ORDIN Nr. 1746
din 13 iulie 2006
pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de ocupare a
posturilor vacante de personal contractual din Ministerul Justitiei
ACT EMIS DE:
MINISTERUL JUSTITIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 666 din 2 august 2006
In conformitate cu prevederile
Hotărârii Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul justiţiei emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi
desfăşurarea concursului de ocupare a posturilor vacante de personal
contractual din Ministerul Justiţiei, prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a regulamentului
prevăzut la art. 1 se abrogă Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea
concursului de ocupare a posturilor
vacante de personal contractual din Ministerul Justiţiei.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 4. - Direcţia pentru resurse umane şi relaţii cu
Consiliul Superior al Magistraturii va duce la îndeplinire dispoziţiile
prezentului ordin.
p. Ministrul justiţiei,
Dan Cristian Stoica,
secretar de stat
ANEXA
REGULAMENT
privind organizarea şi desfăşurarea concursului de
ocupare a posturilor vacante de personal
contractual din Ministerul Justiţiei
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Poate ocupa o funcţie salarizată în baza
dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul
de stabilire a salariilor de bază pentru personalul contractual din sectorul
bugetar, cu modificările şi completările ulterioare, persoana care îndeplineşte
următoarele condiţii:
a) este cetăţean român cu domiciliul în România;
b) are capacitate deplină de exerciţiu;
c) are studii ce corespund
funcţiei;
d) nu are antecedente penale;
e) este aptă din punct de vedere medical pentru
exercitarea funcţiei;
f) a promovat concursul organizat potrivit prezentului
regulament.
Art. 2. - (1) Pentru înscrierea la concurs, candidaţii
vor prezenta:
a) copie a actului de identitate;
b) copie a certificatului de căsătorie, în cazul în
care numele de pe actul de studii este diferit de cel de pe actul de
identitate;
c) copie a actului doveditor al studiilor urmate;
d) curriculum vitae;
e) copie a carnetului de
muncă;
f) adeverinţă medicală care să ateste că sunt apţi
pentru exercitarea funcţiei;
g) declaraţie pe propria răspundere privind lipsa
antecedentelor penale şi conformitatea cu originalul a copiilor actelor cerute
la lit. a), b), c) şi e);
h) dovada achitării taxei de înscriere la concurs.
(2) In momentul angajării, candidaţii declaraţi admişi
îşi completează dosarul cu certificatul de cazier judiciar şi prezintă
originalul documentelor depuse în copie la dosarul de înscriere pentru
verificarea conformităţii acestor copii cu originalul.
(3) Cuantumul taxei de concurs se stabileşte de către
ministrul justiţiei, prin ordin, astfel încât să acopere costurile necesare
organizării şi desfăşurării concursului.
CAPITOLUL II
Organizarea şi desfăşurarea concursului
Art. 3. - (1) Data şi locul susţinerii concursului,
tematica, bibliografia, numărul posturilor vacante, cerinţele generale ale
fiecărui post, prezentarea generală a postului, regulamentul şi probele de
concurs, date de contact, termenul limită pentru depunerea actelor de înscriere
la concurs şi cuantumul taxei de concurs se aduc la cunoştinţă celor interesaţi
prin afişare la sediul Ministerului Justiţiei şi pe pagina web a instituţiei,
cu cel puţin 30 de zile înainte de data fixată pentru susţinerea primei probe a
concursului.
(2) Anunţul de concurs publicat prin intermediul
mass-media în acelaşi termen cuprinde data şi locul desfăşurării concursului,
numărul de posturi vacante, probele de concurs şi indicarea sursei de unde se
pot obţine informaţii suplimentare în legătură cu concursul.
(3) In situaţia în care se modifică data sau locul
desfăşurării concursului, se va publica un nou anunţ prin mijloacele prevăzute
la alin. (1), cu cel puţin 5 zile înainte de data susţinerii primei probe de concurs.
Art. 4. - (1) Cererea de înscriere împreună cu actele
prevăzute la art. 2 alin. (1) se depun cu cel puţin 10 zile înainte de data
fixată pentru susţinerea primei probe a concursului sau pentru testarea
psihologică la secretariatul comisiei de organizare a concursului din cadrul
Ministerului Justiţiei, Direcţia pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul
Superior al Magistraturii. Cererea de înscriere va fi adresată directorului
Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii.
(2) Formularul-tip pentru cererea de înscriere, un
exemplar al tematicii şi bibliografiei cerute la concurs şi un exemplar al
regulamentului de concurs sunt puse la dispoziţie candidaţilor de secretariatul
comisiei de organizare a concursului, fiind publicate şi pe pagina web a
Ministerului Justiţiei. Pe aceeaşi pagină se publică şi modelul de curriculum
vitae european, ce trebuie ataşat la dosarul candidatului.
(3) In cuprinsul cererii de înscriere la concurs
candidatul specifică:
a) direcţia pentru care doreşte să susţină concursul;
b) lista actelor depuse la dosarul de concurs.
(4) Comisia de organizare a concursului are obligaţia
de a verifica dosarele candidaţilor cu cel puţin 9 zile înainte de data
desfăşurării primei probe a concursului. Cererile de înscriere la concurs sunt
respinse dacă nu sunt însoţite de actele prevăzute la art. 2 alin. (1) sau dacă
din actele depuse nu rezultă îndeplinirea condiţiilor specifice pentru ocuparea
postului.
(5) Rezultatul verificărilor se afişează la sediul
Ministerului Justiţiei şi se publică pe pagina web a Ministerului Justiţiei în
termen de 24 de ore de la finalizarea verificărilor.
(6) In termen de 48 de ore de la data afişării
rezultatelor, candidaţii respinşi în urma verificării pot formula contestaţie.
(7) Contestaţiile vor fi soluţionate în termen de 48
de ore de la expirarea termenului prevăzut la alin. (6) de către comisia de
soluţionare a contestaţiilor.
Art. 5. - (1) In funcţie de specificul posturilor
scoase la concurs, ministrul justiţiei stabileşte, prin ordin, comisia de
organizare a concursului, comisiile de concurs, precum şi comisia de soluţionare
a contestaţiilor.
(2) Fiecare comisie are în componenţa sa un
preşedinte, membri şi un secretar.
(3) Comisia de organizare a
concursului se constituie înainte de data publicării anunţului de concurs şi
este formată, în principal, din persoane din cadrul Direcţiei pentru resurse
umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii.
(4) Comisiile de concurs şi comisia de soluţionare a
contestaţiilor se constituie cu minimum 10 zile înainte de desfăşurarea primei
probe a concursului sau a testării psihologice, după caz. Preşedinţii acestor
comisii stabilesc responsabilităţile şi termenele de realizare a acestora
pentru fiecare membru în procesul de recrutare şi selecţie.
(5) Din comisiile de concurs sau din comisia de
soluţionare a contestaţiilor nu pot face parte acele persoane care sunt soţi,
rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţii
înscrişi la concurs.
(6) O persoană nu poate fi membru decât al uneia
dintre comisiile menţionate la alin. (1), în cadrul aceluiaşi concurs.
(7) Fiecare membru al comisiei de concurs sau al
comisiei de soluţionare a contestaţiilor semnează după numirea ca membru o
declaraţie pe propria răspundere, în care precizează că:
a) nu se află în vreuna dintre situaţiile de
incompatibilitate prevăzute la alin. (5);
b) va respecta secretul şi confidenţialitatea
lucrărilor comisiei şi a variantelor de subiecte ce vor
fi elaborate.
(8) Membrii comisiei de organizare a concursului, ai
comisiei de concurs şi ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor vor fi
retribuiţi pentru munca depusă, în condiţiile Hotărârii Guvernului nr. 257/2005
privind înfiinţarea pe lângă Ministerul Justiţiei a unei activităţi finanţate
integral din venituri proprii.
Art. 6. - (1) Comisiile de concurs au următoarele
atribuţii principale:
a) stabilesc subiectele pentru proba scrisă şi
corectează lucrările scrise;
b) stabilesc conţinutul probei
practice;
c) stabilesc planul interviului şi realizează
interviul;
d) notează pentru fiecare candidat fiecare probă a
concursului;
e) recorectează şi stabilesc nota finală acordată la
fiecare probă a concursului, dacă există o diferenţă în notare mai mare de două
puncte între corectori;
f) transmit în scris Direcţiei pentru resurse umane
şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii, prin secretariatul comisiei,
rezultatele concursului pentru a fi comunicate candidaţilor.
(2) Comisia de soluţionare a
contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu
privire la rezultatul verificării dosarelor acestora;
b) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu
privire la notarea fiecărei probe a concursului;
c) transmite, prin secretariatul comisiei, Direcţiei
pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii
rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.
(3) Comisia de organizare a concursului are, în principal, următoarele atribuţii:
a) primeşte, verifică cererile de înscriere şi actele
depuse la dosarul candidatului, conform art. 2 alin. (1), şi respinge cererile
de înscriere candidaţilor care nu îndeplinesc toate condiţiile pentru a putea participa la concurs;
b) îndeplineşte atribuţiile specifice în legătură cu
organizarea şi desfăşurarea concursului;
c) asigură afişarea rezultatelor verificării
dosarelor candidaţilor;
d) asigură afişarea rezultatelor probelor de concurs
şi a rezultatelor finale ale concursului;
e) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare
pentru buna desfăşurare a concursului.
(4) Secretariatul comisiei de concurs are următoarele
atribuţii principale:
a) veghează la respectarea procedurii de organizare şi
desfăşurare a concursului;
b) întocmeşte, redactează şi semnează alături de
comisia de concurs întreaga documentaţie privind activitatea specifică a
acesteia, inclusiv procesele-verbale ale fiecărei sesiuni de lucru a comisiei;
c) asigură transmiterea rezultatelor concursului
Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al
Magistraturii, pentru a fi comunicate candidaţilor;
d) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare
pentru buna desfăşurare a concursului.
(5) Secretariatul comisiei de
soluţionare a contestaţiilor îndeplineşte în mod corespunzător atribuţiile
prevăzute la alin. (4) lit. b) şi c).
Art. 7. - (1) Examinarea candidaţilor se va face prin
susţinerea unei probe scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice şi/sau o
probă practică, în funcţie de cerinţele generale ale postului pentru care se
candidează, precum şi a unui interviu.
(2) în funcţie de specificul postului, se poate
introduce înainte de examinarea candidaţilor obligativitatea efectuării unei
testări psihologice, cu caracter eliminatoriu. Testarea psihologică se
efectuează de către psihologi din sistemul justiţiei.
(3) Probele de concurs şi/sau obligativitatea
testării psihologice pentru fiecare post vacant se comunică în anunţul de
concurs.
Art. 8. - (1) Tematica pentru
probele de concurs se propune de către conducătorii compartimentelor în care
există posturi vacante scoase la concurs, în acord cu specificaţiile generale
ale posturilor vacante, şi se prezintă spre aprobare ministrului justiţiei de
către Direcţia pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al
Magistraturii.
(2) Se menţionează în mod exact temele, capitolele şi
subcapitolele care fac parte din tematică, cu indicarea autorilor şi a cărţilor
aferente bibliografiei (inclusiv ediţia).
Art. 9. - Timpul destinat pentru elaborarea lucrării
scrise este de două ore, începând din momentul comunicării subiectelor, cu
excepţia posturilor vacante de conducere, pentru care timpul pentru elaborarea
lucrării scrise este de 3 ore.
Art. 10. - (1) Comisia de concurs stabileşte
modalitatea de testare în cadrul probei scrise de verificare a cunoştinţelor
teoretice, respectiv tip grilă sau sinteză.
(2) Comisia de concurs are obligaţia de a elabora
minimum 3 variante de subiecte de concurs. Dacă proba scrisă este sub formă de
test grilă, comisia de concurs trebuie să elaboreze un număr de 3 ori mai mare
decât numărul de întrebări stabilit pentru fiecare test grilă.
(3) Fiecare dintre variantele cu subiectele de
concurs este introdusă într-un plic sigilat şi semnat de toţi membrii comisiei
de concurs cu cel puţin două ore înainte de desfăşurarea probei scrise.
Art. 11. - (1) Intrarea candidaţilor în sălile de
concurs se va face pe baza listelor întocmite pentru fiecare sală şi a
buletinului/cărţii de identitate cu o jumătate de oră înainte de începerea
probei scrise. După verificarea identităţii, fiecare candidat va păstra pe bancă
buletinul/cartea de identitate, până la predarea lucrării scrise. Pe listă se
menţionează prezenţa fiecărui candidat.
(2) Candidaţii care nu se află în sală în momentul
deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisă. Este
interzisă intrarea în sală a candidaţilor cu mijloace de comunicare la
distanţă, computere personale, PDA-uri etc.
(3) înainte de a se dicta subiectele, candidaţii
înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmează a fi lipit, după care se
aplică ştampila Ministerului Justiţiei, respectiv cea a Direcţiei pentru
resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii. Ştampila pe
lucrările scrise şi semnătura pe ştampilă se aplică de către preşedintele
comisiei de concurs.
(4) Plicul cu subiectele de concurs este ales şi
desfăcut de către un candidat dintre cele 3 plicuri cu variantele de subiecte.
Acesta semnează procesul-verbal încheiat în ziua susţinerii probei scrise.
(5) Pe toată durata desfăşurării probei scrise, în
sălile de concurs au acces numai membrii comisiei de concurs şi persoanele care
supraveghează candidaţii.
(6) în vederea elaborării lucrării scrise, candidaţii
vor primi coli de hârtie având ştampila Ministerului Justiţiei. Se va putea
folosi numai cerneală sau pix de culoare albastră. La cerere, se pot pune la
dispoziţie în mod suplimentar coli de hârtie, iar dacă este necesar, cerneală
sau pixuri.
(7) La expirarea timpului prevăzut la art. 9,
delegatul care a supravegheat desfăşurarea probei strânge toate lucrările în
ordinea predării lor de către candidaţi, sub semnătură, după care le predă, cu
număr, comisiei de concurs, care le înscrie într-un
borderou.
(8) Dacă examinarea se face în mai multe săli, se
întocmeşte câte un borderou pentru lucrările din fiecare sală.
(9) Lucrarea se consideră predată de candidat după
verificarea stării acesteia de către delegatul care a supravegheat desfăşurarea
probei şi după semnarea borderoului de către candidat.
(10) Pe toată durata desfăşurării probei scrise este
interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidaţi. în cazuri
excepţionale, părăsirea temporară a sălii de concurs se va putea face numai cu
însoţitor.
(11) Orice fraudă sau încercare de fraudă dovedită se
sancţionează prin eliminarea din concurs. In aceste cazuri, delegaţii care
supraveghează lucrările îl sesizează de îndată pe preşedintele comisiei de
concurs, care întocmeşte un proces-verbal despre constatările făcute şi
măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu menţiunea „fraudă".
Art. 12. - Pentru a fi declaraţi admişi la proba scrisă
de verificare a cunoştinţelor teoretice candidaţii trebuie să obţină cel puţin
nota 7, dar nu mai puţin de nota 5 pentru fiecare disciplină de concurs.
Art. 13. - (1) Rezultatele la proba scrisă de
verificare a cunoştinţelor teoretice se afişează în termen de maximum 5 zile de
la data susţinerii probei.
(2) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate la
proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice pot depune contestaţie la
secretariatul comisiei de organizare a concursului din cadrul Direcţiei pentru
resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii din Ministerul
Justiţiei, în termen de 48 de ore de la data afişării rezultatelor.
(3) In vederea soluţionării contestaţiilor, colţurile
lucrărilor se lipesc din nou.
(4) Contestaţiile se soluţionează de comisia de
soluţionare a contestaţiilor în termen de 48 de ore de la expirarea termenului
prevăzut la alin. (2).
(5) Nota obţinută în urma contestaţiei nu poate fi
mai mică decât nota contestată.
Art. 14. - (1) Criteriile de evaluare şi modul de
notare a candidaţilor la proba practică se stabilesc de comisia de concurs, în
funcţie de natura posturilor vacante scoase la concurs.
(2) Dacă examinarea constă în susţinerea unei probe
scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice şi în susţinerea unei probe
practice, desfăşurarea probei practice are loc în termen de 48 de ore de la
data afişării rezultatelor probei scrise sau a rezultatelor contestaţiilor la
această probă.
(3) Rezultatele la proba practică se afişează în
termen de maximum 3 zile de la data susţinerii probei.
(4) Pentru a fi declaraţi admişi la proba practică,
candidaţii trebuie să obţină cel puţin nota 7.
(5) Rezultatele obţinute la proba practică pot fi
contestate numai în cazul în care sunt materializate pe hârtie ori pe un alt
suport stabil de stocare a datelor.
(6) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate la
proba practică pot depune contestaţie la secretariatul comisiei de organizare a
concursului din cadrul Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul
Superior al Magistraturii din Ministerul Justiţiei, în termen de 48 de ore de
la data afişării rezultatelor.
(7) Contestaţiile se soluţionează de comisia de
soluţionare a contestaţiilor în termen de 48 de ore de la expirarea termenului
prevăzut la alin. (6).
Art. 15. - (1) Candidaţii declaraţi admişi la proba
scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice şi/sau la proba practică vor
susţine un interviu.
(2) Interviul se susţine în termen de maximum 48 de ore
de la soluţionarea contestaţiilor pentru proba scrisă de verificare a
cunoştinţelor teoretice ori pentru proba practică sau, după caz, de la afişarea
rezultatelor pentru proba practică.
(3) Strategia şi planul de interviu vor conţine
elemente care să evidenţieze în persoana candidatului:
a) abilităţile de comunicare;
b) factorii care motivează sau demotivează
candidatul;
c) gândirea sintetică;
d) rezistenţa la stres;
e) comportamentul în situaţiile de criză;
f) cunoştinţele impuse de post;
g) abilităţile şi competenţele impuse de post (extrase
din caracterul sarcinilor de îndeplinit);
h) aptitudini impuse de post (extrase din analiza sferei relaţionale).
(4) Intrebările şi răspunsurile la interviu se
înregistrează audio. In acest sens, în cuprinsul cererii de înscriere la
concurs candidaţii îşi vor exprima acordul în vederea înregistrării
interviului, urmând ca această înregistrare să fie pusă la dispoziţie comisiei
de soluţionare a contestaţiilor, dacă este cazul.
(5) Planul interviului se afişează pe uşa sălii de
concurs şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei după încheierea interviului.
(6) Candidaţii sunt consideraţi admişi la proba
interviului dacă obţin minimum nota 7.
(7) Rezultatele interviului pot fi contestate în
termen de 24 de ore de la afişare. Contestaţia se depune la secretariatul
comisiei de organizare a concursului din cadrul Direcţiei pentru resurse umane
şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii din Ministerul Justiţiei.
(8) Contestaţiile se soluţionează de către comisia de
soluţionare a contestaţiilor în termen de 24 de ore de la expirarea termenului
prevăzut la alin. (7).
Art. 16. - Media generală
(nota) de promovare a concursului este de cel puţin 7.
CAPITOLUL III
Notarea probelor
Art. 17. - (1) Fiecare probă de concurs se notează cu
note de la 0 la 10. Nu se acordă punct din oficiu.
(2) Corectarea lucrărilor scrise de verificare a
cunoştinţelor teoretice şi aprecierea notei pentru proba practică şi pentru
interviu se fac pe baza unui punctaj stabilit de toţi membrii comisiei de
concurs.
(3) Baremul de corectare corespunzător probei scrise
şi celei practice, precum şi modul de notare al etapelor interviului se
afişează pe uşa fiecărei săli de concurs şi pe pagina web a Ministerului
Justiţiei după încheierea fiecărei probe de concurs.
(4) Notele acordate la fiecare probă de concurs se
trec în litere şi în cifre în borderoul de notare, care este semnat pe fiecare
filă de membrii comisiei de concurs.
(5) Nota finală a fiecărei probe de concurs este
media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs.
(6) Nota finală a concursului este media ponderată a
probelor de concurs. Ea este stabilită de membrii comisiei de concurs şi se
afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi pe pagina web a instituţiei
înainte de desfăşurarea primei probe a concursului.
(7) Media ponderată se calculează după cum urmează:
N = A x X + B x Y + C x Z,
unde:
N = nota finală a concursului;
A = nota finală acordată probei scrise;
B = nota finală acordată probei practice;
C = nota finală a interviului;
X = ponderea acordată probei
scrise (se exprimă în procente);
Y = ponderea acordată probei
practice (se exprimă în procente);
Z = ponderea acordată interviului (se exprimă în
procente).
Art. 18. - (1) Admiterea candidaţilor reuşiţi la
concurs se face în ordinea descrescătoare a notelor finale ale concursului
obţinute, în funcţie de posturile vacante pentru care
s-a înscris fiecare candidat.
(2) La note finale de concurs egale, comisia
stabileşte candidatul admis în raport cu nota obţinută la proba scrisă de
verificare a cunoştinţelor teoretice sau, dacă aceasta nu s-a susţinut ori
notele obţinute sunt egale, în raport cu cea obţinută la proba practică.
(3) Dacă notele obţinute în urma acestor probe sunt
egale, se organizează un interviu suplimentar în faţa aceleiaşi comisii de
concurs, având drept scop departajarea candidaţilor.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 19. - Comisiile de concurs, în termen de cel mult
5 zile de la data finalizării concursului, predau întregul material de concurs
Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al
Magistraturii din Ministerul Justiţiei.
Art. 20. - (1) Candidatul admis trebuie să se prezinte
la post în maximum 15 zile de la data afişării rezultatelor finale. In cazul în
care candidatul admis nu poate respecta termenul menţionat, acesta înaintează o
cerere motivată, în scris, directorului Direcţiei pentru resurse umane şi
relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii, în care prezintă motivele
întârzierii şi termenul la care se poate prezenta la post.
(2) In cazul neprezentării la post la termenul
stabilit, postul este declarat vacant, urmând să se comunice următoarei
persoane, declarată reuşită la concurs, posibilitatea de a se angaja pe postul
respectiv.
Art. 21. - Lucrările scrise, fişele probei practice şi
ale interviului şi procesele-verbale privind rezultatele concursului se
anexează la dosarele personale ale candidaţilor declaraţi admişi.
Art. 22. - Dosarele, lucrările scrise,
procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi şi alte lucrări privind
concursul se arhivează şi se păstrează potrivit nomenclatoarelor arhivistice.
Art. 23. - Taxa de înscriere se restituie candidaţilor
care îşi anunţă retragerea cu cel puţin 5 zile înainte de prima probă de
concurs.
Art. 24. - Nerespectarea prevederilor regulamentului de
concurs de către comisiile prevăzute la art. 5 alin. (1) constituie faptă de
natură a atrage răspunderea disciplinară a persoanei vinovate. Neîndeplinirea
sau îndeplinirea defectuoasă a responsabilităţilor stabilite în condiţiile art.
5 alin. (4) atrage neplata sau reducerea corespunzătoare a indemnizaţiei
plătite pentru participarea în comisia de organizare a concursului, în comisia
de concurs ori în comisia de soluţionare a contestaţiilor.