ORDIN Nr. 381
din 18 mai 2007
privind modificarea si
completarea Ordinului ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale
nr. 295/2007 pentru stabilirea modului de implementare, a conditiilor specifice
si a criteriilor de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plati nationale
directe complementare in sectorul zootehnic, in acord cu reglementarile comunitare
in domeniu
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 357 din 25 mai 2007
Având în vedere prevederile art. 1 şi 13 din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 125/2006 pentru aprobarea schemelor de plăţi directe şi plăţi naţionale directe
complementare, care se acordă în agricultură începând cu anul 2007, şi pentru
modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte
forme de asociere în agricultură,
luând în considerare Referatul Direcţiei politici de
piaţă în sectorul zootehnic nr. 290.284/2007,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 385/2007 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale,
ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. I. - Anexa nr. 1 la anexa „Modul de implementare, condiţiile specifice
şi criteriile de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plăţi naţionale
directe complementare în sectorul zootehnic, în acord cu reglementările
comunitare în domeniu" la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi
dezvoltării rurale nr. 295/2007 pentru stabilirea modului de implementare, a
condiţiilor specifice şi a criteriilor de eligibilitate pentru aplicarea
schemelor de plăţi naţionale directe complementare în sectorul zootehnic, în
acord cu reglementările comunitare în domeniu, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 283 din
27 aprilie 2007, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 2,
partea introductivă a alineatului (2) va avea următorul cuprins:
„(2) Pentru a beneficia de prima prevăzută la alin.
(1), solicitanţii trebuie să depună o cerere la sucursala judeţeană a Agenţiei
de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv a municipiului Bucureşti,
după caz, sau la centrul local al sucursalei judeţene a Agenţiei de Plăţi şi
Intervenţie pentru Agricultură, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz,
pe raza localităţii unde au înscrise
exploataţiile, până la data de 15 iunie a fiecărui an, cerere al cărei model
este prevăzut în anexa nr. 1, însoţită de următoarele documente:".
2. La articolul 3,
litera c) a alineatului (1) va avea următorul cuprins:
,,c) efectivul de ovine/caprine pentru care se solicită primă să fie menţinut în exploataţie la adresa menţionată în
cerere, în perioada 16 iunie-15 septembrie, în vederea efectuării controlului
pe teren de către personalul Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru
Agricultură, conform procedurii de control elaborate de către aceasta."
3. La articolul 3,
partea introductivă a alineatului (2) va avea următorul cuprins:
„(2) Pentru a beneficia de prima prevăzută la alin.
(1), solicitanţii trebuie să depună o cerere la sucursala judeţeană a Agenţiei
de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv a municipiului Bucureşti,
după caz, sau la centrul local al sucursalei judeţene a Agenţiei de Plăţi şi
Intervenţie pentru Agricultură, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz,
pe raza localităţii unde au înscrisă exploataţia, până la data de 15 iunie a
anului în care se solicită prima, cerere al cărei model este prevăzut în anexa
nr. 2, însoţită de următoarele documente:".
4. Articolul 4 va
avea următorul cuprins:
„Art. 4. - Acordarea primelor de la bugetul de stat, în cadrul plăţilor naţionale directe complementare, se face
în ordinea depunerii cererilor, începând cu data de 16 august pentru
exploataţiile de bovine şi cu data de 16 septembrie pentru efectivele de
ovine/caprine."
5. Articolul 5 va
avea următorul cuprins:
„Art. 5. - (1) Pentru efectuarea verificării cererilor
depuse pentru bovine, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură
solicită Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa
Alimentelor lista exploataţiilor, pentru fiecare judeţ, cu efectivele
înregistrate în Registrul Naţional al Exploataţiilor la data de 31 ianuarie
2007, precum şi accesul la baza de date a acesteia, în vederea verificării
înregistrării exploataţiilor de bovine/ovine/caprine în Registrul Naţional al Exploataţiilor
la data solicitării primei, respectiv 1 mai -15 septembrie 2007.
(2) Lista cu efectivele de bovine la data de 31
ianuarie 2007 pentru exploataţiile cu minimum 3 capete bovine şi vârsta de
minimum 6 luni va cuprinde următoarele date:
a) denumirea exploataţiei;
b) C.U.I./C.N.P.;
c) codul exploataţiei;
d) numărul de identificare al bovinei;
e) rasa;
f) data naşterii bovinei.
(3) După finalizarea verificării cererilor pentru
bovine va fi întocmit un proces-verbal de control care va fi ataşat la dosar.
(4) După finalizarea controlului va fi întocmită o
notă de control.
(5) După finalizarea procesului de înregistrare şi
verificare a cererilor se stabileşte nivelul primei de exploataţie, în funcţie
de efectivul de bovine."
6. După articolul
5 se introduce un nou articol, articolul 51, cu următorul cuprins:
„Art. 51. - (1)
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură solicită Autorităţii
Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor accesul la baza
de date a acesteia, în
vederea verificării înregistrării exploataţiilor de ovine/caprine cu minimum
50/25 capete ovine/caprine în Registrul Naţional al Exploataţiilor la data
solicitării primei, respectiv 1 mai -15 iunie 2007.
(2) Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură
verifică în baza de date:
a) denumirea exploataţiei;
b) C.U.I./C.N.P.;
c) codul exploataţiei;
d) numărul de identificare al ovinei/caprinei;
e) sexul.
(3) După finalizarea controlului va fi întocmit un
proces-verbal de control care va fi ataşat la dosar.
(4) In cadrul controlului pe teren efectuat de către
personalul Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură în perioada 16
iunie-15 septembrie pentru speciile ovine şi caprine, conform procedurii de
control pe teren elaborate de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru
Agricultură, se verifică următoarele aspecte:
a) existenţa reală a efectivului pentru care se
solicită prima;
b) corespondenţa între efectivul înscris în cerere şi
cel înregistrat în Registrul Naţional al Exploataţiilor, astfel încât să
rezulte efectivul eligibil la primă;
c) corespondenţa între efectivul înscris în cerere şi
cel înregistrat în Registrul exploataţiei, întocmit conform Ordinului
preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa
Alimentelor nr. 5/2005 privind aprobarea Regulamentului pentru identificarea şi
înregistrarea animalelor, cu modificările şi completările ulterioare, astfel
încât să rezulte efectivul eligibil la primă."
7. La articolul 6,
alineatul (2) va avea următorul cuprins:
„(2) Persoanele menţionate la alin. (1) verifică corectitudinea înscrisurilor din cererea de solicitare a primei cu
documentele anexate acesteia."
8. După articolul
(6) se introduce un nou articol, articolul 61, cu următorul cuprins:
„Art. 61. - (1) După
verificarea cererilor, sucursalele judeţene ale Agenţiei de Plăţi şi
Intervenţie pentru Agricultură, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz,
întocmesc şi transmit Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură
centralizatorul cu efectivele de bovine, ovine şi caprine pentru acordarea
primei.
(2) Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură
întocmeşte şi transmite Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
centralizatorul cu efectivele de bovine, ovine şi caprine pentru acordarea
primei, până în data de 22 iunie."
9. Articolul 7 va
avea următorul cuprins:
„Art. 7. - (1) Sucursalele judeţene ale Agenţiei de
Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv a municipiului Bucureşti,
după caz, după aprobarea sumelor aferente cererilor, întocmesc şi transmit
Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură o situaţie centralizatoare
a sumelor solicitate pentru plata primelor, conform modelului prevăzut în anexa
nr. 3.
(2) Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură
întocmeşte şi transmite Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale o
situaţie centralizatoare a sumelor solicitate pentru plata primelor, conform
modelului prevăzut în anexa nr. 4."
10. Articolul 8 va
avea următorul cuprins:
„Art. 8. - In baza situaţiilor centralizatoare ale
sumelor solicitate pentru plata primelor, transmise de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură,
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale transmite Ministerului Economiei
şi Finanţelor cererea de deschidere a creditelor bugetare, însoţită de situaţia
centralizatoare a sumelor solicitate pentru plata primelor, întocmită potrivit
modelului prevăzut în anexa nr. 5."
11. „Lista animalelor
pentru care se face solicitarea" din anexa nr. 1 se modifică şi se
înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
15. Sintagma „codul/nr. din Registrul
fermierilor.........," prevăzută la lit. A
şi B din anexele nr. 1 şi 2 se elimină.
Art. II. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Decebal Traian Remes
ANEXA
LISTA
animalelor pentru care se face solicitarea
Numărul de identificare
(până la 14 caractere alfanumerice)
|
Rasa
|
Data naşterii (ziua/luna/anul)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Data ......................................................................
Semnătura şi ştampila
.............................................