ORDIN Nr. 343
din 16 aprilie 2010
privind modificarea si
completarea Ordinului ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale
de Asigurari de Sanatate nr. 265/408/2010 pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii
asistentei medicale în cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate
pentru anul 2010
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 271 din 27 aprilie 2010
Având în vedere:
- Referatul de aprobare nr. CSA/3.694 din 16 aprilie
2010 al Ministerului Sănătăţii şi nr. DG/169 din 12
aprilie 2010 al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;
- Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul
sănătăţii, cu modificările şi completările
ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 262/2010 pentru
aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordării
asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de
sănătate pentru anul 2010,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Sănătăţii, cu completările ulterioare,
şi al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de
Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului
nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii şi
preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:
Art. I. - Ordinul ministrului
sănătăţii şi al preşedintelui Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 265/408/2010 pentru
aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind
condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de
asigurări sociale de sănătate pentru anul 2010, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 207 şi 207 bis din 1 aprilie
2010, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. In anexa 1, la
capitolul I „Pachetul minimal de servicii medicale", literele A şi E
se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„A. Servicii medicale
pentru situaţiile de urgenţă medico-chirurgicală:
asistenţă medicală de urgenţă (anamneză, examen
clinic şi tratament) se acordă în limita competenţei şi a
dotării tehnice a cabinetului medical în cadrul căruia îşi
desfăşoară activitatea medicul de familie. Asistenţa
medicală de urgenţă se referă la cazurile prevăzute la
lit. A cap. I din anexa 21, precum şi la cazurile prevăzute în lista
de la lit. B şi C din cap. I din anexa 21, pentru care medicul de familie
a acordat primul ajutor şi a asigurat trimiterea pacientului către
structurile de urgenţă specializate (de exemplu: accident,
traumatisme, pierderea cunoştinţei).
........................................................................................................................................................................ .........................................................
E. Activităţi de suport. Eliberare de acte
medicale: certificat de deces, cu excepţia situaţiilor de suspiciune
care necesită expertiză medico-legală, conform prevederilor
legale."
2. In anexa 1, la capitolul III „Pachetul de
servicii medicale de bază", litera F „Servicii medicale curative,
prima teză se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Consultaţie în caz de boală pentru
afecţiuni acute, intercurente sau cronice programabile, care
cuprinde:".
3. In anexa 1, la capitolul III „Pachetul de
servicii medicale de bază", după litera I „Servicii medicale
paraclinice" se introduce o nouă literă, litera J, cu
următorul cuprins:
„J. Activităţi
de suport. Eliberare de acte medicale: certificat de concediu medical, bilete de
trimitere, prescripţii medicale, certificat de deces, cu excepţia
situaţiilor de suspiciune care necesită expertiză
medico-legală, conform prevederilor legale, scutiri medicale pentru copii
în caz de îmbolnăviri."
4. In anexa 1, la capitolul IV „Dispoziţii
finale", după punctul 6 se introduce un nou punct, punctul 7, cu
următorul cuprins:
„7. Criteriile pentru respectarea
modalităţilor de prescriere, respectiv de utilizare eficientă a
fondurilor alocate pentru prescrierea medicamentelor cu şi fără
contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu se stabilesc în
termen de 90 de zile şi se aprobă prin ordin comun al ministrului
sănătăţii şi al preşedintelui Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate".
5. In anexa 2, la articolul 1 alineatul (2) litera
a), punctul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„1. numărul de puncte, acordat pe o persoană
înscrisă în listă, în raport cu vârsta persoanei înscrise:
Grupa de vârstă
|
0-3 ani
|
4-59 ani
|
60 ani şi peste
|
Număr de puncte/
persoană/an
|
11,2
|
7,2
|
11,2"
|
6. In anexa 2, la articolul 1 alineatul (2) litera
a) punctul 5, teza a doua se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„In situaţia în care numărul persoanelor
beneficiare ale pachetelor de servicii înscrise pe lista proprie a medicului de
familie este mai mare de 2.200, programul de 35 de ore pe
săptămână se poate prelungi corespunzător sau se poate
modifica, în sensul schimbării raportului prevăzut la alin. (3) lit.
b), cu asigurarea minimului de consultaţii la domiciliu necesare, conform
prevederilor cuprinse în nota 2 a lit. H din cap. III din anexa 1 la
ordin."
7. In anexa 2, la articolul 1 alineatul (2), litera
e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,e) Serviciile cuprinse la cap. I lit. A-F, cap. II
lit. A, cap. III lit. B, C, D, E şi J din anexa 1 la ordin sunt incluse în
plata «per capita»."
8. In anexa 2, la articolul 1 alineatul (3), litera
a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„a) Numărul de puncte aferent serviciilor medicale
acordate prin plata pe serviciu medical - consultaţie este:
- consultaţie la domiciliu - 15 puncte:
- consultaţie la cabinet - 5,5 puncte."
9. In anexa 2, la articolul 1 alineatul (3) litera
b), ultima liniuţă se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„-în medie, o consultaţie la domiciliu/zi".
10. In anexa 2, la articolul 9, alineatele (1)
şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 9. - (1) Valoarea minimă garantată a
punctului «per capita» este unică pe ţară; pentru trimestrele II
şi III ale anului 2010, valoarea minimă garantată a unui punct
pentru plata «per capita» este de 4,5 lei; pentru trimestrul IV 2010, valoarea
minimă garantată a unui punct pentru plata «per capita» va fi
calculată în funcţie de fondurile aprobate cu această
destinaţie, va fi prevăzută în norme şi nu va putea fi mai
mică decât valoarea minimă garantată din trimestrele II şi
III.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(3) Valoarea minimă garantată a unui punct
pentru plata pe serviciu medical - consultaţie este unică pe
ţară; pentru trimestrele II şi III ale anului 2010, valoarea
minimă garantată a unui punct pentru plata pe serviciu medical -
consultaţie este de 0,9 lei; pentru trimestrul IV 2010, valoarea
minimă garantată a unui punct pentru plata pe serviciu medical -
consultaţie va fi calculată în funcţie de fondurile aprobate cu
această destinaţie, va fi prevăzută în norme şi nu va
putea fi mai mică decât valoarea minimă garantată din trimestrele
II şi III."
11. In anexa 2, articolul 12 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 12. - Persoanele beneficiare ale pachetelor de
servicii care doresc să îşi schimbe medicul de familie vor adresa o
cerere medicului de familie la care doresc să se înscrie, precizând numele
medicului de la care pleacă. Medicul de familie primitor are
obligaţia să anunţe în scris (prin poştă), în maximum
30 de zile lucrătoare, medicul de familie de la care a plecat asiguratul,
precum şi casa de asigurări de sănătate. Medicul de familie
de la care pleacă asiguratul are obligaţia să transmită o
copie conform cu originalul de pe fişa medicală, prin
poştă, medicului primitor, în termen de 15 zile lucrătoare de la
solicitare. Cabinetul medical de la care pleacă asiguratul păstrează
fişa medicală a acestuia, conform legii."
12. In anexa 3, capitolul V „Obligaţiile
părţilor", litera A „Obligaţiile casei de asigurări de
sănătate", la articolul 6, literele h) şi k) se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,h) să facă publice valorile definitive ale
punctelor rezultate în urma regularizării trimestriale, valorile
fondurilor alocate în trimestrul respectiv pentru plata punctelor «per capita»,
pe serviciu medical - consultaţie şi numărul de puncte aferente,
prin afişare atât la sediul caselor de asigurări de
sănătate, cât şi pe pagina electronică a acestora, începând
cu ziua următoare transmiterii acestora de către Casa
Naţională de Asigurări de Sănătate, precum şi
numărul total naţional de puncte realizate atât «per capita», cât
şi pe serviciu medical - consultaţie, afişat pe pagina web a
Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
k) să recupereze de la furnizorii care au acordat
servicii medicale din pachetul de servicii medicale de bază persoanelor
care nu îndeplineau calitatea de asigurat şi condiţiile de a
beneficia de aceste servicii, în condiţiile lit. g), sumele reprezentând
contravaloarea acestor servicii, precum şi contravaloarea unor servicii
medicale, medicamente cu şi fără contribuţie
personală, materiale sanitare, dispozitive medicale acordate de alţi
furnizori aflaţi în relaţie contractuală cu casa de
asigurări de sănătate în baza biletelor de trimitere eliberate
de către aceştia. Sumele astfel obţinute se utilizează
conform prevederilor legale în vigoare;".
13. In anexa 3, capitolul V „Obligaţiile
părţilor", litera B „Obligaţiile furnizorului de servicii
medicale", la articolul 7, punctele 18 şi 38 se modifică şi
vor avea următorul cuprins:
„18. a) să respecte programul de lucru şi
să îl comunice caselor de asigurări de sănătate, în baza
unui formular, al cărui model este prevăzut în norme, program asumat
prin prezentul contract şi care se depune la casa de asigurări de
sănătate la dosarul de contractare;
b) programul de lucru va avea avizul conform al
direcţiei de sănătate publică judeţene sau a municipiului
Bucureşti, care se depune la casa de asigurări de sănătate
în termen de maximum 30 de zile de la data semnării contractului;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
38. să recomande asiguraţilor tratamentul
adecvat, cu respectarea condiţiilor privind modalităţile de
prescriere a medicamentelor, respectiv de utilizare eficientă a fondurilor
alocate prescrierii medicamentelor cu şi fără contribuţie
personală, în tratamentul ambulatoriu;".
14. In anexa 3, capitolul VI „Modalităţi
de plată", la articolul 8, punctele 1.4 şi 2.2 se modifică
şi vor avea următorul cuprins:
„1.4. Valoarea minimă garantată a punctului
«per capita» este unică pe ţară; pentru trimestrele II şi
III ale anului 2010, valoarea minimă garantată a unui punct pentru
plata «per capita» este de 4,5 lei; pentru trimestrul IV 2010, valoarea
minimă garantată a unui punct pentru plata «per capita» va fi
calculată în funcţie de fondurile aprobate cu această
destinaţie, va fi prevăzută în norme şi nu va putea fi mai
mică decât valoarea minimă garantată din trimestrele II şi
III.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
2.2. Valoarea minimă garantată a unui punct
pentru plata pe serviciu medical - consultaţie este unică pe
ţară; pentru trimestrele II şi III ale anului 2010, valoarea
minimă garantată a unui punct pentru plata pe serviciu medical -
consultaţie este de 0,9 lei; pentru trimestrul IV 2010, valoarea
minimă garantată a unui punct pentru plata pe serviciu medical -
consultaţie va fi calculată în funcţie de fondurile aprobate cu
această destinaţie, va fi prevăzută în norme şi nu va
putea fi mai mică decât valoarea minimă garantată din
trimestrele II şi III."
15. In anexa 3, capitolul X „Incetarea, rezilierea
şi suspendarea contractului", la articolul 13, litera h) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,h) la a patra constatare a nerespectării
oricăreia dintre obligaţiile prevăzute la art. 7 pct. 6, 8, 12,
15, 16, 17, 18.a), 20, 22, 23', _24, 27 şi 32;".
16. In anexa 3, la capitolul X „Incetarea,
rezilierea şi suspendarea contractului", articolul 15 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 15. - (1) Contractul de furnizare de servicii
medicale se suspendă la data la care a intervenit una dintre
următoarele situaţii:
a) în cazurile de forţă majoră
confirmate de autorităţile publice competente, până la încetarea
cazului de forţă majoră, dar nu mai mult de 6 luni, sau
până la data ajungerii la termen a contractului;
b) la solicitarea furnizorului, pentru motive
obiective, pe bază de documente justificative prezentate casei de
asigurări de sănătate;
c) de la data la care medicul titular al cabinetului
medical individual este suspendat din calitatea de membru al Colegiului
Medicilor din România sau este suspendat din exerciţiul profesiei; pentru
celelalte forme de organizare a cabinetelor medicale, suspendarea se va aplica
corespunzător numai medicului aflat în contract, care se află în
situaţia descrisă anterior.
(2) Pentru nerespectarea de către furnizorii de
servicii medicale a termenelor de plată a contribuţiei la Fondul
pentru asigurări sociale de sănătate se datorează
majorări de întârziere în condiţiile legii.
(3) Decontarea serviciilor medicale contractate, efectuate,
raportate şi validate conform contractelor încheiate se suspendă, dar
nu mai mult de 1/3 din sumele lunare care urmează a fi decontate, de la
data de înregistrare a documentului prin care se constată
nesoluţionarea pe cale amiabilă a unor litigii între
părţile contractante până la data la care contravaloarea acestor
servicii medicale atinge valoarea concurentă a sumei care a făcut
obiectul litigiului."
17. In anexa 4, capitolul II „Obiectul
convenţiei" se modifică şi va avea următorul cuprins:
„II. Obiectul convenţiei:
1. Preluarea activităţii medicale a
medicului de familie .............................., cu contractul nr.........,
pentru o perioadă de absenţă de........., de către medicul
de familie.........................
2. Prezenta convenţie se depune la casa de
asigurări de sănătate odată cu înregistrarea primei
perioade de absenţă în cadrul derulării contractului şi se
actualizează, după caz."
18. In anexa 6, capitolul V „Obligaţiile
părţilor", litera B „Obligaţiile furnizorului de servicii
medicale", la articolul 5, punctele 15 şi 36 se modifică şi
vor avea următorul cuprins:
„15. a) să respecte programul de lucru şi
să îl comunice caselor de asigurări de sănătate, în baza
unui formular, al cărui model este prevăzut în norme, program asumat
prin prezenta convenţie şi care se depune la casa de asigurări
de sănătate la dosarul de contractare;
b) programul de lucru va avea avizul conform al
direcţiei de sănătate publică judeţene sau a
municipiului Bucureşti, care se depune la casa de asigurări de
sănătate în termen de maximum 30 de zile de la data semnării
convenţiei.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
36. să recomande asiguraţilor tratamentul
adecvat, cu respectarea condiţiilor privind modalităţile de
prescriere a medicamentelor, respectiv de utilizare eficientă a fondurilor
alocate prescrierii medicamentelor cu şi fără contribuţie
personală, în tratamentul ambulatoriu;".
19. In anexa 6, capitolul X „Incetarea, rezilierea
şi suspendarea convenţiei", la articolul 11, litera g) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,g) la a patra constatare a nerespectării
oricăreia dintre obligaţiile prevăzute la art. 5 pct. 5, 6, 10,
12, 13, 14, 15. a), 17, 19, 20", 21, 24 şi 30;".
20. In anexa 6, la capitolul X „Incetarea,
rezilierea şi suspendarea convenţiei", articolul 13 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 13. - (1) Convenţia se suspendă la data
la care a intervenit una dintre următoarele situaţii:
a) în cazurile de forţă majoră
confirmate de autorităţile publice competente, până la încetarea
cazului de forţă majoră, dar nu mai mult de 6 luni, sau până
la data ajungerii la termen a contractului;
b) la solicitarea furnizorului, pentru motive
obiective, pe bază de documente justificative prezentate casei de
asigurări de sănătate;
c) de la data la care medicul titular al cabinetului
medical individual este suspendat din calitatea de membru al Colegiului
Medicilor din România sau este suspendat din exerciţiul profesiei; pentru
celelalte forme de organizare a cabinetelor medicale, suspendarea se va aplica
corespunzător numai medicului aflat în contract, care se află în
situaţia descrisă anterior.
(2) Pentru nerespectarea de către furnizorii de
servicii medicale a termenelor de plată a contribuţiei la Fondul
pentru asigurări sociale de sănătate se datorează
majorări de întârziere în condiţiile legii.
(3) Decontarea serviciilor medicale contractate,
efectuate, raportate şi validate conform convenţiilor încheiate se
suspendă, dar nu mai mult de 1/3 din sumele lunare care urmează a fi
decontate, de la data de înregistrare a documentului prin care se constată
nesoluţionarea pe cale amiabilă a unor litigii între
părţile contractante până la data la care contravaloarea acestor
servicii medicale atinge valoarea concurentă a sumei care a făcut
obiectul litigiului."
21. In anexa 7, capitolul I „Pachetul de servicii
medicale acordate în ambulatoriul de specialitate pentru
specialităţile clinice", litera C „Pachetul de servicii medicale
de bază", la punctul 1, tabelul „Stabilirea numărului de puncte
pe consultaţie" se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Stabilirea numărului de puncte pe
consultaţie:
|
|
Număr puncte
pentru specialităţi
medicale
|
Număr puncte
pentru specialităţi
chirurgicale
|
a.
|
Consultaţia copilului cu vârsta cuprinsă între 0
şi 3 ani
|
16,2 puncte
|
17,25 puncte
|
b.
|
Consultaţia de psihiatrie şi neuropsihiatrie
infantilă a copilului cu vârsta cuprinsă între 0 şi 3 ani
|
32,40 puncte
|
-
|
c.
|
Consultaţia peste vârsta de 4 ani
|
10,8 puncte
|
11,5 puncte
|
d.
|
Consultaţia de psihiatrie şi neuropsihiatrie
infantilă peste vârsta de 4 ani
|
21,6 puncte
|
-
|
e.
|
Consultaţia de fitoterapie, homeopatie, planificare
familială
|
10,8 puncte
|
-
|
f.
|
Consultaţia de neurologie a copilului cu vârsta
cuprinsă între 0 şi 3 ani
|
21,6 puncte
|
-
|
g.
|
Consultaţia de neurologie peste vârsta de 4 ani
|
14,4 puncte
|
-
|
Incadrarea persoanei, respectiv trecerea dintr-o
grupă de vârstă în alta se realizează la împlinirea vârstei (de
exemplu: copil cu vârsta de 4 ani împliniţi se încadrează în grupa
peste 4 ani)."
22. In anexa 7, la capitolul I „Pachetul de
servicii medicale acordate în ambulatoriul de specialitate pentru
specialităţile clinice" litera C punctul 2, nota se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„NOTA: Pentru bolnavii cu afecţiuni cuprinse în
programele naţionale de sănătate şi unele afecţiuni
cronice monitorizabile la nivelul caselor de asigurări de
sănătate prin cabinetul medicului de specialitate, casa de
asigurări de sănătate decontează o consultaţie -
control/evaluare periodică - epicriză de etapă la 3 luni, pentru
fiecare caz, cu excepţia bolnavilor cu afecţiuni pentru care
prescrierea medicamentelor se realizează lunar."
23. In anexa 7, la capitolul I „Pachetul de
servicii medicale acordate în ambulatoriul de specialitate pentru
specialităţile clinice" litera C punctul 6, primul paragraf se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„6. Servicii conexe actului medical - pot face obiectul
contractelor încheiate de casele de asigurări de sănătate cu
medicii de specialitate cu următoarele specialităţi clinice:
- neurologie şi neurologie pediatrică;
- otorinolaringologie;
- psihiatrie, psihiatrie pediatrică, pentru
servicii conexe furnizate de psihologi şi logopezi."
24. In anexa 7, la capitolul II „Pachetul de
servicii medicale de bază în ambulatoriul de specialitate pentru
specialităţile paraclinice", în tabel, la nr. crt. 1 şi
143, denumirile analizelor se modifică şi vor avea următorul
cuprins:
„Hemoleucogramă completă - hemoglobina,
hematocrit, numărătoare eritrocite, numărătoare leucocite,
numărătoare trombocite, numărătoare reticulocite****,
formulă leucocitară, indici eritrocitari*1)
........................................................................................................................................................................ .........................................................
CT membre nativ şi cu substanţă de
contrast nonionică/ segment".
25. In anexa 7, la capitolul II „Pachetul de
servicii medicale de bază în ambulatoriul de specialitate pentru
specialităţile paraclinice", după nota ***) de la subsolul
tabelului se introduce nota ****), cu următorul cuprins:
„****) In condiţiile în care se consemnează
distinct de către medicul care a făcut recomandarea pentru
hemoleucogramă."
26. In anexa 8, la articolul 3 alineatul (1) litera
b), prima teză se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,b) pentru specialitatea psihiatrie, inclusiv
pediatrică, neuropsihiatrie infantilă, unui program de lucru de 7
ore/zi îi corespunde un număr de 14 consultaţii în medie pe zi (timp
mediu/consultaţie = 30 de minute); pentru specialitatea neurologie, unui
program de lucru de 7 ore/zi îi corespunde un număr de 21 de
consultaţii în medie pe zi (timp mediu/consultaţie = 20 de
minute)."
27. In anexa 8, la articolul 4, alineatele (3)
şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(3) Valoarea minimă garantată pentru un
punct pe serviciu medical este unică pe ţară; pentru trimestrele
II şi III ale anului 2010, valoarea minimă garantată a unui
punct pentru plata pe serviciu este de 0,9 lei; pentru trimestrul IV 2010,
valoarea minimă garantată pentru un punct pe serviciu medical va fi
calculată în funcţie de fondurile aprobate cu această
destinaţie, va fi prevăzută în norme şi nu va putea fi mai
mică decât valoarea minimă garantată în trimestrele II şi
III.
(4) Valoarea unui punct pe serviciu medical se
regularizează trimestrial, până la data de 25 a lunii următoare
încheierii fiecărui trimestru, în funcţie de fondul aferent
trimestrului respectiv destinat pentru plata medicilor de specialitate din
specialităţile clinice pentru care plata se face prin tarif pe
serviciu medical exprimat în puncte şi de numărul de puncte realizat
în trimestrul respectiv, şi reprezintă valoarea definitivă a
unui punct pe serviciu medical, unică pe ţară pentru trimestrul
respectiv. Pentru trimestrul II, regularizarea trimestrială se
realizează în două etape după cum urmează: până la
data de 25 a lunii a doua a trimestrului şi până la data de 25 a
lunii următoare încheierii trimestrului. Valoarea definitivă a unui
punct pe serviciu medical nu poate fi mai mică decât valoarea minimă
garantată a unui pjjnct pe serviciu."
28. In anexa 8, la articolul 8, alineatele (3)
şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(3) Furnizorul de servicii medicale paraclinice, în
situaţia în care nu poate efectua toate serviciile paraclinice conform
biletului de trimitere, este obligat să anuleze cu o linie pe cele
două exemplare ale biletului serviciile paraclinice neefectuate; este
interzisă înlocuirea sau adăugarea altor investigaţii paraclinice
pe biletul de trimitere prin completarea acestuia la nivelul
laboratorului/punctului de lucru.
Casele de asigurări de sănătate
decontează furnizorilor de servicii medicale paraclinice cu care au
încheiat contracte contravaloarea serviciilor medicale paraclinice acordate
asiguraţilor, indiferent de casa de asigurări de sănătate
la care este luat în evidenţă asiguratul, cu condiţia ca medicul
care a eliberat biletul de trimitere să se afle în relaţie contractuală
cu aceeaşi casă de asigurări de sănătate cu care se
află în relaţie contractuală furnizorul de servicii medicale
paraclinice. In situaţia în care Casa Asigurărilor de
Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei
Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, respectiv
Casa Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor nu
au încheiat contract de furnizare de servicii medicale paraclinice cu cel
puţin un furnizor de servicii medicale paraclinice într-un judeţ,
respectiv în municipiul Bucureşti, medicul care a eliberat biletul de
trimitere trebuie să se afle în relaţie contractuală cu casa de
asigurări de sănătate în a cărei rază
administrativ-teritorială îşi desfăşoară activitatea
sau cu Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării,
Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii
Judecătoreşti, respectiv cu Casa Asigurărilor de
Sănătate a Ministerului Transporturilor, iar furnizorul de servicii
medicale paraclinice să se afle în relaţie contractuală cu
oricare dintre casele de asigurări de sănătate enumerate
anterior.
(4) Fiecare casă de asigurări de
sănătate îşi organizează modul de verificare a biletelor de
trimitere pentru investigaţiile paraclinice, în acest sens
stabilindu-şi evidenţe proprii.
In relaţiile cu furnizorii de servicii medicale în
asistenţa medicală ambulatorie de specialitate, casele de
asigurări de sănătate decontează contravaloarea
investigaţiilor medicale paraclinice acordate numai în baza biletelor de
trimitere utilizate în sistemul asigurărilor sociale de
sănătate."
29. In anexa 10, la capitolul I „Criterii de
selecţie a furnizorilor de servicii medicale paraclinice - laboratoare de
analize medicale", punctul 2 se modifică şi va avea
următorul cuprins:
„2. a) Să facă dovada capacităţii
tehnice a fiecărui laborator/punct de lucru de a efectua
investigaţiile medicale paraclinice - analize medicale de laborator
prevăzute la cap. II pct. 1 din anexa nr. 7 la prezentele norme, cu
excepţia examinărilor histopatologice şi de citologie.
b) Pentru examinările histopatologice şi de
citologie, furnizorul are obligaţia de a face dovada capacităţii
tehnice numai în situaţia în care solicită contractarea
acestora."
30. In anexa 11, la capitolul II „Criterii privind
repartizarea sumelor şi defalcarea numărului de investigaţii
paraclinice - radiologie şi imagistică medicală, stabilit pe
total judeţ" punctul 2 subpunctul 1 „Criteriul de evaluare a
resurselor" litera A, litera f) se modifică şi va avea
următorul cuprins:
,,f) Dacă 2 sau mai mulţi furnizori
prezintă aparate înregistrate cu aceeaşi serie şi acelaşi
număr înainte sau în perioada de contractare, acestea sunt excluse
definitiv şi nu se mai iau în calcul la niciunul dintre furnizori.
Fac excepţie furnizorii de servicii medicale
paraclinice - radiologie şi imagistică care îşi
desfăşoară activitatea utilizând acelaşi spaţiu
şi aceleaşi echipamente specifice deţinute şi/sau utilizate
în comun în condiţiile legii, cu prezentarea documentelor justificative
prevăzute de actele normative în vigoare şi numai în condiţiile
în care personalul medical de specialitate al fiecărui furnizor îşi
desfăşoară activitatea cu respectarea dispoziţiilor
Contractului-cadru pentru anul 2010 şi într-un_program de lucru
distinct."
31. In anexa 11, la capitolul II „Criterii privind
repartizarea sumelor şi defalcarea numărului de investigaţii
paraclinice - radiologie şi imagistică medicală, stabilit pe
total judeţ" punctul 2 subpunctul 2 „Criteriul de calitate",
paragraful 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„In situaţia în care furnizorul de
investigaţii medicale paraclinice de radiologie-imagistică medicală
prezintă certificatul de conformitate, acesta primeşte maximum 100 de
puncte, respectiv câte un punct pentru fiecare investigaţie care se
regăseşte în anexa la certificatul de conformitate a sistemului de
management şi care este ofertată spre contractare."
32. In anexa 12, capitolul V „Obligaţiile
părţilor" litera B „Obligaţiile furnizorului de servicii
medicale", la articolul 7, punctul 9 se modifică şi va avea
următorul cuprins:
„9. a) să respecte programul de lucru şi
să îl comunice caselor de asigurări de sănătate, în baza
unui formular, al cărui model este prevăzut în norme, program asumat
prin prezentul contract şi care se depune la casa de asigurări de
sănătate la dosarul de contractare;
b) programul de lucru va avea avizul conform al
direcţiei de sănătate publică judeţene sau a
municipiului Bucureşti, care se depune la casa de asigurări de
sănătate în termen de maximum 30 de zile de la data semnării
contractului."
33. In anexa 12, capitolul VI „Modalităţi
de plată", la articolul 9 alineatul (1), după teza a doua se
introduce o nouă teză, teza a treia, cu următorul cuprins:
„Pentru trimestrul II, decontarea ca urmare a
regularizării trimestriale se realizează în două etape,
după cum urmează: până la data de 30 a lunii a doua a
trimestrului şi până la data de 30 a lunii următoare încheierii
trimestrului. Valoarea definitivă a unui punct pe serviciu medical nu
poate fi mai mică decât valoarea minimă garantată a unui punct
pe serviciu."
34. In anexa 12, capitolul IX „Sancţiuni,
condiţii de reziliere, suspendare şi încetare a contractului",
la articolul 15, litera g) se modifică şi va avea următorul
cuprins:
,,g) la a patra constatare a nerespectării
oricăreia dintre obligaţiile prevăzute la art. 7 pct. 2, 5, 6,
7, 8, 9.a), 11, 15, 16, 17, 20 şi 23;".
35. In anexa 12, la capitolul IX „Sancţiuni,
condiţii de reziliere, suspendare şi încetare a contractului",
articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 17. - (1) Contractul de furnizare de servicii
medicale din ambulatoriu pentru specialităţile clinice se
suspendă cu data la care a intervenit una dintre următoarele
situaţii:
a) încetarea valabilităţii autorizaţiei
sanitare de funcţionare sau a documentului similar, respectiv a dovezii de
evaluare, cu condiţia ca furnizorul să facă dovada demersurilor
întreprinse pentru actualizarea acesteia/acestuia; suspendarea se face pentru o
perioadă de maximum 30 de zile calendaristice de la data încetării
valabilităţii acesteia/acestuia;
b) în cazurile de forţă majoră
confirmate de direcţiile de sănătate publice competente,
până la încetarea cazului de forţă majoră, dar nu mai mult
de 6 luni, sau până la data ajungerii ia termen a contractului;
c) la solicitarea furnizorului, pentru motive
obiective, pe bază de documente justificative prezentate casei de
asigurări de sănătate;
d) de la data la care medicul titular al cabinetului
medical individual este suspendat din calitatea de membru al Colegiului
Medicilor din România sau este suspendat din exerciţiul profesiei; pentru
celelalte forme de organizare a cabinetelor medicale, precum şi pentru
unităţile sanitare ambulatorii, centrele de diagnostic şi
tratament, centrele medicale aflate în relaţii contractuale cu casele de
asigurări de sănătate, suspendarea se va aplica
corespunzător numai medicului aflat în contract, care se află în
această situaţie.
(2) Pentru nerespectarea de către furnizorii de
servicii medicale a termenelor de plată a contribuţiei la Fondul
pentru asigurări sociale de sănătate se datorează
majorări de întârziere în condiţiile legii.
(3) Decontarea serviciilor medicale contractate,
efectuate, raportate şi validate conform contractelor încheiate se
suspendă, dar nu mai mult de 1/3 din sumele lunare care urmează a fi
decontate, de la data de înregistrare a documentului prin care se constată
nesoluţionarea pe cale amiabilă a unor litigii între
părţile contractante până la data la care contravaloarea acestor
servicii medicale atinge valoarea concurentă a sumei care a făcut
obiectul litigiului."
36. In anexa 13, capitolul V „Obligaţiile
părţilor" litera B „Obligaţiile furnizorului de servicii
medicale paraclinice", la articolul 7, literele h) şi ah) se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,h1) să respecte programul de lucru şi
să îl comunice caselor de asigurări de sănătate, în baza
unui formular, al cărui model este prevăzut în norme, program asumat
prin prezentul contract şi care se depune la casa de asigurări de
sănătate la dosarul de contractare;
h2) programul de lucru va avea avizul conform al
direcţiei de sănătate publică judeţene sau a
municipiului Bucureşti, care se depune la casa de asigurări de
sănătate în termen de maximum 30 de zile de la data semnării
contractului;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
ah) să stocheze în arhiva proprie, după caz,
imaginile rezultate ca urmare a investigaţiilor medicale paraclinice de
radiologie şi imagistică medicală'pentru asiguraţii
cărora le-au furnizat_aceste servicii;".
37. In anexa 13, capitolul X „Sancţiuni,
condiţii de reziliere, suspendare şi încetare a contractului",
la articolul 15, litera g) se modifică şi va avea următorul
cuprins:
,,g) la a patra constatare a nerespectării
oricăreia dintre obligaţiile prevăzute la art. 7 lit. b), e),
f), g), h 1), j), I), m), o), r) şi s); pentru furnizorii de servicii
medicale paraclinice cu mai multe filiale, puncte de lucru (prin punct de lucru
nu se înţelege punct extern de recoltare) în raza
administrativ-teritorială a unei case de asigurări de
sănătate şi pentru care a încheiat contract cu aceasta,
odată cu prima constatare după aplicarea la nivelul furnizorului a măsurilor
prevăzute la art. 14 de câte 3 ori pe an pentru nerespectarea programului
de lucru de către fiecare filială, respectiv punct de lucru din
structura furnizorului; dacă la nivelul furnizorului de servicii medicale
paraclinice se aplică de 3 ori în cursul unui an măsurile
prevăzute la art. 14 pentru nerespectarea programului de lucru de
către aceeaşi filială sau de către acelaşi punct de
lucru din structura sa,' la a patra constatare rezilierea contractului
operează numai pentru filiala, respectiv numai pentru punctul de lucru la
care se înregistrează aceste situaţii şi se modifică
corespunzător contractul;".
38. In anexa 13, la capitolul X „Sancţiuni,
Conditii de reziliere, suspendare şi încetare a contractului",
articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 17. - (1) Contractul de furnizare de
servicii medicale din ambulatoriu pentru specialităţile clinice se
suspendă cu data la care a intervenit una dintre următoarele
situaţii:
a) încetarea valabilităţii autorizaţiei
sanitare'de funcţionare sau a documentului similar, respectiv a dovezii de
evaluare, cu condiţia ca furnizorul să facă dovada demersurilor
întreprinse pentru actualizarea acesteia/acestuia; suspendarea se face pentru o
perioadă de maximum 30 de zile calendaristice de la data încetării
valabilităţii acesteia/acestuia;
b) în cazurile de forţă majoră
confirmate de direcţiile de sănătate publice competente,
până la încetarea cazului de forţă majoră, dar nu mai mult
de 6 luni, sau până la data ajungerii la termen a contractului;
c) la solicitarea furnizorului, pentru motive
obiective, pe bază de documente justificative prezentate casei de
asigurări de sănătate;
d) de la data la care medicul titular al cabinetului
medical individual este suspendat din calitatea de membru al Colegiului
Medicilor din România sau este suspendat din exerciţiul profesiei; pentru
celelalte forme de organizare a cabinetelor medicale, precum şi pentru
unităţile sanitare ambulatorii, centrele de diagnostic şi
tratament, centrele medicale aflate în relaţii contractuale cu casele de
asigurări de sănătate, suspendarea se va aplica
corespunzător numai medicului aflat în contract, care se află în
această situaţie; e) în situaţia prevăzută la art. 7
lit. ad).
(2) Pentru nerespectarea de către furnizorii de
servicii medicale a termenelor de plată a contribuţiei la Fondul
pentru asigurări sociale de sănătate se datorează
majorări de întârziere în condiţiile legii.
(3) Decontarea serviciilor medicale contractate,
efectuate, raportate şi validate conform contractelor încheiate se
suspendă, dar nu mai mult de 1/3 din sumele lunare care urmează a fi
decontate, de la data de înregistrare a documentului prin care se constată
nesoluţionarea pe cale amiabilă a unor litigii între
părţile contractante până la data la care contravaloarea acestor
servicii medicale atinge valoarea concurentă a sumei care a făcut
obiectul litigiului."
39. In anexa 14, capitolul V „Obligaţiile
părţilor", la articolul 7, punctul 9 se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„9.a) să respecte programul de lucru şi
să îl comunice caselor de asigurări de sănătate, în baza
unui formular, al cărui model este prevăzut în norme, program asumat
prin prezentul contract şi care se depune la casa de asigurări de
sănătate la dosarul de contractare;
9.b) programul de lucru va avea avizul conform al
direcţiei de sănătate publică, care se depune la casa de
asigurări de sănătate în termen de maximum 30 de zile de la data
semnării contractului."
40. In anexa 14, capitolul X „Sancţiuni,
condiţii de reziliere, suspendare şi încetare a contractului",
la articolul 16, litera g) se modifică şi va avea următorul
cuprins:
,,g) la a patra constatare a nerespectării
oricăreia dintre situaţiile prevăzute la art. 7 pct. 2, 5, 6, 7,
8, 9.a), 11, 14, 15, 16, 19şi'22j".
41. In anexa 14, la capitolul X „Sancţiuni,
condiţii de reziliere, suspendare şi încetare a contractului",
articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 18. - (1) Contractul de furnizare de servicii
medicale se suspendă cu data la care a intervenit una dintre
următoarele situaţii:
a) încetarea valabilităţii autorizaţiei
sanitare de funcţionare sau a documentului similar, respectiv a dovezii de
evaluare, cu condiţia ca furnizorul să facă dovada demersurilor
întreprinse pentru actualizarea acesteia/acestuia; suspendarea se face pentru o
perioadă de maximum 30 de zile calendaristice de la data încetării
valabilităţii acesteia/acestuia;
b) în cazurile de forţă majoră
confirmate de autorităţile publice competente, până la încetarea
cazului de forţă majoră, dar nu mai mult de 6 luni, sau
până la data ajungerii la termen a contractului;
c) la solicitarea furnizorului, pentru motive
obiective, pe bază de documente justificative prezentate casei de
asigurări de sănătate;
d) de la data la care medicul titular al cabinetului
medical individual este suspendat din calitatea de membru al Colegiului
Medicilor Dentişti din România sau este suspendat din exerciţiul
profesiei; pentru celelalte forme de organizare a cabinetelor medicale
suspendarea se va aplica corespunzător numai medicului aflat în contract,
care se află în situaţia descrisă anterior.
(2) Pentru nerespectarea de către furnizorii de
servicii medicale a termenelor de plată a contribuţiei la Fondul
pentru asigurări sociale de sănătate se datorează
majorări de întârziere în condiţiile legii.
(3) Decontarea serviciilor medicale contractate,
efectuate, raportate şi validate conform contractelor încheiate se
suspendă, dar nu mai mult de 1/3 din sumele lunare care urmează a fi
decontate, de la data de înregistrare a documentului prin care se constată
nesoluţionarea pe cale amiabilă a unor litigii între
părţile contractante până la data la care contravaloarea acestor
servicii medicale atinge valoarea concurentă a sumei care a făcut
obiectul litigiului."
42. In anexa 15, capitolul V „Obligaţiile
părţilor", la articolul 8, punctul 9 se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„9.a) să respecte programul de lucru şi
să îl comunice caselor de asigurări de sănătate, în baza
unui formular, al cărui model este prevăzut în norme, program asumat
prin prezentul contract şi care se depune la casa de asigurări de
sănătate la dosarul de contractare;
9.b) programul de lucru va avea avizul conform al
direcţiei de sănătate publică, care se depune la casa de
asigurări de sănătate în termen de maximum 30 de zile de la data
semnării contractului."
43. In anexa 15, capitolul X „Sancţiuni,
condiţii de reziliere, suspendare şi încetare a contractului",
la articolul 19, litera g) se modifică şi va avea următorul
cuprins:
,,g) la a patra constatare a nerespectării
oricăreia dintre obligaţiile prevăzute la art. 8 pct. 2, 5, 6,
7, 8, 9.a), 11, 14, 15, 18, 21 şi 26j".
44. In anexa 15, la capitolul X „Sancţiuni,
condiţii de reziliere, suspendare şi încetare a contractului",
articolul 21 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 21. - (1) Contractul de furnizare de servicii
medicale se suspendă cu data la care a intervenit una dintre
următoarele situaţii:
a) încetarea valabilităţii autorizaţiei
sanitare de funcţionare sau a documentului similar, respectiv a dovezii de
evaluare, cu condiţia ca furnizorul să facă dovada demersurilor
întreprinse pentru actualizarea acesteia/acestuia; suspendarea se face pentru o
perioadă de maximum 30 de zile calendaristice de la data încetării
valabilităţii acesteia/acestuia;
b) în cazurile de forţă majoră
confirmate de direcţiile de sănătate publice competente,
până la încetarea cazului de forţă majoră, dar nu mai mult
de 6 luni, sau până la data ajungerii ia termen a contractului;
c) la solicitarea furnizorului, pentru motive
obiective, pe bază de documente justificative prezentate casei de
asigurări de sănătate;
d) de la data la care medicul titular al cabinetului
medical individual este suspendat din calitatea de membru al Colegiului
Medicilor din România sau este suspendat din exerciţiul profesiei; pentru
celelalte forme de organizare a cabinetelor medicale, precum şi pentru
unităţile sanitare ambulatorii, centrele de diagnostic şi
tratament, centrele medicale aflate în relaţii contractuale cu casele de
asigurări de sănătate, suspendarea se va aplica
corespunzător numai medicului aflat în contract, care se află în
această situaţie.
(2) Pentru nerespectarea de catre furnizorii de
servicii medicale a termenelor de plată a contribuţiei la Fondul
pentru asigurări sociale de sănătate se datorează
majorări de întârziere în condiţiile legii.
(3) Decontarea serviciilor medicale contractate,
efectuate, raportate şi validate conform contractelor încheiate se
suspendă, dar nu mai mult de 1/3 din sumele lunare care urmează a fi
decontate, de la data de înregistrare a documentului prin care se constată
nesoluţionarea pe cale amiabilă a unor litigii între
părţile contractante până la data la care contravaloarea acestor
servicii medicale atinge valoarea concurentă a sumei care a făcut
obiectul litigiului."
45. In anexa 16, la capitolul I „Pachet de servicii
medicale de bază" litera B punctul 1, subpunctul 1.1 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„1.1 servicii medicale prezentate la pct. 2 lit.
a)-o);".
46. In anexa 16, capitolul I „Pachet de servicii
medicale de bază" litera B, la punctul 2, în tabel, litera a) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,a) - Radioterapie 48,50/câmp (în medie două
câmpuri pe şedinţă)".
47. In anexa 17, la articolul 3, prima teză se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 3. - Serviciile medicale spitaliceşti ce se
pot acorda în regim de spitalizare de zi în unităţile sanitare care
nu încheie contract de furnizare de servicii medicale spitaliceşti în
spitalizare continuă, autorizate de Ministerul
Sănătăţii, fac obiectul unui contract pentru furnizare de
servicii medicale spitaliceşti acordate în regim de spitalizare de zi, cu
excepţia serviciilor de hemodializă, pentru care se încheie contract
distinct. Contractul se adaptează după modelul de contract de
furnizare de servicii medicale spitaliceşti prevăzut în anexa 20 la
ordin."
48. In anexa 23, capitolul V „Obligaţiile
părţilor", la articolul 5, literele e) şi f) se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,e) să înmâneze la momentul finalizării
controlului sau, după caz, să comunice furnizorilor de servicii
medicale procesele-verbale şi/sau notele de constatare ca urmare a
efectuării controalelor, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la
data efectuării controlului; în cazul în care controlul este efectuat de
către Casa Naţională de Asigurări de Sănătate,
notificarea va fi transmisă furnizorului în termen de 10 zile
calendaristice de la data primirii raportului de control de la Casa
Naţională de Asigurări de Sănătate la casa de
asigurări de sănătate;
f) să deconteze unităţilor medicale
specializate, în primele 10 zile ale lunii următoare celei pentru care se
face plata, contravaloarea serviciilor medicale de urgenţă şi a
serviciilor de transport sanitar acordate asiguraţilor în luna precedentă,
în baza facturii şi a documentelor justificative depuse până la data
prevăzută în contractul de furnizare de servicii medicale de
urgenţă şi transport sanitar, cu încadrarea în sumele negociate
şi contractate. Pentru fiecare lună, casele de asigurări de
sănătate pot efectua, până la data de 20, decontarea lunii
curente pentru perioada 1-15 a lunii, în baza indicatorilor specifici
realizaţi şi în limita sumelor contractate, pe baza facturii şi
a documentelor justificative depuse până la data prevăzută în
prezentul contract;".
49. In anexa 23, capitolul VI „Modalităţi
de plată", la articolul 9, alineatul (2) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(2) Pentru fiecare lună, casele de asigurări
de sănătate pot efectua, până la data de 20, decontarea lunii
curente pentru perioada 1-15 a lunii, în baza indicatorilor specifici
realizaţi şi în limita sumelor contractate, pe baza facturii şi
a documentelor justificative ce se depun la casa de asigurări de
sănătate până la data de...............
Decontarea serviciilor medicale aferente lunii
decembrie a anului în curs se poate efectua în luna decembrie pentru serviciile
medicale efectuate şi facturate până la data prevăzută în
documentele justificative depuse în vederea decontării, în limita
bugetului aprobat, urmând ca diferenţa reprezentând servicii medicale
realizate şi nedecontate să se deconteze în luna ianuarie a anului
următor."
50. In anexa 26, capitolul X „Incetarea, rezilierea
şi suspendarea contractului", la articolul 17, alineatul (2) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Decontarea serviciilor de îngrijiri medicale la
domiciliu/ îngrijiri paliative la domiciliu contractate, efectuate, raportate
şi validate conform contractelor încheiate se suspendă, dar nu mai
mult de 1/3 din sumele lunare care urmează a fi decontate, de la data de
înregistrare a documentului prin care se constată nesoluţionarea pe
cale amiabilă a unor litigii între părţile contractante
până la data la care contravaloarea acestor servicii atinge valoarea
concurentă a sumei care a făcut obiectul litigiului."
51. In anexa 31, capitolul V „Obligaţiile
părţilor" litera A „Obligaţiile casei de asigurări de
sănătate", la articolul 6, litera g) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
,,g) să afişeze pe site, zilnic, precum
şi pentru prima, respectiv a doua jumătate a fiecărei luni, la
datele de 15 şi 30/31 ale lunii respective, contravaloarea medicamentelor
eliberate de fiecare farmacie cu care casa de asigurări de
sănătate se află în relaţie contractuală, raportate de
farmacii potrivit formularelor de raportare aprobate prin ordin al
preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate;".
52. In anexa 31, capitolul V „Obligaţiile
părţilor" litera B „Obligaţiile furnizorilor de
medicamente", la articolul 7, punctul 24) se modifică şi va avea
următorul cuprins:
„24) să transmită caselor de asigurări
de sănătate, în format electronic, situaţia medicamentelor
şi materialelor sanitare eliberate conform formularelor de raportare
aprobate prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări
de Sănătate;".
53. In anexa 31, capitolul IX „Rezilierea,
încetarea şi suspendarea contractului", la articolul 18, alineatul
(2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Decontarea medicamentelor cu şi
fără contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu
eliberate de farmacii conform contractelor încheiate se suspendă, dar nu
mai mult de 1/3 din sumele lunare care urmează a fi decontate, de la data
de înregistrare a documentului prin care se constată nesoluţionarea
pe cale amiabilă a unor litigii între părţile contractante
până la data la care contravaloarea acestora atinge valoarea
concurentă a sume] care a făcut obiectul litigiului."
54. In anexa 33, la articolul 6 alineatul (3), teza
a doua se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Furnizorii de proteze auditive vor ataşa
audiogramele efectuate atât înainte, cât şi după protezarea
auditivă."
55. In anexa 34, capitolul V „Obligaţiile
părţilor" litera B „Obligaţiile furnizorului de dispozitive
medicale", la articolul 6, litera h) se modifică şi va avea
următorul cuprins:
,,h) să emită, în vederea decontării,
facturile însoţite de: copia certificatului de garanţie,
declaraţia de conformitate pentru dispozitivele medicale la comandă,
după caz, conform prevederilor legale în vigoare, audiogramele efectuate
atât înainte, cât şi după protezarea auditivă, taloanele lunare
pentru dispozitivele de protezare stomii şi incontinenţă
urinară, fotoliile rulante şi aparatele pentru administrare
continuă cu oxigen, după caz, dovada verificării tehnice, după
caz, confirmarea primirii dispozitivului medical sub semnătura
beneficiarului, cu specificarea domiciliului, a actului de identitate şi a
codului numeric personal sau a documentelor ce confirmă expedierea prin
poştă şi primirea la domiciliu; cheltuielile cu transportul
dispozitivului medical la domiciliul asiguratului nu se decontează de
casele de asigurări de sănătate. Incepând cu data
implementării sistemului de raportare în timp real, acesta va fi utilizat
de furnizorii de dispozitive medicale evaluaţi pentru îndeplinirea acestei
obligaţii."
56. In anexa 34 capitolul IX „Incetarea, rezilierea
şi suspendarea contractului", la articolul 16, alineatul (2) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Decontarea dispozitivelor medicale acordate
conform contractelor încheiate se suspendă, dar nu mai mult de 1/3 din
sumele lunare care urmează a fi decontate, de la data de înregistrare a
documentului prin care se constată nesoluţionarea pe cale
amiabilă a unor litigii între părţile contractante până la
data la care contravaloarea acestora atinge valoarea concurentă a sumei
care a făcut obiectul litigiului."
Art. II. - Prezentul ordin se aplică începând cu
luna aprilie 2010 şi se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
p. Ministrul sănătăţii,
Adrian Streinu-Cercel,
secretar de stat
Preşedintele Casei Naţionale de
Asigurări de Sănătate,
Nicolae Lucian Duţă