ORDIN Nr. 1614
din 26 septembrie 2006
privind aprobarea
Regulamentului pentru organizarea examenului de atribuire a calitatii de
consultant fiscal
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 816 din 3 octombrie 2006
In temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea
Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu
modificările şi completările ulterioare,
în baza prevederilor art. 6 din Ordonanţa Guvernului
nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţă
fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările
ulterioare,
având în vedere prevederile art. 1 din Hotărârea
Guvernului nr. 865/2006 privind aprobarea înfiinţării pe lângă Ministerul
Finanţelor Publice a unei activităţi finanţate integral din venituri proprii,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul pentru organizarea
examenului de atribuire a calităţii de consultant fiscal, prevăzut în anexa
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Colectivul pentru organizarea examenului de
atribuire a calităţii de consultant fiscal va duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul finanţelor publice,
Doina-Elena Dascălu
ANEXA
REGULAMENT
pentru organizarea examenului de atribuire a calităţii de consultant
fiscal
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Examenul pentru atribuirea calităţii de
consultant fiscal se organizează şi se desfăşoară în baza prevederilor art. 6
din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea
activităţii de consultanţă fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr.
198/2002, cu modificările ulterioare, denumită în continuare ordonanţă.
Art. 2. - (1) Examenul pentru atribuirea calităţii de
consultant fiscal se organizează de către Ministerul Finanţelor Publice.
(2) Prin ordin al ministrului finanţelor publice, se
constituie Colectivul pentru organizarea examenului de atribuire a calităţii de
consultant fiscal, denumit în continuare Colectiv, se numesc Comisia de examinare şi Comisia de soluţionare a
contestaţiilor şi se stabilesc atribuţiile acestora.
Art. 3. - Ministrul finanţelor publice stabileşte prin
ordin, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, data de susţinere şi locul desfăşurării
examenului, precum şi locul de depunere a dosarelor de înscriere şi perioada în
care se depun.
CAPITOLUL II
Organizarea şi desfăşurarea examenului
Art. 4. - (1) Pentru atribuirea calităţii de consultant
fiscal, conform prevederilor art. 4 din ordonanţă, candidaţii trebuie să
îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:
a) să fie licenţiaţi ai unei facultăţi cu profil
economic;
b) să aibă o experienţă de minimum 5 ani în una dintre
următoarele activităţi:
- elaborarea şi aplicarea legislaţiei fiscale;
- administrarea şi colectarea veniturilor publice;
- controlul fiscal;
- soluţionarea contestaţiilor în domeniul legislaţiei
fiscale;
- elaborarea şi aplicarea
reglementărilor contabile;
- activitatea financiar-contabilă;
c) să nu aibă antecedente penale;
d) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
e) să promoveze examenul pentru atribuirea calităţii
de consultant fiscal.
(2) In vederea susţinerii
examenului, candidaţii depun dosarul de înscriere cuprinzând documentele care
atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 4 lit. a)-d) din ordonanţă.
(3) Dosarul de înscriere se depune la Ministerul
Finanţelor Publice şi va conţine următoarele:
a) cererea de înscriere la examen, prevăzută în anexa
nr. 2;
b) curriculum vitae;
c) diploma de studii superioare, în copie legalizată,
precum şi copii legalizate ale actelor doveditoare, în cazul schimbării
numelui;
d) carnetul de muncă, în copie certificată de
angajator sau în copie legalizată, după caz;
e) actul de identitate, în copie;
f) certificatul de cazier judiciar;
g) adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie
sau de instituţia medicală la care este înregistrat;
h) trei fotografii 2/3 cm.
Art. 5. - Colectivul verifică dacă informaţiile
furnizate de candidaţi, cu excepţia celor declarate pe propria răspundere, sunt
complete şi corecte, iar în cazul în care se consideră că este necesar, poate
solicita informaţii suplimentare, înainte de a decide
cu privire la acceptarea sau respingerea dosarelor de înscriere.
Art. 6. - (1) La depunerea dosarului de înscriere,
candidatul plăteşte conform prevederilor art. 5 din ordonanţă, în contul
Ministerului Finanţelor Publice, o taxă de înscriere la
examen.
(2) Candidaţilor înscrişi li se eliberează legitimaţia
de examen prevăzută în anexa nr. 3.
Art. 7. - La intrarea în sala de examen şi pe parcursul
desfăşurării examenului, candidatul trebuie să aibă asupra sa actul de
identitate şi legitimaţia de examen.
Art. 8. - Colectivul afişează atât la locul de depunere
a dosarului de înscriere, cât şi la locul de desfăşurare a examenului, cu cel
puţin 48 de ore înaintea începerii acestuia, listele nominale ale candidaţilor
înscrişi, indicându-se data şi ora începerii probei şi repartizarea pe săli a
candidaţilor.
Art. 9. - (1) Candidaţii au obligaţia de a verifica
exactitatea datelor înscrise în listele afişate şi de a sesiza imediat
Colectivul cu privire la eventualele neconcordanţe între înregistrările din
liste şi datele din documentele depuse la înscriere.
(2) Orice modificare a listelor afişate se face cu cel
puţin 24 de ore înainte de începerea examenului.
Art. 10. - (1) Preşedintele Comisiei de examinare, cu 3
ore înainte de începerea examenului, numeşte responsabilul de sală şi
repartizează membrii comisiei şi supraveghetorii pe săli, proporţional cu
numărul candidaţilor din sălile respective.
(2) Examenul se desfăşoară în săli în care se poate
asigura aşezarea candidaţilor la distanţă corespunzătoare, păstrându-se un loc
liber între candidaţi.
(3) Membrii Comisiei de examinare şi supraveghetorii
sunt responsabili de modul în care se derulează examenul, începând cu accesul
candidaţilor în săli, derularea propriu-zisă a examenului şi predarea
lucrărilor.
(4) După expirarea termenului legal de susţinere a
probei, responsabilul de sală va preda lucrările, în baza unui proces-verbal,
preşedintelui comisiei, care este răspunzător de gestionarea acestora.
Art. 11. - Accesul candidaţilor în sală este permis cu
maximum o oră înainte de începerea examenului, conform listelor afişate, sub
supravegherea responsabilului de sală.
Art. 12. - Responsabilii de săli primesc de la Comisia
de examinare: lista candidaţilor repartizaţi în sala respectivă, instrucţiunile
de derulare a examenului şi, respectiv, subiectele.
Art. 13. - (1) Responsabilul de sală notează în listă
candidaţii prezenţi şi absenţi.
(2) Actul de identitate şi legitimaţia de examen vor
rămâne pe masa candidatului pe toată durata examenului, pentru a putea fi
efectuate verificări suplimentare.
Art. 14. - Candidaţii care nu sunt în sală în momentul
comunicării subiectelor pierd dreptul de a susţine examenul.
Art. 15. - (1) Pe parcursul desfăşurării examenului,
candidaţii nu au voie să părăsească sala şi să revină.
(2) In situaţii cu caracter medical, un membru delegat
va însoţi candidatul de la ieşirea şi până la revenirea în sală.
Art. 16. - (1) Comisia de examinare va stabili un număr
de minimum 3 variante de subiecte, conform tematicii prezentate în anexa nr. 1.
(2) Subiectele pentru examen se stabilesc în ziua
desfăşurării acestuia, prin tragere la sorţi.
(3) In arhivă se vor păstra toate subiectele, atât
cele propuse, cât şi cele extrase.
Art. 17. - (1) Examenul va consta într-o probă
scrisă/interviu.
(2) Proba scrisă va fi sub formă de
test-grilă/lucrare scrisă, care va conţine de regulă întrebări din:
a) legislaţia fiscală, legislaţia privind
administrarea fiscală şi legislaţia vamală, 90%;
b) dreptul comercial şi dreptul financiar-fiscal, 5%;
c) gestiunea financiară şi
contabilitatea întreprinderii, 5%.
(3) Durata de elaborare a răspunsurilor pentru proba
scrisă este de 3 ore.
Art. 18. - După terminarea examenului, Colectivul
afişează la avizierele de la locul de desfăşurare a examenului răspunsurile
corecte şi punctajul aferent fiecărui răspuns, permiţând astfel candidaţilor să
îşi autoevalueze lucrările.
Art. 19. - (1) Corectarea lucrărilor sau evaluarea
răspunsurilor la interviu se face de către Comisia de examinare.
(2) Răspunsurile corecte vor
fi notate cu un punctaj corespunzător gradului de dificultate al subiectelor.
(3) Pentru promovarea examenului, candidaţii trebuie
să acumuleze un minimum de 80 de puncte dintr-un total de 100 de puncte.
Art. 20. - Rezultatele obţinute la examen, verificate
şi aprobate de Comisia de examinare, se aduc la cunoştinţă candidaţilor de
către Colectiv, prin afişare la locul de desfăşurare a examenului şi pe site-ul
Ministerului Finanţelor Publice.
Art. 21. - (1) Contestaţiile privind rezultatele
obţinute la examen se depun la Comisia de soluţionare a contestaţiilor, în
termen de 3 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor.
(2) Contestaţiile se soluţionează în termen de 5 zile
lucrătoare de la depunerea acestora.
(3) După soluţionarea contestaţiilor, rezultatele
examenului rămân definitive.
CAPITOLUL III
Eliberarea certificatului de atestare a calităţii de
consultant fiscal
Art. 22. - (1) Conform prevederilor art. 7 din
ordonanţă, după susţinerea şi promovarea examenului, candidaţilor li se
eliberează Certificatul de atestare a calităţii de consultant fiscal, conform
modelului prevăzut în anexa nr. 4.
(2) Certificatul de atestare a calităţii de consultant
fiscal se întocmeşte în două exemplare, copia rămânând în carnet.
CAPITOLUL IV
Sancţiuni
Art. 23. - (1) Nerespectarea prevederilor prezentului
regulament atrage sancţionarea persoanelor vinovate.
(2) Sancţionarea candidaţilor se face în funcţie de
gravitatea faptelor şi constă în avertisment sau în eliminarea din examen, în
următoarele situaţii:
a) încercarea dovedită de a copia din cărţi, caiete,
notiţe, surse electronice sau alte materiale;
b) transmiterea ori primirea de ciorne sau alte
materiale.
(3) In cazul nerespectării prevederilor prezentului
regulament de către membrii Comisiei de examinare sau supraveghetori,
preşedintele comisiei procedează la eliminarea şi înlocuirea acestora din sală
şi face propuneri de sancţionare potrivit legii.
CAPITOLUL V
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 24. - (1) Componenţa comisiilor de examinare şi de
soluţionare a contestaţiilor se va stabili la fiecare examen organizat central
sau teritorial, prin ordin al ministrului finanţelor publice. Aceste comisii
vor fi formate din specialişti ai Ministerului Finanţelor Publice care au
participat la elaborarea Codului fiscal, Codului de procedură fiscală şi
Codului vamal, precum şi din membrii Comitetului provizoriu al Camerei, care au
dobândit calitatea de consultant fiscal.
(2) Examenul de atribuire a calităţii de consultant
fiscal pentru persoanele prevăzute la alin. (1), care îndeplinesc condiţiile
prevăzute la art. 4 alin. (1), se organizează la Ministerul Finanţelor Publice.
Prin excepţie de la prevederile alin. (1), comisiile de examinare şi de
soluţionare a contestaţiilor vor fi alcătuite din reprezentanţi ai Ministerului
Finanţelor Publice, cu pregătire juridică.
(3) Aceleaşi condiţii de examinare prevăzute la alin.
(2) se aplică şi specialiştilor care au participat efectiv şi constant, în cadrul procesului de consultare, la elaborarea Codului fiscal armonizat şi a Codului de procedură
fiscală armonizat şi care urmează să participe în calitate de observatori în
diverse etape ale organizării examenelor de atribuire a calităţii de consultant
fiscal.
(4) Examenul de atribuire a calităţii
de consultant fiscal persoanelor prevăzute la alin. (1) şi (3) se va desfăşura
sub forma unui interviu, prin aplicarea prevederilor art. 17.
Art. 25. - După încheierea probelor de examen,
subiectele şi lucrările candidaţilor se păstrează la sediul Comisiei de
examinare, în dulapuri sigilate, până la finalizarea examenului, urmând a fi
predate Colectivului, pe bază de proces-verbal.
Art. 26. - Dosarele de înscriere ale candidaţilor care
nu au promovat examenul se eliberează la solicitarea acestora, în termen de 15
zile de la data la care rezultatele examenului rămân definitive, iar în caz
contrar, acestea se vor distruge.
Art. 27. - Anexele nr. 1 -4 fac parte integrantă din
prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1 la regulament
TEMATICA DE EXAMEN
pentru atribuirea
calităţii de consultant fiscal
1. Noţiuni generale de drept comercial:
- faptele de comerţ:
• noţiune;
• caracteristici;
- comercianţii:
• noţiune şi categorii de comercianţi;
• calitatea de comerciant;
• condiţiile de exercitare a activităţii comerciale;
• obligaţiile profesionale ale comercianţilor;
• fondul de comerţ;
• auxiliarii comercianţilor;
- formele de organizare;
- reorganizările, fuziunile, divizările şi
lichidările.
2. Noţiuni generale privind finanţele publice şi principiile directivelor europene:
- cadrul general şi procedurile privind formarea,
administrarea, angajarea şi utilizarea fondurilor publice, precum şi
responsabilităţile instituţiilor publice implicate în procesul bugetar;
- principiile fiscalităţii.
3. Impozitul pe profit:
- contribuabili şi sferă de cuprindere;
- contribuabili scutiţi de la plata impozitului pe profit;
- determinarea profitului impozabil pentru
organizaţiile nonprofit;
- determinarea bazei de calcul a impozitului (venituri supuse impozitării, venituri neimpozabile, cheltuieli care se
deduc limitat, cheltuieli nedeductibile, amortizare fiscală);
- rezerve şi provizioane fiscale;
- reguli fiscale privind reorganizările juridice
(fuziuni, divizări, divizări parţiale, schimburi de
titluri de participare), în context transfrontalier;
- reguli fiscale aplicabile dividendelor distribuite
de filiale din state membre ale Uniunii Europene persoanelor juridice române,
societăţi-mamă, respectiv sediilor permanente din România ale persoanelor
juridice străine din state membre ale Uniunii Europene, societăţi-mamă;
- termene de plată şi de declarare a impozitului;
- facilităţi fiscale;
- aspecte fiscale internaţionale (sediul permanent);
- impunerea persoanelor juridice străine care
realizează venituri din/sau în legătură cu proprietăţi imobiliare situate în
România sau din vânzarea/cesionarea titlurilor de participare deţinute la o
persoană juridică română.
4. Impozitul pe veniturile microîntreprinderilor:
- definiţia microîntreprinderii;
- condiţiile pe care trebuie să le întrunească o
microîntreprindere şi procedura de formulare a opţiunii pentru această formă de
organizare;
- cota de impozitare;
- determinarea bazei de calcul (veniturile care se scad
din venitul brut);
- termen de plată;
- impunerea asocierilor cu persoanele fizice.
5. Impozitul pe venit:
- contribuabili şi sferă de cuprindere;
- categorii de venituri impozabile;
- venituri neimpozabile;
- cote de impozit;
- determinarea bazei de calcul a impozitului pe
categorii de venit;
- plăţi anticipate în contul impozitului pe venit;
- obligaţiile plătitorilor de venituri şi ale
contribuabililor;
- venitul net anual impozabil;
- venituri supuse impozitului final cu reţinere la
sursă;
- termene de plată;
- aspecte fiscale internaţionale;
- reguli privind asociaţiile fără personalitate
juridică.
6. Impozitul pe veniturile obţinute din România de
nerezidenţi şi impozitul pe reprezentanţele firmelor străine înfiinţate în
România:
- contribuabili;
- sfera de cuprindere a impozitului;
- venituri impozabile obţinute din România;
- scutiri;
- coroborarea prevederilor Codului fiscal cu cele ale
convenţiilor de evitare a dublei impuneri;
- certificatele de atestare a impozitului plătit de
nerezidenţi;
- impozitul pe reprezentanţe
(cuantum, termen de plată şi depunerea declaraţiei fiscale);
- principiile privind impunerea veniturilor din
economii obţinute din România de persoanele fizice rezidente în alte state
membre ale Uniunii Europene; definiţia beneficiarului efectiv, definiţia
agentului plătitor, definiţia plăţii dobânzilor, eliminarea dublei impuneri în cazul
plăţilor din dobânzi primite de la rezidenţi români din Austria, Luxemburg şi
Belgia care au perioadă de tranziţie în ceea ce priveşte aplicarea schimbului
automat de informaţii;
- principiile prevăzute în aplicarea reţinerii la
sursă a impozitelor asupra redeventelor şi dobânzilor primite/plătite între
întreprinderi asociate rezidente în state membre ale Uniunii Europene,
definiţia dobânzilor şi redeventelor, definiţia întreprinderilor asociate,
reguli tranzitorii în aplicarea prevederilor legate de impunerea redeventelor
şi dobânzilor la întreprinderile asociate.
7. Impozitul de proprietate şi taxele locale:
- baza de impozitare;
- contribuabili;
- mod de calcul;
- termene de plată;
- facilităţi fiscale acordate;
- modul de declarare a proprietăţilor.
8. Taxa pe valoarea adăugată:
- sfera de aplicare;
- persoane impozabile;
- operaţiuni impozabile;
- locul operaţiunilor impozabile;
- faptul generator şi exigibilitatea taxei pe
valoarea adăugată;
- baza de impozitare;
- cote de taxă pe valoarea adăugată;
- operaţiuni scutite;
- regimul deducerilor;
- plătitorii taxei pe valoarea adăugată;
- obligaţiile plătitorilor de taxă pe valoarea
adăugată;
- regimul special de scutire;
- măsuri de simplificare în domeniul taxei pe
valoarea adăugată (taxa inversă).
9. Accizele:
- accize armonizate (sfera de aplicare, modalităţi de
calcul);
- regimul de antrepozitare fiscală (definiţii, fapt generator, exigibilitate, eliberare pentru
consum, deplasarea produselor în regim suspensiv, documente fiscale utilizate);
- circulaţia intracomunitară a produselor accizabile
armonizate (operator înregistrat şi neînregistrat, vânzarea la distanţă);
- scutiri de la plata accizelor (pentru alcool,
produse energetice şi electricitate);
- sistemul de marcare a unor produse accizabile;
- accize nearmonizate (sfera de aplicare, modalităţi
de calcul, plătitori, exigibilitatea şi plata accizelor
la bugetul de stat).
10. Taxele vamale:
- tariful vamal şi clasificarea tarifară a mărfurilor;
- originea mărfurilor (originea nepreferenţială şi
originea preferenţială);
- regimuri suspensive şi regimuri vamale economice
(tranzit, antrepozitare vamală, perfecţionare activă, transformare sub control
vamal, admitere temporară, perfecţionare pasivă);
- datoria vamală (garantarea cuantumului datoriei
vamale, naşterea datoriei vamale, stingerea datoriei vamale, rambursarea şi
remiterea drepturilor);
- categorii de bunuri scutite de la plata datoriei
vamale.
11. Contabilitate:
- organizarea şi conducerea contabilităţii
patrimoniului în funcţie de forma de organizare;
- obligaţiile ce revin, potrivit legii,
contribuabililor pe linia organizării şi conducerii contabilităţii şi modul de
înregistrare a patrimoniului;
- contabilitatea cheltuielilor, veniturilor şi
rezultatelor;
- situaţiile financiare anuale - formă şi conţinut.
12. Sancţiuni şi căi de contestare:
- sancţionarea contravenţiilor la legislaţia fiscală;
- contestarea sancţiunilor aplicate de organul
fiscal, precum şi a deciziilor de impunere.
13. Aspecte privind procedura fiscală:
- înregistrarea fiscală a plătitorilor de impozite,
taxe şi contribuţii;
- creditori fiscali, debitori,
plătitori ai obligaţiilor fiscale;
- obligaţia de a depune declaraţii fiscale,
conţinutul declaraţiei fiscale, termene de declarare, corectarea declaraţiilor
fiscale şi sancţiuni pentru nedepunerea acestora;
- procedura de stabilire a impozitelor şi taxelor;
- procedura de colectare a creanţelor fiscale;
- soluţionarea contestaţiilor formulate împotriva
actelor administrative fiscale;
- inspecţia fiscală.
BIBLIOGRAFIE
1. Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare;
2. Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea
Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare;
3. Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
1.798/1998 pentru aprobarea formularisticii referitoare la aplicarea convenţiilor
de evitare a dublei impuneri şi stabilirea competenţelor privind semnarea
acestor formulare;
4. Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
5. Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 1.050/2004;
6. Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
300/2004 pentru aprobarea declaraţiilor de înregistrare a contribuabililor şi a
cererii de înregistrare a domiciliului fiscal, cu modificările şi completările
ulterioare;
7. Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală nr. 526/2004 privind procedura de
modificare din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului;
8. Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală nr. 545/2004 privind aprobarea Procedurii de acordare a
avizului pentru înregistrarea menţiunilor referitoare la luarea în/scoaterea
din evidenţă ca plătitor de taxă pe valoarea adăugată a comercianţilor;
9. Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală nr. 519/2005 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru
aplicarea titlului IX din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată;
10. Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
1.329/2004 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului „Declaraţie
privind sediile secundare";
11. Ordinul ministrului finanţelor
publice nr. 967/2005 pentru aprobarea Metodologiei de soluţionare a
deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de
rambursare, cu modificările şi completările ulterioare;
12. Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
520/2005 pentru aprobarea Instrucţiunilor de corectare a erorilor materiale din
deconturile de taxă pe valoarea adăugată, cu modificările ulterioare;
13. Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
750/2004 privind aprobarea Procedurii de soluţionare a cererilor de restituire
a taxei pe valoarea adăugată în cazul operaţiunilor scutite de taxa pe valoarea
adăugată prevăzute la art. 143 alin. (1) lit. i), j), I)
şi m) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal;
14. Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale;
15. Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
16. Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare
şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare;
17. Legea nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi
alte forme de asociere în agricultură;
18. Legea nr. 300/2004 privind autorizarea
persoanelor fizice şi a asociaţiilor familiale care desfăşoară activităţi
economice în mod independent, cu modificările ulterioare;
19. Hotărârea Guvernului nr. 1.766/2004 pentru
aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 300/2004 privind
autorizarea persoanelor fizice şi a asociaţiilor familiale care desfăşoară
activităţi economice în mod independent;
20. Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la
asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare;
21. Decretul nr. 31/1954 privitor la persoanele
fizice şi persoanele juridice;
22. Legea nr. 58/1998 privind activitatea bancară, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare;
23. Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată;
24. Reglementările contabile conforme cu directivele
europene şi cu Standardele Internaţionale de Contabilitate pentru agenţii economici,
aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.752/2005;
25. Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
1.850/2004 privind registrele şi formularele financiar-contabile;
26. Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu
modificările şi completările ulterioare;
27. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 45/2003
privind finanţele publice locale, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/2004, cu
modificările şi completările ulterioare;
28. Legea nr. 26/1990 privind Registrul comerţului, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare;
29. Legea nr. 359/2004 privind simplificarea
formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice,
asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a
acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu
modificările şi completările ulterioare;
30. Codul civil, cu modificările şi completările
ulterioare;
31. Codul comercial, cu modificările şi completările
ulterioare;
32. Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României;
33. Hotărârea Guvernului nr. 707/2006 pentru aprobarea
Regulamentului de aplicare a Codului vamal al României;
34. Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul
juridic al contravenţiilor, aprobată şi modificată prin Legea nr. 180/2002, cu
modificările şi completările ulterioare;
35. Legea nr. 98/1996 pentru aderarea României la
Convenţia internaţională privind Sistemul armonizat de denumire şi codificare a
mărfurilor, inclusiv la anexa acesteia, încheiată la Bruxelles la 14 iunie
1983;
36. Legea nr. 4/2006 pentru modificarea denumirii şi
clasificării mărfurilor din Tariful vamal de import al României şi a taxelor
vamale aferente acestora;
37. Legea nr. 133/1994 pentru ratificarea Acordului de la Marrakech privind constituirea Organizaţiei Mondiale de
Comerţ, a Acordului internaţional privind carnea de bovină şi a Acordului
internaţional privind produsele lactate, încheiate la Marrakech la 15 aprilie
1994;
38. Legea nr. 20/1993 pentru ratificarea Acordului european instituind o asociere între România,
pe de o parte, şi Comunităţile Europene şi statele membre ale acestora, pe de
altă parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993;
39. Ordonanţa Guvernului nr. 59/2003 privind unele
categorii de bunuri scutite de la plata datoriei vamale, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 545/2003, cu modificările şi completările
ulterioare;
40. Legea nr. 157/2005 pentru ratificarea Tratatului
de aderare a României şi Bulgariei la Uniunea Europeană.
ANEXA Nr. 2 la regulament
Nr. de
înregistrare/
Loc foto
CERERE DE ÎNSCRIERE
la examenul pentru atribuirea calităţii de consultant
fiscal sesiunea................
Subsemnatul/Subsemnata ................................., născut/născută la data de
................................ în localitatea ..............................,
judeţul.............................., legitimat/legitimată cu
B.I./C.I./paşaport seria
..... nr.............., eliberat/eliberată de ....................................
la data de ................................., C.N.P.............................,
cetăţenia ........................., domiciliat/domiciliată în
...................................., str............
nr......., bl....., sc......., et......, ap......,
judeţul/sectorul ..........., telefon fix ........., telefon mobil ..........., solicit înscrierea la
examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal, organizat de Ministerul Finanţelor Publice,
sesiunea ........... .
Anexez la prezenta cerere
curriculum vitae însoţit de următoarele documente, conform art. 3 alin. (3) din
Regulamentul pentru organizarea examenului de atribuire a calităţii de
consultant fiscal:
- B.I./CI./paşaport, în copie;
- diploma de studii superioare (profil economic),
sesiunea ..............., seria .......... nr......, emisă
de .......................... la data de .............................., în
copie legalizată;
- carnetul de muncă seria ......... nr........, emis
de .................... la data de
....................., în copie certificată de
angajator sau în copie legalizată;
- certificatul de naştere seria .............
nr...................., emis de ........................................ la data de ....................................., în copie legalizată, în cazul schimbării numelui;
- certificatul de căsătorie seria ...... nr.........,
emis de ................. la data de ........., în copie legalizată, în cazul schimbării numelui;
- certificatul de cazier judiciar seria .....
nr........, emis de ................ la data de ........., în perioada de
valabilitate;
- adeverinţă medicală seria ....... nr..........,
emisă de ........................ la data de ...........;
- 3 fotografii de 2/3 cm.
Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile
Codului penal, că am desfăşurat activităţile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit.
b) din regulament, astfel:
Activitatea Unitatea
desfăşurată
|
Perioada De la Până la
|
Nr. luni
|
Funcţia
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total perioadă:
|
|
|
X
|
X
|
Data ..........
Semnătura...............
ANEXA Nr. 3 la regulament
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Colectivul pentru organizarea examenului
de atribuire a calităţii de consultant fiscal
Loc foto
LEGITIMAŢIE DE EXAMEN
nr........./................
Numele şi prenumele candidatului
...........................................,
C.N.P..................................., B.I./C.I. seria ............. nr..............., emis/emisă de
........................ la data de ................................ .
Prezenta legitimaţie s-a eliberat ca urmare a depunerii
dosarului de înscriere nr......... din data de
............................... la examenul de
atribuire a calităţii de consultant fiscal, sesiunea......., şi serveşte pentru accesul în sălile de
examen. Identificarea candidatului se face pe baza prezentei legitimaţii şi a
actului de identitate.
Taxa de înscriere la examen în
sumă de .................... a fost achitată cu chitanţa
seria.........nr.............. din ............................. .
Valabilă pe perioada examenului, sesiunea
.................................
Semnătura şi ştampila.........................
ANEXA Nr. 4*) la regulament
*) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.