ORDIN Nr. 529
din 1 iulie 2008
privind aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare al Directiei generale pentru
dezvoltarea capacitatii administrative
ACT EMIS DE:
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 579 din 31 iulie 2008
In conformitate cu prevederile:
- Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative, aprobată cu modificări prin Legea nr.
15/2008;
- Hotărârii Guvernului nr.
416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Internelor
şi Reformei Administrative, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârii Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul
instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale,
în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008,
ministrul internelor şi reformei administrative emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi
funcţionare al Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii
administrative, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Direcţia generală management resurse umane şi
Direcţia generală pentru dezvoltarea capacităţii administrative vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul internelor şi reformei administrative,
Liviu Radu,
secretar de stat
ANEXĂ
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare al Direcţiei generale
pentru dezvoltarea capacităţii administrative
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Direcţia generală pentru dezvoltarea
capacităţii administrative, denumită în continuare direcţie generală, este
o structură de specialitate a aparatului central, segment administraţie
publică, al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, denumit în
continuare M.I.R.A., Iară personalitate juridică, cu rolul de Autoritate
de management pentru Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii
Administrative, denumit în continuare PO DCA, având responsabilitatea gestionării şi implementării asistenţei
financiare alocate acestui program, conform prevederilor art. 18 din Hotărârea
Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de
gestionare a instrumentelor structurale.
(2) Activitatea direcţiei generale este coordonată de
către secretarul de stat pentru reformă în administraţia publică.
Art. 2. - Direcţia generală asigură în activitatea sa
aplicarea legilor, a ordonanţelor şi a hotărârilor Guvernului, a ordinelor şi a
instrucţiunilor emise de ministrul internelor şi reformei administrative,
precum şi a dispoziţiilor secretarului de stat pentru reformă în administraţia
publică, în domeniul său de competentă.
Art. 3. - (1) In îndeplinirea
atribuţiilor, direcţia generală cooperează cu celelalte direcţii ale M.I.R.A.
şi colaborează cu unităţi aflate în subordinea acestuia, pe probleme de interes
comun, potrivit legii şi ordinelor ministrului internelor şi reformei
administrative, cu instituţii şi autorităţi din administraţia publică centrală
şi locală, precum şi cu instituţii ale Uniunii Europene.
(2) Diagrama de relaţii a direcţiei generale este
prevăzută în anexele nr. 1 a) şi 1 b).
CAPITOLUL II
Organizarea direcţiei generale
Art. 4. - (1) Structura organizatorică a direcţiei
generale este următoarea:
a) Conducerea direcţiei generale;
b) Direcţia implementare;
c) Serviciul strategie şi coordonare program;
d) Biroul management financiar;
e) Compartimentul control, nereguli şi antifraudă;
f) Unitatea de evaluare;
g) Unitatea de gestionare a documentelor şi
înregistrărilor.
(2) Structura organizatorică a direcţiei
generale este prevăzută în anexa nr. 2.
Art. 5. - Intre compartimentele direcţiei generale se
stabilesc relaţii de cooperare, în vederea îndeplinirii atribuţiilor.
Art. 6. - (1) Personalul direcţiei generale este format
din funcţionari publici şi personal contractual, repartizaţi pe domenii de
activitate.
(2) Intregul personal al direcţiei generale este
subordonat directorului general.
(3) Personalul direcţiei generale răspunde pentru
executarea sarcinilor de serviciu încredinţate, potrivit fişei postului.
Art. 7. - Fişa postului pentru personalul direcţiei
generale va fi întocmită de către conducătorul compartimentului în cadrul
căruia îşi desfăşoară activitatea titularul postului, se avizează de către
superiorul conducătorului compartimentului şi se aprobă de către conducătorul
autorităţii sau instituţiei publice.
CAPITOLUL III
Atribuţiile direcţiei generale
Art. 8. - Potrivit
dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 457/2008 şi ale regulamentelor Comisiei
Europene (CE), direcţia
generală are următoarele atribuţii principale:
a) asigură îndeplinirea
atribuţiilor ce decurg din funcţiile prevăzute la art. 60 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006;
b) contribuie la elaborarea şi
modificarea documentelor programatice [de exemplu, Cadrul Strategic Naţional de
Referinţă (CSNR), programul
operaţional etc.];
c) negociază cu Comisia
Europeană PO DCA, în conformitate cu prevederile art. 32, 33 şi 37 din
Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006;
d) asigură implementarea şi
monitorizarea implementării PO DCA şi răspunde pentru utilizarea eficientă,
efectivă şi transparentă a fondurilor din care el se finanţează;
e) analizează şi propune modificări ale PO DCA, pe care
le supune Comitetului de monitorizare;
f) asigură şi răspunde pentru
buna gestionare financiar-contabilă a operaţiunilor finanţate şi derulate prin
PO DCA;
g) participă la reuniunile
anuale cu CE pentru examinarea progresului implementării PO DCA, în
conformitate cu prevederile art. 68 din Regulamentul Consiliului nr.
1.083/2006; informează Comitetul de monitorizare al PO DCA cu privire la
observaţiile CE şi colaborează cu Autoritatea de Coordonare a Instrumentelor
Structurale, denumită în continuare ACIS, şi cu Autoritatea de Certificare şi Plată, denumită în continuare ACP, pentru întreprinderea acţiunilor
necesare în soluţionarea observaţiilor;
h) asigură corelarea operaţiunilor din PO DCA cu cele
din celelalte programe finanţate din fondurile structurale şi, dacă este cazul,
cu programele operaţionale finanţate din Fondul European pentru Agricultură şi
Dezvoltare Rurală şi Fondul European de Pescuit, sub coordonarea ACIS;
i) urmăreşte dezvoltarea parteneriatelor în procesul de
programare şi în fazele de implementare a PO DCA, în conformitate cu
prevederile art. 11 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006;
j) asigură dezvoltarea capacităţii administrative a
structurilor implicate în derularea PO DCA, sub coordonarea
si cu sprijinul ACIS;
k) asigură dezvoltarea competenţelor profesionale şi
pregătirea profesională continuă în domeniile specifice de competenţă ale
personalului din direcţia generală;
l) elaborează proceduri pentru
gestionarea PO DCA, în vederea asigurării îndeplinirii atribuţiilor ce îi
revin;
m) păstrează înregistrări pentru fiecare activitate în
forma originală sau versiuni certificate, conforme cu originalele, pe suporturi
de date acceptate şi în condiţii corespunzătoare;
n) furnizează ACIS informaţiile solicitate pentru
verificarea ex-ante, monitorizarea
anuală şi verificarea ex-posta respectării principiului adiţionalităţii, în conformitate cu
prevederile art. 15 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006;
o) furnizează, în limita competenţelor, informaţiile
necesare ACIS şi ACP pentru îndeplinirea de către acestea a atribuţiilor ce le
revin prin reglementările în vigoare;
p) asigură prevenirea neregulilor, identifică
neregulile, constată creanţele bugetare şi asigură recuperarea sumelor
rezultate din nereguli, în limita competenţelor;
q) transmite ACP rapoarte privind neregulile
identificate şi sumele plătite necuvenit, precum şi rapoarte privind
recuperarea sumelor plătite necuvenit, a celor neutilizate şi a celor rezultate
din nereguli;
r) pune la dispoziţia CE, la
cerere, lista operaţiunilor încheiate care fac obiectul închiderii parţiale în
conformitate cu prevederile legale în vigoare;
s) elaborează, cu sprijinul celorlalte structuri
implicate, descrierea sistemelor de management si control pentru PO DCA;
ş) elaborează şi implementează Planul multianual de
evaluare şi se asigură că acesta este utilizat ca instrument strategic si de
management pe parcursul implementării PO DCA;
t) elaborează si implementează Planul de comunicare
pentru PO DCA;
ţ) contribuie, împreună cu ACIS, la dezvoltarea şi
implementarea Sistemului Unic de Management al Informaţiilor SMIS CSNR;
u) colaborează cu ACIS în vederea asigurării unui cadru
procedural eficient şi armonios pentru implementarea instrumentelor structurale;
v) colaborează cu ACIS pentru realizarea activităţilor
de informare privind fondurile structurale;
w) realizează stabilirea, documentarea, implementarea,
menţinerea şi îmbunătăţirea continuă a eficacităţii unui sistem de management
al calităţii;
x) verifică şi avizează
proiectele legislative iniţiate de alte structuri implicate în gestionarea
fondurilor structurale la nivel naţional şi care ar putea afecta direct sau
indirect implementarea PO DCA;
y) iniţiază şi promovează propuneri legislative în
vederea îmbunătăţirii condiţiilor de implementare a PO DCA.
CAPITOLUL IV
Conducerea direcţiei generale
Art. 9. - (1) Conducerea direcţiei generale se exercită
de către directorul general şi directorul general adjunct.
(2) Fişele posturilor de director general, respectiv
director general adjunct sunt prevăzute în anexele nr. 3 şi 4.
Art. 10. - (1) Directorul general conduce întreaga
activitate desfăşurată de personalul direcţiei generale şi o reprezintă în
relaţia cu celelalte unităţi ale M.I.R.A., cu instituţii, autorităţi şi organe
de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, precum şi cu
instituţii ale Uniunii Europene, în limitele de competenţă stabilite de
conducătorul autorităţii sau instituţiei publice.
(2) In condiţiile legii şi ale
reglementărilor în vigoare, directorul general poate delega atribuţii din
competenţa sa directorului general adjunct, iar în lipsa acestuia, altor
persoane din cadrul direcţiei generale.
(3) In baza şi în executarea ordinelor sau a
instrucţiunilor ministrului internelor şi reformei administrative, precum şi a
dispoziţiilor secretarului de stat, directorul general emite dispoziţii.
Art. 11. - Directorul general răspunde de întreaga
activitate pe care o desfăşoară direcţia generală în faţa ministrului şi a
secretarului de stat pentru reformă în administraţia publică.
Art. 12. - (1) Directorul general adjunct, directorul
Direcţiei implementare, şeful Serviciului strategie şi coordonare program,
personalul Unităţii de evaluare şi personalul Unităţii de gestionare a
documentelor şi înregistrărilor se subordonează nemijlocit directorului general
şi răspund în faţa acestuia de planificarea, organizarea şi desfăşurarea
activităţilor proprii, aşa cum sunt prevăzute în cap. V.
(2) Şeful Biroului management financiar, precum şi
personalul Compartimentului control, nereguli şi antifraudă se subordonează
nemijlocit directorului general adjunct, răspunzând în faţa acestuia de
planificarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor proprii, aşa cum sunt
prevăzute în cap. V; în absenţa directorului general adjunct, şeful de birou şi
personalul Compartimentului control, nereguli şi antifraudă răspund pentru
activitatea desfăşurată în faţa directorului general.
Art. 13. - Conducerea direcţiei generale analizează
modul în care sunt îndeplinite obiectivele asumate prin documente strategice şi
atribuţiile prevăzute prin fişele posturilor şi dispune măsurile care se impun
sau face propuneri de îmbunătăţire a activităţii.
CAPITOLUL V
Atribuţiile structurilor componente din cadrul direcţiei generale
SECŢIUNEA 1
Direcţia implementare
Art. 14. - Direcţia implementare cuprinde două unităţi,
respectiv Unitatea de contractare şi monitorizare a implementării proiectelor
şi Unitatea de comunicare, SMIS şi IT, cu următoarele atribuţii comune:
a) elaborează şi amendează Documentul-cadru de
implementare (DCI), în
concordanţă cu obiectivele şi priorităţile stabilite prin PO DCA, şi îl supune
avizării Ministerului Economiei şi Finanţelor;
b) elaborează manualele de proceduri specifice fiecărei
unităţi şi asigură pistele de audit corespunzătoare;
c) organizează lansarea cererii de proiecte;
d) asigură corespondenţa cu solicitanţii/beneficiarii
pe întreaga durată a procesului de contractare şi monitorizare a implementării
proiectelor;
e) acordă asistenţă continuă potenţialilor beneficiari/
beneficiarilor prin asigurarea unui help desk pe toată perioada de derulare a PO DCA;
f) se asigură de îndeplinirea de către beneficiari a
obligaţiilor de informare şi publicitate stabilite de regulamentele comunitare;
g) previne, detectează şi raportează în scris către
ofiţerul de nereguli şi riscuri toate neregulile identificate în activitatea
curentă;
h) organizează activităţi de informare şi diseminare a
bunelor practici;
i) asigură păstrarea în vederea arhivării a
documentelor proprii, conform cerinţelor naţionale şi comunitare.
Art. 15. - Atribuţiile specifice Unităţii de contractare
şi monitorizare a implementării proiectelor sunt următoarele:
a) elaborează criteriile de
selecţie şi le transmite spre aprobare Comitetului de
monitorizare;
b) realizează evaluarea
preliminară a ideilor de proiect şi acordă asistenţă potenţialilor beneficiari
în dezvoltarea ideii de proiect;
c) organizează procesul de evaluare a cererilor de
finanţare;
d) asigură verificarea conformităţii administrative şi
a eligibilităţii cererilor de finanţare;
e) realizează evaluarea
cererilor de finanţare, pregăteşte documentaţia pentru luarea deciziei privind
finanţarea şi realizează punerea ei în aplicare;
f) elaborează decizii/ordine de finanţare prin care se
stabilesc obligaţiile direcţiei generale/beneficiarului;
g) încheie contracte de finanţare cu beneficiarii
proiectelor aprobate, prin care se asigură de respectarea condiţiilor specifice
referitoare la implementarea proiectului, în conformitate cu regulamentele
comunitare aplicabile şi cu legislaţia naţională în vigoare;
h) are competenţe în faza de angajare a cheltuielilor
din cadrul execuţiei bugetare, prin parcurgerea paşilor pentru întocmirea şi
aprobarea angajamentelor bugetare şi legale;
i) are competenţe în faza de lichidare a cheltuielilor
din cadrul execuţiei bugetare, asigurându-se că produsele şi serviciile
cofinanţate sunt livrate/realizate şi activităţile sunt îndeplinite în
conformitate cu prevederile contractuale, prin verificarea documentelor anexate
cererilor de rambursare şi solicitărilor de acordare a prefinanţării;
j) analizează şi evaluează stadiul implementării
proiectului, aşa cum rezultă din datele cuprinse în rapoartele de monitorizare;
k) planifică şi efectuează vizitele în teritoriu şi
realizează în cazuri excepţionale verificări suplimentare pentru a monitoriza
stadiul de desfăşurare a activităţilor stabilite prin contract;
l) trimite către beneficiar
concluziile şi/sau recomandările şi urmăreşte îndeplinirea recomandărilor
făcute în urma analizării şi evaluării rapoartelor, efectuării vizitelor şi
verificărilor suplimentare;
m) pune la dispoziţia unităţilor interesate
documentaţia necesară care să asigure exercitarea atribuţiilor Comitetului de
monitorizare;
n) răspunde de gestionarea
dosarului proiectului;
o) asigură înregistrarea şi actualizarea cu celeritate
a informaţiilor în SMIS CSNR, fiind responsabilă de acurateţea, integritatea şi
nivelul de completare a datelor din competenţa sa.
Art. 16. -Atribuţiile specifice Unităţii de comunicare,
SMIS şi IT sunt următoarele:
a) creează şi dezvoltă un sistem eficient de promovare
a PO DCA;
b) asigură îndeplinirea obligaţiilor legate de
informare şi publicitate, în conformitate cu prevederile părţii 1 din
Regulamentul Comisiei nr. 1.828/2006;
c) asigură comunicarea pe problematica PO DCA cu
potenţialii beneficiari şi publicul larg;
d) diseminează informaţiile relevante şi asigură
îndrumarea beneficiarilor;
e) realizează şi pune în aplicare planul de comunicare
pentru PO DCA;
f) asigură informarea cetăţenilor şi mass-media cu
privire la rolul Uniunii Europene în derularea PO DCA şi conştientizarea
potenţialilor beneficiari cu privire la oportunităţile generate de
implementarea acestuia, în conformitate cu prevederile comunitare;
g) asigură avizul de
conformitate pentru măsurile de informare şi publicitate luate de beneficiari
în respectarea legislaţiei comunitare şi a prevederilor contractuale;
h) asigură buna funcţionare a SMIS, în vederea
colectării informaţiilor referitoare la implementare, necesare managementului
financiar, monitorizării, verificării, auditării şi evaluării programului
operaţional;
i) gestionează baza de date privind ideile de proiect
şi cererile de finanţare primite de direcţia generală;
j) dezvoltă mecanismul privind alocarea cererilor de
finanţare şi a ideilor de proiect ofiţerilor de proiect;
k) gestionează baza de date privind evaluatorii externi
şi interni a cererilor de finanţare;
l) realizează rapoarte, sinteze
privind situaţia ideilor de proiect şi a cererilor de finanţare aflate în
diferite etape ale implementării în cadrul direcţiei generale;
m) asigură planificarea, dezvoltarea, întreţinerea şi
monitorizarea unitară a sistemului IT din cadrul direcţiei generale, precum si
eliminarea disfuncţionalităţilor acestuia în limita competenţelor;
n) analizează şi întocmeşte necesităţile de programe
informatice, precum şi solicitările tehnice pentru componente hardware în
vederea asigurării compatibilităţii cu programele software rulate pe
calculatoare;
o) asigură planificarea,
proiectarea şi implementarea sistemului de securitate a reţelei proprii;
p) asigură implementarea sistemului de baze de date
(conform cerinţelor de implementare) şi accesul la conţinutul acesteia;
r) administrează serverele de reţea proprii;
s) asigură actualizarea site-ului/portalului web al
direcţiei generale;
t) reprezintă direcţia generală, din punct de vedere
tehnic, în relaţia cu compartimentul de achiziţii publice al M.I.R.A., pentru
achiziţiile de IT;
u) asigură securitatea echipamentelor IT şi a datelor
prin măsuri IT specifice;
v) asigură salvarea datelor şi informaţiilor la nivelul
direcţiei generale prin mecanisme IT specifice.
SECŢIUNEA a 2-a
Serviciul strategie şi coordonare program
Art. 17. - Serviciul strategie şi coordonare program
este format din Unitatea de coordonare şi sinteză şi Secretariatul tehnic al
Comitetului de monitorizare, având următoarele atribuţii comune:
a) asigură elaborarea şi actualizarea PO DCA în
parteneriat cu actorii implicaţi;
b) asigură monitorizarea PO
DCA;
c) asigură corespondenţa cu
actorii implicaţi pe întreaga durată a procesului de elaborare/actualizare a PO
DCA;
d) asigură legătura cu
instituţiile şi/sau structurile implicate în gestionarea fondurilor
structurale;
e) asigură corelarea operaţiunilor din PO DCA cu
operaţiunile din celelalte programe finanţate din fonduri structurale;
f) urmăreşte dezvoltarea parteneriatelor în procesul de
programare şi în fazele de implementare a PO DCA, în conformitate cu
prevederile legislaţiei comunitare;
g) elaborează manualele de proceduri specifice fiecărei
unităţi şi asigură pistele de audit corespunzătoare;
h) asigură înregistrarea şi actualizarea cu celeritate
a informaţiilor în SMIS CSNR, fiind responsabilă de acurateţea, integritatea şi
nivelul de completare a datelor din competenţa sa;
i) previne, detectează şi raportează în scris
Compartimentului de control, nereguli şi antifraudă toate riscurile şi/sau
neregulile identificate în activitatea curentă.
Art. 18. - Atribuţiile specifice Unităţii de coordonare
şi sinteză sunt următoarele:
a) elaborează/actualizează capitolele specifice din
CSNR;
b) propune, în vederea
negocierii, modificări ale PO DCA reprezentanţilor CE, în conformitate cu
prevederile Regulamentului Consiliului nr. 1.083/2006;
c) derulează activităţile
necesare demarării procesului de programare a următoarei perioade de programare
a fondurilor structurale;
d) realizează, actualizează şi
implementează Strategia de resurse umane a direcţiei generale;
e) gestionează, în colaborare cu Direcţia generală
management resurse umane, segment administraţie publică, resursele umane ale PO
DCA;
f) elaborează/actualizează şi
monitorizează implementarea Planului de instruire pentru personalul direcţiei
generale, a beneficiarilor şi potenţialilor beneficiari şi a membrilor
Comitetului de monitorizare;
g) desfăşoară activităţi de raportare generală asupra
activităţii AM PO DCA;
h) asigură coordonarea axei prioritare de asistenţă
tehnică a PO DCA prin asigurarea gestionării fondurilor alocate acestei
priorităţi;
i) asigură legătura cu actorii implicaţi în coordonarea
asistenţei tehnice aferente programelor operaţionale finanţate din fonduri
structurale;
j) asigură legătura cu structurile M.I.R.A, implicate
în gestionarea achiziţiilor publice efectuate din fondurile asistenţei tehnice
a PO DCA;
k) participă la reuniunile şi grupurile de lucru
dedicate asigurării demarcaţiei şi complementarităţii între programele
operaţionale, informează şi/sau implementează, după caz, recomandările
rezultate;
l) asigură legătura cu
reprezentanţii altor autorităţi de management şi/sau organisme intermediare din
ţară sau din străinătate.
Art. 19. - Atribuţiile specifice Secretariatului tehnic
al Comitetului de monitorizare sunt următoarele:
a) asigură constituirea şi organizarea Comitetului de
monitorizare pentru PO DCA în conformitate cu prevederile art. 63 şi 64 din
Regulamentul Consiliului nr.1083/2006;
b) desfăşoară activităţi specifice de monitorizare a
implementării PO DCA şi asigură legătura cu reprezentanţii CE în cadrul
procesului de analiză a performanţei acestuia;
c) prezintă Comitetului de monitorizare progresul în atingerea
obiectivelor specifice ale acestuia, precum şi a ţintelor stabilite pentru
fiecare axă prioritară, în conformitate cu prevederile art. 65 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006;
d) colectează, analizează,
înregistrează, prelucrează şi integrează în mod continuu şi sistematic, atât de
la structurile interne responsabile, cât şi din surse externe, informaţii
fizice şi financiare privind implementarea PO DCA;
e) colaborează cu instituţii de profil pentru
colectarea datelor statistice şi a celor provenite din surse administrative
necesare monitorizării PO DCA;
f) elaborează Raportul anual de
implementare, precum şi Raportul final de implementare pentru PO DCA, în
conformitate cu prevederile art. 67 din Regulamentul Consiliului nr.
1.083/2006, şi le supune aprobării Comitetului de monitorizare, ulterior
consultării ACIS şi a ACP;
g) realizează coordonarea între
asistenţa financiară de preaderare (PHARE), cea de postaderare (Facilitatea de
tranziţie) şi FSE pentru evitarea dublei finanţări;
h) elaborează informări referitoare la stadiul fizic
şi/sau financiar de implementare a PO DCA;
i) desfăşoară activităţile specifice organizării
reuniunilor Comitetului de monitorizare al PO DCA, precum şi activităţile postreuniune şi asigură legătura cu
personalul acestui organism pe perioada dintre reuniuni;
j) elaborează, după caz, colectează şi integrează
documente supuse informării sau aprobării Comitetului de monitorizare al PO DCA.
SECŢIUNEA a 3-a
Biroul management financiar
Art. 20. - Biroul management financiar este
compartimentat în Unitatea de validare şi Unitatea de plăţi şi contabilitate,
având următoarele atribuţii comune de management financiar:
a) derulează gestionarea
financiar-contabilă a operaţiunilor finanţate prin PO DCA;
b) elaborează şi implementează procedurile operaţionale
ale procesului de management financiar al fondurilor derulate prin PO DCA,
asigurând îmbunătăţirea activităţilor specifice, care garantează o pistă de
audit adecvată;
c) asigură fundamentarea
programării bugetare a sumelor necesare finanţării proiectelor, pentru sursele
de finanţare reprezentând fonduri externe nerambursabile primite din FSE,
precum şi pentru cele alocate de la bugetul de stat;
d) autorizează şi efectuează
plăţile pentru prefinanţare şi pentru rambursarea cheltuielilor eligibile
efectuate de către beneficiarii proiectelor finanţate prin PO DCA;
e) transmite informări financiare privind angajările
bugetare şi legale, validarea cheltuielilor, plata sumelor, evidenţa
financiar-contabilă către ACP, CE şi alte organe abilitate, în conformitate cu
legislaţia in vigoare;
f) transmite sesizări către
ofiţerul de nereguli, în cazul constatării unor nereguli privind derularea
operaţiunilor financiar-contabile;
g) se asigură că debitele constatate prin titlul de
creanţă se înregistrează în conformitate cu planul contabil şi se deduc din
cererile de rambursare depuse de beneficiarii PO DCA;
h) are competenţe în fazele de execuţie bugetară:
angajarea cheltuielilor prin controlul financiar preventiv propriu şi Unitatea
de plăţi şi contabilitate, lichidarea cheltuielilor prin Unitatea de validare,
ordonanţarea cheltuielilor prin Unitatea de validare, control financiar
preventiv propriu şi Unitatea de plăţi şi contabilitate, plata cheltuielilor
prin Unitatea de plăţi şi contabilitate;
i) asigură păstrarea în vederea arhivării a
documentelor proprii, conform cerinţelor naţionale şi comunitare;
j) efectuează reconcilieri periodice interne şi externe
pentru a se asigura controlul intern al datelor şi raportărilor;
k) asigură înregistrarea şi actualizarea cu celeritate
a informaţiilor în SMIS CSNR, fiind responsabilă de acurateţea, integritatea şi
nivelul de completare a datelor din competenţa sa.
Art. 21. - Unitatea de validare are următoarele
atribuţii specifice:
a) se implică în faza de
lichidare a cheltuielilor din cadrul execuţiei bugetare prin determinarea
sumelor datorate beneficiarilor proiectelor finanţate prin PO DCA, în cadrul
Raportului de validare;
b) are competenţe în faza de
ordonantare a cheltuielilor bugetare, prin care se confirmă că plata sumelor
din cadrul cererilor de rambursare sau al solicitărilor de acordare a
prefinanţării poate fi realizată;
c) asigură recuperarea
integrală a prefinanţării acordate beneficiarilor, progresiv din cererile de rambursare
depuse, înainte de plata finală a proiectului;
d) asigură validarea cererilor de rambursare de la
beneficiari, în vederea efectuării plăţilor din fonduri comunitare sau de la
bugetul de stat;
e) asigură deducerea sumelor
reprezentând debite de recuperat stabilite prin titlurile de creanţă din
cererea de rambursare;
f) elaborează previziunile de fluxuri de numerar şi de
plată şi le transmite către ACP.
Art. 22. - Unitatea de plăţi şi contabilitate are
următoarele atribuţii specifice:
a) elaborează şi fundamentează estimările privind
creditele de angajament şi creditele bugetare pentru cofinanţarea de la bugetul
de stat;
b) efectuează deschiderile de
credite bugetare în limita creditelor bugetare şi potrivit destinaţiilor
aprobate pe capitole, subcapitole, titluri de cheltuieli;
c) are competenţe în faza de
angajament a execuţiei bugetare, în faza de ordonantare, precum şi în faza de
plată a cheltuielilor publice;
d) primeşte de la ACP sumele
aferente programului operaţional şi efectuează plăţile, din fondurile Uniunii
Europene şi din cofinanţarea de la bugetul de stat, către beneficiari, în mod
regulat, fără întârzieri sau deduceri nejustificate;
e) asigură înregistrarea şi
raportarea operaţiilor financiare într-un sistem contabil computerizat, privind
fondurile structurale şi cofinanţarea naţională aferentă;
f) transmite ACP declaraţia
lunară de cheltuieli validată ca fiind eligibilă la
nivelul PO DCA.
Art. 23. - (1) In cadrul Biroului management financiar
se acordă viză de control financiar preventiv propriu, în sensul verificării
sistematice şi identificării proiectelor de operaţiuni care nu respectă
condiţiile de legalitate, regularitate şi/sau, după caz, de încadrare în
limitele şi destinaţia creditelor bugetare şi de angajament şi prin a căror
efectuare s-ar prejudicia fondurile publice.
(2) Persoana responsabilă cu
controlul financiar preventiv propriu acordă viză pentru proiectele de
operaţiuni derulate în cadrul activităţilor specifice ale direcţiei generale,
stabilite prin reglementările interne ale M.I.R.A.
(3) Persoana desemnată cu
controlul financiar preventiv propriu are şi rolul de supraveghere a
organizării, ţinerii, actualizării şi raportării evidenţei angajamentelor
bugetare şi legale.
(4) Persoana desemnată cu
controlul financiar preventiv propriu întocmeşte şi transmite rapoarte
trimestriale şi anuale privind activitatea de control financiar preventiv
propriu către Direcţia generală financiară şi alte structuri abilitate.
SECŢIUNEA a 4-a
Compartimentul control, nereguli şi antifraudă
Art. 24. - Personalul Compartimentului control,
nereguli şi antifraudă asigură respectarea legalităţii, regularităţii şi
conformităţii în utilizarea şi administrarea fondurilor provenite din asistenţa
financiară nerambursabilă acordată de CE prin FSE, precum şi a fondurilor de
cofinanţare aferente, în scopul protejării intereselor financiare ale bugetului
Uniunii Europene şi ale bugetului de stat, având următoarele atribuţii
specifice:
a) asigură identificarea,
clasificarea, analiza şi prioritizarea riscurilor identificate pentru fiecare
obiectiv/activitate specific(ă) autorităţii de management, contribuind la
implementarea unui management eficient al riscurilor;
b) gestionează planul de
acţiune pentru eliminarea sau reducerea efectelor riscurilor cu impact major
asupra activităţilor AM;
c) asigură condiţiile necesare pentru derularea
controalelor la faţa locului, în sensul pregătirii documentelor necesare
efectuării misiunii de
control, culegerii datelor referitoare la proiectul analizat şi elaborării
fişelor de verificări;
d) în baza planului de control, efectuează verificări
tehnice şi financiare, în orice fază de implementare a proiectelor, privind
furnizarea de produse şi servicii, realitatea cheltuielilor declarate de
beneficiari pentru operaţiuni, precum şi conformitatea acestora cu datele
prezentate în rapoartele de progres şi în cererile de rambursare, cu termenii
şi condiţiile contractului/ordinului de finanţare, cu reglementările legale
comunitare şi naţionale;
e) sesizează ofiţerul de
nereguli şi riscuri cu privire la neregulile/suspiciunile de fraudare
constatate în timpul verificărilor efectuate;
f) întocmeşte rapoarte de
control pentru fiecare proiect verificat;
g) monitorizează acţiunile
corective şi modul de îndeplinire de către beneficiari a măsurilor dispuse ca
urmare a misiunilor de control efectuate;
h) în cazul primirii unor sesizări privind nereguli,
alertează conducerea AM în scopul declanşării acţiunilor proprii de verificare
a sesizărilor şi/sau notificării, după caz, a altor structuri competente pentru
realizarea verificărilor/investigaţiilor specifice;
i) în cazul primirii unor sesizări privind nereguli,
informează personalul din cadrul AM direct implicat, în scopul reducerii
gradului de impact negativ al neregulii sau a posibilităţii de apariţie a unei
nereguli similare;
j) efectuează acţiuni de control în cazurile în care
există indicii şi/sau sesizări provenite din interiorul şi exteriorul
autorităţii, inclusiv al celor cuprinse în rapoartele de audit, cu privire la
gestiunea financiară defectuoasă sau frauduloasă a fondurilor provenite din
asistenţa financiară externă nerambursabilă, precum şi din cofinanţarea
naţională aferentă;
k) stabileşte obligaţiile de plată privind creanţele
bugetare provenite din sumele plătite necuvenit din fonduri comunitare şi/sau
din sume de cofinanţare aferente, ca urmare a neregulilor, cadrul legal
încălcat şi persoanele obligate la plată, prin întocmirea proceselor-verbale de
constatare pentru individualizarea creanţelor bugetare, ce reprezintă titlu de
creanţă în condiţiile legii;
l) întocmeşte şi transmite
către ACP rapoartele privind neregulile identificate şi sumele plătite
necuvenit;
m) monitorizează cazurile de nereguli înregistrate, de
la detectare până la stingerea creanţelor bugetare rezultate din nereguli, şi
se asigură de aplicarea măsurilor preventive sau corective, după caz, pentru
eliminarea riscului de a se repeta;
n) efectuează alte acţiuni de
control dispuse prin decizia conducerii AM, ori de cate ori aceasta consideră
că este necesar;
o) colaborează cu Biroul de management financiar în
ceea ce priveşte evidenţa contabilă şi recuperarea debitelor, precum şi cu
celelalte structuri interne din cadrul M.I.R.A, în vederea îndeplinirii
atribuţiilor specifice;
p) colaborează cu instituţiile şi autorităţile
naţionale cu atribuţii în domeniu, în scopul proiecţiei intereselor financiare
ale UE;
r) asigură documentarea, aprobarea, implementarea,
controlul şi îmbunătăţirea activităţilor specifice, printr-un sistem de
proceduri scrise, care garantează o pistă de audit adecvată;
s) asigură înregistrarea şi actualizarea cu celeritate
a informaţiilor în SMIS CSNR, fiind responsabil de acurateţea, integritatea şi
nivelul de completare a datelor din competenţa sa.
SECŢIUNEA a 5-a
Unitatea de evaluare
Art. 25. - Personalul Unităţii de evaluare are
următoarele atribuţii specifice:
a) coordonează activităţile de evaluare a PO DCA;
b) elaborează şi implementează
Planul multianual de evaluare;
c) menţine legătura cu principalii actori implicaţi în
evaluarea PO DCA; '
d) informează Comitetul de monitorizare al PO DCA
asupra rezultatelor evaluărilor şi asupra modalităţilor propuse pentru
implementarea acestora;
e) convoacă şi conduce
activităţile Comitetului de coordonare pentru evaluarea programului
operaţional;
f) organizează evaluările intermediare ale PO DCA;
g) propune Comitetului de monitorizare realizarea de
evaluări ad-hoc ale PO DCA atunci când se înregistrează îndepărtări
semnificative de la obiectivele propuse iniţial;
h) coordonează procesul de contractare a proiectelor de
evaluare;
i) controlează din punct de vedere calitativ rapoartele
de evaluare primite;
j) monitorizează progresul realizat în implementarea
recomandărilor de evaluare;
k) asigură înregistrarea şi actualizarea cu celeritate
a informaţiilor în SMIS CSNR, fiind responsabil de acurateţea, integritatea şi
nivelul de completare a datelor din competenţa sa.
SECŢIUNEA a 6-a
Unitatea de
gestionare a documentelor şi înregistrărilor
Art. 26. - Personalul Unităţii de gestionare a documentelor
şi înregistrărilor are următoarele atribuţii specifice:
a) asigură circuitul documentelor în cadrul direcţiei
generale potrivit unui document independent, aprobat de conducerea direcţiei
generale;
b) organizează, identifică şi arhivează documentele
direcţiei generale (electronic şi pe hârtie), răspunzând de depozitarea şi
predarea acestora arhivei M.I.R.A;
c) asigură trasabilitatea documentelor;
d) identifică riscurile
asociate obiectivelor procesului de control al documentelor şi înregistrărilor
şi răspunde de implementarea măsurilor de reducere/eliminare stabilite de
factorii decizionali;
e) colaborează cu personalul
direcţiei cu atribuţii de secretariat tehnic al
Comitetului de monitorizare al PO DCA.
CAPITOLUL VI
Dispoziţii finale
Art. 27. - Personalul direcţiei generale execută
deplasări interne şi externe în interes de serviciu, potrivit dispoziţiilor
conducerii direcţiei generale.
Art. 28. - Personalul direcţiei
generale respectă confidenţialitatea datelor în exercitarea atribuţiilor de
serviciu, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Art. 29. - După aprobare, regulamentul de organizare şi
funcţionare al direcţiei generale se aduce la cunoştinţă personalului direcţiei
generale, care este obligat să îl cunoască în părţile ce îl privesc şi să
aplice întocmai prevederile acestuia.
Art. 30. -In termen de 30 de zile de la intrarea în
vigoare a prezentului regulament, se vor elabora fişele
posturilor personalului din cadrul direcţiei generale.
Art. 31. -Anexele nr. 1a), 1b) şi nr. 2-4 fac parte
integrantă din prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1a)*) la regulament

*) Anexa nr. 1 a) este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 1b)*) la regulament
MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE

DIAGRAMA DE RELAŢII EXTERNE
A DIRECŢIEI GENERALE PENTRU DEZVOLTAREA CAPACITĂŢII ADMINISTRATIVE
Direcţia Generală pentru Dezvoltarea Capacităţii
Administrative

*) Anexa nr. 1 b) este reprodusă
în facsimil.
ANEXA Nr. 2*) la regulament
ORGANIGRAMA
Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii
administrative

*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 3 la regulament
MINISTERUL INTERNELOR ŞI
REFORMEI ADMINISTRATIVE
FIŞA POSTULUI
Direcţia generală pentru dezvoltarea
capacităţii administrative
|
APROB.
MINISTRUL INTERNELOR SI REFORMEI
ADMINISTRATIVE
|
FIŞA POSTULUI
Nr..........................
|
Denumirea postului: director
general
Nivelul postului: funcţie
publică de conducere
Scopul principal al postului1):
- îndeplinirea unor activităţi specifice utilizării
fondurilor structurale;
- coordonează, îndrumă şi
verifică activităţile desfăşurate de personalul din cadrul Direcţiei generale
pentru dezvoltarea capacităţii administrative (DG DCA);
- îndeplineşte atribuţiile funcţionarului de securitate,
conform anexei la fişa postului.
Identificarea funcţiei publice
Denumire: director general
Vechimea în specialitate necesară2): 5 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice
Condiţii specifice privind ocuparea postului:
• Studii de specialitate: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă
• Limbi străine3) (necesitate şi grad de
cunoaştere): engleza - nivel avansat
• Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare:
- capacitatea de adaptare la activităţi complexe în
continuă modificare;
- aptitudini deosebite de analiză şi sinteză şi de
întocmire a rapoartelor;
- abilităţi pentru susţinerea de prezentări;
- capacitatea de a lucra atât
în echipă, cât şi independent;
- spirit constructiv în abordarea problemelor;
- corectitudine, disciplină şi un angajament clar în
administrarea fondurilor publice.
• Competenţă managerială:
- capacitatea de a coordona, organiza, conduce, de a
controla, delega, în gestionarea resurselor umane, de
a dezvolta abilităţile personalului, abilităţi în domeniul instruirii, de
mediere şi negociere, obiectivitate în apreciere.
• Cerinţe specifice (de
exemplu, călătorii frecvente, delegări):
- cunoaşterea procesului de
utilizare a fondurilor structurale, atitudine proactivă în raport cu
atribuţiile postului;
- disponibilitate pentru călătorii, delegări în ţară şi
peste hotare;
- capacitate de comunicare eficientă;
- cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, utilizare Microsoft
Outlook.
Atribuţii4) specifice gestionării asistenţei financiare nerambursabile
reprezentând 80% din totalul atribuţiilor de serviciu:
• coordonează eventualele modificări aduse documentelor
strategice pentru fundamentarea accesării fondurilor europene: Programul
operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative" (PO DCA), precum şi
Documentului-cadru de implementare (DCI);
1) Se vor indica
necesitatea existenţei postului şi contribuţia pe care acesta o are în cadrul
autorităţii sau instituţiei publice.
2) Se stabileşte pe
baza prevederilor legale.
3) Şi limba
minorităţilor naţionale, acolo unde este cazul.
4) Se stabilesc pe
baza activităţilor care presupun exercitarea prerogativelor de putere publică,
în concordanţă cu specificul funcţiei publice. Gradul de complexitate şi
dificultate va creşte treptat în funcţie de gradul profesional, pentru
funcţiile publice de execuţie, sau de nivelul competenţei manageriale, pentru
funcţiile publice de conducere şi pentru funcţiile publice corespunzătoare categoriei
înalţilor funcţionari publici.
• negociază, în baza mandatului
acordat, eventualele modificări ale PO DCA cu reprezentanţii Comisiei Europene;
• urmăreşte identificarea şi pregătirea listei de
proiecte care vor fi incluse în Programul operaţional „Dezvoltarea capacităţii
administrative";
• coordonează elaborarea manualelor şi procedurilor
necesare finanţării şi implementării proiectelor finanţate prin PO DCA din
Fondul Social European;
• supervizează elaborarea rapoartelor anuale şi a
raportului final privind implementarea tehnică şi financiară a programului;
• face parte din Comitetul de
monitorizare al PO DCA şi participă la reuniunile subcomitetelor sectoriale de
monitorizare;
• participă la reuniunile
comitetelor de monitorizare ale altor programe operaţionale ca membru titular
sau supleant;
• coordonează actualizarea
documentelor strategice potrivit recomandărilor venite ca urmare a rapoartelor
de monitorizare şi evaluare;
• dispune identificarea
măsurilor ce trebuie întreprinse în vederea remedierii eventualelor nereguli
constatate prin rapoartele de monitorizare şi evaluare;
• întreprinde măsurile necesare în urma neregulilor
raportate de către ofiţerul de nereguli şi riscuri;
• aprobă raportul privind
neregulile din cadrul direcţiei generale în vederea transmiterii acestuia la
ACP;
• realizează sinteze şi raportări solicitate de şefii
ierarhici;
• coordonează, îndrumă,
verifică şi răspunde de activitatea Unităţii de evaluare, a ofiţerului de
nereguli şi riscuri, a Direcţiei de implementare, a Serviciului de coordonare
şi sinteză, a Biroului de management financiar şi a Unităţii de control;
• analizează ori de câte ori
este necesar modul în care sunt îndeplinite obiectivele şi atribuţiile
persoanelor din subordine, prevăzute prin fişele posturilor, şi dispune
măsurile necesare.
Atribuţii cu caracter general reprezentând 20% din
totalul atribuţiilor de serviciu:
• participă la sesiuni/seminarii/reuniuni pe teme de
administraţie publică şi conexe;
• diseminează informaţii generale în domeniul
administraţiei publice.
Limite de competenţă5):
- îndeplinirea atribuţiilor
prevăzute în fişa postului şi a sarcinilor primite de la conducerea
departamentului, M.I.R.A.
Delegarea de atribuţii:
- în lipsa titularului
postului, atribuţiile din prezenta fişă vor fi preluate de către persoana
desemnată de şeful ierarhic superior, respectiv către directorul general
adjunct;
- în lipsa titularului postului, atribuţiile de
funcţionar de securitate, conferite acestuia conform Ordinului ministrului de
interne nr. S/353/2002 şi specificate în anexa la fişa postului, vor fi
preluate de personalul desemnat să îl reprezinte.
Sfera relaţională:
A. Intern:
a) relaţii ierarhice:
- subordonat faţă de secretarul de stat pentru reforma
în administraţia publică;
- superior personalului din cadrul DG DCA;
b) relaţii funcţionale: cu celelalte direcţii/direcţii
generale din cadrul M.I.R.A.;
c) relaţii de control: îndrumă şi controlează
activităţile personalului din cadrul DG DCA;
d) relaţii de reprezentare: reprezintă direcţia
generală şi, după caz, pe bază de mandat, M.I.R.A. în relaţia cu alte
instituţii, autorităţi şi organe de specialitate ale administraţiei publice
centrale şi locale.
B. Extern:
a) cu autorităţi şi instituţii publice: reprezintă
direcţia generală şi, după caz, pe bază de mandat, şi M.I.R.A.;
b) cu şeful de misiune desemnat pentru managementul
Fondului Social European de la Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de
Şanse;
c) în relaţie cu organizaţii
internaţionale: reprezintă direcţia generală şi, după caz, pe bază de mandat,
M.I.R.A.
Intocmit de6):
|
Luat la cunoştinţă de către
ocupantul postului:
|
Avizat de7):
|
Nume si prenume.......................
Semnătura.................................
Data întocmirii...........................
|
Nume si prenume.......................
Semnătura.................................
Data..........................................
|
Nume si prenume....................
Secretar de stat
Semnătura.................................
Data...........................................
|
5) Reprezintă libertatea decizională de care beneficiază titularul
pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin.
6) Se întocmeşte de
conducătorul compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea titularul postului.
7) Se avizează de
către superiorul conducătorului compartimentului.
ANEXA Nr. 4 la regulament
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
Direcţia generală pentru dezvoltarea
capacităţii administrative
|
APROB.
SECRETAR DE STAT
|
FIŞA POSTULUI
Nr..........................
|
Denumirea postului: director
general adjunct
Nivelul postului: funcţie
publică de conducere
Scopul principal al postului1):
- îndeplinirea unor activităţi specifice gestionării
fondurilor structurale;
- asigurarea funcţionării şi
utilizării sistemului de gestionare financiar-contabilă şi de control al
operaţiunilor finanţate şi derulate prin PO DCA.
Identificarea funcţiei publice
Denumire: director general adjunct
Vechimea în specialitate necesară2): 5 ani în specialitatea studiilor
Condiţii specifice privind ocuparea postului:
• Studii de specialitate: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă
• Limbi străine3) (necesitate şi grad de
cunoaştere): engleza - nivel avansat
• Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare:
- capacitatea de adaptare la activităţi complexe în
continuă modificare;
- aptitudini deosebite de analiză şi sinteză şi de
întocmire a rapoartelor;
- abilităţi pentru susţinerea de prezentări;
- capacitatea de a lucra atât în echipă, cât şi independent;
- spirit constructiv în abordarea problemelor;
- corectitudine, disciplină şi un angajament clar în
administrarea fondurilor publice.
• Cerinţe specifice (de
exemplu, călătorii frecvente, delegări):
- cunoaşterea procesului de
utilizare a fondurilor
structurale, atitudine proactivă în raport cu atribuţiile postului;
- disponibilitate pentru călătorii, delegări în ţară şi
peste hotare;
- capacitate de comunicare eficientă;
- cunoştinţe de operare/programare pe calculator:
Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer,
utilizare Microsoft Outlook.
Atribuţii4) specifice gestionării asistenţei financiare nerambursabile
reprezentând 80% din totalul atribuţiilor de serviciu:
• coordonează, îndrumă şi verifică activităţile
desfăşurate de personalul din cadrul Compartimentului control, nereguli şi
antifraudă şi Biroului de management financiar;
• asigură funcţionarea şi
gestionarea sistemului financiar-contabil şi de control al operaţiunilor
finanţate şi derulate prin PO DCA;
• gestionează derularea
activităţilor privind controlul la faţa locului al operaţiunilor desfăşurate de
beneficiari;
• supervizează estimările privind creditele de
angajament şi creditele bugetare;
• coordonează elaborarea manualelor şi procedurilor
privind managementul financiar şi sistemul de control;
• analizează ori de câte ori
este necesar modul în care sunt îndeplinite obiectivele şi atribuţiile
persoanelor din subordine, prevăzute prin fişele posturilor, şi dispune
măsurile necesare;
1) Se vor indica
necesitatea existenţei postului şi contribuţia pe care
acesta o are în cadrul autorităţii sau instituţiei publice.
2) Se stabileşte pe
baza prevederilor legale.
3) Şi limba
minorităţilor naţionale, acolo unde este cazul.
4) Se stabilesc pe
baza activităţilor care presupun exercitarea prerogativelor de putere publică,
în concordanţă cu specificul funcţiei publice. Gradul de complexitate şi
dificultate va creşte treptat în funcţie de gradul profesional, pentru
funcţiile publice de execuţie, sau de nivelul competenţei manageriale, pentru
funcţiile publice de conducere şi pentru funcţiile publice corespunzătoare
categoriei înalţilor funcţionari publici.
• participă la semnarea contractelor de finanţare;
• realizează sinteze şi raportări solicitate de şefii
ierarhici;
• supervizează elaborarea
rapoartelor periodice şi finale privind implementarea financiară a programului;
• asigură schimbul de
informaţii privind aspectele financiare ale implementării programului cu
direcţiile implicate din cadrul Comisiei Europene;
• notifică conducerea Direcţiei
generale pentru dezvoltarea capacităţii administrative (DG DCA) cu privire la
orice modificare de procedură;
• efectuează informări financiare către ACP, Comisia
Europeană şi alte organe abilitate, la solicitarea acestora;
• îndeplineşte atribuţii în
conformitate cu activităţile de management financiar şi control solicitate de
şefii ierarhici;
• propune soluţii pentru
clarificarea aspectelor de natură financiară în ceea ce priveşte întreaga
activitate a DG DCA.
Atribuţii cu caracter general reprezentând 20% din
totalul atribuţiilor de serviciu:
• participă la sesiuni/seminarii/reuniuni pe teme de
administraţie publică şi conexe;
• diseminează informaţii generale în domeniul
administraţiei publice.
Limite de competenţă5):
- îndeplinirea atribuţiilor
prevăzute în fişa postului şi a sarcinilor primite de la conducerea direcţiei
generale, departamentului, M.I.R.A.;
- în absenţa directorului general, asigură conducerea
DG DCA.
Delegarea de atribuţii:
- în lipsa titularului postului, atribuţiile din prezenta fişă vor fi preluate de persoana desemnată de
şeful ierarhic superior, respectiv de directorul direcţiei de implementare.
Sfera relaţională:
A. Intern:
a) relaţii ierarhice:
- subordonat nemijlocit faţă de directorul general al
direcţiei generale;
- subordonat faţă de secretarul de stat pentru reforma
în administraţia publică;
b) relaţii funcţionale: cu personalul DG DCA şi cu
celelalte direcţii/direcţii generale din cadrul M.I.R.A.;
c) relaţii de control: îndrumă şi controlează activităţile
personalului din cadrul DG DCA;
d) relaţii de reprezentare: reprezintă direcţia
generală şi, după caz, pe bază de mandat, M.I.R.A. în relaţia cu alte
instituţii naţionale
B. Extern:
a) cu autorităţi şi instituţii
publice: reprezintă direcţia generală şi, după caz, pe bază de mandat,
M.I.R.A.;
b) cu organizaţii internaţionale: reprezintă direcţia
generală şi, după caz, pe bază de mandat, M.I.R.A.
Intocmit de6):
|
Luat la cunoştinţă de către
ocupantul postului:
|
Avizat de7):
|
Nume si prenume...................
Director general
Semnătura...............................
Data întocmirii.......................
|
Nume si prenume......................
Semnătura.................................
Data...........................................
|
Nume si prenume......................
Director general
Semnătura.................................
Data...........................................
|
5) Reprezintă libertatea decizională de care beneficiază titularul
pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin.
6) Se întocmeşte de
conducătorul compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea titularul
postului.
7) Se avizează de
către superiorul conducătorului compartimentului.