ORDIN Nr. 273
din 20 februarie 2007
pentru aprobarea modelului
si continutului formularului „Certificat de atestare a calitatii de persoana
impozabila inregistrata in scopuri de TVA"
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 137 din 26 februarie 2007
In temeiul art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice
şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi
completările ulterioare,
în temeiul art. 1472 din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi al pct. 49 alin. (14) şi al pct. 50 alin. (17) din normele metodologice
de aplicare a titlului VI „Taxa pe valoarea
adăugată" din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările
ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă modelul şi
conţinutul formularului „Certificat de atestare a calităţii de persoană
impozabilă înregistrată în scopuri de TVA", prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2. - Formularul prevăzut
la art. 1 se completează
conform Instrucţiunilor de completare prevăzute în anexa nr. 2.
Art. 3. - Caracteristicile de
tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi păstrare a formularului prevăzut
la art. 1 sunt stabilite în anexa nr. 3.
Art. 4. - Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 6. - Direcţia generală de
gestiune a impozitelor şi contribuţiilor din cadrul Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, Direcţia generală tehnologia informaţiei, Direcţia
generală de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale
ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA Nr. 1*)
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia generală a finanţelor publice......................................
Administraţia finanţelor publice..........................................
Nr. de
înregistrare:................................................................
CERTIFICAT DE ATESTARE
a calităţii de persoană impozabilă înregistrată in
scopuri de TVA
Prin prezentul act certificăm că solicitantul:
DATE DE IDENTIFICARE
|
DENUMIRE/NUME.PRENUME
|
|
Domiciliul fiscal
|
JUDEŢ
|
|
SECTOR
|
|
LOCALITATE
|
|
STRADA
|
|
NR.
|
|
BLOC
|
|
SC.
|
|
ET.
|
|
AP.
|
|
COD POSTAL
|
|
TELEFON
|
|
FAX
|
|
E-MAIL
|
|
Sediul social/ Sediul sau locul unde se desfăşoară efectiv
activitatea principală
|
JUDEŢ
|
|
SECTOR
|
|
LOCALITATE
|
|
STRADA
|
|
NR.
|
|
BLOC
|
|
SC.
|
|
ET.
|
|
AP.
|
|
COD POSTAL
|
|
TELEFON
|
|
FAX
|
|
E-MAIL
|
|
Obiect de activitate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
are calitatea de persoană
înregistrată in scopuri de TVA având:
Codul de identificare fiscala:
|
|
valabil de la data:
|
|
Prezentul certificat a fost eliberat, la cererea
solicitantului în scopul rambursării de TVA de către autoritatea competentă a statului:..............................................................................................................
şi este valabil 1 an de la
eliberarea sa.
Data
Semnătura şi ştampila organului competent
Cod MFP: 14.13.21.02
*) Anexa nr. 1 este reprodusă
în facsimil.
ANEXA Nr. 2
INSTRUCŢIUNI
de completare a formularului „Certificat de atestare
a calităţii de persoană înregistrată în scopuri
de TVA"
Certificatul de atestare a calităţii de persoană
înregistrată în scopuri de TVA, denumit în continuare certificat, se eliberează, la cerere,
persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA
în România, în termen de 5 zile lucrătoare de la data
înregistrării cererii.
Certificatul se utilizează pentru solicitarea
rambursării taxei facturate de alte persoane impozabile şi achitate de aceasta
pentru bunurile mobile care i-au fost livrate sau serviciile care i-au fost
prestate în beneficiul său în alt stat, precum şi a taxei achitate pentru
importul bunurilor în acel stat, în condiţiile prevăzute de Directiva a 8-a
(79/1072/CEE) şi Directiva a 13-a (86/560/CEE).
Certificatul se eliberează de organul fiscal în a cărui
evidenţă este înregistrat solicitantul, câte un certificat pentru fiecare stat
în care solicitantul doreşte să depună cerere de rambursare a taxei pe valoarea
adăugată.
Certificatul se editează în
două exemplare:
- un exemplar se păstrează la
unitatea fiscală, la dosarul fiscal al solicitantului;
- un exemplar se transmite solicitantului.
Modul de completare a formularului „Certificat de
atestare a calităţii de persoană înregistrată în
scopuri de TVA"
1. Denumire/nume, prenume - se
înscriu, după caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei impozabile.
2. Domiciliul fiscal - se
completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal al persoanei
impozabile.
3. Sediul social/Sediul sau
locul unde se desfăşoară efectiv activitatea principală - se completează cu datele privind adresa
sediului social al persoanei juridice ori cu sediul sau locul efectiv de
desfăşurare a activităţii principale, în cazul persoanelor fizice sau al asocierilor
ori al altor entităţi fără personalitate juridică.
3. Obiect de activitate - se
va înscrie activitatea principală desfăşurată de persoana impozabilă (de
exemplu: transport, construcţii-montaj).
4. Cod de identificare
fiscală - se înscrie codul primit la înregistrarea în
scopuri de TVA.
5. Valabil de la data - se
înscrie data de la care a devenit valabilă înregistrarea în scopuri de TVA.
ANEXA Nr. 3
CARACTERISTICILE
de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi
păstrare a formularului „Certificat de atestare a calităţii de persoană înregistrată în scopuri de TVA"
Denumirea formularului: Certificat de atestare a
calităţii de persoană înregistrată în scopuri de TVA
Cod MF: 14.13.21.02
Format: A4/t1
Caracteristici de tipărire:
- se utilizează echipament
informatic pentru completare şi editare.
Se difuzează: gratuit.
Se utilizează la: atestarea calităţii de persoană
înregistrată în scopuri de TVA, în scopul rambursării taxei pe valoarea
adăugată pentru achiziţiile şi importurile efectuate de solicitant în afara
ţării, de către autoritatea competentă a statului în care au fost efectuate
acestea, în condiţiile Directivei a 8-a (79/1072/CEE) şi ale Directivei a 13-a
(86/560/CEE).
Se întocmeşte de: organul fiscal în a cărui evidenţă
este înregistrat solicitantul.
Circulă: în format hârtie, în două exemplare listate,
semnate şi ştampilate, potrivit legii, din care:
- un exemplar la solicitant;
- un exemplar la organul fiscal.
Se păstrează: la dosarul fiscal al solicitantului.