ORDIN Nr. 222
din 7 martie 2006
pentru aprobarea
Instructiunilor privind organizarea si desfasurarea licitatiei publice pentru
atribuirea contractelor de inchiriere, a Contractului-cadru de inchiriere a
plajei Marii Negre si a Listei sectoarelor de plaja propuse spre inchiriere
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 211 din 8 martie 2006
In baza prevederilor art. 3 din Hotărârea Guvernului
nr. 241/2006 privind aprobarea închirierii plajei Mării Negre, proprietate
publică a statului, aflată în administrarea Administraţiei Naţionale „Apele
Române",
în temeiul art. 5 alin. (8) din Hotărârea Guvernului
nr. 408/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi
Gospodăririi Apelor, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul mediului şi
gospodăririi apelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Instrucţiunile privind organizarea
şi desfăşurarea licitaţiei publice pentru atribuirea contractelor de
închiriere, prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă Contractul-cadru de închiriere a
plajei Mării Negre, prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 3. - Se aprobă Lista sectoarelor de plajă propuse
spre închiriere, prevăzută în anexa nr. 3.
Art. 4. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului şi gospodăririi apelor,
Sulfina Barbu
ANEXA Nr. 1
INSTRUCŢIUNI
privind organizarea si desfăşurarea licitaţiei publice pentru
atribuirea contractelor de închiriere
Art. 1. - (1) Prezentele
instrucţiuni au ca obiect reglementarea organizării şi desfăşurării licitaţiei
pentru închirierea plajei Mării Negre.
(2) Inchirierea plajei Mării Negre se realizează prin
licitaţie publică, conform prevederilor prezentelor instrucţiuni, organizată de
Administraţia Naţională „Apele Române" - Direcţia Apelor Dobrogea-Litoral.
(3) Inchirierea se face în baza unui contract prin
care Administraţia Naţională „Apele Române" - Direcţia Apelor Dobrogea
-Litoral, denumită în continuare locator, transmite, pentru o perioadă de 10 ani, unei alte persoane, denumită în
continuare locatar, dreptul de
folosinţă asupra plajei Mării Negre, în schimbul unei chirii.
(4) Bunul asupra căruia se exercită dreptul de
folosinţă este plaja Mării Negre, care face parte din domeniul public al
statului, aflată în administrarea Administraţiei Naţionale „Apele Române".
Art. 2. - (1) Licitaţia
publică, conform prezentelor instrucţiuni, este licitaţia prin care orice
persoană juridică de drept privat, română sau străină, poate prezenta o ofertă.
(2) La licitaţie pot participa persoanele prevăzute la
alin. (1) care au cumpărat caietul de sarcini şi care au constituit garanţia de
participare.
Art. 3. - (1) Administraţia Naţională „Apele
Române" - Direcţia Apelor Dobrogea-Litoral elaborează caietul de sarcini
care se aprobă de către Consiliul de conducere al Administraţiei Naţionale
„Apele Române".
(2) Caietul de sarcini cuprinde:
a) descrierea sectorului de plajă ce face obiectul
procedurii de licitaţie pentru închiriere;
b) preţul de pornire a
licitaţiei pentru fiecare sector de plajă;
c) condiţiile şi regimul de exploatare a bunului
închiriat;
d) condiţiile privind eligibilitatea, înregistrarea
şi capacitatea economico-financiară;
e) criteriile de selecţie;
f) garanţii;
g) obligaţiile privind
protecţia mediului;
h) interdicţia subînchirierii.
(3) Caietul de sarcini va fi pus în vânzare de către
locator, la sediul său şi/sau în alte locuri stabilite de către acesta şi
prevăzute în anunţul publicitar.
(4) Preţul de vânzare al caietului de sarcini se
stabileşte de către Direcţia Apelor Dobrogea-Litoral, prin decizie a
conducătorului acesteia.
Art. 4. - (1) Garanţia de participare este
obligatorie.
(2) Valoarea garanţiei de participare la licitaţia de
închiriere va fi de 10% din valoarea de pornire a chiriei anuale pentru
sectorul de plajă ce face obiectul licitaţiei.
(3) Garanţia de participare la licitaţia de
închiriere se restituie în cazul ofertanţilor a căror ofertă nu a fost
declarată câştigătoare, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data
semnării contractului de închiriere.
Art. 5. - (1) Administraţia Naţională „Apele
Române" - Direcţia Apelor Dobrogea-Litoral va publica anunţul licitaţiei
publice într-un cotidian local, într-unui naţional şi într-unul internaţional,
precum şi pe site-ul propriu.
(2) Anunţul licitaţiei va conţine:
a) denumirea şi sediul locatorului;
b) obiectul şi durata închirierii;
c) condiţii de procurare a caietului de sarcini;
d) data şi locul de primire a ofertelor;
e) data, ora şi locul de
deschidere a ofertelor;
f) durata în care ofertanţii rămân angajaţi prin
termenii ofertelor lor;
(3) Termenul de primire a ofertelor este de 20 de zile
calendaristice, începând cu data publicării anunţului licitaţiei publice.
Art. 6. - Oferta trebuie să
cuprindă detaliat toate condiţiile prevăzute în caietul de sarcini.
Art. 7. - (1) Ofertanţii transmit ofertele în două
plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior. Ofertele vor fi înregistrate,
în ordinea primirii lor, într-un registru special, ţinut de locator.
(2) Pe plicul exterior se va indica sectorul de plajă
propus spre închiriere prin licitaţie publică, pentru care este depusă oferta.
Plicul exterior trebuie să conţină următoarele documente:
a) garanţia de participare;
b) fişa cu informaţii generale ale ofertantului;
c) declaraţia de participare;
d) documente care dovedesc calităţile şi capacităţile
ofertanţilor, conform cerinţelor caietului de sarcini.
(3) Pe plicul interior se înscriu denumirea
ofertantului, precum şi sediul social al acestuia. Acest plic va conţine oferta
tehnico-economică propriu-zisă.
(4) Nu se admit oferte telefonice, telegrafice, prin
fax, e-mail, poştă sau curierat.
(5) Plicurile sigilate vor fi predate comisiei de
evaluare în ziua fixată pentru deschiderea lor.
Art. 8. - (1) Componenţa comisiei de evaluare se
stabileşte de către Administraţia Naţională „Apele Române", prin decizie a
conducătorului acesteia, cu avizul conducătorului autorităţii publice centrale
din domeniul mediului şi gospodăririi apelor.
(2) Comisia de evaluare este formată din cinci membri,
dintre care unul este preşedintele comisiei. De asemenea, vor fi desemnaţi doi
membri supleanţi şi un secretar. Secretarul nu are drept de vot.
Art. 9. - (1) Membrii comisiei de evaluare care sunt soţ/soţie, rude sau afini până la gradul al patrulea
inclusiv cu asociaţii, cu acţionarii, precum şi cu administratorii sau cenzorii
societăţilor comerciale participante la licitaţia publică nu pot fi membri ai
comisiei de evaluare.
(2) Membrii comisiei de
evaluare sunt obligaţi să dea o declaraţie de compatibilitate, imparţialitate
şi confidenţialitate, pe propria răspundere, după deschiderea plicurilor
exterioare, care se va păstra la dosarul închirierii.
(3) In situaţia în care membrii comisiei de evaluare
constată că se află într-una dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute
la alin. (1), aceştia sunt obligaţi să-l anunţe imediat pe preşedintele
comisiei de evaluare, care dispune înlocuirea persoanei incompatibile cu unul
dintre membrii supleanţi.
Art. 10. - (1) Atribuţiile comisiei de evaluare sunt:
a) selectarea ofertelor pe baza datelor,
informaţiilor şi documentelor cuprinse în plicul exterior;
b) întocmirea listei cuprinzând candidaţii admişi la
prezentarea ofertei tehnico-economice şi comunicarea acesteia;
c) analizarea şi evaluarea ofertelor
tehnico-economice pe baza criteriilor de selecţie stabilite prin caietul de
sarcini;
d) întocmirea raportului de evaluare;
e) întocmirea proceselor-verbale prevăzute de
prezentele instrucţiuni;
f) desemnarea câştigătorului licitaţiei publice.
(2) Secretarul comisiei de evaluare redactează
procesele-verbale prevăzute de prezentele instrucţiuni.
Art. 11. - (1) Comisia de evaluare este legal întrunită
numai în prezenţa tuturor membrilor. In cazul în care, din motive obiective sau
în caz de incompatibilitate, un membru al comisiei nu poate fi prezent, acesta
va fi înlocuit cu unul dintre cei doi membri supleanţi.
(2) Deciziile comisiei de evaluare se adoptă cu votul a
două treimi din numărul membrilor.
Art. 12. - (1) Pentru desfăşurarea procedurii
licitaţiei publice este obligatorie participarea a cel puţin doi ofertanţi
pentru fiecare sector de plajă propus spre închiriere.
(2) La şedinţa de deschidere a plicurilor exterioare
pot participa reprezentanţii împuterniciţi ai ofertanţilor sectorului de plajă
licitat.
(3) După deschiderea plicurilor exterioare, comisia
de evaluare elimină ofertele care nu conţin totalitatea documentelor şi datelor
cerute la art. 7 alin. (2) şi întocmeşte un proces-verbal care va fi semnat de
membrii comisiei de evaluare. Acest proces-verbal se face public prin afişare
la sediul locatorului, imediat după semnare.
(4) Pentru continuarea desfăşurării procedurii de
licitaţie este necesar ca după deschiderea plicurilor exterioare cel puţin două
oferte să fie acceptate, în caz contrar procedura de licitaţie urmând a fi
refăcută în condiţiile prevăzute la art. 15.
(5) La şedinţa de deschidere a plicurilor interioare
pot participa ofertanţii acceptaţi pentru sectorul de plajă licitat.
(6) După deschiderea plicurilor interioare, comisia
de evaluare întocmeşte un proces-verbal semnat de membrii comisiei de evaluare
şi de ofertanţii prezenţi.
Art. 13. - (1) Comisia de evaluare analizează ofertele
tehnico-economice din plicurile interioare şi alege oferta cea mai bună din
punctul de vedere al îndeplinirii criteriilor de selecţie precizate în caietul
de sarcini.
(2) Pe baza evaluării ofertelor, comisia de evaluare
întocmeşte raportul de evaluare care va cuprinde descrierea procedurii de
închiriere şi operaţiunile de evaluare, elementele esenţiale ale ofertelor
depuse şi motivele alegerii ofertantului câştigător sau, în cazul în care nu a
fost desemnat câştigător nici un ofertant, cauzele respingerii.
(3) Comisia de evaluare
procedează în termen de maximum două zile la informarea tuturor ofertanţilor
despre rezultatul licitaţiei.
Art. 14. - (1) Ofertanţii pot face contestaţie privind
eventualele încălcări ale dispoziţiilor prezentelor instrucţiuni.
(2) Termenul de depunere a
contestaţiilor este de maximum două zile de la data primirii înştiinţării
privind rezultatul licitaţiei publice. Contestaţiile se depun la sediul
locatorului.
(3) Contestaţiile vor fi soluţionate de o comisie
compusă din 3 (trei) membri, dintre care unul este preşedintele comisiei, şi un
secretar care nu are drept de vot, alţii decât cei din comisia de evaluare.
Componenţa comisiei se stabileşte de către Administraţia Naţională „Apele
Române" prin decizie a conducătorului acesteia, cu avizul conducătorului
autorităţii publice centrale din domeniul mediului şi gospodăririi apelor, în
maximum două zile de la data deschiderii plicurilor exterioare.
(4) Comisia de soluţionare a contestaţiilor decide cu
privire la oportunitatea suspendării procedurii de atribuire
a contractelor de închiriere.
Art. 15. - In cazul în care licitaţia publică deschisă
nu a condus la desemnarea unui câştigător, se va consemna această situaţie
într-un proces-verbal, iar în termen de 20 de zile se va organiza o nouă
licitaţie.
Art. 16. - (1) Contractul de
închiriere se semnează în maximum 5 zile de la desemnarea ofertantului
câştigător şi intră în vigoare la data constituirii garanţiei de bună execuţie,
dar nu mai târziu de 10 zile de la data semnării.
(2) Garanţia de participare la licitaţie se pierde în
cazul în care nu se perfectează contractul de închiriere din vina ofertantului
desemnat câştigător.
(3) In cazul nesemnării contractului de închiriere
din vina exclusivă a ofertantului desemnat câştigător sau în cazul
neconstituirii garanţiei de bună execuţie în termenul prevăzut la alin. (1),
locatorul încheie contractul cu ofertantul clasat pe locul următor.
Art. 17. - Contractul de închiriere va cuprinde în mod
obligatoriu prevederile din contractul-cadru, clauzele din caietul de sarcini şi alte clauze convenite de părţile contractante, în
completarea celor din caietul de sarcini şi fără să contravină obiectivelor
închirierii.
ANEXA Nr. 2
CONTRACT-CADRU DE
ÎNCHIRIERE
I. Părţile
contractante
Administraţia Naţională „Apele Române" - Direcţia
Apelor Dobrogea-Litoral, în calitate de locator, cu sediul în....................,
tel................, fax ............, cont virament nr..............., deschis
la .................., cod unic de înregistrare………………..
reprezentată prin ...................,
şi
.............................., în calitate de locatar, cu sediul
în ......................, tel............., fax ..........., cont virament
nr................,deschis la .................., număr de înregistrare la
registrul comerţului .................., cod unic de înregistrare
.....................,reprezentată prin ...........................
II. Obiectul contractului
Art. 1. - Obiectul contractului îl reprezintă
transmiterea dreptului de folosinţă asupra sectorului de plajă situat
în............................,
în scopul exploatării acesteia în condiţiile prezentului contract, precum şi în
conformitate cu prevederile legale specifice în
vigoare.
Art. 2
2.1. Suprafaţa totală închiriată este de .......... m2 (............), cu o deschidere la mare de ............ m, aferentă limitelor sectorului închiriat, conform schiţei prevăzute în caietul de
sarcini.
2.2. Sectorul de plajă închiriat se delimitează
astfel:
• la nord -
• la est -
• la sud -
• la vest -
III. Durata de închiriere
Art. 3. - Durata de închiriere este de 10 (zece) ani,
cu începere de la data semnării contractului.
Art. 4. - Contractul de închiriere poate fi prelungit
prin acordul părţilor, pentru o perioadă egală cu cel mult jumătate din durata
sa iniţială. Intenţia de prelungire se notifică celeilalte părţi contractante
cu cel puţin 60 de zile înainte de expirarea duratei de închiriere.
IV. Valoarea chiriei,
condiţii şi termene de plată
Art. 5. - Locatarul datorează locatorului o chirie
anuală care va fi actualizată prin indexare cu indicele de inflaţie aferent
anului precedent.
Art. 6. - Chiria anuală este de ....................... lei (RON).
Art. 7. - Chiria se achită anual, în două tranşe, după
cum urmează:
- 30% din chiria anuală stabilită la art. 6, până la
data de 1 martie a anului în curs, cu excepţia primului an, când se va achita
în termen de 15 zile de la data semnării contractului;
- 70% din chiria anuală stabilită la art. 6, până la
data de 30 septembrie a anului în curs.
Art. 8. - In cazul neexecutării
obligaţiei de plată prevăzute la art. 6 şi 7 din contract, se percep penalităţi
de întârziere de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere, cu decontarea prioritară
a facturilor de penalităţi, pentru sumele scadente, indiferent de
instrucţiunile de pe ordinul de plată.
Art. 9. - Cuantumul penalităţilor de întârziere în
decontarea debitelor restante va putea depăşi cuantumul sumei asupra căreia
sunt calculate.
V. Drepturi şi obligaţii
contractuale
Art. 10. - Drepturile locatarului:
10.1. să folosească bunul
închiriat conform destinaţiei stabilite prin prezentul contract;
10.2. să delimiteze, cu acordul locatorului,
suprafaţa de plajă ce face obiectul prezentului contract, astfel încât să
asigure accesul liber pe plajă;
10.3. să organizeze servicii de plajă, activităţi
sportive şi de agrement nautic pe plajă şi pe suprafeţele de apă aferente ei,
în condiţiile prevăzute de lege, de normele şi regulamentele adoptate de
autorităţile cu atribuţii în domeniu;
10.4. să organizeze, cu acordul locatorului,
obiective corespunzătoare planului de amenajare a plajei, care să nu afecteze
integritatea suprafeţei de plajă.
Art. 11. - Obligaţiile locatarului:
11.1. să achite locatorului chiria datorată în
condiţiile şi în termenele stabilite în contractul de
închiriere;
11.2. să nu împiedice în nici un fel accesul pe plajă
şi să nu perceapă taxe de acces;
11.3. să nu subînchirieze bunul ce face obiectul
contractului de închiriere;
11.4. să nu execute construcţii şi dotări ilegale pe
suprafaţa închiriată şi să nu desfăşoare alte activităţi care să modifice
calitatea şi cantitatea fâşiei de plajă sau care pot afecta mediul natural;
11.5. să asigure un stoc minim de materiale necesare
intervenţiei în caz de poluări accidentale minore;
11.6. să pună la dispoziţie suprafaţa de plajă
necesară organizării şi desfăşurării Serviciului public de salvare acvatică -
SALVAMAR şi a posturilor de prim ajutor, conform prevederilor actelor normative
care le reglementează;
11.7. să permită accesul locatorului sau autorităţilor
competente pe plajă, cu mijloace şi materiale specifice, în situaţii de poluări
accidentale sau în alte situaţii specifice;
11.8. să întreţină şi să igienizeze zilnic suprafaţa
de plajă care face obiectul prezentului contract, prin:
• dotarea cu recipiente
adecvate pentru colectarea selectivă a deşeurilor, în conformitate cu
prevederile legale;
• îndepărtarea corpurilor ascuţite şi dure - cioburi,
sticle sparte, sârmă, pietre, lemn, bucăţi de metal - de pe plajă şi din zona
de îmbăiere;
• colectarea şi transportul la
gropile de gunoi al corpurilor străine (scoici vii, gunoaie, mortalităţi
piscicole, produse petroliere etc);
• colectarea depunerilor de alge şi strângerea în
grămezi al acestora de pe sectorul de plajă închiriat;
• executarea zilnică şi, după
caz, periodică a lucrărilor de nivelare şi afânare a patului de nisip cu
utilaje specializate;
11.9. să lase liberă cel puţin 20% din suprafaţa
închiriată, pentru ca turiştii să-şi poată aşeza propriile accesorii, conform
unei scheme întocmite anual de locatar şi aprobată de locator;
11.10. să participe la păstrarea ordinii publice pe
plajă, în colaborare cu organele abilitate;
11.11. să respecte termenele si condiţiile de
realizare a planului de investiţii, pe perioada de derulare a contractului,
conform ofertei tehnico-economice, după cum urmează:
Realizarea investiţiilor cu etapizare anuală din planul
de investiţii trebuie confirmată în scris de către locator, pe bază de
proces-verbal;
11.12. să asigure accesul organelor de control şi al
reprezentanţilor autorizaţi ai locatorului, punându-le la dispoziţie documente
şi informaţii legate de executarea obligaţiilor, conform contractului de
închiriere;
11.13. să anunţe imediat locatorul în caz de poluare
accidentală pe suprafaţa de plajă închiriată şi în cazul unor evenimente
deosebite - mortalitate piscicolă - şi să intervină în cel mai scurt timp
pentru limitarea sau înlăturarea efectelor generate de acestea;
11.14. locatarul nu are dreptul, fără acordul scris al
locatorului, de a utiliza informaţiile şi documentele obţinute sau la care are
acces în perioada de derulare a contractului în alt scop decât acela de a-şi
îndeplini obligaţiile contractuale;
11.15. să respecte amplasamentul şi tipul bazei de
agrement nautic;
11.16. să nu deterioreze şi să nu schimbe destinaţia
construcţiilor hidrotehnice şi a bornelor amplasate pe suprafaţa de plajă
închiriată.
Art. 12. - Drepturile locatorului:
12.1. să primească chiria în condiţiile şi în
termenele stabilite la art. 6 şi 7;
12.2. să controleze executarea obligaţiilor
locatarului, stadiul realizării planului de investiţii şi respectarea
condiţiilor închirierii;
12.3. să verifice şi să constate starea integrităţii
plajei care face obiectul închirierii.
Art. 13. - Obligaţiile locatorului:
13.1. să predea anual locatarului, pe bază de
proces-verbal, sectorul de plajă ce face obiectul închirierii, cu cel puţin 30
de zile înainte de începerea sezonului turistic. In primul an de închiriere
predarea se va realiza în termen de cel mult 5 zile de
la intrarea în vigoare a contractului de închiriere;
13.2. să execute lucrările necesare de conservare a
plajelor în perioada de extrasezon, în funcţie de configuraţia plajelor şi de
amploarea fenomenului de eroziune marină;
13.3. să execute lucrări de pregătire a plajei pentru
sezonul estival;
13.4. să execute lucrări de evacuare şi transport al
algelor la gropile de gunoi;
13.5. să întreprindă, cu ajutorul organelor
competente, acţiuni ele prevenire şi/sau de înlăturare a construcţiilor ilegale
de pe suprafaţa de plajă ce face obiectul contractului;
13.6. să nu-l împiedice pe locatar să-şi realizeze
drepturile legate de închiriere decât în condiţiile reglementate de legislaţia
în vigoare şi de prezentul contract.
VI. Garanţii pentru
executarea contractului de închiriere
Art. 14. - In scopul garantării îndeplinirii întocmai a
obligaţiei de plată a chiriei, precum şi a obligaţiei de reparare a oricărui
prejudiciu suferit de locator prin neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă
de către locatar a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract, locatarul se
obligă să constituie în termen de 10 zile de la încheierea prezentului contract
o garanţie de bună execuţie.
Art. 15. - Locatorul poate executa garanţia de bună
execuţie, fără nici o formalitate prealabilă, în cazul în care locatarul nu îşi
îndeplineşte obligaţiile contractuale. In cazul executării scrisorii de
garanţie bancară, locatarul are obligaţia reconstituirii acesteia la valoarea
iniţială în termen de 15 zile de la data executării, sub sancţiunea rezilierii
de drept a contractului. Toate comisioanele şi spezele bancare, precum şi alte
cheltuieli necesare executării garanţiei de bună execuţie se suportă de către
locatar.
Art. 16. - Pentru anul calendaristic 2006 garanţia de
bună execuţie este de ...... lei (RON), reprezentând
30% din valoarea pentru anul 2006 a contractului, şi
se pune la dispoziţie locatorului în termen de 10 zile de la data încheierii
contractului de închiriere.
Art. 17. - Pentru fiecare dintre anii următori,
garanţia este de 30% din chiria aferentă anului precedent şi se pune la
dispoziţie locatorului până la data de 31 ianuarie a anului pentru care se
constituie garanţia.
VII. Răspunderea
contractuală
Art. 18
18.1. Prezentul contract se reziliază de plin drept
în cazul în care oricare dintre părţile contractante nu îşi execută obligaţiile
contractuale.
18.2. Rezilierea nu va avea nici un efect asupra
obligaţiilor deja scadente între părţi.
18.3. La încetarea contractului prin ajungere la
termen sau datorită rezilierii, în condiţiile pct. 18.1, locatorul nu datorează
despăgubiri locatarului pentru îmbunătăţirile executate pe sectorul de plajă
închiriat.
VIII. Incetarea contractului
Art. 19. - Prezentul contract încetează:
a) la expirarea termenului pentru care a fost încheiat;
b) cu acordul părţilor;
c) când locatarul nu face dovada constituirii
garanţiei conform art. 14.
IX. Modificarea contractului
Art. 20. - Contractul se modifică numai cu acordul
părţilor, pe bază de acte adiţionale, în următoarele cazuri:
a) actualizarea chiriei
anuale, ca urmare a indexării cu indicele de inflaţie;
b) apariţia unor împrejurări sau acte normative care
modificăm mod esenţial obligaţiile părţilor sau care impun obligaţii noi.
X. Forţa majoră
Art. 21
21.1. Părţile convin să fie exonerate de răspundere
pentru neîndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, atunci când
această neîndeplinire este urmare a intervenţiei unui caz de forţă majoră.
21.2. Forţa majoră invocată va fi comunicată
celeilalte părţi, în scris, în termen de 5 zile de la apariţie, de către partea
interesată, şi este opozabilă numai dacă este atestată de o autoritate
competentă în raport cu natura evenimentului.
21.3. Locatarul este obligat să accepte planurile de
măsuri stabilite de către organele competente, neavând dreptul la despăgubiri.
XI. Litigii
Art. 22. - Eventualele litigii în legătură cu modul de
derulare a prezentului contract vor fi soluţionate pe cale amiabilă, iar în caz
contrar, de către instanţele judecătoreşti competente.
XII. Dispoziţii finale
Art. 23. - In înţelesul prezentului contract, orice
notificare, cerere, comunicare sau informare va fi făcută în scris, prin orice
mijloc de comunicare ce asigură transmiterea textului actului şi confirmarea
primirii acestuia.
Art. 24. - Toate documentele
acestui contract, precum şi cele legate de executarea lui se vor întocmi în
limba română.
ANEXA Nr. 3*)
SECTOARE DE PLAJĂ PROPUSE SPRE ÎNCHIRIERE
Nr. Crt
|
Sectoare plaja
|
Limite
|
1.
|
Năvodari I
|
Limita N - dig Limita S -Tabăra de copii
|
2.
|
Năvodari II
|
Limita N - Tabăra de copii Limita S - Hanul Piraţilor
|
3.
|
Năvodari III
|
Limita N - Hanul Piraţilor Limita S -Perla Majestic
|
4
|
Năvodari IV
|
Limita N - Perla Majestic
Limita S - limita Constanţa - Năvodari
|
5.
|
Mamaia I
|
Limita N - limita Constanţa - Năvodari
Limita S - Enigma
|
6
|
Mamaia II
|
Limita N- Enigma Limita S - Estival
|
7.
|
Mamaia III
|
Limita N - Estival
Limita S - Hotel Jupiter - Junona
|
8.
|
Mamaia IV
|
Limita N - Hotel Jupiter - Junona Limita S - Terasa Vanghelis
|
9.
|
Mamaia V
|
Limita N - Terasa Vanghelis Limita S - Castel
|
10.
|
Mamaia VI
|
Limita N - Castel Limita S - Sud Cazino
|
11.
|
Mamaia VII
|
Limita N - Sud Cazino Limita S - Terasa Azur
|
12.
|
Mamaia VIII
|
Limita N - Terasa Azur
Limita S - Canal descărcare lac Tăbacărie
|
13.
|
Constanta I
|
Limita N - canal de descărcare Tabacarie
Limita S - platforma depozitare pamant (in vecinătatea plajei Modern)
|
14.
|
Constanta II
|
Limita N- platforma depozitare pamant (in vecinătatea plajei
Modern) Limita S- Portul Tomis
|
15.
|
Agigea
|
Plaja aparţinand localităţii
|
16.
|
Eforie Nord I
|
Limita N Complex Steaua de Mare Limita S - Hotel Belona
|
17.
|
Eforie Nord II
|
Limita N - Hotel Belona Limita S - Dig Tabăra Luminiţa
|
*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.
18.
|
Cordon litoral Eforie N - Eforie S
|
Limita N - Dig Tabăra Luminiţa Limita S - Tabăra Internaţionala
Eforie
|
19.
|
Eforie Sud
|
Limita N - Braseria Pescăruş Limita S- zona Piscul Vulturului
|
20.
|
Tuzla
|
Plaja aparţinând localităţii
|
21.
|
Costinesti I
|
Limita N - zona Pescărie Limita S - Str. Mării
|
22.
|
Costinesti II
|
Limita N- Str. Mării Limita S - Hotel
Forum
|
23.
|
Olimp I
|
Limita N - canal descărcare lac Tatlageac Limita S - Piscina
Oltenia
|
24.
|
Olimp II
|
Limita N - Piscina Oltenia Limita S - zona "0" Protocol
|
25.
|
Neptun I
|
Limita N - zona "0" Protocol Limita S - Terasa Briza
|
26.
|
Neptun II
|
Limita Nord - Terasa Briza Limita S - Braseria Delfinul
|
27.
|
Jupiter
|
Limita N - Braseria Delfinul Limita S - Staţia de pompare
|
28.
|
Cap Aurora
|
Limita N - Staţia de pompare Limita S - restaurant Pescăresc
|
29.
|
Venus I
|
Limita N - restaurant Pescăresc Limita S
- Hotel Silvia
|
30.
|
Venus II
|
Limita N - Hotel Silvia Limita S - Bufet Adriana
|
31.
|
Cordon litoral Venus - Saturn
|
Limita N - Bufet Adriana Limita S - Adras
|
32.
|
Mangalia
|
Limita N - Staţia Meteo Mangalia Limita S - Hotel Astra
|
33.
|
2 Mai
|
Limita N-digul de sud port Mangalia
Limita S - pescărie
|