Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 175 din 24 noiembrie 2004

pentru inlocuirea anexei nr. 3 la Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap nr. 52/2004 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, a Institutului National pentru Prevenirea si Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap, a inspectiilor regionale si a Comisiei superioare de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti

ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI


SmartCity3

              AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1229 din 21 decembrie 2004

    Avand in vedere prevederile art. 8 alin. (6), ale art. 11 alin. (6) si ale art. 12 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 14/2003 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 239/2003, ale art. 7 alin. (2) lit. c) si ale art. 17 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor masuri privind infiintarea, organizarea, reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice,
    in temeiul art. 5 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 14/2003 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 239/2003, cu modificarile si completarile ulterioare,

    presedintele Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba inlocuirea anexei nr. 3 la Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap nr. 52/2004 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, a Institutului National pentru Prevenirea si Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap, a inspectiilor regionale si a Comisiei superioare de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 428 din 13 mai 2004, cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directiile, serviciile si birourile din cadrul Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, precum si inspectiile regionale vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                   p. Presedintele Autoritatii Nationale
                        pentru Persoanele cu Handicap,
                               Ovidiu Mihaescu

    ANEXA 1
    (Anexa nr. 3 la Ordinul presedintelui Autoritatii
    Nationale pentru Persoanele cu Handicap nr. 52/2004)

                                 REGULAMENT
    de organizare si functionare a inspectiilor regionale

    CAP. 1
    Dispozitii cu caracter general

    Art. 1
    (1) Inspectiile regionale sunt organizate si functioneaza in temeiul prevederilor art. 11 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 14/2003 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 239/2003, cu modificarile ulterioare, si ale prezentului regulament.
    (2) Inspectiile regionale, denumite in continuare inspectii, sunt institutii publice cu personalitate juridica, in subordinea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, reprezentand autoritatea publica care asigura implementarea si aplicarea la nivel regional a politicilor si Strategiei nationale in domeniul protectiei speciale si integrarii sociale a persoanelor cu handicap.
    Art. 2
    Inspectiile se organizeaza si functioneaza pe baza urmatoarelor principii:
    a) principiul teritorialitatii;
    b) principiul legalitatii;
    c) principiul colaborarii;
    d) principiul respectarii drepturilor omului si a demnitatii umane.
    Art. 3
    Pentru realizarea obiectivelor in domeniul protectiei persoanelor cu handicap inspectiile indeplinesc urmatoarele functii:
    a) functia de control privind respectarea normelor legale referitoare la protectia persoanelor cu handicap, realizarea accesibilitatilor pentru aceasta categorie de persoane;
    b) functia de monitorizare a actiunilor si activitatilor desfasurate pentru protectia persoanelor cu handicap;
    c) functia de coordonare metodologica a activitatii institutiilor publice de protectie speciala a persoanelor cu handicap si a celorlalte institutii si organizatii neguvernamentale cu atributii in domeniu;
    d) functia de avizare a serviciilor sociale in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap, furnizate de autoritati si institutii publice, precum si de catre persoanele juridice de drept privat fara scop patrimonial, in vederea obtinerii acreditarii de catre Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap, conform standardelor de calitate aprobate;
    e) functia de reprezentare a Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap in relatiile cu celelalte autoritati, institutii si organizatii ale societatii civile, din raza de activitate a inspectiilor.
    Art. 4
    Se stabileste intelesul principalilor termeni folositi in prezentul regulament, dupa cum urmeaza:
    a) persoane cu handicap - persoanele care au un dezavantaj din cauza unei deficiente fizice, senzoriale, psihice sau mentale care le impiedica sau le limiteaza accesul normal si in conditii de egalitate la viata sociala, potrivit varstei, sexului, factorilor sociali, materiali si culturali, necesitand masuri de protectie speciala in vederea integrarii lor sociale (art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu handicap, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 519/2002, cu modificarile ulterioare);
    b) protectie speciala - actiunile intreprinse de societate in vederea diminuarii sau chiar a inlaturarii consecintelor pe care deficienta cauzata de handicap (considerata factor de risc social) o are asupra nivelului de trai al persoanei;
    c) nevoie sociala - ansamblul de cerinte indispensabile fiecarei persoane pentru asigurarea conditiilor de viata in vederea integrarii sociale (art. 4 din Legea nr. 705/2001 privind sistemul national de asistenta sociala);
    d) asistenta sociala - ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare ori permanente ale unor situatii care pot generaliza marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane (art. 2 din Legea nr. 705/2001);
    e) accesibilitati pentru persoanele cu handicap - ansamblul de masuri si lucrari de adaptare a mediului fizic si social la nevoile persoanelor cu handicap, factor esential de exercitare a drepturilor si de indeplinire a obligatiilor in societate, respectiv lipsa barierei in fata persoanelor cu handicap.

    CAP. 2
    Atributiile inspectiilor regionale

    Art. 5
    Inspectiile au ca principal scop exercitarea in numele statului, reprezentat prin Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap, a controlului asupra modului in care autoritatile, institutiile publice si componentele societatii civile aplica si respecta dispozitiile legale privitoare la protectia speciala a persoanelor cu handicap.
    Art. 6
    (1) In exercitarea atributiilor principale prevazute la art. 11 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 14/2003, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 239/2003, cu modificarile ulterioare, inspectiile desfasoara urmatoarele activitati:
    a) organizeaza, verifica si monitorizeaza aplicarea strategiilor si a politicilor guvernamentale de protectie a persoanelor cu handicap;
    b) controleaza modul in care sunt aplicate si respectate normele legale in vigoare referitoare la protectia persoanelor cu handicap de catre autoritatile si institutiile publice cu atributii in domeniu, precum si de catre persoanele juridice de drept privat fara scop patrimonial/acreditate sa furnizeze servicii sociale persoanelor cu handicap;
    c) controleaza/verifica modul in care sunt acordate drepturile persoanelor cu handicap, copii si adulti, de catre serviciile publice de asistenta sociala, infiintate potrivit legii;
    d) controleaza modul in care sunt utilizate fondurile alocate de la bugetul de stat pentru protectia persoanelor cu handicap, precum si fondurile alocate de la Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap pentru finantarea proiectelor;
    e) constata si sanctioneaza contraventiile la normele privind protectia speciala a persoanelor cu handicap, date in competenta prin ordin al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap si prin alte acte normative;
    f) solicita, prin inspectorii de judet/sector, institutiilor publice, autoritatilor si organizatiilor neguvernamentale cu atributii si responsabilitati in domeniu date si informatii cu privire la activitatea de protectie speciala a persoanelor cu handicap, in conditiile prevazute de lege; centralizeaza datele si intocmesc rapoartele statistice la nivel de regiune, pe care le transmit la Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap;
    g) ofera consultanta autoritatilor si institutiilor publice in vederea intocmirii documentatiei cu privire la realizarea accesibilitatilor, in conditiile legii;
    h) controleaza modul in care sunt respectate drepturile persoanelor cu handicap incadrate in munca;
    i) verifica si controleaza modul de respectare a conditiilor impuse in autorizatia de functionare ca unitate protejata si propune suspendarea sau anularea acesteia, in conditiile prevazute de lege;
    j) autorizeaza, in conditiile legii, interpreti ai limbajului mimico-gestual si ai limbajului specific persoanelor cu surdocecitate;
    k) controleaza, prin inspectorul de judet/sector, modul in care sunt aplicate si respectate standardele minime de calitate pentru serviciile furnizate in institutiile de protectie speciala a persoanelor cu handicap;
    l) avizeaza, in vederea acreditarii de catre Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap, urmatoarele tipuri de servicii sociale functionale:
    - recuperare/terapie ocupationala;
    - sprijin material si financiar;
    - centre de zi pentru persoane cu handicap;
    - formare profesionala;
    - servicii pentru transport adaptat/carucioare;
    - locuinte protejate pentru persoane cu handicap;
    - asistenta persoanelor afectate de HIV/SIDA;
    - protejare;
    - centre de ingrijire si asistenta;
    - unitati protejate;
    - cantine sociale;
    - asistenta persoanelor cu sindrom Down;
    m) controleaza serviciile furnizate persoanelor cu handicap de catre persoanele juridice de drept privat, fara scop patrimonial, acreditate si informeaza Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap cu privire la cele constatate;
    n) elaboreaza si deruleaza in colaborare cu autoritatile publice locale, cu alte institutii publice si organisme neguvernamentale programe comune in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap;
    o) solutioneaza petitiile (cererile, reclamatiile, sesizarile), in conditiile si cu respectarea termenelor prevazute de lege;
    p) intocmesc studii, sinteze, rapoarte, informari cu privire la protectia persoanelor cu handicap, pe care le prezinta Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap si altor factori responsabili.
    (2) Inspectiile indeplinesc si alte atributii stabilite de Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap.

    CAP. 3
    Structura si personalul inspectiilor regionale

    Art. 7
    (1) Inspectiile au o structura de organizare proprie, formata din:
    a) personal de conducere;
    b) personal de specialitate;
    c) personal administrativ.
    (2) Din categoria persoanelor de conducere fac parte inspectorii-sefi ai inspectiilor.
    (3) Din categoria personalului de specialitate fac parte inspectorii de judet/sector, inspectorii cu probleme financiare, inspectorii cu problemele de monitorizare si sinteza si referentii.
    (4) Din categoria personalului administrativ fac parte soferii si personalul de ingrijire.
    Art. 8
    Structura de personal a inspectiilor se stabileste prin organigrama si statul de functii ale fiecarei inspectii, aprobate prin ordin al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, la propunerea compartimentului de resurse umane.
    Art. 9
    (1) Inspectorii-sefi si personalul de specialitate au calitatea de functionar public.
    (2) Modalitatile de selectionare si angajare a personalului de specialitate prevazut la alin. (1), precum si drepturile si obligatiile acestuia sunt cele prevazute in Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata.
    Art. 10
    (1) Personalul administrativ al inspectiilor are calitatea de personal contractual.
    (2) Raporturile de munca ale personalului administrativ, precum si drepturile si obligatiile acestuia se stabilesc potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile ulterioare.
    Art. 11
    (1) Conditiile de angajare a personalului prevazut la art. 9 si 10, precum si atributiile acestuia se stabilesc prin fisa fiecarui post.
    (2) Fisa postului de inspector-sef al inspectiei se aproba de presedintele Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap.
    (3) Fisele postului pentru personalul de specialitate si personalul administrativ al inspectiei se stabilesc de inspectorul-sef.

    CAP. 4
    Conducerea inspectiei regionale, atributiile inspectorului-sef si ale inspectorilor de judet/sector

    Art. 12
    (1) Inspectiile sunt conduse fiecare de un inspector-sef numit prin ordin al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap.
    (2) Inspectorul-sef are calitatea de ordonator tertiar de credite.
    (3) Inspectorul-sef indeplineste urmatoarele atributii principale:
    a) reprezinta inspectia in relatiile cu Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap, ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, cu alte institutii publice, precum si cu persoane juridice si fizice romane si straine;
    b) conduce si coordoneaza intreaga activitate a inspectiei;
    c) incheie parteneriate cu autoritatile administratiei publice locale, cu organizatii neguvernamentale romane si straine, in vederea initierii si derularii unor programe in domeniul protectiei speciale pentru persoanele cu handicap;
    d) controleaza serviciile prestate persoanelor cu handicap in cadrul institutiilor de protectie speciala aflate in coordonarea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap;
    e) numeste si elibereaza din functie personalul din aparatul propriu, in conditiile legii;
    f) imputerniceste inspectorii de judet/sector pentru a realiza controlul cu privire la modul de aplicare si respectare a reglementarilor legale in vigoare in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap;
    g) evalueaza periodic activitatea, performantele individuale ale personalului din aparatul propriu si asigura participarea acestuia la cursuri de perfectionare a pregatirii profesionale;
    h) stabileste atributiile, competentele si intocmeste fisa postului pentru personalul din aparatul propriu;
    i) decide sanctionarea personalului din aparatul propriu, in conditiile legii;
    j) raspunde in fata conducerii Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap pentru intreaga activitate pe care o coordoneaza.
    (4) Inspectorul-sef indeplineste si alte atributii stabilite de conducerea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap.
    (5) In exercitarea atributiilor ce ii revin inspectorul-sef emite decizii.
    Art. 13
    (1) Inspectiile au cate un inspector in fiecare judet arondat, respectiv sector al municipiului Bucuresti.
    (2) Numirea inspectorilor judeteni si ai sectoarelor municipiului Bucuresti se face de catre Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap, prin concurs organizat potrivit legii.
    (3) Inspectorii judeteni si ai sectoarelor municipiului Bucuresti reprezinta Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap si inspectia de care apartin in relatiile cu autoritatile si institutiile publice din judetul/sectorul in care functioneaza.
    Art. 14
    (1) Inspectorii judeteni si ai sectoarelor municipiului Bucuresti indeplinesc urmatoarele atributii:
    a) controleaza modul in care este aplicata si respectata legislatia in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap, implementarea politicilor si standardelor de calitate in institutiile de protectie speciala;
    b) intocmesc analize, rapoarte, informari privind modul in care institutiile implicate in protectia persoanelor cu handicap isi indeplinesc atributiile; verifica si avizeaza rapoartele statistice lunare, trimestriale si semestriale intocmite de serviciile publice de asistenta sociala si le transmit inspectiilor;
    c) controleaza implementarea planurilor judetene si locale de actiuni in domeniul protectiei persoanelor cu handicap;
    d) evalueaza persoanele cu handicap, necesarul si calitatea serviciilor oferite, pe baza nevoilor reale din comunitate, si prezinta propuneri;
    e) urmaresc modul in care sunt solutionate reclamatiile, sesizarile si propunerile persoanelor cu handicap, adresate institutiilor si autoritatilor publice;
    f) cerceteaza si solutioneaza reclamatiile si sesizarile adresate Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap si inspectiilor, repartizate;
    g) controleaza modul in care autoritatile administratiei publice locale, institutiile publice si private respecta dispozitiile legale cu privire la realizarea accesibilitatilor pentru persoanele cu handicap si aplica sanctiuni potrivit legii;
    h) exercita controlul cu privire la modul in care sunt aplicate si respectate normele legale in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap de catre autoritatile si institutiile publice cu atributii in domeniu, precum si de catre organizatiile neguvernamentale acreditate sa furnizeze servicii sociale pentru persoanele cu handicap;
    i) evalueaza, monitorizeaza si controleaza proiectele derulate de organizatiile neguvernamentale la nivel de judet/sector, cu finantare proprie sau cu finantare din fondurile Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap; intocmesc raportul de constatare si il inainteaza inspectorului-sef de regiune;
    j) verifica si controleaza activitatea unitatilor si a atelierelor protejate din judet/sector, autorizate si/sau infiintate de catre Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap; solicita rapoarte trimestriale, anuale sau ori de cate ori este nevoie, cu privire la respectarea dispozitiilor legale referitoare la functionarea acestora; sesizeaza inspectorului-sef de regiune neregulile semnalate;
    k) participa impreuna cu organizatii neguvernamentale, autoritati publice locale/judetene si/sau regionale la dezvoltarea si implementarea proiectelor in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap;
    l) sunt membri in comisia de internare constituita la nivelul fiecarei institutii de protectie speciala din judet/sector si asigura respectarea dispozitiilor legale privind conditiile de internare;
    m) controleaza modul de respectare a drepturilor persoanelor cu handicap incadrate in munca, precum si adaptarea locului de munca la nevoile persoanelor cu handicap; sesizeaza autoritatile competente cu privire la neregulile constatate.
    (2) Inspectorul de judet/sector indeplineste si alte atributii stabilite de conducerea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap si a inspectiei.
    Art. 15
    (1) Inspectorii judeteni si ai sectoarelor municipiului Bucuresti isi desfasoara activitatea in judetele si sectoarele pentru care au fost numiti.
    (2) Inspectiile realizeaza cel putin o intalnire pe luna cu inspectorii judeteni si ai sectoarelor municipiului Bucuresti, in vederea analizarii activitatii acestora si a problemelor constatate in teritoriu.
    (3) Intalnirile cu inspectorii judeteni se pot organiza la sediul inspectiei sau in oricare dintre judetele arondate.
    (4) Pentru participarea la actiunile prevazute la alin. (2) si (3), inspectorii judeteni beneficiaza de diurna prevazuta de lege pentru functionarii publici si de decontarea cheltuielilor de transport cu mijloacele de transport in comun ori cu mijlocul propriu de transport.

    CAP. 5
    Salarizarea si alte drepturi ale personalului inspectiilor regionale

    Art. 16
    (1) Salarizarea personalului inspectiilor care are calitatea de functionar public se face potrivit dispozitiilor legale in vigoare privind reglementarea drepturilor de natura salariala ale functionarilor publici.
    (2) Personalul inspectiilor care are calitatea de functionar public beneficiaza si de celelalte drepturi prevazute de Legea nr. 188/1999, republicata.
    Art. 17
    (1) Salarizarea personalului contractual al inspectiilor se face potrivit dispozitiilor legale in vigoare privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar.
    (2) Personalul contractual al inspectiilor beneficiaza si de celelalte drepturi prevazute de Legea nr. 53/2003, cu modificarile ulterioare.

    CAP. 6
    Patrimoniul si dotarea inspectiilor regionale

    Art. 18
    (1) Inspectiile dispun de un patrimoniu propriu.
    (2) Patrimoniul inspectiilor este constituit din bunurile mobile si imobile prevazute in art. 11 alin. (3) si art. 14 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 14/2003, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 239/2003, cu modificarile ulterioare.
    (3) Bunurile imobile - terenuri si cladiri - in care functioneaza inspectiile fac parte din patrimoniul public al statului si se supun normelor stabilite prin Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, cu modificarile ulterioare.
    Art. 19
    (1) Inspectiile au in patrimoniu si alte bunuri de inventar si dotari necesare pentru desfasurarea activitatii la nivelul inspectiei si al inspectorilor judeteni.
    (2) Bunurile si dotarile prevazute la alin. (1) fac parte din domeniul public al statului.
    Art. 20
    Potrivit art. 16 din Ordonanta Guvernului nr. 14/2003, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 239/2003, cu modificarile ulterioare, inspectiile au in dotare cate un autoturism pentru transport de persoane si cota de carburanti stabilita potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
    Art. 21
    (1) Pentru desfasurarea activitatii in teritoriu, inspectorii judeteni dispun de un spatiu pentru birou pus la dispozitie de catre prefectura judetului.
    (2) Fac exceptie de la dispozitiile alin. (1) inspectorii sectoarelor municipiului Bucuresti si din judetul Ilfov care isi desfasoara activitatea la sediul Inspectiei Regionale Bucuresti, precum si inspectorii judeteni care isi desfasoara activitatea la sediile inspectiilor regionale.
    (3) Birourile inspectorilor judeteni vor fi dotate cu birotica si logistica necesare (masa de lucru, dulap pentru documente, telefon, calculator etc.), prin grija Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap.
    (4) Inspectorii judeteni au dreptul la diurna si la decontarea cheltuielilor de transport pentru deplasarile pe care le fac in judet, in vederea exercitarii atributiilor de inspectie si control prevazute de prezentul regulament si de fisa postului.

    CAP. 7
    Scopul si obiectivele activitatii de control

    Art. 22
    Activitatea de control exercitata de personalul inspectiilor este orientata preponderent spre urmatoarele obiective:
    a) verificarea modului in care institutiile controlate isi indeplinesc obligatiile stabilite prin reglementarile legale in vigoare privind activitatea de protectie speciala a persoanelor cu handicap;
    b) stabilirea conformitatii operatiilor si activitatilor desfasurate de institutiile si autoritatile publice cu atributii si responsabilitati in domeniu; constatarea abaterilor si dispunerea aplicarii masurilor pentru remedierea acestora;
    c) identificarea situatiilor si a starilor de fapt generatoare de disfunctii in activitatea de protectie speciala a persoanelor cu handicap;
    d) evaluarea si monitorizarea petitiilor care evidentiaza incalcari ale reglementarilor legale in vigoare;
    e) monitorizarea modului de punere in aplicare a masurilor dispuse pentru remedierea deficientelor constatate.

    CAP. 8
    Tipurile si limitele activitatii de control

    Art. 23
    (1) In realizarea atributiilor stabilite prin prezentul regulament, personalul din cadrul inspectiilor exercita controale cu caracter operativ, inopinat si tematic.
    (2) Controlul operativ consta in verificarea, limitata in timp si sub raportul sferei de cuprindere, a institutiei controlate, in vederea stabilirii existentei sau a inexistentei unor incalcari ale reglementarilor legale in domeniu.
    (3) Controlul operativ se dispune, de regula, de catre inspectorii-sefi ai inspectiilor inspectorilor de judet/sector si se executa in baza ordinului de serviciu sau a legitimatiei care atesta functia in cadrul inspectiei.
    (4) Controlul inopinat consta in verificarea punctuala a situatiei determinate de incalcarea de catre persoana fizica sau juridica controlata a reglementarilor legale care lezeaza interesul legitim al persoanei cu handicap neinstitutionalizate sau institutionalizate.
    (5) Controlul inopinat se efectueaza ca urmare a unei reclamatii, plangeri ori sesizari provenite de la institutia sau persoana fizica ori juridica lezata.
    (6) Controlul tematic este controlul programat, cu obiective expres si precis stabilite si cu o durata predeterminata, menit sa asigure verificarea conformitatii activitatii institutiei controlate cu normele legale aplicabile in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap.
    (7) Controlul se efectueaza, in baza unui program de activitate, de catre persoane cu specializari diferite, pentru acoperirea intregii problematici supuse activitatii de control.

    CAP. 9
    Dispozitii finale

    Art. 24
    Inspectiile vor intocmi si vor aproba regulamentele de ordine interioara care vor fi avizate de presedinte.
    Art. 25
    Inspectiile vor organiza: activitatea privind liberul acces la informatiile de interes public potrivit Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public; activitatea cu publicul, precum si activitatea de solutionare a petitiilor in conformitate cu Ordonanta Guvernului nr. 27/2002, aprobata si modificata prin Legea nr. 233/2002.
    Art. 26
    Prevederile prezentului regulament se completeaza cu orice alte dispozitii legale care privesc organizarea, functionarea si atributiile Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap si ale inspectiilor.
    Art. 27
    Prezentul regulament va fi adus la cunostinta tuturor salariatilor inspectiilor, pe baza de semnatura.
    Art. 28
    In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului regulament se vor elabora norme metodologice pentru aplicarea art. 6 alin. (1) lit. b), c), d), e), h), m) si p).



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 175/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 175 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu