Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1641 din 26.06.2015

privind modificarea Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 1.125/2013 pentru aprobarea modelului Cererii de plată pentru măsura 215 - pachet b) - Plăţi în favoarea bunăstării păsărilor
ACT EMIS DE: Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 471 din 30 iunie 2015



SmartCity1

Având în vedere Referatul comun de aprobare nr. 22.613 din 23 iunie 2015 al Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, respectiv al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, în baza prevederilor:

art. 18 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2014 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, prin reorganizarea Agenţiei de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit, aprobată prin Legea nr. 43/2015;

Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2007-2013, aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. C (2008) 3.831 din 16 iulie 2008, cu modificările şi completările ulterioare;

Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020, aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. C (2015) 3.805 din 26 mai 2015;

Acordului de delegare nr. P86(APDRP)/A35(APIA)/26.431(ANSVSA)/59.285(AMPNDR) din 12 iulie 2012 pentru implementarea măsurii 215 - Plăţi privind bunăstarea animalelor, prin care s-a stabilit cadrul juridic, administrativ şi operaţional în temeiul căruia Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit deleagă către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură implementarea şi atribuţiile specifice funcţiei de autorizare, plată, contabilizare, recuperare datorii; iar către Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, în calitate de autoritate competentă, realizarea controlului pe teren a cerinţelor specifice în cadrul angajamentelor încheiate de beneficiari pentru măsura 215 - Plăţi privind bunăstarea animalelor;

art. 23 din Hotărârea Guvernului nr. 224/2008 privind stabilirea cadrului general de implementare a măsurilor cofinanţate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2007-2013, precum şi pentru noile angajamente juridice încheiate în perioada tranzitorie până la aprobarea Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020, cu modificările şi completările ulterioare;

Regulamentului (UE) nr. 1.310/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a anumitor dispoziţii tranzitorii privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR), de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1.305/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte resursele şi repartizarea acestora pentru anul 2014 şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului şi a Regulamentelor (UE) nr. 1.307/2013, (UE) nr. 1.306/2013 şi (UE) nr. 1.308/2013 ale Parlamentului European şi ale Consiliului în ceea ce priveşte aplicarea acestora în anul 2014;

art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.185/2014 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin. Articolul I Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 1.125/2013 pentru aprobarea modelului Cererii de plată pentru măsura 215 - pachet b) - Plăţi în favoarea bunăstării păsărilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 641 din 17 octombrie 2013, se modifică după cum urmează: 1. Articolul 2 va avea următorul cuprins:Articolul 2 Pot depune cereri de plată conform modelului prevăzut la art. 1 beneficiarii măsurii 215 - pachetul b) - Plăţi în favoarea bunăstării păsărilor, care au depus cereri de ajutor în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 239/2012 pentru aprobarea modelului Cererii de ajutor privind măsura 215 - Plăţi privind bunăstarea animalelor - pachetul b) - păsări, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 771 din 15 noiembrie 2012, cu modificările şi completările ulterioare (sesiunea 1), respectiv în conformitate cu prevederile Ordinului viceprim-ministrului, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, nr. 704/2014 pentru aprobarea modelului cererii de ajutor privind măsura 215 Plăţi privind bunăstarea animalelor - pachet a) - Plăţi în favoarea bunăstării porcinelor şi pachet b) - Plăţi în favoarea bunăstării păsărilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 362 din 16 mai 2014, (sesiunea 2).2. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul II Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, Dumitru Daniel Botănoiu, secretar de stat
ANEXĂ (Anexa la Ordinul nr. 1.125/2013) 1) Cererea de plată este reprodusă în facsimil. Secţiunea a II-a: EXPLOATAŢII DEŢINUTE

ATENŢIE! 1. În conformitate cu prevederile art. 41b din Regulamentul (CE) nr. 1.974/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.698/2005 al Consiliului privind sprijinul pentru dezvoltarea rurală acordat din Fondul European Agricol pentru Dezvoltarea Rurală (FEADR), astfel cum a fost modificat prin Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 335/2013 al Comisiei din 12 aprilie 2013, nu sunt acceptate deschideri de noi angajamente. 2. Datele privind efectivul estimat* pentru exploataţii şi situaţia centralizatoare a sumelor estimate sunt detaliate conform anexelor nr. 1 şi 2 din secţiunea a II-a, după cum urmează: Pentru sesiunea 1 *Efectivul estimat este pentru perioada 16 octombrie an curent - 15 octombrie anul următor. Pentru sesiunea 2 *Efectivul estimat este pentru perioada 1 iulie an curent - 30 iunie anul următor. ANEXA Nr. 1 la cererea de plată model -Exploataţia ........ ........ Nr. autorizaţiei sanitar-veterinare ...... data ....... Efectivul estimat * Efectivul mediu anual**

Subpachetul Specificare Pui de carne Pui de curcă Găini ouătoare Găini de reproducţie rase grele
Coeficient conversie în UVM 0.003 0.003 0.014 0.014
Subpachet 1b- Asigurarea intensităţii iluminatului artificial de minimum 30 lucşi: - timp de minimum 18 ore/zi pentru pui de carne, pui de curcă şi găini de reproducţie din rase grele - timp de 16 ore/zi pentru găini ouătoare Efectiv estimat anual (nr. de capete)
Efectiv (UVM)
Cuantum (euro/UVM/an) 15.99 45.06 11.91 26.79
Sumă estimată (euro)
Subpachet 2b- Reducerea densităţii pasărilor cu 10% faţă de densitatea rezultată din aplicarea cerinţelor minime obligatorii privind suprafaţa minimă alocată pentru fiecare categorie de pasări Efectiv estimat anual (nr. de capete)
Efectiv (UVM)
Cuantum (euro/UVM/an) 42.82 263.53 114.29 134.45
Sumă estimată (euro)
Subpachet 3b- Îmbunătăţirea condiţiilor de bunăstare a păsărilor pe durata transportului Efectiv estimat anual (nr. de capete)
Efectiv (UVM)
Cuantum (euro/UVM/an) 14.29 35.36 3.64 3.64
Sumă estimată (euro)
Subpachet 4b- Corectarea nivelului nitriţilor şi nitraţilor din apa utilizată Efectiv estimat anual (nr. de capete)
Efectiv (UVM)
Cuantum (euro/UVM/an) 29.49 25.82 28.01 33.80
Sumă estimată (euro)
Subpachet 5b- Reducerea noxelor cu 30 % faţă de nivelul minim obligatoriu prin menţinerea în limite optime a parametrilor de microclimat Efectiv estimat anual (nr. de capete)
Efectiv (UVM)
Cuantum (euro/UVM/an) 19.52 37.43 20.47 40.93
Sumă estimată (euro)
Total măsură 215 pachet b) (euro/UVM/an) 122.11 407.20 178.32 239.61
*Efectivul estimat în fiecare an de angajament specific fiecărei sesiuni de depunere a cererilor de ajutor. În cazul categoriilor de găini ouătoare şi găini de reproducţie din rase grele, dacă beneficiarul nu livrează păsări în perioada unui an de angajament, pentru subpachetele 1b), 2b), 4b) şi 5b), se calculează efectivul estimat după următoarea formulă: Zile animale furajate (Zaf) anual = a + b - c a = efectivul de animale de la începutul anului x 365 b = total intrări în an - capete x 1/2 din nr. de zile din an (365) c = total ieşiri în an - capete x 1/2 din nr. de zile din an (365) - Efectivul estimat = Zaf anual/365 **Efectivul mediu anual estimat în perioada specifică fiecărei sesiuni de depunere a cererilor de ajutor.

Pentru subpachetul 2b):

pentru categoria pui de carne - densitatea minimă obligatorie conform Directivei 2007/43/CE a Consiliului din 28 iunie 2007 de stabilire a normelor minime de protecţie a puilor destinaţi producţiei de carne şi prevederilor Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Animalelor nr. 30/2010 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind stabilirea normelor minime de protecţie a puilor destinaţi producţiei de carne, cu modificările ulterioare, este de ........ kg/m2;

pentru categoriile pui de curcă şi găini ouătoare şi reproducţie rase grele - densitatea minimă obligatorie conform Directivei 2007/43/CE şi prevederilor Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Animalelor nr. 63/2012 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare care stabileşte standardele minime pentru protecţia păsărilor în fermă şi în timpul transportului este de ........ kg/m2, respectiv ........ kg/m2 şi ........ kg/m2.Pentru subpachetul 3b) efective eligibile sunt numai pentru popularea exploataţiei cu păsări, cu excepţia puilor de o zi şi a tineretului, sau numai pentru depopulare către abator. Efectivul estimat a fi livrat în perioada unui an de angajament - în cazul fermelor de creştere a puilor de carne, prima compensatorie poate fi acordată pentru maximum 6,5 cicluri pe an. În cazul fermelor de creştere a puilor de curcă, prima compensatorie poate fi acordată pentru maximum 3,7 cicluri pe an. Data ........ ........ ......... Semnătura şi ştampila ........ ........ ........... ANEXA Nr. 2 la cererea de plată model -CENTRALIZATORUL sumelor estimate total al exploataţiilor Se completează numai de beneficiarii care deţin mai multe exploataţii (ferme) autorizate sanitar-veterinar.

Nr. crt. Exploataţia/Ferma: Suma totală estimată (euro) (SP1b+SP2b+SP3b+SP4b+SP5b)
1. cu Autorizaţia nr. ......... din localitatea
2. cu Autorizaţia nr. ......... din localitatea
3. cu Autorizaţia nr. ......... din localitatea
4. ........ ................ ............
TOTAL:

şi

Nr. crt. Exploataţia: Efectiv (UVM) Suma totală estimată (euro)
Pui de carne Pui de curcă Găini ouătoare Găini de reproducţie rase grele
1. cu Autorizaţia nr. ......... din localitatea
2. cu Autorizaţia nr. ......... din localitatea
3. cu Autorizaţia nr. ......... din localitatea
4. ........ ................ ............
TOTAL:

Secţiunea a III-a Declaraţii şi angajamente Subsemnatul, ........ ................ ................ ..............., legitimat cu BI/CI seria ........ nr. ........ ........, eliberat de ............ la data de ........ ........., şi CNP ........ ................ ............., titular/administrator/ reprezentant legal al ........ ................ ........ .........., declar următoarele: 1. Am luat cunoştinţă de condiţiile şi modalităţile de acordare a plăţilor pentru bunăstarea animalelor în conformitate cu prevederile reglementărilor naţionale şi europene, Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2007-2013, versiunea XIV (PNDR), după cum urmează:

Plăţile în favoarea bunăstării păsărilor vor fi acordate fermierilor care îşi vor asuma, în mod voluntar, angajamente privind bunăstarea animalelor o perioadă de minimum 5 ani de la data asumării angajamentului corespunzătoare fiecărei sesiuni de depunere a cererilor de ajutor pentru toate subpachetele solicitate.

Nedepunerea deconturilor justificative/documentelor justificative (în cazul în care nu au fost făcute livrări într-o perioadă) şi/sau a cererilor de plată în intervalele corespunzătoare conduce la nerespectarea angajamentelor asumate, ceea ce presupune rezilierea angajamentelor şi recuperarea plăţilor efectuate. (Se exceptează de la depunerea deconturilor/documentelor justificative cazurile de forţă majoră sau circumstanţe excepţionale, precum şi cazurile în care ferma nu a fost populată şi beneficiarul a anunţat Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură şi Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor de această situaţie.)

Beneficiarii vor trebui să respecte:

cerinţele specifice condiţiilor de bunăstare (cerinţe minime obligatorii şi cerinţe superioare);

standardele de ecocondiţionalitate aplicabile terenurilor agricole aparţinând fermei şi activităţilor agricole desfăşurate la nivelul fermei, conform Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, al ministrului mediului, apelor şi pădurilor şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 352/636/54/2015 pentru aprobarea normelor privind ecocondiţionalitatea în cadrul schemelor şi măsurilor de sprijin pentru fermieri în România.

Se notifică în scris centrului judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, în termen de 10 zile lucrătoare (cu respectarea termenelor-limită), orice modificări privitoare la informaţiile declarate în cerere, anexând documentele justificative pentru aceste modificări.

Plata se va acorda doar pentru acele angajamente care depăşesc cerinţele minime, care prezintă nivelul de referinţă neremunerat, considerat drept punct de pornire pentru elaborarea plăţilor compensatorii. [În conformitate cu art. 40 din Regulamentul (CE) nr. 1.698/2005 al Consiliului din 20 septembrie 2005 privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR), plăţile pentru bunăstarea animalelor cuprind doar acele angajamente care depăşesc standardele obligatorii relevante pentru respectivele angajamente.]

În cadrul acestei măsuri este exclus sprijinul pentru investiţii.

Standardele obligatorii relevante în domeniul creşterii păsărilor sunt cele din Directiva 1999/74/CE a Consiliului din 19 iulie 1999 de stabilire a standardelor minime pentru protecţia găinilor ouătoare, transpuse prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 136/2006 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind standardele minime pentru protecţia găinilor ouătoare, cu modificările ulterioare, Directiva 2002/4/CE a Comisiei din 30 ianuarie 2002 de înregistrare a unităţilor de creştere a găinilor ouătoare, reglementată de Directiva 1999/74/CE a Consiliului, transpusă prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 73/2005 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind înregistrarea exploataţiilor care deţin găini ouătoare, Directiva 2007/43/CE a Consiliului din 28 iunie 2007 de stabilire a normelor minime de protecţie a puilor destinaţi producţiei de carne, transpusă prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 30/2010 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind stabilirea normelor minime de protecţie a puilor destinaţi producţiei de carne, cu modificările ulterioare, respectiv Directiva 98/58/CE a Consiliului din 20 iulie 1998 privind protecţia animalelor de fermă, transpusă prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 75/2005 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind protecţia animalelor de fermă.

Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate prevăzute pentru acordarea plăţilor în favoarea bunăstării păsărilor, precum şi înscrierea cu intenţie în formular a informaţiilor incomplete/neconforme cu realitatea pot atrage, după caz, reduceri/excluderi de la plata sprijinului nerambursabil, respectiv penalităţi/sancţiuni de natură financiară sau penală, după caz.

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură/Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale/Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor poate solicita beneficiarului documente justificative suplimentare în orice moment.

În cazul constatării unor nereguli/fraude, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură/Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale/Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor va întreprinde, după caz, demersurile legale.

Nu se acordă plăţi compensatorii dacă se constată existenţa unor condiţii artificial create, de natură să ducă la obţinerea unor plăţi necuvenite.

În cazul în care controlul la faţa locului nu a putut fi efectuat ca urmare a refuzului beneficiarului, se consideră ca angajamentul nu a fost respectat, iar cererea va fi respinsă de la plată.

Autorităţile responsabile de la nivelul Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, Comisiei Europene, Curţii de Conturi şi altor organisme şi autorităţi competente au dreptul de a verifica informaţiile conţinute în formularul cererii de plată, fişa de inspecţie/supracontrol la faţa locului şi alte documente aferente dosarului.

În conformitate cu art. 3 din Regulamentul (UE) nr. 65/2011 al Comisiei din 27 ianuarie 2011 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.698/2005 al Consiliului în ceea ce priveşte punerea în aplicare a procedurilor de control şi a ecocondiţionalităţii în cazul măsurilor de sprijin pentru dezvoltare rurală şi art. 25 din Regulamentul (CE) nr. 1.122/2009 al Consiliului din 30 noiembrie 2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului în ceea ce priveşte ecocondiţionalitatea, modularea şi sistemul integrat de administrare şi control în cadrul schemelor de ajutor direct pentru agricultori prevăzute de regulamentul respectiv, precum şi de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului în ceea ce priveşte ecocondiţionalitatea în cadrul schemei de ajutoare prevăzute pentru sectorul vitivinicol, orice cerere de ajutor, cerere de plată sau altă declaraţie poate fi, în orice moment, retrasă total sau parţial. Autoritatea competentă înregistrează dovada oricărei astfel de retrageri. În cazul în care Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură/Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale/Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor a informat deja beneficiarul despre neregulile pe care le conţine cererea de ajutor/plată sau în cazul în care l-a avertizat cu privire la intenţia sa de a întreprinde un control la faţa locului şi acest control a dus la constatarea unor nereguli, retragerile nu mai sunt autorizate pentru părţile din cererea de ajutor/plată la care se referă aceste nereguli. După efectuarea unor plăţi, dacă beneficiarul solicită retragerea cererii de plată, acesta este obligat să returneze toate sumele primite. 2. Drept care declar şi mă angajez la următoarele:

Declar că datele înscrise în formularul de cerere şi în documentele anexate sunt reale, corecte, complete şi perfect valabile.

Mă angajez să furnizez toate documentele cerute de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, Comisia Europeană, Curtea de Conturi şi alte organisme şi autorităţi competente.

Mă angajez să permit accesul autorităţilor competente pentru efectuarea controlului la faţa locului.

În cazul în care după depunerea cererii de plată au intervenit modificări ale informaţiilor declarate, mă angajez ca în termen de 10 zile lucrătoare să notific în scris Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu respectarea termenelor-limită (în cazul modificării locaţiei unde se desfăşoară activitatea notificarea se face cu minimum 30 de zile înainte ca aceasta să aibă loc).

Mă oblig să respect angajamentul/angajamentele asumat/e voluntar pe o perioadă de 5 ani de la data asumării angajamentului (specifică fiecărei sesiuni de depunere a cererilor de ajutor) aprobată.

Mă oblig să rambursez suma plătită necuvenit.

Mă oblig să comunic în scris Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură dacă exploataţia a fost afectată de un caz de forţă majoră, în termen de 10 zile lucrătoare de la data producerii evenimentului [art. 75 alin. 2 din Regulamentul (CE) nr. 1.122/2009 şi art. 31 din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009 de stabilire a unor norme comune pentru sistemele de ajutor direct pentru agricultori în cadrul politicii agricole comune şi de instituire a anumitor sisteme de ajutor pentru agricultori, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.290/2005, (CE) nr. 247/2006, (CE) nr. 378/2007 şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003]. În acest sens voi prezenta dovezile privind apariţia cazului de forţă majoră sau a circumstanţei excepţionale. Cazurile de forţă majoră sunt: calamitarea suprafeţelor agricole, incapacitatea profesională pe termen lung a agricultorului, decesul agricultorului, distrugerea accidentală a adăposturilor destinate creşterii animalelor, epizootiile afectând total sau parţial şeptelul (efectivul de păsări). Mă oblig să comunic în scris Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură dacă una sau mai multe din exploataţiile deţinute a/au fost afectată/e de un caz de circumstanţă naturală în termen de 10 zile lucrătoare după constatarea acestuia [art. 67 din Regulamentul (CE) nr. 1.122/2009]. Cazurile de circumstanţă naturală sunt: moartea păsărilor ca urmare a unei boli (epizootii) şi/sau moartea păsărilor ca urmare a unui accident de care beneficiarul nu poate fi considerat responsabil. Declar că tehnologia de creştere a păsărilor folosită este ........ ................ ................ ........ ................... ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............ ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .......... .

Mă oblig ca în cazul schimbării tehnologiei de creştere a păsărilor să notific în scris Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură în termen de 10 zile lucrătoare de la data schimbării acestei tehnologii.

Mă oblig să notific în scris Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură dacă cel puţin una dintre exploataţiile pe care le deţin a fost înstrăinată, a fuzionat, a fost divizată sau altele asemenea şi să restitui suma încasată în cazul în care angajamentul/angajamentele nu este/nu sunt preluat/preluate.3. Sunt de acord ca datele din cerere să fie introduse în baza de date a Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, procesate şi verificate în vederea calculării plăţii, transmise autorităţilor responsabile în vederea elaborării de studii statistice şi de evaluări economice şi făcute publice cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare.

Semnătura titularului/administratorului/ reprezentantului legal/ împuternicitului Ştampila (dacă este cazul) Data: ........ .........

Secţiunea a IV-a Lista documentelor ataşate şi controlul vizual al cererii1) 1) Lista documentelor ataşate şi controlul vizual al cererii sunt reproduse în facsimil. Secţiunea a V-a Instrucţiuni de completare Cererile de plată se depun anual în perioada specifică fiecărei sesiuni. ATENŢIE! Cererea de plata va fi completată online individual prin accesarea site-ului www.apia.org.ro. După tipărire se depune la centrul judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al municipiului Bucureşti, pe a cărui rază teritorială se află sediul social al beneficiarului sau pe raza teritorială unde are capacitatea de producţie cea mai mare. Cererea de plată cuprinde angajamentele şi informaţiile aferente tuturor exploataţiilor autorizate sanitar-veterinar, deţinute de un beneficiar, indiferent pe raza cărui judeţ îşi desfăşoară activitatea. Beneficiarul poate completa formularul cererii şi pe format hârtie, lizibil, fără ştersături, folosind cerneluri permanente (de exemplu: stilou, pix). Eventualele greşeli care se fac la completare se corectează de către beneficiar prin tăiere cu o linie orizontală, iar informaţia corectă va fi înscrisă alături, confirmând corecţia efectuată prin semnarea şi datarea acesteia de către beneficiar. ATENŢIE!

Câmpurile notate cu „*)“ sunt obligatoriu de completat.

Câmpurile „“ se completează prin bifare.

Câmpurile aferente casetei gri (centrul judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, numărul cererii şi data din Registrul electronic de înregistrare al cererilor, numele şi prenumele funcţionarului Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură care primeşte cererea, semnătura funcţionarului care primeşte cererea) sunt completate de către funcţionarul de la centrul judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură care primeşte formularul cererii.Numărul unic de identificare al beneficiarului (ID) este/a fost emis de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, fiind un număr unic pentru fiecare fermă, generat de sistem (RO urmat de 9 cifre). Beneficiarii au fost înscrişi în Registrul unic de identificare (RUI) înainte de depunerea cererii de ajutor. Numărul cererii de plată unică – se va completa dacă este cazul. I. Date de identificare beneficiar Persoane juridice: Beneficiarii vor completa următoarele câmpuri: 01 – Denumirea exploataţiei, 02 - Codul unic de înregistrare la registrul comerţului (CUI)/Codul de identificare fiscală (CIF) eliberat de Ministerul Finanţelor Publice - Administraţia Fiscală, 03, 04 şi 05 - se vor completa datele personale (numele, prenumele şi CNP-ul) ale administratorului/reprezentantului legal, respectiv codul ţării şi numărul actului identitate pentru altă cetăţenie, 06 – Tip organizare - se va completa codul tipului de organizare, conform tabelului următor:

Cod Tip de organizare Cod Tip de organizare Cod Tip de organizare
01 Persoane fizice autorizate conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, cu modificările şi completările ulterioare 02 Întreprinderi individuale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008, cu modificările şi completările ulterioare 03 Întreprinderi familiale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008, cu modificările şi completările ulterioare
04 Societăţi comerciale conform Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

Sediul social Se va completa de către beneficiar adresa sediului social al beneficiarului: 07 - judeţul/sectorul, 08 - localitatea, 09 - satul/strada, 10 - numărul, 11 - codul poştal, 12 - blocul, 13 - scara, 14 - apartamentul, 15 - numărul de telefon mobil, 16 - numărul de telefon/fax, 17 - adresa de e-mail. Beneficiarul va înscrie datele bancare ale unui cont activ: 18 - denumirea băncii, 19 - sucursala sau agenţia băncii la care este deschis contul, 20 - numărul contului bancar – codul IBAN. Împuternicit (pentru cazurile în care cererea este depusă prin împuternicit) Se completează în cazul în care administratorul/ reprezentantul legal al persoanei juridice nu aplică personal pentru plata în favoarea bunăstării păsărilor, ci prin intermediul unui împuternicit. Acesta din urmă va completa cererea de ajutor cu datele de identificare ale administratorului/titularului/ reprezentantului de drept şi va prezenta împuternicirea/procura notarială. Împuternicitul înlocuieşte administratorul/titularul/ reprezentantul de drept doar în scopul şi pentru perioada pentru care a fost emisă împuternicirea/procura notarială. Se va completa de către împuternicit cu datele sale personale în câmpurile aferente: 21, 22, 23 - numele, prenumele şi CNP-ul împuternicitului, 24 - Nr. şi data împuternicirii/procurii notariale. Pentru cazurile în care cererea este semnată de administrator/titular/reprezentant de drept şi este depusă prin delegat, cererea este completată cu datele personale ale administratorului/titularului/reprezentantului de drept, iar la dosarul cererii se anexează delegaţia semnată de administrator/titular/reprezentant de drept şi ştampilată, după caz, conţinând datele personale de identificare ale delegatului. În acest caz pe cerere NU se completează datele delegatului la rubrica împuternicit. Date generale Beneficiarul va completa: 25 - suprafaţa agricolă a exploataţiei (ha), respectiv 26 - numărul de bovine, ovine, respectiv caprine şi suine deţinute şi codul ANSVSA al exploataţiilor în care se află animalele. Dacă beneficiarul nu deţine suprafaţă agricolă sau bovine/ovine/caprine/suine se va trece în câmpurile respective cifra 0. 27 - numărul exploataţiilor autorizate sanitar-veterinar deţinute, iar la 28 - pentru câte din aceste exploataţii se solicită plăţi în favoarea bunăstării păsărilor - pachetul b) din măsura 215 din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2007-2013. II. Exploataţii deţinute Beneficiarul va completa datele în câmpurile 29-39 pentru toate exploataţiile autorizate sanitar-veterinar deţinute, indiferent dacă solicită sau nu subpachete pentru plăţile privind bunăstarea animalelor, după cum urmează: 29 - se va bifa tipul de activitate: creştere pui de carne, creştere pui de curcă, exploatare găini ouătoare, găini reproducţie rase grele, după caz, 30 - se va bifa una sau mai multe categorii de păsări, după caz, 31 - capacitatea exploataţiei (numărul maxim de capete), 32 - numărul maxim de locuri de cazare (se va completa în dreptul categoriei în care se încadrează), 33, 34 - numărul şi data eliberării autorizaţiei sanitar-veterinare, 35 - numărul de cicluri de producţie anual şi durata unui ciclu de producţie, 36, 37, 38 - adresa exploataţiei autorizate sanitar-veterinar - judeţul, localitatea şi strada, dacă este cazul, 39 - se va bifa subpachetul sau combinaţia de subpachete solicitate, dacă pentru exploataţia respectivă nu se solicită niciun subpachet se va bifa în dreptul căsuţei corespunzătoare. Anexa nr. 1 Exploataţia ............... Nr. autorizaţiei sanitar-veterinare ..........., data ........ ........ Efectivul anual estimat* şi/sau efectiv estimat a fi livrat** Se completează câte o anexă pentru fiecare exploataţie autorizată sanitar-veterinar care solicită unul sau mai multe subpachete. Se va completa efectivul anual estimat pentru subpachetele 1b), 2b), 4b) şi 5b), iar pentru subpachetul 3b), efectivul estimat pentru populare (cu excepţia puilor de o zi şi a categoriei de tineret) sau efectivul estimat a fi livrat pentru abatorizare, cu număr de capete, şi apoi, în funcţie de coeficientul de conversie în UVM, se va completa şi suma estimată aferentă în dreptul fiecărei categorii şi fiecărui subpachet solicitat. Anexa nr. 2 - Centralizatorul sumelor estimate total Se completează numai de către solicitanţii care deţin mai multe exploataţii, suma estimată total pentru toate exploataţiile deţinute. La exploataţiile pentru care nu se solicită subpachete, se completează 0 la sumă. III. Declaraţii şi angajamente Beneficiarii vor lua cunoştinţă despre condiţiile şi modalităţile de acordare a plăţilor în favoarea bunăstării păsărilor prezentate în această secţiune şi vor semna angajamentele şi declaraţiile corespunzătoare. ATENŢIE! Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate prevăzute pentru acordarea plăţilor în favoarea bunăstării păsărilor poate atrage, după caz, reducerea/excluderea de la plată, respectiv penalităţi/sancţiuni. Declaraţii şi angajamente - specifice subpachetelor Beneficiarii vor menţine declaraţiile şi angajamentele din Cererea de ajutor nr. ........... din data de .............., cu excepţia subpachetelor transferate conform formularului M3 [pe o perioadă de 5 ani de la data asumării angajamentului, în funcţie de sesiunea pentru care aplică, precum şi de rambursare a plăţilor în favoarea bunăstării păsărilor în conformitate cu prevederile legislaţiei europene şi naţionale]. Fiecare subpachet are specificaţi atât indicatorii pentru cerinţele minime, cât şi pentru cerinţele superioare. IV. Lista documentelor ataşate şi controlul vizual al cererii Se vor bifa documentele, după caz, câmpul alb de către beneficiar, iar cel gri de către funcţionarul APIA care primeşte cererea. Documente ataşate cererii în următoarele cazuri:

în cazul schimbării formei de organizare, beneficiarul va anunţa modificarea statutului său, va completa formularul specific stabilit de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură şi va prezenta documentele aferente noii forme de organizare (cele care dovedesc forma de organizare, înregistrare fiscală şi cele de numire/desemnare a administratorului, după caz), dovada privind contul bancar activ;

cazurile de forţă majoră sau circumstanţele excepţionale [în conformitate cu art. 31 din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 şi art. 75 din Regulamentul (CE) nr. 1.122/2009], trebuie anunţate în scris, printr-o declaraţie/înştiinţare în termen de 10 (zece) zile lucrătoare de la data producerii evenimentului, urmând sa prezinte actele de constatare/doveditoare ale fenomenului invocat centrelor judeţene/al municipiului Bucureşti ale/al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură.Documentele care atestă cazurile de forţă majoră sau circumstanţele excepţionale şi care trebuie ataşate de către fermieri sunt:

pentru decesul titularului/administratorului/ reprezentantului legal - copie de pe certificatul care atestă calitatea de moştenitor/certificat de moştenitor eliberat de notarul public/declaraţia de împuternicire pentru un singur moştenitor în cazul existenţei mai multor moştenitori, în cazul asociatului unic; numirea unui alt administrator/reprezentant legal în cazul mai multor asociaţi;

pentru incapacitate profesională de lungă durată a titularului/administratorului/reprezentantului legal - copie de pe certificatul medical de constatare a incapacităţii de muncă pentru incapacitatea profesională de lungă durată a agricultorului/adeverinţă medicală din care să reiasă incapacitatea profesională de lungă durată a agricultorului, după caz;

pentru calamităţi, catastrofe naturale şi distrugeri accidentale - copie de pe procesul-verbal de calamitate sau adeverinţă de la Primărie şi/sau copie de pe procesul-verbal de constatare emis de către organismul în drept;

pentru epizootii care afectează parţial sau integral şeptelul fermierului (efectivele de păsări) - documente eliberate de organismele în drept.Beneficiarii care se află în zonele declarate calamitate printr-un act normativ naţional nu trebuie să mai prezinte la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură niciun alt act doveditor, în afara înştiinţării. Numai în baza ambelor acte menţionate (actul normativ naţional şi înştiinţarea), Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură ia în considerare cazul de forţă majoră/situaţii excepţionale. Conform art. 75(1) din Regulamentul (CE) nr. 1.122/2009. dacă beneficiarul nu a fost în măsură să îşi respecte angajamentele din cauza unui caz de forţă majoră sau a unor circumstanţe excepţionale menţionate la art. 31 din Regulamentul (CE) nr. 73/2009, acesta are în continuare dreptul la ajutor pentru animalele eligibile în momentul producerii cazului de forţă majoră sau a circumstanţelor excepţionale. În cazul de forţă majoră sau al unor circumstanţe excepţionale, beneficiarul trebuie să aducă la cunoştinţa Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, în scris, acest aspect printr-o înştiinţare, în termen de 10 (zece) zile lucrătoare de la data producerii evenimentului, urmând apoi să prezinte documentele doveditoare, conform legislaţiei în vigoare. Modificarea cererii de plată: a)poate avea loc din iniţiativa beneficiarilor. Aceştia pot solicita modificări la cerere. În acest caz vor completa şi vor depune la centrele judeţene/al municipiului Bucureşti al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură unde au depus cererea de ajutor/plată următoarele formulare:1. Schimbarea adresei/coordonatelor bancare/numelui societăţii fără a i se modifica CUI/CIF (formular M1). Poate fi depus de către beneficiar în orice moment până la data efectuării plăţii. 2. Schimbarea formei de organizare/forţă majoră - formular M3 Pentru situaţiile de schimbare a formei de organizare, formularul M3 poate fi depus până la data efectuării plăţii (însoţit de toate documentele aferente noii forme de organizare). 3. Schimbarea locaţiei - formular M3b. 4. Transferul de angajament se realizează în conformitate cu prevederile art. 44 din Regulamentul (CE) nr. 1974/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.698/2005 al Consiliului privind sprijinul pentru dezvoltarea rurală acordat din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR) şi ale legislaţiei specifice. 5. Retragerea cererii de plata privind bunăstarea păsărilor (formular M2), în baza art. 25 din Regulamentul (CE) nr. 1.122/2009: Orice cerere de plată sau altă declaraţie poate fi, în orice moment, retrasă total sau parţial. Autoritatea competentă înregistrează dovada oricărei astfel de retrageri. În cazul în care APIA, AFIR sau ANSVSA au informat deja agricultorul despre neregulile pe care le conţine cererea de ajutor/plata sau în cazul în care l-au avertizat cu privire la intenţia sa de a întreprinde un control la faţa locului şi acest control a dus la constatarea unor nereguli, retragerile nu mai sunt autorizate pentru părţile din plata la care se referă aceste nereguli. În situaţia în care beneficiarului i s-au efectuat plăţi în anii anteriori şi solicită retragerea, acesta este obligat să returneze toate sumele primite; b)poate avea loc din iniţiativa Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură. În acest caz, beneficiarului i se vor notifica de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură erorile depistate în cerere, pe care trebuie să le clarifice în termen de 10 zile lucrătoare de la data la care beneficiarul a semnat confirmarea de primire. Numai beneficiarul însuşi sau o persoană împuternicită de el poate completa formularele menţionate.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1641/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1641 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1641/2015
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu