ORDIN Nr. 276
din 7 aprilie 2010
privind modificarea si
completarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si
turismului nr. 21/2007 pentru aprobarea Reglementarii aeronautice civile romane
RACR-RA, Regulile aerului, editia 02/2006
ACT EMIS DE:
MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 262 din 22 aprilie 2010
Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin
Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, ca autoritate de stat în
domeniul transporturilor,
în temeiul prevederilor art. 4 lit. b) şi f) din
Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 405/1993 privind înfiinţarea
Autorităţii Aeronautice Civile Române, cu modificările
ulterioare, precum şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:
Art. I. - Anexa la
Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr.
21/2007 pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române RACR-RA,
Regulile aerului, ediţia 02/2006, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 71 şi 71 bis din 30 ianuarie 2007, cu
modificările şi completările ulterioare, se modifică
şi se completează după cum urmează:
1. La capitolul 1 „Definiţii", după
punctul 49 se introduce un nou punct, punctul 491, cu următorul
cuprins:
„491. Plan de zbor simplificat. Informaţii transmise din zbor către unitatea ATS
competentă de echipajul unei aeronave aflate în zbor VFR, în scopul obţinerii
aprobării de traversare a unui spaţiu controlat sau pentru aterizarea
pe un aerodrom controlat."
2. La capitolul 3 „Reguli generale", articolul
RACR-RA 3.030 „Planuri de zbor", punctul 2 „Conţinutul unui plan de
zbor" se modifică şi va avea următorul cuprins:
„2. Conţinutul unui plan de zbor
2.1. Planul de zbor trebuie să conţină
informaţiile referitoare la acele elemente, prevăzute în lista de mai
jos, considerate relevante de către autoritatea ATS corespunzătoare:
2.1.1. Identificarea aeronavei
2.1.2. Regulile de zbor şi tipul zborului
2.1.3. Numărul şi tipul (tipurile) aeronavei
(aeronavelor) şi categoria turbulenţei de siaj
2.1.4. Echipament
2.1.5. Aerodromul de plecare/Heliportul/Terenul
temporar de zbor (poziţia aeronavei la momentul depunerii în timpul
zborului a unui nou plan de zbor)
2.1.6. Ora estimată de plecare de la locul de
staţionare (estima survolării primului punct de pe ruta planului de
zbor depus în timpul zborului)
2.1.7. Viteza (vitezele) de croazieră
2.1.8. Nivelul (nivelurile) de croazieră
2.1.9. Ruta de urmat
2.1.10. Aerodromul/Heliportul/Terenul temporar de zbor
de destinaţie şi durata totală estimată a zborului
2.1.11. Aerodromul (aerodromurile) de rezervă
2.1.12. Autonomia aeronavei
2.1.13. Numărul total de persoane la bord
2.1.14. Echipamentul de urgenta şi
supravieţuire
2.1.15. Alte informaţii
2.2. Planul de zbor simplificat conţine
informaţiile solicitate de unitatea ATS competentă şi se
transmite cu cel puţin 10 minute înainte de ora la care se estimează
că aeronava va pătrunde în spaţiul aerian controlat."
3. La capitolul 3, articolul RACR-RA 3.030, punctul
3 „Completarea unui plan de zbor", după paragraful 3.2 se introduce
un nou paragraf, paragraful 3.3, cu următorul cuprins:
„3.3. In cazul planului de zbor simplificat nu este
necesară completarea unui formular FPL, iar unitatea ATS competentă
nu are obligaţia de a retransmite datele acestuia."
4. La capitolul 3, articolul RACR-RA 3.030, punctul
5 „Inchiderea unui plan de zbor", paragraful 5.2 se modifică şi
va avea următorul cuprins:
„5.2. Planul de zbor simplificat se consideră
închis la părăsirea spaţiului aerian controlat sau la aterizarea
pe un aerodrom controlat."
5. La anexa 1 „Semne şi semnale", punctul
5 „Semnale pentru dirijarea la sol", subpunctul 5.1.2 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„5.1.2. Mijloacele de semnalizare (paletele, barele
luminoase, lanternele electrice etc.) vor fi utilizate de dispecerul de
sol/controlorul de trafic aerian dirijare sol* (*persoană autorizată
intern în cazul aerodromurilor) pentru a facilita observarea lor de către
pilot. Acesta va fi poziţionat cu faţa la aeronavă după cum
urmează:
a) pentru aeronave cu aripi fixe, în faţa
extremităţii planului stâng, unde poate fi văzut cel mai bine de
către pilot;
b) pentru elicoptere, în locul în care este cel mai
vizibil de către pilot."
6. La anexa 1, punctul 5, tabelul A „Semnale
obligatorii efectuate de Dispecerul de sol pentru dirijarea aeronavelor precum
şi semne făcute de piloţi", paragraful 1 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„1. Liber la deplasarea către/dinspre
poziţia de parcare Braţul drept întins
deasupra capului cu bara îndreptată în sus; mâna stângă se
mişcă spre corp cu bara îndreptată în jos. Acest semnal
reprezintă indicaţia persoanei poziţionate la capătul
planului aeronavei către pilot/dispecer/operator tractare că
mişcarea aeronavei către/dinspre poziţia de parcare este
obstrucţionată."
7. La anexa 1, punctul 5, tabelul A, se elimină
paragraful 21 şi se dă o nouă numerotare textului.
8. La anexa 1, după punctul 5 se introduce un
nou punct, punctul 6 „Semnalizare standard, cu mâinile, pentru situaţii de
urgenţă"*), cu următorul cuprins:
„6. SEMNALIZARE STANDARD, CU MÂINILE, PENTRU
SITUAŢII DE URGENŢĂ
Următoarele semnale făcute cu mâna sunt
stabilite ca minim necesar pentru comunicaţii de urgenţă între
personalul implicat în acţiunile de salvare şi de stingere a
incendiilor (coordonator/agenţi de salvare şi stingere), echipajele
de comandă şi/sau echipajele de cabină ale aeronavelor implicate
în incident. Semnalele de urgenţă ar trebui să se facă din
partea stângă faţă a aeronavei pentru echipajul aflat în
cabină.
Notă:
In scopul comunicării eficiente cu echipajul de
cabină, semnalizarea cu braţele a situaţiilor de
urgenţă poate fi făcută de către agenţi de
salvare şi stingere şi de pe alte poziţii.
|
1. recomandă evacuarea - evacuare recomandată de
către coordonatorul situaţiei de urgenţă în scopul
salvării ocupanţilor aeronavei şi al intervenţiei contra
incendiului, în baza evaluării, din exterior, a stării navei.
Braţul stâng întins în faţă şi ţinut la
orizontală, cu antebraţul ridicat la nivelul ochilor.
Executaţi cu braţul un semn de mişcare către înapoi. Mâna
dreaptă este lipită de corp.
Noaptea - la fel, dar cu baghete
luminoase.
|
|
2. recomandă oprirea - oprirea evacuării aflate în curs de desfăşurare
sau oprirea deplasării aeronavei ori oprirea altor activităţi
aflate în desfăşurare.
Mâinile în faţa capului - încrucişate
în dreptul încheieturilor.
Noaptea - la fel, dar cu baghete
luminoase.
|
|
3. urgenţă înlăturată - nu sunt
evidente condiţii periculoase, în afara aeronavei, sau «totul este în
regulă».
Mâinile întinse spre exterior şi în jos, la un unghi de 45
grade. Mâinile se mişcă simultan spre interior mai jos de talie
până se încrucişează la nivelul încheieturilor, după care
revin la poziţia iniţială.
Noaptea - la fel, dar cu baghete
luminoase.
|
*) Semnalele prevăzute în cadrul acestui punct
sunt reproduse în facsimil.
|
4. INCENDIU
Se mişcă mâna dreaptă sub forma cifrei 8 (opt), de
la umăr către genunchi, indicându-se, în acelaşi timp, cu mana
stângă zona incendiului.
Noaptea - la fel, dar cu baghete
luminoase."
|
9. Anexa 3 „Tabele cu niveluri de
croazieră"1) se modifică şi va avea
următorul cuprins:
„ANEXA 3
Tabele cu niveluri de croazieră
Niveluri de croazieră care trebuie respectate
RVSM-ÎN PICIOARE
a) In regiunile în care altitudinea este exprimată
în picioare, în baza unor acorduri regionale de navigaţie aeriană
şi conform condiţiilor specificate în această reglementare, se
aplică o eşalonare minimă pe verticală (VSM) de 1.000 ft
între nivelurile de zbor de la FL 290 până la FL 410 inclusiv*):
DIRECŢIE MAGNETICĂ DE
ZBOR**)
|
De la 000 grade 179 grade***)
|
De la180 grade 359 grade***)
|
Zbor IFR
Nivel de zbor
FL Picioare Metri
|
Zbor VFR
Nive de zbor
FL Picioare Metri
|
Zbor IFR
Nive de zbor
FL Picioare Metri
|
Zbor VFR
Nive de zbor
FL Picioare Metri
|
010
030
050
070
090
110
130
150
170
190
210
230
250
270
290
310
|
1000 300
|
-
035
055
075
095
115
135
155
175
195
215
235
255
275
300
320
|
-
|
020
040
060
080
100
120
140
160
180
200
220
240
260
280
|
2000 600
|
-
045
065
085
105
125
145
165
185
205
225
245
265
285
|
-
|
3000 900
|
3500 1050
|
4000 1200
|
4500 1350
|
5000 1500
|
5500 1700
|
6000 1850
|
6500 2000
|
7000 2150
|
7500 2300
|
8000 2450
|
8500 2600
|
9000 2750
|
9500 2900
|
100003050
|
105003200
|
110003350
130003950
150004550
170005200
190005800
210006400
230007000
250007600
270008250
290008850
310009450
|
115003500
135004100
155004700
175005350
195005950
215006550
235007150
255007750
275008400
300009150
320009750
|
120003650
|
125003800
|
140004250
|
145004400
|
160004900
|
165005050
|
180005500
|
185005650
|
200006100
|
205006250
|
220006700
|
225006850
|
240007300
|
245007450
|
260007900
|
265008100
|
280008550
|
285008700
|
|
|
330
350
370
390
410
450
490
|
3300010050340
|
3400010350
|
|
|
|
|
3500010650360
|
3600010950
|
|
|
|
|
3700011300380
|
3800011600
|
|
|
|
|
3900011900400
|
4000012200
|
|
|
|
|
4100012500430
|
4300013100
|
|
|
|
|
4500013700470
|
4700014350
|
|
|
|
|
4900014950510
|
5100015550
|
|
|
|
|
etc.
|
etc. etc.
|
etc.
|
etc. etc.
|
|
|
|
|
*) Fac excepţie cazurile în care, în baza unor
acorduri regionale de navigaţie aeriană, este prevăzută
utilizarea unui tabel modificat al nivelurilor de zbor, bazat pe o
eşalonare minimă verticală nominală de 1.000 ft (300 m), de
către aeronave care operează peste FL 410 în zonele desemnate ale
spaţiului aerian, în condiţiile specificate.
**) Direcţia magnetică sau, în regiunile
polare la latitudini mai mari de 70 grade şi în extensiile la aceste zone
aşa cum sunt indicate de către autoritatea ATS competentă,
direcţia de reţea (grid tracks) determinată de linii paralele cu
meridianul Greenwich, suprapusă pe o hartă polară
stereografică în care direcţia către nordul magnetic este folosită
ca nord reţea (Grid North).
***) Cu excepţia cazurilor când, în baza unor
acorduri regionale de navigaţie aeriană, pe direcţiile de la 090
la 269 grade şi de la 270 ia 089 grade, sunt specificate direcţii
predominante de trafic şi proceduri de tranziţie corespunzătoare
asociate acestora.
1) Tabelele prevăzute
în cadrul acestui punct sunt reproduse în facsimil.
Notă:
Materialul de îndrumare referitor la eşalonarea
verticală se află în Manualul de implementare a eşalonării
verticale minime de 300 m (1.000 ft) între FL 290 şi FL 410 inclusiv (OACI
doc. 9574) şi pentru spaţiul EUR RVSM în Manualul ATC pentru
asigurarea eşalonării verticale minime (RVSM) în Europa (doc.
EUROCONTROLASM.ET.1:ST. 13.5000).
RVSM-ÎN METRI
b)In regiunile în care altitudinea este exprimată
în metri, în baza unor acorduri regionale de navigaţie aeriană
şi conform condiţiilor specificate în această reglementare, se
aplică o eşalonare minimă pe verticală (VSM) de 300 m între
8.900 metri si 12.500 metri inclusiv*):
DIRECŢIEI MAGNETICĂ DE
ZBOR**)
|
De la 000 grade la 179 grade***
|
De la 180 grade la 359 grade***)
|
Zboruri IFR
Nivel de zbor
Standard Metri Picioare metric
|
Zboruri VFR
Nivel de zbor
Standard Metri Picioare metric
|
Zboruri IFR
Nivel de zbor
Standard Metri
Picioare metric
|
Zboruri VFR
Nivel de Zbor
Standard Metri Picioare metric
|
0030
|
300
|
1000 -
|
_
|
0060
|
600
|
2000 -
|
_
|
_
|
0090
|
900
|
3000 0105
|
1050
|
3500 0120
|
1200
|
3900 0135
|
350
|
4400
|
0150
|
1500
|
4900 0165
|
1650
|
5400 0180
|
1800
|
5900 0195
|
1950
|
6400
|
0210
|
2100
|
6900 0225
|
2250
|
7400 0240
|
2400
|
7900 0255
|
2550
|
8400
|
0270
|
2700
|
8900 0285
|
2850
|
9400 0300
|
3000
|
9800 0315
|
3150
|
10300
|
0330
|
3300
|
108000345
|
3450
|
113000360
|
3600
|
118000375
|
3750
|
12300
|
0390
|
3900
|
128000405
|
4050
|
133000420
|
4200
|
138000435
|
4350
|
14300
|
0450
|
4500
|
148000465
|
4650
|
153000480
|
4800
|
157000495
|
4950
|
16200
|
0510
|
5100
|
167000525
|
5250
|
172000540
|
5400
|
177000555
|
5550
|
18200
|
0570
|
5700
|
187000585
|
5850
|
192000600
|
6000
|
197000615
|
6150
|
20200
|
0630
|
6300
|
207000645
|
6450
|
212000660
|
6600
|
217000675
|
6750
|
22100
|
0690
|
6900
|
226000705
|
7050
|
231000720
|
7200
|
236000735
|
7350
|
24100
|
0750
|
7500
|
246000765
|
7650
|
251000780
|
7800
|
256000795
|
7950
|
26100
|
0810
|
8100
|
266000825
|
8250
|
271000840
|
8400
|
276000855
|
8550
|
28100
|
0890
|
8900
|
291000920
|
9200
|
30100
|
|
|
|
|
0950
|
9500
|
311000980
|
9800
|
32100
|
|
|
|
|
1010
|
10100331001040
|
1040034100
|
|
|
|
|
1070
|
10700351001100
|
1100036100
|
|
|
|
|
1130
|
11300371001160
|
1160038100
|
|
|
|
|
1190
|
11900391001220
|
1220040100
|
|
|
|
|
1250
|
12500411001310
|
1310043000
|
|
|
|
|
1370
|
13700449001430
|
1430046900
|
|
|
|
|
1490
|
14900489001550
|
15500 50900
|
|
|
|
|
etc.
|
etc.
|
etc. etc.
|
etc.
|
etc.
|
|
|
|
|
*) Fac excepţie cazurile în care, în baza unor
acorduri regionale de navigaţie aeriană, este prevăzută
utilizarea unui tabel modificat al nivelurilor de zbor, bazat pe o
eşalonare minimă verticală nominală de 1.000 ft (300 m), de
către aeronave care operează peste FL 410 în zonele desemnate ale
spaţiului aerian, în condiţiile specificate.
**) Direcţia magnetică sau, în regiunile
polare la latitudini mai mari de 70 grade şi în extensiile la aceste zone
aşa cum sunt indicate de către autoritatea ATS competentă,
direcţia de reţea (grid tracks) determinată de linii paralele cu
meridianul Greenwich, suprapusă pe o hartă polară
stereografică în care direcţia către nordul magnetic este folosită
ca nord reţea (Grid North).
***) Cu excepţia cazurilor când, în baza unor
acorduri regionale de navigaţie aeriană, pe direcţiile de la 090
la 269 grade şi de la 270 la 089 grade, sunt specificate direcţii
predominante de trafic şi proceduri de tranziţie corespunzătoare
asociate acestora.
Notă:
Materialul de îndrumare referitor la eşalonarea
verticală se află în Manualul de implementare a eşalonării
verticale minime de 300 m (1.000 ft) între FL 290 şi FL 410 inclusiv (OACI
doc. 9574) şi pentru spaţiul EUR RVSM în Manualul ATC pentru
asigurarea eşalonării verticale minime (RVSM) în Europa (doc.
EUROCONTROLASM.ET.1:ST. 13.5000).
NON-RVSM-ÎN PICIOARE
c)In alte regiuni în care unitatea de măsură
primară utilizată este exprimată în picioare:
DIRECŢIE MAGNETICĂ DE ZBOR*)
|
De la 000 grade 179 grade**)
|
De la 180 grade 359 **)
|
Zboruri IFR
Nivel de zbor
FL Picioare Metri
|
Zboruri VFR
Nivel de zbor
FL Picioare Metri
|
Zobruri IFR
Nivel de zbor
FL Picioare Metri
|
Zboruri VFR
Nivel de zbor
FL Picioare Metri
|
010
|
1000 300
|
-
|
_
|
20
|
2000 600
|
_
|
_
|
030
|
3000 900
|
035
|
3500 1050
|
40
|
4000 1200
|
045
|
4500 1350
|
050
|
5000 1500
|
055
|
5500 1700
|
60
|
6000 1850
|
065
|
6500 2000
|
070
|
7000 2150
|
075
|
7500 2300
|
80
|
8000 2450
|
085
|
8500 2600
|
090
|
9000 2750
|
095
|
9500 2900
|
100
|
100003050
|
105
|
105003200
|
110
|
110003350
|
115
|
115003500
|
120
|
120003650
|
125
|
125003800
|
130
|
130003950
|
135
|
135004100
|
140
|
140004250
|
145
|
145004400
|
150
|
150004550
|
155
|
155004700
|
160
|
160004900
|
165
|
165005050
|
170
|
170005200
|
175
|
175005350
|
180
|
180005500
|
185
|
185005650
|
190
|
190005800
|
195
|
195005950
|
200
|
200006100
|
205
|
205006250
|
210
|
210006400
|
215
|
215006550
|
220
|
220006700
|
225
|
225006850
|
230
|
230007000
|
235
|
235007150
|
240
|
240007300
|
245
|
245007450
|
250
|
250007600
|
255
|
255007750
|
260
|
260007900
|
265
|
265008100
|
270
|
270008250
|
275
|
275008400
|
280
|
280008550
|
285
|
285008700
|
290
|
290008850
|
300
|
300009150
|
310
|
310009450
|
320
|
320009750
|
330
|
3300010050340
|
3400010350350
|
3500010650360
|
3600010950
|
370
|
3700011300380
|
3800011600390
|
3900011900400
|
4000012200
|
410
|
4100012500420
|
4200012800430
|
4300013100440
|
4400013400
|
450
|
4500013700460
|
4600014000470
|
4700014350480
|
4800014650
|
490
|
4900014950500
|
5000015250510
|
5100015550520
|
5200015850
|
etc.
|
etc etc.
|
etc
|
etc. etc.
|
etc.
|
etc. etc.
|
etc.
|
etc. etc.
|
*) Direcţia magnetică sau, în regiunile
polare la latitudini mai mari de 70 grade şi în extensiile la aceste zone
aşa cum sunt indicate de către autoritatea ATS competentă,
direcţia de reţea (grid tracks) determinată de linii paralele cu
meridianul Greenwich, suprapusă pe o hartă polară
stereografică în care direcţia către nordul magnetic este
folosită ca nord reţea (Grid North).
**) Cu excepţia cazurilor când, în baza unor
acorduri regionale de navigaţie aeriană, pe direcţiile de la 090
la 269 grade şi de la 270 la 089 grade, sunt specificate direcţii
predominante de trafic şi proceduri de tranziţie corespunzătoare
asociate acestora.
Notă:
Materialul de îndrumare referitor la eşalonarea
verticală se află în Manualul de implementare a eşalonării
verticale minime de 300 m (1.000 ft) între FL 290 şi FL 410 inclusiv (OACI
doc. 9574) şi pentru spaţiul EUR RVSM în Manualul ATC pentru
asigurarea eşalonării verticale minime (RVSM) în Europa (doc.
EUROCONTROL ASM.ET. 1 :ST. 13.5000).
NON-RVSM-ÎN METRI
d) In alte regiuni în care unitatea de măsură
primară utilizată este metrul:
DIRECŢIE MAGNETICĂ DE ZBOR*)
|
De la 000 gade la 179 gade**
|
De la 180 grade la 359 grade **)
|
Zboruri IFR
Nivel de zbor
Standard metri
Picioare metric
|
Zboruri VFR
Nivel de zbor
Standard Metri
Picioare metri
|
Zboruri IFR
Nivel de zbor
Standard Metri
Picioare metric
|
Zboruri VFR
Nivel de zbor
Standard Metri
Picioare metric
|
0030
|
300
|
1000 -
|
-
|
0060
|
600
|
2000 -
|
_
|
_
|
0090
|
900
|
3000 0105
|
1050
|
3500 0120
|
1200
|
3900 0135
|
350
|
4400
|
0150
|
1500
|
4900 0165
|
1650
|
5400 0180
|
1 800
|
5900 0195
|
1950
|
6400
|
0210
|
2100
|
6900 0225
|
2250
|
7400 0240
|
2400
|
7900 0255
|
2550
|
8400
|
0270
|
2700
|
8900 0285
|
2850
|
9400 0300
|
3000
|
9800 0315
|
3150
|
10300
|
0330
|
3300
|
108000345
|
3450
|
113000360
|
3600
|
118000375
|
3750
|
12300
|
0390
|
3900
|
128000405
|
4050
|
133000420
|
4200
|
138000435
|
4350
|
14300
|
0450
|
4500
|
148000465
|
4650
|
153000480
|
4800
|
157000495
|
4950
|
16200
|
0510
|
5100
|
167000525
|
5250
|
172000540
|
5400
|
177000555
|
5550
|
18200
|
0570
|
5700
|
187000585
|
5850
|
192000600
|
6000
|
197000615
|
6150
|
20200
|
0630
|
6300
|
207000645
|
6450
|
212000660
|
6600
|
217000675
|
6750
|
22100
|
0690
|
6900
|
226000705
|
7050
|
231000720
|
7200
|
236000735
|
7350
|
24100
|
0750
|
7500
|
246000765
|
7650
|
251000780
|
7800
|
256000795
|
7950
|
26100
|
0810
|
8100
|
266000825
|
8250
|
271000840
|
8400
|
276000855
|
8550
|
28100
|
0890
|
8900
|
291000920
|
9200
|
301000950
|
9500
|
311000980
|
9800
|
32100
|
1010
|
10100331001040
|
10400341001070
|
10700351001100
|
1100036100
|
1130
|
1 1300371001160
|
1 1600381001190
|
11900391001220
|
1220040100
|
1250
|
12500411001280
|
12800421001310
|
13100430001340
|
1340044000
|
1370
|
13700449001400
|
14000461001430
|
14300469001460
|
1460047900
|
1490
|
14900489001520
|
15200499001550
|
15500509001580
|
1580051900
|
etc.
|
etc.
|
etc. etc.
|
etc.
|
etc. etc.
|
etc.
|
etc. etc.
|
etc.
|
etc.
|
*) Direcţia magnetică sau, în regiunile
polare la latitudini mai mari de 70 grade şi în extensiile la aceste zone
aşa cum sunt indicate de către autoritatea ATS competentă,
direcţia de reţea (grid tracks) determinată de linii paralele cu
meridianul Greenwich, suprapusă pe o hartă polară
stereografică în care direcţia către nordul magnetic este
folosită ca nord reţea (Grid North).
**) Cu excepţia cazurilor când, în baza unor
acorduri regionale de navigaţie aeriană, pe direcţiile de la 090
la 269 grade şi de la 270 la 089 grade, sunt specificate direcţii
predominante de trafic şi proceduri de tranziţie corespunzătoare
asociate acestora.
Notă:
Materialul de îndrumare referitor la eşalonarea
verticală se află în Manualul de implementare a eşalonării
verticale minime de 300 m (1.000 ft) între FL 290 şi FL 410 inclusiv (OACI
doc. 9574) şi pentru spaţiul EUR RVSM în Manualul ATC pentru
asigurarea eşalonării verticale minime (RVSM) în Europa (doc.
EUROCONTROLASM.ET1:ST 13.5000)."
10. La anexa 5 „Intervenţia ilicită",
punctul 2.2, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,c) dacă nu au fost stabilite proceduri regionale
aplicabile, să continue zborul la un nivel care diferă faţă
de nivelurile de croazieră normal utilizate pentru zboruri IFR cu:
- 150 m (500 ft) în zonele în care este aplicată o
eşalonare verticală minimă de 300 m (1000 ft); sau
- 300 m (1000 ft) în zonele în care este aplicată
o eşalonare verticală minimă de 600 m (2000 ft)."
Art. II. -Autoritatea
Aeronautică Civilă Română va lua măsuri pentru ducerea la
îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. III. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu