Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1843 din 6 noiembrie 2008

privind unele masuri pentru aplicarea Monografiei contabile privind efectuarea cheltuielilor pentru finantarea sanatatii din contributiile colectate potrivit Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 896 din 30 decembrie 2008



Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale buget şi credite externe nr. E.N. 11.609/2008,

în temeiul art. 363 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, al Ordinului ministrului sănătăţii publice şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 577/909/2006 privind aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor titlului XI „Finanţarea unor cheltuieli de sănătate" din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, al Instrucţiunilor ministrului sănătăţii publice şi ale ministrului economiei şi finanţelor nr. 1/22.322/2006 cu privire la procedura de efectuare a cheltuielilor pentru finanţarea sănătăţii din contribuţiile colectate potrivit art. 363 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, precum şi al Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul sănătăţii publice emite următorul ordin:

Art. 1. - (1) Se aprobă Monografia contabilă privind efectuarea cheltuielilor pentru finanţarea sănătăţii din contribuţiile colectate potrivit Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

(2) Monografia se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2009.

Art. 2. - Prevederile cuprinse în anexa la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 1.276/2006 pentru aprobarea monografiei contabile privind efectuarea cheltuielilor pentru finanţarea sănătăţii din contribuţiile colectate potrivit Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 903 din 7 noiembrie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică până la data de 31 decembrie 2008.

Art. 3. - (1) In perioada noiembrie-decembrie 2008, autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti au obligaţia de a efectua împreună cu direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi cu Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, punctaje privind concordanţa datelor privind drepturile constatate pe categorii de venituri şi a veniturilor virate, respectiv încasate, pe perioada septembrie-decembrie 2006, ianuarie-decembrie 2007, ianuarie-septembrie 2008.

(2) Eventualele diferenţe rezultate din punctaje vor fi cuprinse în situaţia financiară a anului 2008.

Art. 4. - Direcţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii Publice, autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti şi unităţile sanitare vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătăţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

ANEXA

MONOGRAFIE   CONTABILĂ

privind efectuarea cheltuielilor pentru finanţarea sănătăţii din contribuţiile colectate potrivit Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii

A. La nivelul autorităţilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti

1. Inregistrarea în contabilitate a drepturilor constatate pe baza situaţiilor centralizate transmise lunar de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili:

461

„Debitori" [461.1 (03,13,02.12,05) direcţiile generale ale finanţelor publice şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili:

=

4481

„Alte datorii faţă de buget"

Cont 4481.1 Ministerul Sănătăţii Publice

2. Inregistrarea în contabilitate a sumelor transferate de unităţile Trezoreriei Statului cu ordin de plată în conturile de disponibil 50.03.20 „Disponibil din venituri proprii ale ministerelor şi instituţiilor de subordonare centrală pentru finanţarea unor cheltuieli de sănătate conform Legii nr. 95/2006" deschis la nivelul autorităţilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti:

562.02

„Disponibil din veniturile proprii ale ministerelor şi instituţiilor de subordonare centrală pentru finanţarea unor cheltuieli de sănătate conform Legii nr. 95/2006"

=

461

„Debitori" [461.1 (03,13,02.12,05) direcţiile generale ale finanţelor publice şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili]

3. Inregistrarea în contabilitate a sumelor virate de autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti Ministerului Sănătăţii Publice:

4481

„Alte datorii faţă de buget"

Cont  4481.1

Ministerul Sănătăţii Publice

=

562.02

„Disponibil din veniturile proprii ale ministerelor şi

instituţiilor de subordonare centrală pentru finanţarea unor cheltuieli de sănătate conform Legii nr. 95/2006"

4. Inregistrarea în contabilitate a sumelor încasate de către autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti redistribuite de Ministerul Sănătăţii Publice:

562.02

„Disponibil din veniturile proprii ale ministerelor şi instituţiilor de subordonare centrală pentru finanţarea unor cheltuieli de sănătate conform Legii nr. 95/2006"

=

481

„Decontări între instituţia superioară şi instituţiile subordonate"

Cont 4811 „Decontări privind operaţiunile

financiare"

5. Inregistrarea în contabilitate a plăţilor efectuate din sumele redistribuite de Ministerul Sănătăţii Publice conform prevederilor bugetare aprobate:

%

401

„Furnizori"

404

„Furnizori de active fixe"

671

„Transferuri curente între unităţi ale administraţieipublice"

etc.

=

562.02

„Disponibil din veniturile proprii ale ministerelor şi instituţiilor de subordonare centrală pentru finanţarea unor cheltuieli de sănătate conform Legii nr. 95/2006"

6. Inregistrarea în contabilitate a cheltuielilor efectuate din sumele redistribuite:

6xx

Clasa 6 „Conturi de cheltuieli"

=

3xx, 28 etc.

Grupa 30 „Stocuri de materii şi materiale" „Amortizări privind activele fixe"

7. La finele lunii, închiderea conturilor de cheltuieli efectuate:

481

„Decontări între instituţia superioară şi instituţiile subordonate"

Cont 4811

„Decontări privind operaţiunile financiare"

=

6xx

Clasa 6 „Conturi de cheltuieli"

8. Inregistrarea în contabilitate a sumelor restituite, neutilizate de unităţile sanitare la finele anului:

562.02

„Disponibil din veniturile proprii ale ministerelor şi instituţiilor de subordonare centrală pentru finanţarea unor cheltuieli de sănătate conform Legii nr. 95/2006"

=

671

„Transferuri curente între unităţi ale administraţiei publice"

 NOTĂ: Operaţiunea poate fi înregistrată 671 = 562.02 (în roşu).

9. Inregistrarea în contabilitate a sumelor virate Ministerului Sănătăţii Publice, neutilizate la finele anului:

481

„Decontări între instituţia superioară şi instituţiile subordonate" (Analitic 4811 „Decontări privind operaţiunile financiare")

=

562.02

„Disponibil din veniturile proprii ale ministerelor şi instituţiilor de subordonare centrală pentru finanţarea unor cheltuieli de sănătate conform Legii nr. 95/2006"

 NOTĂ: Operaţiunea poate fi înregistrată 562.02 = 481 (în roşu).

10. Evidenţierea dobânzii de încasat:

5187

„Dobânzi"

=

4481

„Alte datorii faţă de buget"

4481.1 analitic Ministerul Sănătăţii Publice

11. Inregistrarea dobânzii încasate:

562.02

„Disponibil din venituri proprii ale ministerelor şi instituţiilor de subordonare centrală pentru finanţarea unor cheltuieli de sănătate conform Legii nr. 95/2006"

=

5187

„Dobânzi"

12. Virarea dobânzii la Ministerul Sănătăţii Publice:

4481

„Alte datorii faţă de buget"

4481.1 analitic Ministerul Sănătăţii Publice

=

562.02

„Disponibil din veniturile proprii ale ministerelor şi instituţiilor de subordonare centrală pentru finanţarea unor cheltuieli de sănătate conform Legii nr. 95/2006"

 NOTĂ: Autorităţile de sănătate publică raportează lunar Ministerului Sănătăţii Publice - Direcţia generală buget şi credite externe, până în data de 15 a lunii următoare celei expirate, datele cuprinse în anexele 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezenta monografie contabilă.

B. La nivelul unităţilor sanitare

1. Inregistrarea în contabilitate a sumelor primite de la autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti şi Ministerul Sănătăţii Publice:

560

„Disponibil al instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii"

=

7722

„Subvenţii de la alte bugete"

2. Inregistrarea în contabilitate a plăţilor efectuate de unităţile sanitare din sumele transferate:

%

401

„Furnizori"

404

„Furnizori de active fixe"

=

560

„Disponibil al instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii"

3. Inregistrarea în contabilitate a sumelor neutilizate la finele anului, restituite autorităţilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti şi Ministerului Sănătăţii Publice:

7722

„Subvenţii de la alte bugete"

=

560

„Disponibil al instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii"

 NOTĂ: Operaţiunea poate fi înregistrată 560 = 7722 (în roşu).

C. La nivelul Ministerului Sănătăţii Publice

1. Inregistrarea în contabilitate a sumelor încasate de la autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti conform Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare:

562.02

„Disponibil din veniturile proprii ale ministerelor şi instituţiilor de subordonare centrală pentru finanţarea unor cheltuieli de sănătate conform Legii nr. 95/2006"

=

%

735

„Impozite şi taxe pe bunuri şi servicii"

766

„Venituri din dobânzi"

2. Inregistrarea în contabilitate a sumelor redistribuite autorităţilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti:

481

„Decontări între instituţia superioară şi instituţiile subordonate"

Cont 4811 „Decontări privind operaţiunile financiare"

=

562.02

„Disponibil din veniturile proprii ale ministerelor şi instituţiilor de subordonare centrală

pentru finanţarea unor cheltuieli de sănătate conform Legii nr. 95/2006"

3. Inregistrarea în contabilitate a cheltuielilor efectuate conform bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat:

%

401

„Furnizori"

404

„Furnizori de active fixe"

671

„Transferuri curente între unităţi ale administraţiei publice" etc.

=

562

„Disponibil din veniturile proprii ale ministerelor şi instituţiilor de subordonare centrală pentru finanţarea unor cheltuieli de sănătate conform Legii nr. 95/2006"

4. Lunar, preluarea cheltuielilor din venituri proprii (accize) efectuate de autorităţile de sănătatepublică pe baza „Situaţiei cheltuielilor efectuate din accize în perioada...............", a cărei machetă este prezentată în anexa nr. 2:

6xx Clasa 6

„Conturi de cheltuieli"

=

481

„Decontări între instituţia superioară şi instituţiile subordonate"

Cont 4811 „Decontări privind operaţiunile financiare"

5. Inregistrarea în contabilitate a sumelor neutilizate la finele anului, restituite de către autorităţile de sănătate publică judeţene si a municipiului Bucureşti:

562.02

„Disponibil din veniturile proprii ale ministerelor şi instituţiilor de subordonare centrală pentru finanţarea unor cheltuieli de sănătate conform Legii nr. 95/2006"

=

481

„Decontări între instituţia superioară şi instituţiile

subordonate" (Analitic 4811 „Decontări privind operaţiunile financiare")

 NOTĂ: Operaţiunea poate fi înregistrată 481 = 562 (în roşu).

6. Inregistrarea în contabilitate a sumelor neutilizate la finele anului, restituite de unităţile sanitare direct subordonate Ministerului Sănătăţii Publice:

562

„Disponibil din veniturile proprii ale ministerelor şi instituţiilor de subordonare centrală pentru finanţarea unor cheltuieli de sănătate conform Legii nr. 95/2006"

=

671

„Transferuri curente între unităţi ale administraţiei publice"

 NOTĂ: Operaţiunea poate fi înregistrată 671 = 562.02 (în roşu).

ANEXA Nr. 1 la monografia contabilă

MINISTERUL SĂNĂTĂŢII PUBLICE

ASP.............................

1. Situaţia sumelor încasate şi virate pe luna

............................................................................

Nr. crt.

ASP

Conturi colectoare ale trezoreriei

Denumire cont

Nr. OP de virare a

sumelor din contul trezoreriei în contul ASP

DATA OP

Suma încasată de la trezorerie

Nr. OP de

virare a

sumelor din

contul ASP în

contul MSP

DATA OP

Suma

virată în

contul MSP

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1.

51.14.10.03

Disponibil din accize încasate din vânzarea produselor din tutun

2.

51.14.10.13

Disponibil din accize încasate din importul de produse din tutun

3.

51.14.10.02

Disponibil din accize încasate din    vânzarea    de alcool, distilate şi băuturi alcoolice

4.

51.14.10.12

Disponibil din accize încasate din importul de alcool, distilate şi băuturi alcoolice

5.

51.16.10.05

Disponibil   din   taxa   asupra unor activităţi dăunătoare sănătăţii şi din publicitatea lor

2. Situaţia sumelor încasate de la Ministerul Sănătăţii Publice din transferuri şi virate unităţilor subordonate în luna

.................................................

Nr. crt.

ASP

Nr. OP de virare a sumelor din contul MSP în contul ASP

DATA OP

Suma încasată de la trezorerie

Nr. OP de virare a sumelor din contul ASP în contul unităţii subordonate

DATA OP

Suma virată în contul unităţii subordonate

0

A

1

2

3

4

5

6

Director executiv,

............................................................................

Director executiv adjunct financiar-contabil,

............................................................................

ANEXA Nr. 2 la monografia contabilă

MINISTERUL SĂNĂTĂŢII PUBLICE

AUTORITATEA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ............................

Unitatea sanitară (direct subordonată Ministerului Sănătăţii Publice)

MACHETA DE RAPORTARE

privind situaţia cheltuielilor efectuate din accize în luna

............................................................................

Denumirea indicatorului

Simbol cont

Clasificaţia bugetară

- cap./subcap./titlu/art./alin. -

Suma

(lei)

I. CHELTUIELI

(grupa 60+61+62+67+68)

6

66.10

CHELTUIELI PRIVIND STOCURILE (cont 602+603)

60

Cheltuieli cu materialele consumabile

602

20.01.01

20.01.02

20.01.05

20.01.06

20.01.09

20.01.30

20.03.01

20.03.02

20.04.01

20.04.02

20.04.03

20.04.04

20.09

Cheltuieli privind materialele de natura obiectelor de inventar

603

20.05.01

20.05.03

20.05.30

20.11

CHELTUIELI CU LUCRĂRILE SI SERVICIILE EXECUTATE DE TERŢI (610+611+612+613+614)

61

Cheltuieli privind energia şi apa

610

20.01.03

20.01.04

Cheltuieli cu întreţinerea şi reparaţiile

611

20.02

Cheltuieli cu chiriile

612

20.30.04

Cheltuieli cu deplasări, detaşări, transferări

614

20.06.01

CHELTUIELI CU ALTE SERVICII EXECUTATE DE TERŢI (622+623+624+626+628+629)

62

Cheltuieli privind comisioanele şi onorariile

622

20.12

Cheltuieli cu transportul de bunuri şi personal

624

20.01.07

Cheltuieli poştale şi taxe de telecomunicaţii

626

20.01.08

Alte cheltuieli cu serviciile executate de terţi

628

20.01.30

Denumirea indicatorului

Simbol cont

Clasificaţia bugetară

- cap./subcap./titlu/art./alin. -

Suma

(lei)

Alte cheltuieli autorizate prin dispoziţii legale

629

20.13

20.14

20.30.30

ALTE CHELTUIELI FINANŢATE DIN BUGET (670+671+672)

67

Transferuri curente între unităţi ale administraţiei publice

671

51.01.01

51.01.03

51.01.11

51.01.25

51.01.35

Transferuri de capital

672

51.02.08

51.02.11

51.02.12

CHELTUIELI  CU AMORTIZĂRILE,  PROVIZIOANELE SI AJUSTĂRILE PENTRU DEPRECIERE SAU PIERDERILE DE VALOARE

68

Cheltuieli operaţionale privind amortizările, provizioanele şi ajustările pentru depreciere

681

71.01.02

71.01.03

Cheltuieli cu activele fixe neamortizabile

682

71.01.01

71.01.30

71.03

Conducătorul instituţiei,

............................................................................

Conducătorul compartimentului financiar-contabil,

............................................................................

 NOTĂ:

- Conturile de cheltuieli prevăzute în anexă nu sunt limitative. Se pot utiliza şi alte conturi de cheltuieli care exprimă utilizarea finală a resurselor, în funcţie de natura cheltuielii respective.

-Autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti vor raporta pentru activitatea proprie şi totodată vor centraliza datele din machetă pentru unităţile sanitare subordonate. Autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi unităţile sanitare direct subordonate Ministerului Sănătăţii Publice vor transmite lunar Direcţiei generale buget şi credite externe, până în data de 15 a fiecărei luni pentru luna precedentă, macheta completată cu datele corespunzătoare.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1843/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1843 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1843/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu