Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 137 din  1 aprilie 2005

privind organizarea si functionarea Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, precum si a modului de gestionare a activitatii

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 298 din 11 aprilie 2005


SmartCity3


    In conformitate cu prevederile art. 7 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 357/2004 privind aprobarea mecanismului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de crestere a competitivitatii produselor industriale, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 2.184/2004,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Comertului, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul economiei si comertului emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba componenta Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, prevazuta in anexa nr. 1.
    Art. 2
    Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, prevazut in anexa nr. 2.
    Art. 3
    Se aproba Modul de gestionare a documentelor aferente activitatilor pentru administrarea Programului de crestere a competitivitatii produselor industriale, prevazut in anexa nr. 3.
    Art. 4
    Prin delegare de competenta, in conditiile prevederilor art. 20 alin. (2) din Legea nr. 500/2002, contractele de finantare si actele aditionale aferente cu o valoare mai mica de 1.000 milioane lei se semneaza de catre secretarul general al Ministerului Economiei si Comertului, iar cele cu o valoare mai mare de 1.000 milioane lei, avizate favorabil de secretarul general al ministerului, se semneaza de catre secretarul de stat care coordoneaza politicile industriale.
    Art. 5
    Directia generala politica industriala, Directia generala buget, economico-financiara si administrativ, Directia infrastructura, calitate si mediu, Directia generala legislatie management si Serviciul contencios vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 6
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 7
    Pe data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului economiei si comertului nr. 225/2004 privind organizarea si functionarea Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, precum si a modului de gestionare a activitatii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 380 din 30 aprilie 2004.

                      Ministrul economiei si comertului,
                              Codrut Ioan Seres

    ANEXA 1

                                 COMPONENTA
    Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar

    Comisia pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar este formata din 7 membri, dupa cum urmeaza:
    Presedinte:     - Eugen Tapu Nazare, secretar de stat in Ministerul
                      Economiei si Comertului
    Vicepresedinti: - Viorel Palasca, secretar general in Ministerul Economiei
                      si Comertului;
                    - Aurica Sereny, director general adjunct in cadrul
                      Directiei generale politica industriala
    Membri:         - Nichita Liliana, consilier in cadrul Directiei
                      infrastructura, calitate si mediu;
                    - Chim Niculina, consilier in cadrul Directiei generale
                      politica industriala;
                    - Stan Cornel, expert in cadrul Directiei generale buget,
                      economico-financiara si administrativ;
                    - un reprezentant al patronatului de ramura.

    ANEXA 2

                              REGULAMENT
de organizare si functionare a Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar

    1. Comisia pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, denumita in continuare Comisie, functioneaza in cadrul Ministerului Economiei si Comertului, cu atributii in organizarea si derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de crestere a competitivitatii produselor industriale, denumit in continuare Program.
    2. Principalele atributii ale Comisiei sunt urmatoarele:
    a) coordoneaza intreaga activitate de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Program, conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 357/2004, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 2.184/2004;
    b) promoveaza campanii de informare publica privind Programul, prin conferinte si comunicate de presa, interviuri, intalniri cu patronatele, asociatiile profesionale de profil si/sau camerele de comert si industrie, autoritatile locale si altele, precum si prezentarea acestuia pe site-ul Ministerului Economiei si Comertului - www.minind.ro;
    c) evalueaza proiectele (documentele) prezentate de agentii economici, in ordinea inregistrarii lor in Registrul unic de evidenta al Comisiei, si decide asupra acceptarii sau respingerii acordarii sprijinului financiar de la bugetul de stat;
    d) evalueaza solicitarile beneficiarilor, dupa caz, privind modificarea clauzelor contractuale si decide asupra acceptarii sau respingerii acestora;
    e) analizeaza stadiul derularii Programului, stabilind masuri in consecinta;
    f) aproba programul de control si stabileste mandatul reprezentantilor Ministerului Economiei si Comertului care verifica la fata locului realizarea proiectelor;
    g) analizeaza modul de utilizare a fondurilor alocate si adopta masuri de crestere a eficientei activitatii;
    h) decide asupra necesitarii sistarii sprijinului financiar catre beneficiarii Programului care nu respecta clauzele contractuale si/sau care furnizeaza informatii eronate;
    i) informeaza conducerea Ministerului Economiei si Comertului asupra modului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Program si face propuneri pentru imbunatatirea derularii acestuia;
    j) asigura realizarea bazei de date privind programele prezentate si acceptate de Comisie, utilizarea fondurilor alocate, stadiul realizarii proiectelor pentru contractele in derulare, rezultatele implementarii proiectelor.
    3. Convocarea Comisiei se face, ori de cate ori este necesar, de catre presedinte sau, in lipsa acestuia, de vicepresedinte, cu cel putin 3 zile lucratoare inainte de data prevazuta pentru sedinta.
    4. Comisia este legal intrunita daca sunt prezenti cel putin 5 membri si decide cu votul majoritatii absolute a numarului de membri numiti in cadrul acesteia.
    5. Participarea la sedintele Comisiei reprezinta sarcina de serviciu si nu este remunerata.
    6. Deciziile Comisiei se consemneaza intr-un proces-verbal inscris intr-un registru unic infiintat in acest scop.
    7. Secretariatul Comisiei este asigurat de catre Directia generala politica industriala.
    8. Secretariatul Comisiei gestioneaza urmatoarele registre: Registrul unic de evidenta a proiectelor, Registrul de procese-verbale, Registrul de evidenta contracte, Registrul de evidenta acte aditionale, Registrul de evidenta documente de plata.
    9. Informatiile privind Programul, prezentate pe site-ul Ministerului Economiei si Comertului, sunt actualizate prin grija secretariatului Comisiei.
    10. Periodic, secretariatul Comisiei pregateste comunicate de presa privind stadiul derularii Programului, precum si materialele necesare pentru promovarea campaniei de informare publica privind Programul.
    11. La sedintele Comisiei pot participa si invitati, cu luarea in considerare a domeniilor care fac obiectul proiectelor evaluate.

    ANEXA 3

                     MODUL DE GESTIONARE A DOCUMENTELOR
aferente activitatilor pentru administrarea Programului de crestere a competitivitatii produselor industriale

    1. Programul de crestere a competitivitatii produselor industriale, denumit in continuare Program, se deruleaza in cadrul Ministerului Economiei si Comertului, cu participarea directa a Directiei generale politica industriala, Directiei generale buget, economico-financiara si administrativ, Directiei infrastructura, calitate si mediu si a Serviciului contencios.
    2. Toate documentele care au legatura cu Programul se inregistreaza la Registratura Ministerului Economiei si Comertului.
    3. Proiectele depuse de potentialii beneficiari se inregistreaza de catre secretariatul Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, denumita in continuare Comisie, in Registrul unic de evidenta al Comisiei, in ordinea numerelor de inregistrare primite de la Registratura Ministerului Economiei si Comertului.
    4. Proiectele se evalueaza de catre specialisti si se analizeaza in cadrul Consiliului tehnico-economic al Directiei generale politica industriala pentru stabilirea incadrarii agentilor economici in conditiile de eligibilitate si, respectiv, a incadrarii proiectelor prezentate in criteriile de eligibilitate, in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 357/2004, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 2.184/2004.
    5. In cadrul sedintelor Comisiei se prezinta si se sustin rezultatele analizei de catre membrii Comisiei reprezentanti ai Directiei generale politica industriala.
    6. Secretariatul Comisiei intocmeste procesele-verbale ale acesteia, pe care le inscrie in registrul prevazut la pct. 6 din anexa nr. 2.
    7. In termen de maximum 5 zile lucratoare de la data desfasurarii sedintei de evaluare a proiectului, secretariatul Comisiei transmite notificari agentilor economici privind deciziile Comisiei.
    8. In cazul in care proiectul este acceptat pentru finantare, secretariatul Comisiei transmite pe cale electronica modelul de contract sau de act aditional, dupa caz, modelul de raport tehnico-financiar si graficul de lucrari pentru etapa urmatoare, precum si orice informatii referitoare la Program.
    9. Contractele de finantare intocmite de catre beneficiari, depuse la Registratura Ministerului Economiei si Comertului, se transmit Directiei generale politica industriala pentru finalizare. Actele aditionale intocmite de beneficiari urmeaza acelasi circuit de avizare aplicabil contractelor de finantare.
    10. Contractele de finantare finalizate primesc un numar de inregistrare din Registrul de evidenta contracte.
    11. Contractele de finantare semnate de catre reprezentantii Directiei generale politica industriala urmeaza circuitul de avizare, prin grija secretariatului Comisiei.
    12. Contractele de finantare sunt avizate de Serviciul contencios in termen de o zi lucratoare.
    13. Contractele de finantare/actele aditionale se transmit Directiei generale buget, economico-financiara si administrativ, care le verifica si le avizeaza in termen de maximum 3 zile lucratoare.
    14. Contractele de finantare la care suma angajata este mai mare de 100 milioane lei se prezinta pentru viza controlorului delegat, reprezentant al Ministerului Finantelor Publice, de catre secretariatul Comisiei.
    15. Contractele de finantare se semneaza de catre reprezentantul Ministerului Economiei si Comertului, imputernicit in acest sens, cu beneficiarii sprijinului financiar.
    16. Cate un exemplar al contractului de finantare incheiat se transmite de catre secretariatul Comisiei beneficiarilor Programului, Directiei generale politica industriala si Directiei generale buget, economico-financiara si administrativ. Un exemplar al contractului de finantare se pastreaza in arhiva Comisiei.
    17. Pentru fiecare contract de finantare/act aditional aprobat de conducerea Ministerului Economiei si Comertului, Directia generala politica industriala intocmeste angajamentele bugetare individuale si propunerile de angajare a unei cheltuieli, care se transmit Directiei generale buget, economico-financiara si administrativ.
    18. Derularea contractelor de finantare incheiate cu beneficiarii se urmareste de catre Directia generala politica industriala.
    19. Documentele de plata depuse de beneficiari la registratura ministerului, preluate de catre secretariatul Comisiei si inregistrate in Registrul de evidenta documente de plata, se repartizeaza salariatilor Directiei generale politica industriala, care verifica existenta, legalitatea si corectitudinea documentatiilor de plata in termen de maximum 3 zile lucratoare de la data preluarii acestora de la secretariatul Comisiei.
    20. In cazul in care documentatiile de plata nu sunt corespunzator intocmite, Directia generala politica industriala intreprinde demersurile necesare (in scris, telefonic sau prin intalniri directe) in vederea finalizarii acestora, iar termenul prevazut la pct. 19 se decaleaza corespunzator).
    21. Asigurarea parcurgerii fazei de lichidare a cheltuielilor, prin verificarea documentelor justificative si confirmarea pe propria raspundere a persoanei responsabile ca aceasta verificare a fost realizata, se face de catre Directia generala politica industriala. In situatia achizitiei de bunuri si/sau servicii se verifica daca documentele de plata sunt insotite de documente care atesta ca aceasta s-a realizat pe baza de licitatie sau selectie de oferte.
    22. Directia generala politica industriala vizeaza prin persoanele delegate cu aceste atributii, pentru "Bun de plata", documentele justificative de plata corespunzatoare.
    23. Periodic, Directia generala politica industriala intocmeste ordonantarea de plata, separat pentru documentele de plata cu valoarea sub 100 milioane lei si peste 100 milioane lei, si le depune la Directia generala buget, economico-financiara si administrativ.
    Se are in vedere ca valoarea insumata a celor doua ordonantari sa fie de minimum 1 miliard lei. Numarul maxim de ordonantari pe luna este de 3.
    24. In termen de maximum 15 zile lucratoare Directia generala buget, economico financiara si administrativ asigura plata cheltuielilor efectuate de catre beneficiarii Programului, in limita creditelor bugetare aprobate prin bugetul ministerului cu destinatia "Stimularea exporturilor", in conditiile legii.
    25. Urmarirea efectuarii fazei de plata a cheltuielilor se face de catre Directia generala politica industriala care informeaza telefonic, dupa caz, agentii economici asupra platilor efectuate.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 137/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 137 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 137/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu