Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 10280 din 7 octombrie 2008

privind aprobarea Regulamentului-cadru pentru organizarea si desfasurarea examenului de promovare in clasa a functionarilor publici incadrati pe functii publice cu nivel de studii inferior, care absolva o forma de invatamant superior de lunga sau de scurta durata in specialitatea in care isi desfasoara activitatea

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 698 din 14 octombrie 2008



Având în vedere prevederile art. 20 alin. (1) lit. d) şi ale art. 59 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, ale art. 146 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 19 alin. (2) din Legea nr. 188/1999, republicată, şi ale art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, cu modificările ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul-cadru pentru organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare în clasă a funcţionarilor publici încadraţi pe funcţii publice cu nivel de studii inferior, care absolvă o formă de învăţământ superior de lungă sau de scurtă durată în specialitatea în care îşi desfăşoară activitatea, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă dispoziţiile Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici nr. 1.900/2007 privind aprobarea Regulamentului-cadru pentru organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare în clasă a funcţionarilor publici încadraţi pe funcţii publice cu nivel de studii inferior, care absolvă o formă de învăţământ superior de lungă sau de scurtă durată în specialitatea în care îşi desfăşoară activitatea, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 152 din 2 martie 2007. Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici,

Jozsef Birtalan

ANEXĂ

REGULAMENT-CADRU

pentru organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare în clasă a funcţionarilor publici încadraţi pe funcţii publice cu nivel de studii inferior, care absolvă o formă de învăţământ superior de lungă sau de scurtă durată în specialitatea în care îşi desfăşoară activitatea

SECŢIUNEA 1

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) La examenul de promovare în clasă a funcţionarilor publici pot participa funcţionarii publici încadraţi pe funcţii publice cu nivel de studii inferior, care au absolvit o formă de învăţământ superior de lungă durată, studii universitare de licenţă sau o formă de învăţământ superior de scurtă durată, în specialitatea în care îşi desfăşoară activitatea.

(2) Examenul de promovare în clasă se organizează de către autoritatea sau instituţia publică în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarii publici, în condiţiile prezentului regu'lament-cadru.

(3) Cu cel puţin 15 zile înainte de data organizării examenului de promovare în clasă, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice are obligaţia de a emite un act administrativ prin care se stabilesc:

a) componenţa comisiei de examen, precum şi persoana care asigură secretariatul;

b) data susţinerii examenului;

c) bibliografia, pe baza propunerilor compartimentelor în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarii publici care participă la examen.'

(4) Compartimentul de resurse umane are obligaţia să afişeze la sediul autorităţii sau instituţiei publice, cu 15 zile înainte de data organizării examenului de promovare în clasă, data, ora, locul desfăşurării şi bibliografia examenului.

(5) In cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data şi ora desfăşurării examenului de promovare în clasă, compartimentul de resurse umane are obligaţia de a afişa la sediul autorităţii sau instituţiei publice modificările intervenite în desfăşurarea acestuia.

Art. 2. - Funcţionarii publici încadraţi pe funcţii publice cu nivel de studii inferior, care au absolvit o formă de învăţământ superior de lungă durată, studii universitare de licenţă sau o formă de învăţământ superior de scurtă durată, în specialitatea în care îşi desfăşoară activitatea, trebuie să prezinte diploma de absolvire sau, după caz, adeverinţa care să ateste absolvirea unei forme de învăţământ superior de lungă durată, de scurtă durată sau a studiilor universitare de licenţă, precum şi o cerere de înscriere la examenul de promovare în clasă, în termen de 5 zile de la data afişării.

SECŢIUNEA a 2-a

Atribuţiile membrilor şi secretarului comisiei de examen

Art. 3. - (1) Examenul de promovare în clasă constă în 3 etape, după cum urmează:

a) verificarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 1 alin. (1) şi la art. 2;

b) proba scrisă;

c) interviul.

(2) In aplicarea prevederilor alin. (1) lit. a), comisia de examen va verifica îndeplinirea următoarelor condiţii:

a) funcţionarul public să fi absolvit o formă de'învăţământ superior de lungă durată, de scurtă durată sau studii universitare de licenţă;

b) funcţionarul public să fi depus cererea de înscriere la examenul de promovare în clasă, în termen de 5 zile de la data afişării.

(3) Pot participa la probele prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c) funcţionarii publici admişi de comisia de examen, în condiţiile prezentului regulament-cadru.

Art. 4. - (1) Probele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) şi c) se notează cu puncte de la 1 la 100.

(2) Proba scrisă constă în redactarea unei lucrări în prezenţa comisiei de examen.

(3) Promovarea fiecărei probe se face ca urmare a obţinerii punctajului minim de 50 de puncte. Promovarea probei scrise este obligatorie pentru susţinerea interviului. Punctajul final necesar pentru promovarea examenului este de minimum 100 de puncte şi se obţine prin cumularea punctajului obţinut la fiecare dintre probele prevăzute.

Art. 5. - (1) Comisia de examen este formată din 3 funcţionari publici, dintre care cel puţin unul deţine o funcţie publica de clasa I.

(2) Preşedintele comisiei de examen este desemnat din rândul membrilor acesteia prin actul administrativ de constituire a comisiei.

(3) Fiecare comisie de examen are un secretar de comisie, de regulă funcţionar public în cadrul compartimentului de resurse umane sau cu atribuţii în acest domeniu, prevăzute în fişa postului, desemnat prin actul administrativ de constituire a comisiei.

(4) Nu pot fi membri în comisia de examen persoanele care au calitatea de soţ, soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare'dint're candidaţi.

(5) Situaţia de incompatibilitate poate fi sesizată de persoana în cauză, de oricare dintre candidaţi, de conducătorul autorităţii sau instituţiei publice organizatoarea examenului de promovare în clasă sau de orice altă persoană interesată. In acest caz, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice, potrivit prevederilor prezentului regulament-cadru, va constata situaţia de incompatibilitate şi va lua măsuri de înlocuire, în termen de două zile de la data sesizării, a membrului respectiv cu o altă persoană care îndeplineşte condiţiile cerute.

Art. 6. - Comisia de examen are următoarele atribuţii principale:

a) verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 1 alin. (1) şi la art. 2 şi afişează la sediu, cu menţiunea „Admis" sau .^Respins", lista funcţionarilor publici care pot participa la examen, cu maximum 5 zile înainte de data organizării acestuia;

b) stabilesc subiectele pentru proba scrisă;

c) stabilesc planul interviului şi realizează interviul;

d) notează fiecare probă a examenului;

e) transmit compartimentelor de resurse umane, prin secretarul comisiei de examen, rezultatele examenului, pentru a fi comunicate candidaţilor.

Art. 7. - Secretarul comisiei de examen are următoarele atribuţii principale:

a) veghează la respectarea procedurii de organizare şi desfăşurare a examenului;

b) întocmeşte, redactează şi semnează alături de membrii comisiei de examen întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia;

c) asigură transmiterea rezultatelor examenului compartimentelor de resurse umane, pentru a fi comunicate candidaţilor;

d) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a examenului.

SECŢIUNEA a 3-a

Procedura de desfăşurare a examenului

Art. 8. - (1) Subiectele pentru proba scrisă se stabilesc pe baza bibliografiei afişate, astfel încât să reflecte capacitatea de analiză şi sinteză a candidatului, în concordanţă cu specialitatea în care funcţionarul public îşi desfăşoară activitatea, respectiv cu studiile superioare absolvite.

(2) Comisia de examen stabileşte două seturi de subiecte pentru proba scrisă şi punctajele' ce vor fi acordate pentru fiecare subiect, cu doua ore înainte de începerea acestei probe.

(3) Seturile de subiecte se semnează de membrii şi de secretarul comisiei de examen.

(4) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de examen, în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar nu poate depăşi 3 ore.

(5) Ieşirea din sală pe durata desfăşurării examenului atrage eliminarea din examen, cu excepţia situaţiilor de urgenţă, în care funcţionarii publici pot fi însoţiţi de unul dintre membrii comisiei de examen sau de persoanele care asigură supravegherea.

(6) La ora stabilită pentru începerea probei scrise comisia de examen prezintă candidatului seturile de subiecte şi îl invită să extragă un plic cu subiectele de examen.

(7) In încăperea în care are loc examenul, pe toată perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizării probei, candidaţilor nu le este permisă deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare ori a telefoanelor mobile sau a altor mijloace de comunicare la distanţă. Nerespectarea acestor dispoziţii atrage eliminarea candidatului din proba de examen.

Art. 9. - (1) Interviul se susţine, de regulă, în aceeaşi zi, dar nu mai târziu de 3 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.

(2) Fiecare membru al comisiei de examen poate adresa întrebări candidatului. Nu se pot adresa întrebări referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, sex, starea materială şi originea socială.

(3) Intrebările şi răspunsurile la interviu se consemnează în anexa la raportul final întocmit de secretarul comisiei de examen, semnată de membrii comisiei şi de candidat.

Art. 10. - (1) La finalizarea examenului de promovare în clasă se întocmeşte un raport final care conţine modul de desfăşurare a celor două probe şi rezultatele obţinute de candidaţi, semnat de membrii şi de secretarul comisiei de examen.'

(2) Candidatul are acces, la solicitarea S.A., la lucrarea individuală redactată în cadrul probei scrise a examenului.

SECŢIUNEA a 4-a

Notarea probelor şi comunicarea rezultatelor

Art. 11. - (1) Notarea probei scrise şi a interviului se face, de regulă, în termen de 24 de ore, dar nu mai târziu de 3 zile de la data susţinerii probelor.

(2) Acordarea punctajului pentru fiecare probă se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de examen.

(3) Se consideră admis la examenul de promovare în clasă funcţionarul public care a obţinut punctajul minim necesar promovării.

(4) Punctajele obţinute cu menţiunea „Admis" sau „Respins" se comunică candidaţilor prin afişare la sediul autorităţii sau instituţiei organizatoare a examenului de promovare în clasă, în termen de 3 zile de la susţinerea interviului.

Art. 12. - Funcţionarul public nemulţumit de rezultatul examenului de promovare în clasă se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.

Art. 13. - Funcţionarii publici declaraţi respinşi se pot prezenta la următorul examen de promovare în clasă organizat de autoritatea sau instituţia publică.

Art. 14. - (1) Promovarea funcţionarilor publici care au fost admişi la examenul de promovare se face prin transformarea postului pe care sunt încadraţi într-un post de nivel superior, corespunzător studiilor absolvite, conform prevederilor art. 9 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 privind unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici până la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care se acordă funcţionarilor publici în anul 2007, cu modificările ulterioare.

(2) In vederea transformării postului în condiţiile alin. (1), autoritatea sau instituţia publică are obligaţia să transmită Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici:

a) solicitarea de transformare a postului, cu indicarea denumirii, a clasei şi a gradului profesional al funcţiei publice deţinute de funcţionarul public şi al funcţiei publice pe care urmează a fi promovat, precum şi salariul stabilit potrivit art. 9 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007, cu modificările ulterioare;

b) o copie a diplomei de absolvire sau, după caz, o adeverinţă care să ateste absolvirea unei forme de învăţământ superior de lungă sau de scurtă durată de către funcţionarul public declarat „admis" la examenul de promovare în clasă;

c) o copie a fişei postului a funcţionarului public declarat „admis" la examenul de promovare în clasă;

d) raportul final al examenului de promovare în clasă a funcţionarului public, în original.

(3) După primirea avizului de transformare a posturilor, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice are obligaţia de a emite, în termen de 5 zile lucrătoare, actul administrativ de numire în funcţia publică, cu respectarea prevederilor art. 9 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007, cu modificările ulterioare.

Art. 15. - In situaţia în care, pe baza documentelor transmise potrivit art. 14 alin. (2), Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici constată că nu este îndeplinită condiţia prevăzută la art. 144 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare, aceasta nu acordă avizul de transformare a postului şi solicită instanţei de contencios administrativ constatarea nulităţii examenului de promovare în clasă.

Art. 16. - Examenele de promovare în clasă pentru care a fost demarată procedura de organizare şi desfăşurare la data intrării în vigoare a prezentului regulament-cadru se finalizează potrivit dispoziţiilor în vigoare la data demarării procedurii.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 10280/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 10280 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu