ORDIN Nr. 1030
din 20 august 2009
privind aprobarea
procedurilor de reglementare sanitara pentru proiectele de amplasare,
amenajare, construire si pentru functionarea obiectivelor ce desfasoara
activitati cu risc pentru starea de sanatate a populatiei
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 603 din 1 septembrie 2009
Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei de control în
sănătate publică nr. I.B. 7.173 din 20 iulie 2009, având în vedere prevederile
titlului I „Sănătatea publică" din Legea nr. 95/2006 privind reforma în
domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr.
98/1994 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele legale de
igienă şi sănătate publică, republicată,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.718/2008 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite
următorul ordin:
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. -In sensul prezentului ordin, următorii
termeni se definesc astfel:
a) autoritatea competentă este reprezentată de
servicii publice deconcentrate ale Ministerului Sănătăţii, cu personalitate
juridică, reprezentând autoritatea de sănătate publică la nivel local, precum
şi serviciile din cadrul ministerelor cu reţea sanitară proprie;
b) personalul de specialitate desemnat este
reprezentat de personalul desemnat din cadrul
serviciului/biroului/compartimentului, conform atribuţiilor specifice
stabilite;
c) riscul reprezintă probabilitatea unor efecte
negative asupra sănătăţii ca urmare a expunerii la factori fizici, chimici,
biologici şi sociali din habitatul uman, cunoscuţi sau identificaţi prin
activităţi specializate, în condiţii specifice;
d) neconformitatea reprezintă nerespectarea unei
prevederi legale specifice domeniului;
e) certificarea conformităţii este procedura
prin care autoritatea competentă atestă, în scris, conformitatea unui/unei
obiectiv/activităţi cu reglementările legale în vigoare privind normele de
igienă şi sănătate publică specifice domeniului;
f) autorizarea sanitară reprezintă procesul de
analiză şi investigaţie sanitară care condiţionează, din punct de vedere tehnic
şi juridic, punerea în funcţiune şi desfăşurarea activităţii în obiective de
interes public de conformarea la normele de igienă şi de sănătate publică;
g) autorizaţia sanitară de funcţionare reprezintă
un act tehnic şi juridic eliberat în scris de către autoritatea competentă,
prin care sunt stabilite condiţiile şi/sau parametrii de funcţionare ai unei
activităţi existente ori de punere în funcţiune a unei activităţi în obiective
de interes public.
Art. 2. - (1) Scopul procedurilor de reglementare
sanitară pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire şi pentru
funcţionarea obiectivelor ce desfăşoară activităţi cu risc pentru starea de
sănătate îl constituie prevenirea situaţiilor care ar putea determina
îmbolnăvirea populaţiei.
(2) Procedurile de reglementare sanitară pentru
proiectele de amplasare, amenajare, construire şi pentru funcţionarea
obiectivelor ce desfăşoară activităţi cu risc pentru starea de sănătate sunt
următoarele:
a) autorizarea sanitară a funcţionării în baza
declaraţiei pe propria răspundere;
b) autorizarea sanitară a funcţionării în baza
referatului de evaluare;
c) certificarea conformităţii cu normele de igienă,
sănătate publică şi alte reglementări legale specifice domeniului de
activitate, la cererea titularilor activităţilor;
d) asistenţă de specialitate de sănătate publică, la
cererea persoanelor fizice şi juridice.
Art. 3. - (1) Autorizarea sanitară în baza declaraţiei
pe propria răspundere este procedura administrativă prin care autoritatea
competentă înregistrează declaraţia pe propria răspundere referitoare la respectarea
reglementărilor legale incidente domeniului şi este înştiinţată şi solicitată
pentru verificarea conformităţii.
(2) Autorizarea sanitară a funcţionării în baza
referatului de evaluare este procedura administrativă prin care autoritatea
competentă evaluează conformitatea obiectivului, întocmeşte referatul de
evaluare şi eliberează autorizaţia sanitară de funcţionare sau notificarea de
respingere a acesteia.
(3) Certificarea conformităţii cu normele de igienă şi
sănătate publică este procedura administrativă prin care, la cererea
titularului activităţii, se efectuează evaluarea conformităţii cu
reglementările legale privind sănătatea publică pentru obiective în funcţiune,
care desfăşoară activităţi cu risc pentru sănătatea populaţiei.
(4) Asistenţa de specialitate de sănătate publică este
procedura administrativ-profesională prin care, la cerere, persoanele fizice
sau juridice sunt informate asupra modului de îndeplinire a cerinţelor
prevederilor legale în vigoare privind igiena şi sănătatea publică, la amplasarea,
amenajarea, construirea şi pentru funcţionarea unei unităţi care desfăşoară o
activitate cu risc pentru sănătatea populaţiei.
Art. 4. - (1) Tarifele de autorizare sanitară în baza
referatului de evaluare, certificare a conformităţii şi asistenţa de
specialitate de sănătate publică sunt prevăzute în anexa nr. 1 „Lista
cuprinzând tarifele pentru procedurile de reglementare sanitară".
(2) Sumele încasate pentru autorizarea sanitară în
baza referatului de evaluare se costituie în venit la bugetul statului de către
autoritatea competentă.
(3) Sumele încasate din activitatea de certificare a
conformităţii şi asistenţa de sănătate publică rămân la nivelul autorităţilor
competente, constituind venituri proprii ale acestora.
(4) Pentru autorizarea sanitară în baza declaraţiei pe
propria răspundere nu se percep tarife.
(5) Sunt exceptate de la plata tarifelor unităţile
publice de asistenţă medicală, unităţile publice de învăţământ, unităţile de
ocrotire socială şi medico-sociale, precum şi alte situaţii, conform
prevederilor legale.
(6) Pentru eliberarea în regim de urgenţă a
autorizaţiei sanitare în baza referatului de evaluare şi certificarea
conformităţii se percepe solicitantului un tarif special, conform prevederilor
anexei nr. 1.
(7) Eliberarea în regim de urgenţă se realizează în
termen de 48 de ore.
CAPITOLUL II
Autorizarea sanitară în baza declaraţiei pe propria
răspundere
Art. 5. - Procedura autorizării sanitare a funcţionării
în baza declaraţiei pe propria răspundere se aplică tuturor persoanelor fizice
sau juridice care desfăşoară una dintre activităţile cuprinse în anexa nr. 2 şi
care nu sunt supuse înregistrării la registrul comerţului.
Art. 6. - (1) Documentele necesare pentru solicitarea
autorizaţiei sanitare de funcţionare în baza declaraţiei pe propria răspundere
sunt:
a) cererea de autorizare, conform modelului prevăzut
în anexa nr. 3;
b) declaraţia pe propria răspundere semnată, după caz,
de managerul unităţii/administrator şi/sau titularul activităţii, conform
modelului prevăzut în anexa nr. 4 a) sau 4 b), după caz.
(2) Documentaţiile se transmit personalului de
specialitate desemnat în conformitate cu reglementările legale în vigoare.
(3) Autoritatea competentă eliberează autorizaţia
sanitară de funcţionare în baza declaraţiei pe propria răspundere, al cărei
model este prevăzut în anexa nr. 5, şi în termen de 30 de zile personalul de
specialitate desemnat verifică obiectivul pentru a constata conformitatea cu
normele de igienă şi sănătate publică şi/sau alte reglementări legale.
(4) Dacă se constată neconformităţi, în funcţie de
gravitatea acestora şi, implicit, riscul pentru starea de sănătate, se acordă
un termen de remediere de maximum 30 de zile şi se comunică acest lucru
solicitantului.
(5) După expirarea termenului acordat pentru conformare
se efectuează recontrolul şi orice neconformitate se sancţionează conform
legislaţiei în vigoare.
Art. 7. - (1) Pentru autorizarea sanitară a unităţilor
publice aflate în proiecte de reabilitare, care desfăşoară una dintre
activităţile cuprinse în anexa nr. 2, solicitantul trebuie să depună la
autoritatea competentă următoarele documente:
a) cererea de autorizare, conform modelului prevăzut
în anexa nr. 3;
b) declaraţia pe propria răspundere semnată, după caz,
de managerul unităţii/administrator şi/sau titularul activităţii, conform
modelului prevăzut în anexa nr. 4 a) sau 4 b), după caz;
c) programul activităţilor în derulare pentru
conformarea la reglementările legale în vigoare specifice domeniului, cu
termene de îndeplinire şi responsabilităţi, semnat de managerul
unităţii/administrator şi/sau titularul activităţii;
d) dovada existenţei surselor de finanţare pentru
activităţile cuprinse în programul de conformare;
e) după caz, solicitare de asistenţă de specialitate
de sănătate publică, pentru a stabili programul de măsuri în vederea
conformării la prevederile legale.
(2) Documentaţiile se transmit personalului de
specialitate desemnat în conformitate cu reglementările legale în vigoare.
(3) Personalul de specialitate desemnat analizează
documentaţia şi, după caz, efectuează evaluarea obiectivului pentru stabilirea
programului de măsuri în vederea conformării şi propune conducerii autorităţii
competente eliberarea autorizaţiei sau a notificării privind respingerea
acesteia.
(4) Modelul notificării de respingere a autorizaţiei
sanitare este prevăzut în anexa nr. 6.
Art. 8. - Termenul pentru eliberarea autorizaţiei
sanitare de funcţionare în baza declaraţiei pe propria răspundere este de
maximum 20 de zile lucrătoare.
CAPITOLUL III
Autorizarea sanitară în baza referatului de evaluare
Art. 9. - (1) Procedura autorizării sanitare în baza
referatului de evaluare se aplică activităţilor/obiectivelor reglementate prin
legi speciale, la solicitarea titularilor activităţilor, persoane fizice şi
juridice.
(2) Solicitarea şi obţinerea autorizaţiei sanitare de
funcţionare prin parcurgerea procedurii de evaluare sunt obligatorii pentru
desfăşurarea următoarelor activităţi:
a) tratarea şi distribuţia apei potabile;
b) zone naturale amenajate de îmbăiere;
c) asistenţă medicală spitalicească;
d) activităţile şi practicile nucleare;
e) alte activităţi, conform reglementărilor legale în
vigoare.
Art. 10. - (1) In vederea obţinerii autorizaţiei
sanitare de funcţionare, solicitantul depune la autoritatea competentă
următoarea documentaţie:
a) cerere semnată de titularul
activităţii/administrator;
b) dosarul tehnic, conform reglementărilor legale
specifice, în vigoare;
c) dovada de achitare a tarifului de autorizare
sanitară, după caz;
d) declaraţia pe propria răspundere că spaţiul pentru
care se solicită autorizarea este deţinut legal şi nu face obiectul vreunui
litigiu;
e) în funcţie de specificul activităţii se pot
solicita şi alte documente care să ateste îndeplinirea cerinţelor legale incidente
domeniului. Acestea vor fi prezentate de solicitant în etapa de evaluare a
obiectivului.
(2) Dacă documentaţia nu este completă şi corect
întocmită din punctul de vedere al informaţiilor tehnice oferite, în termen de
maximum 5 zile lucrătoare de la înregistrarea solicitării se comunică acest
lucru solicitantului, precizându-se documentele care vor fi refăcute.
(3) Activităţile de verificare a conformităţii cu
normele de igienă şi sănătate publică şi/sau alte reglementări legale în
vederea eliberării autorizaţiei sanitare de funcţionare se realizează de către
personalul de specialitate desemnat pentru domeniul de activitate supus
autorizării.
(4) Rezultatul verificării conformării va fi consemnat
într-un referat de evaluare. Conţinutul-cadru al referatului de evaluare este
prevăzut în anexa nr. 7.
(5) In urma verificării conformării, dacă sunt
îndeplinite condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare, autoritatea
competentă va emite autorizaţia sanitară de funcţionare.
(6) Modelul autorizaţiei sanitare de funcţionare emise
în baza referatului de evaluare este prevăzut în anexa nr. 8.
(7) In cazul constatării de neconformităţi, pentru
obiectivele aflate în funcţiune, în urma evaluării riscului pentru sănătate, se
acordă un termen de remediere de maximum 30 de zile, care este notificat
solicitantului. Pentru obiectivele nou-înfiinţate care nu desfăşoară încă
activităţi, termenul de remediere este stabilit de comun acord cu titularul
activităţii.
(8) Dacă la reevaluarea obiectivului se constată că nu
au fost remediate neconformităţile semnalate, se respinge autorizarea sanitară.
(9) Procedura de autorizare sanitară se poate relua
după remedierea neconformităţilor.
Art. 11. - (1) In cazul unităţilor sanitare publice cu
paturi se poate elibera autorizaţie sanitară de funcţionare cu program de
conformare în următoarele situaţii:
a) funcţionarea nu implică riscuri majore pentru mediu
şi comunitate;
b) neconformităţile constatate nu pot fi remediate în
termenul legal de 30 de zile din cauze obiective.
(2) In termen de maximum 10 zile lucrătoare de la
luarea deciziei de emitere a autorizaţiei sanitare de funcţionare cu program de
conformare, solicitantul depune un proiect de program de conformare cu termene
realizabile, cu responsabilităţi şi cu identificarea costurilor şi surselor de
finanţare necesare realizării măsurilor programului de conformare.
(3) Autoritatea competentă analizează proiectul, îl
acceptă sau dispune completarea ori refacerea acestuia.
(4) La elaborarea programului de conformare se iau în
considerare următoarele:
a) constatările autorităţii competente cu ocazia
evaluării efectuate;
b) concluziile privind riscul pentru starea de
sănătate a populaţiei rezultat din funcţionarea obiectivului;
c) rezultatele monitorizărilor anterioare.
(5) Autoritatea competentă acceptă programul de
conformare numai dacă solicitantul:
a) dovedeşte că modificările pentru conformarea
imediată nu sunt fezabile tehnic şi/sau economic;
b) îşi asumă responsabilitatea pentru monitorizarea
factorilor de risc cunoscuţi şi identificaţi în perioada derulării lucrărilor
în vederea conformării şi aplicarea acţiunilor corective în vederea limitării
efectelor acestora, după caz;
c) se angajează să asigure fondurile necesare pentru
realizarea programului de conformare la termenele propuse.
(6) Durata programului de conformare nu poate depăşi 6
luni.
(7) Pentru unităţile sanitare publice cu paturi, a
căror conformare necesită activităţi complexe şi investiţii majore, se va
elabora un program-cadru de conformare pentru o perioadă de până la 5 ani şi un
program operaţional pentru anul în curs.
După această perioadă, unităţile sanitare care nu se conformează
normelor de igienă şi sănătate publică în vigoare se închid.
(8) Autorizaţia sanitară cu program de conformare are
caracter temporar, urmând ca la expirarea termenului, în condiţiile realizării
integrale a măsurilor programului de conformare, să se elibereze autorizaţia
sanitară de funcţionare definitivă.
(9) Termenele de conformare pentru neconformităţile
constatate, care sunt condiţii pentru autorizarea sanitară a funcţionării
unităţii, se acordă corelat cu angajamentele obiective, documentate.
Art. 12. - (1) Pentru unităţile sanitare cu paturi care
îşi desfăşoară activitatea în mai multe locaţii se eliberează o singură
autorizaţie sanitară de funcţionare.
(2) Pentru fiecare locaţie se va întocmi câte o anexă
la autorizaţia sanitară de funcţionare a unităţii sanitare, care va cuprinde
următoarele date: denumirea unităţii sanitare, secţia/secţiile, adresa,
structura funcţională, după caz, activităţile administrative, numărul de
angajaţi.
(3) In cazul în care autorizarea sanitară se face cu
program de conformare, pentru fiecare unitate sanitară se va elabora un singur
program de conformare.
Art. 13. - Termenul de soluţionare a cererii de
autorizare este de 20 de zile lucrătoare de la înregistrarea acesteia sau de la
data completării documentaţiei.
Art. 14. - (1) Autorizaţia sanitară de funcţionare este
valabilă atât timp cât nu s-au modificat condiţiile care au stat la baza
emiterii ei sau, după caz, cât precizează reglementările legale specifice în
vigoare.
(2) Cu 20 de zile înainte de expirarea termenului de
valabilitate, titularul autorizaţiei sanitare solicită prelungirea acesteia,
dacă nu au fost modificate elementele care au stat la baza emiterii ei.
Art. 15. - Revizuirea autorizaţiei sanitare de
funcţionare se realizează atunci când există o schimbare a condiţiilor care au
stat la baza emiterii ei sau a cerinţelor reglementate legal, aplicabile
domeniului şi în cazul expirării termenului de valabilitate. Titularul
autorizaţiei sanitare de funcţionare va informa în scris autoritatea competentă
şi va relua procedura de obţinere a unei noi autorizaţii sanitare de
funcţionare.
Art. 16. - (1) Anularea autorizaţiei sanitare se face
în următoarele situaţii:
a) funcţionarea în alte condiţii decât cele existente
la data autorizării;
b) neîndeplinirea condiţiilor asumate prin declaraţia
pe propria răspundere şi nerespectarea termenelor programului de conformare;
c) neremedierea deficienţelor care pot aduce atingere
sănătăţii publice;
d) funcţionarea unităţilor cu încălcarea repetată a
normelor legale de igienă.
(2) Anularea autorizaţiei sanitare de funcţionare este
efectuată de personalul de specialitate desemnat în conformitate cu
reglementările legale în vigoare.
CAPITOLUL IV
Certificarea conformităţii şi asistenţa de
specialitate de sănătate publică
Art. 17. - (1) Certificarea conformităţii cu normele de
igienă şi sănătate publică se aplică, la cererea titularului activităţii, în
vederea evaluării conformităţii cu reglementările legale privind sănătatea
publică pentru obiective în funcţiune, care desfăşoară activităţi cu risc
pentru starea de sănătate a populaţiei.
(2) Documentaţia necesară pentru certificarea
conformităţii se compune din:
a) cerere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;
b) memoriul tehnic în care este descris modul de
îndeplinire a cerinţelor prevăzute de reglementările legale specifice
domeniului de activitate;
c) dovada achitării tarifului de certificare.
(3) Documentaţia se depune la autoritatea competentă,
fiind soluţionată de personalul de specialitate desemnat.
(4) Pentru soluţionarea cererii de certificare a
conformităţii cu normele de igienă, sănătate publică şi alte reglementări
specifice domeniului de activitate, după ce s-a analizat documentaţia depusă şi
s-a efectuat evaluarea obiectivului, autoritatea competentă eliberează o
notificare scrisă.
(5) Notificarea va cuprinde concluziile privind
conformarea la reglementările legale specifice în vigoare.
(6) Dacă sunt constatate neconformităţi, acestea se
comunică solicitantului specificându-se actele normative ale căror prevederi nu
sunt îndeplinite.
Art. 18. - (1) Documentaţia necesară pentru asistenţa
de specialitate de sănătate publică se compune din:
a) cerere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;
b) schiţa de amplasare în zonă, cu menţionarea
vecinătăţilor imediate, după caz;
c) proiectul obiectivului din care să reiasă
circuitele funcţionale, destinaţia spaţiilor şi suprafeţele acestora, după caz;
d) memoriul tehnic privind descrierea obiectivului şi
a activităţii care se desfăşoară sau se va desfăşura în acesta, după caz;
e) dovada achitării tarifului de asistenţă de
specialitate de sănătate publică.
(2) Cererile de asistenţă de specialitate de sănătate
publică se soluţionează de către personalul de specialitate desemnat.
(3) Personalul de specialitate analizează şi
evaluează conformarea proiectului la normele de igienă şi sănătate publică
şi/sau la alte reglementări legale, efectuează evaluarea obiectivului, după
caz, şi eliberează notificarea privind respectarea legalităţii, inclusiv
propuneri de modificare şi recomandări pentru asigurarea conformităţii.
Art. 19. - (1) Soluţionarea cererilor de certificare a
conformităţii şi asistenţă de specialitate de sănătate publică se va face în
maximum 20 de zile de la înregistrarea acestora.
(2) Notificarea va fi semnată de conducerea autorităţii
competente.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 20. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă prevederile Ordinului ministrului sănătăţii şi familiei nr.
117/2002 privind aprobarea Procedurilor de reglementare sanitară pentru
proiectele de amplasare, construcţie, amenajare şi reglementare sanitară a
funcţionării obiectivelor şi a activităţilor desfăşurate în acestea, altele
decât cele supuse înregistrării în registrul comerţului, şi a Procedurilor de
reglementare sanitară a punerii pe piaţă a substanţelor şi produselor noi sau
importate pentru prima dată şi destinate utilizării ori consumului uman,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 181 din 18 martie
2002, cu modificările ulterioare, art. 2 din anexa la Ordinul ministrului
sănătăţii publice Partea I, nr. 695 din 15 august 2006, cu modificările si
nr. 1.338/2007 pentru aprobarea Normelor privind structura funcţională a
cabinetelor medicale şi de medicină dentară, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 575 din 22 august 2007, art. 5 lit. c), art. 8 alin.
(1) şi art. 9 alin. (1) din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii
publice nr. 914/2006 pentru aprobarea normelor privind condiţiile pe care
trebuie să le îndeplinească un spital în vederea obţinerii autorizaţiei
sanitare de funcţionare, publicat în Monitorul Oficial al României,
completările ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
Art. 21. - Direcţiile de specialitate din cadrul
Ministerului Sănătăţii, direcţiile de sănătate publică judeţene şi a
municipiului Bucureşti şi serviciile medicale din structura ministerelor cu
reţea sanitară proprie vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 22. -Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 23. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii,
Ion Bazac
ANEXA Nr. 1
LISTA
cuprinzând tarifele pentru procedurile de
reglementare sanitară
Nr. crt.
|
Denumirea procedurilor de
reglementare sanitară
|
Tariful
(lei)
|
1.
|
Autorizare sanitară în baza referatului de evaluare
|
200
|
2.
|
Certificarea conformităţii
|
200
|
3.
|
Asistenţă de specialitate de sănătate publică
|
200
|
4.
|
Rezolvarea în regim de urgenţă
|
250
|
NOTĂ:
Tariful de urgenţă se aplică numai pentru certificarea
conformităţii şi consultantă.
ANEXA Nr. 2
LISTA
activităţilor care se autorizează în baza
declaraţiei pe propria răspundere (coduri CAEN)
1011 - Prelucrarea şi conservarea cărnii
1012 - Prelucrarea şi conservarea cărnii de pasăre
1013 - Fabricarea produselor din carne (inclusiv din
carne de pasăre)
1020 - Prelucrarea şi conservarea peştelui
1031 - Prelucrarea şi conservarea cartofilor
(producţie chips-uri)
1032 - Fabricarea sucurilor de fructe şi legume
1039 - Prelucrarea şi conservarea fructelor şi
legumelor n.c.a.
1041 - Fabricarea uleiurilor şi grăsimilor
1042 - Fabricarea margarinei şi a altor produse
comestibile similare
1051 - Fabricarea produselor lactate şi a
brânzeturilor
1052 - Fabricarea îngheţatei
1061 - Fabricarea produselor de morărit
1062 - Fabricarea amidonului şi a produselor de amidon
1071 - Fabricarea pâinii; fabricarea prăjiturilor
şi a produselor proaspete de patiserie
1072 - Fabricarea biscuiţilor şi pişcoturilor;
fabricarea prăjiturilor şi a produselor conservate de patiserie
1082 - Fabricarea produselor din cacao, a ciocolatei şi
a produselor zaharoase
1083 - Prelucrarea ceaiului şi a cafelei
1084 - Fabricarea condimentelor şi ingredientelor
1085 - Fabricarea de mâncăruri preparate
1086 - Fabricarea preparatelor alimentare omogenizate
şi alimentelor dietetice
1089 - Fabricarea altor produse alimentare n.c.a.
1101 - Distilarea, rafinarea şi mixarea băuturilor
alcoolice
1102 - Fabricarea vinurilor din struguri
1104 - Fabricarea altor băuturi nedistilate, obţinute
prin fermentare
1105 - Fabricarea berii
1106 - Fabricarea malţului
1107 - Producţia de băuturi răcoritoare
nealcoolice; producţia de ape minerale si alte ape îmbuteliate
3811 - Colectarea deşeurilor nepericuloase
3812 - Colectarea deşeurilor periculoase
3821 -Tratarea şi eliminarea deşeurilor nepericuloase
3822 - Tratarea şi eliminarea deşeurilor periculoase
4711 - Comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate,
cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun
4721 - Comerţ cu amănuntul al fructelor şi legumelor
proaspete, în magazine specializate
4722 - Comerţ cu amănuntul al cărnii şi al produselor
din carne, în magazine specializate
4723 - Comerţ cu amănuntul al peştelui, crustaceelor
şi moluştelor, în magazine specializate
4724 - Comerţ cu amănuntul al pâinii, produselor de
patiserie şi produselor zaharoase, în magazine specializate
4729 - Comerţ cu amănuntul al altor produse alimentare,
în magazine specializate
4781 - Comerţ cu amănuntul al produselor alimentare,
băuturilor şi produselor din tutun efectuat prin standuri, chioşcuri şi pieţe
5510 - Hoteluri şi alte facilităţi de cazare similare
5520 - Facilităţi de cazare pentru vacanţe şi perioade
de scurtă durată
5530 - Parcuri pentru rulote, campinguri şi tabere
5590 -Alte servicii de cazare
5610 - Restaurante
5621 -Activităţi de alimentaţie (catering) pentru
evenimente
5629 -Alte servicii de alimentaţie n.c.a.
5630 - Baruri şi alte activităţi de servire a
băuturilor 8510 -Invăţământ preşcolar
8520 -Invăţământ primar
8531 -Invăţământ secundar general
8532 -Invăţământ secundar, tehnic sau profesional
8541 -Invăţământ superior nonuniversitar
8542 -Invăţământ superior universitar
8551 -Invăţământ în domeniul sportiv şi recreaţional
8552 - Invăţământ în domeniul cultural (limbi străine,
muzică, teatru, dans, arte plastice etc.)
8559 -Alte forme de învăţământ n.c.a.
8560 -Activităţi de servicii suport pentru învăţământ
8620 - Activităţi de asistenţă medicală ambulatorie şi
stomatologică
8621 -Activităţi de asistenţă medicală generală
8622 -Activităţi de asistenţă medicală specializată
8623 -Activităţi de asistenţă stomatologică
8690 -Alte activităţi referitoare la sănătatea umană
8710 -Activităţi ale centrelor de îngrijire medicală
8720 -Activităţi ale centrelor de recuperare psihică şi
de dezintoxicare, exclusiv spitale
8730 -Activităţi ale căminelor de bătrâni şi ale
căminelor pentru persoane aflate în incapacitate de a se îngriji singure
8790 -Alte activităţi de asistenţă socială, cu cazare
n.c.a.
8891 -Activităţi de îngrijire zilnică pentru copii
8899 -Alte activităţi de asistenţă socială, fără cazare
n.c.a.
9311 -Activităţi ale bazelor sportive
9312 -Activităţi ale cluburilor sportive
9319 -Alte activităţi sportive
9329 -Alte activităţi recreative şi distractive n.c.a.
9601 - Spălarea şi curăţarea (uscată) articolelor
textile şi a produselor din blană
9602 - Coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare
9604 -Activităţi de întreţinere corporală
ANEXA Nr. 3
Autoritatea competentă.....
Nr............/................./200.
CERERE
Subsemnatul (a),................................................,
cu domiciliul în
localitatea...............................judeţul...............................,
str.........................................,
bl./sc./et./ap................................................,
posesor/posesoare al/a BI/CI seria.............. nr....................,
eliberat de.......................................la data
de........................................, în calitate
de.......................... al.................................., cu sediul
în.................................. .........................,
telefon.............................., fax.............................,
înmatriculată la registrul comerţului sub nr...............................,
având codul fiscal nr............................. din.....................,
solicit pentru.................................................., situat la
(adresa):.................................................., având ca obiect
de activitate (cod
CAEN):......................................................., structura
funcţională:
..........................................................................................................................................
Anexez la cerere documentaţia solicitată, completă, şi
anume:
a) memoriul tehnic;
b) planul de situaţie cu încadrarea în zonă;
c) schiţe cu detalii de structură funcţională şi dotări
specifice profilului de activitate;
d) hotărârea judecătorească de înfiinţare;
e) declaraţia privind deţinerea legală a spaţiului;
f) chitanţa de plată a tarifului de
autorizare/certificare/consultanţă nr..........................din data
de......................., în valoare de.................lei.
Data (completării)
....................................................................
Semnătura
....................................................................
ANEXA Nr. 4 a)
Anexă la ASF nr..................................
Nr. înregistrare autoritate competentă
....................................................................
Nr. înregistrare solicitant
....................................................................
DECLARAŢIE
referitoare la condiţiile igienico-sanitare
Subsemnatul
(a),...........................................,în calitate
de.................................. al.......................................,
cu sediul în localitatea .............................................,
str.................................nr........, sectorul ....., având codul
fiscal ................, declar următoarele pe propria răspundere, cunoscând că
declaraţiile false sunt pedepsite conform legii:
In sediul din
localitatea................................,
str..................................................,
sectorul/judeţul...................................., se desfăşoară
activitatea/activităţile (cod CAEN)
.............................................................
Sunt asigurate următoarele:
1. Obiectivul are structura funcţională conform
Ordinului ministrului sănătăţii nr.......(se enumera spaţiile/încăperile,
destinaţia acestora, suprafaţa):
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
2. Posed următoarele dotări şi echipamente specifice
activităţii desfăşurate:
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
3. Deţin acordul asociaţiei de proprietari şi al
locatarilor din imediata vecinătate, conform Legii locuinţei nr. 114/1996,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare (pentru obiective
aflate în imobile colective): Da/Nu
4. In obiectiv sunt asigurate următoarele utilităţi:
4.1. apă potabilă - în sistem centralizat;
- din sursă proprie (puţ forat, fântână cu hidrofor,
buletin de analiză apă potabilă nr...........din
data..............................
4.2. apă caldă: - Da/Nu.................
4.3. canalizare: - racord la sistem public;
- alt sistem de evacuare a apei reziduale menajere.
5. Evacuarea deşeurilor menajere se face conform
Contractului nr......./.... încheiat cu.....
6. Nr. angajaţi.........
7. Mă angajez să respect reglementările legale în
vigoare specifice domeniului meu de activitate.
Data
....................................................
Semnătura
..................................................
ANEXA Nr. 4 b)
Anexă la ASF
nr.........................................
Nr. înregistrare autoritate competentă
.....................................................................
Nr. înregistrare solicitant
.....................................................................
DECLARAŢIE
referitoare la condiţiile igienico-sanitare pentru
obiectivul cabinet medical
Subsemnatul
(a),...................................................., domiciliat(ă)
în................................., str..........................
nr............., bl........, sc......, et......, ap......., sectorul......,
având CNP...................................., medic....................... cu
Certificatul de membru nr................................, valabil până în data
de....................................., având cod parafă în calitate de
titular al Cabinetului medical situat în................................,
str........................nr..........., sectorul/judeţul.....................
cunoscând faptul că falsul în declaraţii este pedepsit de legea penală, declar
pe propria răspundere următoarele:
1. Cabinetul medical este cu forma de organizare:
........................................................................................................................................................................ .......................................
2. Deţin acordul asociaţiei de proprietari şi al
locatarilor din imediata vecinătate, conform Legii locuinţei nr. 114/1996,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare (pentru obiective
aflate în imobile colective): Da/Nu
3. In obiectiv sunt asigurate următoarele utilităţi:
3.1. apă potabilă
- în sistem centralizat;
- din sursă proprie (puţ forat, fântână cu hidrofor);
3.2. apă caldă;
3.3. canalizare sau alt sistem de evacuare a apei
reziduale menajere.
4. Colectarea şi evacuarea deşeurilor rezultate în urma
actului medical se fac conform reglementărilor sanitare în vigoare (Contract
pentru transport si neutralizare nr..........din
data................................., încheiat
cu............................................)
5. Evacuarea deşeurilor menajere se face conform
Contractului nr......./.... încheiat cu......
6. Obiectivul are structura funcţională conform
Ordinului ministrului sănătăţii nr.......(se enumera spaţiile/încăperile,
destinaţia acestora, suprafaţa):
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
7. Posed următoarele dotări şi echipamente specifice
activităţii desfăşurate:
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
8. Nr. personal încadrat.........., din care:
................personal medical cu studii superioare;
................personal medical cu studii medii;
................personal auxiliar.
9. Mă angajez să respect reglementările legale în
vigoare specifice domeniului meu de activitate.
Data
....................................................
Semnătura şi parafa
....................................................
ANEXA Nr. 5
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
Autoritatea competentă
AUTORIZAŢIE SANITARĂ DE FUNCŢIONARE
în baza declaraţiei pe propria răspundere
- model -
La cererea.............................................,
în calitate de.............................al
............................................................., cu sediul în
........................................................................, cod
fiscal ..........................., având în vedere declaraţia pe propria
răspundere nr......................./......................referitoare la
condiţiile igienico-sanitare, în baza Legii
nr................................................ şi
a............................................................,
se acordă:
AUTORIZAŢIE SANITARĂ DE FUNCŢIONARE
Nr. ........./................../.............
pentru
obiectivul:.............................................................................,
situat în......................................................................,
având ca obiect de activitate (cod
CAEN)................................................, având structura
funcţională menţionată în declaraţia pe propria răspundere, care se anexează
prezentei autorizaţii sanitare de funcţionare şi este parte integrantă din
aceasta.
Director,
....................................................
Semnătura şi ştampila autorităţii competente
NOTĂ:
Titularul autorizaţiei este obligat:
- să anunţe orice modificare în structura unităţii sau
a condiţiilor de igienă asigurate la data autorizării;
- să aplice şi să respecte normele antiepidemice şi de
igienă în vigoare.
ANEXA Nr. 6
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
Autoritatea competentă
NOTIFICARE DE RESPINGERE A AUTORIZAŢIEI
SANITARE
- model -
Către
..............................................................................................................................
Ca urmare a solicitării dumneavoastră înregistrate la
(se specifică autoritatea competentă)...........................................................................
cu nr............din data............./...............,
privind autorizarea sanitară a
obiectivului..............................................................................,
cu sediul în localitatea .............................,
str....................................... nr.............
judeţul/sectorul........................................., având
activitatea.............................................................................,
vă comunicăm că nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de reglementările
sanitare în vigoare, datorită următoarelor neconformităţi:
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
(precizarea lor şi a prevederilor legale cu care nu se
conformează)
menţionate în Procesul-verbal de constatare a
conformităţii/Referatul de evaluare nr........................din data de
întocmit de către(numele, prenumele şi specialitatea medicului)
.....................................................................................................................................................................
După remedierea neconformităţii/neconformităţilor veţi
reveni cu o nouă solicitare de evaluare.
Conducerea autorităţii competente,
.......................................................
ANEXA Nr. 7
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
Autoritatea competentă
REFERAT DE EVALUARE
pentru autorizarea sanitară
Nr.........../........./200....
Subsemnatul(a),.......................................,
în calitate de............................., însoţit/însoţită
de......................................... din cadrul(se specifică autoritatea
competentă)...................................................,
serviciul/biroul/compartimentul.....................................................,
am efectuat la solicitarea(denumirea
solicitantului)........................................................................................................................,
cu sediul în..................................................................,
înregistrată
la......................................................................nr....../............./200..,
în prezenţa domnului/doamnei................................. în calitate
de.....................................,evaluarea
obiectivului...................., cu sediul în
localitatea.....................................................,
str....................nr......................,
judeţul/sectorul.........................................................., cu
activitatea/activităţile (cod
CAEN)........................................................................................................................................................................
1. S-au evaluat condiţiile de
desfăşurare a activităţii/activităţilor:
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
(precizarea prevederilor legale pentru fiecare tip de
activitate autorizată)
2. Structura constructivă şi
circuitele funcţionale sunt conforme prevederilor:
........................................................................................................................................................................ .......................................
(precizarea prevederilor legale pentru fiecare tip de
activitate autorizată)
3. Tehnologia de fabricaţie şi dotările cu
echipamente, instalaţii, utilaje şi mobilier sunt conforme prevederilor:
........................................................................................................................................................................ .......................................
4. Analiza de conformitate la condiţiile igienico-sanitare
privind:
a) iluminatul
..............................................................................................................
|_| DA |_| NU
b) asigurarea ventilaţiei
...............................................................................................
|_| DA |_| NU
c) asigurarea încălzirii (microclimat)
........................................................................... |_|
DA |_| NU
d) accesibilitate la apa potabilă
....................................................................................
|_| DA |_| NU
e) asigurarea evacuării apelor uzate menajere
............................................................... |_| DA |_| NU
f) asigurarea evacuării deşeurilor solide menajere
........................................................ |_| DA |_| NU
g) asigurarea evacuării deşeurilor periculoase
................................................................ |_| DA |_| NU
(activităţile de asistenţă medicală)
h) personalul (dotări conform normelor privind sănătatea
şi securitatea în muncă)............ |_| DA |_| NU
Concluzii:
1.
Sunt îndeplinite condiţiile pentru eliberarea
autorizaţiei sanitare:
........................................................................................................................................................................ .......................................
(precizarea prevederilor legale pentru fiecare tip de
activitate autorizată)
2. Sunt îndeplinite condiţiile pentru eliberarea
autorizaţiei sanitare, cu program de conformare anexat:
........................................................................................................................................................................ .......................................
3. Nu sunt îndeplinite condiţiile pentru eliberarea
autorizaţiei sanitare, deoarece s-au constatat neconformităţi privind
obiectivul supus autorizării (anexa).
NOTĂ:
In cazul obiectivelor pentru care prevederile legale în
vigoare stabilesc cerinţe suplimentare, referatul se completează cu evaluarea
cerinţelor specifice.
Medic specialist/primar,
..............................................
ANEXA Nr. 8
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
Autoritatea competentă
AUTORIZAŢIE SANITARĂ DE FUNCŢIONARE
în baza Referatului de evaluare
- model -
La
cererea................................................, cu sediul
în..........................................., înregistrată sub nr.................................,
în urma examinării documentaţiei prezentate şi a evaluării
obiectivului...............................................din.............................................
str............................................... judeţul...........................,
de către (numele şi prenumele
specialistului)..............................................................,
care a întocmit Referatul de evaluare
nr...........din............/200............., a rezultat că sunt îndeplinite
prevederile reglementărilor sanitare în vigoare:
....................................................................................................................................
In baza Legii nr........./........şi
a...................................,
se acordă:
AUTORIZAŢIE SANITARĂ DE FUNCŢIONARE
Nr...........din............./200...
pentru
obiectivul:........................................................................................................................................................................ .........,
situat
în........................................................................................................................................................................ ......................................,
având ca obiect de activitate (cod CAEN):
................................................................................................................................,
structura
funcţională..............................................................................................................................
Autoritatea competentă,
..............................................
Semnătura şi ştampila
NOTĂ:
Titularul autorizaţiei este obligat:
- să anunţe orice modificare în structura unităţii sau
a condiţiilor de igienă asigurate la data autorizării;
- să aplice şi să respecte normele de igienă şi sănătate publică în
vigoare