ORDIN Nr. 2620
din 8 noiembrie 2010
pentru aprobarea Normelor
proprii de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii
asistentei medicale în cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate
pentru anul 2010, adaptate la specificul organizarii asistentei medicale în
reteaua sanitara a ministerelor si institutiilor din domeniul apararii, ordinii
publice, sigurantei nationale si autoritatii judecatoresti, aplicabile în
relatiile contractuale dintre Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii
Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si furnizorii de
servicii medicale si medicamente care apartin acestei retele
ACT EMIS DE:
MINISTERUL JUSTITIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 783 din 23 noiembrie 2010
Pentru aplicarea art. 51 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 56/1998 privind
înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Casei Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 458/2001, şi a art. 2 alin.
(2) din Hotărârea Guvernului nr. 262/2010 pentru aprobarea Contractului-cadru privind
condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări
sociale de sănătate pentru anul 2010, cu modificările ulterioare,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu
modificările şi completările ulterioare, al art. 33 alin. (1) din Legea nr.
346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale,
cu modificările ulterioare, al art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi
Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi
completările ulterioare, al art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi
completările ulterioare, al art. 23 alin. 3 din Legea nr. 14/1992 privind
organizarea şi funcţionarea Serviciului Român de Informaţii, cu modificările şi
completările ulterioare, al art. 10 din Legea nr. 92/1996 privind organizarea
şi funcţionarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, cu modificările şi
completările ulterioare, al art. 7 alin. (3) din Legea nr. 1/1998 privind
organizarea şi funcţionarea Serviciului de Informaţii Externe, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, şi al art. 8 alin. (3) din Legea nr.
191/1998 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Protecţie şi Pază,
cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii, ministrul apărării naţionale,
ministrul administraţiei şi internelor, ministrul justiţiei, directorul
Serviciului Român de Informaţii, directorul Serviciului de Telecomunicaţii
Speciale, directorul Serviciului de Informaţii Externe şi directorul
Serviciului de Protecţie si Pază emit prezentul
ordin.
Art. 1. - (1) Se aprobă Normele
proprii de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării
asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate
pentru anul 2010, adaptate la specificul organizării asistenţei medicale în
reţeaua sanitară a ministerelor şi instituţiilor din domeniul apărării, ordinii
publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti, aplicabile în
relaţiile contractuale dintre Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii
Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti şi furnizorii de
servicii medicale şi
medicamente care aparţin acestei reţele, prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
(2) Relaţiile contractuale dintre Casa Asigurărilor de Sănătate
a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti
şi furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale se vor
derula în conformitate cu prevederile Normelor metodologice de aplicare a
Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul
sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2010, aprobate prin
Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr.
265/408/2010, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii,
Cseke Attila
Ministrul apărării naţionale,
Gabriel Oprea
p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Dan Valentin Fătuloiu,
secretar de stat
p. Ministrul justiţiei,
Radu Constantin Ragea
Directorul Serviciului Român de Informaţii,
George Cristian Maior
Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
Marcel Opriş
Directorul Serviciului de Informaţii Externe,
Mihai-Răzvan Ungureanu
Directorul Serviciului de
Protecţie şi Pază,
Lucian-Silvan Pahonţu
ANEXA
NORME PROPRII
de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile
acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul
2010, adaptate la specificul organizării asistenţei medicale în reţeaua
sanitară a
ministerelor şi instituţiilor din domeniul apărării, ordinii publice,
siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti, aplicabile în relaţiile
contractuale dintre Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice,
Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti şi furnizorii de servicii medicale şi
medicamente care aparţin acestei reţele
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezentele norme stabilesc reguli de
aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile
acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de
sănătate pentru anul 2010, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 262/2010, cu
completările ulterioare, denumit în continuare contract-cadru,
adaptate la specificul
organizării asistenţei medicale în reţelele sanitare proprii din domeniul
apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti.
(2) Prevederile prezentelor norme, în măsura în care nu
dispun altfel, se completează cu dispoziţiile Normelor metodologice de aplicare
a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul
sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2010, aprobate prin
Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări
de Sănătate nr. 265/408/2010, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 2. - Furnizorii de servicii medicale din reţelele
sanitare aparţinând sistemului apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale
şi autorităţii judecătoreşti sunt cei prevăzuţi la art. 5 din Ordonanţa
Guvernului nr. 56/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Casei
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 458/2001
Art. 3. - Atribuţiile ce revin, potrivit normelor
legale în vigoare, direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului
Bucureşti în domeniul asistenţei medicale în sistemul asigurărilor sociale de
sănătate sunt exercitate de către direcţiile medicale sau structurile similare
organizate conform titlului I -
Sănătatea publică din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii,
cu modificările şi completările ulterioare, din ministerele şi instituţiile
centrale cu reţea sanitară proprie.
Art. 4. - (1) In vederea încheierii contractului,
furnizorii de servicii medicale din reţeaua apărării, ordinii publice,
siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti vor prezenta documentele prevăzute
în contractul-cadru. Certificatului de înregistrare în registrul unic al
cabinetelor medicale îi este asimilat actul de înfiinţare a furnizorilor de
servicii medicale.
(2) La încheierea contractului de furnizare de
medicamente, furnizorii din reţeaua apărării, ordinii publice, siguranţei
naţionale şi autorităţii
judecătoreşti vor prezenta documentele prevăzute în cap. III din
contractul-cadru referitor la acordarea medicamentelor cu şi fără contribuţie
personală în tratamentul ambulatoriu, cu excepţia certificatului de
înmatriculare la registrul comerţului.
(3) Prin act de înfiinţare a
furnizorului se înţelege inclusiv ordinele legale
de înfiinţare emise de ministerele şi instituţiile din sistemul apărării,
ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti.
Art. 5. - (1) Toate documentele
care stau la baza încheierii contractelor şi decontării serviciilor medicale şi
medicamentelor şi care conţin informaţii clasificate potrivit legii, datorită
specificului instituţiei respective, se certifică prin semnătura
reprezentanţilor legali ai furnizorilor, care vor răspunde de exactitatea şi
realitatea datelor transmise şi/sau raportate.
(2) Documentele prevăzute la
alin. (1) se prezintă spre verificare de către reprezentanţii legali ai
furnizorilor, la sediul acestora, numai persoanelor nominalizate, potrivit
specialităţilor şi competenţelor, de către Casa Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti,
agreate de instituţiile cu legi specifice de organizare şi funcţionare din a
căror structură fac parte respectivii furnizori. Fac excepţie de la activitatea
de agreare persoanele din cadrul compartimentului de control al Casei
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti pe timpul misiunii.
(3) Persoanele cu drept de
control aparţinând Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice,
Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, prevăzute la alin. (2), vor
avea acces la informaţiile clasificate potrivit legii, în condiţiile şi prin
respectarea procedurilor prevăzute de lege.
(4) Aceste documente sunt acte
justificative care susţin plăţile efectuate, se arhivează şi se păstrează la
sediul furnizorului pe toată durata prevăzută de Legea contabilităţii nr.
82/1991, republicată.
Art. 6. - (1) Asiguraţii care plătesc contribuţia
pentru asigurările sociale de sănătate, indiferent de casa de asigurări de
sănătate unde aceştia sunt luaţi în evidenţă, precum şi cei din categoriile de
persoane prevăzute la art. 213 din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi
completările ulterioare, care solicită servicii medicale furnizate în sistemul
apărării, ordinii publice,
siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti, vor face dovada calităţii
lor potrivit reglementărilor legale în vigoare.
(2) Pentru asiguraţii care,
potrivit legii, au regim de confidenţialitate, precum şi pentru persoanele
private de libertate, evidenţa acestora la Casa Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti se
ţine numeric. Dovada calităţii de asigurat pentru aceste categorii de persoane
se face pe baza adeverinţelor eliberate de către instituţiile care le au în
evidenţă.
(3) Pentru categoriile de asiguraţi care execută o
pedeapsă privativă de libertate (arestaţi, reţinuţi şi condamnaţi), în scopul
evitării dublei plăţi, instituţiile în evidenţa cărora se află acestea vor
informa casele judeţene de asigurări de sănătate şi a municipiului Bucureşti,
în raza cărora aveau domiciliul aceste persoane, precum şi Casa Asigurărilor de
Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului despre
starea de fapt a acestora.
CAPITOLUL II
Asistenţa medicală primară
SECŢIUNEA 1
Modalităţi de contractare
Art. 7. - Pentru cabinetele medicale de unitate/infirmerii, contractul de furnizare de servicii medicale
în asistenţa medicală primară se încheie între spitalul militar, spitalul
penitenciar sau alte unităţi sanitare care coordonează activităţile medicale
din aceste cabinete şi Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii
Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, conform
reglementărilor specifice.
Art. 8. - Pentru cabinetele medicale aflate în structura
centrelor medicale judeţene şi ale municipiului Bucureşti, contractul de
furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală primară se încheie de
reprezentantul legal al centrului medical şi Casa Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 9. - Contractul de
furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală primară pentru cabinetele
medicale aflate în structura/coordonarea centrelor medicale de diagnostic şi
tratament sau a altor unităţi sanitare similare se încheie de reprezentantul
legal al acestora şi Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice,
Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 10. - Contractul de furnizare de servicii medicale
în asistenţa medicală primară pentru cabinetele medicale aflate în structura
spitalelor din reţelele sanitare aparţinând ministerelor şi instituţiilor din
domeniul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii
judecătoreşti se încheie de reprezentantul legal al acestor spitale şi Casa
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti.
Art.11. - Numărul minim de persoane beneficiare ale
pachetelor de servicii medicale înscrise pe listele medicilor de familie care
îşi desfăşoară activitatea în cabinetele medicale ce funcţionează în structura
sau în coordonarea unor unităţi sanitare aparţinând ministerelor şi
instituţiilor centrale cu reţea sanitară proprie se stabileşte de către
direcţiile medicale sau structurile similare din ministerele şi instituţiile
din sistemul naţional de
apărare în funcţie de organizarea, funcţionarea şi necesarul de servicii
medicale.
Art. 12. - (1) Listele ce cuprind persoanele beneficiare ale pachetelor de servicii medicale aflate în
evidenţa Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei
Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, pe baza cărora se încheie contractele
de furnizare de servicii medicale în asistenţă medicală primară, se întocmesc
cu respectarea specificului ministerelor şi instituţiilor din domeniul
apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti.
(2) Pentru cabinetele medicale de unitate/infirmerii se
vor întocmi liste nominale cu elevi şi studenţi
militari, care se certifică de către comandantul unităţii şi de către
reprezentantul legal al unităţii sanitare în coordonarea căreia se află
cabinetul medical.
(3) Medicii din cabinetele medicale de unitate/infirmerii pot înscrie pe listele nominale cadre militare în activitate,
funcţionari publici cu statut special, personal civil, membrii de familie ai
acestora, pensionari militari şi membrii de familie ai acestora, care au optat
pentru medicii de familie respectivi, precum şi alte categorii de persoane, cu
respectarea prevederilor legale în vigoare.
(4) Medicul din cabinetul
medical de unitate/infirmerie are obligaţia să anunţe în scris, în termen de 15
zile, casa de asigurări de sănătate judeţeană, a municipiului Bucureşti sau a
Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, după caz, în a cărei evidenţă
se află asiguratul, includerea acestuia pe lista sa.
Art. 13. - Listele nominale cuprinzând persoanele
beneficiare ale pachetelor de servicii medicale, precum
şi formularele de raportare vor fi întocmite conform modelelor comunicate de
Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale
şi Autorităţii Judecătoreşti atât pe hârtie, cât şi pe suport magnetic şi vor
fi semnate şi parafate de medic sau de şeful secţiei medicale, precum şi de către
reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale.
SECŢIUNEA a 2-a
Modalităţi de plată
Art. 14. - (1) Contribuţia la asigurările sociale de
sănătate pentru persoanele private de libertate se virează lunar de către
ordonatorul de credite, iar declaraţia pentru contribuţia la Fondul naţional
unic de asigurări sociale de sănătate împreună cu fotocopiile documentelor de
plată şi extrasul de cont bancar vizat de trezorerie vor fi transmise Casei
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti.
(2) Pentru cabinetele medicale în care se acordă
asistenţă medicală persoanelor private de libertate, decontarea activităţii de
asistenţă medicală primară se face pe baza raportării, conform metodologiei
stabilite de comun acord de ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară
proprie şi Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice,
Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 15. - Plata furnizorilor
de servicii medicale pentru asistenţa medicală acordată pentru persoanele
private de libertate se efectuează pe baza raportărilor, după următoarele
formule, adaptate formularelor de raportare stabilite prin ordin al
preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate:
Total număr de persoane private
de libertate în fiecare zi a lunii
Număr de zile calendaristice ale lunii
respective
|
= Număr mediu de persoane private de libertate din luna
respectivă
|
Număr mediu de persoane
private de libertate pe lună x 7,2
12
|
= Număr de puncte neajustate pe lună pentru grupa de vârstă 4-59
de ani
|
Număr mediu de persoane
private de libertate pe lună x 11,2
12
|
= Număr de puncte neajustate pe lună pentru grupa de vârstă de 60
de ani şi peste
|
Numărul iniţial de persoane private de libertate se va
stipula în contract şi va fi cel existent la data de 1 mai 2010.
Prin persoane private de libertate se înţelege reţinuţi şi arestaţi preventiv şi persoane care execută
o pedeapsă privativă de libertate.
Art. 16. - Pentru perioada de absenţă motivată a
medicului care acordă asistenţă medicală primară, ministerele şi instituţiile
în a căror subordine se află acesta organizează preluarea activităţii medicale
de către un alt medic cu licenţă de înlocuire şi comunică despre aceasta Casei
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti. Se consideră absenţă motivată următoarele
situaţii: concedii de odihnă, concedii medicale, concedii fără plată, concedii
pentru creşterea copilului, permisii pentru cadrele militare în activitate,
citaţii de la organele judecătoreşti sau de la alte organe care au dreptul,
potrivit legii, de a solicita prezenţa la instituţiile respective şi misiunile
ordonate.
Art. 17. - Direcţiile medicale
sau alte structuri similare acestora din cadrul ministerelor şi instituţiilor
din sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii
judecătoreşti vor pune la dispoziţia Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării,
Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti liste
cuprinzând medicii cu licenţă de înlocuire, fără obligaţii contractuale, cum
este şi cazul medicilor militari pensionari sau disponibilizaţi, care pot
prelua activitatea în condiţiile legii.
Art. 18. - (1) Pentru perioadele de absenţă motivate
sub 30 de zile a medicului care acordă asistenţă medicală primară din
instituţiile şi ministerele cu reţele sanitare proprii se organizează preluarea
activităţii medicale de către un alt medic, prin ordin de zi pe unitate sau
prin dispoziţia comandantului instituţiei.
(2) Obligaţiile medicului
înlocuitor sunt cele prevăzute în contractul încheiat de reprezentantul legal
al furnizorului de servicii medicale cu Casa Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti.
(3) In desfăşurarea activităţii
medicul înlocuitor va păstra evidenţele primare în registrul de consultaţii al
medicului înlocuit şi va folosi parafa proprie.
(4) Raportarea activităţii
medicale se va face conform evidenţelor primare din registrul de consultaţii de
către medicul înlocuit.
Art. 19. - Schimbarea medicilor de familie din
cabinetele medicale de unitate/infirmerii din centrele medicale judeţene şi ale
municipiului Bucureşti şi cele aflate în structura/coordonarea centrelor
medicale de diagnostic şi tratament respectiv spitalelor din reţelele sanitare
aparţinând ministerelor şi instituţiilor din domeniul apărării, ordinii
publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti se face, în condiţiile
legii, numai cu informarea reprezentantului legal al furnizorului şi al Casei
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 20. - (1) Lista cuprinzând cabinetele medicale şi condiţiile specifice sistemului în care se acordă
asistenţă medicală primară la care se aplică majorări se stabileşte anual de
direcţiile medicale sau de alte structuri similare din ministerele şi
instituţiile din domeniul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi
autorităţii judecătoreşti în cadrul reţelelor sanitare proprii împreună cu Casa
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti, cu referate justificative bine întemeiate şi în
limita fondului aprobat (cabinete aresturi, cabinete penitenciare, zone izolate
etc).
(2) Criteriile de stabilire a cabinetelor medicale la
care se pot aplica majorări vor fi înaintate de direcţiile medicale sau de alte
structuri similare din ministerele şi instituţiile din domeniul apărării,
ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti spre avizare
Ministerului Sănătăţii.
CAPITOLUL III
Modul de prescriere, eliberare şi decontare a medicamentelor cu şi fără
contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu
Art. 21. - Asistenţa cu medicamente în tratamentul
ambulatoriu se asigură de farmaciile autorizate şi evaluate conform
prevederilor legale în vigoare, inclusiv de farmaciile care funcţionează în
structura unităţilor sanitare din sistemul de apărare, ordine publică,
siguranţă naţională şi autoritate judecătorească.
Art. 22. - Decontarea contravalorii medicamentelor
eliberate de farmaciile din structura apărării, ordinii publice, siguranţei
naţionale şi autorităţii judecătoreşti se efectuează în termen de până la 180
de zile calendaristice de la data validării facturii de către farmacie la Casa
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti. Decontarea contravalorii medicamentelor care se eliberează
pacienţilor incluşi în programele naţionale de sănătate cu scop curativ se face
în termen de până la 90 de zile calendaristice de la data validării facturilor
de Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice Siguranţei
Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 23. - Modalitatea de decontare a părţii
necompensate de care beneficiază asiguraţii în baza unor legi speciale se
stabileşte prin ordin al miniştrilor şi conducătorilor instituţiilor din
sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii
judecătoreşti.
Art. 24. - Documentele necesare decontării
medicamentelor sunt cele prevăzute în normele metodologice de aplicare a
Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul
sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2010, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 262/2010, cu completările ulterioare.
CAPITOLUL IV
Modalităţi de contractare în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru
specialităţile clinice, paraclinice, de medicină dentară şi de recuperare-reabilitare a sănătăţii
Art. 25. - Sumele care urmează a fi contractate cu
furnizorii de analize medicale de laborator, respectiv cu furnizorii de
investigaţii paraclinice de radiologie-imagistică medicală din sistemul
apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale si autorităţii judecătoreşti
vor fi stabilite în funcţie de execuţia şi numărul de servicii medicale
efectuate în anul precedent.
CAPITOLUL V
Obligaţiile unităţilor sanitare cu paturi
Art. 26. - Unităţile sanitare
cu paturi din sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi
autorităţii judecătoreşti au obligaţia să transmită la Casa Asigurărilor de
Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii
Judecătoreşti, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii curente, cheltuielile
efectuate în luna precedentă, cu respectarea legislaţiei privind organizarea şi
funcţionarea ministerelor şi instituţiilor din sistemul naţional de apărare,
conform machetei prevăzute în anexa nr. 19 A la Normele metodologice de
aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale
în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2010,
aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale
de Asigurări de Sănătate nr. 265/408/2010, cu modificările şi completările
ulterioare.
Art. 27. - Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării,
Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti încheie
contracte cu spitalele din sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei
naţionale şi autorităţii judecătoreşti pentru secţiile care au personal medical
de specialitate încadrat sau îşi desfăşoară activitatea în temeiul unor
convenţii/contracte de colaborare/contracte de prestare servicii în condiţiile
respectării prevederilor legale.
CAPITOLUL VI
Dispoziţii finale
Art. 28. - Medicii din sistemul apărării, ordinii
publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti care sunt mutaţi în
interes de serviciu în alte unităţi sanitare similare celei în care şi-au
desfăşurat activitatea pot continua relaţiile contractuale cu Casa Asigurărilor
de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii
Judecătoreşti prin încheierea unui nou contract, în condiţiile legii.
Art. 29. - Crearea bazei de date la nivelul Casei
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti pentru funcţionarea sistemului informatic se va face
cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind informaţiile clasificate,
printr-un protocol care se semnează între Casa Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti şi
ministerele şi instituţiile din sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei
naţionale şi autorităţii judecătoreşti.