ORDONANTA DE URGENTA Nr. 192 din 12 decembrie 2002
privind reglementarea drepturilor de natura salariala ale functionarilor
publici
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 949 din 24 decembrie 2002
In temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutie,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Dispozitiile prezentei ordonante de urgenta se aplica in anul 2003 functionarilor
publici din autoritatile si institutiile publice finantate integral sau partial
de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si
bugetele fondurilor speciale.
Art. 2
(1) Din fondurile bugetare alocate prin bugetul de stat, bugetul
asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale
ordonatorii principali de credite repartizeaza pentru aparatul propriu si
pentru unitatile subordonate sumele destinate cheltuielilor cu salariile, in vederea
realizarii atributiilor autoritatii sau institutiei publice.
(2) Gestiunea sistemului de salarizare a functionarilor publici se asigura
de fiecare ordonator principal de credite, cu incadrarea in resursele
financiare alocate anual si in numarul de posturi aprobate potrivit legii.
Art. 3
Monitorizarea si controlul aplicarii prevederilor legale privind
salarizarea functionarilor publici se realizeaza de catre Ministerul
Administratiei Publice prin Agentia Nationala a Functionarilor Publici,
Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale si Ministerul Finantelor Publice,
potrivit atributiilor din domeniul de activitate al acestor institutii, cu
exceptia autoritatilor prevazute la art. 101 din Legea nr. 188/1999 privind
Statutul functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare.
CAP. 2
Elementele sistemului de salarizare
Art. 4
(1) Sistemul de salarizare a functionarilor publici, stabilit conform
prezentei ordonante de urgenta, are in vedere urmatoarele:
a) crearea unui sistem unitar de salarizare aplicabil tuturor
functionarilor publici;
b) crearea unei ierarhizari a sistemului de salarizare pe categorii, clase
si grade;
c) salarizarea functionarilor publici in raport cu activitatea depusa si cu
importanta acesteia.
(2) Sistemul de salarizare cuprinde salariile de baza, sporurile, premiile,
stimulentele si alte drepturi.
Salarii de baza
Art. 5
(1) Salariile de baza se stabilesc in mod diferentiat, avandu-se in vedere
realizarea unei ierarhii juste si motivate in sistem de cariera, in raport cu
natura competentelor, cu activitatea desfasurata si cu importanta ei,
corespunzator cerintelor categoriei, clasei si gradului functiei publice.
(2) In cadrul fiecarei categorii salariile de baza se diferentiaza pe 3
clase, iar in cadrul acestora pe 3 grade, astfel incat sa se asigure
posibilitatea diferentierii salariilor de baza individuale in raport cu nivelul
pregatirii profesionale a fiecarei persoane si cu experienta acesteia in
activitate.
(3) In cadrul fiecarei clase diferentierea salariilor de baza se face pe un
numar de 3 grade, asigurandu-se diferentierea salariilor de baza individuale
atat in raport cu conditiile prevazute de lege pentru avansarea in grad, cat si
cu calitatile personale dovedite in activitate.
(4) Pentru functiile cu acelasi nivel de studii, specifice diferitelor
domenii de activitate bugetara, salariile de baza se diferentiaza in raport cu
raspunderea si importanta sociala a domeniului de activitate, cu prioritatile
de dezvoltare sau de crestere a calitatii serviciilor in anumite domenii,
precum si cu necesitatile de atragere a personalului de specialitate spre
anumite activitati.
(5) Salariile de baza se diferentiaza si in raport cu nivelul la care se
presteaza activitatea, respectiv la nivel central sau la nivel local.
(6) Functionarii publici care ocupa functii publice specifice, aprobate
potrivit legii, sunt salarizati prin asimilare cu functiile publice prevazute
in anexele la prezenta ordonanta de urgenta. Stabilirea asimilarii salarizarii
functionarilor publici care ocupa functii publice specifice se face in raport
cu categoria, clasa si gradul functiei publice respective, prin ordin sau
dispozitie a conducatorului autoritatii sau institutiei publice.
Art. 6
(1) Salariile de baza si indemnizatiile de conducere pentru functiile
publice din aparatul Administratiei Prezidentiale, Parlamentului, Guvernului,
Curtii Supreme de Justitie, Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie,
Curtii Constitutionale, Consiliului Legislativ, Consiliului Concurentei,
Avocatului Poporului, Curtii de Conturi, Consiliului National pentru Studierea
Arhivelor Securitatii si Consiliului National al Audiovizualului sunt prevazute
in anexa nr. I.
(2) Salariile de baza si indemnizatiile de conducere pentru functiile
publice din aparatul propriu al ministerelor, celorlalte organe de specialitate
ale administratiei publice centrale, al Casei Nationale de Pensii si Alte
Drepturi de Asigurari Sociale, al Inspectiei Muncii, al Casei Nationale de
Asigurari de Sanatate si al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca
sunt prevazute in anexa nr. II.
(3) Salariile de baza si indemnizatiile de conducere pentru functiile
publice din aparatul propriu al prefecturilor, al institutiilor subordonate
autoritatilor sau institutiilor publice centrale, al serviciilor publice
descentralizate ale ministerelor si ale altor organe de specialitate ale
administratiei publice centrale din unitatile administrativ-teritoriale, inspectoratelor
teritoriale de munca, caselor de asigurari de sanatate judetene si a
municipiului Bucuresti, al Casei de Asigurari de Sanatate a Apararii, Ordinii
Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti, al Casei
Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si
Locuintei, al caselor judetene de pensii si a municipiului Bucuresti, al
agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca si a municipiului
Bucuresti, precum si din aparatul propriu al consiliilor judetene si al
Consiliului General al Municipiului Bucuresti sunt prevazute in anexa nr. III.
(4) Salariile de baza si indemnizatiile de conducere pentru functiile
publice din aparatul propriu al consiliilor locale si al institutiilor din
subordinea consiliilor judetene sau consiliilor locale sunt prevazute in anexa
nr. IV.
Art. 7
(1) Pentru functionarii publici care ocupa o functie de conducere salariul
de baza este cel corespunzator functiei de executie in care acesta este
incadrat, la care se adauga o indemnizatie de conducere, care face parte din
salariul de baza si care constituie baza de calcul pentru sporuri si alte
drepturi care se acorda in raport cu salariul de baza, diferentiata in raport
cu raspunderea functiei de conducere, cu marimea compartimentului condus,
precum si cu ponderea activitatii de conducere fata de cea de executie.
(2) Indemnizatia de conducere se stabileste la incadrarea in functie de
catre ordonatorul de credite si este stabilita in procent fix din salariul de
baza corespunzator functiei de executie, cu exceptia functiilor publice de
conducere prevazute in anexele nr. I - IV, ale caror salarii de baza cuprind si
indemnizatia de conducere.
(3) Indemnizatia de conducere se acorda si functionarilor publici care
conduc sau coordoneaza programe/proiecte, pe perioada de derulare a acestora,
prevazute in programul de activitate al institutiei, stabilita de ordonatorul
de credite, in raport de complexitatea programului/proiectului condus sau
coordonat.
Art. 8
(1) Pentru rezultate deosebite obtinute in activitatea desfasurata
ordonatorul de credite poate acorda, in limita a 20% din numarul total al
functionarilor publici, prevazut in statul de functii, un salariu de merit
lunar de pana la 15% din salariul de baza, care face parte din acesta si care
constituie baza de calcul pentru sporuri si alte drepturi care se acorda in
raport cu salariul de baza. Salariile de merit se vor acorda functionarilor
publici incadrati pe functii de executie in proportie de doua treimi din
numarul total stabilit in conditiile prezentului alineat. Ordonatorii
principali de credite care au in subordine unitati bugetare cu un numar redus
de posturi pot aproba ca incadrarea in numarul maxim de beneficiari de salariu
de merit si in proportiile stabilite pentru functiile de executie sa se faca la
nivelul unitatilor respective luate impreuna; repartizarea numarului de
beneficiari de salariu de merit pe unitatile luate in calcul, in acest caz, se
face de catre ordonatorul principal de credite.
(2) Functionarii publici care beneficiaza de salariu de merit se stabilesc
in fiecare an, dupa aprobarea bugetelor anuale, pe baza rezultatelor obtinute
in activitatea desfasurata in perioada anterioara.
(3) Pot beneficia de salarii de merit functionarii publici care nu au fost
sanctionati disciplinar. Ordonatorii de credite pot stabili, cu avizul
consultativ al comisiei paritare, criterii suplimentare pentru acordarea
salariilor de merit.
(4) Pentru functionarii publici nou-angajati salariul de merit se poate
acorda dupa o perioada de cel putin 6 luni de la angajare.
(5) Functionarii publici debutanti nu pot beneficia de salariu de merit pe
perioada respectiva.
Art. 9
(1) Incadrarea pe o functie publica de executie sau de conducere, precum si
avansarea in grad, clasa sau categorie, dupa caz, se fac potrivit prevederilor
Legii nr. 188/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, salariile de
baza fiind cele din prezenta ordonanta de urgenta.
(2) Pentru indeplinirea atributiilor ce revin unor posturi pe care sunt
incadrati functionari publici si care devin temporar vacante, potrivit legii,
pot fi angajate cu contract individual de munca, pe perioada determinata, alte
persoane care indeplinesc conditiile prevazute de fisa postului.
(3) Promovarea in conditiile legii a persoanelor incadrate pe functia de
debutant, precum si a celor care au absolvit studii de nivel superior in
specialitatea in care isi desfasoara activitatea se face prin transformarea
postului pe care acestea sunt incadrate intr-un post de nivel superior.
(4) Absolventii invatamantului superior de lunga sau de scurta durata,
care, la data trecerii pe functia corespunzatoare studiilor absolvite, erau
incadrati pe functii cu nivel de studii inferior, se incadreaza pe functia si
categoria corespunzatoare studiilor absolvite, la clasa si gradul care sa
asigure o crestere de pana la 20% a salariului de baza avut.
(5) Posturile vacante aferente functiilor publice pot fi transformate in
posturi de nivel inferior cu avizul Ministerului Administratiei Publice, prin
Agentia Nationala a Functionarilor Publici, si al Ministerului Finantelor
Publice. Fac exceptie de la aviz autoritatile prevazute la art. 101 din Legea
nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu modificarile si
completarile ulterioare.
CAP. 3
Sporuri
Art. 10
(1) Functionarii publici salarizati potrivit prezentei ordonante de urgenta
beneficiaza, la functia de baza, de un spor de vechime in munca de pana la 25%,
calculat la salariul de baza, corespunzator timpului lucrat in program normal
de lucru, astfel:
_____________________________________________________
Transe de vechime in munca Cota din salariul de baza
_____________________________________________________
intre 3 si 5 ani 5%
de la 5 la 10 ani 10%
de la 10 la 15 ani 15%
de la 15 la 20 ani 20%
peste 20 de ani 25%
_____________________________________________________
(2) Sporul corespunzator vechimii in munca se plateste cu incepere de la
data de intai a lunii urmatoare celei in care s-a implinit vechimea in munca,
prevazuta la transa respectiva.
Art. 11
Functionarii publici care, potrivit programului normal de lucru, isi
desfasoara activitatea in timpul noptii, intre orele 22,00 si 6,00,
beneficiaza, pentru orele lucrate in acest interval, de un spor pentru munca
prestata in timpul noptii de 25% din salariul de baza, daca timpul astfel
lucrat reprezinta cel putin jumatate din programul normal lunar de lucru.
Art. 12
(1) Orele prestate peste durata normala a timpului de lucru de functionarii
publici incadrati in functii de executie se vor plati cu un spor din salariul
de baza, astfel:
a) 50% din salariul de baza pentru primele doua ore de depasire a duratei
normale a zilei de lucru;
b) 100% din salariul de baza pentru orele urmatoare. Cu spor de 100% se
platesc si orele lucrate in zilele de repaus saptamanal sau in celelalte zile
in care, in conformitate cu reglementarile in vigoare, nu se lucreaza.
(2) Munca prestata potrivit alin. (1) poate fi compensata cu timp liber
corespunzator, la cererea functionarului public, in conditiile in care orele nu
au fost platite.
(3) Munca peste durata normala a timpului de lucru poate fi prestata si
sporurile prevazute la alin. (1) se pot plati numai daca efectuarea orelor
suplimentare a fost dispusa in scris de seful ierarhic, fara a se depasi 120 de
ore anual. In cazuri cu totul deosebite se poate aproba efectuarea orelor
suplimentare si peste acest plafon, dar nu mai mult de 360 de ore anual, cu
aprobarea ordonatorului de credite si cu avizul organizatiilor sindicale
reprezentative la nivel de unitate sau, dupa caz, cu avizul reprezentantilor
functionarilor publici, acolo unde nu sunt astfel de organizatii sindicale.
Art. 13
Functionarii publici care poseda titlul stiintific de "doctor"
beneficiaza de un spor pentru titlul stiintific de 15% din salariul de baza,
daca isi desfasoara activitatea in domeniul pentru care poseda titlul
stiintific respectiv.
Art. 14
(1) De la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta sporul
de confidentialitate prevazut de reglementarile in vigoare se acorda numai
pentru personalul din cadrul Administratiei Prezidentiale, Oficiului
Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat, Consiliului National
pentru Studierea Arhivelor Securitatii, Ministerului Afacerilor Externe si
Departamentului de Comert Exterior.
(2) Categoriile de personal, cuantumurile sporului de confidentialitate, in
limitele prevazute de lege si conditiile de acordare se stabilesc, cu
incadrarea in cheltuielile de personal prevazute in bugetul aprobat, prin ordin
al ordonatorului principal de credite.
CAP. 4
Premii
Art. 15
(1) Ordonatorii de credite pot acorda premii lunare in limita a 10% din
cheltuielile cu salariile aferente functiilor publice, cu incadrarea in
fondurile aprobate anual prin buget cu aceasta destinatie. Premiile se pot
acorda in cursul anului functionarilor publici care au realizat sau au
participat direct la obtinerea unor rezultate in activitate, apreciate ca
valoroase. Sumele neconsumate pot fi utilizate in lunile urmatoare, in cadrul
aceluiasi an bugetar.
(2) In cazurile in care se realizeaza economii prin reducerea cheltuielilor
cu salariile, ordonatorii principali de credite pot aproba acordarea de premii
in cursul anului din economiile realizate, in limita a 5% din cheltuielile cu
salariile aferente functiilor publice prevazute in bugetul aprobat, pentru
functionarii publici din aparatul propriu si din unitatile subordonate, fara a
depasi valoarea economiilor realizate.
(3) Premiile individuale se stabilesc de catre ordonatorii de credite, in
limita sumelor alocate cu aceasta destinatie de catre ordonatorii principali de
credite, cu avizul organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate
sau, dupa caz, cu avizul reprezentantilor functionarilor publici, acolo unde nu
sunt astfel de organizatii sindicale.
Art. 16
(1) Pentru activitatea desfasurata functionarii publici beneficiaza de un
premiu anual egal cu salariul mediu lunar de baza, realizat in anul pentru care
se face premierea.
(2) Pentru functionarii publici care nu au lucrat tot timpul anului premiul
se acorda proportional cu perioada in care au lucrat, luandu-se in calcul media
salariilor de baza lunare, realizate in perioada in care au desfasurat
activitate, raportata la perioada intregului an.
(3) Plata premiului anual se va face pentru toti functionarii publici
salarizati potrivit prezentei ordonante de urgenta, incepand cu luna ianuarie a
anului urmator.
(4) Ordonatorii de credite pot reduce sau anula premiul anual in cazul
functionarilor publici care in cursul anului au fost sanctionati disciplinar.
Art. 17
Autoritatile si institutiile publice care, potrivit legii, au dreptul sa
procedeze la confiscarea si valorificarea de bunuri sau sa aplice si sa
incaseze penalitati pot constitui un fond de stimulare a functionarilor publici
in limitele prevazute de dispozitiile legale in vigoare. Modul de constituire
din fiecare sursa si conditiile de utilizare a fondului se stabilesc prin
hotarare a Guvernului. Stabilirea stimulentelor individuale se va face cu
avizul organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, dupa
caz, cu avizul reprezentantilor functionarilor publici, acolo unde nu sunt
astfel de organizatii sindicale.
CAP. 5
Alte drepturi
Art. 18
Pe perioada in care functionarii publici sunt trimisi in delegare in alte
localitati decat cea in care isi desfasoara activitatea, autoritatile sau
institutiile publice le acorda indemnizatii de delegare si le deconteaza
cheltuielile de transport si de cazare, in conditiile stabilite pentru
personalul din institutiile publice.
Art. 19
(1) Functionarii publici numiti temporar intr-o functie publica de
conducere pe o perioada mai mare de 30 de zile calendaristice primesc pe langa
salariul de baza al functiei de executie in care sunt incadrati si indemnizatia
corespunzatoare functiei publice de conducere pe care o preiau.
(2) Functionarii publici pot fi numiti temporar intr-o functie publica de
conducere, potrivit alin. (1), numai pana la ocuparea acesteia prin concurs,
potrivit legii.
(3) Prevederile prezentului articol se aplica, in mod corespunzator,
persoanelor angajate cu contract individual de munca potrivit art. 9 alin. (2).
Art. 20
(1) Pe durata delegarii, detasarii sau trecerii temporare intr-o alta
activitate functionarii publici in cauza isi pastreaza functia, clasa si gradul
avute anterior.
(2) Cand detasarea sau trecerea temporara in alta activitate se face pe o
functie publica la care este stabilit un salariu de baza mai mare, functionarii
publici detasati sau trecuti temporar in alta activitate au dreptul la acest
salariu in conditiile prevazute de lege.
(3) Pe perioada detasarii sau trecerii temporare in alta activitate
functionarii publici primesc, pe langa salariul de baza stabilit potrivit alin.
(1) si (2), si celelalte drepturi ce se acorda personalului din autoritatea sau
institutia publica respectiva.
(4) Drepturile ce se acorda pe timpul detasarii sau trecerii temporare in
alta activitate se suporta de catre autoritatea, institutia publica sau
unitatea unde functionarul public respectiv isi desfasoara activitatea.
Art. 21
(1) Functionarul public mutat, in cadrul aceleiasi autoritati, institutii
publice sau unitati, in alta localitate are dreptul la:
a) rambursarea costului transportului pentru el si membrii familiei sale,
precum si pentru bunurile din gospodaria sa;
b) plata unei indemnizatii egale cu salariul de baza net din ultima luna;
c) un concediu platit de 5 zile lucratoare, in vederea mutarii efective,
acordat la cererea sa.
(2) Mutarea in alta localitate se va putea face, in toate cazurile, numai
cu asigurarea unei locuinte de serviciu, in conditiile legii.
(3) De drepturile prevazute la alin. (1) beneficiaza si functionarii
publici care solicita sa fie transferati in alta unitate situata intr-o
localitate diferita decat cea de domiciliu, daca in cererea de transfer s-a
facut aceasta mentiune.
(4) Plata drepturilor respective se suporta de catre autoritatea sau
institutia publica la care se face transferul.
Art. 22
(1) La incadrarea intr-o autoritate, institutie publica sau unitate din
alta localitate decat cea de domiciliu, in primul an de activitate dupa
absolvirea studiilor functionarii publici beneficiaza de o indemnizatie de
instalare egala cu un salariu de baza corespunzator functiei de debutant in
care urmeaza sa fie incadrati.
(2) Indemnizatia de instalare poate fi egala cu doua salarii de baza pentru
acele localitati unde atragerea specialistilor se face cu mare greutate. Lista
localitatilor respective se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea
Ministerului Administratiei Publice, dupa consultarea organizatiilor sindicale
din administratia publica.
(3) Functionarii publici care au beneficiat de indemnizatia de instalare si
care ulterior au demisionat sau au incetat raporturile de munca din motive
imputabile lor inainte de implinirea unui an de la instalare vor restitui, in
conditiile legii, indemnizatia primita, calculata proportional cu perioada
ramasa pana la expirarea termenului de un an.
Art. 23
Functionarii publici au dreptul la concediu de odihna si la alte concedii,
in conditiile legii.
Art. 24
(1) In cazul in care conducatorul autoritatii sau institutiei publice
apreciaza ca studiile sunt utile autoritatii sau institutiei publice in care
functionarul public isi desfasoara activitatea, pe perioada concediului de
studii acordat, in limita a 30 de zile lucratoare anual din acesta,
functionarului public respectiv i se platesc salariul de baza corespunzator
functiei indeplinite si, dupa caz, sporul de vechime.
(2) Functionarii publici care urmeaza o forma de specializare sau
perfectionare pe o durata mai mare de 1 luna, dar nu mai mult de 1 an, si
primesc pe aceasta perioada drepturile salariale, sunt obligati sa se angajeze
in scris ca vor lucra de la 1 la 5 ani in autoritatea sau institutia publica
respectiva. In cazul nerespectarii angajamentului acestia vor restitui
autoritatii sau institutiei publice drepturile salariale primite pe perioada
cursurilor de specializare sau perfectionare, proportional cu timpul ramas pana
la implinirea termenului, precum si celelalte drepturi acordate, pe aceeasi
perioada, de autoritatea sau institutia publica trimitatoare, cu exceptia
cazului in care functionarii publici respectivi nu mai detin functiile publice
din motive neimputabile acestora sau in cazul transferului in interesul
serviciului. Prevederile prezentului alineat se aplica si in situatia prevazuta
la alin. (1).
(3) In afara concediului de odihna functionarii publici au dreptul, in
conditiile legii, la zile de concediu platit in cazul urmatoarelor evenimente
familiale deosebite:
a) casatoria functionarului public - 5 zile lucratoare;
b) nasterea sau casatoria unui copil - 3 zile lucratoare;
c) decesul sotului sau al unei rude ori afin pana la gradul III inclusiv al
functionarului public - 3 zile lucratoare.
CAP. 6
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 25
(1) In anul 2003 salariile de baza pentru functionarii publici incadrati pe
functii, categorii, clase si grade sunt cele prevazute in anexele la prezenta
ordonanta de urgenta.
(2) Nivelurile salariilor de baza prevazute in anexe sunt cele
corespunzatoare pentru lunile octombrie - decembrie 2003. In perioada ianuarie
- septembrie 2003 functionarii publici vor beneficia de 38% din suma aferenta
cresterii totale a salariilor de baza, calculata ca diferenta intre salariile
de baza cuvenite incepand cu luna octombrie 2003, stabilite potrivit alin. (1),
si salariile de baza avute in luna decembrie 2002. In situatia in care pentru
luna ianuarie 2003 suma astfel determinata conduce la un salariu de baza mai
mic decat salariul de baza minim brut pe tara, se va acorda valoarea acestuia.
(3) Salariile de baza calculate pentru prima etapa de majorare potrivit
prevederilor alin. (2) vor fi rotunjite din 1.000 in 1.000 de lei in favoarea
salariatului.
(4) Functionarii publici care in luna decembrie 2002 au un salariu de baza
mai mare decat cel stabilit potrivit alin. (1) isi mentin in continuare salariile
de baza avute.
(5) Pentru functionarii publici care se incadreaza in autoritati sau
institutii publice in perioada 1 ianuarie 2003 - 30 septembrie 2003 salariile
de baza se vor stabili astfel: procentul de crestere de 38% se aplica asupra
diferentei dintre salariul de baza pentru functia respectiva, prevazut in
anexele la prezenta ordonanta de urgenta, si salariul de baza, la limita
maxima, pentru aceeasi functie, stabilit potrivit reglementarilor in vigoare,
pentru luna decembrie 2002.
Art. 26
(1) Solutionarea contestatiilor in legatura cu stabilirea salariilor de
baza, sporurilor, premiilor si a altor drepturi care se acorda potrivit
prevederilor prezentei ordonante de urgenta este de competenta ordonatorilor de
credite.
(2) Contestatiile vor fi depuse in termen de 5 zile de la data luarii la
cunostinta de actul administrativ de stabilire a salariului.
(3) Ordonatorii de credite vor solutiona contestatiile in termen de 10
zile, cu avizul organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate
sau, dupa caz, cu avizul reprezentantilor functionarilor publici, acolo unde nu
sunt astfel de organizatii sindicale.
(4) Impotriva masurilor dispuse potrivit prevederilor alin. (1)
functionarul public se poate adresa instantei de contencios administrativ,
potrivit legii, in termen de 30 de zile de la data comunicarii solutionarii
contestatiei.
Art. 27
Salariile de baza prevazute in prezenta ordonanta de urgenta sunt brute,
impozabile, potrivit legii, si includ majorarea de pana la 8,29%, acordata
potrivit Hotararii Guvernului nr. 403/2001 pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a prevederilor art. 183 din Legea nr. 19/2000 privind
sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale.
Art. 28
Anexele nr. I - IV*) fac parte integranta din prezenta ordonanta de
urgenta.
------------
*) Anexele nr. I - IV sunt reproduse in facsimil.
Art. 29
(1) Prevederile prezentei ordonante de urgenta intra in vigoare la data de
1 ianuarie 2003.
(2) Dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 291/2000 privind
organizarea si functionarea unor ministere, aprobata cu modificari prin Legea
nr. 308/2001, referitoare la salarizarea personalului din aparatul propriu al
unor ministere se aplica, in mod corespunzator, si in anul 2003.
(3) Pana la intrarea in vigoare a hotararii Guvernului prevazute la art. 17
raman aplicabile reglementarile existente privind constituirea si conditiile de
utilizare a fondurilor pentru stimularea personalului.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
Marian Sarbu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
APARATUL ADMINISTRATIEI PREZIDENTIALE, PARLAMENTUI, GUVERNULUI, CURTII
SUPREME DE JUSTITIE, PARCHETULUI DE PE LANGA CURTEA SUPREMA DE JUSTITIE, CURTII
CONSTITUTIONALE, CONSILIULUI LEGISLATIV, CONSILIULUI CONCURENTEI, AVOCATULUI
POPORULUI, CURTII DE CONTURI, CONSILIULUI NATIONAL PENTRU STUDIEREA ARHIVELOR
SECURITATII SI CONSILIULUI NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
A. Salarii de baza pentru functii publice de conducere
__________________________________________________________
|Nr. | Functia publica de conducere | Salariul |
|crt.| | de baza*) |
| | | - lei - |
|____|________________________________________|____________|
| 1 |Sef departament | 26.491.000|
|____|________________________________________|____________|
*) Cuprinde si indemnizatia de conducere.
B. Salarii de baza pentru functii publice de executie
______________________________________________________________________________
|Nr. | Functia publica de executie |Categoria| Clasa | Gradul | Salariul de|
|crt.| | | | | baza
|
| | | | | | - lei -
|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| 1 |Consilier | A | I | 1 |
13.238.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 2 |
12.050.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 3 |
11.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| 2 |Expert | A | a II-a | 1 |
11.820.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 2 |
9.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 3 |
9.100.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 1 |
7.740.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 2 |
6.150.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 3 |
5.500.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | - | debutant |
3.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 3 |Consilier juridic | A | I | 1 |
13.238.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 2 |
12.050.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 3 |
11.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 1 |
11.820.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 2 |
9.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 3 |
9.100.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 1 |
7.740.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 2 |
6.150.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 3 |
5.500.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | - | debutant |
3.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 4 |Auditor | A | I | 1 |
13.238.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 2 |
12.050.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 3 |
11.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 1 |
11.820.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 2 |
9.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 3 |
9.100.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 1 |
7.740.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 2 |
6.150.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 3 |
5.500.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 5 |Referent de specialitate | B | I | 1 |
7.405.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | I | 2 |
6.014.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | I | 3 |
5.403.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a II-a | 1 |
5.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a II-a | 2 |
4.880.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a II-a | 3 |
3.710.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a III-a | 1 |
3.100.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a III-a | 2 |
2.960.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a III-a | 3 |
2.800.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | - | debutant |
2.700.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 6 |Referent | C | I | 1 |
5.403.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | I | 2 |
4.600.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | I | 3 |
3.750.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a II-a | 1 |
3.490.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a II-a | 2 |
3.053.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a II-a | 3 |
2.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a III-a | 1 |
2.800.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a III-a | 2 |
2.750.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a III-a | 3 |
2.650.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | - | debutant |
2.600.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
C. Indemnizatii de conducere
____________________________________________________________________
|Nr. | Functia publica de conducere |Indemnizatia de conducere in |
|crt.| |procente din salariul de baza|
|____|_________________________________|_____________________________|
| 1 |Director general | 55% |
|____|_________________________________|_____________________________|
| 2 |Director | 50% |
|____|_________________________________|_____________________________|
| 3 |Director adjunct | 40% |
|____|_________________________________|_____________________________|
| 4 |Contabil sef | 40% |
|____|_________________________________|_____________________________|
| 5 |Sef sector | 40% |
|____|_________________________________|_____________________________|
| 6 |Sef serviciu | 30% |
|____|_________________________________|_____________________________|
| 7 |Sef birou | 25% |
|____|_________________________________|_____________________________|
ANEXA 2
APARATUL PROPRIU AL MINISTERELOR, CELORLALTE ORGANE DE SPECIALITATE ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE, AL CASEI NATIONALE DE PENSII SI ALTE DREPTURI
DE ASIGURARI SOCIALE, AL INSPECTIEI MUNCII, AL CASEI NATIONALE DE ASIGURARI DE
SANATATE SI AL AGENTIEI NATIONALE PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA
A. Salarii de baza pentru functii publice de conducere
__________________________________________________________
|Nr. | Functia publica de conducere | Salariul |
|crt.| | de baza*) |
| | | - lei - |
|____|________________________________________|____________|
| 1 |Secretar general | 17.370.000|
|____|________________________________________|____________|
| 2 |Secretar general adjunct | 15.384.000|
|____|________________________________________|____________|
| 3 |Comisar general | 15.555.000|
|____|________________________________________|____________|
*) Cuprinde si indemnizatia de conducere.
B. Salarii de baza pentru functii publice de executie
______________________________________________________________________________
|Nr. | Functia publica de executie |Categoria| Clasa | Gradul | Salariul
de|
|crt.| | | | | baza
|
| | | | | | - lei -
|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| 1 |Consilier | A | I | 1 |
8.470.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 2 |
7.405.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 3 |
6.707.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| 2 |Expert | A | a II-a | 1 |
6.013.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 2 |
5.403.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 3 |
5.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 1 |
4.500.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 2 |
4.200.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 3 |
3.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | - | debutant |
3.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 3 |Inspector de specialitate | A | a II-a | 1 |
6.013.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 2 |
5.403.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 3 |
5.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 1 |
4.500.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 2 |
4.200.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 3 |
3.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | - | debutant |
3.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 4 |Consilier juridic | A | I | 1 |
8.470.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 2 |
7.405.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 3 |
6.707.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 1 |
6.013.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 2 |
5.403.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 3 |
5.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 1 |
4.500.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 2 |
4.200.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 3 |
3.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | - | debutant |
3.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 5 |Auditor | A*) | I | 1 |
12.149.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A*) | I | 2 |
9.538.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A*) | I | 3 | 7.796.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 1 |
6.927.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 2 |
5.500.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 3 |
5.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 1 |
4.500.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 2 |
4.100.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 3 |
3.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 6 |Referent de specialitate | B | I | 1 |
7.405.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | I | 2 |
6.014.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | I | 3 | 5.403.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a II-a | 1 |
5.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a II-a | 2 |
4.880.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a II-a | 3 |
3.710.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a III-a | 1 |
3.100.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a III-a | 2 |
2.960.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a III-a | 3 |
2.800.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | - | debutant |
2.700.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 7 |Referent | C | I | 1 |
4.532.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | I | 2 | 3.916.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | I | 3 |
3.545.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a II-a | 1 |
3.266.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a II-a | 2 |
3.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a II-a | 3 |
2.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a III-a | 1 |
2.800.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a III-a | 2 |
2.750.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a III-a | 3 |
2.650.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | - | debutant |
2.600.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 8 |Comisar | A | I | 1 | 8.470.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 2 |
7.405.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 3 |
6.707.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 1 |
6.013.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | - | debutant |
3.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | I | 1 |
6.707.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | I | 2 |
6.013.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | I | 3 |
5.403.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a II-a | 1 |
5.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | - | debutant |
2.700.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | I | 1 |
4.532.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | I | 2 |
4.010.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | I | 3 |
3.661.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a II-a | 1 |
3.314.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | - | debutant |
2.600.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
*) Se utilizeaza si pentru salarizarea controlorilor delegati ai
Ministerului Finantelor Publice la care salariile de baza sunt mai mari cu 20%
. Pentru controlorii delegati ai Ministerului Finantelor Publice, in functie la
data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, salariile de baza,
pentru anul 2003, se vor stabili astfel incat sa se asigure mentinerea
drepturilor salariale avute in luna decembrie 2002.
C. Indemnizatii de conducere
____________________________________________________________________
|Nr. | Functia publica de conducere |Indemnizatia de conducere in |
|crt.| |procente din salariul de baza|
|____|_________________________________|_____________________________|
| 1 |Director general | 55% |
|____|_________________________________|_____________________________|
| 2 |Inspector de stat sef | 55% |
|____|_________________________________|_____________________________|
| 3 |Inspector general de stat | 55% |
|____|_________________________________|_____________________________|
| 4 |Director general adjunct | 50% |
|____|_________________________________|_____________________________|
| 5 |Inspector de stat sef adjunct | 50% |
|____|_________________________________|_____________________________|
| 6 |Inspector general de stat adjunct| 50% |
|____|_________________________________|_____________________________|
| 7 |Comisar general adjunct | 50% |
|____|_________________________________|_____________________________|
| 8 |Director | 50% |
|____|_________________________________|_____________________________|
| 9 |Inspector-sef | 50% |
|____|_________________________________|_____________________________|
| 10 |Director adjunct | 40% |
|____|_________________________________|_____________________________|
| 11 |Inspector-sef adjunct | 40% |
|____|_________________________________|_____________________________|
| 12 |Contabil sef | 40% |
|____|_________________________________|_____________________________|
| 13 |Sef sector | 40% |
|____|_________________________________|_____________________________|
| 14 |Comisar sef divizie | 30% |
|____|_________________________________|_____________________________|
| 15 |Sef serviciu | 30% |
|____|_________________________________|_____________________________|
| 16 |Sef birou | 25% |
|____|_________________________________|_____________________________|
NOTA:
1. Salariile de baza ale personalului vamal sunt mai mari cu 20% fata de
salariile prevazute la punctele 1, 3, 6 si 7 la cap. B din prezenta anexa.
2. Personalul vamal, echivalat potrivit Legii nr. 188/1999, cu modificarile
si completarile ulterioare, beneficiaza si de sporurile si alte drepturi
specifice reglementate prin Statutul personalului vamal si alte dispozitii
legale in vigoare.
ANEXA 3
APARATUL PROPRIU AL PREFECTURILOR, AL INSTITUTIILOR SUBORDONATE
AUTORITATILOR SAU INSTITUTIILOR PUBLICE CENTRALE, AL SERVICIILOR PUBLICE
DESCENTRALIZATE ALE MINISTERELOR SI ALE ALTOR ORGANE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE
CENTRALE DE SPECIALITATE DIN UNITATILE ADMINISTRATIV-TERITORIALE,
INSPECTORATELOR TERITORIALE DE MUNCA, CASELOR DE ASIGURARI DE SANATATE JUDETENE
SI A MUNICIPIULUI BUCURESTI, AL CASEI DE ASIGURARI DE SANATATE A APARARII,
ORDINII PUBLICE, SIGURANTEI NATIONALE SI AUTORITATII JUDECATORESTI, AL CASEI
ASIGURARILOR DE SANATATE A MINISTERULUI LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI
LOCUINTEI, AL CASELOR JUDETENE DE PENSII SI A MUNICIPIULUI BUCURESTI, AL
AGENTIILOR JUDETENE PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA SI A MUNICIPIULUI
BUCURESTI, PRECUM SI DIN APARATUL PROPRIU AL CONSILIILOR JUDETENE SI AL
CONSILIULUI GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCURESTI
A. Salarii de baza pentru functii publice de conducere
______________________________________________________________________________
|Nr. | Functia publica de |Categoria| Clasa | Gradul | Salariul
de|
|crt.| conducere*) | | | | baza*)
|
| | | | | | - lei -
|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| 1 |Secretar general al | | | |
|
| |prefecturii municipiului | | | |
|
| |Bucuresti | | | |
17.090.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| 2 |Secretar general al | | | |
|
| |prefecturii | | | |
|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| |categoria I | | | |
16.274.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| |categoria II | | | |
15.176.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| 3 |Secretar general al | | | |
|
| |municipiului Bucuresti | | | |
17.090.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| 4 |Sef departament in aparatul | | | |
|
| |propriu al Consiliului | | | |
|
| |General al municipiului | | | |
|
| |Bucuresti | | | |
9.970.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| |Secretar general al | | | |
|
| |judetului: | | | |
|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| |categoria I | | | |
16.274.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| |categoria II | | | |
15.176.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
*) Cuprinde si indemnizatia de conducere
B. Salarii de baza pentru functii publice de executie
______________________________________________________________________________
|Nr. | Functia publica de executie |Categoria| Clasa | Gradul | Salariul
de|
|crt.| | | | | baza
|
| | | | | | - lei -
|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| 1 |Consilier | A | I | 1 |
8.200.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 2 |
7.405.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 3 |
6.707.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| 2 |Expert | A | a II-a | 1 |
6.013.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 2 |
5.403.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 3 |
5.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 1 |
4.500.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 2 |
4.200.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 3 |
3.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | - | debutant | 3.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 3 |Inspector de specialitate | A | a II-a | 1 |
6.013.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 2 |
5.403.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 3 |
5.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 1 |
4.500.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 2 |
4.200.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 3 |
3.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | - | debutant |
3.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 4 |Consilier juridic | A | I | 1 |
8.200.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 2 |
7.405.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 3 |
6.707.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 1 |
6.013.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 2 |
5.403.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 3 |
5.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 1 |
4.500.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 2 |
4.200.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 3 |
3.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | - | debutant |
3.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 5 |Auditor | A | I | 1 |
8.200.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 2 |
7.405.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 3 |
6.707.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 1 |
6.013.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 2 |
5.403.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 3 |
5.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 1 |
4.500.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 2 |
4.200.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 3 |
3.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 6 |Inspector de munca | A | I | 1 |
8.200.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 2 | 7.405.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 3 |
6.707.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 1 |
6.013.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 2 |
5.403.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 3 |
5.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 1 |
4.500.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 2 |
4.200.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 3 |
3.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | - | debutant |
3.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 7 |Referent de specialitate | B | I | 1 | 7.405.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | I | 2 |
6.014.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | I | 3 |
5.403.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a II-a | 1 |
5.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a II-a | 2 |
4.880.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a II-a | 3 |
3.710.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a III-a | 1 |
3.100.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a III-a | 2 |
2.960.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a III-a | 3 |
2.800.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | - | debutant |
2.700.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 8 |Inspector | C | I | 1 |
4.532.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | I | 2 |
3.916.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | I | 3 |
3.545.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a II-a | 1 |
3.266.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a II-a | 2 |
3.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a II-a | 3 |
2.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a III-a | 1 |
2.800.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a III-a | 2 |
2.750.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a III-a | 3 |
2.650.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | - | debutant |
2.600.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 9 |Referent | C | I | 1 |
4.532.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | I | 2 |
3.916.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | I | 3 |
3.545.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a II-a | 1 |
3.266.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a II-a | 2 |
3.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a II-a | 3 |
2.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a III-a | 1 |
2.800.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a III-a | 2 |
2.750.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a III-a | 3 |
2.650.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | - | debutant |
2.600.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 10 |Comisar | A | I | 1 |
8.200.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 2 |
7.405.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 3 |
6.707.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 1 |
6.013.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | - | debutant |
3.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | I | 1 |
6.707.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | I | 2 |
6.013.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | I | 3 |
5.403.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a II-a | 1 |
5.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | - | debutant |
2.700.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | I | 1 |
4.532.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | I | 2 |
4.010.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | I | 3 |
3.661.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a II-a | 1 |
3.314.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | - | debutant |
2.600.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
B. Indemnizatii de conducere
_____________________________________________________________________
|Nr. | Functia publica de conducere |Indemnizatia de conducere in |
|crt.| |procente din salariul de baza|
|____|__________________________________|_____________________________|
| 1 |Director general*), arhitect sef*)| 55% |
|____|__________________________________|_____________________________|
| 2 |Inspector-sef, arhitect sef - | |
| |primaria municipiului Bucuresti | 55% |
|____|__________________________________|_____________________________|
| 3 |Director general adjunct*), | |
| |arhitect sef adjunct*) | 50% |
|____|__________________________________|_____________________________|
| 4 |Inspector-sef adjunct | 50% |
|____|__________________________________|_____________________________|
| 5 |Director | 50% |
|____|__________________________________|_____________________________|
| 6 |Director adjunct | 40% |
|____|__________________________________|_____________________________|
| 7 |Contabil sef | 40% |
|____|__________________________________|_____________________________|
| 8 |Comisar sef sectie | 40% |
|____|__________________________________|_____________________________|
| 9 |Comisar sef sectie adjunct | 30% |
|____|__________________________________|_____________________________|
| 10 |Comisar sef sectie divizie | 25% |
|____|__________________________________|_____________________________|
| 11 |Sef serviciu, sef administratie | |
| |financiara - nivel oras | 30% |
|____|__________________________________|_____________________________|
| 12 |Sef birou, sef administratie | |
| |financiara - nivel comuna | 25% |
|____|__________________________________|_____________________________|
*) Se utilizeaza la nivelul de judet, la Primaria Municipiului Bucuresti
*) Se utilizeaza numai la Primaria Municipiului Bucuresti
NOTA:
1. Salariile de baza ale personalului vamal sunt mai mari cu 20% fata de
salariile prevazute la punctele 1, 3, 4, 7 si 9 la cap. A din prezenta anexa.
2. Personalul vamal, echivalat potrivit Legii nr. 188/1999, cu modificarile
si completarile ulterioare, beneficiaza si de sporurile si alte drepturi
specifice reglementate prin Statutul personalului vamal si alte dispozitii
legale in vigoare.
3. Personalul de executie din trezorerii beneficiaza de un spor pentru
conditii deosebite de munca de 10% din salariul de baza.
ANEXA 4
APARATUL PROPRIU AL CONSILIILOR LOCALE SI AL INSTITUTIILOR DIN SUBORDINEA
CONSILIILOR JUDETENE SAU CONSILIILOR LOCALE
A. Salarii de baza pentru functii publice de conducere
__________________________________________________________
|Nr. | Functia publica de conducere | Salariul |
|crt.| | de baza*) |
| | | - lei - |
|____|________________________________________|____________|
| 1 |Secretar al unitatilor administrativ | |
| |teritoriale: | |
| |- municipii: | |
|____|________________________________________|____________|
| | - cu peste 320.000 locuitori*) | 13,531,000|
|____|________________________________________|____________|
| | - categoria I | 12,251,000|
|____|________________________________________|____________|
| | - categoria II | 11,155,000|
|____|________________________________________|____________|
| | - categoria III | 10,056,000|
|____|________________________________________|____________|
| |- orase: | |
|____|________________________________________|____________|
| | - categoria I | 9,000,000|
|____|________________________________________|____________|
| | - categoria II | 8,600,000|
|____|________________________________________|____________|
| | - categoria III | 8,400,000|
|____|________________________________________|____________|
| |- comune: | |
|____|________________________________________|____________|
| | - cu peste 15.000 locuitori | 8,362,000|
|____|________________________________________|____________|
| | - categoria I | |
| | (intre 7.001 - 15.000 locuitori) | 6,700,000|
|____|________________________________________|____________|
| | - categoria II | |
| | (intre 3.001 - 7.000 locuitori) | 6,300,000|
|____|________________________________________|____________|
| | - categoria III | |
| | (pana la 3.000 locuitori) | 6,100,000|
|____|________________________________________|____________|
*) Cuprinde si indemnizatia de conducere.
*) Se aplica si la sectoarele municipiului Bucuresti
NOTA:
1. Stabilirea categoriilor judetelor, municipiilor si oraselor, se face
prin hotarare a Guvernului.
2. In cazul secretarului unitatii administrativ-teritoriale, care, in mod
exceptional, potrivit legii, are studii medii, salariul de baza prevazut de
prezenta ordonanta de urgenta se diminueaza cu 10% .
B. Salarii de baza pentru functii publice de executie
______________________________________________________________________________
|Nr. | Functia publica de executie |Categoria| Clasa | Gradul | Salariul
de|
|crt.| | | | | baza
|
| | | | | | - lei -
|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| 1 |Consilier | A | I | 1 |
6,432,000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 2 |
5,685,000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 3 |
4,940,000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| 2 |Expert | A | a II-a | 1 |
4,475,000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 2 | 4,100,000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 3 |
3,800,000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 1 |
3,600,000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 2 |
3,400,000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 3 |
3,100,000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | - | debutant |
3,000,000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 3 |Inspector de specialitate | A | a II-a | 1 |
4.475.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 2 |
4.100.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 3 |
3.800.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 1 |
3.600.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 2 |
3.400.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 3 |
3.100.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | - | debutant |
3.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 4 |Consilier juridic | A | I | 1 |
7.176.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 2 |
6.432.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 3 |
5.685.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 1 |
4.940.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 2 |
4.289.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 3 |
3.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 1 |
3.700.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 2 |
3.500.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 3 |
3.200.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | - | debutant |
3.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 5 |Auditor | A | I | 1 |
7.176.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 2 |
6.432.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | I | 3 |
5.685.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 1 |
4.940.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 2 |
4.289.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a II-a | 3 |
3.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 1 |
3.700.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 2 |
3.500.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | A | a III-a | 3 |
3.200.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 6 |Referent de specialitate | B | I | 1 |
4.569.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | I | 2 |
3.947.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | I | 3 |
3.559.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a II-a | 1 |
3.400.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a II-a | 2 |
3.250.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a II-a | 3 |
3.150.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a III-a | 1 |
3.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a III-a | 2 |
2.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | a III-a | 3 |
2.800.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | B | - | debutant |
2.700.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 7 |Inspector | C | I | 1 |
4.197.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | I | 2 |
3.916.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | I | 3 |
3.545.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a II-a | 1 |
3.266.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a II-a | 2 |
3.150.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a II-a | 3 |
3.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a III-a | 1 |
2.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a III-a | 2 |
2.800.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a III-a | 3 |
2.700.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | - | debutant |
2.600.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
______________________________________________________________________________
| 8 |Referent | C | I | 1 |
4.197.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | I | 2 |
3.916.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | I | 3 |
3.545.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a II-a | 1 |
3.266.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a II-a | 2 |
3.150.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a II-a | 3 |
3.000.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a III-a | 1 |
2.900.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a III-a | 2 |
2.800.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | a III-a | 3 |
2.700.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
| | | C | - | debutant |
2.600.000|
|____|_____________________________|_________|_________|__________|____________|
C. Indemnizatii de conducere
_____________________________________________________________________
|Nr. | Functia publica de conducere |Indemnizatia de conducere in |
|crt.| |procente din salariul de baza|
|____|__________________________________|_____________________________|
| 1 |Arhitect sef*) | 55% |
|____|__________________________________|_____________________________|
| 2 |Director | 50% |
|____|__________________________________|_____________________________|
| 3 |Director adjunct | 40% |
|____|__________________________________|_____________________________|
| 4 |Contabil sef | 40% |
|____|__________________________________|_____________________________|
| 5 |Sef serviciu, arhitect-sef*) | 30% |
|____|__________________________________|_____________________________|
| 6 |Sef birou | 25% |
|____|__________________________________|_____________________________|
| 7 |Persoana cu responsabilitate in | 15% |
| |domeniul urbanismului si | |
| |amenajarii teritoriului si al | |
| |autorizarii executarii lucrarilor | |
| |de constructii*) | |
|____|__________________________________|_____________________________|
*) Se utilizeaza la nivelul sectoarelor municipiului Bucuresti si la
municipii
*) Se utilizeaza la orase
*) Se utilizeaza la comune
D. Sporuri specifice
Personalul prevazut in anexa IV beneficiaza si de sporurile prevazute de
dispozitiile legale in vigoare.