A: Managementul Proiectului
1. Imprumutatul va delega responsabilitatea realizarii Proiectului catre
MCTI.
2. Pentru a permite MCTI sa implementeze in mod eficient Proiectul, nu mai
tarziu de (30) zile dupa data intrarii in efectivitate, va fi infiintata o UMP
cu personal si resurse adecvate. Prin urmare UMP va fi mentinuta cu personal si
resurse adecvate pe toata durata Proiectului. UMP va avea personal
administrativ si tehnic, si, daca e necesar, personalul tehnic va fi localizat
in cadrul altor ministere ale Imprumutatului care colaboreaza cu MCTI in
implementarea Proiectului. UMP va fi, printre altele, responsabil pentru
managementul financiar, achizitii, plati si pregatirea rapoartelor de progres
si a rapoartelor anuale cu privire la Proiect.
3. Pentru o coordonare de ansamblu, Imprumutatul va mentine, sub conducerea
MCTI al Imprumutatului, Comitetul de Coordonare a Proiectului (CCP) incluzand
reprezentanti de inalt nivel din diverse ministere si agentii ale
Imprumutatului implicate in pregatirea si implementarea Proiectului. CCP,
printre altele, va stabili directiile strategice si liniile directoare ale
Proiectului si va aproba MOP.
4. MOP, satisfacator pentru Banca, va fi aprobat de Comitetul de Coordonare
a Proiectului si va fi adoptat de catre Imprumutat prin MCTI.
5. Imprumutatul, prin MCTI, va lua masurile necesare pentru implementarea
Proiectului in conformitate cu MOP si nu va modifica, suspenda, abroga, contramanda
sau renunta la nici o prevedere din MOP fara acceptul prealabil al Bancii.
Partea B: Implementarea Programului de finantare nerambursabila din Partea
C.2 a Proiectului
1. Imprumutatul, prin MCTI, va implementa Programul de finantare nerambursabila
in concordanta cu prevederile din MOP si procedurile pentru selectia
beneficiarilor si a sub-proiectelor, precum si conform principalilor termeni si
conditii ale acordurilor ce vor fi incheiate cu beneficiarii.
2. Imprumutatul, prin MCTI, se va asigura ca beneficiarul oricaror sume din
cadrul Programului de finantare nerambursabila va realiza sub-proiectul in
concordanta cu acordul incheiat, graficul de realizare si bugetul.
Partea C: Rapoarte si Monitorizare
Imprumutatul, prin MCTI:
(a) va mentine politici si proceduri adecvate care sa-i permita sa
monitorizeze si sa evalueze permanent, conform indicatorilor acceptati de
Banca, realizarea Proiectului si indeplinirea obiectivelor acestuia;
(b) va elabora, conform termenilor de referinta satisfacatori Bancii, si va
furniza Bancii, la data sau in jurul datei de 30 mai 2008, un raport
intermediar care sa integreze rezultatele activitatii de monitorizare si
evaluare, desfasurata in conformitate cu prevederile subparagrafului a) al acestui
paragraf, privind progresul inregistrat in realizarea Proiectului in perioada
anterioara datei raportului mentionat si stabilirea masurilor recomandate
pentru asigurarea realizarii eficiente a Proiectului, precum si atingerea
obiectivelor acestuia in perioada care urmeaza acestei date; si
(c) va analiza impreuna cu Banca, pana la data de 30 iunie 2008, sau orice
alta data ulterioara stabilita de Banca, raportul la care se face referire in
subparagraful (b) al acestui paragraf, si, in continuare, va lua masurile
necesare pentru a se asigura finalizarea eficienta a Proiectului si realizarea
obiectivelor acestuia, pe baza concluziilor si recomandarilor din raportul
mentionat si a sugestiilor Bancii.
ANEXA 6
Contul Special
1. Pentru scopurile acestei anexe:
(a) termenul "Categorii eligibile" inseamna Categoriile (1), (2),
(3), (4), (5), (6) si (7) stabilite in tabelul din paragraful 1 al anexei 1 la
prezentul Acord;
(b) termenul "cheltuieli eligibile" inseamna cheltuielile pentru
acoperirea costurilor rezonabile ale bunurilor si lucrarilor Proiectului si
care vor fi finantate din sumele Imprumutului alocate periodic categoriilor
eligibile in conformitate cu prevederile anexei 1 la prezentul Acord; si
(c) termenul "Alocatie autorizata" inseamna suma de 3.000.000
dolari SUA care urmeaza sa fie trasa din Contul Imprumutului si depozitata in
Contul Special conform prevederilor paragrafului 3 (a) al acestei anexe, cu
mentiunea ca totusi, daca Banca nu stabileste altfel, Alocatia Autorizata va fi
limitata la suma de 1.500.000 dolari SUA pana cand suma cumulata a tragerilor
din Contul Imprumutului impreuna cu suma totala neutilizata a tuturor
angajamentelor speciale emise de Banca conform Sectiunii 5.02 din Conditiile
Generale va fi egala sau mai mare decat echivalentul a 6.000.000 dolari SUA.
2. Platile din Contul Special vor fi efectuate exclusiv pentru cheltuieli
eligibile in conformitate cu prevederile prezentei anexe, inclusiv platile
directe in moneda locala prin transferuri facute in conturile furnizorilor si
contractorilor, deschise la banci comerciale, in concordanta cu regulile si
procedurile acceptate de Banca.
3. Dupa ce Banca a primit dovada satisfacatoare ca a fost deschis Contul
Special, tragerile Alocatiei Autorizate si tragerile ulterioare pentru
realimentarea Contului Special se vor face dupa cum urmeaza:
(a) Pentru tragerea Alocatiei Autorizate, Imprumutatul, prin MCTI, va
trimite Bancii o cerere sau cereri de depozit in Contul Special al unei/unor
sume care nu depasesc, cumulat, Alocatia Autorizata. Pe baza fiecarei astfel de
cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din Contul Imprumutului si va
depune in Contul Special suma sau sumele respective, asa cum a fost solicitat
de Imprumutat, prin MCTI.
(b) (i) Pentru realimentarea Contului Special, Imprumutatul, prin MCTI, va
trimite Bancii cereri de tragere in Contul Special la intervalele pe care le va
mentiona Banca.
(ii) Inainte de sau la data fiecarei astfel de cereri, Imprumutatul, prin
MCTI, va transmite Bancii documentele sau alte dovezi necesare, in conformitate
cu paragraful 4 al acestei anexe, pentru plata sau platile in legatura cu care
a fost solicitata realimentarea. Pe baza fiecarei astfel de cereri, Banca, in numele
Imprumutatului, va trage din Contul Imprumutului si va depune in Contul Special
suma pe care Imprumutatul, prin MCTI, a solicitat-o si despre care se
demonstreaza prin documentele si dovezile respective ca a fost platita din
Contul Special pentru cheltuieli eligibile. Fiecare astfel de depozit in Contul
Special va fi tras de Banca din Contul Imprumutului, in cadrul categoriei
eligibile respective si in sumele echivalente respective, dupa cum au fost
justificate prin documentele mentionate si prin alte dovezi.
4. Pentru fiecare plata efectuata de catre Imprumutat prin MCTI din Contul
Special, Imprumutatul va furniza Bancii, la un interval pe care Banca il va
solicita in mod rezonabil, toate documentele si alte dovezi evidentiind ca
plata respectiva a fost efectuata exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
5. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 3 al acestei anexe, nu i se
va solicita Bancii sa efectueze alte depozite in Contul Special:
(a) daca Banca stabileste oricand ca toate tragerile care urmeaza ar trebui
efectuate de catre Imprumutat direct din Contul Imprumutului in conformitate cu
prevederile art. V din Conditiile Generale si ale paragrafului a) al Sectiunii
2.02 din prezentul Acord;
(b) daca Imprumutatul nu a furnizat Bancii, in perioada mentionata in
Sectiunea 4.01 b) (ii) din acest Acord, oricare dintre rapoartele de audit
solicitate a fi trimise Bancii, asa cum specifica sectiunea mentionata, in
legatura cu auditul inregistrarilor si conturilor aferente Contului Special;
(c) daca Banca notifica oricand Imprumutatului intentia sa de a suspenda,
in intregime sau partial, dreptul Imprumutatului de a efectua trageri din
Contul Imprumutului, in baza prevederilor Sectiunii 6.02 din Conditiile
Generale; sau
(d) din momentul in care suma totala neutilizata din Imprumut, alocata
categoriilor eligibile, minus suma totala neutilizata din angajamentele
speciale emise de Banca in conformitate cu Sectiunea 5.02 din Conditiile
Generale, va fi egala cu echivalentul dublului Alocatiei Autorizate.
Dupa aceasta, tragerea din Contul Imprumutului a sumei neutilizate ramasa
din Imprumut pentru categoriile eligibile, va urma procedurile pe care Banca le
va notifica Imprumutatului. Aceste trageri ulterioare vor fi efectuate numai
dupa ce si cu conditia ca Banca sa se fi declarat satisfacuta, la data
notificarii, cu documentatia care evidentiaza ca toate sumele care vor ramane
depozitate in Contul Special vor fi utilizate pentru plati aferente
cheltuielilor eligibile.
6. (a) Daca Banca va constata oricand ca oricare dintre platile din Contul
Special: (i) a fost efectuata pentru o cheltuiala sau intr-o suma care nu este
eligibila in conformitate cu paragraful 2 al acestei anexe; sau (ii) nu a fost
justificata cu documentele furnizate Bancii, Imprumutatul, urmare notificarii
Bancii: (A) va oferi documentele justificative aditionale pe care Banca le
poate solicita; sau (B) va depune in Contul Special (sau, daca Banca va
solicita astfel, va rambursa Bancii) o suma egala cu suma unei astfel de plati
sau a partii acesteia care nu este eligibila sau justificata. Numai daca Banca
nu va stabili altfel, nici o alta tragere in Contul Special nu va mai fi
efectuata pana cand Imprumutatul nu va transmite documentele respective sau nu
va depune sau nu o va rambursa suma respectiva, dupa cum este cazul.
(b) Daca Banca va constata ca orice suma neutilizata din Contul Special nu
va fi solicitata pentru acoperirea unor cheltuieli ulterioare aferente
cheltuielilor eligibile, Imprumutatul va rambursa Bancii, suma neutilizata
respectiva, imediat dupa ce a primit notificarea din partea Bancii.
(c) Imprumutatul poate rambursa Bancii, la notificarea acesteia, toate sau
o parte din fondurile depozitate in Contul Special.
(d) Rambursarile catre Banca, efectuate in conformitate cu paragraful 6 a),
b) sau c) din aceasta anexa, vor fi creditate in Contul Imprumutului pentru
trageri ulterioare sau pentru anulare, in conformitate cu prevederile relevante
ale prezentului Acord, incluzand Conditiile Generale.
|