ORDIN
Nr. 21 din 2 februarie 2005
privind aprobarea Normei sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor ce
stabileste proceduri pentru efectuarea controalelor sanitare veterinare la
posturile de inspectie si controale veterinare de frontiera ale Romaniei,
pentru produse importate din tari terte*)
ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA SANITARA VETERINARA SI PENTRU
SIGURANTA ALIMENTELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 230 bis din 18 martie 2005
*) Ordinul nr. 21/2005 a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 230 din 18 martie 2005 si este reprodus si in acest numar bis.
In temeiul art. 10 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004 privind
organizarea activitatii sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 215/2004, cu modificarile si completarile
ulterioare,
vazand Referatul de aprobare nr. 50.148 din 27 ianuarie 2005, intocmit de
Directia generala inspectie, control, inspectie la frontiera si coordonarea
institutelor veterinare din structura Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare
si pentru Siguranta Alimentelor,
presedintele Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta
Alimentelor emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Norma sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor ce
stabileste proceduri pentru efectuarea controalelor sanitare veterinare la
posturile de inspectie si controale veterinare de frontiera ale Romaniei,
pentru produse importate din tari terte, prevazuta in anexa*) care face parte
integranta din prezentul ordin.
------------
*) Anexa este reprodusa in facsimil.
Art. 2
Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor,
institutele veterinare centrale si directiile sanitar-veterinare si pentru
siguranta alimentelor judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la
indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin constitue transpunerea oficiala a Regulamentului Comisiei
136/2004/CE ce stabileste proceduri pentru efectuarea controalelor veterinare
la posturile de inspectie la frontiera, pentru produse importate din tari
terte, publicat in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene (JOCE) nr. L 21
din 28 ianuarie 2004, p. 11.
Art. 4
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
si va intra in vigoare la 45 de zile de la publicare.
Presedintele Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare
si pentru Siguranta Alimentelor,
Razvan Tiru
ANEXA 1
NORMA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
ce stabileste proceduri pentru efectuarea controalelor sanitare veterinare la
posturile de inspectie si controale veterinare de frontiera ale Romaniei,
pentru produse importate din tari terte
Art. 1
Controale sanitare veterinare
(1) Controalele documentelor prevazute la articolul 4 (3) al "Normei
sanitare veterinare ce stabileste principiile ce reglementeaza organizarea
controalelor sanitare veterinare privind produsele ce intra in Romania din tari
terte", aprobata prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si
padurilor nr. 71 din 3 februarie 2003, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 157 din 12 martie 2003, trebuie sa fie efectuate in conformitate
cu anexa nr. 1 a prezentei norme sanitare veterinare si pentru siguranta
alimentelor.
(2) Controalele de laborator si analizele prelevarilor oficiale de probe
prevazute la articolul 4 (4) (b) al normei sanitare veterinare mentionate la
art. 1 (1) trebuie sa fie efectuate in conformitate cu anexa nr. 2 a prezentei
norme sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor.
Art. 2
Notificarea sosirii produselor cu ajutorul Documentului Veterinar Comun de
Intrare
(1) Inainte de sosirea fizica a lotului de transport pe teritoriul
Romaniei, persoana responsabila de incarcare trebuie sa notifice sosirea
produselor, personalului veterinar al postului de inspectie si controale
veterinare de frontiera, caruia trebuie sa-i fie prezentate produsele,
utilizand Documentul Veterinar Comun de Intrare (DVCI), precum cel stabilit la
anexa nr. 3 a prezentei norme sanitare veterinare si pentru siguranta
alimentelor.
(2) Documentul Veterinar Comun de Intrare trebuie sa fie emis in
conformitate cu regulile generale referitoare la certificare, stabilite de acte
normative relevante transpuse din legislatia comunitara in legislatia
nationala.
(3) Documentul Veterinar Comun de Intrare trebuie sa fie intocmit intr-un
original si copii, dupa cum s-a stabilit de Autoritatea Nationala Sanitara
Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, pentru a indeplini cerintele
prezentei norme sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor.
Persoana responsabila de incarcare trebuie sa completeze partea 1 a
Documentului Veterinar Comun de Intrare (DVCI) si sa o transmita personalului
veterinar al postului de inspectie si controale veterinare de frontiera.
(4) Fara a se aduce atingere alineatelor 1 si 3, informatiile continute de
Documentul Veterinar Comun de Intrare (DVCI) pot, cu acordul autoritatilor
competente interesate de lotul de transport, sa faca obiectul unei notificari
prealabile prin telecomunicatii sau orice sistem electronic de transfer de
date.
Atunci cand este practicat acest sistem, informatiile furnizate in forma
electronica trebuie sa fie cele solicitate la partea 1 a modelului de Document
Veterinar Comun de Intrare.
Art. 3
Procedura ce trebuie urmata dupa terminarea controalelor sanitare
veterinare
(1) Dupa terminarea controalelor sanitare veterinare mentionate la
articolul 4 al "Normei sanitare veterinare ce stabileste principiile ce
reglementeaza organizarea controalelor sanitare veterinare privind produsele ce
intra in Romania din tari terte", partea 2 a Documentului Veterinar Comun
de Intrare trebuie sa fie completata sub responsabilitatea medicului veterinar
oficial de la postul de inspectie si controale veterinare de frontiera.
Documentul Veterinar Comun de Intrare trebuie sa fie semnat de medicul
veterinar oficial sau de alt medic veterinar care activeaza sub supravegherea
primului, pentru a acorda autorizatia sanitara veterinara de trecere pentru
transport.
In cazul posturilor de inspectie si controale veterinare de frontiera ce
controleaza activitati de import de peste, in conformitate cu "Norma
sanitara veterinara ce stabileste derogari de la conditiile de autorizare a
posturilor de inspectie si controale veterinare de frontiera localizate in
porturile in care se debarca peste", aprobata prin Ordinul ministrului
agriculturii, padurilor, apelor si mediului nr. 530 din 13 august 2003,
publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 702 din 7 octombrie
2003, agentul oficial desemnat poate sa exercite functiile de medic veterinar
oficial, incluzand competenta completarii si semnarii Documentului Veterinar
Comun de Intrare.
(2) Originalul Documentului Veterinar Comun de Intrare pentru loturile
pentru care a fost acordata autorizarea sanitara veterinara de intrare, consta
din partile 1 si 2 impreuna, completate si semnate corespunzator.
(3) Medicul veterinar oficial sau persoana responsabila de incarcare
trebuie sa notifice autoritatile vamale ale postului de inspectie de frontiera,
de autorizarea sanitara veterinara de intrare a transportului, dupa cum este
prevazut la alineatul 1, prin prezentarea originalului Documentului Veterinar
Comun de Intrare sau prin mijloace electronice.
(a) Dupa ce este obtinuta autorizarea vamala, originalul Documentului
Veterinar Comun de Intrare (DVCI) trebuie sa insoteasca transportul pana la
prima intreprindere de destinatie.
(b) Medicul veterinar oficial al postului de inspectie si controale
veterinare la frontiera trebuie sa pastreze o copie a Documentului Veterinar
Comun de Intrare.
(c) Medicul veterinar oficial al postului de inspectie si controale
veterinare la frontiera trebuie sa transmita o copie a Documentului Veterinar
Comun de Intrare persoanei responsabile de incarcare.
(4) Medicul veterinar oficial al postului de inspectie si controale
veterinare la frontiera trebuie sa pastreze certificarea veterinara originala
sau documentatia ce insoteste transportul, emisa de tara terta, precum si o
copie a Documentului Veterinar Comun de Intrare, pentru cel putin 3 ani.
Totusi, pentru loturile de produse in tranzit pe teritoriul Romaniei sau
pentru stocare intr-un depozit autorizat in baza articolelor 12 (4) si 13 ale
"Normei sanitare veterinare ce stabileste principiile ce reglementeaza
organizarea controalelor sanitare veterinare privind produsele ce intra in
Romania din tari terte", a caror destinatie finala este in afara Romaniei,
documentele veterinare originale ce insotesc transportul la sosire, trebuie sa
insoteasca mai departe transportul si numai copiile acestor documente trebuie
sa fie pastrate la postul de inspectie si controale veterinare de frontiera al
Romaniei.
Art. 4
Procedura ce trebuie urmata atunci cand loturile de produse au primit
autorizarea sanitara veterinara de intrare, dar sunt inca sub supraveghere
vamala.
(1) Atunci cand loturile de produse au primit autorizarea sanitara
veterinara de intrare prevazuta de articolul 3 (1), la postul de inspectie si
controale veterinare de frontiera, dar raman sub supraveghere vamala si sunt
puse in circulatie libera intr-un stadiu ulterior, se aplica procedura
stabilita la alineatele 2, 3 si 4.
(2) Originalul Documentului Veterinar Comun de Intrare trebuie sa
insoteasca transportul catre una sau mai multe intreprinderi, atata timp cat
acesta ramane sub supraveghere vamala si pana cand autorizarea vamala este
solicitata de persoana responsabila de incarcare.
(3) Pentru prima autorizare vamala de intrare, persoana responsabila de
incarcare trebuie sa prezinte originalul Documentului Veterinar Comun de
Intrare la oficiile vamale responsabile pentru intreprinderea unde este situat
transportul.
Aceasta poate, de asemenea, sa fie facuta prin mijloace electronice, dar
supusa autorizarii autoritatii vamale competente.
(4) Atunci cand autorizarea vamala a fost solicitata, dupa cum este
prevazut la alineatul 3, operatorul intreprinderii trebuie:
(a) sa pastreze o copie a Documentului Veterinar Comun de Intrare (DVCI) ce
insoteste transportul;
(b) sa inregistreze data primirii transportului; si
(c) sa inregistreze data autorizarii vamale de intrare sau datele unor
asemenea autorizari, daca transportul este impartit in parti, dupa cum este
prevazut la articolul 5.
Art. 5
Procedura ce trebuie urmata atunci cand loturile de transport supuse
supravegherii vamale sunt divizate in parti cu destinatii diferite
(1) Atunci cand un lot mentionat la articolul 4 (1) este divizat in parti
cu destinatii diferite, originalul Documentului Veterinar Comun de Intrare
trebuie sa fie prezentat autoritatii vamale competente responsabile pentru
intreprinderea unde este divizat lotul.
O copie a Documentului Veterinar Comun de Intrare trebuie sa ramana la
intreprinderea unde este impartit lotul.
(2) Autoritatea vamala competenta responsabila pentru intreprinderea
mentionata la alineatul 1 poate emite o copie xerox autentificata a
originalului Documentului Veterinar Comun de Intrare, pentru a insoti fiecare
parte a lotului, completata cu informatiile privind cantitatea sau greutatea
revizuita.
Autoritatea vamala competenta poate solicita operatorului intreprinderii
unde este impartit lotul sa pastreze toate inregistrarile, pentru a se asigura
trasabilitatea diferitelor parti ale transportului.
Inregistrarile si copii ale Documentului Veterinar Comun de Intrare trebuie
pastrate timp de trei ani.
Art. 6
Coordonare cu alte servicii de control
Pentru a se asigura ca toate produsele de origine animala ce intra in
Romania sunt supuse unor controale sanitare veterinare, Autoritatea Nationala
Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor si medicii veterinari
oficiali de la posturile de inspectie si controale veterinare la frontiera
trebuie sa se coordoneze cu alte servicii de control, pentru a colecta toate
informatiile pertinente referitoare la introducerea produselor de origine
animala pe teritoriul Romaniei. Acestea trebuie sa se aplice, in special,
urmatoarelor:
(a) informatii disponibile la serviciile vamale;
(b) informatii de pe manifestele de vapor, nava, tren sau avion;
(c) alte surse de informatii disponibile operatorilor comerciali ai
transportului rutier, feroviar, naval sau aerian.
Art. 7
Acces la baze de date si integrarea sistemelor tehnologice de informare
Pentru scopul articolului 6, autoritatea sanitara veterinara de la
posturile de inspectie si controale veterinare la frontiera trebuie sa aiba
acces la bazele de date sau parti relevante ale acestora gestionate de
serviciile vamale.
Sistemele tehnologice de informare utilizate de autoritatea sanitara
veterinara de la posturile de inspectie si controale veterinare la frontiera
trebuie, in masura in care este posibil si atunci cand este corespunzator, sa
fie integrate cu cele ale serviciilor vamale si cu cele ale operatorilor
vamali, pentru a se accelera transferul de informatii si trebuie, de asemenea,
supuse unei securizari corespunzatoare a datelor.
Art. 8
Reguli specifice pentru produse ce fac parte din bagajele calatorilor sau
sunt expediate ca transporturi mici catre persoane private
(1) Fara a se aduce atingere regulilor nationale specifice transpuse
referitoare la anumite produse, produsele la care s-a referit articolul 16 (1)
(a), (b) si (d) al "Normei sanitare veterinare ce stabileste principiile
ce reglementeaza organizarea controalelor sanitare veterinare privind produsele
ce intra in Romania din tari terte" nu trebuie sa fie supuse controalelor
sanitare veterinare sistematice stabilite la capitolul 1 al normei sanitare
veterinare mentionate, daca acestea cantaresc mai putin de 1 kg si sunt
destinate consumului uman personal.
Totusi, astfel de produse pot sa fie introduse in Romania numai din tari
terte autorizate sau din parti ale tarilor terte autorizate.
(2) Primul alineat al acestui punct nu trebuie sa afecteze regulile de
sanatate a animalelor si de sanatate publica, stabilite de legislatia
comunitara corespunzatoare transpusa in legislatia romaneasca.
Art. 9
Controale sanitare veterinare pentru anumite produse vegetale
(1) Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta
Alimentelor trebuie sa se asigure ca produsele vegetale mentionate la anexa nr.
4 si care provin din tari autorizate mentionate la anexa nr. 5, sunt supuse
controalelor documentelor la care s-a referit articolul 1 (1) al prezentei
norme sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor si daca este
corespunzator, controalelor de laborator la care s-a referit articolul 1 (2) al
prezentei norme sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor ori altor
controale fizice stabilite la anexa nr. 3 a "Normei sanitare veterinare ce
stabileste principiile ce reglementeaza organizarea controalelor sanitare
veterinare privind produsele ce intra in Romania din tari terte".
(2) Cerintele normei sanitare veterinare mentionate la alineatul anterior
si ale prezentei norme sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor
trebuie sa se aplice pentru toate produsele vegetale mentionate la anexa nr. 4
a acesteia si care, in particular, din cauza originii si a destinatiei
ulterioare a acestora, pot creste riscul raspandirii bolilor infectioase sau
contagioase la animale.
Art. 10
Utilizarea certificarii electronice
Producerea, utilizarea, transmiterea si pastrarea Documentului Veterinar
Comun de Intrare, precum cel stabilit in situatii diferite descrise de prezenta
norma sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor, pot fi realizate
prin mijloace electronice, la dispozitia Autoritatii Nationale Sanitare
Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor in colaborare cu autoritatea
nationala vamala reprezentata de Directia Generala a Vamilor din Ministerul
Finantelor Publice.
Art. 11
(1) Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta
Alimentelor, poate pune in aplicare acte normative, reglementari si prevederi
administrative, necesare pentru conformarea cu prezenta norma sanitara
veterinara si pentru siguranta alimentelor, le va transmite Comisiei Europene,
prin intermediul Ministerului Integrarii Europene si Misiunii Romaniei pe langa
Uniunea Europeana, impreuna cu tabelele de concordanta, in vederea evaluarii
conformitatii transpunerii legislative si va stabili masurile necesare pentru
implementarea corecta si la timp a prevederilor prezentei norme sanitare veterinare
si pentru siguranta alimentelor.
(2) Atunci cand Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru
Siguranta Alimentelor adopta cele mentionate la alin. 1, trebuie sa faca o
referire expresa la prezenta norma sanitara veterinara si pentru siguranta
alimentelor la publicarea oficiala a acestora. Procedura privind realizarea
referirii mentionate ramane in responsabilitatea Autoritatii Nationale Sanitare
Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor.
(3) Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta
Alimentelor va lua masurile necesare si va sanctiona, potrivit legii, orice
incalcare a prevederilor prezentei norme sanitare veterinare si pentru
siguranta alimentelor. De asemenea, va facilita intocmirea documentelor
necesare pentru sanctionarea incalcarii legislatiei veterinare si pentru
siguranta alimentelor ce constituie infractiuni.
(4) Prezenta norma sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor
constituie transpunerea oficiala a Regulamentului Comisiei 136/2004/CE.
Art. 12
Anexele nr. 1, 2, 3, 4 si 5 fac parte integranta din prezenta norma
sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor.
ANEXA 1
la norma sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor
CONTROALE ALE DOCUMENTELOR MENTIONATE LA ARTICOLUL 1 (1)
Urmatoarele reguli trebuie sa fie aplicate la controalele documentelor
privind unele produse provenite din tari terte.
(1) Pentru fiecare transport, autoritatea competenta vamala trebuie sa
stabileasca destinatia vamala sau caror utilizari sunt alocate bunurile.
(2) Fiecare certificat sau document pentru sanatatea animalelor sau
sanatatea publica ce insoteste un transport de produse ce provine dintr-o tara
terta si prezentat la postul de inspectie si controale veterinare de frontiera
trebuie verificat, pentru a se confirma daca:
(a) acesta este un certificat sau un document original;
(b) acesta se refera la o tara terta sau la o parte dintr-o tara terta
autorizata sa exporte in Romania;
(c) prezentarea si continutul acestuia corespund modelului elaborat pentru
produsul si tara terta respectiva;
(d) acesta indeplineste principiile generale de certificare stabilite la
anexa nr. 4 a "Normei sanitare veterinare ce stabileste regulile de
sanatate a animalelor ce reglementeaza producerea, procesarea, distribuirea si
introducerea de produse de origine animala pentru consum uman";
(e) a fost completat in intregime;
(f) se refera la o intreprindere sau nava maritima autorizata sau
inregistrata sa exporte in Romania;
(g) este semnat de medicul veterinar oficial, sau cand este corespunzator,
de reprezentantul autoritatii oficiale si prezinta vizibil si cu litere mari,
numele si pozitia sa si de asemenea, daca timbrul oficial de sanatate al tarii
terte si semnatura oficiala sunt intr-o culoare diferita de cea a textului
certificatelor, sau, pentru certificate electronice, semnatura si stampila sunt
realizate printr-un sistem de siguranta;
(h) partea 1 a Documentului Veterinar Comun de Intrare este completata
corect si daca informatiile pe care le contine acesta corespund cu informatiile
din alte documente oficiale relevante ce insotesc transportul.
ANEXA 2
la norma sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor
CONTROALE DE LABORATOR MENTIONATE LA ARTICOLUL 1 (2)
Urmatoarele reguli trebuie sa fie aplicate la testarile de laborator ale
produselor:
(1) Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta
Alimentelor trebuie sa supuna orice transport de produse prezentat pentru
import, unui plan de monitorizare, in scopul de a monitoriza conformitatea cu
legislatia comunitara transpusa in legislatia nationala, sau, cand este
aplicabil, cu regulile nationale si in special cele pentru detectarea
reziduurilor, a organismelor patogene sau a altor substante periculoase pentru
oameni, animale sau mediu inconjurator.
Aceste planuri de monitorizare trebuie sa fie bazate pe natura produselor
si pe riscul pe care acestea il reprezinta, tinand cont de toti parametri de
monitorizare relevanti, precum si de frecventa si numarul loturilor ce sosesc
si rezultatele monitorizarii anterioare.
(2) Atunci cand sunt efectuate teste de laborator aleatorii in baza unor
planuri de monitorizare la care s-a referit alineatul 1 si pentru care nu se
suspicioneaza un risc imediat pentru sanatatea publica sau sanatatea
animalelor, lotul testat poate fi pus in libera circulatie inainte ca
rezultatele de laborator sa fie disponibile.
In toate cazurile, Documentul Veterinar Comun de Intrare ce insoteste
transportul trebuie sa fie adnotat corespunzator, iar autoritatea sanitara
veterinara de la locul de destinatie a transportului trebuie sa fie notificata,
in conformitate cu articolul 8 al "Normei sanitare veterinare ce
stabileste principiile ce reglementeaza organizarea controalelor sanitare
veterinare privind produsele ce intra in Romania din tari terte".
(3) Atunci cand testele de laborator sunt efectuate in baza unei suspiciuni
de neregularitate, a unor informatii disponibile, a unei notificari anterioare
provenite prin sistemul rapid de alerta pentru alimente si furaje (RASFF) sau
ca o masura de siguranta si cand testarea se efectueaza pentru o substanta sau
un agent patogen ce prezinta un risc imediat pentru sanatatea publica si a animalelor,
medicul veterinar oficial responsabil de postul de inspectie si controale
veterinare de frontiera care solicita testarea sau autoritatea sanitara
veterinara de la acest nivel trebuie sa opreasca transportul de la autorizarea
sanitara veterinara de trecere a frontierei, pana cand sunt obtinute rezultate
satisfacatoare ale testelor de laborator.
Intre timp, transportul ramane sub controlul autoritatilor de la postul de
trecere a frontierei si sub responsabilitatea medicului veterinar oficial sau a
agentului oficial desemnat la postul de inspectie si controale veterinare de
frontiera la care au fost efectuate controalele sanitare veterinare.
(4) Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta
Alimentelor trebuie sa informeze lunar Comisia, incepand cu 1.01.2006, despre
rezultatele favorabile si nefavorabile ale testelor de laborator ce au fost
efectuate la posturile de inspectie si controale veterinare de frontiera ale
Romaniei.
ANEXA 3
la norma sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor
ROMANIA Documentul Veterinar Comun de intrare, DVCI
ROMANIA The Common Veterinary Entry Document, CVED
______________________________________________________________________________
|Partea 1: |1. Expeditor/Exportator|2. Numar de referinta al DVCI
|
|Detalii |1. Consignor/Exporter |2. CVED reference number
|
|ale | _
|__________________________________________|
|lotului ||_| |Post de inspectie si controale veterinare
|
|de | |de frontiera
|
|transport | |Border Inspection Post
|
|prezentat | |__________________________________________|
|Part 1: | |Numarul unitatii ANIMO
|
|Details | |ANIMO Unit Number
|
|of |_______________________|__________________________________________|
|consignment|3. Destinatar |4. Persoana responsabila pentru incarcare
|
|presented |3. Consignee |4. Person responsible for load
|
| |_______________________|__________________________________________|
| |5. Importator |6. Tara de Cod ISO |7. Tara de unde a
|
| |5. Importer |origine |fost expediat
|
| | |6. Country of ISO code|transportul Cod
ISO|
| | |origin |7. Country from
|
| | | |where consigned
ISO|
| | | |code
|
| | |______________________|___________________|
| | |8. Adresa de livrare
|
| | |8. Delivery address
|
| |_______________________|__________________________________________|
| |9. Sosire la PICVF |10. Documente veterinare
|
| |(data estimata) |10. Veterinary documents
|
| |9. Arrival at BIP |Numar(e) |
| |(estimated date) |Number(s)
|
| | |Data emiterii
|
| | |Date of issue |
| | |Intreprindere de origine (daca este
cazul)| |___________|_______________________|Establishment of origin (where
relevant) |
|11. Numele vasului/ |Numar de autorizare sanitara veterinara
|
|Numar de zbor |Veterinary approval number
|
|11. Vessel name/ |
|
|Flight No. |
|
|Numarul documentului ce|
|
|insoteste transportul |
|
|naval/aerian |
|
|Bill of Lading No./ |
|
|Airway Bill No. |
|
|Numarul vagonului, |
|
|vehiculului, remorcii |
|
|Wagon/Vehicle/Trailler |
|
|No. |
|
|_______________________|__________________________________________|
|12. Natura bunurilor. |13. Codul produsului (CN, primele
|
|Numarul si tipul |4 cifre minimum)
|
|pachetelor |13. Commodily code (CN, minimum
|
|12. Nature of goods. |first 4 digits)
|
|Number and type of
|__________________________________|
|packages |14. Greutate bruta
|
| |14. Gross weight (kg)
|
|
|__________________________|
| |15. Greutate neta
|
| |15. Net weight (kg)
|
|
|__________________________|
| _ _ _
|
|Temperatura Refrigerat |_| Congelat |_| Ambientala |_|
|
|Temperature Chilled |_| Frozen |_| Ambient |_|
|
|__________________________________________________________________|
|16. Numarul sigiliului si numarul containerului
|
|16. Seal number and container number
|
|__________________________________________________________________|
| ___ | _______
|
|17. Transport | | |18. Pentru tranzit | |
|
|maritim la |___| |prin Romania |_______|
|
|17. Transhipment | | |18. For transit | |
|
|to |___| |to 3rd country |_______|
|
|PICVF al Nr. |catre o tara terta Cod ISO
|
|Romaniei unitatii |to 3rd Country ISO code
|
| ANIMO |Iesire PICVF Nr. unitatii
ANIMO|
|Romania BIP ANIMO |Exit BIP unit no. ANIMO
|
| unit no. |
|
|Tara terta Codul ISO|
|
| al tarii |
|
| terte |
|
|3rd country 3rd |
|
| country |
|
| ISO code |
|
|_______________________|__________________________________________|
| | _______
|
|19. Conform cu |20. Pentru reimport |_______|
|
|cerintele nationale |20. For re-import |_______|
|
|19. Conform to |
|
|national requirements |
|
| ___ | |
|Conforme |___||
|
|Conforms |___||
|
|Necomform |___|| |
|Does NOT conform |___||
|
|_______________________|__________________________________________|
|21. Pentru piata |22. Pentru loturi neconforme |
|domestica |22. For NON - Conforming consignments
|
|22. For domestic market|
|
| ___ | _______
|
|Consum uman |___||Depozit vamal |_______| Inregistrate
|
|Human consumption |___||Customs warehouse |_______| Registereted
|
|Produse furajere | ||Zona libera sau | | Nr. de
|
|pentru animale |___||Depozit liber |_______| inregistrare
|
|Animal | ||Free zone or | | Registereted
|
|feedingstuff |___||Free warehouse |_______| No.
|
|Utilizare | ||Nava de | | Nr. de
|
|farmaceutica |___||aprovizionare |_______| inregistrare
|
|Pharmaceutical | ||Ship supplier | | Registereted
|
|use |___|| |_______| No.
|
|Utilizare tehnica |___||Nava |_______| Nume
|
|Technical use |___||Ship |_______| Name
|
|Altele |___|| Port
|
|Other |___|| Port
|
|_______________________|__________________________________________|
__________________________________________________________________
| 23. Declaratie | Locul si data declararii
|
|Eu, subsemnatul, | Place and date of declaration
|
|persoana responsabila |
|
|pentru incarcatura | Numele semnatarului
|
|descrisa anterior, | Name of signatory
|
|certific faptul ca, |
|
|dupa cunostintele si | Semnatura
|
|dupa parerea mea, | Signature
|
|declaratiile facute la |
|
|sectiunea 1 a acestui |
|
|document sunt autentice|
|
|si complete si sunt de |
|
|acord sa ma conformez | |
|cerintelor legale ale |
|
|"Normei sanitare
| |
|veterinare ce | |
|stabileste principiile|
|
|ce reglementeaza |
|
|organizarea | |
|controalelor sanitare |
|
|veterinare privind |
|
|produsele ce intra in |
|
|Romania din tari |
|
|terte", aprobata prin
| |
|Ordinul ministrului |
|
|agriculturii, |
|
|alimentatiei si |
|
|padurilor nr. 71 din 3 |
|
|februarie 2003, |
|
|publicat in Monitorul |
|
|Oficial al Romaniei, |
|
|Partea I, nr. 157 din | |
|12 martie 2003, norma |
|
|ce transpune Dir. Com |
|
|97/78/CE, incluzand | |
|plata pentru controale |
|
|sanitare veterinare, |
|
|pentru recapatarea | |
|oricarui lot respins |
|
|dupa tranzit in Romania|
|
|catre o tara terta |
|
|(articolul 11.1 c) sau |
|
|costuri de distrugere, |
|
|daca este necesar. |
|
|_______________________|__________________________________________|
| 23. Declaration |
|
|I, undersigned person |
|
|responsible for the |
|
|load detailed above, |
|
|certify that to the |
|
|best of my knowledge | |
|and belief the |
|
|statements made in |
|
|section I of this | |
|document are true and |
|
|complete and I agree to|
|
|comply with the legal | |
|requirements of |
|
|"Sanitary veterinary
| |
|norm laying down the | |
|principles governing |
|
|the organization of |
|
|veterinary checks on |
|
|products entering into |
|
|Romania from third |
|
|countries", approved
by| |
|the Ministerial Order |
|
|of the Ministry of |
|
|Agriculture, Food and |
|
|Forests No. 71/ |
|
|3.02.2003, published in|
|
|the Official Monitor of|
|
|Romania, Part. I, | |
|No. 157/12.03.2003, |
|
|transposing Directive |
|
|97/78/EC, including | |
|payment for veterinary |
|
|checks for repossession|
|
|of any consignment | |
|rejected after transit |
|
|across Romania to a |
|
|third country (Article |
|
|11.1. c), or costs of |
|
|destruction if |
|
|necessary. |
|
|_______________________|__________________________________________|
ROMANIA Documentul Veterinar Comun de Intrare, DVCI
ROMANIA The Common Veterinary Entry Document, CVED
______________________________________________________________________________
| | _ _ |
|
|Partea 2: |24. DVCI anterior Nu |_| Da |_||25. Numar de referinta al
|
|Decizia |24. Previous CVED No |_| Yes |_||Documentul Veterinar Comun de
|
|privind | _ |Intrare (DVCI)
|
|lotul de ||_| Numar de referinta |25. CVED Reference Number
|
|transport ||_| Reference number |
|
|Part 2: |_________________________________|________________________________|
|Decision |26. Control al documentelor: |27. Control de identitate
|
|on |26. Documentary Check: |27. Identity Check
|
|consignment| _ | _ _
|
| |Satisfacator |_| |Control | | SAU Control de |
||
| |Satisfactory |_| |stampila | | identitate |
||
| |Nesatisfacator |_| | |_| complet
|_||
| |Not satisfactory |_| |Seal | | OR Full |
||
| | |check | | identity |
||
| | | |_| check
|_||
| | | _
|
| | |Satisfacator |_|
|
| | |Satisfactory |_| |
| | | _
|
| | |Nesatisfacator |_|
|
| | |Not satsfactory |_|
|
|
|_________________________________|________________________________|
| |28. Check Physical: |
|
| |28. Control fizic: |29. Teste de laborator:
|
| | _ | _ _
|
| |Satisfacator |_| |Nu |_| Da |_|
|
| |Satisfactory |_| |29. Laboratory Tests:
|
| |Nesatisfacator |_| | _ _
|
| |Not satisfactory |_| |No |_| Yes |_|
|
| |Neefectuat |
|
| |Not done |Testat pentru:
|
| | _ _ |Tested for:
|
| |1. Regim de controale | | | |Proba aleatorie
|
| |redus |_|_| | _ _
|
| |1. Reduced checks | | | |Suspiciune |_|
|_||
| |regime |_|_| |Random
|
| |2. Altul |_| | | _ _
|
| |2. Other |_|_| |Suspition |_|
|_||
| | |Rezultate
|
| | | _ |
| | |Satisfacator |_|
|
| | |Nesatisfacator |_|
|
| | |Results
|
| | | _
|
| | |Satisfactory |_|
|
| | |Not | |
|
| | |satisfactory |_| _
|
| | |Eliberat pana |
||
| | |la obtinerea |
||
| | |unui rezultat
|_||
| | |Released |
||
| | |pending a |
||
| | |result
|_||
|
|_________________________________|________________________________|
| |30. ACCEPTABIL pentru transport | _
|
| |maritim |31. ACCEPTABIL pentru |
||
| |30. ACCEPTABLE for Transhipment |procedura de tranzit
|_||
| | _ |31. ACCEPTABLE for Transit |
||
| |PICVF al | | Nr. unitatii |Procedure |_||
| |Romaniei |_| ANIMO |Catre tara terta + Cod ISO
|
| |Romania BIP |_| ANIMO unit no. |To 3rd country + ISO code
|
| |Tara terta | | Codul ISO al |Iesire PICVF Nr. unitatii
|
| | |_| tarii terte | ANIMO
|
| |3rd country | | 3rd country ISO |Exit BIP ANIMO unit
|
| | |_| code | no.
|
| | |
|
|___________|_________________________________|
|
|32. ACCEPTABIL pentru Piata |33. ACCEPTABIL daca este
|
|Domestica |directionat
|
|32. ACCEPTABLE for Domestic |33. ACCEPTABLE if channeled
|
|Market _ | _
|
|Pentru libera circulatie |_| |Procedura articolului 8
|_||
|For Free Circulation |_| |Article 8 procedure
|_||
|Consum uman |_| |Reimport de produse in |
||
|Human consumption |_| |Romania (articolul 15)
|_||
|Produse furajere | | |Re-import of Romania |
||
|pentru animale |_| |products (Article 15)
|_||
|Animal feedingstuff |_| | |
|Utilizare farmaceutica |_| |
|
|Pharmaceutical use |_| |
|
|Utilizare tehnica |_| |
|
|Technical use |_| |
|
|Altul |_| |
|
|Other |_| |
|
|_________________________________|________________________________|
| |34. ACCEPTABIL pentru Procedura
|
| |de Depozitare Specifica
|
| |(articolele 12.4 si 13)
|
| |34. ACCEPTABLE for Specific
|
| |Warehouses Procedure (Article
|
| |12.4 and 13) _
|
| |Depozit vamal
|_||
| |Customs warehouse
|_||
| |Zona libera sau |
||
| |Depozit liber
|_||
| |Free zone or |
||
| |Free warehouse |_||
| |Nava de aprovizionare
|_||
| |Ship supplier
|_||
| |Direct catre o nava
|_||
| |Direct to a ship
|_||
|_________________________________|________________________________|
|35. NU ESTE ACCEPTABIL |36. Motiv de refuz
|
|35. NOT ACCEPTABLE |36. Reason for Refusal
|
| _ | _
|
|1. Reexport |_| |1. Certificat lipsa/ |
||
|1. Re-export |_| |nevalabil
|_||
|2. Distrugere |_| |1. Absence/invalid |
||
|2. Destruction |_| |certificate
|_||
|3. Transformare |_| |2. Tara neautorizata
|_||
|3. Transformation |_| |2. Non approved country
|_||
|Data limita |3. Intreprindere |
||
|By date |neautorizata
|_||
|_________________________________|3. Non approved |
||
|New seal no. |establishment
|_||
|37. Detalii ale destinatiilor |4. Produs interzis
|_||
|controlate (33 - 35) |4. Prohobited product
|_||
|37. Details of Controlled |5. ID Neconform cu |
||
|Destinations (33 - 35) |documentele |_||
|Nr. de autorizare (daca este |5. ID Mis-match with |
||
|relevant) |documents
|_||
|Approval no (where relevant) |6. ID Eroare a marcii |
||
|Adresa |de sanatate
|_||
|Address |6. ID Health mark error
|_||
|_________________________________|7. Deficiente fizice |
||
|38. Transport resigilat |de igiena
|_||
|38. Consignment resealed |7. Physical hygiene |
||
|Nr. nou de stampila |failure
|_||
|New stamp |8. Contaminare chimica
|_||
| |8. Chemical contamination
|_||
| |9. Contaminare |
||
| |microbiologica
|_||
| |9. Micro biological |
||
| |contamination
|_||
| |10. Altul |_||
| |10. Other
|_||
|_________________________________|________________________________|
|39. Identificare completa a |40. Medic veterinar oficial |
|postului de inspectie si |Eu, subsemnatul, medic
veterinar|
|controale veterinare de |oficial sau agent oficial
|
|frontiera/a autoritatii sanitare |desemnat, certific faptul ca,
in|
|veterinare si stampila oficiala. |fapt, controalele sanitare
|
|39. Full identification of border|veterinare efectuate asupra
|
|inspection post/competent |acestui lot au fost efectuate
in|
|veterinary authority and official|conformitate cu cerintele
|
|official stamp. |comunitare transpuse in
|
| |legislatia nationala.
|
| |40. Official Veterinarian
|
| |I the undersigned official
|
| |veterinarian, or designated
|
| |official agent, certify that
the|
| |veterinary checks on this
|
| |consignment have been carried
|
| |out in accordance with
|
| |Community requirements
|
| |transposed into national
|
| |legislation. |
| |Semnatura:
|
| |Signature:
|
| |Nume (cu majuscule)
|
| |Name (in capitals)
|
| |Data:
|
| |Date:
|
|_________________________________|________________________________|
|41. PICVF de tranzit la iesirea |42. Referinta Documentului
Vamal|
|din Romania: |42. Customs Document Reference
|
|Formalitati de iesire din
Romania|________________________________|
|si controale efectuate pentru |43. Documentul Veterinar Comun
|
|bunurile ce tranziteaza, |de Intrare (DVCI) ulterior
|
|stabilite in conformitate cu |43. Subsequent CVED
|
|art. 11 (2) (e) in conformitate |Numar(e)
|
|cu "Norma sanitara veterinara ce
|Number(s) |
|stabileste principiile ce | |
|reglementeaza organizarea |
|
|controalelor sanitare veterinare |
|
|privind produsele ce intra in | |
|Romania din tari terte",
aprobata| |
|prin Ordinul ministrului |
|
|agriculturii, alimentatiei si |
|
|padurilor nr. 71 din 3 februarie |
|
|2003, publicat in Monitorul |
|
|Oficial al Romaniei, Partea I, |
|
|nr. 157 din 12 martie 2003, |
|
|norma ce transpune Dir. Com |
|
|97/78/CE. |
|
|41. Exit transit BIP: |
|
|Formalities of exit from the EC |
|
|and checks made of transiting |
|
|goods confirmed in accordance |
|
|with Article 11.2 (e) of |
|
|"Sanitary veterinary norm laying
| |
|down the principles governing the| |
|organization of veterinary checks|
|
|on products entering into Romania|
|
|from third countries", approved | |
|by the Ministerial Order of the |
|
|Ministry of Agriculture, Food |
|
|and Forests No. 71/3.02.2003, | |
|published in the Official Monitor|
|
|of Romania, Part. I, |
|
|No. 157/12.03.2003, transposing |
|
|Directive 97/78/EC. |
|
|_________________________________|________________________________|
DOCUMENTUL VETERINAR COMUN DE INTRARE (DVCI)*1)
*1) Notele explicative pot fi tiparite si distribuite separat de certificat
Note explicative pentru certificatul Documentului Veterinar Comun de
Intrare (DVCI)
Generale: Completati certificatul cu majuscule. Atunci cand exista o
optiune sa stergeti o casuta sau aceasta nu este relevanta, stergeti complet
sau taiati cu o linie intreaga casuta numerotata. Pentru a indica cu
certitudine orice optiune, bifati sau marcati semnul.
Acest certificat trebuie sa fie completat pentru toate loturile prezentate
la un post de inspectie si controale veterinare de frontiera, indiferent daca
acestea sunt prezentate ca fiind conforme cu cerintele UE si sunt pentru libera
circulatie, loturi ce trebuie sa fie supuse directionarii sau loturi ce nu
intrunesc, in fapt, conditiile UE si sunt destinate pentru transport maritim,
tranzit sau plasare a acestora in zone libere, depozite libere sau depozite
vamale sau pentru vase de aprovizionare (furnizor de echipamente maritime).
Directionarea se refera la loturi de transport acceptate in baza conditiilor
stabilite la articolul 8 al "Normei sanitare veterinare ce stabileste
principiile ce reglementeaza organizarea controalelor sanitare veterinare
privind produsele ce intra in Romania din tari terte", aprobata prin
Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 71 din 3
februarie 2003, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 157
din 12 martie 2003, ce transpune Dir. Com. 97/78/CE, dar care raman sub control
veterinar, pana sa ajunga la o destinatie finala specificata, de obicei in
vederea unui tratament suplimentar.
Atunci cand sunt indicate, codurile ISO se refera la codul tarii din doua
litere, conform standardului international.
Partea 1
Aceasta parte se completeaza de catre declarant sau persoana responsabila
pentru incarcare, dupa cum este definita la articolul 2 (2) (e) al "Normei
sanitare veterinare ce stabileste principiile ce reglementeaza organizarea
controalelor sanitare veterinare privind produsele ce intra in Romania din tari
terte". Notarile sunt puse in fata numarului casutei relevante.
Casuta 1
Expeditor/exportator: Indicati organizatia comerciala ce expediaza
transportul (in Romania)
Casuta 2
Post de inspectie si controale veterinare de frontiera. Daca aceste
informatii nu sunt tiparite anterior pe document, va rog sa le completati.
Numarul de referinta al Documentului Veterinar Comun de Intrare (DVCI) este un
numar de referinta unic dat de postul de inspectie si controale veterinare de
frontiera ce emite certificatul (repetat la casuta 25). Numarul unitatii ANIMO
este unic pentru postul de inspectie si controale veterinare de frontiera si
este mentionat in fata numelui acestuia pe lista de posturi de inspectie de
frontiera autorizate, publicata in Monitorul Oficial.
Casuta 3
Destinatar: Indicati adresa persoanei sau organizatiei comerciale
prezentata pe certificatul tarii destinatare. Daca aceasta nu este prezenta pe
certificat, pot fi utilizate documentele comerciale justificative ale
destinatarului.
Casuta 4
Persoana responsabila pentru incarcare (de asemenea agent sau declarant):
Aceasta este persoana definita la articolul 2 (2) (e) al "Normei
sanitare veterinare ce stabileste principiile ce reglementeaza organizarea
controalelor sanitare veterinare privind produsele ce intra in Romania din tari
terte" si care este responsabila cu transportul, atunci cand acesta este
prezentat la postul de inspectie si controale veterinare de frontiera si face
declaratiile necesare la autoritatile competente de la punctul de trecere a frontierei
Romaniei in numele importatorului: indicati numele si adresa.
Casuta 5
Importator: Importatorul poate fi departe de postul de inspectie si
controale veterinare de frontiera actual: indicati numele si adresa. Daca
importatorul si agentul sunt aceiasi, indicati "ca la casuta 4".
Casuta 6
Tara de origine. Aceasta se refera la tara in care a fost produs, fabricat
si impachetat produsul final.
Casuta 7
Tara de expediere: Aceasta se refera la tara in care transportul a fost
plasat la bordul mijloacelor de transport finale, in vederea expedierii
acestuia catre Romania.
Casuta 8
Includeti adresa de destinatie in Romania. Aceasta casuta se aplica atat
pentru produse conforme (casuta 19), cat si pentru produse neconforme (casuta
22).
Casuta 9
Indicati data estimata la care transportul sau loturile de transport sunt
asteptate sa soseasca la postul de inspectie si controale veterinare de
frontiera al Romaniei.
Casuta 10
Certificat/document veterinar: Data emiterii: Data la care
certificatul/documentul a fost semnat de medicul veterinar oficial sau de
autoritatea competenta de la locul de origine al transportului. Numar: Indicati
numarul oficial unic al certificatului. Pentru produse provenite dintr-o nava
sau intreprindere autorizata sau inregistrata pentru export in Romania,
indicati numele si numarul de autorizare/inregistrare, daca este corespunzator.
Pentru paiete de embrioni, ovule si material seminal, indicati un numar de
identitate al echipei de colectare autorizate.
Casuta 11
Indicati detalii complete ale mijloacelor de transport de sosire: pentru
avion: numarul de zbor si numarul de colete, pentru vase: numele navei si
numarul documentului ce insoteste incarcatura (conosament), pentru transportul
rutier: numarul placii de inmatriculare a vehiculului si numarul remorcii, daca
este corespunzator, pentru vagoane de tren: numarul trenului si al vagonului.
Casuta 12
Natura bunurilor: Indicati speciile de animale, tratamentul suferit de
produse, numarul si tipul de pachete ce contin incarcatura, ex. 50 de boxe de 2
kg sau numarul de containere. Bifati temperatura de transport corespunzatoare.
Casuta 13
Codul NC: Indicati un minimum de patru din primele cifre ale codului de
nomenclatura combinata (CN). Aceste coduri sunt, de asemenea, mentionate de
"Norma sanitara veterinara ce stabileste lista produselor ce trebuie sa
fie examinate la posturile de inspectie si controale veterinare de frontiera in
baza "Normei sanitare veterinare ce stabileste principiile ce
reglementeaza organizarea controalelor sanitare veterinare privind produsele ce
intra in Romania din tari terte", aprobata prin Ordinul ministrului
agriculturii, padurilor, apelor si mediului nr. 779 din 7 octombrie 2003,
publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 785 din 7 noiembrie
2003 (si sunt echivalente cu titlurile sistemului armonizat (SH). Numai in
cazul produselor de peste, atunci cand exista un certificat pentru un transport
ce contine mai mult de un cod de produs, codurile suplimentare trebuie sa fie
adnotate pe Documentul Veterinar Comun de Intrare (DVCI), daca este
corespunzator.
Casuta 14
Greutate bruta: In general greutatea in kg. Aceasta este definita ca masa
totala a produselor cu containerele in care sunt puse si toate materialele de
impachetare a acestora, excluzand containere transport si alte echipamente de
transport.
Casuta 15
Greutate neta: Greutatea actuala in kg a produsului, excluzand materialele
de impachetare. Aceasta este definita ca masa totala a produselor fara
containere sau materiale de impachetare. Atunci cand o greutate este
necorespunzatoare, utilizati alte unitati (ex. 100 de paiete de material
seminal de X ml sau 3 embrioni/tulpini biologice).
Casuta 16
Indicati toate numerele de identificare a stampilei si a containerului,
daca este corespunzator.
Casuta 17
Transport maritim: Se utilizeaza atunci cand este interzis ca un transport
sa fie importat la un anumit post de inspectie si controale veterinare la
frontiera al Romaniei, dar este transportat mai departe pe un alt vas sau
avion, fie pentru import in Romania, la un alt post de inspectie si controale
veterinare la frontiera situat in Romania sau pentru o alta tara de destinatie.
Numarul unitatii ANIMO - vezi casuta 2.
Casuta 18
Tranzit: Pentru loturi ce nu sunt conforme cu cerintele UE transpuse in
legislatia nationala si sunt destinate unor tari terte, transportate pe cale
rutiera, feroviara sau maritima in trecere pe teritoriul Romaniei.
Iesire PICVF: Numele postului de inspectie si controale veterinare de
frontiera pe unde produsele trebuie sa paraseasca Romania. Numarul unitatii
ANIMO - vezi casuta 2.
Casuta 19
Produse conforme: Toate produsele ce trebuie sa fie prezentate pentru
libera circulatie pe piata domestica, inclusiv acelea ce sunt acceptabile, dar
trebuie sa fie supuse unei "proceduri de dirijare", precum si cele ce
dupa primirea autorizarii sanitare veterinare de libera trecere, sunt
acceptabile pentru libera circulatie, pot fi depozitate in baza controlului
vamal si primesc autorizare vamala de libera trecere intr-un stadiu ulterior,
fie de la oficiul vamal de a carui post de inspectie si controale veterinare de
frontiera este dependent geografic sau de la alta locatie.
Produse neconforme: Acele produse ce nu sunt conforme cu cerintele UE
transpuse in legislatia nationala si care sunt destinate pentru zone libere,
depozite libere, depozite vamale, furnizori de echipamente maritime sau vase
ori care sunt in tranzit prin Romania.
Casuta 20
Reimport: se refera la loturile de produse originare in Romania pentru care
au fost refuzate accesul sau intrarea intr-o tara terta sau in UE si care sunt
reexpediate la intreprinderea de origine din Romania.
Casuta 21
Piata domestica: Aceasta casuta este utilizata pentru inregistrarea de
loturi ce sunt prezentate la posturile de control al trecerii frontierei
Romaniei pentru distribuire pe piata domestica. Bifati categoria pentru care
este prezentat transportul. Aceasta precizare se aplica, de asemenea, pentru
acele loturi ce dupa primirea autorizarii sanitare veterinare de libera
trecere, sunt acceptabile pentru libera circulatie, pot fi depozitate, in baza
controlului vamal si primesc autorizare vamala intr-un stadiu ulterior, fie de
la oficiul vamal de a carui post de inspectie si controale veterinare de
frontiera este dependent geografic sau de la alta locatie.
Casuta 22
Completati aceasta casuta pentru toate produsele neconforme, atunci cand
transportul trebuie sa fie expediat si depozitat, in baza inspectiei si
controlului veterinar, intr-o zona libera, un depozit liber, un depozit vamal
sau un vas de aprovizionare (furnizor de echipamente maritime) si
NB. Casutele 18 si 22 se refera numai la proceduri veterinare.
Casuta 23.
Semnatura: Aceasta obliga semnatarul sa accepte, de asemenea, loturi in
tranzit, reexpediate ce sunt refuzate la intrarea pe teritoriul unei tari terte
sau al Uniunii Europene.
Partea 2.
Aceasta sectiune se completeaza de catre medicul veterinar oficial sau
agentul oficial desemnat in baza "Normei sanitare veterinare ce stabileste
derogari de la conditiile de autorizare a posturilor de inspectie si controale
veterinare de frontiera localizate in porturile in care se debarca peste",
aprobata prin Ordinul ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului
nr. 530 din 13 august 2003, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei al
Romaniei, Partea I, nr. 702 din 7 octombrie 2003.
Pentru casutele 38 si 41, utilizati orice culoare, alta decat neagra.
Casuta 24.
Documentul Veterinar Comun de Intrare (DVCI) anterior: Daca a fost emis un
Document Veterinar Comun de Intrare (DVCI) anterior, indicati numarul seriei
acestui certificat.
Casuta 25
Aceasta se refera la numarul de referinta unic furnizat de postul de
inspectie si controale veterinare de frontiera ce emite certificatul si este
precizat la casuta 2.
Casuta 26
Control al documentelor. Trebuie sa fie completat pentru toate loturile.
Casuta 27
Bifati "stampila de control", atunci cand containerele nu sunt
deschise si stampila este numai verificata, in conformitate cu articolul 4 (4)
(a) (1) al "Normei sanitare veterinare ce stabileste principiile ce
reglementeaza organizarea controalelor sanitare veterinare privind produsele ce
intra in Romania din tari terte".
Casuta 28
Controale fizice:
Controale reduse se refera la regimul stabilit de "Norma sanitara
veterinara privind frecventa redusa a controalelor fizice ale activitatilor de
transport al unor produse ce urmeaza a fi importate din tari terte, in baza
"Normei sanitare veterinare ce stabileste principiile ce reglementeaza
organizarea controalelor sanitare veterinare pentru produsele de origine
animala importate din tari terte in Romania", atunci cand lotul nu a fost
selectat pentru un control fizic, dar este considerat ca fiind controlat in mod
satisfacator, numai pe baza controlului documentelor si a celui de identitate.
"Altele" se refera la: procedura de reimport, bunuri
directionate, transport maritim, tranzit sau proceduri ale articolelor 12 si
13. Aceste destinatii pot fi deduse de la alte casute.
Casuta 29
Completati cu categoria de substante sau organisme patogene pentru care
este intreprinsa o procedura de investigatie.
"Aleatoriu" indica prelevare de probe, atunci cand lotul nu este
retinut pana la obtinerea unui rezultat, caz in care autoritatea sanitara
veterinara de la locul de destinatie trebuie sa fie notificata printr-un mesaj
ANIMO in conformitate (vezi articolul 8 al "Normei sanitare veterinare ce
stabileste principiile ce reglementeaza organizarea controalelor sanitare
veterinare privind produsele ce intra in Romania din tari terte).
"Suspiciune" include cazuri in care lotul a fost retinut pana la
obtinerea unui rezultat favorabil al controlului fizic sau testat in baza unei
notificari anterioare prin sistemul rapid de alerta pentru alimente si furaje
(RASFF) ori este testat ca o masura de siguranta in vigoare.
Casuta 30
Completati atunci cand este relevant, pentru a marca admisibilitatea
transportului maritim. Se utilizeaza atunci cand este interzis ca un transport
sa fie importat printr-un anumit post de inspectie si controale veterinare de
frontiera, dar este transportat mai departe pe un alt vas sau avion, fie pentru
import in Romania, la un alt post de inspectie si controale veterinare de
frontiera, situat in Romania sau pentru o alta tara de destinatie. A se vedea
articolul 9 al "Normei sanitare veterinare ce stabileste principiile ce
reglementeaza organizarea controalelor sanitare veterinare privind produsele ce
intra in Romania din tari terte" si "Norma sanitara veterinara
stabilind reguli detaliate pentru aplicarea prevederilor art. 9 din "Norma
sanitara veterinara ce reglementeaza organizarea controalelor sanitare
veterinare pentru produsele de origine animala importate din tari terte in
Romania" referitoare la transbordarea produselor la un post de inspectie
si controale veterinare de frontiera unde loturile transportate sunt destinate
pentru un eventual import in Romania si care modifica "Norma sanitara
veterinara stabilind metodele de control veterinar pentru produsele provenite
din tari terte si destinate pentru zone libere, depozite libere sau depozite
vamale, precum si pe durata prin Romania a transportului dintr-o tara terta
catre alta tara terta", aprobata prin Ordinul ministrului agriculturii,
alimentatiei si padurilor nr. 18 din 15 ianuarie 2003, publicat in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 155 din 11 martie 2003. Numarul unitatii
ANIMO - vezi casuta 2.
Casuta 31
Tranzit: Completati atunci cand este acceptabil sa se trimita loturi ce nu
sunt conforme cu cerintele UE, catre o tara terta, pe cale rutiera, feroviara,
maritima, in tranzit pe teritoriul Romaniei. Tranzitul trebuie sa fie efectuat
in baza controlului veterinar, in conformitate cu cerintele articolului 11 al
"Normei sanitare veterinare ce stabileste principiile ce reglementeaza
organizarea controalelor sanitare veterinare privind produsele ce intra in Romania
din tari terte" si prevederile "Normei sanitare veterinare ce
stabileste reguli detaliate pentru aplicarea "Normei sanitare veterinare
ce stabileste principiile ce reglementeaza organizarea controalelor sanitare
veterinare pentru produsele de origine animala importate din tari terte in
Romania", referitoare la tranzitul produselor de origine animala dintr-o
tara terta catre alta tara terta pe uscat doar prin Romania", aprobata
prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 19 din 15
ianuarie 2003, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 155 din
11 martie 2003.
Casuta 32
Aceasta casuta este utilizata pentru toate loturile de transport autorizate
pentru libera circulatie pe piata domestica. Aceasta trebuie, de asemenea, sa
fie utilizata pentru loturi ce indeplinesc cerintele UE transpuse in legislatia
nationala, dar din motive financiare acestea nu sunt descarcate imediat la
vama, la postul de inspectie si controale veterinare de frontiera, ci sunt
depozitate, in baza unui control vamal, intr-un depozit vamal sau descarcate
mai tarziu si/sau la o destinatie geografica separata.
Casutele 33 si 34
Sunt utilizate atunci cand loturile nu pot fi acceptate pentru punere in
circulatie libera pe piata domestica, in baza unor reguli veterinare, ci sunt
considerate ca prezentand un risc crescut pentru animal, oameni sau pentru
mediu si sunt expediate, sub control veterinar si vamal, la una din
destinatiile controlate prevazute la "Norma sanitara veterinara ce stabileste
principiile ce reglementeaza organizarea controalelor sanitare veterinare
privind produsele ce intra in Romania din tari terte". Poate fi acordata
aprobare pentru depozitare in zone libere, depozite libere, sau depozite
vamale, numai atunci cand sunt indeplinite cerintele stabilite la articolul 12
(4) al normei sanitare veterinare mentionate anterior.
Casuta 33
Pentru utilizare atunci cand loturile prezentate la postul de control de
trecere a frontierei Romaniei sunt acceptate pentru punere in circulatie pe
piata domestica, dar trebuie sa fie directionate catre o destinatie
specificata, stabilita la articolele 8 si 15 ale normei sanitare veterinare
mentionate la casutele 33 si 34.
Casuta 34
Se utilizeaza pentru loturi neconforme, destinate si expediate la sau
stocate in depozite autorizate, in conformitate cu articolul 12 (4) sau la
operatori autorizati, in conformitate cu articolul 13 al normei sanitare
veterinare mentionate la casutele 33 si 34.
Casuta 35
Atunci cand importul este refuzat, indicati clar procesul corespunzator ce
urmeaza. Indicati data pentru completarea actiunii propuse. Adresa
intreprinderii de transformare (procesare) trebuie sa fie mentionata la casuta
37. Dupa respingerea sau decizia de transformare (procesare) a continutului
unui transport, trebuie, de asemenea, sa fie inregistrata in "registrul de
actiuni ce urmeaza", data pentru actiunea ulterioara.
Casuta 36
Motive de refuz: Se utilizeaza, daca este necesar, pentru a aduna
informatii relevante. Bifati casuta corespunzatoare. Articolul 7 este pentru
deficiente de igiena ce nu se sunt incluse la punctele 8 si 9, incluzand
neregularitati privind controlul temperaturii, produse in putrefactie sau
murdare.
Casuta 37
Indicati numarul de autorizare si adresa (sau numele vasului si portului)
pentru toate destinatiile unde este solicitat controlul veterinar ulterior al
transportului. Ex. casuta 33: directionare casuta 34; procedura de depozitare;
casuta 35: transformare sau distrugere.
Casuta 38
Utilizati aceasta casuta atunci cand stampila originala pusa pe un lot este
distrusa la deschiderea containerului. Trebuie sa fie pastrata o lista
actualizata a tuturor stampilelor ce au fost utilizate pentru acest scop.
Casuta 39
Puneti aici stampila oficiala a postului de inspectie si controale
veterinare de frontiera sau a autoritatii sanitare veterinare ce activeaza la
acest nivel.
Casuta 40
Semnatura medicului veterinar sau, in cazul porturilor ce manipuleaza numai
peste, a agentului oficial desemnat, precum cel stabilit de "Norma
sanitara veterinara ce stabileste derogari de la conditiile de autorizare a
posturilor de inspectie si controale veterinare de frontiera localizate in
porturile in care se debarca peste".
Casuta 41
Aceasta casuta trebuie sa fie utilizata de postul de inspectie si controale
veterinare de frontiera prin care sunt derulate activitati de transport in
tranzit pentru iesirea din Romania, atunci cand activitatile de transport
constituie tranzit prin Romania si sunt controlate la iesire, dupa cum s-a
stabilit de norma sanitara veterinara mentionata la casuta 31. In absenta
activitatilor de tranzit, aceasta casuta poate fi utilizata alternativ pentru
comentarii suplimentare, daca este corespunzator, referitoare la, de exemplu:
eliminarea unor categorii de taxe platite.
Casuta 42
Este pentru utilizare de catre serviciile vamale in vederea adaugarii de
informatii relevante (ex. pentru numarul de certificate vamale T1 sau T5,
atunci cand loturile raman sub control vamal pentru o anumita perioada de
timp). Aceste informatii sunt adaugate, in mod normal, dupa semnatura medicului
veterinar.
Casuta 43
Este pentru utilizare atunci cand certificatul original al Documentului
Veterinar Comun de Intrare (DVCI) trebuie sa ramana la o anumita locatie si
trebuie sa fie emis duplicatul certificatelor Documentului Veterinar Comun de
Intrare.
ANEXA 4
la norma sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor
LISTA DE PRODUSE VEGETALE MENTIONATA LA ARTICOLUL 9
1. Paie
2. Fan
ANEXA 5
la norma sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor
LISTA DE TARI TERTE MENTIONATE LA ARTICOLUL 9
Partea I: Tari din care Romania este autorizata sa importe paie si fan
Australia
Bielorusia
Bulgaria
Canada
Chile
Croatia
Groenlanda
Islanda
Noua Zeelanda
Africa de Sud (excluzand acea parte a zonei de control a febrei aftoase,
situata in regiunea veterinara Transvaal Nord si Est, in districtul Ingwatuma
al regiunii veterinare a Natalului si in zona frontierei cu Bostwana, la est de
longitudinea 28 grade)
Elvetia
Statele Unite ale Americii