Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 983 din  5 decembrie 2000

pentru aprobarea Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice si juridice care pot sa realizeze si sa verifice lucrari de specialitate in domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei pe teritoriul Romaniei

ACT EMIS DE: OFICIUL NATIONAL DE CADASTRU, GEODEZIE SI CARTOGRAFIE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 89 din 21 februarie 2001


SmartCity3


    Presedintele Oficiului National de Cadastru, Geodezie si Cartografie,
    in temeiul prevederilor art. 5 lit. b) si c) din Legea cadastrului si a publicitatii imobiliare nr. 7/1996, ale art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000 privind desfasurarea activitatii de realizare si de verificare a lucrarilor de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei de catre persoanele fizice si juridice autorizate pe teritoriul Romaniei si ale art. 2 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 1.038/1996 privind organizarea si functionarea Oficiului National de Cadastru, Geodezie si Cartografie, cu modificarile si completarile ulterioare,
    emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul privind autorizarea persoanelor fizice si juridice care pot sa realizeze si sa verifice lucrari de specialitate in domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei pe teritoriul Romaniei, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si va intra in vigoare la data publicarii lui.
    Art. 3
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Oficiului National de Cadastru, Geodezie si Cartografie nr. 451/1999, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 50 din 3 februarie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare.

                            Presedintele
         Oficiului National de Cadastru, Geodezie si Cartografie,
                             Tudor Dana

    ANEXA 1

                             REGULAMENT
privind autorizarea persoanelor fizice si juridice care pot sa realizeze si sa verifice lucrari de specialitate in domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei pe teritoriul Romaniei

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    In conformitate cu prevederile Legii cadastrului si a publicitatii imobiliare nr. 7/1996, Oficiul National de Cadastru, Geodezie si Cartografie (ONCGC) si oficiile de cadastru, geodezie si cartografie judetene, respectiv al municipiului Bucuresti (OJCGC), autorizeaza persoane fizice si juridice care pot sa realizeze si sa verifice lucrari de specialitate pe teritoriul Romaniei, conform prezentului regulament, elaborat in baza prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 10/2000 privind desfasurarea activitatii de realizare si de verificare a lucrarilor de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei de catre persoanele fizice si juridice autorizate pe teritoriul Romaniei.
    Art. 2
    Autorizarea persoanelor fizice si juridice are drept scop asigurarea realizarii si verificarii corespunzatoare a lucrarilor de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei, in conditiile indeplinirii cerintelor tehnice si calitative prevazute in normativele elaborate sau avizate de ONCGC.
    Art. 3
    (1) Realizarea lucrarilor cuprinde executarea operatiunilor de teren si birou, intocmirea documentelor tehnice care compun lucrarea, validarea datelor si documentelor grafice si textuale prin semnatura si stampila, precum si prezentarea la receptie a lucrarilor la ONCGC sau OJCGC, dupa caz.
    (2) Verificarea lucrarilor cuprinde executarea operatiunilor de verificare in teren si birou, intocmirea dosarului de verificare si predarea acestuia executantului, conform Regulamentului pentru verificarea lucrarilor de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei, realizate de persoanele fizice si juridice autorizate, aprobat prin Ordinul presedintelui ONCGC nr. 691/1999, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 641 din 29 decembrie 1999.
    Art. 4
    Prin autorizare se recunoaste capacitatea tehnico-profesionala a persoanelor fizice si juridice de a realiza si verifica lucrari de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei, destinate sa fie preluate in bazele de date cadastrale organizate la nivelul OJCGC si in Fondul national de geodezie si cartografie, conform prevederilor prezentului regulament.

    CAP. 2
    Autorizarea persoanelor fizice

    1. Categorii de lucrari si conditii de autorizare
    Art. 5
    Autorizarea persoanelor fizice se solicita si se acorda pentru una sau mai multe categorii de lucrari, cu respectarea conditiilor impuse de prezentul regulament. Categoriile de lucrari care fac obiectul autorizarii sunt urmatoarele:
    A: - Proiectarea, realizarea si intretinerea retelelor de referinta
    - Proiectarea, realizarea, actualizarea si editarea hartilor si planurilor analogice si digitale
    - Proiectarea si realizarea aerofotografierilor si a ortofotohartilor
    - Proiectarea, realizarea si intretinerea periodica, planificata, a lucrarilor de cadastru general
    B: - Executarea masuratorilor si lucrarilor tehnice privind comasarile, parcelarile, schimburile de terenuri, delimitarile cadastrale si rectificarile de hotare
    - Executarea masuratorilor si lucrarilor tehnice necesare in vederea realizarii si actualizarii evidentelor cadastrelor de specialitate, in scopul preluarii datelor si informatiilor rezultate din acestea in bazele de date ale cadastrului general
    - Intocmirea documentatiilor topografice prevazute de Hotararea Guvernului nr. 834/1991 privind stabilirea si evaluarea unor terenuri detinute de societatile comerciale cu capital de stat, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de Criteriile comune ale Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului si ale Ministerului Finantelor nr. 2.665/1C/311/1992 privind stabilirea si evaluarea terenurilor aflate in patrimoniul societatilor comerciale cu capital de stat, cu modificarile si completarile ulterioare
    - Elaborarea documentatiilor topografice necesare in vederea realizarii investitiilor de orice fel, indiferent de beneficiar
    C: - Executarea masuratorilor si lucrarilor tehnice necesare in vederea realizarii planurilor de amplasament si delimitare a bunurilor imobile, precum si a documentatiilor aferente, intocmite in scopul inregistrarii acestor bunuri imobile in evidentele cadastral-juridice sau in scopul utilizarii in circuitul civil, dupa cum urmeaza:
         - inscrierea in cartea funciara cu caracter nedefinitiv a actelor si faptelor juridice privind imobilele situate pe un teritoriu administrativ pentru care nu s-au definitivat documentele cadastrului general
         - elaborarea documentatiilor topografice necesare in vederea realizarii proiectelor si studiilor din domeniul constructiilor, urbanismului si amenajarii teritoriului, solicitate de administratia publica centrala si locala pentru emiterea avizelor, certificatelor si autorizatiilor legale, precum si pentru solutionarea aspectelor legate de constituirea sau reconstituirea proprietatilor
    - Executarea proiectelor, planurilor si documentatiilor de specialitate prevazute in legi, ordonante si hotarari ale guvernului, precum si in regulamentele, instructiunile si normele de aplicare a acestora
    D: - Verificarea lucrarilor din categoriile A, B si C, cu exceptia lucrarilor care sunt exceptate de la verificare, conform reglementarilor ONCGC.
    Art. 6
    Pot solicita autorizarea cetatenii romani cu domiciliul in Romania, care indeplinesc urmatoarele conditii:
    a) studii superioare de specialitate de lunga durata (inginer geodez, inginer cadastru, inginer topograf, inginer topograf minier) pentru autorizare in categoriile de lucrari A, B, C si D, avand o vechime in activitatea de specialitate de minimum 7 ani;
    b) studii superioare de specialitate de lunga durata (inginer geodez, inginer cadastru, inginer topograf minier) pentru autorizare in categoriile de lucrari A, B si C, avand o vechime in activitatea de specialitate de minimum 3 ani;
    c) studii superioare de specialitate de scurta durata (subinginer cadastru, subinginer topograf, subinginer topograf minier, ofiter topograf) pentru autorizare in categoriile de lucrari A, B si C, avand o vechime in activitatea de specialitate de minimum 3 ani;
    d) studii postliceale sau medii (tehnician cadastru, tehnician topograf, tehnician cartograf) pentru autorizare in categoriile de lucrari B si/sau C, avand o vechime in activitatea de specialitate de minimum 2 ani;
    e) studii superioare de lunga durata (inginer geodez, inginer cadastru, inginer topograf minier), studii superioare de scurta durata (subinginer cadastru, subinginer topograf, subinginer topograf minier, ofiter topograf), pentru autorizare in categoriile de lucrari B si C, avand o vechime in activitatea de specialitate de minimum 2 ani;
    f) studii organizate de institutiile de invatamant atestate definitiv de Ministerul Educatiei Nationale*), in domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei, prin cursuri de reconversie profesionala aprobate de Ministerul Educatiei Nationale si recunoscute de ONCGC pentru autorizarea in categoriile B si/sau C, avand o vechime in activitate de specialitate de minimum 2 ani;
    g) persoanele cu studii tehnice superioare de lunga durata, de scurta durata, postliceale, care poseda o diploma emisa sau echivalata de Ministerul Educatiei Nationale si care dovedesc prin foaia matricola ca au efectuat cursuri de specialitate in domeniile geodeziei, topografiei, cadastrului cu durata de minimum 3 semestre (pentru studii superioare), respectiv 3 trimestre (pentru studii postliceale), si care au o vechime in munca de minimum 3 ani, pot solicita admiterea pentru examinare la categoriile de lucrari B si/sau C.
------------
    *) A se vedea Hotararea Guvernului nr. 23/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 18 din 11 ianuarie 2001.

    2. Documente necesare in vederea autorizarii
    Art. 7
    In vederea obtinerii autorizarii persoana interesata va prezenta un dosar de autorizare continand urmatoarele documente:
    a) cerere pentru autorizare, conform modelului cuprins in anexa nr. 1;
    b) curriculum vitae;
    c) lista cuprinzand lucrarile de specialitate la care a participat (denumirea lucrarii, zona, perioada, suprafata aproximativa, tipuri de lucrari de specialitate);
    d) diplome de studii, titluri stiintifice, cursuri de pregatire si perfectionare, in copie;
    e) carnet de munca, in copie;
    f) certificat privind cazierul judiciar, eliberat de organele abilitate ale Ministerului de Interne;
    g) chitanta pentru plata taxei de autorizare.
    Art. 8
    (1) Sunt autorizate din oficiu, fara examinare, pentru categoriile de lucrari A, B, C si D persoanele care au studiile mentionate la art. 6 alin. (1) lit. a) si care indeplinesc cel putin una dintre urmatoarele conditii:
    a) au titlul de doctor in domeniul stiintei ingineresti in una dintre specialitatile: Geodezie, Cartografie, Cadastru, Fotogrammetrie si Teledetectie;
    b) sunt atestate ca cercetator stiintific principal grad I si II, inspector de specialitate sau expert ori consilier grad I si I A, inginer gradul I, inginer proiectant grad I si I A, care au o vechime in domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei de minimum 10 ani;
    c) persoanele fizice (consilier, expert, consultant, inspector de specialitate, inspector) incadrate in categoria A-a-1, A-a-2, clasa I, in conformitate cu Legea privind Statutul functionarilor publici nr. 188/1999, care au o vechime de minimum 10 ani;
    (2) Pentru autorizare persoanele la care se refera alin. (1) trebuie sa depuna un dosar conform prevederilor art. 7.
    Art. 9
    (1) Dosarele de autorizare pentru categoriile de lucrari A, B, C, D si A, B, C se depun direct sau se transmit prin posta Directiei generale autorizare avizare, si control (DGAAC) din cadrul ONCGC, iar pentru categoriile de lucrari B si C, la OJCGC.
    (2) Evidenta dosarelor de autorizare depuse conform alin. (1) se tine intr-un registru special destinat acestui scop.
    (3) Dosarele de autorizare, indiferent de decizia comisiei de autorizare (admis/respins), raman in arhiva ONCGC, respectiv a OJCGC.

    3. Procedura de autorizare
    Art. 10
    (1) Autorizarea persoanelor fizice este organizata si coordonata de DGAAC pentru cei care solicita categoriile de lucrari A, B, C, D si A, B, C, respectiv de OJCGC pentru cei care solicita categoriile de lucrari B si C.
    (2) Autorizarea persoanelor fizice care solicita categoriile de lucrari B si C este organizata si coordonata de OJCGC in a carui raza teritoriala solicitantul isi are domiciliul.
    Art. 11
    (1) Autorizarea pentru categoriile de lucrari A, B, C, D si A, B, C se realizeaza de catre o comisie de autorizare (CA) organizata la nivelul ONCGC, dupa cum urmeaza:
    Membri permanenti:
    1. presedinte: directorul general al DGAAC;
    2. membru: directorul general al Directiei generale de geodezie si cartografie (DGGC);
    3. membru: directorul general al Directiei generale de cadastru (DGC);
    4. membru: directorul general al Institutului de Geodezie, Fotogrammetrie, Cartografie si Cadastru (IGFCC);
    5. membru: reprezentant al Uniunii Geodezilor din Romania (UGR);
    6. membru: reprezentant al Directiei topografice militare (DTM) sau al Academiei Militare (AM);
    7. membru: reprezentant al Universitatii Tehnice de Constructii Bucuresti (UTCB), Facultatea de Geodezie.
    Membri supleanti:
    1. membru: seful Serviciului autorizare, avizare;
    2. membru: seful Serviciului cadastru general;
    3. membru: seful Serviciului retele de referinta.
    (2) In cazul in care presedintele CA lipseste din motive obiective, aceasta este condusa de directorul general al unei directii de specialitate din cadrul ONCGC (DGGC sau DGC).
    (3) Secretarul comisiei este numit de presedintele CA din cadrul personalului DGAAC.
    Art. 12
    (1) Autorizarea pentru categoriile de lucrari B si C se realizeaza de CA, organizata la nivelul OJCGC, dupa cum urmeaza:
    Membri permanenti:
    1. presedinte: directorul general al OJCGC;
    2. membru: sef de serviciu la OJCGC;
    3. membru: o personalitate aleasa din lista prevazuta la alin. (2).
    Membri supleanti:
    1. membru: o personalitate aleasa din lista prevazuta la alin. (2);
    2. membru: o personalitate aleasa din lista prevazuta la alin. (2).
    (2) In vederea constituirii CA la nivelul OJCGC se stabileste o lista cuprinzand cel putin 5 specialisti din domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei, care se bucura de prestigiu profesional si de autoritate morala.
    (3) Secretarul CA este numit de directorul general al OJCGC din cadrul personalului acestuia.
    Art. 13
    (1) Componenta CA, stabilita de Consiliul de conducere al ONCGC, este aprobata prin ordin al presedintelui ONCGC. Componenta CA, stabilita de conducerea OJCGC, este aprobata de directorul general al DGAAC din cadrul ONCGC.
    (2) Aceeasi persoana nu poate fi simultan membra a mai mult de doua CA.
    (3) Mandatul fiecarei comisii de autorizare este de 2 ani.
    (4) Componenta CA se poate modifica la propunerea presedintelui acesteia, ori de cate ori situatia o impune, urmandu-se procedurile prevazute la art. 11, 12 si 13.
    (5) Pe parcursul exercitarii mandatului, in cazul in care unul sau mai multe locuri raman vacante, CA va fi completata, urmandu-se procedurile descrise in art. 11, 12 si 13.
    Art. 14
    (1) CA se considera constituita in prezenta majoritatii simple a membrilor sai, la nivelul ONCGC, respectiv al OJCGC.
    (2) Deciziile CA se iau cu majoritatea simpla a membrilor prezenti.
    (3) Categoriile de autorizare se acorda in functie de optiunea majoritara a membrilor CA. In caz de balotaj presedintele CA are drept de decizie.
    Art. 15
    (1) Dosarele de autorizare sunt verificate in prealabil de secretarii CA, care intocmesc listele cuprinzand solicitarile primite si programeaza persoanele pentru examinare.
    (2) Pe baza documentelor existente in fiecare dosar secretarii prezinta CA propunerile de acceptare sau de respingere a acestuia, cu precizarea motivelor in cazul propunerii de respingere.
    Art. 16
    (1) CA analizeaza dosarele prezentate si decide:
    a) autorizarea din oficiu;
    b) admiterea pentru examinare;
    c) solicitarea de completari;
    d) respingerea dosarului.
    (2) Deciziile CA se consemneaza intr-un registru de procese-verbale ale sedintelor acesteia si se afiseaza pana cel tarziu a doua zi dupa sustinerea examenului.
    Art. 17
    Sesiunile de lucru ale CA, constituite in vederea analizarii dosarelor sau a examinarii candidatilor, se convoaca de presedintii acestora, la initiativa secretarilor CA, cu o frecventa care sa asigure rezolvarea operativa a solicitarilor.
    Art. 18
    (1) Examinarea candidatilor care solicita autorizarea pentru categoriile de lucrari A, B, C, D si A, B, C consta in prezentarea de catre acestia in fata CA a unei lucrari la care au participat personal, aleasa de fiecare candidat, astfel incat sa cuprinda aspecte din categoriile de autorizare solicitate.
    (2) Dupa prezentarea lucrarii candidatul va raspunde la intrebarile membrilor CA pe marginea expunerii sale si a listei cuprinzand lucrarile prezentate in dosarul de autorizare.
    Art. 19
    Examinarea candidatilor care solicita autorizarea numai pentru categoriile de lucrari B si C consta intr-o proba practica (lucrari de teren si birou) stabilita din tematica alcatuita de DGAAC. Continutul acestei tematici va fi adus la cunostinta candidatilor cu cel putin 10 zile inainte de data examinarii. Durata probei practice va fi limitata la maximum 3 ore pe parcursul unei singure zile.
    Art. 20
    (1) Deciziile CA (admis/respins) sunt evidentiate, cu semnatura membrilor prezenti, in fisele care insotesc fiecare dosar (model prezentat in anexa nr. 3).
    (2) Deciziile CA se comunica solicitantilor la data examinarii dosarului si sustinerii examenului.
    (3) Deciziile admis/respins, luate in urma examinarii, se afiseaza a doua zi dupa incheierea sesiunii.
    Art. 21
    Deciziile CA pot fi contestate in scris in termen de 48 de ore de la afisarea rezultatelor examinarii.
    Art. 22
    (1) Contestatiile primite la ONCGC/OJCGC se analizeaza la urmatoarea intrunire a CA, in functie de data primirii acestora.
    (2) Decizia finala, adoptata in urma analizei contestatiei, se comunica in scris petentului;
    (3) Petentul nemultumit de modul de solutionare a contestatiei se poate adresa Colegiului de onoare al ONCGC.
    Art. 23
    (1) In urma autorizarii persoana fizica va primi de la ONCGC sau, dupa caz, de la OJCGC un certificat de autorizare, conform modelelor cuprinse in anexa nr. 4 pentru categoriile de lucrari A, B, C si D, in anexa nr. 5 pentru categoriile de lucrari A, B si C si in anexa nr. 6 pentru categoriile B si C.
    (2) In termen de 30 de zile de la data autorizarii persoanele fizice autorizate sunt obligate sa isi confectioneze parafa de autorizare, conform modelului prezentat in anexa nr. 2 pentru categoriile A, B, C si D/A, B si C/B si C si sa inainteze ONCGC, respectiv OJCGC, specimenul acesteia, impreuna cu specimenul de semnatura.

    4. Drepturi si obligatii ale persoanelor fizice autorizate
    Art. 24
    Persoanele fizice autorizate au urmatoarele drepturi:
    a) sa desfasoare activitati de specialitate si sa acorde asistenta tehnica in domeniile in care au primit autorizarea;
    b) sa se constituie in asociatii profesionale, potrivit reglementarilor legale in vigoare;
    c) sa perceapa onorarii pentru activitatile de specialitate desfasurate in scopul efectuarii inscrierilor in cartile funciare cu caracter nedefinitiv si pentru celelalte activitati de specialitate, potrivit legii;
    d) sa verifice in conformitate cu prevederile art. 5 lucrarile realizate de alte persoane autorizate;
    e) sa sustina receptia lucrarilor realizate;
    f) sa aiba acces la date si informatii, cu respectarea prevederilor legale in vigoare;
    g) persoanele fizice autorizate pentru categoria de lucrari D au dreptul sa acorde asistenta tehnica si consultanta si sa valideze prin stampila si semnatura documentele tehnice care compun lucrarile intocmite de persoanele fizice autorizate pentru categoriile de lucrari A, B si C.
    Art. 25
    Persoanele fizice autorizate au urmatoarele obligatii:
    a) sa respecte metodologiile, normele, regulamentele si instructiunile elaborate sau avizate de ONCGC, precum si celelalte dispozitii legale in vigoare;
    b) sa intocmeasca si sa tina la zi un registru de evidenta a lucrarilor realizate si verificate, conform anexei nr. 8;
    c) sa intocmeasca registrul de evidenta a onorariilor brute incasate ca urmare a desfasurarii activitatilor de specialitate si a sumelor datorate si virate ONCGC, stabilite conform Regulamentului privind evidenta onorariilor si modul de incasare a sumelor prevazute la art. 20 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000;
    d) sa intocmeasca un registru de evidenta a coordonatelor geodezice si a documentelor cartografice folosite ca urmare a desfasurarii activitatii de specialitate;
    e) sa anunte in termen de 15 zile DGAAC sau, dupa caz, OJCGC despre orice modificare a conditiilor care au determinat autorizarea;
    f) sa isi perfectioneze continuu pregatirea profesionala si sa respecte deontologia profesionala;
    g) sa puna la dispozitie inspectorilor imputerniciti de ONCGC sau de OJCGC datele necesare pentru verificarea activitatii la categoriile de lucrari pentru care au fost autorizate, precum si registrele prevazute la lit. b), c) si d);
    h) sa valideze numai lucrari de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei, corespunzatoare categoriilor pentru care sunt autorizate;
    i) sa nu pretinda sau sa nu incaseze alte onorarii decat cele stabilite cu beneficiarul.

    CAP. 3
    Autorizarea persoanelor juridice

    1. Conditii de autorizare
    Art. 26
    Activitatea de realizare si de verificare a lucrarilor din domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei poate fi desfasurata de persoane juridice de specialitate care au in statutul si in contractul de societate ca obiect de activitate principal realizarea lucrarilor din domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei, pe baza autorizatiei legale de functionare, in conditiile legislatiei in vigoare si ale prezentului regulament.
    Art. 27
    Autorizarea persoanelor juridice se solicita si se acorda in conformitate cu evaluarea efectuata potrivit criteriilor prevazute in anexa nr. 10 pentru una dintre urmatoarele clase:
    Clasa a III-a - pentru categoriile de lucrari B si C, cu punctaj intre 20 si 50 de puncte, obtinut in urma evaluarii;
    Clasa a II-a - pentru categoriile de lucrari A, B si C, cu punctaj intre 50 si 80 de puncte, obtinut in urma evaluarii;
    Clasa I - pentru categoriile de lucrari A, B, C si D, cu punctaj intre 80 si 100 de puncte, obtinut in urma evaluarii.
    Art. 28
    Persoanele juridice de specialitate au obligatia sa dovedeasca prin documente justificative existenta persoanelor fizice autorizate in calitate de asociat, administrator sau angajat pe perioada nedeterminata si detinerea sau accesul la mijloacele necesare in vederea realizarii si verificarii lucrarilor (dotarea tehnica adecvata, posesia sau posibilitatea utilizarii materialelor si logisticii corespunzatoare, asigurarea conditiilor optime de desfasurare a lucrarilor de teren si birou etc.). Documentele vor fi validate prin semnatura si parafa, pe propria raspundere a persoanei juridice, si vor fi prezentate in mod obligatoriu in vederea analizarii si acordarii claselor prevazute la art. 27.

    2. Documente necesare in vederea autorizarii
    Art. 29
    In vederea obtinerii autorizarii persoana juridica interesata va prezenta un dosar de autorizare care va contine:
    a) cerere-tip prin care solicita autorizarea conform anexei nr. 9;
    b) documentele specificate in anexa nr. 10;
    c) chestionar de evaluare, conform anexei nr. 11;
    d) chitanta pentru plata taxei de autorizare.

    3. Procedura de autorizare
    Art. 30
    Autorizarea se realizeaza, la solicitarea persoanelor juridice, de catre CA constituita la nivelul ONCGC, conform prevederilor art. 11.
    Art. 31
    (1) Persoanele juridice care doresc autorizarea vor depune o cerere la DGAAC pentru obtinerea cererii-tip si a chestionarului de evaluare.
    (2) Dupa completarea acestora ele vor fi incluse in dosarul de autorizare, care va fi depus la DGAAC.
    (3) CA analizeaza dosarul de autorizare si, in functie de continutul acestuia, intocmeste raportul de examinare a documentelor si transmite persoanei juridice autorizate acceptul pentru admiterea sau respingerea autorizarii.
    Art. 32
    CA analizeaza chestionarul de evaluare si acorda un punctaj in conformitate cu grila de evaluare (anexa nr. 12). Presedintele CA calculeaza punctajul obtinut ca urmare a evaluarii persoanei juridice de catre membrii CA si stabileste clasa de autorizare.
    Art. 33
    (1) Certificatul de autorizare al persoanelor juridice se aproba de presedintele ONCGC la propunerea presedintelui CA.
    (2) Certificatul de autorizare se elibereaza conform modelului prezentat in anexa nr. 7.
    Art. 34
    Certificatul de autorizare al persoanelor juridice este valabil pe o perioada de 5 ani. Prelungirea valabilitatii, retragerea si anularea certificatelor de autorizare, precum si extinderea sau restrangerea categoriilor de lucrari se efectueaza conform prevederilor prezentului regulament.
    Art. 35
    DGAAC controleaza activitatea persoanelor juridice autorizate pe toata durata de valabilitate a certificatului de autorizare, conform procedurilor specifice, urmarind:
    a) evaluari prin sondaj ale conformitatii cu specificatiile tehnice ale calitatii produselor si serviciilor contractate, elaborate sau avizate de ONCGC;
    b) evaluari ale conformitatii cu cerintele proiectelor si documentatiilor tehnice elaborate pentru tehnologiile si mijloacele utilizate;
    c) verificari, dupa caz, privind calitatea aparaturii si a tehnologiei utilizate.
    Art. 36
    (1) Persoanele juridice autorizate, o data cu obtinerea autorizarii sunt obligate sa respecte Regulamentul privind controlul activitatii persoanelor autorizate, elaborat de ONCGC.
    (2) Controalele se executa periodic si planificat, cu o periodicitate de minimum 4 ani. Persoanele juridice autorizate vor fi instiintate asupra datelor stabilite pentru efectuarea controalelor.

    4. Drepturi si obligatii ale persoanelor juridice autorizate
    Art. 37
    Persoanele juridice autorizate au dreptul:
    a) sa participe la licitatii conform prevederilor legale;
    b) sa incheie contracte si conventii de colaborare;
    c) sa acorde consultanta tehnica de specialitate;
    d) sa execute lucrari si masuratori;
    e) sa intocmeasca documentele tehnice;
    f) sa verifice lucrari de cadastru, geodezie si cartografie, daca este autorizat in clasa I;
    g) sa valideze lucrarile de cadastru, geodezie si cartografie realizate de persoanele de specialitate autorizate, prevazute la art. 6 lit. d), e) si g).
    Art. 38
    Persoanele juridice autorizate au urmatoarele obligatii:
    a) sa respecte incadrarea lucrarilor in exigentele tehnice impuse prin metodologiile, normele tehnice, regulamentele si instructiunile elaborate de ONCGC privind avizarea, realizarea, verificarea si receptia acestora;
    b) sa valideze numai lucrarile de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei, corespunzatoare clasei in care sunt autorizate;
    c) sa intocmeasca registrul de evidenta a onorariilor brute, incasate ca urmare a desfasurarii activitatilor de inscriere cu caracter nedefinitiv in cartea funciara, si a sumelor datorate si virate ONCGC, stabilite conform Regulamentului privind evidenta onorariilor si modul de incasare a sumelor prevazute la art. 20 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000;
    d) sa notifice in scris DGAAC, in termen de 30 de zile, modificarea conditiilor care au determinat autorizarea (modificarea statutului de functionare, modificarea adresei, modificarea structurii asociatiilor, administratorilor sau angajatilor permanenti, primirea unei sanctiuni comerciale, declararea starii de faliment etc.).

    CAP. 4
    Raspunderea juridica a persoanelor autorizate

    Art. 39
    Persoanele fizice si juridice autorizate raspund civil, penal sau disciplinar pentru neindeplinirea sau indeplinirea defectuoasa a obligatiilor ce le revin, conform prezentului regulament, si pentru incalcarea prevederilor legale, in temeiul Ordonantei Guvernului nr. 10/2000 privind desfasurarea activitatii de realizare si de verificare a lucrarilor de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei de catre persoanele fizice si juridice autorizate pe teritoriul Romaniei.
    Art. 40
    Raspunderea disciplinara a persoanelor fizice si juridice autorizate este angajata in cazurile prevazute la art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000.
    Art. 41
    (1) Pentru savarsirea abaterilor disciplinare persoanele fizice si juridice sunt sanctionate cu:
    a) avertisment;
    b) amenda cuprinsa intre 500.000 lei si 10.000.000 lei;
    c) suspendarea certificatului de autorizare pe o perioada de 1 - 3 luni;
    d) retragerea certificatului de autorizare.
    (2) Punerea in aplicare a sanctiunilor prevazute la alin. (1) se face conform prevederilor prezentului regulament, precum si altor prevederi legale in materie.
    Art. 42
    Persoanele fizice autorizate sunt sanctionate cu avertisment in cazul in care se constata nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 25 din prezentul regulament sau in conditiile stabilite de art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000.
    Art. 43
    Persoana fizica autorizata este sanctionata cu amenda:
    (1) de la 500.000 lei la 5.000.000 lei:
    a) dupa primul avertisment;
    b) pentru neindeplinirea obligatiilor prevazute la art. 25 lit. b), c), d), f), g), h) si i);
    c) pentru abaterile disciplinare prevazute la art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000.
    (2) de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei:
    - dupa aplicarea primei amenzi, pentru incalcari ale obligatiilor prevazute la art. 25 lit. b), c), d), f), g) h) si i) si pentru abaterile disciplinare prevazute la art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000.
    (3) Plata amenzilor se face pe baza de chitanta la ONCGC sau, dupa caz, la OJCGC.
    (4) Achitarea amenzilor se face in termen de maximum 15 zile de la incheierea procesului-verbal de constatare. Dupa acest termen autorizatia se suspenda pana la achitarea amenzilor.
    (5) Persoana fizica autorizata, sanctionata cu amenda conform art. 43 alin. (1) si (2), poate achita jumatate din aceasta in termen de 48 de ore de la data incheierii procesului-verbal.
    (6) Amenzile prevazute la alin. (1) si (2) au regim de venituri extrabugetare si au destinatia stabilita la art. 18 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000.
    Art. 44
    (1) Raspunderea disciplinara a persoanelor juridice autorizate este angajata pentru faptele proprii, precum si pentru acte savarsite de persoanele fizice autorizate angajate.
    (2) Pentru faptele proprii persoana juridica autorizata raspunde prin reprezentantii sai legali.
    Art. 45
    (1) La constatarea abaterilor persoanele juridice autorizate sunt sanctionate conform art. 18 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000.
    (2) In cazul in care abaterea a fost savarsita de mai multe persoane sanctiunea se aplica fiecarei persoane.
    Art. 46
    Persoanele juridice autorizate sunt sanctionate cu avertisment in cazul in care se constata nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 38 din prezentul regulament si pentru abaterile disciplinare prevazute la art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000.
    Art. 47
    (1) Persoanele juridice autorizate sunt sanctionate cu amenda cuprinsa intre 500.000 lei si 10.000.000 lei, in functie de gravitatea faptei, pentru:
    a) nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 38 din prezentul regulament;
    b) pentru abaterile disciplinare prevazute la art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000;
    c) dupa primul avertisment.
    (2) Procedura achitarii amenzii este cea prevazuta pentru persoanele fizice sau prin documente financiare specifice.
    Art. 48
    Certificatul de autorizare al persoanelor fizice sau juridice se suspenda in cazurile prevazute la art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000.
    Art. 49
    Certificatul de autorizare al persoanelor fizice si juridice se retrage in cazurile prevazute la art. 10 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000.
    Art. 50
    Certificatul de autorizare al persoanelor fizice isi inceteaza valabilitatea in cazurile prevazute la art. 11 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000.
    Art. 51
    Abaterile disciplinare savarsite de persoanele fizice si juridice autorizate se constata de catre consilieri, inspectori de specialitate ai ONCGC sau OJCGC, dupa caz, care intocmesc un proces-verbal de constatare, conform modelului prezentat in anexa nr. 13.
    Art. 52
    Aplicarea sanctiunilor disciplinare se face astfel:
    a) amenda si avertismentul se aplica de agentul constatator;
    b) suspendarea si retragerea certificatului de autorizare se aplica de directorul general al DGAAC sau al OJCGC, dupa caz;
    c) incetarea valabilitatii certificatului de autorizare se face cu aprobarea presedintelui ONCGC, la propunerea directorului general al DGAAC.
    Art. 53
    (1) Sanctiunile pot fi contestate in scris la ONCGC in termen de 10 zile lucratoare de la primirea instiintarii. Dupa aceasta data sanctiunea este considerata definitiva.
    (2) In cazul in care cel sanctionat este nemultumit de modul in care i-a fost solutionata contestatia, se poate adresa Colegiului de onoare al ONCGC.
    Art. 54
    (1) La constatarea unor abateri de la conditiile de autorizare DGAAC anunta in scris persoana juridica autorizata despre retragerea certificatului de autorizare si o atentioneaza ca intr-un interval de cel mult 60 de zile sa solutioneze neconformitatile constatate.
    (2) Daca in acest interval persoana juridica autorizata nu realizeaza actiunile corective, presedintele ONCGC aproba, la propunerea directorului general al DGAAC, incetarea valabilitatii certificatului de autorizare.
    Art. 55
    Pe durata suspendarii sau retragerii certificatului de autorizare persoanele fizice sau juridice autorizate nu au dreptul sa faca uz de certificatul de autorizare acordat de ONCGC.
    Art. 56
    Avertismentul si suspendarea autorizarii se considera ridicate la data intocmirii notei prin care consilierii, inspectorii de specialitate ai ONCGC sau, dupa caz, ai OJCGC constata indeplinirea masurilor inscrise in procesul-verbal de constatare.

    CAP. 5
    Colegiul de onoare

    Art. 57
    In vederea solutionarii contestatiilor, reclamatiilor si sesizarilor aparute in cursul aplicarii prezentului regulament se constituie un colegiu de onoare, care functioneaza pe langa ONCGC.
    Art. 58
    (1) Colegiul de onoare este format din 7 membri alesi din lista personalitatilor, stabilita de ONCGC, pentru o perioada de 2 ani.
    (2) O persoana membra a unei CA nu poate fi in acelasi timp membra a Colegiului de onoare.
    (3) Secretarul Colegiului de onoare este seful Serviciului de autorizare, avizare din cadrul DGAAC.
    (4) Contestatiile, reclamatiile si sesizarile sunt solutionate in termen de 30 de zile calendaristice de la primire.
    Art. 59
    Componenta Colegiului de onoare poate fi completata, in cazul in care unul sau mai multe locuri raman vacante pana la incheierea mandatului, prin procedura stabilita la art. 40 alin. (1).
    Art. 60
    (1) Colegiul de onoare se considera constituit in prezenta a cel putin 5 membri.
    (2) Deciziile in Colegiul de onoare se iau cu majoritatea simpla din numarul total al membrilor. Deciziile Colegiului de onoare vor fi aduse la cunostinta Consiliului de conducere al ONCGC si vor fi puse in aplicare in urma validarii lor in acest cadru, cu aprobarea presedintelui ONCGC.
    Art. 61
    Atributiile principale ale Colegiului de onoare constau in judecarea si solutionarea urmatoarelor cazuri:
    a) contestatii privind aplicarea procedurii de autorizare prevazute in prezentul regulament;
    b) reclamatii si sesizari privind comportarea inspectorilor de specialitate ai ONCGC sau ai OJCGC, care constata contraventiile si aplica sanctiunile prevazute in prezentul regulament;
    c) reclamatii si sesizari privind activitatea persoanelor fizice si juridice autorizate.

    CAP. 6
    Dispozitii finale

    Art. 62
    Remunerarea membrilor CA si ai Colegiului de onoare se va face conform prevederilor legale.
    Art. 63
    Persoanele fizice care au studii superioare de specialitate de lunga durata sau de scurta durata pot solicita autorizarea pentru categoriile de lucrari B si C la OJCGC din judetul in care solicitantul isi are domiciliul.
    Art. 64
    (1) Toate documentele elaborate si completate pe parcursul activitatilor si actiunilor de autorizare se constituie in dosare de autorizare si au caracter confidential.
    (2) Dosarele de autorizare se pastreaza la DGAAC si se completeaza cu documentele provenite din controalele efectuate, precum si cu alte documente care motiveaza deciziile luate in perioada de valabilitate a autorizarii.
    Art. 65
    (1) Persoana fizica sau juridica ale carei insemne de autorizare (certificat si/sau parafa) sunt degradate, distruse sau pierdute va anunta in scris emitentul autorizarii (ONCGC sau OJCGC) in termen de 7 zile de la constatare. De asemenea, insemnele respective vor fi declarate nule prin publicitate intr-un ziar de circulatie nationala.
    (2) ONCGC, respectiv OJCGC, va proceda la eliberarea unui duplicat al certificatului respectiv dupa solicitarea scrisa prezentata de persoana in cauza, insotita de un exemplar al ziarului in care s-a publicat declaratia de nulitate si de chitanta pentru plata taxei de autorizare. In cazul confectionarii unei noi parafe se inregistreaza specimenul respectiv.
    Art. 66
    Executantii care angajeaza lucrari de investitii si servicii finantate de la bugetul de stat sau din bugetele locale, in domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei, au obligatia sa prezinte beneficiarului certificatul de autorizare.
    Art. 67
    Raspunderea pentru aplicarea prezentului regulament revine ONCGC si, respectiv, OJCGC, care vor lua masurile necesare pentru indeplinirea prevederilor sale.
    Art. 68
    (1) Plata serviciilor ocazionate de eliberarea certificatelor de autorizare se face potrivit listei cuprinzand tarifele aprobate prin ordin al presedintelui ONCGC.
    (2) In cazul in care persoana fizica sau juridica solicita reexaminarea in vederea autorizarii, se va achita o noua taxa de autorizare conform alin. (1).
    Art. 69
    Persoanele juridice care desfasoara activitati de specialitate in domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei au obligatia sa solicite autorizarea pana la data de 1 august 2001.
    Art. 70
    Certificatele persoanelor fizice autorizate in temeiul prevederilor Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice si juridice care pot sa realizeze si sa verifice lucrari de specialitate in domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei pe teritoriul Romaniei, aprobat prin Ordinul presedintelui ONCGC nr. 451 din 15 ianuarie 1999, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 50 din 3 februarie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, isi pastreaza valabilitatea.
    Art. 71
    Persoanele fizice autorizate pentru categoriile A, B, C si D/A, B si C/B si C isi vor confectiona parafa conform modelului prezentat in anexa nr. 2.
    Art. 72
    Documentatiile intocmite de persoanele juridice autorizate vor fi parafate cu stampila persoanei fizice autorizate care a executat/verificat lucrarea si cu stampila persoanei juridice aprobata de registrul comertului.
    Art. 73
    Asociatiile sau uniunile profesionale legal constituite vor inainta ONCGC, spre luare la cunostinta, urmatoarele documente:
    a) cererea de luare in evidenta ONCGC, semnata de reprezentantul abilitat de asociatia sau de uniunea profesionala;
    b) statutul asociatiei sau al uniunii profesionale, in copie legalizata;
    c) hotararea judecatoreasca privind infiintarea asociatiei sau uniunii profesionale, in copie.
    Art. 74
    (1) ONCGC intocmeste tabloul tuturor persoanelor autorizate, pe care il comunica OJCGL.
    (2) De asemenea tabloul prevazut la alin. (1) se comunica Ministerului Justitiei si Uniunii Nationale a Notarilor Publici, care il vor transmite birourilor de carte funciara, respectiv birourilor notarilor publici.
    (3) Actualizarea tabloului prevazut la alin. (1) se va face periodic, in functie de autorizarea unor noi persoane sau de incetarea calitatii de persoana autorizata.
    Art. 75
    OJCGC tine evidenta persoanelor fizice autorizate pentru categoriile de lucrari B si C si o comunica ONCGC.
    Art. 76
    Anexele nr. 1 - 13 fac parte integranta din prezentul regulament.

    ANEXA 1
    la regulament

                              MODEL
de cerere pentru autorizarea persoanelor fizice

    Domnule director general,

    Subsemnatul/Subsemnata ....................................., nascut/nascuta la data de ..../..../...... in localitatea........................, judetul/tara ............................., avand cetatenia romana, domiciliat/domiciliata in localitatea .................., str. ....................... nr. ...., bl. ...., sc. ..., et. ..., ap. ...., sectorul/judetul ..............., telefon ........., cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, posesor/posesoare al/a diplomei de inginer/subinginer/tehnician seria/numarul ........................, promotia ........, eliberata de ........................ din .................., solicit autorizarea pentru categoriile de lucrari A/B/C/D.

    In sustinerea cererii anexez urmatoarele:
    1. curriculum vitae;
    2. lista de lucrari;
    3. copii de pe actele de studii si specializari;
    4. copie de pe carnetul de munca;
    5. chitanta pentru plata tarifului de autorizare;
    6. certificat de cazier judiciar eliberat de Ministerul de Interne.

    Declar ca am luat cunostinta de obligatiile ce imi revin potrivit Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice si juridice care pot sa realizeze si sa verifice lucrari de specialitate in domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei pe teritoriul Romaniei si inteleg sa le respect intocmai.

    Localitatea ................                 Data ..../..../.....

                               Semnatura,
                           .................

    ANEXA 2
    la regulament

                           MODEL DE PARAFA

    Figura 1 - Model de parafa - se afla in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 89 din 21 februarie 2001, la pagina nr. 9.

    NOTA:
    Seria este indicativul rutier al judetului care elibereaza autorizatia.

    ANEXA 3
    la regulament

                                 FISA
de analiza a dosarului si de examinare in vederea autorizarii

    Numele si prenumele solicitantului ................................
    Numarul de inregistrare al dosarului ............/.................
    Data analizei/examinarii ..../..../........
    In conformitate cu prevederile Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice si juridice care pot sa realizeze si sa verifice lucrari de specialitate in domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei pe teritoriul Romaniei membrii comisiei de autorizare, procedand la analiza dosarului si/sau la examinarea candidatului, decid dupa cum urmeaza:
________________________________________________________________________________
Nr.     Numele si prenumele        Autorizare  Rezultatul  Rezultatul
crt.    membrilor permanenti         pentru     analizei   examinarii  Semnatura
                                    categoria   dosarului candidatului
________________________________________________________________________________
 1.  Director general al DGAAC       A B C D      ADMIS      ADMIS
                                                 RESPINS    RESPINS
________________________________________________________________________________
 2.  Director general al DGGC        A B C D      ADMIS      ADMIS
                                                 RESPINS    RESPINS
________________________________________________________________________________
 3.  Director general al DGC         A B C D    (1) ADMIS    ADMIS
                                                 RESPINS    RESPINS
________________________________________________________________________________
 4.  Director general al IGFCC       A B C D      ADMIS      ADMIS
                                                 RESPINS    RESPINS
________________________________________________________________________________
 5.  Reprezentant al UGR             A B C D      ADMIS      ADMIS
                                                 RESPINS    RESPINS
________________________________________________________________________________
 6.  Reprezentant al AM sau al DTM   A B C D      ADMIS      ADMIS
                                                 RESPINS    RESPINS
________________________________________________________________________________
 7.  Reprezentant al UTCB            A B C D      ADMIS      ADMIS
                                                 RESPINS    RESPINS
________________________________________________________________________________

    Pe baza rezultatelor de mai sus Comisia de autorizare:
    1. accepta/respinge dosarul pentru autorizarea din oficiu;
    2. accepta/respinge dosarul pentru examinarea candidatului;
    3. in urma sustinerii probelor il declara admis/respins;
    4. ii acorda certificatul de autorizare pentru categoria de lucrari A/B/C/D.
________________________________________________________________________________
Nr.     Numele si prenumele        Autorizare  Rezultatul  Rezultatul
crt.    membrilor permanenti         pentru     analizei   examinarii  Semnatura
                                    categoria   dosarului candidatului
________________________________________________________________________________
 1.  Sef Serviciu autorizare,        A B C D      ADMIS      ADMIS
     avizare                                     RESPINS    RESPINS
________________________________________________________________________________
 2.  Sef Serviciu cadastru           A B C D      ADMIS      ADMIS
     general                                     RESPINS    RESPINS
________________________________________________________________________________
 3.  Sef Serviciu retele de          A B C D    (2) ADMIS    ADMIS
     referinta                                   RESPINS    RESPINS
________________________________________________________________________________

   Presedintele Comisiei de autorizare,
                                            Secretarul Comisiei de autorizare,

    ANEXA 4
    la regulament

 ________________________________    __________________________________________
|            O.N.C.G.C.          |  |             GUVERNUL ROMANIEI            |
|                                |  |                                          |
|        Oficiul National        |  |  Oficiul National de Cadastru, Geodezie  |
|    de Cadastru, Geodezie si    |  |              si Cartografie              |
|           Cartografie          |  |                                          |
|                                |  |         Certificat de Autorizare         |
| Domnul/Doamna ................ |  |                                          |
| .............................. |  |     Domnul/Doamna ..................     |
| localitatea .................. |  |    nascut(a) la data de ..............   |
| judetul ...................... |  | in localitatea Suharau, judetul ......., |
| str. ......................... |  |   cod numeric personal ...............,  |
| nr ... bl .. sc .. et .. ap .. |  |     este autorizat(a) sa realizeze si    |
| cod numeric personal ......... |  |  sa verifice lucrari de specialitate in  |
| .............................. |  |   domeniile cadastrului, geodeziei si    |
| este autorizat(a) sa realizeze |  |                cartografiei              |
| si sa verifice lucrari de      |  |         din categoriile A, B, C, D       |
| specialitate in domeniile      |  |       conform regulamentului aprobat     |
| cadastrului, geodeziei si      |  |         prin Ordinul presedintelui       |
| cartografiei din categoriile   |  |             ONCGC nr. ........           |
|           A, B, C, D           |  |                                          |
|                                |  |  Presedintele      Data      Secretarul  |
| Primita de ................... |  |  Comisiei de                 Comisiei de |
| Act de identitate ............ |  |   Autorizare   ... .... ...  Autorizare  |
| Data ......................... |  |                                          |
| Seria ..... Nr. .............. |  |                                          |
|                                |  |                                          |
|           Secretarul           |  |         Seria ..... Nr. ........         |
|     Comisiei de Autorizare     |  |                                          |
|________________________________|  |__________________________________________|

    ANEXA 5
    la regulament

 ________________________________    __________________________________________
|             O.N.C.G.C.         |  |             GUVERNUL ROMANIEI            |
|                                |  |                                          |
|        Oficiul National        |  |  Oficiul National de Cadastru, Geodezie  |
|    de Cadastru, Geodezie si    |  |              si Cartografie              |
|           Cartografie          |  |                                          |
|                                |  |         Certificat de Autorizare         |
| Domnul/Doamna ................ |  |                                          |
| .............................. |  |     Domnul/Doamna ..................     |
| localitatea .................. |  |    nascut(a) la data de ..............   |
| judetul ...................... |  | in localitatea ......., judetul ......., |
| str. ......................... |  |  cod numeric personal ...............,   |
| nr ... bl .. sc .. et .. ap .. |  |      este autorizat(a) sa realizeze      |
| cod numeric personal ......... |  |   lucrari de specialitate in domeniile   |
| .............................. |  |  cadastrului, geodeziei si cartografiei  |
| este autorizat(a) sa realizeze |  |          din categoriile A, B, C         |
| lucrari de specialitate in     |  |      conform regulamentului aprobat      |
| domeniile cadastrului,         |  |        prin Ordinul presedintelui        |
| geodeziei si cartografiei din  |  |             ONCGC nr. ........           |
| categoriile                    |  |                                          |
|             A, B, C            |  |                                          |
|                                |  |  Presedintele      Data      Secretarul  |
| Primita de ................... |  |  Comisiei de                 Comisiei de |
| Act de identitate ............ |  |   Autorizare   ... .... ...  Autorizare  |
| Data ......................... |  |                                          |
| Seria ..... Nr. .............. |  |                                          |
|                                |  |                                          |
|           Secretarul           |  |         Seria ..... Nr. ........         |
|     Comisiei de Autorizare     |  |                                          |
|________________________________|  |__________________________________________|

    ANEXA 6
    la regulament

 ________________________________    __________________________________________
|             O.N.C.G.C.         |  |             GUVERNUL ROMANIEI            |
|                                |  |                                          |
|        Oficiul National        |  |  Oficiul National de Cadastru, Geodezie  |
|    de Cadastru, Geodezie si    |  |              si Cartografie              |
|           Cartografie          |  |                                          |
|                                |  |         Certificat de Autorizare         |
| Domnul/Doamna ................ |  |                                          |
| .............................. |  |     Domnul/Doamna ..................     |
| localitatea .................. |  |    nascut(a) la data de ..............   |
| judetul ...................... |  | in localitatea ......., judetul ......., |
| str. ......................... |  |  cod numeric personal ...............,   |
| nr ... bl .. sc .. et .. ap .. |  |      este autorizat(a) sa realizeze      |
| cod numeric personal ......... |  |   lucrari de specialitate in domeniile   |
| .............................. |  |  cadastrului, geodeziei si cartografiei  |
| este autorizat(a) sa realizeze |  |            din categoriile B, C          |
| lucrari de specialitate in     |  |      conform regulamentului aprobat      |
| domeniile cadastrului,         |  |        prin Ordinul presedintelui        |
| geodeziei si cartografiei din  |  |             ONCGC nr. ........           |
| categoriile                    |  |                                          |
|               B, C             |  |                                          |
|                                |  |  Presedintele      Data      Secretarul  |
| Primita de ................... |  |  Comisiei de                 Comisiei de |
| Act de identitate ............ |  |   Autorizare   ... .... ...  Autorizare  |
| Data ......................... |  |                                          |
| Seria ..... Nr. .............. |  |                                          |
|                                |  |                                          |
|           Secretarul           |  |         Seria ..... Nr. ........         |
|     Comisiei de Autorizare     |  |                                          |
|________________________________|  |__________________________________________|

    ANEXA 7
    la regulament

 ________________________________    __________________________________________
|             O.N.C.G.C.         |  |             Guvernul Romaniei            |
|                                |  |                                          |
|        Oficiul National        |  |  Oficiul National de Cadastru, Geodezie  |
|    de Cadastru, Geodezie si    |  |              si Cartografie              |
|           Cartografie          |  |                                          |
|                                |  |         Certificat de Autorizare         |
| .............................. |  |                                          |
| .............................. |  |   ....................................   |
| localitatea .................. |  |      (denumirea persoanei juridice)      |
| judetul ...................... |  | avand certificatul de inregistrare la    |
| str. ......................... |  | Registrul Comertului seria .....nr. .... |
| nr ... bl .. sc .. et .. ap .. |  | cu sediul in localitatea ............... |
| certificat de inmatriculare .. |  | str. ................, nr. ..., bl. ..., |
| ............................., |  | sc. ..., et. ..., ap. ..., judet ....... |
| este autorizat(a) sa realizeze |  | este autorizata ca persoana juridica sa  |
| si/sau sa verifice lucrari de  |  |  execute si/sau sa verifice lucrari de   |
| specialitate in domeniile      |  | specialitate din domeniile cadastrului,  |
| cadastrului, geodeziei si      |  |         geodeziei si cartografiei        |
| cartografiei din categoriile   |  |             clasa I/II/III               |
|        clasa I/II/III          |  |                                          |
|                                |  |                                          |
| Primita de ................... |  |Presedintele  Data       Presedintele     |
| Act de identitate ............ |  |    ONCGC    ...... Comisiei de Autorizare|
| Data ......................... |  |                                          |
| Seria ..... Nr. .............. |  |                                          |
|                                |  |                                          |
|           Secretarul           |  |         Seria ..... Nr. ........         |
|     Comisiei de Autorizare     |  |                                          |
|________________________________|  |__________________________________________|

    ANEXA 8
    la regulament

    Numele si prenumele persoanei fizice/juridice autorizate ...................
    Certificat de autorizare nr. .......... din .../.../.... pentru categoria de lucrari .............

                           REGISTRU DE EVIDENTA
                    a lucrarilor realizate si verificate
 ___________________________________________________________________________
|Nr. | Data realizarii |   Date de  |     Beneficiar    |     Executant     :
|crt.|   verificarii   |identificare|(denumirea, adresa)|(denumirea, adresa):=>
|    |                 | a lucrarii |                   |                   :
|____|_________________|____________|___________________|___________________:
|____|_________________|____________|___________________|___________________:
|____|_________________|____________|___________________|___________________:
|____|_________________|____________|___________________|___________________:
|____|_________________|____________|___________________|___________________:
|____|_________________|____________|___________________|___________________:
|____|_________________|____________|___________________|___________________:
|____|_________________|____________|___________________|___________________:

   _________________________________________________________________________
  :Contract de| Aviz de  |                  | Termenul de |    Observatii   |
=>:  executie | executie |  Tipul lucrarii  |   predare   |Valoarea lucrarii|
  :           |          |                  |  a lucrarii |    (mii lei)    |
  :___________|__________|__________________|_____________|_________________|
  :___________|__________|__________________|_____________|_________________|
  :___________|__________|__________________|_____________|_________________|
  :___________|__________|__________________|_____________|_________________|
  :___________|__________|__________________|_____________|_________________|
  :___________|__________|__________________|_____________|_________________|
  :___________|__________|__________________|_____________|_________________|
  :___________|__________|__________________|_____________|_________________|

    ANEXA 9
    la regulament

                                  MODEL
de cerere-tip pentru solicitarea autorizarii persoanelor juridice

                            Domnule presedinte,

    ...........................................................................,
                      (denumirea persoanei juridice)
cu sediul in localitatea ......................., str. ..................... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judetul ................, telefon ......................., fax ........................, reprezentata prin ............................., in calitate de ................................., solicit autorizarea in calitate de persoana juridica pentru a realiza si/sau a verifica lucrari de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei in clasele I/II/III, conform Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice si juridice care pot sa realizeze si sa verifice lucrari de specialitate in domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei pe teritoriul Romaniei.
    In sustinerea cererii anexez urmatoarele:


    Localitatea ..................                Data ...............

                                    Semnatura


    Domnului presedinte al comisiei de autorizare

    ANEXA 10
    la regulament

                                 LISTA
cuprinzand documentele necesare pentru autorizarea persoanelor juridice

    1. Copii legalizate de pe documentele privind infiintarea, organizarea si functionarea persoanei juridice:
    1.1. certificatul de inmatriculare la oficiul registrului comertului;
    1.2. actul constitutiv al persoanei juridice;
    1.3. statutul societatii comerciale;
    1.4. codul fiscal;
    1.5. certificat de bonitate emis de banca si avizat de Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat;
    1.6. dovada privind capacitatea financiara, emisa de Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat;
    1.7. certificat emis de oficiul registrului comertului de pe langa camera de comert si industrie nationala sau teritoriala, prin care se confirma: mentiuni privind falimentul, condamnari, amenzi, abuz de incredere, fals, abateri.
    2. Copii de pe documentele reprezentantului legal al administratorului sau al asociatului autorizat ori, dupa caz, de pe cele ale angajatilor permanenti, autorizati ca persoane fizice pentru domeniul in care solicita autorizarea (carte de munca, contract individual de munca pe perioada nedeterminata, copie de pe autorizatia persoanei fizice angajate la firma)
    3. Chestionarul de evaluare
    Declaram ca am luat cunostinta de obligatiile ce ne revin potrivit Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice si juridice care au dreptul sa*) ................ lucrari de cadastru, geodezie si cartografie pe teritoriul Romaniei si intelegem sa le respectam intocmai.

    Localitatea ..........................

    Data .............

                                                  Semnatura

------------
    *) Se completeaza in cerere una dintre variante:
       - sa realizeze si sa verifice;
       - sa realizeze lucrari.
    Pentru persoanele juridice nou-infiintate nu se vor transmite documentele prevazute la pct. 1.5, 1.6 si 1.7.

    ANEXA 11
    la regulament

                            CHESTIONAR DE EVALUARE

    I. Informatii generale

    1. Denumirea/numele si sediul/adresa
    2. Numarul si data inregistrarii la registrul comertului
    3. Codul fiscal
    4. Capitalul social
    5. Obiectul de activitate
    6. Principalele contracte privind realizarea sau verificarea unor lucrari de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei
    7. Activitati de service (propriu sau pe baza de contract)

    II. Informatii privind experienta

    1. Denumirea lucrarilor/bunurilor/serviciilor realizate sau verificate (numarul contractului, perioada, beneficiarul, calificativul obtinut la receptie)
    2. Denumirea persoanelor fizice sau juridice beneficiare conform pct. 1
    3. Gradul de realizare si de respectare a termenelor in raport cu contractele incheiate
    4. Valoarea contractului

    NOTA: Informatiile se vor prezenta sub forma de tabel.

    5. Recomandari din partea ONCGC/OJCGC privind experienta in lucrarile executate.

    III. Informatii privind bonitatea

    1. Obligatii contractuale neonorate, motivul
    2. Daca au fost declarati in stare de faliment sau daca au comis infractiuni ori contraventii prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 privind achizitiile publice de bunuri si servicii
    3. Daca s-au cedat drepturi prevazute in contracte incheiate in beneficiul creditorilor
    4. Daca au cedat bunuri si servicii sau le-au ipotecat in beneficiul creditorilor
    5. Daca au existat litigii referitoare la neefectuarea platilor sau litigii privind calitatea, motivul

    NOTA: Informatiile vor contine situatia la data completarii chestionarului de evaluare.

    IV. Informatii privind capacitatea financiara

    1. Activ total, din care:
       - active circulante
    2. Pasiv total, din care:
       - obligatii catre terti
       - credite bancare
    3. Venituri totale
    4. Cheltuieli totale
    5. Profit brut

    NOTA: Informatiile vor contine date financiare conform ultimului bilant incheiat la data de ........, vizat de Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat a judetului ............../municipiului Bucuresti.

    V. Informatii privind asigurarea cu personal

    1. Personal angajat permanent - total, din care:
    a) personal de conducere (numarul total, din care un numar de ........... cu pregatire in domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei)
    b) personal de executie, angajat cu carnet de munca (numele, studiile, varsta, anii de experienta in categoriile A, B, C si D, alte informatii) - total, din care:
    - studii superioare de specialitate (inclusiv subingineri);
    - studii medii de specialitate;
    - studii superioare economice, juridice, de alte specialitati;
    - studii medii economice, de alte specialitati;
    - muncitori, soferi, personal auxiliar;
    c) persoane fizice autorizate - total, din care:
    - in categoriile A, B, C si D;
    - in categoriile A, B si C;
    - in categoriile B si C;
    2. Personal angajat - total, din care:
    a) persoane fizice autorizate - total, din care:
    - in categoriile A, B, C si D;
    - in categoriile A, B si C;
    - in categoriile B si C;
    b) persoane fizice neautorizate - total, din care:
    - studii superioare de specialitate;
    - studii medii de specialitate;
    - studii superioare de alte specialitati;
    - studii medii de alte specialitati;
    - muncitori, soferi, personal auxiliar.

    NOTA: Informatiile cuprinse la pct. 1 si 2 vor fi insotite de copii de pe carnetele de munca (prima si ultima fila), certificatele de autorizare, contractele individuale de munca sau conventiile civile de colaborare.

    VI. Informatii privind dotarea tehnica, mijloacele fixe, materialele si logistica

    1. Sedii si/sau spatii - total, din care:
    - incaperi destinate lucrarilor de specialitate - numar, suprafata;
    - incaperi destinate arhivelor, bazelor de date si birourilor de documente cu caracter secret - numar, suprafata;
    - incaperi cu alte destinatii (economice, juridice, conducere, secretariat, holuri, magazii, grupuri sanitare, garaje etc.) - numar, suprafata
    2. Mijloace fixe direct productive sau linii tehnologice - total, din care:
    - aparatura de masurat clasica/moderna, (numarul, denumirea, precizia de masurare, tipul, starea, valoarea orientativa);
    - aparatura hardware si mijloace de calcul (numarul, denumirea, tipul, starea, valoarea orientativa);
    - software utilizat (denumirea, numarul de licente, producatorul, destinatia, provenienta, performantele)
    3. Mijloace de transport - total, din care:
    - autoturisme (marca, starea, anul de fabricatie);
    - autoutilitare, microbuze, masini de teren (marca, starea, anul de fabricatie);
    - autocamioane, autobuze (marca, starea, anul de fabricatie).
    4. Alte materiale si logistica de specialitate: borne, semnale, marci, balize, piramide, mijloace auxiliare de amplasare si masurare etc. (denumirea, tipul, starea, destinatia, provenienta)

    NOTA:
    Chestionarul de evaluare va fi insotit de documente justificative privind proprietatea sau modalitatea de utilizare a acestora (conventii, contracte de inchiriere sau de imprumut etc.).
    Documentele care atesta existenta sau accesul la dotarea tehnica, mijloacele fixe, materiale si logistica vor fi prezentate si vizate de coordonatorul de zona al OJCGC in a carui raza teritoriala isi are sediul principal persoana juridica care solicita autorizarea.

    ANEXA 12
    la regulament

    ONCGC
    DGAAC

                                    STABILIREA
                        punctajului in vederea autorizarii

    ............................., cu sediul in .............................

    In conformitate cu prevederile Regulamentului privind autorizarea persoanelor juridice in domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei, aprobat prin Ordinul presedintelui ONCGC nr. ............. din ..............., ca urmare a examinarii dosarului de autorizare s-a procedat la evaluarea persoanei juridice ............................................ si la stabilirea punctajului necesar in vederea autorizarii:

    A. Stabilirea punctajului
    1. Capabilitate (Pc)
    1 - 30 - performante anterioare in domeniu
    1 - 40 - personal de specialitate
    1 - 20 - bonitatea firmei
        10 - recomandari si certificate de buna executie
    2. Dotarea tehnica (pt)
    1 - 50 - aparatura topo
    1 - 30 - aparatura info si software profesional
    1 - 20 - mijloace de transport
    Punctaj final: PF = Pc x 0,40 + Pt x 0,60

    B. Semnatura membrilor comisiei de autorizare
 ______________________________________________________________________
| Nr.  |                                     |                         |
| crt. |         Numele si prenumele         |         Punctaj         |
|______|_____________________________________|_________________________|
|  1.  |                                     |                         |
|______|_____________________________________|_________________________|
|  2.  |                                     |                         |
|______|_____________________________________|_________________________|
|  3.  |                                     |                         |
|______|_____________________________________|_________________________|
|  4.  |                                     |                         |
|______|_____________________________________|_________________________|
|  5.  |                                     |                         |
|______|_____________________________________|_________________________|
|  6.  |                                     |                         |
|______|_____________________________________|_________________________|
                                    __
                                    \  PF
                                    /_
           Punctajul obtinut PT = ---------
                                      n

    n = numarul membrilor comisiei

    Propunem admiterea/respingerea dosarului de autorizare.

    Propunem autorizarea persoanei juridice in clasa I/II/III.

                  Presedintele comisiei de autorizare,

    ANEXA 13
    la regulament

                         PROCES-VERBAL Nr. .........
                    incheiat azi .......................

    Subsemnatul ......................................., in calitate de consilier/inspector de specialitate, salariat al .............................., pentru constatarea abaterilor disciplinare si aplicarea sanctiunilor in conformitate cu Ordonanta Guvernului nr. 10/2000, am constatat urmatoarele:

    1. Locul constatarii: Teritoriul administrativ al localitatii ......................., judetul .........................

    2. Identitatea persoanei autorizate: Numele si prenumele/denumirea ............................., autorizatia seria ........... nr. ............., domiciliat (cu sediul) in judetul/sectorul ..................................., localitatea ........................., str. ......................... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., buletinul/cartea de identitate seria ........ nr. ................, emis/emisa de Circa de Politie nr. .......... la data de .............., avand ocupatia de ........................, salariat al ................................................, cu sediul in judetul/sectorul ................, localitatea ....................., str. .................. nr. ...., sc. .... et. ...., ap. ....

    3. Descrierea abaterii: ................................................ ............................................................................
............................................................................

    Fapta constatata constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza cu avertisment/amenda/suspendare.
    Amenda este de ................ .

    4. Mentiuni:
    - privind achitarea amenzii;
    - daca contravenientul nu este de fata, refuza sau nu poate sa semneze;
    - ................................................... .

    5. Precizari privind plata amenzii
    Plata amenzii se va face la ONCGC sau, dupa caz, la OJCGC in contul ..................... .
    Persoana autorizata se angajeaza sub semnatura sa achite in cel mult 48 de ore de la data incheierii procesului-verbal jumatate din minimul amenzii. Contravenientul a luat cunostinta de continutul procesului-verbal.


                            Persoana autorizata

     ................................       .....................
      (numele si prenumele, in clar)            (semnatura)

                    Consilier/Inspector de specialitate
                    ...................................
                                (semnatura)



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 983/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 983 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu