ORDIN
Nr. 619 din 14 august 2002
pentru aprobarea functionarii ocupatiei de mediator sanitar si a Normelor
tehnice privind organizarea, functionarea si finantarea activitatii
mediatorilor sanitari in anul 2002
ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 655 din 3 septembrie 2002
Ministrul sanatatii si familiei,
avand in vedere prevederile Hotararii Guvernului nr. 430/2001 privind
aprobarea Strategiei Guvernului Romaniei de imbunatatire a situatiei romilor,
in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile
si completarile ulterioare,
vazand Referatul de aprobare nr. D.B. 9.242 din 7 august 2002,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba functionarea in unitatile sanitare din Romania a mediatorilor
sanitari, ocupatie care se regaseste in Clasificarea Ocupatiilor din Romania
(COR) a Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, cuprinsa in codul 513902.
Art. 2
Normele tehnice privind organizarea, functionarea si finantarea activitatii
mediatorilor sanitari in anul 2002 sunt prevazute in anexa nr. 1 care face
parte integranta din prezentul ordin.
Art. 3
Se aproba lista localitatilor prioritare si a numarului de locuri aprobate
pe localitate pentru functionarea mediatorilor sanitari in anul 2002, prevazuta
in anexa nr. 2 care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 4
Directiile generale si directiile din cadrul Ministerului Sanatatii si
Familiei, Comisia ministeriala pentru romi a Ministerului Sanatatii si
Familiei, directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti,
precum si unitatile sanitare vor aduce la indeplinire dispozitiile prezentului
ordin.
Art. 5
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul sanatatii si familiei,
Daniela Bartos
ANEXA 1
NORME TEHNICE
privind organizarea, functionarea si finantarea activitatii mediatorilor
sanitari in anul 2002
CAP. 1
Aspecte generale de organizare
Art. 1
Dezvoltarea sistemului de mediatori sanitari comunitari din cadrul
comunitatilor de romi reprezinta obiectivul 2 al interventiei 12 - Promovarea
sanatatii femeii si copilului la nivel comunitar - din Programul de sanatate a
copilului si familiei, conform anexei nr. 3 la Ordinul ministrului sanatatii si
familiei si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr.
85/65/2002 pentru aprobarea subprogramelor de sanatate si a Normelor
metodologice privind finantarea, raportarea si controlul indicatorilor
prevazuti in programele, respectiv in subprogramele, de sanatate finantate din
bugetul Ministerului Sanatatii si Familiei si din bugetul Fondului de asigurari
sociale de sanatate in anul 2002, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 176 din 13 martie 2002.
Art. 2
Functionarea mediatorilor sanitari comunitari, angajati pe durata
determinata, se finanteaza din bugetul Ministerului Sanatatii si Familiei, prin
fondurile alocate derularii Programului de sanatate a copilului si familiei,
titlul "Transferuri", in conformitate cu prevederile Ordinului
ministrului sanatatii si familiei si al presedintelui Casei Nationale de
Asigurari de Sanatate nr. 85/65/2002.
Fondurile sunt destinate cheltuielilor de personal, inclusiv de deplasare,
cheltuielilor legate de instruirea personalului, precum si cheltuielilor de
materiale (consumabile), in limita bugetului aprobat in conditiile legii.
Art. 3
Directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti vor
nominaliza unitatile sanitare finantate din venituri extrabugetare, responsabile
pentru realizarea obiectivului 2 al interventiei 12 - Promovarea sanatatii
femeii si copilului la nivel comunitar - din Programul de sanatate a copilului
si familiei. In conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sanatatii si
familiei si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr.
85/65/2002, coordonatorii locali ai Programului de sanatate a copilului si
familiei raspund de organizarea si monitorizarea activitatilor specifice, de
utilizarea fondurilor alocate potrivit destinatiei stabilite si de raportarea
indicatorilor de evaluare ai programului.
Art. 4
Mediatorul sanitar se asimileaza cu functia de instructor de educatie din
punct de vedere al salarizarii, salarizarea efectuandu-se conform Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 24/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 5
Mediatorii sanitari au rolul principal de a inlesni comunicarea dintre
comunitatile de romi si cadrele sanitare, contribuind la cresterea eficacitatii
interventiilor de sanatate publica. Directiile de sanatate publica judetene si
a municipiului Bucuresti, prin intermediul Compartimentului asistenta sociala
si familiala si al Biroului managementul ingrijirilor de sanatate, sunt
responsabile pentru organizarea programului de formare si functionare a
mediatorilor sanitari comunitari, conform prevederilor cap. II si III.
Art. 6
Selectia persoanelor apte pentru indeplinirea rolului de mediator sanitar
va fi efectuata de catre reprezentantii societatii civile rome.
In cazul comunitatilor compacte de romi persoanele pentru indeplinirea
rolului de mediator sanitar vor fi selectate pe baza recomandarii si acordului
conducatorului recunoscut al comunitatii.
Directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti pot accepta
din partea conducatorului comunitatii de romi recomandari directe pentru
angajarea mediatorilor sanitari comunitari sau propuneri individuale, cu
acordul conducatorului comunitatii de romi.
In localitatile in care teritoriul deservit de catre un mediator sanitar
comunitar cuprinde mai multe subgrupuri ale populatiei rome, in lipsa
conducatorului unic recunoscut al acestora pot exista propuneri pentru ocuparea
postului de mediator sanitar din partea mai multor organizatii active de romi.
In acest caz se va organiza concurs pentru ocuparea postului de mediator
sanitar comunitar. Criteriile de organizare a concursurilor pe post vor fi
elaborate de catre Comisia ministeriala pentru romi a Ministerului Sanatatii si
Familiei.
CAP. 2
Formarea mediatorilor sanitari comunitari
Art. 7
Formarea mediatorilor sanitari comunitari se efectueaza de catre Ministerul
Sanatatii si Familiei prin directiile de sanatate publica judetene si a
municipiului Bucuresti, in colaborare cu organizatiile societatii civile rome.
Tematica de instruire a mediatorilor sanitari comunitari cuprinde notiuni
de comunicare, aspecte legate de functionarea sistemului medical privind
accesul populatiei la serviciile preventive si curative, modalitatea incadrarii
in sistemul asigurarilor de sanatate, precum si notiuni de prim ajutor, conform
reglementarilor referitoare la educatia civica din domeniu. Mediatorul sanitar
nu are dreptul efectuarii actelor medicale.
Programul de formare a mediatorilor sanitari comunitari include cursuri de
formare teoretica si pregatire profesionala practica la locul de munca.
Centrul Romilor pentru Interventie Sociala si Studii "Romani
CRISS" asigura organizarea cursurilor de formare teoretica a mediatorilor
sanitari in anul 2002. Acordul cu privire la implementarea sistemului
mediatorului sanitar in comunitatile de romi, incheiat in anul 2001 intre
Ministerul Sanatatii si Familiei si Centrul Romilor pentru Interventie Sociala
si Studii "Romani CRISS", reglementeaza relatiile de colaborare
dintre Ministerul Sanatatii si Familiei si Centrul Romilor pentru Interventie
Sociala si Studii "Romani CRISS".
Directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti vor
sprijini derularea procesului de pregatire teoretica a mediatorilor sanitari,
prin asigurarea consultantei tehnice si a spatiilor necesare desfasurarii
cursurilor de formare a mediatorilor sanitari.
Directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, prin
Compartimentul de asistenta sociala si familiala si prin Biroul managementul
ingrijirilor de sanatate, vor asigura organizarea si monitorizarea procesului
de pregatire profesionala practica la locul de munca a mediatorilor sanitari
comunitari, conform metodologiei elaborate de Comisia ministeriala pentru romi
a Ministerului Sanatatii si Familiei.
Absolventii cursurilor de instruire teoretica a mediatorilor sanitari vor
efectua 3 luni de pregatire profesionala la locul de munca, pe langa personalul
medical calificat, in cadrul compartimentelor directiilor de sanatate publica
judetene si a municipiului Bucuresti sau/si in cadrul unitatilor sanitare de
contact.
Unitatea sanitara de contact (cabinet medical, spital) se stabileste de
catre directorul directiei de sanatate publica judetene sau a municipiului
Bucuresti, criteriul de baza al deciziei fiind accesibilitatea, prin
intermediul mijloacelor de transport in comun, dintre comunitatea deservita de
mediatorul sanitar si unitatea sanitara in cauza. Unitatea sanitara de contact
este structura organizatorica ce se implica in procesul de formare si
functionare a acelor mediatori sanitari care isi desfasoara activitatea in
localitati distincte de municipiul de resedinta a directiei de sanatate publica
teritoriale.
La sfarsitul stagiului de practica medicul indrumator de practica certifica
parcurgerea perioadei de pregatire practica si elibereaza caracterizarea
viitorului mediator sanitar privind capacitatea de indeplinire a atributiilor
cuprinse in fisa postului.
Absolventii cursurilor de instruire a mediatorilor sanitari, efectuate in
cadrul proiectelor specifice, derulate, in perioada anterioara aprobarii
prezentului ordin, prin intermediul organizatiilor societatii civile rome,
altele decat Centrul Romilor pentru Interventie Sociala si Studii "Romani
CRISS", au posibilitatea echivalarii pregatirii teoretice, pe baza
documentelor de certificare a absolvirii cursurilor, eliberate de organizatorii
cursurilor de instruire.
Persoanele selectate de reprezentantii societatii civile rome pentru localitatile
prioritare pentru functionarea mediatorilor sanitari in anul 2002, conform
listei prevazute in anexa nr. 2, dar care nu au urmat nici o forma organizata
de cursuri de instruire a mediatorilor sanitari, vor fi formate de directiile
de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, prin Biroul
managementul ingrijirilor de sanatate, in colaborare cu Centrul Romilor pentru
Interventie Sociala si Studii "Romani CRISS".
Seful Biroului managementul ingrijirilor de sanatate coordoneaza si monitorizeaza
procesul de formare a mediatorilor sanitari, conform metodologiei elaborate de
Comisia ministeriala pentru romi a Ministerului Sanatatii si Familiei.
Mediatorii sanitari comunitari vor fi angajati pe baza documentelor de
absolvire a cursurilor de instruire teoretica si vor parcurge stagiul practic
de pregatire profesionala la locul de munca pentru eliberarea certificatului de
mediator sanitar.
La finalizarea stagiului practic de pregatire profesionala la locul de
munca in vederea eliberarii certificatelor de absolvire seful Biroului
managementul ingrijirilor de sanatate din cadrul directiei de sanatate publica
judetene sau a municipiului Bucuresti va inainta Ministerului Sanatatii si
Familiei - Directia generala resurse umane, formare profesionala, concursuri si
examene dosarul fiecarui cursant, intocmit pe baza metodologiei elaborate de
Comisia ministeriala pentru romi a Ministerului Sanatatii si Familiei.
Art. 8
Finantarea formarii teoretice a persoanelor selectate de reprezentantii
societatii civile rome pentru localitatile prioritare pentru functionarea
mediatorilor sanitari in anul 2002, conform listei prevazute in anexa nr. 2,
care nu au urmat nici o forma organizata de cursuri de instruire a mediatorilor
sanitari, se va asigura atat din fondurile alocate prin Programul de sanatate a
copilului si familiei, conform Ordinului ministrului sanatatii si familiei si
al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 85/65/2002, cat
si din surse extrabugetare, prin intermediul organizatiilor societatii civile
rome care desfasoara activitati in scopul imbunatatirii situatiei romilor si
care si-au asumat responsabilitatea identificarii resurselor financiare pentru
realizarea programelor de imbunatatire a starii de sanatate a etniei romilor.
CAP. 3
Conditiile de functionare a mediatorilor sanitari
Art. 9
Mediatorul sanitar comunitar deserveste o populatie de romi numarand 500 -
750 de persoane (copii intre 0 - 16 ani si femei de varsta reproductiva).
La dispozitia coordonatorului local al Programului de sanatate a copilului
si familiei, in cazul interventiilor majore de sanatate publica (campanii de
imunizari, depistarea in masa a bolilor, campanii de promovare a sanatatii
etc.), mediatorii sanitari isi vor extinde raza de activitate si in celelalte
zone cu populatie de romi din unitatea administrativa deservita (oras, comuna
etc.), in care nu functioneaza mediator sanitar.
In cazul identificarii problemelor deosebite de sanatate publica directiile
de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti pot solicita
Ministerului Sanatatii si Familiei aprobarea angajarii unui mediator sanitar
pentru deservirea unei populatii de romi numarand mai putin de 500 de persoane.
Art. 10
Programul de lucru al mediatorilor sanitari comunitari este de 40 de ore pe
saptamana. Compartimentul asistenta sociala si familiala din cadrul directiei
de sanatate publica judetene sau a municipiului Bucuresti va intocmi lunar, pe
baza atributiilor incluse in fisa postului, lista activitatilor prioritare
pentru mediatorii sanitari pentru luna respectiva, cu estimarea timpului
necesar efectuarii acestora.
In stabilirea listei atributiilor mediatorilor sanitari se va tine seama de
necesitatile altor compartimente (epidemiologie, promovarea sanatatii etc.) din
structura directiei de sanatate publica judetene sau a municipiului Bucuresti,
privind implicarea mediatorilor sanitari in derularea interventiilor majore de
sanatate publica (campanii de imunizari, depistarea in masa a bolilor, campanii
de promovare a sanatatii etc.), fiind luate in considerare si recomandarile
medicului desemnat de directia de sanatate publica judeteana sau a municipiului
Bucuresti din cadrul unitatii sanitare de contact.
Mediatorul sanitar isi prezinta rapoartele de activitate saptamanale in
scris, pe activitati si ore de munca indeplinite, medicului desemnat de
directia de sanatate publica judeteana sau a municipiului Bucuresti din cadrul
unitatii sanitare de contact. Medicul contrasemneaza acest raport, certificand
efectuarea actiunilor din saptamana respectiva, si il transmite
Compartimentului asistenta sociala si familiala din cadrul directiei de
sanatate publica judetene sau a municipiului Bucuresti.
Mediatorul sanitar isi prezinta rapoartele de activitate lunare in scris
medicului coordonator din cadrul Compartimentului de asistenta familiala si
sociala al directiei de sanatate publica judetene sau a municipiului Bucuresti,
desemnat pentru supravegherea activitatii mediatorilor sanitari din teritoriu
de catre directorul directiei de sanatate publica judetene sau a municipiului
Bucuresti.
Cheltuielile de deplasare a mediatorilor sanitari comunitari in scopul
prezentarii rapoartelor saptamanale si lunare sunt acoperite din fondurile alocate
derularii Programului de sanatate a copilului si familiei, obiectivul 2 al
interventiei 12.
Art. 11
Fisa postului pentru mediatorul sanitar va cuprinde datele conform
reglementarilor in vigoare, precum si urmatoarele:
A. Cerinte:
- In vederea indeplinirii rolului de mediator sanitar comunitar, in cadrul
Programului de sanatate a copilului si familiei vor fi angajate femei.
a) Studii: absolvirea invatamantului obligatoriu
b) Alte cerinte specifice:
- abilitati de comunicare cu autoritatile locale si comunitatea din care
face parte;
- calitati personale in raport cu functia de executie: disciplinat,
punctual, receptiv fata de cunostintele specifice muncii, cu simt de
raspundere;
- capacitatea de a reprezenta veriga dintre cultura comunitatii si
ansamblul culturii nationale;
- calitati etice si morale, recunoscute de comunitatea din care face parte;
- capacitatea de pastrare a confidentialitatii.
B. Relatii:
a) ierarhice - este subordonat medicului/medicului sef de compartiment;
b) functionale:
- interne - cu personalul din compartimentele/sectiile din cadrul
institutiei;
- externe - cu conducatorul si membrii comunitatii, cu organizatia
neguvernamentala care participa la procesul de monitorizare si evaluare a
mediatorului sanitar;
c) de colaborare - cu unitati medicale, primarie, institutii
guvernamentale, organizatii neguvernamentale etc.
Relatiile functionale si de colaborare se vor exercita sub coordonarea
superiorului ierarhic, cu informarea imediata a acestuia despre intentiile,
respectiv rezultatele, contactarii relatiilor mentionate.
C. Atributii si responsabilitati:
a) cultiva increderea reciproca dintre autoritatile publice locale si
comunitatea din care face parte;
b) faciliteaza comunicarea dintre membrii comunitatii si personalul
medico-sanitar;
c) catagrafiaza gravidele si lauzele in vederea efectuarii controalelor
medicale periodice prenatale si post-partum; le explica acestora necesitatea si
importanta efectuarii acestor controale si le insoteste la aceste controale,
facilitandu-le comunicarea cu medicul de familie si cu celelalte cadre
sanitare;
d) explica notiunile de baza si avantajele planificarii familiale,
incadrandu-le in sistemul cultural traditional al comunitatii de romi;
e) catagrafiaza populatia infantila a comunitatii;
f) explica notiunile de baza si importanta asistentei medicale a copilului;
g) promoveaza alimentatia sanatoasa, in special la copii, precum si
alimentatia la san;
h) urmareste inscrierea nou-nascutului pe listele (titulare sau
suplimentare) medicului de familie;
i) sprijina personalul medical in urmarirea si inregistrarea efectuarii
imunizarilor in cadrul populatiei infantile din comunitate si a examenelor
clinice de bilant la copiii cu varsta intre 0 - 7 ani;
j) explica avantajele includerii persoanelor in sistemul asigurarilor de
sanatate, precum si procedeul prin care poate fi obtinuta calitatea de
asigurat;
k) explica avantajele igienei personale, a locuintei si a spatiilor comune;
popularizeaza in cadrul comunitatii masurile de igiena dispuse de autoritatile
competente;
l) faciliteaza acordarea primului ajutor prin anuntarea cadrelor
medicale/serviciului de ambulanta si prin insotirea echipelor care acorda
asistenta medicala de urgenta;
m) mobilizeaza si insoteste membrii comunitatii la actiunile de sanatate
publica (campanii de vaccinare, campanii de informare, educare, constientizare
din domeniul promovarii sanatatii, actiuni de depistare a bolilor cronice
etc.); explica rolul si scopul acestora;
n) participa la depistarea activa a cazurilor de tuberculoza si a altor
boli transmisibile, sub indrumarea medicului de familie sau a cadrelor medicale
din cadrul directiilor de sanatate publica judetene sau a municipiului
Bucuresti;
o) la solicitarea cadrelor medicale, sub indrumarea stricta a acestora,
explica rolul tratamentului medicamentos prescris, reactiile adverse posibile
ale acestuia si supravegheaza administrarea medicamentelor (de exemplu:
tratamentul strict supravegheat al pacientului cu tuberculoza);
p) insoteste cadrele medico-sanitare in activitatile legate de prevenirea
sau de controlul situatiilor epidemice, facilitand implementarea masurilor
adecvate (explica membrilor comunitatii rolul si scopul masurilor de urmarit);
q) semnaleaza cadrelor medicale aparitia problemelor deosebite in cadrul
comunitatii (focare de boli transmisibile, parazitoze, intoxicatii, probleme de
igiena apei etc.);
r) semnaleaza in scris directiilor de sanatate publica judetene sau a
municipiului Bucuresti problemele identificate privind accesul membrilor
comunitatii pe care ii deserveste la urmatoarele servicii de asistenta medicala
primara:
- imunizari, conform programului national de imunizari;
- examenul de bilant al copilului cu varsta intre 0 - 7 ani;
- supravegherea gravidei, conform normelor metodologice emise de Ministerul
Sanatatii si Familiei;
- depistarea activa a cazurilor de TBC;
- asistenta medicala de urgenta;
s) semnaleaza asistentului social cazurile potentiale de abandon al
copiilor (cunoscand situatia familiilor din comunitate, mediatorul sanitar
poate afla intentia familiilor in situatie socioeconomica disperata de a-si
abandona copiii in institutii. Daca sunt instiintate din timp organismele
abilitate, astfel de situatii pot fi prevenite).
Art. 12
Datele obtinute prin catagrafia gravidelor, lauzelor si a populatiei
infantile a comunitatii vor fi utilizate in interiorul sistemului sanitar,
exclusiv in scopul ameliorarii starii de sanatate a populatiei.
CAP. 4
Monitorizarea si evaluarea activitatii mediatorilor sanitari
Art. 13
(1) Personalul medical desemnat din cadrul directiei de sanatate publica
judetene sau a municipiului Bucuresti, respectiv din cadrul unitatilor de
contact, va monitoriza activitatea mediatorilor sanitari. Monitorizarea
eficientei si a conditiilor activitatii mediatorilor sanitari va fi efectuata
si de organizatiile romilor care au participat la selectia persoanelor apte
pentru indeplinirea rolului de mediator sanitar, in vederea asigurarii
functionarii principiului nediscriminarii in sistemul sanitar.
(2) Evaluarea performantei profesionale individuale a mediatorilor sanitari
comunitari se va efectua in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului
nr. 150/1999 privind aprobarea Metodologiei pentru stabilirea normelor de
evaluare a performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor
de stabilire a salariilor de baza intre limite pentru personalul de
specialitate medico-sanitar si personalul auxiliar sanitar, incadrat in unitati
sanitare si de asistenta sociala, cu modificarile si completarile ulterioare.
Evaluarea rezultatelor activitatii mediatorilor sanitari se va efectua pe baza
metodologiei elaborate de Comisia ministeriala pentru romi a Ministerului
Sanatatii si Familiei.
CAP. 5
Dispozitii finale
Art. 14
In termen de 3 luni de la aprobarea prezentului ordin Comisia ministeriala
pentru romi a Ministerului Sanatatii si Familiei va elabora normele
metodologice privind conditiile de atestare de catre Ministerul Sanatatii si
Familiei a activitatii mediatorilor sanitari comunitari, conditiile si
criteriile de organizare a concursurilor pentru ocuparea postului de mediator
sanitar, precum si criteriile de evaluare a activitatii mediatorilor sanitari
comunitari.
ANEXA 2
LISTA*)
localitatilor prioritare si a numarului de locuri aprobate pe localitate pentru
functionarea mediatorilor sanitari in anul 2002
*) Lista a fost intocmita si aprobata de Comisia ministeriala pentru romi a
Ministerului Sanatatii si Familiei, in limitele locurilor disponibile, pe baza
solicitarilor directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului
Bucuresti, luandu-se in considerare capacitatea de colaborare a societatii
civile rome din tara, manifestata pana la data intocmirii listei finale.
________________________________________________________________________________
Nr. Judetul Numarul de Localitatea Numarul
crt. locuri de locuri
pe
pe judet localitate
________________________________________________________________________________
1. Alba 1 Alba Iulia 1
________________________________________________________________________________
2. Bacau 7 Bacau 2
Buhusi 1
Comanesti 1
Moinesti 1
Onesti 1
Temelia 1
________________________________________________________________________________
3. Bihor 3 Oradea 1
Sacueni 1
Tinca 1
________________________________________________________________________________
4. Bistrita-Nasaud 5 Bistrita 2
Budacu de Jos 1
Cetate 1
Petru Rares 1
________________________________________________________________________________
5. Botosani 6 Botosani 3
Cristesti 1
Saveni 1
Stefanesti 1
________________________________________________________________________________
6. Brasov 11 Localitatile celor 11 zone din 1/zona
judet, propuse si stabilite de
Directia de sanatate publica
Brasov
________________________________________________________________________________
7. Braila 5 Braila 4
Viziru 1
________________________________________________________________________________
8. Buzau 9 Buzau 2
Calvini 2
Ramnicu Sarat 4
Valea Ramnicului 1
________________________________________________________________________________
9. Caras-Severin 1 Resita 1
________________________________________________________________________________
10. Calarasi 8 Calarasi 1
Chirnogi 1
Dor Marunt 1
Oltenita 2
Razvan 1
Spantov 1
Ulmeni 1
________________________________________________________________________________
11. Cluj 2 Cluj-Napoca 2
________________________________________________________________________________
12. Constanta 6 Constanta 2
Cernavoda 1
Medgidia 1
Mangalia 2
________________________________________________________________________________
13. Covasna 2 Sfantu Gheorghe 2
________________________________________________________________________________
14. Dambovita 6 Targoviste 1
Cojasca 1
Gaesti 1
Moreni 1
Moroieni 1
Racari 1
________________________________________________________________________________
15. Dolj 4 Craiova 1
Barca 1
Cetate 1
Lipovu 1
________________________________________________________________________________
16. Galati 3 Tecuci 2
Umbraresti 1
________________________________________________________________________________
17. Gorj 6 Targu Jiu 3
Novaci 1
Pesteana 2
________________________________________________________________________________
18. Harghita 2 Secuieni 1
Eliseni 1
________________________________________________________________________________
19. Hunedoara 5 Hunedoara 1
Aninoasa 1
Petrosani 2
Vulcan 1
________________________________________________________________________________
20. Ialomita 5 Fetesti 2
Tandarei 2
Traian 1
________________________________________________________________________________
21. Iasi 8 Iasi 4
Erbiceni 1
Lungani 1
Pascani 1
Podu Iloaiei 1
________________________________________________________________________________
22. Ilfov 2 Glina 1
Stefanestii de Jos 1
________________________________________________________________________________
23. Maramures 3 Baia Mare 1
Coltau 2
________________________________________________________________________________
24. Mures 8 Targu Mures 1
Adamus 1
Band 1
Gornesti 1
Ideciu de Sus 1
Reghin 2
Tarnaveni 1
________________________________________________________________________________
25. Neamt 2 Piatra-Neamt 1
Roman 1
________________________________________________________________________________
26. Olt 8 Caracal 2
Bals 1
Iancu Jianu 1
Slatina 3
Slatioara 1
________________________________________________________________________________
27. Prahova 10 Ploiesti 2
Filipestii de Padure 1
Mizil 2
Plopeni 1
Varbilau 4
________________________________________________________________________________
28. Salaj 1 Nusfalau 1
________________________________________________________________________________
29. Sibiu 4 Sibiu 3
Saliste 1
________________________________________________________________________________
30. Teleorman 7 Alexandria 2
Bujoru 1
Contesti 1
Pietrosani 1
Rosiori de Vede 1
Smardioasa 1
________________________________________________________________________________
31. Timis 3 Timisoara 1
Dudestii Noi 1
Periam 1
________________________________________________________________________________
32. Valcea 1 Francesti 1
________________________________________________________________________________
33. Vrancea 2 Bolotesti 1
Panciu 1
________________________________________________________________________________
34. Bucuresti 10 - 10
________________________________________________________________________________
Total locuri: 166 in 34 de judete pilot.