ORDIN
Nr. 115 din 13 martie 2002
pentru aprobarea Regulamentului privind atributiile, constituirea si
functionarea comisiilor de incadrare si promovare a personalului silvic pe
grade profesionale si gradatii
ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 220 din 2 aprilie 2002
Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor,
avand in vedere prevederile art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobata si modificata prin
Legea nr. 427/2001,
in temeiul art. 8 alin. (10) din Hotararea Guvernului nr. 12/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor,
cu modificarile ulterioare,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
(1) Se aproba Regulamentul privind atributiile, constituirea si
functionarea comisiilor de incadrare si promovare a personalului silvic pe
grade profesionale si gradatii, prevazut in anexa care face parte integranta
din prezentul ordin.
(2) Activitatea comisiilor mentionate la alin. (1) vizeaza incadrarea pe
grade profesionala a personalului silvic aflat in activitate la data intrarii
in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul
personalului silvic, precum si a personalului silvic angajat dupa aceasta data,
promovarea in grade superioare si acordarea de gradatii personalului silvic din
institutiile, respectiv unitatile prevazute la art. 11 alin. (1) din Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 59/2000, aprobata si modificata prin Legea nr.
427/2001.
Art. 2
Directiile de specialitate silvica din cadrul Ministerului Agriculturii,
Alimentatiei si Padurilor, precum si Regia Nationala a Padurilor vor aduce la
indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor,
Ilie Sarbu
ANEXA 1
REGULAMENT
privind atributiile, constituirea si functionarea comisiilor de incadrare si
promovare a personalului silvic pe grade profesionale si gradatii
CAP. 1
Atributiile comisiilor de incadrare si promovare
Art. 1
Obiectivele comisiilor de incadrare si promovare a personalului silvic pe
grade profesionale si gradatii, denumite in continuare comisii, sunt
urmatoarele:
a) incadrarea personalului silvic pe gradele profesionale prevazute la art.
7 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul
personalului silvic, aprobata si modificata prin Legea nr. 427/2001;
b) promovarea in grade profesionale;
c) acordarea gradatiilor prevazute la art. 9 din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 59/2000, aprobata si modificata prin Legea nr. 427/2001;
d) coordonarea actiunilor de sustinere a examenelor si a lucrarilor de
specialitate pentru promovarea in urmatoarele grade profesionale: inginer
inspector silvic, subinginer silvic principal si tehnician silvic principal;
e) propunerea de promovare in gradele profesionale de inginer inspector
general silvic si inginer consilier silvic;
f) propuneri de incadrare in grade profesionale, in conditiile prevazute la
art. 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2000, aprobata si
modificata prin Legea nr. 427/2001;
g) acordarea, la cerere, de grade profesionale si gradatii personalului
silvic aflat in activitate la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta
a Guvernului nr. 59/2000, aprobata si modificata prin Legea nr. 427/2001, dar
care in prezent nu mai lucreaza intr-o structura silvica.
Art. 2
In vederea indeplinirii obiectivelor prevazute la art. 1 comisiile au
urmatoarele atributii:
a) organizeaza desfasurarea corespunzatoare a examenelor de promovare in
gradele profesionale prevazute la art. 1 lit. d) si stabilesc rezultatele
examinarii fiecarui candidat;
b) intocmesc, la cerere, dosarele cu documentele necesare pentru promovarea
in gradele de inginer inspector general silvic si inginer consilier silvic, pe
care le depun pentru avizare si aprobare, potrivit art. 13 din Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 59/2000, aprobata si modificata prin Legea nr.
427/2001;
c) intocmesc, la cerere, dosarele cu actele necesare pentru incadrarea pe
grade profesionale a persoanelor care cad sub incidenta prevederilor art. 15
lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2000, aprobata si
modificata prin Legea nr. 427/2001, si le depun spre aprobare in conditiile
legii;
d) intocmesc, la cerere, dosarele cu actele necesare pentru promovarea in
grade profesionale a personalului silvic si le depun spre aprobare in
conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2000, aprobata
si modificata prin Legea nr. 427/2001;
e) vor comunica hotararile de incadrare/promovare structurii care are ca
atributie tinerea evidentei personalului silvic, potrivit art. 5 alin. (2) din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2000, aprobata si modificata prin
Legea nr. 427/2001, in termen de 30 de zile de la data validarii acestora;
f) elaboreaza programul anual si planurile semestriale de lucru ale
comisiilor;
g) intocmesc anual, pana la data de 31 ianuarie, informari cu privire la activitatea
depusa si rezultatele obtinute in anul anterior si propun masuri de
imbunatatire a activitatii, pe care le transmit comisiei de incadrare si
promovare din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura
si conducerii institutiei, respectiv unitatii in cadrul careia functioneaza.
CAP. 2
Constituirea comisiilor de incadrare si promovare
Art. 3
(1) Constituirea comisiilor se face dupa cum urmeaza:
a) Comisia din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de
silvicultura este formata din 3 membri si are urmatoarea componenta:
- secretarul de stat pentru paduri, presedinte;
- directorul Directiei strategii, politici si legislatie silvica, membru;
- directorul Directiei regim si inspectie silvica, membru.
b) Comisia din cadrul Regiei Nationale a Padurilor este formata din 5
membri si are urmatoarea componenta:
- directorul general adjunct al regiei, presedinte;
- directorul Directiei fond forestier, membru;
- directorul Directiei tehnice, membru;
- seful Serviciului resurse umane, organizare, programare, membru;
- seful Compartimentului de perfectionare a pregatirii profesionale,
membru.
c) Comisia din cadrul fiecarei directii silvice este formata din 3 membri
si are urmatoarea componenta:
- inginerul-sef al directiei silvice, presedinte;
- seful compartimentului fond forestier, membru;
- seful compartimentului regenerarea padurilor, membru.
(2) In situatia in care persoanele care ocupa functiile de sef serviciu
resurse umane, organizare, programare sau sef compartiment de perfectionare a
pregatirii profesionale nu sunt personal silvic, in comisia prevazuta la alin.
(1) lit. b) vor fi desemnate in locul acestora persoane care indeplinesc
aceasta conditie.
(3) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului
regulament conducatorii institutiilor, respectiv ai unitatilor mentionate la
alin. (1) vor stabili componenta nominala a acestora.
(4) Membrii comisiilor se numesc pe o perioada de 2 ani.
Art. 4
(1) Presedintele comisiei are urmatoarele atributii:
a) convoaca si conduce sedintele de lucru ale comisiei si semneaza
hotararile emise de aceasta;
b) coordoneaza lucrarile de pregatire si organizare a actiunilor privind
incadrarea, respectiv promovarea personalului silvic;
c) aproba bibliografia si tematica examenelor, subiectele pentru lucrarile
scrise si altele asemenea, pentru sustinerea examenelor de promovare la gradele
profesionale pentru care se organizeaza asemenea probe;
d) reprezinta comisia in relatiile cu conducerea institutiei, respectiv a
unitatii din care face parte, in legatura cu actele emise de comisie;
e) actioneaza, impreuna cu ceilalti membri ai comisiei, pentru rezolvarea
corespunzatoare de catre conducerea institutiei, respectiv a unitatii, a
propunerilor facute, referitoare la incadrarea si/sau promovarea personalului
silvic;
f) avizeaza programul anual si planurile semestriale de lucru ale comisiei
si le supune aprobarii conducerii institutiei, respectiv a unitatii in cadrul
careia aceasta functioneaza;
g) transmite situatiile solicitate comisiei de incadrare si promovare
constituite in cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de
silvicultura.
(2) Comisia de incadrare si promovare constituita in cadrul autoritatii
publice centrale care raspunde de silvicultura coordoneaza si monitorizeaza
activitatea tuturor comisiilor constituite in cadrul structurilor silvice
centrale si locale de administrare sau control.
Art. 5
(1) Secretariatul tehnic al comisiilor prevazute la art. 1 se asigura de
institutiile, respectiv unitatile de care acestea apartin.
(2) Componenta secretariatului tehnic prevazut la alin. (1) se stabileste
prin ordin sau decizie a conducerii institutiei, respectiv a unitatii unde
functioneaza comisia.
(3) Secretariatul tehnic al comisiei are urmatoarele atributii:
a) comunica, in baza aprobarii presedintelui comisiei, convocarea
intrunirii membrilor acesteia;
b) asigura organizarea intrunirilor comisiei pregatind documentele necesare
bunei desfasurari a actiunilor prevazute sa aiba loc;
c) comunica hotararile comisiei cu privire la rezultatele examenelor de
promovare sustinute, precum si pe cele privind analizele intreprinse pentru
incadrarea, respectiv promovarea pe grade profesionale si acordarea de gradatii
fiecarui candidat si institutiei, respectiv unitatii unde acesta este incadrat,
pentru luare la cunostinta si punere in aplicare;
d) asigura in perioada dintre sedintele comisiei asistenta de specialitate,
precum si legatura cu membrii comisiei;
e) asista la lucrarile comisiei, intocmeste procesele-verbale ale
intrunirilor, pe care le supune spre semnare tuturor membrilor prezenti, si
redacteaza hotararile comisiei;
f) asigura operatiunile de registratura, respectiv primirea, distribuirea
si expedierea corespondentei, si de arhivare pentru toate documentele privind
activitatea comisiei;
g) urmareste si informeaza comisia asupra modului in care sunt solutionate
propunerilor si hotararile luate de aceasta;
h) comunica in scris celor interesati hotararile adoptate de comisie.
CAP. 3
Functionarea comisiilor de incadrare si promovare
Art. 6
(1) Comisiile functioneaza statutar, in urmatoarele conditii:
- pentru comisiile constituite din 3 membri, in prezenta tuturor membrilor;
- pentru comisiile constituite din 5 membri, in prezenta presedintelui si a
cel putin 2 membri.
(2) Hotararile comisiilor se iau prin vot deschis. Voturile membrilor
comisiei se mentioneaza nominal in procesele-verbale ale sedintelor.
Art. 7
(1) Pentru functionarea corespunzatoare si crearea conditiilor necesare
exercitarii atributiilor pe care comisiile le au de indeplinit se vor pune la
dispozitie acestora, de catre compartimentele de specialitate din institutiile,
respectiv unitatile in care au loc actiunile mentionate la art. 1, datele
necesare pe baza carora se analizeaza situatia personalului silvic ce se
considera indreptatit a fi incadrat, respectiv promovat pe un grad profesional
sau a primi o gradatie superior/superioara celui/celei pe care il/o detine.
(2) Datele care se analizeaza in vederea stabilirii situatiei personalului
silvic se vor referi pentru fiecare candidat la:
a) nivelul studiilor;
b) data la care a obtinut gradul profesional si gradatia la care se afla
incadrat;
c) vechimea in domeniul silviculturii;
d) calificativul anual obtinut in perioada supusa analizei;
e) sanctiunile primite in perioada analizata;
f) titluri stiintifice, studii suplimentare; publicatii, activitati in
domeniu (invatamant, organizatii neguvernamentale etc.).
Art. 8
Activitatea comisiilor se desfasoara la sediile institutiilor, respectiv
ale unitatilor care le-au infiintat, in spatii si in conditii corespunzatoare,
puse la dispozitie de conducatorii acestora.
Art. 9
Comisiile se intrunesc semestrial sau ori de cate ori este necesar, la
convocarea presedintelui. Convocarea se face in scris, pentru fiecare membru al
comisiei, de catre secretariatul acesteia, cu aprobarea prealabila a
presedintelui, cu 15 zile inainte de data la care este prevazuta sedinta
comisiei. In convocare se precizeaza data, ora si locul unde urmeaza sa se
intruneasca comisia, precum si ordinea de zi.
Art. 10
(1) Comisiile isi desfasoara activitatea pe baza programului anual si a
planurilor semestriale, care vor cuprinde obiectivele propuse a se realiza,
modalitatile de realizare, compartimentele din cadrul institutiei, respectiv al
unitatii din care face parte comisia, implicate in realizarea obiectivelor
inscrise in program, si termenele la care acestea trebuie indeplinite.
(2) Programul anual prevazut la alin. (1) se aproba de conducatorul
institutiei sau unitatii in cadrul careia functioneaza comisia respectiva.
Art. 11
Hotararile comisiei se redacteaza in scris si se comunica in termen de 3
zile de la data adoptarii persoanelor interesate si conducerii institutiei,
respectiv a unitatii, spre validare si punere in aplicare, consemnandu-se, in
principal, urmatoarele:
- locul si data la care a avut loc sedinta, precum si componenta nominala a
comisiei;
- obiectivul pentru care s-a intrunit comisia;
- masurile dispuse de comisie in legatura cu problemele dezbatute.
Art. 12
(1) Validarea se face in termen de 5 zile de la primirea hotararii
comisiei, dar nu inainte de expirarea termenului de depunere a contestatiilor.
In situatia depunerii de contestatii validarea se face dupa solutionarea
acestora.
(2) O data cu validarea se emit si deciziile de incadrare/promovare pentru
fiecare candidat, semnate de conducatorul institutiei, respectiv al unitatii.
(3) Rezultatul validarii sau invalidarii se comunica persoanelor interesate
si comisiei in termen de 3 zile de la emitere. Invalidarea va fi obligatoriu
motivata in scris.
CAP. 4
Contestatii
Art. 13
(1) In situatia in care in procesul de incadrare si/sau promovare si la
acordarea de gradatii apar nemultumiri ale unor salariati fata de solutiile
comisiei si deciziile conducerii institutiei/unitatii, se pot depune
contestatii care se adreseaza dupa cum urmeaza:
a) in situatia contestarii hotararii comisiei, contestatia se adreseaza
conducerii institutiei/unitatii in cadrul careia functioneaza comisia
respectiva;
b) in situatia contestarii deciziei conducerii institutiei/unitatii,
contestatia se adreseaza conducatorului ierarhic superior.
(2) Contestatia se depune in cel mult 3 zile de la data comunicarii
hotararii comisiei, respectiv a rezultatului validarii sau invalidarii.
Art. 14
(1) Rezolvarea contestatiei privind hotararea comisiei se face in maximum
15 zile de la data inregistrarii acesteia, de catre conducerea institutiei,
respectiv a unitatii careia ii este adresata.
(2) Rezultatul analizarii contestatiei se comunica in scris, in interiorul
termenului prevazut la alin. (1), atat contestatarului, cat si comisiei care a
emis hotararea ce a facut obiectul contestatiei.
Art. 15
Rezultatul contestatiilor adresate conform prevederilor art. 13 alin. (1)
lit. b) se comunica in scris atat contestatarului, cat si institutiei/unitatii
care a emis decizia contestata, in termen de 30 de zile de la primirea
acestora.