ORDIN
Nr. 585 din 19 mai 2004
privind infiintarea Compartimentului pentru asistenta medicala de urgenta in
caz de dezastre si crize
ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 489 din 1 iunie 2004
Avand in vedere:
- prevederile art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 47/1994 privind apararea
impotriva dezastrelor, aprobata prin Legea nr. 124/1995, cu modificarile si
completarile ulterioare;
- prevederile art. 7 din Regulamentul de organizare si functionare a
Comisiei centrale pentru asistenta medicala de urgenta in caz de dezastre si
epidemii, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 967/2003;
- Referatul de aprobare nr. OB 5.674/2004,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea si
functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile
ulterioare,
ministrul sanatatii emite urmatorul ordin:
Art. 1
Cu data prezentului ordin, in structura Directiei generale asistenta medicala
se constituie Compartimentul pentru asistenta medicala de urgenta in caz de
dezastre si crize, care in caz de dezastre devine Secretariatul tehnic
permanent al Comisiei centrale pentru asistenta medicala de urgenta in caz de
dezastre si epidemii. In afara dezastrelor si urgentelor, Compartimentul pentru
asistenta medicala de urgenta in caz de dezastre si crize functioneaza cu o
schema redusa, prevazuta in anexa nr. 1 care face parte integranta din
prezentul ordin. In timpul dezastrelor se completeaza cu functiile prevazute in
anexa nr. 1, ale caror atributii vor fi indeplinite prin cumul.
Art. 2
Atributiile Compartimentului pentru asistenta medicala de urgenta in caz de
dezastre si crize, precum si diagrama de relatii sunt prevazute in anexele nr.
2 si 3 care fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 3
Directia generala asistenta medicala si Directia resurse umane, formare
profesionala, examene si concursuri vor duce la indeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 4
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul sanatatii,
Ovidiu Brinzan
ANEXA 1
ORGANIGRAMA
Compartimentului pentru asistenta medicala de urgenta in caz de dezastre si
crize, in afara situatiilor de dezastre
Seful compartimentului:
- directorul general adjunct al Directiei generale asistenta medicala.
Membri:
1. consilier cu pregatirea pentru dezastre;
2. consilier cu pregatirea pentru urgente;
3. consilier cu pregatirea pentru crize;
4. referent.
ORGANIGRAMA
Secretariatului tehnic permanent al Comisiei centrale pentru asistenta medicala
de urgenta in caz de dezastre si epidemii
Seful Secretariatului tehnic permanent:
- directorul general adjunct al Directiei generale asistenta medicala.
Membri:
1. consilier cu pregatirea pentru dezastre;
2. consilier cu pregatirea pentru urgente;
3. consilier cu pregatirea pentru crize;
4. consilier in Directia generala farmaceutica, inspectia de farmacie si
aparatura medicala din Ministerul Sanatatii;
5. consilier in Directia generala sanatate publica si inspectia sanitara de
stat din Ministerul Sanatatii;
6. consilier in Directia generala sanatate publica si inspectia sanitara de
stat din Ministerul Sanatatii;
7. referent.
NOTA:
Functiile de la pct. 4, 5, 6 si 7 vor fi indeplinite prin cumul de catre
angajati desemnati de directorul general al structurii respective, iar in
situatia aprobarii Legii sistemului national de management al crizelor devine
nucleul Centrului operativ de criza al Ministerului Sanatatii.
ANEXA 2
ATRIBUTIILE
Compartimentului pentru asistenta medicala de urgenta in caz de dezastre si
crize
In calitate de nucleu al Secretariatului tehnic permanent al Comisiei
centrale pentru asistenta medicala de urgenta in caz de dezastre si epidemii,
Compartimentul pentru asistenta medicala de urgenta in caz de dezastre si crize
indeplineste urmatoarele atributii prevazute in Hotararea Guvernului nr.
967/2003:
a) in perioadele dintre sedinte duce la indeplinire hotararile Comisiei
centrale pentru asistenta medicala de urgenta in caz de dezastre si epidemii,
urmareste realizarea lor si exercita atributiile acesteia, facand propuneri
care devin executorii dupa aprobarea de catre presedinte, urmand ca la prima
sedinta sa aduca la cunostinta comisiei masurile aprobate si sa le supuna
analizei si validarii de catre membrii acesteia;
b) analizeaza si propune spre avizare Comisiei centrale pentru asistenta
medicala de urgenta in caz de dezastre si epidemii planurile comisiilor
judetene si a municipiului Bucuresti de aparare impotriva dezastrelor, pentru
aspectele care privesc asistenta medicala de urgenta;
c) in situatii critice din punct de vedere al asistentei medicale de
urgenta in caz de dezastre si epidemii, propune presedintelui sau
vicepresedintelui Comisiei centrale pentru asistenta medicala de urgenta in caz
de dezastre si epidemii sa solicite Ministerului Apararii Nationale,
Ministerului Administratiei si Internelor si altor autoritati publice centrale
interventia cu forte si mijloace din dotarea unitatilor subordonate acestora,
pentru salvarea oamenilor, a diferitelor bunuri si pentru limitarea si
inlaturarea efectelor negative;
d) colecteaza si verifica datele si informatiile privind efectele
dezastrelor si epidemiilor asupra populatiei, retelei medicale si masurile
intreprinse, primite de la comisiile judetene si a municipiului Bucuresti de
aparare impotriva dezastrelor sau de la alte surse;
e) informeaza operativ Comisia guvernamentala de aparare impotriva
dezastrelor si intocmeste rapoarte de sinteza periodice si anuale privind
starea de sanatate a populatiei afectate de dezastre si epidemii si de refacere
a retelei medicale afectate de dezastre, de modernizare a fluxului
informational, pe care le prezinta presedintelui sau vicepresedintilor Comisiei
centrale pentru asistenta medicala de urgenta in caz de dezastre si epidemii,
urmareste realizarea masurilor aprobate;
f) intocmeste informari privind declansarea, evolutia fenomenelor negative
asupra populatiei si retelei medicale, efectele acestora si masurile luate si
le transmite mass-media;
g) urmareste promovarea si elaborarea de catre institutele de profil a
studiilor si cercetarilor in vederea fundamentarii de acte normative care
privesc asistenta medicala de urgenta in caz de dezastre si epidemii;
h) initiaza anual si participa la exercitiile de simulare a producerii de
dezastre si epidemii, organizate pe zone de risc si pe judete, pentru
verificarea pregatirii si conlucrarii formatiilor de interventie, a
functionarii fluxului informational-decizional, precum si a modului de folosire
a mijloacelor si materialelor de interventie;
i) participa la elaborarea si actualizarea conventiilor internationale
pentru probleme ce privesc apararea impotriva dezastrelor si epidemiilor,
participa la organizarea si desfasurarea actiunilor si a simularilor de aparare
impotriva dezastrelor si epidemiilor, urmarind respectarea conventiilor
bilaterale sau multilaterale;
j) verifica periodic secretariatele tehnice permanente ale comisiilor
judetene si a municipiului Bucuresti de aparare impotriva dezastrelor asupra
cunoasterii atributiilor specifice ce le revin si asupra modului de actiune in
caz de dezastre si epidemii;
k) participa, in colaborare cu alte ministere, la intocmirea planurilor de
interventie in caz de producere a dezastrelor si epidemiilor si urmareste
realizarea masurilor care se iau in asemenea situatii;
l) propune presedintelui sau vicepresedintelui Comisiei centrale pentru
asistenta medicala de urgenta in caz de dezastre si epidemii convocarea sedintei
ordinare anuale a acesteia si a sedintelor extraordinare ori de cate ori este
necesar;
m) intocmeste programe si urmareste pregatirea personalului cu atributii de
aparare impotriva dezastrelor si epidemiilor;
n) constata si propune aplicarea, prin persoane anume desemnate, a
sanctiunilor prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 47/1994, aprobata prin Legea
nr. 124/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, in legatura cu
activitatea de asistenta medicala de urgenta in caz de dezastre si epidemii.
ANEXA 3*)
*) Anexa nr. 3 este reprodusa in facsimil.
______________________________________________________________________________
| Diagrama de relatii a Compartimentului pentru asistenta medicala
|
| de urgenta, dezastre si crize din Ministerul Sanatatii
|
|
|
| _____________________
|
| | SECRETAR DE STAT |
|
| | Asistenta medicala |
|
| |_____________________|
|
| | |
| __________|__________ _____________________
|
| |Directorul general | |Secretariatul tehnic |
|
| |adjunct al directiei |____|permanent al Comisiei|
|
| |generale asistenta | . |guvernamentale de |
|
| | medicala | . |aparare impotriva |
|
| |_____________________| . | dezastrelor | |
| | . |_____________________|
|
| | .
|
| ____________________ __________|__________ . _____________________
|
| |Directia Generala | |SECRETARIATUL TEHNIC | . |OCHA-DHA, PNUD, USAID|
|
| |de Sanatate Publica | |AL COMISIEI CENTRALE | . |si WADEM, EURADIM |
|
| |Inspectia sanitara |____|DE ASISTENTA MEDICALA|_.__| |
|
| |de stat | . |DE URGENTA IN CAZ DE | . | |
|
| |____________________| . |DEZASTRE SI EPIDEMII | . |_____________________|
|
| . |_____________________| .
|
| ____________________ . | . _____________________
|
| |Centrul National de | . | . |Compartimentele |
|
| |Perfectionare | . | . |similare din |
|
| |Postuniversitara a | . | .__|Ministerele si |
|
| |Medicilor, | . | . |Institutiile cu retea|
|
| |Farmacistilor, Altui|__. | . |sanitara proprie |
|
| |Personal cu studii | . | . |_____________________|
|
| |Superioare si | . | . _____________________
|
| |asistentilor | . | . |Societatea |
|
| |medicali | . | .__|Internationala de |
|
| |____________________| . | . |Medicina de Dezastre |
|
| ____________________ . | . |_____________________|
|
| |Institutul National | . | . _____________________
|
| |de Cercetare- | . | . |Comitetul Medical |
|
| |Dezvoltare in |__. | .__|Mixt NATO (JMC) |
|
| |Sanatate | . | . |_____________________|
|
| |____________________| . | . _____________________
|
| ____________________ . | . |Comitetul Sefilor |
|
| |Directia Generala | . _________|___________ .__|Serviciilor Medicale |
|
| |Buget si Achizitii |__. |COMPARTIMENTUL | . |Militare COMEDS |
|
| |____________________| . |PENTRU ASISTENTA | . |_____________________|
|
| ____________________ . |MEDICALA DE URGENTA, | . _____________________
|
| |Directia Resurse | . |DEZASTRE SI CRIZE | . |Euro-Atlantic |
|
| |Umane Formare | . |_____________________| . |Disaster Relief |
|
| |Profesionala Examene|__. | .__|Coordination Centre |
|
| |si Concursuri | . | . |(EADRCC) |
|
| |____________________| . | . |_____________________|
|
| ____________________ . | . _____________________
|
| |Directia relatii cu | . | . |NATIONAL DISASTER |
|
| |parlamentul | . | .__|MEDICAL SYSTEM - USA |
|
| |legislatie si |__. | . |(NDMS) |
|
| |contencios | . | . |_____________________|
|
| |____________________| . | . _____________________
|
| ____________________ . | . |Organizatia Mondiala |
|
| |Institutele de | . | .__|a Sanatatii OMS/PAHO |
|
| |Sanatate Publica |__. | |_____________________|
|
| |____________________| . |
|
| ____________________ . _________|___________ _____________________
|
| |Centrul de | . |DIN DIRECTIILE | |RELATII DE |
|
| |Statistica Sanitara | . |JUDETENE DE SANATATE | |COLABORARE ......... |
|
| |si Documentare |__. |PUBLICA, COLECTIVUL | |RELATII DE |
|
| |Medicala | |DE MANAGEMENT MEDICAL| |SUBORDONARE ________ |
|
| |____________________| |AL DEZASTRELOR | |_____________________|
|
| |_____________________|
|
|______________________________________________________________________________|