Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2183 din 17 septembrie 2010

pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile efectuate în implementarea proiectelor finantate în cadrul Programului operational comun de cooperare transfrontaliera Ungaria-Slovacia- România-Ucraina 2007-2013

ACT EMIS DE: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI TURISMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 658 din 23 septembrie 2010



Având în vedere prevederile art. 36 din Regulamentul (CE) nr. 951/2007 al Comisiei din 9 august 2007 de stabilire a normelor de aplicare a programelor de cooperare transfrontalieră finanţate în cadrul Regulamentului (CE) nr. 1.638/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a dispoziţiilor generale privind instituirea unui instrument european de vecinătate şi de parteneriat,

ţinând cont de prevederile art. 5 pct. II lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 13 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul dezvoltării regionale şi turismului emite următorul ordin:

Art. 1. - Prin prezentul ordin se aprobă categoriile de cheltuieli eligibile efectuate în implementarea proiectelor finanţate în cadrul Programului operaţional comun de cooperare transfrontalieră Ungaria-Slovacia-România-Ucraina 2007- 2013, denumit în continuare Program.

Art. 2. -In sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

a) acord de parteneriat - documentul legal semnat de toţi partenerii dintr-un proiect, care detaliază responsabilităţile acestora şi creează cadrul pentru gestionarea şi implementarea eficientă a proiectului;

b) beneficiar- persoana juridică, din oricare dintre statele participante la Program, care semnează un contract de finanţare nerambursabilă din fonduri ENPI cu Autoritatea comună de management şi îşi asumă pe deplin faţă de aceasta responsabilitatea legală privind gestionarea financiară şi implementarea proiectului;

c) cerere de finanţare - documentul elaborat de către solicitant cu scopul de a obţine finanţare pentru implementarea activităţilor descrise conform formatului standard furnizat în Ghidul solicitantului;

d) cerere de plată - documentul elaborat de către beneficiarul de proiect şi transmis Secretariatului tehnic comun, cu scopul de a obţine finanţare pentru implementarea activităţilor descrise conform formatului standard furnizat în Ghidul solicitantului;

e) contract de finanţare - contractul încheiat între beneficiar, ca reprezentant al tuturor partenerilor, şi Autoritatea comună de management pentru finanţarea din fonduri ENPI a unui proiect aprobat în cadrul Programului;

f) Ghidul solicitantului - documentul aprobat de Comitetul comun de monitorizare al Programului, care are ca scop furnizarea de informaţii necesare potenţialilor solicitanţi de finanţare, în vederea elaborării cererilor de finanţare, furnizării de informaţii privind procesul de selecţie şi contractare a proiectelor, precum şi a furnizării de informaţii referitoare la listele indicative de activităţi şi a categoriilor de cheltuieli eligibile aferente acestora;

g) partener - persoana juridică, publică sau privată, din oricare dintre statele participante la Program, care participă alături de beneficiar la iniţierea şi implementarea proiectului. Partenerii sunt în relaţii contractuale directe cu autorităţile naţionale, statele partenere şi vor încheia acorduri de parteneriat cu beneficiarul referitoare la drepturile şi obligaţiile care decurg din implementarea în comun a proiectului;

h) partener asociat - instituţia/organizaţia care poate contribui profesional la implementarea proiectului sau/şi oferă orice alt tip de sprijin, fără a avea acces la fondurile ENPI, cu excepţia costurilor de călătorie şi diurnă; asociaţii nu trebuie să îndeplinească criteriile de eligibilitate impuse partenerilor şi beneficiarului, dar trebuie să fie menţionaţi în cererea de finanţare;

i) PRAG - Ghidul practic pentru procedurile de contractare ale acţiunilor externe ale Comisiei Europene;

j) proiect - operaţiune descrisă în cererea de finanţare depusă în cadrul unui apel pentru propuneri de proiecte lansat de către Autoritatea comună de management, care îndeplineşte criteriile impuse de către Comitetul comun de monitorizare al Programului şi primeşte fonduri aferente Programului.

Art. 3. - (1) Pentru toate tipurile de cheltuieli considerate eligibile în cadrul proiectelor aprobate la nivelul Programului se respectă reglementările prevăzute în legislaţia naţională şi comunitară în vigoare pentru fiecare domeniu.

(2) Cheltuielile deja finanţate integral sau parţial prin alte instrumente financiare naţionale, europene sau internaţionale nu reprezintă cheltuieli eligibile.

Art. 4. - (1) Sunt eligibile numai acele cheltuieli care sunt însoţite de facturi, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale, sau de alte documente contabile cu valoare probantă, echivalente facturilor, pe baza cărora cheltuielile să fie înregistrate în contabilitatea beneficiarului/partenerului, certificate şi identificate.

(2) In vederea certificării conformităţii cu originalul, beneficiarii/partenerii români vor prezenta controlorilor de prim nivel toate documentele originale.

Art. 5. - (1) Pentru a fi eligibile, cheltuielile trebuie să fie:

a) în conformitate cu prevederile contractului de finanţare, acordului de parteneriat şi ale cererii de finanţare aprobate;

b) necesare implementării proiectului;

c) reale;

d) în legătură directă cu proiectul, necesare pentru demararea şi/sau implementarea acestuia şi să fie incluse în bugetul proiectului, anexă la contractul de finanţare;

e) plătite, certificate şi declarate de către beneficiar/partener în perioada de implementare a proiectului, conform contractului de finanţare;

f) identificabile şi verificabile, înregistrate în contabilitatea beneficiarului sau a partenerilor, în conformitate cu legislaţia naţională şi procedura aplicată;

g) efectuate cu respectarea principiilor ajutorului de stat, egalităţii de şanse şi protecţiei mediului, precum şi a obligaţiilor referitoare la informare şi publicitate.

(2) Selecţia furnizorului de bunuri, servicii şi lucrări trebuie să respecte legislaţia naţională în domeniul achiziţiilor publice (Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare) în cazul în care beneficiarii de proiecte sunt autorităţi contractante, în sensul art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, respectiv legislaţia comunitară (PRAG-ul) în cazul în care beneficiarii nu sunt autorităţi contractante, în sensul art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

(3) Cheltuielile efectuate înainte de semnarea contractului de finanţare nu sunt eligibile, cu excepţia cheltuielilor efectuate în cazul proiectelor de investiţie majoră, cu respectarea prevederilor art. 4 din Regulamentul (CE) nr. 951/2007 al Comisiei din 9 august 2007 de stabilire a normelor de aplicare a programelor de cooperare transfrontalieră finanţate în cadrul Regulamentului (CE) nr. 1.638/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a dispoziţiilor generale privind instituirea unui instrument european de vecinătate şi de parteneriat.

Art. 6. - Pentru proiectele care se vor derula în cadrul Programului sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, cheltuielile de deplasare, cheltuielile cu achiziţionarea/închirierea echipamentelor şi autovehiculelor, cheltuielile de investiţii, cheltuielile directe cu spaţiul de birouri destinat exclusiv proiectului, cheltuielile cu serviciile externe, cheltuielile financiare, cheltuielile de regie.

Art. 7. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, conform contractului de finanţare, inclusiv contribuţiile aferente acestora aflate atât în sarcina angajatorului, cât şi a angajatului, conform prevederilor legale în vigoare.

(2) Sunt eligibile doar cheltuielile de personal aferente personalului angajat de către beneficiarul/partenerul român cu contract individual de muncă sau act administrativ de numire în funcţia publică, pe durată nedeterminată sau determinată, cu fracţiune de normă sau cu normă întreagă de lucru, implicat în implementarea proiectului. Plafoanele salariilor angajaţilor în proiect nu trebuie să depăşească nivelul practicat în organizaţia beneficiară sau parteneră respectivă pentru funcţii similare.

(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), salariul va fi cel practicat în domeniu pentru funcţii similare, când funcţia respectivă nu figura anterior în statul de funcţii al persoanei juridice.

(4) Personalul angajat pentru implementarea proiectului trebuie să fie format din angajaţi ai partenerului lider sau partenerilor din proiect, persoane juridice prezentate în cererea de finanţare.

(5) Cheltuielile de personal includ salariul tarifar/salariul de bază, sporurile permanente prevăzute în contractele individuale de muncă/contractul colectiv de muncă, în actele adiţionale aferente, valabile pe toată durata de implementare a proiectului, şi/sau în actul administrativ de numire în funcţia publică, precum şi în actele de modificare a actului administrativ de numire în funcţia publică şi contribuţiile aferente menţionate la alin. (1).

(6) Salariul tarifar/de bază, sporurile permanente, orele suplimentare, concediile de odihnă şi medicale, precum şi contribuţiile menţionate la alin. (1) vor fi plătite pentru timpul efectiv lucrat şi vor fi susţinute de fişele de post, fişele de pontaj pentru timpul efectiv lucrat, state de salarii, ordine de plată, extrase de cont, declaraţia salariatului pentru timpul lucrat în cadrul proiectului şi alte documente justificative, după caz.

(7) Cheltuielile de personal prevăzute la alin. (1) se decontează conform contractului de muncă/actului administrativ de numire şi/sau proporţional cu procentul prevăzut în fişa postului/fişa de pontaj pentru timpul efectiv lucrat, aferent atribuţiilor specifice gestionării proiectului.

(8) Timpul de muncă alocat proiectului nu poate depăşi durata normală de lucru, conform prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare.

(9) In situaţia în care beneficiarul/partenerul nu dispune de personalul calificat pentru a executa sarcini din proiect, pot fi contractaţi experţi externi, cu încadrarea cheltuielilor în linia bugetară corespunzătoare expertizei externe şi serviciilor.

Art. 8. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile pentru deplasare numai pentru personalul implicat în proiect, care, conform cererii de finanţare, efectuează deplasări pentru participarea la întâlniri, seminare, conferinţe ce au loc pe teritoriul Programului sau la sediul organismelor implicate în gestionarea Programului. Cheltuielile de deplasare în afara ariei eligibile a Programului pot fi eligibile dacă sunt menţionate explicit şi justificate în cererea de finanţare aprobată.

(2) Categoriile de cheltuieli eligibile pentru deplasare includ următoarele costuri: de transport, de cazare şi diurna, în conformitate cu legislaţia în vigoare, precum şi de asigurare medicală.

(3) Pentru asigurarea transportului şi cazării trebuie să se aleagă varianta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, cu respectarea prevederilor din legislaţia naţională în vigoare.

(4) Pentru deplasarea în ţară sunt eligibile cheltuielile cu transportul, cazarea şi diurna numai pentru personalul care face parte din echipa de proiect, după cum urmează:

a) pentru personalul care lucrează în autorităţile şi instituţiile publice, precum şi în unităţile aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora, cheltuielile vor respecta condiţiile şi plafoanele impuse de legislaţia naţională aplicabilă instituţiilor publice;

b) pentru personalul care lucrează în cadrul altor persoane juridice decât cele menţionate la categoria anterioară, cheltuielile vor respecta plafoanele stabilite de normele interne proprii. Valoarea diurnei nu trebuie să depăşească cuantumul obţinut prin înmulţirea cu 2,5 a cuantumului diurnei aplicabile angajaţilor autorităţilor şi instituţiilor publice.

(5) Pentru deplasarea în străinătate sunt eligibile cheltuielile cu transportul, cazarea, diurna şi asigurarea medicală numai pentru personalul care face parte din echipa de proiect, după cum urmează:

a) pentru personalul care lucrează în autorităţile şi instituţiile publice, precum şi în unităţile aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora, cheltuielile vor respecta condiţiile şi plafoanele impuse de legislaţia naţională aplicabilă instituţiilor publice;

b) pentru personalul care lucrează în cadrul altor persoane juridice decât cele menţionate la categoria anterioară, cheltuielile pentru transport vor respecta plafoanele stabilite de normele interne proprii, iar cele pentru cazare şi diurnă vor respecta plafoanele impuse de legislaţia naţională aplicabilă instituţiilor publice.

(6) Cheltuielile de transport, cazare şi diurnă pentru experţii externi vor fi încadrate în linia bugetară corespunzătoare expertizei externe şi serviciilor.

(7) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) nu trebuie să mai fie incluse în altă linie bugetară.

Art. 9. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile privind achiziţionarea/închirierea echipamentelor şi autovehiculelor numai cu respectarea următoarelor condiţii:

a) echipamentele să fie noi şi să nu fie depăşite din punct de vedere tehnic şi moral;

b) echipamentele să fie necesare şi folosite exclusiv pentru implementarea proiectului;

c) să fie menţionate în cererea de finanţare aprobată;

d) să corespundă preţurilor practicate în mod uzual pe piaţă;

e) să respecte principiul eficienţei economice, energetice şi al impactului negativ redus asupra mediului înconjurător, precum şi prevederile legale din domeniul achiziţiilor publice.

(2) Următoarele categorii de cheltuieli pentru achiziţionarea/închirierea de echipamente şi autovehicule sunt considerate eligibile:

a) costuri determinate de achiziţionarea/închirierea echipamentelor de birou, computere, laptopuri, mobilier de birou şi alte bunuri care, conform legii, intră în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar care sunt legate de managementul proiectului;

b) costuri cu achiziţionarea/închirierea de echipamente speciale precum echipamente de laborator sau echipamente metrologice speciale, autovehicule etc;

c) costuri pentru serviciile de întreţinere şi reparaţii echipamente, autovehicule;

d) costuri cu achiziţionarea licenţelor, know-how, brevete;

e) alte costuri.

Art. 10. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de investiţii determinate de achiziţionarea/închirierea/concesiunea de terenuri sau imobile, construcţia/reconstrucţia/ extinderea/modernizarea clădirilor sau a altor obiective. In cazul achiziţionării, proprietatea trebuie transferată beneficiarilor finali sau partenerilor locali cel târziu până la încheierea proiectului.

(2) Achiziţia/închirierea/concesiunea de terenuri este eligibilă în următoarele condiţii:

a) este necesară implementării proiectului;

b) costul achiziţiei nu depăşeşte 10% din cheltuielile totale eligibile şi nu trebuie să depăşească preţul prevăzut în documentul de evaluare;

c) terenul a fost evaluat de către un expert autorizat; evaluarea nu trebuie să fie mai veche de 6 luni de la depunerea proiectului;

d) proprietarul actual sau unul dintre proprietarii anteriori nu trebuie să fi beneficiat în ultimii 5 ani de sprijin financiar din partea Comunităţii Europene sau a statului pentru achiziţia terenului în cauză;

e) terenul să nu fie obiectul unei cereri de revendicare, al unui litigiu pe rol şi să nu fie grevat de sarcini.

(3) Achiziţia de clădiri este eligibilă în următoarele condiţii:

a) este necesară implementării proiectului;

b) clădirea a fost evaluată de către un expert autorizat; evaluarea nu trebuie să fie mai veche de 6 luni de la depunerea proiectului;

c) preţul achiziţiei nu trebuie să depăşească preţul stabilit în documentul de evaluare;

d) clădirea nu trebuie să fie grevată de sarcini, să constituie obiectul unui litigiu sau să formeze obiectul unui contract în derulare;

e) proprietarul actual sau unul dintre proprietarii anteriori nu trebuie să fi beneficiat în ultimii 5 ani de sprijin financiar din partea Comunităţii Europene sau a statului pentru achiziţia clădirii în cauză.

(4) Costurile referitoare la construcţia/reconstrucţia/ extinderea/modernizarea clădirilor şi a altor obiective sunt eligibile dacă îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

a) construcţia trebuie să fie conformă normativelor şi reglementărilor tehnice în construcţii şi trebuie să deţină toate documentele, certificările şi avizele necesare utilizării;

b) când beneficiarul proiectului nu este proprietarul respectivei/respectivului clădiri/teren, acesta trebuie să prezinte un contract de închiriere/concesiune sau dreptul de folosinţă îndelungată/comodat pentru o perioadă de cel puţin 10 ani de la depunerea proiectului.

(5) Cheltuielile de investiţii pot include costuri determinate de:

a) pregătirea terenului: orice lucrări ce au ca scop pregătirea amplasamentului pentru proiect, inclusiv cheltuielile efectuate la începerea lucrărilor de pregătire a terenului ce constau în: demolări, demontare, curăţarea amplasamentului, evacuarea materialelor rezultate, devierea reţelelor de ţevi pentru utilităţi, canalizare etc;

b) organizarea de şantier: nivelarea terenului, inclusiv cheltuielile efectuate la începerea lucrărilor, închiderea căilor de comunicare sau a construcţiilor, demolări, demontare, curăţarea amplasamentului, evacuarea materialelor rezultate, conectarea la reţelele de utilităţi, realizarea de căi de acces, construirea sau refacerea construcţiilor existente necesare organizării de şantier, achiziţionarea sau închirierea indicatoarelor rutiere specifice semnalizării şantierului, întreruperea temporară a utilităţilor (apă, canalizare, electricitate, gaz, termoficare), a reţelelor sau căilor de comunicaţii, căii ferate, traficului fluvial sau aerian, furnizarea temporară de utilităţi şi servicii de salubrizare, asigurarea serviciului de pază, desfiinţarea organizării de şantier;

c) reabilitarea terenului: lucrări şi acţiuni destinate protejării mediului, inclusiv refacerea amplasamentului după încheierea lucrărilor, plantarea de copaci, refacerea zonelor verzi etc.

(6) Cheltuielile de investiţii trebuie să respecte priorităţile şi măsurile de intervenţie prezentate în Ghidul solicitantului. Cheltuielile se desfăşoară pe obiecte de construcţie, iar delimitarea obiectelor se face de către proiectant. Cheltuielile aferente fiecărui obiect de construcţie sunt estimate prin devizul pe categorii de lucrări.

Art. 11. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile directe cu spaţiul de birouri destinat exclusiv proiectului.

(2) In categoria cheltuielilor directe cu spaţiul de birouri destinat exclusiv proiectului sunt incluse costurile pentru: chiria locaţiei unde se desfăşoară activităţile proiectului special închiriate în acest scop, asigurarea utilităţilor precum apă curentă, canalizare, salubritate, energie electrică şi termică, gaze naturale corespunzătoare suprafeţei utilizate pentru activităţile proiectului, precum şi cheltuieli pentru consumabile şi birotică, multiplicare şi fotocopiere, servicii poştale şi de curierat, telefon, fax, internet, necesare pentru implementarea proiectului.

(3) Cheltuielile directe se justifică prin contracte şi facturi sau alte documente cu valoare contabilă.

Art. 12. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile pentru serviciile externe, cheltuieli în relaţia cu o terţă parte, contractată de beneficiar sau partener pentru implementarea unei părţi din activităţile din proiect, în următoarele condiţii:

a) activitatea experţilor externi este esenţială pentru implementarea proiectului;

b) onorariul experţilor externi este rezonabil, corespunde experienţei şi competenţelor acestora, precum şi calităţii serviciilor oferite;

c) serviciul nu este prestat de către beneficiar, partener sau partenerul asociat.

(2) Categoriile de cheltuieli eligibile pentru serviciile externe includ următoarele costuri:

a) cheltuieli cu asigurarea managementului proiectului, în cazul în care beneficiarul nu dispune de personal calificat în acest scop;

b) cheltuieli cu elaborarea de studii, cercetări;

c) cheltuieli cu expertiza tehnică şi financiară (contabilitate, experţi în achiziţii publice etc), dacă aceste activităţi sunt legate de proiect şi sunt necesare implementării acestuia;

d) cheltuieli cu organizarea de evenimente (conferinţe, seminare, întâlniri, workshopuri, traininguri etc). Aceste cheltuieli se pot defalca în funcţie de tipul activităţii, astfel: cheltuieli cu externalizarea serviciilor de transport, cazare, traduceri, închiriere săli etc, cheltuieli de catering pentru beneficiarii evenimentelor şi grupurile-ţintă;

e) cheltuieli cu transportul persoanelor care fac parte din categoria grupurilor-ţintă sau a beneficiarilor finali ai proiectului;

f) cheltuieli pentru informare şi publicitate (pliante, reclame, materiale promoţionale, pagină web, broşuri, newsletter, alte costuri legate de publicaţii etc), precum şi cheltuieli specifice proiectului legate de promovare, vizibilitate şi publicitate;

g) cheltuieli cu alte servicii - în această categorie se includ alte tipuri de cheltuieli pentru servicii externe care sunt definite clar în cererea de finanţare, în legătură directă cu proiectul şi care sunt necesare implementării proiectului.

(3) Nu sunt eligibile costurile pentru expertiza externă adusă ca aport de instituţiile partenere în proiect, precum şi de persoanele care fac parte din echipa de proiect.

Art. 13. - Sunt considerate eligibile cheltuielile financiare care privesc: comisioanele pentru tranzacţiile financiare transnaţionale, comisioanele bancare ocazionate de deschiderea şi administrarea conturilor necesare pe perioada implementării proiectelor, comisioanele bancare ocazionate de tranzacţiile efectuate pentru proiect, costul garanţiilor furnizate de bănci sau alte instituţii financiare în cazul în care astfel de garanţii sunt cerute de legislaţia naţională sau comunitară, taxele notariale şi pentru consultanţă juridică dacă sunt direct legate de proiect şi necesare pentru implementarea acestuia.

Art. 14. - Taxa pe valoarea adăugată este considerată eligibilă dacă sunt îndeplinite, simultan, următoarele condiţii:

a) nu este recuperabilă prin orice alte mijloace prevăzute de legislaţia naţională;

b) este aferentă cheltuielilor eligibile.

Art. 15. - Sunt considerate eligibile cheltuielile care prin natura lor nu pot fi înscrise în alte linii bugetare, dar sunt necesare implementării proiectului şi se regăsesc în bugetul proiectului linia „6. Alte cheltuieli".

Art. 16. - (1) Este considerată eligibilă o rezervă pentru situaţii neprevăzute, în limita a maximum 5% din cheltuielile eligibile ale proiectului, dacă sunt justificate prin documente corespunzătoare şi dacă îndeplinesc condiţiile de eligibilitate corespunzătoare categoriei din care fac parte, în condiţiile prezentului ordin.

(2) Cheltuielile stipulate la alin. (1) pot fi efectuate numai cu aprobarea prealabilă a Autorităţii comune de management.

Art. 17. - Sunt considerate eligibile costurile administrative (maximum 7% din costurile totale direct eligibile ale proiectului), altele decât cele menţionate la art. 11, pentru: închiriere spaţiu birouri, servicii poştale, servicii de comunicaţii telefonice/fax, acces la internet, utilităţi precum electricitate, încălzire, apă, gaze, servicii de curăţenie, pază, salubritate, renovări şi igienizare, consumabile de birou şi alte costuri similare, numai dacă sunt efectuate pentru implementarea proiectului. Suma forfetară alocată pentru costuri indirecte nu trebuie justificată prin documente contabile.

Art. 18. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul dezvoltării regionale şi turismului,

Gheorghe Nastasia,

secretar general


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2183/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2183 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2183/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu