ORDIN
Nr. 20 din 28 octombrie 1999
pentru aprobarea Regulamentului nr. 11/1999 privind tranzactionarea
instrumentelor financiare cu venit fix pe piata RASDAQ
ACT EMIS DE: COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 31 din 27 ianuarie 2000
Presedintele Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare,
in temeiul prevederilor art. 4, 6, 11, 13 si ale art. 14 ultimul alineat
din Legea nr. 52/1994 privind valorile mobiliare si bursele de valori,
avand in vedere prevederile art. 16 din aceeasi lege,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Pe data prezentului ordin se aproba Regulamentul nr. 11/1999 privind
tranzactionarea instrumentelor financiare cu venit fix pe piata RASDAQ.
Art. 2
Secretariatul general va asigura aducerea la indeplinire a prevederilor
prezentului ordin.
PRESEDINTELE COMISIEI NATIONALE
A VALORILOR MOBILIARE,
prof. univ. dr. STEFAN BOBOC
REGULAMENTUL Nr. 11/1999
privind tranzactionarea instrumentelor financiare cu venit fix pe piata RASDAQ
I. Dispozitii generale
Art. 1
Prezentul regulament cuprinde norme cu privire la tranzactionarea instrumentelor
financiare cu venit fix pe piata RASDAQ.
In cazul in care nu se precizeaza altfel, termenii folositi in acest
regulament au aceeasi semnificatie cu a celor definiti in regulamentele
Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare si ale pietei RASDAQ.
Termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
1. C.N.V.M. - Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, infiintata in
conformitate cu prevederile Legii nr. 52/1994 privind valorile mobiliare si
bursele de valori;
2. piata RASDAQ - piata organizata, reglementata si autorizata de C.N.V.M.,
care asigura publicului, prin activitatea societatilor de valori mobiliare
autorizate, sisteme, mecanisme si proceduri adecvate pentru efectuarea continua
si ordonata, transparenta si echitabila a tranzactiilor cu valori mobiliare si
care ofera economiilor investite in ele garantii morale si securitate
financiara prin masurarea continua a lichiditatii respectivelor valori
mobiliare;
3. C.C.P.R.V.M. - Consiliul de Coordonare a Pietelor Reglementate de Valori
Mobiliare;
4. instrumente financiare cu venit fix (I.F.V.F.) - instrumente negociabile
emise in forma dematerializata, evidentiate prin inscriere in cont, care
confera detinatorilor lor drepturi de creanta asupra emitentului, conform legii
si in conditiile specifice de emisiune ale acestora. Acestea pot fi instrumente
financiare cu venit fix pe termen scurt, cu perioada de pana la scadenta sub un
an, pe termen mediu sau lung, cu scadenta peste un an, calificate ca valori
mobiliare de catre C.N.V.M.;
5. Departamentul de autorizare si monitorizare a instrumentelor financiare
cu venit fix (DAM) - structura organizatorica din subordinea Societatii de
Bursa RASDAQ, care administreaza prezentul regulament;
6. S.N.C.D.D. - Societatea Nationala de Compensare, Decontare si Depozitare
pentru Valori Mobiliare;
7. regulament - prezentul regulament, astfel cum a fost adoptat de
C.N.V.M.;
8. tranzactie Cross - tranzactie a unei societati de valori mobiliare,
executata in numele a doua parti, la un pret situat intre cea mai buna cerere
si oferta, afisate in sistemul de tranzactionare a I.F.V.F.;
9. broker in sistemul de tranzactionare a instrumentelor financiare cu
venit fix - orice membru al Asociatiei Nationale a Societatilor de Valori
Mobiliare (A.N.S.V.M.) care este implicat, in mod regulat, in efectuarea de
tranzactii cu I.F.V.F. in contul altora;
10. dealer in sistemul de tranzactionare a instrumentelor financiare cu
venit fix - orice membru al Asociatiei Nationale a Dealerilor si
Participantilor la Piata, implicat in cumpararea si vanzarea de I.F.V.F. pe
cont propriu, care isi mentine intentia de a cumpara si de a vinde astfel de
titluri in mod regulat;
11. participant in sistemul de tranzactionare a instrumentelor financiare
cu venit fix - orice societate de valori mobiliare, membra a A.N.S.V.M.,
respectiv a A.N.D.P.P.C., inregistrata ca broker, respectiv ca dealer in
sistemul de tranzactionare a instrumentelor financiare cu venit fix, astfel cum
este reglementat in continuare;
12. cotatie in sistemul de tranzactionare a instrumentelor financiare cu
venit fix - orice cerere si/sau oferta pentru un I.F.V.F., comunicata de un
participant sistemului; marimea cotatiei este numarul de I.F.V.F. asociate
fiecarei cotatii in sistem (zero in cazul cotatiilor indicative), care poate fi
agregat in sistem astfel incat sa reprezinte cererea si oferta totala pentru un
anumit pret/rata discontului; cotatie interna este cel mai ridicat bid (cerere)
si cel mai scazut ask (oferta) pentru fiecare I.F.V.F. comunicat de toti
participantii sistemului, cand cotatia se refera la pret, si invers, cand
cotatia se refera la dobanda/rata discontului;
13. cotatie ferma - o cotatie continua, afisata in timpul orarului de
functionare a pietei, constand intr-o cerere ferma si o oferta ferma la valori
actualizabile, pentru un lot standard/disparat, care reprezinta un angajament
ferm de acceptare a oricarei oferte de vanzare sau de cumparare pentru
emisiunea respectiva, care este conforma cotatiei ferme afisate de sistemul de
tranzactionare a I.F.V.F.;
14. cotatie indicativa referitoare la o cerere/oferta pentru un I.F.V.F. -
un anunt al unui membru privind posibilitatea unei tranzactii cu un alt membru,
in conditii negociabile;
15. piata inchisa - situatia in care pretul unei cereri ferme egaleaza
pretul unei oferte ferme afisate in mod curent pentru acelasi I.F.V.F.;
16. piata incrucisata - situatia in care pretul unei cereri ferme depaseste
pretul unei oferte ferme afisate in mod curent pentru acelasi I.F.V.F.;
17. elementul negociat in cazul instrumentelor financiare cu venit fix pe
termen scurt (cu scadenta sub un an) - rata discontului exprimata in puncte
procentuale, denumite in continuare puncte;
18. elementul negociat in cazul instrumentelor financiare cu venit fix cu
data scadentei peste un an sau cu cupon - pretul;
19. terminalul sistemului de tranzactionare a instrumentelor financiare cu
venit fix - aplicatia software si dispozitivul sau terminalul aflate la
dispozitia membrilor, care asigura transmiterea de cotatii si informatii
privind tranzactiile intre participantii in sistemul de tranzactionare a
I.F.V.F. si permit executarea tranzactiilor cu I.F.V.F.;
20. sistemul de tranzactionare a instrumentelor financiare cu venit fix sau
STVF - sistemul cu afisare pe ecran care permite colectarea, procesarea si
afisarea informatiilor privind cotatiile si sumarele tranzactiilor pentru
I.F.V.F. catre participantii la sistem si asigura transmiterea rapoartelor de
tranzactionare cu toate I.F.V.F. efectuate pe piata RASDAQ catre asociatie, in
scopul supravegherii;
21. tranzactie STVF raportabila - toate tranzactiile cu I.F.V.F.;
22. parte care raporteaza - membrul care are obligatia de a introduce
informatiile privind o tranzactie, conform cerintelor Regulamentului de
practica onesta al pietei RASDAQ;
23. lot standard referitor la un I.F.V.F - lotul in valoare nominala de 100
milioane lei;
24. lot disparat referitor la un I.F.V.F - lotul in valoare nominala de 10
milioane lei;
25. emitent de instrumente financiare cu venit fix, denumit in continuare
emitent - o entitate care, in conditiile legii, a emis I.F.V.F. si care se
obliga la recunoasterea si onorarea drepturilor evidentiate de acestea;
26. emisiune de instrumente financiare cu venit fix, denumita in continuare
emisiune - totalitatea I.F.V.F. de acelasi tip, clasa si scadenta, emise de un
emitent la o anumita data;
27. oferta publica de instrumente financiare cu venit fix - oferta prin
care emitentul ofera public, spre subscriere, I.F.V.F. de un anumit tip, clasa
si scadenta;
28. prospect de oferta publica, denumit in continuare prospect - documentul
ce contine informatii despre emitent, in conformitate cu reglementarile
specifice ale C.N.V.M.
Art. 2
Prezentului regulament poate fi modificat la propunerea DAM, dupa care va
fi inaintat pentru avizare Consiliului de directie al Societatii de Bursa
RASDAQ si va fi transmis pentru autorizare la C.N.V.M.
Art. 3
Prospectul de oferta publica primara pentru I.F.V.F. va contine, in mod
obligatoriu, urmatoarele elemente:
- numele si prenumele clientului;
- numele si prenumele intermediarului sau intermediarilor, in cazul
sindicatului de intermediere;
- discontul si rata discontului (sau rata dobanzii), daca sunt
prestabilite;
- data scadentei;
- valoarea nominala;
- marimea emisiunii (totalitatea I.F.V.F. de acelasi tip si clasa, emise de
un emitent la o anumita data);
- perioada de subscriere - maximum 3 zile de la data emisiunii;
- normele privind tranzactionarea secundara;
- regimul dezinvestirii;
- normele de publicitate.
Art. 4
Dobanda/rata discontului I.F.V.F. ce urmeaza sa fie emisa va fi stabilita
de catre emitent sau, la optiunea emitentului si in limitele impuse de acesta,
direct de piata.
Art. 5
Distributia I.F.V.F. poate fi realizata direct de emitent sau intermediata
de o societate de valori mobiliare, conform reglementarilor C.N.V.M.
Responsabilitatea consolidarii registrului revine emitentului sau, dupa
caz, intermediarului emisiunii de I.F.V.F., care raspunde de consolidarea si
corectitudinea inregistrarilor in registru si de transmiterea acestora in
format electronic la S.N.C.D.D.
Art. 6
Perioada de subscriere in cadrul ofertei publice primare va fi de maximum 3
zile. Tranzactiile respectivei emisiuni de I.F.V.F. prin intermediul sistemului
electronic administrat de Societatea de Bursa RASDAQ, de societatile de valori
mobiliare autorizate de C.N.V.M. vor incepe in ziua a opta de la data initierii
perioadei de subscriere in cadrul ofertei publice.
Art. 7
Cererea de admitere la tranzactionare pe piata secundara a unui I.F.V.F. va
fi promovata de o societate de valori mobiliare autorizata de C.N.V.M., aleasa
de emitent, dupa autorizarea emisiunii primare de catre C.N.V.M. cu minimum 3
zile lucratoare inainte de lansarea ofertei publice primare.
Art. 8
In vederea tranzactionarii, in cea de-a cincea zi de la initierea ofertei
primare entitatea care a gestionat oferta publica initiala va prezenta datele
privind caracteristicile emisiunii si rezultatul ofertei primare la Societatea
de Bursa RASDAQ si la S.N.C.D.D. Dupa incarcarea/consolidarea registrului,
S.N.C.D.D. va aloca un simbol emisiunii respective si va transmite pietei
RASDAQ datele aferente I.F.V.F. Societatea de Bursa RASDAQ, la randul sau, va
comunica membrilor toate informatiile aferente derularii tranzactionarii pe
piata secundara si va efectua setarea emisiunii, folosind simbolul alocat de S.N.C.D.D.
Art. 9
Societatile de valori mobiliare autorizate de C.N.V.M. pot actiona atat ca
broker, cat si ca dealer de I.F.V.F. O societate de valori mobiliare poate cere
autorizatia de a functiona ca formator de piata pentru un I.F.V.F., cu respectarea
conditiilor cerute de normele C.N.V.M. Pentru a functiona ca formator de piata
pentru un anumit I.F.V.F. o societate de valori mobiliare va fi autorizata de
C.N.V.M., cu respectarea reglementarilor acesteia si ale pietei RASDAQ.
Art. 10
Tranzactionarea I.F.V.F. se va desfasura in mod distinct de sistemul de
tranzactionare a actiunilor. Orarul de functionare este in zilele de luni -
vineri inclusiv, orele 10,00 - 14,00, cu exceptia zilelor declarate sarbatori
legale. DAM va putea modifica acest orar, daca va considera necesar.
Art. 11
Accesul sau participarea directa in sistem este limitata la membrii
autorizati de C.N.V.M. pentru intermedierea I.F.V.F. conform autorizatiei.
Participantii la tranzactionarea I.F.V.F. trebuie sa indeplineasca, in mod
necesar, conditia de capital social minim stabilita de C.N.V.M.
Art. 12
Societatile de valori mobiliare, care satisfac toate conditiile impuse de
C.N.V.M. si de Societatea de Bursa RASDAQ, se pot inregistra ca formatori de
piata in STVF. Prin inregistrarea in calitate de formator de piata pentru
I.F.V.F. societatea de valori mobiliare se angajeaza sa isi onoreze toate
obligatiile de reglementare si contractuale, izvorate din participarea sa in
STVF in calitate de formator de piata.
Art. 13
Societatile de valori mobiliare care participa la STVF trebuie sa mentina
nivelurile minime de capital net stabilite de C.N.V.M.
Art. 14
Autorizarea ca formator de piata obliga societatea de valori mobiliare sa
introduca in STVF cotatii ferme. In prima saptamana de tranzactionare a
fiecarui I.F.V.F. inregistrarea se poate face pentru cerere (bid) si/sau pentru
oferta (ask), urmand ca, incepand cu cea de-a doua saptamana de tranzactionare
inregistrarea sa fie facuta atat pentru cerere (bid), cat si pentru oferta
(ask), pentru fiecare I.F.V.F. pentru care este inregistrata.
Art. 15
In cazul I.F.V.F. cu data scadentei sub 3 luni, un formator de piata
trebuie sa mentina o cotatie ferma de la momentul inregistrarii pana in ultima
zi de tranzactionare a respectivului I.F.V.F.
Art. 16
Participantii in STVF au obligatia de a introduce in sistem cotatii ferme
pentru toate I.F.V.F. pentru care sunt inregistrati ca formatori de piata de
catre Societatea de Bursa RASDAQ; aceasta le va conferi conditii preferentiale,
toti cei interesati sa vanda/sa cumpere respectivul I.F.V.F. avand obligatia de
a contacta cu prioritate formatorii de piata cu cele mai bune cotatii ferme.
Art. 17
Obligatia formatorului de piata de a afisa cotatii ferme poate fi
indeplinita prin:
- introducerea de cereri/oferte din contul propriu;
- introducerea de cereri/oferte reprezentand ordinele de cumparare/vanzare
ale clientilor, incredintate societatii de valori mobiliare de la un anumit
pret sau la un pret mai bun (de exemplu, ordinele limita); sau
- combinatia acestor doua posibilitati.
Art. 18
DAM poate stabili/modifica dimensiunea/valoarea unui lot standard/disparat
pentru orice I.F.V.F., daca aceasta actiune este necesara sau potrivita pentru
buna desfasurare a tranzactiilor prin STVF, in interesul emitentului si al
investitorului.
Art. 19
Nivelul fiecarei cereri ferme si al fiecarei oferte ferme pe care un
formator de piata o introduce in STVF trebuie sa fie in mod rezonabil legat de
piata preponderenta pentru I.F.V.F. in cauza. In acest scop, in cazul I.F.V.F.
cu scadenta sub un an, o cerere ferma nu poate fi cu peste 10 puncte mai mare
decat valoarea celei mai mici cereri ferme, respectiv o oferta ferma nu poate
fi cu peste 10 puncte mai mica decat valoarea celei mai mari oferte ferme. La
deschiderea zilnica a pietei valoarea de referinta pentru determinarea
deviatiei maxime de 10 puncte va fi cea mai mica cerere ferma (cea mai mare
oferta ferma), afisata in STVF pentru I.F.V.F. in cauza, la inchiderea pietei
din ziua precedenta. In cazul unui I.F.V.F. care are un singur formator de
piata, cotatiile ferme trebuie sa fie introduse in limita de +/- 15 puncte fata
de ultima tranzactie.
Art. 20
DAM va putea reevalua acesti parametri periodic, in functie de evolutia
pietei, daca aceasta actiune va fi necesara sau potrivita pentru protectia
intereselor investitorilor sau pentru mentinerea increderii publice in
integritatea pietei operate de STVF.
Art. 21
DAM poate aproba, in cazuri individuale, exceptari de la aceste reguli
stabilite prin proceduri, in situatia aparitiei unor stiri sau a altor factori
care ar putea antrena o modificare mai mare a valorii bursiere a unui I.F.V.F.
eligibil.
Art. 22
Formatorul de piata isi poate actualiza cotatia pentru un I.F.V.F. in orice
moment in timpul orarului de functionare a pietei. Obligatia formatorului de
piata de a onora o cerere sau o oferta ferma dureaza atata timp cat acesta nu
si-a actualizat cotatia. Dupa ce a raportat o tranzactie, formatorul de piata
va avea la dispozitie un minut in care sa procedeze la actualizarea cotatiei
sale afisate in STFV. In aceasta perioada formatorul de piata este scutit
temporar de obligatia de a onora cotatia afisata pentru respectivul I.F.V.F.,
in conditiile in care el isi actualizeaza realmente cotatia afisata. In toate
celelalte situatii formatorul de piata trebuie sa isi onoreze cotatiile afisate
in timpul orarului de functionare a pietei.
Art. 23
DAM poate reevalua si modifica periodic scutirea susmentionata, daca o
asemenea actiune va fi necesara sau potrivita pentru protectia investitorilor
sau pentru mentinerea increderii publicului in piata operata de STVF.
Art. 24
La introducerea sau actualizarea unei cereri ferme sau oferte in STVF
formatorul de piata trebuie sa respecte standardele referitoare la diferenta
minima de pret, precizate in prezentul regulament.
Art. 25
In cazul in care capacitatea unei societati de valori mobiliare de a-si
introduce sau actualiza cotatiile ferme este afectata, oricare ar fi motivul,
aceasta are obligatia de a notifica DAM imposibilitatea indeplinirii temporare
a indatoririlor care ii revin ca formator de piata. DAM va notifica imediat
presedintelui - directorului general al Societatii de Bursa RASDAQ acest lucru,
care decide retragerea cotatiilor ferme din STVF. In cazul in care i-au fost
retrase cotatiile ferme din STVF, societatii de valori mobiliare ii revine
obligatia de a se inregistra pentru un I.F.V.F. de pe care a fost retras.
Societatea de valori mobiliare autorizata ca formator de piata nu trebuie sa
introduca sau sa mentina in STVF cotatii care sa provoace aparitia unor piete
"inchise" sau "incrucisate" asa cum sunt ele definite.
II. Participarea societatilor de valori mobiliare care nu sunt formatori de
piata
Art. 26
Societatile de valori mobiliare care nu sunt formatori de piata pot utiliza
orice informatie sau date despre piata care sunt disponibile prin STVF,
inclusiv totalitatea informatiilor despre cotatiile si tranzactiile colectate,
validate si distribuite de Societatea de Bursa RASDAQ in timpul orarului de
functionare a pietei. Aceasta categorie de participanti poate introduce cotatii
indicative pentru orice I.F.V.F. considerat eligibil pentru STVF si va raporta
tranzactiile incheiate conform regulamentului.
Art. 27
Introducerea de cereri indicative sau de oferte indicative reprezinta un
simplu anunt ca societatea de valori mobiliare este dispusa sa negocieze o
posibila tranzactie cu acel I.F.V.F. Societatea de valori mobiliare poate
modifica sau retrage o cotatie indicativa in orice moment in timpul orarului de
functionare al pietei. In momentul introducerii unei cereri indicative sau a
unei oferte indicative societatea de valori mobiliare trebuie sa respecte
standardele referitoare la variatia cotatiilor, stabilite de prezentul
regulament, si procedurile aferente.
Art. 28
Societatile de valori mobiliare care participa in STVF in calitate de
formatori de piata pot introduce cotatii indicative pentru orice I.F.V.F.
eligibil pentru care nu sunt inregistrate ca formatori de piata.
III. Accesul nemembrilor
Art. 29
Persoanele, altele decat societatile de valori mobiliare, pot avea numai un
"acces vizual" in STVF. La acest nivel de acces persoana in cauza
poate utiliza toate informatiile sau datele despre piata, care sunt in general
disponibile prin intermediul STVF, inclusiv totalitatea informatiilor despre
cotatiile si tranzactiile colectate, validate si distribuite de Societatea de
Bursa RASDAQ in timpul orarului de functionare a pietei, precum si alte
servicii dezvoltate de aceasta societate si distribuite clientilor sai.
Art. 30
Pentru a obtine accesul vizual persoana interesata trebuie sa incheie un
contract de servicii si sa plateasca toate taxele stabilite de Societatea de
Bursa RASDAQ.
IV. Pretul de tranzactionare
Art. 31
Pretul la care poate fi raportata o tranzactie cu un I.F.V.F., in cazul in
care exista mai mult de 2 formatori de piata inregistrati pe respectivul IFVF,
trebuie sa fie cuprins in intervalul determinat de cea mai buna oferta ferma -
cea mai buna cerere ferma. Fac exceptie de la aceasta regula urmatoarele tipuri
de tranzactii:
- tranzactii speciale;
- tranzactii executate cu clientul in contul portofoliului formatorului de
piata;
- tranzactii REPO, rezolvate de o procedura speciala.
Art. 32
Tranzactia speciala nu poate avea o valoare mai mica de un miliard lei.
Tranzactiile speciale pot fi executate de o societate de valori mobiliare care
fie tranzactioneaza ca dealer cu un client, fie executa ordinele a doi sau mai
multi clienti, in afara intervalului cuprins intre cea mai buna cerere ferma si
cea mai buna oferta ferma, afisate in mod curent in sistem.
V. Raportarea/confirmarea tranzactiilor pentru difuzare publica
Art. 33
Activitatea de raportare/confirmare a tranzactiilor incheiate cu I.F.V.F.
se inscrie in cadrul general creat de reglementarile pietei RASDAQ referitoare
la raportarea tranzactiilor.
Art. 34
Negocierea si raportarea unor tranzactii cu un numar de titluri mai mare
decat dimensiunea lotului standard corespunzator respectivului I.F.V.F. poate
sa ignore cotatiile existente pentru loturi disparate.
Art. 35
Societatea de valori mobiliare are dreptul de a refuza un ordin de
cumparare, daca investitorul nu vireaza in prealabil suma necesara in contul
indicat de aceasta.
Art. 36
Tranzactiile cu I.F.V.F. vor avea setat caracterul SPECIAL cu caracterul
alocat tipului de instrument precizat in procedurile aferente prezentului
regulament.
Art. 37
Societatea de valori mobiliare are datoria de a asigura clientului cea mai
buna executie posibila a ordinului de tranzactionare si de a face dovada
acestui fapt la un control al C.N.V.M. si/sau al C.C.P.R.V.M.
VI. Decontarea
Art. 38
Decontarea tranzactiilor cu I.F.V.F. se va face in conformitate cu
regulamentele S.N.C.D.D.
Art. 39
Decontarea tranzactiilor cu I.F.V.F. se va face de regula in ziua T + 1, daca
nu este altfel precizat in prospectul autorizat de C.N.V.M.
VII. Oprirea de la tranzactionare
Art. 40
Ultima zi de tranzactionare a I.F.V.F. este T - 4, daca T este ziua
scadentei.
Art. 41
La sfarsitul zilei T - 4 toate societatile de valori mobiliare si bancile
custode sunt obligate sa comunice S.N.C.D.D. pozitiile clientilor proprii cu
privire la I.F.V.F. In ziua T - 3, S.N.C.D.D. va comunica emitentului registrul
final al I.F.V.F., care va fi transmis in teritoriu pana cel mai tarziu in ziua
T - 1.
Art. 42
Societatile de valori mobiliare pot fi mandatate de clientii lor sa
realizeze rascumpararea, situatie in care ei vor prezenta la S.N.C.D.D.
procurile speciale de reprezentare pentru a fi transmise emitentului.
Art. 43
Rascumpararea I.F.V.F. se va face incepand cu data scadentei.
Art. 44
Locul si modalitatea realizarii rascumpararii sunt cele prevazute in
prospectul emisiunii.
VIII. Departamentul de autorizare si monitorizare a tranzactionarii instrumentelor
financiare cu venit fix
Art. 45
Prezentul regulament va fi administrat de DAM.
Art. 46
DAM va emite proceduri tehnice ce vor fi avizate de C.C.P.R.V.M. si
aprobate de C.N.V.M., in aplicarea prezentului regulament.
Art. 47
DAM va propune A.N.S.V.M., RASDAQ si S.N.C.D.D. modificari ale prezentului
regulament, proceduri tehnice si cai de rezolvare a eventualelor litigii si
probleme ivite cu ocazia tranzactionarii I.F.V.F.
Art. 48
DAM este indrituit sa modifice parametrii tehnici specifici tranzactionarii
I.F.V.F., ca de exemplu: marimea loturilor, parametrii unei tranzactii speciale
etc., cu avizul C.C.P.R.V.M.
Art. 49
DAM poate declara eligibile pentru tranzactionare, conform prezentului
regulament, toate produsele financiare cu venit fix, calificate de C.N.V.M.
drept valori mobiliare, sau alte produse tranzactionabile pe piata de capital,
cu notificarea C.C.P.R.V.M. si C.N.V.M.
Art. 50
Deciziile se iau cu votul majoritatii celor prezenti, daca se intrunesc cel
putin trei membri. La vot egal presedintele are votul hotarator.
Art. 51
In cursul primei luni de la organizare DAM va redacta propriile proceduri
de lucru, avizate de Consiliul de directie al Societatii de Bursa RASDAQ, care
vor fi supuse aprobarii C.N.V.M.
IX. Dispozitii finale
Art. 52
Prezentul regulament va intra in vigoare in termen de 5 zile de la
aprobarea sa de catre C.N.V.M. El se completeaza cu norme de aplicare si cu
proceduri tehnice emise de piata RASDAQ, S.N.C.D.D. si de DAM.
Art. 53
In termen de 30 de zile se vor elabora si se vor pune in aplicare
procedurile tehnice.