ORDIN
Nr. 117 din 28 februarie 2002
privind aprobarea Procedurilor de reglementare sanitara pentru proiectele de
amplasare, constructie, amenajare si reglementare sanitara a functionarii
obiectivelor si a activitatilor desfasurate in acestea, altele decat cele
supuse inregistrarii in registrul comertului, si a Procedurilor de reglementare
sanitara a punerii pe piata a substantelor si produselor noi sau importate
pentru prima data si destinate utilizarii ori consumului uman
ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 181 din 18 martie 2002
Ministrul sanatatii si familiei,
avand in vedere prevederile art. 15 lit. c) din Legea nr. 100/1998 privind
asistenta de sanatate publica, ale Legii nr. 98/1994 privind stabilirea si
sanctionarea contraventiilor la normele legale de igiena si sanatate publica,
cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare,
vazand Referatul de aprobare al Directiei generale de sanatate publica nr.
DB/2.139 din 28 februarie 2002,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Procedurile de reglementare sanitara pentru proiectele de
amplasare, constructie, amenajare si reglementare sanitara a functionarii
obiectivelor si a activitatilor desfasurate in acestea, altele decat cele
supuse inregistrarii in registrul comertului, prevazute in anexa nr. 1.
Art. 2
Se aproba Procedurile de reglementare sanitara a punerii pe piata a
substantelor si produselor noi sau importate pentru prima data si destinate
utilizarii ori consumului uman, prevazute in anexa nr. 2.
Art. 3
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 4
Ministerul Sanatatii si Familiei va elabora, in termen de 180 de zile de la
publicarea prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
Metodologia de realizare a studiului de impact asupra sanatatii si de abilitare
a institutiilor care pot efectua aceste studii.
Art. 5
Tarifele de avizare si autorizare sanitara, avizare sanitara si notificare
a substantelor si a produselor noi, precum si de consultanta de specialitate
vor fi stabilite, prin ordin al ministrului sanatatii si familiei, in termen de
30 de zile de la data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I.
Art. 6
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga prevederile
Ordinului ministrului sanatatii nr. 331/1999 privind aprobarea Normelor de
avizare sanitara a proiectelor obiectivelor si de autorizare sanitara a
obiectivelor cu impact asupra sanatatii publice, publicat in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 276 din 16 iunie 1999.
Art. 7
Directia generala de sanatate publica din cadrul Ministerului Sanatatii si
Familiei, directiile de sanatate publica si institutele de sanatate publica vor
aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 8
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
si va intra in vigoare in termen de 30 de zile de la publicarea lui.
Ministrul sanatatii si familiei,
Daniela Bartos
ANEXA 1
PROCEDURILE DE REGLEMENTARE SANITARA
pentru proiectele de amplasare, constructie, amenajare si reglementare sanitara
a functionarii obiectivelor si a activitatilor desfasurate in acestea, altele
decat cele supuse inregistrarii in registrul comertului
Art. 1
(1) Procedurile de reglementare sanitara pentru proiectele de amplasare,
constructie, amenajare si reglementare sanitara a functionarii obiectivelor si
a activitatilor desfasurate in acestea, altele decat cele supuse inregistrarii
in registrul comertului, sunt:
a) avizarea sanitara;
b) autorizarea sanitara.
(2) Avizul sanitar si autorizatia sanitara se emit in baza Legii nr.
100/1998 privind asistenta de sanatate publica, cu respectarea atributiilor ce
sunt de competenta directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului
Bucuresti, a directiilor de specialitate din cadrul ministerelor cu retea
sanitara proprie, stabilite prin ordin al ministrului sanatatii si familiei.
(3) Scopul procedurilor de reglementare sanitara pentru proiectele de
amplasare, constructie, amenajare si reglementare sanitara a functionarii
obiectivelor si a activitatilor desfasurate in acestea, altele decat cele
supuse inregistrarii in registrul comertului, este prevenirea situatiilor care
ar putea pune in pericol sanatatea publica.
Art. 2
(1) Avizarea sanitara reprezinta procesul de analiza care conditioneaza,
din punct de vedere tehnic, amplasarea, constructia, amenajarea obiectivelor
economice si social-culturale de conformarea la normele de igiena si de
sanatate publica.
(2) Avizul sanitar este un act tehnic si juridic eliberat in scris de catre
autoritatea locala de sanatate publica, necesar in procedura de autorizare in
amplasarea, constructia, extinderea sau amenajarea obiectivelor economice de
investitii si obiectivelor economice si social-culturale. Avizul sanitar se
emite inaintea autorizarii sanitare.
(3) Autorizarea sanitara reprezinta procesul de analiza si investigatie
sanitara care conditioneaza, din punct de vedere tehnic si juridic, punerea in
functiune si desfasurarea activitatii in obiective de interes public de
conformarea la normele de igiena si de sanatate publica.
(4) Autorizatia sanitara reprezinta un act tehnic si juridic eliberat in
scris de catre autoritatea locala de sanatate publica, prin care sunt stabilite
conditiile si/sau parametrii de functionare ai unei activitati existente ori de
punere in functiune a unei activitati in obiective de interes public.
(5) Viza anuala reprezinta actul de constatare, eliberat in scris de catre
autoritatea locala de sanatate publica, privind respectarea conformitatii cu
autorizarea sanitara eliberata anterior.
(6) Programul de conformare reprezinta un plan de masuri cuprinzand etape
care trebuie parcurse in intervale de timp precizate, prin prevederile
autorizatiei sanitare, de catre titularul activitatii, sub controlul
autoritatii de sanatate publica locala, in scopul respectarii reglementarilor
privind sanatatea publica.
Art. 3
(1) Avizul sanitar si autorizatia sanitara atesta ca sunt intrunite
conditiile igienico-sanitare necesare pentru conformarea la normele de igiena
si de sanatate publica in vederea protejarii sanatatii publice.
(2) Avizul sanitar si autorizatia sanitara stabilesc conditiile prin care
solicitantul este obligat sa respecte si sa urmareasca conformarea la normele
de igiena si de sanatate publica.
Art. 4
(1) Activitatea de avizare-autorizare sanitara se desfasoara in cadrul
directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, al
directiilor de specialitate din cadrul ministerelor cu retea sanitara proprie,
de catre personalul biroului pentru avize si autorizatii sanitare.
(2) Biroul pentru avize si autorizatii sanitare este compus din sef de
birou si referenti. Functia de sef de birou va fi ocupata prin concurs de un
medic avand specialitatea igiena, medicina muncii, epidemiologie sau sanatate
publica.
(3) Biroul pentru avize si autorizatii sanitare are urmatoarele atributii:
a) realizeaza activitatea de autorizare si avizare sanitara conform
prevederilor prezentului ordin;
b) primeste si inregistreaza documentatia solicitantului, repartizand-o
catre sectiile sau compartimentele de specialitate;
c) solutioneaza cererile conform recomandarilor cuprinse in referatele de
evaluare, completeaza formularele conform recomandarilor si elibereaza avizele
si autorizatiile sanitare;
d) gestioneaza baza de date pentru autorizatiile si avizele sanitare
eliberate;
e) inregistreaza declaratia pe propria raspundere si autorizatia sanitara
eliberata;
f) comunica inspectiei sanitare emiterea autorizatiei sanitare de
functionare in termen de 48 de ore;
g) asigura informarea solicitantilor asupra procedurii de avizare si autorizare
sanitara.
(4) Activitatile de evaluare in vederea eliberarii avizelor si
autorizatiilor sanitare se realizeaza de catre personalul de specialitate
calificat pentru domeniul de activitate supus autorizarii.
Art. 5
Obiectivele si activitatile economice si social-culturale de interes
public, supuse prevederilor prezentului ordin, sunt prevazute in anexa nr. 1.
Art. 6
(1) Documentele necesare pentru solicitarea avizului sanitar al
obiectivelor si al activitatilor desfasurate in acestea sunt:
a) cerere;
b) planul general de amplasare a obiectivului, prezentat la o scara din
care sa se inteleaga clar incadrarea in cartier, zona, localitate, accesul la
retelele de transport, energie si utilitati, precum si caracteristicile terenului;
c) planul de amenajare interioara: circuite functionale si modul lor de
structurare, modul de asigurare a aprovizionarii cu apa potabila, modul de
evacuare a apelor uzate menajere si tehnologice, modul de organizare a
evacuarii deseurilor solide si modul de colectare, depozitare temporara si de
evacuare/neutralizare a deseurilor periculoase rezultate din activitati care
urmeaza sa se desfasoara in obiectivul pentru care se solicita avizarea;
d) dovada de achitare a tarifului de avizare sanitara.
(2) La documentele necesare pentru obtinerea avizului sanitar se va
solicita, daca este cazul, conform prevederilor legale in vigoare, studiul de
impact asupra starii de sanatate a populatiei din zona.
Art. 7
(1) Studiul de impact asupra sanatatii populatiei din zona va cuprinde cel
putin urmatoarele elemente:
a) caracterizarea nivelului de expunere a populatiei;
b) caracterizarea efectelor asupra sanatatii, consecutiv realizarii
obiectivului;
c) evaluarea impactului asupra starii de sanatate a populatiei;
d) conditiile de conformare pentru prevenirea efectelor;
e) planul de monitorizare a aplicarii conditiilor de conformare si a
efectelor asupra starii de sanatate.
Art. 8
(1) Dupa primire dosarul se inregistreaza si se repartizeaza,
nominalizandu-se personalul de specialitate pentru analiza si investigarea
proiectului.
(2) Personalul de specialitate analizeaza si evalueaza conformarea
proiectului la normele de igiena, standardele, normativele sau la alte reglementari
legale si elaboreaza referatul de evaluare.
(3) Referatul de evaluare va cuprinde concluziile privind conformarea la
normele de igiena si la reglementarile de sanatate publica in vigoare, precum
si concluzia cu privire la avizarea proiectului in una dintre urmatoarele
variante:
a) sunt indeplinite conditiile pentru eliberarea avizului sanitar si se
elibereaza avizul sanitar;
b) nu sunt indeplinite conditiile pentru eliberarea avizului sanitar; acest
lucru se comunica solicitantului, precizandu-se neconformitatea constatata si
mentionandu-se prevederile legale ce nu sunt indeplinite.
(4) Referatul de evaluare se elaboreaza conform modelului prezentat in
anexa nr. 2.
(5) In avizul sanitar se vor mentiona urmatoarele:
a) datele de identificare a solicitantului si calitatea acestuia;
b) datele de identificare a obiectivului avizat;
c) activitatea/activitatile pentru care este avizat obiectivul;
d) numarul din registrul unic de avize sanitare al biroului pentru avize si
autorizatii sanitare;
e) numarul si data intocmirii referatului de evaluare, numele
specialistului care a semnat referatul de evaluare, din registrul unic de avize
sanitare;
f) semnatura sefului biroului pentru avize si autorizatii sanitare si
stampila directiei de sanatate publica teritoriale sau a municipiului Bucuresti
ori a directiei de profil din ministerele cu retea medicala proprie;
g) in situatia in care obiectivul supus avizarii sanitare se afla pe
teritoriul unui judet in care directia de sanatate publica nu are laborator de
igiena radiatiilor si obiectivul este proiectat sa aiba arii de lucru in care
se desfasoara practici nucleare, referatul de evaluare pentru avizarea sanitara
este semnat de catre directorul directiei de sanatate publica teritoriale in a
carei raza se afla obiectivul avizat si de catre seful laboratorului de igiena
radiatiilor teritorial la care este arondat respectivul judet.
(6) Rezolvarea solicitarii se va face in maximum 20 de zile de la
inregistrarea cererii.
(7) Documentatia de avizare se va pastra la dosarul de obiectiv din cadrul
biroului pentru avize si autorizatii sanitare.
Art. 9
(1) Solicitarea avizului sanitar este obligatorie sau facultativa, in
functie de reglementarile legale incidente domeniului de activitate supus
avizarii.
(2) Avizul sanitar este obligatoriu pentru autorizarea activitatilor in
spatii care au fost construite cu alta destinatie initiala decat activitatea
pentru care se solicita autorizarea.
Art. 10
(1) Documentele necesare pentru solicitarea autorizatiei sanitare sunt:
a) cerere;
b) dosar tehnic, care va cuprinde: avizul sanitar, daca este cazul, planul
dimensionat cu structura interioara, dotarile necesare desfasurarii activitatii
supuse autorizarii, prezentarea circuitelor functionale, modul de asigurare a
iluminatului, ventilatiei, temperaturii ambientale, schita retelelor de
utilitati sau modul de asigurare a acestora (apa potabila, apa calda menajera,
evacuarea apelor uzate menajere si tehnologice, evacuarea deseurilor solide si,
in cazul unitatilor medicale, a deseurilor periculoase rezultate din
activitatea desfasurata);
c) dovada de achitare a tarifului de autorizare sanitara.
(2) Dupa caz, vor fi solicitate urmatoarele:
a) declaratia pe propria raspundere referitoare la asigurarea conformarii
la conditiile igienico-sanitare, conform modelului prezentat in anexa nr. 3;
b) declaratia de detinere si manipulare de substante toxice, conform
Decretului nr. 466/1979 privind regimul produselor si al substantelor toxice,
cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) In situatia in care obiectivului supus autorizarii i-a fost eliberat
aviz sanitar, dosarul de aviz sanitar se asimileaza dosarului tehnic.
Art. 11
(1) Cererea de autorizare si dosarul cuprinzand documentele pentru
obiectivele si activitatile prevazute in anexa nr. 1 se depun la biroul pentru
avize si autorizatii sanitare, unde sunt verificate si, in cazul in care
documentatia este completa, cererea se inregistreaza si se retine spre
solutionare.
(2) Dupa primirea dosarului inregistrat si repartizat se nominalizeaza
personalul de specialitate pentru analiza si investigarea proiectului.
(3) Referatul de evaluare cuprinde, dupa caz, aprecierile privind
conformarea sau programul de conformare si calendarul de conformare, precum si
concluzia cu privire la autorizarea sanitara in una dintre variantele:
a) sunt indeplinite conditiile pentru eliberarea autorizatiei sanitare si
se elibereaza autorizatie sanitara;
b) pot fi indeplinite conditiile pentru eliberarea autorizatiei sanitare,
cu realizarea programului si calendarului de conformare stabilit in
autorizatie, si se elibereaza autorizatie sanitara;
c) nu sunt indeplinite conditiile pentru eliberarea autorizatiei sanitare,
precizandu-se neconformitatea fata de actele legale care prevad aceste cerinte,
comunicandu-se aceasta solicitantului;
d) referatul de evaluare in vederea eliberarii autorizatiei sanitare se
completeaza conform modelului prezentat in anexa nr. 2.
(4) Formularul autorizatiei sanitare va cuprinde:
a) datele de identificare a solicitantului si calitatea acestuia;
b) datele de identificare a obiectivului autorizat;
c) numarul din registrul unic pentru autorizatii sanitare;
d) activitatea/activitatile autorizata/autorizate;
e) programul si calendarul de conformare pentru indeplinirea conditiilor de
autorizare sanitara (dupa caz);
f) numarul si data referatului de evaluare, numele specialistului care a
elaborat referatul de evaluare;
g) semnatura directorului directiei de sanatate publica, a sefului biroului
pentru avize si autorizatii sanitare si stampila directiei de sanatate publica
sau a directiei de profil din ministerele cu retea sanitara proprie;
h) in situatia in care un obiectiv supus autorizarii sanitare este
proiectat sa aiba arii de lucru in care se desfasoara practici nucleare si este
amplasat pe teritoriul unui judet in care directia de sanatate publica nu are
laborator de igiena radiatiilor, referatul de evaluare pentru avizarea sanitara
este semnat de catre directorul directiei de sanatate publica din judetul in
care se afla obiectivul si de catre seful laboratorului de igiena radiatiilor
teritorial la care este arondat respectivul judet.
(5) Documentatia de autorizare se va pastra la dosarul obiectivului, in
cadrul biroului pentru avize si autorizatii.
(6) Rezolvarea solicitarii se va face in termen de 20 de zile de la data
inregistrarii cererii.
Art. 12
In cazul in care sunt necesare prestatii de specialitate pentru analiza si
investigatie sanitara, contravaloarea acestora se achita de catre solicitant la
directiile de sanatate publica, pe baza de deviz, inainte de eliberarea
autorizatiei sanitare.
Art. 13
(1) Autorizatia sanitara de functionare se emite strict pentru obiectivul
si activitatea/activitatile pentru care a fost solicitata.
(2) Autorizatia sanitara va cuprinde urmatoarele:
a) numarul de inregistrare din registrul unic de autorizatii al directiei
de sanatate publica;
b) obiectul de activitate publica;
c) datele de identificare a obiectivului;
d) structura functionala prezentata succint;
e) programul de conformare;
f) semnatura directorului directiei de sanatate publica, a sefului biroului
pentru avize si autorizatii sanitare si stampila directiei de sanatate publica.
(3) Autorizatia sanitara de functionare se pastreaza la obiectivul pentru
care a fost eliberata si trebuie pusa in mod obligatoriu la dispozitie oricarui
organ de control, daca acesta o solicita.
(4) Autorizatia sanitara are valabilitate atat timp cat sunt respectate
conditiile igienico-sanitare si sunt mentinute conditiile de structura
functionala si cele care se refera la obiectul de activitate din solicitarea
initiala, pentru care a fost emisa autorizatia.
(5) Autorizatia sanitara se vizeaza anual in cazul obiectivelor cuprinse in
lista prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 14
(1) Personalul de specialitate din directiile de sanatate publica judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti, poate acorda consultatii de specialitate
solicitantilor de avize sau autorizatii sanitare, pentru intocmirea
documentatiei necesare.
(2) Persoana de specialitate care acorda consultanta tehnica nu poate semna
referatul de evaluare pentru avizarea sau autorizarea sanitara a
obiectivului/activitatii pentru care a prestat serviciul de consultanta.
Art. 15
(1) Inspectia sanitara din cadrul directiei de sanatate publica poate
proceda la retragerea temporara sau definitiva a autorizatiei sanitare de
functionare in cazul oricarei modificari a obiectului de activitate si a
structurii functionale a obiectivului fata de ceea ce este prevazut in
autorizatia sanitara de functionare sau in cazul nerespectarii programului de
conformare.
(2) Din momentul retragerii temporare sau definitive a autorizatiei
sanitare de functionare activitatea pentru care a fost eliberata autorizatia
sanitara de functionare retrasa se suspenda.
(3) Pentru reluarea activitatii se reia procedura de autorizare prin biroul
pentru avize si autorizatii sanitare din cadrul directiei de sanatate publica
teritoriale.
Art. 16
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentele proceduri.
ANEXA 1
la proceduri
PROIECTE, OBIECTIVE SI ACTIVITATI
supuse avizarii/autorizarii si autoritatea competenta
________________________________________________________________________________
Nr. Obiectivul/activitatea Procedura de Autoritatea
crt. reglementare competenta
sanitara
_______________________________________________________________________________
1. Cabinet medical individual, cabinet Autorizare sanitara Directia de
medical asociat sau grupat, cu ori pe baza de declaratie sanatate
fara punct sanitar, societate civila pe propria raspundere publica
medicala cu sau fara punct sanitar,
cabinet medical care functioneaza in
structura unei unitati sanitare
apartinand ministerelor cu structura
proprie, care acorda asistenta
medicala primara
2. Cabinet medical individual, cabinet Autorizare*) Directia de
medical asociat sau grupat, sanatate
societate civila medicala de publica
specialitate, unitate medicala
ambulatorie de specialitate
apartinand ministerelor cu structura
proprie; ambulatoriu de specialitate
integrat unui spital sau unui spital
apartinand ministerelor cu structura
proprie, care acorda asistenta
medicala de specialitate; centre de
diagnostic si tratament
3. Cabinet medical si cabinet Autorizare*) Directia de
stomatologic prescolar, scolar, sanatate
studentesc, cabinete de medicina publica
sportiva, cabinet de medicina muncii,
cabinet de intreprindere
4. Spitale publice, private, mixte Autorizare*) Directia de
sanatate
publica
5. Serviciu de ambulanta - persoana Declaratie pe propria Directia de
fizica raspundere sanatate
publica
6. Cabinet de planning familial Declaratie pe propria Directia de
- persoana fizica raspundere sanatate
publica
7. Cabinet medical - centru de plasament Declaratie pe propria Directia de
sau primire minori raspundere sanatate
publica
8. Cabinet de homeopatie/kinetoterapie/ Declaratie pe propria Directia de
acupunctura raspundere sanatate
publica
9. Laborator de tehnica dentara Declaratie pe propria Directia de
raspundere sanatate
publica
10. Sedii de fundatii caritabile Declaratie pe propria Directia de
pentru copii si tineri, in care se raspundere sanatate
desfasoara activitati cu copii sau publica
tineri (fara unitati de asistenta
la aceeasi adresa cu sediul fundatiei)
11. Unitati publice sau private de Autorizare*) Directia de
asistenta sociala, cu paturi pentru sanatate
copii, batrani, persoane cu handicap publica
12. Unitati publice sau private de Aviz/Autorizare*) Directia de
invatamant prescolar, preuniversitar, sanatate
universitar publica
13. Unitati de cazare din unitatile Aviz/Autorizare*) Directia de
publice sau private de invatamant sanatate
publica
14. Tonete, tarabe, puncte comerciale Declaratie pe propria Directia de
si chioscuri cu suprafata utila mai raspundere sanatate
mica de 10 mp publica
15. Unitati de alimentatie colectiva Autorizare*) Directia de
din unitatile publice sau private sanatate
de invatamant publica
16. Utilizarea pentru diagnostic si Aviz/Autorizare Directia de
tratament a surselor inchise/ sanatate
deschise, a dispozitivelor publica
generatoare de radiatii ionizante
17. Mijloace de transport al produselor Autorizare Directia de
alimentare, apartinand persoanelor sanatate
fizice, asociatiilor familiale, publica
fundatiilor, organizatiilor si
societatilor comerciale
18. Obiective cu activitati de Autorizare Directia de
dezinfectie, dezinsectie sau sanatate
deratizare, apartinand persoanelor publica
fizice, asociatiilor familiale
19. Servicii publice de aprovizionare Autorizare*) Directia de
cu apa potabila sanatate
publica
20. Alte obiective economice si Declaratie pe propria Directia de
social-culturale in care se raspundere sanatate
desfasoara activitati ce nu sunt publica
supuse inregistrarii si autorizarii
de functionare prin Biroul Unic al
Camerei de Comert si Industrie
_______________________________________________________________________________
*) Viza anuala pe autorizatia sanitara.
ANEXA 2
la proceduri
MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
Directia de sanatate publica .......................
REFERAT DE EVALUARE PENTRU AVIZAREA SANITARA
Nr. .................../200...
Subsemnatul/Subsemnata ......................................, in calitate
de ...................., din cadrul Directiei de sanatate publica
.............. - sectia/compartimentul ......................, am efectuat
evaluarea, la
solicitarea ............................, inregistrata la biroul pentru avize
si
(denumirea solicitantului)
autorizatii sanitare din cadrul directiei de sanatate publica, cu nr.
.../200.., pentru amplasarea/amenajarea obiectivului .......................,
cu sediul in localitatea ..............., str. ................. nr. ......,
judetul/sectorul ....................., cu activitatea/activitatile
.......................... .
1. S-au evaluat conditiile de amplasare a obiectivului
............................................
(prevederile legale de conformare)
2. S-au evaluat conditiile de constructie si amenajare pentru desfasurarea
activitatii/activitatilor .......................................... .
(prevederile legale de conformare)
3. Structura circuitelor functionale este conform prevederilor legale
.......................................................................
4. Analiza de conformitate la conditiile igienico-sanitare privind:
____ ____
| DA | NU |
a) iluminatul .............................................. |____|____|
____ ____
| DA | NU |
b) asigurarea ventilatiei .................................. |____|____|
____ ____
| DA | NU |
c) asigurarea incalzirii ................................... |____|____|
____ ____
| DA | NU |
d) accesibilitate la apa potabila .......................... |____|____|
____ ____
| DA | NU |
e) asigurarea evacuarii apelor uzate menajere .............. |____|____|
____ ____
| DA | NU |
f) asigurarea evacuarii deseurilor solide menajere ......... |____|____|
____ ____
| DA | NU |
g) asigurarea evacuarii deseurilor periculoase ............. |____|____|
(activitatile de asistenta medicala)
Concluzii:
1. Sunt indeplinite conditiile pentru eliberarea avizului sanitar.
2. Nu sunt indeplinite conditiile pentru eliberarea avizului sanitar,
deoarece s-au constatat urmatoarele neconformitati la
..........................
.................................... si se reface documentatia.
(precizarea prevederilor legale)
NOTA:
Daca situatia o impune, se poate detalia pe pagini anexate, cu mentionarea
punctelor la care sunt necesare mentiunile suplimentare.
Medic specialist,
............................
MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
Directia de sanatate publica .......................
REFERAT DE EVALUARE PENTRU AUTORIZAREA SANITARA
Nr. ................../200...
Subsemnatul/Subsemnata ......................................., in calitate
de ...................., si insotit/insotita de ..................... din
cadrul Directiei de sanatate publica ...................... -
sectia/compartimentul
....................., am efectuat, la solicitarea
............................,
(denumirea solicitantului)
inregistrata la biroul pentru avize si autorizatii sanitare din cadrul
directiei de sanatate publica, cu nr. ............../200..., in prezenta
domnului/doamnei ......................, in calitate de administrator/
........................., evaluarea obiectivului ............................,
cu sediul in localitatea ......................, str. ................. nr.
........, judetul/sectorul .................. , cu activitatea/activitatile
(cod CAEN) desfasurate la sediul social din localitatea
........................, str. ................. nr. ..........., si la
sediul/sediile secundare din localitatea/localitatile ..................., str.
................. nr. ..........., judetul/sectorul ...................... .
1. S-au evaluat conditiile de desfasurare a activitatii/activitatilor
.........................................................................
(precizarea prevederilor legale pentru fiecare tip de activitate autorizata):
2. Structura circuitelor functionale este conform prevederilor
............................................................................. .
(precizarea prevederilor legale pentru fiecare tip de activitate autorizata):
3. Analiza de conformitate la conditiile igienico-sanitare privind:
a) iluminatul .............................................. ____ ____
| DA | NU |
|____|____|
b) ventilatia .............................................. ____ ____
| DA | NU |
|____|____|
c) incalzirea .............................................. ____ ____
| DA | NU |
|____|____|
d) apa potabila ............................................ ____ ____
| DA | NU |
|____|____|
e) evacuarea apelor uzate menajere ......................... ____ ____
| DA | NU |
|____|____|
f) evacuarea deseurilor solide menajere .................... ____ ____
| DA | NU |
|____|____|
g) evacuarea deseurilor periculoase ........................ ____ ____
(activitatile de asistenta medicala) | DA | NU |
|____|____|
Sunt indeplinite conditiile de depozitare si manipulare a substantelor
toxice si se elibereaza autorizatia conform Decretului nr. 466/1979.
Concluzii:
1. Sunt indeplinite conditiile pentru eliberarea autorizatiei sanitare
..................................
(precizarea prevederilor legale)
2. Sunt indeplinite conditiile pentru eliberarea autorizatiei sanitare, cu
urmatoarele conditii si calendar de conformare: ..............................
.
(precizarea prevederilor
legale)
3. Nu sunt indeplinite conditiile pentru eliberarea autorizatiei sanitare,
deoarece s-au constatat neconformitati la referatul de evaluare
................
.................................. .
(precizarea prevederilor legale)
NOTA:
Daca situatia o impune, se poate detalia pe pagini anexate, cu mentionarea
punctelor la care sunt necesare mentiunile suplimentare.
Medic specialist,
.......................
MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
Directia de sanatate publica .......................
Biroul pentru avize si autorizatii sanitare
Catre
......................................
Referitor la solicitarea dumneavoastra inregistrata la biroul pentru avize
si autorizatii sanitare din cadrul Directiei de sanatate publica
............... cu nr. ............ din data de .................., privind
avizarea/autorizarea
sanitara a obiectivului cu activitatea ...................., cu sediul social
in
(cod CAEN)
localitatea ......................, str. .................. nr. ............,
judetul/sectorul ..................., va comunicam ca nu sunt indeplinite
conditiile prevazute de legislatia sanitara in vigoare, datorita urmatoarelor
neconformitati:
...............................................................................,
(precizarea lor si a reglementarilor legale cu care nu se conformeaza)
din referatul de evaluare elaborat de catre ....................................
(numele si specialitatea)
cu nr. .......... din data de ............., inregistrat la biroul pentru avize
si autorizatii sanitare.
Dupa remedierea neconformitatii/neconformitatilor veti reveni cu o noua
solicitare de evaluare.
Sef birou,
...................
ANEXA 3
la proceduri
DECLARATIE
referitoare la conditiile igienico-sanitare
Subsemnatul/Subsemnata ........................, in calitate de
director/administrator al ......................, din localitatea
............., str. .................... nr. ........, judetul/sectorul .................,
posesor/posesoare al/a actului de identitate ....... seria ........... nr.
...., declar urmatoarele pe propria raspundere, cunoscand ca declaratiile false
sunt pedepsite conform legii:
1. In sediul social in care se desfasoara activitatea/activitatile
................................................................................
(cod CAEN)
sau in sediul secundar din localitatea ...................., str. .............
nr. ....., judetul ............., in care se desfasoara
activitatea/activitatile
.................................................., sunt asigurate urmatoarele:
(cod CAEN)
______________________________________________________________________________
| Utilitati |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Acces la apa potabila:
|
|______________________________________________________________________________|
| - racord la apa potabila | Da
|
|________________________________________________________________|_____________|
| - alt sistem | Precizat
|
|________________________________________________________________|_____________|
| - buletin de analiza a apei potabile | ........
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Acord la apa calda menajera:
|
|______________________________________________________________________________|
| - racord la apa potabila | Da |
|________________________________________________________________|_____________|
| - alt sistem | Precizat
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Sistem de evacuare a apelor uzate menajere:
|
|______________________________________________________________________________|
| - racord la canalizare | Da
|
|________________________________________________________________|_____________|
| - alt sistem | Precizat
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Acces la grup sanitar pentru personal:
|
|______________________________________________________________________________|
| - grup sanitar propriu | Da
|
|________________________________________________________________|_____________|
| - acces la grup sanitar | Da
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Managementul deseurilor solide: |
|______________________________________________________________________________|
| - colectarea si/sau depozitarea intermediara a deseurilor | Da
|
| solide menajere, conform normelor de igiena | |
|________________________________________________________________|_____________|
| - evacuarea deseurilor solide menajere prin contractare | Da
|
| cu o firma specializata |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| - alt sistem | Precizat
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Managementul deseurilor cu regim special:
|
|______________________________________________________________________________|
| - colectarea si/sau depozitarea temporara a deseurilor | Da
|
| solide menajere, conform normelor de igiena |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| - evacuarea deseurilor solide menajere prin contractare | Da
|
| cu o firma specializata |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| - alt sistem | Precizat
|
|________________________________________________________________|_____________|
2. Posed spatiul si dotarile specifice cerute de normele de igiena pentru
domeniul meu de activitate.
3. Cunosc normele privind depozitarea, pastrarea, transportul sau
comercializarea produselor din domeniul meu de activitate.
4. Ma angajez sa respect normele igienico-sanitare in vigoare si sa comunic
orice modificare privind cele declarate.
5. Ma angajez sa asigur personal cu calificarea necesara domeniului meu de
activitate si cu cunostintele necesare privind normele igienico-sanitare in
vigoare, in scopul prevenirii riscului pentru sanatatea consumatorilor.
Semnatura
..................
ANEXA 2
PROCEDURILE DE REGLEMENTARE SANITARA
a punerii pe piata a substantelor si produselor noi sau importate pentru prima
data si destinate utilizarii ori consumului uman
Art. 1
Procedurile de reglementare sanitara a punerii pe piata a substantelor si
produselor noi sau importate pentru prima data si destinate utilizarii ori
consumului uman sunt:
a) avizarea sanitara;
b) notificarea.
Art. 2
(1) Prin substanta sau produs nou se intelege orice substanta sau produs
care nu a fost folosit in mod semnificativ pana in prezent pentru utilizare sau
pentru consum uman.
(2) Prin punere pe piata se intelege actul/activitatea prin care substanta
sau produsul nou devine disponibil consumatorului.
(3) Avizarea sanitara este un proces de analiza a documentatiei tehnice
privind conformarea substantei sau a produsului la cerintele normelor de igiena
si ale reglementarilor de sanatate publica.
(4) Avizul sanitar este actul care conditioneaza, din punct de vedere
juridic si tehnic, punerea pe piata a substantelor sau a produselor noi,
fabricate ori importate pentru prima data.
(5) Notificarea este demersul administrativ prin care este transmisa, in
forma scrisa, catre autoritatea competenta de sanatate publica intentia de
punere pe piata a unei substante sau a unui produs nou de catre producator ori
de importator.
(6) Prin dosar de produs se intelege documentatia care contine informatiile
necesare pentru evaluarea riscurilor previzibile, imediate sau ulterioare,
pentru om si mediu.
Art. 3
(1) Directia generala de sanatate publica stabileste si actualizeaza lista
cuprinzand substantele si produsele noi si procedura la care acestea trebuie
supuse inainte de punerea lor pe piata, in functie de intrarea in vigoare a
prevederilor legale specifice substantei sau produsului destinat utilizarii ori
consumului uman.
(2) Avizul sanitar emis pentru o substanta sau un produs este valabil
pentru producatorul respectivei substante ori al produsului si pentru toti
agentii economici sau pentru orice alta persoana autorizata care distribuie
substanta ori produsul pe piata sau care il importa de la acelasi producator.
(3) Avizul sanitar are valabilitate atat timp cat nu se face nici un fel de
modificare in compozitia calitativa si cantitativa sau in domeniul de folosire
a substantei ori produsului respectiv.
(4) Modificarea intervenita in compozitia calitativa si cantitativa sau in
domeniul de folosire a unei substante sau produs avizat sanitar atrage
pierderea valabilitatii avizului sanitar.
(5) Categoriile de substante si de produse noi sau de substante si produse
importate pentru prima data, supuse avizarii sanitare ori notificarii, sunt
cele cuprinse in anexa nr. 1.
Art. 4
(1) In cadrul Directiei generale de sanatate publica se organizeaza biroul
de avizare sanitara, pentru inregistrarea si gestionarea datelor privind
substantele sau produsele noi supuse reglementarii sanitare inainte de punerea
lor pe piata sau a importului.
(2) Biroul de avizare sanitara se organizeaza prin ordin al ministrului
sanatatii si familiei.
(3) Biroul de avizare sanitara va fi compus dintr-un sef de birou si 2
consilieri; seful de birou poate fi medic specialist, farmacist specialist,
chimist principal, biochimist sau biolog principal, iar consilierii vor avea
una dintre pregatirile mentionate, alta insa decat cea a sefului de birou.
(4) Biroul de avizare sanitara va asigura:
a) inregistrarea avizelor sanitare si a notificarilor eliberate sau
efectuate la institutele de sanatate publica si la directiile de sanatate
publica judetene si a municipiului Bucuresti;
b) gestionarea bazei de date pentru avizele sanitare si notificari;
c) inregistrarea solicitarilor, solutionarea si eliberarea acordurilor si a
certificatelor de abilitare, conform Hotararii Guvernului nr. 340/1992 privind
regimul de import al deseurilor si reziduurilor de orice natura, precum si al
altor marfuri periculoase pentru sanatatea populatiei si pentru mediul
inconjurator, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) publicarea periodica a listei avizelor sanitare si a notificarilor.
(5) Biroul de avizare sanitara va avea stampila proprie, iar seful de birou
are drept de semnatura pe certificatul de abilitare, pe acord si pe licenta de
import.
Art. 5
(1) Pentru avizarea sanitara si notificarea substantelor si produselor noi,
in institutele de sanatate publica se infiinteaza comisia de avizare.
(2) Comisia de avizare este numita de catre Directia generala de sanatate
publica la propunerea consiliilor de administratie ale institutelor de sanatate
publica, in termen de 30 de zile de la data publicarii prezentului ordin in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(3) Comisia de avizare se compune din personalul existent in institutele de
sanatate publica.
(4) Comisia de avizare este constituita din presedinte, medic primar sau
cercetator gradul I, secretar (cu studii superioare), 5 - 7 membri cu
specialitatea in: igiena, toxicologie, chimie, microbiologie, biologie,
epidemiologie, inginerie sanitara si un registrator.
(5) Componenta comisiei de avizare se schimba la un interval de 5 ani.
(6) Comisia de avizare isi va stabili regulamentul de functionare in termen
de 10 zile lucratoare de la constituire.
(7) Comisia de avizare va avea stampila, iar presedintele are drept de
semnatura pe avizul sanitar si pe notificare.
(8) Comisia de avizare are urmatoarele responsabilitati:
a) primeste si verifica documentele necesare avizarii sanitare sau
notificarii si, in cazul in care acestea sunt complete, inregistreaza
solicitarea;
b) analizeaza continutul dosarului tehnic;
c) elaboreaza referatul de evaluare asupra dosarului tehnic pentru
substantele sau produsele supuse avizarii sanitare;
d) elibereaza avizul sanitar in termen de maximum 30 de zile de la data
inregistrarii;
e) comunica notificarea, atunci cand este cazul, in termenul prevazut de
actele normative in vigoare pentru grupele de substante sau categoriile de
produse supuse notificarii;
f) comunica avizele sanitare eliberate si notificarile efectuate catre
biroul de avizare sanitara al Directiei generale de sanatate publica, in termen
de 72 de ore de la eliberare sau inregistrare, conform modelului prezentat in
anexa nr. 2;
g) informeaza corect si complet solicitantii asupra formalitatilor necesare
obtinerii avizului sau notificarii.
Art. 6
(1) Producatorul sau agentul sau autorizat va solicita comisiei de avizare
din institutele de sanatate publica avizul sanitar inainte de distribuirea pe
piata a substantelor sau a produselor supuse avizarii sanitare.
(2) Producatorul sau agentul sau autorizat va inregistra notificarea
inainte de punerea pe piata a substantelor sau a produselor supuse notificarii,
conform prevederilor legale in vigoare.
Art. 7
(1) Documentele necesare pentru eliberarea avizului sanitar sunt:
a) cerere adresata comisiei de avizare (cu antetul solicitantului, adresa,
numarul de telefon, contul bancar), in care se specifica:
- calitatea de producator, de agent autorizat al producatorului sau de
importator;
- numele si adresa completa ale producatorului, in cazul in care
solicitantul este importator;
- numele si adresa completa ale persoanei la care se gaseste dosarul tehnic
al produsului;
- lista cuprinzand documentele depuse la dosarul tehnic;
b) dosar tehnic pentru avizarea sanitara, ce va contine minimum:
- numele/denumirea producatorului, respectiv a importatorului, si numarul
de inregistrare la registrul comertului;
- adresa la care isi are sediul in Romania producatorul sau importatorul;
- tara de origine pentru produsul fabricat in afara teritoriului Romaniei;
- denumirea comerciala a produsului;
- categoria de produs;
- domeniul de utilizare/aplicabilitate si atestarea lui;
- compozitia calitativa si cantitativa a produsului;
- detalii fizico-chimice despre produs si materiile prime;
- criterii de control pentru puritatea ingredientelor si pentru controlul
microbiologic, acolo unde este cazul;
- fisa de securitate a produsului, acolo unde este cazul;
- declaratia de conformitate prin care producatorul/importatorul isi asuma
responsabilitatea conformarii produselor fabricate/importate, potrivit
prevederilor legale in domeniu aplicabile categoriei de substante sau de
produse;
- alte documente, dupa caz sau conform prevederilor legale in vigoare,
pentru categoria de substante sau de produse;
c) dovada achitarii tarifului de avizare sau de notificare conform
cerintelor prevederilor legale in vigoare pentru categoria respectiva de
substante sau de produse.
(2) Pentru avizarea sanitara nu se depune mostra de produs si nu se
solicita buletin de analiza.
(3) Avizul sanitar va cuprinde urmatoarele informatii:
a) datele de identificare a producatorului, respectiv a importatorului, si
numarul de inregistrare la registrul comertului; adresa la care isi are sediul
in Romania producatorul sau importatorul;
b) tara de origine pentru produsul fabricat in afara teritoriului Romaniei;
c) denumirea comerciala a produsului, categoria de produse, domeniul de
utilizare;
d) prevederea legala care reglementeaza calitatea si domeniul de utilizare
a substantei sau produsului;
e) semnatura presedintelui comisiei de avizare sau a directorului si a
sefului biroului de avizare, precum si stampila institutiei emitente.
Art. 8
(1) Documentele necesare pentru notificare sunt:
a) cerere adresata comisiei de avizare (cu antetul solicitantului, adresa,
numarul de telefon, contul bancar), in care se specifica:
- calitatea de producator, de agent autorizat al producatorului sau de
importator;
- numele si adresa completa ale producatorului, in cazul in care
solicitantul este importator;
- numele si adresa completa ale persoanei la care se gaseste dosarul tehnic
al produsului;
- lista cuprinzand documentele depuse la dosarul tehnic;
b) dosarul tehnic;
c) dovada achitarii tarifului de notificare, in cazul in care sunt
prevazute tarife pentru categoria respectiva de substante sau de produse.
(2) Dosarul tehnic este alcatuit conform prevederilor legale specifice de
notificare pentru categoria respectiva de produs.
(3) Dosarul tehnic pentru notificarea produselor care nu fac obiectul unor
prevederi legale specifice de notificare va contine:
a) numele/denumirea producatorului, respectiv a importatorului, si numarul
de inregistrare la registrul comertului;
b) adresa la care isi are sediul in Romania producatorul sau importatorul;
c) tara de origine pentru produsul fabricat in afara teritoriului Romaniei;
d) denumirea comerciala a produsului;
e) categoria de produse si, dupa caz, testele de atestare a categoriei de
produse;
f) compozitia calitativa si cantitativa a produsului si, dupa caz,
standardul de produs;
g) detalii fizico-chimice si microbiologice ale materiilor prime si ale
produselor finite si criteriile de puritate si control microbiologic al
produsului, acolo unde este cazul;
h) declaratia de conformitate prin care producatorul/importatorul isi asuma
responsabilitatea conformarii produselor fabricate/importate cu prevederile
legale in domeniu, aplicabile categoriei de substante sau de produse.
(4) Notificarea devine efectiva in momentul depunerii datelor prevazute la
alin. (1) - (3).
(5) Orice modificare a informatiilor depuse va fi transmisa, dupa caz,
comisiei de avizare sau biroului de avizare sanitara, in termen de 5 zile de la
data aparitiei acesteia.
(6) Producatorul sau agentul sau ori persoana responsabila pentru punerea
pe piata a unui produs importat va detine la adresa specificata pe eticheta,
numai in scopul controlului, dosarul tehnic al substantei sau produsului,
conform prevederilor legale pentru categoria de substante sau de produse.
(7) In situatia substantelor sau produselor importate datele prevazute la
alin. (1) - (3) trebuie sa fie prezentate in limba romana sau intr-o limba
accesibila autoritatilor competente.
Art. 9
(1) Documentele si referatul de evaluare a dosarului tehnic pentru avizarea
sanitara sau pentru notificare se pastreaza la comisia de avizare din
institutele de sanatate publica sau, dupa caz, la biroul pentru avize si
autorizatii sanitare din cadrul directiilor de sanatate publica, atat timp cat
avizul sanitar sau notificarea este valabila.
(2) Comunicarea catre biroul de avizare din cadrul Ministerului Sanatatii
si Familiei a avizului sanitar sau a notificarii, dupa termenul prevazut ori
neconformitatea avizului sanitar sau a notificarii cu continutul dosarului ori
cu prevederile legale in vigoare pentru substanta sau produsul respectiv,
conduce la retragerea avizului sanitar sau a notificarii, membrii comisiei sau
ai biroului pentru avize si autorizatii sanitare urmand sa suporte cheltuielile
de avizare sau notificare.
Art. 10
(1) Inspectia Sanitara de Stat controleaza la producator dosarul tehnic si
pe piata conformitatea substantei sau a produsului cu specificatiile dosarului
tehnic.
(2) Punerea pe piata a substantei/substantelor sau a produsului/produselor
avizate sanitar ori notificate neconforme cu specificatiile din dosarul tehnic
conduce la retragerea avizului sanitar sau a notificarii, sanctionarea conform
prevederilor legale si la informarea consumatorilor prin anunt public.
Art. 11
(1) Datele din dosarele tehnice pentru substantele sau produsele avizate
sanitar sunt strict confidentiale.
(2) Difuzarea datelor din dosarele tehnice este supusa prevederilor legale
privind confidentialitatea si proprietatea intelectuala.
(3) Lista cuprinzand avizele sanitare este asimilata informatiilor cu
caracter public si este accesibila partilor interesate si publicului la cerere.
Art. 12
(1) In scopul elaborarii in mod corespunzator a documentatiilor tehnice
necesare avizarii sanitare sau notificarii, personalul de specialitate din
directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
sau din institutele de sanatate publica poate acorda consultatii tehnice.
(2) Persoana de specialitate care acorda consultatii tehnice nu poate semna
referatul de evaluare pentru avizarea sanitara sau notificarea substantei ori a
produsului pentru care a fost acordata prestatia de consultanta de
specialitate.
(3) Consultatiile de specialitate sunt prestatii care se acorda contra
cost, potrivit prevederilor legale in vigoare.
Art. 13
Avizele sanitare eliberate si notificarile inregistrate pana la data
publicarii prezentului ordin raman valabile pentru producator atat timp cat nu
se modifica compozitia calitativa si cantitativa a substantelor sau a
produselor pentru care a fost eliberat avizul sanitar ori pentru care a fost
efectuata notificarea.
Art. 14
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentele proceduri.
ANEXA 1
la proceduri
LISTA
cuprinzand substantele si categoriile de produse noi sau importate pentru prima
data, supuse unei reglementari sanitare inainte de distribuirea pe piata
________________________________________________________________________________
Nr. Substanta/categoria de produs Procedura Autoritatea
crt.
________________________________________________________________________________
1. Aditivi alimentari avizare Comisia de avizare
2. Coloranti folositi in industria alimentara avizare Comisia de avizare
sau la prepararea produselor alimentare
3. Aromele utilizate in alimente avizare Comisia de avizare
4. Produse alimentare, inclusiv bauturi avizare Comisia de avizare
nealcoolice, cu destinatie nutritionala
speciala
5. Produse si ingrediente alimentare tratate avizare Comisia de avizare
cu radiatii
6. Produse alimentare contaminate radioactiv avizare Ministerul
Sanatatii si
Familiei -
Directia
generala de
sanatate publica
7. Apa naturala/potabila imbuteliata avizare Comisia de avizare
8. Apa minerala imbuteliata notificare Biroul de avizare
Directia de
sanatate publica
9. Produse din categoria nutrienti si/sau avizare Comisia de avizare
suplimente alimentare
10. Suplimente nutritive notificare Comisia de avizare
11. Materiale in contact cu alimentul, avizare Comisia de avizare
inclusiv utilaje
12. Produse, altele decat cele alimentare, avizare Comisia de avizare
care au fost supuse iradierii sau contin
materiale radioactive si au ca destinatie
utilizarea ori consumul de catre populatie
13. Organisme modificate genetic si produse avizare Comisia de avizare
rezultate din acestea destinate utilizarii
sau consumului uman
14. Utilizarea pentru tratament cosmetic a notificare Comisia de avizare
surselor inchise si deschise a
dispozitivelor generatoare de radiatii
neionizante
15. Utilizarea pentru diagnostic si tratament avizare Comisia de avizare
a surselor inchise si deschise a
dispozitivelor generatoare de radiatii
ionizante si a produselor farmaceutice
care contin materiale radioactive
16. Materiale pentru constructii supuse avizare Comisia de avizare
agrementului tehnic, cu continut potential
periculos pentru sanatate (radioactiv
natural, azbest, formaldehida, VOC etc.)
17. Ambalaje pentru deseurile rezultate din avizare Comisia de avizare
activitatea medicala
18. Materiale folosite pentru confectionarea avizare Comisia de avizare
echipamentelor de protectie pentru conditii
speciale
19. Substante, produse si pesticide, utilizate avizare Comisia de avizare
in profilaxia sanitar-umana, insecticide,
raticide, produse pentru combaterea scabiei
si paduchilor, fungicide
20. Produse pentru uz fitosanitar uman avizare Comisia de avizare
21. Namoluri provenite de la statiile de notificare Biroul de avizare
tratare a apelor uzate menajere sau a apei Directia de
pentru potabilizare, utilizate in sanatate publica
agricultura pentru tratarea culturilor de
vegetale destinate consumului uman,
neprelucrate termic
22. Apa provenita de la statiile de tratare a notificare Biroul de avizare
apelor uzate menajere sau a apei pentru Directia de
potabilizare, utilizata in agricultura sanatate publica
pentru irigarea culturilor de vegetale
consumabile in stare cruda
23. Substante si reactivi folositi pentru avizare Comisia de avizare
potabilizarea apei
24. Materiale de constructie supuse avizare Comisia de avizare
agrementului tehnic si folosite in contact
cu apa potabila
25. Materiale de constructie supuse avizare Comisia de avizare
agrementului tehnic si folosite in contact
cu apa de piscina
26. Dispozitive (cartuse filtrante, avizare Comisia de avizare
membrane filtrante) in contact cu apa
potabila
27. Substante sau produse biocide avizare Comisia de avizare
(dezinfectante, antiseptice si
decontaminante)
28. Detergenti utilizati in industria notificare Biroul de avizare
alimentara Directia de
sanatate publica
29. Produse cosmetice notificare Biroul de avizare
Directia de
sanatate publica
________________________________________________________________________________
ANEXA 2
la proceduri
FISA
de raportare a avizelor si notificarilor
______________________________________________________________________________
| Institutul de Sanatate Publica sau Directia de sanatate publica
|
|______________________________________________________________________________|
| Presedintele comisiei de avizare/Seful biroului de avizare sanitara
|
|______________________________________________________________________________|
| Avizul sanitar/notificarea numarul ....... data ....................
|
|______________________________________________________________________________|
| Denumirea comerciala a produsului
|
|______________________________________________________________________________|
| Domeniul de utilizare
|
|______________________________________________________________________________|
| Numele si adresa completa ale producatorului |
|______________________________________________________________________________|
| Numele si adresa completa ale importatorului
|
|______________________________________________________________________________|
| Numele persoanei si adresa la care se gaseste dosarul ce a fost depus
|
| pentru avizare sanitara sau notificare*)
|
|______________________________________________________________________________|
| Numele persoanei si adresa la care se gaseste dosarul de produs avizat
|
| sanitar sau notificat
|
|______________________________________________________________________________|
*) In situatia in care dosarele se arhiveaza in
sectia/compartimentul/laboratorul de specialitate.