ORDIN
Nr. 510/190 din 5 iulie 2002
pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea si derularea
contractelor de achizitii publice pentru medicamente si/sau materiale sanitare
specifice, necesare realizarii programelor, respectiv subprogramelor de
sanatate
ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI - Nr. 510 din 5
iulie 2002
CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE - Nr. 190 din 3 iulie
2002
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 546 din 25 iulie 2002
Ministrul sanatatii si familiei si presedintele Casei Nationale de
Asigurari de Sanatate,
in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile
si completarile ulterioare, ale Legii nr. 100/1998 privind asistenta de
sanatate publica, ale Legii bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale
Legii asigurarilor sociale de sanatate nr. 145/1997, cu modificarile si
completarile ulterioare, ale Hotararii Guvernului nr. 41/2002 privind derularea
programelor finantate din bugetul Ministerului Sanatatii si Familiei si din
bugetul Fondului de asigurari sociale de sanatate, in anul 2002, precum si ale
Statutului Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, aprobat prin Ordinul
presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 37/2001, publicat in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 154 din 29 martie 2001, cu
modificarile si completarile ulterioare,
vazand Referatul de aprobare nr. D.B./8.175 din 5 iulie 2002 si al
presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 1.590 din 2 iulie
2002,
emit urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele metodologice privind incheierea si derularea contractelor
de achizitii publice pentru medicamente si/sau materiale sanitare specifice,
necesare realizarii programelor, respectiv subprogramelor de sanatate,
prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Directiile de specialitate ale Casei Nationale de Asigurari de Sanatate,
casele de asigurari de sanatate judetene si a municipiului Bucuresti, Casa de
Asigurari de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si
Autoritatii Judecatoresti si Casa de Asigurari de Sanatate a Ministerului Lucrarilor
Publice, Transporturilor si Locuintei, precum si unitatile sanitare prin care
se deruleaza aceste programe vor aduce la indeplinire prevederile prezentului
ordin.
Art. 3
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul sanatatii si familiei,
Daniela Bartos
Presedintele
Casei Nationale de Asigurari de Sanatate,
prof. univ. dr. Eugeniu Turlea
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
privind incheierea si derularea contractelor de achizitii publice pentru
medicamente si/sau materiale sanitare specifice, necesare realizarii
programelor, respectiv subprogramelor de sanatate
1. Dispozitii generale
1.1. Potrivit prevederilor art. 16 din Legea asigurarilor sociale de
sanatate nr. 145/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si
ale art. 10 din Hotararea Guvernului nr. 41/2002 privind derularea programelor
finantate din bugetul Ministerului Sanatatii si Familiei si din bugetul
Fondului de asigurari sociale de sanatate, in anul 2002, incepand cu anul 2002
achizitia medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice, care se acorda
in spitale si ambulatoriu in vederea derularii programelor, respectiv
subprogramelor de sanatate, se efectueaza prin licitatie la nivel national, in
conditiile legii.
1.2. Prin Ordinul ministrului sanatatii si familiei si al presedintelui
Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 573/457/2001, publicat in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 566 din 11 septembrie 2001,
modificat si completat prin Ordinul ministrului sanatatii si familiei si al
presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 654/519/2001,
publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 675 din 25 octombrie
2001, s-au aprobat programele, respectiv subprogramele de sanatate, pentru care
achizitia de medicamente si/sau materiale sanitare specifice care se acorda in
spital si ambulatoriu se efectueaza prin licitatie la nivel national.
1.3. In baza prevederilor legale mentionate mai sus Ministerul Sanatatii si
Familiei a organizat in anul 2002 licitatii pentru achizitia de medicamente
si/sau materiale sanitare specifice la urmatoarele programe, respectiv
subprograme de sanatate: "Supravegherea si controlul tuberculozei",
"Supravegherea si controlul infectiei HIV/SIDA", "Preventia si
controlul in patologia oncologica" si "Preventia in patologia
nefrologica si dializa".
1.4. In conformitate cu prevederile art. 16 alin. (5) din Legea nr.
145/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, Casa Nationala de
Asigurari de Sanatate este autorizata ca in decurs de 60 de zile de la
finalizarea licitatiei sa incheie si sa deruleze contracte de achizitii publice
pentru medicamente si/sau materiale sanitare specifice care urmeaza sa fie
distribuite spitalelor in cadrul programelor, respectiv subprogramelor de
sanatate, finantate din Fondul de asigurari sociale de sanatate.
1.5. Pana la organizarea licitatiei la nivel national sumele aferente
fiecaruia dintre programele, respectiv subprogramele, mentionate la pct. 1.3 au
fost cuprinse in contractele incheiate intre casele de asigurari de sanatate
judetene si a Municipiului Bucuresti, Casa de Asigurari de Sanatate a Apararii,
Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si Casa de
Asigurari de Sanatate a Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si
Locuintei (denumite in continuare case de asigurari de sanatate) si spitalele
prin care se derulau aceste programe, respectiv subprograme de sanatate.
1.6. Incepand cu data de 1 iulie 2002 casele de asigurari de sanatate vor
rezilia contractele sau prevederile din contractele incheiate cu spitalele in
anul 2002, dupa caz, pentru suma ramasa nederulata, pentru urmatoarele
programe, respectiv subprograme: "Supravegherea si controlul infectiei
HIV/SIDA", "Preventia si controlul in patologia oncologica",
pentru care s-a organizat licitatie la nivel national, iar furnizorii au fost
desemnati.
1.7. Casele de asigurari de sanatate sunt imputernicite ca incepand cu
aceeasi data prevazuta la pct. 1.6 sa reprezinte Casa Nationala de Asigurari de
Sanatate in relatia cu spitalele, care au calitatea de beneficiar final pentru
realizarea programelor, respectiv subprogramelor de sanatate:
"Supravegherea si controlul infectiei HIV/SIDA", "Preventia si
controlul in patologia oncologica".
1.8. In cazul programelor, respectiv subprogramelor nominalizate la art. 6
alin. (1) din Ordinul ministrului sanatatii si familiei si al presedintelui
Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 85/65/2002, pentru care achizitia
medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice este prevazuta sa se
efectueze prin licitatie la nivel national, cum sunt: "Preventia si
controlul bolilor transmisibile (vaccinuri)", "Supravegherea si
controlul tuberculozei", "Hematologie si securitate
transfuzionala", "Sanatatea copilului si familiei", "Preventie
in patologia nefrologica si dializa", "Preventia si controlul
hemofiliei si talasemiei (factor VIII)", aprovizionarea se realizeaza pana
la organizarea licitatiei potrivit prevederilor Ordinului ministrului sanatatii
si familiei si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr.
573/457/2001, cu modificarile si completarile ulterioare. Aceleasi prevederi se
aplica si pentru procurarea unor medicamente din programul, respectiv
subprogramul "Supravegherea si controlul infectiei HIV/SIDA", pentru
care Ministerul Sanatatii si Familiei organizeaza o noua licitatie la nivel
national. In acest caz contractele incheiate intre casele de asigurari de
sanatate si spitale pentru anul 2002 raman valabile si se deruleaza in
continuare, in conditiile legii.
1.9. Achizitia unor medicamente si/sau materiale sanitare specifice care se
acorda in spital si ambulatoriu, necesare derularii programelor, respectiv
subprogramelor de sanatate nenominalizate la art. 6 alin. (1) din Ordinul
ministrului sanatatii si familiei si al presedintelui Casei Nationale de
Asigurari de Sanatate nr. 85/65/2002, se efectueaza de fiecare autoritate
contractanta, cu respectarea prevederilor legale referitoare la achizitiile
publice.
De asemenea si in acest caz contractele incheiate intre casele de asigurari
de sanatate si spitale pentru anul 2002 raman valabile si se deruleaza in
continuare.
2. Incheierea contractelor de furnizare de medicamente si/sau materiale
sanitare specifice
2.1. In urma procedurilor legale de achizitii publice Casa Nationala de
Asigurari de Sanatate, in calitate de achizitor, incheie direct cu furnizorii
desemnati castigatori contracte de furnizare de medicamente si/sau materiale
sanitare specifice.
2.2. Contractele mentionate la pct. 2.1 sunt valabile pana la data de 31
decembrie 2002 si pot fi prelungite cu acordul partilor prin acte aditionale
pana la organizarea unor noi achizitii publice in anul 2003, in conditiile
legii.
2.3. Contractele incheiate intre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate,
in calitate de achizitor, si furnizori au ca obiect furnizarea la unitatile
beneficiare (spitale) a medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice
acordate in cadrul programelor, respectiv subprogramelor de sanatate, pentru
care s-a efectuat licitatie la nivel national. Medicamentele si/sau materialele
sanitare specifice sunt destinate consumului in spital si ambulatoriu.
Medicamentele ce se acorda in ambulatoriu in cadrul programelor si, respectiv,
subprogramelor de sanatate se asigura prin farmaciile apartinand spitalelor
prin care aceste programe se deruleaza.
2.4. Medicamentele si/sau materialele sanitare specifice sunt cuprinse in
propunerea tehnica anexata la contractul de furnizare, iar livrarea acestora se
efectueaza la termenele si in conformitate cu clauzele referitoare la
obligatiile partilor asumate prin contractele de furnizare incheiate. In cazul
programului, respectiv subprogramului "Supravegherea si controlul
infectiei HIV/SIDA", livrarea medicamentelor ce fac obiectul contractului
de furnizare se realizeaza in baza comenzilor lunare primite de Casa Nationala
de Asigurari de Sanatate de la centrele regionale SIDA in ultimele 5 zile ale
lunii in curs pentru luna urmatoare. Aceste comenzi se stabilesc pe fiecare
spital si cuprind numai medicamentele care au fost achizitionate prin licitatie
la nivel national.
2.5. In calitate de achizitor Casa Nationala de Asigurari de Sanatate va
plati furnizorului valoarea convenita pentru indeplinirea contractelor de
furnizare. Modificarea pretului medicamentelor si/sau materialelor sanitare
specifice se accepta numai in conditiile in care acestea sunt conforme cu
prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2001, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 115 din 7 martie 2001.
2.6. Contractele de furnizare au ca documente anexate:
a) propunerea tehnica;
b) propunerea financiara;
c) graficul de livrare;
d) scrisoarea de livrare lunara;
e) adresa de informare;
f) procesul-verbal de receptie.
2.7. Beneficiarul final al contractului de furnizare incheiat intre
achizitor (Casa Nationala de Asigurari de Sanatate) si furnizor este spitalul.
3. Derularea contractelor de furnizare de medicamente si/sau materiale
sanitare specifice
Obligatiile partilor:
A. Obligatiile furnizorului
3.1. Furnizorul este obligat sa livreze medicamentele si/sau materialele
sanitare specifice, care fac obiectul contractului de furnizare, lunar, la
standardele, in cantitatile, la pretul si la termenele stabilite.
Medicamentele si/sau materialele sanitare specifice livrate in baza
contractului de furnizare vor respecta standardele prezentate de furnizor in
propunerea tehnica, preturile cuprinse in propunerea financiara, precum si
cantitatile si termenele de livrare cuprinse in graficul de livrare. In cazul
programului, respectiv subprogramului "Supravegherea si controlul
infectiei HIV/SIDA", furnizorul este obligat sa livreze medicamente care
fac obiectul contractului de furnizare in baza comenzilor lunare transmise de
Casa Nationala de Asigurari de Sanatate de la centrele regionale SIDA.
3.2. Furnizorul este obligat sa livreze medicamente si/sau materiale
sanitare specifice la sediul/adresa spitalelor beneficiare.
3.3. Furnizorul este obligat sa respecte intregul proces de livrare cu
toate etapele sale prevazute in Ordinul ministrului sanatatii si familiei nr.
863/2001 pentru aprobarea Regulilor de buna practica de distributie angro a
produselor medicamentoase, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 46 din 23 ianuarie 2002.
3.4. La livrarea medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice
furnizorul este obligat sa comunice in scris, printr-o adresa de informare,
achizitorului datele de expediere, numarul contractului, descrierea produselor,
cantitatea, locul de incarcare si cel de descarcare. Adresa de informare se
intocmeste conform modelului prezentat in anexa nr. 1.
3.5. Furnizorul este obligat sa ambaleze produsele livrate pentru ca
acestea sa reziste la manipularea din timpul transportului, tranzitului si al
expunerii la temperaturi extreme, soare, precipitatii etc., in asa fel incat
acestea sa ajunga in buna stare la beneficiarul final.
3.6. Furnizorul are responsabilitatea de a asigura produsele furnizate
impotriva pierderilor sau deteriorarii neprevazute pe timpul transportului pana
in momentul in care acestea sunt receptionate. Dupa incheierea
procesului-verbal de receptie responsabilitatea furnizorului privind asigurarea
produselor inceteaza.
3.7. Furnizorul are obligatia de a suporta contravaloarea transportului
produselor livrate pana la destinatia finala.
3.8. Furnizorul are obligatia de a asigura transportul medicamentelor
si/sau materialelor sanitare specifice de la un spital la altul in situatia in
care achizitorul dispune masuri de redistribuire. Acest serviciu se efectueaza
fara a majora valoarea contractului de furnizare.
3.9. Furnizorul este obligat sa remita urmatoarele documente care insotesc
medicamentele si/sau materialele sanitare specifice livrate:
a) factura fiscala;
b) avizul de expeditie;
c) certificatul de calitate/certificatul de valabilitate (garantie).
Furnizorul are obligatia de a nominaliza la rubrica "Cumparator"
din factura fiscala, pe langa Casa Nationala de Asigurari de Sanatate in
calitate de achizitor, si spitalul in calitate de beneficiar final.
Factura fiscala in original este transmisa achizitorului (Casa Nationala de
Asigurari de Sanatate) impreuna cu datele specificate la pct. 3.4.
Furnizorul remite spitalului o data cu medicamentele si/sau materialele
sanitare specifice livrate documentele prevazute la lit. b) si c), precum si o
copie de pe factura fiscala. Scadenta facturii este de 30 de zile de la data
efectuarii livrarii.
3.10. Furnizorul are obligatia sa participe direct sau printr-un delegat la
receptia cantitativa si calitativa a medicamentelor si/sau materialelor
sanitare specifice.
3.11. Receptia se efectueaza la sediul/adresa spitalului.
Fiecare lot de medicamente si/sau materiale sanitare specifice livrate va
fi insotit de certificatul de calitate obtinut de furnizor de la producator.
Furnizorul este obligat sa inlocuiasca, in termen de 48 de ore,
medicamentele si/sau materialele sanitare specifice care nu corespund
specificatiilor tehnice, fara costuri suplimentare pentru achizitor.
3.12. Daca in momentul receptiei medicamentelor termenul de valabilitate
ramas este mai mic de 12 luni, achizitorul poate respinge medicamentele a caror
perioada de valabilitate ramasa este mai mica de 80% din perioada totala de
valabilitate.
Furnizorul este obligat sa inlocuiasca integral medicamentele livrate daca
aceasta solicitare s-a facut inainte de depasirea a 80% din perioada totala de
valabilitate. Medicamentele care sunt furnizate in Romania exclusiv prin intermediul
contractelor de furnizare vor beneficia de prevederile alineatului anterior
daca solicitarea s-a facut inainte de depasirea a 50% din perioada totala de
valabilitate.
3.13. Furnizorul are obligatia de a avea in depozitele sale o cantitate cel
putin egala cu cantitatea de medicamente si/sau materiale sanitare specifice
care trebuie livrate intr-o perioada de doua luni.
B. Obligatiile Casei Nationale de Asigurari de Sanatate in calitate de
achizitor
3.14. Achizitorul este obligat sa plateasca pretul convenit pentru
indeplinirea contractului de furnizare de medicamente si/sau materiale sanitare
specifice.
3.15. Achizitorul este obligat sa indice furnizorului spitalele beneficiare
de medicamente si/sau materiale sanitare specifice.
3.16. Achizitorul are obligatia sa transmita furnizorului in ultimele 3
zile ale lunii in curs pentru luna urmatoare solicitarea de livrare lunara a
medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice, conform modelului
prezentat in anexa nr. 2.
In cazul programului, respectiv subprogramului "Supravegherea si
controlul infectiei HIV/SIDA", achizitorul este obligat sa transmita
furnizorului in ultimele 3 zile ale lunii in curs pentru luna urmatoare comanda
pentru medicamente, intocmita pe baza solicitarilor centrelor regionale SIDA,
pentru fiecare spital beneficiar.
3.17. In cazul in care achizitorul doreste schimbarea destinatiei precizate
in graficul de livrare sau a decis redistribuirea intre spitale a unor
cantitati de medicamente si/sau materiale sanitare specifice, acesta este
obligat sa anunte in scris furnizorul, cu cel putin 15 zile inainte de data
livrarii, despre schimbarea destinatiei si sa obtina confirmarea acestuia.
3.18. Achizitorul este obligat sa notifice in scris furnizorului
identitatea reprezentantilor sai imputerniciti pentru efectuarea receptiei,
testelor sau inspectiilor.
3.19. Daca in momentul receptiei medicamentelor termenul de valabilitate
ramas al acestora este mai mic de 12 luni, achizitorul poate respinge medicamentele
livrate a caror perioada de valabilitate ramasa este mai mica de 80% din
perioada totala de valabilitate.
3.20. Achizitorul are obligatia de a transmite furnizorului orice
notificare in legatura cu cantitatea si calitatea produselor imediat dupa
primirea acesteia de la spital.
3.21. Achizitorul are obligatia de a efectua plata catre furnizori in
maximum 5 zile de la data scadentei facturii transmise in original, care
trebuie sa aiba confirmarea spitalului pentru primirea medicamentelor si/sau
materialelor sanitare specifice si sa fie insotita de documentele emise de
spital, care sa ateste inregistrarea in gestiune a medicamentelor si/sau
materialelor sanitare specifice: nota de intrare-receptie si nota contabila.
3.22. Achizitorul va vira furnizorului cu ordin de plata contravaloarea
facturilor de medicamente si/sau materiale sanitare specifice livrate si
confirmate ca receptionate in contul acestuia deschis la trezoreria statului.
Plata se efectueaza din fondul de redistribuire, conform prevederilor art. 60
alin. (1) din Legea nr. 145/1997, cu modificarile si completarile ulterioare.
C. Obligatiile spitalului in calitate de beneficiar final
3.23. Spitalul este obligat sa primeasca medicamente si/sau materiale
sanitare specifice livrate de furnizor in cantitatile si la termenele stabilite
in contractul incheiat intre furnizor si achizitor, insotite de documentele
prevazute la pct. 3.9. Reprezentantul desemnat de conducerea spitalului va
semna pe exemplarul facturii furnizorului de primirea documentelor de insotire.
In cazul programului, respectiv subprogramului "Supravegherea si
controlul infectiei HIV/SIDA", spitalul este obligat sa transmita in
ultimele 10 zile ale lunii in curs pentru luna urmatoare comanda pentru
medicamente la centrele regionale SIDA.
3.24. Spitalul este obligat sa efectueze pentru fiecare lot de medicamente
si/sau materiale sanitare specifice livrat de furnizor receptia cantitativa si
calitativa si va incheia cu furnizorul si reprezentantul sau imputernicitul
achizitorului procesul-verbal de receptie, care se intocmeste in doua
exemplare, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 3. Un exemplar se
elibereaza furnizorului, iar in baza exemplarului ramas la spital se intocmeste
nota de intrare-receptie.
3.25. Spitalul este obligat sa notifice in scris achizitorului in maximum
24 de ore de la receptie orice neconcordanta referitoare la calitatea sau
cantitatea livrata de furnizor.
3.26. Pe baza datelor prevazute la pct. 3.24 spitalul intocmeste nota de
intrare-receptie (in 3 exemplare) in care se inscriu: felul, cantitatea, pretul
unitar si valoarea totala. Acest document se semneaza de catre persoanele din
comisia de receptie si se vizeaza pentru exactitate si realitate de catre
ordonatorul de credite si directorul financiar-contabil/contabilul-sef al
spitalului. Documentul va purta stampila unitatii.
De asemenea, se intocmeste nota contabila care cuprinde operatiunile de
inregistrare in contabilitate a medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice
intrate in gestiunea spitalului. Nota contabila va fi semnata de directorul
financiar-contabil/contabilul-sef al spitalului.
3.27. Spitalul este obligat ca in termen de maximum 48 de ore de la data
receptiei medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice sa depuna nota
de intrare-receptie si nota contabila, in original, la casa de asigurari de
sanatate, care transmite la randul ei Casei Nationale de Asigurari de Sanatate,
in maximum 3 zile, prin posta, aceste documente.
3.28. Spitalul este obligat sa organizeze lunar o evidenta nominala (sau pe
cod numeric personal) a bolnavilor care beneficiaza de medicamente si/sau
materiale sanitare specifice, prescrise in cadrul programelor, respectiv
subprogramelor de sanatate.
3.29. Spitalul este obligat sa organizeze si sa conduca evidenta
cantitativ-valorica la farmaciile cu circuit inchis.
3.30. Spitalul este obligat sa urmareasca in permanenta consumul de
medicamente si/sau materiale sanitare specifice, in spital si in ambulatoriu, si
sa sesizeze in scris Casei Nationale de Asigurari de Sanatate existenta unor
medicamente si/sau materiale sanitare specifice cu rulaj redus, in vederea
luarii unor masuri de redistribuire.
3.31. Spitalul este obligat sa transmita caselor de asigurari de sanatate
indicatorii aferenti fiecarui program si, respectiv, subprogram de sanatate la
termenele stabilite in cap. 4 "Raportarea indicatorilor".
3.32. Netransmiterea de catre spital la termenele stabilite a documentelor
mentionate la pct. 3.27, precum si a indicatorilor evidentiati la pct. 3.30 si
4.1 atrage raspunderea disciplinara si materiala a ordonatorului de credite si
a directorului financiar-contabil/contabilului-sef pentru
penalitatile/daunele-interese platite de Casa Nationala de Asigurari de
Sanatate pentru fiecare zi de intarziere in plata pretului, calculate conform
clauzelor prevazute in contractele de furnizare de medicamente si/sau materiale
sanitare specifice realizarii programelor/subprogramelor de sanatate, respectiv
de 0,1%, pentru fiecare zi de intarziere, din valoarea medicamentelor si/sau
materialelor sanitare specifice receptionate.
3.33. Spitalul este obligat sa conduca si sa inregistreze in contabilitate
operatiunile rezultate din executarea contractelor, potrivit metodologiei
prevazute la pct. 6 lit. B. In executie cheltuielile efective reprezentand
consumul de medicamente si/sau materiale specifice utilizate pentru realizarea
programelor, respectiv subprogramelor de sanatate, se raporteaza in col. 4 la
art. 23.04 din anexa nr. 14 la darea de seama.
3.34. Spitalul are obligatia de a monitoriza si de a organiza activitatile
medicale din cadrul programelor, respectiv subprogramelor de sanatate, evaluand
impactul asupra starii de sanatate a populatiei cuprinse in programele,
respectiv subprogramele de sanatate.
3.35. Spitalul are obligatia de a transmite pana la data de 10 a lunii
curente pentru luna precedenta, pentru medicamentele eliberate in ambulatoriu
(atat al spitalului, cat si pentru cabinetele medicale individuale organizate
conform Ordonantei Guvernului nr. 124/1998), borderouri centralizatoare
cuprinzand prescriptiile medicale, insotite de un exemplar al acestora.
D. Obligatiile caselor de asigurari de sanatate
3.36. Casele de asigurari de sanatate sunt obligate ca la data de 1 iulie
2002 sa rezilieze contractele sau prevederile din contractele incheiate cu
spitalele in anul 2002, dupa caz, pentru suma ramasa nederulata la programele,
respectiv subprogramele de sanatate "Supravegherea si controlul infectiei
HIV/SIDA" si "Preventia si controlul in patologia oncologica".
La aceeasi data casele de asigurari de sanatate solicita spitalelor situatia
privind medicamentele aflate in stoc (destinate consumului in spital si in
ambulatoriu), raportand urmatoarele date: DCI, denumirea comerciala,
cantitatea, pretul unitar, valoarea, numarul si data notei de intrare-receptie.
Pana la data de 10 iulie 2002 casele de asigurari de sanatate vor transmite
Casei Nationale de Asigurari de Sanatate situatia privind stocurile de
medicamente pentru cele doua programe, respectiv subprograme de sanatate
mentionate mai sus.
3.37. Casele de asigurari de sanatate sunt imputernicite sa reprezinte Casa
Nationala de Asigurari de Sanatate in calitate de achizitor in relatia cu
spitalele care au calitatea de beneficiar final al medicamentelor si/sau
materialelor sanitare specifice, iar in acest sens vor actiona pentru
realizarea celor doua programe mentionate la pct. 3.36.
3.38. In calitate de reprezentant al achizitorului casele de asigurari de
sanatate sunt obligate ca pana la data de 9 iulie 2002 sa nominalizeze
persoanele care vor participa la receptia medicamentelor si/sau materialelor
sanitare specifice, precum si la inspectia si testarea acestora, potrivit celor
mentionate la pct. 3.24.
3.39. Casele de asigurari de sanatate sunt obligate ca in termen de maximum
3 zile de la data transmiterii de catre spital a notei de intrare-receptie si a
notei contabile, in original, sa transmita prin posta la Casa Nationala de Asigurari
de Sanatate aceste documente.
3.40. Casele de asigurari de sanatate sunt obligate sa verifice
trimestrial, pana la data de 15 a lunii urmatoare incheierii trimestrului
pentru care se face raportarea, evidenta nominala (sau pe cod numeric personal)
a bolnavilor care beneficiaza de medicamente si/sau materiale sanitare
specifice in cadrul programelor, respectiv subprogramelor de sanatate.
3.41. Casele de asigurari de sanatate sunt obligate sa verifice la spitale
organizarea unei evidente cantitativ-valorice distincte a medicamentelor si/sau
materialelor sanitare specifice furnizate prin contractele incheiate potrivit
pct. 1.4.
3.42. Casele de asigurari de sanatate sunt obligate sa analizeze lunar,
trimestrial si anual indicatorii si situatia privind stocurile de medicamente
si/sau materiale sanitare specifice, raportate de spitale, si sa transmita pana
la data de 15 a lunii urmatoare celei pentru care se face raportarea, la Casa
Nationala de Asigurari de Sanatate, situatia centralizata a acestora.
3.43. Casele de asigurari de sanatate sunt obligate sa transmita situatiile
mentionate la pct. 3.42 (conform machetelor prezentate in anexele nr. 4 si 5),
insotite de o nota de informare detaliata referitoare la modul de derulare a
fiecarui program, respectiv subprogram de sanatate.
3.44. Casele de asigurari de sanatate au obligatia sa efectueze trimestrial
la spitale controlul raportarii indicatorilor prevazuti in programele,
respectiv subprogramele de sanatate. Controlul va urmari, in principal:
a) daca medicamentele si/sau materialele sanitare specifice primite au fost
utilizate numai pentru bolnavii aflati in evidenta nominala;
b) respectarea de catre persoanele implicate a responsabilitatilor legate
de derularea programelor, respectiv subprogramelor de sanatate;
c) realitatea indicatorilor raportati;
d) acuratetea si validitatea datelor colectate;
e) eventuale obstacole sau disfunctionalitati in derularea programelor,
respectiv subprogramelor de sanatate;
f) daca activitatile se desfasoara conform reglementarilor legale in
vigoare.
3.45. Casele de asigurari de sanatate au obligatia sa predea spitalului
lista nominala cuprinzand medicii specialisti si codurile acestora din
cabinetele medicale individuale organizate potrivit Ordonantei Guvernului nr.
124/1998 si care sunt in relatie contractuala cu acestea.
Aceste date sunt necesare spitalului in vederea eliberarii din farmacia cu
circuit inchis a medicamentelor ce se elibereaza in ambulatoriu in cadrul
programelor, respectiv subprogramelor de sanatate.
3.46. Casele de asigurari de sanatate au obligatia de a verifica lunar
retetele eliberate in ambulatoriu prin farmacia cu circuit inchis a spitalului
si de a le include in evidenta privind eliberarea medicamentelor, organizata
prin soft la nivel national.
4. Raportarea indicatorilor
4.1. Spitalele beneficiare vor transmite caselor de asigurari de sanatate,
in primele 10 zile ale lunii in curs pentru luna precedenta, indicatorii
aferenti fiecarui program sau subprogram de sanatate, cuprinzand, in principal,
numarul de bolnavi beneficiari de medicamente si/sau materiale sanitare
specifice in cadrul programelor, respectiv subprogramelor de sanatate, numarul
de bolnavi aflati in tratament, cazurile nou-intrate in program, cazurile
transferate in alt judet, numarul bolnavilor veniti din tratament in cursul
lunii etc., precum si datele referitoare la stocul de medicamente (calculat
astfel: stocul de la inceputul lunii plus valoarea medicamentelor intrate in cursul
lunii minus valoarea medicamentelor consumate in cursul lunii, pentru fiecare
medicament).
Machetele de raportate a indicatorilor sunt specifice fiecarui program,
respectiv subprogram de sanatate (pentru programele "Supravegherea si
controlul infectiei HIV/SIDA" si "Preventia si controlul in patologia
oncologica" sunt prezentate in anexele nr. 4 si 5). Aceste machete vor fi
utilizate si pentru raportarile trimestriale si anuale.
Indicatorii se monitorizeaza pe baza evidentei tehnico-operative conduse la
nivelul unitatilor sanitare.
4.2. Casele de asigurari de sanatate au obligatia de a analiza lunar,
trimestrial si anual indicatorii si situatia stocurilor de medicamente,
raportate de spitale, si de a centraliza pe judet datele transmise prin aceste
raportari.
Pana la data de 15 a lunii urmatoare celei pentru care se face raportarea
casele de asigurari de sanatate transmit Casei Nationale de Asigurari de
Sanatate urmatoarele documente:
- situatia nominala (pe fiecare spital) privind indicatorii transmisi si
stocurile la nivelul fiecarui spital;
- situatia centralizata pe judet privind indicatorii transmisi de spital si
stocurile de medicamente pe judet;
- nota de informare, care va cuprinde o prezentare a aspectelor referitoare
la fiecare program, respectiv subprogram de sanatate.
Raportarile centralizate ale caselor de asigurari de sanatate, transmise
Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, vor fi efectuate pe machetele de
raportare a spitalelor (anexele nr. 4 si 5).
4.3. Lunar, trimestrial si anual directiile de specialitate din cadrul
Casei Nationale de Asigurari de Sanatate care au repartizate sarcini privind
programele sau subprogramele de sanatate analizeaza in cadrul fiecarui program
sau subprogram de sanatate situatia privind indicatorii si stocurile raportate.
Trimestrial Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, in cazul nerealizarii
indicatorilor fizici si de eficienta, poate lua masuri de sistare a
aprovizionarii cu medicamente si/sau materiale sanitare specifice, prin
redistribuirea acestora la alte unitati sanitare care au realizat indicatori
peste cei contractati in cadrul programelor sau subprogramelor de sanatate.
4.4. Responsabilitatile specifice in derularea programelor sau
subprogramelor de sanatate, cuprinse la pct. 20 din cap. II "Raportarea
indicatorilor din programele, respectiv subprogramele de sanatate, si
responsabilitatile specifice in derularea acestora" din normele
metodologice prevazute in anexa nr. 4 la Ordinul ministrului sanatatii si
familiei si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr.
85/65/2002, raman in vigoare si vor fi aplicate si in cadrul programelor,
respectiv subprogramelor de sanatate, pentru care medicamentele si/sau
materialele sanitare specifice sunt achizitionate prin licitatie la nivel
national.
5. Controlul raportarii indicatorilor specifici
5.1. Controlul raportarii indicatorilor prevazuti in programele, respectiv
subprogramele de sanatate, pentru care medicamentele si/sau materialele sanitare
specifice sunt achizitionate prin licitatie la nivel national, se efectueaza
potrivit pct. 21 cap. III "Controlul raportarii indicatorilor prevazuti in
programele, respectiv in subprogramele de sanatate" din normele
metodologice prevazute in anexa nr. 4 la Ordinul ministrului sanatatii si
familiei si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr.
85/65/2002.
6. Contabilitatea operatiunilor rezultate din executarea contractelor
incheiate in conditiile art. 16 alin. (5) din Legea nr. 145/1997, cu
modificarile si completarile ulterioare
Operatiunile financiare si de gestionare rezultate din derularea
contractelor de achizitii publice pentru medicamente si/sau materiale
specifice, necesare realizarii programelor sau subprogramelor de sanatate, se
inregistreaza in mod corespunzator in contabilitatea Casei Nationale de
Asigurari de Sanatate si a spitalelor beneficiare de medicamente si/sau
materiale sanitare specifice, astfel cum se mentioneaza in cele ce urmeaza:
A. Inregistrarea in contabilitatea Casei Nationale de Asigurari de Sanatate
a) Inregistrarea contravalorii facturilor prezentate de catre furnizori
privind livrarea medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice catre
spitalele care deruleaza programe, respectiv subprograme de sanatate, finantate
din Fondul de asigurari sociale de sanatate
479 "Cheltuieli din Fondul = 234 "Furnizori"
de asigurari sociale de
sanatate"
- analitic
- capitolul 62.16 "Servicii
medicale si medicamente"
- subcapitolul "Medicamente
si/sau materiale sanitare
specifice acordate prin
programe, respectiv
subprograme de sanatate"
- articolul 25 "Materiale
si prestari de servicii
cu caracter medical"
b) Plata facturilor catre furnizori, dupa verificarea, aprobarea si
avizarea acestora
Plata se efectueaza de catre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate din
fondul de redistribuire.
234 "Furnizori" = 179 "Disponibil din Fondul de
asigurari
sociale de sanatate"
- analitic
- fond de redistribuire, capitol,
subcapitol si articol
In cadrul contului 179 "Disponibil din Fondul de asigurari sociale de
sanatate" se conduce evidenta analitica pe aceleasi subdiviziuni aratate
pentru contul 479, cu deosebirea ca se desfasoara pe spitalele beneficiare.
B. Inregistrarea in contabilitatea spitalelor beneficiare de medicamente
si/sau materiale sanitare finantate de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate
a) Conform precizarilor prezentelor norme metodologice, valoarea
medicamentelor si/sau materialelor sanitare primite pentru realizarea
programelor, respectiv subprogramelor de sanatate, finantate din Fondul de
asigurari sociale de sanatate reprezinta o finantare efectiva care se
inregistreaza in creditul contului 527 "Venituri din activitatea sanitara,
conform Legii nr. 145/1997", in contul analitic "Valoarea
medicamentelor si/sau materialelor specifice primite pentru realizarea
programelor, respectiv subprogramelor de sanatate, finantate din fondul de
asigurari sociale de sanatate". In cazul in care un spital executa mai
multe programe, respectiv subprograme de sanatate, acest cont analitic se
conduce pentru fiecare program sau subprogram de sanatate.
b) Spitalele au obligatia sa prevada la partea de cheltuieli din bugetul de
venituri si cheltuieli, la articolul 23.04 "Medicamente si/sau materiale
sanitare pentru programe, respectiv subprograme de sanatate", valoarea
medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice prevazute a fi primite
pentru realizarea programelor, respectiv subprogramelor de sanatate.
c) Medicamentele si/sau materialele sanitare specifice, primite si
receptionate de la furnizori pentru realizarea programelor, respectiv
subprogramelor de sanatate, se inregistreaza pe baza documentelor legale:
600.01 "Medicamente si = 527 "Venituri din activitatea
sanitara,
materiale sanitare" conform Legii nr. 145/1997"
- analitic - pe sortimente - analitic - "Valoarea medicamentelor
si programe, si/sau materialelor specifice,
respectiv primite pentru realizarea
subprograme de programelor, respectiv
sanatate subprogramelor de
sanatate"
d) Medicamentele si/sau materialele sanitare specifice, consumate in cadrul
programelor, respectiv subprogramelor de sanatate, finantate din Fondul de
asigurari sociale de sanatate:
427 "Cheltuieli din = 600.01 "Medicamente si/sau
materiale
activitatea sanitara, sanitare"
conform
Legii nr. 145/1997"
- analitic - analitic - pe sortimente si
- art. 23.04 "Medicamente programe, respectiv
si materiale sanitare subprograme de sanatate
pentru programele,
respectiv subprogramele
de sanatate", desfasurate
pe programe, respectiv
subprograme de sanatate
7. Dispozitii finale
7.1. Prezentele norme metodologice se completeaza cu prevederi specifice
programelor, respectiv subprogramelor de sanatate, pentru care achizitia
medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice la nivel national este in
curs de definitivare si/sau in desfasurare.
7.2. Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezentele norme
metodologice.
ANEXA 1
la normele metodologice
Furnizorul ..................
Adresa de informare
Catre
CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
Bucuresti, Calea Calarasilor nr. 248, bl. S19, sectorul 3 Telefon
........., fax ....................
Stimati domni,
Prin prezenta va instiintam ca la data de ......................... au fost
expediate medicamentele si/sau materialele sanitare specifice, aferente transei
(comenzii) din luna .................., conform graficului de livrare anexat la
Contractul de furnizare nr. ................ din data ................ .
Medicamentele si/sau materialele sanitare specifice au fost expediate in
cantitatile stabilite (prin graficul de livrare anexat la contract) la sediul
spitalelor nominalizate.
In cazul in care doriti informatii suplimentare, va rugam sa il/o
contactati pe domnul/doamna ........................... .
Va multumim pentru colaborare.
Data ....................
Furnizor,
........................
(semnatura autorizata)
ANEXA 2
la normele metodologice
CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
Nr. ........./data ...........
Solicitare de livrare lunara
Catre
.............................
(numele furnizorului)
Stimati domni,
In acord cu Contractul nr. ....................... din data de
............, va solicitam livrarea medicamentelor si/sau materialelor sanitare
specifice, in urmatoarele cantitati:
_________________________________________________________________________
|Nr. | DCI | Denumirea comerciala | Forma | Cantitatea lunara |
|crt.| | | | |
|____|___________|________________________|_________|_____________________|
|____|___________|________________________|_________|_____________________|
|____|___________|________________________|_________|_____________________|
|____|___________|________________________|_________|_____________________|
|____|___________|________________________|_________|_____________________|
|____|___________|________________________|_________|_____________________|
|____|___________|________________________|_________|_____________________|
|____|___________|________________________|_________|_____________________|
|____|___________|________________________|_________|_____________________|
Mentionam ca aceste medicamente si/sau materiale sanitare specifice sunt
aferente perioadei ......................., conform graficului de livrare
anexat la contracte.
................................................
(semnatura ordonatorului principal de credite)
ANEXA 3
la normele metodologice
Spitalul ........................
Localitatea ..................... Nr. ........../data .............
PROCES-VERBAL DE RECEPTIE
Incheiat intre Spitalul ............................, reprezentat de domnul/doamna
........................, in calitate de beneficiar final, si Societatea
Comerciala .....................................,
(denumirea si sediul societatii)
reprezentata prin domnul/doamna ................................, in calitate
de furnizor.
In conformitate cu prevederile Contractului nr. ............... din data de
............., incheiat intre Societatea Comerciala
..........................., in calitate de furnizor, si Casa Nationala de
Asigurari de Sanatate, in calitate de achizitor, si in urma solicitarii de
livrare lunara, inregistrata cu nr. ............. din data de
...................., s-au livrat medicamentele si/sau materialele sanitare
specifice in forma si in cantitatile mentionate in anexa.
La receptie s-a constatat ca livrarea corespunde:
- din punct de vedere cantitativ, cu cea din graficul de livrare;
- din punct de vedere al denumirii si formei, cu anexa privind propunerea
tehnica;
- din punct de vedere calitativ - a fost transportata in acord cu
conditiile mentionate in instructiunile medicamentelor si nu sunt constatate
deteriorari; termenul de valabilitate ramas este de cel putin 1 an sau mai mare
de 80% din termenul total de valabilitate a produselor;
- seriile lotului sunt vizibile si usor de identificat pe ambalajele mari,
precum si pe cele individuale.
Alte comentarii si/sau observatii*):
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
Data .....................
Am primit, Am predat,
Spitalul Furnizorul,
........................ ........................
(semnatura autorizata) (semnatura autorizata)
------------
*) Cu privire la lipsuri, deteriorari, termene de valabilitate.
ANEXA 4*)
la normele metodologice
*) Anexa nr. 4 este reprodusa in facsimil.
Spitalul .............................
Subprogram 1.2: SUPRAVEGHEREA SI CONTROLUL INFECTIILOR HIV/SIDA
Raportare lunara pentru LUNA, TRIM., AN ...........
Tabel 1.2.1. SITUATIA CONTINUITATII ASIGURARII CU TRATAMENT A BOLNAVILOR CU
INFECTIE HIV/SIDA
______________________________________________________________________________
| | | Bolnavi tratati in luna de raportare
|
| |
|____________________________________________________|
| | | Bolnavi tratati cu schema completa
|
| | Nr. Bolnavi
|____________________________________________________|
|Categoria| aflati in | Nr. total | Nr. bolnavi | Bolnavi transferati
|
| |evidenta CAS cu| bolnavi, din| aflati in | de la alte CAS
|
| | tratament | care: | evidenta
CAS|________________________|
| | | | | Nr. | Din ce
judet|
|_________|_______________|_____________|_____________|__________|_____________|
| C0 |C1 = C3 + C7 + | C2 = C3 + C4| C3 | C4 | C5
|
| |C8 + C13 + C14 | | | |
|
|_________|_______________|_____________|_____________|__________|_____________|
| Copii | | | | |
|
|_________|_______________|_____________|_____________|__________|_____________|
| Adulti | | | | |
|
|_________|_______________|_____________|_____________|__________|_____________|
| Total | | | | |
|
|_________|_______________|_____________|_____________|__________|_____________|
______________________________________________________________________________
| | Bolnavi tratati in luna de raportare
|
|
|____________________________________________________________________|
| | Nr. Bolnavi carora li s-a asigurat schema partiala de tratament
|
| |____________________________________________________________________|
|Categoria| Nr. total | Nr. bolnavi|Bolnavi transferati|Bolnavi
transferati|
| | bolnavi, din |cu tratament| de la alte CAS | din alte CAS
|
| | care: | partial |pentru completarea | pentru
completarea|
| | | ramasi in | tratamentului | tratamentului
|
| | |evidenta
CAS|___________________|___________________|
| | | | Nr. | Catre care | Nr. | De la ce
|
| | | | | CAS | | CAS
|
|_________|_______________|____________|______|____________|_____|_____________|
| C0 | C6 = C7 + C8 | C7 | C8 | C9 | C10 | C11
|
| | + C10 | | | | |
|
|_________|_______________|____________|______|____________|_____|_____________|
| Copii | | | | | |
|
|_________|_______________|____________|______|____________|_____|_____________|
| Adulti | | | | | |
|
|_________|_______________|____________|______|____________|_____|_____________|
| Total | | | | | |
|
|_________|_______________|____________|______|____________|_____|_____________|
_______________________________________________________
| | Bolnavi pentru care nu s-a asigurat nici un |
| | medicament din schema terapeutica |
| |_____________________________________________|
|Categoria| Nr. total | Nr. bolnavi|Bolnavi transferati|
| | bolnavi, | ramasi in | de la alte CAS |
| | din care: |evidenta CAS| pentru asigurarea |
| | | fara | tratamentului |
| | | tratament | complet |
| | | |___________________|
| | | | Nr. | Catre care |
| | | | | CAS |
|_________|____________|____________|______|____________|
| C0 | C12 = C13 +| C13 | C14 | C15 |
| | + C14 | | | |
|_________|____________|____________|______|____________|
| Copii | | | | |
|_________|____________|____________|______|____________|
| Adulti | | | | |
|_________|____________|____________|______|____________|
| Total | | | | |
|_________|____________|____________|______|____________|
Nota:
- Raportarea se face in baza evidentelor nominale/CNP
- Situatia are ca scop identificarea disfunctionalitatilor in asigurarea
continuitatii tratamentului pentru bolnavii HIV/SIDA
- Bolnavii aflati in evidenta CAP pentru care se asigura tratament partial
sau nu se asigura deloc tratament vor fi raportati in coloanele corespunzatoare
indiferent de perioada din luna de raportare pentru care a aparut
disfunctionalitatea in asigurarea medicatiei. Acesti bolnavi nu vor fi
raportati si in coloana corespunzatoare tratamentului complet, chiar daca
pentru o perioada din luna li s-a asigurat medicatie completa.
Tabel 1.2.2. EVIDENTA BOLNAVILOR HIV/SIDA BENEFICIARI AI SUBPROGRAMULUI 1.2
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Cazuri noi intrate in program
B - Cazuri transferate din alt judet pentru continuarea tratamentului
C - transfer in alt judet
D - deces
______________________________________________________________________________
| | Nr. | Nr. | | Nr. bolnavi iesiti |
|
| | Bolnavi | Bolnavi | | din tratament in |Ramasi
in|
| |aflati in |intrati in|Total bolnavi| cursul lunii
|tratament|
|Categorie|tratament | tratament|in tratament |______________________| la
|
| | la | in cursul| in cursul | | din care
prin|sfarsitul|
| |sfarsitul | lunii | lunii | Total | | lunii
|
| | lunii |__________| | |______________|
|
| |anterioare| A | B | | | C | D |
|
|_________|__________|_____|____|_____________|_______|_______|______|_________|
| C0 | C1 | C2 | C3 |C4 = C1 + |C5 = | C6 | C7 |C8 = C4
|
| | | | |C2 + C3 |C6 + C7| | |- C5
|
|_________|__________|_____|____|_____________|_______|_______|______|_________|
| Adulti | | | | | | | |
|
|_________|__________|_____|____|_____________|_______|_______|______|_________|
| Copii | | | | | | | |
|
|_________|__________|_____|____|_____________|_______|_______|______|_________|
| Total | | | | | | | |
|
|_________|__________|_____|____|_____________|_______|_______|______|_________|
Nota: bolnavii raportati in coloana C1 reprezinta bolnavii din coloana C8
din raportarea lunii precedente
Tabelul se completeaza pentru toti bolnavii beneficiari ai programului in
baza evidentelor nominale/CNP
Tabel 1.2.3. SITUATIA BOLNAVILOR PE TIPURI DE TERAPIE
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Valoarea medicamentelor consumate (mii lei)
B - Total, din care
C - monoterapie
D - biterapie
E - triterapie
F - tetraterapie
______________________________________________________________________________
|Categorie| Nr. total |Nr. bolnavi cu | Nr. | A | Cheltuieli | A
|
| | bolnavi | tratament | bolnavi| | cu medicamente |
|
| |beneficiari|antiretroviral | tratati| | antiretrovirale |
|
| | ai |_______________| pentru | | (mii lei) |
|
| |programului|B |C |D |E |F |infectii| |____________________|
|
| | | | | | | |asociate| |B |C |D |E |F |
|
| | | | | | | | | | | | | | |
|
|_________|___________|___|__|__|__|__|________|______|____|___|___|___|___|___|
| C0 | C1 |C2=|C3|C4|C5|C6| C7 |C8=C9+|C9=
|C10|C11|C12|C13|C14|
| | |C3+| | | | | |C14 |C10+| | | | |
|
| | |C4+| | | | | | |C11+| | | | |
|
| | |C5+| | | | | | |C12+| | | | |
|
| | |C6 | | | | | | |C13 | | | | |
|
|_________|___________|___|__|__|__|__|________|______|____|___|___|___|___|___|
| Copii | | | | | | | | | | | | | |
|
|_________|___________|___|__|__|__|__|________|______|____|___|___|___|___|___|
| Adulti | | | | | | | | | | | | | |
|
|_________|___________|___|__|__|__|__|________|______|____|___|___|___|___|___|
| Total | | | | | | | | | | | | | |
|
|_________|___________|___|__|__|__|__|________|______|____|___|___|___|___|___|
Nota:
C1 se va raporta in baza evidentelor nominale/CNP
C1 < sau = C2 + C7 deoarece
- exista bolnavi care sunt tratati cu medicatie ARV + medicatie pentru
infectiile asociate
- exista bolnavi care sunt tratati doar cu medicatie ARV
- exista bolnavi care sunt tratati doar pentru infectiile asociate
Tabel 1.2.4 Situatia stocului medicamentelor lunar/trimestrial/anual
mii lei
______________________________________________________________________
| Valoarea | Valoarea | Valoarea | Valoarea |
| medicamentelor | medicamentelor | medicamentelor | medicamentelor |
| in stoc la | intrate in | consumate | in stoc la |
| inceputul lunii | cursul lunii | in cursul lunii | sfarsitul lunii |
|_________________|________________|_________________|_________________|
| C1 | C2 | C3 | C4 |
|_________________|________________|_________________|_________________|
|_________________|________________|_________________|_________________|
NOTA:
- SPITALUL raporteaza lunar datele solicitate prin prezenta anexa si se
refera la datele aferente lunii in curs.
Raportarile trimestriale si anuale cuprind datele cumulate pe perioada
trimestrului sau anului dupa caz.
ANEXA 5*)
la normele metodologice
*) Anexa nr. 5 este reprodusa in facsimil.
Spitalul ............
Subprogram 2.2 PREVENTIE SI CONTROL IN PATOLOGIA ONCOLOGICA
Raportare lunara pentru LUNA, TRIM., AN ..............
Tabel 2.2.1 EVIDENTA BOLNAVILOR BENEFICIARI AI SUBPROGRAMULUI 2.2
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Incheiere tratament
B - transfer in alt judet
______________________________________________________________________________
| Cod | Aflati in|Intrati in tratament| Total |Nr. bolnavi iesiti |Ramasi
in|
|boala| tratament| in cursul lunii | bolnavi | din tratament
|tratament|
| | la |____________________| in | in cursul lunii | la
|
| | sfarsitul|Cazuri | Cazuri |tratament
|___________________|sfarsitul|
| | lunii | noi |transferate |in cursul |Total| din care | lunii
|
| |anterioare|intrate| din alt | lunii | | prin |
|
| | | in | judet care | | |_____________|
|
| | |program| continua | | | A | B |deces|
|
| | | | schema | | | | | |
|
| | | | terapeutica| | | | | |
|
|_____|__________|_______|____________|__________|_____|___|___|_____|_________|
| C0 | C1 | C2 | C3 | C4= |C5= | C6| C7| C8 |C9=C4-C5
|
| | | | | C1+C2+C3 |C6+C7| | | |
|
| | | | | |+C8 | | | |
|
|_____|__________|_______|____________|__________|_____|___|___|_____|_________|
Nota: bolnavii raportati in coloana C1 reprezinta C9 din raportarea lunii
precedente
Tabelul se completeaza pentru toti bolnavii beneficiari ai programului in
functie de evidenta nominala/CNP
Totalul din coloana C4 reprezinta nr. bolnavilor tratati in spital si/sau
in ambulatoriu, in functie de evidenta nominala.
Daca un bolnav a primit un tip de tratament in spital si unul in
ambulatoriu sau a beneficiat de mai multe tipuri de terapie in luna, in coloana
C4 se raporteaza o singura data.
Tabel 2.2.2 EVIDENTA BOLNAVILOR CARE AU BENEFICIAT DE TRATAMENT IN LUNA,
TRIM., AN ..........
______________________________________________________________________________
| | Nr. bolnavi | Numar*) cure/luna | Valoarea medicamentelor
|
| Tratamentul cu: | beneficiari | luna | consumate
lunar/trim./an|
| | lunar/trim./| | (mii lei)
|
| | anual | |
|
|__________________|_____________|___________________|_________________________|
| C0 | C1 | C2 | C3
|
|__________________|_____________|___________________|_________________________|
|1. citostatice | | |
|
|__________________|_____________|___________________|_________________________|
|2. imunomodulatori| | |
|
|__________________|_____________|___________________|_________________________|
|3. hormoni | | |
|
|__________________|_____________|___________________|_________________________|
|4. factor de | | |
|
| crestere | | |
|
|__________________|_____________|___________________|_________________________|
|5. inhibitori de | | | |
| osteoclaste | | |
|
|__________________|_____________|___________________|_________________________|
|6. antiemetice | | | |
| specifice | | |
|
|__________________|_____________|___________________|_________________________|
| Total | | |
|
|__________________|_____________|___________________|_________________________|
*) Se va numara cura incheiata indiferent daca a fost inceputa in luna
precedenta
Nota: total C1 poate fi diferit de total C4 tabelul 2.2.1 deoarece un
bolnav poate beneficia de mai multe tipuri de terapie in spital sau ambulatoriu
Tabel 2.2.3 Situatia stocului medicamentelor lunar/trimestrial/anual
mii lei
______________________________________________________________________________
| Valoarea | Valoarea | Valoarea | Valoarea
|
| medicamentelor | medicamentelor | medicamentelor | medicamentelor
|
| in stoc la | intrate in cursul | consumate in | in stoc la
|
| inceputul lunii | lunii | cursul lunii | sfarsitul lunii
|
|__________________|___________________|___________________|___________________|
| C1 | C2 | C3 | C4
|
|__________________|___________________|___________________|___________________|
|__________________|___________________|___________________|___________________|
Nota: C3 din tabelul 2.2.2 va fi egal cu C3 din tabelul 2.2.3
NOTA:
SPITALUL raporteaza lunar datele solicitate prin prezenta anexa si se
refera la datele aferente lunii in curs.
Raportarile trimestriale si anuale cuprind datele cumulate pe perioada
trimestrului sau anului dupa caz.