ORDIN
Nr. 5120/441 din 10 noiembrie 2001
pentru aprobarea Regulamentului privind continutul documentatiilor referitoare
la scoaterea terenurilor din circuitul agricol, necesare amplasarii
obiectivelor de investitii, si a Regulamentului privind continutul
documentatiei pentru schimbarea categoriilor de folosinta a terenurilor
agricole
ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI PUBLICE
Nr. 5.120 din 10 noiembrie 2001
MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
Nr. 441 din 9 noiembrie 2001
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 789 din 12 decembrie 2001
Ministrul administratiei publice si ministrul agriculturii, alimentatiei si
padurilor,
avand in vedere:
- Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicata, cu modificarile
ulterioare;
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2001 pentru modificarea si
completarea Legii cadastrului si a publicitatii imobiliare nr. 7/1996;
- Hotararea Guvernului nr. 590/2001 privind organizarea si functionarea
Oficiului National de Cadastru, Geodezie si Cartografie,
in temeiul prevederilor art. 9 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr.
8/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea Ministerului
Administratiei Publice si ale Hotararii Guvernului nr. 12/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si
Padurilor, cu modificarile ulterioare,
emit urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Regulamentul privind continutul documentatiilor referitoare la
scoaterea terenurilor din circuitul agricol, necesare amplasarii obiectivelor
de investitii, si Regulamentul privind continutul documentatiei pentru
schimbarea categoriilor de folosinta a terenurilor agricole, prevazute in anexele
nr. 1, 2 si 3 care fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Fondul de ameliorare a fondului funciar, constituit din taxe pentru
scoaterea din circuitul agricol a terenurilor situate in extravilanul
localitatilor, se afla la dispozitia Ministerului Administratiei Publice in
proportie de 40% si, respectiv, la dispozitia Ministerului Agriculturii,
Alimentatiei si Padurilor in proportie de 60% si este destinat pentru:
- ameliorarea terenurilor agricole degradate - 50% (Ministerul Agriculturii,
Alimentatiei si Padurilor);
- acoperirea unor cheltuieli necesare furnizarii informatiilor privind
calitatea solurilor - 10% (directiile generale pentru agricultura si industrie
alimentara);
- finantarea unor lucrari pentru aplicarea legii fondului funciar - 25%
(Oficiul National de Cadastru, Geodezie si Cartografie);
- acoperirea unor cheltuieli pentru masurarea, intocmirea documentatiilor
necesare scoaterii terenurilor din circuitul agricol - 15% (Oficiul National de
Cadastru, Geodezie si Cartografie).
Art. 3
Pe data intrarii in vigoare a prezentului ordin orice prevederi contrare se
abroga.
Art. 4
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
si va intra in vigoare la data publicarii.
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor,
Ilie Sarbu
ANEXA 1
REGULAMENT
privind continutul documentatiilor referitoare la scoaterea terenurilor din
circuitul agricol, necesare amplasarii obiectivelor de investitii
Potrivit modificarilor si completarilor Legii cadastrului si a publicitatii
imobiliare nr. 7/1996 prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2001,
activitatea si atributiile fostelor oficii de cadastru agricol si organizarea
teritoriului agricol au fost transferate integral si acestea s-au organizat in
cadrul Oficiului National de Cadastru, Geodezie si Cartografie. Astfel,
prevederile art. 74 - 103 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicata,
se vor solutiona in concordanta cu dispozitiile art. 3 alin. (1) si (2) din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2001.
CAP. 1
Conditiile de amplasare a constructiilor si competentele, institutiilor
abilitate pentru avizarea sau aprobarea, dupa caz, a scoaterii terenurilor din
circuitul agricol
Art. 1
(1) Amplasarea constructiilor de orice fel si a altor obiective de
investitii se face conform prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991,
republicata, cu modificarile ulterioare, pe terenuri situate in intravilanul
localitatilor. Fac exceptie constructiile prevazute la alin. 2 si 3 ale art.
91, care pot fi amplasate si pe terenuri situate in extravilanul localitatilor,
cu precadere pe cele cu folosinte neagricole sau cu folosinte inferioare si
slab productive, cu respectarea prevederilor art. 92.
(2) Scoaterea terenurilor din circuitul agricol se face in conformitate cu
prevederile art. 92 - 103 din Legea nr. 18/1991, republicata, si ale art. 3
alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2001, astfel:
- pana la suprafata de 1 ha scoaterea definitiva sau temporara din circuit
a terenurilor agricole se aproba de directiile generale pentru agricultura si
industrie alimentara impreuna cu oficiile judetene de cadastru, geodezie si
cartografie;
- pentru suprafete de 1 - 100 ha scoaterea definitiva sau temporara a
terenurilor din circuitul agricol se aproba de Ministerul Agriculturii,
Alimentatiei si Padurilor impreuna cu Oficiul National de Cadastru, Geodezie si
Cartografie, pe baza avizului comun al directiilor generale pentru agricultura
si industrie alimentara (DGAIA) si al oficiilor judetene de cadastru, geodezie
si cartografie (OJCGC);
- pentru suprafetele ce depasesc 100 ha aprobarea se da de Guvern, cu
avizul comun al Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si al
Ministerului Administratiei Publice.
(3) Amplasarea constructiilor si scoaterea terenurilor din circuitul
agricol pentru obiective de investitii mari se vor solicita in prima faza de
catre titularii de investitii organelor de avizare, pentru obtinerea unui acord
de principiu referitor la amplasament, iar in faza a doua pentru avizarea sau
aprobarea scoaterii terenurilor din circuitul agricol definitiv sau temporar.
(4) Scoaterea terenurilor din circuitul agricol se face la solicitarea
titularilor de investitii pe baza unei documentatii.
CAP. 2
Continutul documentatiei pentru acordul de principiu asupra oportunitatii
obiectivului care necesita scoaterea terenurilor din circuitul agricol
Art. 2
Continutul documentatiei pentru acordul de principiu asupra oportunitatii
obiectivului care necesita scoaterea terenurilor din circuitul agricol va fi
alcatuit din:
A. Memoriul justificativ va cuprinde:
1. necesitatea si oportunitatea realizarii obiectivului de investitii in
zona;
2. descrierea variantelor de amplasament studiate, cu precizarea
categoriilor de folosinta a terenurilor, suprafata aferenta pentru care se
solicita scoaterea din circuit definitiv si temporar, proprietarii terenurilor,
pozitia terenurilor fata de intravilan, denumirea localitatii etc., pentru
fiecare varianta de amplasament.
B. Acordul proprietarilor de teren in care se vor preciza conditiile in
care se pun la dispozitie titularilor de investitii terenurile (vanzare,
concesionare, inchiriere), perioada pentru care se face concesionarea sau
inchirierea, categoria de folosinta a terenurilor, suprafata, locul unde este
situat terenul (teritoriu, tarla, parcela etc.).
C. Acordul de principiu al oficiilor judetene de cadastru, geodezie si
cartografie care va cuprinde descrierea sumara a variantelor de amplasament
studiate privind locul de amplasare, categoria de folosinta, suprafata, pozitia
fata de intravilan, detinatorii terenurilor si varianta pentru care opteaza;
La emiterea acordului de principiu se va tine seama de:
- punctul de vedere al directiei judetene de urbanism si amenajarea
teritoriului referitor la amplasarea obiectivului de investitii si cum se
incadreaza acesta in prevederile Legii nr. 18/1991, republicata, cu
modificarile ulterioare, si ale Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea
dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere,
solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale
Legii nr. 169/1997, cu modificarile ulterioare;
- punctul de vedere al organelor judetene de specialitate (inspectoratul
pentru protectia mediului) privind protectia mediului inconjurator si de
gospodarire a apelor, daca este cazul, referitor la amplasarea obiectivului de
investitii.
In cazul terenurilor amenajate cu lucrari de imbunatatiri funciare se va
solicita avizul sucursalei Societatii Nationale "Imbunatatiri
Funciare" - S.A.
D. Planul de incadrare in zona
E. Planul de situatie al amplasamentului, care va evidentia:
1. categoriile de folosinta existente in zona, conform planului cadastral;
2. variantele de amplasament studiate, cu precizarea categoriilor de
folosinta a terenurilor, suprafata si proprietarii terenurilor pentru fiecare
varianta de amplasament;
3. constructiile si obiectivele de investitii existente, cele in curs de
executie sau proiectate pe terenurile limitrofe amplasamentelor studiate;
4. limitele intravilanului stabilite conform prevederilor art. 98 din Legea
nr. 18/1991, republicata, cu modificarile ulterioare;
5. planul se va redacta la o scara convenabila de catre persoane autorizate
de ONCGC - OJCGC sa execute lucrari de specialitate, care sa permita
evidentierea celor mentionate mai sus, si va purta certificarea si viza
oficiilor judetene de cadastru, geodezie si cartografie.
Pentru intocmirea documentatiei tehnice necesare avizului de scoatere a
terenurilor din circuitul agricol titularii de investitii trebuie sa obtina
acordul de principiu de la Oficiul National de Cadastru, Geodezie si
Cartografie, precum si de la Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si
Padurilor, in cazul terenurilor care sunt in administrarea unitatilor
subordonate acestuia.
F. Extras de carte funciara pentru imobilul pentru care se solicita
scoaterea terenului din circuitul agricol.
CAP. 3
Continutul documentatiei pentru obtinerea avizului sau aprobarii, dupa caz,
a Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si a Oficiului National
de Cadastru, Geodezie si Cartografie de scoatere a terenurilor din circuitul
agricol
Art. 3
Continutul documentatiei pentru obtinerea avizului sau aprobarii, dupa caz,
a Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si a Oficiului National
de Cadastru, Geodezie si Cartografie de scoatere a terenurilor din circuitul
agricol va cuprinde:
avizul (OJCGC) va contine date reale, bazate pe verificari facute la fata
locului de catre delegatul acestuia.
La baza documentatiei se vor afla:
A. Memoriul tehnic al lucrarii, care trebuie sa faca justificarea detaliata
pe obiecte si suprafete in cadrul obiectivului de investitii si sa urmareasca
indeplinirea urmatoarelor conditii:
1. gruparea cat mai concentrata a constructiilor propuse sa se realizeze in
incinta si folosirea pe cat posibil a sistemului de constructii multietajat in
scopul reducerii suprafetelor de teren aferente obiectivului;
2. dimensionarea stricta a cailor de acces, a platformelor de depozitare, a
retelelor tehnico-edilitare etc. din cadrul incintei;
3. modul de realizare a obiectivului de investitie intr-o singura etapa sau
in mai multe etape, cu precizarea suprafetelor ce urmeaza sa se ocupe in
fiecare etapa;
4. eliminarea spatiilor libere din incinta propusa si incintele existente;
5. pentru lucrarile extractive care se realizeaza in cariere deschise se
vor mentiona suprafetele necesare pentru fiecare an de exploatare. Exploatarea
materiilor prime de pe terenurile respective se va face continuu pana la
epuizarea totala a acestora, astfel ca terenurile excavate sa poata fi
amenajate de catre titularii de investitii potrivit prevederilor art. 101 din
Legea nr. 18/1991, republicata, cu modificarile ulterioare. In cazul
extinderilor se va preciza in mod expres daca terenurile ramase in urma
exploatarii materiilor prime au fost nivelate si amenajate pentru productia
agricola, silvica sau piscicola;
6. in cazul lucrarilor de modernizare a drumurilor, cailor ferate, de
regularizare de albii ale raurilor se vor mentiona suprafetele tronsoanelor
abandonate, care urmeaza sa fie nivelate si amenajate pentru productia agricola
de catre titularii de investitii;
7. depozitele de zgura si cenusa se vor amplasa numai pe terenuri
neagricole, neproductive sau pe terenuri agricole cu folosinte inferioare si
slab productive si in nici un caz pe terenuri arabile sau plantatii de vii si
pomi. Dimensionarea depozitelor se va face in functie de cantitatea de zgura si
cenusa rezultata in cursul unui an;
8. precizarea pozitiei terenurilor solicitate fata de intravilan, a
categoriilor de folosinta ce urmeaza sa se ocupe pe suprafete, a lucrarilor de
imbunatatiri funciare sau alte investitii existente propuse pentru dezafectare,
modul in care se refac aceste investitii si in care se asigura functionarea
normala a sistemelor de irigatii si desecari;
9. ocuparea temporara a terenurilor agricole se poate face pe o perioada de
maximum 2 ani;
10. in cadrul lucrarilor de imbunatatiri funciare se vor arata suprafetele,
pe folosinte si pe proprietari, ale terenurilor neagricole, neproductive, care
se dau productiei agricole in cadrul perimetrului de amenajat, precum si ale
celor agricole cu exces de umiditate prelungit.
B. Acordul proprietarilor de teren:
1. pentru terenurile proprietatea persoanelor fizice sau juridice se va
prezenta actul de proprietate. In actul de proprietate vor fi consemnate atat
valoarea terenului, cat si alte clauze convenite intre parti;
2. pentru terenurile aflate in posesia sau in administrarea persoanelor
fizice sau juridice se vor prezenta documentele de detinere (concesionare,
asociere, inchiriere, transmitere etc.) si acordul proprietarului sau, dupa
caz, al organului central;
3. in toate cazurile copiile de pe actele de proprietate sau de detinere
vor fi legalizate prin notariat.
C. Unele precizari pe care trebuie sa le contina avizul de scoatere din
circuitul agricol:
1. denumirea obiectivului de investitii si titularul acestuia;
2. pozitia amplasamentului fata de intravilan, denumirea localitatii pe
teritoriul careia se amplaseaza, categoriile de folosinta care sunt afectate,
suprafata defalcata definitiv si temporar si proprietarii terenurilor. Pentru
terenurile care se ocupa temporar se vor preciza termenul de redare in
productia agricola si conditiile in care se redau;
3. se vor preciza in mod expres daca terenurile sunt amenajate pentru
irigat, desecat sau cu lucrari de combatere a eroziunii solului, precum si
masurile ce trebuie luate pentru refacerea si functionarea normala a sistemelor
de irigatii, desecare sau de combatere a eroziunii solului;
4. pentru lucrarile extractive care se realizeaza in cariere deschise se
vor arata obligatiile ce revin investitorilor, de nivelare si amenajare a
terenurilor excavate, concomitent cu lucrarile de exploatare a materiilor
prime. De asemenea, se va arata modul in care titularii lucrarilor extractive
au respectat prevederile art. 101 din Legea nr. 18/1991, republicata, in cazul
extinderilor sau deschiderii de noi cariere;
5. se va preciza numarul documentului de plata prin care titularii de
investitii au virat sumele datorate conform Legii nr. 18/1991, republicata,
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/2001 privind acumularea cantitatii
de 3 milioane tone de carbune energetic de catre Administratia Nationala a
Rezervelor de Stat in anul 2001 si prezentului ordin, rezultate din nota de
calcul al taxei intocmite de evaluatori autorizati de Ministerul Agriculturii,
Alimentatiei si Padurilor si de Asociatia Nationala a Evaluatorilor din
Romania. Sumele datorate se vireaza, dupa caz, astfel:
a) Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor:
- pentru scoaterea definitiva, in contul nr. 50574221187, deschis la
Trezoreria Municipiului Bucuresti;
- pentru scoaterea temporara, in contul nr. 50664221187, deschis la
Trezoreria Municipiului Bucuresti;
b) Oficiului National de Cadastru, Geodezie si Cartografie:
- pentru scoaterea definitiva, in contul nr. 50099051601, deschis la
Trezoreria Municipiului Bucuresti;
- pentru scoaterea temporara, in contul nr. 50099051601, deschis la
Trezoreria Municipiului Bucuresti.
D. Dispozitia de virare a taxelor de protectie la Fondul de ameliorare a
fondului funciar
La solicitarea avizarii sau aprobarii scoaterii terenurilor din productie
titularii de investitii au obligatia de a anexa la documentatie o copie de pe
dispozitia de virare a sumelor ce reprezinta taxele de protectie pentru
terenurile agricole care se ocupa definitiv, precum si garantia in bani pentru
terenurile ce se ocupa temporar, care este egala cu taxa prevazuta pentru
terenurile ce se scot definitiv din circuitul agricol.
E. Planul de situatie al amplasamentului obiectivului de investitie va
contine, pe langa elementele prevazute la cap. II, unele date referitoare la
lucrarile de imbunatatiri funciare, si anume:
1. evidentierea prin culori a terenurilor neagricole, neproductive, care se
amenajeaza si se pun in circuitul agricol ca efect al lucrarilor de
imbunatatiri funciare;
2. evidentierea terenurilor agricole slab productive si cu exces de
umiditate prelungit.
F. Suprafetele terenurilor mentionate la lit. E se vor prezenta sub forma
unui tabel pe planul de situatie, structurat pe categoriile de folosinta
existente si transformate.
G. Planul de situatie va evidentia distinct limita intravilanului aprobat
legal, amplasamentul pentru care s-a obtinut acordul de principiu al Ministerului
Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si al Oficiului National de Cadastru,
Geodezie si Cartografie.
H. Planul de detaliu cu amplasarea constructiilor cailor de acces, a
retelelor edilitare etc. pe terenurile din incinta propusa se redacteaza la o
scara convenabila reprezentarii tuturor obiectelor din incinta de 1:500 sau
1:1.000.
Pe acest plan se vor mai evidentia:
1. constructiile existente in imediata vecinatate a amplasamentului propus,
limita incintei obiectivului de investitii, spatiile libere, distantele dintre
obiectiv si constructiile existente, precum si dintre obiectiv si caile de
acces existente in afara acesteia, la care are acces;
2. recapitulatia suprafetelor, detaliata pe obiecte prin care se justifica
suprafata terenului solicitat;
3. in cazul solicitarii unei extinderi intr-o incinta existenta pe plan se
vor figura constructiile existente, spatiile libere si amplasarea obiectivelor
proiectate.
I. Certificat de urbanism:
1. plan urbanistic general;
2. plan urbanistic zonal;
3. plan urbanistic de detaliu;
4. hotararea consiliului local de aprobare a planului urbanistic general,
planului urbanistic zonal, planului urbanistic de detaliu, dupa caz.
J. Documentatia pentru incadrarea in clase de calitate, intocmita de
oficiul de studii pedologice si agrochimice judetean.
K. Expertiza de evaluare a terenurilor conform prevederilor anexei nr. 1 la
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2001, efectuata de evaluatorii
atestati de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si de Asociatia
Nationala a Evaluatorilor din Romania.
L. Cerere de solicitare din partea beneficiarului de investitii.
M. Acordul de principiu, avizul sau aprobarea, dupa caz, pentru scoaterea
terenului din circuitul agricol va fi semnata de directorul general al DGAIA si
de directorul general al OJCGC.
N. Un exemplar al documentatiei avizate se va pastra in mod obligatoriu la
OJCGC.
ANEXA 2
REGULAMENT
privind continutul documentatiei pentru schimbarea categoriei de folosinta a
terenurilor agricole
ARTICOL UNIC
(1) Schimbarea categoriei de folosinta a terenurilor arabile ale
persoanelor juridice in alte categorii de folosinta agricola, in conditiile
prevazute la art. 77 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicata, cu
modificarile ulterioare, se face cu avizul DGAIA.
(2) Schimbarea categoriei de folosinta a terenurilor arabile, altele decat
cele prevazute la art. 77 din Legea nr. 18/1991, republicata, cu modificarile
ulterioare, se va aproba de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor
la propunerea DGAIA.
(3) Documentatiile de schimbare a categoriei de folosinta vor fi inaintate
spre aprobare de catre DGAIA si vor cuprinde urmatoarele:
a) adresa de inaintare;
b) propunerea fundamentata a oficiului judetean de cadastru, geodezie si
cartografie, respectiv al municipiului Bucuresti, din care sa rezulte:
suprafata, categoria de folosinta actuala si cea propusa;
c) tabel cuprinzand tarlalele, parcelele propuse pentru schimbarea
categoriei de folosinta, identificate prin numere cadastrale de tarla, parcela
si suprafata, cu specificarea categoriei de folosinta actuala;
d) memoriu justificativ pentru schimbarea categoriei de folosinta
solicitata, intocmit de persoana juridica beneficiara;
e) in cazul schimbarii categoriei de folosinta pomicola sau viticola in
alte categorii de folosinta agricola documentatia va contine acordul statiunii
de cercetare si productie pomicola sau viticola teritoriala;
f) in cazul schimbarii categoriei de folosinta pomicola, viticola sau al
plantatiilor de hamei documentatia va contine situatia financiar-contabila a
investitiei respective, cu evidentierea valorii ramase de amortizat si a
modului de recuperare a acesteia. Situatia va fi intocmita de beneficiarul
investitiei impreuna cu delegatul institutului, statiunii de cercetare si
productie pomicola sau viticola teritoriale si va fi avizata de directia
generala a finantelor publice judeteana. De asemenea, documentatia va contine
declaratia pe propria raspundere din partea persoanei juridice solicitante,
conform careia plantatia respectiva nu este gajata pentru obtinerea de credite,
nu este ipotecata, fiind libera de sarcini;
g) extras din planul cadastral, cu evidentierea tarlalelor si parcelelor
propuse pentru schimbarea categoriei de folosinta;
h) in cazul schimbarii terenurilor agricole in categorii de folosinta
inferioare este obligatoriu sa se prezinte documentatia pedologica care sa justifice
aceasta solicitare, precum si pretabilitatea terenurilor pentru alta categorie
de folosinta;
i) un exemplar al documentatiei se va retine in arhiva oficiilor judetene
de cadastru, geodezie si cartografie;
j) extras din cartea funciara pentru terenul pentru care s-a solicitat
schimbarea categoriei de folosinta.
ANEXA 3
LISTA
cuprinzand lucrarile executate pentru scoaterea terenurilor din circuitul
agricol si schimbarea categoriei de folosinta, precum si tarifele aferente
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea lucrarii U.M. In Valoarea tarifului
crt. sarcina: perceput*)
(lei)
________________________________________________________________________________
1. Acordarea de asistenta tehnica lucrare OJCGC 700.000 -
3.500.000
beneficiarilor de investitii si DGAIA
privind intocmirea
documentatiilor de scoatere
definitiva si temporara a
terenurilor din circuitul
agricol
________________________________________________________________________________
2. Analiza si verificarea lucrare OJCGC 350.000 -
2.000.000
documentatiilor de scoatere
definitiva si temporara a
terenurilor din circuitul
agricol
________________________________________________________________________________
3. Incadrarea terenurilor DGAIA
solicitate de beneficiari in
clase de calitate, in vederea
calculului taxei procentuale
prevazute la art. 92 si in
anexa nr. 1 la Legea fondului
funciar nr. 18/1991,
republicata, cu modificarile
ulterioare:
- pentru persoane fizice, in lucrare 350.000
vederea construirii de
locuinte
- pentru persoane fizice si ha 1.000.000 -
5.000.000
juridice, in vederea
construirii de obiective de
investitii
________________________________________________________________________________
4. Eliberarea de acorduri-avize OJCGC
pentru scoaterea definitiva si DGAIA
sau temporara a terenului din
productia agricola:
- pentru persoane fizice, in acord-aviz 200.000
vederea construirii de
locuinte
- pentru persoane juridice, acord-aviz 5.000.000 -
10.000.000
in vederea construirii
de obiective de investitii
________________________________________________________________________________
5. Predarea amplasamentului amplasament OJCGC 300.000 -
500.000
catre beneficiari
________________________________________________________________________________
6. Acordarea de asistenta tehnica lucrare OJCGC 1.500.000 -
4.500.000
solicitantilor pentru si DGAIA
schimbarea categoriei de
folosinta
________________________________________________________________________________
7. Analiza si verificarea lucrare OJCGC 250.000 -
2.500.000
documentatiilor pentru si DGAIA
schimbarea categoriei de
folosinta
________________________________________________________________________________
8. Intocmirea documentatiilor ha DGAIA 300.000
pedologice privind schimbarea
categoriei de folosinta a
terenurilor agricole, in cazul
schimbarii in categorii de
folosinta inferioare
________________________________________________________________________________
9. Eliberarea de acorduri pentru acord OJCGC 1.000.000 - 5.000.000
schimbarea categoriei de si DGAIA
folosinta pentru terenurile
solicitate
________________________________________________________________________________
10. Urmarirea executiei lucrarilor lucrare DGAIA in limita
prevederilor
din perimetrele de ameliorare din devizul general
prevazute in proiectele tehnice aprobat conform
si receptia partiala si finala Hotararii Guvernului
nr. 376/1994
________________________________________________________________________________
*) Valoarea tarifelor se va indexa de fiecare data cand indicele de
inflatie depaseste 5%, pe baza coeficientului de inflatie comunicat de
Institutul National de Statistica.