Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 275 din 13 noiembrie 2009

pentru stabilirea criteriilor si conditiilor de închiriere si repartizare de catre Ministerul Administratiei si Internelor a unor spatii locative necesare cazarii politistilor si cadrelor militare în activitate

ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 779 din 13 noiembrie 2009



Având în vedere că, potrivit art. 31 alin. (1) şi (11) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, şi art. 201 alin. 1 şi 2 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, poliţiştii/cadrele militare în activitate au dreptul la o compensaţie lunară pentru chirie de până la 50% din salariul de bază, în situaţia în care nu li se poate asigura spaţiu de locuit corespunzător, numărul mare al personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor care potrivit legii beneficiază de compensaţia lunară pentru chirie,

ţinând seama de starea generală a societăţii româneşti, precum şi de dinamica situaţiei operative datorate recesiunii economice, de faptul că Ministerul Administraţiei şi Internelor se află în imposibilitatea de a mai acorda compensaţia lunară pentru chirie poliţiştilor/cadrelor militare în activitate, în cuantumul la care aceştia ar avea dreptul potrivit legii, fiind astfel afectată desfăşurarea activităţii specifice instituţiei în domeniul ordinii şi siguranţei publice,

luând în considerare soluţia identificată prin adoptarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2009 pentru completarea art. 17 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, care stabileşte că Ministerul Administraţiei şi Internelor poate închiria, pe perioadă determinată, în condiţiile legii, spaţii locative necesare cazării personalului propriu, ce se dau în folosinţă gratuită poliţiştilor şi cadrelor militare în activitate care îndeplinesc condiţiile legale amintite,

în temeiul art. 7 alin. (4) şi art. 17 alin. (51) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,

viceprim-ministrul, ministrul administraţiei si internelor, interimar, emite următorul ordin:

Art. 1. - Prezentul ordin stabileşte criteriile şi condiţiile de închiriere şi repartizare de către Ministerul Administraţiei şi Internelor a unor spaţii locative necesare cazării poliţiştilor şi cadrelor militare în activitate.

Art. 2. - (1) Inchirierea spaţiilor locative prevăzute la art. 1 se realizează de către structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor, de la persoane fizice sau juridice, după cum urmează:

a) Direcţia economico-administrativă, pentru personalul unităţilor aparatului central al ministerului şi al structurilor subordonate acestora din municipiul Bucureşti, ai căror şefi nu au calitatea de ordonator de credite sau nu dispun de structuri logistice;

b) ordonatorul de credite, pentru personalul propriu şi al structurilor subordonate acestora, ai căror şefi nu au calitatea de ordonator de credite;

c) inspectoratul de poliţie judeţean, pentru personalul prevăzut la art. 16 alin. (1) lit. f), g) şi i);

d) instituţia prefectului, pentru personalul serviciilor publice comunitare din cadrul acesteia.

(2) Atribuirea contractelor de închiriere se realizează printr-o procedură de solicitare de oferte, pentru fiecare tip de unitate locativă, aplicându-se criteriul preţului cel mai scăzut, în ordine crescătoare, până la acoperirea necesarului de spaţii locative.

(3) Contractele de închiriere se înregistrează la direcţiile generale ale finanţelor publice, cu excepţia celor încheiate cu persoane juridice care au în obiectul de activitate închirierea de imobile.

(4) Procedurile de închiriere şi proiectele contractelor de închiriere se aprobă de către fiecare structură care are dreptul să încheie contracte de închiriere.

Art. 3. - (1) Condiţiile care stau la baza încheierii contractelor de închiriere sunt următoarele:

a) încadrarea strictă în fondurile alocate;

b) utilizarea eficientă a fondurilor publice;

c) numărul spaţiilor locative închiriate trebuie să se încadreze în numărul solicitărilor;

d) spaţiile locative închiriate trebuie să fie branşate la utilităţi publice;

e) spaţiile locative închiriate trebuie să îndeplinească exigenţele minimale prevăzute de Legea locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

f) spaţiile locative închiriate trebuie să fie situate în localitatea în care îşi desfăşoară activitatea poliţiştii/cadrele militare care vor beneficia de acestea şi la o distanţă de cel mult 500 m de cel/cea mai apropiat (ă) punct de acces/staţie pentru mijloace de transport în comun;

g) spaţiile locative trebuie să fie închiriate pentru o perioadă de minimum 5 ani, cu prelungirea automată a contractelor de închiriere, dacă proprietarii nu îşi exprimă, cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea termenului prevăzut pentru încetarea contractelor, opţiunea privind rezilierea acestora;

h) cheltuielile curente aferente administrării spaţiului locativ închiriat trebuie să fie de cel mult 30% din salariul de bază/solda lunară.

(2) Contractele de închiriere pot fi încheiate şi cu exceptarea de la îndeplinirea următoarelor condiţii prevăzute la alin. (1), dacă există acordul expres al solicitantului acelui spaţiu, astfel:

a) lit. d) - pot fi încheiate contracte de închiriere dacă, din motive obiective, spaţiile locative ofertate în mediul rural nu sunt branşate la utilităţi publice;

b) lit. e) - pot fi încheiate contracte de închiriere atunci când spaţiile locative ofertate nu îndeplinesc exigenţele minimale;

c) lit. f) - spaţiile locative închiriate sunt situate în locaţii care permit îndeplinirea atribuţiilor de serviciu;

d) lit. g) - pot fi încheiate contracte de închiriere pentru o perioadă mai mică de 5 ani dacă, din motive obiective, contractele de închiriere nu pot fi încheiate pentru o perioadă de 5 ani;

e) lit. h) - cheltuielile curente aferente administrării spaţiului locativ închiriat pot fi mai mari decât nivelurile stabilite.

(3) Prin cheltuieli curente aferente administrării spaţiului locativ, în sensul alin. (1) lit. h), se înţelege:

a) cheltuieli privind furnizarea apei potabile şi menajere, agentului termic, gazelor şi energiei electrice;

b) cheltuieli pentru administrarea şi întreţinerea spaţiilor comune: igienizarea spaţiilor, energie electrică, paza spaţiilor locative.

Art. 4. - (1) Beneficiază de spaţiile locative prevăzute la art. 1 poliţistul şi cadrul militar în activitate numiţi în prima funcţie sau mutaţi în interesul serviciului într-o altă localitate/garnizoană decât cea în care îşi au domiciliul, dacă îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

a) nu efectuează naveta la şi de la locul de muncă;

b) poliţistul/cadrul militar în activitate ori soţia/soţul acestuia/acesteia nu deţine locuinţă proprietate personală în localitatea/garnizoana în care a fost numit în prima funcţie sau mutat în interesul serviciului;

c) poliţistul/cadrul militar în activitate ori soţia/soţul acestuia/acesteia nu are atribuită, prin contract de închiriere, o locuinţă din fondul locativ de stat în localitatea/garnizoana unde a fost numit în prima funcţie sau mutat în interesul serviciului;

d) nu a beneficiat, nici el/ea şi nici soţia/soţul, de nicio altă formă de sprijin pentru construirea sau cumpărarea unei locuinţe prin intermediul ministerului ori nu i-a fost repartizată locuinţă de serviciu/de intervenţie.

(2) Beneficiază de spaţiile locative prevăzute la art. 1 poliţistul şi cadrul militar în activitate numiţi în prima funcţie sau mutaţi în interesul serviciului în localitatea/garnizoana în care îşi au domiciliul, dacă îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

a) poliţistul/cadrul militar în activitate ori soţia/soţul acestuia/acesteia nu deţine locuinţă proprietate personală în localitatea de domiciliu;

b) poliţistul/cadrul militar în activitate ori soţia/soţul acestuia/acesteia nu are atribuită, prin contract de închiriere, o locuinţă din fondul locativ de stat în localitatea de domiciliu;

c) nu a beneficiat, nici el/ea şi nici soţia/soţul, de nicio altă formă de sprijin pentru construirea sau cumpărarea unei locuinţe prin intermediul ministerului ori nu i-a fost repartizată locuinţă de serviciu/de intervenţie;

d) poliţistul/cadrul militar în activitate se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 3 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 284/2005 privind stabilirea cuantumului şi condiţiilor de acordare a compensaţiei lunare pentru chirie cuvenite poliţiştilor, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, la art. 3 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.867/2005 privind stabilirea cuantumului şi condiţiilor de acordare a compensaţiei lunare pentru chirie cadrelor militare în activitate din Ministerul Apărării Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare.

(3) Beneficiază de spaţiile locative prevăzute la art. 1 poliţistul/cadrul militar în activitate numit în prima funcţie sau mutat în interesul serviciului într-o altă localitate/garnizoană decât cea în care îşi are domiciliul, care ulterior îşi stabileşte domiciliul în noua localitate si îndeplineşte condiţiile prevăzute la alin. (1) lit. b)-d).

Art. 5. - (1) Şeful structurii este obligat să înştiinţeze în scris personalul propriu care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 31 alin. (1) şi (V) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, sau la art. 201 alin. 1 şi 2 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la posibilitatea asigurării unor spaţii locative necesare cazării acestuia.

(2) In vederea asigurării unui spaţiu locativ, personalul prevăzut la alin. (1) care beneficiază de compensaţia lunară pentru chirie trebuie să înainteze şefului structurii din care face parte rapoarte individuale cuprinzând:

a) datele necesare stabilirii exigenţelor minimale pe care trebuie să le îndeplinească spaţiul locativ;

b) datele la care se referă criteriile de repartizare a spaţiilor locative prevăzute în anexa nr. 1.

(3) Personalul prevăzut la alin. (1) care nu beneficiază de compensaţia lunară pentru chirie poate să înainteze şefului structurii din care face parte rapoarte individuale cuprinzând datele prevăzute la alin. (2), precum şi date privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 4 alin. (1) sau, după caz, la art. 4 alin. (2).

(4) Rapoartele individuale înaintate potrivit alin. (2) şi (3) stau la baza formulării solicitării ofertei de spaţii locative şi trebuie însoţite de copii ale documentelor care atestă datele din raport.

(5) Prin personal care beneficiază de compensaţia lunară pentru chirie se înţelege poliţistul/cadrul militar în activitate căruia i s-a aprobat acordarea compensaţiei lunare pentru chirie, chiar dacă plata efectivă a dreptului bănesc nu se realizează, şi nu a intervenit o situaţie de încetare a acestui drept.

Art. 6. - (1) In cazul în care soţul/soţia poliţistului/cadrului militar în activitate este încadrat/încadrată în structuri ale Ministerului Administraţiei şi Internelor care au sediul în aceeaşi localitate/garnizoană, beneficiază de prevederile prezentului ordin numai unul dintre aceştia.

(2) In situaţia în care poliţiştii/cadrele militare în activitate, soţ şi soţie, locuiesc la adrese diferite, fiind despărţiţi în fapt, fiecare dintre aceştia beneficiază de prevederile prezentului ordin.

Art. 7. - (1) In vederea stabilirii necesarului de spaţii locative care se dau în folosinţă gratuită, se efectuează anchete sociale de către comisiile prevăzute la art. 16.

(2) In urma efectuării anchetei sociale, în funcţie de încadrarea în condiţiile de atribuire a spaţiilor locative, comisiile de anchetă socială acceptă/resping rapoartele depuse de solicitanţi.

(3) Rezultatele anchetelor sociale se consemnează într-un proces-verbal care se înaintează structurilor care au dreptul să încheie contracte de închiriere.

(4) Structurile prevăzute la alin. (3) iniţiază şi derulează procedurile de închiriere a spaţiilor locative prin compartimentul specializat în achiziţii, în baza procesului-verbal prevăzut la alin. (3).

Art. 8. - (1) Comisiile prevăzute la art. 17 alin. (2) analizează, pe baza documentelor puse la dispoziţie de către compartimentul prevăzut la art. 7 alin. (4), ofertele de spaţii locative primite şi stabilesc eligibilitatea acestora.

(2) Pentru aparatul central analizarea ofertelor de spaţii locative şi stabilirea eligibilităţii acestora se realizează de către Direcţia economico-administrativă, prin compartimentul specializat în achiziţii.

(3) Ofertele eligibile se prezintă persoanelor care au înaintat rapoarte individuale, însoţite de documente justificative care atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 4.

(4) Ordinea prezentării ofertelor se stabileşte pe baza criteriilor de repartizare a spaţiilor locative prevăzute în anexa nr. 1.

Art. 9. - (1) In urma prezentării ofertelor, persoanele care au înaintat rapoarte individuale trebuie să îşi exprime în scris, în termen de 5 zile lucrătoare, acordul sau refuzul cu privire la atribuirea spaţiului locativ. Neexprimarea opţiunii privind atribuirea spaţiului locativ, în termen, se consideră refuz tacit.

(2) Atunci când poliţistul/cadrul militar în activitate care beneficiază de compensaţie de chirie refuză repartizarea unui spaţiu locativ, dacă acel spaţiu îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. d)-h), devin incidente prevederile art. 15 lit. e) din Hotărârea Guvernului nr. 284/2005, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, ale art. 14 lit. e) din Hotărârea Guvernului nr. 1.867/2005, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 10. - (1) Pe baza acordurilor exprimate în condiţiile art. 9 alin. (1), structurile prevăzute la art. 2 alin. (1) încheie contractele de închiriere a spaţiilor locative.

(2) Spaţiile locative închiriate se dau în folosinţă gratuită pe baza:

a) contractului de comodat, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2, încheiat între structura contractantă şi poliţistul/cadrul militar în activitate căruia i s-a repartizat spaţiul locativ, denumit în continuare titularul contractului de comodat;

b) procesului-verbal de predare-primire a spaţiului locativ şi a bunurilor aferente înscrise în inventarul anexat acestuia.

Art. 11. - (1) Pentru încheierea contractului de comodat, poliţistul/cadrul militar în activitate prezintă, în original şi în copie, următoarele documente:

a) documentul de identitate al titularului contractului de comodat;

b) certificatul de naştere al titularului contractului de comodat şi, după caz, al membrilor de familie;

c) certificatul de căsătorie, după caz.

(2) La încheierea contractului de comodat, poliţistul/cadrul militar în activitate trebuie să depună o declaraţie pe propria răspundere prin care se obligă să informeze în scris comisia de anchetă socială despre orice schimbare intervenită, de natură să modifice condiţiile prevăzute la art. 4, în termen de cel mult 5 zile de la data la care au intervenit aceste schimbări.

Art. 12. - Dreptul de folosinţă gratuită a spaţiului locativ primit şi obligaţiile prevăzute la art. 14 alin. (1) încep la data semnării contractului de comodat şi a procesului-verbal de predare-primire, prevăzute la art. 10 alin. (2).

Art. 13. - (1) Situaţiile în care contractul de comodat îşi încetează valabilitatea sunt următoarele:

a) la împlinirea termenului pentru care a fost încheiat, dacă nu s-a solicitat prelungirea;

b) în cazul încetării contractului de închiriere;

c) la solicitarea scrisă a titularului contractului de comodat, înregistrată la secretariatul structurii din care face parte;

d) când titularul contractului de comodat nu şi-a îndeplinit obligaţiile pentru o perioadă de 3 luni consecutive;

e) când titularul contractului de comodat nu s-a mutat efectiv în locuinţa repartizată din motive imputabile lui, în termen de 30 de zile de la data încheierii contractului de comodat;

f) când titularul contractului de comodat şi-a încetat activitatea în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor;

g) când titularul contractului de comodat a fost mutat în aceeaşi localitate/garnizoană sau a fost mutat în interesul serviciului în altă localitate/garnizoană, la o altă structură din responsabilitatea celor care au dreptul să încheie contracte de închiriere;

h) când titularul contractului de comodat s-a mutat la cerere în altă localitate/garnizoană;

i) când titularul contractului de comodat a fost mutat în interesul serviciului în altă localitate/garnizoană şi nu a intervenit schimbarea structurii care are dreptul să încheie contracte de închiriere, dacă titularul nu şi-a exprimat în scris acordul privind menţinerea valabilităţii contractului de comodat;

j) când titularul contractului de comodat sau soţul/soţia acestuia a dobândit, în aceeaşi localitate/garnizoană, o locuinţă proprietate personală;

k) la încheierea căsătoriei, dacă soţul/soţia are locuinţă proprietate personală în localitatea/garnizoana în care titularul contractului de comodat a fost numit în prima funcţie sau mutat în interesul serviciului;

l) când poliţistul/cadrul militar în activitate este trimis în misiune permanentă în străinătate;

m) la încheierea contractului de închiriere pentru locuinţa de serviciu sau locuinţa de intervenţie ori la data acceptării în scris a cazării în căminul de garnizoană/localitate;

n) la încheierea de către poliţist sau de către soţia/soţul acestuia/acesteia a contractului de închiriere pentru locuinţa atribuită din fondul locativ de stat, în localitatea în care poliţistul a fost numit în prima funcţie sau mutat în interesul serviciului;

o) la încheierea de către cadrul militar în activitate sau de către soţul/soţia acestuia/acesteia a contractului de închiriere pentru locuinţa atribuită din fondul locativ de stat, cu plata subvenţionată a chiriei, a cărei locaţie îi permite îndeplinirea atribuţiilor de serviciu.

(2) In cazul în care titularul contractului de comodat a fost mutat la o altă structură din responsabilitatea celor care au dreptul să încheie contracte de închiriere din aceeaşi localitate/garnizoană în care îşi desfăşoară activitatea, este obligatorie încheierea unui contract de subînchiriere între cele două structuri.

Art. 14. - (1) Titularii contractelor de comodat au următoarele obligaţii:

a) să nu cedeze dreptul de folosinţă asupra spaţiilor locative repartizate;

b) să folosească spaţiile locative numai în conformitate cu destinaţia acestora;

c) să nu execute modificări sau lucrări de construire la spaţiile locative preluate;

d) să achite la termen cheltuielile curente aferente administrării spaţiului locativ închiriat;

e) să predea spaţiul locativ în condiţii normale de folosinţă, ţinând cont de starea acestuia la momentul închirierii, precum şi bunurile din dotare.

(2) Titularii contractelor de comodat au următoarele drepturi:

a) să solicite, în scris, structurilor din care fac parte reînnoirea contractului de comodat cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea acestuia;

b) să îşi exprime în scris acordul privind menţinerea valabilităţii contractului de comodat, când au fost mutaţi în interesul serviciului în altă localitate/garnizoană, fără a se schimba structura care are dreptul să încheie contracte de închiriere;

c) să solicite în scris încetarea valabilităţii contractului de comodat;

d) să solicite în scris aprobarea schimbului de spaţii locative cu alt titular de contract de comodat, în cadrul aceleaşi structuri care are dreptul să încheie contracte de închiriere;

e) să solicite în scris încheierea unui nou contract de comodat când au fost mutaţi în aceeaşi localitate/garnizoană sau au fost mutaţi în interesul serviciului în altă localitate/garnizoană, la o altă structură din responsabilitatea celor care au dreptul să încheie contracte de închiriere.

Art. 15. - (1) Structurile contractante au obligaţia de a preda titularului contractului de comodat locuinţa în condiţii normale de folosinţă şi de a urmări modul în care acesta îşi îndeplineşte obligaţiile care îi revin.

(2) Structurile contractante au obligaţia de a reînnoi contractele de comodat pentru care au primit solicitări.

(3) In situaţia în care titularul contractului de comodat refuză să remedieze daunele produse din motive imputabile acestuia, structura contractantă ia măsuri de recuperare a pagubelor produse, conform prevederilor legale în vigoare.

Art. 16. - (1) La nivelul structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor se constituie comisii de anchetă socială, numite prin ordin de zi/dispoziţie zilnică a şefului structurii, la începutul fiecărui an, după cum urmează:

a) pentru personalul unităţilor aparatului central al ministerului şi al structurilor subordonate acestora, comisii constituite la nivelul fiecărei unităţi a aparatului central sau al structurilor subordonate acestora;

b) pentru personalul din aparatul propriu al fiecărui ordonator secundar de credite, comisii constituite la nivelul fiecărei/fiecărui direcţii sau serviciu independent din cadrul acestora, după caz;

c) pentru personalul Direcţiei Generale de Jandarmi a Municipiului Bucureşti, Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti şi Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă al Municipiului Bucureşti, comisii constituite la nivelul fiecărei/fiecărui direcţii, secţii, detaşament sau serviciu independent din cadrul acestora, după caz;

d) pentru personalul inspectoratelor judeţene, comisii constituite la nivelul fiecărei/fiecărui inspectorat, secţii, poliţii municipale/orăşeneşti, detaşament sau sector de poliţie de frontieră din cadrul acestora, după caz;

e) pentru personalul din aparatul propriu al structurilor ai căror şefi au calitatea de ordonator terţiar de credite nemenţionate la lit. c) şi d), comisii constituite la nivelul acestora;

f) pentru personalul Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor detaşat la serviciile publice comunitare teritoriale, comisii constituite la nivelul inspectoratelor de poliţie judeţene;

g) pentru personalul din cadrul punctelor de frontieră aeroportuare, comisii constituite la nivelul acestora;

h) pentru personalul serviciilor publice comunitare din cadrul instituţiilor prefectului, comisii constituite la nivelul instituţiilor prefectului;

i) pentru centrele medicale judeţene, precum şi pentru personalul structurilor teritoriale nemenţionate la lit. f) şi g) ai căror şefi nu sunt ordonatori de credite, comisii constituite la nivelul inspectoratelor de poliţie judeţene.

(2) Componenţa şi atribuţiile comisiilor de anchetă socială sunt prevăzute în anexa nr. 3.

Art. 17. - (1) La nivelul unităţilor aparatului central al ministerului şi al structurilor subordonate acestora se constituie Comisia aparatului central de repartizare a spaţiilor locative închiriate, a cărei componenţă şi atribuţii sunt prevăzute în anexa nr. 4.

(2) La nivelul fiecărei structuri al cărei şef are calitatea de ordonator secundar sau terţiar de credite se constituie comisii de repartizare a spaţiilor locative închiriate, ale căror componenţă şi atribuţii sunt prevăzute în anexa nr. 5.

Art. 18. - (1) Evidenţa spaţiilor locative închiriate se ţine de fiecare structură contractantă şi se centralizează la nivelul ordonatorului secundar de credite, după caz, precum şi la Direcţia logistică, pentru Ministerul Administraţiei şi Internelor.

(2) Structurile de specialitate ale ordonatorilor secundari de credite şi ale ordonatorilor terţiari de credite din finanţarea directă a ordonatorului principal au obligaţia să transmită Direcţiei logistice orice modificare a situaţiei spaţiilor locative închiriate, în termen de 30 de zile de la apariţia acesteia.

Art. 19. - Structurile care gestionează resursele umane comunică comisiilor de repartizare, în condiţiile legii şi potrivit competenţelor, orice modificări de care au luat cunoştinţă intervenite în situaţia familială sau în raporturile de serviciu ale personalului căruia i-au fost repartizate în folosinţă gratuită spaţii locative.

Art. 20. -Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 21. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor, nr. 231/2009 pentru stabilirea criteriilor şi condiţiilor de închiriere de către Ministerul Administraţiei şi Internelor, pe perioadă determinată, a unor spaţii locative necesare cazării poliţiştilor şi cadrelor militare în activitate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 638 din 28 septembrie 2009.

Art. 22. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi internelor, interimar,

Vasile Blaga

ANEXA Nr. 1

CRITERIILE

de repartizare a spatiilor locative

Repartizarea spaţiilor locative se face în următoarea ordine de priorităţi:

a) când solicitanţii beneficiază de compensaţie lunară pentru chirie, are prioritate solicitantul a cărui indemnizaţie lunară pentru chirie este mai mare; în caz de egalitate, are prioritate solicitantul a cărui vechime la plata compensaţiei lunare pentru chirie este mai mare;

b) când unul dintre solicitanţi beneficiază de compensaţie lunară pentru chirie, acesta are prioritate în raport cu cei care nu beneficiază de compensaţie lunară pentru chirie;

c) când solicitanţii nu beneficiază de compensaţie lunară pentru chirie, are prioritate solicitantul al cărui venit lunar pe familie este mai mic; în caz de egalitate, are prioritate solicitantul a cărui vechime în serviciu/activitate în Ministerul Administraţiei şi Internelor este mai mare.

Prin familia solicitantului se înţelege: soţul/soţia şi copiii, dacă aceştia vor locui efectiv împreună cu solicitantul.

ANEXA Nr. 2

CONTRACT DE COMODAT

Nr...............din.............................

- model -

I. Părţile contractului

Intre (structura/unitatea................), cu sediul în................, reprezentată prin.................., şi domnul/doamna...................., în calitate de titular, din structura/unitatea................, posesor (oare) al/a BI/CI seria.........nr............., eliberat (ă) de..............la data de..........., în baza Procesului-verbal de repartiţie nr......... din...........al comisiei de repartizare a spaţiilor locative................, s-a încheiat prezentul contract.

II. Obiectul contractului

Art. 1. - Obiectul contractului îl constituie stabilirea condiţiilor privind darea în folosinţă gratuită a spaţiului locativ închiriat.

Art. 2. - Valabilitatea contractului este de...............ani, cu începere de la data semnării acestuia de către ambele părţi.

Art. 3. - Contractul poate fi reînnoit la solicitarea scrisă a domnului/doamnei................., înaintată cu cel puţin 30 de zile înainte de expirare, cu acordul structurii/unităţii........................

III. Obligaţiile structurii/unităţii

Art. 4. - Structura se obligă:

a) să predea titularului contractului de comodat locuinţa în stare normală de folosinţă, pe baza unui proces-verbal de predare-primire a acesteia şi a bunurilor aferente; bunurile se înscriu în inventare care se anexează la procesul-verbal;

b) să urmărească modul în care titularul contractului de comodat îşi îndeplineşte obligaţiile care îi revin prin prezentul contract;

c) să reînnoiască contractul de comodat la solicitarea scrisă a titularului;

d) să ia măsuri de recuperare a pagubelor produse din motive imputabile titularului contractului de comodat;

e) dacă este cazul, să încheie, potrivit competenţei, contracte de subînchiriere cu privire la spaţiile locative închiriate.

IV. Drepturile şi obligaţiile titularului contractului de comodat

Art. 5. - (1) Titularul contractului de comodat se obligă:

a) să nu cedeze dreptul de folosinţă asupra spaţiilor locative repartizate;

b) să folosească spaţiile locative numai în conformitate cu destinaţia acestora;

c) să nu execute modificări sau lucrări de construire la spaţiile locative preluate;

d) să achite la termen cheltuielile curente aferente administrării spaţiului locativ închiriat;

e) să predea spaţiul locativ în condiţii normale de folosinţă, ţinând cont de starea acestuia la momentul închirierii, precum şi bunurile din dotare.

(2) Titularul contractului de comodat are următoarele drepturi:

a) să solicite în scris structurilor din care face parte reînnoirea contractului de comodat cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea acestuia;

b) să îşi exprime în scris acordul privind menţinerea valabilităţii contractului de comodat, când a fost mutat în interesul serviciului în altă localitate/garnizoană, fără a se schimba structura care are dreptul să încheie contracte de închiriere;

c) să solicite în scris încetarea valabilităţii contractului de comodat;

d) să solicite în scris aprobarea schimbului de spaţii locative cu alt titular de contract de comodat, în cadrul aceleaşi structuri care are dreptul să încheie contracte de închiriere;

e) să solicite în scris încheierea unui nou contract de comodat, când a fost mutat în aceeaşi localitate/garnizoană sau când a fost mutat în interesul serviciului în altă localitate/garnizoană, la o altă structură din responsabilitatea celor care au dreptul să încheie contracte de închiriere.

Art. 6. - Forţa majoră exonerează de răspundere părţile.

V. Litigii

Art. 7. - Litigiile de orice fel decurgând din executarea prezentului contract de comodat sunt de competenţa instanţei de judecată.

VI. Incetarea contractului de comodat

Art. 8. - Situaţiile în care contractul de comodat îşi încetează valabilitatea sunt următoarele:

a) la împlinirea termenului pentru care a fost încheiat, dacă nu s-a solicitat prelungirea;

b) în cazul încetării contractului de închiriere;

c) la solicitarea scrisă a titularului contractului de comodat, înregistrată la secretariatul structurii din care face parte;

d) când titularul contractului de comodat nu şi-a îndeplinit obligaţiile pentru o perioadă de 3 luni consecutive;

e) când titularul contractului de comodat nu s-a mutat efectiv în locuinţa repartizată din motive imputabile lui, în termen de 30 de zile de la data încheierii contractului de comodat;

f) când titularul contractului de comodat şi-a încetat activitatea în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor;

g) când titularul contractului de comodat a fost mutat în aceeaşi localitate/garnizoană sau a fost mutat în interesul serviciului în altă localitate/garnizoană, la o altă structură din responsabilitatea celor care au dreptul să încheie contracte de închiriere;

h) când titularul contractului de comodat s-a mutat la cerere în altă localitate/garnizoană;

i) când titularul contractului de comodat a fost mutat în interesul serviciului în altă localitate/garnizoană şi nu a intervenit schimbarea structurii care are dreptul să încheie contracte de închiriere, dacă titularul nu şi-a exprimat în scris acordul privind menţinerea valabilităţii contractului de comodat;

j) când titularul contractului de comodat sau soţia/soţul acestuia/acesteia a dobândit, în aceeaşi localitate/garnizoană, o locuinţă proprietate personală;

k) la încheierea căsătoriei, dacă soţul/soţia are locuinţă proprietate personală în localitatea/garnizoana în care titularul contractului de comodat a fost numit în prima funcţie sau mutat în interesul serviciului;

l) când poliţistul/cadrul militar în activitate este trimis în misiune permanentă în străinătate;

m) la încheierea contractului de închiriere pentru locuinţa de serviciu sau locuinţa de intervenţie ori la data acceptării în scris a cazării în căminul de garnizoană/localitate;

n) la încheierea de către poliţist sau de către soţia/soţul acestuia/acesteia a contractului de închiriere pentru locuinţa atribuită din fondul locativ de stat, în localitatea în care poliţistul a fost numit în prima funcţie sau mutat în interesul serviciului;

o) la încheierea de către cadrul militar în activitate sau de către soţia/soţul acestuia/acesteia a contractului de închiriere pentru locuinţa atribuită din fondul locativ de stat, cu plata subvenţionată a chiriei, a cărei locaţie îi permite îndeplinirea atribuţiilor de serviciu.

VII. Prezentul contract de comodat se încheie în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

Structura/unitatea,

.....................................................

Titularul contractului de comoda

.....................................................

ANEXA Nr. 3

COMPONENŢA ŞI ATRIBUŢIILE

comisiilor de anchetă socială

1. Comisiile de anchetă socială au următoarea componenţă:

a) membri:

- şeful/adjunctul şefului structurii în cadrul căreia solicitantul îşi desfăşoară activitatea, care are şi calitatea de preşedinte al comisiei, cu drept de vot;

- 2 poliţişti/cadre militare în activitate din cadrul structurii în care îşi desfăşoară activitatea solicitantul, cu drept de vot;

b) secretar - un poliţist/cadru militar în activitate din cadrul structurii în care îşi desfăşoară activitatea solicitantul, fără drept de vot.

2. Lucrările comisiilor de anchetă socială se desfăşoară în prezenţa membrilor acestora, iar deciziile se adoptă cu majoritate simplă.

3. La lucrările comisiilor de anchetă socială participă, după caz, în calitate de invitaţi, fără drept de vot:

a) reprezentantul Corpului Naţional al Poliţiştilor;

b) câte un reprezentant al organizaţiilor sindicale legal constituite reprezentative la nivelul structurii în cadrul căreia solicitantul îşi desfăşoară activitatea.

4. Comisiile de anchetă socială au următoarele atribuţii:

a) efectuează verificarea situaţiei locative a solicitantului şi a datelor menţionate în rapoartele individuale;

b) în urma efectuării anchetei sociale, în funcţie de încadrarea în condiţiile de atribuire a spaţiilor locative, acceptă/resping rapoartele depuse de solicitanţi;

c) consemnează rezultatele centralizate ale anchetelor sociale într-un proces-verbal care se înaintează structurii contractante.

ANEXA Nr. 4

COMPONENŢA ŞI ATRIBUŢIILE

comisiei aparatului central de repartizare a spaţiilor locative închiriate

1. Comisia aparatului central de repartizare a spaţiilor locative închiriate are următoarea componenţă:

a) membri:

- secretarul general adjunct, care are şi calitatea de preşedinte al comisiei, cu drept de vot;

- directorii structurilor aparatului central ai căror conducători nu au calitatea de ordonatori de credite sau înlocuitorii legali ai acestora, cu drept de vot;

- directorul Direcţiei economico-administrative sau înlocuitorul legal al acestuia, cu drept de vot;

b) secretar - şeful Grupului suport logistic din cadrul Direcţiei economico-administrative, fără drept de vot.

2. Lucrările comisiei se desfăşoară în prezenţa membrilor acesteia, iar deciziile se adoptă cu majoritate simplă.

3. La lucrările comisiei participă, în calitate de invitaţi, fără drept de vot:

a) reprezentantul Corpului Naţional al Poliţiştilor;

b) câte un reprezentant al organizaţiilor sindicale legal constituite reprezentative la nivelul structurii în cadrul căreia solicitantul îşi desfăşoară activitatea.

4. Comisia are următoarele atribuţii:

a) analizează rezultatele selecţiei de oferte de spaţii locative;

b) întocmeşte procesul-verbal de analiză şi repartizare a spaţiilor locative închiriate;

c) aprobă solicitările de schimburi de spaţii locative închiriate între personal.

ANEXA Nr. 5

COMPONENŢA ŞI ATRIBUŢIILE

comisiilor de repartizare a spaţiilor locative închiriate

1. Comisiile de repartizare a spaţiilor locative închiriate au următoarea componenţă:

a) membri:

- şeful/adjunctul structurii contractante, care are şi calitatea de preşedinte al comisiei, cu drept de vot;

- şeful componentei de logistică, cu drept de vot;

- consilierul juridic, cu drept de vot;

- şeful componentei de resurse umane, cu drept de vot;

- reprezentantul componentei financiare, cu drept de vot;

b) secretar - şeful componentei de administrare a patrimoniului imobiliar, fără drept de vot.

NOTĂ:

In cadrul comisiilor de repartizare a spaţiilor locative închiriate constituite la nivelul inspectoratelor de poliţie judeţene participă, ca membri cu drept de vot, şefii structurilor teritoriale care nu au calitatea de ordonator de credite, pentru care inspectoratele de poliţie judeţene realizează închirierea.

2. Lucrările comisiilor de repartizare a spaţiilor locative închiriate se desfăşoară în prezenţa membrilor acestora, iar deciziile se adoptă cu majoritate simplă.

3. La lucrările comisiilor de repartizare a spaţiilor locative închiriate participă, după caz, în calitate de invitaţi, fără drept de vot:

a) reprezentantul Corpului Naţional al Poliţiştilor;

b) câte un reprezentant al organizaţiilor sindicale legal constituite reprezentative la nivelul structurii în cadrul căreia solicitantul îşi desfăşoară activitatea.

4. Comisiile au următoarele atribuţii:

a) analizează ofertele de spaţii locative şi stabilesc eligibilitatea acestora;

b) întocmesc procesul-verbal de analiză şi repartizare a spaţiilor locative închiriate;

c) aprobă solicitările de reînnoire a contractelor de comodat şi schimburi de spaţii locative între personal;

d) întocmesc, la începutul fiecărui an, până la data de 31 ianuarie, situaţia privind necesarul de locuinţe pentru personalul propriu şi al structurilor pentru care realizează închirierea.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 275/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 275 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu