Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1927 din 29 iulie 2010

pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de ocupare a posturilor vacante de personal contractual de la instantele judecatoresti

ACT EMIS DE: MINISTERUL JUSTITIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 570 din 11 august 2010



In conformitate cu prevederile art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2009 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

în temeiul dispoziţiilor art. 7 din anexa nr. I la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare,

ministrul justiţiei emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului de ocupare a posturilor vacante de personal contractual de la instanţele judecătoreşti, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Curţile de apel vor aduce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul justiţiei,

Lidia Barac,

secretar de stat

ANEXĂ

REGULAMENT

privind organizarea şi desfăşurarea concursului de ocupare a posturilor vacante de personal contractual de la instanţele judecătoreşti

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Ocuparea posturilor vacante de personal contractual de la instanţele judecătoreşti se face prin concurs sau examen, potrivit dispoziţiilor art. 7 din anexa nr. I la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare.

(2) In cazul în care la concursul organizat în vederea ocupării unui post vacant nu s-au prezentat mai mulţi candidaţi, încadrarea în muncă se face prin examen.

(3)  Concursul sau examenul pentru ocuparea posturilor vacante de personal contractual se organizează de către curţile de apel.

Art. 2. - La concurs poate participa persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:

1. are cetăţenia română, domiciliul în România şi capacitate deplină de exerciţiu;

2.  nu are antecedente penale sau cazier fiscal;

3. este aptă din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei;

4. îndeplineşte condiţiile de studii prevăzute de lege pentru postul vacant;

5. îndeplineşte condiţiile specifice pentru ocuparea postului vacant.

CAPITOLUL II

Organizarea şi desfăşurarea concursului

SECŢIUNEA 1

Comisiile de concurs

Art. 3. - (1) Pentru fiecare concurs, preşedintele instanţei care organizează concursul stabileşte numărul de posturi scoase la concurs, data concursului şi numeşte comisia de examinare, comisia de soluţionare a contestaţiilor, preşedinţii acestora, precum şi secretariatul concursului.

(2)   Comisia de examinare şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt formate din câte 3 persoane desemnate de preşedintele curţii de apel.

(3) In funcţie de specificul fiecărui post, preşedintele curţii de apel poate numi în comisia de examinare şi în comisia de soluţionare a contestaţiilor specialişti în domeniul postului vacant pentru care se organizează concurs, care nu fac parte din sistemul instanţelor judecătoreşti.

(4) Secretariatul concursului este asigurat de două persoane, desemnate de preşedintele curţii de apel.

Art. 4. - Comisia de examinare are următoarele atribuţii:

a) întocmeşte tematica şi bibliografia concursului;

b) verifică dosarele candidaţilor;

c)  stabileşte subiectele şi baremele de corectare pentru proba scrisă şi, după caz, criteriile de evaluare a candidaţilor la proba practică;

d) evaluează candidaţii care susţin proba practică;

e) corectează lucrările scrise, pe baza baremelor stabilite;

f)  predă secretariatului concursului lucrările corectate, pe bază de proces-verbal.

Art. 5. - Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii:

a) soluţionează contestaţiile prin recorectarea lucrărilor pe baza baremelor stabilite de comisia de examinare;

b)  soluţionează contestaţiile formulate la lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale pentru a participa la concurs şi a celor care nu îndeplinesc aceste condiţii;

c)  predă secretariatului concursului lucrările recorectate, pe bază de proces-verbal.

Art. 6. - Secretariatul concursului are următoarele atribuţii:

a) asigură publicitatea organizării concursului;

b)   primeşte dosarele candidaţilor, pe care le pune la dispoziţia comisiei de examinare în vederea verificării;

c) întocmeşte şi afişează lista candidaţilor înscrişi la concurs;

d) stabileşte locul şi ora desfăşurării concursului;

e) pregăteşte materialele necesare desfăşurării concursului;

f) întocmeşte şi afişează tabelele de clasificare a candidaţilor;

g)   primeşte contestaţiile şi pregăteşte lucrările pentru recorectare;

h) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului.

SECŢIUNEA a 2-a

Inscrierea candidaţilor

Art. 7. - (1) Posturile vacante, data, locul susţinerii concursului, tematica şi bibliografia se vor afişa, cu cel puţin 20 de zile înainte, la sediul curţii de apel care organizează concursul, precum şi la sediul celorlalte instanţe din raza acestei curţi de apel.

(2) In acelaşi termen, concursul va fi anunţat într-un ziar de largă răspândire şi pe pagina de internet a instanţei.

Art. 8. - (1) Cererile pentru înscrierea la concurs se adresează conducătorului instanţei care organizează concursul şi se depun cu cel puţin 10 zile înainte de data concursului la secretariatul acestuia.

(2) La cererea de înscriere se vor anexa următoarele acte:

a) copia actului de identitate;

b) formularul de înscriere;

c)  copiile diplomelor de studii şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări;

d)  copia carnetului de muncă sau, după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitate;

e) cazierul judiciar;

f)    adeverinţa care să ateste starea de sănătate corespunzătoare;

g)  alte înscrisuri din care să rezulte îndeplinirea condiţiilor speciale de participare la concurs.

(3)  Copiile de pe actele prevăzute la alin. (2) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretariatul comisiei de concurs, sau în copii legalizate.

Art. 9. - (1) Comisia de examinare verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute de art. 2, după care secretariatul concursului afişează, la sediul instanţei, lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale pentru a participa la concurs şi a celor care nu îndeplinesc aceste condiţii.

(2)  Candidaţii respinşi pot face contestaţii în termen de 24 de ore de la afişarea listei, care vor fi soluţionate de comisia de soluţionare a contestaţiilor.

(3) Tabelul final al candidaţilor admişi va fi afişat, în condiţiile prevăzute la alin. (1), cel mai târziu în preziua concursului.

SECŢIUNEA a 3-a

Procedura de desfăşurare a concursului

Art. 10. - (1) Examinarea candidaţilor se face prin susţinerea unei probe scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice şi/sau unei probe practice, în funcţie de cerinţele generale ale postului pentru care se candidează.

(2) Timpul destinat pentru elaborarea lucrărilor scrise este cel stabilit de comisia de examinare.

(3) Susţinerea unei probe practice constă în realizarea unei lucrări specifice postului ce urmează să fie ocupat.

Art. 11. - (1) Proba practicase notează cu note de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei de examinare. Nota 1 se acordă în situaţia în care punctajul obţinut este mai mic sau egal cu această notă.

(2) Criteriile de evaluare şi modul de notare a candidaţilor la proba practică se stabilesc de comisia de examinare, în funcţie de natura posturilor vacante scoase la concurs.

(3)  Pentru a fi declaraţi admişi la proba practică, candidaţii trebuie să obţină cel puţin nota 7.

(4) După susţinerea probei practice, secretariatul concursului va întocmi şi va afişa tabelul candidaţilor admişi şi respinşi.

(5) La proba practică nu se admit contestaţii.

Art. 12. - (1) Pentru susţinerea probei scrise candidaţii trebuie să fie prezenţi în sala de concurs cu cel puţin o jumătate de oră înaintea începerii probei, accesul acestora având loc pe baza actului de identitate. După verificarea identităţii, fiecare candidat va păstra la vedere actul de identitate, până la predarea lucrării scrise.

(2)  Candidaţii care nu se vor afla în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba respectivă.

(3) Inainte de comunicarea subiectelor, candidaţii îşi scriu numele şi prenumele pe colţul foii, care va fi lipit, după care se aplică ştampila instituţiei organizatoare a concursului.

(4)  Plicurile cu subiectele de concurs vor fi desfăcute de preşedintele comisiei de examinare în faţa candidaţilor.

(5)  Pe toată durata desfăşurării probei scrise, în sălile de concurs au acces membrii comisiei de examinare şi ai secretariatului concursului. Accesul altor persoane este interzis.

(6)  Redactarea lucrărilor se va face numai cu cerneală sau cu pastă de culoare albastră.

(7)  In sala de concurs candidaţii nu pot avea asupra lor mijloace de comunicare la distanţă sau orice alte aparate electronice. Incălcarea acestei dispoziţii atrage eliminarea din concurs.

(8)  Pe toată durata desfăşurării probei scrise este interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidaţi. In cazuri excepţionale, părăsirea temporară a sălii de concurs se va putea face numai cu însoţitor.

(9)   Orice fraudă sau încercare de fraudă dovedită se sancţionează prin eliminarea din concurs. In aceste cazuri, comisia de examinare întocmeşte un proces-verbal în care se consemnează constatările făcute şi măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu menţiunea „fraudă".

(10)   După redactarea lucrărilor, candidaţii predau, sub semnătură, lucrările comisiei de examinare, care le numerotează şi le înscrie în borderoul centralizator.

Art. 13. - (1) Corectarea lucrărilor se face pe baza baremului stabilit de membrii comisiei de examinare, barem care se afişează la sfârşitul probei scrise.

(2)  Fiecare lucrare scrisă este verificată independent de membrii comisiei de examinare şi apreciată cu note de la 1 la 10, conform baremului de corectare. Nota 1 se acordă în situaţia în care punctajul obţinut este mai mic sau egal cu această notă.

(3)  După terminarea corectării, fiecare corector trece, sub semnătură, nota în borderoul de notare.

(4)  Preşedintele comisiei de examinare calculează nota finală, care reprezintă media aritmetică a notelor obţinute, cu două zecimale, pe care o înscrie în borderoul de notare.

(5)   Pe timpul corectării, lucrările nu vor fi dezlipite, păstrându-se secret numele candidatului. In prezenţa tuturor membrilor comisiei de examinare se înscrie pe fiecare lucrare nota finală trecută în borderou şi se aplică semnătura preşedintelui comisiei de examinare, după care se procedează la deschiderea lucrărilor.

(6) Comisia de examinare predă secretariatului concursului, în baza unui proces-verbal, lucrările candidaţilor şi borderourile de notare.

(7)   Pe baza notei obţinute, secretariatul concursului întocmeşte şi afişează tabelul de clasificare a candidaţilor.

Art. 14. - (1) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice pot depune contestaţii în termen de 48 de ore de la data afişării rezultatelor.

(2) Contestaţiile se depun la secretariatul concursului.

(3)   Imediat după înregistrare, secretariatul concursului resigilează lucrările, le renumerotează, le înscrie într-un borderou separat şi le predă comisiei de soluţionare a contestaţiilor.

(4) Contestaţiile se soluţionează potrivit procedurii prevăzute la art. 13, în termen de 48 de ore de la data înregistrării lor, de către comisia de soluţionare a contestaţiilor. Nota obţinută la contestaţie nu poate fi mai mică decât nota contestată.

Art. 15. - In urma rezultatelor primite de la comisia de soluţionare a contestaţiilor, secretariatul concursului întocmeşte şi afişează tabelul final al candidaţilor declaraţi admişi.

Art. 16. - (1) Nota finală a concursului reprezintă media aritmetică a notelor obţinute la probele de concurs.

(2) Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie să obţină cel puţin media generală 7, dar nu mai puţin de nota 5 la proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor teoretice.

Art. 17. - Repartizarea pe posturi a candidaţilor declaraţi admişi se va face de către comisia de examinare, în ordinea descrescătoare a mediilor generale obţinute, în limita locurilor scoase la concurs.

Art. 18. - La medii egale, comisia de examinare va stabili candidatul declarat admis în raport cu nivelul studiilor suplimentare absolvite sau, în subsidiar, în raport cu vechimea în specialitate.

CAPITOLUL III

Dispoziţii finale

Art. 19. - Candidaţii declaraţi admişi, repartizaţi pe post, sunt numiţi, în condiţiile legii, prin decizie a preşedintelui curţii de apel, urmând să fie încheiat contractul de muncă, începând cu data emiterii deciziei.

Art. 20. - (1) Candidatul admis trebuie să se prezinte la post în maximum 15 zile de la data afişării rezultatelor finale. In cazul în care candidatul admis nu poate respecta termenul menţionat, acesta înaintează o cerere motivată, în scris, preşedintelui curţii de apel, în care prezintă motivele întârzierii şi termenul la care se poate prezenta la post.

(2) In cazul neprezentării la post în termenul stabilit, postul este declarat vacant, urmând să se comunice următoarei persoane posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv.

Art. 21. - Rezultatele concursului organizat în condiţiile prezentului regulament pot fi valorificate pentru ocuparea posturilor ce se vacantează în termen de un an de la data afişării şi publicării acestora, potrivit art. 15.

Art. 22. - Lucrările scrise şi rezultatele concursului se anexează la dosarele personale ale candidaţilor declaraţi admişi.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1927/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1927 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1927/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu