ORDIN
Nr. 538 din 1 octombrie 2001
pentru aprobarea Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice si
juridice care pot sa realizeze si sa verifice lucrari de specialitate in
domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei pe teritoriul Romaniei
ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI PUBLICE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 686 din 30 octombrie 2001
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
Ministrul administratiei publice,
avand in vedere Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2001 pentru
modificarea si completarea Legii cadastrului si a publicitatii imobiliare nr.
7/1996,
in temeiul art. 9 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 8/2001 privind
infiintarea, organizarea si functionarea Ministerului Administratiei Publice,
emite prezentul ordin:
Art. 1
Se aproba Regulamentul privind autorizarea persoanelor fizice si juridice
care pot sa realizeze si sa verifice lucrari de specialitate in domeniile
cadastrului, geodeziei si cartografiei pe teritoriul Romaniei, prevazut in
anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Pe data intrarii in vigoare a prezentului ordin isi inceteaza
aplicabilitatea dispozitiile Ordinului presedintelui Oficiului National de
Cadastru, Geodezie si Cartografie nr. 983/2000, publicat in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 89 din 21 februarie 2001.
Art. 3
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
si va intra in vigoare la data publicarii.
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
ANEXA 1
MINISTERUL ADMINISTRATIEI PUBLICE
OFICIUL NATIONAL DE CADASTRU GEODEZIE SI CARTOGRAFIE
REGULAMENT
privind autorizarea persoanelor fizice si juridice care pot sa realizeze si sa
verifice lucrari de specialitate in domeniile cadastrului, geodeziei si
cartografiei pe teritoriul Romaniei
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
In conformitate cu prevederile Legii cadastrului si a publicitatii
imobiliare nr. 7/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, Oficiul
National de Cadastru, Geodezie si Cartografie (ONCGC) si oficiile de cadastru,
geodezie si cartografie judetene (OJCGC) autorizeaza persoane fizice si
juridice care pot sa realizeze si sa verifice lucrari de specialitate din
domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei pe teritoriul Romaniei.
Art. 2
Autorizarea persoanelor fizice si juridice are drept scop asigurarea
realizarii si verificarii corespunzatoare a lucrarilor de specialitate din
domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei, in conditiile indeplinirii
cerintelor tehnice si calitative prevazute in normativele elaborate sau avizate
de ONCGC.
Art. 3
(1) Realizarea lucrarilor cuprinde executarea operatiunilor de teren si de
birou, intocmirea documentelor tehnice care compun lucrarea, validarea datelor
si a documentelor grafice si textuale prin semnatura si stampila, precum si
prezentarea la receptie a lucrarilor la ONCGC sau la OJCGC, dupa caz.
(2) Verificarea lucrarilor cuprinde executarea operatiunilor de verificare
de teren si de birou, intocmirea dosarului de verificare si predarea acestuia
la executant, conform Regulamentului pentru verificarea lucrarilor de
specialitate in domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei, realizate de
persoanele fizice si juridice autorizate, aprobat prin Ordinul nr. 535 din 1
octombrie 2001.
Art. 4
Prin autorizare se recunoaste capacitatea si capabilitatea
tehnico-profesionala a persoanelor fizice si juridice de a realiza si verifica
lucrari de specialitate in domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei,
destinate a fi preluate in bazele de date cadastrale organizate la nivelul
OJCGC si in Fondul National de Geodezie si Cartografie, conform prevederilor
prezentului regulament.
CAP. 2
Autorizarea persoanelor fizice
1. Categoriile de lucrari si conditiile de autorizare
Art. 5
Autorizarea persoanelor fizice se solicita si se acorda pentru una sau mai
multe categorii de lucrari, cu respectarea conditiilor impuse de prezentul
regulament. Categoriile de lucrari care fac obiectul autorizarii sunt
urmatoarele:
Categoria A
- Proiectarea, executarea, completarea, modernizarea si mentinerea in stare
de utilizare a retelelor geodezice de referinta
- Proiectarea, realizarea si intretinerea retelelor de sprijin necesare
lucrarilor de trasare si de urmarire a comportarii constructiilor
- Proiectarea si realizarea lucrarilor de aerofotografiere
- Proiectarea si realizarea hartilor tematice prin utilizarea
inregistrarilor de teledetectie
- Executarea masuratorilor si lucrarilor tehnice necesare rectificarii
hotarelor judetene sau ale teritoriului national
- Proiectarea, realizarea, actualizarea si editarea hartilor si planurilor
analogice si digitale;
- Executarea proiectelor, planurilor si documentatiilor topografice
prevazute in legi, ordonante si hotarari ale Guvernului, precum si in
regulamentele, instructiunile si normele de aplicare a acestora
Categoria B
- Executarea masuratorilor si lucrarilor tehnice privind comasarile,
parcelarile, investitiile, schimburile de terenuri, delimitarile cadastrale si
rectificarile de hotare ale teritoriilor administrative, rectificarile
limitelor intravilanelor localitatilor, aprobate potrivit legii
- Executarea masuratorilor si lucrarilor tehnice necesare realizarii si
actualizarii evidentelor cadastrale de specialitate, in scopul preluarii si
integrarii datelor si informatiilor rezultate din acestea in bazele de date ale
cadastrului general
- Intocmirea documentatiilor topografice privind stabilirea si evaluarea
terenurilor aflate in patrimoniul societatilor comerciale cu capital de stat,
potrivit legii
- Executarea masuratorilor si lucrarilor tehnice necesare intocmirii
documentatiilor privind scoaterea din circuit a terenurilor agricole sau a
documentatiilor privind exproprierea pentru o cauza de utilitate publica
- Elaborarea documentatiilor topografice necesare realizarii investitiilor
de orice fel, indiferent de beneficiar
Categoria C
- Executarea masuratorilor si lucrarilor tehnice necesare realizarii
planurilor de amplasament si delimitare a bunurilor imobile, precum si a
documentatiilor aferente, intocmite in scopul inregistrarii acestor bunuri
imobile in evidentele cadastrale si juridice sau in scopul utilizarii acestora
in circuitul civil, dupa cum urmeaza:
- inscrierea in cartea funciara cu caracter nedefinitiv a actelor si
faptelor juridice privind imobilele situate pe un teritoriu administrativ
pentru care nu au fost definitivate documentele cadastrului general;
- elaborarea documentatiilor topografice necesare realizarii studiilor
si proiectelor din domeniul constructiilor, urbanismului si amenajarii
teritoriului solicitate de administratia publica centrala si locala pentru
emiterea avizelor, certificatelor si autorizatiilor legale, precum si pentru
solutionarea aspectelor legate de constituirea sau de reconstituirea
proprietatilor;
- executarea lucrarilor topografice necesare introducerii si
intretinerii cadastrului agricol, precum si aplicarii in teren a organizarii
teritoriului;
- executarea lucrarilor topografice necesare punerii in posesie a
titularilor prevazuti de Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicata, cu
modificarile si completarile ulterioare, si de Legea nr. 1/2000 pentru
reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor
forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991
si ale Legii nr. 169/1997, precum si de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
102/2001.
Categoria D
- Executarea si verificarea lucrarilor din categoriile A, B si C
Art. 6
Pot solicita autorizarea cetatenii romani cu domiciliul in Romania, care
indeplinesc urmatoarele conditii:
a) au studii superioare de specialitate de lunga durata (inginer cadastru,
inginer geodez, inginer topograf, inginer topograf minier), pentru autorizare
in categoria de lucrari D, avand o vechime in activitatea de specialitate de
minimum 7 ani; cadrele universitare din domeniu pot obtine categoriile de
lucrari A si D numai dupa 3 ani vechime in specialitate;
b) au studii superioare de specialitate de lunga durata (inginer cadastru,
inginer geodez, inginer topograf, inginer topograf minier), pentru autorizare
in categoria de lucrari A, avand o vechime in activitatea de specialitate de
minimum 3 ani;
c) au studii superioare de specialitate de scurta durata (subinginer
cadastru, subinginer geodez, subinginer topograf, subinginer topograf minier,
cartograf, ofiter topograf), pentru autorizare in categoria de lucrari A, avand
o vechime in activitatea de specialitate de minimum 5 ani;
d) au studii postliceale sau medii de specialitate (tehnician cadastru,
tehnician topograf, tehnician cartograf), pentru autorizare in categoriile de
lucrari C si/sau D. Persoana care solicita autorizare pentru categoria de
lucrari B trebuie sa aiba o vechime in activitatea de specialitate de minimum 4
ani, iar pentru categoria de lucrari C, numai de 2 ani;
e) au studii superioare de lunga durata (inginer cadastru, inginer geodez,
inginer topograf, inginer topograf minier), studii superioare de scurta durata
(subinginer cadastru, subinginer topograf, subinginer topograf minier, subinginer
geodez, ofiter topograf, cartograf), pentru autorizare in categoriile de
lucrari B si C, avand o vechime in activitatea de specialitate de minimum un
an;
f) au studii organizate de institutiile de invatamant atestate definitiv de
Ministerul Educatiei si Cercetarii in domeniile cadastrului, geodeziei si
cartografiei, prin cursuri de reconversie profesionala aprobate de Ministerul
Educatiei si Cercetarii si recunoscute de ONCGC, pentru autorizarea in
categoriile de lucrari C si/sau B a persoanelor fizice cu studii superioare
care au o vechime in activitatea de specialitate de minimum 3 ani. Pot fi
autorizate persoanele fizice care au desfasurat o activitate de specialitate in
productie de pana la 2 ani inainte de absolvirea cursului de reconversie profesionala;
g) persoanele cu studii tehnice superioare de lunga durata, de scurta
durata, postliceale care poseda o diploma emisa sau echivalata de Ministerul
Educatiei si Cercetarii si care dovedesc prin foaia matricola ca au efectuat
cursuri de specialitate in domeniile geodeziei, topografiei, cadastrului,
cartografiei, aerofotogrammetriei cu durata de minimum 3 semestre (pentru
studii superioare), respectiv 3 trimestre (pentru studii postliceale), cate una
din disciplinele mentionate si care au o vechime in activitatea de specialitate
inscrisa in carnetul de munca de minimum 2 ani pot solicita admiterea pentru
examinare la categoriile de lucrari C si/sau B;
h) persoanele cu studii medii care au vechime inscrisa in carnetul de munca
de minimum 10 ani ca operator masuratori terestre, muncitor topograf si o
vechime de minimum 2 ani ca tehnician topograf, tehnician cadastru, pot
solicita admiterea pentru examinare la categoria de lucrari C.
2. Documentele necesare in vederea autorizarii
Art. 7
In vederea obtinerii autorizarii persoana interesata va prezenta un dosar
de autorizare cu urmatoarele documente:
a) cerere-tip pentru autorizare, conform modelului prezentat in anexa nr.
1;
b) curriculum vitae;
c) lista lucrarilor de specialitate realizate si a celor la care a
participat (denumirea lucrarii, zona, perioada, suprafata aproximativa, tipuri
de lucrari de specialitate);
d) diplome de studii, titluri stiintifice, cursuri de pregatire si
perfectionare, in copie;
e) carnet de munca, in copie;
f) certificat privind cazierul judiciar, eliberat de organele abilitate ale
Ministerului de Interne;
g) chitanta pentru plata taxei de autorizare.
Art. 8
(1) Sunt autorizate din oficiu, fara examinare, pentru categoriile de
lucrari A, B, C si D persoanele care au studiile mentionate la art. 6 lit. a)
si care indeplinesc cel putin una dintre urmatoarele conditii:
a) au titlul de doctor in domeniul stiintelor ingineresti intr-una dintre
specialitatile: geodezie, cartografie, cadastru, fotogrammetrie si
teledetectie;
b) au atestat de cercetator stiintific principal gradul I, consilier
categoria A, clasa I, gradul 1, expert categoria A, clasa 1, gradul 1, inginer
gradul I, inginer proiectant gradul IA, cartograf gradul I, care au o vechime
in domeniile cadastrului, geodeziei, cartografiei de minimum 10 ani.
(2) Pentru autorizare persoanele prevazute la alin. (1) trebuie sa depuna
un dosar conform prevederilor art. 7.
Art. 9
(1) Dosarele de autorizare pentru categoriile de lucrari A, B, C si D se
depun direct sau se transmit prin posta la Inspectia de Stat pentru Cadastru,
Geodezie si Cartografie (ISCGC) din cadrul ONCGC, iar pentru categoriile de
lucrari B si C, la OJCGC.
(2) Evidenta dosarelor de autorizare depuse conform alin. (1) se tine
intr-un registru special destinat acestui scop.
(3) Dosarele de autorizare, indiferent de decizia comisiei de autorizare
(admis/respins), raman in arhiva ONCGC, respectiv a OJCGC.
(4) Secretarul comisiei de autorizare raspunde de registrul de evidenta a
dosarelor de autorizare, precum si de integralitatea si arhivarea acestora.
3. Procedura de autorizare
Art. 10
(1) Autorizarea persoanelor fizice este organizata si coordonata de ISCGC
din cadrul ONCGC pentru cei care solicita categoriile de lucrari A, B, C si D.
(2) Autorizarea persoanelor fizice care solicita categoria de lucrari B si
C este organizata si coordonata numai de OJCGC din judetul in care solicitantul
isi are domiciliul.
Art. 11
Autorizarea pentru categoriile de lucrari A, B, C si D se face de catre o
comisie de autorizare (CA), formata din 7 membri si 4 membrii supleanti,
organizata la nivelul ONCGC; membrii CA nu pot detine functii de conducere sau
de executie in institutii care sunt persoane juridice autorizate in baza
regulamentelor ONCGC, sa realizeze si sa verifice lucrari de specialitate in
domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei.
Art. 12
(1) Autorizarea in categoriile de lucrari B si C se face de catre CA
organizata la nivelul OJCGC. Aceasta comisie este propusa de directorul general
al OJCGC, avizata de directorul general al ISCGC si aprobata de presedinte.
(2) CA a OJCGC va fi alcatuita din 5 membri si 2 membri supleanti.
(3) In vederea constituirii CA la nivelul OJCGC se stabileste o lista de
cel putin cinci specialisti in domeniul cadastrului, geodeziei si cartografiei
care se bucura de prestigiu profesional si de autoritate morala; membrii CA nu
pot detine functii de conducere sau de executie in institutii care sunt
persoane juridice autorizate in baza regulamentelor ONCGC, sa realizeze si sa
verifice lucrari de specialitate in domeniile cadastrului, geodeziei si
cartografiei.
(4) Secretarul CA este numit de directorul general din cadrul personalului
oficiului respectiv.
Art. 13
(1) Mandatul fiecarei CA este de 2 ani.
(2) O persoana nu poate fi simultan membra a mai mult de doua CA.
(3) Componenta CA se poate modifica la propunerea presedintelui acesteia,
ori de cate ori situatia o impune, respectand procedurile prevazute la alin.
(1), (2), (4) si la art. 11 si 12.
(4) Pe parcursul exercitarii mandatului, in cazul in care unul sau mai
multe locuri raman vacante, CA va fi completata, urmand procedurile descrise la
alin. (1) - (3) si la art. 11 si 12.
Art. 14
(1) CA se considera constituita in prezenta a 5 membri, la nivelul ONCGC,
respectiv 3 membri, la nivelul OJCGC.
(2) Deciziile CA se iau cu majoritatea simpla din numarul membrilor
prezenti.
(3) Categoriile de autorizare se acorda prin votul membrilor CA, cu
majoritate simpla. In caz de balotaj, presedintele CA are drept de decizie.
Art. 15
(1) Dosarele de autorizare sunt verificate preliminar de secretarii CA care
intocmesc listele cu solicitarile primite si programeaza persoanele pentru
examinare, cu avizul presedintelui CA.
(2) Secretarii prezinta CA dosarele persoanelor fizice sau juridice.
Art. 16
(1) CA analizeaza dosarele prezentate si decide:
- autorizarea din oficiu;
- admiterea pentru examinare;
- solicitarea de completari;
- respingerea dosarului.
(2) Deciziile CA se consemneaza intr-un registru de procese-verbale ale
sedintelor acesteia si se afiseaza cel tarziu a doua zi dupa sustinerea
examenului.
Art. 17
Sesiunile de lucru ale CA, constituite in vederea analizarii dosarelor sau
a examinarii candidatilor, se convoaca de presedintii acestora, la initiativa
secretarilor CA, cu o frecventa care sa asigure rezolvarea operativa a
solicitarilor.
Art. 18
(1) Examinarea candidatilor care solicita autorizarea pentru categoriile de
lucrari A, B, C si D consta in sustinerea de catre acestia in fata CA a unei
lucrari la care au participat personal, aleasa de fiecare candidat, astfel
incat sa cuprinda aspecte din categoriile de autorizare solicitate.
(2) Dupa prezentarea lucrarii, candidatul va raspunde la intrebarile CA pe
marginea expunerii sale, a listei cu lucrari prezentate in dosarul de
autorizare si din domeniile pentru care a solicitat autorizarea.
Art. 19
Examinarea candidatilor care solicita autorizarea numai pentru categoriile
de lucrari B si C consta intr-o proba practica (lucrari de teren si de birou)
stabilita din tematica alcatuita de ISCGC. Continutul acestei tematici va fi
adus la cunostinta candidatilor cu cel putin 10 zile inainte de data
examinarii. Durata probei practice va fi limitata la maximum 3 ore, pe
parcursul unei singure zile.
Art. 20
(1) Deciziile CA (admis/respins) sunt evidentiate, sub semnatura membrilor prezenti,
in fisele care insotesc fiecare dosar, conform modelului prezentat in anexa nr.
3.
(2) Deciziile CA se comunica solicitantilor la data examinarii dosarului si
sustinerii examenului.
(3) Deciziile admis/respins, luate in urma examinarii, se afiseaza a doua
zi dupa incheierea sesiunii.
Art. 21
Deciziile CA pot fi contestate in scris, in termen de 48 de ore de la
afisarea rezultatelor examinarii.
Art. 22
(1) Contestatiile primite la ONCGC/OJCGC se analizeaza in urmatoarea intrunire
a CA, in functie de data primirii acestora.
(2) Decizia finala, adoptata in urma analizei contestatiei, se comunica in
scris petentului.
(3) Petentul nemultumit de modul de solutionare a contestatiei se poate
adresa presedintelui ONCGC.
Art. 23
(1) In urma autorizarii, persoana fizica va primi de la ONCGC sau, dupa
caz, de la OJCGC un certificat de autorizare, conform modelelor prevazute in:
- anexa nr. 4, pentru categoria de lucrari D;
- anexa nr. 5, pentru categoria de lucrari A;
- anexa nr. 6, pentru categoriile de lucrari B si C.
(2) In termen de 30 de zile de la data autorizarii, persoanele fizice
autorizate sunt obligate sa isi confectioneze parafa de autorizare, conform
modelului prezentat in anexa nr. 2a), pentru categoriile de lucrari D, A, C si
B, si sa inainteze la ONCGC, respectiv la OJCGC, formatul acesteia impreuna cu
specimenul de semnatura.
4. Drepturile si obligatiile persoanelor fizice autorizate
Art. 24
Persoanele fizice autorizate au urmatoarele drepturi:
a) sa desfasoare activitati de specialitate si sa acorde asistenta tehnica
in domeniile in care au primit autorizarea;
b) sa se constituie in asociatii profesionale, potrivit reglementarilor
legale in vigoare;
c) sa perceapa onorarii pentru activitatile de specialitate desfasurate in
scopul efectuarii inscrierilor in cartile funciare cu caracter nedefinitiv si
pentru celelalte activitati de specialitate, potrivit legii;
d) sa isi sustina la receptie lucrarile executate;
e) sa aiba acces la date si informatii, cu respectarea prevederilor legale
in vigoare;
f) persoanele fizice autorizate in categoria de lucrari D au dreptul sa
acorde asistenta tehnica si consultanta si sa verifice lucrarile realizate de
alte persoane autorizate in categoriile de lucrari A, B si C.
Art. 25
Persoanele fizice autorizate au urmatoarele obligatii:
a) sa respecte standardele, metodologiile, normele, regulamentele si
instructiunile elaborate sau avizate de ONCGC, precum si celelalte dispozitii
legale in vigoare;
b) sa intocmeasca si sa tina la zi un registru de evidenta a lucrarilor
realizate si verificate, conform anexei nr. 8;
c) sa tina la zi registrul de evidenta a onorariilor incasate si a sumelor
datorate si virate catre ONCGC, conform legii;
d) sa intocmeasca un registru de evidenta cu coordonatele geodezice si cu
documentele cartografice, folosite ca urmare a desfasurarii activitatii de
specialitate;
e) sa anunte in termen de 15 zile ISCGC sau, dupa caz, OJCGC orice
modificare a conditiilor care au determinat autorizarea;
f) sa puna la dispozitia inspectorilor imputerniciti de ONCGC sau OJCGC
datele necesare pentru verificarea activitatii la categoriile de lucrari in
care au fost autorizate, precum si registrele prevazute la lit. b), c) si d);
g) sa valideze numai lucrari de specialitate din domeniile cadastrului,
geodeziei si cartografiei corespunzatoare categoriilor in care sunt autorizate;
h) sa nu pretinda sau sa nu incaseze alte onorarii decat cele stabilite
potrivit legii si regulamentelor ONCGC;
i) periodic, la un interval de maximum 3 ani, persoanele fizice autorizate
vor fi supuse auditului.
CAP. 3
Autorizarea persoanelor juridice
1. Conditiile de autorizare
Art. 26
Activitatea de realizare si de verificare a lucrarilor din domeniile
cadastrului, geodeziei si cartografiei poate fi desfasurata de persoane
juridice de specialitate care au in statutul si in contractul de societate ca
obiect de activitate principal realizarea lucrarilor din domeniile cadastrului,
geodeziei si cartografiei, pe baza autorizatiei legale de functionare, in
conditiile legislatiei in vigoare si ale prezentului regulament.
Art. 27
Autorizarea persoanelor juridice se solicita si se acorda in conformitate
cu evaluarea efectuata potrivit criteriilor prevazute in anexa nr. 10 pentru
una dintre urmatoarele clase:
- Clasa a III-a - pentru categoriile de lucrari B si C, cu punctaj intre 20
si 50 de puncte, obtinut in urma evaluarii;
- Clasa a II-a - pentru categoria de lucrari A, cu punctaj intre 50 si 80
de puncte, obtinut in urma evaluarii;
- Clasa I - pentru categoria de lucrari D, cu punctaj intre 80 si 100
puncte, obtinut in urma evaluarii.
Art. 28
Persoanele juridice de specialitate au obligatia sa dovedeasca prin
documente justificative existenta persoanelor fizice autorizate in calitate de
asociat, administrator sau angajat pe o perioada nedeterminata si detinerea sau
accesul la mijloacele necesare realizarii si verificarii lucrarilor (dotarea
tehnica adecvata, logistica corespunzatoare, asigurarea conditiilor optime de
desfasurare a lucrarilor de teren si de birou etc.). Documentele vor fi
validate prin semnatura si prin stampila de catre directorul general al oficiului
de cadastru, geodezie si cartografie din judetul in care persoana juridica isi
are sediul.
2. Documentele necesare in vederea autorizarii
Art. 29
In vederea obtinerii autorizarii persoana juridica interesata va prezenta
un dosar de autorizare care va contine:
a) cerere-tip prin care solicita autorizarea conform anexei nr. 9;
b) documentele prevazute in anexa nr. 10;
c) chestionar de evaluare, conform anexei nr. 11;
d) chitanta pentru plata taxei de autorizare.
3. Procedura de autorizare
Art. 30
(1) Autorizarea se realizeaza, la solicitarea persoanelor juridice, de
catre CA constituita la nivelul ONCGC conform prevederilor art. 11.
(2) Orice dosar de autorizare pentru persoane juridice va fi depus la ISCGC
si va fi inregistrat intr-un registru destinat acestui scop. De asemenea,
dosarele vor fi arhivate la ONCGC prin grija secretarului CA si cu avizul
presedintelui CA.
Art. 31
CA analizeaza dosarul de autorizare si in functie de continutul acestuia
intocmeste raportul de examinare a documentelor si transmite persoanei juridice
autorizate acceptul pentru admiterea sau pentru respingerea dosarului.
Art. 32
CA analizeaza chestionarul de evaluare si acorda punctajul in conformitate
cu grila de evaluare prevazuta in anexa nr. 12. Presedintele CA verifica
punctajul obtinut ca urmare a evaluarii persoanei juridice de catre membrii CA
si stabileste clasa de autorizare.
Art. 33
(1) Certificatul de autorizare al persoanelor juridice va fi aprobat si
semnat de catre presedintele ONCGC, la propunerea presedintelui CA.
(2) Modelele certificatelor de autorizare sunt prezentate in anexele nr.
7a), 7b), 7c).
Art. 34
(1) Certificatul de autorizare al persoanelor juridice este valabil pe o
perioada de 5 ani. Prelungirea valabilitatii, retragerea sau anularea acestuia,
precum si extinderea sau restrangerea categoriilor de lucrari se efectueaza
conform prevederilor prezentului regulament.
(2) Orice persoana fizica sau juridica autorizata poate solicita oricand
examinarea pentru o alta categorie.
Art. 35
ISCGC controleaza activitatea persoanelor juridice autorizate pe toata
durata de valabilitate a certificatului de autorizare conform urmatoarelor
proceduri specifice:
- evaluari prin sondaj privind respectarea normelor tehnice elaborate sau
avizate de ONCGC a calitatii produselor si serviciilor contractate;
- evaluari privind utilizarea tehnologiilor si mijloacelor folosite pentru
indeplinirea cerintelor proiectelor si documentatiilor elaborate;
- verificari, dupa caz, asupra calitatii aparaturii utilizate.
Art. 36
(1) Persoanele juridice autorizate, o data cu obtinerea autorizarii, sunt
obligate sa respecte Regulamentul privind controlul activitatii persoanelor
autorizate, elaborat de ONCGC.
(2) Controalele se executa cand situatia o impune sau planificat, cu o
periodicitate de pana la 2 ani, conform Programului de audit propus de
presedintele CA si aprobat de presedintele ONCGC. Programul de audit va fi adus
la cunostinta persoanelor juridice autorizate in termen de 7 zile, dupa
aprobarea lui de catre presedintele ONCGC. Rapoartele de audit, precum si
raspunsurile la rapoartele de audit se vor intocmi conform modelelor prezentate
in anexele nr. 14 si 15.
4. Drepturile si obligatiile persoanelor juridice autorizate
Art. 37
Persoanele juridice autorizate au dreptul:
a) sa participe la licitatii conform prevederilor legale;
b) sa incheie contracte si conventii de colaborare;
c) sa acorde consultanta tehnica de specialitate;
d) sa execute lucrari si masuratori in categoria de lucrari pentru care au
fost autorizate;
e) sa detina si sa foloseasca parafa conforma modelului prezentat in anexa
2b).
Art. 38
(1) Persoanele juridice autorizate sunt obligate sa respecte principiile si
regulile fundamentale ale desfasurarii activitatii de specialitate prevazute in
Legea nr. 7/1996, cu completarile si modificarile ulterioare, precum si in
toate actele si dispozitiile legale in materie, in vigoare, regulamentele,
metodologiile, normele si instructiunile tehnice, elaborate sau avizate de
ONCGC.
(2) Orice persoana juridica autorizata este obligata sa asigure
perfectionarea profesionala a personalului de specialitate, fapt ce va fi
consemnat in Raportul de audit.
(3) Orice persoana juridica autorizata este obligata sa prezinte la ONCGC,
respectiv la OJCGC, specimenul de parafa in termen de 30 de zile de la primirea
certificatului de autorizare.
(4) Persoanele juridice trebuie sa notifice in scris la ISCGC, in termen de
5 zile, modificarea conditiilor care au determinat autorizarea (modificarea
statutului de functionare, modificarea sediului, modificarea structurii
asociatilor, administratorilor sau angajatilor permanenti, sanctiuni comerciale,
stari de faliment etc.).
CAP. 4
Raspunderea juridica a persoanelor autorizate
Art. 39
Persoanele fizice si juridice autorizate raspund civil, disciplinar, penal,
dupa caz, pentru neindeplinirea sau indeplinirea defectuoasa a obligatiilor ce
le revin, conform prezentului regulament si a legilor in vigoare.
Art. 40
(1) Persoanele fizice si juridice autorizate sunt obligate:
a) sa respecte dispozitiile legale in domeniu, metodologiile, normele
tehnice, regulamentele si instructiunile elaborate sau avizate de ONCGC;
b) sa desfasoare activitatile de specialitate cu aviz de executie si pe
baza de documente si date provenite din surse autorizate;
c) sa nu aduca atingere probitatii si prestigiului profesional;
d) sa nu refuze repetat si nejustificat desfasurarea de activitati de
specialitate si sa nu conditioneze incheierea conventiilor pentru executarea
lucrarilor de specialitate de stipularea unor clauze inechitabile.
(2) Raspunderea disciplinara a persoanei autorizate nu exclude celelalte
forme de raspundere juridica.
Art. 41
(1) Pentru savarsirea abaterilor disciplinare persoanele fizice si juridice
sunt sanctionate cu:
a) avertisment;
b) amenda de la 2.000.000 lei la 50.000.000 lei;
c) suspendarea certificatului de autorizare pe o perioada de 1 - 6 luni;
d) retragerea certificatului de autorizare.
(2) Punerea in aplicare a sanctiunilor prevazute la alin. (1) se face
conform prevederilor prezentului regulament, precum si altor prevederi legale
in materie.
Art. 42
Persoanele fizice autorizate sunt sanctionate cu avertisment in cazul in
care se constata nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 25 si 40.
Art. 43
(1) Persoana fizica autorizata este sanctionata cu amenda:
1. de la 1.000.000 lei la 5.000.000 lei, in urmatoarele cazuri:
a) dupa primul avertisment;
b) pentru neindeplinirea obligatiilor prevazute de art. 25 lit. b), c), d),
f), g), h);
c) pentru abaterile disciplinare prevazute la art. 40.
2. de la 5.000.000 lei la 20.000.000 lei
- dupa aplicarea primei amenzi, pentru incalcari ale obligatiilor prevazute
la art. 25 lit. b), c), d), f), g), h) si pentru abaterile disciplinare
prevazute la art. 40.
(2) Plata amenzilor se face pe baza de chitanta la ONCGC sau, dupa caz, la
OJCGC.
(3) Achitarea amenzilor se face in termen de maximum 15 zile de la
incheierea procesului-verbal. Dupa acest termen autorizatia se suspenda pana la
achitarea amenzilor.
(4) Persoana fizica autorizata, sanctionata conform art. 43 alin. (1), va
fi scutita de plata integrala a amenzii daca achita jumatate din aceasta in 48
de ore de la data incheierii procesului-verbal de constatare a abaterilor
disciplinare.
(5) Amenzile prevazute la alin. (1) au regim de venituri extrabugetare si
sunt destinate realizarii obiectului de activitate al ONCGC.
(6) Pentru abateri grave de la prevederile prezentului regulament ONCGC,
respectiv OJCGC si OCGCMB pot trece direct la suspendarea Certificatului de
autorizare, cand persoana fizica a fost deja sanctionata cu avertisment.
Art. 44
(1) Raspunderea disciplinara a persoanelor juridice autorizate este
angajata pentru faptele proprii, precum si pentru acte savarsite de persoanele
fizice autorizate angajate.
(2) Pentru faptele proprii persoana juridica autorizata raspunde prin
reprezentantii sai legali.
Art. 45
(1) La constatarea abaterilor persoanele juridice autorizate sunt
sanctionate conform art. 41.
(2) In cazul in care abaterea a fost savarsita de mai multe persoane
sanctiunea se aplica pentru fiecare persoana.
Art. 46
Persoanele juridice autorizate sunt sanctionate cu avertisment in cazul in
care se constata nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 38 si 40 din
prezentul regulament.
Art. 47
Persoana juridica autorizata este sanctionata cu amenda intre 2.000.000 lei
si 50.000.000 lei, in functie de gravitatea faptei, pentru:
a) nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 38 si 40;
b) daca a fost sanctionata cu avertisment si se abate in continuare de la
prevederile prezentului regulament si ale legilor in vigoare.
Art. 48
(1) Certificatul de autorizare al persoanelor fizice si juridice se
suspenda in urmatoarele cazuri:
a) la prima abatere disciplinara facuta dupa ce a fost deja sanctionat
conform art. 43 si, respectiv, 47;
b) cand persoana autorizata se afla in curs de cercetare penala pentru o
infractiune in legatura cu activitatea sa;
c) in caz de pierdere sau de distrugere a Certificatului de autorizare
si/sau a parafei;
d) in caz de incapacitate temporara de munca a persoanei fizice care
executa lucrarile pentru care a fost autorizata, constatata in conditiile
legii.
(2) Suspendarea Certificatului de autorizare poate fi aplicata pe o perioada
de 1 - 6 luni de la data inregistrarii actiunii de suspendare.
(3) La constatarea conditiilor de suspendare, ISCGC anunta in scris
persoana juridica autorizata despre suspendarea Certificatului de autorizare si
o atentioneaza ca in intervalul prevazut la alin. (2) trebuie sa elimine cauza
pentru care i-a fost suspendat Certificatul de autorizare.
Art. 49
Certificatul de autorizare al persoanelor fizice si juridice va fi retras
la prima abatere disciplinara facuta, dupa ce a fost deja sanctionat conform
prevederilor art. 48.
Art. 50
(1) Certificatul de autorizare al persoanelor fizice autorizate isi
inceteaza valabilitatea in urmatoarele cazuri:
a) la cererea persoanei fizice autorizate;
b) in conditiile art. 49;
c) la decesul sau la declararea judecatoreasca a mortii persoanei fizice
respective;
d) la punerea sub interdictie a persoanei fizice autorizate prin hotarare
judecatoreasca irevocabila;
e) in cazul depasirii termenului de inaintare a specimenului de parafa catre
ONCGC, respectiv catre OJCGC, conform art. 23 alin. (2).
(2) Certificatul de autorizare al persoanelor juridice autorizate isi
inceteaza valabilitatea in urmatoarele cazuri:
a) la cererea persoanei juridice autorizate;
b) in conditiile art. 49;
c) la punerea sub interdictie a persoanei juridice autorizate prin hotarare
judecatoreasca irevocabila;
d) la incetarea calitatii de persoana juridica;
e) in cazul depasirii termenului de inaintare a specimenului de parafa
catre ONCGC, respectiv catre OJCGC, conform art. 38 alin. (3).
Art. 51
Abaterile disciplinare savarsite de persoanele fizice si juridice
autorizate se constata de catre persoanele imputernicite prin ordin al
presedintelui ONCGC sau al directorului general OJCGC, dupa caz, care intocmesc
un proces-verbal de constatare, conform modelului prezentat in anexa nr. 13.
Art. 52
Aplicarea sanctiunilor disciplinare se face astfel:
1. amenda si avertismentul se aplica de agentul constatator;
2. suspendarea, retragerea si incetarea valabilitatii Certificatului de
autorizare se aplica la propunerea directorului general al ISCGC sau al OJCGC,
dupa caz, cu aprobarea presedintelui ONCGC.
Art. 53
Sanctiunile pot fi contestate, in scris, la ONCGC, in termen de 10 zile
lucratoare de la primirea instiintarii. Dupa aceasta data sanctiunea este
considerata definitiva.
Art. 54
La constatarea unor abateri de la conditiile de autorizare, ISCGC anunta in
scris persoana juridica autorizata suspendarea Certificatului de autorizare
pentru motivele impuse de prezentul regulament.
Art. 55
Pe durata suspendarii sau retragerii Certificatului de autorizare
persoanele fizice si juridice autorizate nu au dreptul sa faca uz de
Certificatul de autorizare si de parafa acordate de ONCGC, respectiv de OJCGC.
In caz contrar se considera infractiune si se pedepseste conform legilor in
vigoare.
Art. 56
Suspendarea autorizarii se considera ridicata la data intocmirii
raspunsului de indeplinire a masurilor inscrise de persoanele imputernicite de
ONCGC sau de OJCGC, sau, dupa caz, in procesul-verbal de constatare ori in
Raportul de audit.
CAP. 5
Dispozitii finale
Art. 57
Remunerarea membrilor CA se va face potrivit legii.
Art. 58
Persoanele fizice cu studii superioare de specialitate de lunga durata sau
de scurta durata pot solicita autorizarea in categoriile de lucrari B si C
numai la oficiul de cadastru, geodezie si cartografie din judetul respectiv sau
din municipiul Bucuresti, in care solicitantul isi are domiciliul.
Art. 59
(1) Persoana fizica sau juridica ale carei insemne de autorizare
(certificat si/sau parafa) sunt degradate, distruse sau pierdute va anunta
acest fapt, in scris, emitentului autorizarii (ONCGC sau OJCGC) in termen de 7
zile de la constatare. De asemenea, insemnele respective vor fi declarate nule
prin publicitate intr-un ziar de circulatie nationala.
(2) ONCGC, respectiv OJCGC, va proceda la eliberarea unui duplicat al
certificatului de autorizare respectiv, cu un numar nou de serie, la
solicitarea scrisa, prezentata de persoana in cauza. Solicitarea va fi insotita
de un exemplar din ziarul in care s-a publicat declaratia de nulitate si de
chitanta pentru plata taxei de autorizare. In cazul confectionarii unei noi
parafe se inregistreaza specimenul respectiv.
Art. 60
Executantii de lucrari in domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei
au obligatia sa prezinte beneficiarului Certificatul de autorizare.
Art. 61
Raspunderea pentru aplicarea prezentului regulament revine ONCGC si,
respectiv, OJCGC, care vor lua masurile necesare pentru indeplinirea
prevederilor sale.
Art. 62
(1) Plata operatiunilor ocazionate de eliberarea certificatelor de
autorizare se face potrivit listei tarifelor aprobate prin ordinul
presedintelui ONCGC.
(2) In cazul in care persoana fizica sau juridica solicita reexaminarea in
vederea autorizarii se va achita o noua taxa de autorizare conform alin. (1).
Art. 63
Persoanele fizice si juridice autorizate in baza "Regulamentului
privind autorizarea persoanelor fizice si juridice care pot sa realizeze si sa
verifice lucrari de specialitate in domeniile cadastrului, geodeziei si
cartografiei pe teritoriul Romaniei", aprobat prin Ordinul presedintelui
ONCGC nr. 983 din 5 decembrie 2000, care se abroga, trebuie sa se reautorizeze
pana la 30 iunie 2002 in baza noului regulament de autorizare.
Art. 64
Modelul oficial de parafa pentru persoanele juridice autorizate este cel
prezentat in anexa nr. 2b).
Art. 65
Documentatiile intocmite de persoanele juridice autorizate vor fi parafate
cu stampila persoanei fizice autorizate care a executat/verificat lucrarea si
stampila persoanei juridice autorizate.
Art. 66
(1) ONCGC intocmeste tabelul tuturor persoanelor autorizate, pe care il
comunica OJCGC si OCGCMB.
(2) De asemenea, tabelul prevazut la alin. (1) se comunica Ministerului
Justitiei si Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania, care il vor
transmite birourilor de carte funciara, respectiv birourilor notarilor publici.
(3) Actualizarea tabelului prevazut la alin. (1) se va face trimestrial.
Art. 67
OJCGC/OCGCMB tin evidenta persoanelor fizice autorizate din categoriile B
si C si o comunica ONCGC.
Art. 68
(1) Documentele din dosarele de autorizare au caracter confidential.
(2) Taxa de autorizare este de 500.000 lei pentru persoanele fizice si de
5.000.000 lei pentru persoanele juridice. Orice taxa de autorizare se achita de
solicitant o data cu depunerea dosarului de autorizare sau reautorizare la
oficiul respectiv.
Art. 69
Anexele nr. 1 - 15 fac parte integranta din prezentul regulament.
ANEXA 1
MODEL DE CERERE PENTRU AUTORIZAREA PERSOANELOR FIZICE
Domnule director general,
Subsemnatul/subsemnata ............................. nascut/nascuta la data
de ......./....../......... in localitatea ............................,
judetul ...................... tara ......................, avand cetatenia
romana, domiciliat/domiciliata in localitatea .........................., str.
........................... nr. ...., bl. ......, sc. ......., et. ........,
ap. ........., sectorul/judetul ......................., telefon
.................., cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
posesor/posesoare al/a diplomei de inginer/subinginer/tehnician seria/numarul
...................., promotia ..................., eliberata de
........................ din ...................., solicit autorizarea in
categoria de lucrari A/B/C/D.
In sustinerea cererii anexez urmatoarele:
1. curriculum vitae;
2. lista de lucrari;
3. copii de pe actele de studii si specializari;
4. copie de pe carnetul de munca;
5. chitanta pentru plata tarifului de autorizare;
6. certificat de cazier judiciar eliberat de Ministerul de Interne.
Declar ca am luat cunostinta de obligatiile ce imi revin potrivit
Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice si juridice care pot sa
realizeze si sa verifice lucrari de specialitate in domeniile cadastrului,
geodeziei si cartografiei pe teritoriul Romaniei si inteleg sa le respect
intocmai.
Localitatea ............. Data ...../.../... Semnatura ............
ANEXA 2a)
Model de parafa
Figura 1, reprezentand modelul parafei de autorizare a persoanelor fizice,
se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 686 din 30 octombrie
2001, la pagina 7.
ANEXA 2b)
Model de parafa
Figura 2, reprezentand modelul parafei de autorizare a persoanelor
juridice, se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 686 din 30
octombrie 2001, la pagina 7.
------------
*) Seria este indicativul rutier al judetului care elibereaza Certificatul de
autorizare.
ANEXA 3
FISA DE ANALIZA
a dosarului si de examinare in vederea autorizarii
Numele si prenumele solicitantului .................
Numarul de inregistrare a dosarului ......./........
Data analizei/examinarii .........../......../......
In conformitate cu prevederile din Regulamentul privind autorizarea
persoanelor fizice si juridice care pot sa realizeze si sa verifice lucrari de
specialitate in domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei pe teritoriul
Romaniei membrii Comisiei de autorizare procedand la analiza dosarului si/sau
la examinarea candidatului decid dupa cum urmeaza:
______________________________________________________________________________
|Nr. | Numele si prenumele | Autorizare |Rezultatul | Rezultatul |Semnatura
|
|crt.| membrilor | in | analizei | examinarii |
|
| | permanenti | categoria | dosarului |candidatului|
|
|____|_____________________|_______________|___________|____________|__________|
| 1. | | A | B | C | D | admis | admis |
|
| | | | | | | respins | respins |
|
|____|_____________________|___|___|___|___|___________|____________|__________|
| 2. | | A | B | C | D | admis | admis |
|
| | | | | | | respins | respins |
|
|____|_____________________|___|___|___|___|___________|____________|__________|
| 3. | | A | B | C | D | admis | admis |
|
| | | | | | | respins | respins |
|
|____|_____________________|___|___|___|___|___________|____________|__________|
| 4. | | A | B | C | D | admis | admis |
|
| | | | | | | respins | respins |
|
|____|_____________________|___|___|___|___|___________|____________|__________|
| 5. | | A | B | C | D | admis | admis |
|
| | | | | | | respins | respins |
|
|____|_____________________|___|___|___|___|___________|____________|__________|
| 6. | | A | B | C | D | admis | admis |
|
| | | | | | | respins | respins |
|
|____|_____________________|___|___|___|___|___________|____________|__________|
| 7. | | A | B | C | D | admis | admis |
|
| | | | | | | respins | respins |
|
|____|_____________________|___|___|___|___|___________|____________|__________|
Pe baza rezultatelor de mai sus, Comisia de autorizare:
1. ADMITE/RESPINGE dosarul pentru AUTORIZAREA DIN OFICIU.
2. ADMITE/RESPINGE dosarul pentru EXAMINAREA CANDIDATULUI.
3. In urma sustinerii probelor, il declara ADMIS/RESPINS.
4. Ii acorda Certificatul de autorizare in categoria de lucrari A/B/C/D.
______________________________________________________________________________
|Nr. | Numele si prenumele | Autorizare |Rezultatul | Rezultatul |Semnatura
|
|crt.| membrilor | in | analizei | examinarii | |
| | supleanti | categoria | dosarului |candidatului|
|
|____|_____________________|_______________|___________|____________|__________|
| 1. | | A | B | C | D | admis | admis |
|
| | | | | | | respins | respins |
|
|____|_____________________|___|___|___|___|___________|____________|__________|
| 2. | | A | B | C | D | admis | admis |
|
| | | | | | | respins | respins |
|
|____|_____________________|___|___|___|___|___________|____________|__________|
| 3. | | A | B | C | D | admis | admis |
|
| | | | | | | respins | respins |
|
|____|_____________________|___|___|___|___|___________|____________|__________|
| 4. | | A | B | C | D | admis | admis |
|
| | | | | | | respins | respins |
|
|____|_____________________|___|___|___|___|___________|____________|__________|
Presedintele Comisiei de autorizare
ANEXA 4
___________________________ ________________________________________________
| Oficiul National | | GUVERNUL ROMANIEI
|
| de Cadastru, Geodezie si | | MINISTERUL ADMINISTRATIEI PUBLICE
|
| Cartografie | | Oficiul National de Cadastru, Geodezie si
|
| | | Cartografie
|
| Domnul/Doamna ........... | |
|
| ......................... | |
|
| localitatea ........... | | Certificat de autorizare
|
| judetul ............... | |
|
| str. .................. | |
|
| nr. ... bl. ... sc. ... | | Domnul/Doamna ...........,
|
| et. ... ap. ... cod | | nascut(a) la data de ..... in localitatea ...,
|
| numeric personal ........ | | judetul ....., cod numeric personal .........,
|
| .................... este | | este autorizat(a) sa realizeze si sa verifice
|
| autorizat(a) sa realizeze | | lucrari de specialitate in domeniile
|
| si sa verifice lucrari de | | cadastrului, geodeziei si cartografiei
|
| specialitate in domeniile | | din categoria D
|
| cadastrului, geodeziei si | | conform regulamentului aprobat prin Ordinul
|
| cartografiei din categoria| | ministrului administratiei publice nr. 538
|
| D | | din 1 octombrie 2001 |
| | |
|
| Primita de ............. | |
|
| Act de identitate ...... | | Presedintele Secretarul |
| Data ................... | | Comisiei de autorizare Comisiei de autorizare
|
| Seria ....... Nr. ..... | |
|
| | | Data .........
|
| Secretarul | | Seria ..... Nr. ....
|
| Comisiei de autorizare | |
|
|___________________________|
|________________________________________________|
ANEXA 5
___________________________ ________________________________________________
| Oficiul National | | GUVERNUL ROMANIEI
|
| de Cadastru, Geodezie si | | MINISTERUL ADMINISTRATIEI PUBLICE
|
| Cartografie | | Oficiul National de Cadastru, Geodezie si
|
| | | Cartografie
|
| Domnul/Doamna ........... | |
|
| ......................... | | |
| localitatea ........... | | Certificat de autorizare
|
| judetul ............... | |
|
| str. .................. | | |
| nr. ... bl. ... sc. ... | | Domnul/Doamna ...........,
|
| et. ... ap. ... cod | | nascut(a) la data de ..... in localitatea ...,
|
| numeric personal ........ | | judetul ....., cod numeric personal .........,
|
| .................... este | | este autorizat(a) sa realizeze lucrari de
|
| autorizat(a) sa realizeze | | specialitate in domeniile
|
| lucrari de specialitate | | cadastrului, geodeziei si cartografiei |
| in domeniile cadastrului, | | din categoria A
|
| geodeziei si cartografiei | | conform regulamentului aprobat prin Ordinul
|
| din categoria | | ministrului administratiei publice nr. 538
|
| A | | din 1 octombrie 2001
|
| | |
|
| Primita de ............. | |
|
| Act de identitate ...... | | Presedintele Secretarul
|
| Data ................... | | Comisiei de autorizare Comisiei de autorizare
|
| Seria ...... Nr. ..... | |
|
| | | Data .........
|
| Secretarul | | Seria ..... Nr. ....
|
| Comisiei de autorizare | |
|
|___________________________| |________________________________________________|
ANEXA 6
___________________________ ________________________________________________
| Oficiul National | | GUVERNUL ROMANIEI
|
| de Cadastru, Geodezie si | | MINISTERUL ADMINISTRATIEI PUBLICE
|
| Cartografie | | Oficiul National de Cadastru, Geodezie si
|
| | | Cartografie
|
| Domnul/Doamna ........... | | |
| ......................... | |
|
| localitatea ........... | | Certificat de autorizare
|
| judetul ............... | | |
| str. .................. | |
|
| nr. ... bl. ... sc. ... | | Domnul/Doamna ...........,
|
| et. ... ap. ... cod | | nascut(a) la data de ..... in localitatea ...,
|
| numeric personal ........ | | judetul ....., cod numeric personal .........,
|
| .................... este | | este autorizat(a) sa realizeze lucrari de
|
| autorizat(a) sa realizeze | | specialitate in domeniile
|
| lucrari de specialitate | | cadastrului, geodeziei si cartografiei
|
| in domeniile cadastrului, | | din categoriile B, C
|
| geodeziei si cartografiei | | conform regulamentului aprobat prin Ordinul
|
| din categoriile | | ministrului administratiei publice nr. 538
|
| B, C | | din 1 octombrie 2001
|
| | |
|
| Primita de ............. | | |
| Act de identitate ...... | | Presedintele Secretarul
|
| Data ................... | | Comisiei de autorizare Comisiei de autorizare
|
| Seria ..... Nr. ..... | | |
| | | Data .........
|
| Secretarul | | Seria ..... Nr. ....
|
| Comisiei de autorizare | | |
|___________________________|
|________________________________________________|
ANEXA 7a)
___________________________ ________________________________________________
| Oficiul National | | GUVERNUL ROMANIEI |
| de Cadastru, Geodezie si | | MINISTERUL ADMINISTRATIEI PUBLICE
|
| Cartografie | | Oficiul National de Cadastru, Geodezie si
|
| | | Cartografie
|
| Domnul/Doamna ........... | |
|
| ......................... | |
|
| localitatea ........... | | Certificat de autorizare
|
| judetul ............... | |
|
| str. .................. | | ..............................
|
| nr. ... bl. ... sc. ... | | (denumirea persoanei juridice)
|
| et. ... ap. ... cod | | avand certificatul de inmatriculare la
|
| numeric personal ........ | | Registrul Comertului seria ... nr. ...... cu
|
| .................... este | | sediul in localitatea ....... str. ...........
|
| autorizat sa realizeze | | nr. ... bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ...,
|
| lucrari de specialitate | | judetul ......... autorizata sa realizeze
|
| in domeniile cadastrului, | | lucrari de specialitate in domeniile
|
| geodeziei si cartografiei | | cadastrului, geodeziei si cartografiei
|
| din | | clasa III, conform regulamentului aprobat prin
|
| clasa III | | Ordinul ministrului administratiei publice
|
| | | nr. 538 din 1 octombrie 2001
|
| Primita de ............. | |
|
| Act de identitate ...... | | Presedintele Presedintele
|
| Data ................... | | ONCGC Comisiei de autorizare
|
| Seria ...... Nr. ..... | |
|
| | |
|
| Secretarul | | Data .........
|
| Comisiei de autorizare | | Seria ..... Nr. ....
|
|___________________________|
|________________________________________________|
ANEXA 7b)
___________________________ ________________________________________________
| Oficiul National | | GUVERNUL ROMANIEI
|
| de Cadastru, Geodezie si | | MINISTERUL ADMINISTRATIEI PUBLICE
|
| Cartografie | | Oficiul National de Cadastru, Geodezie si
|
| | | Cartografie
|
| Domnul/Doamna ........... | |
|
| ......................... | |
|
| localitatea ........... | | Certificat de autorizare
|
| judetul ............... | |
|
| str. .................. | | ..............................
|
| nr. ... bl. ... sc. ... | | (denumirea persoanei juridice)
|
| et. ... ap. ... cod | | avand certificatul de inmatriculare la
|
| numeric personal ........ | | Registrul Comertului seria ... nr. ...... cu
|
| .................... este | | sediul in localitatea ....... str. ...........
|
| autorizata sa realizeze | | nr. ... bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ...,
|
| lucrari de specialitate | | judetul ......... este autorizata sa realizeze
|
| in domeniile cadastrului, | | lucrari de specialitate in domeniile
|
| geodeziei si cartografiei | | cadastrului, geodeziei si cartografiei
|
| din | | clasa II, conform regulamentului aprobat prin
|
| clasa II | | Ordinul ministrului administratiei publice
|
| | | nr. 538 din 1 octombrie 2001
|
| Primita de ............. | |
|
| Act de identitate ...... | | Presedintele Presedintele
|
| Data ................... | | ONCGC Comisiei de autorizare
|
| Seria ...... Nr. ..... | |
|
| | |
|
| Secretarul | | Data .........
|
| Comisiei de autorizare | | Seria ..... Nr. ....
|
|___________________________|
|________________________________________________|
ANEXA 7c)
___________________________ ________________________________________________
| Oficiul National | | GUVERNUL ROMANIEI
|
| de Cadastru, Geodezie si | | MINISTERUL ADMINISTRATIEI PUBLICE
|
| Cartografie | | Oficiul National de Cadastru, Geodezie si
|
| | | Cartografie
|
| Domnul/Doamna ........... | |
|
| ......................... | | |
| localitatea ........... | | Certificat de autorizare
|
| judetul ............... | |
|
| str. .................. | | ..............................
|
| nr. ... bl. ... sc. ... | | (denumirea persoanei juridice)
|
| et. ... ap. ... cod | | avand certificatul de inmatriculare la
|
| numeric personal ........ | | Registrul Comertului seria ... nr. ...... cu
|
| .................... este | | sediul in localitatea ....... str. ...........
|
| autorizat(a) sa realizeze | | nr. ... bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ...,
|
| si sa verifice lucrari de | | judetul ......... autorizata sa realizeze si
|
| specialitate in domeniile | | verifice lucrari de specialitate in domeniile
|
| cadastrului, geodeziei si | | cadastrului, geodeziei si cartografiei
|
| cartografiei din | | clasa I, conform regulamentului aprobat prin
|
| clasa I | | Ordinul ministrului administratiei publice
|
| | | nr. 538 din 1 octombrie 2001
|
| Primita de ............. | |
|
| Act de identitate ...... | | Presedintele Presedintele
|
| Data ................... | | ONCGC Comisiei de autorizare
|
| Seria ..... Nr. ..... | |
|
| | | |
| Secretarul | | Data .........
|
| Comisiei de autorizare | | Seria ... Nr. ....
|
|___________________________| |________________________________________________|
ANEXA 8
Numele si prenumele persoanei fizice/juridice autorizate ...........
Certificat de autorizare nr. ............ din ......... pentru categoria de
lucrari
REGISTRU DE EVIDENTA
a lucrarilor realizate si verificate
____________________________________________________________________
|Nr. | Data | Data | | Beneficiar | Executant :
|crt. | realizarii | verificarii | Lucrarea | (denumire, | (denumire,:
| | | | | adresa) | adresa) :
|_____|____________|_____________|__________|____________|___________:
|_____|____________|_____________|__________|____________|___________:
|_____|____________|_____________|__________|____________|___________:
|_____|____________|_____________|__________|____________|___________:
|_____|____________|_____________|__________|____________|___________:
|_____|____________|_____________|__________|____________|___________:
|_____|____________|_____________|__________|____________|___________:
|_____|____________|_____________|__________|____________|___________:
- continuare -
____________________________________________________________________
:Nr. | Contract | Aviz | Termen | |
:crt. | de executie | de executie | de predare | Observatii |
: | | | a lucrarii | |
:_____|_____________|_____________|____________|_____________________|
:_____|_____________|_____________|____________|_____________________|
:_____|_____________|_____________|____________|_____________________|
:_____|_____________|_____________|____________|_____________________|
:_____|_____________|_____________|____________|_____________________|
:_____|_____________|_____________|____________|_____________________|
:_____|_____________|_____________|____________|_____________________|
:_____|_____________|_____________|____________|_____________________|
Semnatura si stampila
ANEXA 9
MODEL DE CERERE-TIP PENTRU SOLICITAREA AUTORIZARII PERSOANELOR JURIDICE
Domnule presedinte,
............................................................................
(denumirea persoanei juridice)
cu sediul in localitatea ............................, str.
.................... nr. ...., bl. ....., sc. ....., et. ......, ap. ...,
sectorul/judetul ..............., telefon .............., fax
..................... reprezentata prin .................................... in
calitate de ......................, solicit autorizarea in calitate de persoana
juridica pentru a realiza si a verifica lucrari de specialitate din domeniile
cadastrului, geodeziei si cartografiei in clasele I, II sau III conform
Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice si juridice care pot sa
realizeze si sa verifice lucrari de specialitate in domeniile cadastrului,
geodeziei si cartografiei pe teritoriul Romaniei.
In sustinerea cererii anexez urmatoarele:
Localitatea Data .........
Semnatura
Domnului presedinte al Comisiei de autorizare
ANEXA 10
LISTA
documentelor necesare pentru autorizarea persoanelor juridice
1. Copii legalizate de pe documentele privind infiintarea, organizarea si
functionarea persoanei juridice:
1.1. Certificatul de inmatriculare la oficiul registrului comertului;
1.2. Actul constitutiv al persoanei juridice;
1.3. Statutul societatii comerciale;
1.4. Codul fiscal;
1.5. Certificatul de bonitate emis de banca;
1.6. Dovada capacitatii financiare emisa de Directia generala a finantelor
publice;
1.7. Certificatul emis de oficiul registrului comertului de pe langa Camera
de Comert si Industrie a Romaniei si a municipiului Bucuresti cu mentiuni
privind falimentul, condamnari, amenzi, abuz de incredere, fals, abateri;
2. Copii de pe documentele reprezentantului legal, administratorului sau
asociatului autorizat si, dupa caz, ale angajatilor permanenti autorizati ca
persoane fizice pentru domeniul in care solicita autorizarea (carnet de munca,
contract individual de munca pe perioada nedeterminata, copie de pe autorizatia
persoanei fizice angajate la societatea comerciala).
3. Chestionarul de evaluare
* Declaram ca am luat la cunostinta de obligatiile ce ne revin potrivit
Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice si juridice care au
dreptul sa realizeze si sa verifice lucrari de cadastru, geodezie si
cartografie pe teritoriul Romaniei si intelegem sa le respectam intocmai.
Localitatea ..............................
Data ...................
Semnatura
NOTA:
Pentru persoanele juridice nou-infiintate nu se vor transmite punctele 1.5,
1.6 si 1.7.
ANEXA 11
CHESTIONAR DE EVALUARE
I. Informatii generale
1. Denumirea/numele si sediul/adresa
2. Numarul si data inregistrarii la registrul comertului
3. Codul fiscal
4. Capitalul social
5. Obiectul de activitate
6. Principalele contracte privind realizarea sau verificarea unor lucrari
de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei
7. Activitati de service (propriu sau pe baza de contract).
II. Informatii privind experienta
1. Denumirea lucrarilor/bunurilor/serviciilor realizate sau verificate (nr.
contract, perioada, beneficiarul, calificativ obtinut la receptie)
2. Denumirea persoanelor fizice sau juridice beneficiare si valoarea
contractelor incheiate cu acestea, conform pct. I.
3. Gradul de realizare si de respectare a termenelor in raport cu
contractele incheiate (informatiile se vor prezenta sub forma de tabel).
III. Informatii privind bonitatea
1. Obligatii contractuale neonorate, motivul
2. Daca au fost declarati in stare de faliment sau daca au comis
infractiuni sau contraventii prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 12/1993
privind achizitiile publice de bunuri si servicii
3. Daca s-au cedat drepturi prevazute in contracte incheiate in beneficiul
creditorilor
4. Daca au cedat bunuri si servicii sau le-au ipotecat in beneficiul
creditorilor
5. Daca au existat litigii referitoare la neefectuarea platilor sau
litigiilor de calitate, motivul
Nota:
Informatiile vor contine situatia la data completarii chestionarului de
evaluare.
IV. Informatii privind capacitatea financiara
1. Activ total, din care: - active circulante
2. Pasiv total, din care: - obligatii catre terti
- credite bancare
3. Venituri totale
4. Cheltuieli totale
5. Profit brut
Prezentarea ultimului bilant incheiat la data de ..............., vizat de
Directia generala a finantelor publice a judetului ......................../a
Municipiului Bucuresti.
V. Informatii privind asigurarea cu personal
1. Personal angajat permanent total, din care:
a) personal de conducere (numar total, din care, un numar de .............
cu pregatire in domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei)
b) personal de executie, angajat cu contract individual de munca (numele,
studii, varsta, ani de experienta in domeniile A, B, C, D, alte informatii),
total, din care:
- studii superioare de specialitate (inclusiv subingineri)
- studii medii de specialitate
- studii superioare economice, juridice, de alte specialitati
- studii medii economice, de alte specialitati
- muncitori, soferi, personal auxiliar
c) persoane fizice autorizate, total, din care:
- in categoria de lucrari D
- in categoria de lucrari A,
- in categoriile de lucrari B si C
d) persoane fizice neautorizate, total, din care:
- studii superioare de specialitate
- studii medii de specialitate
- studii superioare de alte specialitati
- studii medii de alte specialitati
- muncitori, soferi, personal auxiliar
NOTA:
Informatiile de la pct. 1 vor fi insotite de copii de pe carnetele de munca
(prima si ultima fila), certificatele de autorizare, contractele sau
conventiile civile de colaborare.
VI. Informatii privind dotarea tehnica, mijloace fixe, materiale si
logistica
1. Sedii si/sau spatii, suprafata totala, din care:
- incaperi destinate lucrarilor de specialitate (numar, suprafata)
- incaperi destinate arhivelor, bazelor de date si birourilor de documente
cu caracter secret (numar, suprafata)
- incaperi cu alte destinatii (numar, suprafata).
2. Mijloace fixe direct productive sau linii tehnologice, total, din care:
- aparatura de masurat clasica/moderna (denumire, numar de inventar,
precizie de masurare, tip, stare, valoare orientativa)
- aparatura hardware si mijloace de calcul (numar, denumire, tip, stare,
valoare orientativa)
- software utilizat (denumire, numar licente, producator, destinatie,
provenienta, performante)
3. Mijloace de transport, total, din care:
- autoturisme (marca, starea, anul de fabricatie)
- autoutilitare, microbuze, masini de teren (marca, starea, anul de
fabricatie)
- autocamioane, autobuze (marca, starea, anul de fabricatie)
4. Alte materiale si logistica de specialitate: borne, semnale, marci,
balize, piramide, mijloace auxiliare de amplasare si masurare etc. (denumire,
tip, stare, destinatie, provenienta).
NOTA:
Chestionarul de evaluare va fi insotit de documente justificative privind
proprietatea sau modalitatea utilizarii acestora (conventii, contracte de
inchiriere sau de imprumut etc.).
Documentele care atesta existenta sau accesul la dotarea tehnica,
mijloacele fixe, materiale si logistica vor fi prezentate si vizate de
directorul general al OJCGC de pe raza zonei in care isi are sediul principal
persoana juridica ce solicita autorizarea.
ANEXA 12
ONCGC
ISCGC
STABILIREA PUNCTAJULUI IN VEDEREA AUTORIZARII
........................ cu sediul in ..................................
........................................................................
In conformitate cu prevederile Regulamentului privind autorizarea
persoanelor fizice si juridice care pot sa realizeze si sa verifice lucrari de
specialitate in domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei pe teritoriul Romaniei,
ca urmare a examinarii dosarului de autorizare s-a procedat la evaluarea
persoanei juridice ................... si la stabilirea punctajului necesar
autorizarii:
A. Stabilirea punctajului
1. CAPABILITATE (Pc.)
1 - 30: - performante anterioare in domeniu
1 - 40: - personal de specialitate
1 - 20: - bonitatea firmei si capacitatea financiara
10 - recomandari si certificate de buna executie
2. DOTAREA TEHNICA (pt.)
1 - 50: - aparatura topo
1 - 45: - aparatura info si software profesional
1 - 5: - mijloace de transport
________________________________________________________________________________
PUNCTAJ FINAL
PF = Pc * 0.40 + Pt * 0.60
________________________________________________________________________________
B. Semnatura membrilor Comisiei de autorizare
_________________________________________________________________
|Nr. | | | |
|crt.| Numele si prenumele | Punctaj | Semnatura |
|____|_______________________________|_________|_________________|
| 1. | | | |
|____|_______________________________|_________|_________________|
| 2. | | | |
|____|_______________________________|_________|_________________|
| 3. | | | |
|____|_______________________________|_________|_________________|
| 4. | | | |
|____|_______________________________|_________|_________________|
| 5. | | | |
|____|_______________________________|_________|_________________|
| 6. | | | |
|____|_______________________________|_________|_________________|
| 7. | | | |
|____|_______________________________|_________|_________________|
(suma P )
f
Punctaj obtinut P = ---------
T n
n = numarul membrilor comisiei
Propunem admiterea/respingerea dosarului de autorizare.
Propunem autorizarea persoanei juridice in clasa I/II/III
..................
Presedintele comisiei de autorizare
ANEXA 13
PROCES-VERBAL Nr. ........
incheiat azi .........
Subsemnatul ............................, in calitate de reprezentant al
ONCGC/OJCGC, salariat al ..........................., pentru constatarea
abaterilor disciplinare si aplicarea sanctiunilor in conformitate cu
Regulamentul de autorizare a persoanelor fizice si juridice care pot sa realizeze
si sa verifice lucrari de specialitate in domeniile cadastrului, geodeziei si
cartografiei pe teritoriul Romaniei, am constatat urmatoarele:
1. Locul constatarii: teritoriul administrativ al localitatii
......................................, judetul
...............................,
2. Identitatea persoanei autorizate: numele si prenumele (denumirea),
Certificatul de autorizare cu seria ....... nr. ............... domiciliata (cu
sediul) in judetul (sectorul) ................, localitatea ....................
str. ..................... nr. ...., bl. ....., sc. ....., et. ...., ap. .....,
buletin/carte de identitate seria ....... nr. .........., emis de Circa de
Politie ............. la data ............, avand ocupatia
...................., salariat al ....................., cu sediul in
judetul/sectorul .............., localitatea
.................................., str. ........................... nr.
......., sc. ....., et. ......, ap. ..... .
3. Descrierea abaterii .....................................................
............................................................................
............................................................................
Fapta constatata constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza cu
avertisment/amenda/suspendare
- amenda este de .........................
4. Mentiuni
- privind achitarea amenzii
- daca contravenientul nu este de fata, refuza sau nu poate sa semneze.
- ..........................................................................
5. Precizari privind plata amenzii
Plata amenzii se va face la ONCGC sau, dupa caz, la OJCGC in contul ......
.
Persoana autorizata se angajeaza sub semnatura sa achite, in cel mult 48
ore de la data incheierii procesului-verbal, jumatate din minimul amenzii.
Contravenientul a luat la cunostinta de continutul procesului-verbal.
Semnatura persoanei autorizate
............................ .................
(numele, prenumele, in clar) (semnatura)
Reprezentant ONCGC/OJCGC
..................................
(semnatura)
ANEXA 14
OFICIUL NATIONAL DE CADASTRU, GEODEZIE SI CARTOGRAFIE F-ONCGC-001
Raport de audit nr. ........... data ..............
Echipa de audit ..........................................................
..........................................................
..........................................................
Persoana fizica sau juridica autorizata auditata .........................
.........................
_________________________________________________________________________
|Nr. | Activitatea supusa auditului | Neconformitatea | Tipul de :
|crt.| | constatata | neconformitate :
| | | | Major, M/minor, m :
|____|______________________________|_________________|___________________:
|____|______________________________|_________________|___________________:
|____|______________________________|_________________|___________________:
|____|______________________________|_________________|___________________:
|____|______________________________|_________________|___________________:
|____|______________________________|_________________|___________________:
- continuare -
________________________________________________________________
:Nr. | Data eliminarii | Semnatura persoanei | Semnatura |
:crt.| neconformitatii | fizice/reprezentantului | auditorului |
: | | persoanei juridice | |
: | | autorizate | |
:____|_________________|_________________________|_______________|
:____|_________________|_________________________|_______________|
:____|_________________|_________________________|_______________|
:____|_________________|_________________________|_______________|
:____|_________________|_________________________|_______________|
:____|_________________|_________________________|_______________|
Sef echipa de audit Persoana fizica autorizata/
Reprezentant al persoanei juridice
ANEXA 15
OFICIUL NATIONAL DE CADASTRU, GEODEZIE SI CARTOGRAFIE F-ONCGC-002
Raspuns la raportul de audit nr. ......... data ...........
Echipa de audit ........................................................
........................................................
........................................................
Persoana fizica sau juridica autorizata auditata .......................
.......................
______________________________________________________________________________
|Nr. |Neconformitatea| Actiunile| Tipul de | Semnatura | Semnatura
|
|crt.| constata | corective|neconformitate| persoanei fizice/
|auditorului|
| | | | Major, M | reprezentantului |
|
| | | | minor, m | persoanei juridice|
|
| | | | | autorizate |
|
|____|_______________|__________|______________|___________________|___________|
|____|_______________|__________|______________|___________________|___________|
|____|_______________|__________|______________|___________________|___________|
|____|_______________|__________|______________|___________________|___________|
|____|_______________|__________|______________|___________________|___________|
|____|_______________|__________|______________|___________________|___________|
Sef echipa de audit Persoana fizica autorizata/
Reprezentant al persoanei juridice
ABREVIERI
CA - Comisia de autorizare
ISCGC - Inspectia de Stat pentru Cadastru, Geodezie si Cartografie
ONCGC - Oficiul National de Cadastru, Geodezie si Cartografie
OJCGC Oficiul Judetean de Cadastru, Geodezie si Cartografie
OCGCMB Oficiul de Cadastru, Geodezie si Cartografie al Municipiului
Bucuresti