Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 646 din 30 august 2007

pentru aprobarea Procedurii de autorizare a personalului de specialitate in constructii

ACT EMIS DE: INSPECTORATUL DE STAT IN CONSTRUCTII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 660 din 27 septembrie 2007



Avand în vedere prevederile art. 1 şi ale art. 5 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C, aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi completările ulterioare,

potrivit dispoziţiilor art. 2 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, cu modificările şi completările ulterioare,

în conformitate cu dispoziţiile art. 5 lit. a) din Regulamentul privind controlul de stat al calităţii în construcţii, aprobat prin Hotărarea Guvernului nr. 272/1994 şi ale art. 7 din Regulamentul privind autorizarea laboratoarelor de analize şi încercări în activitatea de construcţii, aprobat prin Hotărarea Guvernului nr. 808/2005,

în temeiul art. 5 pct. 24 şi al art. 13 pct. 1 şi 2 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C, aprobat prin Decizia primului-ministru nr. 147/2007,

inspectorul general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Procedura de autorizare a personalului de specialitate în construcţii, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii nr. 704/2006 pentru aprobarea Procedurii de autorizare a personalului de specialitate în construcţii, publicat în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 20 şi 20 bis din 12 ianuarie 2007.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 4. - Inspectoratul de Stat în Construcţii va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Inspectorul general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii,

Dorina Nicolina Isopescu

ANEXA

PROCEDURĂ

de autorizare a personalului de specialitate în construcţii

CAPITOLUL I

Scop

Art. 1. - Prezenta procedură stabileşte cadrul normativ privind autorizarea şi reautorizarea personalului de specialitate în construcţii, în conformitate cu prevederile reglementărilor tehnice în vigoare, respectiv:

• şef laborator de analize şi încercări în construcţii;

• specialist încercări nedis'tructive;

• responsabil cu controlul tehnic de calitate în construcţii;

• responsabil cu urmărirea specială a comportării în exploatare a construcţiilor;

• şef staţie de betoane;

• şef staţie de producere a agregatelor;

• şef staţie de mixturi asfaltice.

Art. 2. - Aplicarea prezentei proceduri are drept scop realizarea în mod unitara activităţii de autorizare a personalului de specialitate în construcţii, stabilind condiţiile de studii şi experienţa profesională obligatorii pentru autorizare, modalitatea şi tehnicile de autorizare, domeniile de autorizare şi valabilitatea autorizaţiilor.

Art. 3. - Obiectivul principal urmărit prin autorizarea personalului de specialitate în construcţii este creşterea nivelului calitativ al lucrărilor, asigurarea respectării prevederilor legale şi a reglementărilor tehnice din domeniul calităţii.

CAPITOLUL II

Domeniul de aplicare

Art. 4. - Prezenta procedură se aplică pentru autorizarea şi reautorizarea personalului de specialitate în construcţii definit la art. 1.

Art. 5. - Autorizarea se referă la evaluarea capacităţii tehnice şi a experienţei profesionale a specialiştilor care solicită obţinerea autorizaţiei'în vederea exercitării uneia dintre funcţiile menţionate la art. 1.

Art. 6. - Autorizarea personalului de specialitate în construcţii de către Inspectoratul de Stat în Construcţii nu conduce la transferul de responsabilităţi de la persoana autorizată la organismul de autorizare şi nici nu îl exonerează pe acesta de obligaţiile şi responsabilităţile ce îi revin.

Art. 7. - Reautorizarea personalului de specialitate în construcţii se face la solicitarea titularului autorizaţiei sau a angajatorului acestuia.

Art. 8. - Procedura de autorizare se aplică candidaţilor cu diplomă de studii recunoscută de statul roman, în condiţiile legii.

CAPITOLUL III

Cadrul legal

Art. 9. - La baza prevederilor cuprinse în prezenta procedură au stat următoarele acte normative:

-  Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările şi completările ulterioare;

-  Regulamentul privind controlul de stat al calităţii în construcţii, aprobat prin Hotărarea Guvernului nr. 272/1994;

-  Regulamentul privind conducerea şi asigurarea calităţii, aprobat prin Hotărarea Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea în construcţii, cu modificările şi completările ulterioare;

-  Regulamentul de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, aprobat prin Hotărarea Guvernului nr. 273/1994, cu modificările şi completările ulterioare;

- Regulamentul privind autorizarea laboratoarelor de analize şi încercări în activitatea de construcţii, aprobat prin Hotărarea Guvernului nr. 808/2005;

- Regulamentul privind urmărirea comportării în exploatare, intervenţiile în timp şi postutilizarea construcţiilor, aprobat prin Hotărarea Guvernului nr. 766/1997, cu modificările şi completările ulterioare;

-  Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - ISC, aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi completările ulterioare;

- Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspectoratului de Stat în Construcţii - ISC, aprobat prin Decizia primului-ministru nr. 147/2007;

- Procedura de atestare/reatestare a staţiilor de producere a agregatelor;

- Procedura de atestare/reatestare a staţiilor de mixturi asfaltice;

- Procedura de atestare/reatestare a staţiilor de betoane;

- Procedura privind evaluarea laboratoarelor de analiză şi încercări în construcţii în vederea autorizării, aprobată prin Ordinul inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii nr. 705/2006;

- SR EN ISO 9001 - Sisteme de management al calităţii. Cerinţe.

NOTĂ:

1. Lista documentelor normative menţionate mai sus nu este limitativă. Această listă va fi reactualizată periodic cu toate documentele normative referitoare la domeniul abordat, care urmează să intre în vigoare.

2.  Pe durata de aplicare a prezentei proceduri se va avea în vedere aplicarea ultimei modificări sau completări a actelor normative la care se face referire în procedură sau în anexe.

CAPITOLUL IV

Termeni utilizaţi

Art. 10. -In contextul prezentei proceduri, termenii referitori la activitatea procedurală sunt definiţi după cum urmează:

- autorizare - procedura prin care Inspectoratul de Stat în Construcţii, prin comisiile teritoriale de autorizare constituite la nivelul inspectoratelor teritoriale în construcţii, atestă că personalul de specialitate în construcţii este competent să efectueze şi să îndeplinească sarcinile specifice pentru care a fost autorizat;

calitate - ansamblul de proprietăţi şi caracteristici ale unui produs sau serviciu, care îi conferă acestuia proprietatea de a satisface nevoile exprimate sau implicite;

şef laborator de analize şi încercări în construcţii - persoana autorizată de către Inspectoratul de Stat în Construcţii, cu pregătire tehnică de specialitate, numită prin decizie a conducătorului unităţii deţinătoare a laboratorului, cu responsabilităţi privind funcţionarea acesteia, în conformitate cu reglementările tehnice şi legale în vigoare;

control tehnic de calitate - tehnicile şi activităţile cu caracter operaţional utilizate pentru îndeplinirea cerinţelor tehnice referitoare la calitate;

urmărire specială - investigaţiile specifice regulate, periodice, asupra unor parametri ce caracterizează construcţia sau anumite părţi ale acesteia, stabiliţi din faza de proiectare sau în urma unei expertizări tehnice;

-   şef staţie de betoane/şef staţie de producere a agregatelor/şef staţie de mixturi asfaltice - persoana autorizată de către Inspectoratul de Stat în Construcţii, cu pregătire tehnică de specialitate, numită prin decizie a conducătorului unităţii deţinătoare, cu responsabilităţi privind funcţionarea staţiei de betoane/staţiei de producere a agregatelor/staţiei de mixturi asfaltice, în conformitate cu reglementările tehnice şi legale în vigoare;

-   laborator de analize şi încercări în construcţii - laboratorul care execută analize şi încercări pentru controlul calităţii pe parcursul execuţiei lucrărilor de construcţii sau care execută analize şi încercări pentru constatarea stării tehnice a construcţiilor existente, necesare în cadrul activităţilor de expertizare tehnică a construcţiilor şi de urmărire a comportării în timp a acestora;

staţie de preparare a mixturilor asfaltice - instalaţia complexă, în componenţa căreia intră toate utilajele necesare preparării mixturilor asfaltice, ce poate fi cu acţionare manuală, semiautomată sau complet automatizată;

- staţie de producere a agregatelor- orice unitate care produce şi livrează agregate minerale (indiferent de provenienţă: cariere/balastiere), fiind dotată cu echipamente, instalaţii şi utilaje specifice pentru prelucrarea şi producerea agregatelor minerale;

- staţie de betoane - orice unitate care produce şi livrează beton, fiind dotată cu una sau mai multe instalaţii de preparare a betonului;

- suspendarea autorizaţiei - întreruperea temporară a valabilităţii autorizaţiei;

- anularea autorizaţiei - întreruperea definitivă a valabilităţii autorizaţiei.

CAPITOLUL V

Cerinţe de autorizare

Art. 11. - O persoană fizică poate participa la examenul de autorizare în nume propriu sau la solicitarea angajatorului, cu condiţia respectării condiţiilor de studiu şi vechime prevăzute în tabelele din anexa nr. 1.

Art. 12. - Candidaţii care solicită autorizarea ca „Responsabil cu controlul tehnic de calitate în construcţii", „Şef laborator", „Responsabil cu urmărirea specială a comportării în timp a construcţiilor", care deţin un titlu universitar sau de doctor în ştiinţe tehnice - specializările cuprinse în condiţiile de autorizare menţionate în anexa nr. 1 -şi activează în domeniul de autorizare, pot obţine aceste autorizări fără a mai susţine examen, ci doar în baza dosarului depus la secretariatul comisiei de autorizare.

CAPITOLUL VI

Procedura autorizării

Art. 13. - Autorizarea personalului de specialitate în construcţii se face de către Inspectoratul de Stat în Construcţii, prin comisiile teritoriale de autorizare constituite la nivelul inspectoratelor teritoriale în construcţii.

Art. 14. - Comisiile teritoriale de autorizare se constituie şi îşi desfăşoară activitatea conform Regulamentului de organizarea şi funcţionare a comisiilor de autorizare, aprobat prin ordin al inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii.

Art. 15. - (1) Autorizarea constă în declararea candidatului „admis" în urma susţinerii de către acesta a examenului de autorizare, desfăşurat conform schemei de principiu (anexele nr. 5).

(2) Autorizaţia are o valabilitate de 4 ani.

(3) Modelul autorizaţiei este prezentat în anexa nr. 6.

CAPITOLUL VII

Documentele solicitate în vederea autorizării

Art. 16. -Admiterea la examenul de autorizare se face în baza dosarului de autorizare compus din:

a) cerere din partea candidatului/angajatorului [anexele nr. 2a)-2d)];

b) curriculum vitae (anexa nr. 3);

c) diploma de absolvire (copie legalizată sau vizată de secretarul comisiei de autorizare);

d) decizie de numire în funcţie (pentru „Şef laborator", „Şef staţie de betoane", „Şef staţie de producere a agregatelor" sau „Şef staţie de mixturi asfaltice");

e) două recomandări din partea unor instituţii sau persoane fizice, privind activitatea desfăşurată în domeniul/domeniile pentru care se solicită autorizarea;

f) autorizări (ANRE etc, pentru domeniile unde sunt solicitate);

g) foto 3x4 cm;

h) dovada achitării cheltuielilor de autorizare (depusă după analizarea şi admiterea dosarului).

Art. 17. - (1) Dosarul se depune la inspectoratul judeţean în construcţii pe a cărui rază teritorială domiciliază sau îşi desfăşoară activitatea solicitantul, care îl analizează pe loc sau în cel mult 3 zile şi îi comunică candidatului acceptarea sau respingerea acestuia.

(2)   Dosarele incomplete sunt restituite candidaţilor în vederea completării.

(3)   Dosarele candidaţilor care nu îndeplinesc cerinţele minime de autorizare prevăzute în anexa nr. 1 sunt respinse.

Art. 18. -Admiterea la examenul de autorizare nu este condiţionată de funcţia deţinută la data solicitării de către candidatul respectiv pentru următoarele categorii de personal: „Responsabil cu controlul tehnic de calitate în construcţii", „Responsabil cu urmărirea specială a comportării în exploatare a construcţiilor", „Specialist verificări nedistructive".

Art. 19. - (1) In vederea reautorizării, candidatul trebuie să depună la secretariatul inspectoratului judeţen în construcţii pe a cărui rază locuieşte sau lucrează, cu minimum 30 de zile înainte de data expirării autorizaţiei, următoarele documente:

a) cerere prin care se solicită reautorizarea [anexele nr. 2a)- 2d)];

b)   memoriu de activitate în perioada de valabilitate a autorizaţiei;

c) decizie de numire în funcţie (pentru „Şef laborator", „Şef staţie de betoane", „Şef staţie de producere a agregatelor", „Şef staţie de mixturi asfaltice");

d) foto 3x4 cm;

e)  dovada achitării cheltuielilor de reautorizare (50% din cheltuielile de autorizare).

(2) In cazul în care solicitarea privind reautorizarea depăşeşte cu cel mult 10 zile termenul de expirare a valabilităţii autorizaţiei, se iniţiază procedura de autorizare.

CAPITOLUL VIII

Desfăşurarea examenului de autorizare

Art. 20. - Data stabilită pentru susţinerea examenului în vederea autorizării se comunică la sediul inspectoratelor judeţene şi teritoriale în construcţii, cu cel puţin 15 zile înainte de examenul de autorizare.

Art. 21. - Examenul de autorizare se desfăşoară scris şi oral:

• Proba scrisă constă în test-grilă, compus din:

- întrebări privind legislaţia şi reglementările tehnice din domeniul calităţii construcţiilor;

- întrebări din domeniul sistemului calităţii;

- întrebări din domeniul tehnic aferent activităţii pentru care se solicită autorizarea.

• Proba orală constă în:

-  discuţii în scopul investigării gradului de cunoaştere a activităţii din domeniul în care se solicită autorizarea.

Art. 22. - Bibliografia pentru examen va fi pusă la dispoziţie solicitanţilor admişi pentru examinare de către secretariatul comisiilor teritoriale de autorizare.

Art. 23. - (1) Candidaţii care au obţinut minimum nota 8 la proba scrisă sunt consideraţi admişi, nefiind obligatorie prezentarea la proba orală.

(2) La proba orală sunt admişi candidaţii care au obţinut cel puţin nota 5 la proba scrisă.

(3) Sunt autorizaţi candidaţii care au obţinut la examenul de autorizare cel puţin media 7.

Art. 24. - Rezultatul obţinut la examenul de autorizare se comunică oficial de către secretariatul comisiei de autorizare, în termen de maximum 15 zile de la susţinerea examenului de către candidat.

Art. 25. - Contestaţiile se pot depune în termen de 7 zile de la data afişării oficiale a rezultatelor examenului de autorizare. Contestaţiile depuse după această dată nu se iau în consideraţie.

Art. 26. - Candidaţii care nu se pot prezenta la examen din motive obiective (boală, plecat din localitate sau din ţară etc.) se pot prezenta la următorul examen cu aceleaşi cheltuieli de autorizare. Dacă, din motivele menţionate anterior, candidaţii renunţă să se prezinte şi la următorul examen, contravaloarea cheltuielilor de autorizare nu se returnează.

Art. 27. - Inspectoratul de Stat în Construcţii înregistrează autorizaţiile emise în registrul de eliberare a autorizaţiilor.

Art. 28. -Autorizaţiile se eliberează de către Inspectoratul de Stat în Construcţii şi se transmit, prin intermediul secretariatului comisiilor teritoriale de autorizare, la inspectoratele judeţene în construcţii, de unde pot fi ridicate personal de titulari, sub semnătură.

Art. 29. - Reautorizarea se face în baza analizei dosarului întocmit conform prevederilor art. 19 şi susţinerii unui interviu.

Art. 30. - (1) In cazul în care, în urma analizei dosarului de reautorizare, rezultă că solicitantul nu a desfăşurat activitatea pentru care a fost autorizat cel puţin 60% din perioada de valabilitate a autorizaţiei sau a avut abateri disciplinare documentate şi înregistrate la inspectoratul judeţean în construcţii pe a cărui rază şi-a desfăşurat activitatea, dosarul se respinge. In această situaţie candidaţii vor susţine un nou examen de autorizare, conform prevederilor art. 21.

(2) Se poate admite dosarul în cazul prezentat la alin. (1) dacă se face dovada efectuării, în ultimul an al valabilităţii autorizaţiei, a unui curs de instruire în domeniul în care este autorizat, curs organizat de către Inspectoratul de Stat în Construcţii sau de alte instituţii abilitate (instituţii de învăţămant superior, asociaţii profesionale etc).

Art. 31. - La sesizarea inspectoratelor judeţene în construcţii şi la propunerea inspectoratelor teritoriale, inspectorul general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii poate dispune suspendarea, limitarea sau anularea autorizaţiei.

Art. 32. - (1) Cheltuielile de autorizare a personalului de specialitate în construcţii sunt în valoare de 150 lei, cu excepţia autorizării „Responsabililor cu controlul tehnic de calitate în construcţii", pentru care această valoare se percepe pe domenii de autorizare.

(2) Cheltuielile pentru autorizare se indexează prin ordin al inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii.

CAPITOLUL IX

Drepturi şi responsabilităţi ale titularilor de autorizaţii

Art. 33. - Personalul de specialitate în construcţii are dreptul să ocupe o funcţie în domeniul în care a fost autorizat şi să presteze această activitate pentru persoane fizice, juridice sau unităţi de consultanţă specializate în domeniul verificării calităţii.

Art. 34. - Drepturile şi responsabilităţile personalului de specialitate autorizat, angajat al unui operator economic, sunt cele prevăzute în fişa postului.

Art. 35. - Personalul de specialitate în construcţii are următoarele obligaţii:

- de a respecta legislaţia şi reglementările tehnice specifice activităţii domeniului pentru care a fost autorizat;

- de a implementa şi a menţine sistemul de asigurare a calităţii în domeniul de autorizare.

CAPITOLUL X

Suspendarea/anularea autorizaţiilor

Art. 36. - Suspendarea autorizaţiei se face pe o perioadă de la o lună la 6 luni, în cazul încălcării în mod repetat a obligaţiilor ce îi revin titularului autorizaţiei în conformitate cu prevederile legislaţiei şi reglementărilor tehnice aferente domeniului de autorizare sau a celor din fişa postului, avand drept urmare producerea de neconformităţi care impune refaceri de lucrări, refaceri de probe, refuzări de loturi de materiale etc.

Art. 37. - Anularea autorizaţiei se face pentru încălcări grave ale obligaţiilor ce îi revin titularului autorizaţiei în conformitate cu prevederile legislaţiei şi cu reglementările tehnice aferente domeniului de autorizare şi dacă acesta are deja două suspendări ale autorizaţiei.

Art. 38. - Propunerile privind suspendarea sau anularea autorizaţiei se fac de către inspectoratul judeţean în construcţii pe al cărui teritoriu titularul autorizaţiei îşi desfăşoară activitatea, în baza unui referat prin care se motivează propunerea respectivă. Referatul vizat de preşedintele comisiei de autorizare se înaintează inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii în vederea luării decizei.

Art. 39. - (1) Decizia privind suspendarea sau anularea autorizaţiei se comunică de către Inspectoratul de Stat în Construcţii preşedintelui comisiei de autorizare şi inspectoratului judeţean în construcţii care a întocmit referatul.

(2) Secretariatul comisiei de autorizare comunică titularului de autorizaţie şi angajatorului acestuia decizia Inspectoratului de Stat în Construcţii de suspendare sau de anulare a autorizaţiei (anexa nr. 4).

Art. 40. - Titularii autorizaţiilor suspendate sau anulate nu au dreptul de a ocupa funcţii în activitatea pentru care au fost autorizaţi, pe perioada de suspendare sau anulare a autorizaţiei.

Art. 41. - Titularii autorizaţiilor anulate au dreptul de a participa la un nou examen de autorizare, în condiţiile prevăzute la art. 16 şi 21.

CAPITOLUL XI

Dispoziţii finale

Art. 42. - Autorizaţiile personalului de specialitate în construcţii, emise de Inspectoratul de Stat în Construcţii anterior intrării în vigoare a prezentei proceduri, îşi menţin valabilitatea pană la expirarea termenelor pentru care au fost emise.

Art. 43. - Urmărirea aplicării şi controlul respectării prevederilor prezentei proceduri se fac de către Inspectoratul de Stat în Construcţii.

Art. 44. -Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta procedură.

ANEXA Nr. 1 la procedură

CONDIŢII   DE  AUTORIZARE

a personalului de specialitate în construcţii

Şef laborator de analize şi încercări în construcţii

Tabel 1.1

Gradul laboratorului

Cerinţe de calificare

Studii

Vechime în activitatea de laborator*)

III

Tehnician**) - specializarea construcţii

Subinginer - specializarea:

• Construcţii (CCIA, CFDP, CH, IF, INST, IC)

• Chimie (materiale de construcţii)

•Alte specializări - conform domeniului de activitate al laboratorului (geolog, mecanic, TCM, energetică, tehnologia sudurii, metalurgie etc.)

Inginer - specializarea:

• Construcţii (CCIA, CFDP, CH, IF, INST, IC)

• Chimie (materiale de construcţii)

•Alte specializări - conform domeniului de activitate al laboratorului (geolog, mecanic, TCM, energetică, tehnologia sudurii, metalurgie etc.)

10 ani

2 ani

1 an

II

Subinginer - specializarea:

• Construcţii (CCIA, CFDP, CH, IF, INST, IC)

• Chimie (materiale de construcţii)

• Materiale de construcţii

•Alte specializări - conform domeniului de activitate al laboratorului (geolog, mecanic, TCM, energetică, tehnologia sudurii, metalurgie etc.)

Inginer - specializarea:

• Construcţii (CCIA, CFDP, CH, IF, INST, IC)

• Chimie (materiale de construcţii)

• Materiale de construcţii

•Alte specializări - conform domeniului de activitate al laboratorului (geolog, mecanic, TCM, energetică, tehnologia sudurii, metalurgie etc.)

5 ani

2 ani

I

Inginer - specializarea:

• Construcţii (CCIA, CFDP, CH, IF, INST, IC)

• Chimie anorganică

• Materiale de construcţii

•Alte specializări - conform domeniului de activitate al laboratorului (geolog, mecanic, TCM, energetică, tehnologia sudurii, metalurgie etc.)

3 ani

*) Vechimea în activitatea de laborator, dovedită prin carnetul de muncă sau alte înregistrări legale.

**) Conform carnetului de muncă sau altor înscrisuri legale.

Specialist încercări nedistructive

Tabel 1.2

Cerinţe minime de calificare

Vechime minimă în activitatea de laborator

• inginer

Absolvent de facultate tehnică

4 ani

• subinginer

• curs de instruire în domeniu

• alte documente eliberate de CNCAN, ISCIR (după caz)

Responsabil cu controlul tehnic de calitate în construcţii

Tabel 1.3

Nr. crt.

Domeniul/Subdomeniul de autorizare

Studii

Vechime în proiectare şi/sau execuţie construcţii

Nivel

Specializare

1.

Produse pentru construcţii

Inginer

CCIA, CFDP, CH, INS, IC, IF, Chimie industrială, Materiale de construcţii, IF**)

4 ani

Subinginer

6 ani

Tehnician***)

Construcţii

10 ani

2.

Construcţii civile, industriale, agricole şi miniere de suprafaţă

2.1.

Categoria de importanţă D

Inginer

CCIA, CFDP, CH, IF, INS, IC, Utilaj tehnologic în construcţii

3 ani

Subinginer

5 ani

Tehnician***)

Construcţii

7 ani

2.2.

Categoria de importanţă C

Inginer

CCIA, CFDP*), CH*), IC, IF**), Utilaj tehnologic în construcţii**)

4 ani

Subinginer

6 ani

Tehnician***)

Construcţii

15 ani

2.3.

Categoria de importanţă

A + B

Inginer

CCIA, IC, CH**), CFDP**)

5 ani

Subinginer

7 ani

3.

Drumuri, poduri, tunele, piste de aviaţie, transport pe cablu

3.1.

De interes naţional şi judeţean

Inginer

CFDP, CCIA*), CH*), IC*), IF**)

5 ani

Subinginer

7 ani

Tehnician***)

Construcţii

15 ani

3.2.

De interes local

Inginer

CFDP, CCIA, IF*), CH*), Utilaj tehnologic pentru construcţii*)

3 ani

Subinginer

5 ani

Tehnician***)

Construcţii

7 ani

4.

Căi ferate, metrou, tramvai

Inginer

CFDP, CCIA*), CH**)

5 ani

Subinginer

7 ani

Tehnician***)

Căi ferate

15 ani

5.

Lucrări hidrotehnice, galerii subterane

5.1.

Categoria de importanţă D

Inginer

CH, CCIA, IC, IF*), Energetică, Galerii subterane

3 ani

Subinginer

5 ani

Tehnician***)

Construcţii

7 ani

5.2.

Categoria de importanţă C

Inginer

CH, CCIA, IC, IF*), Energetică, CFDP**), Galerii subterane

4 ani

Subinginer

6 ani

Tehnician***)

Construcţii

15 ani

5.3.

Categoria de importanţă

A + B

Inginer

CH, CCIA*), IC*)

7 ani

6.

Lucrări si reţele de alimentări cu apă şi canalizare, îmbunătăţiri funciare

Inginer

CH, IF, INS, CCIA, IC, CFDP*), Utilaj tehnologic pentru construcţii**),Electromecanică**), TCM - mecanică, tehnologia sudurii**), Mecanică agricolă**)

4 ani

Subinginer

6 ani

Tehnician***)

Construcţii

15 ani

Nr. crt.

Domeniul/Subdomeniul de autorizare

Studii

Vechime în proiectare şi/sau execuţie construcţii

Nivel

Specializare

7.

Instalaţii aferente construcţiilor

7.1. 7.2.

Instalaţii electrice

Instalaţii sanitare, termoventilaţii

Inginer

INS, CCIA*), IC*), Energetică, Electrotehnică, Facultate tehnică de profil, autorizare ANRE****)

4 ani

Subinginer

6 ani

Tehnician***)

Instalaţii, autorizare ANRE****)

15 ani

7.3.

Instalaţii gaze

Inginer

INS, CCIA*), IC*), Facultate tehnică de profil, autorizare ANRE

5 ani

Subinginer

7 ani

Tehnician***)

Instalaţii, autorizare ANRE

15 ani

8.

Reţele electrice, termice, de gaze, de telecomunicaţii şi pentru transportul produselor petroliere

8.1. 8.2. 8.3. 8.4. 8.5.

Reţele electrice

Reţele termice

Reţele de telecomunicaţii

Reţele de gaze

Reţele pentru transportul produselor petroliere

Inginer

INS, CCIA*), IC*), Energetică, Electrotehnică, Facultate tehnică de profil, autorizare ANRE****)

4 ani

Subinginer

6 ani

Tehnician***)

Instalaţii, autorizare ANRE****)

15 ani

9.

Consolidări construcţii, inclusiv monumente

Inginer

CCIA, IC, CH, CFDP

8 ani

*) Se iau în consideraţie situaţiile de vechime de cel puţin 2 ani în domeniul de autorizare, dovedită prin carnet de muncă şi două recomandări în domeniu.

**) Se iau în consideraţie situaţiile de vechime de cel puţin 8 ani în domeniul de autorizare, dovedită prin carnet de muncă şi nominalizarea a 3 obiective, pentru fiecare domeniu solicitat, la care a participat ca proiectant sau executant.

***) Conform carnetului de muncă sau altor înscrisuri legale.

****) După caz.

Responsabil cu urmărirea specială a comportării în exploatare a construcţiilor

Tabel 1.4

Cerinţe minime de calificare

Vechime minimă în activitatea de proiectare sau execuţie în construcţii

• Tehnician - cu specializare în domeniul construcţiilor

5 ani

• Subinginer CCIA, CFDP, CH, IC, INS, IF, Utilaj tehnologic pentru construcţii

4 ani

• Inginer CCIA, CFDP, CH, IC, INS, IF, Utilaj tehnologic pentru construcţii

3 ani

•Arhitect

Sef staţie de betoane

Tabel 1.5

Staţie de betoane

Studii

Vechime în activitatea de producere betoane

Nivel

Specializare

Capacitate de producţie < 35 mc/h

Inginer

• Construcţii

• Mecanică

2 ani

Subinginer

Tehnician*)

• Construcţii

• Mecanică

3 ani

Maistru*)

5 ani

Capacitate de producţie > 35 mc/h

Inginer

• Construcţii

• Mecanică

3 ani

Subinginer

4 ani

*) Conform carnetului de muncă sau altor înscrisuri legale.

Şef staţie de mixturi asfaltice

Tabel 1.6

Staţie de mixturi asfaltice

Studii

Vechime în activitatea de mixturi asfaltice

Nivel

Specializare

Capacitate de producţie < 35 t/h

Inginer

• Construcţii

• Mecanică

2 ani

Subinginer

Tehnician*)

• Construcţii

• Mecanică

3 ani

Maistru*)

5 ani

Capacitate de producţie > 35 t/h

Inginer

• Construcţii

• Mecanică

3 ani

Subinginer

4 ani

Şef staţie de producere a agregatelor

Tabel 1.7

Studii

Vechime în activitatea de producere agregate

Nivel

Specializare

Inginer

• Construcţii

• Mecanică

2 ani

Subinginer

3 ani

Tehnician*)

• Construcţii

• Mecanică

5 ani

Maistru*)

5 ani

ANEXA Nr. 2a) la procedură

(Model de cerere de autorizare)

Instituţia....................

Doamnă/Domnule inspector-şef,

Referitor la: Cerere de autorizare/reautorizare: „Şef staţie de betoane"/„Şef staţie de producere a agregatelor"/„Şef staţie de mixturi asfaltice"

Societatea Comercială ..........................................................................................., reprezentată prin .................................................................., cu sediul în localitatea................................................................., str.............................................................nr.....Judeţul (sectorul)............................., vă rugăm să dispuneţi analizarea dosarului şi înscrierea în vederea participării la examenul de autorizare/reautorizare ca şef staţie de betoane/şef staţie de producere a agregatelor/şef staţie de mixturi asfaltice ..... care funcţionează în cadrul instituţiei noastre, a domnului/doamnei........................................, domiciliat/domiciliată în localitatea........................................, str.......................... nr....., bl....., sc....., judeţul (sectorul)...................., posesor/posesoare al/a BI/CI seria......, nr....................., CNR..................., de profesie.....................

Anexăm dosarul compus din:

- curriculum vitae;

- diploma de absolvire (copie);

- două recomandări din partea unor instituţii sau persoane fizice (pentru autorizare);

- decizie de numire în funcţie (copie);

- foto 3x4 cm.

Director,

....................................................

(Numele, prenumele şi semnătura)

Data....................

*) Conform carnetului de muncă sau altor înscrisuri legale.

ANEXA Nr. 2b) la procedură

(Model de cerere de autorizare)

Instituţia....................

Doamnă/Domnule inspector-şef,

Referitor la: Cerere de autorizare/reautorizare: „Şef laborator de analize şi încercări în construcţii"

Societatea Comercială ............................................................................., reprezentată prin ....................................................................., cu sediul în localitatea............................................................, str.............................................................nr.....Judeţul (sectorul)...................., vă rugăm să dispuneţi analizarea dosarului şi înscrierea în vederea participării la examenul de autorizare/reautorizare ca şef laborator de analize şi încercări în construcţii al laboratorului................................................................................de grad......................................................, care funcţionează în cadrul instituţiei noastre, în profilurile:................................................................................................ a domnului/doamnei..........................................................., domiciliat/domiciliată în localitatea.................................., str...................................... nr....., bl....., sc.....Judeţul (sectorul)..........................., posesor/posesoare al/a BI/CI seria......, nr............., CNP..........................., de profesie.................................

Anexăm dosarul compus din:

- curriculum vitae;

- diploma de absolvire (copie);

- două recomandări din partea unor instituţii sau persoane fizice (pentru autorizare);

- decizie de numire în funcţie (copie);

- foto 3x4 cm.

Director,

.....................................................

(Numele, prenumele şi semnătura)

Data....................

ANEXA Nr. 2c) la procedură

(Model de cerere de autorizare)

Doamnă/Domnule inspector-şef,

Referitor la: Cerere de autorizare/reautorizare: „Responsabil cu urmărirea specială a comportării în exploatare a construcţiilor"/„Specialist încercări nedistructive"

Subsemnatul/Subsemnata......................................................................................., domiciliat/domiciliată în localitatea.............................................., str.................................................nr....., bl....., sc....., judeţul (sectorul)................................................, posesor/posesoare al/a BI/CI seria..........................., nr............................, CNP..................................................., de profesie...................................................., vă rog să îmi aprobaţi participarea la examenul de autorizare/reautorizare ca „Responsabil cu urmărirea specială a comportării în exploatare a construcţiilor"/„Specialist încercări nedistructive ....".

Anexez dosarul compus din:

- curriculum vitae;

- două recomandări din partea unor instituţii sau persoane fizice, privind activitatea desfăşurată în domeniul pentru care se solicită autorizarea/reautorizarea;

- diploma de absolvire (copie);

- foto 3x4 cm.

Semnătura

..................................

Data..............................

ANEXA Nr. 2d) la procedură

(Model de cerere de autorizare)

Doamnă/Domnule inspector-şef,

Referitor la: Cerere de autorizare/reautorizare: „Responsabil cu controlul tehnic de calitate în construcţii"

Subsemnatul/Subsemnata..........................................................................., domiciliat/domiciliată în localitatea..........................................................., str.................................................nr....., bl....., sc....., judeţul (sectorul)................................................, posesor/posesoare al/a BI/CI seria..........................., nr............................, CNP..................................................., de profesie...................................................., vă rog să îmi aprobaţi participarea la examenul de autorizare/reautorizare ca „Responsabil cu controlul tehnic de calitate în construcţii" în domeniul/domeniile:

1.  Produse pentru construcţii                       |_|

2.  Construcţii civile, industriale, agricole şi miniere de suprafaţă:

2.1. categoria de importanţă D                         |_|

2.2. categoria de importanţă C                         |_|

2.3. categoria de importanţă A + B                  |_|

3.  Drumuri, poduri, tunele, piste de aviaţie, transport pe cablu:

3.1. de interes naţional şi judeţean                    |_|

3.2. de interes local                                          |_|

4.  Căi ferate, metrou, tramvai                     |_|

5.  Lucrări hidrotehnice, galerii subterane:

5.1. categoria de importanţă D                        |_|

5.2. categoria de importanţă C                        |_|

5.3. categoria de importanţă A + B                 |_|

6.  Lucrări şi reţele de alimentări cu apă şi canalizare, îmbunătăţiri funciare  |_|

7.  Instalaţii aferente construcţiilor:

7.1.  Instalaţii electrice                                    |_|

7.2.  instalaţii sanitare, termoventilaţii               |_|

7.3.  Instalaţii gaze                                          |_|

8.  Reţele electrice, termice, de gaze, de telecomunicaţii şi pentru transportul produselor petroliere

8.1.  Reţele electrice                                       |_|         

8.2.  Reţele termice                                         |_|

8.3.  Reţele de telecomunicaţii                         |_|

8.4.  Reţele de gaze                                         |_|

8.5.  Reţele pentru transportul produselor petroliere     |_|

9. Consolidări construcţii, inclusiv monumente      |_|

Anexez dosarul compus din:

- curriculum vitae;

- două recomandări din partea unor instituţii sau persoane fizice, privind activitatea desfăşurată în domeniul/domeniile pentru care se solicită autorizarea/reautorizarea;

- diploma de absolvire (copie);

- autorizări (ANRE etc, pentru domeniile unde sunt solicitate)

- foto 3x4 cm.

Data....................

Semnătura

............................

ANEXA Nr. 3 la procedură

CURRICULUM   VITAE

1.  Numele:

2.  Prenumele:

3. Cod numeric personal:

4.  Data şi locul naşterii:

5. Adresa:

6. Telefoane de contact:

7. Adresă e-mail:

8. Studii:

(Descrieţi fiecare formă de învăţămant şi program de formare profesională urmate începand cu cea mai recentă)

Perioada

Instituţia

Domenii studiate

Tipul calificării/Grade sau diplome obţinute

9. Titluri ştiinţifice:

10.  Experienţa profesională:

(Menţionaţi pe rand fiecare experienţă profesională pertinentă începand cu cea mai recentă dintre acestea)

Perioada

Instituţia

Adresa

Funcţia

Descriere

(activităţi şi responsabilităţi)

11.  Informaţii suplimentare:

12. Anexe: Copii documente ataşate CV (diplome, autorizaţii etc):

Data..................................                                                                        

Semnătura

........................................

ANEXA Nr. 4 la procedură

Către

........................................................................................................................................................................ ...................

(numele titularului autorizaţiei)

Spre ştiinţă

........................................................................................................................................................................ ....................

(operatorul economic deţinător al laboratorului/staţiei de betoane/staţiei de producere a agregatelor/staţiei de mixturi asfaltice)

In urma analizării Referatului nr......./.........................întocmit de Inspectoratul Judeţean în Construcţii................................, prin care se propune suspendarea/anularea Autorizaţiei de „Şef laborator de analize şi încercări în construcţii"/„Şef staţie de betoane"/„Şef staţie de producere a agregatelor"/„Şef staţie de mixturi asfaltice" nr......./...................., ca urmare a nerespectării................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ ......................................................... şi în conformitate cu prevederile cap. X din Procedura de autorizare a personalului de specialitate în construcţii, prin Decizia inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii nr......./......................s-a dispus:

SUSPENDAREA AUTORIZAŢIEI

timp de..............luni, începand cu data de.......................,

pentru...............................................................................................................................................................sau

ANULAREA AUTORIZAŢIEI

începand cu data de...........................

Comisia de autorizare

Preşedinte,

.....................................

ANEXA Nr. 5*) la procedură

SCHEMA

de principiu privind autorizarea/reautorizarea personalului de specialitate în construcţii

*) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 6*) la procedură

*) Anexa nr. 6 este reprodusă în facsimil.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 646/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 646 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu