HOTARARE Nr. 1239 din 29 noiembrie 2000
privind aprobarea Regulamentului de aplicare a dispozitiilor Ordonantei
Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea si functionarea serviciilor de
reintegrare sociala a infractorilor si de supraveghere a executarii
sanctiunilor neprivative de libertate
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 651 din 13 decembrie 2000
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 16
alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea si
functionarea serviciilor de reintegrare sociala a infractorilor si de
supraveghere a executarii sanctiunilor neprivative de libertate,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Regulamentul de aplicare a dispozitiilor Ordonantei Guvernului
nr. 92/2000 privind organizarea si functionarea serviciilor de reintegrare
sociala a infractorilor si de supraveghere a executarii sanctiunilor
neprivative de libertate, prevazut in anexa care face parte integranta din
prezenta hotarare.
Art. 2
Prezenta hotarare se aplica dupa numirea in functie a consilierilor de
reintegrare sociala si supraveghere prin ordin al ministrului justitiei, dar nu
mai tarziu de 30 de zile de la aprobarea bugetului de stat pe anul 2001, cu
exceptia art. 1 alin. (2) din regulament, care se aplica de la data intrarii in
vigoare a prezentei hotarari.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU
Contrasemneaza:
p. Ministru de stat, ministrul justitiei,
Flavius Baias,
secretar de stat
ANEXA 1
REGULAMENT
de aplicare a dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2000 privind
organizarea si functionarea serviciilor de reintegrare sociala a infractorilor
si de supraveghere a executarii sanctiunilor neprivative de libertate
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Serviciile de reintegrare sociala a infractorilor si de supraveghere a
executarii sanctiunilor neprivative de libertate, denumite in continuare
servicii de reintegrare sociala si supraveghere, sunt organisme specializate,
fara personalitate juridica, aflate sub autoritatea Ministerului Justitiei,
care au ca principale atributii reintegrarea sociala a persoanelor care au
savarsit infractiuni, mentinute in stare de libertate, supravegherea executarii
obligatiilor stabilite de instanta de judecata in sarcina acestora, precum si
asistenta si consilierea persoanelor condamnate, la cererea acestora.
(2) Serviciile de reintegrare sociala si supraveghere se organizeaza si
functioneaza pe langa fiecare tribunal. Sediile acestora se stabilesc prin
ordin al ministrului justitiei.
(3) Serviciile de reintegrare sociala si supraveghere colaboreaza cu alte
institutii si organizatii guvernamentale si neguvernamentale, in vederea
reducerii fenomenului infractional si cresterii gradului de siguranta sociala.
Art. 2
Principiile activitatii de reintegrare sociala a infractorilor si de
supraveghere a executarii sanctiunilor neprivative de libertate sunt:
a) respectarea legii si a hotararilor judecatoresti;
b) respectarea drepturilor omului si a demnitatii umane si evitarea
discriminarii pe orice temei;
c) sprijinirea si incurajarea permanenta a persoanelor supravegheate,
asistate si consiliate, in vederea reintegrarii lor in societate si in vederea
asumarii responsabilitatii propriilor actiuni, prin formarea unei atitudini
corecte fata de munca, ordinea de drept si regulile de convietuire sociala.
Art. 3
(1) Coordonarea activitatii de reintegrare sociala a infractorilor si de
supraveghere a executarii sanctiunilor neprivative de libertate se realizeaza
de catre Directia de reintegrare sociala a infractorilor si de supraveghere a
executarii sanctiunilor neprivative de libertate din cadrul Ministerului
Justitiei, denumita in continuare Directia de reintegrare sociala si
supraveghere.
(2) Controlul activitatii de reintegrare sociala si supraveghere se
realizeaza de catre inspectorii de reintegrare sociala si supraveghere din
cadrul directiei prevazute la alin. (1).
CAP. 2
Activitatea serviciilor de reintegrare sociala si supraveghere
SECTIUNEA 1
Competenta teritoriala a serviciilor de reintegrare sociala si supraveghere
Art. 4
(1) Serviciul de reintegrare sociala si supraveghere este competent sa
exercite atributiile prevazute de lege cu privire la persoanele fata de care
s-au dispus masurile prevazute la art. 86^3 alin. 1 din Codul penal sau una ori
mai multe dintre obligatiile prevazute la art. 86^3 alin. 3 sau la art. 103
alin. 3 din Codul penal, precum si cu privire la inculpatii pentru care
instanta a solicitat referate de evaluare, care locuiesc in circumscriptia
tribunalului pe langa care functioneaza serviciul de reintegrare sociala si
supraveghere.
(2) In cazul persoanelor condamnate la o pedeapsa cu privare de libertate,
care sunt incluse in programe de resocializare, competent este serviciul de
reintegrare sociala si supraveghere de pe langa tribunalul in a carui
circumscriptie se afla unitatea penitenciara la care acestea isi executa
pedeapsa.
Art. 5
(1) In desfasurarea activitatii de reintegrare sociala si supraveghere
serviciul de reintegrare sociala si supraveghere isi verifica din oficiu
competenta.
(2) In cazul in care serviciul de reintegrare sociala si supraveghere
constata ca nu este competent din punct de vedere teritorial sa isi exercite
atributiile, instiinteaza de indata instanta de judecata care l-a sesizat.
SECTIUNEA a 2-a
Referatele de evaluare
Art. 6
(1) Referatul de evaluare, intocmit de serviciul de reintegrare sociala si
supraveghere conform dispozitiilor art. 11 alin. (1) lit. d) din Ordonanta
Guvernului nr. 92/2000, este un referat scris, cu caracter consultativ si de
orientare, avand rolul de a oferi instantei de judecata date privind persoana
inculpatului sau, dupa caz, persoanele mentionate la art. 1 din Ordonanta
Guvernului nr. 92/2000, nivelul instructiei scolare, comportamentul, factorii
care influenteaza sau care pot influenta conduita generala, precum si
perspectivele reintegrarii in societate.
(2) Referatul de evaluare trebuie sa fie obiectiv, concis, concret, clar si
coerent.
Art. 7
(1) Referatul de evaluare este intocmit de consilierul de reintegrare
sociala si supraveghere, in baza uneia sau mai multor intrevederi cu persoana
pentru care instanta a solicitat referat de evaluare.
(2) Ori de cate ori apreciaza ca este necesar, serviciul de reintegrare
sociala si supraveghere va solicita autoritatilor competente desemnarea unor
specialisti in vederea intocmirii referatului de evaluare. Acesti specialisti
pot fi psihologi, sociologi, cadre didactice, medici sau oricare alti
specialisti a caror opinie este considerata necesara.
(3) Consilierul de reintegrare sociala si supraveghere va contacta, dupa
caz, membrii familiei, scoala sau unitatea la care persoana isi desfasoara
activitatea, precum si orice alte persoane care ar putea oferi informatii utile
pentru intocmirea referatului de evaluare.
(4) In cazul in care persoana cu privire la care se intocmeste referatul de
evaluare nu colaboreaza la realizarea acestuia, consilierul de reintegrare
sociala si supraveghere va mentiona in referat refuzul de cooperare.
Art. 8
Consilierul de reintegrare sociala si supraveghere desemnat sa intocmeasca
referatul de evaluare:
a) stabileste de indata, dar nu mai tarziu de 5 zile de la data primirii
solicitarii instantei de judecata, locul, data si ora primei intrevederi cu
persoana pentru care s-a solicitat referatul de evaluare. Prima intrevedere cu
persoana pentru care s-a solicitat referatul de evaluare trebuie sa aiba loc in
termen de 7 zile de la data primirii solicitarii instantei de judecata. In
cazul minorilor consilierul de reintegrare sociala si supraveghere stabileste
locul, data si ora intrevederii sau intrevederilor cu minorul, precum si cu
parintii, cu cel care l-a adoptat, cu tutorele sau, dupa caz, cu persoanele sau
cu reprezentantii institutiilor carora le-a fost incredintata supravegherea
minorului;
b) contacteaza persoanele si institutiile care ar putea furniza informatii
utile despre persoana evaluata, nivelul instructiei scolare, comportamentul
acesteia, mediul social si familial;
c) consemneaza, cu ocazia fiecarei intrevederi, datele necesare si utile
pentru intocmirea referatului de evaluare;
d) propune sefului serviciului de reintegrare sociala si supraveghere,
atunci cand considera necesar, luarea masurilor prevazute la art. 7 alin. (2);
e) intocmeste referatul de evaluare pe baza informatiilor obtinute si il
supune spre analiza si semnare sefului serviciului de reintegrare sociala si
supraveghere;
f) inainteaza referatul de evaluare instantei de judecata in termen de 14
zile de la primirea solicitarii.
Art. 9
(1) Referatul de evaluare cuprinde urmatoarele parti:
a) introducere;
b) sursele de informatii utilizate la intocmirea lui;
c) date privind persoana pentru care a fost solicitat;
d) factorii care influenteaza sau pot influenta conduita generala a
persoanei pentru care a fost solicitat;
e) perspectivele de reintegrare in societate.
(2) Referatul de evaluare va purta pe prima pagina, in coltul din stanga
sus, antetul serviciului de reintegrare sociala si supraveghere, iar in coltul
din dreapta sus, mentiunea "Strict confidential dupa completare".
(3) Fiecare pagina scrisa a referatului de evaluare va purta in coltul din
dreapta jos stampila si semnatura sefului serviciului de reintegrare sociala si
supraveghere.
(4) Modelul referatului de evaluare, cu elementele pe care le cuprinde,
este prezentat in anexa nr. 1 la prezentul regulament.
(5) Dupa completarea datelor cuprinse in introducere celelalte parti ale
referatului de evaluare vor fi prezentate pe scurt, intr-o forma narativa,
evitandu-se pe cat posibil folosirea unor termeni de specialitate sau a unor
exprimari care ar face dificila intelegerea continutului referatului de
evaluare.
(6) In cazul in care in continutul referatului de evaluare raman pagini sau
spatii libere, acestea se vor bara dupa intocmirea referatului de evaluare.
Art. 10
(1) Sursele de informatii care au fost utilizate la intocmirea referatului
de evaluare vor fi prezentate sintetic, avandu-se in vedere atat persoanele cu
care au avut loc intrevederi, cat si eventualele documente consultate.
(2) Sursele de informatii vor cuprinde urmatoarele precizari:
a) numarul de intrevederi avute si, dupa caz, refuzul de cooperare sau
eventualele indoieli privind acuratetea informatiilor, prezentate motivat;
b) sursele de informatii la care nu a fost posibil accesul.
Art. 11
Redactarea partii din referatul de evaluare, referitoare la datele privind
persoana pentru care acesta a fost solicitat, se va face diferentiat, dupa cum
se refera la inculpati sau la persoanele prevazute la art. 1 din Ordonanta
Guvernului nr. 92/2000.
Art. 12
(1) In cazul inculpatilor datele privind persoana acestora se refera la:
a) trecutul infractional;
b) mediul familial si social;
c) nivelul instructiei scolare si al pregatirii profesionale;
d) comportamentul persoanei inainte si dupa comiterea faptei;
e) factorii care au favorizat comportamentul infractional;
f) daca este cazul, modul in care au indeplinit anterior obligatiile
stabilite de instanta de judecata.
(2) In cazul inculpatilor minori datele privind persoana acestora vor privi
si conditiile in care au crescut si au trait, precum si modul in care parintii,
cei care i-au adoptat sau tutorele isi indeplineste obligatiile ce ii revin.
(3) Atunci cand considera necesar consilierul de reintegrare sociala si
supraveghere va include in referatul de evaluare date privind starea fizica si
mintala, precum si dezvoltarea intelectuala si morala a inculpatului, furnizate
de specialisti desemnati in acest scop.
Art. 13
(1) In cazul persoanelor prevazute la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr.
92/2000 datele privind persoana acestora se refera la mediul familial si
social, evolutia persoanei din punct de vedere educational si profesional,
comportamentul pe perioada supravegherii, precum si modul in care au executat
obligatiile stabilite de instanta de judecata.
(2) In cazul minorilor aflati sub supraveghere datele privind persoana
acestora vor privi si modul in care parintii, cei care i-au adoptat sau
tutorele isi indeplineste obligatiile ce ii revin, precum si, dupa caz, modul
de colaborare dintre serviciul de reintegrare sociala si supraveghere si
persoana sau institutia legal insarcinata cu supravegherea minorului sau cu
institutia publica la care minorul executa obligatia prevazuta la art. 103
alin. 3 lit. c) din Codul penal.
(3) Dispozitiile art. 12 alin. (3) se aplica in mod corespunzator.
Art. 14
(1) Factorii care influenteaza sau care pot influenta conduita generala a
persoanei pentru care a fost solicitat referatul de evaluare se refera atat la
factorii de natura sa inhibe dezvoltarea comportamentului infractional, cat si
la factorii de natura sa accentueze dezvoltarea acestuia.
(2) In cazul persoanelor supravegheate acest capitol va cuprinde si
referiri privind riscul de savarsire din nou a unor infractiuni si riscul
pentru siguranta publica, precum si riscul de sinucidere sau de autovatamare.
Art. 15
(1) Perspectivele de reintegrare in societate vor fi estimate dupa analiza
tuturor datelor cuprinse in referatul de evaluare si vor fi prezentate pe
scurt, obiectiv si motivat.
(2) In cazul inculpatilor nu se vor face propuneri sau recomandari
instantei de judecata privind solutia ce urmeaza sa fie data in cauza.
(3) In cazul persoanelor prevazute la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr.
92/2000, daca se constata ca sansele de reintegrare in societate sunt reduse,
se va face doar mentiune in acest sens, fara a se formula propuneri sau
recomandari instantei de judecata privind masura ce trebuie luata.
SECTIUNEA a 3-a
Supravegherea in comunitate
&.1. Actele necesare in vederea supravegherii
Art. 16
(1) Indeplinirea obligatiilor impuse de instanta de judecata in sarcina
persoanelor mentionate la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2000 este
supravegheata de serviciile de reintegrare sociala si supraveghere.
(2) Serviciile de reintegrare sociala si supraveghere vor incheia
protocoale cu organizatiile neguvernamentale care desfasoara activitati in
domeniu, in vederea colaborarii in procesul de reintegrare a infractorilor si a
supravegherii eficiente a acestora.
(3) Conventiile civile cu colaboratorii prevazuti la art. 5 alin. (2) din
Ordonanta Guvernului nr. 92/2000 se incheie cu aprobarea Directiei de
reintegrare sociala si supraveghere si cu avizul Directiei economice din cadrul
Ministerului Justitiei.
Art. 17
Persoanele supuse supravegherii in comunitate de catre serviciile de
reintegrare sociala si supraveghere, conform art. 11 alin. (1) lit. a) - c) din
Ordonanta Guvernului nr. 92/2000, sunt:
a) persoanele condamnate, carora instanta de judecata le-a impus
respectarea masurilor prevazute la art. 86^3 alin. 1 din Codul penal;
b) persoanele condamnate, carora instanta de judecata le-a impus
respectarea uneia sau mai multora dintre obligatiile prevazute la art. 86^3
alin. 3 din Codul penal;
c) minorii carora instanta de judecata le-a impus respectarea uneia sau mai
multora dintre obligatiile prevazute la art. 103 alin. 3 din Codul penal.
Art. 18
(1) In cazul in care instanta a dispus supravegherea persoanelor prevazute
la art. 17, se intocmeste pentru fiecare persoana un dosar de supraveghere a
executarii obligatiilor stabilite de instanta, denumit in continuare dosar de
supraveghere.
(2) Dosarul de supraveghere va contine:
a) hotararea instantei de judecata, in copie, sau un extras de pe aceasta;
b) planul de supraveghere;
c) referatul de evaluare intocmit inainte de pronuntarea hotararii
judecatoresti, atunci cand este cazul;
d) referatul de evaluare solicitat de instanta pe perioada supravegherii,
atunci cand este cazul.
(3) Indiferent de numarul si de frecventa referatelor de evaluare intocmite
la solicitarea instantei pe durata supravegherii, dosarul de supraveghere va
contine si rapoarte privind desfasurarea supravegherii, cu referire la modul de
indeplinire a masurilor si/sau a obligatiilor stabilite de instanta de
judecata. Aceste rapoarte se vor intocmi periodic, cel putin o data la 6 luni,
urmand ca la incheierea perioadei de supraveghere sa se intocmeasca un raport
final ce va cuprinde concluzii referitoare la modul de indeplinire a
obligatiilor stabilite de instanta de judecata.
Art. 19
(1) In cel mai scurt timp, dar nu mai tarziu de 5 zile lucratoare de la
data comunicarii hotararii judecatoresti, serviciul de reintegrare sociala si
supraveghere stabileste locul, data si ora primei intrevederi cu minorul sau,
dupa caz, cu persoana condamnata.
(2) Prima intrevedere cu persoana supravegheata trebuie sa aiba loc in
termen de 10 zile lucratoare de la data comunicarii hotararii judecatoresti.
(3) La prima intrevedere consilierul de reintegrare sociala si supraveghere
aduce la cunostinta persoanei supravegheate, in scris si verbal, explicandu-i
in ce constau scopul, obiectivele si modul de desfasurare a supravegherii,
masurile sau obligatiile impuse de instanta de judecata persoanei respective pe
perioada supravegherii, precum si consecintele indeplinirii sau neindeplinirii
acestora.
(4) De asemenea, persoanei supravegheate i se pune in vedere ca trebuie sa
respecte regulile de conduita care se refera, in principal, la a nu avea un
comportament violent sau agresiv ori o atitudine nepotrivita sau un limbaj
necorespunzator, care ar putea prejudicia personalul de reintegrare sociala si
supraveghere, precum si alte persoane aflate sub supraveghere.
(5) Consilierul de reintegrare sociala si supraveghere responsabil de caz
incunostinteaza persoana supravegheata despre posibilitatea de a formula
plangere la seful serviciului in cazul in care considera ca tratamentul aplicat
de serviciul de reintegrare sociala si supraveghere pe perioada supravegherii
este necorespunzator.
(6) Aspectele aduse la cunostinta se consemneaza intr-un proces-verbal care
se semneaza de consilierul de reintegrare sociala si supraveghere si de
persoana supravegheata.
Art. 20
Ori de cate ori apreciaza ca este necesar, serviciul de reintegrare sociala
si supraveghere va solicita autoritatilor competente desemnarea unor
specialisti, in vederea intocmirii si derularii planului de supraveghere.
Acesti specialisti pot fi psihologi, sociologi, cadre didactice, medici sau
oricare alti specialisti a caror opinie este considerata necesara.
Art. 21
(1) La primirea hotararii instantei de judecata seful serviciului de
reintegrare sociala si supraveghere desemneaza de indata un consilier de
reintegrare sociala si supraveghere responsabil cu supravegherea executarii
obligatiilor si/sau a masurilor stabilite prin hotararea judecatoreasca.
(2) In termen de cel mult 5 zile lucratoare de la comunicarea hotararii
instantei de judecata consilierul de reintegrare sociala si supraveghere
desemnat va intocmi un plan de supraveghere al carui continut va fi in
concordanta cu obligatiile si/sau cu masurile impuse de instanta.
(3) Planul de supraveghere va fi adus de indata la cunostinta persoanei
supravegheate, careia i se va inmana o copie de pe acesta, facandu-se mentiune
intr-un proces-verbal care va fi semnat de consilierul de reintegrare sociala
si supraveghere si de persoana supravegheata.
(4) Planul de supraveghere se intocmeste in scris si va fi revizuit ori de
cate ori este necesar. Dispozitiile alin. (3) se aplica in mod corespunzator.
Art. 22
(1) Planul de supraveghere va contine in introducere:
a) numele, prenumele, data si locul nasterii persoanei condamnate sau ale
minorului;
b) infractiunea savarsita si numarul hotararii instantei de judecata;
c) sanctiunea aplicata si masurile si/sau obligatiile impuse de instanta de
judecata;
d) perioada de supraveghere, mentionandu-se data inceperii si incetarii
acesteia;
e) numele si prenumele consilierului de reintegrare sociala si
supraveghere.
(2) Fiecare plan de supraveghere va include un capitol distinct privind
nevoile sau problemele identificate ale persoanei supravegheate si riscul
savarsirii din nou a unor infractiuni sau al punerii in pericol a sigurantei
publice. La evaluarea riscului se tine seama si de riscul de sinucidere sau de
autovatamare. Evaluarea riscului constituie o activitate permanenta, orice
modificari intervenite fiind consemnate in dosarul de supraveghere de catre
consilierul de reintegrare sociala si supraveghere responsabil de caz.
(3) In cazul minorilor sanctionati cu masura educativa a libertatii
supravegheate, carora li s-a impus obligatia de a presta o activitate neremunerata
intr-o institutie de interes public, planul de supraveghere contine descrierea
activitatii, locul de executare a acesteia si programul de lucru al minorului.
(4) Planul de supraveghere trebuie sa precizeze natura si frecventa
intrevederilor dintre consilierul de reintegrare sociala si supraveghere si
persoana supravegheata, pe durata supravegherii.
(5) In planul de supraveghere se vor mentiona metodele utilizate de
consilierul de reintegrare sociala si supraveghere pentru asigurarea indeplinirii
obligatiilor stabilite de instanta de judecata in sarcina persoanei
supravegheate. Aceste metode se pot referi la colaborarea cu familia, cu
voluntarii comunitari si reprezentantii societatii civile, precum si cu
organizatiile guvernamentale si neguvernamentale, in vederea initierii si
derularii unor programe de resocializare, vizite la domiciliu, legatura
permanenta cu persoanele si institutiile care ar putea furniza date utile in
vederea identificarii, dupa caz, a locurilor de munca disponibile, a cursurilor
scolare, precum si a celor de calificare sau recalificare profesionala.
(6) Metodele de supraveghere se determina in functie de gradul de risc
identificat, precum si de numarul sau de natura masurilor si/sau a obligatiilor
stabilite de instanta de judecata, de nevoile sau de problemele identificate
ale persoanei supravegheate si de durata supravegherii.
Art. 23
(1) Planul de supraveghere va purta pe prima pagina, in coltul din stanga
sus, antetul serviciului de reintegrare sociala si supraveghere.
(2) Fiecare pagina scrisa a planului de supraveghere va purta, in coltul
din dreapta jos, stampila serviciului de reintegrare sociala si supraveghere si
semnatura consilierului de reintegrare sociala si supraveghere responsabil de
caz.
(3) Modelul planului de supraveghere este prezentat in anexa nr. 2 la
prezentul regulament, cuprinzand formularul tipizat al introducerii.
(4) Dupa completarea formularului tipizat al introducerii celelalte
capitole ale planului de supraveghere vor fi prezentate pe scurt, intr-o forma
narativa, evitandu-se pe cat posibil folosirea unor termeni de specialitate sau
a unor exprimari care ar face dificila intelegerea continutului acestuia.
Art. 24
(1) In cazul indeplinirii atributiilor prevazute la art. 11 alin. (1) lit.
a) - c) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2000, serviciul de reintegrare sociala
si supraveghere are obligatia de a verifica daca s-a intocmit sau nu s-a
intocmit un referat de evaluare anterior pronuntarii hotararii judecatoresti.
(2) In cazul in care se constata existenta unui astfel de referat datele pe
care le contine vor fi avute in vedere la intocmirea planului de supraveghere.
(3) Atunci cand se constata ca referatul de evaluare a fost intocmit de un
alt serviciu de reintegrare sociala si supraveghere, serviciul caruia i s-a
incredintat supravegherea va solicita de indata transmiterea unei copii de pe
referat.
&.2. Supravegherea executarii masurilor prevazute la art. 86^3 alin. 1
din Codul penal
Art. 25
Pentru supravegherea respectarii de catre persoana condamnata, pe durata
termenului de incercare, a masurilor de supraveghere prevazute la art. 86^3
alin. 1 din Codul penal serviciul de reintegrare sociala si supraveghere va
proceda potrivit dispozitiilor art. 26 - 30 din prezentul regulament.
Art. 26
(1) Convocarea persoanei condamnate la serviciul de reintegrare sociala si
supraveghere se face printr-o comunicare scrisa sau telefonica, cu cel putin 3
zile inainte de data primei intrevederi, a locului, zilei si orei la care
trebuie sa se prezinte, precum si a numarului de telefon si/sau adresei
serviciului.
(2) Consilierul de reintegrare sociala si supraveghere trebuie sa
stabileasca in planul de supraveghere numarul, durata, frecventa si locul intrevederilor
cu persoana supravegheata.
(3) Cu ocazia fiecarei intrevederi consilierul de reintegrare sociala si
supraveghere stabileste in ce masura obiectivele planului de supraveghere sunt
aduse la indeplinire si aduce la cunostinta persoanei condamnate data
urmatoarei intrevederi.
Art. 27
(1) Persoana condamnata este obligata sa anunte in prealabil serviciul de
reintegrare sociala si supraveghere in legatura cu orice schimbare de
domiciliu, resedinta sau locuinta, precum si despre orice deplasare care
depaseste 8 zile, comunicand noua adresa, numarul de telefon, precum si, dupa
caz, data intoarcerii.
(2) Persoana supravegheata anunta in scris serviciului de reintegrare
sociala si supraveghere schimbarea domiciliului, resedintei sau a locuintei, cu
exceptia cazurilor urgente, cand anuntarea se va face mai intai telefonic.
(3) In cazul schimbarii domiciliului, resedintei sau locuintei, comunicarea
scrisa este insotita de acte din care sa rezulte aceasta situatie.
(4) In cazul in care persoana supravegheata isi schimba domiciliul,
resedinta sau locuinta intr-o localitate care nu se afla in competenta
serviciului de reintegrare sociala si supraveghere dosarul va fi transmis in
termen de 3 zile lucratoare serviciului de reintegrare sociala si supraveghere
competent, anuntandu-se de indata instanta de executare.
(5) In cazul oricarei deplasari care depaseste 8 zile persoana
supravegheata, cu ocazia comunicarii, va pune la dispozitie consilierului de
reintegrare sociala si supraveghere adresa si/sau numarul de telefon la care
poate fi gasita pe perioada deplasarii.
Art. 28
(1) Persoana condamnata este obligata sa comunice si sa justifice orice
schimbare a locului de munca serviciului de reintegrare sociala si
supraveghere.
(2) Cu ocazia primei intrevederi cu persoana condamnata consilierul de
reintegrare sociala si supraveghere pune la dispozitie acesteia numarul de
telefon si adresa serviciului de reintegrare sociala si supraveghere la care
trebuie sa comunice de indata orice schimbare a locului de munca.
(3) Comunicarea se face numai in scris, precizandu-se motivele schimbarii
locului de munca, noul loc de munca al persoanei condamnate, natura muncii pe
care o desfasoara si descrierea activitatii, anexandu-se documente justificative
in acest sens.
(4) Consilierul de reintegrare sociala si supraveghere este obligat sa
verifice autenticitatea acestor informatii prin contactarea unitatii
angajatoare.
Art. 29
(1) Persoana condamnata are obligatia sa comunice serviciului de
reintegrare sociala si supraveghere orice informatii prin care pot fi
controlate mijloacele sale de existenta.
(2) Consilierul de reintegrare sociala si supraveghere ii va solicita
persoanei condamnate, la prima intrevedere, informatii referitoare la situatia
locativa, la situatia sa financiara, locul de munca si durata pentru care este
angajata si, dupa caz, la persoanele aflate in ingrijirea sa ori la persoanele
in ingrijirea carora aceasta se afla.
(3) Comunicarea informatiilor se face in scris, fiind insotita de acte
doveditoare.
Art. 30
In cazul in care consilierul de reintegrare sociala si supraveghere
constata neindeplinirea masurilor de supraveghere prevazute la art. 86^3 alin.
1 din Codul penal il instiinteaza pe seful serviciului de reintegrare sociala
si supraveghere, care sesizeaza instanta de judecata.
&.3. Supravegherea executarii obligatiilor prevazute la art. 86^3 alin.
3 din Codul penal
Art. 31
Ori de cate ori instanta dispune respectarea de catre persoana condamnata a
obligatiilor prevazute la art. 86^3 alin. 3 din Codul penal, serviciul de
reintegrare sociala si supraveghere va proceda potrivit dispozitiilor art. 32 -
38 din prezentul regulament.
Art. 32
(1) In cazul in care condamnatul este obligat sa desfasoare o activitate
sau sa urmeze un curs de invatamant ori de calificare, consilierul de
reintegrare sociala si supraveghere verifica nivelul instructiei scolare sau al
pregatirii profesionale, in vederea inscrierii persoanei supravegheate la un curs
corespunzator.
(2) In acest scop consilierul de reintegrare sociala si supraveghere
identifica pe plan local unitatile de invatamant si institutiile de calificare
profesionala care organizeaza astfel de cursuri.
(3) Consilierul de reintegrare sociala si supraveghere responsabil de caz
verifica periodic daca persoana supravegheata urmeaza cursurile de invatamant
sau de calificare.
Art. 33
(1) In cazul in care persoana condamnata a fost obligata prin hotarare
judecatoreasca sa nu isi schimbe domiciliul sau resedinta ori sa nu depaseasca
limita teritoriala stabilita, decat in conditiile fixate de instanta,
consilierul de reintegrare sociala si supraveghere responsabil de caz ii va
pune in vedere, la prima intrevedere, sa depuna acte din care sa rezulte
situatia acesteia referitoare la domiciliu sau la resedinta.
(2) Pentru a verifica daca persoana supravegheata respecta obligatia
stabilita de instanta consilierul de reintegrare sociala si supraveghere
responsabil de caz va colabora cu organele de politie si cu primaria din
localitatea de domiciliu sau de resedinta a persoanei supravegheate, care vor
sesiza orice schimbare intervenita in situatia acesteia.
(3) Consilierul de reintegrare sociala si supraveghere efectueaza controale
inopinate la domiciliul sau la resedinta persoanei supravegheate pentru a
constata starea de fapt.
(4) Dispozitiile art. 27 alin. (4) se aplica in mod corespunzator.
Art. 34
(1) In cazul in care persoana condamnata este obligata sa nu frecventeze anumite
locuri stabilite de instanta consilierul de reintegrare sociala si supraveghere
verifica periodic si ori de cate ori este sesizat de alte persoane daca
persoana supravegheata respecta interdictia.
(2) Consilierul de reintegrare sociala si supraveghere responsabil de caz
pastreaza o legatura permanenta cu reprezentanti ai autoritatilor locale, ai
organelor de politie, precum si cu orice persoane fizice si juridice care ar
putea oferi informatii privind frecventarea de catre persoana supravegheata a
locului supus interdictiei.
(3) Atunci cand consilierul de reintegrare sociala si supraveghere constata
prezenta persoanei supravegheate in locul sau in locurile a caror frecventare
i-a fost interzisa, ii inmaneaza un avertisment scris, procedand la explicarea
verbala a continutului acestuia. In aceasta situatie se va incheia un
proces-verbal semnat de consilierul de reintegrare sociala si supraveghere
responsabil de caz si de persoana supravegheata.
(4) Obligatia este considerata neindeplinita atunci cand, dupa inmanarea a
doua avertismente, consilierul de reintegrare sociala si supraveghere constata
ca persoana supravegheata este sau a fost prezenta in locul sau in locurile a
caror frecventare i-a fost interzisa.
Art. 35
(1) In cazul in care persoana condamnata are obligatia de a nu intra in
legatura cu anumite persoane stabilite de instanta de judecata consilierul de
reintegrare sociala si supraveghere responsabil de caz trebuie sa ia masurile
necesare in vederea identificarii si contactarii persoanelor care ar putea
furniza informatii relevante in cazul respectiv, colaborand cu organele de
politie si cu alte institutii insarcinate cu asigurarea ordinii si linistii
publice.
(2) Consilierul de reintegrare sociala si supraveghere responsabil de caz
efectueaza vizite inopinate la domiciliul si la locul de munca ale persoanei
supravegheate si colaboreaza cu familia acesteia in vederea respectarii
obligatiei stabilite.
Art. 36
(1) In cazul in care persoana condamnata este obligata sa nu conduca nici
un vehicul sau anumite vehicule consilierul de reintegrare sociala si
supraveghere verifica modul de respectare a acestei obligatii.
(2) Consilierul de reintegrare sociala si supraveghere responsabil de caz
pastreaza o legatura permanenta cu reprezentanti ai organelor de politie,
precum si cu orice persoane fizice si juridice care ar putea oferi informatii
privind indeplinirea sau neindeplinirea de catre persoana supravegheata a
acestei obligatii.
Art. 37
(1) In cazul in care persoana condamnata este obligata sa se supuna unor
masuri de control, tratament sau ingrijire, in special in scopul
dezintoxicarii, serviciul de reintegrare sociala si supraveghere identifica pe
plan local unitatile sanitare, precum si organizatiile, institutiile sau
specialistii care desfasoara programe de recuperare a toxicomanilor sau
alcoolicilor, in vederea includerii persoanei supravegheate in aceste programe.
(2) Consilierul de reintegrare sociala si supraveghere, cu ocazia
intrevederilor cu persoana supravegheata, precum si prin legatura permanenta cu
persoanele implicate in tratarea acesteia verifica daca persoana respecta
programul de tratament sau de ingrijire si in ce masura acesta este eficient,
solicitand periodic in scris opinia specialistilor.
Art. 38
In cazul in care consilierul de reintegrare sociala si supraveghere
constata neindeplinirea obligatiilor impuse persoanei condamnate de catre
instanta, prevazute la art. 86^3 alin. 3 din Codul penal, instiinteaza seful
serviciului de reintegrare sociala si supraveghere, care sesizeaza instanta de
judecata.
&.4. Supravegherea executarii obligatiilor prevazute la art. 103 alin.
3 din Codul penal
Art. 39
Ori de cate ori instanta stabileste in sarcina minorului una sau mai multe
obligatii dintre cele prevazute la art. 103 alin. 3 din Codul penal, serviciul
de reintegrare sociala si supraveghere va proceda potrivit dispozitiilor art.
40 - 44 din prezentul regulament.
Art. 40
(1) In cazul in care minorul este obligat sa nu frecventeze anumite locuri
stabilite consilierul de reintegrare sociala si supraveghere verifica periodic
si ori de cate ori este sesizat de alte persoane daca minorul respecta
interdictia.
(2) Consilierul de reintegrare sociala si supraveghere responsabil de caz
trebuie sa pastreze o legatura permanenta cu familia acestuia sau, dupa caz, cu
persoana ori cu institutia legal insarcinata cu supravegherea minorului, cu
reprezentanti ai autoritatilor locale, ai organelor de politie, precum si cu
orice persoane fizice sau juridice care ar putea oferi informatii privind
frecventarea de catre minor a locului supus interdictiei.
(3) Atunci cand consilierul de reintegrare sociala si supraveghere constata
prezenta minorului in locul sau in locurile a caror frecventare i-a fost
interzisa, ii inmaneaza un avertisment scris, procedand la explicarea verbala a
continutului acestuia. In aceasta situatie se va incheia un proces-verbal
semnat de consilierul de reintegrare sociala si supraveghere responsabil de caz
si de minor.
(4) Atunci cand, dupa inmanarea a doua avertismente, consilierul de
reintegrare sociala si supraveghere constata ca minorul a fost prezent in locul
sau in locurile a caror frecventare i-a fost interzisa, instiinteaza de indata
seful serviciului de reintegrare sociala si supraveghere. Acesta din urma
instiinteaza de indata persoana sau persoanele carora li s-a incredintat
supravegherea minorului, precum si instanta de judecata.
Art. 41
(1) In cazul in care minorul are obligatia de a nu intra in legatura cu
anumite persoane stabilite de instanta de judecata consilierul de reintegrare
sociala si supraveghere responsabil de caz trebuie sa ia masurile necesare in
vederea identificarii si contactarii persoanelor care ar putea furniza informatii
relevante in cazul respectiv, colaborand cu familia acestuia sau, dupa caz, cu
persoana ori cu institutia legal insarcinata cu supravegherea minorului, precum
si cu organele de politie si cu alte institutii insarcinate cu asigurarea
ordinii si linistii publice.
(2) Totodata consilierul de reintegrare sociala si supraveghere responsabil
de caz efectueaza vizite inopinate la domiciliu si, dupa caz, la locul de munca
sau la scoala la care invata minorul si colaboreaza cu familia acestuia in
vederea respectarii obligatiei.
(3) In cazul in care minorul nu indeplineste obligatia impusa consilierul
de reintegrare sociala si supraveghere responsabil de caz va instiinta de
indata seful serviciului de reintegrare sociala si supraveghere. Acesta din
urma instiinteaza de indata persoana sau persoanele carora li s-a incredintat
supravegherea minorului, precum si instanta de judecata.
Art. 42
(1) In cazul in care minorul este obligat sa presteze o activitate
neremunerata intr-o institutie de interes public stabilita de instanta,
serviciul de reintegrare sociala si supraveghere incheie in cel mai scurt timp
un protocol de colaborare cu institutia de interes public si cu autoritatea
publica interesata.
(2) Serviciul de reintegrare sociala si supraveghere va stabili prin
protocol:
a) consilierul de reintegrare sociala si supraveghere care va fi
responsabil de caz;
b) intervalele de timp la care se exercita controlul, in vederea evaluarii
modului de indeplinire a obligatiei stabilite de instanta;
c) modalitatile concrete de mentinere a unei legaturi permanente cu
persoana sau cu persoanele desemnate cu supravegherea activitatii minorului.
Art. 43
(1) Serviciul de reintegrare sociala si supraveghere transmite institutiei
de interes public formularul tipizat privind evidenta orelor de activitate
neremunerata.
(2) Formularul tipizat privind evidenta orelor de activitate neremunerata
intr-o institutie de interes public este prezentat in anexa nr. 3 la prezentul
regulament.
Art. 44
(1) In cel mai scurt timp, dar nu mai tarziu de 10 zile lucratoare de la
punerea in executare a libertatii supravegheate, serviciul de reintegrare
sociala si supraveghere va lua masurile necesare pentru ca minorul sa inceapa
executarea activitatii in baza protocolului prevazut la art. 42.
(2) In cazul neindeplinirii de catre minor a obligatiei stabilite de
instanta, consilierul de reintegrare sociala si supraveghere responsabil de caz
va instiinta de indata seful serviciului de reintegrare sociala si supraveghere.
Acesta din urma instiinteaza de indata persoana sau persoanele carora li s-a
incredintat supravegherea minorului si instanta de judecata.
(3) Pe durata executarii obligatiei serviciul de reintegrare sociala si
supraveghere mentine o legatura stransa cu parintii minorului, cu tutorele, cu
cel care l-a adoptat si, dupa caz, cu persoana sau cu institutia legal
insarcinata cu supravegherea acestuia, pentru a analiza in ce masura
supravegherea minorului contribuie la procesul de resocializare a acestuia.
SECTIUNEA a 4-a
Asistenta si consilierea
Art. 45
(1) Asistenta si consilierea persoanelor condamnate si a minorilor
sanctionati cu masura educativa a libertatii supravegheate au ca scop
reintegrarea acestora in societate, intarirea gradului de siguranta sociala si
prevenirea savarsirii din nou a unor infractiuni.
(2) Asistenta si consilierea se vor realiza pe baza unui plan de asistenta
si consiliere adaptat nevoilor individuale ale persoanei supravegheate. Se vor
estima perioada de timp si masura in care nevoile identificate pot fi acoperite
numai prin interventia serviciului de reintegrare sociala si supraveghere ori
in colaborare cu organizatii neguvernamentale, institutii publice si/sau
private ori cu persoane fizice sau juridice.
(3) In derularea acestei activitati serviciile de reintegrare sociala si
supraveghere urmaresc:
a) corectarea comportamentului infractional prin constientizarea de catre
minori sau de catre persoanele condamnate a faptei savarsite, a consecintelor
acesteia si asumarea responsabilitatii pentru fapta comisa;
b) motivarea minorului sau a persoanei condamnate in vederea dezvoltarii
responsabilitatii si autodisciplinei;
c) elaborarea si derularea unor programe eficiente de asistenta si consiliere
a persoanelor condamnate sau a minorilor, in functie de nevoile identificate
ale acestora;
d) sprijinirea condamnatului sau a minorului in vederea satisfacerii
nevoilor sociale referitoare la educatie, pregatire profesionala, loc de munca,
locuinta sau altele asemenea.
(4) Ori de cate ori instanta de judecata dispune supravegherea unei
persoane condamnate sau a unui minor de catre serviciul de reintegrare sociala
si supraveghere, cu ocazia primei intrevederi cu persoana supravegheata i se va
face cunoscuta posibilitatea de a solicita asistenta si consiliere pe perioada
supravegherii, explicandu-i-se modalitatile practice in care poate fi
sprijinita in vederea reintegrarii in societate.
(5) Pentru a beneficia de serviciile de asistenta si consiliere persoana
supravegheata depune o cerere scrisa la serviciul de reintegrare sociala si
supraveghere.
(6) Cererea persoanei supravegheate, prin care solicita asistenta si
consiliere, se depune la dosarul de reintegrare sociala si supraveghere.
Art. 46
(1) Pentru fiecare persoana supravegheata care a solicitat asistenta si
consiliere se intocmeste un dosar de reintegrare sociala si supraveghere.
(2) Dosarul de reintegrare sociala si supraveghere cuprinde:
a) cererea scrisa privind asistenta si consilierea;
b) planul de reintegrare sociala si supraveghere, care va cuprinde, pe
langa capitolele prevazute la art. 22, un capitol distinct privind descrierea
activitatii de asistenta si consiliere;
c) referatul de evaluare intocmit inainte de pronuntarea hotararii
judecatoresti, atunci cand este cazul;
d) referatul de evaluare solicitat de instanta pe perioada supravegherii,
inainte de a se fi solicitat asistenta si consiliere de catre persoana
supravegheata, atunci cand este cazul;
e) referatele periodice de reintegrare sociala si supraveghere, care contin
pe scurt informatii cu privire la rezultatele inregistrate de catre persoana
asistata si consiliata si care se intocmesc cel putin o data la 6 luni sau ori
de cate ori se inregistreaza o evolutie pozitiva ori negativa in procesul de
reintegrare a persoanei respective;
f) concluziile consilierului de reintegrare sociala si supraveghere, care
fac obiectul unui referat de reintegrare sociala si supraveghere final, intocmit
la expirarea perioadei de asistenta si consiliere, precizandu-se in ce masura
persoana respectiva are perspective sau s-a reintegrat in societate.
(3) Dosarul de reintegrare sociala si supraveghere se pastreaza in arhiva
serviciului de reintegrare sociala si supraveghere, consilierul de reintegrare
sociala si supraveghere responsabil de caz fiind obligat sa pastreze
confidentialitatea informatiilor cuprinse in dosar.
(4) Seful serviciului de reintegrare sociala si supraveghere are obligatia
de a consulta fiecare dosar periodic sau ori de cate ori considera necesar,
pentru a verifica daca se respecta programul de resocializare a persoanei
asistate si consiliate in ceea ce priveste termenele, calitatea si ritmicitatea
acestuia, precum si orice alte obligatii care ii revin consilierului de
reintegrare sociala si supraveghere pe durata asistentei si consilierii.
(5) In cazul in care consilierul de reintegrare sociala si supraveghere
responsabil de caz este in imposibilitate permanenta sau temporara de a-si
indeplini atributiile in ceea ce priveste intocmirea dosarului, seful
serviciului de reintegrare sociala si supraveghere desemneaza un alt consilier
pe perioada amintita, care sa preia responsabilitatile cazului respectiv.
(6) Persoana asistata si consiliata si aparatorul acesteia vor putea
consulta dosarul de reintegrare sociala si supraveghere numai in prezenta
consilierului de reintegrare sociala si supraveghere responsabil de caz sau a
sefului serviciului de reintegrare sociala si supraveghere si numai in incinta
serviciului de reintegrare sociala si supraveghere, dupa care se va intocmi un
proces-verbal semnat de persoana care l-a studiat si de reprezentantul
serviciului.
Art. 47
(1) In termen de 10 zile lucratoare de la primirea cererii scrise din
partea persoanei supravegheate, prin care aceasta solicita asistenta si
consiliere, serviciul de reintegrare sociala si supraveghere va lua masurile
necesare in vederea includerii acesteia intr-un program specializat, stabilit
in functie de nevoile identificate ale persoanei respective.
(2) Activitatea prevazuta la alin. (1) se poate desfasura pe baza unui
protocol de colaborare cu institutii sau cu organizatii care desfasoara
activitati de reintegrare sociala.
(3) Protocolul de colaborare va cuprinde:
a) partile semnatare;
b) obiectul protocolului, care consta in colaborarea partilor in initierea
si derularea planurilor de reintegrare sociala si supraveghere, avandu-se in
vedere reintegrarea sociala a persoanelor asistate si consiliate de serviciile
de reintegrare sociala si supraveghere;
c) tipul de servicii specializate de care pot beneficia persoanele asistate
si consiliate;
d) durata protocolului;
e) obligatiile partilor;
f) data incheierii protocolului;
g) semnatura partilor.
Art. 48
(1) Activitatea de asistenta si consiliere se va desfasura si in unitatile
penitenciare, includerea in astfel de programe a persoanelor condamnate fiind
posibila numai cu acordul acestora.
(2) Fiecare serviciu de reintegrare sociala si supraveghere de pe langa
tribunalul in a carui circumscriptie se afla una sau mai multe unitati
penitenciare poate incheia un protocol de colaborare cu administratia sau cu
administratiile penitenciare, in vederea stabilirii de comun acord a
categoriilor de persoane condamnate care pot fi incluse in programe de
resocializare, precum si a continutului si duratei acestor programe.
(3) In activitatea de asistenta si consiliere se acorda o atentie deosebita
condamnatilor minori si tineri, persoanelor condamnate care intampina
dificultati in mentinerea legaturilor cu familia, precum si pregatirii pentru
liberare a persoanelor condamnate.
Art. 49
Activitatea de asistenta si consiliere inceteaza in urmatoarele cazuri:
a) la cererea persoanei asistate si consiliate;
b) ca urmare a lipsei de cooperare sau a comportamentului neadecvat al
persoanei asistate si consiliate;
c) la expirarea duratei asistentei si consilierii.
ANEXA 1
la regulament
MINISTERUL JUSTITIEI
Serviciul de reintegrare sociala a
infractorilor si de supraveghere a Strict confidential
executarii sanctiunilor neprivative dupa completare
de libertate de pe langa
Tribunalul ........................
REFERAT DE EVALUARE
I. Introducere
____________________________________________________________________________
| Numele si prenumele inculpatului/persoanei condamnate/minorului: |
| |
|____________________________________________________________________________|
____________________________________________________________________________
| Data si locul nasterii: |
| |
|____________________________________________________________________________|
____________________________________________________________________________
| Adresa: |
| |
|____________________________________________________________________________|
____________________________________________________________________________
| Fapta/faptele pentru care subiectul referatului de evaluare este |
| inculpat/condamnat/sanctionat cu o masura educativa: |
| |
| |
|____________________________________________________________________________|
____________________________________________________________________________
| Instanta de judecata care a solicitat referatul de evaluare: |
| |
|____________________________________________________________________________|
____________________________________________________________________________
| Numarul dosarului penal/sentintei penale: |
| |
|____________________________________________________________________________|
____________________________________________________________________________
| Termenul de judecata: |
| |
|____________________________________________________________________________|
____________________________________________________________________________
| Numarul si data adresei de sesizare din partea instantei de judecata: |
| |
|____________________________________________________________________________|
____________________________________________________________________________
| Perioada de supraveghere: |
| |
|____________________________________________________________________________|
____________________________________________________________________________
| Numele si prenumele consilierului de reintegrare sociala si supraveghere: |
| |
|____________________________________________________________________________|
II. Sursele de informatii ..............................................
........................................................................
III. Date privind persoana pentru care a fost solicitat referatul de
evaluare ...................................................................
........................................................................
IV. Factorii care influenteaza sau care pot influenta conduita generala a
persoanei pentru care a fost solicitat referatul de evaluare ...............
........................................................................
V. Perspectivele de reintegrare in societate ...........................
........................................................................
Data intocmirii si Intocmit,
semnarii referatului Consilier de reintegrare
..................... sociala si supraveghere,
.......................
Sef serviciu,
...................
ANEXA 2
la regulament
MINISTERUL JUSTITIEI
Serviciul de reintegrare sociala a
infractorilor si de supraveghere a
executarii sanctiunilor neprivative
de libertate de pe langa
Tribunalul ........................
PLAN DE SUPRAVEGHERE
I. Introducere
____________________________________________________________________________
| Numele si prenumele persoanei condamnate/minorului: |
| |
|____________________________________________________________________________|
____________________________________________________________________________
| Data si locul nasterii: |
| |
|____________________________________________________________________________|
____________________________________________________________________________
| Infractiunea savarsita: |
| |
| |
|____________________________________________________________________________|
____________________________________________________________________________
| Numarul hotararii instantei: |
| |
|____________________________________________________________________________|
____________________________________________________________________________
| Sanctiunea aplicata persoanei condamnate/minorului: |
| |
| |
| |
|____________________________________________________________________________|
____________________________________________________________________________
| Masurile si/sau obligatiile impuse de instanta: |
| |
| |
| |
| |
|____________________________________________________________________________|
____________________________________________________________________________
| Perioada supravegherii: Data Data |
| inceperii: incheierii: |
| |
|____________________________________________________________________________|
____________________________________________________________________________
| Numele si prenumele consilierului de reintegrare sociala si supraveghere: |
| |
|____________________________________________________________________________|
II. Nevoile sau problemele identificate ale persoanei condamnate/minorului
........................................................................
III. Riscul savarsirii din nou a unor infractiuni/riscul de a pune in
pericol siguranta publica ..................................................
........................................................................
IV. Descrierea activitatii, a locului de executare si a programului de
lucru, in cazul minorului obligat la prestarea unei activitati neremunerate
intr-o institutie de interes public ........................................
........................................................................
V. Natura si frecventa intrevederilor dintre consilierul de reintegrare
sociala si supraveghere si persoana condamnata/minor pe perioada supravegherii
........................................................................
VI. Metodele utilizate pentru asigurarea indeplinirii obligatiilor
stabilite de instanta de judecata in sarcina persoanei supravegheate
.................
........................................................................
Persoana condamnata/minorul a luat cunostinta de continutul planului de
supraveghere si intelege sa coopereze in executarea obligatiilor ce ii revin.
Data semnarii planului Consilier de reintegrare
de supraveghere sociala si supraveghere,
......................... .........................
Am luat cunostinta,
Persoana condamnata/minor,
.............................
ANEXA 3
la regulament
MINISTERUL JUSTITIEI
Serviciul de reintegrare sociala a
infractorilor si de supraveghere a
executarii sanctiunilor neprivative
de libertate de pe langa
Tribunalul ........................
Numele si prenumele minorului ...............
Instanta de judecata ........................
Sentinta penala .............................
Durata activitatii ..........................
Consilierul de reintegrare sociala
si supraveghere responsabil de caz ..........
Institutia publica ..........................
Supraveghetor(i) ............................
FORMULAR
privind evidenta orelor de activitate neremunerata intr-o institutie de interes
public
_____________________________________________________________________
| Data prestarii | Numarul de ore | Numarul de ore | Observatii |
| activitatii | efectuate zilnic | ramase de efectuat | |
|________________|__________________|____________________|____________|
| | | | |
|________________|__________________|____________________|____________|
| | | | |
|________________|__________________|____________________|____________|
| | | | |
|________________|__________________|____________________|____________|
| | | | |
|________________|__________________|____________________|____________|
| | | | |
|________________|__________________|____________________|____________|
| | | | |
|________________|__________________|____________________|____________|