ORDIN Nr. 309
din 12 iulie 2006
pentru aprobarea
regulamentului de organizare si functionare, statutului, structurii
organizatorice, statului de functii si a structurii de personal ale Scolii
Nationale de Sanatate Publica si Management Sanitar
ACT EMIS DE:
CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 680 din 8 august 2006
In temeiul prevederilor art. 686 din Legea nr. 95/2006
privind reforma în domeniul sănătăţii, titlul XVI „Infiinţarea, organizarea şi
funcţionarea Şcolii Naţionale de Sănătate Publică şi Management Sanitar",
ale Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Sănătăţii Publice, ale Hotărârii Guvernului nr. 223/2005 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu
modificările ulterioare, şi ale titlului VIII „Asigurările sociale de
sănătate" din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii,
ministrul sănătăţii publice, ministrul educaţiei şi
cercetării şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi
funcţionare al Şcolii Naţionale de Sănătate Publică şi Management Sanitar,
prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă Statutul
Şcolii Naţionale de Sănătate Publică şi Management Sanitar, prevăzut în anexa
nr. 2.
Art. 3. - Se aprobă Structura organizatorică a Şcolii
Naţionale de Sănătate Publică şi Management Sanitar, prevăzută în anexa nr. 3.
Art. 4. - Se aprobă Statul de funcţii şi structura de
personal ale Şcolii Naţionale de Sănătate Publică şi Management Sanitar,
prevăzute în anexa nr. 4.
Art. 5. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 6. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României,Partea I.
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Ministrul educaţiei şi cercetării,
Mihail Hărdău
Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurări de Sănătate,
Cristian Vlădescu
ANEXA Nr. 1
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare al Şcolii Naţionale de
Sănătate Publică şi Management Sanitar
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi
Management Sanitar, denumită în continuare SNSPMS, este organizată şi funcţionează potrivit prevederilor Legii nr. 95/2006 privind reforma în
domeniul sănătăţii, titlul XVI, şi ale prezentului regulament.
Art. 2. - (1) SNSPMS este persoană juridică română,
instituţie publică finanţată integral din venituri proprii şi funcţionează în
coordonarea Ministerului Sănătăţii Publice.
(2) SNSPMS este autorizată provizoriu pe o perioadă
de 5 ani, perioadă în care se vor face demersurile necesare acreditării,
conform normelor Consiliului Naţional de Evaluare Academică şi Acreditare.
(3) In perioada când funcţionează în regim de
autorizare provizorie, SNSPMS este îndreptăţită, în condiţiile reglementărilor
în vigoare, să organizeze cursuri, inclusiv de nivel universitar şi
postuniversitar, şi să certifice competenţe manageriale în domeniul sanitar.
Art. 3. - SNSPMS are sediul în municipiul Bucureşti, Str. Vaselor nr. 31, sectorul
2.
CAPITOLUL II
Scopul şi obiectul de activitate
Art. 4. - SNSPMS este instituţia specializată care
asigură elaborarea şi certificarea standardelor de competenţă managerială,
pregătirea prin cursuri, în principal, în domeniul sănătăţii publice,
administraţiei şi managementului sanitar, desfăşoară activităţi de cercetare
ştiinţifică, de promovare a sănătăţii, având rolul de for tehnic şi profesional
al Ministerului Sănătăţii Publice, pentru elaborarea propunerilor de strategii
specifice sănătăţii publice, şi asigură acordarea asistenţei tehnice în
domeniul sănătăţii publice şi private şi al managementului de sănătate.
Art. 5. - SNSPMS are următoarele obiecte de activitate:
1. elaborarea standardelor şi
a metodologiei de formare, perfecţionare şi certificare a competenţelor
manageriale în domeniul sanitar;
2. corelarea şi integrarea standardelor naţionale de
competenţă managerială în domeniul sanitar cu standardele şi bunele practici
din Uniunea Europeană;
3. organizarea şi desfăşurarea de cursuri în domeniul
sănătăţii publice, promovării sănătăţii, administraţiei şi al managementului
sanitar şi perfecţionarea personalului cu studii superioare, precum şi a celui
cu studii medii şi postliceale, cu precădere din domeniul sanitar;
4. organizarea şi desfăşurarea cursurilor de atestat,
cursurilor de scurtă durată şi a altor cursuri specifice din domeniul sănătăţii
publice, promovării sănătăţii, managementului sanitar, cu precădere pentru
personalul ce lucrează în domeniul sanitar, inclusiv în administraţia publică
sanitară şi comunitară;
5. organizarea şi desfăşurarea de cursuri
universitare/postuniversitare de masterat, inclusiv în parteneriat cu
instituţii de profil naţionale şi internaţionale;
6. formarea şi perfecţionarea funcţionarilor publici
din sistemul sanitar şi al asigurărilor sociale de sănătate;
7. desfăşurarea de activităţi de cercetare-dezvoltare
în domeniul sănătăţii publice şi private, al promovării sănătăţii şi al
managementului în sănătate;
8. desfăşurarea de activităţi aferente programelor
naţionale de sănătate şi activităţi de analiză, evaluare şi monitorizare a
serviciilor de sănătate decontate din Fondul naţional unic de asigurări sociale
de sănătate;
9. acordarea asistenţei
tehnice în domeniul sănătăţii publice şi private, al promovării sănătăţii şi al
managementului serviciilor de sănătate;
10. realizarea altor activităţi specifice din
domeniul sănătăţii publice şi al managementului sanitar, precum: efectuarea de
studii şi aplicaţii pentru evaluarea şi eficientizarea performanţelor
sistemului de sănătate sau a altor
documentări, analize şi proiecte pentru sprijinirea procesului de reformă în
contextul integrării europene;
11. asigurarea asistenţei tehnice şi metodologice
pentru organizarea şi coordonarea activităţilor şi serviciilor în domeniul
sănătăţii mintale;
12. asigurarea sprijinului tehnic şi metodologic
pentru Comisia interdepartamentală pentru asistenţă medicală comunitară,
denumită în continuare Comisia, prin Unitatea de management al programelor de asistenţă medicală
comunitară din structura sa, desfăşurând, după caz, activităţi de cercetare
specifice programelor naţionale de asistenţă medicală comunitară;
13. desfăşurarea de activităţi de editare şi tipărire
a publicaţiilor de specialitate:
- Revista „Management în sănătate";
- publicaţii metodologice şi tehnice de specialitate
în domeniile de competenţă ale SNSPMS;
14. alte activităţi conexe:
- realizarea cu forţe proprii şi/sau prin cooperare
naţională şi internaţională de instrumente de analiză şi evaluare în domeniul
sănătăţii publice şi al managementului sanitar;
- efectuarea directă de activităţi de import-export,
legate de realizarea şi dezvoltarea activităţilor prevăzute în obiectele sale de activitate;
- elaborarea de standarde referitoare la calitatea
produselor si serviciilor ce intră în sfera de activitate a SNSPMS.
Art. 6. - Pentru realizarea obiectelor sale de
activitate, SNSPMS are următoarele atribuţii principale:
a) asigură orientarea
activităţilor de formare, cercetare-dezvoltare, asistenţă tehnică, în funcţie
de:
- nevoile sănătăţii publice, perspectiva promovării
sănătăţii şi modelele eficiente de management în sistemul sanitar, ce reies din
studiile proprii şi din programele elaborate de Ministerul Sănătăţii Publice;
- programele naţionale de cercetare ale Ministerului
Educaţiei şi Cercetării, Academiei Române şi Academiei de Ştiinţe Medicale;
- nevoile de dezvoltare ale SNSPMS şi de aliniere la
nivelul ştiinţific mondial;
- necesităţile de integrare în sistemul de formare şi
de cercetare al Uniunii Europene;
b) participă la procesul de educaţie medicală şi
perfecţionare postuniversitară în domeniul sănătăţii publice şi al
managementului sanitar, desfăşurând, după caz, şi următoarele activităţi:
- organizarea de manifestări ştiinţifice naţionale
sau internaţionale în domeniul sănătăţii publice, al promovării sănătăţii şi al
managementului sanitar;
- organizarea unui sistem de documentare ştiinţifică,
inclusiv accesul la servicii internaţionale specializate de
documentare-informare ştiinţifică;
c) desfăşoară activităţi de formare şi învăţământ,
conform obiectelor sale de activitate, eliberând, după caz, în baza
prevederilor legale, certificate sau diplome de
absolvire;
d) evaluează nevoile de formare şi perfecţionare în
domeniul sănătăţii publice, al promovării sănătăţii şi al managementului
sanitar şi elaborează oferta educaţională;
e) implementează un sistem de monitorizare şi
asigurare a calităţii programelor de formare;
f) desfăşoară activităţi de cercetare-dezvoltare în
domeniul sănătăţii publice şi private, al promovării sănătăţii şi al
managementului în sănătate;
g) acordă asistenţă tehnică în domeniul sănătăţii
publice şi private, al promovării sănătăţii şi al managementului serviciilor de
sănătate;
h) efectuează studii descriptive de analiză a evoluţiei
temporale şi a distribuţiei indicatorilor stării de sănătate şi de evaluare a
serviciilor de sănătate;
i) efectuează studii de cercetare (elaborează designul
de cercetare, eşantionează, culege date, prelucrează şi interpretează) pentru
fundamentarea programelor de promovare a sănătăţii, inclusiv campanii de
informare, educare, comunicare (IEC) şi studii de evaluare a acestora;
j) realizează instrumente de analiză şi evaluare în
domeniul sănătăţii publice, al promovării sănătăţii şi al managementului
sanitar;
k) evaluează programele de sănătate la nivelul
populaţiei şi al furnizorilor de servicii de sănătate;
l) evaluează activităţile
furnizorilor de servicii de sănătate şi dezvoltă metode de alocare optimă a
resurselor;
m) măsoară şi evaluează calitatea serviciilor medicale,
inclusiv investigarea satisfacţiei pacienţilor şi a furnizorilor de servicii
medicale;
n) stabileşte criteriile de ordonare şi ierarhizare a
problemelor de sănătate şi a celor din domeniul furnizării serviciilor de
sănătate;
o) evaluează activitatea clinică a spitalelor, pe baza
datelor privind pacienţii externaţi, şi sprijină spitalele pentru utilizarea
acestor date în scopul creşterii eficienţei şi calităţii serviciilor furnizate;
p) analizează, validează şi îmbunătăţeşte sistemul de
clasificare a pacienţilor pe grupe de diagnostice, din punct de vedere clinic
şi al consumului de resurse;
q) analizează, validează şi îmbunătăţeşte valorile
relative asociate grupelor de diagnostice;
r) analizează şi evaluează activităţile furnizorilor de
servicii de sănătate, pe baza datelor la nivel de pacient, procesează şi
analizează datele privind activitatea furnizorilor de servicii de sănătate
pentru diverse programe, studii şi cercetări;
s) dezvoltă criterii de performanţă şi de calitate
pentru furnizorii de servicii de sănătate şi colectează electronic date privind
pacienţii externaţi, clasifică pacienţii externaţi pe grupe de diagnostice,
monitorizează activităţile spitalelor, pe baza datelor clinice raportate,
calculează costurile şi valorile relative privind grupele de diagnostice,
propune variante alternative privind tarifele pe grupe de diagnostice;
t) asigură servicii specifice, pe baza contractelor
încheiate cu casele de asigurări de sănătate;
u) încheie contracte, în calitate de furnizor de
servicii de formare, cercetare ştiinţifică şi altele, cu organisme naţionale şi
internaţionale abilitate în acest sens, cu respectarea prevederilor legale;
v) are următoarele atribuţii referitoare la promovarea,
monitorizarea şi evaluarea activităţilor din domeniul sănătăţii mintale:
- acordă consultanţă şi asistenţă tehnică în domeniul
politicilor de sănătate mintală;
- asigură consultanţă şi asistenţă tehnică în
dezvoltarea noilor servicii de sănătate mintală;
- acordă consultanţă şi asistenţă tehnică în formarea
personalului care lucrează în reţeaua naţională de sănătate mintală;
- dezvoltă competenţe în organizarea şi conducerea
serviciilor de sănătate mintală;
- organizează elaborarea şi diseminarea ghidurilor de
practică în domeniul sănătăţii mintale;
- asigură colectarea datelor în domeniul sănătăţii
mintale şi evaluează serviciile de sănătate mintală;
- realizează şi întreţine Registrul naţional de
psihiatrie;
w) iniţiază şi încheie convenţii de
cooperare şi colaborare în
domeniul învăţământului, cercetării ştiinţifice, promovării şi altele cu
instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale în domeniile sale de activitate;
x) asigură asistenţă tehnică de profil, în vederea
experimentării şi aplicării tehnicilor şi studiilor elaborate, şi execută
lucrări de consultanţă tehnică pentru instituţiile sau organizaţiile de profil
interesate, corespunzător domeniilor sale de
activitate;
y) furnizează servicii din domeniile sale de activitate
oricăror beneficiari interesaţi;
z) în domeniul asistenţei medicale comunitare, SNSPMS,
prin structura specializată Unitatea de management al programelor de asistenţă
medicală comunitară, are următoarele atribuţii:
- acordă consultanţă şi asistenţă tehnică în domeniul
evaluării nevoilor, stabilirii priorităţilor, modalităţilor de finanţare,
implementare a politicilor de asistenţă medicală comunitară integrată şi în
organizarea şi funcţionarea asistenţei medicale comunitare pentru evaluarea
nevoilor medicale ale comunităţii şi stabilirea priorităţilor de acţiune;
implementează politicile de asistenţă medicală comunitară integrată şi
monitorizează procesul de implementare;
- elaborează, în colaborare
cu Ministerul Sănătăţii Publice, Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi
Familiei, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Autoritatea Naţională pentru
Persoanele cu Handicap, autorităţile de sănătate publică, direcţiile judeţene
de muncă şi solidaritate socială, organizaţiile neguvernamentale, autorităţile
publice locale, programe strategice şi de intervenţii prioritare, la nivel
naţional, judeţean şi local, în vederea realizării Strategiei naţionale şi a
Listei de priorităţi în domeniul asistenţei medicale comunitare; sprijină
organizarea de dezbateri publice pe marginea acestei strategii la diferite
niveluri;
- acordă asistenţă tehnică pentru evaluarea şi
monitorizarea programelor şi intervenţiilor existente în domeniu, la cererea
Comisiei sau a oricăruia dintre ministerele implicate, inclusiv din punctul de
vedere al eficienţei utilizării fondurilor;
- facilitează elaborarea unui cadru pentru colectarea
şi prelucrarea de date din sfera sănătăţii publice şi promovării sănătăţii,
asistenţei medicale, asistenţei medico-sociale şi a asistenţei sociale în
comunitate;
- contribuie la crearea unui cadru pentru
monitorizarea şi evaluarea serviciilor şi programelor naţionale şi locale de
sănătate, cu predilecţie a componentei lor ce se referă la veriga asistenţei
medicale comunitare;
- iniţiază şi participă la realizarea de ghiduri şi
standarde de practică a asistenţei medicale comunitare;
- contribuie la formarea personalului care lucrează
în reţeaua de asistenţă medicală comunitară integrată;
- identifică, elaborează şi propune programe
specifice de educaţie pentru sănătate şi pentru adoptarea unui stil de viaţă
sănătos la nivelul diferitelor comunităţi, programe specifice de prevenire şi
profilaxie primară, secundară şi terţiară şi de recuperare medico-socială şi
programe specifice de consiliere medico-socială, servicii de îngrijiri la
domiciliu pentru persoane cu risc crescut (gravide, nou-născuţi, bolnavi
cronici, bătrâni, neasiguraţi, victime ale violenţei domestice, copii din
familii dezorganizate, persoane cu probleme de sănătate mintală, alcoolism
etc);
aa) asigură dezvoltarea profesională a specialiştilor
angajaţi ai SNSPMS, pentru îmbunătăţirea calităţii activităţilor, serviciilor
şi performanţelor;
bb) evaluează periodic stadiul de realizare a
programelor de cercetare, precum şi a celorlalte activităţi desfăşurate;
cc) urmăreşte şi sprijină, din punct de vedere
oganizatoric şi material, difuzarea şi promovarea rezultatelor ştiinţifice proprii
în circuitul ştiinţific naţional şi internaţional;
dd) asigură, conform prevederilor legale, protecţia
rezultatelor ştiinţifice brevetabile;
ee) urmăreşte asigurarea corelării acţiunilor de
specializare şi promovare a personalului propriu cu necesităţile dezvoltării
programelor de cercetare ale SNSPMS;
ff) pregăteşte, negociază şi contractează întreaga gamă
de servicii furnizate;
gg) fundamentează cheltuielile de funcţionare,
negociază şi stabileşte taxe, tarife şi preţuri pentru serviciile şi produsele
furnizate;
hh) iniţiază şi încheie acţiuni de cooperare tehnică cu
firme sau instituţii din ţară sau din străinătate, pentru realizarea de
instrumente de analiză şi evaluare în domeniul sănătăţii publice şi al
managementului sanitar;
ii) coordonează şi asigură, cu forţe proprii sau
împreună cu terţi, realizarea tuturor lucrărilor de întreţinere şi reparaţii
ale echipamentelor din dotare, în vederea realizării activităţilor de
învăţământ, cercetare, asistenţă tehnică la parametrii de calitate corespunzători;
jj) stabileşte şi răspunde de aplicarea măsurilor
pentru protecţia produselor, a mediului înconjurător, precum şi a măsurilor de
protecţie şi securitate în muncă;
kk) urmăreşte şi verifică modul de realizare a
lucrărilor de investiţii, în vederea respectării proiectelor de execuţie, şi
asigură condiţiile de punere în funcţiune a acestora;
ll) efectuează după caz,
importul sau achiziţia de echipamente, piese de schimb, materiale consumabile,
tehnologii sau licenţe necesare pentru realizarea obiectelor sale de
activitate;
mm) asigură dezvoltarea aplicaţiilor informatice în
toate sectoarele de activitate, pentru luarea de decizii operative în domeniul
organizatoric şi tehnico-economic, precum şi pentru susţinerea documentării
învăţământului şi cercetării ştiinţifice;
nn) urmăreşte implementarea sistemului de protecţie a
informaţiilor clasificate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare,
corespunzător cu domeniile sale de activitate;
oo) asigură funcţionarea unui sistem de protecţie a
persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera
circulaţie a acestor date, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
pp) utilizează cu eficienţă resursele umane şi
materiale în vederea realizării obiectivelor stabilite pentru fiecare etapă;
qq) asigură respectarea disciplinei muncii, respectarea
atribuţiilor de serviciu şi a prevederilor legale de către întregul personal;
rr) elaborează documentaţiile necesare pentru obţinerea
unor credite şi a altor surse de finanţare, potrivit prevederilor legale;
ss) realizează programarea şi executarea activităţii
economico-financiare, întocmirea proiectelor de bugete, analiza execuţiei
acestora, întocmeşte bilanţul contabil şi stabileşte destinaţia veniturilor
încasate conform prevederilor legale;
tt) organizează inventarierea patrimoniului propriu şi
valorifică, conform legii, rezultatele acestei activităţi;
uu) promovează şi asigură dezvoltarea şi
funcţionalitatea bibliotecii de specialitate, ca bază de informare şi
documentare pentru salariaţii proprii şi cursanţi;
vv) asigură dezvoltarea şi funcţionarea pe baze
economice a propriei edituri.
CAPITOLUL III
Patrimoniul
Art. 7. - (1) Patrimoniul Institutului Naţional de
Cercetare-Dezvoltare în Sănătate Bucureşti s-a transferat la SNSPMS şi s-a
preluat pe bază de protocol de predare-preluare, pe baza datelor din bilanţul
contabil întocmit la data de 31 decembrie 2005, actualizat potrivit
prevederilor legale, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prevederilor
Legii nr. 95/2006 (titlul XVI).
(2) Imobilul compus din construcţiile,
anexele şi terenul aferent, situate în municipiul Bucureşti, Str. Vaselor nr.
31, sectorul 2, în care a funcţionat Institutul Naţional de
Cercetare-Dezvoltare în Sănătate Bucureşti, trec în administrarea SNSPMS.
(3) Activul şi pasivul Institutului Naţional de
Cercetare-Dezvoltare în Sănătate Bucureşti s-au preluat pe bază de protocol de
predare-preluare de către SNSPMS, în termen de 30 de zile de la data intrării
în vigoare a prevederilor Legii nr. 95/2006 (titlul XVI).
(4) SNSPMS preia toate
drepturile şi este ţinută de toate obligaţiile Institutului Naţional de
Cercetare-Dezvoltare în Sănătate Bucureşti, potrivit reglementărilor legale şi
contractuale.
(5) SNSPMS administrează bunurile proprietate publică
şi privată a statului, precum şi alte bunuri dobândite în condiţiile legii.
(6) Bunurile proprietate publică aflate în
administrarea SNSPMS, precum şi cele dobândite din fonduri publice se
evidenţiază distinct în patrimoniul acesteia.
(7) Rezultatele cercetărilor concretizate în active
corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din
alte fonduri, sunt bunuri dobândite cu titlu de proprietate sau în
administrare, după caz, de către SNSPMS sau de Ministerul Sănătăţii Publice,
dacă prin contracte nu se prevede altfel, şi se înregistrează în evidenţa
contabilă.
(8) In exercitarea drepturilor sale SNSPMS deţine şi
foloseşte bunurile aflate în patrimoniul său şi, după caz, dispune de acestea,
în condiţiile legii, în scopul realizării obiectelor sale de activitate, şi
beneficiază de rezultatele utilizării acestora.
(9) Patrimoniul SNSPMS poate fi modificat conform
prevederilor legale în vigoare.
(10) Ministerul Sănătăţii Publice, Ministerul
Educaţiei şi Cercetării, împreună cu ministerele de profil, vor dispune
măsurile corespunzătoare pentru asigurarea sediilor şi a bazei materiale
necesare SNSPMS.
CAPITOLUL IV
Structura organizatorică şi funcţională
Art. 8. - SNSPMS are în structura sa următoarele
structuri funcţionale principale:
a) Centrul de formare
postuniversitară în domeniul sănătăţii publice, administraţiei şi
managementului serviciilor de sănătate;
b) Centrul de management al serviciilor de sănătate;
c) Centrul de cercetare şi evaluare a serviciilor de
sănătate;
d) Centrul Naţional de Promovare a Sănătăţii;
e) Centrul Naţional de Sănătate Mintală;
f) Departamentul de sănătate publică şi management al
serviciilor de sănătate pentru persoane cu studii medii şi postliceale din
domeniul sănătăţii publice şi private.
Art. 9. - Pentru realizarea
obiectelor lor de activitate, structurile funcţionale au următoarele atribuţii
principale:
a) Centrul de formare postuniversitară în domeniul sănătăţii publice,
administraţiei şi managementului serviciilor de sănătate:
1. asigură orientarea
activităţilor de formare şi perfecţionare şi acordă, după caz, asistenţă
tehnică în funcţie de:
- nevoile sănătăţii publice, perspectiva promovării
sănătăţii, rezultatele studiilor proprii şi programele elaborate de Ministerul
Sănătăţii Publice şi Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, precum şi de
nevoile de formare ale altor instituţii;
- programele naţionale de cercetare ale Ministerului
Educaţiei şi Cercetării, Academiei Române şi Academiei de Ştiinţe Medicale;
- nevoile de dezvoltare ale SNSPMS şi de aliniere la
nivelul ştiinţific mondial;
- necesităţile de integrare în sistemul de
formare/perfecţionare şi de cercetare al Uniunii Europene;
2. desfăşoară activităţi de formare/perfecţionare şi
învăţământ, conform obiectelor sale de activitate, desfăşurând, după caz, şi
următoarele activităţi:
- organizarea de manifestări ştiinţifice naţionale
sau internaţionale în domeniul sănătăţii publice, promovării sănătăţii şi
managementului sanitar;
- organizarea unui sistem de documentare profesională
şi ştiinţifică, inclusiv accesul la servicii internaţionale specializate de
documentare-informare ştiinţifică;
3. evaluează nevoile de formare şi perfecţionare în
domeniul sănătăţii publice, promovării sănătăţii şi al managementului sanitar
şi elaborează oferta educaţională;
4. elaborează şi implementează un sistem de asigurare
a calităţii programelor de formare/perfecţionare şi a activităţii pedagogice şi
de evaluare a participanţilor la formele de pregătire;
5. elaborează curricula/programa de învăţământ,
potrivit specificului domeniului de pregătire şi duratei programului de
formare/perfecţionare;
6. iniţiază şi elaborează convenţii de cooperare şi
colaborare în domeniul învăţământului cu instituţii şi organizaţii naţionale şi
internaţionale în domeniile sale de activitate;
7. asigură furnizarea de servicii, din domeniile sale
de activitate, oricăror beneficiari interesaţi şi iniţiază procesele de
afiliere la instituţii şi organizaţii sau asociaţii internaţionale de profil;
8. asigură dezvoltarea aplicaţiilor
informatice în sectorul propriu de activitate, pentru luarea de decizii
operative în domeniul specific de activitate, precum
şi pentru susţinerea documentării activităţii de formare;
9. urmăreşte implementarea sistemului de protecţie a
informaţiilor clasificate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare,
corespunzător cu domeniile sale de activitate;
10. utilizează cu eficienţă resursele umane şi
materiale în vederea realizării obiectivelor stabilite pentru fiecare etapă;
b) Centrul de management al serviciilor de sănătate:
1. iniţiază şi
elaborează convenţii de cooperare şi colaborare cu instituţii şi organizaţii
naţionale şi internaţionale în domeniile sale de activitate;
2. asigură asistenţă tehnică de profil, în vederea
experimentării şi aplicării tehnicilor şi studiilor elaborate, şi execută
lucrări de consultanţă tehnică pentru instituţiile sau organizaţiile de profil
interesate, corespunzător domeniilor sale de activitate;
3. asigură furnizarea de servicii, din domeniile sale
de activitate, oricăror beneficiari interesaţi;
4. evaluează periodic stadiul de realizare a
programelor de cercetare, precum şi a celorlalte activităţi desfăşurate;
5. asigură, conform prevederilor legale, protecţia
rezultatelor ştiinţifice brevetabile;
6. asigură dezvoltarea aplicaţiilor informatice în
vederea susţinerii realizării unei documentări eficiente şi operative necesare
în domeniul său de activitate;
7. urmăreşte implementarea sistemului de protecţie a
informaţiilor clasificate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare,
corespunzător cu domeniile sale de activitate;
8. utilizează cu eficienţă resursele umane şi
materiale în vederea realizării obiectivelor stabilite pentru fiecare etapă;
9. iniţiază şi participă la încheierea convenţiilor
de cooperare şi colaborare, în domeniile proprii de activitate, cu instituţii
şi organizaţii naţionale şi internaţionale;
10. asigură încheierea de contracte, în calitate de
furnizor de cercetare ştiinţifică şi altele, cu organisme naţionale şi
internaţionale abilitate în acest sens, cu respectarea prevederilor legale;
c) Centrul de cercetare şi evaluare a serviciilor de sănătate:
1. desfăşoară
activităţi de cercetare-dezvoltare şi acordare a asistenţei tehnice necesare în domeniul sănătăţii
publice şi private şi al managementului serviciilor de sănătate, urmărind, după
caz, şi realizarea următoarelor activităţi:
- evaluarea activităţii furnizorilor de servicii de
sănătate şi dezvoltarea unor metode de alocare optimă a resurselor;
- efectuarea unor studii
descriptive de analiză a evoluţiei temporale şi a distribuţiei indicatorilor
stării de sănătate şi de evaluare a serviciilor de sănătate;
- evaluarea programelor de sănătate la nivelul
populaţiei şi al furnizorilor de servicii de sănătate;
- realizarea de instrumente de analiză şi evaluare în
managementul sanitar;
- evaluarea calităţii serviciilor medicale, inclusiv
investigarea satisfacţiei pacienţilor şi a furnizorilor de servicii medicale;
- stabilirea criteriilor de ordonare şi ierarhizare a
problemelor de sănătate şi a celor din domeniul furnizării serviciilor de
sănătate;
- evaluarea activităţii clinice a spitalelor, pe baza
datelor privind pacienţii externaţi, şi sprijinirea spitalelor pentru
utilizarea acestor date în scopul creşterii eficienţei şi calităţii serviciilor
furnizate;
- analizarea, validarea şi îmbunătăţirea sistemului
de clasificare a pacienţilor pe grupe de diagnostice, din punct de vedere
clinic şi al consumului de resurse;
- procesarea şi analizarea datelor privind
activitatea furnizorilor de servicii de sănătate, pentru diverse programe,
studii şi cercetări;
- dezvoltarea criteriilor de performanţă şi de
calitate pentru furnizorii de servicii de sănătate;
- colectarea electronică a datelor privind pacienţii
externaţi, validarea şi clasificarea pacienţilor externaţi pe grupe de
diagnostice, monitorizarea activităţii spitalelor pe baza datelor clinice
raportate;
- calcularea de costuri şi valori relative privind
grupele de diagnostice;
- propunerea de variante alternative privind
metodologia de calculare a tarifelor pe caz ponderat pentru spitale;
- propuneri de ajustare a finanţării bazate pe caz
pentru spitale;
- asigurarea de servicii specifice pe baza
contractelor încheiate cu casele de asigurări de
sănătate;
2. asigură asistenţă tehnică de profil, în vederea
experimentării şi aplicării tehnicilor şi studiilor elaborate, execută lucrări
de consultanţă tehnică pentru instituţiile sau organizaţiile de profil
interesate şi asigură formarea prin cursuri a specialiştilor din unităţile
sanitare, corespunzător domeniilor sale de activitate;
3. asigură furnizarea de servicii din domeniile sale
de activitate oricăror beneficiari interesaţi;
4. evaluează periodic stadiul de realizare a
programelor de cercetare, precum şi a celorlalte activităţi desfăşurate;
5. urmăreşte şi sprijină, din punct de vedere
organizatoric şi material, difuzarea şi promovarea rezultatelor ştiinţifice
proprii în circuitul ştiinţific naţional şi internaţional;
6. iniţiază şi încheie acţiuni de cooperare tehnică
cu firme sau instituţii din ţară sau din străinătate, pentru realizarea de
instrumente de analiză şi evaluare în domeniul sănătăţii publice şi al
managementului sanitar;
7. asigură dezvoltarea aplicaţiilor informatice în
sectorul propriu de activitate, pentru luarea de decizii operative în domeniul
organizatoric şi tehnico-economic, precum şi pentru susţinerea documentării
învăţământului şi cercetării ştiinţifice;
8. urmăreşte implementarea sistemului de protecţie a
informaţiilor clasificate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare,
corespunzător cu domeniile sale de activitate;
9. utilizează cu eficienţă resursele umane şi
materiale în vederea realizării obiectivelor stabilite pentru fiecare etapă;
10. iniţiază şi participă la
încheierea convenţiilor de cooperare şi colaborare în domeniile proprii de
activitate cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale;
d) Centrul Naţional de Promovare a Sănătăţii:
1. iniţiază şi
elaborează convenţii de cooperare şi colaborare cu instituţii şi organizaţii
naţionale şi internaţionale în domeniile sale de activitate, participă la
realizarea de parteneriate şi mediază relaţii între parteneri;
2. contribuie la dezvoltarea sistemului de politici de
promovare a sănătăţii şi educaţie pentru sănătate, cu
precădere referitoare la reţeaua naţională de promovare a sănătăţii şi
asistenţă comunitară;
3. stabileşte priorităţile pentru implementarea
programelor, inclusiv campanii IEC, şi a activităţilor în domeniul său de
activitate;
4. desfăşoară activităţi de cercetare fundamentală şi
aplicată (evaluare) pentru a furniza evidenţe în scopul fundamentării
programelor, inclusiv campanii IEC, a politicilor de dezvoltare şi strategie în
domeniul promovării sănătăţii, inclusiv educaţie pentru sănătate;
5. avizează elaborarea, implementarea şi managementul
programelor de promovare a sănătăţii, inclusiv educaţie pentru sănătate şi
campanii IEC, pentru a transpune în practică programele şi strategia
Ministerului Sănătăţii Publice, în special prin reţeaua naţională de promovare
a sănătăţii şi asistenţă medicală comunitară;
6. elaborează ghiduri de practică, criterii de
eficienţă şi principii etice, precum şi alte materiale metodologice utile în
desfăşurarea activităţii profesionale în domeniul
specific;
7. monitorizează şi supraveghează programe, inclusiv
campanii IEC şi activităţi de promovare a sănătăţii, educaţie pentru sănătate,
în special cele derulate prin reţeaua naţională de promovare a sănătăţii
desfăşurate la nivel naţional şi local;
8. dezvoltă capacitatea şi competenţa profesională a
persoanelor cu atribuţii în promovarea sănătăţii, inclusiv educaţie pentru
sănătate, din orice domeniu de activitate, prin educaţie şi formare
profesională;
9. elaborează programe care orientează şi sprijină
activităţile de promovare, protejare şi menţinere a sănătăţii populaţiei;
derulează programe, inclusiv campanii IEC, şi activităţi de interes naţional şi
experimental în domeniul specific de activitate;
10. oferă consultanţă şi asistenţă tehnică
instituţiilor şi organizaţiilor guvernamentale şi neguvernamentale care
desfăşoară activităţi şi programe de promovare a sănătăţii, inclusiv educaţie
pentru sănătate şi campanii IEC;
11. iniţiază şi organizează activităţile comitetelor
de consultanţă, seminarii, întâlniri de lucru, conferinţe în domeniile sale de
activitate;
12. dezvoltă şi actualizează baze de informaţii, baze
de date şi diseminează informaţii şi rezultatele cercetărilor din studii şi
publicaţii naţionale şi internaţionale;
13. evaluează periodic stadiul de realizare a
programelor de promovare a sănătăţii, precum şi a celorlalte activităţi
desfăşurate;
14. asigură dezvoltarea aplicaţiilor informatice în
sectorul propriu de activitate;
15. urmăreşte implementarea sistemului de protecţie a
informaţiilor clasificate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare,
corespunzător cu domeniile sale de activitate;
16. utilizează cu eficienţă resursele umane şi
materiale în vederea realizării obiectivelor stabilite pentru fiecare etapă;
e) Centrul Naţional de Sănătate Mintală:
1. stabileşte
priorităţile în domeniul dezvoltării politicilor de sănătate mintală şi asigură
consultanţa şi asistenţa tehnică în domeniul politicilor de sănătate mintală;
2. stabileşte priorităţile în
implementarea programelor specifice în dezvoltarea serviciilor de sănătate
mintală şi coordonează acordarea consultanţei şi asistenţei tehnice în
dezvoltarea serviciilor de sănătate mintală;
3. asigură consultanţa şi asistenţa tehnică în
formarea personalului care lucrează în reţeaua naţională de sănătate mintală;
4. organizarea elaborării şi diseminării ghidurilor
de practică în domeniul sănătăţii mintale, precum şi dezvoltarea de competenţe
în organizarea şi conducerea serviciilor de sănătate mintală;
5. asigură colectarea, prelucrarea şi interpretarea
de date în domeniul sănătăţii mintale;
6. monitorizarea şi evaluarea serviciilor de sănătate
mintală;
7. realizarea şi întreţinerea Registrului naţional de
psihiatrie;
8. asigură dezvoltarea
aplicaţiilor informatice în sectorul propriu de activitate;
9. iniţiază şi elaborează programe şi campanii IEC în
domeniul sănătăţii mintale;
10. asigură cadrul desfăşurării activităţilor
comisiilor consultative ale Ministerului Sănătăţii Publice pentru rezolvarea
aspectelor legate de sănătatea mintală;
11. urmăreşte implementarea sistemului de protecţie a
informaţiilor clasificate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare,
corespunzător cu domeniile sale de activitate;
12. utilizează cu eficienţă
resursele umane şi materiale în vederea realizării obiectivelor stabilite
pentru fiecare etapă;
f) Departamentul de sănătate publică şi management al serviciilor de
sănătate pentru persoane cu studii medii şi postliceale din domeniul sănătăţii
publice şi private:
1. asigură orientarea
activităţilor de formare şi acordă, după caz, asistenţă tehnică în funcţie de:
- nevoile sănătăţii publice, reieşite din studii
proprii şi din programele elaborate de Ministerul Sănătăţii Publice;
- programele naţionale de
cercetare ale Ministerului Educaţiei şi Cercetării, Academiei Române şi
Academiei de Ştiinţe Medicale;
- nevoile de dezvoltare ale SNSPMS şi de aliniere la
nivelul ştiinţific mondial;
- necesităţile de integrare în sistemul de formare şi
de cercetare al Uniunii Europene;
2. desfăşoară activităţi de formare şi învăţământ,
conform obiectelor sale de activitate;
3. evaluează nevoile de formare şi perfecţionare în
domeniul sănătăţii publice şi al managementului sanitar şi elaborează oferta
educaţională pentru persoanele cu studii medii şi postliceale din domeniul
sănătăţii publice şi private;
4. implementează un sistem de asigurare a calităţii
programelor de formare;
5. furnizează servicii din domeniile sale de
activitate oricăror beneficiari interesaţi;
6. asigură dezvoltarea aplicaţiilor informatice în
sectorul propriu de activitate;
7. urmăreşte implementarea sistemului de protecţie a
informaţiilor clasificate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare,
corespunzător cu domeniile sale de activitate;
8. utilizează cu eficienţă resursele umane şi
materiale în vederea realizării obiectivelor stabilite pentru fiecare etapă.
CAPITOLUL V
Organele de conducere ale SNSPMS
Art. 10. - (1) Conducerea SNSPMS este asigurată de
Consiliul de administraţie, care are în componenţă 7 membri: 2 reprezentanţi ai
Ministerului Sănătăţii Publice, 2 reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei şi
Cercetării, 2 reprezentanţi ai Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi
directorul general.
(2) Membrii Consiliului de
administraţie sunt numiţi prin ordin comun al ministrului sănătăţii publice,
ministrului educaţiei şi cercetării şi preşedintelui Casei Naţionale de
Asigurări de Sănătate, pentru un mandat de 3 ani.
(3) Mandatul membrilor Consiliului de administraţie încetează la data expirării termenului de 3
ani, prin revocarea unuia sau a ambilor reprezentanţi, la propunerea uneia dintre
persoanele prevăzute la alin. (2), prin demisie sau deces, situaţii care vor
necesita promovarea unui ordin comun de modificare a componenţei nominale a
Consiliului de administraţie, în condiţiile prevăzute de art. 684 alin. (3) din
Legea nr. 95/2006, titlul XVI „Infiinţarea, organizarea şi funcţionarea Şcolii
Naţionale de Sănătate Publică şi Management Sanitar".
(4) Situaţiile care necesită completarea numărului
membrilor Consiliului de administraţie vor fi soluţionate în termen de maximum
30 de zile de la data constatării acestora.
(5) Pentru activitatea desfăşurată, membrii
Consiliului de administraţie au dreptul la o indemnizaţie lunară, stabilită de
Consiliul de administraţie, în limita a 20% din salariul de bază al
directorului general al SNSPMS.
(6) Preşedintele Consiliului de administraţie este
ales prin vot secret, de către membrii Consiliului de administraţie, în prima
şedinţă legal constituită.
(7) Membrii Consiliului de administraţie sunt
cetăţeni români şi îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia de la care
provin şi toate drepturile şi obligaţiile ce derivă din această calitate.
(8) Membrii Consiliului de
administraţie nu pot participa în aceeaşi calitate la alte unităţi cu care
SNSPMS are relaţii contractuale sau alte interese concurente.
(9) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al
Consiliului de administraţie cei care au suferit condamnări penale şi cei care
personal ori soţul sau soţia, copiii ori rudele de până la gradul al doilea
inclusiv sunt în acelaşi timp patroni, asociaţi, directori sau deţin alte
funcţii de conducere la societăţi comerciale cu capital privat cu acelaşi
profil sau cu care SNSPMS se află în relaţii contractuale directe.
(10) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară
activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare parte componentă a
Statutului SNSPMS.
(11) Consiliul de administraţie hotărăşte în
problemele privind activitatea SNSPMS, cu excepţia celor care, potrivit legii,
sunt în competenţa altor organe.
(12) Membrii Consiliului de administraţie sunt
răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le
revin.
(13) In primul trimestru al
fiecărui an, Consiliul de administraţie redactează un raport privind
activitatea desfăşurată în anul precedent şi programul propus pe anul curent,
care vor fi prezentate pentru informare ministrului sănătăţii publice,
ministrului educaţiei şi cercetării şi preşedintelui Casei Naţionale de
Asigurări de Sănătate.
Art. 11. - (1) Conducerea executivă a SNSPMS este
asistată de Comitetul director.
(2) Comitetul director este coordonat de directorul
general al SNSPMS, iar din componenţa sa mai fac parte directorul general
adjunct si ceilalţi directori din structura SNSPMS.
(3) Atribuţiile, responsabilităţile şi competenţele
Comitetului director sunt stabilite prin Statutul SNSPMS.
Art. 12. - (1) Activităţile de învăţământ şi
cercetare-dezvoltare desfăşurate în cadrul SNSPMS vor fi coordonate de
Consiliul ştiinţific şi pedagogic.
(2) Preşedintele Consiliului ştiinţific şi pedagogic
este unul dintre reprezentanţii Ministerului Educaţiei şi Cercetării din
Consiliul de administraţie al SNSPMS.
(3) Atribuţiile şi sarcinile, numărul membrilor,
condiţiile necesare pentru a face parte din Consiliul ştiinţific şi pedagogic,
componenţa nominală a acestuia, precum şi modul de organizare şi funcţionare
vor fi stabilite prin Statutul Consiliului ştiinţific şi pedagogic, care va fi
aprobat de Consiliul de administraţie al SNSPMS, în
termen de 30 de zile de la constituirea acestuia.
Art. 13. - (1) Conducerea executivă a SNSPMS este
asigurată de directorul general, care are calitatea de ordonator de credite.
(2) Directorul general este numit prin ordin comun al
ministrului sănătăţii publice, ministrului educaţiei şi cercetării şi
preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, pentru o perioadă de 3
ani, în urma promovării concursului organizat de Consiliul de administraţie al
SNSPMS. Până la organizarea concursului, pentru asigurarea continuităţii
activităţilor de conducere curentă ale SNSPMS, directorul general este numit
prin ordin comun al ministrului sănătăţii publice, ministrului educaţiei şi
cercetării şi preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.
(3) Atribuţiile directorului
general sunt stabilite prin Statutul SNSPMS.
(4) Persoana care participă la concursul pentru
ocuparea funcţiei de director general al SNSPMS trebuie să îndeplinească
cumulativ următoarele condiţii:
a) condiţii generale:
- să aibă cetăţenie română şi domiciliul în România;
- să aibă capacitatea deplină de exerciţiu;
- să fie apt din punct de vedere medical;
- să fie absolvent al Facultăţii de Medicină;
- să aibă grad profesional de medic primar;
- să fie absolvent al unor cursuri organizate în
domeniul managementului sanitar, cel puţin la nivel de master;
- să aibă minimum 5 ani experienţă în domeniul de
activitate al SNSPMS;
- să prezinte referinţe profesionale relevante pentru
domeniul de activitate;
b) condiţii specifice:
- să aibă vechime de minimum 10 ani în funcţii de
conducere sau de coordonare a serviciilor medicale;
- să aibă participări la programe/proiecte de
cercetare-dezvoltare;
- să cunoască cel puţin o limbă străină de circulaţie
internaţională;
- să cunoască legislaţia
specifică domeniilor de activitate ale SNSPMS;
- să aibă participări la conferinţe naţionale şi
internaţionale în domeniul sănătăţii;
c) alte condiţii:
- să nu aibă antecedente penale;
- să nu fi fost sancţionat pentru încălcarea
dispoziţiilor legale în materie fiscală;
- să nu deţină părţi sociale sau acţiuni, atât
persoana respectivă, cât şi rudele, soţia şi afinii acesteia până la gradul al
doilea inclusiv, la o societate comercială cu care SNSPMS este în relaţii
contractuale.
(5) Publicarea şi afişarea anunţului, stabilirea
comisiei de concurs şi a secretariatului acesteia, organizarea şi desfăşurarea concursului pentru funcţia
de director general al SNSPMS sunt de competenţa Consiliului de administraţie.
CAPITOLUL VI
Bugetul de venituri
şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţii financiare şi contractuale
Art. 14. - (1) SNSPMS întocmeşte anual bugetul de
venituri şi cheltuieli şi bilanţul contabil, potrivit normelor metodologice
elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.
(2) Bilanţul contabil anual se avizează de Consiliul de
administraţie al SNSPMS, se supune spre aprobare Ministerului Sănătăţii
Publice, se transmite Ministerului Finanţelor Publice şi se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
Art. 15. - (1) Veniturile şi
cheltuielile SNSPMS se stabilesc prin bugetul de venituri şi cheltuieli pentru
fiecare exerciţiu financiar, asigurându-se corelarea cu contractele încheiate
pentru perioada programată.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aprobă de
Ministerul Sănătăţii Publice.
Art. 16. - (1) Salariile individuale ale personalului
se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractul
colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor,
prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat, potrivit legii.
(2) Salariul de bază al directorului general se
stabileşte prin ordin al ministrului sănătăţii publice, având în vedere
propunerile formulate de Consiliul de administraţie al SNSPMS.
Art. 17. - (1) SNSPMS hotărăşte
cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului său
de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite
bancare, în condiţiile legii.
(2) Execuţia investiţiilor prevăzute se realizează
potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.
(3) Contractele de credite mai mari de 50.000 lei, în
vederea realizării de investiţii de natura celor prevăzute la alin. (1), se
încheie cu aprobarea Ministerului Sănătăţii Publice.
Art. 18. - SNSPMS îşi va organiza auditul intern şi
controlul financiar preventiv propriu în baza prevederilor legale în vigoare.
Art. 19. - Finanţarea SNSPMS se realizează din venituri
proprii, precum şi din donaţii, sponsorizări şi din alte surse, potrivit
prevederilor legale.
Art. 20. - (1) Veniturile
proprii se realizează pe baza contractelor încheiate cu persoane juridice sau,
după caz, fizice.
(2) Potrivit prevederilor legale în vigoare, SNSPMS
este autorizată să contracteze, în sistem direct, cu Ministerul Sănătăţii
Publice activităţile aferente programelor naţionale de sănătate finanţate de la
bugetul acestui minister, precum şi activităţi de monitorizare şi evaluare a
serviciilor de sănătate pe bază de contracte, încheiate în sistem direct, cu
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, care vor fi decontate din Fondul
naţional unic de asigurări sociale de sănătate.
(3) Activităţile de contractare prevăzute la alin.
(2) se realizează prin negociere directă.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii finale
Art. 21. - Litigiile SNSPMS cu persoane fizice sau juridice, care nu au fost soluţionate pe cale amiabilă,
sunt supuse spre soluţionare instanţelor judecătoreşti de drept comun, potrivit
legii.
Art. 22. - (1) Prezentul regulament se completează,
după caz, cu dispoziţiile legale aplicabile instituţiilor de învăţământ şi
cercetare-dezvoltare.
(2) Modificările şi, după caz, completările prezentului
regulament se pot face, la propunerea Consiliului de administraţie al SNSPMS,
prin ordin comun al ministrului sănătăţii publice, ministrului educaţiei şi
cercetării şi preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.
ANEXA Nr. 2
STATUTUL
Scolii Naţionale de Sănătate Publică si Management
Sanitar
SECŢIUNEA I
Misiunea şi cadrul legal al desfăşurării
activităţilor Şcolii Naţionale de Sănătate Publică şi Management Sanitar
Art. 1. - Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi
Management Sanitar are, potrivit prevederilor legale, următoarele roluri
fundamentale:
a) de fundamentare metodologică şi certificare a
standardelor de formare şi perfecţionare în domeniul
managementului sanitar, prin:
- elaborarea metodologiei şi a standardelor de formare
a competenţelor manageriale în domeniul sanitar;
- elaborarea şi gestionarea metodologiei de
certificare a competenţelor manageriale în domeniul sanitar;
b) de formare şi
perfecţionare a personalului cu studii superioare, precum şi a celui cu studii
medii şi postliceale, cu precădere din domeniul sanitar, inclusiv pentru
personalul din administraţia publică sanitară, prin:
- organizarea şi desfăşurarea de cursuri în domeniul
sănătăţii publice, administraţiei şi managementului sanitar;
- organizarea şi desfăşurarea de cursuri universitare
de masterat în specializările sănătate publică şi management sanitar, în
condiţiile reglementărilor legale în vigoare;
- organizarea şi desfăşurarea
de cursuri pentru funcţionarii publici din sistemul sanitar şi al asigurărilor
sociale de sănătate;
c) este responsabil naţional pentru atestatele de
pregătire complementară în managementul serviciilor de sănătate, economie
sanitară şi management financiar, precum şi în managementul cabinetului medical
şi promovarea sănătăţii;
d) de evaluare şi eficientizare a performanţelor
sistemului de sănătate prin activităţi specifice din domeniul sănătăţii publice
şi al managementului sanitar, precum:
- desfăşurarea de activităţi de cercetare-dezvoltare
în domeniul sănătăţii publice şi private şi al managementului sanitar;
- efectuarea de studii şi aplicaţii, de analize şi
proiecte în domeniul sănătăţii publice şi al managementului sanitar, precum şi
desfăşurarea de activităţi în domeniul promovării sănătăţii publice.
Art. 2. - (1) Activităţile definite în Statutul Şcolii
Naţionale de Sănătate Publică şi Management Sanitar, denumită în continuare SNSPMS, se desfăşoară avându-se în
vedere, în principal, prevederile următoarelor acte normative:
a) pentru obiectele de activitate cu specific de
învăţământ, de formare şi perfecţionare profesională:
- Legea învăţământului
nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului
didactic, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul
sănătăţii, titlul XVI „Infiinţarea, organizarea şi funcţionarea Şcolii
Naţionale de Sănătate Publică şi Management Sanitar";
- acte normative emise în aplicarea legilor prevăzute
mai sus: hotărâri ale Guvernului, ordine, regulamente etc;
b) pentru obiectele de activitate din domeniul
cercetării-dezvoltării, acordării asistenţei tehnice, promovării sănătăţii,
efectuării de studii şi aplicaţii, de analize şi proiecte pentru eficientizarea
performanţelor sistemului de sănătate şi sprijinirea procesului de reformă în
contextul integrării europene:
- Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea
ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, cu modificările şi completările
ulterioare;
- Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul
sănătăţii, titlul XVI „Infiinţarea, organizarea şi funcţionarea Şcolii
Naţionale de Sănătate Publică şi Management Sanitar";
- acte normative emise în aplicarea legilor prevăzute
mai sus: hotărâri ale Guvernului, ordine, regulamente etc;
c) pentru asigurarea sprijinului tehnic şi
metodologic Comisiei interdepartamentale pentru asistenţă medicală comunitară:
- Legea nr. 95/2006 privind
reforma în domeniul sănătăţii, titlul V „Asistenţa medicală comunitară" şi titlul XVI „Infiinţarea,
organizarea şi funcţionarea Şcolii Naţionale de Sănătate Publică şi Management
Sanitar";
- acte normative emise în aplicarea legilor prevăzute mai sus: hotărâri ale Guvernului, ordine, regulamente etc;
d) pentru activităţile de editare şi tipărire a
publicaţiilor de specialitate, precum şi pentru alte activităţi conexe:
- Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul
sănătăţii, titlul V „Asistenţa
medicală comunitară" şi titlul XVI „Infiinţarea, organizarea şi
funcţionarea Şcolii Naţionale de Sănătate Publică şi Management Sanitar";
- acte normative emise în aplicarea legilor prevăzute
mai sus: hotărâri ale Guvernului, ordine, regulamente
etc.
(2) Activităţile definite în Statutul SNSPMS se
desfăşoară având în vedere, în principal, prevederile actelor normative
prevăzute la alin. (1), la care se adaugă celelalte acte normative aplicabile
SNSPMS ca instituţie publică finanţată integral din
venituri proprii.
SECŢIUNEA a II-a
Regulamentul Consiliului de administraţie al
Şcolii Naţionale de Sănătate Publică şi Management Sanitar
Art. 3. - (1) Consiliul de administraţie se întruneşte,
de regulă, o dată pe lună sau ori de câte ori interesele SNSPMS o cer, la
convocarea preşedintelui sau la solicitarea a cel puţin o treime din numărul
membrilor consiliului de administraţie.
(2) Dezbaterile Consiliului de administraţie sunt
conduse de preşedinte.
Art. 4. - (1) Consiliul de administraţie îşi poate
desfăşura activitatea în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor
săi. Dacă nu este îndeplinită această condiţie, şedinţa Consiliului de
administraţie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având
aceeaşi ordine de zi.
(2) Hotărârile Consiliului de
administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi.
(3) La şedinţele Consiliului de administraţie este
invitat, după caz, un reprezentant al salariaţilor SNSPMS.
Art. 5. - Pentru luarea unor decizii vizând probleme complexe, Consiliul de administraţie poate atrage în
activitatea de analiză consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de
activitate. Activitatea acestora va fi recompensată material conform
prevederilor legale.
Art. 6. - (1) Membrii Consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru
îndeplinirea atribuţiilor ce le revin.
(2) Membrii Consiliului de administraţie care s-au
împotrivit luării unei decizii ce s-a dovedit păgubitoare pentru SNSPMS nu
răspund dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe
al Consiliului de administraţie.
(3) Membrii Consiliului de administraţie care nu au
respectat dispoziţiile art. 6 alin. (2) răspund, potrivit legii, pentru daunele
cauzate instituţiei ca urmare a acestui fapt.
Art. 7. - Consiliul de administraţie are, în principal,
următoarele atribuţii:
a) avizează modificarea organigramei, statului de
funcţii şi a structurii de personal a SNSPMS, înfiinţarea, desfiinţarea şi
comasarea de subunităţi din structura sau din
subordinea acesteia;
b) aprobă planul de învăţământ al SNSPMS;
c) aprobă procedurile de asigurare internă a
calităţii programelor de formare;
d) aprobă strategia de dezvoltare a SNSPMS, în
concordanţă cu strategia generală în domeniul propriu de activitate;
e) aprobă Statutul Consiliului ştiinţific şi
pedagogic, numărul membrilor, componenţa nominală, precum şi condiţiile
necesare pentru a face parte din Consiliul ştiinţific şi pedagogic al SNSPMS;
f) aprobă propunerile Consiliului ştiinţific şi
pedagogic, strategia şi programele de cercetare-dezvoltare ale SNSPMS, în
concordanţă cu strategia generală în domeniul propriu de activitate;
g) propune Programul anual de cercetare-dezvoltare, pe
care îl înaintează spre aprobare Ministerului Educaţiei şi Cercetării;
h) analizează şi avizează proiectul bugetului de
venituri şi cheltuieli al SNSPMS, care se depune la Ministerul Sănătăţii
Publice în vederea aprobării conform reglementărilor legale;
i) analizează, aprobă sau, după caz, propune spre
aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi
realizate de SNSPMS în conformitate cu programele de dezvoltare adoptate,
finanţate din surse proprii sau din credite bancare;
j) răspunde pentru modul de administrare a întregului
patrimoniu, pentru integritatea acestuia, precum şi pentru modul de utilizare a
mijloacelor financiare ale instituţiei, potrivit legii;
k) aprobă taxele şi tarifele pentru produsele şi
serviciile furnizate, în conformitate cu dispoziţiile legii, precum şi
normativele de cheltuieli privind dotarea cu autoturisme şi consumul de
carburanţi, costurile pentru convorbiri telefonice şi nivelul cheltuielilor
pentru acţiuni de protocol;
l) aprobă utilizarea
disponibilităţilor în valută, în condiţiile legii, precum şi deplasarea
personalului în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter
temporar;
m) aprobă volumul creditelor bancare contractate şi
stabileşte modul de rambursare a acestora, în condiţiile legii;
n) aprobă mandatul directorului general pentru
negocierea contractului colectiv de muncă;
o) aprobă regulamentul intern în care vor fi inserate
prevederi privind respectarea statutului personalului, disciplinei, protecţiei
şi securităţii la locul de muncă;
p) aprobă condiţiile de concurs pentru ocuparea posturilor de directori;
q) aprobă statul de funcţii al SNSPMS, detaliat pe
specialităţi;
r) aprobă organizarea şi funcţionarea subunităţilor din
structura şi din subordinea SNSPMS;
s) asigură legătura permanentă cu reprezentanţii
salariaţilor, pentru rezolvarea operativă a problemelor ce apar, în scopul
desfăşurării optime a activităţilor SNSPMS;
t) analizează şi avizează proiectul bilanţului contabil
anual şi al situaţiei financiare anuale, care se depune la Ministerul Sănătăţii
Publice în vederea aprobării conform reglementărilor legale;
u) analizează şi avizează propunerile de scoatere din
funcţiune ale mijloacelor fixe din cadrul SNSPMS;
v) analizează şi avizează propunerile de declasare şi
casare a bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar din cadrul SNSPMS;
w) organizează concursul pentru ocuparea funcţiei de
director general al SNSPMS;
x) aprobă intrarea SNSPMS în consorţii universitare sau
în parteneriate cu alte instituţii, potrivit legii;
y) aprobă atribuţiile structurilor din cadrul SNSPMS;
z) aprobă orice alte hotărâri şi dispune măsuri privind
activitatea SNSPMS, cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenţa altor
organe.
Art. 8. - (1) In primul trimestru al fiecărui an,
Consiliul de administraţie prezintă Ministerului Sănătăţii Publice un raport
asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de
activitate pentru anul în curs.
(2) Membrii Consiliului de administraţie au obligaţia
de a informa periodic conducerile ministerelor pe care le reprezintă sau, după
caz, a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate despre activitatea depusă în
cadrul Consiliului de administraţie şi de a susţine interesele SNSPMS în faţa
structurilor ai căror reprezentanţi sunt.
SECŢIUNEA a III-a
Atribuţiile, responsabilităţile şi competenţele
Comitetului director
Art. 9. - In conducerea executivă a SNSPMS, directorul
general se consultă cu Comitetul director, compus din directorul general,
directorul general adjunct şi ceilalţi directori din structura SNSPMS.
Art. 10. - Comitetul director
este organ consultativ al directorului general care propune acţiunile concrete
necesare pentru realizarea obiectivelor SNSPMS, rezultate din:
a) strategia de dezvoltare;
b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
c) programul anual de furnizare de servicii;
d) programul de investiţii;
e) sarcinile ce revin SNSPMS din contractele şi
convenţiile de colaborare în domeniul cercetării, formării, precum şi din
acţiunile care vizează sănătatea publică şi managementul sanitar;
f) sistemul de asigurare a calităţii
produselor şi serviciilor de specialitate;
g) bugetul de venituri şi cheltuieli.
Art. 11. - (1) Membrii Comitetului director îndeplinesc
următoarele responsabilităţi principale:
a) propun repartizarea sarcinilor profesionale şi
economico-financiare pe structuri componente, asigurând realizarea şi controlul
activităţilor;
b) propun măsurile pentru asigurarea bazei materiale
necesare desfăşurării activităţilor, în limita resurselor financiare;
c) urmăresc modul cum sunt rezolvate sarcinile de
către personalul angajat al SNSPMS potrivit răspunderilor şi competenţelor pe
niveluri ierarhice şi structuri organizatorice şi propun măsuri pentru
armonizarea relaţiilor dintre structuri în scopul eficientizării activităţilor;
d) aplică măsurile stabilite de Consiliul de
administraţie pentru paza bunurilor unităţii, protecţia patrimoniului şi a
datelor, respectarea ordinii şi disciplinei;
e) propun măsuri de armonizare a salarizării
personalului în funcţie de contribuţia adusă la realizarea sarcinilor de serviciu,
cu consultarea şefilor de compartimente;
f) controlează şi monitorizează periodic îndeplinirea
activităţilor structurilor organizatorice;
g) asigură realizarea materialelor şi documentărilor
necesare pentru desfăşurarea lucrărilor Consiliului de administraţie;
h) propun atribuţiile structurilor din cadrul SNSPMS,
precum şi pe cele ale posturilor din cadrul compartimentelor aferente fiecărei
structuri.
(2) Membrii Comitetului director îndeplinesc orice alte
atribuţii stabilite de directorul general sau reieşite din hotărârile
Consiliului de administraţie al SNSPMS.
Art. 12. - (1) Comitetul director se întruneşte bilunar
sau ori de câte ori interesele SNSPMS o impun, la convocarea directorului
general.
(2) La întrunirile Comitetului director participă în mod permanent un reprezentant al salariaţilor
din SNSPMS şi pot fi invitate şi alte persoane, cu acordul directorului
general.
SECŢIUNEA a IV-a
Atribuţiile şi răspunderile Consiliului
ştiinţific şi pedagogic
Art. 13. - (1) Consiliul ştiinţific
şi pedagogic este alcătuit dintr-un număr de membri stabilit de Consiliul de
administraţie, potrivit prevederilor legale.
(2) Consiliul ştiinţific şi pedagogic realizează
coordonarea activităţilor de învăţământ şi cercetare-dezvoltare desfăşurate de SNSPMS.
(3) Consiliul ştiinţific şi pedagogic este alcătuit
din cadre didactice din învăţământul superior şi cercetători cu realizări
deosebite, numiţi pe o perioadă de 3 ani de Consiliul de administraţie al
SNSPMS, conform prevederilor legale.
(4) Consiliul ştiinţific şi
pedagogic este condus de un preşedinte, care este unul dintre reprezentanţii
Ministerului Educaţiei şi Cercetării. Funcţia de vicepreşedinte al Consiliului
ştiinţific şi pedagogic este îndeplinită de către directorul general al SNSPMS,
care este de drept şi membru al acestui organism.
(5) Consiliul ştiinţific şi pedagogic se organizează
şi funcţionează în conformitate cu statutul propriu, aprobat de Consiliul de
administraţie al SNSPMS.
Art. 14. - Consiliul ştiinţific şi pedagogic al SNSPMS
îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a) participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a
activităţii de cercetare-dezvoltare a Programului naţional de cercetare
ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul propriu de activitate şi a
Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare;
b) avizează planul de învăţământ al SNSPMS;
c) stabileşte procedurile de asigurare internă a
calităţii programelor de formare;
d) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice
şi tehnologice al Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare
tehnologică;
e) examinează şi avizează proiectele de cercetare
ştiinţifică, precum şi realizarea acestora;
f) avizează hotărârile care implică politica de
cercetare a SNSPMS şi a ramurii de
cercetare-dezvoltare;
g) propune măsuri pentru dezvoltarea profesională şi
pentru încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
h) face propuneri privind modul de organizare a
concursurilor de încadrare şi promovare a personalului didactic şi de
cercetare;
i) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe
funcţiile atestabile şi confirmă rezultatele concursurilor pentru funcţiile de
cercetător ştiinţific, cercetător ştiinţific gradele I,
II şi III;
j) propune organizarea de acţiuni
cu caracter ştiinţific;
k) propune conducerii executive acţiunile de cooperare,
interne şi internaţionale, cu scop didactic şi de cercetare ştiinţifică;
l) propune conducerii executive
acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în străinătate pentru
personalul SNSPMS.
SECŢIUNEA a V-a
Atribuţiile directorului general al SNSPMS
Art. 15. - Conducerea executivă a SNSPMS este asigurată
de directorul general, numit potrivit reglementărilor legale în vigoare, prin
ordin comun al ministrului sănătăţii publice, ministrului educaţiei şi
cercetării şi preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, pentru
un mandat de 3 ani, care poate fi reînnoit.
Art. 16. - (1) Directorul general îndeplineşte
următoarele atribuţii principale:
a) reprezintă personal sau
prin delegat SNSPMS în relaţiile cu organele statului, precum şi cu persoane
fizice sau juridice din ţară ori din străinătate;
b) asigură, cu consultarea, după caz, a Comitetului
director, negocierea salariilor individuale ale personalului din SNSPMS şi
aprobă salariile rezultate din negocierea directă;
c) angajează prin semnătură unitatea în relaţiile cu
terţii, în limita competenţelor aprobate de consiliul de administraţie şi
stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare;
d) angajează şi concediază personalul propriu al
SNSPMS, în conformitate cu prevederile legale şi ale contractului colectiv de
muncă;
e) aprobă norme de consum, potrivit limitelor
prevederilor legale în vigoare, şi emite decizii privind organizarea şi
desfăşurarea activităţilor din cadrul SNSPMS, având în vedere reglementările
legale;
f) emite decizii de cercetare administrativă pentru
pagubele constatate, în conformitate cu prevederile legale;
g) numeşte şi revocă din funcţie conducătorii subunităţilor
din structura şi din subordinea SNSPMS, precum şi directorii din structura
organizatorică a SNSPMS, cu avizul Consiliului de administraţie;
h) aprobă criteriile şi componenţa comisiilor de
concurs pentru ocuparea posturilor din cadrul SNSPMS;
i) premiază sau sancţionează
personalul din SNSPMS, la propunerea şefilor ierarhici ai acesteia;
j) aprobă comisiile de concurs pentru promovarea pe
funcţiile de cercetător ştiinţific gradele I, II şi III şi cercetător ştiinţific, la propunerea Consiliului ştiinţific
şi pedagogic;
k) are atribuţiile şi răspunderile unui ordonator de
credite pentru fondurile prevăzute în bugetul de venituri şi cheltuieli al
SNSPMS, conform prevederilor legale în vigoare;
l) poate delega, în condiţiile
legii, o parte din atribuţiile sale altor persoane cu funcţii de conducere în
SNSPMS;
m) organizează şi răspunde de întocmirea şi prezentarea
următoarelor lucrări în vederea avizării, aprobării sau, după caz, informării
Consiliului de administraţie al SNSPMS:
- modificarea stucturii
organizatorice şi funcţionale a SNSPMS, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea
de subunităţi din structura sau din subordinea acesteia;
- strategia de dezvoltare a SNSPMS, în concordanţă cu
strategia generală în domeniul propriu de activitate;
- Statutul Consiliului
ştiinţific şi pedagogic, numărul membrilor, componenţa nominală, precum şi
condiţiile necesare pentru a face parte din Consiliul ştiinţific şi pedagogic
al SNSPMS;
- propunerile Consiliului ştiinţific şi pedagogic,
strategia şi programele de cercetare-dezvoltare ale SNSPMS, în concordanţă cu
strategia generală în domeniul propriu de activitate;
- Programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl
înaintează spre aprobare Ministerului Educaţiei şi Cercetării;
- proiectul bugetului de venituri
şi cheltuieli al SNSPMS, care se depune la Ministerul Sănătăţii Publice în
vederea aprobării conform reglementărilor legale;
- listele cu investiţiile care urmează a fi realizate
de SNSPMS în conformitate cu programele de dezvoltare adoptate, finanţate din
surse proprii sau din credite bancare;
- propuneri de taxe şi tarife pentru produsele şi
serviciile furnizate de SNSPMS, în conformitate cu dispoziţiile legii;
- propunerea de utilizare a disponibilităţilor în
valută, în condiţiile legii;
- propunerea de contractare a
volumului creditelor bancare şi a modului de rambursare a acestora, în
condiţiile legii;
- propunerea mandatului directorului general pentru
negocierea contractului colectiv de muncă;
- propunerea regulamentului intern privind respectarea statutului personalului, disciplinei, protecţiei
şi securităţii la locul de muncă;
- propunerea privind modul de organizare şi
funcţionare a subunităţilor din structura si din subordinea SNSPMS;
- propunerea privind criteriile şi componenţa
comisiei de concurs pentru ocuparea posturilor de conducere din cadrul SNSPMS;
- proiectul bilanţului contabil anual şi al situaţiei
financiare anuale, care se depune după avizare la Ministerul Sănătăţii Publice
în vederea aprobării conform reglementărilor legale;
- propunerile de scoatere din funcţiune ale
mijloacelor fixe din cadrul SNSPMS;
- propunerile de declasare şi casare a bunurilor
materiale de natura obiectelor de inventar din cadrul instituţiei;
- propunerile privind atribuţiile structurilor din cadrul SNSPMS;
n) aprobă, după caz, propunerile Comitetului director,
pentru îndeplinirea acţiunilor concrete necesare pentru realizarea obiectivelor
SNSPMS, privind:
- repartizarea sarcinilor profesionale şi
economico-financiare pe structuri componente, asigurând realizarea şi controlul
activităţilor;
- măsurile pentru asigurarea bazei materiale necesare
desfăşurării activităţilor, în limita resurselor financiare;
- aplicarea măsurilor stabilite de Consiliul de
administraţie pentru paza bunurilor unităţii, protecţia patrimoniului şi a
datelor, respectarea ordinii şi disciplinei;
- dispunerea măsurilor de armonizare a salarizării
personalului în funcţie de contribuţia adusă la realizarea sarcinilor de
serviciu, în condiţiile legii;
- controlul şi
monitorizarea periodică privind îndeplinirea activităţilor pe structurile
componente şi materialele elaborate;
o) analizează, aprobă sau, după caz, prezintă pentru
aprobare Consiliului de administraţie documentele şi lucrările întocmite de
Consiliul ştiinţific şi pedagogic, astfel:
- strategia de dezvoltare a activităţii de
cercetare-dezvoltare a Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi
dezvoltare tehnologică în domeniul propriu de activitate şi a Planului naţional
pentru cercetare-dezvoltare şi inovare;
- proiectele de cercetare ştiinţifică, precum şi
propunerile de realizare a acestora;
- planul de învăţământ al SNSPMS;
- procedurile de asigurare internă a calităţii
programelor de formare;
- hotărârile care implică politica de cercetare a
SNSPMS şi a ramurii de cercetare-dezvoltare;
- măsurile pentru dezvoltarea profesională şi pentru
încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
- modul de organizare a concursurilor de încadrare şi
promovare a personalului didactic şi de cercetare;
- organizarea de acţiuni cu caracter ştiinţific;
- acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale,
cu scop didactic şi de cercetare ştiinţifică;
- acordarea de burse de studii şi stagii de
perfecţionare în străinătate pentru personalul SNSPMS;
p) aprobă fişele de post din cadrul compartimentelor
aferente fiecărei structuri a SNSPMS.
(2) Directorul general îndeplineşte orice alte
atribuţii care îi sunt delegate de Consiliul de administraţie sau îi revin
potrivit prevederilor legale în vigoare.
SECŢIUNEA a Vl-a
Resurse umane. Drepturile şi obligaţiile
personalului
Art. 17. - (1) Personalul SNSPMS este constituit din:
- personal didactic;
- personal de cercetare;
- personal de expertiză şi consultanţă în domeniul
sănătăţii publice şi managementului sanitar;
- personal tehnico-economic, de altă specialitate şi
administrativ.
(2) Personalul necesar pentru realizarea obiectelor de
activitate ale SNSPMS poate fi angajat, potrivit prevederilor legale în vigoare,
pe perioadă nedeterminată, pe perioadă determinată sau
prin alte forme contractuale.
(3) SNSPMS are normate 10 posturi de personal
didactic sau cu grad ştiinţific echivalent, pentru primii 2 ani de la intrarea
în vigoare a Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, titlul
XVI „Infiinţarea, organizarea şi funcţionarea Şcolii Naţionale de Sănătate
Publică şi Management Sanitar", iar ulterior, în funcţie de necesităţi,
numărul acestor posturi se va stabili cu aprobarea Ministerului Educaţiei şi
Cercetării.
(4) Posturile de personal didactic vor fi ocupate
conform legislaţiei în vigoare.
(5) Pentru nevoile de formare interdisciplinare se va
putea recurge la resurse umane existente în cadrul instituţiilor universitare
şi organizaţiilor interne şi internaţionale cu activitate în domeniu.
(6) Atribuţiile personalului SNSPMS vor fi stabilite
prin fişa postului.
Art. 18. - (1) Personalul SNSPMS are drepturile care
decurg din legislaţia muncii, din prezentul statut, precum şi din prevederile
contractului colectiv de muncă şi ale contractului individual de muncă.
(2) Personalul SNSPMS are şi următoarele drepturi care
decurg din calitatea de angajat la această instituţie:
a) dreptul la deplina libertate de gândire, de
conştiinţă şi de manifestare în activitatea de învăţământ, de expertiză şi de
consultanţă în domeniul sănătăţii publice şi managementului sanitar, de
exprimare liberă a opiniilor profesionale;
b) dreptul la dezvoltare profesional-ştiinţifică, de
participare la diferite forme de perfecţionare şi de utilizare a bazei
materiale şi resurselor învăţământului în scopul realizării obligaţiilor
profesionale;
c) dreptul de cercetare ştiinţifică în orice domeniu
ce se consideră necesar pentru realizarea obiectelor de activitate, cu respectarea
normelor deontologice ale cercetării ştiinţifice;
d) dreptul la libera comunicare/publicare a
rezultatelor cercetării în ţară şi în străinătate, în limitele prevăzute în
contractul individual de muncă;
e) dreptul de a participa, potrivit atribuţiilor
funcţiei în care este încadrat, la managementul activităţilor de învăţământ şi
cercetare ale SNSPMS;
f) dreptul de a face parte din Consiliul ştiinţific
şi pedagogic, cu îndeplinirea criteriilor şi condiţiilor stabilite prin
statutul acestui consiliu;
g) dreptul la protecţie în
activitatea profesională;
h) dreptul la informare privind deciziile şi hotărârile
asupra activităţilor importante ale SNSPMS;
i) dreptul la asociere în sindicate sau asociaţii
profesionale, potrivit legii, pentru apărarea drepturilor salariaţilor;
j) dreptul de a face parte din
asociaţii/societăţi/fundaţii profesionale sau ştiinţifice, naţionale şi
internaţionale, potrivit prevederilor legale, fără ca participarea la acestea
să contravină intereselor SNSPMS.
(3) Drepturile de orice fel ale
personalului SNSPMS nu pot fi îngrădite pe baza unor discriminări de sex, rasă,
etnie, convingere politică sau religioasă.
Art. 19. - (1) Personalul SNSPMS are îndatoriri şi
atribuţii care îi revin din legislaţia muncii, din prezentul statut, din
regulamentul de organizare şi funcţionare, din prevederile contractului
colectiv de muncă şi ale contractului individual de muncă.
(2) Calitatea de personal angajat al SNSPMS implică şi
îndeplinirea următoarelor îndatoriri:
a) îndeplinirea corectă şi integrală, la nivel optim,
a obligaţiilor profesionale care îi revin din fişa postului;
b) reprezentarea intereselor SNSPMS, în toate
ocaziile, aceasta constituind o îndatorire morală fundamentală;
c) respectarea, în orice împrejurare, a deontologiei
profesionale, proprie activităţilor de învăţământ şi
de cercetare şi a celei specifice personalului contractual din instituţiile
publice;
d) respectarea prevederilor actelor normative emise
în aplicarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, titlul
XVI „Infiinţarea, organizarea şi funcţionarea Şcolii Naţionale de Sănătate
Publică şi Management Sanitar", si a celorlalte prevederi legale în
vigoare aplicabile SNSPMS.'
SECŢIUNEA a VII-a
Dispoziţii finale
Art. 20. - (1) SNSPMS pune la dispoziţie cursanţilor
baza materială necesară desfăşurării procesului de formare, oferă acces liber
la fondul de carte şi publicaţii al bibliotecii şi personal formator pentru
asigurarea realizării integrale a planurilor şi programelor de învăţământ.
(2) Persoanele care urmează
cursurile organizate în cadrul SNSPMS au dreptul să li se elibereze certificate
sau diplome, după caz, după parcurgerea cu succes a programelor/planurilor de
învăţământ specific.
Art. 21. - Modificările şi, după caz, completările
prezentului statut se pot face, la propunerea Consiliului de administraţie al
SNSPMS, prin ordin comun al ministrului sănătăţii publice, ministrului
educaţiei şi cercetării şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate.
ANEXA Nr. 3*)
ŞCOALA NAŢIONALĂ DE SĂNĂTATE PUBLICĂ Şl MANAGEMENT
SANITAR
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 4*)
STATUL DE FUNCŢII Şl STRUCTURA DE
PERSONAL ALE SNSPMS
I. Stat de funcţii
Nr. crt.
|
Funcţia
|
Specialitatea
|
Nivelul studiilor
|
Număr total de posturi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
A. FUNCŢII DE CONDUCERE
|
din care :
|
|
|
|
1
|
Director General
|
*
|
S
|
I
|
2
|
Director General Adjunct
|
**
|
S
|
1
|
3
|
Director Economic
|
economică
|
S
|
1
|
4
|
Director
|
**
|
S
|
3
|
5
|
Şef Centru
|
**
|
S
|
2
|
6
|
Şef Compartiment
|
**
|
S
|
9
|
7
|
Sef Departament
|
**
|
S
|
2
|
8
|
Şef Serviciu
|
economică
|
S
|
1
|
9
|
Şef Serviciu
|
**
|
M
|
1
|
10
|
Şef Unitate
|
**
|
S
|
2
|
|
TOTAL
|
23
|
|
B. FUNCŢII DE EXECUŢIE CU STUDII
SUPERIOARE
|
din care :
|
|
|
|
1
|
Cadru didactic
|
**
|
S
|
10
|
2
|
Medic
|
***
|
S
|
25
|
3
|
Psiholog / sociolog
|
****
|
S
|
9
|
4
|
Economist
|
****
|
S
|
10
|
5
|
Consultant management
|
****
|
S
|
12
|
6
|
Consultant formator - organizator formare
|
****
|
S
|
5
|
7
|
Specialist în resurse umane, relaţii publice, marketing
|
****
|
S
|
2
|
8
|
Specialist în informatică
|
****
|
S
|
9
|
9
|
Auditor intern
|
economică
|
S
|
1
|
10
|
Consilier juridic
|
juridică
|
S
|
1
|
11
|
Jurnalist
|
****
|
S
|
1
|
12
|
Traducător
|
****
|
S
|
1
|
13
|
Bibliotecar
|
****
|
S
|
1
|
14
|
Referent
|
****
|
S
|
1
|
|
TOTAL
|
88
|
C. FUNCŢII DE EXECUŢIE CU STUDII MEDII / POST-LICEALE
|
1
|
Asistent medical
|
|
M/PL
|
5
|
2
|
Registrator medical
|
|
M
|
1
|
3
|
Analist programator ajutor/operator calculator/ administrator
reţea
|
|
M
|
5
|
4
|
Inspector resurse umane
|
|
M
|
1
|
5
|
Secretară
|
|
M/PL
|
2
|
6
|
Referent
|
|
M
|
8
|
7
|
Şofer
|
|
M
|
1
|
*) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
8
|
Telefonist
|
|
M
|
1
|
9
|
Ingrijitoare
|
|
M
|
3
|
10
|
Muncitori calificaţi
|
|
M
|
4
|
|
TOTAL
|
31
|
TOTAL (A+B+C)
|
142
|
* Conform prevederilor legale stabilite prin
Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al SNSPMS
** Conform condiţiilor de concurs aprobate de
Consiliul de Administraţie
*** Funcţiile de medic
din statul de funcţii pot fi ocupate de medici,
medici specialişti, medici primari, sau după caz de
cercetători ştiinţifici şi
cercetători ştiinţifici grd, I
- IU
**** Funcţiile pot fi încadrate, după caz, cu
psihologi, sociologi, economişti,
cercetători ştiinţifici sau cercetători ştiinţifici grd. I - III şi orice alte funcţii cu
studii superioare, corespunzătoare nevoilor de resurse
umane rezultate din
obiectele de activitate ale SNSPMS
Note:
- Nr. total de posturi prevăzut în statul de funcţii al
SNSPMS, se detaliază pe specialităţi de către SNSPMS şi se aprobă de către
Consiliul de Administraţie
- Pentru anul 2006 SNSPMS îşi va desfăşura activitatea
utilizând un număr maxim de 110 posturi dintre cele prevăzute în statul de
funcţii. Ulterior, numărul maxim de posturi care vor putea fi încadrate, pentru
fiecare an, se va stabili prin bugetul aprobat prevederilor legale.
II. Structura de personal a SNSPMS
|
Centru / compartiment / departament
/ serviciu / unitate
|
Nr. total posturi
|
0
|
Conducerea SNSPMS
|
3
|
|
Funcţii de conducere
|
3
|
|
I
|
Centrul de Formare în Domeniul Sănătăţii Publice, Administraţiei
şi Managementului Sanitar
|
24
|
|
Funcţii de conducere
|
1
|
|
A
|
Compartiment de Formare Postuniversitara
|
15
|
|
Funcţii de conducere
|
1
|
|
Personal didactic
|
7
|
|
Personal de execuţie cu studii superioare
|
7
|
|
B
|
Departament de Sănătate Publică şi Management al Serviciilor de
Sănătate pentru Persoane cu Studii Medii şi Postliceale
|
8
|
|
Funcţii de conducere
|
1
|
|
Personal didactic
|
3
|
|
Personal de execuţie cu studii superioare
|
3
|
|
Personal de execuţie cu studii medii
|
1
|
|
II
|
Centrul de Management al Serviciilor de Sănătate
|
24
|
|
Funcţii de conducere
|
1
|
|
A
|
Compartiment Programe de Dezvoltare
|
8
|
|
Funcţii de conducere
|
1
|
|
Personal de execuţie cu studii superioare
|
7
|
|
B
|
Compartiment de Consultanţa în Managementul Serviciilor de
Sănătate
|
6
|
|
Funcţii de conducere
|
1
|
|
Personal de execuţie cu studii superioare
|
5
|
|
C
|
Compartiment de Cercetare în Domeniul Sănătăţii Publice
|
9
|
|
Funcţii de conducere
|
1
|
|
Personal de execuţie cu studii superioare
|
8
|
|
III
|
Centrul de Cercetare, Evaluare şi Analiză a Serviciilor de
Sănătate
|
25
|
|
Funcţii de conducere
|
1
|
|
A
|
Compartiment de Analiză a Serviciilor de Sănătate
|
11
|
|
Funcţii de conducere
|
1
|
|
Personal de execuţie cu studii superioare
|
10
|
|
B
|
Compartiment de Dezvoltare a Grupelor de Diagnostice
|
8
|
|
Funcţii de conducere
|
1
|
|
Personal de execuţie cu studii superioare
|
4
|
|
Personal de execuţie cu studii medii
|
3
|
|
C
|
Compartiment Medicină Bazată pe Dovezi şi Tehnologia Informaţiilor Medicale
|
5
|
|
Funcţii de conducere
|
1
|
|
Personal de execuţie cu studii superioare
|
4
|
|
IV
|
Centrul Naţional de Sănătate Mintală
|
10
|
|
Funcţii de conducere
|
1
|
|
Personal de execuţie cu studii superioare
|
8
|
|
Personal de execuţie cu studii medii
|
1
|
|
V
|
Centrul Naţional de Promovare a
Sănătăţii
|
13
|
|
Funcţii de conducere
|
1
|
|
A
|
Unitatea de Monitorizare şi Evaluare a Programelor de Promovare a
Sănătaţii
|
6
|
|
Funcţii de conducere
|
1
|
|
Personal de execuţie cu studii superioare
|
3
|
|
Personal de execuţie cu studii medii
|
2
|
|
B
|
Unitatea de Management a Asistenţei Medicale Comunitare
|
6
|
|
Funcţii de conducere
|
1
|
|
Personal de execuţie cu studii superioare
|
4
|
|
Personal de execuţie cu studii medii
|
1
|
|
VI
|
Bibliotecă
|
2
|
|
Personal de execuţie cu studii superioare
|
1
|
|
Personal de execuţie cu studii medii
|
1
|
|
VII
|
Compartiment Secretariat, Corespondentă, Arhivă
|
7
|
|
Personal de execuţie cu studii superioare
|
1
|
|
Personal de execuţie cu studii medii
|
6
|
|
VIII
|
Compartiment Resurse Umane
|
4
|
|
Funcţii de conducere
|
1
|
|
Personal de execuţie cu studii superioare
|
2
|
|
Personal de execuţie cu studii medii
|
1
|
|
IX
|
Compartiment Achiziţii
|
2
|
|
Personal de execuţie cu studii superioare
|
1
|
|
Personal de execuţie cu studii medii
|
1
|
|
X
|
Compartiment Tehnologia Informaţiilor
|
4
|
|
Funcţii de conducere
|
1
|
|
Personal de execuţie cu studii superioare
|
1
|
|
Personal de execuţie cu studii medii
|
2
|
|
XI
|
Compartiment Relaţii Publice şi Mass-Media
|
3
|
|
Funcţii de conducere
|
1
|
|
Personal de execuţie cu studii superioare
|
2
|
|
XII
|
Compartiment juridic
|
1
|
|
Personal de execuţie cu studii superioare
|
1
|
|
XIII
|
Compartiment audit
|
1
|
|
Personal de execuţie cu studii superioare
|
1
|
|
XIV
|
Serviciul Financiar - Contabilitate
|
6
|
|
Funcţii de conducere
|
1
|
|
Personal de execuţie cu studii superioare
|
5
|
|
XV
|
Serviciul Administrativ
|
13
|
|
Funcţii de conducere
|
1
|
|
Personal de execuţie cu studii medii
|
12
|
TOTAL GENERAL
|
142
|