ORDIN
Nr. 564 din 21 aprilie 2000
pentru aprobarea Normelor privind aplicarea cotei zero a taxei pe valoarea
adaugata pentru bunurile si serviciile destinate misiunilor diplomatice,
oficiilor consulare si reprezentantelor internationale interguvernamentale
acreditate in Romania, precum si personalului acestora
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 204 din 11 mai 2000
Ministrul finantelor,
in baza prevederilor art. 17 lit. B. k) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 113 din 15 martie 2000,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si functionarea
Ministerului Finantelor, cu modificarile ulterioare,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele privind aplicarea cotei zero a taxei pe valoarea adaugata
pentru bunurile si serviciile destinate misiunilor diplomatice, oficiilor consulare
si reprezentantelor internationale interguvernamentale acreditate in Romania,
precum si personalului acestora, prevazute in anexa care face parte integranta
din prezentul ordin.
Art. 2
Certificatele de cota zero a taxei pe valoarea adaugata pentru inchirierea
de spatii misiunilor diplomatice sau personalului acestora, eliberate pana la
data intrarii in vigoare a prezentului ordin, raman valabile pana la expirarea
contractelor in baza carora au fost eliberate.
Art. 3
Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat a
municipiului Bucuresti va lua masuri pentru aducerea la indeplinire a
prevederilor prezentului ordin.
Art. 4
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
ANEXA 1
NORME
privind aplicarea cotei zero a taxei pe valoarea adaugata pentru bunurile si
serviciile destinate misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si
reprezentantelor internationale interguvernamentale acreditate in Romania,
precum si personalului acestora
1. Bunurile livrate si serviciile prestate in favoarea directa a
ambasadelor, a consulatelor generale si a reprezentantelor internationale
interguvernamentale acreditate in Romania, precum si a personalului acestora -
cu exceptia cetatenilor romani -, care se incadreaza la cota zero a taxei pe
valoarea adaugata, precum si limita plafonului de livrare sau de prestare de la
care se aplica cota zero a taxei pe valoarea adaugata se stabilesc de
Ministerul Afacerilor Externe, pe baza de reciprocitate acordata misiunilor
diplomatice romane si personalului acestora.
Raspunderea pentru verificarea respectarii conditiilor de reciprocitate
revine Directiei de protocol din cadrul Ministerului Afacerilor Externe.
Sunt asimilate taxei pe valoarea adaugata si intra sub incidenta
reciprocitatii impozitele pe consum generale aplicate misiunilor diplomatice
romane si personalului acestora de catre statele partenere.
2. Cota zero a taxei pe valoarea adaugata pentru livrarile de bunuri si
prestarile de servicii efectuate in favoarea directa a ambasadelor, a
consulatelor generale si a reprezentantelor internationale interguvernamentale
acreditate in Romania, precum si a personalului acestora se realizeaza prin
restituirea taxei pe valoarea adaugata de catre Ministerul Finantelor prin
Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat a
municipiului Bucuresti.
Prin derogare de la prevederile alineatului precedent persoanele juridice
pot livra bunuri si pot presta servicii in favoarea directa a ambasadelor,
consulatelor generale, reprezentantelor internationale interguvernamentale
acreditate in Romania, precum si a personalului acestora, cu exceptia
cetatenilor romani, fara taxa pe valoarea adaugata, cu exercitarea dreptului de
deducere a taxei aferente intrarilor, pe baza unui certificat de cota zero
eliberat de Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de
stat a municipiului Bucuresti, conform modelului prezentat in anexa nr. 1 la
prezentele norme, si a legitimatiei speciale eliberate in acest scop de
Ministerul Afacerilor Externe.
Certificatul de cota zero a taxei pe valoarea adaugata se elibereaza numai
in cazul in care incasarea contravalorii bunurilor livrate si serviciilor
prestate nu se efectueaza in numerar sau cu instrumente de plata nenominale, la
cererea persoanei juridice care livreaza bunuri sau presteaza servicii, intocmita
potrivit modelului prezentat in anexa nr. 2 la prezentele norme, pe baza
urmatoarelor documente:
- copia de pe actul constitutiv;
- copia de pe certificatul de inregistrare fiscala;
- copia de pe instiintarea de luare in evidenta ca platitor de taxa pe
valoarea adaugata;
- certificatul de atestare fiscala eliberat in acest scop;
- dovada dotarii cu aparatura necesara pentru utilizarea cartilor de
credit;
- declaratia pe propria raspundere din care sa rezulte ca nu se va incasa
contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate in numerar ori cu
instrumente nenominale.
Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat a
municipiului Bucuresti va comunica Ministerului Afacerilor Externe lista
cuprinzand persoanele juridice carora li s-au eliberat certificate de cota zero
a taxei pe valoarea adaugata.
Ministerul Afacerilor Externe elibereaza legitimatii speciale numai in
cazurile de reciprocitate efectiva deplina, fara existenta unor restrictii
sortimentale si plafonari valorice sau cantitative, acordate de statul partener
misiunilor diplomatice romane si personalului acestora.
De asemenea, persoanele juridice care inchiriaza spatii cu destinatia de
sediu al ambasadelor, consulatelor generale si reprezentantelor internationale
interguvernamentale acreditate in Romania, resedinte ale sefilor acestora,
precum si locuinte pentru personalul misiunilor diplomatice, cu exceptia
cetatenilor romani, pot factura contravaloarea chiriei cu cota zero a taxei pe
valoarea adaugata, in baza unui certificat eliberat in acest scop de Directia
generala a finantelor publice si controlului financiar de stat a municipiului
Bucuresti, conform modelului prezentat in anexa nr. 3 la prezentele norme.
Certificatul va fi eliberat la cererea persoanelor juridice care inchiriaza
spatii ambasadelor, consulatelor generale, reprezentantelor internationale
interguvernamentale sau personalului acestora, potrivit modelului de cerere
prezentat in anexa nr. 4 la prezentele norme, pe baza urmatoarelor documente:
- copia de pe actul constitutiv;
- copia de pe certificatul de inregistrare fiscala;
- copia de pe instiintarea de luare in evidenta ca platitor de taxa pe
valoarea adaugata;
- copia de pe actul de proprietate sau, in cazul spatiilor proprietate de
stat, de pe actul de folosinta sau de administrare a spatiilor care fac
obiectul inchirierii;
- documentul care atesta achitarea impozitului pe cladiri si a impozitului
sau taxei pe teren, pentru spatiile care fac obiectul inchirierii;
- certificatul de atestare fiscala eliberat in acest scop;
- copia autentificata de pe contractul de inchiriere incheiat cu
ambasadele, consulatele generale, reprezentantele internationale
interguvernamentale sau cu personalul acestora;
- avizul Ministerului Afacerilor Externe privind respectarea conditiilor de
reciprocitate pentru inchirierea de spatii.
Cererile de eliberare a certificatelor de aplicare a cotei zero a taxei pe
valoarea adaugata se solutioneaza in termen de 15 zile de la data depunerii
cererii si documentelor solicitate. Certificatele sunt valabile de la data de
intai a lunii urmatoare celei in care s-a depus cererea, pe durata de
valabilitate a contractelor de inchiriere care au stat la baza eliberarii lor.
3. Furnizorii de bunuri si servicii in favoarea directa a ambasadelor,
consulatelor generale si a reprezentantelor internationale interguvernamentale
acreditate in Romania, precum si a personalului acestora au obligatia sa emita
facturi fiscale si alte documente specifice, prevazute in Hotararea Guvernului
nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea
financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si
utilizarea acestora, care sa cuprinda denumirea misiunii diplomatice, a
reprezentantei internationale interguvernamentale acreditate in Romania sau
numele si prenumele, in cazul personalului acestora, in vederea identificarii
cumparatorului.
Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in mod
global pentru nevoile unui imobil cu mai multe apartamente, in care misiunea
diplomatica, precum si personalul acesteia ocupa o parte, cu titlu de
proprietar sau de chirias, documentele necesare sunt:
a) decontul cuprinzand cheltuielile comune si taxa pe valoarea adaugata,
intocmit de administratorul imobilului, cu indicarea cotei-parti pe care
colocatarul este obligat sa o plateasca potrivit normelor legale privind
repartizarea cheltuielilor comune pe locatari;
b) chitanta emisa de administratia imobilului, prin care se certifica plata
cheltuielilor comune si a taxei pe valoarea adaugata, rezultata din decont.
4. Cererile de restituire a taxei pe valoarea adaugata prevazute in anexele
nr. 5 si 6 la prezentele norme, insotite de documentele in care se consemneaza
vanzarile de bunuri si prestarile de servicii care indeplinesc conditiile
legale de incadrare la cota zero a taxei pe valoarea adaugata, de documentele
care atesta achitarea contravalorii acestora si de borderourile intocmite in
doua exemplare, se transmit trimestrial, cel mai tarziu pana la finele lunii
urmatoare incheierii trimestrului pentru care se solicita restituirea,
Ministerului Afacerilor Externe de catre ambasadele, consulatele generale si de
reprezentantele internationale interguvernamentale acreditate in Romania.
Documentele care insotesc cererile de restituire a taxei pe valoarea
adaugata se depun in copie pentru uzul oficial al ambasadelor, consulatelor
generale si al reprezentantelor internationale interguvernamentale acreditate
in Romania si in original de catre personalul acestora. Pot fi prezentate in
copie documentele pentru bunurile de folosinta indelungata, prevazute in anexa
la Hotararea Guvernului nr. 394/1995 privind obligatiile ce revin agentilor
economici - persoane fizice sau juridice - in comercializarea produselor de
folosinta indelungata, destinate consumatorilor, republicata, cu modificarile
ulterioare.
Cererile de restituire a taxei pe valoarea adaugata vor fi justificate numai
cu documente aferente cumpararilor efectuate in trimestrul pentru care se
solicita restituirea taxei pe valoarea adaugata, insotite de documentele care
atesta efectuarea platii contravalorii bunurilor si a serviciilor pana la data
depunerii cererilor, cu exceptia cazurilor in care conditiile de reciprocitate
prevad termene mai mari de 3 luni.
Se admit bonurile fiscale emise de aparate de marcat electronice fiscale,
aprobate conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind
obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice
fiscale, numai insotite de facturi fiscale, cu exceptia bonurilor fiscale emise
pentru carburanti auto, care sunt admise la restituire cu conditia ca unitatile
de desfacere a carburantilor auto sa inscrie pe acestea denumirea
cumparatorului si numarul de inmatriculare al autovehiculului, sub semnatura si
stampila unitatii.
Borderourile trebuie sa cuprinda:
- numarul curent;
- denumirea, numarul si data documentului;
- valoarea inscrisa in document;
- valoarea taxei pe valoarea adaugata aferente;
- totalul valorii inscrise in documente;
- totalul taxei pe valoarea adaugata.
Nedepunerea in termen a documentelor justificative atrage pierderea
dreptului de restituire a taxei pe valoarea adaugata, cu exceptia cazurilor in
care conditiile de reciprocitate prevad termene mai mari de 3 luni.
Cererile de restituire si documentele justificative nedepuse in termen vor
fi returnate de Ministerul Afacerilor Externe celor care le-au transmis.
Sumele trecute in borderourile anexate la cererile de restituire a taxei pe
valoarea adaugata se verifica de Directia de protocol din cadrul Ministerului
Afacerilor Externe cu documentele primite. In urma verificarii, pe borderou se
va face mentiunea, sub semnatura, "Confruntat cu documentele de
vanzare".
Dupa verificare Ministerul Afacerilor Externe transmite documentatia
avizata favorabil ambasadelor, consulatelor generale sau reprezentantelor
internationale interguvernamentale, care o vor depune la Directia generala a
finantelor publice si controlului financiar de stat a municipiului Bucuresti,
pentru restituirea taxei pe valoarea adaugata aferente bunurilor si serviciilor
care indeplinesc conditiile legale de aplicare a cotei zero a taxei pe valoarea
adaugata.
Ministerul Afacerilor Externe va comunica Directiei generale a finantelor
publice si controlului financiar de stat a municipiului Bucuresti, in termen de
15 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a
prezentelor norme, lista cuprinzand statele pentru care conditiile de
reciprocitate prevad termene de restituire mai mari de 3 luni. Informatiile
respective vor fi actualizate ori de cate ori intervin modificari in relatiile
reciproce dintre state.
5. Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat
a municipiului Bucuresti analizeaza cererile de restituire a taxei pe valoarea
adaugata, precum si documentele insotitoare.
Verificarea si analiza efectuate urmaresc:
- ca documentele ce atesta achizitionarea de bunuri si de servicii sa
corespunda formularelor tipizate comune si specifice privind aplicarea taxei pe
valoarea adaugata, prevazute de reglementarile in vigoare, sa se refere la
trimestrul pentru care se solicita restituirea, cu exceptia cazurilor in care
conditiile de reciprocitate prevad termene mai mari de 3 luni, si sa permita
identificarea furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii;
- specificarea in documentele respective, intr-o coloana distincta, a sumei
reprezentand taxa pe valoarea adaugata aferenta valorii bunurilor si
serviciilor achizitionate, precum si existenta dovezii achitarii acestora;
- existenta avizului favorabil al Ministerului Afacerilor Externe;
- corectitudinea calculelor.
In urma verificarii si analizei se intocmeste o nota in care se consemneaza
numarul si data cererii, rezultatul verificarii si propuneri cu privire la
aprobarea restituirii sau la respingerea cererii de restituire a taxei pe
valoarea adaugata.
Restituirea taxei pe valoarea adaugata se aproba de catre directorul
general al Directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de
stat a municipiului Bucuresti. Pe baza aprobarii se intocmesc comunicarea catre
trezorerie, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 7 la prezentele norme,
precum si comunicarea catre misiunea diplomatica privind modul de solutionare a
cererii, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 8 la prezentele norme.
6. In baza comunicarilor primite trezoreria va intocmi ordine de plata tip
trezorerie (OPHT) pentru fiecare misiune diplomatica, in care se va inscrie
suma care se restituie. Pe versoul ordinului de plata se vor mentiona distinct
suma care se restituie misiunilor diplomatice si suma restituita personalului
acestora, in cazul in care nu sunt deschise conturi personale in care sa se
faca varsamintele.
Operatiunile de restituire a taxei pe valoarea adaugata se evidentiaza in
contabilitate prin contul 20.13.01.02 "Taxa pe valoarea adaugata
restituita", deschis la trezoreria statului.
7. Intra sub incidenta prezentelor norme numai bunurile si serviciile a
caror contravaloare a fost achitata in lei pe teritoriul Romaniei.
8. Cererile de restituire a taxei pe valoarea adaugata aferente cumpararilor
efectuate in trimestrul I al anului 2000 se vor solutiona conform prevederilor
Ordinului ministrului finantelor nr. 2.049 din 30 octombrie 1998 privind
regimul taxei pe valoarea adaugata pentru bunurile si serviciile destinate
misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si reprezentantelor internationale
interguvernamentale acreditate in Romania, precum si personalului diplomatic al
acestora, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 497 din 23
decembrie 1998.
ANEXA 1
la norme
MINISTERUL FINANTELOR
DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE
SI CONTROLULUI FINANCIAR DE STAT
A MUNICIPIULUI BUCURESTI
CERTIFICAT
Nr. ........... din ..........
In conformitate cu prevederile art. 17 lit. B.k) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata se acorda cota zero a
taxei pe valoarea adaugata persoanei juridice
.................................. pentru livrarea de bunuri si prestarea de
servicii in cadrul obiectului de activitate, in favoarea directa a ambasadelor,
consulatelor generale, reprezentantelor internationale interguvernamentale
acreditate in Romania si a personalului acestora.
Persoana juridica ............................. va efectua livrari de
bunuri si prestari de servicii in favoarea directa a ambasadelor, consulatelor
generale, reprezentantelor internationale interguvernamentale acreditate in
Romania, precum si a personalului acestora, cu exceptia cetatenilor romani, fara
taxa pe valoarea adaugata, cu exercitarea dreptului de deducere a taxei
aferente intrarilor, pe baza legitimatiei speciale eliberate de Ministerul
Afacerilor Externe, cu conditia sa nu se incaseze in numerar sau cu instrumente
de plata nenominale contravaloarea bunurilor livrate si a serviciilor prestate.
Prezentul certificat este valabil 12 luni de la data de ................ .
Director general,
.......................
ANEXA 2
la norme
CERERE
Denumirea persoanei juridice solicitante ...............
Codul fiscal ...........................................
Sediul .................................................
In conformitate cu prevederile art. 17 lit. B.k) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata, prin prezenta cerere
solicitam eliberarea unui certificat pentru livrarea de bunuri si prestarea de
servicii in cadrul obiectului de activitate, in favoarea directa a ambasadelor,
consulatelor generale, reprezentantelor internationale interguvernamentale
acreditate in Romania si a personalului acestora, fara taxa pe valoarea
adaugata si cu exercitarea dreptului de deducere a taxei aferente intrarilor destinate
realizarii acestor operatiuni.
Anexam, conform Normelor privind aplicarea cotei zero a taxei pe valoarea
adaugata pentru bunurile si serviciile destinate misiunilor diplomatice,
oficiilor consulare si reprezentantelor internationale interguvernamentale
acreditate in Romania, precum si personalului acestora, urmatoarele documente:
- copia de pe actul constitutiv;
- copia de pe certificatul de inregistrare fiscala;
- copia de pe instiintarea de luare in evidenta ca platitor de taxa pe
valoarea adaugata;
- certificatul de atestare fiscala eliberat in acest scop;
- dovada dotarii cu aparatura necesara pentru utilizarea cartilor de
credit;
- declaratia pe propria raspundere din care sa rezulte ca nu se va incasa
in numerar sau cu instrumente nenominale contravaloarea bunurilor livrate sau a
serviciilor prestate.
Ne obligam sa respectam conditiile stabilite prin normele mai sus
mentionate referitoare la neincasarea in numerar sau cu instrumente de plata
nenominale si la identificarea beneficiarului bunurilor si serviciilor pe baza
legitimatiei speciale eliberate de Ministerul Afacerilor Externe.
Semnatura si stampila Data
................... ................
ANEXA 3
la norme
MINISTERUL FINANTELOR
DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE
SI CONTROLULUI FINANCIAR DE STAT
A MUNICIPIULUI BUCURESTI
CERTIFICAT
Nr. ........... din ..........
In conformitate cu prevederile art. 17 lit. B.k) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata se acorda cota zero a
taxei pe valoarea adaugata persoanei juridice
.................................. pentru inchirierea de spatii ambasadelor,
consulatelor generale, reprezentantelor internationale interguvernamentale
acreditate in Romania sau personalului acestora, in baza contractelor:
- nr. ...../........., incheiat cu ....................;
- nr. ...../........., incheiat cu ................... .
Persoana juridica ........................... va aplica cota zero a taxei
pe valoarea adaugata la facturarea serviciilor prestate, beneficiind de
exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente
cumpararilor de bunuri si servicii destinate realizarii contractelor prevazute
mai sus.
Prezentul certificat este valabil incepand cu data de ................... .
Director general,
......................
ANEXA 4
la norme
CERERE
Denumirea persoanei juridice solicitante ...............
Codul fiscal ...........................................
Sediul .................................................
In conformitate cu prevederile art. 17 lit. B.k) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata, prin prezenta cerere
solicitam eliberarea unui certificat pentru facturarea cu cota zero a taxei pe
valoarea adaugata a chiriei aferente spatiilor inchiriate misiunilor
diplomatice sau personalului diplomatic al acestora in baza contractelor:
- nr. ...../........., incheiat cu ....................;
- nr. ...../........., incheiat cu ................... .
Semnatura si stampila Data
................... ..............
ANEXA 5
la norme
_____________________________________________________________________________
| Numarul de inregistrare | | Numarul de inregistrare |
| ........................... | | ........................... |
| | CERERE | |
| | de restituire | |
| | a taxei pe | |
| |valoarea adaugata| |
| Din data de: .............. | | Din data de: .............. |
| Loc rezervat pentru | | Loc rezervat pentru |
| Ministerul Finantelor| | Ministerul Afacerilor|
| | | Externe |
|_____________________________|_________________|_____________________________|
_____________________________________________________________________________
| | |
| | Denumirea institutiei: |
| | |
| | a) Ambasada .......................................................... |
| | |
| 1. | b) Consulatul general ................................................ |
| | |
| | c) Reprezentanta organizatiei internationale interguvernamentale ..... |
| | ................................................................... |
|____|________________________________________________________________________|
| | |
| | Adresa: |
| | |
| 2. | Localitatea ..............., str. .............. nr. ..., sectorul ...,|
| | codul postal ..................... |
|____|________________________________________________________________________|
Prin prezenta solicitam restituirea taxei pe valoarea adaugata platite
pentru cumparari de bunuri/prestari de servicii, in baza prevederilor art. 17
lit. B.k) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe
valoarea adaugata, in suma de .................... lei.
Se anexeaza documentele (se marcheaza cu x):
_
- factura fiscala |_|
_
- bon de comanda - chitanta |_|
_
- alte documente legal aprobate |_|
_
- documente de plata |_|
_
- borderou |_|
_
Restituirea este aferenta trimestrului I_I
Solicitam restituirea in contul nr. ............................, deschis
la ........................ - Sucursala ........................ .
Conducatorul institutiei diplomatice,
.........................................
(semnatura si stampila)
___________________________________________________________________________
| |
| CADRU REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE |
| |
| Avizam favorabil restituirea T.V.A. in suma de ................. lei, |
| fiind indeplinite conditiile de reciprocitate. |
| |
| |
| Directorul Directiei protocol, |
| |
| Semnatura .................. Data ........... |
| |
| Stampila |
| |
|___________________________________________________________________________|
___________________________________________________________________________
| |
| CADRU REZERVAT MINISTERULUI FINANTELOR |
| |
| Aprobam restituirea T.V.A. in suma de ...................... lei. |
| |
| |
| Directorul general al Directiei generale |
| a finantelor publice si controlului financiar de stat |
| a municipiului Bucuresti, |
| |
| |
| Semnatura .................. Data ........... |
| |
| Stampila |
| |
|___________________________________________________________________________|
ANEXA 6
la norme
_____________________________________________________________________________
| Numarul de inregistrare | | Numarul de inregistrare |
| ........................... | | ........................... |
| | CERERE | |
| | de restituire | |
| | a taxei pe | |
| |valoarea adaugata| |
| Din data de: .............. | | Din data de: .............. |
| Loc rezervat pentru | | Loc rezervat pentru |
| Ministerul Finantelor| | Ministerul Afacerilor|
| | | Externe |
|_____________________________|_________________|_____________________________|
_____________________________________________________________________________
| |
| Numele si prenumele solicitantului ........................................ |
| |
| Oficiul diplomatic ........................................................ |
| |
| Functia solicitantului .................................................... |
| |
| Numarul carnetului eliberat de Ministerul Afacerilor Externe .............. |
| |
| Adresa: |
| |
| localitatea ......................, str. ........................ nr. ...., |
| sectorul ....., codul postal ..................... |
| |
|_____________________________________________________________________________|
Prin prezenta solicitam restituirea taxei pe valoarea adaugata platite
pentru cumparari de bunuri/prestari de servicii, in baza prevederilor art. 17
lit. B.k) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe
valoarea adaugata, in suma de .................... lei.
Se anexeaza documentele (se marcheaza cu x):
_
- factura fiscala |_|
_
- bon de comanda - chitanta |_|
_
- alte documente legal aprobate |_|
_
- documente de plata |_|
_
- borderou |_|
_
Restituirea este aferenta trimestrului I_I
Solicitam restituirea in contul nr. ............................, deschis
la ........................ Sucursala ........................ .
Conducatorul institutiei diplomatice,
.........................................
(semnatura si stampila)
___________________________________________________________________________
| |
| CADRU REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE |
| |
| Avizam favorabil restituirea T.V.A. in suma de ................. lei, |
| fiind indeplinite conditiile de reciprocitate. |
| |
| |
| Directorul Directiei protocol, |
| |
| Semnatura .................. Data ........... |
| |
| Stampila |
| |
|___________________________________________________________________________|
___________________________________________________________________________
| |
| CADRU REZERVAT MINISTERULUI FINANTELOR |
| |
| Aprobam restituirea T.V.A. in suma de ...................... lei. |
| |
| |
| Directorul general al Directiei generale |
| a finantelor publice si controlului financiar de stat |
| a municipiului Bucuresti, |
| |
| |
| Semnatura .................. Data ........... |
| |
| Stampila |
| |
|___________________________________________________________________________|
ANEXA 7
la norme
DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE
SI CONTROLULUI FINANCIAR DE STAT
A MUNICIPIULUI BUCURESTI
DIRECTIA CONTROL FINANCIAR FISCAL Nr. ....../.........
Catre
Trezoreria ...................
Va comunicam, ca urmare a cererii de restituire a taxei pe valoarea
adaugata, inregistrata la Directia generala a finantelor publice si controlului
financiar de stat a municipiului Bucuresti sub nr. ...../........., ca s-a
aprobat restituirea taxei pe valoarea adaugata aferente bunurilor si
serviciilor cumparate de:
a) Misiunea diplomatica a ....................;
b) personalul diplomatic al Misiunii diplomatice ...................,
in suma de:
a) ..................... lei;
b) ..................... lei.
Va rugam ca sumele de mai sus sa fie restituite prin virament in contul
......................................... nr. ..............................
(misiunii diplomatice sau al persoanei)
deschis la Banca ........................, Sucursala ..................... .
Alaturat va remitem cererea de restituire aprobata, pe baza careia va rugam
sa efectuati viramentul.
Director,
ANEXA 8
la norme
DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE
SI CONTROLULUI FINANCIAR DE STAT
A MUNICIPIULUI BUCURESTI
DIRECTIA CONTROL FINANCIAR FISCAL Nr. ....../.........
Catre ...................
Prin prezenta va comunicam, ca urmare a cererii de restituire a taxei pe
valoarea adaugata, inregistrata la Directia generala a finantelor publice si
controlului financiar de stat a municipiului Bucuresti sub nr. ...../.........,
ca vi s-a aprobat restituirea taxei pe valoarea adaugata aferente bunurilor si
serviciilor cumparate pentru:
a) Misiunea diplomatica a ....................;
b) personalul diplomatic al Misiunii diplomatice ...................,
urmand ca plata sa se efectueze prin virament in contul
......................................... nr. ..............................
(misiunii diplomatice sau al persoanei)
deschis la Banca ........................, Sucursala .......................
Sumele aferente sunt:
a) ..................... lei;
b) ..................... lei.
Director,