Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 118 din 17 februarie 2005

pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea teritoriului organizatiilor de imbunatatiri funciare si al federatiilor de organizatii de imbunatatiri funciare

ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 159 din 23 februarie 2005


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile art. 16 alin. (4) din Normele metodologice de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare nr. 138/2004, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.897/2004,
    vazand Referatul de aprobare nr. 101.313 din 17 februarie 2005 al Directiei de fond funciar si imbunatatiri funciare privind emiterea unui ordin pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea teritoriului organizatiilor de imbunatatiri funciare si al federatiilor de organizatii de imbunatatiri funciare,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 409/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind stabilirea teritoriului organizatiilor de imbunatatiri funciare si al federatiilor de organizatii de imbunatatiri funciare, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Oficiul de reglementare al organizatiilor de imbunatatiri funciare si Directia de fond funciar si imbunatatiri funciare din cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, organizatiile de imbunatatiri funciare si federatiile de organizatii de imbunatatiri funciare vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin abroga orice dispozitii contrare prevederilor acestuia.
    Art. 4
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

         Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale,
                              Gheorghe Flutur

    ANEXA 1

                              NORME METODOLOGICE
privind stabilirea teritoriului organizatiilor de imbunatatiri funciare si al federatiilor de organizatii de imbunatatiri funciare

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Prezentele norme metodologice reglementeaza principiile si modul de stabilire a teritoriului organizatiilor de imbunatatiri funciare, denumite in continuare organizatii, si a celui al federatiilor de organizatii de imbunatatiri funciare, denumite in continuare federatii.
    Art. 2
    (1) Organizatiile isi desfasoara activitatea in cadrul unei suprafete de teren clar delimitate, amenajata cu lucrari de imbunatatiri funciare, denumita in continuare teritoriul organizatiei.
    (2) Suprafata de teren clar delimitata, deservita de un sistem de irigatii sau de desecare si drenaj ori de lucrari de aparare impotriva inundatiilor sau de combatere a eroziunii solului, exploatate, intretinute si reparate de o organizatie, constituie teritoriul acelei organizatii. Teritoriile a doua sau mai multe organizatii invecinate vor fi fara suprapuneri de suprafete.
    (3) La identificarea teritoriului unei organizatii se au in vedere urmatoarele:
    a) configuratia infrastructurii de imbunatatiri funciare pe care viitoarea organizatie o va detine in proprietate sau in folosinta;
    b) contiguitatea suprafetelor de teren deservite de punctele de livrare a apei din sistemele de irigatii sau de punctele de evacuare a apei din sistemele de desecare si drenaj;
    c) topografia si structura hidrografica a teritoriului viitoarei organizatii;
    d) eficienta exploatarii si supravegherii sistemului de irigatii sau de desecare si drenaj ori a lucrarilor de aparare impotriva inundatiilor sau de combatere a eroziunii solului, in functie de dimensiunile teritoriului;
    e) viabilitatea economica a viitoarei organizatii, cu referire la dimensiunile teritoriului, numarul membrilor si la costurile functionarii organizatiei, care cuprind si cheltuielile cu plata tarifelor si a personalului necesar functionarii acesteia;
    f) structura culturilor si gradul de folosinta a terenului.
    Art. 3
    (1) Federatia exploateaza, intretine si repara infrastructura de imbunatatiri funciare situata in afara teritoriului organizatiilor carora le poate presta servicii de imbunatatiri funciare si care este in legatura functionala cu sistemele de irigatii, de desecare si drenaj, cu lucrarile de aparare impotriva inundatiilor sau de combatere a eroziunii solului, exploatate, intretinute si reparate exclusiv de acele organizatii.
    (2) Teritoriul unei federatii este suprafata de teren clar delimitata, cuprinsa in cadrul unei parti de amenajare autonome functional sau al intregii amenajari de imbunatatiri funciare, exploatata, intretinuta si reparata de acea federatie.

    CAP. 2
    Teritoriul organizatiilor si al federatiilor

    SECTIUNEA 1
    Reglementari generale aplicabile teritoriilor tuturor organizatiilor si federatiilor

    Art. 4
    (1) Pentru toate tipurile de organizatii, stabilirea teritoriului se va face cu indeplinirea urmatoarelor conditii:
    a) intregul teritoriu al unei organizatii trebuie sa apartina aceleiasi amenajari de imbunatatiri funciare, fara ca teritoriul sa fie situat in cadrul a doua sau mai multe amenajari;
    b) teritoriile a doua sau mai multe organizatii nu trebuie sa se suprapuna, in tot sau in parte;
    c) teritoriul unei organizatii trebuie sa fie continuu si contiguu, sa nu contina enclave si sa cuprinda intreaga suprafata de teren deservita de infrastructura de ultim ordin, ce poate functiona autonom;
    d) configuratia teritoriului propus nu trebuie sa impiedice constituirea altor organizatii care sa poata functiona autonom cu respectarea conditiilor prevazute la lit. a) - c).
    (2) La declararea teritoriului, organizatiile vor preciza atat suprafata neta, respectiv suprafata potential cultivabila si care poate face obiectul contractelor de prestari de servicii de imbunatatiri funciare, cat si suprafata bruta a acestuia, respectiv cea care include si intreaga suprafata ocupata cu lucrarile si instalatiile care constituie infrastructura de imbunatatiri funciare si zona de protectie, precum si cea aferenta utilitatilor pentru exploatarea acestei infrastructuri.
    (3) Viitoarele organizatii preiau in proprietate intreaga infrastructura de imbunatatiri funciare situata pe teritoriul propus, cu indeplinirea conditiei prevazute la art. 20 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare nr. 138/2004, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.897/2004, indiferent de ponderea cu care suprafata de teren detinuta de membrii organizatiei depaseste jumatate din suprafata de teren a teritoriului.
    (4) Configuratia, marimea si amplasarea teritoriului propus vor asigura exploatarea si supravegherea eficienta a infrastructurii de imbunatatiri funciare. Nivelul de eficienta a exploatarii se evidentiaza prin gradul de utilizare, fata de parametrii proiectati, a infrastructurii de imbunatatiri funciare care deserveste teritoriul, iar cel de eficienta a supravegherii, prin ponderea suprafetelor detinute de membri in totalul suprafetei teritoriului.
    (5) Configuratia, marimea si amplasarea teritoriului propus vor asigura viabilitatea economica a noii organizatii atat pentru intregul teritoriu propus, cat si pentru fiecare zona de reprezentare. In sensul prezentelor norme metodologice, prin viabilitatea economica a unei organizatii se intelege posibilitatea reala de a achita tarifele de prestare a serviciilor de imbunatatiri funciare din veniturile obtinute. Viabilitatea economica se va aprecia in functie de dimensiunea teritoriului, numarul membrilor, costurile functionarii organizatiei si de cuantumul tarifelor pentru serviciile de imbunatatiri funciare prestate de terti organizatiei.
    (6) Pe baza ponderii suprafetei cultivate in totalul teritoriului, a structurii culturilor si a gradului de utilizare a infrastructurii de imbunatatiri funciare se pot evidentia si estima veniturile ce se pot realiza de membrii organizatiei ca beneficiari ai serviciilor de imbunatatiri funciare. Din veniturile realizate, ca urmare a cresterii capacitatii membrilor de a achita cotizatiile si tarifele, este necesar ca organizatia sa acopere plata tarifelor pentru serviciile de imbunatatiri funciare prestate de terti si sa isi poata crea fondurile necesare pentru a se dezvolta, inclusiv pentru acoperirea cheltuielilor de reparatii pentru punerea in functiune a infrastructurii.
    (7) In scopul evidentierii viabilitatii economice, organizatiile vor depune la Oficiul de reglementare al organizatiilor de imbunatatiri funciare, denumit in continuare Oficiul de reglementare, un buget de venituri si cheltuieli estimat pentru conditiile specifice unui an climatic mediu.
    Art. 5
    (1) Pentru toate tipurile de federatii, teritoriile se vor stabili cu indeplinirea urmatoarelor conditii:
    a) intregul teritoriu al unei federatii trebuie sa apartina aceleiasi amenajari de imbunatatiri funciare, fara ca teritoriul sa fie situat in cadrul a doua sau mai multe amenajari;
    b) teritoriile a doua sau mai multe federatii nu trebuie sa se suprapuna, in tot sau in parte;
    c) configuratia teritoriului propus nu trebuie sa impiedice constituirea unei alte federatii care sa poata functiona autonom.
    (2) La declararea teritoriului, federatiile vor preciza suprafata bruta a acestuia, respectiv cea care include si intreaga suprafata ocupata cu lucrarile si instalatiile care constituie infrastructura de imbunatatiri funciare si zona de protectie, precum si cea aferenta utilitatilor pentru exploatarea acestei infrastructuri.
    (3) Viitoarele federatii preiau in folosinta gratuita intreaga infrastructura de imbunatatiri funciare de pe teritoriul propus al federatiei, situata in afara teritoriului organizatiilor carora le poate presta servicii de imbunatatiri funciare.

    SECTIUNEA a 2-a
    Reglementari specifice aplicabile teritoriului fiecarui tip de organizatie

    Art. 6
    (1) Teritoriul unei organizatii de utilizatori de apa pentru irigatii este necesar sa fie o suprafata distincta hidraulic, care poate primi apa prin unul sau mai multe puncte de livrare a apei pentru irigatii, ce vor fi exploatate, intretinute si reparate de viitoarea organizatie.
    (2) Suprafetele distincte de teren din cadrul teritoriului, denumite in continuare ploturi de irigatii, alimentate cu apa prin intermediul unui punct de livrare a apei pentru irigatii, cum sunt statiile de pompare de punere sub presiune, prizele unor canale ori agregatele electrice sau termice de pompare, vor fi continue si contigue, fara enclave, si vor cuprinde intreaga suprafata a fiecarui plot de irigatii din cadrul teritoriului.
    Art. 7
    (1) Teritoriul unei organizatii de desecare si drenaj este necesar sa includa intreaga suprafata de teren pe care este situat sistemul de desecare si drenaj sau o parte a unui sistem de desecare si drenaj care poate functiona autonom, ce va fi exploatat, intretinut si reparat de viitoarea organizatie.
    (2) In cazul organizatiilor de desecare si drenaj la care bazinul de colectare se extinde si in afara suprafetei brute a teritoriului declarat al organizatiei, suprafata bazinului de colectare exterioara teritoriului organizatiei va fi mentionata specific sub urmatoarea forma: "suprafata de colectare situata in afara teritoriului organizatiei ... ha".
    Art. 8
    (1) Teritoriul unei organizatii de aparare impotriva inundatiilor este necesar sa includa intreaga suprafata de teren care poate fi protejata de lucrarile de aparare impotriva inundatiilor, ce vor fi intretinute si reparate de viitoarea organizatie.
    (2) In cazul incintelor indiguite delimitate in interior prin diguri de compartimentare, teritoriul organizatiei poate cuprinde unul sau mai multe astfel de compartimente, luate in intregul lor, in mod similar cu conditiile ce trebuie indeplinite de ploturile de irigatii.
    Art. 9
    (1) Teritoriul unei organizatii de combatere a eroziunii solului este necesar sa includa intreaga suprafata de teren continua al carei sol este posibil sa fie sau a fost afectat de factori de degradare, marginita de limite naturale sau artificiale, ori suprafata de teren aferenta bazinului hidrografic torential sau cu potential de torentialitate ori perimetrului de ameliorare.
    (2) Limita din amonte a teritoriului unei organizatii de combatere a eroziunii solului se stabileste pe linia de separare a apelor a bazinului sau a subbazinului hidrografic, identificate conform codificarii din cadrul cadastrului apelor.
    Art. 10
    (1) In cazul federatiilor de organizatii ale utilizatorilor de apa pentru irigatii, care preiau numai o parte dintr-o amenajare de irigatii, cu suprafata teritoriului propus repartizata pe unul sau pe mai multe canale de distributie, teritoriul federatiei va cuprinde integral suprafata deservita de canalul sau de canalele de distributie preluate.
    (2) In cazul federatiilor care preiau numai o parte dintr-o amenajare de irigatii si intentioneaza sa preia si unul sau mai multe tronsoane ale canalului de aductiune, la propunerea de delimitare a teritoriului se va avea in vedere preluarea integrala a acestora de la acel punct si pana la punctul terminus al canalului de aductiune, a tuturor canalelor de distributie care se alimenteaza din acele tronsoane ale canalului de aductiune, precum si a tuturor statiilor de repompare situate in aval de acel punct.

    CAP. 3
    Dispozitii procedurale

    Art. 11
    (1) La depunerea documentatiei de constituire, de reorganizare sau de modificare a teritoriului unei organizatii sau federatii, pentru obtinerea avizului din partea Oficiului de reglementare, la aceasta se vor anexa:
    a) un plan de situatie la scara 1:10.000 sau la o scara convenabila, in functie de marimea si de configuratia teritoriului, care sa asigure vizualizarea tuturor detaliilor infrastructurii de imbunatatiri funciare;
    b) un plan de ansamblu la scara 1:50.000 sau la o scara convenabila, in functie de marimea si de configuratia teritoriului, care sa asigure o clara delimitare a teritoriului viitoarei organizatii sau federatii in cadrul amenajarii de imbunatatiri funciare;
    c) un tabel cu suprafetele nete si brute, in cazul amenajarilor de irigatii, defalcate pe punctele de livrare a apei pentru irigatii, ale viitoarei organizatii sau federatii, avizat de compartimentul de specialitate din cadrul directiilor pentru agricultura si dezvoltare rurala judetene si a municipiului Bucuresti, denumite in continuare DADR.
    (2) Planul de situatie al teritoriului organizatiei sau federatiei si planul de ansamblu al amenajarii de imbunatatiri funciare din care face parte teritoriul propus se pun la dispozitie de catre Administratia Nationala a Imbunatatirilor Funciare sau de catre detinatorul de infrastructura de imbunatatiri funciare, la cererea comitetului constitutiv sau, dupa caz, a consiliului de administratie, cu titlu gratuit, o singura data si intr-un singur exemplar. Detinatorul infrastructurii de imbunatatiri funciare va indica pe plan suprafata totala bruta si suprafata totala neta a teritoriului propus. In cazul amenajarilor de irigatii suprafetele bruta si neta ale teritoriului vor fi defalcate pe unitati hidraulice - ploturi de irigatii sau altele asemenea - care pot functiona autonom.
    (3) Comitetul constitutiv va restitui planurile primite gratuit, in termen de 3 zile de la data adunarii constitutive care nu a aprobat constituirea organizatiei sau de la data primirii respingerii cererii de autorizare a constituirii.
    Art. 12
    Marirea sau reducerea suprafetei teritoriului se face cu respectarea conditiilor prevazute pentru constituirea organizatiilor sau federatiilor, prin alipirea sau desprinderea unei suprafete de teren situate la marginea perimetrului teritoriului existent.
    Art. 13
    (1) Continuitatea si contiguitatea teritoriului propus se certifica de catre specialistii Oficiului de reglementare din cadrul DADR. Nesuprapunerea teritoriilor a doua sau mai multe organizatii ori federatii si respectarea conditiei de a nu se impiedica formarea ulterioara a altor organizatii sau federatii cu functionare autonoma se verifica de catre specialistii Oficiului de reglementare din cadrul DADR si se certifica de Oficiul de reglementare din cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale.
    (2) In situatia in care suprafata amenajarilor de imbunatatiri funciare intra in aria de competenta teritoriala a doua sau mai multe DADR, teritoriile organizatiilor si federatiilor ce se constituie in cadrul acestor amenajari se verifica de toate aceste DADR si se certifica de Oficiul de reglementare din cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale.
    Art. 14
    (1) La notificarea Oficiului de reglementare privind teritoriul propus de comitetul constitutiv, adresa de notificare va fi insotita de planurile de situatie si de ansamblu prevazute la art. 11 alin. (1) lit. a) si b), din care sa reiasa indeplinirea conditiilor prevazute la art. 4 alin. (1) in cazul organizatiilor si la art. 5 alin. (1) in cazul federatiilor.
    (2) In cazul in care conditiile prevazute la alin. (1) sunt indeplinite, Oficiul de reglementare comunica comitetului constitutiv ca s-a luat act de intentia de constituire a organizatiei sau federatiei pe teritoriul propus din planurile de situatie si de ansamblu transmise, in caz contrar notificand petentilor conditiile care nu au fost indeplinite si motivarea neindeplinirii acestor conditii.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    Art. 15
    Reinregistrarea asociatiilor utilizatorilor de apa pentru irigatii constituite potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 147/1999 privind asociatiile utilizatorilor de apa pentru irigatii, aprobata cu modificari prin Legea nr. 573/2001, cu modificarile ulterioare, ca organizatii ale utilizatorilor de apa pentru irigatii se face cu respectarea conditiilor de stabilire a teritoriului, reglementate de prezentele norme metodologice.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 118/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 118 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu