Având în vedere Hotărârea Parlamentului nr. 53/2017 pentru acordarea încrederii Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 496 din 29 iunie 2017,luând în considerare necesitatea stabilirii măsurilor care să permită desfăşurarea, în cel mai scurt timp, în noul cadru organizatoric, a activităţii Guvernului şi a ministerelor,reţinându-se că, în cazul neadoptării măsurilor propuse, nu se pot asigura punerea în aplicare a Programului de guvernare acceptat de Parlament şi îndeplinirea principalului rol al Guvernului de a realiza politica internă şi externă a ţării şi de a exercita conducerea generală a administraţiei publice, cu repercusiuni directe asupra cetăţenilor, elemente care vizează interesul public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. Articolul IOrdonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2017 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 12 din 5 ianuarie 2017, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 129/2017, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. Alineatul (7) al articolului 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
(7) Cu excepţia activităţilor prevăzute la alin. (5), ministrului delegat pentru fonduri europene i se deleagă calitatea de reprezentant şi de ordonator principal de credite pentru activităţile aferente domeniului pentru care a fost învestit. 2. După alineatul (7) al articolului 12 se introduce un nou alineat, alineatul (71 ) , cu următorul cuprins: (71 ) Ministrul delegat pentru fonduri europene poate delega atribuţiile de ordonator principal de credite, în condiţiile legii. 3. Alineatul (8) al articolului 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:(8) Ministrul delegat pentru fonduri europene emite ordine şi instrucţiuni în domeniul în care a fost învestit. 4. După alineatul (8) al articolului 12 se introduce un nou alineat, alineatul (81 ) , cu următorul cuprins: (81 ) Aprobarea statului de funcţii şi reglementarea raporturilor de muncă sau de serviciu ale personalului încadrat în structurile care gestionează fonduri europene se realizează prin ordin al viceprim-ministrului, ministrului dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene, la propunerea ministrului delegat pentru fonduri europene. 5. După alineatul (10) al articolului 12 se introduc două noi alineate, alineatele (11) şi (12) , cu următorul cuprins:(11) Prin derogare de la art. 48 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare, atribuţiile secretarului/secretarilor de stat care îşi va/vor desfăşura activitatea pe domeniul fondurilor europene se stabilesc prin ordin al ministrului delegat pentru fonduri europene.(12) Ministrul delegat pentru fonduri europene reprezintă ministerul în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autorităţi publice şi instituţii publice interne şi internaţionale, cu organizaţii interne şi internaţionale, precum şi cu persoane fizice şi juridice române şi străine, pe domeniul în care a fost învestit, cu excepţia activităţilor prevăzute la alin. (5). 6. După articolul 16 se introduc două noi articole, articolele 161 şi 162 , cu următorul cuprins: Articolul 161 Cheltuielile necesare desfăşurării activităţii viceprim-ministrului fără portofoliu şi a cabinetului acestuia se asigură de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului. Articolul 162 (1) Se înfiinţează Agenţia pentru Competitivitate, instituţie publică cu personalitate juridică, finanţată integral de la bugetul de stat, în subordinea Secretariatului General al Guvernului.(2) Agenţia pentru Competitivitate este condusă de un preşedinte cu rang de secretar de stat, numit şi eliberat din funcţie prin decizie a prim-ministrului.(3) Organizarea, funcţionarea, atribuţiile, precum şi structura organizatorică a instituţiei prevăzute la alin. (1) se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Secretariatului General al Guvernului, cu încadrarea în numărul maxim de posturi stabilit pentru Secretariatul General al Guvernului.(4) Salarizarea personalului din cadrul Agenţiei pentru Competitivitate se stabileşte la nivelul de salarizare aferent funcţiilor din cadrul Secretariatului General al Guvernului, cu respectarea prevederilor legale privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Articolul II Alineatul (2) al articolului 33 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 164 din 2 aprilie 2001, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte atribuţiile de minister de resort faţă de Regia Autonomă «Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat», Regia Autonomă «Monitorul Oficial» şi faţă de Administraţia Naţională de Meteorologie. Articolul III Alineatul (3) al articolului 1 din Legea nr. 216/2004 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale de Meteorologie, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 494 din 1 iunie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:(3) Administraţia Naţională de Meteorologie are statut de regie, se organizează şi funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, sub autoritatea Secretariatului General al Guvernului. Articolul IV Alineatul 1 al articolului 4 din Legea nr. 82/1993 privind constituirea Rezervaţiei Biosferei „Delta Dunării", publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 283 din 7 decembrie 1993, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins: Managementul rezervaţiei se realizează de Administraţia Rezervaţiei Biosferei «Delta Dunării», denumită în continuare Administraţia Rezervaţiei, instituţie publică cu personalitate juridică, finanţată de la bugetul de stat, aflată în subordinea Secretariatului General al Guvernului. Articolul VÎn tot cuprinsul Legii nr. 82/1993 privind constituirea Rezervaţiei Biosferei „Delta Dunării", cu modificările şi completările ulterioare, sintagma „autoritate publică centrală pentru protecţia mediului" se înlocuieşte cu sintagma „Secretariatul General al Guvernului". Articolul VI(1) În termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă Ministerul Mediului şi Secretariatul General al Guvernului încheie protocol de predare-preluare pentru aplicarea măsurilor prevăzute la art. II-IV, care va cuprinde obligatoriu creditele bugetare pe anul 2017 aferente Administraţiei Rezervaţiei Biosferei „Delta Dunării".(2) Se autorizează Ministerul Finanţelor Publice să introducă modificările în structura bugetului de stat şi în bugetele ordonatorilor principali de credite pe anul 2017, corespunzător prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, după caz, la propunerea ordonatorilor principali de credite, pe baza protocolului de predare-preluare.(3) Modificările în execuţia bugetului de stat pe anul 2017 se efectuează pe baza instrucţiunilor elaborate de Ministerul Finanţelor Publice la solicitarea Secretariatului General al Guvernului.(4) Până la încheierea protocolului prevăzut la alin. (1) finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Administraţiei Rezervaţiei Biosferei „Delta Dunării" se asigură din bugetul ordonatorului principal de credite din subordinea căruia aceasta s-a reorganizat. Articolul VIIÎn termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, instituţiile prevăzute la art. I-V îşi modifică în mod corespunzător actele normative de organizare şi funcţionare. Articolul VIII Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pentru acordarea de ajutoare, recompense, contribuţii la acţiuni umanitare şi burse, se constituie fondul Preşedintelui României, fondul preşedintelui Senatului, fondul preşedintelui Camerei Deputaţilor, fondul primministrului, care se aprobă anual prin buget, în limita sumei maxime de 500 mii lei.PRIM-MINISTRUMIHAI TUDOSEContrasemnează:Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene,Sevil ShhaidehViceprim-ministru, ministrul mediului,Graţiela Leocadia GavrilescuSecretarul general al Guvernului,Mihai BusuiocMinistrul delegat pentru fonduri europene,Rovana PlumbMinistrul muncii şi justiţiei sociale,Lia-Olguţa VasilescuMinistrul finanţelor publice,Ionuţ Mişa