ORDIN
Nr. 216 din 8 mai 2002
pentru aprobarea Procedurii si competentelor de acordare a inlesnirilor la
plata creantelor bugetare administrate de Ministerul Muncii si Solidaritatii
Sociale
ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII SI SOLIDARITATII SOCIALE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 337 din 21 mai 2002
Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
avand in vedere art. 29 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2002
pentru recuperarea arieratelor bugetare, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 233 din 8 aprilie 2002,
in baza art. 7 din Hotararea Guvernului nr. 4/2001 privind organizarea si
functionarea Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, cu modificarile si
completarile ulterioare,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata
creantelor bugetare administrate de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale,
prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Prezentul ordin va fi adus la indeplinire de catre Ministerul Muncii si
Solidaritatii Sociale, Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari
Sociale, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, precum si de catre
directiile generale de munca si solidaritate sociala judetene, Directia
Generala de Munca si Solidaritate Sociala a Municipiului Bucuresti, casele
judetene de pensii, Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti, agentiile judetene
pentru ocuparea fortei de munca si Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a
Municipiului Bucuresti.
Art. 3
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga orice alte
prevederi contrare.
Art. 4
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
Marian Sarbu
ANEXA 1
PROCEDURA SI COMPETENTELE
de acordare a inlesnirilor la plata creantelor bugetare administrate de
Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale
CAP. 1
Dispozitii generale
1. - In temeiul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 pentru
recuperarea arieratelor bugetare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 233 din 8 aprilie 2002, denumita in continuare ordonanta, la
cererea temeinic justificata a debitorilor, altii decat persoane fizice,
indiferent de forma de proprietate si de modul de organizare, Ministerul Muncii
si Solidaritatii Sociale acorda inlesniri la plata:
a) obligatiilor bugetare restante la data de 31 decembrie 2001, datorate
bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetului asigurarilor pentru somaj;
b) majorarilor de intarziere si penalitatilor de intarziere aferente
obligatiilor bugetare restante la data de 31 decembrie 2001, calculate si
datorate pana la data intrarii in vigoare a ordonantei, respectiv 8 aprilie
2002;
c) penalitatilor.
2. - Debitorii aflati in procedura de reorganizare judiciara conform legii
beneficiaza de inlesniri la plata, la cererea motivata a judecatorului-sindic,
pe baza planului de reorganizare prezentat creditorului bugetar.
3. - Nu beneficiaza de inlesniri la plata debitorii care in urma analizei
criteriilor de performanta obtin un punctaj egal sau mai mic de 14 puncte,
precum si debitorii al caror obiect de activitate il constituie organizarea
jocurilor de noroc.
4. - (1) Nu se acorda inlesniri la plata debitelor provenite din:
a) contributia pentru pensia suplimentara;
b) contributia individuala de asigurari sociale;
c) contributia individuala de asigurari pentru somaj.
(2) Constatarea neachitarii debitelor prevazute la alin. (1) constituie
motiv de neinregistrare a cererii debitorului in Registrul special de evidenta
a solicitarilor de inlesniri la plata, pana la momentul achitarii acestor
debite.
5. - Nu se acorda inlesniri la plata pentru majorarile datorate in
conformitate cu prevederile art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996
privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr.
108/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.
6. - Nu se acorda inlesniri la plata sumelor reprezentand obligatii
bugetare restante, stabilite prin acte de control in cazul faptelor ce
constituie infractiuni de evaziune fiscala, daca instantele judecatoresti au
pronuntat hotarari definitive si irevocabile in legatura cu aceste fapte.
CAP. 2
Categorii de inlesniri
1. Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, Casa Nationala de Pensii si
Alte Drepturi de Asigurari Sociale, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de
Munca, precum si casele de pensii judetene si Casa de Pensii a Municipiului
Bucuresti, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si Agentia pentru
Ocuparea Fortei de Munca a Municipiului Bucuresti, denumite in continuare
organe teritoriale, prin delegare de competenta, acorda urmatoarele inlesniri
la plata:
(1) Pentru obligatii bugetare restante la data de 31 decembrie 2001,
reprezentand:
- contributia de asigurari sociale de stat (CAS);
- contributia la Fondul de pensii si alte drepturi de asigurari sociale
pentru agricultori;
- contributia de asigurari sociale a angajatorului;
- contributia de asigurari pentru somaj a angajatorului, se acorda:
a) esalonarea la plata pe un numar de luni care include si perioada de
gratie, stabilit ca raport procentual intre totalul obligatiilor bugetare si
cifra de afaceri, astfel:
- pana la 5 % - pana la 12 luni;
- intre 5% si 15% - pana la 24 de luni;
- intre 15% si 30% - pana la 36 de luni;
- intre 30% si 50% - pana la 48 de luni;
- peste 50% - pana la 60 de luni.
In cazul in care debitorul solicita o perioada de esalonare mai mica decat
perioada rezultata in urma aplicarii punctajului sau nu solicita perioada de
gratie, conventia si graficul se stabilesc in functie de optiunea debitorului;
b) amanarea la plata pana cel mult la data de 29 decembrie a anului fiscal
in curs;
c) in situatia in care debitorii achita, dupa data depunerii cererii si
pana la data aprobarii acesteia, 30% din obligatiile bugetare datorate,
exclusiv majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere, beneficiaza de
esalonarea la plata a diferentei de 70% din obligatiile bugetare datorate si de
scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere,
calculate si datorate pana la data intrarii in vigoare a ordonantei. 30% din
totalul obligatiilor restante ce trebuie achitate pana la data aprobarii
cererii se refera la obligatiile bugetare aferente fiecarei unitati platitoare
de contributii, inclusiv pentru sucursalele si punctele de lucru stabile.
(2) Pentru obligatiile bugetare reprezentand contributiile mentionate la
alin. (1), datorate si neachitate la scadenta de debitori, altii decat persoane
fizice, dupa data de 1 ianuarie 2002 se acorda numai esalonare sau amanare la
plata.
(3) Pentru majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere,
calculate si datorate pana la data intrarii in vigoare a ordonantei, respectiv
8 aprilie 2002, aferente debitelor provenite din obligatii bugetare restante la
data de 31 decembrie 2001, respectiv:
- majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere aferente
contributiilor mentionate la alin. (1);
- majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere aferente
contributiei pentru pensia suplimentara, contributiei individuale de asigurari
sociale, contributiei individuale de asigurari pentru somaj,
se acorda, pe baza punctajului obtinut, urmatoarele:
a) intre 15 si 28 de puncte inclusiv, esalonare la plata;
b) intre 29 si 63 de puncte inclusiv, amanare la plata pana la ultimul
termen din esalonarea la plata acordata. Daca au fost respectate termenele si
conditiile in care a fost acordata inlesnirea, majorarile de intarziere si
penalitatile de intarziere se reduc cu 50%;
c) intre 64 si 110 puncte inclusiv, amanare la plata pana la ultimul termen
din esalonarea la plata acordata. Daca au fost respectate termenele si
conditiile in care a fost acordata inlesnirea, majorarile de intarziere si
penalitatile de intarziere se reduc cu 75%;
d) peste 110 puncte, amanare la plata pana la ultimul termen din esalonarea
la plata acordata. Daca au fost respectate termenele si conditiile in care a
fost acordata inlesnirea, majorarile de intarziere si penalitatile de
intarziere se scutesc la plata;
e) debitorii care obtin peste 63 de puncte si au toate obligatiile bugetare
achitate la data depunerii cererilor de acordare a inlesnirilor la plata,
inclusiv cele aferente anului curent, beneficiaza de scutirea la plata a
majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere calculate si
datorate pana la data de 8 aprilie 2002, aferente obligatiilor datorate pana la
data de 31 decembrie 2001;
f) debitorii care au achitat obligatiile bugetare conform lit. e) si obtin
intre 29 si 63 de puncte beneficiaza de reducerea cu 50% a majorarilor de
intarziere si a penalitatilor de intarziere calculate pana la data de 8 aprilie
2002, aferente obligatiilor bugetare datorate pana la data de 31 decembrie
2001.
(4) Pentru penalitatile aferente obligatiilor restante la data de 31
decembrie 2001, reprezentand contributia pentru pensia suplimentara,
contributia individuala de asigurari sociale si contributia individuala de
asigurari pentru somaj, se acorda esalonare la plata.
(5) Debitorii care au in derulare esalonari la plata acordate in baza
reglementarilor legale anterioare si care achita, in termen de 30 de zile de la
data intrarii in vigoare a ordonantei, debitele ramase de plata din esalonare,
precum si majorarile stabilite conform art. 83 din Ordonanta Guvernului nr.
11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si
completarile ulterioare, recalculate pana la data achitarii debitelor,
beneficiaza de scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor
de intarziere ramase de plata din esalonare, cu conditia sa faca dovada ca la
data depunerii cererii de acordare a inlesnirilor la plata nu mai au alte
obligatii de plata neachitate la termenele legale de plata. Aceste prevederi se
aplica si debitorilor care mai au in derulare inlesniri la plata numai pentru
majorari de intarziere si penalitati de intarziere, scutirea acordandu-se in
acest caz pentru suma ramasa de plata la data depunerii cererii.
(6) Pentru majorarile de intarziere si penalitatile de orice fel aferente
obligatiilor bugetare datorate si neachitate la scadenta de debitori, altii
decat persoane fizice, dupa data de 1 ianuarie 2002 se acorda numai esalonare
sau amanare la plata.
2. - (1) Esalonarea se acorda pe o perioada de cel mult 5 ani (60 de luni),
care poate incepe cu un termen de gratie de pana la 6 luni, cuprins in perioada
de esalonare.
(2) Amanarea se acorda pana cel mult la data de 29 decembrie a anului
fiscal in curs.
(3) Un debitor nu poate beneficia concomitent de esalonare si de amanare la
plata pentru acelasi debit.
3. - (1) Majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere amanate la
plata conform pct. 1 alin. (3) si (6) se reflecta in contabilitatea debitorilor
intr-un cont de ordine si evidenta in afara bilantului, conform Monografiei
contabile prevazute in anexa nr. 1 la Normele metodologice privind procedura si
competentele de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la bugetul
de stat, administrate de Ministerul Finantelor Publice, aprobate prin Ordinul
ministrului finantelor publice nr. 580/2002 si publicate in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 318 din 14 mai 2002.
(2) Diferentele de majorari de intarziere si penalitati de intarziere
ramase de plata in sarcina debitorilor, dupa acordarea reducerilor prevazute in
ordonanta, se datoreaza incepand cu ziua lucratoare imediat urmatoare celei in
care s-a achitat ultima rata din esalonare si se considera obligatie cu termen
de plata in anul curent.
4. - (1) Inlesnirile la plata pot fi solicitate si acordate atat inaintea
inceperii executarii silite, cat si in timpul efectuarii acesteia.
(2) Pentru creante ale bugetului asigurarilor sociale de stat si ale bugetului
asigurarilor pentru somaj, pentru care s-au acordat inlesniri la plata,
executarea silita nu va fi pornita sau nu va fi continuata, dupa caz, de la
data incheierii conventiei intre creditorul bugetar si debitor.
CAP. 3
Competentele de acordare a inlesnirilor la plata
1. - (1) Sumele totale reprezentand contributii si sumele totale
reprezentand majorari de intarziere si penalitati de intarziere aferente
acestora, precum si organele competente sa aprobe inlesniri la plata sunt
urmatoarele:
- milioane lei -
________________________________________________________________________________
Plafonul sumei totale a obligatiilor
bugetare pe fiecare platitor
_____________________________________________
Organul competent Contributii, Majorari de
intarziere
penalitati (amanari, si penalitati de
esalonari) intarziere
(amanari, esalonari,
reduceri, scutiri)
________________________________________________________________________________
a) Casele teritoriale de pensii pana la 1.000 pana la 1.000
b) Agentiile teritoriale pentru pana la 1.000 pana la 1.000
ocuparea fortei de munca
c) Casa Nationala de Pensii de la 1.000 la 10.000 de la 1.000 la 5.000
si Alte Drepturi de Asigurari
Sociale
d) Agentia Nationala pentru de la 1.000 la 5.000 de la 1.000 la 5.000
Ocuparea Fortei de Munca
e) Ministerul Muncii si de la 10.000*), de la 5.000*)
Solidaritatii Sociale respectiv 5.000*)
________________________________________________________________________________
*) Plafonul minim reprezinta obligatia bugetara corespunzatoare fiecarui
buget.
(2) Pentru debitorii care obtin un punctaj mai mic de 14 puncte, dar
beneficiaza de un punctaj aditional de 40 de puncte, potrivit prevederilor art.
9 alin. (2) din ordonanta, avand o importanta economico-sociala nationala sau zonala
semnificativa, precum si pentru cei afectati de calamitati naturale, organul
competent sa aprobe inlesniri la plata este Ministerul Muncii si Solidaritatii
Sociale, indiferent de plafonul sumei totale a obligatiilor bugetare datorate.
(3) Ajutoarele de stat constand in inlesnirile la plata aprobate,
reprezentand scutiri sau reduceri de majorari de intarziere si/sau penalitati
de intarziere, mai mari de 50 miliarde lei, sunt notificate Consiliului
Concurentei de catre Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale in calitate de
furnizor al ajutorului de stat, in conformitate cu reglementarile legale
privind ajutorul de stat: Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat,
Hotararea Guvernului nr. 599/2000 pentru aprobarea procedurilor de raportare,
monitorizare si informare in aplicarea Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de
stat si Ordinul Consiliului Concurentei nr. 27/2000 pentru punerea in aplicare
a Regulamentului privind forma, continutul si alte detalii ale notificarii unui
ajutor de stat si a Regulamentului privind pragul minim al ajutorului de stat
care nu cade sub incidenta obligatiei de notificare.
2. Analiza si solutionarea cererilor de acordare a inlesnirilor la plata se
realizeaza de comisiile constituite in acest scop la toate nivelurile de
competenta:
a) ministrul muncii si solidaritatii sociale numeste prin ordin comisia de
la nivelul Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, precum si comisiile de
la nivelul Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale,
respectiv al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, la propunerile
presedintilor acestora;
b) la nivelul organelor teritoriale, respectiv casele teritoriale de pensii
si agentiile teritoriale pentru ocuparea fortei de munca, comisiile se constituie
prin decizii ale directorilor generali sau, dupa caz, ale directorilor
executivi ai acestora si in fiecare dintre aceste comisii va fi nominalizat in
mod obligatoriu reprezentantul directiei generale teritoriale de munca si
solidaritate sociala.
3. - (1) Inlesnirile la plata se aproba numai pe baza cererii motivate a
debitorului, respectiv a judecatorului-sindic, dupa caz, insotita in mod
obligatoriu de documentele justificative ale acestora.
(2) Daca debitorul face dovada achitarii obligatiilor bugetare reprezentand
stopaj la sursa, cererea se inregistreaza in Registrul special de evidenta a
solicitarilor de inlesniri la plata.
4. Cererile de acordare a inlesnirilor la plata se depun de catre debitor
la organele teritoriale in a caror raza este inregistrat ca platitor de
contributii la bugetul asigurarilor sociale de stat sau la bugetul asigurarilor
pentru somaj, atat pentru activitatea proprie, cat si pentru activitatea
sucursalelor (daca acestea nu au personalitate juridica) si a punctelor de
lucru stabile ale debitorului.
5. In cazul bugetului asigurarilor sociale de stat, prin aceeasi cerere se
pot solicita mai multe inlesniri la plata obligatiilor cu privire la:
contributia de asigurari sociale de stat (CAS), contributia de asigurari sociale
a angajatorului, contributia la Fondul de pensii si alte drepturi de asigurari
sociale pentru agricultori, precum si a majorarilor de intarziere si a
penalitatilor de intarziere aferente acestora.
CAP. 4
Documentatia privind solicitarea de inlesniri la plata
1. Cererea de acordare a inlesnirilor la plata, intocmita de debitor sau,
dupa caz, de judecatorul-sindic, trebuie sa cuprinda:
a) elementele de identificare a debitorului: denumirea, adresa/sediul,
numarul de telefon/fax, codul fiscal, natura capitalului social, structura
actionariatului, numarul de salariati, obiectul de activitate, numele,
prenumele si calitatea celor care reprezinta contribuabilul in relatiile cu
tertii, numarul contului/conturilor de disponibilitati, precum si depozitele
bancare detinute si unitatea bancara/unitatile bancare la care acestea sunt
deschise;
b) sumele datorate si neachitate, distinct pe categorii de contributii,
majorari de intarziere, penalitati de intarziere si penalitati aferente;
c) in cazul debitorilor, persoane juridice, care au sucursale sau puncte de
lucru stabile, obligatiile restante care fac obiectul cererilor de inlesniri la
plata se defalcheaza pe fiecare unitate platitoare, pe tipuri de obligatii si
pe ani calendaristici, cu precizarea organului teritorial la care unitatile
respective sunt inregistrate ca platitoare de contributii;
d) natura inlesnirilor solicitate si numarul de luni pentru care se
solicita inlesnirea, inclusiv perioada de gratie sau perioada de amanare;
e) punctajul rezultat prin aplicarea criteriilor de performanta
economico-financiara si de disciplina fiscala potrivit art. 7 din ordonanta si
punctajul corectat potrivit art. 8 si art. 9 alin. (2) din aceeasi ordonanta;
f) corespondenta dintre indicatorii care stau la baza criteriilor de
performanta economico-financiara si de disciplina fiscala si informatiile
cuprinse in bilanturile contabile, conform anexei nr. 2 la Normele metodologice
privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata
obligatiilor restante la bugetul de stat, administrate de Ministerul Finantelor
Publice, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 580/2002;
g) cauzele care au condus la neachitarea debitelor;
h) succinta prezentare a programului de restructurare si/sau de redresare
economica si a masurilor propuse pentru stingerea debitelor;
i) mentiuni referitoare la inlesnirile la plata obligatiilor catre bugetul
asigurarilor sociale de stat si/sau catre bugetul asigurarilor pentru somaj,
acordate anterior (numarul aprobarii/aprobarilor, sumele pe tipuri de
obligatii, precum si modul in care acestea au fost respectate);
j) orice alte elemente considerate utile pentru solutionarea cererii.
2. Cererea de acordare a inlesnirilor la plata trebuie insotita de
urmatoarele documente:
a) copie de pe certificatul de inmatriculare eliberat de oficiul
registrului comertului, copie de pe codul fiscal sau, dupa caz, copie de pe
codul unic de inregistrare al agentului economic care solicita inlesnirea la
plata, precum si ale tuturor sucursalelor si punctelor de lucru stabile
inregistrate ca platitoare de contributii;
b) copie de pe bilantul contabil la data de 31 decembrie 2001, de pe
ultimul bilant contabil si de pe ultima balanta de verificare anterioare
depunerii cererii;
c) referatul motivat, intocmit de organele teritoriale, prevazut la art. 9
alin. (3) din ordonanta, privind incadrarea debitorului in una dintre
categoriile: de importanta economico-sociala zonala sau nationala semnificativa
ori cei afectati de calamitati naturale;
d) adeverinta eliberata de sucursalele regionale ale Autoritatii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, in legatura cu faptul ca
debitorul se afla sau nu se afla in proces de privatizare, este in perspectiva
sau are procesul de privatizare incheiat;
e) declaratie pe propria raspundere a reprezentantilor legali ai
debitorului, vizata de membrii consiliului de administratie, privind vechimea
contribuabilului debitor, care sa cuprinda data de incepere a activitatii; la
societatile comerciale rezultate din divizare vechimea o da unitatea din care
s-a divizat noua societate. Falsul in declaratii constituie infractiune si se
pedepseste potrivit legii penale;
f) copie de pe fisa analitica a debitorului, eliberata de organul
teritorial;
g) certificat constatator eliberat de oficiul registrului comertului, care
trebuie sa cuprinda mentiunile la zi cu privire la structura
actionariatului/asociatilor, la mobilitatea sediului si/sau a
actionariatului/asociatilor, inclusiv cele referitoare la declansarea
procedurii de reorganizare sau faliment potrivit dispozitiilor Legii nr.
64/1995 privind procedura reorganizarii si lichidarii judiciare, republicata.
h) adeverinte eliberate de organele teritoriale ale creditorilor bugetari
privind depunerea in ultimele 24 de luni a declaratiilor de impozite, taxe si
contributii;
i) declaratie pe propria raspundere a reprezentantilor legali ai
debitorului, vizata de membrii consiliului de administratie, referitoare la
relatiile contractuale cu unitatile economice cu finantare bugetara, si anume
daca debitorul nu a incasat la termen contravaloarea acestora. Falsul in
declaratii constituie infractiune si se pedepseste potrivit legii penale;
j) adeverinta de la organul fiscal privind sanctiunile pentru evaziune
fiscala;
k) situatia debitorilor si clientilor conform evidentelor contabile,
vechimea debitelor, analiza cauzelor neincasarii sumelor datorate de acestia;
masurile de urmarire intreprinse, numarul de cazuri aflate la instantele de
judecata si sumele datorate, stadiul acestor cazuri, precum si situatia
clientilor pentru care s-a prescris dreptul de recuperare a creantelor,
intocmita in baza documentelor doveditoare existente (se intocmeste pe propria
raspundere a debitorului);
l) situatia clientilor neincasati, precum si a furnizorilor cu care
societatea comerciala are legaturi de capital directe sau prin
asociatul/actionarul principal; se vor mentiona avansurile acordate furnizorilor
si vechimea acestora, cu exemplificarea principalilor furnizori;
m) situatia privind soldurile conturilor de disponibilitati in lei si in
valuta si depozitele bancare, inclusiv pe unitati platitoare, la data scadentei
obligatiilor restante pentru care se solicita inlesnire la plata, precum si
situatia privind creditele curente si cele nerambursate la scadenta;
n) declaratie pe propria raspundere a reprezentantilor legali ai
debitorului, vizata de membrii consiliului de administratie, privind cota de
participare a debitorului la capitalul social al altor societati comerciale,
societati sau companii nationale, dupa caz, precum si suma investita. Falsul in
declaratii constituie infractiune si se pedepseste potrivit legii penale;
o) situatia obligatiilor bugetare restante, cuprinzand obligatiile catre
toate bugetele, datorate si neachitate la data depunerii cererii de acordare a
inlesnirilor la plata;
p) copie de pe hotararea consiliului de administratie in care s-a analizat
si s-a aprobat solicitarea inlesnirii la plata;
q) copie de pe programul de redresare, respectiv de restructurare
economica, insotita de extrasul din procesul-verbal al adunarii generale a
actionarilor, respectiv a asociatilor in care acesta a fost aprobat;
r) orice alte elemente si documente considerate utile pentru solutionarea
cererii.
3. In cazul debitorilor prevazuti la art. 21 din ordonanta, dupa
confirmarea planului de reorganizare de catre judecatorul-sindic, conform
prevederilor legale in materie, cererea si documentatia intocmite de
administrator sau de administrator si debitor, dupa caz, vor fi incuviintate de
judecatorul-sindic si vor fi depuse la organul teritorial la care debitorul
este inregistrat ca platitor de contributii.
4. - (1) Pentru obtinerea inlesnirilor la plata prevazute la art. 28 din
ordonanta debitorii depun cereri, inclusiv pentru inlesnirile la plata acordate
sucursalelor si/sau punctelor de lucru, dupa caz, la organul teritorial la care
sunt inregistrati ca platitori de contributii, insotite de:
a) copie de pe ultima aprobare de inlesniri la plata;
b) o nota de constatare intocmita de organul teritorial, prin care se
confirma achitarea debitelor ramase de plata din esalonare si a majorarilor
stabilite in conformitate cu art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996,
aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare.
Recalcularea majorarilor pana la data achitarii integrale a debitelor ce au
facut obiectul esalonarii se face de catre organul teritorial la care debitorul
este inregistrat ca platitor de contributii.
(2) Solutionarea cererilor se face in conformitate cu competentele
stabilite la cap. III pct. 1 alin. (1).
CAP. 5
Etapele de analiza a solicitarilor de inlesniri la plata
1. - (1) Sumele pentru care se solicita inlesniri la plata, distinct pe
tipuri de contributii, majorari de intarziere, penalitati de orice fel, sunt
cele cuprinse in procesul-verbal de control.
(2) Organele teritoriale la care debitorul depune cererea solicita
organelor teritoriale de control organizarea actiunii de control in vederea
stabilirii debitelor.
(3) Organele teritoriale de control raspund de veridicitatea datelor
prezentate in procesul-verbal de control.
2. Cererea debitorului se modifica in functie de sumele constatate prin
procesul-verbal de control.
3. - (1) Pe baza cererii, a documentelor anexate si a procesului-verbal de
control se intocmeste de catre organul teritorial Fisa de analiza a dosarului
de inlesniri la plata creantelor la bugetul asigurarilor sociale de stat si
bugetul asigurarilor pentru somaj, conform modelului prezentat in anexa nr. 1
la prezenta procedura.
(2) Fisa de analiza a dosarului de inlesniri la plata creantelor la bugetul
asigurarilor sociale de stat si bugetul asigurarilor pentru somaj este aprobata
de directorul general, respectiv de directorul executiv al organului
teritorial.
4. Daca solutionarea cererii depaseste competentele organului teritorial,
acesta va inainta forurilor superioare urmatoarele:
a) cererea solicitantului sau, dupa caz, cererea motivata a
judecatorului-sindic;
b) procesul-verbal de control;
c) Fisa de analiza a dosarului de inlesniri la plata creantelor la bugetul
asigurarilor sociale de stat si bugetul asigurarilor pentru somaj, intocmita la
nivelul organului teritorial.
5. Documentatia a carei competenta de solutionare este la nivel ierarhic
superior se inainteaza de catre organele teritoriale la nivelul cabinetului
secretarului general al Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, unde va
fi inregistrata in Registrul unic privind solicitarile de inlesniri la plata si
va fi repartizata la:
a) Directia metodologie contributii si alte drepturi de asigurari din
cadrul Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale;
b) Directia evidenta contribuabili la nivel national din cadrul Casei
Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale;
c) Directia economica si executie buget din cadrul Agentiei Nationale
pentru Ocuparea Fortei de Munca.
CAP. 6
Modul de solutionare a solicitarilor de inlesniri la plata
1. - (1) Comisiile analizeaza cererile de acordare a inlesnirilor la plata,
procesul-verbal de control si Fisa de analiza a dosarului de inlesniri la plata
creantelor la bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul asigurarilor
pentru somaj, intocmita de organul teritorial, pe baza carora emit un referat
privind calcularea punctajului final in vederea acordarii inlesnirilor la plata
obligatiilor la bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul asigurarilor
pentru somaj, conform modelului prezentat in anexa nr. 2 la prezenta procedura.
(2) Referatul este semnat de toti membrii comisiei.
(3) In cazul cererilor de inlesniri la plata ale debitorilor, persoane
juridice, organul teritorial respectiv va solicita organelor teritoriale la
care sucursalele sau punctele de lucru stabile sunt inregistrate ca platitoare
de contributii intocmirea unor note de constatare prin care se certifica
cuantumul obligatiilor bugetare restante ale acestora.
2. - (1) Calculul punctajului total si stabilirea inlesnirilor ce se acorda
se realizeaza informatic, pe baza datelor introduse, de catre organele
competente, dupa verificarea documentelor aferente.
(2) Programul informatic utilizat, potrivit specificului bugetului
asigurarilor sociale de stat si bugetului asigurarilor pentru somaj, este
intocmit de catre Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul
Ministerului Finantelor Publice.
3. - (1) Pe baza Referatului privind calcularea punctajului final in
vederea acordarii inlesnirilor la plata obligatiilor la bugetul asigurarilor
sociale de stat si bugetul asigurarilor pentru somaj se incheie o conventie
intre creditorul bugetar si debitor, semnata de presedintele comisiei si de reprezentantul
legal al beneficiarului.
(2) Modelul conventiei dintre creditorul bugetar si debitor este prezentat
in anexa nr. 3 la prezenta procedura.
4. - (1) Conventia dintre creditorul bugetar si debitor cuprinde debitele,
inclusiv cuantumul ratelor si al majorarilor datorate pentru perioada de
inlesnire la plata, ce trebuie achitate la fiecare rata, perioada pentru care
se acorda inlesniri la plata, termenele de plata si conditiile ce trebuie
indeplinite pentru mentinerea valabilitatii inlesnirii.
(2) Conventia incheiata intre creditorul bugetar si debitor intra in
vigoare la data de intai a lunii urmatoare celei in care a fost semnata.
(3) Conventia incheiata la nivelul Ministerului Muncii si Solidaritatii
Sociale, Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale si
Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca se intocmeste in 3 exemplare
originale, dintre care un exemplar pentru organul competent care aproba
cererea, un exemplar pentru debitor si un exemplar pentru organul teritorial la
care debitorul a depus cererea de inlesniri la plata. Pentru inlesnirile
acordate la nivelul organelor teritoriale conventia se intocmeste in doua
exemplare originale.
(4) Derularea celor prevazute in conventia dintre creditorul bugetar si
debitor va fi urmarita in cadrul compartimentelor care tin evidenta pe platitor
de la nivelul organelor teritoriale.
5. Termenele de solutionare a cererilor de acordare a inlesnirilor la plata
sunt urmatoarele:
a) in cel mult 20 de zile lucratoare de la data inregistrarii cererii in
Registrul special de evidenta a solicitarilor de inlesniri la plata, organul
teritorial verifica documentatia depusa de solicitant si intocmeste Fisa de
analiza a dosarului de inlesniri la plata creantelor la bugetul asigurarilor
sociale de stat si bugetul asigurarilor pentru somaj;
b) termenul de inaintare de catre organul teritorial la organul ierarhic
superior a cererilor de acordare a inlesnirilor la plata, care depasesc
competentele organului teritorial, insotite de documentele prevazute la cap. V
pct. 4, este de 25 de zile lucratoare de la data inregistrarii cererii;
c) termenul general de solutionare a cererilor de acordare a inlesnirilor
la plata la orice nivel de competenta este de 20 de zile lucratoare de la data
inregistrarii cererii la organul competent. Termenul de 20 de zile curge de la
data primirii documentatiei in forma completa.
CAP. 7
Conditii de mentinere a valabilitatii inlesnirilor aprobate
Inlesnirile la plata obligatiilor catre bugetul asigurarilor sociale de
stat si bugetul asigurarilor pentru somaj isi mentin valabilitatea daca sunt
indeplinite urmatoarele conditii:
1. Constituirea de catre debitori, in termen de 60 de zile de la semnarea
conventiei, a unei garantii, astfel:
a) o suma egala cu doua rate medii din esalonare, reprezentand obligatii
esalonate si majorari calculate conform art. 83 din Ordonanta Guvernului nr.
11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile
ulterioare, in cazul esalonarilor la plata;
b) o suma rezultata din raportul dintre contravaloarea debitelor amanate si
majorarile calculate conform art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996,
aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare, si
numarul de luni aprobate pentru amanare la plata, in cazul amanarilor;
c) o suma egala cu o rata medie din esalonare reprezentand obligatii
esalonate si majorari calculate conform art. 83 din Ordonanta Guvernului nr.
11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile
ulterioare, pentru debitorii aflati in procedura de reorganizare judiciara
conform legii;
d) garantia poate fi constituita atat in numerar la trezoreria organului
teritorial la care debitorul este inregistrat ca platitor de contributii, cat
si sub forma unei scrisori de garantie bancara;
e) debitorii care obtin esalonari pentru sucursalele sau punctele de lucru
stabile vor constitui garantiile la dispozitia organului teritorial la care
sucursalele sau punctele de lucru stabile sunt inregistrate ca platitoare de
contributii;
f) garantia poate fi utilizata atat pentru stingerea ratelor, cat si a
obligatiilor curente, in cazurile in care debitorul este in imposibilitate de a
le achita la termenele prevazute in grafic sau la scadenta, dupa caz, cu
conditia reintregirii garantiei pana la urmatorul termen de plata din
esalonare. In cazul scrisorii de garantie utilizarea efectiva a garantiei se
face la solicitarea organului teritorial adresata bancii garante pe baza
cererii debitorului care invoca imposibilitatea de plata. Atunci cand s-a
constituit garantia la trezorerie, aceasta se utilizeaza la cererea debitorului
adresata organului teritorial, atat in situatiile mentionate mai sus, cat si
pentru plata ultimelor rate din esalonare. Cererea debitorului de a i se
utiliza garantia se va depune la organul teritorial inaintea termenului de
plata a obligatiei, astfel incat incasarea ratelor prin utilizarea garantiei sa
se realizeze cu respectarea intocmai a graficului;
g) in cazul pierderii valabilitatii inlesnirii la plata organul teritorial
va executa garantia in contul obligatiilor ramase neachitate.
2. Pana la primul termen de plata din esalonare, respectiv pana la termenul
de plata in cazul amanarilor, debitorul va face dovada ca nu mai are obligatii
bugetare neachitate, inclusiv majorari de intarziere si penalitati de orice
fel, altele decat cele care fac obiectul inlesnirilor la plata.
3. - (1) De la data semnarii conventiei de acordare a inlesnirilor la
plata, incheiata intre creditor si debitor, pentru sumele esalonate sau
amanate, cu exceptia majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel,
se datoreaza si se calculeaza majorari in conformitate cu art. 83 din Ordonanta
Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu
modificarile ulterioare, plata acestora efectuandu-se lunar impreuna cu rata
respectiva. Pe perioada de gratie acordata la esalonare si pe perioada amanarii
la plata majorarile datorate conform legii se achita lunar.
(2) Pana la data incheierii conventiei se calculeaza si se datoreaza
majorari de intarziere si penalitati de orice fel.
4. - (1) Pe perioada derularii inlesnirilor la plata debitorii sunt
obligati sa isi achite integral si la termen obligatiile curente, cu termene
scadente incepand cu data de intai a lunii urmatoare incheierii conventiei.
(2) In cazul in care debitorii nu achita la scadenta obligatiile bugetare
curente, pot efectua plata acestora in cel mult 90 de zile, impreuna cu
majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere. Obligatiile curente cu
scadenta dupa data de 1 octombrie a anului fiscal, impreuna cu eventualele
majorari de intarziere si penalitati de intarziere, trebuie achitate pana cel
tarziu la data de 29 decembrie a anului fiscal.
(3) Debitorii care au sucursale si/sau puncte de lucru stabile sunt
obligati sa respecte prevederile alin. (1) si (2) pentru toate sucursalele
si/sau punctele de lucru stabile.
5. Pe perioada derularii inlesnirilor la plata debitorii nu vor participa
la nici o procedura de privatizare organizata de institutiile publice implicate
sau de agentii de privatizare in vederea cumpararii de actiuni la alte
societati comerciale sau achizitionarii de alte valori mobiliare ori parti
sociale.
6. Debitorii care beneficiaza de inlesniri la plata vor transmite organului
teritorial la care sunt inregistrati ca platitori de contributii orice intentie
de instrainare de active pe toata perioada derularii inlesnirii la plata.
Organul teritorial va putea aproba instrainarea de active, cu conditia
incasarii contravalorii acestora in contul obligatiilor bugetare pentru care
s-au obtinut inlesniri la plata.
CAP. 8
Evidenta, urmarirea si controlul incasarii sumelor pentru care s-au aprobat
inlesniri la plata
1. Evidentierea, urmarirea si controlul incasarii sumelor pentru care s-au
aprobat inlesniri la plata, a contributiilor curente, a garantiei, precum si a
majorarilor datorate pe perioada inlesnirii la plata, la termenele de plata
stabilite, cad in sarcina organelor teritoriale.
2. - (1) Organele teritoriale organizeaza evidenta separata a inlesnirilor
la plata acordate in conditiile Ordonantei Guvernului nr. 11/1996, aprobata si
modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare, ale Ordonantei
de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 si, respectiv, ale Legii nr. 137/2002
privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii.
(2) Organele teritoriale raporteaza lunar pana la data de 20 a lunii
urmatoare pentru luna expirata, prin posta electronica, la Ministerul Muncii si
Solidaritatii Sociale - Directia metodologie contributii si alte drepturi de
asigurari Informarea privind acordarea si realizarea inlesnirilor la plata
obligatiilor catre bugetul asigurarilor sociale de stat si catre bugetul
asigurarilor pentru somaj.
(3) Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, Agentia
Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca si organele teritoriale vor intocmi
inventarul ajutoarelor de stat, conform prevederilor Legii nr. 143/1999 si ale
Hotararii Guvernului nr. 599/2000.
(4) Directia metodologie contributii si alte drepturi de asigurari din
cadrul Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale transmite Oficiului
Concurentei informatiile referitoare la inventarul ajutoarelor de stat,
potrivit dispozitiilor legale care reglementeaza ajutorul de stat.
CAP. 9
Dispozitii finale
1. - (1) Debitorii care beneficiaza de inlesniri la plata obligatiilor
bugetare datorate si neachitate vor fi controlati de organele de control
competente cel putin o data pe perioada derularii inlesnirilor la plata.
(2) Diferentele de obligatii bugetare, precum si majorarile de intarziere
si penalitatile de intarziere, constatate in urma controalelor efectuate ulterior
de organele teritoriale de control ale Ministerului Muncii si Solidaritatii
Sociale, se achita conform prevederilor legale in vigoare.
2. Debitorii care au beneficiat de inlesniri la plata obligatiilor bugetare
restante, acordate in baza prevederilor legale anterioare ordonantei,
indiferent de data pierderii acestora, pot solicita acordarea de inlesniri la
plata in conditiile ordonantei mentionate mai sus, cu incadrarea in prevederile
acesteia si cu conditia achitarii majorarilor datorate in conformitate cu
prevederile art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si
modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare, calculate pana
la data pierderii acestora.
3. In situatia divizarii debitorului care beneficiaza de inlesniri la
plata, acesta este obligat sa prezinte organului teritorial la care este
inregistrat ca platitor de contributii protocolul de predare-primire, precum si
propunerile de defalcare a graficului de esalonare pe baza caruia organul
teritorial procedeaza la intocmirea noilor grafice de esalonare pe entitati
rezultate din divizare.
4. Pe perioada pentru care s-au aprobat inlesniri la plata cursul
prescriptiei se suspenda.
5. - (1) Inlesnirile la plata aprobate devin nule si nu produc efecte daca
nu au fost respectate conditiile in care au fost acordate: constituirea
garantiei, plata contributiilor curente la termenul prevazut de lege, plata
ratelor esalonate sau a sumelor amanate la termenele stabilite, precum si
achitarea majorarilor datorate pe perioada inlesnirilor la plata aprobate.
(2) Inlesnirile la plata se anuleaza in cazul hotararilor penale de
condamnare, pronuntate de instantele judecatoresti, pentru infractiuni de
evaziune fiscala, ramase definitive dupa acordarea inlesnirilor la plata, iar
organele teritoriale vor determina obligatiile bugetare datorate ca urmare a
luarii acestei masuri.
6. Pierderea valabilitatii inlesnirilor la plata aprobate conduce la
executarea silita pentru intreaga suma neplatita si obligatia de plata a majorarilor
de intarziere si a penalitatilor de intarziere calculate de la data la care
termenele si/sau conditiile nu au fost respectate.
7. O noua cerere pentru acordarea unor inlesniri la plata obligatiilor
catre bugetul asigurarilor sociale de stat si catre bugetul asigurarilor pentru
somaj nu poate fi depusa timp de 12 luni de la data nerespectarii inlesnirilor
anterioare acordate.
8. Dispozitiile prezentului ordin se aplica cererilor depuse dupa data
publicarii acestuia in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
9. Cererile de acordare a inlesnirilor la plata, depuse si nesolutionate
inainte de intrarea in vigoare a prezentului ordin, se vor completa si
actualiza in conditiile ordonantei si se vor solutiona conform prevederilor
acesteia.
10. Inlesnirile la plata acordate anterior se deruleaza in continuare, in
conditiile prevazute de actele normative in baza carora au fost acordate.
11. Informatiile referitoare la contributiile la bugetul asigurarilor
sociale de stat si la bugetul asigurarilor pentru somaj ale debitorilor care
beneficiaza de prevederile ordonantei constituie secret fiscal potrivit legii.
ANEXA 1*)
la procedura
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
Organul fiscal competent ________________________
(care inregistreaza cererea)
Aprobat,
Conducerea organului
teritorial
FISA
de analiza a dosarului de inlesniri la plata creantelor la bugetul asigurarilor
sociale de stat si bugetul asigurarilor pentru somaj
I. DATE DE IDENTIFICARE
Cererea nr. __________________ din data de ________________________________
Inregistrata la organul teritorial cu nr. _____ din data de _______________
Societatea ________________________________________________________________
Adresa ____________________________________________________________________
Cod fiscal/Cod unic de inregistrare _______________________________________
(codurile fiscale ale sucursalelor si punctelor de lucru, dupa caz, se
prezinta intr-o anexa)
II. DATE DE ANALIZA
1. Data inceperii activitatii debitorului (zz/ll/aa) ____
2. Vechime arierate (anul) ______________________________
3. Total datorii (bugetare + pe termen scurt si mediu) ____________
lei
4. Cifra de afaceri ____________
lei
5. Active circulante ____________
lei
6. Datorii totale sub 1 an ____________
lei
7. Total active ____________
lei
8. Total datorii ____________
lei
9. Numar de declaratii depuse in ultimele 24 de luni __________
numar
10. Diferente de obligatii bugetare constatate prin
actiuni de control ____________
lei
11. Total obligatii bugetare declarate in cursul
perioadei verificate ____________
lei
12. Total obligatii bugetare ____________
lei
13. Obligatii neachitate in contul contributiilor, __
reprezentand stopaj la sursa Da
|__|
Nu
|__|
__
14. A beneficiat de inlesniri? Nu
|__|
Da respectate
|__|
Da nerespectate
|__|
15. Situatia achitarii debitelor anului curent:
15.1. Sume achitate in contul obligatiilor anului curent _______________
lei
15.2. Total obligatii cu termene de plata in anul curent _______________
lei
__
neachitate
|__|
achitat pana la 30%
|__|
achitat intre 30% si 65%
|__|
achitat intre 65% si 90%
|__|
achitat peste 90%
|__|
16. Situatia achitarii integrale a debitelor din anii __
precedenti: Da
|__|
Nu
|__|
__
17. A fost sanctionat pentru evaziune fiscala? Da
|__|
Nu
|__|
__
18. Situatia capitalurilor proprii: Negative
|__|
Pozitive
|__|
19. Mobilitatea contribuabilului d.p.d.v al sediului: __
sediu stabil in ultimii 5 ani
|__|
schimbare in ultimii 5 ani
|__|
2 sau mai multe schimbari in ultimii 5 ani
|__|
20. Mentiuni la Registrul Comertului privind schimbarea
actionarului/asociatului principal: __
nici o schimbare sau o schimbare in ultimii 5 ani
|__|
2 sau mai multe schimbari in ultimii 5 ani
|__|
21. A avut relatii contractuale cu unitati economice cu
finantare bugetara si nu a incasat la termen __
contravaloarea acestora? Da
|__|
Nu
|__|
22. La data scadentei obligatiilor bugetare a avut
disponibilitati banesti care acopereau in intregime __
nivelul obligatiilor? Da
|__|
Nu
|__|
23. Desfasoara in principal activitati pentru care
incaseaza contravaloarea marfii sau a serviciului
prestat anticipat ori la data transferului
dreptului de proprietate, respectiv a prestarii __
serviciului? Da
|__|
Nu
|__|
24. A inregistrat clienti neincasati si avansuri
acordate furnizorilor cu care societatea comerciala
sau actionarii/asociatii acesteia sunt in relatii
de dependenta, relatia de dependenta fiind cea
stabilita in situatia in care persoana fizica ori
juridica este actionar/asociat semnificativ in
ambele societati comerciale, pe perioada care au __
acumulat obligatii bugetare restante? Da
|__|
Nu
|__|
25. A platit dividende actionarilor/asociatilor, altii
decat institutiile publice implicate in procesul de
privatizare, in perioada in care au acumulat __
obligatii bugetare restante? Da
|__|
Nu
|__|
26. Are importanta economico-sociala nationala sau
zonala semnificativa sau au fost afectati de
calamitati naturale in perioada in care au __
inregistrat obligatii bugetare restante? Da
|__|
Nu
|__|
27. Principalul obiect de activitate il reprezinta __
organizarea jocurilor de noroc? Da
|__|
Nu
|__|
28. A fost sanctionat penal pentru infractiuni de __
evaziune fiscala? Da
|__|
Nu
|__|
29. Sume solicitate:
______________________________________________________________________________
| Obligatii bugetare |Debite*) | Majorari de | Penalitati de | Penalitati*)
|
| | | intarziere*) | intarziere*) |
|
|______________________|_________|______________|_______________|______________|
| Contributia de | | | |
|
| asigurari sociale | | | | -
|
|______________________|_________|______________|_______________|______________|
| Contributia la fondul| | | |
|
| de pensii si alte | | | |
|
| drepturi de asigurari| | | | |
| sociale pentru | | | |
|
| agricultori | | | | -
|
|______________________|_________|______________|_______________|______________|
| Contributia de | | | |
|
| asigurari pentru | | | |
|
| somaj a angajatorului| | | | -
|
|______________________|_________|______________|_______________|______________|
| Contributia | | | |
|
| individuala de | | | |
|
| asigurari sociale | - | | |
|
|______________________|_________|______________|_______________|______________|
| Contributia pentru | | | |
|
| pensia suplimentara | - | | |
|
|______________________|_________|______________|_______________|______________|
| Contributia | | | |
|
| individuala de | | | |
|
| asigurari pentru | | | |
|
| somaj | - | | |
|
|______________________|_________|______________|_______________|______________|
| Total | | | |
|
|______________________|_________|______________|_______________|______________|
*) Sumele se vor completa in lei
30. Sume achitate (de la data depunerii cererii):
______________________________________________________________________________
| Obligatii bugetare |Debite*) | Majorari de | Penalitati de | Penalitati*)
|
| | | intarziere*) | intarziere*) |
|
|______________________|_________|______________|_______________|______________|
| Contributia de | | | |
|
| asigurari sociale | | | | -
|
|______________________|_________|______________|_______________|______________|
| Contributia la fondul| | | |
|
| de pensii si alte | | | |
|
| drepturi de asigurari| | | |
|
| sociale pentru | | | |
|
| agricultori | | | | -
|
|______________________|_________|______________|_______________|______________|
| Contributia de | | | |
|
| asigurari pentru | | | |
|
| somaj a angajatorului| | | | -
|
|______________________|_________|______________|_______________|______________|
| Contributia | | | |
|
| individuala de | | | | |
| asigurari sociale | - | | |
|
|______________________|_________|______________|_______________|______________|
| Contributia pentru | | | |
|
| pensia suplimentara | - | | |
|
|______________________|_________|______________|_______________|______________|
| Contributia | | | |
|
| individuala de | | | |
|
| asigurari pentru | | | |
|
| somaj | - | | |
|
|______________________|_________|______________|_______________|______________|
| Total | | | |
|
|______________________|_________|______________|_______________|______________|
*) Sumele se vor completa in lei
Nota: Datele prevazute la punctele 8, 12, 13, 14, 16, 29 si 30 din acest
capitol se prezinta pe fiecare unitate platitoare de contributii cu precizarea
organului teritorial unde aceasta este inregistrata ca platitoare de
contributii.
Intocmit, Verificat,
Data _____________________
ANEXA 2*)
la procedura
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
Organul competent care aproba cererea
_____________________________________
REFERAT
privind calcularea punctajului final in vederea acordarii inlesnirilor la plata
obligatiilor la bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul asigurarilor
pentru somaj
DATE DE IDENTIFICARE:
Cererea nr. __________________ din data de ________________________________
Inregistrata la organul teritorial cu nr. _____ din data de _______________
Societatea ________________________________________________________________
Adresa ____________________________________________________________________
Cod fiscal/Cod unic de inregistrare _______________________________________
(codurile fiscale ale sucursalelor si punctelor de lucru, dupa caz, se
prezinta intr-o anexa)
Organ teritorial care a inregistrat cererea _______________________________
I. CALCULUL PUNCTAJULUI:
A. pe baza criteriilor:
1. Vechimea contribuabilului (data de inceperea
activitatii; la societatile rezultate din divizare,
vechimea o da unitatea din care s-a divizat noua
societate) ......................................... puncte:
____________
2. Raportul dintre vechimea arieratelor si vechimea
contribuabilului ................................... puncte:
____________
3. Mobilitatea contribuabilului din punct de vedere al
sediului ........................................... puncte:
____________
4. Mentiuni la Registrul Comertului privind schimbarea
actionarului/asociatului principal ................. puncte:
____________
5. Indatorare financiara .............................. puncte:
____________
6. Lichiditate globala ................................ puncte:
____________
7. Solvabilitate ...................................... puncte:
____________
8. Date privind declaratiile de impozite, taxe si
contributii ........................................ puncte:
____________
9. Raportul dintre diferentele de obligatii bugetare
constatate prin actiuni de control si totalul
obligatiilor declarate in cursul perioadei
verificate (pe feluri de obligatii) ................ puncte:
____________
10. Obligatii neachitate in contul contributiilor,
reprezentand stopaj la sursa: ..................... puncte:
____________
11. Daca a beneficiat anterior de inlesniri ........... puncte:
____________
12. A avut relatii contractuale cu unitati economice cu
finantare bugetara si nu a incasat la termen
contravaloarea acestora ........................... puncte:
____________
13. Situatia achitarii debitelor anului curent ........ puncte:
____________
14. A fost sanctionat pentru evaziune fiscala ......... puncte:
____________
15. Raportul dintre suma totala solicitata pentru
inlesniri la plata (debite si majorari de
intarziere si penalitati de intarziere) si cifra de
afaceri ........................................... puncte:
____________
TOTAL
____________
B. corectarea punctajului:
1. cu minus 10 puncte in situatia in care la data
scadentei obligatiilor bugetare disponibilitatile
banesti ale debitorului acopereau in intregime
nivelul obligatiilor ............................... puncte:
____________
2. cu minus 40 puncte debitorii care desfasoara in
principal activitati pentru care incaseaza
contravaloarea marfii sau a serviciului prestat
anticipat sau la data transferului dreptului de
proprietate, respectiv, a prestarii serviciului .... puncte:
____________
3. cu minus 20 puncte pentru debitorii care pe perioada
pentru care au acumulat obligatii bugetare restante,
inregistreaza clienti neincasati si avansuri
acordate furnizorilor cu care societatea sau
actionarii/asociatii acesteia sunt in relatii de
dependenta, relatia de dependenta fiind cea
stabilita in situatia in care o persoana fizica sau
juridica este actionar/asociat semnificativ in
ambele societati ................................... puncte:
____________
4. cu minus 20 puncte pentru debitorii care
inregistreaza capitaluri proprii negative .......... puncte:
____________
5. cu minus 10 puncte pentru debitorii care in perioada
in care au acumulat obligatii bugetare restante au
platit dividende actionarilor/asociatilor, altii
decat institutiile publice implicate in procesul de
privatizare ........................................ puncte:
____________
TOTAL PUNCTAJ CORECTAT ......... puncte:
____________
C) punctaj aditional:
cu plus 40 de puncte daca debitorul obtine un
punctaj corectat mai mic de 14 puncte, dar are o
importanta economico-sociala zonala sau nationala
semnificativa sau a fost afectat de calamitati
naturale in perioada in care a inregistrat
obligatii bugetare restante ........................ puncte:
____________
TOTAL PUNCTAJ FINAL ............ puncte: ____________
II. NUMARUL DE LUNI DE ESALONARE LA PLATA OBLIGATIILOR
BUGETARE, INCLUSIV PERIOADA DE GRATIE, determinat
pe baza raportului procentual dintre totalul
obligatiilor bugetare si cifra de afaceri ......... luni:
______________
III. CONCLUZII
1. Esalonarea la plata pe o perioada de _______ luni, cu ______ luni
perioada de gratie cuprinse in perioada de esalonare, a obligatiilor datorate
bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetului asigurarilor pentru somaj,
astfel:
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea obligatiei | Suma (lei)
|
|crt.| |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 1.| Contributia de asigurari sociale |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 2.| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari |
|
| | sociale |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 3.| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari|
|
| | sociale |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 4.| Contributia la fondul de pensii si alte drepturi de |
|
| | asigurari sociale pentru agricultori |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 5.| Majorari de intarziere aferente contributiei la fondul de |
|
| | pensii si alte drepturi de asigurari sociale pentru |
|
| | agricultori |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 6.| Penalitati de intarziere aferente contributiei la fondul de|
|
| | pensii si alte drepturi de asigurari sociale pentru |
|
| | agricultori |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 7.| Contributia de asigurari pentru somaj a angajatorului |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 8.| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari |
|
| | pentru somaj a angajatorului |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 9.| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari|
|
| | pentru somaj a angajatorului |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 10.| Majorari de intarziere aferente contributiei pentru pensie |
|
| | suplimentara |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 11.| Penalitati pentru neplata contributiei pentru pensie |
|
| | suplimentara |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 12.| Penalitati de intarziere aferente contributiei pentru | |
| | pensie suplimentara |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 13.| Majorari de intarziere aferente contributiei individuale de|
|
| | asigurari sociale |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 14.| Penalitati pentru neplata contributiei individuale de |
|
| | asigurari sociale |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 15.| Penalitati de intarziere aferente contributiei individuale |
|
| | de asigurari sociale |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 16.| Majorari de intarziere aferente contributiei individuale de|
|
| | asigurari pentru somaj |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 17.| Penalitati pentru neplata contributiei individuale de |
|
| | asigurari pentru somaj |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 18.| Penalitati de intarziere aferente contributiei individuale |
|
| | de asigurari pentru somaj | |
|____|____________________________________________________________|____________|
| 19.| TOTAL GENERAL |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
2. Amanari la plata pana la _______________________, astfel:
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea obligatiei | Suma (lei)
|
|crt.| |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 1.| Contributia de asigurari sociale |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 2.| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari |
|
| | sociale |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 3.| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari|
|
| | sociale |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 4.| Contributia la fondul de pensii si alte drepturi de |
|
| | asigurari sociale pentru agricultori |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 5.| Majorari de intarziere aferente contributiei la fondul de |
|
| | pensii si alte drepturi de asigurari sociale pentru |
|
| | agricultori |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 6.| Penalitati de intarziere aferente contributiei la fondul de|
|
| | pensii si alte drepturi de asigurari sociale pentru |
|
| | agricultori |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 7.| Contributia de asigurari pentru somaj a angajatorului |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 8.| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari |
|
| | pentru somaj a angajatorului |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 9.| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari|
|
| | pentru somaj a angajatorului |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 10.| Majorari de intarziere aferente contributiei pentru pensie |
|
| | suplimentara |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 11.| Penalitati pentru neplata contributiei pentru pensie |
|
| | suplimentara |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 12.| Penalitati de intarziere aferente contributiei pentru |
|
| | pensie suplimentara |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 13.| Majorari de intarziere aferente contributiei individuale de|
|
| | asigurari sociale |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 14.| Penalitati pentru neplata contributiei individuale de |
|
| | asigurari sociale |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 15.| Penalitati de intarziere aferente contributiei individuale |
|
| | de asigurari sociale |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 16.| Majorari de intarziere aferente contributiei individuale de|
|
| | asigurari pentru somaj |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 17.| Penalitati pentru neplata contributiei individuale de | |
| | asigurari pentru somaj |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 18.| Penalitati de intarziere aferente contributiei individuale |
|
| | de asigurari pentru somaj |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 19.| TOTAL GENERAL |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
3. Amanarea in vederea reducerii sau scutirii, dupa caz, pana la ultimul
termen de plata din esalonare a majorarilor de intarziere si penalitatilor de
intarziere, astfel:
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea obligatiei |Suma
amanata|Reducere|Reducere|Reducere|
|crt.| | (lei) | 50% | 75% | 100%
|
|____|_________________________________|____________|________|________|________|
| 1.| Majorari de intarziere aferente | | | |
|
| | contributiei de asigurari | | | |
|
| | sociale | | | |
|
|____|_________________________________|____________|________|________|________|
| 2.| Penalitati de intarziere | | | |
|
| | aferente contributiei de | | | |
|
| | asigurari sociale | | | |
|
|____|_________________________________|____________|________|________|________|
| 3.| Majorari de intarziere aferente | | | | |
| | contributiei la fondul de pensii| | | |
|
| | si alte drepturi de asigurari | | | |
|
| | sociale pentru agricultori | | | |
|
|____|_________________________________|____________|________|________|________|
| 4.| Penalitati de intarziere | | | |
|
| | aferente contributiei la fondul | | | |
|
| | de pensii si alte drepturi de | | | |
|
| | asigurari sociale pentru | | | |
|
| | agricultori | | | |
|
|____|_________________________________|____________|________|________|________|
| 5.| Majorari de intarziere aferente | | | |
|
| | contributiei de asigurari pentru| | | |
|
| | somaj a angajatorului | | | |
|
|____|_________________________________|____________|________|________|________|
| 6.| Penalitati de intarziere | | | |
|
| | aferente contributiei de | | | |
|
| | asigurari pentru somaj a | | | |
|
| | angajatorului | | | |
|
|____|_________________________________|____________|________|________|________|
| 7.| Majorari de intarziere aferente | | | |
|
| | contributiei pentru pensie | | | |
|
| | suplimentara | | | |
|
|____|_________________________________|____________|________|________|________|
| 8.| Penalitati de intarziere | | | |
|
| | aferente contributiei pentru | | | |
|
| | pensie suplimentara | | | |
|
|____|_________________________________|____________|________|________|________|
| 9.| Majorari de intarziere aferente | | | |
|
| | contributiei individuale de | | | |
|
| | asigurari sociale | | | |
|
|____|_________________________________|____________|________|________|________|
| 10.| Penalitati de intarziere | | | |
|
| | aferente contributiei | | | |
|
| | individuale de asigurari sociale| | | |
|
|____|_________________________________|____________|________|________|________|
| 11.| Majorari de intarziere aferente | | | |
|
| | contributiei individuale de | | | |
|
| | asigurari pentru somaj | | | |
|
|____|_________________________________|____________|________|________|________|
| 12.| Penalitati de intarziere | | | |
|
| | aferente contributiei | | | |
|
| | individuale de asigurari pentru | | | |
|
| | somaj | | | |
|
|____|_________________________________|____________|________|________|________|
| 13.| TOTAL GENERAL | | | |
|
|____|_________________________________|____________|________|________|________|
Nota: Reducerea cu 50%, 75% si respectiv 100% se marcheaza cu "X"
in coloana corespunzatoare.
4. Scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de
intarziere, in conditiile art. 12, 14 si 28, dupa caz:
______________________________________________________________________________
|Nr. | Obligatia bugetara | Art. 12 | Art. 14 | Art. 28
|
|crt.| | Sume (lei)| Sume (lei)| Sume
(lei)|
|____|_____________________________________|___________|___________|___________|
| 1.| Majorari de intarziere aferente | | |
|
| | contributiei de asigurari sociale | | |
|
|____|_____________________________________|___________|___________|___________|
| 2.| Penalitati de intarziere aferente | | | |
| | contributiei de asigurari sociale | | |
|
|____|_____________________________________|___________|___________|___________|
| 3.| Majorari de intarziere aferente | | |
|
| | contributiei la fondul de pensii si | | |
|
| | alte drepturi de asigurari sociale | | |
|
| | pentru agricultori | | |
|
|____|_____________________________________|___________|___________|___________|
| 4.| Penalitati de intarziere aferente | | |
|
| | contributiei la fondul de pensii si | | |
|
| | alte drepturi de asigurari sociale | | |
|
| | pentru agricultori | | |
|
|____|_____________________________________|___________|___________|___________|
| 5.| Majorari de intarziere aferente | | |
|
| | contributiei de asigurari sociale a | | |
|
| | angajatorului | | |
|
|____|_____________________________________|___________|___________|___________|
| 6.| Penalitati de intarziere aferente | | |
|
| | contributiei de asigurari sociale a | | |
|
| | angajatorului | | | |
|____|_____________________________________|___________|___________|___________|
| 7.| Majorari de intarziere aferente | | |
|
| | contributiei pentru pensie | | |
|
| | suplimentara | | |
|
|____|_____________________________________|___________|___________|___________|
| 8.| Penalitati de intarziere aferente | | |
|
| | contributiei pentru pensie | | |
|
| | suplimentara | | |
|
|____|_____________________________________|___________|___________|___________|
| 9.| Majorari de intarziere aferente | | |
|
| | contributiei individuale de | | |
|
| | asigurari sociale | | |
|
|____|_____________________________________|___________|___________|___________|
| 10.| Penalitati de intarziere aferente | | |
|
| | contributiei individuale de | | |
|
| | asigurari sociale | | |
|
|____|_____________________________________|___________|___________|___________|
| 11.| Majorari de intarziere aferente | | |
|
| | contributiei individuale de | | | |
| | asigurari pentru somaj | | |
|
|____|_____________________________________|___________|___________|___________|
| 12.| Penalitati de intarziere aferente | | |
|
| | contributiei individuale de | | |
|
| | asigurari pentru somaj | | |
|
|____|_____________________________________|___________|___________|___________|
| 13.| TOTAL GENERAL | | |
|
|____|_____________________________________|___________|___________|___________|
5. Majorarile calculate in conformitate cu art. 83 din Ordonanta Guvernului
nr. 11/1996 pentru debitele esalonate la plata conform pct. 1 de mai sus, sunt
in suma de _________________ lei.
6. Garantia stabilita pentru perioada de esalonare/amanare este de
______________ lei.
Comisia
Membrii comisiei: Semnatura
ANEXA 3*)
la procedura
*) Anexa nr. 3 este reprodusa in facsimil.
MINISTERUL MUNCII SI SOLIDARITATII DEBITOR,
SOCIALE
__________________________________ _________________________________
__________________________________ ADRESA __________________________
(Organul competent) _________________________________
CF/CUI __________________________
CONVENTIA nr. _____ din ______________
intre creditorul bugetar si debitor
Urmare cererii nr. ________ din data de ____________ a
____________________, inregistrata la organul teritorial
______________________________________ a judetului
_________________/municipiului Bucuresti sub nr. ____________, prin care se
solicita acordarea de inlesniri la plata obligatiilor catre bugetul
asigurarilor sociale de stat si/sau bugetul asigurarilor pentru somaj si pe
baza analizei documentatiei conform prevederilor Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 40/2002 si Ordinului Ministrului Muncii si Solidaritatii Sociale
nr. 216/08.05.2002 pentru aprobarea Procedurii si competentelor de acordare a
inlesnirilor la plata creantelor bugetare administrate de Ministerul Muncii si
Solidaritatii Sociale, s-au stabilit urmatoarele:
- Esalonarea la plata pe o perioada de _____ luni, cu _____ luni perioada
de gratie a urmatoarelor obligatii:
______________________________________________________________________________
| Tipul obligatiei bugetare esalonate | Suma [lei]
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Contributia de asigurari sociale (CAS) | |
|_________________________________________________________________|____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari |
|
| sociale |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari |
|
| sociale |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Contributia la fondul de pensii si alte drepturi de asigurari |
|
| sociale pentru agricultori |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei la fondul de pensii|
|
| si alte drepturi de asigurari sociale pentru agricultori |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei la fondul de |
|
| pensii si alte drepturi de asigurari sociale pentru agricultori |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Contributia de asigurari pentru somaj a angajatorului |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari pentru|
|
| somaj a angajatorului |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari | |
| pentru somaj a angajatorului |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei individuale de |
|
| asigurari sociale |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei individuale de |
|
| asigurari sociale |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Penalitati aferente contributiei individuale de asigurari |
|
| sociale |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei pentru pensie |
|
| suplimentara |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei pentru pensie |
|
| suplimentara |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Penalitati aferente contributiei pentru pensie suplimentara |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei individuale de |
|
| asigurari pentru somaj |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei individuale de |
|
| asigurari pentru somaj |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Penalitati aferente contributiei individuale de asigurari pentru|
|
| somaj |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| TOTAL |
|
|_________________________________________________________________|____________|
- Amanarea la plata pana la __________________________ (cel mult pana la
data de 29 decembrie a anului fiscal in curs) a urmatoarelor obligatii:
______________________________________________________________________________
| Tipul obligatiei bugetare esalonate | Suma [lei]
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Contributia de asigurari sociale (CAS) |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari |
|
| sociale |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari |
|
| sociale |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Contributia la fondul de pensii si alte drepturi de asigurari |
|
| sociale pentru agricultori |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei la fondul de pensii|
|
| si alte drepturi de asigurari sociale pentru agricultori |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei la fondul de |
|
| pensii si alte drepturi de asigurari sociale pentru agricultori |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Contributia de asigurari pentru somaj a angajatorului |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari pentru|
|
| somaj a angajatorului |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari |
|
| pentru somaj a angajatorului |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Majorari de intarziere aferente contributie individuale de |
|
| asigurari sociale |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei individuale de |
|
| asigurari sociale |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Penalitati aferente contributiei individuale de asigurari |
|
| sociale |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei pentru pensie |
|
| suplimentara |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei pentru pensie |
|
| suplimentara |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Penalitati aferente contributiei pentru pensie suplimentara | |
|_________________________________________________________________|____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei individuale de |
|
| asigurari pentru somaj |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei individuale de |
|
| asigurari pentru somaj |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| Penalitati aferente contributiei individuale de asigurari pentru|
|
| somaj |
|
|_________________________________________________________________|____________|
| TOTAL |
|
|_________________________________________________________________|____________|
Majorarile de intarziere in conformitate cu prevederile art. 83 din
Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare,
aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu completarile si modificarile
sale ulterioare, pentru debitele esalonate si/sau amanate la plata reprezinta ____________________
lei.
Graficul de esalonare la plata este prezentat in ANEXA care face parte
integranta din prezenta conventie.
- Amanarea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de
intarziere in suma totala de _________________ lei pana la ultimul termen de
plata din grafic;
- in situatia in care au fost respectate intocmai termenele de plata din
esalonare si conditiile in care aceasta a fost acordata, debitorul beneficiaza
de reducerea cu _______% /scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a
penalitatilor de intarziere reprezentand ___________________________ lei, dupa
ultimul termen de plata din esalonare, astfel:
______________________________________________________________________________
| Tipul obligatiei | Suma amanata | Suma reprezentand
|
| | | reducerea/scutirea
|
| | | (50%, 75%, 100%)
|
|__________________________________________|______________|____________________|
| Majorari de intarziere aferente | |
|
| contributiei de asigurari sociale | |
|
|__________________________________________|______________|____________________|
| Penalitati de intarziere aferente | |
|
| contributiei de asigurari sociale | |
|
|__________________________________________|______________|____________________|
| Majorari de intarziere aferente | |
|
| contributiei la fondul de pensii si alte | |
|
| drepturi de asigurari sociale pentru | | |
| agricultori | |
|
|__________________________________________|______________|____________________|
| Penalitati de intarziere aferente | |
|
| contributiei la fondul de pensii si alte | |
|
| drepturi de asigurari sociale pentru | |
|
| agricultori | |
|
|__________________________________________|______________|____________________|
| Majorari de intarziere aferente | |
|
| contributiei de asigurari pentru somaj a | |
|
| angajatorului | |
|
|__________________________________________|______________|____________________|
| Penalitati de intarziere aferente | |
|
| contributiei de asigurari pentru somaj a | |
|
| angajatorului | |
|
|__________________________________________|______________|____________________|
| Majorari de intarziere aferente | | |
| contributiei individuale de asigurari | |
|
| sociale | |
|
|__________________________________________|______________|____________________|
| Penalitati de intarziere aferente | |
|
| contributiei individuale de asigurari | |
|
| sociale | |
|
|__________________________________________|______________|____________________|
| Majorari de intarziere aferente | |
|
| contributiei pentru pensie suplimentara | |
|
|__________________________________________|______________|____________________|
| Penalitati de intarziere aferente | |
|
| contributiei pentru pensie suplimentara | |
|
|__________________________________________|______________|____________________|
| Majorari de intarziere aferente | |
|
| contributiei individuale de asigurari | |
|
| pentru somaj | |
|
|__________________________________________|______________|____________________|
| Penalitati de intarziere aferente | |
|
| contributiei individuale de asigurari | |
|
| pentru somaj | |
|
|__________________________________________|______________|____________________|
| TOTAL | | |
|__________________________________________|______________|____________________|
Inlesnirea la plata obligatiilor la bugetul asigurarilor sociale de stat
si/sau la bugetul asigurarilor pentru somaj se acorda cu urmatoarele conditii:
1. Achitarea obligatiilor curente la bugetul asigurarilor sociale de stat
si/sau la bugetul asigurarilor pentru somaj cu termene scadente incepand cu
data de intai a lunii urmatoare intrarii in vigoare a conventiei incheiata in
baza prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002. In cazul in
care debitorul nu achita la scadenta obligatiile curente la bugetul
asigurarilor sociale de stat si/sau la bugetul asigurarilor pentru somaj, poate
efectua plata acestora in cel mult 90 de zile, impreuna cu majorarile de
intarziere si penalitatile de intarziere aferente. Obligatiile curente la
bugetul asigurarilor sociale de stat si/sau bugetul asigurarilor pentru somaj
cu scadenta dupa data de 01 octombrie a anului fiscal, impreuna cu eventualele
majorari de intarziere si penalitati de intarziere trebuie achitate pana cel
tarziu la data de 29 decembrie a anului fiscal.
2. Neparticiparea la nici o procedura de privatizare organizata de
institutiile publice implicate sau de agentii de privatizare, in vederea cumpararii
de actiuni la alte societati comerciale sau a achizitionarii de alte valori
mobiliare ori parti sociale, pe perioada in care beneficiaza de inlesnirile la
plata acordate.
3. Orice intentie de instrainare de active va fi transmisa organului teritorial
unde debitorul este inregistrat ca platitor de contributii la bugetul
asigurarilor sociale de stat si la bugetul asigurarilor pentru somaj, pe
intreaga perioada de derulare inlesnirii la plata.
4. Constituirea de catre debitor, a unei garantii in suma de
_______________ lei, conform Cap. VII pct. 1 din procedura, in termen de 60 de
zile de la data incheierii prezentei conventii.
5. Debitorul va face dovada ca a achitat pana la primul termen de plata din
esalonare, respectiv pana la termenul de plata in cazul amanarilor, eventualele
obligatii restante la bugetul asigurarilor sociale de stat si/sau bugetul
asigurarilor pentru somaj, inclusiv majorari de intarziere si penalitati de
intarziere la plata, altele decat cele care fac obiectul inlesnirilor la plata.
6. Pentru sumele esalonate sau amanate la plata, reprezentand contributii,
cu exceptia majorarilor de intarziere si penalitatilor de orice fel, se
datoreaza majorari in conformitate cu art. 83 din Ordonanta Guvernului nr.
11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin
Legea nr. 108/1996, cu modificarile si completarile sale ulterioare. Potrivit
dispozitiilor legale in vigoare, majorarile mentionate mai sus se achita
impreuna cu ratele din esalonare. Pe perioada de gratie acordata la esalonare
si pe perioada amanarii la plata, majorarile datorate conform legii se achita
lunar. Pana la data aprobarii inlesnirii la plata si a incheierii conventiei se
calculeaza si datoreaza majorari de intarziere si penalitati de intarziere.
Nerespectarea prezentei conventii, respectiv a termenelor de plata si a
conditiilor in care s-au aprobat inlesnirile la plata atrage anularea acestora,
inceperea imediata sau continuarea, dupa caz, a executarii silite pentru
intreaga suma neplatita si obligatia de plata a majorarilor de intarziere si a
penalitatilor de intarziere calculate de la data la care termenele si/sau
conditiile nu au fost respectate. Majorarile de intarziere si penalitatile de
intarziere amanate la plata, in vederea reducerii/scutirii in conformitate cu
prevederile art. 10 din ordonanta, se storneaza din contul de ordine si
evidenta in care au fost inregistrate.
Majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere scutite la plata, in
conformitate cu prevederile art. 12 din ordonanta, se inregistreaza in
contabilitatea debitorului in cuantumul mentionat in conventie.
O noua cerere pentru acordarea unor inlesniri la plata obligatiilor
bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetului asigurarilor pentru somaj
in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002
nu poate fi depusa timp de 12 luni de la data nerespectarii inlesnirilor
acordate anterior in baza aceluiasi act normativ.
PRESEDINTELE COMISIEI REPREZENTANTUL LEGAL AL DEBITORULUI
_____________________ ___________________________________