ORDIN Nr.
11430 din 3 noiembrie 2008
privind aprobarea
Regulamentului pentru organizarea si desfasurarea concursului pentru selectia
functionarilor publici care pot fi desemnati reprezentanti ai Agentiei
Nationale a Functionarilor Publici in comisiile de concurs si in comisiile de
solutionare a contestatiilor
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 767 din 14 noiembrie 2008
Având în vedere prevederile art. 28 alin. (3) din
Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea
şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările
ulterioare,
în temeiul art. 21 alin. (2), al art. 22 alin. (1) lit.
b) şi d) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 11 alin.
(5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea şi funcţionarea
Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, cu modificările ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul pentru organizarea şi
desfăşurarea concursului pentru selecţia funcţionarilor publici care pot fi
desemnaţi reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici în
comisiile de concurs şi în comisiile de soluţionare a contestaţiilor, prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici,
Jozsef Birtalan
ANEXĂ
REGULAMENT
pentru organizarea şi desfăşurarea concursului
pentru selecţia funcţionarilor publici care pot fi desemnaţi reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale a
Funcţionarilor Publici în comisiile de concurs
si în comisiile de soluţionare a contestaţiilor
SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Pentru concursurile şi/sau examenele
organizate de autorităţile şi instituţiile publice din administraţia publică
locală şi pentru autorităţile şi instituţiile publice deconcentrate, pot fi
desemnaţi reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici,
denumită în continuare agenţia, în comisiile de concurs şi în comisiile
de soluţionare a contestaţiilor, funcţionari publici din cadrul instituţiei
prefectului sau ai consiliului judeţean din judeţul în care îşi are sediul
instituţia publică în al cărei stat de funcţii se află funcţia publică pentru
care se organizează concursul.
(2) Pot fi desemnaţi ca reprezentanţi ai agenţiei
funcţionarii publici care au promovat concursul de selecţie şi care au primit
acordul conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară
activitatea, în condiţiile prezentului regulament.
Art. 2. - (1) Concursul pentru selecţia funcţionarilor
publici care pot fi desemnaţi reprezentanţi ai agenţiei, denumit în continuare concurs
de selecţie, se organizează bianual de către agenţie.
(2) Anunţul privind organizarea concursului de selecţie
se afişează pe pagina de internet a Agenţiei şi se comunică instituţiilor
prefectului şi consiliilor judeţene. Anunţul conţine în mod obligatoriu şi
bibliografia stabilită pentru concurs prin ordin al preşedintelui agenţiei.
SECŢIUNEA a 2-a
Activităţi premergătoare desfăşurării concursului
de selecţie
Art. 3. - (1) In vederea participării
la concursul de selecţie, în termen de 10 zile de la data publicării şi
comunicării anunţului prevăzut la art. 2 alin. (2), funcţionarii publici
interesaţi din cadrul instituţiilor prefectului şi consiliilor judeţene vor
transmite agenţiei, completat, formularul prevăzut în anexa la prezentul
regulament şi o copie a cărţii de identitate, certificată pentru conformitate cu
originalul. Formularul se completează de către funcţionarii publici interesaţi
şi se avizează de către compartimentul de resurse umane al autorităţii sau
instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea.
(2) In situaţia în care funcţionarii publici
interesaţi nu pot prezenta formularul avizat potrivit alin. (1), vor transmite
copii de pe diplomele de studii universitare şi de pe carnetul de muncă,
certificate pentru conformitate cu originalul de către compartimentul de
resurse umane al autorităţii sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară
activitatea.
(3) Formularele, respectiv copiile de pe diplomele de
studii universitare şi carnetul de muncă, precum şi
copiile cărţilor de identitate se transmit centralizat pentru fiecare
instituţie a prefectului sau consiliu judeţean.
(4) Pentru a putea participa la concursul de
selecţie, funcţionarii publici interesaţi din cadrul instituţiilor prefectului
şi consiliilor judeţene
trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) să fie numiţi într-o funcţie publică din clasă I;
b) să aibă cel puţin 3 ani vechime în specialitatea
studiilor necesare ocupării funcţiei publice deţinute;
c) să nu fi fost sancţionaţi disciplinar, cu excepţia
cazului în care sancţiunea disciplinară a fost radiată potrivit legii;
d) să aibă cunoştinţe aprofundate în administraţia
publică.
Art. 4. - (1) In termen de 10 zile de la data publicării şi comunicării
anunţului prevăzut la art. 2 alin. (2), prin ordin al preşedintelui agenţiei se
stabilesc:
a) componenţa comisiilor de selecţie formate din 3
funcţionari publici definitivi din cadrul agenţiei, dintre care cel puţin unul
deţine o funcţie publică de conducere;
b) secretarii comisiilor de selecţie.
(2) Nu pot fi membri în comisiile de selecţie
persoanele care se află în situaţiile de incompatibilitate prevăzute la art. 32
din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind
organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi
completările ulterioare, precum şi în situaţiile de conflict de interese
prevăzute la art. 33 din acelaşi act normativ. Dispoziţiile art. 34 şi 35 din
Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
se aplică în mod corespunzător.
Art. 5. - Comisia de selecţie are următoarele atribuţii
principale:
a) verifică îndeplinirea condiţiilor pentru
participarea la concurs pe baza documentelor depuse;
b) stabileşte lista cu candidaţii care pot participa la
concursul de selecţie;
c) stabileşte subiectele pentru concursul de selecţie
şi punctajul maxim pentru fiecare subiect care se comunică odată cu subiectele;
d) stabileşte baremul de corectare;
e) notează lucrările elaborate
de către candidaţii selectaţi pentru participarea la concursul de selecţie;
f) transmite secretarului comisiei documentele
elaborate de către comisia de concurs în vederea comunicării, potrivit
dispoziţiilor prezentului regulament.
Art. 6. - Secretariatul comisiei de selecţie are
următoarele atribuţii principale:
a) veghează la respectarea procedurii de organizare şi
desfăşurare a concursului de selecţie;
b) întocmeşte, redactează şi semnează alături de
membrii comisiei de concurs întreaga documentaţie privind activitatea specifică
a acesteia;
c) asigură afişarea la sediul agenţiei şi pe pagina de
web a acesteia, precum şi comunicarea către instituţiile prefectului şi
consiliile judeţene a rezultatelor selecţiei funcţionarilor publici prevăzuţi
la art. 4 alin. (1), a rezultatelor concursului de selecţie şi a ordinului
prevăzut la art. 8 alin. (1);
d) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru
buna desfăşurare a concursului.
Art. 7. - (1) In termen de 3 zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 3 alin. (1), comisiile de concurs
au obligaţia verificării îndeplinirii condiţiilor de către funcţionarii publici
pentru care s-au primit formularele prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (2).
(2) Rezultatele selecţiei se afişează cu menţiunea
„admis" sau „respins".
(3) Lista persoanelor selectate potrivit alin. (1) se
afişează pe pagina de internet a agenţiei şi se comunică fiecărei instituţii a
prefectului sau consiliu judeţean, în termen de maximum două zile de la data
expirării termenului prevăzut la alin. (1).
(4) In termen de 3 zile de la primirea listei prevăzute
la alin. (2), prin grija compartimentelor de resurse umane din cadrul
instituţiilor prefectului şi consiliilor judeţene, aceasta se comunică
funcţionarilor publici selectaţi în vederea participării la concursul de
selecţie.
Art. 8. - (1) In vederea organizării şi desfăşurării
concursului de selecţie, cu minimum 15 de zile înainte de data desfăşurării
concursurilor, prin ordin al preşedintelui agenţiei, se stabilesc perioada şi
locul susţinerii concursului de selecţie, precum şi repartizarea pe serii a
judeţelor din care provin candidaţii la concursul de selecţie.
(2) Ordinul prevăzut la alin. (1) se comunică
prefecturilor sau consiliilor judeţene în termen de 3 zile de la emitere şi se
afişează pe pagina de internet a agenţiei.
(3) In termen de 3 zile de la primirea ordinului
prevăzut la alin. (1), prin grija compartimentelor de resurse umane din cadrul
instituţiilor prefectului şi consiliilor judeţene, ordinul se comunică
funcţionarilor publici selectaţi potrivit art. 7 alin. (1).
SECŢIUNEA a 3-a
Procedura de desfăşurare a concursului de
selecţie
Art. 9. -In cazul în care, din motive obiective, nu se
pot respecta data şi ora desfăşurării concursului de selecţie, secretarul
comisiei are obligaţia de a afişa la sediul agenţiei şi de a asigura afişarea
pe pagina de internet a acesteia modificările intervenite în desfăşurarea
acestuia şi de a le comunica instituţiilor prefectului sau consiliilor judeţene
în vederea aducerii la cunoştinţa funcţionarilor publici selectaţi potrivit
art. 7 alin. (1).
Art. 10. - (1) Concursul de selecţie constă în
redactarea unei lucrări scrise şi/sau în rezolvarea unor teste-grilă pe
parcursul a maximum două ore.
(2) In cadrul concursului de
selecţie vor fi testate, în mod obligatoriu, cunoştinţele teoretice ale
candidaţilor, precum şi abilitatea acestora de a utiliza corect aceste
cunoştinţe în situaţii practice, prin rezolvarea unor speţe.
Art. 11. - (1) Subiectele pentru concursul de selecţie se stabilesc pe baza bibliografiei de concurs, astfel încât
să reflecte cunoaşterea aprofundată a legislaţiei din domeniul funcţiei publice
şi cunoştinţele generale în administraţia publică.
(2) Comisia de selecţie va stabili subiectele, va
alcătui seturile de subiecte pentru proba scrisă şi va stabili punctajul
fiecărui subiect, în ziua în care se desfăşoară concursul de selecţie.
(3) In cazul în care concursul de selecţie constă şi
în rezolvarea unor teste-grilă, întrebările pot fi formulate cu cel mult două
zile înainte de proba scrisă.
(4) In cazul în care, datorită numărului mare de
candidaţi, proba scrisă se organizează în mai multe serii de concurs,
subiectele se vor schimba la fiecare serie, cu excepţia situaţiei în care se
organizează simultan.
(5) Seturile de subiecte se semnează de toţi membrii
comisiei de concurs şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila agenţiei.
Art. 12. - (1) Cu cel puţin o oră înainte de începerea
concursului de selecţie, la locul desfăşurării acestuia, dacă este cazul, se va
afişa repartizarea pe săli a candidaţilor.
(2) Inainte de începerea probei scrise se va face
apelul nominal al candidaţilor, în vederea îndeplinirii formalităţilor
prealabile, respectiv verificarea identităţii pe baza buletinului sau a cărţii
de identitate.
Art. 13. - (1) După verificarea identităţii
candidaţilor, ieşirea din sală a acestora atrage eliminarea din concurs, cu
excepţia situaţiilor de urgenţă în care aceştia pot fi însoţiţi de unul dintre membrii comisiei de concurs sau de
persoanele care asigură supravegherea.
(2) Durata concursului de selecţie se stabileşte de
comisia de selecţie în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al
subiectelor, dar nu poate depăşi două ore.
(3) La ora stabilită pentru începerea probei scrise,
comisia de selecţie prezintă candidaţilor seturile de subiecte şi invită un
candidat să extragă un plic cu subiectele de concurs.
(4) După începerea comunicării subiectelor este
interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricărei persoane, în afara
membrilor comisiei de concurs, precum şi a persoanelor care asigură
secretariatul comisiei, respectiv supravegherea desfăşurării probei. In acest
caz candidatul este eliminat din concurs.
(5) In încăperea în care are loc concursul, pe toată
perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor
ulterioare finalizării probei, candidaţilor nu le este permisă deţinerea ori
folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor
mijloace de comunicare la distanţă.
(6) Nerespectarea dispoziţiilor prevăzute la alin. (5)
atrage eliminarea candidatului din proba de concurs. Comisia de concurs,
constatând încălcarea acestor dispoziţii, va elimina candidatul din sală, va
face menţiunea „anulat" pe lucrare şi va consemna cele întâmplate în
procesul-verbal.
(7) Lucrările vor fi redactate, sub sancţiunea anulării,
doar pe seturile de hârtie asigurate de agenţie, purtând ştampila acestei
instituţii.
(8) Prima filă a lucrărilor, după înscrierea numelui
şi a prenumelui în colţul din dreapta, se lipeşte astfel încât datele înscrise
să nu poată fi identificate şi se aplică ştampila agenţiei.
(9) Candidatul are obligaţia de a preda comisiei de
concurs lucrarea scrisă, respectiv testul grilă, la expirarea timpului alocat probei scrise, semnând borderoul special
întocmit în acest sens.
SECŢIUNEA a 4-a
Notarea probei şi comunicarea rezultatelor
Art. 14. - Anterior notării lucrărilor, comisia de
concurs întocmeşte baremul detaliat de corectare şi îl afişează prin grija
secretariatului comisiei.
Art. 15. - (1) Notarea lucrărilor se face, de regulă,
în termen de 24 de ore, dar nu mai târziu de 5 zile de la data susţinerea
probei.
(2) Lucrările se corectează sigilate.
(3) Acordarea punctajului se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al
comisiei de concurs. După acordarea punctajului lucrările se desigilează.
(4) Se consideră admis la concursul de selecţie
funcţionarul public care a obţinut minimum 60 de puncte.
(5) Punctajele obţinute, cu
menţiunea „admis" sau „respins", se comunică candidaţilor prin
afişare la sediul agenţiei şi pe pagina de internet a acesteia în termen de
maximum 5 zile de la susţinerea probei scrise.
Art. 16. - Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele
concursului se pot adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile
legii.
SECŢIUNEA a 5-a
Desemnarea reprezentanţilor agenţiei şi acordul
conducătorului autorităţii sau instituţiei publice
Art. 17. - (1) La finalizarea concursului de selecţie
se întocmeşte un proces-verbal care conţine modul de desfăşurare a concursului şi rezultatele obţinute de
candidaţi, semnat de membrii şi de secretarul comisiei de selecţie.
(2) Lista candidaţilor declaraţi admişi la concursul de
selecţie se comunică, pentru fiecare judeţ, instituţiei prefectului şi
consiliului judeţean. Lista conţine doar informaţiile privind funcţionarii
publici declaraţi admişi la concursul de selecţie care îşi desfăşoară
activitatea în cadrul instituţiei prefectului respective sau consiliului
judeţean respectiv.
Art. 18. - (1) In vederea desemnării reprezentanţilor
agenţiei potrivit art. 1, pe baza listei candidaţilor declaraţi admişi la
concursul de selecţie comunicate potrivit art. 17 alin. (2), prefectul,
respectiv preşedintele consiliului judeţean, stabileşte lista funcţionarilor
publici care vor fi desemnaţi reprezentanţi ai agenţiei şi o comunică acesteia
în termen de 3 zile.
(2) Numărul maxim al funcţionarilor publici stabiliţi
potrivit alin. (1) nu poate depăşi 15.
(3) La stabilirea celor 15
funcţionari publici potrivit alin. (1) se vor avea în vedere, în mod
obligatoriu, ordinea punctajelor obţinute la concursul de selecţie şi
următoarele criterii cumulative:
a) 5 funcţionari publici ocupă funcţii publice de
conducere;
b) 4 funcţionari publici sunt absolvenţi de studii
superioare de lungă durată în specialitate juridică sau administrativă;
c) 2 funcţionari publici sunt absolvenţi de studii
superioare de lungă durată în specialitate economică;
d) 2 funcţionari publici sunt absolvenţi de studii
superioare de lungă durată în specialitate tehnică.
(4) După utilizarea criteriilor prevăzute la alin. (3),
în vederea completării listei până la numărul maxim de 15 funcţionari publici
criteriul utilizat este ordinea punctajelor obţinute la concursul de selecţie.
(5) Prin excepţie de la dispoziţiile alin. (2), în situaţia
în care numărul candidaţilor declaraţi admişi la concursul de selecţie şi
comunicaţi potrivit art. 17 alin. (2) este mai mic sau egal cu 15, toţi
candidaţii vor fi incluşi pe lista stabilită potrivit alin. (1).
(6) Comunicarea de către prefect sau preşedintele
consiliului judeţean a listei stabilite potrivit prezentului articol prezumă
acordul privind desemnarea funcţionarilor publici înscrişi pe listă ca
reprezentanţi ai agenţiei.
Art. 19. - (1) In situaţia în care numărul
funcţionarilor publici din cadrul autorităţii sau instituţiei publice declaraţi
admişi la concursul de selecţie este mai mare de 15, funcţionarii publici care
nu au fost incluşi pe lista prevăzută la art. 18 alin. (1) vor fi incluşi pe o
„listă de rezervă".
(2) Funcţionarii publici din „lista de rezervă"
vor înlocui, cu respectarea dispoziţiilor art. 18 alin. (3) şi (4), un
funcţionar public care nu mai îndeplineşte condiţiile pentru a putea fi
desemnat reprezentant al agenţiei.
SECŢIUNEA a 6-a
Dispoziţii tranzitorii
Art. 20. - Până la finalizarea concursurilor de
selecţie potrivit termenelor prevăzute prin prezentul regulament, desemnarea
reprezentanţilor se face pe baza propunerilor instituţiilor prefecturilor şi
consiliilor judeţene din judeţul în care se află funcţia publică vacantă pentru
care se organizează concursul.
Art. 21. - Agenţia este autorizată să refuze justificat
desemnarea funcţionarilor publici selectaţi potrivit prezentului regulament pe
baza evaluărilor efectuate cu privire la activitatea şi conduita în cadrul comisiilor
de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor.
ANEXĂ
FORMULAR
de înscriere la concursul de selecţie a
reprezentanţilor Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici în cadrul comisiilor de concurs şi
de soluţionare a contestaţiilor
Instituţia publică1 ..........................................................................................................................................
|
Numele si prenumele funcţionarului public:
..........................................................................................................................................
Funcţia publică deţinută:
.........................................................................................................................................
|
Informaţii privind studiile universitare
absolvite
Instituţia de învăţământ
|
Specializarea
|
Nivelul diplomei obţinute
|
Perioada
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vechime în specialitatea studiilor
absolvite:..........................................................................
|
Informaţii privind sancţiunile
disciplinare
Sancţionat disciplinar:
DA NU
|_| |_|
Pentru sancţiunea disciplinară a intervenit radierea în
condiţiile legii2:
DA NU
|_| |_|
|
Cunoscând dispoziţiile Codului penal privind falsul în
declaraţii, declar faptul că informaţiile prezentate mai sus sunt reale şi le
pot dovedi cu documente.
Numele si
prenumele:........................................................................................................
|
Data:......................................................................
Semnătura:............................................................
|
Avizat de către compartimentul de resurse umane3: ..............................................................................................................
Numele si prenumele persoanei care avizează4:
...................................................................................................................
Data, semnătura si stampila instituţiei publice:
.......................................................................................................................
|
1 Se va completa cu
„Instituţia prefectului judeţului..................", respectiv „Consiliul
judeţean.................".
2 Se va completa
doar în situaţia în care funcţionarul public a fost sancţionat disciplinar.
3 Se va completa cu
denumirea compartimentului, conform regulamentului de organizare şi funcţionare
a instituţiei publice.
4 Se va completa cu numele şi prenumele coordonatorului
compartimentului de resurse sau a persoanei desemnate prin decizie a
conducătorului instituţiei publice.