HOTARARE Nr.
747 din 9 iulie 2008
pentru modificarea si
completarea Regulamentului de aplicare a dispozitiilor Ordonantei Guvernului
nr. 92/2000 privind organizarea si functionarea serviciilor de reintegrare
sociala a infractorilor si de supraveghere a executarii sanctiunilor
neprivative de libertate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.239/2000
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 557 din 23 iulie 2008
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
78/2008 privind stabilirea competenţei supravegherii executării obligaţiei
minorului de a presta o activitate neremunerată într-o instituţie de interes
public, prevăzută la art. 103 alin. 3 lit. c) din Codul penal,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. I. - Regulamentul de aplicare a dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului
nr. 92/2000 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor de reintegrare
socială a infractorilor şi de supraveghere a executării sancţiunilor
neprivative de libertate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.239/2000,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 651 din 13 decembrie 2000, se modifică şi se completează după
cum urmează:
1. La articolul 1, după
alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
„(4) Serviciile de probaţiune utilizează în activitatea
lor serviciile interpreţilor şi traducătorilor autorizaţi, prin intermediul
tribunalelor pe lângă care funcţionează, ori de câte ori această utilizare este
necesară."
2. La articolul 7,
după alineatul (4) se introduc trei noi alineate, alineatele (5), (6) şi (7),
cu următorul cuprins:
„(5) In cazul în care persoana cu privire la care este
solicitată întocmirea referatului de evaluare nu este găsită, serviciul de
probaţiune înaintează organului judiciar care a solicitat întocmirea
referatului o notă informativă însoţită de dovezi care să ateste situaţia de
fapt constatată şi imposibilitatea întocmirii referatului de evaluare.
(6) Dovezile prevăzute la alin. (5) fac referire
inclusiv la colaborarea cu organele de poliţie în vederea identificării
persoanei.
(7) In situaţia prevăzută la alin. (4), precum şi în
situaţia prevăzută la alin. (5), atunci când întocmirea referatului de evaluare
a fost solicitată în baza art. 482 din Codul de procedură penală, consilierul
de probaţiune întocmeşte referatul de evaluare fără să facă referire în
cuprinsul acestuia la datele prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. d) şi e)."
3. La articolul 15,
alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 15. - (1) Perspectivele de reintegrare în
societate vor fi estimate în funcţie de factorii prevăzuţi la art. 14 alin. (1)
care au relevanţă asupra comportamentului viitor al persoanei şi vor fi
prezentate pe scurt, obiectiv şi motivat, cu menţionarea resurselor
individuale, familiale şi comunitare ce pot fi utilizate în susţinerea
reintegrării sociale a persoanei.
(2) In cazul învinuiţilor şi inculpaţilor nu se fac
propuneri sau recomandări organului judiciar privind soluţia ce urmează să fie
dată în cauză."
4. După articolul 17 se
introduce un nou articol, articolul 171, cu următorul cuprins:
„Art. 171. -In cazul
în care, din motive obiective, hotărârea judecătorească prin care s-au dispus
măsurile prevăzute la art. 863 alin. 1 din Codul penal sau una ori mai
multe dintre obligaţiile prevăzute la art. 863 alin. 3 sau la art. 103 alin. 3 din Codul penal nu pot fi puse în
executare temporar sau definitiv, consilierul de probaţiune va înştiinţa şeful
serviciului, care, la rândul său, va sesiza motivat judecătorul delegat cu
executarea, în vederea luării măsurilor care se impun."
5. La articolul 18 alineatul
(2), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a1), cu următorul cuprins:
,,a1) procesul-verbal întocmit cu ocazia
primei întrevederi;".
6. La articolul 18 alineatul
(2), după litera d) se introduce o nouă literă, litera e), cu următorul
cuprins:
,,e) dovezi privind modul de îndeplinire a măsurilor şi
obligaţiilor impuse de instanţa de judecată persoanei aflate în
supraveghere."
7. La articolul 18,
alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) La sfârşitul perioadei de supraveghere,
consilierul de probaţiune întocmeşte un raport final în care se consemnează
modul în care persoana condamnată sau minorul a respectat măsurile de
supraveghere şi, după caz, obligaţiile impuse de instanţă, precum şi estimarea
riscului de a săvârşi alte infracţiuni, a riscului pentru siguranţa publică şi
a riscului de sinucidere sau de autovătămare, precum şi orice alte informaţii
relevante referitoare la comportamentul persoanei
condamnate sau al minorului pe perioada supravegherii."
8. După articolul 18 se
introduce un nou articol, articolul 181, cu următorul cuprins:
„Art. 181. - (1) La
primirea hotărârii judecătoreşti şeful serviciului desemnează un consilier de
probaţiune responsabil cu supravegherea modului în care persoana îndeplineşte
măsurile şi, eventual, obligaţiile impuse de instanţă în sarcina sa.
(2) La desemnarea consilierului responsabil de caz se
are în vedere dacă a fost sau nu a fost întocmit un referat de evaluare în
cauză, iar în cazul în care a fost întocmit un astfel de referat de evaluare,
supravegherea este, de regulă, încredinţată consilierului de probaţiune care a
întocmit referatul respectiv."
9. La articolul 19, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 19. - (1) Cu cel puţin 3 zile înainte de data
primei întrevederi, consilierul responsabil de caz contactează persoana condamnată
şi, în cazul minorului, reprezentantul legal al acestuia, în scopul de a
transmite informaţiile referitoare la locul, data şi ora la care trebuie să
aibă loc prima întrevedere, precum şi adresa serviciului de probaţiune, numărul
de telefon şi numele consilierului responsabil de caz."
10. La articolul 19, după
alineatul (5) se introduce un nou alineat,
alineatul (51), cu următorul
cuprins:
„(51) Cu ocazia
primei întrevederi, consilierul de probaţiune face aplicarea dispoziţiilor
prevăzute la art. 45 alin. (4)."
11. La articolul 19,
alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(6) Aspectele aduse la cunoştinţă se consemnează
într-un proces-verbal care se semnează de consilierul de probaţiune, de
persoana supravegheată şi de reprezentantul legal al acesteia, atunci când este
cazul."
12. La articolul 19, după
alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:
„(7) O copie a procesului-verbal prevăzut la alin. (6)
se înmânează persoanei supravegheate."
13. După articolul 19 se
introduce un nou articol, articolul 191, cu următorul cuprins:
„Art. 191. - (1) La
prima întrevedere, consilierul de probaţiune realizează evaluarea iniţială a
situaţiei persoanei supravegheate, în vederea întocmirii planului de
supraveghere.
(2) La realizarea evaluării se vor lua în considerare
informaţiile conţinute în referatul de evaluare, dacă este cazul.
(3) Dacă referatul de evaluare a fost întocmit de un
alt serviciu de probaţiune, serviciul de probaţiune căruia îi revine supravegherea
solicită transmiterea unei copii a acestuia.
(4) Evaluarea persoanei vizează următoarele aspecte:
a) analiza comportamentului infracţional;
b) situaţia familială, socială şi economică şi
atitudinea faţă de aceasta;
c) planurile sale de viitor pe termen scurt şi mediu
şi indicarea modalităţilor concrete prin care intenţionează să le pună în
practică.
(5) Dacă se constată că persoana supravegheată consumă
în exces anumite substanţe, în cadrul procesului de evaluare se vor avea în
vedere: tipul sau tipurile de substanţe utilizate, cantitatea, frecvenţa şi
metodele de administrare a substanţei, istoricul consumului, contextul în care
se manifestă acest consum şi instituţia şi/sau organizaţia de specialitate în
evidenţa căreia se află sau s-a aflat persoana evaluată şi, dacă este cazul,
consilierul de probaţiune sesizează, potrivit legii, organele
competente.
(6) Datele obţinute în procesul de evaluare se
consemnează într-o fişă de evaluare.
(7) Persoanei supravegheate i se va comunica data
următoarei întrevederi."
14. Articolul 21 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 21. - (1) La a doua
întrevedere, consilierul de probaţiune responsabil de caz va prezenta şi va
explica persoanei supravegheate planul de supraveghere.
(2) Planul de supraveghere va fi semnat de către
consilierul de probaţiune şi de persoana condamnată şi, dacă este cazul, de
către reprezentantul legal al acesteia.
(3) O copie a planului de supraveghere va fi înmânată
persoanei condamnate şi reprezentantului legal al acesteia, atunci când este
cazul.
(4) Dacă, prin hotărârea judecătorească, instanţa de
judecată fixează frecvenţa întrevederilor la un interval mai mare de o lună,
consilierul de probaţiune aduce la îndeplinire dispoziţiile alin. (1) la prima
întrevedere."
15. Articolul 22 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 22. - (1) Planul de supraveghere conţine următoarele capitole:
a) introducere: numele, prenumele, data şi locul
naşterii persoanei supravegheate, adresa de domiciliu, infracţiunea săvârşită,
numărul hotărârii instanţei de judecată, sancţiunea aplicată, perioada de
supraveghere, menţionându-se data începerii şi încetării acesteia, numele şi
prenumele consilierului de probaţiune responsabil;
b) măsurile şi, eventual, obligaţiile impuse de
instanţa de judecată, precum şi mijloacele utilizate de consilierul de
probaţiune pentru asigurarea îndeplinirii obligaţiilor şi/sau a măsurilor
stabilite de instanţa de judecată în sarcina persoanei supravegheate;
c) nevoile criminogene şi cele sociale ale persoanei
supravegheate, precum şi obiectivele stabilite în vederea diminuării acestora;
d) riscul săvârşirii de noi
infracţiuni, riscul pentru siguranţa publică, precum şi riscul de sinucidere
sau de autovătămare;
e) metode de intervenţie propuse în vederea
soluţionării nevoilor identificate şi a diminuării riscului;
f) data, locul şi frecvenţa întrevederilor dintre
consilierul de probaţiune şi persoana supravegheată, fixate pe perioada
termenului de încercare.
(2) In cazul în care persoanei condamnate i-a fost
impusă prin hotărârea judecătorească obligaţia de a participa la derularea unui
program de intervenţie, în cuprinsul planului de supraveghere se descrie pe
scurt conţinutul programului, durata şi modalitatea de derulare ale acestuia.
(3) In cazul în care persoanei condamnate i-a fost
impusă prin hotărârea judecătorească obligaţia de a presta o activitate
neremunerată într-o instituţie de interes public, planul de supraveghere va
conţine descrierea activităţii, locul de executare a acesteia şi programul de
lucru al persoanei condamnate.
(4) In perioada de supraveghere consilierul de
probaţiune stabileşte, cu ocazia fiecărei întrevederi, în ce măsură obiectivele
planului de supraveghere sunt aduse la îndeplinire.
(5) Planul de supraveghere va fi revizuit, prin
intermediul unor anexe ale planului de supraveghere ori de câte ori în situaţia
persoanei supravegheate intervin schimbări care influenţează nevoile acesteia
şi riscurile identificate.
(6) In caz de revizuire a planului de supraveghere,
dispoziţiile art. 21 se aplică în mod corespunzător."
16. La articolul 23, după
alineatul (2) se introduce un nou alineat,
alineatul (21), cu următorul
cuprins:
„(21) Dispoziţiile
alin. (1) şi (2) se aplică şi anexelor de revizuire a planului de supraveghere."
17. Articolul 24 se abrogă.
18. La articolul 26, alineatul (3) se modifică şi
va avea următorul cuprins:
„(3) In cazul în care, din motive obiective, persoana
supravegheată nu se poate prezenta la una dintre întâlnirile stabilite,
comunică acest lucru consilierului de probaţiune responsabil de caz înaintea
întrevederii sau, în condiţiile în care nu este posibil acest lucru, se
prezintă la sediul serviciului de probaţiune după maximum 3 zile de la momentul
în care cauzele care au determinat imposibilitatea neprezentării au
încetat."
19. La articolul 26, după
alineatul (3) se introduc trei noi alineate, alineatele (4), (5) şi (6), cu
următorul cuprins:
„(4) Imposibilitatea obiectivă de prezentare se
justifică de către persoana supravegheată prin dovezi depuse la dosar.
(5) Consilierul de probaţiune responsabil de caz
verifică motivele invocate şi, dacă se constată că neprezentarea persoanei
supravegheate la serviciul de probaţiune la termenul fixat nu este justificată
de motive obiective, îi transmite acesteia un avertisment scris în care i se
reamintesc consecinţele încălcării măsurii şi se menţionează data următoarei
întrevederi.
(6) Dacă se constată că, după înmânarea a două
avertismente, persoana supravegheată nu se prezintă la termenele fixate,
consilierul responsabil de caz înştiinţează şeful serviciului de probaţiune,
care va sesiza judecătorul delegat cu executarea."
20. La articolul 27,
alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) In cazul schimbării domiciliului, reşedinţei sau
locuinţei, persoana supravegheată prezintă consilierului de probaţiune, în
termen de 30 de zile, dovezi din care să rezulte această situaţie."
21. La articolul 28,
alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) Comunicarea se face numai în scris, precizându-se motivele schimbării locului de muncă, noul loc de muncă
al persoanei condamnate, natura muncii pe care o desfăşoară şi descrierea
activităţii, anexându-se, în termen de 30 de zile de la data angajării, documente
justificative în acest sens."
22. La articolul 29,
alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) Comunicarea informaţiilor se face în scris, fiind
însoţită de dovezi prezentate consilierului de probaţiune în termen de 30 de
zile de la data primei întrevederi."
23. La articolul 29,
după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul
cuprins:
„(4) Pe perioada supravegherii, consilierul de
probaţiune responsabil de caz monitorizează orice schimbare privind mijloacele
de existenţă ale persoanei supravegheate."
24. Articolul 30 se abrogă.
25. La articolul 32, după alineatul (3) se introduc
două noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu următorul cuprins:
„(4) Dacă prin hotărârea judecătorească nu este
stabilit tipul activităţii la care este obligată persoana condamnată,
consilierul de probaţiune stabileşte tipul de activitate şi modalitatea de
desfăşurare a acesteia.
(5) Dacă instanţa de judecată stabileşte, în baza art.
863 alin. 3 lit. a)
din Codul penal, obligaţia ca persoana condamnată să desfăşoare o activitate neremunerată într-o instituţie de
interes public, art. 42 se aplică în mod corespunzător."
26. La articolul 33, după
alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu următorul cuprins:
„(21) In termen de 5
zile lucrătoare de la data primei întrevederi, serviciul de probaţiune
transmite organelor de poliţie prevăzute la alin. (2) o informare privind
persoana aflată în supraveghere în sarcina căreia a fost impusă o astfel de
obligaţie, solicitând ca, în condiţiile în care se constată nerespectarea
obligaţiei, să fie anunţat în scris serviciul de probaţiune competent."
27. La articolul 34,
alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) Atunci când consilierul de probaţiune constată prezenţa
persoanei supravegheate în locul sau în locurile a căror frecventare i-a fost
interzisă, îi înmânează un avertisment scris, procedând la explicarea verbală a
conţinutului acestuia."
28. La articolul 34, după
alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
„(4) Dispoziţiile art. 33 alin.
(21) se aplică în
mod corespunzător."
29. La articolul 35, după
alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
„(3) Dispoziţiile art. 33 alin. (21) se aplică în mod
corespunzător."
30. La articolul 36,
după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul
cuprins:
„(3) Dispoziţiile art. 33 alin. (21) se aplică în mod
corespunzător."
31. Articolul 37 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 37. - (1) In cazul în care persoana condamnată este obligată să se supună unor măsuri de
control, tratament sau îngrijire, în special în scopul dezintoxicării,
serviciul de probaţiune identifică pe plan local, în termen de 10 zile lucrătoare
de la data primei întrevederi, unităţile sanitare, precum şi organizaţiile,
instituţiile sau specialiştii care desfăşoară programe de recuperare a
toxicomanilor sau alcoolicilor, în vederea includerii persoanei supravegheate
în aceste programe.
(2) Consilierul de probaţiune, cu ocazia
întrevederilor cu persoana supravegheată, precum şi prin legătura permanentă cu
persoanele implicate în tratarea acesteia, verifică dacă persoana respectă
programul de tratament sau de îngrijire.
(3) In vederea ducerii la îndeplinire a dispoziţiilor
alin. (1) şi (2), serviciile de probaţiune încheie protocoale cu unităţi
sanitare, instituţii, organizaţii şi specialişti, prin care să se reglementeze
proceduri concrete de colaborare.
(4) Obligaţia prevăzută la art. 863 alin. 3 lit. f) din Codul penal
este considerată neîndeplinită în situaţiile în care persoana supravegheată:
a) refuză în mod nejustificat includerea în programe
de tratament derulate în scopul dezintoxicării;
b) întrerupe în mod nejustificat tratamentul de dezintoxicare;
c) refuză efectuarea testelor de verificare a
consumului de substanţe."
32. Articolul 38 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 38. - (1) In cazul în care consilierul de
probaţiune constată neîndeplinirea măsurilor şi/sau obligaţiilor impuse
persoanei condamnate de către instanţă, prevăzute la art. 863 alin. 1 şi 3 din Codul penal,
întocmeşte un raport care cuprinde un rezumat al procesului de supraveghere şi
face menţiuni cu privire la dovezile prin care se constată încălcarea obligaţiei.
(2) Raportul întocmit potrivit alin. (1) împreună cu dovezile în copie vor fi înaintate spre informare
şefului serviciului de probatiune care, atunci când consideră necesar, va
sesiza judecătorul delegat la compartimentul de executări penale, care va
proceda potrivit legii.
(3) In cazul în care şeful
serviciului de probatiune apreciază că nu sunt îndeplinite condiţiile pentru
sesizarea instanţei în vederea revocării suspendării, respinge în scris şi
motivat, în termen de 30 de zile, propunerea consilierului de probatiune.
(4) Dacă pe perioada supravegherii persoana
supravegheată săvârşeşte o altă infracţiune, instanţa de judecată poate
solicita serviciului de probatiune care a exercitat supravegherea referatele de
evaluare prevăzute la art. 13 alin. (1)."
33. La articolul 40, după
alineatul (2) se introduce un nou alineat,
alineatul (21), cu următorul
cuprins:
„(21) Dispoziţiile
art. 33 alin. (21)
se aplică în mod corespunzător."
34. La articolul 40,
alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) Atunci când consilierul de probatiune constată prezenţa minorului în locul sau în locurile a căror
frecventare i-a fost interzisă, îi înmânează un avertisment scris, procedând la
explicarea verbală a conţinutului acestuia."
35. La articolul 41, după
alineatul (1) se introduce un nou alineat,
alineatul (11), cu următorul
cuprins:
„(11) Dispoziţiile
art. 33 alin. (21)
se aplică în mod corespunzător."
36. Articolul 42 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 42. -In cazul în care minorul este obligat să
presteze o activitate neremunerată într-o instituţie de interes public
stabilită de instanţă, serviciul de probatiune supraveghează îndeplinirea
acestei obligaţii în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului
justiţiei."
37. Articolele 43 şi 44 se
abrogă.
38. La articolul 46 alineatul (2), partea introductivă şi litera b) se modifică şi vor avea
următorul cuprins:
„(2) Dosarul de reintegrare socială şi supraveghere
conţine documentele aferente dosarului de supraveghere, prevăzute la art. 18
alin. (2), şi documentele specifice activităţii de asistenţă şi consiliere,
după cum urmează:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
b) planul de asistare;".
39. La articolul 46 alineatul (2), literele c) şi d) se abrogă.
40. La articolul 46, după alineatul (2) se introduc
trei noi alineate, alineatele (21), (22) şi (23), cu următorul cuprins:
„(21) Planul de asistare este întocmit cu
implicarea persoanei solicitante în termen de maximum 20 de zile lucrătoare de la momentul solicitării asistării şi consilierii.
(22) Planul de
asistare cuprinde următoarele capitole:
a) introducere: numele, prenumele, data şi locul
naşterii persoanei supravegheate, infracţiunea săvârşită şi numărul hotărârii
instanţei de judecată, sancţiunea aplicată, perioada de supraveghere,
menţionându-se data începerii şi încetării acesteia, numele şi prenumele
consilierului de probaţiune responsabil de caz;
b) nevoile sau problemele identificate;
c) obiectivele activităţii de asistare;
d) planificarea activităţilor în atingerea
obiectivelor;
e) resurse implicate în desfăşurarea activităţilor;
f) programul întâlnirilor dintre consilierul
responsabil de caz şi persoana asistată;
g) timpul estimat în vederea realizării.
(23) Planul de asistare va fi revizuit ori de
câte ori este cazul, în cadrul unor anexe ale planului de asistare."
41. La articolul 47,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 47. - (1) In termen de 20 de zile lucrătoare de
la primirea cererii scrise din partea persoanei supravegheate prin care aceasta
solicită asistenţă şi consiliere, serviciul de probatiune poate lua măsurile
necesare în vederea includerii acesteia într-un program de intervenţie
specializată, adaptat nevoilor identificate ale persoanei
respective, atunci când este posibil."
42. La articolul 48,
alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 48. - (1) Activitatea de asistenţă şi consiliere
se poate desfăşura şi în unităţile penitenciare, includerea în astfel de
programe a persoanelor condamnate fiind posibilă numai cu acordul acestora şi
numai cu 6 luni înainte ca situaţia persoanei să fie eligibilă pentru analizare
în comisia de liberare condiţionată.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(3) Activitatea de asistenţă şi
consiliere acordată persoanelor prevăzute la alin. (1) presupune:
a) identificarea nevoilor cu care persoana anticipează
că se va confrunta la momentul liberării;
b) identificarea resurselor interne ale persoanei
condamnate, cum ar fi motivaţia, aptitudinile şi
abilităţile acesteia;
c) identificarea resurselor existente în comunitatea
în care persoana condamnată urmează să se libereze şi informarea cu privire la
aceste resurse;
d) indicarea modalităţilor prin care persoana
condamnată poate accesa serviciile oferite de instituţiile aflate în
comunitatea în care urmează să se libereze."
43. Anexa nr. 2 la
regulament se modifică şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotărâre.
44. Anexa nr. 3 la regulament se abrogă.
Art. II. - Hotărârea Guvernului nr. 1.239/2000 privind aprobarea
Regulamentului de aplicare a dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2000
privind organizarea şi funcţionarea serviciilor de reintegrare socială a
infractorilor şi de supraveghere a executării sancţiunilor neprivative de
libertate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 651 din 13 decembrie 2000, cu
modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica,
dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul justiţiei,
Theodor Cătălin Nicolescu,
secretar de stat
ANEXA (Anexa nr. 2
la regulament)
MINISTERUL JUSTIŢIEI
Serviciul de probaţiune de pe lângă
Tribunalul...............
PLAN DE SUPRAVEGHERE
I. Introducere
Numele şi prenumele persoanei
condamnate/minorului:
Data şi locul naşterii:
Infracţiunea săvârşită:
Numărul hotărârii instanţei:
Sancţiunea aplicată persoanei condamnate/minorului:
Perioada supravegherii:
Data începerii:
Data încheierii:
Numele şi prenumele consilierului de probaţiune:
II. Măsurile si/sau obligaţiile impuse de instanţa de judecată si
mijloacele utilizate pentru asigurarea îndeplinirii lor
........................................................................................................................................................................ .......................................................
III. Nevoile criminogene şi sociale ale persoanei condamnate/minorului
şi obiectivele stabilite in vederea diminuării acestora
........................................................................................................................................................................ .......................................................
IV. Riscul
săvârşirii din nou a unor infracţiuni/riscul de a pune în pericol siguranţa
publică şi riscul de sinucidere sau autovătămare
........................................................................................................................................................................ .......................................................
V Metodele de
intervenţie propuse în vederea soluţionării nevoilor identificate şi
diminuării riscului
........................................................................................................................................................................ .......................................................
VI. Data, locul şi
frecvenţa întrevederilor dintre consilierul de probaţiune şi persoana
condamnată/minor pe perioada supravegherii
........................................................................................................................................................................ .......................................................
VII.. Descrierea programului de intervenţie, stabilit ca
obligaţie de către instanţă (dacă este cazul)
........................................................................................................................................................................ .......................................................
VIII. Descrierea activităţii, a locului de executare şi a programului de
lucru, în cazul persoanei condamnate/minorului faţă de care s-a stabilit
prestarea unei activităţi neremunerate într-o instituţie de interes public
(dacă este cazul)
........................................................................................................................................................................ .......................................................
Persoana condamnată/minorul a luat cunoştinţă de
conţinutul planului de supraveghere şi înţelege să coopereze în executarea
obligaţiilor ce îi revin.
Data semnării planului de
supraveghere............................................
Consilier de probaţiune,
.......................................................................................................
Am luat cunoştinţă.
Persoana
condamnată/minor,
.......................................................................................................