ORDIN Nr. 646
din 30 august 2007
pentru aprobarea Procedurii
de autorizare a personalului de specialitate in constructii
ACT EMIS DE:
INSPECTORATUL DE STAT IN CONSTRUCTII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 660 din 27 septembrie 2007
Avand în vedere prevederile
art. 1 şi ale art. 5 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind
înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi completările ulterioare,
potrivit dispoziţiilor art. 2 lit. c) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru
reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, cu modificările şi
completările ulterioare,
în conformitate cu dispoziţiile art. 5 lit. a) din
Regulamentul privind controlul de stat al calităţii în construcţii, aprobat
prin Hotărarea Guvernului nr.
272/1994 şi ale art. 7 din Regulamentul privind autorizarea laboratoarelor de
analize şi încercări în activitatea de construcţii, aprobat prin Hotărarea Guvernului nr. 808/2005,
în temeiul art. 5 pct. 24 şi al art. 13 pct. 1 şi 2 din
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspectoratului de Stat în Construcţii
- I.S.C, aprobat prin Decizia primului-ministru nr. 147/2007,
inspectorul general de stat al Inspectoratului de
Stat în Construcţii emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Procedura
de autorizare a personalului de specialitate în construcţii, prevăzută în anexa
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul inspectorului general de stat al Inspectoratului de
Stat în Construcţii nr. 704/2006 pentru aprobarea Procedurii de autorizare a
personalului de specialitate în construcţii, publicat
în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 20 şi
20 bis din 12 ianuarie 2007.
Art. 3. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 4. - Inspectoratul de Stat în Construcţii va duce
la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Inspectorul general de stat al Inspectoratului de Stat
în Construcţii,
Dorina Nicolina Isopescu
ANEXA
PROCEDURĂ
de autorizare a personalului de specialitate în
construcţii
CAPITOLUL I
Scop
Art. 1. - Prezenta procedură stabileşte cadrul normativ
privind autorizarea şi reautorizarea personalului de specialitate în
construcţii, în conformitate cu prevederile reglementărilor tehnice în vigoare,
respectiv:
• şef laborator de analize şi încercări în construcţii;
• specialist încercări nedis'tructive;
• responsabil cu controlul tehnic de calitate în
construcţii;
• responsabil cu urmărirea specială a comportării în
exploatare a construcţiilor;
• şef staţie de betoane;
• şef staţie de producere a agregatelor;
• şef staţie de mixturi asfaltice.
Art. 2. - Aplicarea prezentei proceduri are drept scop
realizarea în mod unitara activităţii de autorizare a personalului de
specialitate în construcţii, stabilind condiţiile de studii şi experienţa
profesională obligatorii pentru autorizare, modalitatea şi tehnicile de
autorizare, domeniile de autorizare şi valabilitatea autorizaţiilor.
Art. 3. - Obiectivul principal
urmărit prin autorizarea personalului de specialitate în construcţii este
creşterea nivelului calitativ al lucrărilor, asigurarea respectării
prevederilor legale şi a reglementărilor tehnice din domeniul calităţii.
CAPITOLUL II
Domeniul de aplicare
Art. 4. - Prezenta procedură se aplică pentru
autorizarea şi reautorizarea personalului de specialitate în construcţii
definit la art. 1.
Art. 5. - Autorizarea se referă la evaluarea
capacităţii tehnice şi a experienţei profesionale a specialiştilor care
solicită obţinerea autorizaţiei'în vederea exercitării uneia dintre funcţiile
menţionate la art. 1.
Art. 6. - Autorizarea personalului de specialitate în
construcţii de către Inspectoratul de Stat în Construcţii nu conduce la
transferul de responsabilităţi de la persoana autorizată la organismul de
autorizare şi nici nu îl exonerează pe acesta de obligaţiile şi
responsabilităţile ce îi revin.
Art. 7. - Reautorizarea personalului de specialitate în
construcţii se face la solicitarea titularului autorizaţiei sau a angajatorului
acestuia.
Art. 8. - Procedura de autorizare se aplică
candidaţilor cu diplomă de studii recunoscută de statul roman, în condiţiile legii.
CAPITOLUL III
Cadrul legal
Art. 9. - La baza prevederilor cuprinse în prezenta
procedură au stat următoarele acte normative:
- Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii,
cu modificările şi completările ulterioare;
- Regulamentul privind controlul de stat al calităţii
în construcţii, aprobat prin Hotărarea Guvernului nr.
272/1994;
- Regulamentul privind
conducerea şi asigurarea calităţii, aprobat prin Hotărarea Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente
privind calitatea în construcţii, cu modificările şi completările ulterioare;
- Regulamentul de recepţie a lucrărilor de construcţii
şi instalaţii aferente acestora, aprobat prin Hotărarea Guvernului nr. 273/1994, cu modificările şi completările
ulterioare;
- Regulamentul privind autorizarea laboratoarelor de
analize şi încercări în activitatea de construcţii, aprobat prin Hotărarea Guvernului nr. 808/2005;
- Regulamentul privind urmărirea comportării în
exploatare, intervenţiile în timp şi postutilizarea construcţiilor, aprobat
prin Hotărarea Guvernului nr.
766/1997, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanţa Guvernului nr.
63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - ISC,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi completările
ulterioare;
- Regulamentul de organizare şi funcţionare a
Inspectoratului de Stat în Construcţii - ISC, aprobat prin Decizia
primului-ministru nr. 147/2007;
- Procedura de atestare/reatestare a staţiilor de
producere a agregatelor;
- Procedura de atestare/reatestare a staţiilor de
mixturi asfaltice;
- Procedura de atestare/reatestare a staţiilor de betoane;
- Procedura privind evaluarea laboratoarelor de analiză
şi încercări în construcţii în vederea autorizării, aprobată prin Ordinul
inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii nr.
705/2006;
- SR EN ISO 9001 - Sisteme de
management al calităţii. Cerinţe.
NOTĂ:
1. Lista documentelor normative menţionate mai sus nu
este limitativă. Această listă va fi reactualizată periodic cu toate
documentele normative referitoare la domeniul abordat, care urmează să intre în vigoare.
2. Pe durata de aplicare a prezentei proceduri se va
avea în vedere aplicarea ultimei modificări sau completări a actelor normative
la care se face referire în procedură sau în anexe.
CAPITOLUL IV
Termeni utilizaţi
Art. 10. -In contextul prezentei
proceduri, termenii referitori la activitatea procedurală sunt definiţi după
cum urmează:
- autorizare - procedura
prin care Inspectoratul de Stat în Construcţii, prin comisiile teritoriale de
autorizare constituite la nivelul inspectoratelor teritoriale în construcţii,
atestă că personalul de specialitate în construcţii este competent să efectueze
şi să îndeplinească sarcinile specifice pentru care a fost autorizat;
- calitate - ansamblul
de proprietăţi şi caracteristici ale unui produs sau serviciu, care îi conferă
acestuia proprietatea de a satisface nevoile exprimate sau implicite;
- şef laborator de analize
şi încercări în construcţii - persoana autorizată
de către Inspectoratul de Stat în Construcţii, cu pregătire tehnică de
specialitate, numită prin decizie a conducătorului unităţii deţinătoare a
laboratorului, cu responsabilităţi privind funcţionarea acesteia, în
conformitate cu reglementările tehnice şi legale în vigoare;
- control tehnic de calitate - tehnicile şi activităţile cu caracter operaţional utilizate
pentru îndeplinirea cerinţelor tehnice referitoare la calitate;
- urmărire specială - investigaţiile specifice regulate, periodice, asupra unor
parametri ce caracterizează construcţia sau anumite părţi ale acesteia,
stabiliţi din faza de proiectare sau în urma unei expertizări tehnice;
- şef staţie de
betoane/şef staţie de producere a agregatelor/şef staţie de mixturi asfaltice - persoana autorizată de către Inspectoratul de Stat în
Construcţii, cu pregătire tehnică de specialitate, numită prin decizie a
conducătorului unităţii deţinătoare, cu responsabilităţi privind funcţionarea
staţiei de betoane/staţiei de producere a agregatelor/staţiei de mixturi
asfaltice, în conformitate cu reglementările tehnice şi legale în vigoare;
- laborator de
analize şi încercări în construcţii - laboratorul
care execută analize şi încercări pentru controlul calităţii pe parcursul
execuţiei lucrărilor de construcţii sau care execută analize şi încercări
pentru constatarea stării tehnice a construcţiilor existente, necesare în cadrul
activităţilor de expertizare tehnică a construcţiilor şi de urmărire a
comportării în timp a acestora;
- staţie de preparare a
mixturilor asfaltice - instalaţia complexă, în
componenţa căreia intră toate utilajele necesare preparării mixturilor asfaltice,
ce poate fi cu acţionare manuală, semiautomată sau complet automatizată;
- staţie de producere a
agregatelor- orice unitate care produce şi
livrează agregate minerale (indiferent de provenienţă: cariere/balastiere),
fiind dotată cu echipamente, instalaţii şi utilaje specifice pentru prelucrarea
şi producerea agregatelor minerale;
- staţie de betoane - orice unitate care produce şi livrează beton, fiind dotată cu una
sau mai multe instalaţii de preparare a betonului;
- suspendarea
autorizaţiei - întreruperea temporară a
valabilităţii autorizaţiei;
- anularea autorizaţiei - întreruperea definitivă a valabilităţii autorizaţiei.
CAPITOLUL V
Cerinţe de autorizare
Art. 11. - O persoană fizică poate participa la
examenul de autorizare în nume propriu sau la solicitarea angajatorului, cu
condiţia respectării condiţiilor de studiu şi vechime prevăzute în tabelele din
anexa nr. 1.
Art. 12. - Candidaţii care solicită autorizarea ca
„Responsabil cu controlul tehnic de calitate în construcţii", „Şef
laborator", „Responsabil cu urmărirea specială a comportării în timp a
construcţiilor", care deţin un titlu universitar sau de doctor în ştiinţe
tehnice - specializările cuprinse în condiţiile de autorizare menţionate în
anexa nr. 1 -şi activează în domeniul de autorizare, pot obţine aceste
autorizări fără a mai susţine examen, ci doar în baza dosarului depus la
secretariatul comisiei de autorizare.
CAPITOLUL VI
Procedura autorizării
Art. 13. - Autorizarea personalului de specialitate în construcţii se face de către Inspectoratul de Stat în
Construcţii, prin comisiile teritoriale de autorizare constituite la nivelul
inspectoratelor teritoriale în construcţii.
Art. 14. - Comisiile teritoriale de autorizare se
constituie şi îşi desfăşoară activitatea conform Regulamentului de organizarea
şi funcţionare a comisiilor de autorizare, aprobat prin ordin al inspectorului
general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii.
Art. 15. - (1) Autorizarea constă în declararea
candidatului „admis" în urma susţinerii de către acesta a examenului de
autorizare, desfăşurat conform schemei de principiu (anexele nr. 5).
(2) Autorizaţia are o valabilitate de 4 ani.
(3) Modelul autorizaţiei este prezentat în anexa nr. 6.
CAPITOLUL VII
Documentele solicitate
în vederea autorizării
Art. 16. -Admiterea la examenul de autorizare se face în
baza dosarului de autorizare compus din:
a) cerere din partea candidatului/angajatorului [anexele
nr. 2a)-2d)];
b) curriculum vitae (anexa nr. 3);
c) diploma de absolvire (copie
legalizată sau vizată de secretarul comisiei de autorizare);
d) decizie de numire în funcţie (pentru „Şef
laborator", „Şef staţie de betoane", „Şef staţie de producere a
agregatelor" sau „Şef staţie de mixturi asfaltice");
e) două recomandări din partea unor instituţii sau persoane
fizice, privind activitatea desfăşurată în domeniul/domeniile pentru care se
solicită autorizarea;
f) autorizări (ANRE etc, pentru domeniile unde sunt
solicitate);
g) foto 3x4 cm;
h) dovada achitării cheltuielilor de autorizare (depusă
după analizarea şi admiterea dosarului).
Art. 17. - (1) Dosarul se depune la inspectoratul
judeţean în construcţii pe a cărui rază teritorială domiciliază sau îşi
desfăşoară activitatea solicitantul, care îl analizează pe loc sau în cel mult
3 zile şi îi comunică candidatului acceptarea sau respingerea acestuia.
(2) Dosarele incomplete sunt restituite candidaţilor
în vederea completării.
(3) Dosarele candidaţilor care nu îndeplinesc
cerinţele minime de autorizare prevăzute în anexa nr. 1
sunt respinse.
Art. 18. -Admiterea la examenul de autorizare nu este
condiţionată de funcţia deţinută la data solicitării de către candidatul
respectiv pentru următoarele categorii de personal: „Responsabil cu controlul
tehnic de calitate în construcţii", „Responsabil cu urmărirea specială a
comportării în exploatare a construcţiilor", „Specialist verificări
nedistructive".
Art. 19. - (1) In vederea reautorizării, candidatul
trebuie să depună la secretariatul inspectoratului judeţen în construcţii pe a
cărui rază locuieşte sau lucrează, cu minimum 30 de zile înainte de data
expirării autorizaţiei, următoarele documente:
a) cerere prin care se solicită reautorizarea [anexele
nr. 2a)- 2d)];
b) memoriu de activitate în perioada de valabilitate a
autorizaţiei;
c) decizie de numire în funcţie (pentru „Şef
laborator", „Şef staţie de betoane", „Şef staţie de producere a
agregatelor", „Şef staţie de mixturi asfaltice");
d) foto 3x4 cm;
e) dovada achitării cheltuielilor de reautorizare (50%
din cheltuielile de autorizare).
(2) In cazul în care solicitarea privind reautorizarea
depăşeşte cu cel mult 10 zile termenul de expirare a valabilităţii
autorizaţiei, se iniţiază procedura de autorizare.
CAPITOLUL VIII
Desfăşurarea examenului de autorizare
Art. 20. - Data stabilită
pentru susţinerea examenului în vederea autorizării se comunică la sediul
inspectoratelor judeţene şi teritoriale în construcţii, cu cel puţin 15 zile
înainte de examenul de autorizare.
Art. 21. - Examenul de autorizare se desfăşoară scris
şi oral:
• Proba scrisă constă în test-grilă, compus din:
- întrebări privind legislaţia şi reglementările
tehnice din domeniul calităţii construcţiilor;
- întrebări din domeniul sistemului calităţii;
- întrebări din domeniul tehnic aferent activităţii
pentru care se solicită autorizarea.
• Proba orală constă în:
- discuţii în scopul investigării gradului de
cunoaştere a activităţii din domeniul în care se solicită autorizarea.
Art. 22. - Bibliografia pentru examen va fi pusă la
dispoziţie solicitanţilor admişi pentru examinare de către secretariatul
comisiilor teritoriale de autorizare.
Art. 23. - (1) Candidaţii care au obţinut minimum nota
8 la proba scrisă sunt consideraţi admişi, nefiind obligatorie prezentarea la
proba orală.
(2) La proba orală sunt admişi candidaţii care au
obţinut cel puţin nota 5 la proba scrisă.
(3) Sunt autorizaţi candidaţii care au obţinut la
examenul de autorizare cel puţin media 7.
Art. 24. - Rezultatul obţinut la examenul de autorizare
se comunică oficial de către secretariatul comisiei de autorizare, în termen de
maximum 15 zile de la susţinerea examenului de către candidat.
Art. 25. - Contestaţiile se pot depune în termen de 7
zile de la data afişării oficiale a rezultatelor examenului de autorizare.
Contestaţiile depuse după această dată nu se iau în consideraţie.
Art. 26. - Candidaţii care nu se pot prezenta la examen
din motive obiective (boală, plecat din localitate sau din ţară etc.) se pot
prezenta la următorul examen cu aceleaşi cheltuieli de autorizare. Dacă, din
motivele menţionate anterior, candidaţii renunţă să se prezinte şi la următorul
examen, contravaloarea cheltuielilor de autorizare nu se returnează.
Art. 27. - Inspectoratul de Stat în Construcţii
înregistrează autorizaţiile emise în registrul de eliberare a autorizaţiilor.
Art. 28. -Autorizaţiile se eliberează de către
Inspectoratul de Stat în Construcţii şi se transmit, prin intermediul
secretariatului comisiilor teritoriale de autorizare, la inspectoratele
judeţene în construcţii, de unde pot fi ridicate personal de titulari, sub
semnătură.
Art. 29. - Reautorizarea se face în baza analizei
dosarului întocmit conform prevederilor art. 19 şi susţinerii unui interviu.
Art. 30. - (1) In cazul în care, în urma analizei
dosarului de reautorizare, rezultă că solicitantul nu a desfăşurat activitatea
pentru care a fost autorizat cel puţin 60% din perioada de valabilitate a
autorizaţiei sau a avut abateri disciplinare documentate şi înregistrate la
inspectoratul judeţean în construcţii pe a cărui rază şi-a desfăşurat
activitatea, dosarul se respinge. In această situaţie candidaţii vor susţine un
nou examen de autorizare, conform prevederilor art. 21.
(2) Se poate admite dosarul în cazul prezentat la alin.
(1) dacă se face dovada efectuării, în ultimul an al valabilităţii
autorizaţiei, a unui curs de instruire în domeniul în care este autorizat, curs
organizat de către Inspectoratul de Stat în Construcţii sau de alte instituţii
abilitate (instituţii de învăţămant superior, asociaţii profesionale etc).
Art. 31. - La sesizarea inspectoratelor
judeţene în construcţii şi la propunerea inspectoratelor teritoriale,
inspectorul general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii poate
dispune suspendarea, limitarea sau anularea autorizaţiei.
Art. 32. - (1) Cheltuielile de autorizare a personalului de specialitate în construcţii sunt în valoare
de 150 lei, cu excepţia autorizării „Responsabililor cu controlul tehnic de
calitate în construcţii", pentru care această valoare se percepe pe
domenii de autorizare.
(2) Cheltuielile pentru
autorizare se indexează prin ordin al inspectorului general de stat al
Inspectoratului de Stat în Construcţii.
CAPITOLUL IX
Drepturi şi responsabilităţi ale titularilor de
autorizaţii
Art. 33. - Personalul de specialitate în construcţii
are dreptul să ocupe o funcţie în domeniul în care a fost autorizat şi să
presteze această activitate pentru persoane fizice, juridice sau unităţi de
consultanţă specializate în domeniul verificării calităţii.
Art. 34. - Drepturile şi responsabilităţile
personalului de specialitate autorizat, angajat al unui operator economic, sunt
cele prevăzute în fişa postului.
Art. 35. - Personalul de specialitate în construcţii
are următoarele obligaţii:
- de a respecta legislaţia şi reglementările tehnice
specifice activităţii domeniului pentru care a fost
autorizat;
- de a implementa şi a menţine sistemul de asigurare a
calităţii în domeniul de autorizare.
CAPITOLUL X
Suspendarea/anularea autorizaţiilor
Art. 36. - Suspendarea autorizaţiei se face pe o
perioadă de la o lună la 6 luni, în cazul încălcării în mod repetat a
obligaţiilor ce îi revin titularului autorizaţiei în conformitate cu
prevederile legislaţiei şi reglementărilor tehnice aferente domeniului de
autorizare sau a celor din fişa postului, avand drept
urmare producerea de neconformităţi care impune
refaceri de lucrări, refaceri de probe, refuzări de loturi de materiale etc.
Art. 37. - Anularea autorizaţiei se face pentru
încălcări grave ale obligaţiilor ce îi revin titularului autorizaţiei în
conformitate cu prevederile legislaţiei şi cu reglementările tehnice aferente
domeniului de autorizare şi dacă acesta are deja două suspendări ale
autorizaţiei.
Art. 38. - Propunerile privind suspendarea sau anularea
autorizaţiei se fac de către inspectoratul judeţean în construcţii pe al cărui
teritoriu titularul autorizaţiei îşi desfăşoară activitatea, în baza unui
referat prin care se motivează propunerea respectivă. Referatul vizat de
preşedintele comisiei de autorizare se înaintează inspectorului general de stat
al Inspectoratului de Stat în Construcţii în vederea luării decizei.
Art. 39. - (1) Decizia privind suspendarea sau anularea
autorizaţiei se comunică de către Inspectoratul de Stat în Construcţii
preşedintelui comisiei de autorizare şi inspectoratului judeţean în construcţii
care a întocmit referatul.
(2) Secretariatul comisiei de autorizare comunică
titularului de autorizaţie şi angajatorului acestuia decizia Inspectoratului de
Stat în Construcţii de suspendare sau de anulare a autorizaţiei (anexa nr. 4).
Art. 40. - Titularii autorizaţiilor suspendate sau
anulate nu au dreptul de a ocupa funcţii în activitatea pentru care au fost
autorizaţi, pe perioada de suspendare sau anulare a autorizaţiei.
Art. 41. - Titularii autorizaţiilor
anulate au dreptul de a participa la un nou examen de autorizare, în condiţiile
prevăzute la art. 16 şi 21.
CAPITOLUL XI
Dispoziţii finale
Art. 42. - Autorizaţiile personalului de specialitate
în construcţii, emise de Inspectoratul de Stat în Construcţii anterior intrării
în vigoare a prezentei proceduri, îşi menţin valabilitatea pană la expirarea termenelor pentru care au
fost emise.
Art. 43. - Urmărirea aplicării şi controlul respectării
prevederilor prezentei proceduri se fac de către Inspectoratul de Stat în
Construcţii.
Art. 44. -Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din
prezenta procedură.
ANEXA Nr. 1
la procedură
CONDIŢII DE AUTORIZARE
a personalului de specialitate în construcţii
Şef laborator de analize şi încercări în construcţii
Tabel 1.1
Gradul laboratorului
|
Cerinţe de calificare
|
Studii
|
Vechime în activitatea de
laborator*)
|
III
|
Tehnician**) - specializarea
construcţii
Subinginer - specializarea:
• Construcţii (CCIA, CFDP, CH, IF, INST, IC)
• Chimie (materiale de construcţii)
•Alte specializări - conform domeniului de activitate al
laboratorului (geolog, mecanic, TCM, energetică, tehnologia sudurii,
metalurgie etc.)
Inginer - specializarea:
• Construcţii (CCIA, CFDP, CH, IF, INST, IC)
• Chimie (materiale de construcţii)
•Alte specializări - conform domeniului de activitate al
laboratorului (geolog, mecanic, TCM, energetică, tehnologia sudurii,
metalurgie etc.)
|
10 ani
2 ani
1 an
|
II
|
Subinginer - specializarea:
• Construcţii (CCIA, CFDP, CH, IF, INST, IC)
• Chimie (materiale de construcţii)
• Materiale de construcţii
•Alte specializări - conform domeniului de activitate al
laboratorului (geolog, mecanic, TCM, energetică, tehnologia sudurii,
metalurgie etc.)
Inginer - specializarea:
• Construcţii (CCIA, CFDP, CH, IF, INST,
IC)
• Chimie (materiale de construcţii)
• Materiale de construcţii
•Alte specializări - conform domeniului de activitate al
laboratorului (geolog, mecanic, TCM, energetică, tehnologia sudurii,
metalurgie etc.)
|
5 ani
2 ani
|
I
|
Inginer - specializarea:
• Construcţii (CCIA, CFDP, CH, IF, INST, IC)
• Chimie anorganică
• Materiale de construcţii
•Alte specializări - conform domeniului de activitate al
laboratorului (geolog, mecanic, TCM, energetică, tehnologia sudurii,
metalurgie etc.)
|
3 ani
|
*) Vechimea în activitatea de
laborator, dovedită prin carnetul de muncă sau alte înregistrări legale.
**) Conform carnetului de muncă sau altor înscrisuri
legale.
Specialist încercări nedistructive
Tabel 1.2
Cerinţe minime de calificare
|
Vechime minimă în activitatea de laborator
|
• inginer
|
Absolvent de facultate tehnică
|
4 ani
|
• subinginer
|
• curs de instruire în domeniu
|
• alte documente eliberate de CNCAN, ISCIR (după caz)
|
Responsabil cu controlul tehnic de calitate în
construcţii
Tabel 1.3
Nr. crt.
|
Domeniul/Subdomeniul de autorizare
|
Studii
|
Vechime în proiectare şi/sau
execuţie construcţii
|
Nivel
|
Specializare
|
1.
|
Produse pentru construcţii
|
Inginer
|
CCIA, CFDP, CH, INS, IC, IF, Chimie industrială, Materiale de
construcţii, IF**)
|
4 ani
|
Subinginer
|
6 ani
|
Tehnician***)
|
Construcţii
|
10 ani
|
2.
|
Construcţii civile, industriale, agricole şi miniere de suprafaţă
|
2.1.
|
Categoria de importanţă D
|
Inginer
|
CCIA, CFDP, CH, IF, INS, IC, Utilaj tehnologic în construcţii
|
3 ani
|
Subinginer
|
5 ani
|
Tehnician***)
|
Construcţii
|
7 ani
|
2.2.
|
Categoria de importanţă C
|
Inginer
|
CCIA, CFDP*), CH*), IC, IF**), Utilaj tehnologic în
construcţii**)
|
4 ani
|
Subinginer
|
6 ani
|
Tehnician***)
|
Construcţii
|
15 ani
|
2.3.
|
Categoria de importanţă
A + B
|
Inginer
|
CCIA, IC, CH**), CFDP**)
|
5 ani
|
Subinginer
|
7 ani
|
3.
|
Drumuri, poduri, tunele, piste de aviaţie, transport pe cablu
|
3.1.
|
De interes naţional şi judeţean
|
Inginer
|
CFDP, CCIA*), CH*), IC*), IF**)
|
5 ani
|
Subinginer
|
7 ani
|
Tehnician***)
|
Construcţii
|
15 ani
|
3.2.
|
De interes local
|
Inginer
|
CFDP, CCIA, IF*), CH*), Utilaj tehnologic pentru construcţii*)
|
3 ani
|
Subinginer
|
5 ani
|
Tehnician***)
|
Construcţii
|
7 ani
|
4.
|
Căi ferate, metrou, tramvai
|
Inginer
|
CFDP, CCIA*), CH**)
|
5 ani
|
Subinginer
|
7 ani
|
Tehnician***)
|
Căi ferate
|
15 ani
|
5.
|
Lucrări hidrotehnice, galerii subterane
|
5.1.
|
Categoria de importanţă D
|
Inginer
|
CH, CCIA, IC, IF*), Energetică, Galerii subterane
|
3 ani
|
Subinginer
|
5 ani
|
Tehnician***)
|
Construcţii
|
7 ani
|
5.2.
|
Categoria de importanţă C
|
Inginer
|
CH, CCIA, IC, IF*), Energetică, CFDP**), Galerii subterane
|
4 ani
|
Subinginer
|
6 ani
|
Tehnician***)
|
Construcţii
|
15 ani
|
5.3.
|
Categoria de importanţă
A + B
|
Inginer
|
CH, CCIA*), IC*)
|
7 ani
|
6.
|
Lucrări si reţele de alimentări cu apă şi canalizare,
îmbunătăţiri funciare
|
Inginer
|
CH, IF, INS, CCIA, IC, CFDP*), Utilaj tehnologic pentru
construcţii**),Electromecanică**), TCM - mecanică, tehnologia sudurii**),
Mecanică agricolă**)
|
4 ani
|
Subinginer
|
6 ani
|
Tehnician***)
|
Construcţii
|
15 ani
|
Nr. crt.
|
Domeniul/Subdomeniul de autorizare
|
Studii
|
Vechime în proiectare şi/sau
execuţie construcţii
|
Nivel
|
Specializare
|
7.
|
Instalaţii aferente construcţiilor
|
7.1. 7.2.
|
Instalaţii electrice
Instalaţii sanitare, termoventilaţii
|
Inginer
|
INS, CCIA*), IC*), Energetică, Electrotehnică, Facultate tehnică
de profil, autorizare ANRE****)
|
4 ani
|
Subinginer
|
6 ani
|
Tehnician***)
|
Instalaţii, autorizare ANRE****)
|
15 ani
|
7.3.
|
Instalaţii gaze
|
Inginer
|
INS, CCIA*), IC*), Facultate tehnică de
profil, autorizare ANRE
|
5 ani
|
Subinginer
|
7 ani
|
Tehnician***)
|
Instalaţii, autorizare ANRE
|
15 ani
|
8.
|
Reţele electrice, termice, de gaze, de telecomunicaţii şi pentru
transportul produselor petroliere
|
8.1. 8.2. 8.3. 8.4. 8.5.
|
Reţele electrice
Reţele termice
Reţele de telecomunicaţii
Reţele de gaze
Reţele pentru transportul produselor
petroliere
|
Inginer
|
INS, CCIA*), IC*), Energetică, Electrotehnică, Facultate tehnică
de profil, autorizare ANRE****)
|
4 ani
|
Subinginer
|
6 ani
|
Tehnician***)
|
Instalaţii, autorizare ANRE****)
|
15 ani
|
9.
|
Consolidări construcţii, inclusiv monumente
|
Inginer
|
CCIA, IC, CH, CFDP
|
8 ani
|
*) Se iau în consideraţie situaţiile de vechime de cel
puţin 2 ani în domeniul de autorizare, dovedită prin carnet de muncă şi două
recomandări în domeniu.
**) Se iau în consideraţie situaţiile de vechime de cel
puţin 8 ani în domeniul de autorizare, dovedită prin carnet de muncă şi
nominalizarea a 3 obiective, pentru fiecare domeniu solicitat, la care a
participat ca proiectant sau executant.
***) Conform carnetului de muncă sau altor înscrisuri
legale.
****) După caz.
Responsabil cu urmărirea specială a comportării în
exploatare a construcţiilor
Tabel 1.4
Cerinţe minime de calificare
|
Vechime minimă în activitatea de
proiectare sau execuţie în construcţii
|
• Tehnician - cu specializare în domeniul construcţiilor
|
5 ani
|
• Subinginer CCIA, CFDP, CH, IC, INS, IF, Utilaj tehnologic
pentru construcţii
|
4 ani
|
• Inginer CCIA, CFDP, CH, IC, INS, IF, Utilaj tehnologic pentru
construcţii
|
3 ani
|
•Arhitect
|
Sef staţie de betoane
Tabel 1.5
Staţie de betoane
|
Studii
|
Vechime în activitatea de producere
betoane
|
Nivel
|
Specializare
|
Capacitate de producţie < 35 mc/h
|
Inginer
|
• Construcţii
• Mecanică
|
2 ani
|
Subinginer
|
Tehnician*)
|
• Construcţii
• Mecanică
|
3 ani
|
Maistru*)
|
5 ani
|
Capacitate de producţie > 35 mc/h
|
Inginer
|
• Construcţii
• Mecanică
|
3 ani
|
Subinginer
|
4 ani
|
*) Conform carnetului de muncă sau altor înscrisuri
legale.
Şef staţie de mixturi asfaltice
Tabel 1.6
Staţie de mixturi asfaltice
|
Studii
|
Vechime în activitatea de mixturi
asfaltice
|
Nivel
|
Specializare
|
Capacitate de producţie < 35 t/h
|
Inginer
|
• Construcţii
• Mecanică
|
2 ani
|
Subinginer
|
Tehnician*)
|
• Construcţii
• Mecanică
|
3 ani
|
Maistru*)
|
5 ani
|
Capacitate de producţie > 35 t/h
|
Inginer
|
• Construcţii
• Mecanică
|
3 ani
|
Subinginer
|
4 ani
|
Şef staţie de producere a agregatelor
Tabel 1.7
Studii
|
Vechime în activitatea de producere
agregate
|
Nivel
|
Specializare
|
Inginer
|
• Construcţii
• Mecanică
|
2 ani
|
Subinginer
|
3 ani
|
Tehnician*)
|
• Construcţii
• Mecanică
|
5 ani
|
Maistru*)
|
5 ani
|
|
•
|
|
ANEXA Nr. 2a) la procedură
(Model de cerere de autorizare)
Instituţia....................
Doamnă/Domnule inspector-şef,
Referitor la: Cerere de autorizare/reautorizare: „Şef staţie de betoane"/„Şef staţie de producere a
agregatelor"/„Şef staţie de mixturi asfaltice"
Societatea Comercială ...........................................................................................,
reprezentată prin
.................................................................., cu sediul
în localitatea.................................................................,
str.............................................................nr.....Judeţul
(sectorul)............................., vă rugăm să dispuneţi analizarea dosarului şi înscrierea în vederea
participării la examenul de autorizare/reautorizare ca şef staţie de
betoane/şef staţie de producere a agregatelor/şef staţie de mixturi asfaltice
..... care funcţionează în cadrul instituţiei noastre,
a domnului/doamnei........................................,
domiciliat/domiciliată în
localitatea........................................, str..........................
nr....., bl....., sc....., judeţul
(sectorul)...................., posesor/posesoare al/a BI/CI seria......,
nr....................., CNR..................., de
profesie.....................
Anexăm dosarul compus din:
- curriculum vitae;
- diploma de absolvire (copie);
- două recomandări din partea unor instituţii sau
persoane fizice (pentru autorizare);
- decizie de numire în funcţie (copie);
- foto 3x4 cm.
Director,
....................................................
(Numele, prenumele şi semnătura)
Data....................
*) Conform carnetului de muncă sau altor înscrisuri
legale.
ANEXA Nr. 2b) la procedură
(Model de cerere de autorizare)
Instituţia....................
Doamnă/Domnule inspector-şef,
Referitor la: Cerere de autorizare/reautorizare:
„Şef laborator de analize şi încercări în construcţii"
Societatea Comercială
.............................................................................,
reprezentată prin ....................................................................., cu sediul în localitatea............................................................,
str.............................................................nr.....Judeţul
(sectorul)...................., vă rugăm să dispuneţi analizarea dosarului şi înscrierea în vederea
participării la examenul de autorizare/reautorizare ca şef laborator de analize şi încercări în
construcţii al
laboratorului................................................................................de
grad......................................................, care funcţionează în cadrul instituţiei noastre, în
profilurile:................................................................................................
a domnului/doamnei...........................................................,
domiciliat/domiciliată în localitatea..................................,
str...................................... nr.....,
bl....., sc.....Judeţul (sectorul)...........................,
posesor/posesoare al/a BI/CI seria......, nr.............,
CNP..........................., de
profesie.................................
Anexăm dosarul compus din:
- curriculum vitae;
- diploma de absolvire (copie);
- două recomandări din partea unor instituţii sau
persoane fizice (pentru autorizare);
- decizie de numire în funcţie (copie);
- foto 3x4 cm.
Director,
.....................................................
(Numele, prenumele şi semnătura)
Data....................
ANEXA Nr. 2c) la procedură
(Model de cerere de autorizare)
Doamnă/Domnule inspector-şef,
Referitor la: Cerere de autorizare/reautorizare: „Responsabil cu urmărirea specială a comportării
în exploatare a construcţiilor"/„Specialist încercări nedistructive"
Subsemnatul/Subsemnata.......................................................................................,
domiciliat/domiciliată în localitatea..............................................,
str.................................................nr.....,
bl....., sc....., judeţul
(sectorul)................................................, posesor/posesoare al/a BI/CI seria..........................., nr............................,
CNP..................................................., de
profesie...................................................., vă rog să îmi aprobaţi participarea la examenul de
autorizare/reautorizare ca „Responsabil cu urmărirea specială a comportării în
exploatare a construcţiilor"/„Specialist încercări nedistructive
....".
Anexez dosarul compus din:
- curriculum vitae;
- două recomandări din partea unor instituţii sau
persoane fizice, privind activitatea desfăşurată în domeniul pentru care se
solicită autorizarea/reautorizarea;
- diploma de absolvire (copie);
- foto 3x4 cm.
Semnătura
..................................
Data..............................
ANEXA Nr. 2d) la procedură
(Model de cerere de autorizare)
Doamnă/Domnule inspector-şef,
Referitor la: Cerere
de autorizare/reautorizare: „Responsabil cu controlul tehnic de calitate în
construcţii"
Subsemnatul/Subsemnata...........................................................................,
domiciliat/domiciliată în
localitatea..........................................................., str.................................................nr.....,
bl....., sc....., judeţul
(sectorul)................................................, posesor/posesoare al/a BI/CI seria..........................., nr............................,
CNP..................................................., de
profesie...................................................., vă rog să îmi aprobaţi participarea la examenul de
autorizare/reautorizare ca „Responsabil cu controlul tehnic de calitate în
construcţii" în domeniul/domeniile:
1. Produse pentru construcţii |_|
2. Construcţii civile, industriale, agricole şi
miniere de suprafaţă:
2.1. categoria de importanţă D
|_|
2.2. categoria de importanţă C
|_|
2.3. categoria de importanţă A
+ B |_|
3. Drumuri, poduri, tunele,
piste de aviaţie, transport pe cablu:
3.1. de interes naţional şi judeţean |_|
3.2. de interes
local |_|
4. Căi ferate, metrou, tramvai |_|
5. Lucrări hidrotehnice, galerii subterane:
5.1. categoria de importanţă D
|_|
5.2. categoria de importanţă C
|_|
5.3. categoria de importanţă A + B |_|
6. Lucrări şi reţele de alimentări
cu apă şi canalizare, îmbunătăţiri funciare |_|
7. Instalaţii aferente construcţiilor:
7.1. Instalaţii electrice
|_|
7.2. instalaţii sanitare, termoventilaţii |_|
7.3. Instalaţii gaze |_|
8. Reţele electrice,
termice, de gaze, de telecomunicaţii şi pentru transportul produselor
petroliere
8.1. Reţele electrice
|_|
8.2. Reţele
termice |_|
8.3. Reţele de telecomunicaţii
|_|
8.4. Reţele de gaze
|_|
8.5. Reţele pentru transportul produselor petroliere |_|
9. Consolidări construcţii,
inclusiv monumente |_|
Anexez dosarul compus din:
- curriculum vitae;
- două recomandări din partea unor instituţii sau
persoane fizice, privind activitatea desfăşurată în domeniul/domeniile pentru
care se solicită autorizarea/reautorizarea;
- diploma de absolvire (copie);
- autorizări (ANRE etc, pentru domeniile unde sunt
solicitate)
- foto 3x4 cm.
Data....................
Semnătura
............................
ANEXA Nr. 3
la procedură
CURRICULUM VITAE
1. Numele:
2. Prenumele:
3. Cod numeric personal:
4. Data şi locul naşterii:
5. Adresa:
6. Telefoane de contact:
7. Adresă e-mail:
8. Studii:
(Descrieţi fiecare formă de învăţămant şi program de formare
profesională urmate începand cu cea mai recentă)
Perioada
|
Instituţia
|
Domenii studiate
|
Tipul calificării/Grade sau diplome
obţinute
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. Titluri ştiinţifice:
10. Experienţa profesională:
(Menţionaţi pe rand fiecare experienţă profesională pertinentă începand cu cea mai recentă dintre
acestea)
Perioada
|
Instituţia
|
Adresa
|
Funcţia
|
Descriere
(activităţi şi responsabilităţi)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. Informaţii suplimentare:
12. Anexe: Copii documente ataşate CV (diplome,
autorizaţii etc):
Data..................................
Semnătura
........................................
ANEXA Nr. 4 la procedură
Către
........................................................................................................................................................................ ...................
(numele titularului autorizaţiei)
Spre ştiinţă
........................................................................................................................................................................ ....................
(operatorul economic deţinător al laboratorului/staţiei
de betoane/staţiei de producere a agregatelor/staţiei de mixturi asfaltice)
In urma analizării Referatului
nr......./.........................întocmit de Inspectoratul Judeţean în
Construcţii................................, prin care se propune suspendarea/anularea Autorizaţiei de „Şef
laborator de analize şi încercări în construcţii"/„Şef staţie de
betoane"/„Şef staţie de producere a agregatelor"/„Şef staţie de
mixturi asfaltice" nr......./...................., ca urmare a
nerespectării................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
şi în conformitate cu prevederile cap. X din Procedura de autorizare a
personalului de specialitate în construcţii, prin Decizia inspectorului general
de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii nr......./......................s-a dispus:
SUSPENDAREA AUTORIZAŢIEI
timp de..............luni, începand cu data
de.......................,
pentru...............................................................................................................................................................sau
ANULAREA AUTORIZAŢIEI
începand cu data de...........................
Comisia de autorizare
Preşedinte,
.....................................
ANEXA Nr. 5*) la procedură
SCHEMA
de principiu privind autorizarea/reautorizarea personalului de specialitate în construcţii
*) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 6*) la procedură
*) Anexa nr. 6 este reprodusă în facsimil.