Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 12 din 12 octombrie 2001

pentru aprobarea Regulamentului nr. 5/2001 privind organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii pentru produse, servicii sau lucrari prin intermediul burselor de marfuri

ACT EMIS DE: COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 779 din  7 decembrie 2001


SmartCity3


    Presedintele Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare,
    in conformitate cu prevederile art. 4 si 6 din Ordonanta Guvernului nr. 69/1997 privind pietele reglementate de marfuri, servicii si instrumente derivate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 129/2000,
    in baza Hotararii Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare din data de 2 octombrie 2001,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    La data prezentului ordin se aproba Regulamentul nr. 5/2001 privind organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii pentru produse, servicii sau lucrari prin intermediul burselor de marfuri.
    Art. 2
    Regulamentul mentionat la art. 1 intra in vigoare la data publicarii lui in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 3
    Departamentul autorizare reglementare si secretariatul general vor asigura aducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

                      p. Presedintele
                      Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare,
                      Irina Mihaela Popovici

                      REGULAMENTUL Nr. 5/2001
privind organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii pentru produse, servicii sau lucrari prin intermediul burselor de marfuri

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Prezentul regulament stabileste regulile privind modul de desfasurare a procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii pentru produse, servicii sau lucrari prin intermediul burselor de marfuri, in temeiul art. 46^1 din Ordonanta Guvernului nr. 69/1997 privind pietele reglementate de marfuri, servicii si instrumente derivate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 129/2000.
    (2) Prezentul regulament se aplica si persoanelor juridice romane sau straine care intentioneaza sa vanda un produs sau un serviciu si solicita unei societati de bursa organizarea si desfasurarea procedurilor pentru atribuirea contractelor de vanzare.
    Art. 2
    In intelesul prezentului regulament, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarea semnificatie:
    a) clasificarea produselor si serviciilor asociate activitatilor, denumita in continuare CPSA - clasificarea elaborata de Institutul National de Statistica;
    b) contractant - ofertantul caruia i se atribuie contractul de achizitie in urma aplicarii uneia dintre procedurile prevazute in prezentul regulament;
    c) contract de achizitie - documentul final al achizitiei, incheiat in scris intre ordonator si furnizorul de produse, lucrari sau servicii, prin care se stabilesc elementele esentiale ale unei vanzari;
    d) garantie de buna executie a contractului - un depozit valoric, titluri de credit sau alte forme de garantare acceptate de catre ordonator si puse la dispozitie acestuia de catre ofertantul invitat sa incheie contractul de achizitie;
    e) garantie de participare - un depozit valoric, titlu de credit sau alte forme de garantare acceptate de ordonator, puse la dispozitie organizatorului de catre ofertant, constituit pentru a acoperi eventualele prejudicii pe care le-ar putea suferi ordonatorul, prejudicii rezultate dintr-o conduita neloiala a ofertantului;
    f) informatie confidentiala - informatia cu privire la continutul unui inscris sau document, privitor la o oferta realizata de catre o persoana fizica sau juridica ori in legatura cu angajamentele patrimoniale ale acesteia, care, daca ar fi adusa la cunostinta publicului sau unei persoane concurente, ar putea influenta rezultatul aplicarii unei metode de atribuire a contractului de achizitie, ar afecta in mod artificial pretul de adjudecare ori i-ar produce prejudicii morale sau materiale ofertantului la care se refera informatia ori unor terti;
    g) lucrare - oricare dintre lucrarile de constructii prevazute in CPSA sau orice combinatie a acestora care conduce sau nu conduce la un rezultat menit sa indeplineasca prin el insusi o functie tehnico-economica. Lucrarile similare reprezinta acele lucrari de constructii care sunt grupate in aceeasi subclasa elementara;
    h) oferta comerciala - acea parte a ofertei intocmita pe baza cerintelor din documentatia de prezentare si elaborare a ofertei, care cuprinde date referitoare la pretul produselor, lucrarilor sau serviciilor furnizate;
    i) oferta - manifestarea ferma si irevocabila de a contracta in vederea achizitiei, care cuprinde, pe de o parte, o oferta tehnica si, pe de alta parte, o oferta comerciala;
    j) oferta tehnica - acea parte a ofertei elaborata pe baza cerintelor din caietul de sarcini, stabilite de ordonator;
    k) ofertant - orice furnizor, executant sau prestator care a formulat si a depus la sediul organizatorului o oferta in termenele si in conditiile prevazute de documentatia pentru prezentarea si elaborarea ofertei;
    l) ordonator - persoana juridica, romana sau straina, care intentioneaza sa achizitioneze un produs, o lucrare sau un serviciu si care se adreseaza societatii de bursa pentru organizarea si desfasurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii pentru produse, servicii si lucrari;
    m) organizator - societatea de bursa ce asigura organizarea si desfasurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii pentru produse, servicii si lucrari la comanda ordonatorului;
    n) produs - orice obiect fizic sau altfel de bun cuprins in CPSA, care nu este definit conform prevederilor lit. g) sau o) ca fiind serviciu sau lucrare. Produsele similare reprezinta produse cu acelasi uz sau cu uz similar care sunt interschimbabile si care sunt grupate de regula in aceeasi subclasa elementara;
    o) serviciu - orice activitate prevazuta in CPSA. Serviciile similare sunt acele servicii care sunt grupate in aceeasi subclasa elementara.
    Art. 3
    Persoanele juridice romane, indiferent de forma de organizare sau de structura capitalului social, se pot adresa societatii de bursa in vederea organizarii si desfasurarii unor proceduri de atribuire a contractelor de achizitii, in baza unei comenzi si a unui contract de prestari de servicii incheiat intre acestea si organizator.
    Art. 4
    Societatea de bursa ofera, la solicitarea ordonatorului, servicii de consultanta privind alegerea, organizarea si desfasurarea procedurii de atribuire a contractelor de achizitii, pe baze contractuale conform anexei nr. 2.

    CAP. 2
    Conditii de autorizare a societatii de bursa in vederea organizarii si desfasurarii procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii pentru produse, servicii sau lucrari

    Art. 5
    Organizarea si desfasurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii pentru produse, servicii si lucrari prin bursele de marfuri se realizeaza numai de societatile de bursa autorizate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, denumita in continuare C.N.V.M., si in baza autorizarii acestor activitati.
    Art. 6
    (1) Autorizatia societatii de bursa pentru activitatile prevazute la art. 5 se elibereaza pe baza unei cereri de autorizare prevazute in anexa nr. 1, ce va fi insotita de urmatoarele documente:
    a) structura organizatorica, regulamentul de organizare si functionare a directiei sau a departamentului in ale carui atributii intra activitatile prevazute la art. 5;
    b) norme de desfasurare a procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii pentru produse, servicii sau lucrari;
    c) dovada achitarii in contul C.N.V.M. a taxei de autorizare reprezentand 0,1% din capitalul social al societatii de bursa.
    (2) C.N.V.M. va decide cu privire la autorizarea desfasurarii activitatilor prevazute la art. 5, in termen de cel mult 30 de zile de la data depunerii tuturor actelor si documentelor mentionate la alin. (1).
    Art. 7
    (1) Procedurile pentru care C.N.V.M. poate acorda autorizatie sunt:
    a) licitatie deschisa - prin care orice furnizor, executant sau prestator interesat are dreptul sa depuna o oferta;
    b) licitatie restransa - prin care numai furnizorii, executantii sau prestatorii selectati de catre comisia de licitatie sunt invitati de catre aceasta sa depuna oferte;
    c) negociere competitiva - prin care ordonatorul se consulta si negociaza clauzele contractuale, exclusiv pretul, cu mai multi furnizori, executanti sau prestatori;
    d) negociere cu o singura sursa - prin care ordonatorul solicita oferta din partea unui singur ofertant, furnizor, executant sau prestator;
    e) cerere de oferta - prin care ordonatorul, prin intermediul organizatorului, solicita, fara publicarea unui anunt publicitar, oferte de la mai multi furnizori, executanti sau prestatori;
    f) concurs de solutii - prin care ordonatorul achizitioneaza un plan sau un proiect, in special in domeniul planificarii teritoriale sau urbane, al arhitecturii, al lucrarilor de constructii sau al prelucrarii datelor, prin selectarea acestora pe baze concurentiale;
    g) alte proceduri de atribuire a contractelor de achizitii calificate si autorizate astfel de C.N.V.M.
    (2) In functie de optiunea ordonatorului, procedurile prevazute la alin. (1) lit. a) - c) si f) pot fi urmate de licitatia cu strigare la societatea de bursa in conformitate cu Ordonanta Guvernului nr. 69/1997, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 129/2000.
    Art. 8
    In vederea retragerii autorizatiei privind organizarea si desfasurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii societatea de bursa va depune o cerere standard de renuntare la autorizatie conform anexei nr. 8.

    CAP. 3
    Conditii privind organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii

    Art. 9
    Organizarea procedurilor este asigurata in cadrul societatii de bursa de catre o directie sau un departament al acesteia, nominalizat expres pentru acest scop, denumit in continuare organizator, care raspunde de pregatirea procedurii de atribuire a contractului de achizitie, intocmeste si asigura publicarea anuntului publicitar privind desfasurarea procedurii, intocmeste documentele procedurii si le pune la dispozitie persoanelor interesate.
    Art. 10
    (1) Desfasurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii pentru produse, servicii si lucrari este coordonata de o comisie de atribuire.
    (2) Comisia de atribuire verifica respectarea conditiilor referitoare la publicitatea procedurii, a inscrierilor la procedura si raspunde de activitatile de deschidere, examinare, evaluare si acceptare a ofertelor, de stabilire a ofertei castigatoare, de respectare a normelor de desfasurare a procedurii si de solutionare a eventualelor contestatii indreptate impotriva hotararilor adoptate de aceasta. Pentru organizarea si desfasurarea procedurilor prevazute la art. 7 alin. (1) lit. a) si b) comisia de atribuire va fi numita comisie de licitatie si va avea atributiile prevazute in regulamentul societatii de bursa privind organizarea si desfasurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii pentru produse, servicii si lucrari prin intermediul burselor de marfuri.
    Art. 11
    (1) Comisia de atribuire este compusa din 5 membri, dintre care minimum 3 cu pregatire profesionala si experienta relevante, desemnati de ordonator, experti independenti si 2 membri desemnati de societatea de bursa; toti membrii au putere de decizie egala.
    (2) La stabilirea componentei comisiei de atribuire se va tine seama de cel putin urmatoarele:
    - persoanele fizice sau juridice care au participat in orice fel la elaborarea documentatiei pentru prezentarea ofertei sau care fac parte din comisia de atribuire nu pot fi ofertanti sau ofertanti asociati;
    - nu pot face parte din comisia de atribuire persoanele fizice sau juridice care au interese directe sau indirecte in organizarea si desfasurarea atribuirii unui contract de achizitie sau care contravin oricaror norme prevazute de legea concurentei ori de legea combaterii concurentei neloiale.
    (3) Comisia de atribuire va fi condusa de un presedinte numit de societatea de bursa dintre membrii desemnati de organizator.
    (4) Componenta comisiei de atribuire nu va fi dezvaluita pana in momentul inceperii procedurii.
    Art. 12
    In scopul organizarii procedurii ordonatorul va transmite organizatorului cel putin urmatoarele documente:
    a) cerere in vederea organizarii procedurii ce urmeaza sa se aplice; cererea va mentiona expres cazul in care procedura are caracter international;
    b) denumirea exacta a produselor, serviciilor si/sau a lucrarilor a caror achizitionare se doreste;
    c) caietul de sarcini aferent produselor, serviciilor si/sau lucrarilor ce urmeaza sa fie achizitionate;
    d) conditiile generale si/sau specifice de contractare;
    e) proiectul de contract de achizitie;
    f) conditiile de calificare a ofertantilor.
    Art. 13
    (1) Organizatorul, pe baza datelor inaintate de ordonator, prevazute la art. 12, elaboreaza documentele procedurii, cu exceptia caietului de sarcini, a conditiilor generale si/sau specifice de contractare si a conditiilor de calificare a ofertantilor, care sunt intocmite de ordonator, si stabileste data, ora si locul desfasurarii procedurii de comun acord cu ordonatorul.
    (2) Documentele procedurii sunt:
    a) anuntul de presa;
    b) documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei.
    (3) Documentele procedurii sunt intocmite in limba romana. In cazul procedurilor cu caracter international organizatorul va asigura traducerea autorizata a acestora.
    (4) Documentele procedurii sunt supuse spre aprobare ordonatorului.
    Art. 14
    (1) Anuntul de presa prevazut la art. 13 alin. (2) lit. a) privind desfasurarea procedurii va fi publicat cu cel putin 15 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor, dar nu cu mai mult de 30 de zile.
    (2) Anuntul de presa va fi publicat cel putin intr-un cotidian central de mare tiraj si in pagina web ori prin alt sistem electronic de publicitate al societatii de bursa.
    (3) Daca procedura are caracter international, publicarea anuntului de presa se va face, la cererea ordonatorului, pe langa mijloacele prevazute la alin. (2), si intr-un cotidian de circulatie internationala si/sau intr-o publicatie internationala de specialitate.
    Art. 15
    (1) Anuntul de presa trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele elemente:
    a) denumirea organizatorului, forma juridica si sediul;
    b) denumirea si sediul ordonatorului;
    c) obiectul achizitiei;
    d) caracterul international al procedurii, daca este cazul;
    e) locul de unde si data de la care se pot obtine documentele pentru elaborarea si prezentarea ofertei;
    f) tipul procedurii utilizate;
    g) contravaloarea documentatiei pentru elaborarea si prezentarea ofertei, cuantumul taxei de inscriere la procedura, precum si modalitatea de plata;
    h) valoarea garantiei de participare si modalitatea de plata;
    i) data, ora si locul desfasurarii procedurii;
    j) data si ora pana la care se accepta depunerea ofertelor si a garantiilor de participare.
    (2) Anuntul de presa va putea contine orice alte elemente considerate necesare.
    (3) Modificarea datelor cuprinse in anuntul de presa se face numai de catre comisia de atribuire, din initiativa proprie sau la solicitarea intemeiata a ordonatorului, in conformitate cu regulamentul societatii de bursa privind organizarea si desfasurarea procedurilor pentru atribuirea contractelor de achizitii.
    Art. 16
    (1) Orice potential ofertant are dreptul de a solicita organizatorului un exemplar din documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei.
    (2) Organizatorul remite contra cost tuturor celor care au inaintat o solicitare in sensul alineatului precedent documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei, incepand cu data specificata in anuntul de presa.
    (3) Modificarea continutului documentatiei pentru elaborarea si prezentarea ofertelor, ulterior punerii ei in circulatie, nu poate fi facuta decat in situatiile, termenele si in conditiile specificate in regulamentul societatii de bursa privind organizarea si desfasurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii, precum si in documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei.
    Art. 17
    (1) Documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei contine cel putin urmatoarele:
    a) instructiuni pentru ofertanti;
    b) caietul de sarcini;
    c) conditii generale de contractare;
    d) conditii specifice de contractare;
    e) conditii de calificare a ofertantilor.
    (2) Documentatiile pentru elaborarea si prezentarea ofertelor nu vor impune o anumita marca de fabrica sau de comert, un model sau un tip de bun si nici nu vor indica o origine a marfii sau un producator determinat.

    CAP. 4
    Conditii privind desfasurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii

    Art. 18
    Procedura de atribuire a contractelor de achizitie este aleasa de catre ordonator si comunicata in scris organizatorului.

    SECTIUNEA 1
    Proceduri de atribuire a contractelor de achizitii

    Art. 19
    (1) Procedura de atribuire a contractului de achizitii prin licitatie deschisa este acea procedura de atribuire prin care orice furnizor, executant sau prestator interesat are dreptul sa depuna o oferta.
    (2) Aplicarea acestei proceduri este decisa daca este estimata o participare putin numeroasa.
    Art. 20
    (1) Se pot inscrie la procedura de atribuire a contractelor de achizitii prin licitatie deschisa cei care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
    a) au achizitionat documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei;
    b) inainteaza o cerere de participare conform anexei nr. 3;
    c) achita taxa de inscriere la procedura.
    (2) In situatia in care nu se primesc oferte sau nici o oferta nu indeplineste conditiile de calificare prevazute in documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei, comisia de atribuire poate hotari reprogramarea procedurii sau aplicarea procedurii de atribuire a contractului de achizitie prin negociere competitiva.
    (3) In cazul in care a fost formulata o singura oferta si aceasta indeplineste cerintele documentatiei pentru prezentarea si elaborarea ofertei, precum si cerintele caietului de sarcini, comisia de licitatie poate decide adjudecarea in favoarea celui care a formulat-o.
    Art. 21
    Cererea de participare va fi insotita de:
    a) imputernicire scrisa prin care semnatarul ofertei este autorizat sa angajeze ofertantul in procedura de atribuire a contractului de achizitie, conform anexei nr. 5;
    b) dovada constituirii garantiei de participare la procedura;
    c) angajament privind plata comisionului, conform anexei nr. 6;
    d) un plic sigilat si marcat in mod vizibil, sub sanctiunea neinregistrarii, ce cuprinde oferta tehnica si oferta comerciala; plicurile nu vor fi primite si nu vor fi inregistrate daca nu sunt insotite de documentele specificate la lit. a) - c).
    Art. 22
    (1) Procedura de atribuire a contractelor de achizitii prin licitatie restransa este procedura prin care numai furnizorii, executantii sau prestatorii selectati de comisia de licitatie sunt invitati de catre aceasta sa depuna oferte.
    (2) Aplicarea acestei proceduri este decisa daca este estimata o participare numeroasa.
    Art. 23
    (1) Procedura prevazuta la art. 22 poate debuta cu preevaluarea candidatilor.
    (2) In cazul mentionat la alin. (1) preevaluarea se poate desfasura in doua etape:
    a) calificare, etapa la care participa toti candidatii care depun documente de calificare si in care se verifica documentele depuse;
    b) selectie, etapa la care participa toti candidatii calificati si in care se verifica aspecte referitoare numai la oferta tehnica.
    Art. 24
    (1) Se pot inscrie la preevaluare cei care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
    a) achizitioneaza documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei;
    b) inainteaza o cerere de participare, conform anexei nr. 3.
    (2) Data limita de primire a cererii de participare se stabileste, de la caz la caz, in conformitate cu prevederile documentatiei pentru elaborarea si prezentarea ofertei.
    Art. 25
    Cererea de participare va fi insotita de:
    a) imputernicire scrisa prin care semnatarul ofertei este autorizat sa angajeze ofertantul in procedura de atribuire a contractului de achizitie, conform anexei nr. 5;
    b) documente de calificare solicitate de ordonator in documentatia de elaborare si prezentare a procedurii.
    Art. 26
    Comisia de licitatie transmite tuturor candidatilor selectati invitatie de participare cu oferta, in care se vor specifica in mod obligatoriu:
    a) nivelul taxei de inscriere la procedura;
    b) nivelul garantiei de participare la procedura;
    c) data pana la care se depun oferta tehnica si oferta comerciala.
    Art. 27
    Se pot inscrie la licitatie cei care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
    a) au primit invitatie de participare;
    b) achita taxa de inscriere la licitatie;
    c) semneaza angajamentul privind plata comisionului, conform anexei nr. 6;
    d) prezinta dovada constituirii garantiei de participare la procedura;
    e) prezinta un plic sigilat si marcat in mod vizibil, sub sanctiunea neinregistrarii, ce cuprinde ofertele si orice alte documente solicitate.
    Art. 28
    (1) Procedura de atribuire a contractelor de achizitie prin negociere competitiva reprezinta procedura prin care ordonatorul se consulta si negociaza clauzele contractuale cu mai multi furnizori, executanti sau prestatori.
    (2) Aplicarea acestei proceduri este decisa daca ordonatorul se afla in una dintre situatiile de mai jos:
    a) se afla in imposibilitatea precizarii cu exactitate a datelor tehnice necesare pentru elaborarea caietului de sarcini;
    b) in urma licitatiei deschise sau restranse nu s-au primit oferte care satisfac cerintele impuse prin documentatia de elaborare si prezentare a ofertei;
    c) nu poate estima valoarea contractului de achizitie de lucrari sau servicii;
    d) opteaza motivat temeinic pentru aceasta procedura.
    Art. 29
    (1) Procedura prevazuta la art. 28 poate debuta cu preevaluarea candidatilor.
    (2) In cazul mentionat la alin. (1) preevaluarea se poate desfasura in doua etape - calificarea si selectia, conform art. 23 alin. (2).
    Art. 30
    (1) Se pot inscrie la preevaluare cei care raspund anuntului de presa si care indeplinesc cumulativ conditiile prevazute la art. 24 alin. (1) si/sau candidatii calificati, respectiv selectati, in urma unei licitatii deschise sau restranse ori a unui concurs de solutii.
    (2) Cererea de participare va fi insotita de documentele prevazute la art. 25.
    (3) Data limita de primire a cererii de participare se stabileste, de la caz la caz, in functie de prevederile documentatiei pentru elaborarea si prezentarea ofertei.
    Art. 31
    (1) Comisia de atribuire transmite tuturor candidatilor selectati invitatii de participare la negociere, in care se vor specifica in mod obligatoriu:
    a) nivelul taxei de inscriere la negociere;
    b) data la care vor avea loc consultari si negocieri comune cu toti candidatii selectati.
    (2) Se pot inscrie la negocieri candidatii selectati care au primit invitatia de participare la negociere si care au achitat taxa pentru documentatia aferenta elaborarii si prezentarii ofertei.
    (3) Consultarile si negocierile vor fi purtate asupra prevederilor finale ale documentatiei pentru elaborarea si prezentarea ofertei, iar sedintele vor avea ca rezultat intocmirea documentatiei finale si remiterea acesteia tuturor candidatilor selectati care au participat la negociere in vederea inscrierii la licitatie.
    Art. 32
    In conditiile art. 31 se pot inscrie la licitatie candidatii care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
    a) le-a fost remisa documentatia finala pentru elaborarea si prezentarea ofertei;
    b) achita taxa de inscriere la licitatie;
    c) prezinta dovada constituirii garantiei de participare la procedura;
    d) prezinta oferta tehnica si oferta comerciala;
    e) semneaza angajamentul privind plata comisionului datorat societatii de bursa, conform anexei nr. 6.
    Art. 33
    (1) Negocierea cu o singura sursa reprezinta procedura prin care ordonatorul solicita oferta din partea unui singur ofertant.
    (2) Aplicarea acestei proceduri este decisa in oricare dintre urmatoarele situatii:
    a) produsele, lucrarile sau serviciile pot fi furnizate, executate sau prestate de o singura persoana juridica;
    b) ordonatorul intentioneaza sa achizitioneze in mod aditional produse, lucrari sau servicii destinate prelungirii unor contracte de achizitii incheiate intr-o perioada de maximum 3 ani anteriori datei la care are loc desfasurarea procedurii, achizitia avand ca scop suplimentarea unor cantitati in vederea evitarii unor incompatibilitati sau disfunctionalitati tehnice pe care le-ar implica achizitionarea de produse, lucrari sau servicii cu caracteristici tehnice diferite de cele existente;
    c) ordonatorul beneficiaza de o oportunitate de scurta durata, extrem de avantajoasa, in urma careia poate achizitiona la un pret scazut sau in conditii contractuale avantajoase pentru ordonator;
    d) ca urmare a unui concurs de solutii;
    e) situatii de forta majora;
    f) alte situatii temeinic motivate.
    Art. 34
    (1) Comisia de atribuire poate stabili incheierea contractului de achizitie cu ofertantul numai daca oferta respecta datele tehnice solicitate de ordonator, cu conditia ca partile sa agreeze de comun acord pretul.
    (2) Regulile referitoare la participarea la procedura, precum si cele referitoare la comision vor fi stabilite, de la caz la caz, prin invitatia la negociere si prin regulamentul societatii de bursa privind organizarea si desfasurarea procedurilor pentru atribuirea contractelor de achizitii.
    Art. 35
    (1) Procedura de atribuire a contractelor de achizitii prin cerere de oferta este procedura simplificata prin care se solicita, fara publicarea unui anunt, oferte de la mai multi furnizori, executanti sau prestatori.
    (2) Aplicarea acestei proceduri este decisa:
    a) daca valoarea totala a contractului ce urmeaza sa fie incheiat este relativ redusa;
    b) daca produsele ce se intentioneaza sa fie achizitionate sunt de mica valoare;
    c) cand ordonatorul beneficiaza de o situatie de oportunitate in achizitia unor produse;
    d) in situatii urgente, temeinic motivate.
    Art. 36
    (1) In vederea participarii la aceasta procedura comisia de atribuire invita cel putin 3 persoane juridice, furnizoare ale produselor ce se intentioneaza sa se achizitioneze, sa depuna oferte.
    (2) Ofertantii invitati vor depune la sediul organizatorului ofertele lor, iar comisia de atribuire va decide caruia dintre acestia ii va atribui contractul de achizitie.
    (3) Regulile referitoare la participarea la procedura, precum si cele referitoare la comisionul perceput de societatea de bursa se stabilesc, de la caz la caz, prin invitatiile de participare la procedura si prin regulamentul societatii de bursa privind organizarea si desfasurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii.

    SECTIUNEA a 2-a
    Garantia de participare la procedura

    Art. 37
    (1) In vederea participarii la procedura candidatul trebuie sa depuna garantia de participare stabilita in suma fixa, calculata prin aplicarea procentului stipulat prin contractul incheiat intre societatea de bursa si ordonator, la valoarea estimata a contractului de achizitie, fara T.V.A.; garantia de participare stabilita va fi in suma de minimum 2% din aceasta valoare.
    (2) Garantia pentru oferta depusa reprezinta asigurarea data de catre ofertant ordonatorului si societatii de bursa fata de riscul unui eventual comportament necorespunzator al ofertantului pentru intreaga perioada de derulare a ofertei, pana la incheierea contractului de achizitie.
    (3) Garantia de participare la procedura se constituie in moneda nationala (ROL), de catre persoanele juridice romane, sau in devize liber convertibile, de catre persoanele juridice straine, la dispozitia societatii de bursa, in contul bancar de garantii al acesteia indicat prin documentele procedurii.
    (4) Modalitatile de constituire a garantiei de participare sunt urmatoarele:
    a) virament prin ordin de plata;
    b) cambie sau bilet la ordin, avalizate de banca;
    c) scrisoare de garantie bancara; ofertantii straini pot depune scrisori de garantie bancara emise de banci straine, contragarantate de o banca romana;
    d) numerar depus la casieria societatii de bursa, cu respectarea reglementarilor in vigoare.
    Art. 38
    In cazul constituirii garantiei de participare conform art. 37 alin. (4) lit. c), aceasta trebuie sa fie valabila pe toata perioada de valabilitate a ofertei si trebuie sa garanteze cel putin urmatoarele situatii in care ofertantul:
    a) nu se prezinta la sedinta publica de deschidere, evaluare si adjudecare a ofertelor, desi a depus toate documentele in vederea participarii;
    b) revoca oferta dupa deschiderea acesteia si inainte de adjudecare;
    c) fiind castigatorul procedurii, nu semneaza contractul de achizitie in termenul de valabilitate a ofertei;
    d) fiind declarat castigator sau fiind admis cu statut de rezerva, revoca oferta in termenul de valabilitate a acesteia;
    e) fiind castigatorul procedurii, nu constituie garantia pentru buna executie;
    f) fiind castigatorul procedurii, nu plateste comisionul datorat societatii de bursa.
    Art. 39
    Sumele reprezentand garantia de participare la procedura trebuie sa fie evidentiate in contul de garantii al societatii de bursa cel mai tarziu in ziua precedenta deschiderii procedurii.
    Art. 40
    (1) Organizatorul va specifica in regulamentul de organizare si desfasurare a procedurilor privind atribuirea contractelor de achizitii care sunt conditiile in care garantia de participare la procedura se restituie integral.
    (2) Regulamentul de organizare si desfasurare a procedurilor privind atribuirea contractelor de achizitii va specifica in ce conditii se poate pierde dreptul de restituire a garantiei de participare la procedura.
    Art. 41
    In cazul in care un participant la procedura pierde dreptul de restituire a garantiei de participare, aceasta se acorda ordonatorului dupa retinerea de catre societatea de bursa a comisioanelor si a oricaror alte cheltuieli aferente organizarii si desfasurarii procedurii.

    SECTIUNEA a 3-a
    Deschiderea si evaluarea ofertelor

    Art. 42
    Deschiderea si evaluarea ofertelor presupune doua etape:
    a) deschiderea si evaluarea ofertelor tehnice;
    b) deschiderea ofertelor comerciale.
    Art. 43
    (1) In vederea calificarii/selectarii ofertelor tehnice comisia de atribuire/licitatie pune la dispozitie ordonatorului, spre examinare si evaluare, plicurile continand oferta tehnica si eventualele mostre.
    (2) Evaluarea ofertelor tehnice se va realiza cu intocmirea unui proces-verbal completat de specialistii ordonatorului, semnat de catre toti ofertantii.
    (3) Un exemplar al procesului-verbal prevazut la alin. (2) va fi pus la dispozitie comisiei de atribuire/licitatie.
    Art. 44
    Ofertele comerciale vor fi deschise la data si locul precizate in anuntul de presa sau in invitatia de participare.
    Art. 45
    (1) La deschiderea ofertelor comerciale, in prezenta ofertantilor, presedintele comisiei de atribuire/licitatie va anunta:
    a) numele ofertantilor;
    b) notificarile scrise referitoare la modificarile si retragerile de oferte, in cazul in care acestea s-au formulat;
    c) indeplinirea conditiilor pentru participarea la procedura de catre participanti.
    (2) In functie de optiunea exprimata de ordonator, conform mentiunii prevazute la art. 12 lit. a), comisia de atribuire/licitatie va decide adjudecarea in conformitate cu regulamentul societatii de bursa privind organizarea si desfasurarea procedurilor.
    (3) Etapa se va finaliza cu intocmirea unui proces-verbal de catre comisia de atribuire/licitatie.

    SECTIUNEA a 4-a
    Atribuirea contractului de achizitie

    Art. 46
    (1) Atribuirea contractului de achizitie se face pe baza hotararii de adjudecare a procedurii.
    (2) Hotararea de adjudecare a procedurii organizate si desfasurate de societatea de bursa se consemneaza intr-un proces-verbal, incheiat intr-un numar de exemplare egal cu numarul partilor implicate, ce va cuprinde:
    a) numele membrilor comisiei de atribuire/licitatie;
    b) numele participantilor care au formulat ofertele admise la procedura de licitatie cu strigare;
    c) pretul de adjudecare;
    d) numele participantului a carui oferta a fost adjudecata;
    e) ordinea participantilor cu statut de rezerva;
    f) eventuale observatii ale membrilor comisiei;
    g) data intocmirii.
    (3) Hotararea de adjudecare semnata de toti membrii comisiei de atribuire/licitatie, precum si de participanti va fi inaintata tuturor partilor implicate in procedura.
    (4) Hotararea de adjudecare constituie actul in baza caruia ordonatorul incheie contractul de achizitie.
    (5) Contractul de achizitie se incheie de catre castigator cu ordonatorul numai daca acesta accepta pretul.
    (6) Participantii cu statut de rezerva, in ordinea crescatoare a ofertelor lor de pret, vor beneficia de dreptul de a incheia contractul de achizitie numai daca castigatorul procedurii decade din dreptul de a incheia contractul de achizitie sau refuza sa il incheie in termenele si in conditiile stabilite.

    CAP. 5
    Documentele specifice desfasurarii procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii

    Art. 47
    Documentele pentru elaborarea si prezentarea ofertei trebuie sa cuprinda cel putin:
    a) informatii generale privind ordonatorul;
    b) cerinte minime de calificare a ofertantilor si documentele ce trebuie depuse;
    c) instructiuni privind inregistrarea ofertelor, modul lor de prezentare, constituirea garantiilor si termenul de valabilitate a ofertelor;
    d) caietul de sarcini, inclusiv instructiunile privind modul de elaborare si prezentare a ofertei tehnice;
    e) instructiuni privind modul de elaborare si prezentare a ofertelor comerciale;
    f) informatii privind criteriul aplicat pentru atribuirea contractului de achizitie.
    Art. 48
    (1) Oferta are caracter ferm si obligatoriu, din punct de vedere al continutului, pe toata perioada de valabilitate si trebuie sa fie semnata pe propria raspundere de catre ofertant sau de catre reprezentantul legal al acestuia.
    (2) Perioada de valabilitate a ofertei este precizata in documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei si acopera cel putin intervalul dintre data limita de depunere a ofertei si data semnarii contractului de achizitie.
    Art. 49
    (1) Modul de prezentare a ofertei si numarul de exemplare in care va fi depusa aceasta vor fi specificate in regulamentul societatii de bursa privind organizarea si desfasurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii.
    (2) Oferta va fi redactata in mod obligatoriu in limba romana. In situatia in care se decide caracterul international al procedurii, ofertantii persoane juridice straine au obligatia de a depune pe langa oferta redactata intr-o limba de circulatie internationala si traducerea autorizata a acesteia.
    Art. 50
    Ofertele vor cuprinde:
    a) oferta tehnica elaborata astfel incat sa respecte in totalitate cerintele prevazute in caietul de sarcini;
    b) oferta comerciala elaborata astfel incat sa furnizeze toate informatiile cu privire la pret, tarif, alte conditii financiare legate de obiectul contractului de achizitie.
    Art. 51
    Ofertantii vor specifica preturile in lei (ROL) sau in euro si, dupa caz, pentru comparare, preturile vor fi transformate in moneda nationala la cursul de schimb al B.N.R. valabil in ziua deschiderii ofertei, de catre comisia de licitatie.
    Art. 52
    (1) Orice ofertant are dreptul sa isi modifice sau sa isi retraga oferta numai inainte de data limita stabilita pentru depunerea acesteia, sub sanctiunea excluderii lui de la procedura pentru atribuirea contractului de achizitie si a pierderii garantiei de participare.
    (2) Retragerea sau modificarea unei oferte se poate face printr-o cerere scrisa depusa de persoana imputernicita sau trimisa prin posta, prin scrisoare recomandata, daca aceasta a sosit la organizator inaintea termenului limita pentru depunerea ofertelor.
    (3) Omiterea oricarei informatii solicitate prin documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei sau prezentarea unei oferte neconforme cu aceasta are drept urmare respingerea ofertei, daca regulamentul societatii de bursa privind organizarea si desfasurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii nu prevede altfel.
    Art. 53
    (1) Ofertele trebuie sa ajunga la comisia de atribuire/licitatie pana la data stabilita in anuntul de presa sau in invitatia de participare.
    (2) Ofertele si documentele se pot transmite prin posta, cu confirmare de primire, sau se depun la sediul organizatorului; data si ora primirii ofertelor vor fi inregistrate intr-un registru special, iar participantului i se va remite dovada inregistrarii ofertei.

    CAP. 6
    Contestarea

    Art. 54
    In cazul constatarii unor incalcari ale prevederilor prezentului regulament si/sau ale regulamentului societatii de bursa privind organizarea si desfasurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii sau al unor eventuale neregularitati intervenite in cursul desfasurarii procedurilor, candidatii pot depune la comisia de atribuire/licitatie contestatii formulate in scris, sub sanctiunea decaderii, in termen de 7 zile de la data desfasurarii procedurii.
    Art. 55
    (1) Contestatia trebuie sa precizeze:
    a) articolul din prezentul regulament pe care contestatorul il considera incalcat si/sau articolul din regulamentul societatii de bursa privind organizarea si desfasurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii;
    b) interesele lezate si/sau prejudiciile pe care le-a suferit, le sufera sau le poate suferi;
    c) modul in care se asteapta sa fie rezolvat cazul in speta;
    (2) Comisia de atribuire/licitatie este in drept sa respinga orice contestatie care nu satisface in mod cumulativ cerintele prevazute la alineatul precedent.
    Art. 56
    Nu se va putea face contestatie impotriva:
    a) formei sau tipului de procedura organizata pentru atribuirea unui contract de achizitie;
    b) admiterii la procedura de achizitie doar a persoanelor fizice sau juridice romane de drept privat;
    c) alegerea criteriului pentru atribuirea contractului de achizitie;
    d) alegerea numarului de candidati selectati;
    e) respingerea tuturor ofertelor;
    f) suspendarea sau anularea aplicarii procedurii pentru atribuirea unui contract de achizitie.
    Art. 57
    Contestatia suspenda procedura pentru atribuirea contractului de achizitie pana la solutionarea acesteia. Exceptie fac urmatoarele situatii:
    a) contestatia nu este inaintata in termenul indicat sau nu sunt intrunite elementele prevazute la art. 55;
    b) contestatia este in mod evident nejustificata sau continutul acesteia este in mod evident neserios;
    c) prin suspendarea aplicarii procedurii exista pericolul iminent de a fi afectat un interes public major.
    Art. 58
    Modul de solutionare a contestatiilor va fi specificat in regulamentul societatii de bursa privind organizarea si desfasurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii.
    Art. 59
    (1) In cazul in care contestatiile formulate sunt intemeiate si se constata ca savarsirea abaterii a avut drept consecinta vicierea rezultatului procedurii, presedintele comisiei de atribuire/licitatie poate anula hotararea de adjudecare a procedurii, situatie in care o comunica tuturor candidatilor si dispune, conform acordului cu ordonatorul, repetarea procedurii sau adjudecarea in favoarea unui alt participant.
    (2) Orice decizie luata in conformitate cu prevederile prezentului articol, precum si motivele si imprejurarile care au dus la luarea respectivei decizii vor insoti documentele din dosarul de achizitie.

    CAP. 7
    Conditii de anulare a aplicarii procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie

    Art. 60
    Comisia de atribuire/licitatie are dreptul sa anuleze aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie, numai daca ia aceasta decizie inainte de semnarea contractului de achizitie si in urmatoarele situatii:
    a) fiecare dintre ofertele depuse depaseste valoarea fondurilor alocate pentru indeplinirea contractului de achizitie;
    b) circumstante exceptionale afecteaza procedura pentru atribuirea contractului de achizitie sau este imposibila incheierea lui;
    c) in alte situatii specificate in mod expres in documentatia de licitatie.
    Art. 61
    Decizia de anulare nu creeaza vreo obligatie organizatorului fata de cei care au obtinut, in conditiile prezentului regulament, un exemplar din documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei, cu exceptia restituirii garantiei de participare la procedura si a notificarii acestora cu indicarea motivelor care au dus la adoptarea acestei solutii.

    CAP. 8
    Contractul de achizitie

    Art. 62
    Contractul de achizitie se incheie intre ordonator si castigatorul licitatiei, in baza hotararii de adjudecare, in termenul prevazut in documentatia de elaborare si prezentare a ofertelor, dar nu mai devreme de 7 zile de la data atribuirii contractului.
    Art. 63
    (1) Daca persoana care a castigat dreptul de a incheia contractul de achizitie nu il semneaza in termenele si conditiile stabilite din motive care ii sunt imputabile, aceasta va decadea din drepturile de castigator si va pierde dreptul la restituirea garantiei depuse.
    (2) In cazul mentionat la alin. (1) contractul de achizitie va fi semnat cu primul participant castigator din lista celor cu statut de rezerva, daca acesta exista, la pretul solicitat de el, cu acordul ordonatorului.
    Art. 64
    (1) Pretul de adjudecare obtinut in urma aplicarii procedurii este ferm si nu poate fi modificat la incheierea contractului de achizitie, daca documentatia privind elaborarea si prezentarea ofertelor nu prevede altfel.
    (2) O data cu semnarea contractului participantul castigator va transmite ordonatorului garantia livrarii si/sau a bunei executii, in conditiile stabilite de ordonator si cuprinse in documentele procedurii.

    CAP. 9
    Obligatiile societatii de bursa

    Art. 65
    Societatea de bursa trebuie sa asigure transparenta procedurilor privind achizitiile, impartialitatea si egalitatea deplina de tratament intre toti participantii, precum si garantarea protejarii informatiilor confidentiale si a secretului comercial.
    Art. 66
    (1) Organizatorul si comisia de atribuire nu vor comunica sub nici un temei participantilor la procedura pentru atribuirea contractului de achizitie nici un fel de date cuprinse in ofertele altor participanti, acestea avand regimul juridic al informatiilor confidentiale.
    (2) Incalcarea alineatului precedent atrage raspunderea civila sau penala, dupa caz, a persoanelor care se fac vinovate.
    Art. 67
    Organizatorul sau comisia de atribuire/licitatie are obligatia de a exclude orice ofertant in cazul in care se dovedeste ca acesta a fost sau este angajat in practici corupte sau frauduloase in legatura cu participarea la procedura pentru atribuirea contractului de achizitie.

    CAP. 10
    Raportari

    Art. 68
    (1) Societatea de bursa are obligatia de a intocmi dosarul achizitiei pentru fiecare contract de achizitie atribuit.
    (2) Dosarul achizitiei trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele documente:
    a) nota privind determinarea valorii estimate, fara T.V.A., a contractului de achizitie;
    b) anuntul de intentie, daca este cazul;
    c) anuntul si/sau invitatia de participare, dupa caz;
    d) documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei, inclusiv corespondenta purtata pentru clarificarea unor probleme;
    e) daca este cazul, nota justificativa privind aplicarea procedurii;
    f) decizia de numire a comisiei de atribuire;
    g) daca este cazul, listele cuprinzand denumirea/numele si adresa candidatilor care participa la selectie si hotararea comisiei de atribuire cu privire la rezultatul selectiei;
    h) procesul-verbal intocmit cu ocazia deschiderii ofertelor;
    i) lista cuprinzand denumirea/numele si adresa ofertantilor;
    j) hotararea comisiei de atribuire privind rezultatul aplicarii procedurii;
    k) contestatiile primite, rezolutiile si masurile corective;
    l) anuntul de atribuire, daca este cazul.
    Art. 69
    (1) Pe baza documentelor si informatiilor prevazute la art. 68, organizatorii au obligatia de a intocmi lunar un raport care sa cuprinda toate datele referitoare la contractele de achizitii atribuite prin intermediul bursei de marfuri, indiferent de valoarea acestora.
    (2) Societatea de bursa are obligatia de a intocmi raportul prevazut la alin. (1) in conformitate cu anexa nr. 7.
    (3) Societatea de bursa are obligatia de a transmite C.N.V.M. raportarile prevazute la alin. (1) pana in data de 10 a lunii urmatoare perioadei de raportare.

    CAP. 11
    Comisioane si taxe

    Art. 70
    (1) Taxa de participare la procedura si contravaloarea documentatiei de licitatie sunt stabilite de comun acord de catre societatea de bursa si ordonator.
    (2) Participantul castigator, in termen de 3 zile lucratoare de la primirea hotararii de adjudecare, va achita in contul societatii de bursa un comision reprezentand un anumit procent din valoarea totala a contractului de achizitie, al carui cuantum se va stabili pentru fiecare procedura si va fi stipulat in documentatia de licitatie.
    Art. 71
    (1) Societatea de bursa va achita C.N.V.M. un comision reprezentand 10% din sumele incasate in urma atribuirii contractului de achizitie. Comisionul incasat de C.N.V.M. nu se restituie.
    (2) Comisionul prevazut la alin. (1) se achita cel mai tarziu in ziua de 10 a fiecarei luni pentru contractele de achizitii atribuite in luna anterioara.

    CAP. 12
    Abateri si sanctiuni

    Art. 72
    (1) Pentru incalcarea prevederilor prezentului regulament C.N.V.M. stabileste raspunderi si sanctiuni in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 69/1997, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 129/2000.
    (2) Pentru incalcarea cu intentie sau din culpa, prin comisiune sau omisiune, a dispozitiilor prezentului regulament C.N.V.M. poate aplica urmatoarele sanctiuni:
    a) avertisment public;
    b) amenzi cuprinse intre 10.000.000 lei si 200.000.000 lei sau calculate ca procent cuprins intre 0,1 si 3% aplicat la valoarea capitalului social al societatii de bursa;
    c) interzicerea temporara, pentru o perioada cuprinsa intre 30 si 90 de zile, sau definitiva, pentru persoanele fizice sau juridice, de a desfasura operatiunile prevazute in prezentul regulament, in conformitate cu Ordonanta Guvernului nr. 69/1997, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 129/2000.
    Art. 73
    Nerespectarea prevederilor art. 11 alin. (4), ale art. 39 si 65 se sanctioneaza de catre C.N.V.M. in conformitate cu prevederile art. 72 alin. (2) lit. b) si/sau c).
    Art. 74
    Nerespectarea prevederilor art. 11 alin. (2), ale art. 14, ale art. 15 alin. (1) si (3) si ale art. 68 alin. (2) se sanctioneaza de catre C.N.V.M. in conformitate cu prevederile art. 72 alin. (2) lit. a) si/sau b).
    Art. 75
    Nerespectarea prevederilor art. 16 alin. (2) si (3), ale art. 43 alin. (1) si (2) si ale art. 67 se sanctioneaza de catre C.N.V.M. in conformitate cu prevederile art. 72 alin. (2) lit. b).
    Art. 76
    (1) Nerespectarea prevederilor art. 13 alin. (1), (3) si (4), ale art. 17 alin. (2) se sanctioneaza de catre C.N.V.M. in conformitate cu prevederile art. 72 alin. (2) lit. a).
    (2) Societatea de bursa este obligata sa corecteze abaterile respective in termen de 24 de ore de la data constatarii. In caz contrar, C.N.V.M. va aplica sanctiunile prevazute la art. 72 alin. (2) lit. b) si/sau c).
    Art. 77
    (1) Daca o societate de bursa sau personalul sau faciliteaza atribuirea contractului unui anume ofertant sau nu asigura confidentialitatea privind ofertele depuse de candidati, C.N.V.M. va aplica o amenda reprezentand dublul comisionului incasat.
    (2) In conditiile prevazute la alin. (1) societatea de bursa ii va despagubi pe ceilalti ofertanti care au participat la toate fazele procedurii privind atribuirea contractelor de achizitie, returnand taxele si sumele incasate, inclusiv taxa de organizare si desfasurare a procedurii perceputa ordonatorului.
    (3) In cazul prevazut la alin. (1) societatea de bursa va anula procedura.
    Art. 78
    Incalcarea prevederilor art. 71 alin. (1) reprezinta contraventie si se sanctioneaza cu amenda egala cu valoarea comisionului.
    Art. 79
    Daca societatea de bursa nu se conformeaza cerintelor referitoare la evidenta si raportarea contractelor atribuite in urma organizarii si desfasurarii procedurilor cuprinse in prezentul regulament, C.N.V.M. ii va cere acesteia sa corecteze abaterile respective in termen de 48 de ore de la data producerii lor.
    In caz contrar, C.N.V.M. poate:
    a) sa sanctioneze societatea de bursa cu avertisment, in cazul in care aceasta se afla la prima abatere;
    b) sa suspende sau sa retraga autorizatia societatii de bursa, in cazul in care nu se afla la prima abatere;
    c) sa aplice o amenda intre 0,1 - 1% din capitalul social al societatii de bursa.
    Art. 80
    Daca o societate de bursa intocmeste si prezinta C.N.V.M. documente sau rapoarte false, incomplete sau inexacte, C.N.V.M. va aplica o amenda intre 1 si 3% din capitalul social al societatii de bursa.
    Art. 81
    Societatea de bursa si/sau persoanele fizice care se implica in desfasurarea de operatiuni prin care incalca reglementarile C.N.V.M., Ordonanta Guvernului nr. 69/1997, aprobata cu modificari si completari, si reglementarile C.N.V.M. aplicabile in materie si pentru care nu au fost prevazute in mod expres sanctiuni in prezentul regulament sau in Ordonanta Guvernului nr. 69/1997, aprobata cu modificari si completari, pot fi sanctionate de C.N.V.M., dupa caz, cu una dintre sanctiunile prevazute la art. 72 alin. (2) lit. c).
    Art. 82
    Nivelurile minime si maxime ale amenzilor din prezentul regulament se actualizeaza periodic in functie de rata inflatiei.
    Art. 83
    Sanctiunile aplicate de C.N.V.M. vor fi facute publice.

    CAP. 13
    Dispozitii finale

    Art. 84
    (1) In timpul desfasurarii unei proceduri sau a sedintei de licitatie sunt interzise:
    a) perturbarea sedintelor prin orice mijloace;
    b) actiuni concertate ale participantilor, in scopul influentarii rezultatelor;
    c) raspandirea de informatii false, de natura sa influenteze rezultatele obtinute in urma aplicarii procedurii sau in urma desfasurarii licitatiei cu strigare;
    d) alte actiuni contrare bunei desfasurari a procedurii sau a sedintei de licitatie cu strigare.
    (2) Candidatii/participantii care incalca prevederile alin. (1) vor fi exclusi de la procedura sau licitatie si vor pierde dreptul de participare la procedura.
    Art. 85
    (1) Prin derogare de la dispozitiile art. 5 prezentul regulament se aplica si societatilor comerciale denumite burse de marfuri, conform art. 47^2 din Ordonanta Guvernului nr. 69/1997, aprobata cu modificari si completari, care au ca obiect de activitate facilitarea de operatiuni bursiere si care exista si functioneaza la data intrarii in vigoare a prezentului regulament.
    (2) Societatile comerciale mentionate la alin. (1) pot desfasura activitatile prevazute de prezentul regulament, pana la obtinerea autorizatiei de functionare, dar nu mai tarziu de 3 august 2002, cu respectarea dispozitiilor art. 6.
    (3) Societatile comerciale mentionate la alin. (1), care solicita autorizarea pentru activitatea de atribuire a contractelor de achizitii pentru produse, servicii si lucrari prin intermediul burselor de marfuri, vor depune, pe langa documentele mentionate la art. 6 alin. (1), urmatoarele:
    a) actele constitutive ale societatii comerciale, in copie;
    b) certificatul de inmatriculare cu incheierea judecatorului delegat, in copie;
    c) certificatul de inregistrare fiscala, in copie;
    d) extras, de la oficiul registrului comertului, cu structura actionariatului si componenta consiliului de administratie la data solicitarii autorizarii de C.N.V.M.
    (4) Societatile comerciale care fac obiectul prezentului articol nu pot folosi denumirea de "societate de bursa" decat dupa autorizarea de catre C.N.V.M. in aceasta calitate. In anexele la prezentul regulament se va mentiona in loc de "societate de bursa" denumirea societatii comerciale respective.
    Art. 86
    Prezentul regulament se completeaza de drept cu dispozitiile legale in vigoare referitoare la bursele de marfuri.
    Art. 87
    Prezentul regulament intra in vigoare la data publicarii sale in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 88
    Anexele nr. 1 - 8 fac parte integranta din prezentul regulament.

    ANEXA 1
    la regulament

 ______________________________________________________________________________
|               |                                         |          |         |
|   FORMULAR    |                 CERERE                  | Pentru uz|  Numai  |
|   SOCIETATE   |  pentru autorizarea societatii de bursa |  oficial |pentru uz|
|   DE BURSA    |  in vederea organizarii si desfasurarii |__________| oficial |
|   Pagina 1    |procedurilor de atribuire a contractelor |          |         |
|  (Pagina de   |       de achizitii pentru produse,      |          |         |
| identificare) |          servicii sau lucrari           |          |         |
|               |                                         |          |         |
|               | Data .............                      |          |         |
|               | Numarul de inregistrare la C.N.V.M.     |          |         |
|               | ...................................     |          |         |
|_______________|_________________________________________|__________|_________|
|                                                                    |         |
|           False declaratii sau omisiuni ale faptelor facute        |         |
|      intentionat pot constitui incalcari grave ale legii penale    |         |
|____________________________________________________________________|_________|
| 1. Denumirea completa a solicitantului:                            |         |
| ............................................................       |         |
|____________________________________________________________________|_________|
| 2. Numarul de inmatriculare la registrul comertului:               |         |
| ............................................................       |         |
|____________________________________________________________________|_________|
| 3. Codul fiscal nr.:                                |         |
| ............................................................       |         |
|____________________________________________________________________|_________|
| 4. Daca aceasta inregistrare determina schimbarea numelui          |         |
|    solicitantului, mentionati numele anterior:                     |         |
| ............................................................       |         |
|____________________________________________________________________|_________|
| 5. Adresa sediului principal:                                      |         |
| .............................        ...........................   |         |
|     (strada si numarul)                     (localitatea)          |         |
| .............................        ...........................   |         |
|         (judetul)                           (codul postal)         |         |
|____________________________________________________________________|_________|
| 6. Adresa postala, daca este diferita:                             |         |
| ............................................................       |         |
|____________________________________________________________________|_________|
| 7. Numarul de telefon al solicitantului:                           |         |
| .............................        ...........................   |         |
|         (prefixul)                       (numarul de telefon)      |         |
|____________________________________________________________________|_________|
| 8. Numarul de fax al solicitantului:                               |         |
| .............................        ...........................   |         |
|         (prefixul)                         (numarul de fax)        |         |
|____________________________________________________________________|_________|
| 9. Persoana de contact:                                            |         |
| .............................    ...............................   |         |
|     (numele si functia)          (prefixul) (numarul de telefon)   |         |
|____________________________________________________________________|_________|
|                                                                    |         |
| Nu completati sub aceasta linie. Numai pentru uz oficial.          |         |
|____________________________________________________________________|_________|

 ______________________________________________________________________________
|                                                         |          |         |
|   FORMULAR     Denumirea solicitantului ..............  | Pentru uz|  Numai  |
|   SOCIETATE    .......................................  |  oficial |pentru uz|
|   DE BURSA                                              |__________| oficial |
|   Pagina 2                                              |          |         |
|                                                         |          |         |
|                 Data ......................             |          |         |
|_________________________________________________________|__________|_________|
| 1. In ultimii 10 ani unul dintre actionarii               __   __  |         |
|    semnificativi sau membrii consiliului de              |__| |__| |         |
|    administratie ori directorii solicitantului au fost    DA   NU  |         |
|    sanctionati de catre C.N.V.M., de catre un organism             |         |
|    de autoreglementare sau de catre o instanta straina?            |         |
|____________________________________________________________________|_________|
| 2. Societatea comerciala se afla in una dintre fazele     __   __  |         |
|    procedurii de faliment sau in una dintre cele         |__| |__| |         |
|    premergatoare acesteia, potrivit legii?                DA   NU  |         |
|____________________________________________________________________|_________|
| 3. Bifati tipurile de activitati pentru care solicitati            |         |
|    autorizare:                                                     |         |
|                                                                    |         |
| a) organizarea si desfasurarea de proceduri privind       __       |         |
|    atribuirea contractelor de achizitii produse,         |__|      |         |
|    servicii sau lucrari                                            |         |
|                                                                    |         |
| b) organizarea si desfasurarea de proceduri privind       __       |         |
|    atribuirea contractelor de vanzare produse sau        |__|      |         |
|    servicii                                                        |         |
|____________________________________________________________________|_________|
| 4. Bifati tipurile de proceduri pentru care solicitati             |         |
|    autorizare:                                                     |         |
|                                                           __       |         |
| a) licitatie deschisa                                    |__|      |         |
|                                                           __       |         |
| b) licitatie restransa                                   |__|      |         |
|                                                           __       |         |
| c) negociere competitiva                                 |__|      |         |
|                                                           __       |         |
| d) negociere cu o singura sursa                          |__|      |         |
|                                                           __       |         |
| e) cerere de oferta                                      |__|      |         |
|                                                           __       |         |
| f) concurs de solutii                                    |__|      |         |
|                                                           __       |         |
| g) altele:                                               |__|      |         |
| .................................................................  |         |
| .................................................................  |         |
|____________________________________________________________________|_________|
|                                                                    |         |
|____________________________________________________________________|_________|

    ANEXA 2
    la regulament

                    CONTRACT DE PRESTARI SERVICII
                      nr. ........../...........

    Art. 1
    Partile contractante

    Societatea de bursa ....................................., cu sediul in ......................................., sectorul/judetul ....................., telefon ................, fax ............., inmatriculata la Oficiul registrului comertului ....................... sub nr. ............, cod fiscal nr. ............., avand contul de virament in lei nr. ...................... si in valuta nr. ..............., deschis la ....................., reprezentata
legal prin .........................................., in calitate de prestator,
                     (numele si calitatea)
    si
    ....................................., cu sediul in ......................., sectorul/judetul ..................., telefon .............., fax ............., inmatriculata la Oficiul registrului comertului ................................ sub nr. .............., cod fiscal nr. .............., avand contul de virament in lei nr. ............. si in valuta nr. .............., deschis la
......................., reprezentata legal prin ..............................,
                                                       (numele si calitatea)
in calitate de beneficiar, a intervenit prezentul contract.

    Art. 2
    Obiectul contractului
    Obiectul prezentului contract il constituie organizarea si asigurarea desfasurarii la sediul prestatorului a procedurilor pentru atribuirea contractelor de achizitii de catre beneficiar a bunurilor, lucrarilor si serviciilor descrise in anexa la prezentul contract, cu respectarea reglementarilor legale in vigoare si in stricta conformitate cu Regulamentul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 5/2001 privind organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii pentru produse, servicii si/sau lucrari prin intermediul burselor de marfuri.
    Art. 3
    Pretul contractului
    Pentru realizarea obiectului contractului beneficiarul va plati prestatorului suma de .......................
    Modalitati de plata .....................
    Art. 4
    Obligatiile partilor
    4.1. Pentru semnarea contractului beneficiarul se obliga sa puna la dispozitie prestatorului descrierea exacta si specificatiile tehnice ale bunurilor sau serviciilor a caror achizitionare se urmareste.
    4.2. Beneficiarul se obliga sa furnizeze prestatorului informatiile necesare si sa colaboreze cu maxima operativitate la stabilirea tuturor elementelor procedurii, pentru a se asigura rapiditatea organizarii si desfasurarii acesteia.
    4.3. Prestatorul va asigura mediatizarea si organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii in conditii de maxima transparenta si eficienta, cu respectarea reglementarilor legale in vigoare.
    4.4. Prestatorul va intocmi documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei pe baza datelor furnizate de beneficiar si o va supune spre avizare acestuia.
    4.5. Anunturile privind organizarea procedurilor vor fi avizate de beneficiar si vor fi difuzate de prestator prin canalele mass-media din tara si strainatate, cheltuielile aferente fiind suportate in avans de catre prestator.
    4.6. Cheltuielile pentru organizarea si desfasurarea licitatiei sunt suportate de prestator.
    Art. 5
    Durata contractului
    Prezentul contract este valabil de la data semnarii pana la ..............., cu posibilitatea prelungirii sale prin acordul partilor.
    Art. 6
    Clauze speciale
    6.1. In cazul in care castigatorul licitatiei pierde dreptul la restituirea garantiei, aceasta se imparte intre societatea de bursa si beneficiar dupa ce prestatorul si-a dedus cheltuielile legate de organizarea si desfasurarea licitatiei si si-a oprit comisioanele ce ii revin, astfel: ...........% revine beneficiarului si ............% revine societatii de bursa.
    6.2. Daca pana la data limita stabilita pentru inscrierea la procedura nu s-a inscris nici o persoana sau daca nici una dintre ofertele depuse nu satisface criteriile stipulate prin documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei, beneficiarul este de acord ca o noua data pentru desfasurarea procedurii sa fie stabilita de comisia de atribuire/licitatie.
    6.3. Pasul licitatiei si pasul de rezerva, daca este cazul, pretul dobandirii documentatiei, taxa de inscriere la procedura, precum si cuantumul garantiei de participare vor fi stabilite de parti si vor fi consemnate in documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei.
    Art. 7
    Notificari
    7.1. Orice notificare sau comunicare adresata de o parte celeilalte parti va fi considerata valabila daca va fi transmisa acesteia la adresa mentionata la art. 1. In cazul utilizarii serviciilor postale, aceasta va fi transmisa printr-o scrisoare recomandata care se considera ca a fost primita de destinatar in ........... zile de la data la care a fost predata serviciului postal.
    7.2. Comunicarea facuta prin fax se considera primita de destinatar in prima zi lucratoare ce urmeaza celei in care a fost expediata si va fi urmata de o scrisoare recomandata.
    7.3. Comunicarile/notificarile verbale nu vor fi luate in considerare de nici una dintre parti daca nu sunt confirmate prin una dintre modalitatile prevazute in acest articol.
    Art. 8
    Incetarea contractului
    8.1. Prezentul contract inceteaza in urmatoarele conditii:
    a) prin acordul partilor;
    b) prin implinirea termenului prevazut la art. 5.
    8.2. Incetarea contractului nu va avea nici un efect asupra obligatiilor deja scadente intre parti.
    Art. 9
    Forta majora
    9.1. Cu exceptia cazurilor reglementate expres, nici una dintre parti nu va fi raspunzatoare pentru neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a oricareia dintre obligatiile care ii incumba in baza prezentului contract, daca aceasta a fost datorata unei cauze de forta majora.
    9.2. Partea care invoca o cauza de forta majora este obligata sa o notifice celeilalte parti de indata si in mod complet si sa ia orice masuri care ii stau la dispozitie in vederea limitarii consecintelor respectivului eveniment.
    Art. 10
    Litigii
    10.1. Partile contractante vor incerca solutionarea pe cale amiabila a oricarui diferend privind interpretarea, executarea sau incetarea prezentului contract.
    10.2. Daca solutionarea pe cale amiabila nu este posibila, partile vor supune spre solutionare litigiul instantelor competente in a caror raza teritoriala se afla sediul bursei.
    Art. 11
    Prevederi finale
    11.1. Modificarea dispozitiilor prezentului contract se poate realiza numai prin acordul scris al partilor.
    11.2. Prezentul contract, impreuna cu eventualele sale modificari viitoare, reprezinta vointa partilor si inlatura orice intelegere verbala dintre acestea, anterioara sau ulterioara incheierii sale.
    11.3. Prezentul contract se completeaza cu dispozitiile cuprinse in Regulamentul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 5/2001 privind organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii pentru produse, servicii si/sau lucrari prin intermediul burselor de marfuri, interpretarea si executarea sa realizandu-se in conformitate cu acestea.

    Prezentul contract a fost incheiat astazi .............., in doua exemplare originale, cate unul pentru fiecare parte contractanta.

               Prestator,                            Beneficiar,
       .............................        .............................

    ANEXA 3
    la regulament

                                   CERERE
                        de participare la procedura

                        Nr. .........../............

    1. Numele/denumirea completa a ofertantului ................................
    2. Domiciliul/sediul societatii ...........................................,
                                                  (adresa completa)
telefon .............., fax ..........., e-mail .............. .
    3. Datele de identificare a ofertantului ...................................
    4. Contul si banca din care se vor face platile ............................
    5. Garantia de participare la procedura ....................................
                                                       (in lei sau valuta)
a fost virata in contul ........................................................
                                  (denumirea societatii de bursa)
in lei nr. ................ sau in valuta nr. ................, deschise la
....................................... in data de .................., prin
    (denumirea bancii comerciale)
ordinul de plata nr. ................. sau prin scrisoarea de garantie bancara nr. ..............., eliberata de Banca ...................................... .
    Toate platile se vor efectua conform reglementarilor in vigoare ale Bancii Nationale a Romaniei.
    6. Persoana fizica imputernicita sa reprezinte societatea la procedura este ................................................ .
    7. Contravaloarea exemplarului cuprinzand documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei s-a achitat cu chitanta/ordinul de plata nr. ................... .
    8. Taxa de participare la procedura s-a achitat cu chitanta/ordinul de plata nr. ................... .
    9. Acceptam/nu acceptam statutul de rezerva (Da sau Nu) .................. .
    10. Am luat cunostinta de prevederile documentatiei pentru elaborarea si prezentarea ofertei si ale instructiunilor si ne angajam sa respectam toate prevederile continute in documentatie si, in cazul adjudecarii procedurii:
    a) sa achitam .............................................................,
                                  (denumirea societatii de bursa)
in termen de 3 zile lucratoare de la adjudecare, comisionul stabilit prin documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei, calculat la valoarea
totala de adjudecare, in contul ................................................
                                       (denumirea societatii de bursa)
in lei nr. .................... sau in valuta nr. ..................., deschise
la .............................................................;
                 (denumirea bancii comerciale)
    b) sa incheiem cu ordonatorul contractul de achizitie pentru bunuri, servicii si/sau lucrari in termenul prevazut in documentatia de elaborare si prezentare a ofertei.
    11. In cazul neindeplinirii vreunui angajament stipulat la pct. 10, am luat la cunostinta ca vom decadea din drepturile castigate in urma aplicarii procedurii si consemnate in decizie si ca vom pierde garantia de participare.
    12. Raspundem moral, material sau penal, dupa caz, pentru realitatea datelor si a angajamentelor din prezenta cerere, precum si din celelalte documente depuse la inscrierea in licitatie.
    13. Cererea a fost inregistrata la .........................................
                                            (denumirea societatii de bursa)
sub nr. ................. din data de .................. .

                   ..........................................
                      (semnaturile autorizate si stampila)

    ANEXA 4
    la regulament

    OFERTANTUL ...............................................
               (denumirea/numele, sediul/adresa, telefon, fax)

                             FORMULAR DE OFERTA
                        data ......................

    Catre .....................................................................,
                              (denumirea organizatorului)
date de identificare: ........................................................ .

    In urma examinarii documentelor pentru prezentarea si elaborarea ofertei si a anexelor (nr. .........) a caror primire este astfel confirmata, subsemnatii, reprezentanti ai ofertantului, conform ......................................, ne angajam sa furnizam/sa executam/sa prestam aceste produse/lucrari/servicii
.............................. in conformitate cu documentele de oferta de
    (cantitatea/volumul)
preturi anexate la prezentul formular de oferta.
    Ne obligam ca in cazul in care oferta este acceptata sa incepem furnizarea/executarea/prestarea obiectului procedurii conform clauzelor contractuale, mentinand preturile din oferta.
    In cazul in care oferta noastra este acceptata vom obtine garantia unei banci pentru o suma echivalenta cu minimum ............% din valoarea contractului, in vederea executarii corespunzatoare a acestuia.
    Pana la definitivarea contractului aceasta oferta impreuna cu acceptul dumneavoastra in scris si cu scrisoarea de garantie vor constitui un acord de principiu intre noi.

    Astazi, ........................         ...............................
                                                       (semnatura)
                                                     in calitate de
                                             ...............................

    Deplin autorizat sa semneze oferta pentru si in numele ................... .

    ANEXA 5
    la regulament

                                IMPUTERNICIRE

    Noi .......................................................................,
         (denumirea completa a ofertantului/ordonatorului si tipul societatii)
avand sediul social in ........................................................,
                                          (adresa completa)
telefon ..................., fax ....................,  reprezentata prin
...............................................
    (numele, prenumele si functia)

                              IMPUTERNICIM

prin prezenta pe domnul/doamna ................................................,
domiciliat/domiciliata in .....................................................,
                                               (adresa completa)
care se legitimeaza cu actul de identitate seria ............. nr. ............, emis de .................. la data de ...................., sau cu pasaportul seria ....... nr. .............., emis de ................... la data de .................., sa participe in numele nostru si pentru noi la procedura
organizata la ..................................................................
                                  (denumirea societatii de bursa)
in ziua de ......................., procedura in care .......................... solicita spre achizitionare/vanzare: .................................... .

    Imputernicirea este valabila pentru toate etapele procedurii, in conformitate cu documentatia pentru prezentarea si elaborarea ofertei.

    Data .....................

    ....................................
    (Semnaturile autorizate si stampila)

    ANEXA 6
    la regulament

                              ANGAJAMENT
    de plata a comisionului dupa adjudecarea procedurii

    Noi .......................................................................,
                           (denumirea completa a ofertantului)
avand sediul social in ........................................................,
                                            (adresa completa)
telefon ................, fax .................., reprezentata prin
..............................................,
    (numele, prenumele si functia)

                              NE ANGAJAM

ca in cazul in care vom castiga procedura, in termen de cel mult 3 zile lucratoare de la adjudecarea obiectului procedurii, sa platim prin virament
efectiv societatii de bursa ....................................................
                                               (denumirea)
in contul in lei nr. ............... sau in valuta nr. .............., deschise la Banca ......................, sucursala ........................., comisionul stabilit la nivelul de ...........% din valoarea contractului de achizitie.
    In caz contrar acceptam pierderea garantiei depuse.

    Data ............., ora .......

                  ....................................
                  (Semnaturile autorizate si stampila)

    ANEXA 7
    la regulament

    ...................................................
    (denumirea societatii de bursa, adresa sediului,
              telefon, fax, cod fiscal)

                                 RAPORT
privind contractele de achizitii atribuite in luna ............ anul ........

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Denumirea contractului
    B - Procedura aplicata
    C - Denumirea contractului/numarul de inmatriculare/codul fiscal
    D - Durata contractului de achizitie
 ______________________________________________________________________________
|    |  |  |         |  |   Valoarea    |  |            |                      |
|    |  |  |         |  | contractului  |  | Esalonare  |  Contestatii depuse  |
|Nr. | A| B| Numarul | C| de achizitie  | D|            |                      |
|crt.|  |  |de oferte|  |_______________|  |____________|______________________|
|    |  |  | depuse  |  |mii |echivalent|  | an| an| ...|      |   din care:   |
|    |  |  |         |  |lei |   euro   |  | I | II|    |total,| rezolvate in  |
|    |  |  |         |  |    |          |  |   |   |    |      |   favoarea    |
|    |  |  |         |  |    |          |  |   |   |    |      |contestatarului|
|____|__|__|_________|__|____|__________|__|___|___|____|______|_______________|
| I  | Contracte de furnizare: (se precizeaza inclusiv codul CPSA al produselor|
|    | achizitionate)                                                          |
|____|_________________________________________________________________________|
| 1. |                                                                         |
|____|_________________________________________________________________________|
| 2. |  |  |         |  |    |          |  |   |   |    |      |               |
|____|__|__|_________|__|____|__________|__|___|___|____|______|_______________|
| ...|  |  |         |  |    |          |  |   |   |    |      |               |
|____|__|__|_________|__|____|__________|__|___|___|____|______|_______________|
| II | Contracte de servicii: (se precizeaza inclusiv codul CPSA al serviciilor|
|    | achizitionate)                                                          | |____|_________________________________________________________________________|
| 1. |  |  |         |  |    |          |  |   |   |    |      |               |
|____|__|__|_________|__|____|__________|__|___|___|____|______|_______________|
| 2. |  |  |         |  |    |          |  |   |   |    |      |               |
|____|__|__|_________|__|____|__________|__|___|___|____|______|_______________|
| ...|  |  |         |  |    |          |  |   |   |    |      |               |
|____|__|__|_________|__|____|__________|__|___|___|____|______|_______________|
| III| Contracte de lucrari: (se precizeaza, daca este posibil, codul CPSA al  |
|    | lucrarilor achizitionate)                                               |
|____|_________________________________________________________________________|
| 1. |  |  |         |  |    |          |  |   |   |    |      |               |
|____|__|__|_________|__|____|__________|__|___|___|____|______|_______________|
| 2. |  |  |         |  |    |          |  |   |   |    |      |               |
|____|__|__|_________|__|____|__________|__|___|___|____|______|_______________|
| ...|  |  |         |  |    |          |  |   |   |    |      |               |
|____|__|__|_________|__|____|__________|__|___|___|____|______|_______________|

                                   .....................................
                                           (semnatura autorizata)

    ANEXA 8
    la regulament

 ______________________________________________________________________________
|               |                                         |          |         |
| FORMULAR SB-R |                 CERERE                  | Pentru uz|  Numai  |
|   Pagina 1    |  de renuntare/retragere a autorizatiei  |  oficial |pentru uz|
|               |  societatii de bursa, de organizare si  |          | oficial |
|               |desfasurare a procedurilor de atribuire a|          |         |
|               |contractelor de achizitii/vanzari pentru |          |         |
|               |     produse, servicii sau lucrari       |          |         |
|               |                                         |          |         |
|               | Data .............                      |          |         |
|               |                                         |          |         |
|               | Autorizatie C.N.V.M. nr. .............. |          |         |
|_______________|_________________________________________|__________|_________|
|    False declaratii sau omisiuni intentionate ale unor fapte pot   |         |
|                 constitui incalcari ale legii penale               |         |
|____________________________________________________________________|_________|
| 1. Denumirea completa a solicitantului:                            |         |
| ......................................................             |         |
| 2. Codul fiscal nr.: .................................             |         |
|                                                                    |         |
| 3. Adresa sediului principal: ...................  ............... |         |
|                               (strada si numarul)  (localitatea)   |         |
|                                                                    |         |
|                               ...................  ............... |         |
|                                    (judetul)        (codul postal) |         |
|                                                                    |         |
| 4. Adresa postala, daca este diferita: ........................... |         |
| 5. Numarul de telefon al solicitantului: ........  ............... |         |
|                                          (prefix)    (numarul de   |         |
|                                                        telefon)    |         |
| 6. Numarul de fax al solicitantului: ..........  ................. |         |
|                                      (prefix)    (numarul de fax)  |         |
| 7. Persoana de contact:                                            |         |
| .................................   ........  .................... |         |
|       (numele si functia)           (prefix)  (numarul de telefon) |         |
|____________________________________________________________________|_________|
| Nu completati sub aceasta linie. Numai pentru uz oficial.          |         |
|____________________________________________________________________|_________|

 ______________________________________________________________________________
|            |                                                      |          |
|  FORMULAR  |                  CERERE                              | Pentru uz|
|    SB-R    | de renuntare/retragere a autorizatiei societatii de  |  oficial |
|  Pagina 2  | bursa, de organizare si desfasurare a procedurilor de|          |
|            | atribuire a contractelor de achizitii/vanzari pentru |          |
|            | produse, servicii sau lucrari                        |          |
|            |                                                      |          |
|            | Denumirea solicitantului ........................... |          |
|            | Data ......................                          |          |
|            | Autorizatie C.N.V.M. nr. ........................... |          |
|____________|______________________________________________________|__________|
| 1. Data la care societatea de bursa a incetat operatiunile: ................ |
|______________________________________________________________________________|
| 2. Societatea de bursa datoreaza bani catre institutiile,         |  __   __ |
|    organizatiile pietei si/sau alte entitati?                     | |__| |__||
|    Daca DA:                                                       |  DA   NU |
|                                                                   |          |
| a) Denumirea institutiei, organizatiei sau a entitatii careia ii  |          |
|    sunt datorati bani:                                            |          |
| ..................................................                |          |
| ..................................................                |          |
| ..................................................                |          |
|                                                                   |          |
| b) Sumele de bani datorate (lei):                                 |          |
|    - O.A.R. ......................................                |          |
|    - societatilor de intermediere ................                |          |
|    - caselor de compensatie ......................                |          |
|    - alte societati de bursa .....................                |          |
|                                                                   |          |
| c) Conventii privind platile:                                     |          |
| .............................                                     |          |
| .............................                                     |          |
|                                                                   |          |
| Atasati o copie a ultimelor raportari financiare, care sa cuprinda|          |
| balanta de verificare lunara.                                     |          |
| .............................                                     |          |
|                                                                   |          |
|___________________________________________________________________|__________|
|                                                                   |          |
| 3. Exista impotriva societatii de bursa proceduri, plangeri sau   |  __   __ |
|    anchete in curs?                                               | |__| |__||
|    ..........................................................     |  DA   NU |
|                                                                   |          |
|                                                                   |          |
| 4. Exista impotriva societatii de bursa hotarari judecatoresti sau|  __   __ |
|     garantii reale care nu au fost puse in executare?             | |__| |__||
|    ..........................................................     |  DA   NU |
|                                                                   |          |
| Mentionati toate detaliile in cazul raspunsurilor DA in pagina de |          |
| completare a acestui formular.                                    |          |
|___________________________________________________________________|__________|

 ______________________________________________________________________________
|            |                                                      |          |
|  FORMULAR  |                    CERERE                            | Pentru uz|
|    SB-R    | de renuntare/retragere a autorizatiei societatii de  |  oficial |
| Pagina de  | bursa, de organizare si desfasurare a procedurilor de|          |
| completare | atribuire a contractelor de achizitii/vanzari pentru |          |
|            | produse, servicii sau lucrari                        |          |
|            |                                                      |          |
|            | Denumirea solicitantului ........................... |          |
|            | Data ......................                          |          |
|            | Autorizatie C.N.V.M. nr. ........................... |          |
|____________|______________________________________________________|__________|
| __                                                                           |
||__| Folositi aceasta anexa pentru a detalia sau a explica raspunsurile la    |
|     intrebarile formularului SB-R, daca este necesar.                        |
| __                                                                           |
||__| Mentionati pagina, punctul si litera la care se refera explicatiile.     |
| __                                                                           |
||__| Furnizati explicatii complete si concise.                                |
|______________________________________________________________________________|
| Puncte din |                                                     | Pentru uz |
| formular   |                     Completare                      |  oficial  |
|            |                                                     |           |
|            |                                                     |           |
|            |                                                     |           |
|            |                                                     |           |
|            |                                                     |           |
|            |                                                     |           |
|            |                                                     |           |
|            |                                                     |           |
|            |                                                     |           |
|            |                                                     |           |
|            |                                                     |           |
|            |                                                     |           |
|            |                                                     |           |
|            |                                                     |           |
|            |                                                     |           |
|            |                                                     |           |
|            |                                                     |           |
|____________|_____________________________________________________|___________|



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 12/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 12 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu