ORDIN Nr. 22
din 27 ianuarie 2011
privind reorganizarea
Registrului fermelor, care devine Registrul unic de identificare, în vederea
accesarii masurilor reglementate de politica agricola comuna
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 127 din 21 februarie 2011
Văzând Referatul de aprobare
nr. 39.907 din 27 ianuarie 2011, având în vedere prevederile:
- Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19
ianuarie 2009 de stabilire a unor norme comune pentru sistemele de ajutor
direct pentru agricultori în cadrul politicii agricole
comune şi de instituire a anumitor sisteme de ajutor pentru agricultori, de
modificare a regulamentelor (CE) nr. 1.290/2005, (CE) nr. 247/2006, (CE) nr.
378/2007 şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003, cu modificările
şi completările ulterioare;
- Regulamentului Consiliului
(CE) nr. 1.122/2009 din 30 noiembrie 2009 de stabilire a normelor de aplicare a
Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului în ceea ce priveşte
ecocondiţionalitatea, modularea şi sistemul integrat de administrare şi control
în cadrul schemelor de ajutor direct pentru agricultori prevăzute de
regulamentul respectiv, precum şi de aplicare a Regulamentului (CE) nr.
1.234/2007 al Consiliului în ceea ce priveşte ecocondiţionalitatea în cadrul
schemei de ajutoare prevăzute pentru sectorul vitivinicol, cu modificările şi
completările ulterioare;
- Regulamentului (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului din
22 octombrie 2007 de instituire a unei organizări comune a pieţelor agricole şi
privind dispoziţii specifice referitoare la anumite produse agricole
(Regulamentul unic OCP), cu modificările şi completările ulterioare;
- Regulamentului (CE) nr. 612/2009 al Comisiei din 7
iulie 2009 de stabilire a normelor comune de aplicare a sistemului de
restituiri la export pentru produsele agricole, cu
modificările şi completările ulterioare;
- Regulamentului (CE) nr. 3/2008 al Consiliului din 17
decembrie 2007 privind acţiunile de informare şi promovare pentru produsele
agricole pe piaţa internă şi în ţările terţe, cu modificările şi completările
ulterioare;
- Regulamentului (CE) nr. 501/2008 al Comisiei din 5
iunie 2008 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 3/2008
al Consiliului privind acţiunile de informare şi promovare pentru produsele
agricole pe piaţa internă şi în ţările terţe, cu modificările şi completările
ulterioare;
- Regulamentului (CE) nr. 1.301/2006 al Comisiei din 31
august 2006 de stabilire a normelor comune pentru administrarea contingentelor
tarifare de import pentru produsele agricole gestionate
printr-un sistem de licenţe de import, cu modificările şi completările
ulterioare;
- Regulamentului (CE) nr. 1.975/2006 al Comisiei din 7
decembrie 2006 privind normele de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.698/2005
al Consiliului în ceea ce priveşte punerea în aplicare a procedurilor de
control şi a ecocondiţionalităţii în ceea ce priveşte măsurile de sprijin
pentru dezvoltarea rurală, cu modificările şi completările ulterioare;
- Regulamentului (UE) nr. 825/2010 al Comisiei din 20
septembrie 2010 de stabilire a formei şi conţinutului
informaţiilor contabile care trebuie transmise Comisiei în scopul închiderii
conturilor FEGA şi FEADR, precum şi în scopuri de monitorizare şi prognoză;
- Regulamentului (CE) nr. 884/2009 al Comisiei din 23
septembrie 2009 de stabilire a formei şi a
conţinutului informaţiilor contabile care trebuie prezentate Comisiei în scopul
închiderii conturilor FEGA şi FEADR, precum şi în scop de monitorizare şi
prognoză;
- Programului naţional de dezvoltare rurală 2007-2013,
aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. C(2008) 3.831 din 16 iulie 2008,
notificată României prin Adresa nr. 204.671 din 17 iulie 2008, cu modificările
şi completările ulterioare;
- Legii nr. 1/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi
funcţionarea Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu
modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 7 alin. (5) şi (6) din
Hotărârea Guvernului nr. 725/2010 privind reorganizarea şi funcţionarea
Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi a unor structuri
aflate în subordinea acestuia, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin.
Art. 1. - (1) Se aprobă reorganizarea Registrului
fermelor, care devine Registrul unic de identificare,
denumit în continuare RUI, ca element component
al Sistemului integrat de administrare şi control şi element comun cu
aplicaţiile aferente măsurilor de piaţă, cotei de lapte, comerţului exterior cu
produse agricole şi
promovării acestora pe piaţa internă şi în ţări terţe, ajutoarelor de stat,
măsurilor cuprinse în Programul naţional de dezvoltare rurală 2007-2013,
denumit în continuare PNDR, în vederea identificării solicitanţilor care accesează măsuri
reglementate de politica agricolă comună.
(2) RUI preia integral datele existente în Registrul
fermelor, în aplicaţiile aferente măsurilor reglementate de politica agricolă
comună şi cuprinde informaţii referitoare la:
a) identificarea agricultorilor;
b) identificarea solicitanţilor
care depun cereri de ajutor, inclusiv a solicitanţilor care depun cereri de
finanţare pentru măsurile din PNDR;
c) identificarea solicitanţilor pentru măsurile de
piaţă, cota de lapte, comerţul exterior cu produse agricole şi promovarea
acestora pe piaţa internă şi în ţări terţe;
d) identificarea solicitanţilor
pentru ajutoarele de stat, alţii decât cei prevăzuţi la lit. a)-c).
(3) RUI se realizează în format
electronic de către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură,
denumită în continuare APIA, ca o aplicaţie informatică unitară şi va fi
gestionat de APIA.
Art. 2. - Codul unic de identificare nu se acordă
pentru puncte de lucru şi/sau sucursale.
Art. 3. - (1) Atribuirea de către APIA a codului unic
de identificare în RUI se face o singură dată, pentru fiecare solicitant, pe
baza unuia dintre următoarele documente:
a) formularul de înscriere în RUI, care este prevăzut
în anexa nr. 1*);
b) cererea unică de sprijin pe suprafaţă, care se
constituie şi în cerere de înscriere în RUI;
c) cererea pentru aprobarea
solicitantului, pentru programul de încurajare a consumului fructelor în şcoli
şi pentru acordarea ajutorului comunitar pentru furnizarea laptelui în
instituţiile şcolare, care se constituie şi în cerere de înscriere în RUI;
d) cerere de finanţare pentru
potenţialii beneficiari ai măsurilor din cadrul PNDR;
e) notificare privind selecţia
solicitantului, care la data depunerii cererii de finanţare prin PNDR era
persoană fizică şi care avea obligaţia autorizării conform prevederilor legale
la data semnării Contractului de finanţare/Deciziei de finanţare, însoţită de
formularul prevăzut în anexa nr. 3;
f) cerere pentru solicitanţii
ajutoarelor de stat prevăzuţi la art. 1 alin. (2) lit. d);
g) solicitare de validare a datelor înregistrate,
transmisă de celelalte instituţii către APIA, aprobată printr-o procedură
stabilită de comun acord.
(2) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. a)-c) se
depun la sediile APIA.
(3) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. d) şi e) se
depun la sediile Agenţiei pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit, denumită în
continuare APDRP.
(4) Documentele prevăzute la
alin. (1) lit. f) se depun la sediile APIA sau ale celorlalte instituţii aflate
în coordonarea sau subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale,
denumit în continuare MADR, după caz.
(5) Solicitanţii deja înregistraţi în RUI, care intenţionează
să desfăşoare şi activităţi de comerţ exterior şi/sau de promovare a produselor
agricole pe piaţa internă şi în ţări terţe, depun la sediul central al APIA
formularul prevăzut în anexa nr. 1 şi ataşează documentele menţionate la pct.
37 din aceasta.
(6) Solicitantul este responsabil de realitatea datelor
înscrise în documentele prevăzute la alin. (1) lit. a)-f), cunoscând
prevederile Codului penal.
(7) Solicitantul are obligaţia
de a declara orice modificare intervenită asupra situaţiei existente la data
înregistrării în RUI în termen de 10 zile lucrătoare de la producerea acesteia,
depunând în acest sens documente justificative.
(8) APDRP va transmite prin intermediul interfeţei realizate între cele două sisteme informatice, în
tabela-tampon din baza de date existentă la APIA, toate informaţiile necesare,
în vederea validării codurilor unice de identificare asociate solicitanţilor de
fonduri FEADR.
Art. 4. - (1) în cazul solicitanţilor
pentru măsurile de comerţ exterior şi/sau de promovare a produselor agricole pe
piaţa internă şi în ţări terţe, APIA generează codul unic de identificare
folosind aplicaţia IT în termen de 5 zile lucrătoare de la depunerea de către
solicitant a documentaţiei complete şi comunică solicitantului codul atribuit.
(2) In cazul în care documentaţia depusă de solicitant
este incompletă, în termen de 5 zile de la primirea solicitării, APIA notifică
solicitantul asupra necesităţii completării documentaţiei, precizând documentele care trebuie depuse la APIA.
(3) APIA comunică în scris solicitantului acceptul de
utilizare a codului unic de identificare pentru activitatea de comerţ exterior
sau de promovare a produselor agricole pe piaţa internă sau în ţări terţe, în
termen de 5 zile lucrătoare de la primirea documentaţiei complete.
Art. 5. - Informaţiile minime pe care trebuie să le
cuprindă RUI sunt prevăzute în anexa nr. 2.
Art. 6. - Codul unic de identificare la APIA se va
menţiona în toate cererile adresate APIA sau celorlalte instituţii aflate în
coordonarea sau subordinea MADR, după caz.
Art. 7. - APIA şi celelalte instituţii abilitate vor
duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 8. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 9. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale nr. 302/2005 privind realizarea Registrului fermelor, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 401 din 12 mai 2005, şi Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi
dezvoltării rurale nr. 1.054/2005 privind organizarea completării Registrului
fermelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 933 din 19 octombrie 2005.
Art. 10. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Valeriu Tabără
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 1
|
FORMULAR
de înscriere în Registrul unic de
identificare
|
|
Ministerul Agriculturii
si Dezvoltării Rurale
AGENŢIA DE PLĂTI SI INTERVENŢIE PENTRU AGRICULTURĂ
Judeţul
|
Nr. înscriere cerere/data............
|
Centrul judetean/Local ..............................
|
|
Chenarul gri se completează de către autorităţi.
|
Data primirii - Centrul local/judeţean Numele şi prenumele
..................................
Semnătura
...................................
|
01. Nr. unic de identificare solicitant
|
la modificarea datelor
|
|
|
|
DATE DE IDENTIFICARE
PERSOANE FIZICE ŞI FORME DE ASOCIERE SIMPLĂ FĂRĂ
PERSONALITATE JURIDICĂ:*
*02. Nume *04. CNP
|
|
*03. Prenume
|
|
*05.Denumirea formei de asociere simplă............................................................
*06. Documente de identificare BI/CI seria.....nr...........
*07.Codul tării...........si nr.
act de identitate...........
(altă cetăţenie)
*08. Activitatea pentru care se solicită înregistrarea în
Registrul unic de identificare
09. Beneficiar de rentă viageră
DA |_| NU |_|
|
Pentru cazul de solicitare prin reprezentare se anexează procura notarială de împuternicire.
*10.Categoria de pensie(dacă este
cazul)...........................................
PERSOANE JURIDICE/ PERSOANE FIZICE AUTORIZATE,
ÎNTREPRINDERI INDIVIDUALE/ ÎNTREPRINDERI FAMILIALE:*
*11.Denurnirea
*12.Adresa sediului social: ..............................................................................................
Tara..................
Judeţul............................Orasul/comuna/satul.................................
Strada......................nr......., bl.........., et........,
ap......sectorul.......cod postal..........
Nr. tel.......................Fax.................
E-mail.................................
|
*13.Cod unic identificare (CUI) eliberat de Registrul Comerţului
*14.Cod identificare fiscală (CIF) numai pentru instituţiile de cult,
învăţământ, penitenciar şi altele asemenea care nu deţin (CUI)
*15. Cod CAEN pentru activitatea principală
*16. Cod CAEN pentru activitatea secundară pentru care se
solicită înregistrarea în Registrul unic de
identificare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*17. Nume administrator/ reprezentant
legal
*18.CUP administrator/
reprezentant legal
|
|
*15. Prenume
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pentru cazul de solicitare prin reprezentare se
anexează delegaţia de împuternicire, semnată şi parafată.
*19.Tip de organizare |__| |__|
Se va completa cu unul din următoarele coduri: 01 -
Regii autonome şi companii naţionale; 02 - Societăţi comerciale cu profil agricol; 03 - Societăţi
agricole; 04 - Institute, centre şi staţiuni de cercetare; 05 - Unităţi de învăţământ cu profil
agricol; 06 - Unităţi de cult; 07 - Penitenciare; 08 - Consilii locale, Consilii Municipale; 09 - Alte
instituţii publice; 10 - Asociaţii şi fundaţii; 11 - Forme asociative de
administrare/proprietate în comun (obşti de moşneni în devălmăşie, obşti răzeşeşti nedivizate, composesorate,
obşti de cumpărare, cooperative, grupuri de producători, etc); 12 - Alte forme de
organizare
20.Cod de exploataţie ANSVSA (se completează de
deţinătorii de animale identificate şi
înregistrate în SNIIA)
RO................................
*DENUMIRE EXPLOATAŢIE/SEDIUL EXPLOATAŢIEI/ADRESA DE
DOMICILIU A PERSOANEI FIZICE SAU A FORMEI DE
ASOCIERE SIMPLĂ
FĂRĂ PERSONALITATE JURIDICĂ
*21.Denumirea exploataţiei
.............................
*24. Satul/Strada
30. Telefon................
|
*22. Judeţul/sectorul
..........................
25. Nr........
31. Fax...............
|
* 23. Localitatea ............................................
*26. Cod poştal...........
27. bl.... 28. sc...
29. ap. ...
32. E-mail............................
|
COORDONATE BANCARE: *
*33. Banca
|
*34. Filiala/Sucursală
|
*35.Nr. cont
*36.Trezorerie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*37.Activitatea pentru care solicit înscrierea în RUI*)
- comerţ exterior cu
produsul/produsele......................................................|_|
- promovare a produselor
agricole.............................................................. |_|
Ataşez în copie certificată pentru conformitatea cu
originalul, după caz:
- act
constitutiv
|_|
- act de recunoaştere de către MADR |_|
- certificat eliberat de registrul comerţului |_|
- certificat eliberat de
Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor
|_|
- certificat de înregistrare în scopuri de TVA în
România |_|
•) Acest câmp este obligatoriu numai în cazul
desfăşurării activităţilor de comerţ exterior şi/sau de
promovare a produselor agricole.
• Formularul de înscriere şi documentele ataşate se
depun la sediul central al APIA.
Am luat la cunoştinţă că orice modificare a informaţiilor
de mai sus trebuie furnizată APIA în termen de 10 zile lucrătoare de la producerea acesteia.
Sub sancţiunea aplicată faptei de fals în declaraţii în
acte publice, declar pe propria răspundere că datele înscrise în acest formular sunt corecte şi complete.
Declar pe propria răspundere că cele de mai sus sunt
conforme cu realitatea şi sunt de acord ca datele din cerere să fie introduse în baza de date a Sistemului Integrat de
Administrare şi Control, procesate şi verificate în vederea înscrierii în Registrul unic de identificare şi
transmise autorităţilor responsabile în vederea elaborării de studii statistice şi de evaluări economice. în
condiţiile Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare.
Câmpurile notate cu „*” sunt obligatorii.
Semnătura solicitantului
/reprezentantului / împuternicitului
|
Ştampila
(dacă este cazul)
|
Data
|
|
|
ANEXA Nr. 2
INFORMAŢIILE MINIME
pe care trebuie să le cuprindă Registrul unic de
identificare
A. Persoane fizice, cetăţeni
străini, forme de asociere simplă fără personalitate juridică
- CNP (nr. paşaport - pentru cetăţenii străini)
- BI/CI seria ..........nr................
- numele
- prenumele
- denumirea formei asociative simple
- codul ţării (altă cetăţenie)
- activitatea pentru care se solicită înregistrarea în
Registrul unic de identificare
- judeţul
- localitatea
- sectorul
- satul
- strada
- codul poştal
- număr stradă/bloc/apartament/scară
- telefon/e-mail/fax
- banca
- filiala
- număr cont IBAN
- centrul local al APIA
- cod unic de identificare
B. Pentru persoanele juridice,
persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile
familiale
- denumirea
- cod unic de identificare
(CUI) eliberat de registrul comerţului sau cod de identificare fiscală (CIF)
numai pentru instituţiile de cult, învăţământ, penitenciar şi altele asemenea
care nu deţin (CUI)
- cod CAEN pentru activitatea principală
- cod CAEN pentru activitatea secundară pentru care se
solicită înregistrarea în Registrul unic de
identificare
- nume administrator/reprezentant legal
- prenume administrator/reprezentant legal
- CNP administrator/reprezentant
- tip organizare
- tip administrator (român/străin)
- sediul social:
- ţara
- judeţul
- satul/comuna
- strada
- sectorul
- codul poştal
- număr
stradă/bloc/apartament/scară
- telefon/e-mail/fax
- sediul exploataţiei:
- judeţul
- localitatea
- satul/strada
- sectorul
- codul poştal
- număr
stradă/bloc/apartament/scară
- telefon/e-mail/fax
- coordonate bancare
- număr cont IBAN
- banca
- filiala
- trezorerie
- centrul local al APIA
- cod unic de identificare
ANEXA Nr. 3
FORMULAR
de înscriere în Registrul unic de identificare
pentru solicitanţii de finanţare prin măsurile
Programului naţional de dezvoltare rurală
2007-2013
Persoana juridică/Persoana fizică/Altă categorie de
solicitant PNDR (se va
preciza, după caz) ............................................................................
Sediul/Adresa:
Ţara...........................Judeţul......................,
oraşul.........................., comuna
..................................., satul.........................,
str........................ nr........, bl......., et......, ap.....,
sectorul..........................., codul
poştal..........................................................
Număr de telefon/fax/e-mail
............................................................................................
Număr de înregistrare la registrul comerţului/Registrul
asociaţiilor şi fundaţiilor (se
completează, după caz) ....................................................................
CUI.............................................................................................................................
Cod CAEN pentru activitatea
principală
................................................................................................................................
Cod CAEN pentru activitatea secundară pentru care se
solicită înregistrarea în Registrul unic de identificare
............................................................................................
CNP...............................................
COD
IBAN.........................................................................,
deschis la
Banca................................................................
Sucursala/Agenţia..............................................................
Prin reprezentant legal, doamna/domnul
.......................................................................................,
solicit înscrierea în
Registrul unic de identificare-Agenţia de Plăţi şi
Intervenţie pentru Agricultură.
Am luat cunoştinţă că orice modificare a informaţiilor
de mai sus trebuie furnizată către APIA în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la producerea acesteia.
Declar pe propria răspundere că cele de mai sus sunt
conforme cu realitatea.
Sunt de acord ca datele din cerere să fie introduse în
baza de date a Sistemului Integrat de Administrare şi Control, procesate şi
verificate în vederea înscrierii în Registrul unic de identificare şi transmise
autorităţilor responsabile în vederea elaborării de studii statistice şi de
evaluări economice, în condiţiile Legii nr. 677/2001 pentru protecţia
persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera
circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare.
Reprezentantul
legal...........................................
Numele şi
prenumele..........................................
Semnătura..........................................................
Data...................