ORDIN Nr. 252
din 22 noiembrie 2010
pentru aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Directiei generale pentru relatia
cu comunitatile locale
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 796 din 29 noiembrie 2010
Având în vedere Hotarârea Guvernului nr. 416/2007
privind structura organizatorica si efectivele Ministerului Administratiei si
Internelor, cu modificarile si completarile ulterioare,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului
Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu
modificarile si completarile ulterioare,
ministrul administratiei si internelor emite urmatorul ordin:
Art. 1. - Se aproba Regulamentul de organizare si
functionare a Directiei generale pentru relatia cu comunitatile locale,
prevazut în anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrarii în vigoare a prezentului
ordin se abroga Ordinul viceprim-ministrului, ministrul administratiei si
internelor, nr. 8/2009 privind aprobarea Regulamentului de organizare si
functionare a Directiei pentru servicii de interes general, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 179 din 23 martie 2009.
Art. 3. - Prezentul ordin se publica în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul administratiei si internelor,
Constantin-Traian Igas
ANEXA
REGULAMENT
de organizare si functionare a Directiei generale
pentru relatia cu comunitatile locale
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Directia generala pentru relatia cu
comunitatile locale, denumita în continuare directia generala, functioneaza
în baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si
functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari
prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, si a
prevederilor Hotarârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorica
si efectivele Ministerului Administratiei si Internelor, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Art. 2. - Exercitarea atributiilor în cadrul directiei
generale, pentru domeniile sale de competenta, este reglementata de prevederile
prezentului regulament.
Art. 3. - Directia generala este o structura
specializata a aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor,
fara personalitate juridica, si îsi desfasoara activitatea la sediul din
municipiul Bucuresti, Piata Revolutiei nr. 1A, sectorul 1.
Art. 4. - (1) Directia generala exercita, la nivel
central, functia de coordonare, monitorizare, analiza, sinteza si evaluare
pentru urmatoarele domenii de activitate:
a) domeniul public local si organizarea alegerilor;
b) dialogul social si parteneriatul cu structurile
asociative ale administratiei publice locale si cu institutiile europene;
c) stare civila si asistenta sociala;
d) reorganizarea si evidenta unitatilor administrativ
teritoriale si a alesilor locali;
e) servicii comunitare de utilitati publice;
f) protectia mediului - dezvoltare durabila, la nivelul
unitatilor administrativ-teritoriale;
g) parcuri industriale;
h) ajutor de stat pentru care Ministerul Administratiei
si Internelor este furnizor sau initiator.
(2) Pe durata derularii programelor de investitii
publice în domeniile din aria de competenta, finantate din fonduri europene si
împrumuturi de la institutiile financiare internationale, directia generala
poate actiona, potrivit atributiilor delegate de autoritatile de management, ca
organism intermediar.
CAPITOLUL II
Organizarea directiei generale
Art. 5. - (1) Directia generala are urmatoarea structura
organizatorica:
a) conducerea;
b) Directia pentru administratia publica locala, care
cuprinde Serviciul pentru dialog social si parteneriat cu structurile
asociative;
c) Directia pentru dezvoltare locala, care cuprinde
Serviciul pentru monitorizarea serviciilor de interes general;
d) Unitatea de management al programului „Termoficare
2006-2015 caldura".
(2) Organigrama directiei generale este prevazuta în
anexa nr. 1.
Art. 6. - (1) Conducerea directiei generale este
asigurata de catre un director general, care îndeplineste atributiile
mentionate în fisa postului, prevazuta în anexa nr. 3.
(2) Pentru îndeplinirea atributiilor sale, directorul
general are în subordine 2 directori, care asigura conducerea directiilor ce
compun directia generala, în limitele stabilite potrivit fiselor de post,
prevazute în anexele nr. 4 si 5.
(3) Directorul general reprezinta directia generala în
raporturile cu sefii celorlalte structuri, cu conducerea ministerului, precum
si cu alte ministere, cu alte organe de specialitate ale administratiei publice
centrale si cu autoritatile administratiei publice locale, structurile asociative
ale acestora, patronatele si sindicatele, asociatiile si organizatiile
neguvernamentale, cu alte persoane juridice, precum si cu persoanele fizice, în
conditiile prevazute de lege.
Art. 7. - (1) Prin dispozitie, directorul
general/directorul poate delega, în scris, anumite categorii de sarcini,
prevazând limitele competentelor si responsabilitatile.
(2) Delegarea competentei se realizeaza tinându-se cont
de impartialitatea deciziilor ce urmeaza a fi luate de persoanele delegate si
de riscurile asociate acestor decizii.
(3) Salariatul delegat trebuie sa aiba cunostinte,
experienta si capacitatea necesare efectuarii actului de autoritate
încredintat.
(4) Asumarea responsabilitatii de catre salariatul
delegat se confirma prin semnatura.
(5) Subdelegarea unor competente ale directorului se
realizeaza cu acordul directorului general.
(6) Delegarea de competente nu exonereaza directorul
general/directorul de responsabilitate.
Art. 8. - Pentru îndeplinirea atributiilor proprii,
directia generala stabileste relatii de autoritate, conform diagramei de
relatii, prevazuta în anexa nr. 2, dupa cum urmeaza:
a) relatii de subordonare fata de conducerea
Ministerului Administratiei si Internelor;
b) relatii de cooperare intraministeriala cu structuri
din aparatul central al Ministerului Administratiei si Internelor sau aflate în
subordinea/coordonarea Ministerului Administratiei si Internelor;
c) relatii de colaborare cu alte ministere, cu alte
organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale,
structurile asociative ale acestora, patronatele si sindicatele, asociatiile si
organizatiile neguvernamentale, cu alte persoane juridice si fizice.
Art. 9. - (1) Directorul general asigura functionarea
unui sistem eficient de comunicare, flexibil si rapid, care se realizeaza cu
toate categoriile de personal.
(2) Gestionarea fluxului informational se realizeaza de
catre directorul general, care stabileste modul de preluare, circuitul si
responsabilitatea în procesarea informatiilor primite sau generate la nivelul
directiei generale.
(3) Rolul sistemului informational îl reprezinta
informarea de catre conducerea directiei generale a celor interesati asupra
rezultatului deciziilor, realizând acordul executiei cu obiectivele si asupra
rezultatelor cu planificarea.
Art. 10. - Directia generala nu are unitati subordonate.
Art. 11. - Fiecare componenta structurala a directiei
generale îndeplineste atributii specifice domeniului sau de activitate.
CAPITOLUL III
Atributiile directiei generale
Art. 12. -In baza legislatiei nationale si comunitare,
precum si a documentelor strategice ale Ministerului Administratiei si
Internelor, directia generala are urmatoarele obiective generale:
a) accelerarea procesului de descentralizare si crestere
a autonomiei locale prin eficientizarea si dezvoltarea parteneriatului cu
autoritatile administratiei publice locale si a dialogului social;
b) îmbunatatirea calitatii serviciilor publice din
domeniile de competenta prin cresterea transparentei si celeritatii în
prestarea acestora, precum si dezvoltarea economico-sociala armonioasa,
durabila si sustenabila a unitatilor administrativ-teritoriale, în domeniile de
competenta;
c) modernizarea, retehnologizarea si dezvoltarea sistemelor
centralizate de alimentare cu energie termica a localitatilor pentru asigurarea
unui serviciu public care sa respecte standardele de calitate si eficienta.
Art. 13. - Directia generala îsi desfasoara activitatea
în conformitate cu prevederile legale care vizeaza domeniile de competenta si
are urmatoarele atributii generale:
a) elaboreaza strategii, programe si proiecte, în
domeniile de competenta;
b) asigura convergenta documentelor formulate pentru
problematicile comunitatilor locale, adoptate de structurile aflate în
coordonarea secretarului de stat pentru comunitati locale;
c) coordoneaza activitatile compartimentelor pentru
monitorizarea serviciilor comunitare de utilitati publice din institutiile
prefectului;
d) are rol de reprezentare pe domeniile de specialitate,
potrivit competentelor;
e) initiaza si elaboreaza spre aprobare proiecte de acte
normative pentru reglementarea domeniului sau de activitate.
CAPITOLUL IV
Conducerea directiei generale
Art. 14. - (1) In cadrul conducerii, directorul general
raspunde de îndeplinirea activitatilor specifice domeniului de activitate al
directiei generale pe care o coordoneaza si conduce în mod nemijlocit
personalul din subordine.
(2) Atributiile generale si specifice ale conducerii si
personalului aflat în structura directiei generale sunt cele prevazute în
prezentul regulament, precum si în fisele posturilor respective, aprobate de
ministrul administratiei si internelor.
Art. 15. - (1) Directorul general asigura coordonarea
activitatii personalului subordonat, îndeplinind urmatoarele atributii
principale:
a) fixeaza obiectivele directiei generale, legate de
scopul si misiunea acesteia;
b) planifica activitatile necesare pentru atingerea
obiectivelor;
c) organizeaza activitatile specifice directiei
generale;
d) coordoneaza, pentru atingerea obiectivelor, deciziile
si actiunile structurilor subordonate;
e) monitorizeaza si evalueaza performantele si dispune
masuri la eventualele abateri de la obiective.
(2) Deciziile directorului general au la baza
propunerile fundamentate de catre directorii si sefii de serviciu subordonati,
potrivit competentelor si domeniilor de responsabilitate.
CAPITOLUL V
Atributiile fiecarei unitati organizatorice
Art. 16. - Directia pentru administratia publica locala
îsi desfasoara activitatea în conformitate cu prevederile legale care vizeaza
domeniile de competenta si are urmatoarele obiective de realizat, derivate din
obiectivul prevazut la art. 12 lit. a):
a) asigurarea unui dialog coerent si eficient cu
partenerii sociali (federatiile sindicatelor reprezentative la nivel national
pentru ramura administratie publica), autoritatile administratiei publice
locale si asociatiile acestora, prin realizarea convergentei problematicilor
privind administratia publica locala;
b) cresterea capacitatii implementarii principiilor si
obiectivelor democratiei locale, prin valorificarea studiilor si cercetarilor
în domeniu, precum si a reglementarilor adoptate la nivelul Consiliului
Europei.
Art. 17. - Directia pentru administratia publica locala
îndeplineste urmatoarele atributii specifice, fiind constituite colective de
lucru, pe linii de munca:
1. Strategii, programe si proiecte:
a) elaboreaza strategii, analize, sinteze, programe si
proiecte în domeniul administratiei publice locale în vederea îmbunatatirii
cadrului legislativ, întaririi capacitatii administrative a autoritatilor
administratiei publice locale si sprijinirii procesului de descentralizare;
b) monitorizeaza, analizeaza si propune masuri pentru
realizarea obiectivelor generale si specifice ale Directiei pentru
administratia publica locala, ce deriva din planurile strategice;
c) elaboreaza proceduri interne de lucru si sisteme de
monitorizare continua si control al calitatii activitatilor desfasurate de
compartimentele directiei în vederea atingerii obiectivelor stabilite si
elaboreaza propuneri de îmbunatatire ori de câte ori se considera oportun;
d) asigura asistenta de specialitate pentru autoritatile
administratiei publice locale, în vederea întaririi capacitatii lor
administrative, elaborarii strategiilor, programelor si proiectelor de
dezvoltare locala si regionala, finantate din fonduri interne si
internationale;
e) identifica problemele cu caracter general care apar
la nivelul autoritatilor administratiei publice locale în procesul de accesare
a fondurilor structurale si de coeziune si propune solutii împreuna cu
autoritatile de management ale fondurilor structurale;
f) monitorizeaza stadiul dezvoltarii spatiului rural si
elaboreaza împreuna cu structurile asociative, respectiv Asociatia Comunelor
din România, studii si recomandari privind directiile de dezvoltare pe termen
mediu si lung;
g) colaboreaza cu autoritatile de management al
fondurilor structurale din ministere si structurile asociative ale
autoritatilor administratiei publice locale pentru a accelera procesul de
accesare a fondurilor comunitare de catre colectivitatile locale.
2. Domeniul public local si organizarea alegerilor:
a) acorda îndrumare si sprijin autoritatilor administratiei
publice locale în aplicarea corecta si unitara a prevederilor legale si în
îndeplinirea atributiilor ce le sunt conferite prin lege;
b) analizeaza documentatia transmisa în vederea
atestarii apartenentei bunurilor la domeniul public al unitatilor administrativ-teritoriale
si îndruma autoritatile administratiei publice locale în vederea întocmirii
corecte a documentatiilor privind inventarierea bunurilor care apartin
domeniului public local;
c) elaboreaza si prezinta spre aprobare propuneri cu
privire la organizarea si desfasurarea sub aspect tehnic a alegerilor locale,
parlamentare, pentru Parlamentul European, prezidentiale si referendumuri
nationale;
d) elaboreaza si supune spre aprobare propunerile
referitoare la finantarea operatiunilor tehnice privind organizarea si
desfasurarea alegerilor;
e) asigura dotarea tehnica si materiala a sediului
Biroului Electoral Central si personalul tehnic necesar, în vederea bunei
desfasurari a activitatii acestuia;
f) elaboreaza proiectele de hotarâri având ca obiect
buna desfasurare a alegerilor si asigurarea logisticii necesare;
g) urmareste si sprijina autoritatile administratiei
publice locale pentru organizarea unor alegeri partiale, determinate de
dizolvarea, în conditiile legii, a unor consilii locale sau judetene ori de
vacantare a unor posturi de primari sau presedinti ai consiliilor judetene;
h) analizeaza si formuleaza propuneri cu privire la
proiectele de acte normative care vizeaza autoritatile administratiei publice
locale;
i) participa la lucrarile unor comisii si comitete, în
calitate de reprezentanti ai Ministerului Administratiei si Internelor,
corespunzator domeniilor de activitate;
j) analizeaza si elaboreaza puncte de vedere cu privire
la aspecte semnalate prin interpelari si întrebari formulate de deputati si
senatori si formuleaza raspunsuri la petitiile/memoriile transmise de cetateni
ori directionate de la alte structuri sau autoritati;
k) formuleaza propuneri cu privire la proiectele de acte
normative elaborate de ministere si alte organe de specialitate ale
administratiei publice centrale, care contin prevederi referitoare la
administratia publica locala, si participa în grupurile de lucru ministeriale,
interministeriale, colective de lucru, în vederea elaborarii unor proiecte de
acte normative care vizeaza comunitatile locale.
3. Dialog social:
a) asigura parteneriatul cu confederatiile patronale si
sindicale reprezentative la nivel national prin organizarea sedintelor Comisiei
de dialog social constituite la nivelul Ministerului Administratiei si
Internelor, în cadrul careia se dezbat proiectele de acte normative initiate de
minister;
b) analizeaza rapoartele comisiilor de dialog social de
la nivel teritorial si elaboreaza sinteza lunara a activitatilor acestora;
c) asigura relatia permanenta cu Consiliul Economic si
Social si cu Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, prin
prezentarea de raportari lunare/periodice (minute/sinteze);
d) asigura relatiile de parteneriat social între
Ministerul Administratiei si Internelor si federatiile sindicale reprezentative
la nivelul ramurii „Administratie publica si aparare", respectiv,
monitorizeaza actiunile federatiilor sindicale si organizeaza consultari cu
acestea, în vederea analizarii revendicarilor formulate si identificarii unor
modalitati de solutionare;
e) asigura reprezentarea ministerului în cadrul
Secretariatului tehnic al Comisiei Centrale pentru Recensamântul Populatiei si
Locuintelor;
f) asigura reprezentarea ministerului în cadrul
Secretariatului tehnic al Comisiei Centrale pentru Recensamântul General
Agricol.
4. Asistenta sociala:
a) sprijina si îndruma autoritatile administratiei
publice locale în aplicarea unitara a legislatiei în domeniul asistentei si
protectiei sociale;
b) participa efectiv în grupurile de lucru ministeriale,
interministeriale, colective de lucru, în vederea elaborarii unor proiecte de
acte normative în domeniul de competenta;
c) colaboreaza cu autoritati ale administratiei publice
centrale si locale în problematica asistentei si protectiei sociale;
d) participa la lucrarile unor comisii si comitete, în
calitate de reprezentanti ai Ministerului Administratiei si Internelor,
potrivit competentelor;
e) participa la elaborarea unor proiecte de acte
normative care vizeaza domeniul protectiei si asistentei sociale, aplicabile la
nivelul autoritatilor administratiei publice locale, si formuleaza raspunsuri
la petitiile/memoriile transmise de cetateni sau directionate de la alte
structuri ori autoritati, pe problematica asistentei si protectiei sociale.
5. Reorganizarea si evidenta unitatilor
administrativ-teritoriale si a alesilor locali:
a) elaboreaza împreuna cu celelalte ministere propuneri
privind îmbunatatirea organizarii administrativ-teritoriale a României, luând
masurile ce se impun pentru consultarea prin referendum a colectivitatilor
locale interesate, si asigura actualizarea permanenta a evidentei unitatilor
administrativ-teritoriale, a satelor si celorlalte localitati componente ale
acestora;
b) elaboreaza, la propunerea autoritatilor administratiei
publice locale, proiecte de legi privind schimbarea sau actualizarea unor
denumiri ale unitatilor administrativ-teritoriale;
c) analizeaza documentatia privind stemele unitatilor
administrativ-teritoriale, transmisa de Comisia Nationala de Heraldica, Genealogie
si Sigilografie a Academiei Române, coordoneaza activitatea de elaborare a
stemelor judetelor, municipiilor, oraselor si comunelor si elaboreaza
proiectele de hotarâri ale Guvernului, împreuna cu notele de fundamentare si
descrierea stemelor;
d) analizeaza si formuleaza propuneri cu privire la
proiectele de acte normative care vizeaza autoritatile administratiei publice
locale în domeniul organizarii administrativ-teritoriale si participa în
grupurile de lucru ministeriale, interministeriale, colective de lucru, în
vederea elaborarii unor proiecte de acte normative care vizeaza organizarea si
reorganizarea administrativa a teritoriului României;
e) asigura, întocmeste si actualizeaza permanent
situatia evidentei alesilor locali pe categorii de functii si propune adoptarea
masurilor necesare pentru completarea functiilor devenite vacante.
6. Dialog cu asociatiile autoritatilor locale si
institutiile europene:
a) asigura dialogul permanent al structurilor asociative
ale autoritatilor administratiei publice locale cu Guvernul, ministerele si
celelalte institutii ale administratiei publice centrale si consultarea
structurilor asociative ale autoritatilor administratiei publice locale privind
modernizarea si perfectionarea cadrului legal în domeniul administratiei
publice locale;
b) monitorizeaza procesul de consultare a structurilor
asociative ale autoritatilor administratiei publice locale initiat de
institutiile centrale care elaboreaza proiecte de acte normative ce afecteaza
în mod direct colectivitatile locale si elaboreaza semestrial rapoarte privind
respectarea prevederilor Hotarârii Guvernului nr. 521/2005 privind procedura de
consultare a structurilor asociative ale autoritatilor administratiei publice
locale la elaborarea proiectelor de acte normative;
c) organizeaza semestrial întâlniri între conducerea
Ministerului Administratiei si Internelor si presedintii structurilor
asociative ale autoritatilor administratiei publice locale, în vederea
identificarii de solutii pentru problemele cu care se confrunta comunitatile
locale;
d) reprezinta Ministerul Administratiei si Internelor la
actiunile organizate de structurile asociative ale autoritatilor administratiei
publice locale;
e) organizeaza seminare, colocvii si alte manifestari cu
privire la sfera de activitate a structurilor asociative ale autoritatilor
administratiei publice locale, împreuna cu alte structuri din cadrul
Ministerului Administratiei si Internelor, precum si cu parteneri din
strainatate;
f) reprezinta Ministerul Administratiei si Internelor,
pe problematica democratiei locale si regionale, în comitetele specializate ale
Consiliului Europei;
g) elaboreaza rapoarte, informari, studii si analize
privind domeniul democratiei locale si regionale si problematica regionalizarii
si le înainteaza conducerii Ministerului Administratiei si Internelor.
7. Tehnic:
a) asigura executarea sarcinilor si lucrarilor specifice
activitatilor de secretariat la nivelul directiei;
b) asigura executarea sarcinilor si lucrarilor specifice
activitatilor administrative la nivelul directiei;
c) asigura realizarea actiunilor specifice de consiliere
în domeniul tehnologiei informatiei pentru personalul implicat în desfasurarea
activitatilor directiei.
Art. 18. - Directia pentru dezvoltare locala îsi
desfasoara activitatea în conformitate cu prevederile legale care vizeaza
domeniile de competenta si are urmatoarele obiective de realizat, derivate din
obiectivul prevazut la art. 12 lit. b):
a) modernizarea si dezvoltarea continua a serviciilor
comunitare de utilitati publice, precum si a infrastructurii tehnico-edilitare
aferente, în concordanta cu angajamentele asumate de România prin Tratatul de
aderare la Uniunea Europeana cu privire la acest domeniu;
b) cresterea accesibilitatii si calitatii
furnizarii/prestarii serviciilor comunitare de utilitati publice prin
eficientizarea sistemului de monitorizare si evaluare pe baza de indicatori de
performanta;
c) încadrarea si conformarea, la nivelul unitatilor
administrativ-teritoriale, la valorile impuse de normele specifice de mediu în
spiritul dezvoltarii durabile;
d) dezvoltarea economico-sociala locala/regionala prin
stimularea înfiintarii si dezvoltarii parcurilor industriale si acordarea de
ajutoare de stat;
e) reducerea disparitatilor economico-sociale între
regiuni prin elaborarea de strategii, programe si proiecte pentru investitii de
dezvoltare locala pe domeniile de competenta;
f) crearea si perfectionarea continua a cadrului
legislativ si institutional pe domeniile de competenta.
Art. 19. - Directia pentru dezvoltare locala
îndeplineste urmatoarele atributii specifice, fiind constituite colective de
lucru, pe linii de munca:
1. Unitatea centrala pentru monitorizarea serviciilor
comunitare de utilitati publice:
a) monitorizarea si evaluarea implementarii masurilor
Strategiei nationale privind accelerarea dezvoltarii serviciilor comunitare de
utilitati publice;
b) coordonarea si sprijinirea metodologica a
autoritatilor administratiei publice locale pentru elaborarea si adoptarea
propriilor strategii privind accelerarea dezvoltarii serviciilor comunitare de
utilitati publice si a planurilor de implementare aferente acestora;
c) monitorizarea si evaluarea realizarii masurilor din
planurile anuale de implementare a Strategiei nationale privind accelerarea
dezvoltarii serviciilor comunitare de utilitati publice;
d) coordonarea aplicarii în teritoriu a masurilor cu
impact asupra serviciilor comunitare de utilitati publice adoptate la nivel
central si verificarea transpunerii acestora la nivelul strategiilor locale si
al planurilor de implementare aferente;
e) promovarea la nivelul unitatilor
administrativ-teritoriale a procedurilor si mecanismelor de accesare a
fondurilor comunitare si a metodologiilor privind întocmirea documentelor de
programare si a cererilor de finantare;
f) elaborarea planurilor de actiune si a masurilor
guvernamentale privind modernizarea si dezvoltarea pentru domeniul serviciilor
comunitare de utilitati publice;
g) dezvoltarea si administrarea unei baze de date
privind dezvoltarea infrastructurii tehnico-edilitare aferente serviciilor
comunitare de utilitati publice;
h) asigurarea, la solicitarea autoritatilor
administratiei publice locale, a asistentei si consultantei pentru stabilirea
programelor de investitii cu finantare interna/externa în cadrul carora acestea
sunt eligibile;
i) verificarea, la solicitarea autoritatilor
administratiei publice locale, a încadrarii investitiilor publice de interes
local în strategiile locale si regionale de dezvoltare a infrastructurii
tehnico-edilitare aferente serviciilor comunitare de utilitati publice, precum
si a posibilitatii utilizarii Fondului de rezerva bugetara la dispozitia
Guvernului în cazul imposibilitatii accesarii altor programe de investitii cu
finantare interna/externa;
j) reglementarea sau participarea la reglementarea
domeniilor serviciilor comunitare de utilitati publice si asigurarea
transpunerii si armonizarii acquis-ului comunitar împreuna cu celelalte
ministere, precum si cu alte institutii guvernamentale si neguvernamentale
responsabile/interesate;
k) coordonarea si sprijinirea autoritatilor
administratiei publice locale pentru elaborarea si aprobarea strategiilor
proprii privind accelerarea dezvoltarii serviciilor comunitare de utilitati
publice si a planurilor de implementare aferente;
l) fundamentarea, pe baza planurilor de implementare a
strategiilor locale, a Planului multianual de dezvoltare a serviciilor
comunitare de utilitati publice si supunerea spre analiza si avizare
Comitetului de monitorizare;
m) coordonarea aplicarii în teritoriu a masurilor
adoptate la nivel central pentru îndeplinirea obligatiilor României ce decurg
din calitatea de stat membru al Uniunii Europene si a programelor operationale
sectoriale cu impact asupra serviciilor comunitare de utilitati publice;
n) colaborarea cu celelalte institutii si organisme care
au rol în implementarea masurilor si programelor finantate din fonduri
comunitare;
o) coordonarea activitatilor compartimentelor pentru
monitorizarea serviciilor comunitare de utilitati publice din institutiile
prefectului;
p) informarea periodica a Comitetului de monitorizare
asupra stadiului implementarii Strategiei nationale privind accelerarea
dezvoltarii serviciilor comunitare de utilitati publice, prin prezentarea de
rapoarte, analize, informari, sinteze;
q) asigurarea secretariatului tehnic al Comitetului de
monitorizare.
2. Mediu - dezvoltare durabila:
a) monitorizarea operatorilor centralelor de termoficare
aflate în administrarea autoritatilor administratiei publice locale, în
domeniul lucrarilor de investitii de mediu efectuate, al respectarii normelor
europene specifice de mediu - calitatea aerului, limitarea emisiilor de
poluanti în aer provenite de la instalatiile mari de ardere, de la instalatiile
EU-ETS, respectarea plafoanelor de emisii atribuite, realizarea masurilor si
respectarea valorilor-limita de emisie prevazute în Programul national de
reducere a emisiilor de dioxid de sulf, oxizi de azot si pulberi, prevenirea si
controlul integrat al poluarii, schimbarile climatice, conformarea si
depozitarea deseurilor de zgura si cenusa;
b) monitorizarea implementarii la nivel local a normelor
europene specifice de mediu - directivele privind deseurile, depozitarea
deseurilor, deseurile provenite din ambalaje si deseuri de ambalaje, deseurile
rezultate din constructii si demolari, deseuri din echipamente electrice si
electronice, zgomotul ambiental;
c) asigurarea transpunerii directivelor specifice de
mediu în legislatia nationala împreuna cu autoritatile centrale competente;
d) elaborarea si promovarea actelor normative de
protectie a mediului, dezvoltare durabila, împreuna cu institutiile
guvernamentale si neguvernamentale;
e) monitorizarea nivelului de accesare a fondurilor
structurale si fondurilor de coeziune pentru domeniul vizat;
f) reprezentarea Ministerului Administratiei si
Internelor, conform ariei de competenta, în grupurile de lucru, colectivele de
lucru, la actiunile organizate de institutiile guvernamentale si
neguvernamentale;
g) colaborarea cu celelalte ministere, precum si cu alte
institutii guvernamentale si neguvernamentale la întocmirea si avizarea
proiectelor de acte normative, la actualizarea bazelor de date, evidentelor,
sintezelor.
3. Relatia cu partenerii de dialog social, cu societatea
civila si cu structurile asociative ale autoritatilor administratiei publice
locale si pentru monitorizarea asociatiilor de proprietari/locatari:
a) asigura consultarea si dialogul permanent pe domeniul
serviciilor de interes general cu structurile asociative ale autoritatilor
administratiei publice locale, în baza prevederilor Legii administratiei
publice locale nr. 215/2001, republicata, cu modificarile si completarile
ulterioare, si ale Hotarârii Guvernului nr. 521/2005;
b) asigura contactul si dialogul cu partenerii de dialog
din domeniul serviciilor comunitare de utilitati publice si cu societatea
civila, în conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenta
decizionala în administratia publica, respectiv ale Legii nr. 544/2001 privind
liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si
completarile ulterioare;
c) îndruma si acorda asistenta tehnica de specialitate
autoritatilor administratiei publice locale si asociatiilor de proprietari,
respectiv de locatari;
d) colaboreaza cu ministerele de resort pentru
elaborarea actelor normative necesare aplicarii Legii nr. 230/2007 privind
înfiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, cu
modificarile ulterioare;
e) organizeaza si participa la întâlniri si consultari
cu structurile asociative ale asociatiilor de proprietari/locatari în vederea
îmbunatatirii legislatiei si a modului în care sunt aplicate actele normative
în vigoare referitoare la asociatiile de proprietari;
f) reprezinta Ministerul Administratiei si Internelor,
conform ariei de competenta, în grupurile de lucru, colectivele de lucru, la
actiunile organizate de institutiile guvernamentale si neguvernamentale;
g) colaboreaza cu celelalte ministere, precum si cu alte
institutii guvernamentale si neguvernamentale la întocmirea si avizarea
proiectelor de acte normative, la actualizarea bazelor de date, evidentelor,
sintezelor.
4. Asociatii de dezvoltare intercomunitara:
a) monitorizarea constituirii, organizarii si
functionarii asociatiilor de dezvoltare intercomunitara cu obiect de
activitate, în conformitate cu prevederile Hotarârii Guvernului nr. 855/2008
pentru aprobarea actului constitutiv-cadru si a statutului-cadru ale
asociatiilor de dezvoltare intercomunitara cu obiect de activitate serviciile
de utilitati publice;
b) elaborarea cadrului juridic necesar înregistrarii,
organizarii si functionarii asociatiilor de dezvoltare intercomunitara care au
ca obiect de activitate servicii comunitare de utilitati publice;
c) îndrumarea si asistarea autoritatilor administratiei
publice locale în constituirea, înregistrarea, organizarea si managementul
asociatiilor de dezvoltare intercomunitara cu obiect de activitate servicii
comunitare de utilitati publice, inclusiv prin elaborarea si difuzarea unor
ghiduri si instructiuni;
d) reprezentarea Ministerului Administratiei si
Internelor, conform ariei de competenta, în grupurile de lucru, colectivele de
lucru, la actiunile organizate de institutiile guvernamentale si
neguvernamentale;
e) colaborarea cu celelalte ministere, precum si cu alte
institutii guvernamentale si neguvernamentale la întocmirea proiectelor de acte
normative, la actualizarea bazelor de date, evidentelor, sintezelor si a
documentelor de politici publice.
5. Parcuri industriale si ajutor de stat:
a) verifica cererile pentru acordarea titlurilor de parc
industrial si documentatiile aferente în vederea îndeplinirii conditiilor
legale si înainteaza conducerii ministerului spre aprobare propunerile de
acordare a titlului de parc industrial;
b) monitorizeaza parcurile industriale si realizeaza
anual analiza evolutiei principalilor indicatori ai obiectivelor politicii
parcurilor industriale;
c) colaboreaza cu autoritatile administratiei publice locale
si centrale, cu organele de specialitate ale acestora, cu agentiile pentru
dezvoltare regionala, cu camerele de comert si industrie pentru implementarea
politicii în domeniul parcurilor industriale;
d) formuleaza puncte de vedere cu privire la aplicarea
legislatiei în domeniul parcurilor industriale;
e) formuleaza propuneri de raspuns la interpelarile sau
întrebarile deputatilor si/sau ale senatorilor în domeniul parcurilor
industriale si ajutorului de stat;
f) formuleaza puncte de vedere pentru proiectele de acte
normative care pot avea impact anticoncurential si propune modificarea acelora
care au un asemenea efect;
g) verifica aspectele legate de masurile de ajutor de
stat, prevazute în cererile pentru acordarea titlului de parc industrial,
precum si în cele pentru confirmarea eligibilitatii proiectelor, conform
schemei de ajutor de stat regional acordat pentru investitiile realizate în
parcurile industriale, aprobata prin Ordinul ministrului internelor si reformei
administrative nr. 296/2007;
h) elaboreaza si promoveaza scheme de exceptare de la
obligatia notificarii, precum si informari privind masurile de ajutor de stat
care intra în domeniul de aplicare al exceptarilor pe categorii de la obligatia
de notificare sau pentru ajutoarele de minimis;
i) colaboreaza cu reprezentantii Consiliului Concurentei
în vederea respectarii regulilor comunitare în domeniul ajutorului de stat;
j) asigura relationarea cu autoritatile administratiei
publice locale, în vederea monitorizarii ajutorului de stat si urmaririi
conditiilor de acordare a masurilor de sprijin;
k) centralizeaza datele privind masurile de ajutor de
stat pentru care Ministerul Administratiei si Internelor are calitatea de
furnizor si la cererea Consiliului Concurentei, pentru unitatile administrativ-teritoriale.
6. Strategii, proiecte, programe, investitii si
dezvoltare locala: a) elaboreaza sau participa la elaborarea de strategii,
politici,
planuri de actiune, programe, proiecte si proceduri în
domeniul de activitate al directiei, precum si la implementarea, monitorizarea
si actualizarea acestora, în scopul îmbunatatirii permanente;
b) monitorizeaza, controleaza si evalueaza activitatile
si performantele aferente implementarii de programe, proiecte, politici,
strategii si proceduri;
c) îndeplineste atributiile care îi revin directiei din
rolul de initiator, implementator sau partener în proiecte si programe;
d) pe durata derularii programelor de investitii publice
în domeniile din aria de competenta, finantate din fonduri europene si
împrumuturi de la institutiile financiare internationale, poate actiona,
potrivit atributiilor delegate de autoritatile de management al instrumentelor
structurale, ca organism intermediar;
e) reprezinta Ministerul Administratiei si Internelor,
conform ariei de competenta, în grupurile de lucru, colectivele de lucru, la
actiunile organizate de institutiile guvernamentale si neguvernamentale;
f) colaboreaza cu celelalte ministere, precum si cu alte
institutii guvernamentale si neguvernamentale la întocmirea proiectelor de acte
normative, la actualizarea bazelor de date, evidentelor, sintezelor si a
documentelor de politici publice.
7. Tehnico-legislativa:
a) asigura documentarea tehnica si legislativa pentru
activitatile specifice directiei;
b) analizeaza si avizeaza din punct de vedere juridic
activitatile directiei;
c) îndruma autoritatile administratiei publice locale si
aparatul de specialitate al acestora în aplicarea corecta si unitara a
prevederilor legale referitoare la domeniile din competenta directiei si în
îndeplinirea atributiilor ce le sunt conferite prin lege;
d) participa la elaborarea actelor normative aferente
domeniului de competenta si monitorizeaza respectarea procedurilor privind
consultarea partenerilor de dialog social si a societatii civile si a
procedurilor privind transparenta decizionala;
e) acorda consultanta pentru solutionarea petitiilor,
memoriilor si sesizarilor adresate directiei si raspunde de legalitatea
acestora;
f) monitorizeaza solutionarea documentelor, cu
respectarea si încadrarea în prevederile actelor normative referitoare la
liberul acces la informatiile publice;
g) asigura evidenta tuturor documentelor de
intrare/iesire, precum si arhivarea corespunzatoare a acestora.
Art. 20. - Unitatea de management al programului
„Termoficare 2006-2015 caldura" înfiintata conform prevederilor Hotarârii
Guvernului nr. 462/2006 pentru aprobarea programului „Termoficare 2006-2015
caldura si confort" si înfiintarea Unitatii de management al proiectului,
republicata, îsi desfasoara activitatea în conformitate cu prevederile legale
care vizeaza domeniile de competenta si are urmatoarele obiective de realizat,
derivate din obiectivul prevazut la art. 12 lit. c):
a) modernizarea, retehnologizarea si dezvoltarea
sistemelor centralizate de alimentare cu energie termica a localitatilor;
b) eficientizarea, cresterea accesibilitatii si
îmbunatatirea calitatii serviciului public de alimentare cu energie termica a
localitatilor;
c) promovarea surselor de producere a energiei în
cogenerare de înalta eficienta pe baza cererii de energie termica utila,
diminuarea consumului de resurse energetice fosile si îndeplinirea
angajamentelor României privind eficienta energetica si resursele regenerabile.
Art. 21. - Unitatea de management al programului
„Termoficare 2006-2015 caldura" îndeplineste urmatoarele atributii
specifice:
a) implementeaza programul „Termoficare 2006-2015
caldura si confort" componenta caldura în baza regulamentului propriu
aprobat prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 471/2008;
b) asigura secretariatul tehnic al Comisiei
interministeriale pentru coordonarea programului „Termoficare 2006-2015 caldura
si confort" si desfasoara urmatoarele activitati:
(i) convoaca sedintele Comisiei interministeriale de
coordonare a programului si transmite invitatiile de participare la sedintele
acesteia;
(ii) întocmeste ordinea de zi si documentatia aferenta
acesteia;
(iii) întocmeste procesele-verbale ale sedintelor si
asigura arhivarea documentelor;
(iv) îndeplineste orice alte sarcini încredintate de
Comisia interministeriala de coordonare a programului;
c) monitorizeaza si evalueaza implementarea masurilor
Strategiei nationale privind alimentarea cu energie termica a localitatilor
prin sisteme de producere si distributie centralizate;
d) coordoneaza si sprijina metodologic autoritatile
administratiei publice locale pentru elaborarea si adoptarea propriilor
strategii privind alimentarea cu energie termica a localitatilor;
e) reprezinta Ministerul Administratiei si Internelor,
conform ariei de competenta, în grupurile de lucru, colectivele de lucru, la
actiunile organizate de institutiile guvernamentale si neguvernamentale;
f) colaboreaza cu celelalte ministere, precum si cu alte
institutii guvernamentale si neguvernamentale la elaborarea proiectelor de acte
normative, la actualizarea bazelor de date, evidentelor si sintezelor;
g) aplica prevederile Ordonantei Guvernului nr. 36/2006
privind instituirea preturilor locale de referinta pentru energia termica
furnizata populatiei prin sisteme centralizate, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 483/2006, cu modificarile si completarile ulterioare,
prin desfasurarea urmatoarelor activitati:
(i) repartizarea anuala pe unitati
administrativ-teritoriale a sumelor prevazute în legea bugetului de stat ca
transferuri prin bugetul Ministerului Administratiei si Internelor, conform
metodologiei de stabilire a preturilor locale de referinta si a sumelor
necesare pentru compensarea combustibilului folosit pentru energia termica
furnizata populatiei prin sistemele centralizate;
(ii) analizarea solicitarilor comunitatilor locale
privind alocarea din bugetul de stat a sumelor necesare compensarii
combustibilului folosit pentru energia termica furnizata populatiei;
(iii) centralizarea datelor privind consumul de
combustibil corelat cu cantitatea de energie termica furnizata populatiei la
nivelul fiecarei localitati;
h) monitorizeaza implementarea programelor de
reorganizare a operatorilor economici din subordinea autoritatilor
administratiei publice locale, de modernizare a infrastructurii de operare si
modalitatile de eficientizare a serviciului de termoficare prin implementarea
celei mai fezabile solutii, inclusiv prin atribuirea contractelor de concesiune
de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii;
i) monitorizeaza asigurarea cu energie termica a
populatiei în sezonul de iarna, în conditiile unor limitari în furnizarea
gazelor naturale catre centralele de termoficare, si întocmeste rapoarte
operative pentru informarea conducerii ministerului;
j) elaboreaza/participa la elaborarea de strategii,
politici, planuri de actiune, foi de parcurs, programe, proiecte si proceduri
în domeniul energetic si al eficientei energetice, precum si la implementarea,
monitorizarea si actualizarea acestora, în scopul îmbunatatirii lor permanente;
k) participa anual împreuna cu Ministerul Economiei,
Comertului si Mediului de Afaceri la elaborarea programului de iarna în
domeniul energetic;
l) monitorizeaza constituirea la nivelul centralelor de
termoficare aflate în subordinea autoritatilor publice locale a stocurilor de
combustibil si asigurarea ritmica a aprovizionarii cu combustibil în perioada
de iarna.
Art. 22. - Directia generala îndeplineste orice alte
atributii date în sarcina sa de conducerea Ministerului Administratiei si
Internelor.
CAPITOLUL VI
Dispozitii finale
Art. 23. - Directorul general ia masuri pentru
cunoasterea prezentului regulament de catre întregul personal al directiei
generale, care este obligat sa cunoasca si sa actioneze concertat pentru
aplicarea întocmai a prevederilor acestuia.
Art. 24. -Anexele nr. 1-5 fac parte integranta din
prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1
la regulament
ORGANIGRAMA
Directiei generale pentru relatia cu comunitatile
locale
ANEXA Nr. 2*)
la regulament
DIAGRAMA
de relatii a Directiei generale pentru relatia cu
comunitatile locale
*) Anexa nr. 2 este reprodusa în facsimil.
ANEXA Nr. 3
la regulament
Denumirea autorităţii sau instituţiei publice:
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU RELAŢIA CU COMUNITĂŢILE LOCALE
|
Aprob
Ministrul administraţiei
şi internelor
|
FIŞA
POSTULUI
Nr.............................................
|
Informatii generale privind postul
1. Denumirea postului: director general
2. Nivelul postului: functie publica de conducere
3. Scopul principal al postului: coordoneaza si raspunde
de activitatea Directiei generale pentru relatia cu comunitatile locale, în
vederea îndeplinirii obiectivelor Ministerului Administratiei si Internelor
Conditii specifice pentru ocuparea postului
1. Studii de specialitate: studii universitare de
licenta absolvite cu diploma, respectiv studii superioare de lunga durata,
absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta, în unul dintre urmatoarele
domenii: juridic, administratie publica, economic sau inginerie
2. Perfectionari (specializari): administratie publica,
dezvoltare regionala; managementul proiectelor, analiza economica, evaluarea
întreprinderii, politici publice
3. Cunostinte de operare/programare pe calculator
(necesitate si nivel): aptitudinea de a utiliza calculatoarele, folosind
tehnici standard de procesare; capacitatea de a utiliza sisteme specifice
postului, abilitatea de a utiliza alte tipuri de echipamente de birou:
copiatoare, faxuri, proiectoare
4. Limbi straine: Limba engleza sau franceza -
citit/scris/vorbit - cunostinte de baza
5. Abilitati, calitati si aptitudini necesare:
adaptabilitate, asumarea responsabilitatilor, capacitatea de a rezolva
problemele, capacitatea de analiza si sinteza, creativitate si spirit de
initiativa, capacitatea de a actiona strategic si de planificare, capacitatea
de a comunica, capacitatea de a lucra independent, capacitatea de a lucra în
echipa, capacitatea de consiliere, capacitatea de îndrumare, abilitati în
utilizarea calculatoarelor si a altor echipamente informatice, loialitate fata
de lege si loialitate fata de interesele institutiei, conduita corespunzatoare
în timpul serviciului
6. Cerinte specifice: disponibilitate pentru deplasari
frecvente în tara si în strainatate, disponibilitate pentru lucru în program
prelungit si în conditii de dispozitiv
7. Competenta manageriala (cunostinte de management,
calitati si aptitudini manageriale): capacitatea de a organiza, capacitatea de
a conduce, capacitatea de control, capacitatea de coordonare, capacitatea de a
obtine cele mai bune rezultate, competenta decizionala, capacitatea de a
delega, abilitati în gestionarea resurselor umane, capacitatea de a dezvolta
abilitatile personalului, competenta în gestionarea resurselor locale,
abilitati în domeniul instruirii, abilitati de mediere si negociere,
obiectivitate în apreciere
Atributiile postului
1. fixeaza obiectivele directiei generale pentru
serviciile si compartimentele din structura organizatorica;
2. conduce activitatea fiecarui serviciu/compartiment
din domeniul de competenta, conform prevederilor legale;
3. determina mijloacele de aplicare a obiectivelor
stabilite conform atributiilor;
4. raspunde de realizarea obiectivelor si atributiilor
directiei generale;
5. ia masuri pentru eficacitatea si eficienta
functionarii directiei generale;
6. ia toate masurile care se impun si raspunde ca toate
lucrarile si activitatea aferente directiei generale sa se desfasoare în
conformitate cu obligatiile impuse de lege si de regulamentele interne;
7. aproba planuri prin care se pun în concordanta activitatile
necesare pentru atingerea obiectivelor directiei pentru atributiile aferente,
conform Regulamentului de organizare si functionare a Directiei generale pentru
relatia cu comunitatile locale;
8. raspunde de îndeplinirea activitatilor directiei
generale, conform Regulamentului de organizare si functionare a Directiei
generale pentru relatia cu comunitatile locale;
9. monitorizeaza performantele Directiei generale pentru
relatia cu comunitatile locale si prezinta conducerii ministerului un raport;
10. conduce, coordoneaza si controleaza activitatea
personalului subordonat;
11. asigura conducerea operativa a activitatii
directorilor si sefilor de servicii;
12. semneaza corespondenta directiei cu alte unitati ale
Ministerului Administratiei si Internelor, cu structuri de acelasi nivel din
autoritati/institutii publice si persoane juridice sau fizice;
13. asigura elaborarea documentelor din competenta
directiei generale, coordoneaza si controleaza realizarea acestora;
14. analizeaza, ori de câte ori este nevoie, împreuna cu
directorii si sefii de serviciu, stadiul îndeplinirii activitatilor si
stabileste masuri de eficientizare;
15. aproba procedurile elaborate de directori sau
directori interimari pentru formalizarea activitatilor efectuate în cadrul
serviciilor si compartimentelor coordonate;
16. îndruma salariatii din subordine în îndeplinirea
sarcinilor ce le revin si transmite informatiile necesare pentru îndeplinirea
sarcinilor;
17. prezinta conducerii ministerului informari privind
principalele concluzii rezultate din activitatea Directiei generale pentru
relatia cu comunitatile locale;
18. încredinteaza sarcini directorilor si sefilor de
servicii potrivit domeniilor de activitate pe care acestia le coordoneaza;
19. asigura functionarea unui sistem eficient de
comunicare;
20. asigura mentinerea unui flux permanent si eficient
de informatii între directia generala si celelalte directii;
21. asigura mentinerea unui flux permanent si eficient
de informatii între directia generala si institutiile publice colaboratoare;
22. reprezinta directia generala în relatiile cu
institutii publice, persoane fizice sau juridice române ori straine;
23. întocmeste/contrasemneaza, dupa caz, rapoartele de
evaluare si fisele de post ale salariatilor din subordine;
24. prezinta secretarului de stat propuneri pentru
îmbunatatirea legislatiei si înlaturarea eventualelor disfunctionalitati din
domeniul sau de activitate;
25. executa orice alte sarcini prevazute în ordine,
instructiuni, regulamente si dispozitii emise de conducerea ministerului.
Identificarea functiei publice corespunzatoare
postului
1. Denumire: director general
2. Clasa: -
3. Gradul profesional: -
4. Vechimea în specialitate necesara: 3 ani
Sfera relationala a titularului postului
1. Sfera relationala interna:
a) relatii ierarhice:
- subordonat fata de secretarul de stat;
- superior pentru directorii, sefii de serviciu si
personalul directiei;
b) relatii functionale:
- colaboreaza cu directiile generale/directiile
aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor în domeniul sau
de activitate;
c) relatii de control:
- controleaza activitatea personalului din subordine;
d) relatii de reprezentare:
- reprezinta directia generala în raporturile cu sefii
celorlalte structuri, conducerea ministerului, precum si cu alte institutii
publice sau alte persoane juridice.
2. Sfera relationala externa:
a) cu autoritati si institutii publice: în limitele
competentelor stabilite;
b) cu organizatii internationale: colaboreaza în limita
mandatului acordat cu reprezentanti ai Comisiei Europene, experti straini care
îsi desfasoara activitatea în cadrul unor programe comunitare în România/care
acorda asistenta tehnica sau cu reprezentanti ai Organizatiei Mondiale a
Comertului, camere de comert;
c) cu persoane juridice private: în limita mandatului
acordat, pentru îndeplinirea obiectivelor care decurg din obiectul de
activitate al Ministerului Administratiei si Internelor pentru domeniile aflate
în competenta.
3. Limitele de competenta: conduce si raspunde de
întreaga activitate a directiei generale, o reprezinta si o angajeaza în
raporturile cu celelalte directii si institutii.
4. Delegarea de atributii si competenta: poate delega
anumite categorii de sarcini, limite de competenta si responsabilitati, în
scris, prin dispozitie.
Intocmit de:
Numele si
prenumele..................................................
Secretar de
stat...........................................................
Semnatura...................................................................
Data întocmirii..............................................................
Luat la cunostinta de catre ocupantul postului:
Numele si
prenumele...................................................
Semnatura...................................................................
Data.............................................................................
ANEXA Nr. 4
la regulament
Denumirea autorităţii sau instituţiei publice:
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU RELAŢIA CU COMUNITĂŢILE LOCALE
Direcţia pentru dezvoltare locală
|
Aprob
Ministrul
administraţiei şi internelor
|
FIŞA
POSTULUI
Nr.............................................
|
Informatii generale privind postul:
1. Denumirea postului: director
2. Nivelul postului: functie publica de conducere
3. Scopul principal al postului: coordoneaza si raspunde
de activitatea Directiei pentru dezvoltare locala, în vederea îndeplinirii
obiectivelor Ministerului Administratiei si Internelor
Conditii specifice pentru ocuparea postului:
1. Studii de specialitate: studii universitare de
licenta absolvite cu diploma, respectiv studii superioare de lunga durata,
absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta, în unul dintre urmatoarele
domenii: juridic, administratie publica, economic sau inginerie
2. Perfectionari (specializari): administratie publica,
dezvoltare regionala; managementul proiectelor, analiza economica, evaluarea
întreprinderii; politici publice
3. Cunostinte de operare/programare pe calculator
(necesitate si nivel): aptitudinea de a utiliza calculatoarele, folosind
tehnici standard de procesare, capacitatea de a utiliza sisteme specifice
postului, abilitatea de a utiliza alte tipuri de echipamente de birou:
copiatoare, faxuri, proiectoare
4. Limbi straine: limba engleza sau franceza -
citit/scris/vorbit - cunostinte de baza;
5. Abilitati, calitati si aptitudini necesare:
adaptabilitate, asumarea responsabilitatilor, capacitatea de a rezolva
problemele, capacitatea de analiza si sinteza, creativitate si spirit de
initiativa, capacitatea de a actiona strategic, capacitatea de planificare,
capacitatea de a comunica, capacitatea de a lucra independent, capacitatea de a
lucra în echipa, capacitatea de consiliere, capacitatea de îndrumare, abilitati
în utilizarea calculatoarelor si a altor echipamente informatice, loialitate
fata de lege si loialitate fata de interesele institutiei, conduita
corespunzatoare în timpul serviciului
6. Cerinte specifice: cunoasterea legislatiei în
domeniu, disponibilitate pentru lucru peste program, disponibilitate pentru
deplasari frecvente în interesul serviciului, respect si loialitate fata de
lege si fata de interesele institutiei, respectarea normelor de conduita si a
normelor de etica profesionala în relatiile cu ceilalti functionari publici,
cetateni etc.
7. Competenta manageriala (cunostinte de management,
calitati si aptitudini manageriale): capacitatea de a organiza, capacitatea de
a conduce, capacitatea de control, capacitatea de coordonare, capacitatea de a
obtine cele mai bune rezultate, competenta decizionala, capacitatea de a
delega, abilitati în gestionarea resurselor umane, capacitatea de a dezvolta
abilitatile personalului, competenta în gestionarea resurselor locale,
abilitati în domeniul instruirii, abilitati de mediere si negociere,
obiectivitate în apreciere.
Atributiile postului:
1. conduce întreaga activitate a Directiei pentru
dezvoltare locala;
2. coordoneaza si controleaza activitatea structurilor
organizatorice ale directiei;
3. întocmeste planurile de munca, planifica si
repartizeaza sarcinile pe structuri functionale în cadrul directiei;
4. primeste si repartizeaza documentele adresate
directiei;
5. verifica termenele, stadiul si calitatea executiei
sarcinilor transmise personalului din subordine;
6. participa direct si efectiv la activitatea
colectivelor/cadrelor carora li s-au repartizat sarcini complexe si/sau de mare
importanta;
7. rezolva sarcinile primite personal de la conducerea
ministerului: rapoarte, note, informari, analize etc;
8. avizeaza documentele redactate de alte structuri ale
Ministerului Administratiei si Internelor sau ale administratiei publice
locale, potrivit competentelor si atributiilor functionale;
9. colaboreaza cu celelalte directii din cadrul
aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor, precum si cu
alte institutii guvernamentale si neguvernamentale;
10. conduce, coordoneaza si controleaza activitatea
personalului subordonat;
11. colaboreaza cu alte directii din cadrul
ministerului, cu alte ministere sau institutii publice în vederea identificarii
si asigurarii surselor de finantare a programelor de investitii în
infrastructura tehnico-edilitara aferenta serviciilor de utilitati publice;
12. semneaza corespondenta directiei cu alte unitati ale
Ministerului Administratiei si Internelor, cu structuri de acelasi nivel din
autoritati/institutii publice si persoane juridice sau fizice;
13. asigura sprijin autoritatilor administratiei publice
locale în stabilirea unor raporturi corecte de îndrumare si acordare de
asistenta tehnica de specialitate asociatiilor de locatari si proprietari;
14. analizeaza, ori de câte ori este nevoie, împreuna cu
seful de serviciu, stadiul îndeplinirii activitatilor si stabileste masuri de
eficientizare;
15. monitorizeaza actiunile ce privesc organizarea si
asigurarea unor forme diverse de asistenta tehnica pentru autoritatile
administratiei publice locale, precum si pentru structurile lor asociative, în
vederea accesarii fondurilor comunitare asociative comunitatilor locale;
16. îndruma salariatii din subordine în îndeplinirea
sarcinilor ce le revin si transmite informatiile necesare pentru îndeplinirea
sarcinilor;
17. monitorizeaza dialogul permanent al structurilor
asociative ale autoritatilor administratiei publice locale cu ministerele si
celelalte institutii ale administratiei publice centrale pe domeniul
serviciilor comunitare de utilitati publice (SCUP);
18. reprezinta Ministerul Administratiei si Internelor
în relatiile cu organismele si structurile asociative si structurile europene -
Consiliul Europei, Congresul Puterilor Locale si Regionale din Europa, Comisia
Europeana si Comitetul Regiunilor- pe domeniul SCUP;
19. asigura functionarea unui sistem eficient de
comunicare;
20. asigura mentinerea unui flux permanent si eficient
de informatii între directia generala si institutiile publice colaboratoare;
21. ia toate masurile pentru eficacitatea si eficienta
directiei;
22. ia toate masurile ce se impun si raspunde ca toate
lucrarile si activitatea aferenta directiei sa se desfasoare în conformitate cu
obligatiile impuse de lege si regulamentele interne;
23. întocmeste/contrasemneaza, dupa caz, rapoartele de
evaluare si fisele de post ale salariatilor din subordine;
24. executa orice alte sarcini prevazute în ordine,
instructiuni, regulamente si dispozitii emise de conducerea ministerului;
25. asigura mentinerea unui flux permanent si eficient
de informatii între directie si celelalte directii;
26. îndeplineste atributiile functionarului de
securitate, conform dispozitiilor art. 19 din Ordinul ministrului
administratiei si internelor nr. S/353/2002 la nivelul Directiei generale
pentru relatia cu comunitatile locale, astfel:
a) elaboreaza si supune aprobarii secretarului de stat
normele interne privind protectia informatiilor clasificate, potrivit legii;
b) întocmeste programul de prevenire a scurgerii de
informatii clasificate si îl supune avizarii structurii abilitate, iar dupa
aprobare, actioneaza pentru aplicarea acestuia;
c) coordoneaza activitatea de protectie a informatiilor
clasificate, în toate componentele acesteia;
d) asigura relationarea cu structura abilitata sa
coordoneze activitatea si sa controleze masurile privitoare la protectia
informatiilor clasificate, potrivit legii;
e) monitorizeaza activitatea de aplicare a normelor de
protectie a informatiilor clasificate si modul de respectare a acestora;
f) îl consiliaza pe secretarul de stat în legatura cu toate
aspectele privind securitatea informatiilor clasificate;
g) îl informeaza pe secretarul de stat despre
vulnerabilitatile si riscurile existente în sistemul de protectie a
informatiilor clasificate si propune masuri pentru înlaturarea acestora;
h) acorda sprijin reprezentantilor autorizati ai
institutiilor abilitate, potrivit competentelor legale, pe linia verificarii
persoanelor pentru care se solicita accesul la informatii clasificate;
i) organizeaza activitati de pregatire specifica a
persoanelor care au acces la informatii clasificate;
j) asigura pastrarea si organizeaza evidenta
certificatelor de securitate si a autorizatiilor de acces la informatii
clasificate;
k) actualizeaza permanent evidenta certificatelor de
securitate si a autorizatiilor de acces;
l) întocmeste si actualizeaza listele informatiilor
clasificate elaborate sau pastrate de unitate, pe clase si niveluri de
secretizare;
m) prezinta secretarului de stat propuneri privind
stabilirea obiectivelor, sectoarelor si locurilor de importanta deosebita
pentru protectia informatiilor clasificate din sfera de responsabilitate si,
dupa caz, solicita sprijinul institutiilor abilitate;
n) efectueaza, cu aprobarea secretarului de stat,
controale privind modul de aplicare a masurilor legale de protectie a
informatiilor clasificate;
o) exercita alte atributii în domeniul protectiei
informatiilor clasificate, potrivit legii.
Identificarea functiei publice corespunzatoare
postului:
1. Denumire: director
2. Clasa: -
3. Gradul profesional: -
4. Vechimea în specialitate necesara: 3 ani.
Sfera relationala a titularului postului
1. Sfera relationala interna:
a) relatii ierarhice:
- subordonat fata de secretarul de stat, directorul
general al Directiei generale pentru relatia cu comunitatile locale;
- superior pentru: întregul personal al directiei;
b) relatii functionale:
- colaboreaza cu directiile generale/directiile
aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor în domeniul sau
de activitate;
c) relatii de control:
- controleaza activitatea personalului din subordine;
d) relatii de reprezentare:
- reprezinta directia în raporturile cu celelalte
structuri/unitati din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor;
2. Sfera relationala externa:
a) cu autoritati si institutii publice: în limitele
competentelor stabilite;
b) cu organizatii internationale: colaboreaza pe
domeniul SCUP cu alte institutii publice si autoritati ale administratiei
publice centrale si locale;
c) cu persoane juridice private: în limita mandatului
acordat, pentru îndeplinirea obiectivelor care decurg din obiectul de
activitate al Ministerului Administratiei si Internelor pentru domeniile aflate
în competenta.
3. Limitele de competenta: conform atributiilor
încredintate.
4. Delegarea de atributii si competenta: poate delega
anumite categorii de sarcini, limite de competenta si responsabilitati, în
scris, prin dispozitie.
Intocmit de:
Numele si
prenumele......................................
Functia publica de conducere: director general
Semnatura..............................................
Data
întocmirii.................................................
Luat la cunostinta de catre ocupantul postului:
Numele si
prenumele......................................
Semnatura......................................................
Data................................................................
Contrasemneaza:
Numele si prenumele.........................
Secretar de stat..................................
Semnatura.........................................
Data...................................................
ANEXA Nr. 5
la regulament
Denumirea autorităţii sau instituţiei publice:
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU RELAŢIA CU COMUNITĂŢILE LOCALE
Direcţia pentru dezvoltare locală
|
Aprob
Ministrul administraţiei şi internelor
|
FIŞA POSTULUI
Nr.............................................
|
Informatii generale privind postul
1. Denumirea postului: director
2. Nivelul postului: functie publica de conducere
3. Scopul principal al postului: coordoneaza si raspunde
de activitatea Directiei pentru administratia publica locala, în vederea
îndeplinirii obiectivelor Ministerului Administratiei si Internelor
Conditii specifice pentru ocuparea postului
1. Studii de specialitate: studii universitare de
licenta absolvite cu diploma, respectiv studii superioare de lunga durata,
absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta, în unul dintre urmatoarele
domenii: juridic, economic, administratie publica
2. Perfectionari (specializari): studii de masterat sau
postuniversitare în specialitatea administratie publica si/sau dezvoltare
locala, regionala, managementul proiectelor
3. Cunostinte de operare/programare pe calculator
(necesitate si nivel): aptitudinea de a utiliza calculatoarele, folosind
tehnici standard de procesare, capacitatea de a utiliza sisteme specifice
postului, abilitatea de a utiliza alte tipuri de echipamente de birou:
copiatoare, faxuri, proiectoare
4. Limbi straine: limba engleza sau franceza - citit/scris/vorbit
- nivel mediu
5. Abilitati, calitati si aptitudini necesare:
adaptabilitate, asumarea responsabilitatilor, capacitatea de a rezolva
problemele, capacitatea de analiza si sinteza, creativitate si spirit de
initiativa, capacitatea de planificare si capacitatea de a actiona strategic,
capacitatea de a comunica, capacitatea de a lucra independent, capacitatea de a
lucra în echipa, capacitatea de consiliere, capacitatea de îndrumare, abilitati
în utilizarea calculatoarelor si a altor echipamente informatice, loialitate
fata de lege si loialitate fata de interesele institutiei, conduita
corespunzatoare în timpul serviciului
6. Cerinte specifice: experienta si cunostinte
aprofundate în domeniul administratiei publice locale, în gestionarea unor
programe, proiecte, privind autoritatile administratiei publice locale si
asociatiile acestora, finantate din fondurile Uniunii Europene, precum si în
cooperarea cu institutii europene: Comisia Europeana, Comitetul Regiunilor,
Consiliul Europei, cunoasterea legislatiei în domeniu, disponibilitate pentru
lucru peste program, disponibilitate pentru deplasari frecvente în interesul
serviciului
7. Competenta manageriala (cunostinte de management,
calitati si aptitudini manageriale): capacitatea de analiza si sinteza, capacitatea
de a planifica, de a coordona si de a actiona strategic, capacitate de
consiliere si îndrumare, capacitatea de a delega, abilitati în gestionarea
resurselor umane, abilitati de mediere si negociere.
Atributiile postului:
1. conduce întreaga activitate a Directiei pentru
administratia publica locala;
2. coordoneaza si controleaza activitatea structurilor
organizatorice ale directiei;
3. stabileste obiectivele specifice, planifica si
organizeaza întreaga activitate a directiei;
4. avizeaza documentele redactate de alte structuri ale
Ministerului Administratiei si Internelor sau ale administratiei publice
locale, potrivit competentelor si atributiilor functionale;
5. colaboreaza cu celelalte directii din cadrul
aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor, precum si cu
alte institutii guvernamentale si neguvernamentale în vederea realizarii
sarcinilor de serviciu;
6. asigura elaborarea si implementarea de proceduri
privind monitorizarea îndeplinirii obiectivelor directiei;
7. analizeaza, ori de câte ori este nevoie, împreuna cu
seful de serviciu, stadiul îndeplinirii activitatilor si stabileste masuri de
eficientizare;
8. asigura interfata Ministerului Administratiei si
Internelor cu asociatiile autoritatilor administratiei publice locale si
dialogul social pe domeniul administratiei publice locale;
9. coordoneaza activitatile privind dezvoltarea
democratiei locale si regionale, precum si a parteneriatului cu asociatiile
autoritatilor publice locale în vederea perfectionarii cadrului legislativ;
10. coordoneaza activitatile privind pregatirea,
organizarea si desfasurarea proceselor electorale;
11. asigura monitorizarea procesului de consultare a
structurilor asociative ale autoritatilor publice locale privind modernizarea si
perfectionarea cadrului legal în domeniul administratiei publice locale;
12. coordoneaza asistenta de specialitate pentru
structurile asociative ale autoritatilor publice locale în vederea elaborarii
si implementarii programelor de dezvoltare locala;
13. asigura dezvoltarea cooperarii descentralizate între
autoritatile publice locale din România si cele din tarile Uniunii Europene;
14. asigura realizarea si gestionarea bazei de date a
Ministerului Administratiei si Internelor privind unitatile administrativ-teritoriale
si alesii locali;
15. semneaza corespondenta directiei cu alte unitati ale
Ministerului Administratiei si Internelor, cu structuri de acelasi nivel din
autoritati/institutii publice si persoane juridice sau fizice;
16. rezolva sarcinile primite personal de la conducerea
ministerului: rapoarte, note, informari, analize etc;
17. avizeaza documentele redactate de alte structuri ale
Ministerului Administratiei si Internelor sau ale administratiei publice
locale, potrivit competentelor si atributiilor functionale;
18. asigura mentinerea unui flux permanent si eficient
de informatii între directie si celelalte structuri din cadrul Ministerului
Administratiei si Internelor;
19. întocmeste/contrasemneaza, dupa caz, rapoartele de
evaluare si fisele de post ale salariatilor din subordine;
20. executa orice alte sarcini prevazute în ordine,
instructiuni, regulamente si dispozitii emise de conducerea ministerului.
Identificarea functiei publice corespunzatoare
postului:
1. Denumire: director
2. Clasa: -
3. Gradul profesional: -
4. Vechimea în specialitate necesara: 3 ani
Sfera relationala a titularului postului
1. Sfera relationala interna:
a) relatii ierarhice:
- subordonat fata de:
- directorul general;
- secretarul de stat pentru comunitati locale;
- superior pentru personalul directiei;
b) relatii functionale:
- colaboreaza cu directiile generale/directiile
aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor în domeniul sau
de activitate;
c) relatii de control:
- controleaza activitatea personalului din subordine;
d) relatii de reprezentare:
- reprezinta directia în raporturile cu celelalte
directii si unitati ale Ministerului Administratiei si Internelor, potrivit
competentelor.
2. Sfera relationala externa:
a) cu autoritati si institutii publice: în limitele
competentelor stabilite;
b) cu organizatii internationale: colaboreaza în limita
mandatului acordat cu reprezentanti ai Comisiei Europene, experti straini care
îsi desfasoara activitatea în cadrul unor programe comunitare în România/care
acorda asistenta tehnica sau cu reprezentanti ai Organizatiei Mondiale a
Comertului, camere de comert;
c) cu persoane juridice private: în limita mandatului
acordat, pentru îndeplinirea obiectivelor care decurg din obiectul de
activitate al Ministerului Administratiei si Internelor pentru domeniile aflate
în competenta.
3. Limitele de competenta: conform atributiilor
încredintate.
4. Delegarea de atributii si competenta: poate delega
atributii sefului serviciului si personalului din subordine pentru îndeplinirea
la timp si în mod corespunzator a obiectivelor.
Intocmit de:
Numele si
prenumele......................................
Functia publica de conducere: director general
Semnatura..............................................
Data întocmirii.................................................
Luat la cunostinta de ocupantul postului
Numele si
prenumele......................................
Semnatura......................................................
Data................................................................
Contrasemneaza:
Numele si prenumele.........................
Secretar de stat..................................
Semnatura.........................................
Data...................................................