Având în vedere prevederile art. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 421/2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. III din Hotărârea Guvernului nr. 712/2020 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 421/2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice şi al prevederilor art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 44/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul economiei, energiei şi mediului de afaceri emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Procedura de verificare şi evaluare a proiectelor care pot fi finanţate în baza schemei de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul preşedintelui Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză nr. 196/2019 privind stabilirea Procedurii de selecţie a beneficiarilor şi a proiectelor şi structurii indicative a bugetului proiectului, cu detalii privind cheltuielile eligibile, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 401 din 22 mai 2018, se abrogă. Articolul 3 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul economiei, energiei şi mediului de afaceri,Virgil-Daniel PopescuANEXĂPROCEDURĂ de verificare şi evaluare a proiectelor care pot fi finanţate în baza schemei de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice Capitolul IProcedura de depunere şi evaluare - analiza administrativă Articolul 1Alocarea ajutorului de stat se face în condiţiile respectării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 421/2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 2
(1) Înregistrarea cererilor de finanţare se realizează anual, în sesiune continuă, şi începe de la data comunicată de către Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri pe site-ul său, în secţiunea dedicată.
(2) Nu se mai pot înregistra cereri de finanţare după data epuizării bugetului anual alocat schemei. Articolul 3
(1) În vederea obţinerii finanţării, solicitantul transmite formularul de cerere prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta procedură, însoţit de documentele justificative necesare evaluării prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta procedură. Structura indicativă a bugetului proiectului, cu detalii privind cheltuielile eligibile, este prevăzută în anexa nr. 3.
(2) Documentaţia este transmisă în format letric, într-un singur exemplar, la registratura generală a Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, denumită în continuare Registratură, din Calea Victoriei nr. 152, sectorul 1, Bucureşti, şi în format electronic prin intermediul poştei electronice, la adresa cinematografie@mturism.ro.
(3) Transmiterea documentaţiei se poate face prin poştă sau servicii de curierat şi poştă electronică. De asemenea este permisă şi depunerea personală a documentaţiei la Registratură.
(4) Pe plic se menţionează „Proiecte în baza schemei de ajutor de stat instituite prin Hotărârea Guvernului nr. 421/2018".
(5) Se iau în considerare numai cererile de finanţare înregistrate la Registratură, începând cu data comunicată pe site.
(6) Cererile de finanţare depuse la o altă adresă decât cea indicată sau înaintea datei comunicate se restituie solicitanţilor. Articolul 4
(1) Cererile de finanţare se analizează în ordinea înregistrării la Registratură şi în limita creditelor de angajament şi bugetare aprobate prin legile bugetare anuale, iar soluţionarea se face astfel:a)formularul „Cerere de finanţare" prevăzut în anexa nr. 1 şi documentele prevăzute în anexa nr. 2 se depun la Registratură, conform art. 3 alin. (2) şi (3); b)în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea documentelor la Registratură, Secretariatul tehnic verifică existenţa punctuală a documentelor solicitate; c)în situaţia în care Secretariatul tehnic constată că dosarul este incomplet, solicită clarificări şi/sau completări, în scris, în termen de 3 zile lucrătoare, urmând ca solicitantul să depună documentele solicitate în termen de maximum 7 zile lucrătoare de la momentul înştiinţări; d)în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea la Registratură a documentelor suplimentare solicitate conform lit. c), Secretariatul tehnic verifică dacă acestea sunt complete; e)în situaţia în care Secretariatul tehnic constantă că dosarul de proiect este în continuare incomplet, în termen de 5 zile lucrătoare, întocmeşte o notă privind propunerea de respingere a cererii de finanţare, care, după aprobare de către conducerea Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, se comunică solicitantului.
(2) Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri publică periodic pe site-ul său, în sesiunea dedicată, lista cererilor de finanţare depuse şi stadiul analizei acestora (în analiză s-a emis acord de finanţare, s-a emis scrisoare de respingere, după caz) în limita bugetului anual aprobat prin legile bugetare anuale.
(3) În cazul în care în urma evaluării, pe parcursul exerciţiului financiar, se emit hotărâri de respingere a cererilor de finanţare sau solicitanţii comunică Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri renunţarea la finanţare şi astfel rămân disponibile credite de angajament şi bugetare, cererile de finanţare rămase în aşteptare, care au fost evaluate, dar nu au fost aprobate, deoarece ajutorul solicitat depăşea bugetul anual alocat, vor fi supuse aprobării în ordinea înregistrării la Registratură. Pentru cererile de finanţare aflate iniţial în aşteptare, termenele de analiză/soluţionare prevăzute de actul normativ vor curge de la data publicării pe site-ul Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri a bugetului rămas disponibil. Articolul 5Dosarele complete, verificate de către Secretariatul tehnic, se transmit către Comisia de Film în România, în termen de 3 zile lucrătoare, însoţite de o adresă şi de grila de verificare a documentelor prevăzute în anexa nr. 4. Capitolul IIAnaliza şi evaluarea cererilor de finanţare de către Comisia de Film în România Articolul 6
(1) Evaluarea cererii de finanţare de către Comisia de Film în România cuprinde următoarele etape:1. etapa 1 - analiza conformităţii administrative - respectarea prevederilor legale a documentelor prevăzute în anexa nr. 2. Comisia de Film în România analizează cererea şi documentele justificative însoţite de adresa şi grila de verificare transmise de Secretariatul tehnic, în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea acestora de la secretariat. Această etapă include în principal: a)verificarea conformităţii formularului „Cerere de finanţare" şi a documentaţiei anexate acestuia cu prevederile legale; b)în situaţia în care proiectul necesită clarificări, Comisia de Film în România solicită informaţii suplimentare şi completări beneficiarului, prin secretariat, urmând ca solicitantul să depună la Registratură documentele solicitate în termen de maximum 7 zile lucrătoare de la momentul înştiinţării; c)verificarea conformităţii documentelor transmise în urma solicitării de informaţii suplimentare, dacă este cazul; d)în urma primirii documentelor solicitate conform lit. b), în termen de 5 zile lucrătoare, Comisia de Film în România reanalizează şi evaluează dosarul;2. etapa 2 - analiza din punctul de vedere al eligibităţii proiectului cinematografic, în conformitate cu Testul Cultural într-un termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data la care cererea de finanţare este considerată completă în urma finalizării etapei 1. Această etapă include în principal: a)în situaţia în care proiectul necesită clarificări, Comisia de Film în România solicită informaţii suplimentare şi completări beneficiarului, prin secretariat, urmând ca solicitantul să depună la Registratură documentele solicitate în termen de maximum 7 zile lucrătoare de la momentul înştiinţării; b)în urma primirii documentelor solicitate conform lit. a), în termen de 5 zile lucrătoare de la recepţia acestora, Comisia de Film în România reanalizează şi evaluează dosarul.Secretariatul tehnic va comunica beneficiarului necesitatea completării/corectării documentelor anexate, însoţită de motivarea corespunzătoare. Comisia va putea reveni cu solicitare de clarificări, în măsura în care răspunsul primit nu este edificator sau/şi dacă ori de câte ori consideră necesare noi clarificări.
(2) În situaţia în care dosarul este incomplet sau informaţiile şi documentele nu răspund criteriilor prevăzute legal, Comisia de Film în România hotărăşte că proiectul nu este eligibil. În acest caz, Comisia de Film în România emite o hotărâre de respingere motivată şi o transmite către Secretariatul tehnic.
(3) În situaţia în care proiectul este declarat eligibil, Comisia de Film în România emite o hotărâre şi o transmite către Secretariatul tehnic, în vederea redactării acordului de finanţare.
(4) Cererile de finanţare se selectează în ordinea în care documentaţia este completă şi cu condiţia respectării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 421/2018, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 7Comisia de Film în România adoptă o hotărâre de respingere motivată atunci când constată următoarele: a)nu sunt întrunite cumulativ condiţiile de conformitate şi eligibilitate prevăzute de schema de ajutor de stat; b)formularul „Cerere de finanţare" nu este însoţit de documentele conforme cu prevederile legale, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta procedură; c)solicitantul nu răspunde la solicitarea de clarificări în termenul prevăzut la art. 6 alin. (1) pct. 1 şi 2. Articolul 8
(1) În cazul îndeplinirii tuturor condiţiilor de eligibilitate prevăzute de schema de ajutor de stat, Comisia de Film în România emite hotărâri, în conformitate cu procesul-verbal aferent şedinţei. Acestea sunt publicate pe site şi comunicate solicitanţilor, prin Secretariatul tehnic.
(2) Hotărârile vor cuprinde:a)numărul de înregistrare primit pe formularul de cerere; b)valoarea cheltuielilor eligibile în baza formularului de cerere; c)valoarea şi procentul ajutorului de stat maxim aprobat. Capitolul III Încheierea acordurilor de finanţare Articolul 9
(1) În termen de 10 zile lucrătoare de la emiterea hotărârilor Comisiei de Film în România cu privire la proiectele evaluate şi declarate eligibile se semnează acordul de finanţare între autoritatea finanţatoare şi beneficiar.
(2) Hotărârea privind emiterea acordului de finanţare sau hotărârea de respingere motivată se transmit de către Comisia de Film în România către Secretariatul tehnic.
(3) Hotărârile menţionate la alin. (2) pot fi contestate în baza Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) Secretariatul comunică solicitantului rezultatul evaluării.
(5) Acordurile pentru finanţare nu asigură beneficiarilor plata cuantumului alocării financiare nerambursabile, acestea fiind în final certificate de către auditorul proiectului, în condiţiile art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 421/2018, cu modificările şi completările ulterioare.
(6) Certificatele de solicitant şi acordurile pentru finanţare nu sunt transferabile.
(7) Cererile de finanţare nesoluţionate până la data epuizării bugetului anual aprobat vor fi analizate şi evaluate prioritar, în prima sesiune a anului următor din bugetul anului respectiv aprobat conform legii, păstrând data înregistrării cererii de finanţare. Capitolul IVDispoziţii finale Articolul 10Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta procedură. ANEXA Nr. 1la procedură Formularul „Cerere de finanţare" Sesiunea aferentă apelului de proiecte deschis la data: Solicitant: ........ ............. Titlul proiectului: ........ ................ Data înregistrării ........ ........ ........ (Se menţionează data înregistrării în registrul de corespondenţă al solicitantului.) Numărul înregistrării ........ ............ (Se menţionează numărul din registrul de corespondenţă al solicitantului.) Cerere de finanţare Subscrisa, ........ ................ ........ ..............., având datele de identificare menţionate la pct. I, reprezentată legal prin domnul/doamna ........ ........ ............, având calitatea de ........ ................, identificat/identificată cu actul de identitate seria .......... nr. .........., eliberat de ........ ........... la data de ........ ........ .........., cu domiciliul în localitatea ........ ........ ..........., str. ........ ............... nr. .........., bl. ............, sc. ......., ap. ......, sectorul/judeţul ........ ........, solicit finanţarea în condiţiile prevederilor schemei de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice, instituită prin Hotărârea Guvernului nr. 421/2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice, cu modificările şi completările ulterioare. I. Prezentarea solicitantului 1. Elemente de identificare ale solicitantului Denumirea solicitantului ........ ................ ................ ................ ......... Data înregistrării solicitantului ........ ................ ............. Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului sau alt oficiu cu competenţe similare din alte state ........ ................ ........ Nr. de autorizaţie în Registrul cinematografiei (în cazul întreprinderilor române) ........ ................ ................ ................ ........ Codul de identificare fiscală ........ ................ ................ ........ Adresa ........ ........ ........., cod poştal........ ................ ........... Telefon ........ ........ ............./fax ........ ................ ........ ........ E-mail ........ ................ ................ ................ Forma juridică ........ ................ ................ ........ Capitalul social ........ ........ ........... (valută), deţinut de: persoane fizice: ........ ................ .........%; întreprinderi mici şi mijlocii1:........ ...........%; 1 Întreprinderea care se încadrează în definiţia prevăzută în anexa nr. 1 la Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei. întreprinderi mari2: ........ ........ .............%. 2 Întreprinderea care nu se încadrează în definiţia IMM-urilor conform prevederilor anexei nr. 1 la Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei.Obiectul principal de activitate: activităţi de producţie cinematografică, video şi de programe de televiziune, cod CAEN 5911 2. Prezentarea situaţiei actuale a solicitantului Date din situaţiile financiare anuale aprobate, corespunzătoare ultimului exerciţiu financiar încheiat, după caz: – numărul mediu de salariaţi ........ ........ ............... – cifra de afaceri ........ ........ .............. – profit/pierdere ........ ........ ...............3. Calitatea solicitantului Producător Coproducător reprezentant Se vor menţiona toţi ceilalţi coproducători şi se va indica ţara de provenienţă a acestora. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. Prestator de servicii Se va menţiona producătorul străin cu care are încheiat contract de prestări servicii şi se va indica ţara de provenienţă a acestuia. 4. Deţinerea drepturilor asupra operei Deţin drepturile de proprietate intelectuală asupra operei. (Se ataşează actul juridic prin care se face dovada deţinerii drepturilor în copie şi tradus autorizat în limba română - de exemplu, contract de vânzare-cumpărare, contract de cesiune drepturi proprietate intelectuală etc.) Deţin o parte din drepturile de proprietate intelectuală asupra operei. Se vor menţiona procentul şi modul de repartizare între coproducători. Se ataşează contractul de coproducţie în copie şi tradus autorizat în limba română, în care se menţionează procentul contribuţiei fiecărui coproducător în proiect şi procentul drepturilor deţinute în mod corespunzător.) Deţin un contract/precontract de prestări de servicii cu un producător străin deţinător al drepturilor de proprietate intelectuală asupra operei. (Se ataşează copia contractului de prestări de servicii cu producătorul străin şi actul juridic prin care se face dovada deţinerii drepturilor de proprietate intelectuală asupra operei de către producătorul străin/deal memo/MOA - în copie şi traduse autorizat în limba română.) II. Prezentarea proiectului pentru care se solicită ajutorul de stat 1. Tipul de producţie audiovizuală ce face obiectul proiectului (Se bifează o singură situaţie care corespunde solicitantului.) Film de ficţiune * lungmetraj (> 70 min.) * mediu metraj (30-50 min.) * scurtmetraj (< 30 min.) Serial de televiziune 33 Următorii termeni vor fi interpretaţi după cum urmează:– serial de televiziune - opera audiovizuală, alta decât sitcomul şi telenovela, destinată a fi difuzată prin satelit, cablu sau internet pe parcursul mai multor sezoane. Un sezon va conţine între 8 şi 13 episoade, fiecare episod având o durată de maximum 45 de minute;– sitcom - operă audiovizuală realizată în proporţie de 80% într-un platou de filmare în faţa unei audienţe live sau înregistrate şi a unor decoruri limitate ca număr, multicameră, respectiv filmare simultană cu maximum 3 camere, cu o durată de cel mult 30 de minute, al cărei scenariu nu are fir epic ce se dezvoltă pe mai multe episoade şi care înfăţişează situaţii comice ale unor personaje cu tipare predefinite neevolutive şi pentru care producţia unui episod nu necesită mai mult de două zile de filmare;telenovelă - operă audiovizuală destinată a fi difuzată pe un canal de televiziune cu o frecvenţă de cel puţin 3 ori pe săptămână, cu o durată de cel mult 60 de minute, care înfăţişează fapte de viaţă şi relaţiile sufleteşti ale unui număr mare de personaje, în mod esenţial melodramatic, al cărei scenariu prezintă un fir epic continuu, fără finalitate, care se desfăşoară pe parcursul mai multor episoade (minimum 80). Un sezon va conţine până la 20 de episoade şi perioada de timp dintre începutul unui sezon şi începutul următorului trebuie să fie de minimum 12 luni. * miniserie ( ≤ 8 episoade şi maximum 60 min./episod) Documentar artistic * lungmetraj (≥ 50 min.) * scurtmetraj (< 50 min.) * serial (minimum 8 - maximum 13 episoade şi mai mult de un sezon şi maximum 45 min./episod) Film de animaţie * lungmetraj (> 70 min.) * mediumetraj (30-50 min.) * scurtmetraj (< 30 min.) 2. Primul mediu de exploatare al operei audiovizuale (Se bifează o singură situaţie care corespunde solicitantului.) Cinematograf TV Suport video (CD/DVD/Blu-ray etc.) Internet 3. Prezentarea subiectului proiectului pe baza sinopsisului/conceptului artistic (maximum 1.000 de caractere) ........ ................ ................ ................ ......... ........ ................ ................ ................ ......... ........ ................ ................ ................ ......... ........ ................ ................ ................ ......... 4. Încadrarea proiectului în categoria produs cultural 4.1. a) Înregistrează un număr de ............. puncte la simularea privind îndeplinirea Testului Cultural prevăzut în anexa la Ordinul ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri nr. .../2020 privind stabilirea criteriilor pentru încadrarea ca „produs cultural" a proiectelor care pot beneficia de ajutor de stat
Se vor ataşa extrase scenariu care vor evidenţia îndeplinirea criteriilor de eligibilitate de mai sus, inclusiv încadrarea în criteriile Testului Cultural. |
b)Îndeplineşte criteriile Testului Cultural.4.2. Perioada realizării proiectului Data începerii proiectului (Se vor menţiona luna şi anul.): Data finalizării proiectului (Se vor menţiona luna şi anul.): Data estimată a premierei/lansării proiectului (Se vor menţiona luna şi anul.): 4.3. Date privind realizarea proiectului în România Perioadă pregătire filmare în România (Se vor menţiona luna şi anul începerii, respectiv ale încheierii.): Perioadă filmare în România (Se vor menţiona luna şi anul începerii, respectiv ale încheierii.): Perioadă postproducţie în România (Se vor menţiona luna şi anul începerii, respectiv ale încheierii.): Locaţiile din România în care se desfăşoară subiectul filmului4 4 Se va completa respectivul tabel pentru fiecare locaţie relevantă din România în care se desfăşoară subiectul filmului.
Regiunea de dezvoltare din România |
|
|
Judeţul |
|
|
Localitatea |
|
|
Reper arhitectural/cultural |
|
|
% din subiectul producţiei desfăşurat în locaţia respectivă |
|
|
Identificare vizuală |
|
|
Identificare verbală |
|
|
Indicare pagină/secvenţă din scenariul ataşat |
|
|
4.4. Echipa de proiect5 5 Enumerarea prezentată este indicativă, fără a fi limitativă, şi poate fi completată/modificată în mod corespunzător în funcţie de specificul proiectului.
Nr. crt. |
Poziţie echipă |
Nume |
Prenume |
Cetăţenie |
1. |
Regizor |
|
|
|
2. |
Scenarist |
|
|
|
3. |
Producător |
|
|
|
4. |
Actor principal |
|
|
|
5. |
Actor secundar |
|
|
|
6. |
Actor voce |
|
|
|
7. |
Director de imagine |
|
|
|
8. |
Compozitor |
|
|
|
9. |
Artist animator |
|
|
|
10. |
Editor de imagine |
|
|
|
11. |
Scenograf |
|
|
|
12. |
Pictor de costume |
|
|
|
13. |
Makeup artist |
|
|
|
14. |
Hairstyle artist |
|
|
|
15. |
Editor de sunet |
|
|
|
16. |
Cameraman |
|
|
|
17. |
Asistent regie/1st AD |
|
|
|
18. |
Director de film |
|
|
|
19. |
Supervizor postproducţie |
|
|
|
20. |
Inginer de sunet |
|
|
|
21. |
Colorist |
|
|
|
22. |
Instrumentist |
|
|
|
III. Prezentarea costurilor eligibile şi a finanţării solicitate 1. Bugetul total al proiectului6 6 Cursul de schimb lei/euro va fi cursul Băncii Naţionale a României din ziua începerii sesiunii de depunere a cererilor.
Bugetul total al proiectului |
Bugetul total al proiectului realizat pe teritoriul României |
Bugetul total al proiectului realizat în afara teritoriului României |
euro |
lei |
euro |
lei |
euro |
lei |
|
|
|
|
|
|
2. Cheltuieli eligibile şi ajutor de stat solicitat
Denumirea activităţii |
Tipul de cheltuială eligibilă pentru care se solicită finanţare |
Valoarea cheltuielilor eligibile - lei - |
Intensitatea maximă a ajutorului |
Valoarea ajutorului de stat solicitat - lei - |
An I |
An II |
Total |
Total |
Furnizarea de bunuri şi prestarea de servicii direct legate de implementarea proiectului |
1. |
Onorarii, salarii şi alte plăţi către persoane fizice7 în legătură cu activitatea acestora direct legată de implementarea proiectului |
|
|
|
|
|
2. |
Plăţi pentru bunuri şi servicii prestate de persoane juridice direct legate de implementarea proiectului8 |
|
|
|
|
|
|
TOTAL |
|
|
|
|
|
7 Veniturile pe care aceste persoane le obţin pentru sau în directă legătură cu implementarea proiectului eligibil sunt venituri impozabile în România potrivit legislaţiei fiscale române, convenţiilor fiscale bilaterale şi acordurilor internaţionale în vigoare la data obţinerii venitului. 8 Persoana juridică care furnizează bunurile sau prestează serviciile are sediul social în România; persoana juridică este rezident fiscal în România, bunurile sunt furnizate şi serviciile sunt prestate pe teritoriul României, indiferent de originea acestora. IV. Alte aspecte 1. Declar pe propria răspundere că solicitantul: se încadrează în categoria întreprinderilor mari; se încadrează în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii; nu a început lucrul la proiectul pentru care solicită finanţarea, respectiv nu a încheiat niciun fel de angajament prin care realizarea proiectului în România devine ireversibilă, conform prevederilor Regulamentului (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat9; 9 Prospecţiunile preliminare pentru determinarea locaţiei de realizarea a proiectului, obţinerea permiselor şi realizarea studiilor nu sunt considerate drept „începutul lucrului". nu intră în categoria „întreprinderilor în dificultate" potrivit prevederilor pct. (18) din Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat; nu are datorii la bugetul de stat; nu face obiectul unui ordin de recuperare neexecutat în urma unei decizii anterioare a organelor competente prin care un ajutor este declarat ilegal. 2. Declar pe propria răspundere că, în ultimii 3 ani10, solicitantul: (Se bifează una dintre cele două variante.): 10 Se consideră ultimii 3 ani: anul fiscal în curs şi 2 ani anteriori. nu a beneficiat de ajutor de minimis şi de alte ajutoare de stat; a beneficiat de următoarele ajutoare de minimis sau ajutoare de stat:
Nr. crt. |
Denumirea proiectului |
Anul acordării ajutorului |
Furnizorul ajutorului |
Actul normativ |
Cuantumul ajutorului - euro11 - |
|
|
|
|
|
|
11 Echivalentul în euro se preia din actul juridic sau se determină la cursul de schimb valutar valabil la data acordării ajutorului conform actului juridic.3. Declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete şi că toate documentele în copie care însoţesc cererea sunt conforme cu originalele. Numele/Prenumele: ........ ........ .......... Funcţia: ........ ................ ............ Semnătura12: ........ ................ ........... 12 Cererea va fi semnată de persoana autorizată să reprezinte legal solicitantul. Data semnării: ........ ............... ANEXA Nr. 2 la procedură LISTA documentelor justificative ce însoţesc cererea de finanţare
Nr. crt. |
Document |
Fila nr. din dosar |
Observaţii |
1. |
Certificat de înscriere în Registrul cinematografiei |
|
|
2. |
Certificat constatator eliberat de registrul comerţului |
|
|
3. |
Certificat de atestare fiscală |
|
|
4. |
Situaţii financiare aferente ultimului exerciţiu financiar încheiat (după caz) |
|
|
5. |
Document de identificare al persoanei autorizate să reprezinte legal solicitantul |
|
|
Dosarul tehnic (filă distinctă cu titlul dosarului. Se numerotează.) |
6. |
Prezentarea subiectului proiectului |
|
|
7. |
Planul de producţie al filmului |
|
|
8. |
Simulare punctaj Testul Cultural |
|
|
9. |
Extrase scenariu care vor evidenţia îndeplinirea criteriilor de eligibilitate şi încadrarea în criteriile Testului Cultural |
|
|
10. |
Actul juridic prin care se face dovada deţinerii drepturilor de proprietate intelectuală asupra proiectului |
|
|
11. |
Scenariul integral în limba română. Pentru seriale TV şi miniserii TV se vor depune scenariile în limba română sau descrierile extinse pentru fiecare episod în parte pentru care se solicită finanţarea. |
|
|
CV-uri |
12. |
Lista cu autorii filmului |
|
|
13. |
CV producător/coproducători |
|
|
14. |
CV regizor |
|
|
Nr. crt. |
Document |
Fila nr. din dosar |
Observaţii |
15. |
CV scenarist |
|
|
16. |
Prezentarea succintă (golden para) a persoanelor aferente echipei de proiect pe baza cărora se realizează încadrarea în criteriile Testului Cultural |
|
|
17. |
Prezentarea locaţiilor/studiourilor din România în care se vor realiza filmările şi dotările acestora pe baza cărora se realizează încadrarea în criteriile Testului Cultural |
|
|
18. |
Prezentarea studiourilor/laboratoarelor din România în care se realizează diferite etape în finalizarea producţiei pe baza cărora se realizează încadrarea în criteriile Testului Cultural |
|
|
Bugetul (filă distinctă cu titlul dosarului. Se numerotează.) |
19. |
Centralizator buget total proiect |
|
|
20. |
Centralizator buget proiect România |
|
|
21. |
Dovezile privind contribuţia financiară proprie/a cofinanţatorilor la finanţarea proiectului în cazul producătorilor/coproducătorilor, iar în cazul prestatorilor de servicii dovada contribuţiei proprii a producătorului străin |
|
|
22. |
Alte documente justificative |
|
|
Numele/Prenumele: ........ ................ ........ ......... Funcţia: ........ ................ ............... Semnătura13: ........ ........ ...........13 Cererea va fi semnată de persoana autorizată să reprezinte legal solicitantul. Data semnării: ........ ........ ............ ANEXA Nr. 3la procedură STRUCTURA INDICATIVĂ a bugetului proiectului, cu detalii privind cheltuielile eligibile
Nr. crt. |
Categorie |
Pagină1 |
Euro |
Lei |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
Secţiunea 1 |
|
Scenariu şi alte drepturi intelectuale aferente |
|
|
|
|
Scenarist |
|
|
|
|
Producător şi echipă proprie |
|
|
|
|
Regizor şi echipă regie |
|
|
|
|
Compozitor |
|
|
|
|
Director de imagine |
|
|
|
|
Director de casting |
|
|
|
|
Interpreţi (cântăreţi; orchestră) |
|
|
|
|
Cascadori |
|
|
|
|
Actori |
|
|
|
Total secţiunea 1 |
|
|
|
Secţiunea a 2-a |
|
Echipă producţie |
|
|
|
|
Costuri producţie |
|
|
|
|
Echipament cameră filmare |
|
|
|
|
Departament cameră/echipamente speciale |
|
|
|
|
Departament scenografie |
|
|
|
|
Construcţie decor |
|
|
|
|
Efecte speciale realizate la cadru |
|
|
|
|
Maşinişti echipament filmare |
|
|
|
Nr. crt. |
Categorie |
Pagină1 |
Euro |
Lei |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Departament recuzită (închiriere, achiziţie şi manufacturare recuzită) |
|
|
|
|
Departament electrică |
|
|
|
|
Amenajare decor |
|
|
|
|
Recuziteri la cadru |
|
|
|
|
Vehicule la cadru şi animale |
|
|
|
|
Grafică computerizată |
|
|
|
|
Filmări speciale |
|
|
|
|
Figuraţie simplă şi specială |
|
|
|
|
Departament costume (inclusiv închiriere, achiziţie şi manufacturare, curăţare costume) |
|
|
|
|
Departament machiaj şi coafură |
|
|
|
|
Sunet priză directă |
|
|
|
|
Costuri locaţii de filmare (inclusiv costuri cu ambulanţa, poliţie, pompieri la cadru, permise speciale) |
|
|
|
|
Asistare video la cadru |
|
|
|
|
Transport |
|
|
|
|
Peliculă film şi laborator procesare/unităţi stocare digitală/film |
|
|
|
|
Costuri studio filmare |
|
|
|
|
Costuri studio postproducţie |
|
|
|
|
Efecte speciale computerizate |
|
|
|
|
Paza |
|
|
|
|
Masa pe platoul de filmare |
|
|
|
|
Ore suplimentare |
|
|
|
|
Total costuri perioadă producţie secţiunea a 2-a |
|
|
|
Secţiunea a 3-a |
|
Montaj video |
|
|
|
|
Video |
|
|
|
|
Achiziţie muzică |
|
|
|
|
Costuri postproducţie |
|
|
|
|
Montaj sunet, mixaj, efecte sunet |
|
|
|
|
Achiziţie elemente grafice librării etc. |
|
|
|
|
Efecte speciale computerizate |
|
|
|
|
Realizarea de generice |
|
|
|
Total costuri perioadă postproducţie secţiunea a 3-a |
|
|
|
Secţiunea a 4-a |
|
Poliţe asigurări |
|
|
|
|
Publicitate |
|
|
|
Total alte cheltuieli secţiunea a 4-a |
|
|
|
A. Total secţiunea 1 |
|
|
|
B. Total secţiunile 2+3+4 |
|
|
|
Total general (A + B) |
|
|
|
ANEXA Nr. 4la procedură GRILĂ DE VERIFICARE
Numele proiectului: |
Solicitant: |
Producător străin cu care a încheiat contract de prestări servicii: |
Locaţia de Implementare a proiectului: |
Nr. înregistrare MEEMA/data: |
.......: |
.......: |
Nr. crt. |
Tipul documentului |
DA |
NU |
Observaţii |
I. Depunere |
1. |
Formularul de cerere însoţit de documentele justificative necesare evaluării prevăzute în anexa nr. 2, depus la Registratura MEEMA din Calea Victoriei nr. 152 - format letric - suport electronic |
|
|
|
2. |
Pe plic se menţionează „Concursul de selecţie proiecte in baza schemei de ajutor de stat instituite prin H.G. nr. 421/2018". |
|
|
|
II. Evaluarea cererii de finanţare, conform anexei nr. 2 la procedură, de către Secretariatul tehnic |
|
Documente de identificare |
|
|
|
1. |
Certificat de înscriere în Registrul cinematografiei |
|
|
|
2. |
Certificat constatator eliberat de registrul comerţului |
|
|
|
3. |
Certificat de atestare fiscală |
|
|
|
4. |
Situaţii financiare aferente ultimului exerciţiu financiar încheiat (după caz) |
|
|
|
5. |
Document de identificare al persoanei autorizate să reprezinte legal solicitantul |
|
|
|
Dosarul tehnic (filă distinctă cu titlul dosarului. Se numerotează.) |
6. |
Prezentarea subiectului proiectului |
|
|
|
7. |
Planul de producţie al filmului |
|
|
|
8. |
Simulare punctaj Testul Cultural |
|
|
|
9. |
Extrase scenariu care vor evidenţia îndeplinirea criteriilor de eligibilitate şi încadrarea în criteriile Testului Cultural |
|
|
|
10. |
Actul juridic prin care se face dovada deţinerii drepturilor de proprietate intelectuală asupra proiectului |
|
|
|
11. |
Scenariul integral în limba română. Pentru seriale TV şi miniserii TV se vor depune scenariile în limba română sau descrierile extinse pentru fiecare episod în parte pentru care se solicită finanţarea. |
|
|
|
CV-uri |
12. |
Lista cu autorii filmului |
|
|
|
13. |
CV producător/coproducători |
|
|
|
14. |
CV regizor |
|
|
|
15. |
CV scenarist |
|
|
|
16. |
Prezentarea succintă (golden para) a persoanelor aferente echipei de proiect pe baza cărora se realizează încadrarea în criteriile Testului Cultural |
|
|
|
17. |
Prezentarea locaţiilor/studiourilor din România în care se vor realiza filmările şi dotările acestora pe baza cărora se realizează încadrarea în criteriile Testului Cultural |
|
|
|
18. |
Prezentarea studiourilor/laboratoarelor din România în care se realizează diferite etape în finalizarea producţiei pe baza cărora se realizează încadrarea în criteriile Testului Cultural |
|
|
|
Bugetul (filă distinctă cu titlul dosarului. Se numerotează.) |
19. |
Centralizator buget total proiect |
|
|
|
20. |
Centralizator buget proiect România |
|
|
|
21. |
Dovezile privind contribuţia financiară proprie/a cofinanţatorilor la finanţarea proiectului în cazul producătorilor/coproducătorilor, iar în cazul prestatorilor de servicii dovada contribuţiei proprii a producătorului străin |
|
|
|
22. |
Alte documente justificative |
|
|
|
CLARIFICĂRI SOLICITATE |
DA |
NU |
ALTE OBSERVAŢII/CONCLUZII: |